(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آذر 1388- شماره 19521
 

علامه فضل الله : مقاومت لبنان از ملت هاي عربي و اسلامي حمايت مي كند
شبه نظاميان طالبان در پاكستان 4 تانكر سوخت ناتو را آتش زدند
حزب الله:نمي گذاريم عده اي در لبنان ميان شيعه و سني تفرقه بيندازند
نگراني فرماندهان ارتش اسرائيل از افزايش نافرماني در ميان نظاميان صهيونيست
اين هم نوعي «كشورگشايي»!
بدون توجه به خواست معاون رئيس جمهور قانون انتخابات عراق از تصويب پارلمان گذشت
افشاي همكاري آل سعود و رژيم صهيونيستي براي سركوب شيعيان صعده
اوباما براي بررسي اوضاع افغانستان كابينه جنگي تشكيل داد
تظاهرات در 3 شهر آمريكا و تركيه عليه جنايات عربستان و يمن در صعده
استاد دانشكده جنگ آمريكا:
تيراندازي در پايگاه نظامي تگزاس نتيجه سياست خارجي واشنگتن در خاورميانه است
رئيس جمهور مخلوع هندوراس خواستار تحريم انتخابات كودتاگران شد
اعلام حالت فوق العاده در جنوب فيليپين



علامه فضل الله : مقاومت لبنان از ملت هاي عربي و اسلامي حمايت مي كند

روحاني برجسته لبنان تأكيد كرد، مقاومت دستاوردهاي عظيمي را در سطح جهان عرب محقق ساخته است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، علامه محمد حسين فضل الله در ديدار با يك هيئت لبناني اظهار داشت، مقاومت از تمام ملت هاي عربي و اسلامي حمايت مي كند اما هنوز گروه هايي وجود دارند كه سرنوشت شان با سرنوشت دشمن يكي است و در جهت نا اميد ساختن مردم از مقاومت تلاش مي كنند.
وي افزود، اين افراد به مردم القا مي كنند كه مقاومت در حال فروپاشي است در حالي كه مقاومت همچنان در جهان عرب و اسلام پويا است و درعراق، تا افغانستان، فلسطين اشغالي و لبنان حضوري فعال دارد.علامه فضل الله خاطرنشان ساخت، بايد تمام راه ها براي تلاش كساني كه قصد دارند وحدت اسلامي و عربي را از بين ببرند بست.

 



شبه نظاميان طالبان در پاكستان 4 تانكر سوخت ناتو را آتش زدند

چهار تانكر حامل سوخت نيروهاي ناتو، كه از خاك پاكستان عازم افغانستان بودند، در حمله شبه نظاميان به آتش كشيده شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، پليس پاكستان اعلام كرد، افراد مسلح در جنوب غربي اين كشور كاروان تانكرهاي حامل سوخت براي نيروهاي ناتو در افغانستان را هدف حمله قرار دادند و چهار تانكر را به آتش كشيدند. در اين كاروان 15 تانكر سوخت حمل مي كردند و حمله شبه نظاميان نيز در ايالت نفت خيز بلوچستان صورت گرفت. پاكستان كه گذرگاه طبيعي انتقال محموله هاي نظامي و لجستيكي براي نيروهاي اشغالگر آمريكايي و ناتو در افغانستان است، به شدت براي اشغالگران ناامن شده است و همين مسئله، كاخ سفيد را مجبور كرد در ازاء ارائه امتيازات و پرداخت هزينه هاي گزاف به مسكو، يك دالان امدادي هوايي از فضاي روسيه به سمت افغانستان ايجاد كند.

