(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آذر 1388- شماره 19521
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جيك جيك مستان ! (يادداشت روز)
تايم: سبزهاي ايران از آمريكا درخواست كمك كردند
كيهان و خوانندگان
امانت (به جاي گفت و شنود)
دادستان تهران : هيچكس در دستگاه قضايي در حاشيه امن نيست
دانشجويان دانشگاه هاي تهران مقابل سفارت عربستان تجمع كردند
شيطان براي حاجي ها خط و نشان كشيد! (خبر ويژه)
عبديم، عبيديم، ذليليم نوكر هرچي صهيونيست هستيم! (خبر ويژه)
لبناني ها و مصري ها به سبزها «لس آنجلسي» مي گويند (خبر ويژه)
هاآرتص: ايران مي تواند نفس آمريكا را در منطقه قطع كند (خبر ويژه)
مستأصل مثل گروهبان هاي «سيا» و پياده هاي «تحكيم» (خبر ويژه)



جيك جيك مستان ! (يادداشت روز)

ديروز برخي از روزنامه هاي زنجيره اي و سايت ها و رسانه هاي بيگانه و ضد انقلاب با اعتراض به اين كه آقاي كروبي براي شركت در همايش روز مجلس دعوت نشده است، اين همايش را به انحراف از موضوع آن كه «وحدت ملي» است متهم كردند و با تيترهايي نظير «سران شاخص منتقد دولت به همايش مجلس دعوت نشده اند»! به خيال خود دور جديدي از جوسازي عليه نظام در فضاي مجازي را كليد زدند كه در باره آن گفتني است؛
1- نكته درخور توجه كه فصل مشترك فتنه انگيزان داخلي و حاميان بيروني آنان است، اين كه هر دو سوي ماجرا اصرار دارند سران فتنه را «منتقد دولت»! معرفي كنند و هويت واقعي و از پرده برون افتاده آنان را كه «وطن فروشي» آشكار به نفع آمريكا و اسرائيل است، مخفي نگاه دارند، اين پنهان كاري كه سر فرو كردن كبك ها در برف ها را به خاطر مي آورد در حالي است كه سران فتنه تا چند ماه قبل و در اوج «جيك جيك مستانه»! يعني آن روزهاي نه چندان دور كه فكر زمستانشان نبود، نه فقط براي پنهان كردن وابستگي خود به كانون هاي قدرت بيگانه نظير آمريكا، انگليس و اسرائيل، اصراري نداشتند، بلكه در برخي از موارد، اين وابستگي را نشانه «جهان وطني»- كاسموپوليتانيزم- دانسته و برخي از حاميان آنها- از جمله كسي كه اخيراً همراه با خاتمي و به طور مشترك برنده جايزه «گفت وگوي جهاني» كپنهاگ شده بود- با صراحت اعلام مي كردند «ممكن است گفته شود پيوستن به آنها- آمريكا و انگليس- و همراه شدن با آنان نشانه وابستگي است، اما بايد توجه داشت كه مشكل وابستگي بحث كاملا كهنه اي شده است... آن وابستگي كه زمان مصدق مطرح شد ديگر معني ندارد»!
خاتمي و موسوي و كروبي طي چند ماه اخير، به گواهي اسناد غيرقابل انكار كه موجود و مضبوط است، دقيقاً و بي كم و كاست فرمول از قبل اعلام شده آمريكا و اسرائيل براي مقابله با جمهوري اسلامي را دنبال كردند. پيروي آنان از فرمول ياد شده به اندازه اي آشكار بود كه تمامي مراحل حركت سران فتنه از قبل و پيشاپيش قابل پيش بيني بود و كيهان به استناد نسخه هاي آن كه تماماً موجود و در دسترس است، فازهاي مختلف و فرموله فتنه مورد اشاره را، قبل از شروع و پيش از آن كه عملياتي شود، نشان داده و به آن پرداخته بود. مراحلي نظير «پيش كشيدن احتمال تقلب در انتخابات»، «تشكيل كميته صيانت از آراء»، «انتخاب يك رنگ به عنوان نماد اين جريان»، «اعلام زودرس پيروزي در انتخابات»، «ادعاي تقلب در انتخابات»، «دعوت از هواداران براي ريختن به خيابان ها»، «سازماندهي اراذل و اوباش با هدف آشوب آفريني»، «خودداري سران فتنه از مراجعه به مراجع قانوني براي پي گيري ادعاي تقلب» و... تماماً قبل از عملياتي شدن در كيهان مورد اشاره قرار گرفته بود. كيهان كه غيب گو نيست! هست؟! و از سوي ديگر پيش بيني اين مراحل نيز قابل انكار نيست، چرا كه نسخه هاي روزنامه موجود و قابل دسترسي است. بنابراين، آيا كمترين ترديدي باقي مي ماند كه سران فتنه از فرمول ديكته شده آمريكا، اسرائيل و انگليس براي كودتاي نرم عليه نظام اسلامي پيروي كرده اند و از آنجا كه اين نسخه، از مدتها قبل در سايت ها و رسانه هاي غربي ارائه شده بود، پيش بيني مراحل فتنه با مراجعه به فرمول ياد شده امكان پذير بود، بي آن كه نيازي به غيب گويي! باشد و همه شاهد بودند كه همان شد. به عنوان مثال - و فقط به عنوان مثال- جين شارپ در كتاب معروف خود با عنوان «ضد كودتا» تاكيد مي كند؛ «انقلاب هاي مخملي كه عمدتاً نزديك انتخابات صورت مي گيرد شامل مراحل مختلفي است كه القاي تقلب قبل از انتخابات، دروغگو معرفي كردن حاكميت، استفاده از نمادها و رنگ ها براي القاي پيروزي قبل از انتخابات، ديكتاتور معرفي كردن دولت- بخوانيد نظام- سر دادن شعار مرگ بر حكومت و... از جمله آنهاست» و يا «سريرم چوليا-SREERAM CHAULIA » محقق آمريكايي و از مشاوران كاخ-سفيد در تشريح كودتاي سال 2004 اوكراين ضمن اشاره به ضرورت طرح ادعاي تقلب در انتخابات مي نويسد «... اما هيچكدام از مكانيزم هاي تحريك نمي توانست بدون زير سؤال بردن نتايج انتخابات، جمع كردن مردم در خيابان ها و مهندسي دموكراسي- بخوانيد آشوب- از طريق نافرماني جمعي و مدني، نتيجه بخش باشد. اينجا بود كه بنياد اعانه ملي براي دموكراسي و خانواده موسسات بين المللي بيش از هر وقت ديگري مفيد واقع شده و به كار آمدند».