 



حزب الله:نمي گذاريم عده اي در لبنان ميان شيعه و سني تفرقه بيندازند

عضو فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت، ما در لبنان به كسي اجازه نمي دهيم كه ميان شيعه و سني اختلاف بيندازد و تشنج به وجود آورد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نواف موسوي نماينده مجلس لبنان طي سخناني اظهار داشت، هدف برخي گروه هاي مسيحي جريان 14 مارس از طرح موضوع مشروعيت مقاومت و سلاح حزب الله در بيانيه كاري كابينه جديد لبنان تفرقه افكني و ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني و بهره گيري از اين اختلاف ها است.
وي تاكيد كرد: ما اجازه نمي دهيم كشور به تشنج كشيده شود و اينچنين مسائل تفرقه انگيزي عنوان شود.
موسوي تصريح كرد: سخن از مشروعيت مقاومت بي معنا است چرا كه همين مقاومت بود كه كشور را از اشغال نجات داد و جلو تجاوزات دشمن صهيونيستي را گرفت.
عضو فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت، اگر مي خواستيم براي دفاع از كشورمان و گرفتن حقوقمان به شوراي امنيت دلخوش كنيم تا به حال شهرك هاي صهيونيست نشين زيادي در جنوب لبنان ساخته و كشور اشغال مي شد.
وي اظهار داشت، اسرائيلي ها كه زماني نوك پيكان حمله هاي نظامي آمريكا بودند امروز به مدافع نياز دارند و اين امر بيانگر تاثير راهبردي بزرگ مقاومت و پيامدهاي جنگ 33 روزه است.
در همين رابطه نايب رئيس جنبش امل لبنان نيز اظهار داشت، فقط با مقاومت مي توان در مقابل اسرائيل ايستاد.
وي افزود: فقط با گزينه مقاومت مي توان از خاك لبنان دفاع كرد و آن را در برابر دشمنان به ويژه اسرائيل جنايتكار حفظ كرد.

 