2- علاوه بر آنچه در بند اول اين نوشته آمده است بايد به ائتلاف فراگير سران فتنه با تمامي گروهها و جريانات ضدانقلاب نظير منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، نهضت آزادي، اراذل و اوباش نشاندار و شناخته شده، ماركسيست ها، طردشدگان حضرت امام(ره) و... نيز اشاره كرد. اعلام حمايت رسمي و علني سران آمريكا، اروپا، رژيم صهيونيستي و تخصيص بودجه هاي كلان براي حمايت از فتنه انگيزان، در اختيار نهادن صدها سايت اينترنتي و اختصاص بيشترين بخش هاي تحليلي و خبري رسانه هاي معروف آمريكايي و اروپايي و اسرائيلي به دفاع از سران فتنه و دروغ پراكني عليه جمهوري اسلامي ايران، حمايت موسوي و كروبي و خاتمي از شعارهايي كه اندك هواداران باقيمانده آنها در روز قدس به نفع اسرائيل، عليه حضرت امام(ره) سر داده بودند و شعارهايي كه روز 13 آبان به حمايت از آمريكا بر زبان داشتند و... نيز از جمله واقعيات تلخ و مشمئزكننده اي است كه در پرونده سياه سران فتنه ضبط و ثبت است.
3- اكنون با توجه به آنچه گذشت كه فقط مشتي از خروارها و اندكي از بسيارهاست، كدام انسان عاقل- هرچند با درك و شعوري اندك- مي تواند ادعا كند كه موسوي و خاتمي و كروبي «منتقد دولت» بوده اند! شواهد فوق الذكر كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه هدف اصلي از فتنه مشترك خط نفاق جديد و دشمنان تابلودار بيروني، مقابله با موجوديت انقلاب و نظام و تحويل ايران اسلامي به آمريكا و اسرائيل بوده است، حركتي كه «وطن فروشي» نيز نمي تواند ماهيت آن را آنگونه كه واقعاً بوده و هست معرفي كند. بنابراين سران فتنه مطابق تمامي قوانين جاري و شناخته شده در ايران و جهان فقط مستحق بازداشت، محاكمه و مجازات سخت هستند و بديهي است دعوت از آنها براي شركت در همايش مجلس شوراي اسلامي، «خيانت» به نظام، امام(ره)، شهدا و مردم شريف و پاكباخته اين مرز و بوم است كه براي حفظ استقلال، حاكميت اسلام و بيرون آوردن ميهن اسلامي خويش از چنگ بيگانگان خون داده و خون دل خورده اند.
4- سران فتنه اگرچه براي پنهان كردن ماهيت واقعي مأموريتي كه با حمايت و دستورالعمل دشمنان بيروني و به منظور مقابله با نظام اسلامي برعهده گرفته بودند، سعي داشتند حركت خود را حركتي عليه دولت معرفي كنند ولي مواضع و عملكرد آنان خيلي زودتر از آنچه انتظار مي رفت نشان داد كه مخالفت با دولت احمدي نژاد فقط يك بهانه است و در فرمول پيش روي آنان، موجوديت نظام اسلامي هدف گيري شده است. اين ترفند متاسفانه در آغاز توانست برخي از خواص را نيز فريب داده و به جاي ديدن واقعيت ماجرا مساله را در سطح درگيري موسوي و احمدي نژاد تلقي كنند. شماري از اين خواص، در آزمون ياد شده رفوزه شدند و متاسفانه سقوط كردند و شماري نيز به واقعيت ماجرا پي بردند و از اين دام اگرچه ديرهنگام ولي به هر حال رهيدند. صلوات خدا بر اميرمومنان عليه السلام باد كه مي فرمود «آن كه ميوه را قبل از رسيدن مي چيند، مانند كشاورزي است كه در زمين ديگران كشت مي كند» و سلاله او چه حكيمانه به مقابله با اين فتنه رفت و صبر فرمود تا از راه ماندگان نيز به قافله راه يافتگان برسند و... بيدار كرد تا در خواب نمانند.
5- دولت احمدي نژاد بي ترديد يك موهبت الهي است و علي رغم برخي از كاستي هاي قابل انتقاد، درخور تقدير و شايسته تحسين است، اما، بسيار ساده انديشانه است اگر تصور شود كه در فتنه اخير، تمامي قدرت هاي استكباري دنيا و همه دشمنان ريز و درشت داخلي و خارجي دست در دست يكديگر داده و همه توان خود را براي مخالفت با دولت ايشان به كار گرفته بودند. اين نكته بديهي تر از آن است كه به آساني ديده نشود. از اين روي، وقتي هدف فتنه موجوديت اسلام و نظام و مردم است، آناني كه به دولت كنوني انتقاداتي دارند نبايد به افسون خط نفاق داخلي و حاميان بيروني آنها فريفته شده و با اين تصور كه درگيري ميان مثلاً موسوي و احمدي نژاد است، از قافله تقابل با دشمن اصلي غافل شده و خداي نخواسته در جنگ احزاب رفوزه شوند. در اين ماجرا، نه موسوي و خاتمي و كروبي در حد و اندازه و قد و قواره اي هستند كه توان مقابله با نظام اسلامي را داشته باشند و نه احمدي نژاد هدف اصلي دشمنان است.
6- و بالاخره، گفتني است تلاش سران فتنه براي معرفي خود به عنوان «منتقد دولت» - و نه مخالف نظام- مخصوصاً بعد از آن كه هرچه در توان داشتند براي مقابله با موجوديت نظام به كار گرفته اند، از نكته ديگري نيز حكايت دارد و آن اعتراف صريح آنان به شكست قطعي خود و اذعان دشمنان بيروني به تمام شدن تاريخ مصرف آنان است. نيست؟ اگر با دقت بنگريد ترديد نمي كنيد كه هست.
حسين شريعتمداري