نگراني فرماندهان ارتش اسرائيل از افزايش نافرماني در ميان نظاميان صهيونيست

رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي با ابراز نگراني از افزايش نافرماني در بين نظاميان و افسران ارتش گفت، اگر سربازان اطاعت نكنند ارتشي در كار نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاري قدس، به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت گابي اشكنازي رئيس ستاد مشترك ارتش اسرائيل در ديدار خود از پايگاه نظامي «تل هاشمور» با ابراز مطلب فوق افزود، اگر سربازان از دستورات افسران مافوق اطاعت نكنند در اين صورت ارتش قادر به ادامه حيات نخواهد بود.
ابراز نگراني اشكنازي از افزايش سرپيچي در بين نظاميان و افسران ارتش در حالي است كه چند روز قبل نيز بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم نيز با ابراز نگراني از افزايش فرار از خدمت و سرپيچي از فرامين نظامي در ارتش اين رژيم گفت، پديده تمرد از دستور در ارتش باعث فروپاشي ارتش اسرائيل خواهد شد.
براساس تازه ترين آمارهاي رژيم صهيونيستي حدود نيمي از جوانان اسرائيلي از نام نويسي در ارتش اين رژيم براي اعزام به خدمت طفره مي روند.
ناظرين سياسي افزايش فرار از خدمت در بين جوانان اسرائيلي را به دليل شكست سنگين ارتش رژيم صهيونيستي در جنگ 2006 با حزب الله لبنان و نيز ناتواني در مقابله با گروه هاي مقاومت فلسطيني و نيز شكست در جنگ 22روزه غزه مي دانند.
نظاميان رژيم صهيونيستي از زمان شكست در جنگ 33 روزه و 22 روزه روحيه نظامي خود را از دست داده اند و حتي در برخي موارد اقدام به خودكشي نيز كرده اند.
از سوي ديگر، رژيم صهيونيستي اخيراً براي اعمال فشار بر حماس بر حملات هوايي، زميني و دريايي خود عليه غزه افزوده و چندين بار غزه را بمباران كرده است.
در تازه ترين حمله جنگنده هاي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي كه روز گذشته انجام شد سه فلسطيني زخمي شدند.
جنگنده هاي اسرائيلي چند روز پيش نيز به غزه حمله و 10فلسطيني را زخمي كرده بودند.
طرح تبادل اسيران فلسطيني
سخنگوي جنبش حماس ادعاي رژيم صهيونيستي در مورد مبادله اسيران فلسطيني با گلعاد شاليت اسير اسرئيلي را شايعه پراكني خواند و هدف آن را تضعيف روحيه اسيران و خانواده هايشان ارزيابي كرد.
سامي ابوزهري خاطرنشان ساخت كه هدف رژيم صهيونيستي از اين شايعه پراكني ها اعمال فشار و تأثيرگذاري بر روند مذاكرات غيرمستقيم در مورد مبادله اسيران فلسطيني با شاليت است و هنوز زمان سخن گفتن در مورد نتايج اين مذاكرات فرا نرسيده است.
«ايمن طه» يكي از رهبران حماس نيز تأكيد كرد، جنبش حماس تاكنون نظر قطعي خود را در مورد تبادل اسيران فلسطيني با شاليت مطرح نكرده است و آنچه كه از قول حماس در رسانه ها عنوان مي گردد كذب محض است.
بسياري از رسانه ها از احتمال انجام طرح تبادل اسيران تا روز جمعه و يا روز عيد سعيد قربان خبر داده بودند اما جنبش حماس اين ادعاها را با هدف تضعيف روحيه اسيران فلسطين و خانواده هايشان و اعمال فشار بر حماس در مذاكرات عنوان كرد.
اين جنبش همچنين تاكيد كرد كه هنوز زمان سخن گفتن در مورد نتايج مذاكرات تبادل اسيران فرا نرسيده است.
اين در حالي است كه طي روزهاي اخير مذاكراتي بين برخي رهبران حماس با عمر سليمان رئيس سازمان اطلاعات مصر و ميانجي گري آلمان صورت گرفته و حماس در جريان پيشنهاد جديد تل آويو در زمينه تبادل اسيران فلسطيني با شاليت قرار گرفته است.
بر اين اساس هم اكنون سران تل آويو منتظر پاسخ نهايي حماس به اين پيشنهاد هستند.
رژيم صهيونيستي اسامي 160اسير فلسطيني را كه مورد اصلي اختلاف حماس و تل آويو در موضوع تبادل اسيران بود وارد فهرست كرده است، امري كه به نظر مي رسد اختلافات دو طرف در اين مسئله را پايان داده و به تبادل اسرا در روزهاي آينده منجر شود.
اين در حالي است كه برخي منابع رژيم صهيونيستي به نقل از معاون نتانياهو اعلام كردند كه تل آويو با آزادي برخي از رهبران برجسته گردان هاي عزالدين قسام از جمله ابراهيم حامد و برخي از رهبران فتح از جمله مروان برغوثي و احمد سعدات مخالفت كرده است.
قرار است 450اسير فلسطيني آزاد شوند كه بخشي از آنها به غزه و بخشي ديگر به كشورهاي عربي از جمله سوريه، ليبي، سودان و كشورهاي اروپايي نظير ايتاليا، نروژ، ايرلند و اسپانيا منتقل شوند.
منابع رژيم صهيونيستي اعلام كردند: ميانجي آلماني كه رايزني بين اسرائيل و حماس را بر عهده دارد از موافقت اين كشورها با استقبال از اسيران فلسطيني خبر داده است.
اين منابع افزودند: اسرائيل اين اسيران را پس از انتقال شاليت به قاهره آزاد مي كند و شاليت در پايتخت مصر باقي خواهد ماند تا طرح آزادي هزار اسير فلسطيني در قبال شاليت تكميل شود.

 



اين هم نوعي «كشورگشايي»!

مي گويند، زمين لرزه اخير روسيه باعث شده تا مساحت اين كشور دست كم 5/4 كيلومترمربع بيشتر شود!
آن طور كه دكتر «بوريس لوين»، زمين شناس روس مي گويد، روسيه اين روزها در نزديكي جزيره «ساخالين» بزرگتر شده، كه البته دليلش هم وقوع يك زمين لرزه و بعد هم سرازير شدن مواد مذاب آتشفشاني بوده است! او توضيح مي دهد كه به اين ترتيب، به خاطر اين دو پديده طبيعي بخشي از لايه هاي زيرين زمين بالا آمده و حالا به زمين سفت تبديل شده است! و اضافه هم مي كند كه البته، «مساحت منطقه جديد اول 3 كيلومترمربع بوده، اما بعداً به خاطر سرازير شدن مواد مذاب 5/1 كيلومترمربع ديگر به آن اضافه شده»! دكتر «سيولافلين» از «سازمان پژوهش زمين شناسي انگليس» هم توضيح مي دهد كه به طور كلي، فعاليت هاي آتشفشاني مثل جريان مواد مذاب، رانش زمين و... با تلنبار شدن در سراشيبي جزيره ها الزاماً وسعت شان را بيشتر مي كند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



بدون توجه به خواست معاون رئيس جمهور قانون انتخابات عراق از تصويب پارلمان گذشت

پارلمان عراق بدون در نظر گرفتن خواسته معاون رئيس جمهور در مورد قانون انتخابات اين كشور، قانون مذكور را با انجام اصلاحاتي، تصويب كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، پارلمان عراق عصر دوشنبه قانون انتخابات اين كشور را با افزايش دو ماده جديد، تصويب كرد. اين قانون اواسط آبان توسط پارلمان و در دوازدهمين جلسه، تصويب شده بود، اما «طارق الهاشمي»، معاون رئيس جمهوري، آن را وتو كرده بود.
الهاشمي كه از لحاظ قانوني مي توانست دست به چنين اقدامي بزند، علت وتو را كم بودن تعداد كرسي هاي مهاجران عراقي در خارج از كشور و برخي اقليت هاي داخلي ذكر كرده بود و مي گفت اين كرسي ها از پنج درصد مندرج در قانون، بايد به 15 درصد افزايش يابد.
پارلمان عراق كه قانون عودت شده از نهاد رياست جمهوري را در سومين جلسه به تصويب رساند؛ در جلسه عصر دوشنبه بيش از 50 نماينده اهل سنت در اعتراض به دو ماده افزوده شده، جلسه راي گيري را ترك كردند، اما مجلس از حد نصاب نيفتاد و قانون مذكور با آراي شيعيان و كردها تصويب شد.
معترضان به اين اصلاحات، رئيس پارلمان و كميته حقوقي را متهم كردند كه قوانين را نقض كرده اند، زيرا موادي از قانون را اصلاح كردند كه اساسا مورد اعتراض الهاشمي نبوده است. اصلي ترين اصلاح انجام شده به ماده 15 قانون انتخابات مربوط مي شود. اين اصلاحيه مقرر مي سازد ميزان كرسي هاي مخصوص استان ها، باتوجه به فهرست هاي راي دهندگان انتخابات سال 2005، به علاوه متوسط رشد سالانه جمعيت (حدود 3 درصد) تقسيم شود. معترضان گفتند، اين اصلاحيه كرسي هاي مخصوص استان هاي نينوا، صلاح الدين و كركوك را سلب و آنها را به استان هاي شمالي اعطا مي كند. اما موافقان اصلاحيه گفتند، اين اصلاحات عدالت را بين عراقي ها برقرار مي كند و اتباع عراقي مقيم داخل و خارج را در وضعيت مساوي قرار مي دهد و نگراني هاي قانوني الهاشمي در وتوي قانون را نيز رفع مي كند.اين اصلاحات هم نمي تواند به مجادلات و مناقشات بر سر قانون انتخابات پايان دهد و كشمكش بين فراكسيون هاي سياسي مختلف پارلمان عراق همچنان تداوم خواهد داشت. الهاشمي هم تنها يك فرصت ديگر براي وتوي قانون و باز گرداندن آن به پارلمان را دارد. اين در حالي است كه عامل زمان، كميسيون انتخابات را زير فشار قرار داده و اين كميسيون ناچار است انتخابات را به تعويق بيندازد. آنچه برخي ناظران را نگران كرده است، فقط وارد شدن عراق به تنگناي خلأ قانوني و سياسي پس از تعويق انتخابات نيست، بلكه آنان نگرانند اين كشور وارد دور جديد كشمكش هاي سياسي شود.
رسيدگي به نقش انگليس در جنگ عراق
ديروز اولين جلسه كميته تحقيق درباره جنگ عراق با حضور تعدادي از مقامات انگليسي، در لندن برگزار شد. اين مقامات كه در زمان حمله به عراق (بهار 1382) در دولت انگليس مسئوليت داشتند، در مورد علل مشاركت كشورشان در اين جنگ توضيحاتي را به كميته ارائه دادند. «توني بلر»، نخست وزير وقت انگليس نيز در اين جلسه حضور داشت كه رويدادي مهم در تاريخ سياسي اين كشور است. همزمان با اين جلسه، در خيابان هاي لندن مخالفان جنگ دست به تظاهرات زدند و خواستار بازگشت فوري نيروهاي انگليسي از خاورميانه شدند. در اين تظاهرات عليه بلر نيز شعار داده شد.

 



افشاي همكاري آل سعود و رژيم صهيونيستي براي سركوب شيعيان صعده

دولت عربستان پس از ناكامي در تهاجم نظامي خود براي شكست شيعيان صعده، دست به دامن رژيم صهيونيستي شد و براي دريافت اطلاعات نظامي قرارداد بست.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «نهرين نت»، دو هفته پس از آغاز جنگ عربستان با الحوثي ها، دولت رياض با شركت صهيونيستي «اميج سايت» دارنده ماهواره جاسوسي توافقي امضا كرد تا به طور روزانه، تصاوير هوايي از مواضع الحوثي ها را در اختيار ارتش عربستان و يمن بگذارند.
اين در حالي است كه برخي منابع سعودي از تماس هاي عربستان و رژيم صهيونيستي به منظور رايزني و همكاري درباره تحولات نظامي در مرزهاي يمن و ورود ارتش عربستان به جنگ با الحوثي ها پيش از شروع جنگ خبر داده بودند.
از سوي ديگر، اين منابع فاش كردند كه يك شبكه ماهواره اي عربي در دبي در عمليات اطلاعاتي براي ترور رهبران الحوثي دست دارد.
عربستان در هفته اول جنگ عليه يمن از مرگ «محمد عبدالسلام» سخنگوي الحوثي ها در منطقه رازح در اين كشور خبر داده بود، اما اين ادعا بعداً تكذيب شد.
اما پس از آغاز هفته سوم تهاجم عربستان به يمن، مشخص شد كه اين شبكه ماهواره اي عربي در دبي كه عربستان حمايت مالي آن را بر عهده دارد با عبدالسلام تماسي برقرار كرد و در حالي كه تماس مستقيم از اين ماهواره پخش مي شد، دستگاه هاي اطلاعاتي ارتش عربستان در تماس با سازمان جاسوسي موساد خواستار شناسايي مكان دقيق سخنگوي الحوثي ها در منطقه رازح شده بودند.
براساس اين گزارش گرچه، سريعاً مكان محمد عبدالسلام شناسايي و توسط هواپيماهاي عربستان بمباران شد، اما وي خارج از دفتر رسانه اي الحوثي ها به سر مي برد.

 



اوباما براي بررسي اوضاع افغانستان كابينه جنگي تشكيل داد

رئيس جمهوري آمريكا براي نهايي كردن طرح خود درباره افغانستان، كابينه جنگي تشكيل داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «باراك اوباما» دوشنبه گذشته براي دهمين بار طي دو ماه، با فراخواني مسئولان نظامي و امنيتي دولت خود، كابينه جنگي تشكيل داد و در اين نشست، مسئله افزايش نظاميان آمريكايي در افغانستان و طرح هاي جايگزين آن را مورد بررسي قرار داد. منابع نزديك به كاخ سفيد اعلام كرده اند اوباما استراتژي خود را در مورد افغانستان اول دسامبر(10 آذر) اعلام مي كند.
اوايل تابستان گذشته اوباما ژنرال «استنلي مك كريستال» را به فرماندهي نيروهاي آمريكا و ناتو برگزيد و وي را مأمور كرد از شرايط موجود در اين كشور گزارشي ارائه كند. مك كريستال تصوير تيره اي از شرايط آمريكايي ها در افغانستان ارائه داد و اعزام حداقل، 40 هزارنيروي جديد به افغانستان را درخواست كرد.
كارشناسان بعيد مي دانند كه اوباما هفته آينده، استراتژي شفافي را در مورد افغانستان ارائه كند. طبق ارزيابي كاخ سفيد، اعزام نيروهاي بيشتر به افغانستان (40هزار نيرو)، 40 ميليارد دلار هزينه خواهد داشت.
طالبان، عامل آمريكا
به گزارش خبرگزاري فارس، «هالينان»، تحليلگر آمريكايي طي مقاله اي نوشت، شبه نظاميان طالبان شبيه نيروهاي ويژه آمريكايي مي جنگند و همين امر، به اين توهم دامن مي زند كه عناصر طالبان در مراكز آموزشي ارتش آمريكا آموزش مي بينند. در همين حال، «سلطان محمد اورنگ» عضو پارلمان افغانستان، طالبان را مهره و بازيچه دولت هاي آمريكا و انگليس دانست و گفت كه عناصر طالبان در راستاي پياده كردن طرح هاي اين دو كشور در افغانستان، فعاليت مي كنند.


 



تظاهرات در 3 شهر آمريكا و تركيه عليه جنايات عربستان و يمن در صعده

با ادامه تجاوز وحشيانه عربستان به خاك يمن و به خاك و خون كشيده شدن مردم بي گناه استان صعده، افكار عمومي جهان با برپايي تظاهرات، خواستار جلوگيري از كشتار مسلمانان شد.
به گزارش خبرگزاري ها، ساكنان شهرك دير بورن آمريكا روز دوشنبه با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، خواستار مداخله سازمان ملل براي پايان دادن به تجاوزات عربستان سعودي به خاك يمن شدند.
براساس گزارش سايت تغيير، جمعي از ساكنان شهرك دير بورن مقابل شهرداري دير بورن دست به تظاهرات زدند و از مردم آمريكا و سازمان هاي حقوقي براي جلوگيري از كشتار مسلمانان در يمن خواستار مداخله شدند.
همچنين تظاهركنندگان خواستار آزادي افراد بازداشت شده در يمن و عربستان و رفع محدوديت از سايت ها و روزنامه هاي توقيف شده در اين دو كشور شدند.
شركت كنندگان ضمن محكوم كردن آنچه كه آنها نام آن را مداخله عربستان در جنگ عنوان مي كردند، عهد كردند كه هر روز يكشنبه تا زماني كه تهاجم عربستان پايان نيافته است، تظاهرات خود را ادامه دهند.
از سوي ديگر، مردم تركيه روز سه شنبه با برپايي تظاهراتي در آنكارا و اسلامبول نسبت به كشتار مردم شيعه صعده از سوي عربستان و دولت يمن اعتراض كردند.
در اين تظاهرات كه از سوي انجمن حقوق بشر تركيه موسوم به «مظلوم» سازماندهي شده است، برخي سازمان ها و نهادهاي مردمي ضمن تجمع در مقابل سفارت عربستان و يمن در آنكارا، حملات نظاميان اين كشور عليه شيعيان الحوثي را محكوم كردند.

 



استاد دانشكده جنگ آمريكا:
تيراندازي در پايگاه نظامي تگزاس نتيجه سياست خارجي واشنگتن در خاورميانه است

استاد برجسته دانشكده جنگ آمريكا واقعه تيراندازي در پايگاه نظامي «فورت هود» را انعكاس سياست خارجي آمريكا درخاورميانه دانست.
به گزارش فارس، دكتر «آلن سابروسكي» استاد دانشكده جنگ و مشاور امور امنيت ملي و بين المللي درمراكز آمريكايي درمقاله اي كه در پايگاه اينترنتي «اسلام نيوز» منتشركرد، به بررسي دلايل كشتار پايگاه نظامي «فورت هود» در تگزاس پرداخت.
سابروسكي نوشت:«تعجب من از اين است كه چرا اين حادثه زودتر رخ نداد. اگر آمريكا سياست هاي جهاني خود را تغيير ندهد، ماجراي فورت هود تبديل به اولين حلقه از يك سري وقايع تراژديك خواهد شد. هيچ كس دولتي را كه به سرنوشت خانواده هاي جامعه اش بي توجه باشد، دوست نخواهد داشت. هم اكنون سرپرست خانواده هاي آمريكايي از آنان گرفته شده و به جنگ فرستاده شده اند.»
چندي پيش سرگرد «نضال حسن» روانشناس پـايگاه نظامي «فورت هود» در اعتراض به قصد ارتش آمريكا براي اعزام وي به افغانستان، 50 نفر از همكاران خود را به رگبار بست كه 13 نفر آنان در دم جان سپردند.
اين حادثه سران ارتش آمريكا را دچار وحشت كرده است.

 



رئيس جمهور مخلوع هندوراس خواستار تحريم انتخابات كودتاگران شد

رئيس جمهور بركنار شده هندوراس با ارسال نامه به رهبران كشورهاي آمريكاي لاتين از آنها خواست انتخابات سراسري 29 نوامبر را تحريم كنند.
به گزارش خبرگزار ي ها، «مانوئل سلايا»، رئيس جمهور بركنار شده هندوراس روز دوشنبه با ارسال نامه به رهبران آمريكاي لاتين، ضمن تاكيد مجدد بر نامشروع بودن انتخابات 29 نوامبر هندوراس، از آنها خواست برگزاري اين انتخابات را به رسميت نشناسند.سلايا در اين نامه نوشت، به رسميت شناختن اين انتخابات به منزله مشروعيت بخشي به كودتا بوده و مخل وحدت ملت هاي منطقه است. گفتني است تاكنون كشورهاي برزيل، اكوادور، آرژانتين و ونزوئلا اعلام كرده اند انتخاباتي را كه رهبر كودتاچيان بدون حضور «سلايا» برگزار كند به رسميت نخواهند شناخت.

 



اعلام حالت فوق العاده در جنوب فيليپين

ارتش فيليپين پس از كشف اجساد دستكم 24 گروگاني كه چندي پيش ربوده شده بودند، در جنوب كشور حالت فوق العاده اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، پس از اينكه روز دوشنبه اجساد 24 تن از 40 نفري كه چندي پيش در محل ثبت نام انتخابات ملي اين كشور و توسط يك گروه مسلح 100 نفره ربوده شده بودند، كشف شد، ارتش فيليپين روز گذشته با اعزام صدها نظامي خود به مناطق جنوبي اين كشور، حالت فوق العاده اعلام كرد. حادثه آدم ربايي و كشتار دوشنبه شب كه نيمي از قربانيان آن را خبرنگاران تشكيل مي دهند، در اين كشور آسيايي به عنوان «بدترين حادثه انتخاباتي در تاريخ اين كشور» لقب گرفته است. گفتني است ثبت نام براي انتخابات ماه مه 2010 فيليپين چندي پيش آغاز شده اما در مناطق جنوبي اين كشور به دليل فعاليت برخي گروه هاي كمونيستي، هر از چند گاهي اقدامات خشونت آميز ديده مي شود. هنوز هيچ گروهي تاكنون مسئوليت اين حادثه را بر عهده نگرفته است.

 

(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14