 



سند ديگري از خيانت وطن فروشان
 تايم: سبزهاي ايران از آمريكا درخواست كمك كردند

سرويس سياسي-
هفته نامه آمريكايي تايم در گزارشي اعلام كرد جريان انحرافي سبز رسماً از مقامات ارشد آمريكايي درخواست كمك كرده است.
اين گزارش كه روز گذشته در پايگاه اينترنتي تايم منتشر شد با ارائه جزئياتي دقيق، از درخواست كمك فتنه گران موسوم به سبز از دولت واشنگتن خبر داد.
گزارش مذكور با عنوان «جنبش سبز ايران دستش را به سوي آمريكا دراز كرده است» درباره چگونگي و ماهيت اين درخواست سبزها از واشنگتن مي نويسد: «ظرف هفته هاي اخير، دولت اوباما از طريق كانال هاي ارتباط جمعي و خصوصي تقاضاهاي بيشماري دريافت كرده است كه همه آنها خواستار قاطعيت آمريكا در برخورد با رفتارهاي ضد حقوق بشري ايران، پرهيز از اقدام نظامي عليه ايران و تحريم فوري سپاه پاسداران است.»
رابين رايت، روزنامه نگار معروف آمريكايي و نويسنده كتاب هايي مانند «عصر ]امام[ خميني» و «آخرين انقلاب بزرگ» در گزارش خود در مورد علت اين درخواست سبزها از كاخ سفيد مي نويسد: « به نتيجه نرسيدن كشمكش مذاكرات هسته اي ايران، انگيزه اصلي اپوزيسيون براي درخواست شدت عمل آمريكا عليه ايران شده است.»
به عبارت ديگر، بنابر گزارش تايم، سبزها در ايران بحران هسته اي با غرب را فرصتي براي خود مي دانند تا آمريكا را به اعمال فشارهاي بيشتر عليه ايران ترغيب كنند. اين موضوع دقيق با راهبرد اعلام شده در سند تأملات راهبردي حزب مشاركت كه تاكيد مي كند «تهديدها عليه نظام فرصتي براي اصلاح طلبان است» مطابقت دارد.
وي در ادامه با معرفي محسن مخملباف- فيلمساز ضدانقلاب و فراري- به عنوان نماينده و سخنگوي سبزها، از ديدارهاي وي با مقامات ديپلماتيك آمريكا در واشنگتن و ارائه ليستي از درخواست ها خبر مي دهد و مي نويسد؛ «وي پنجشنبه گذشته در سخناني در موسسه كارنگي واشنگتن كه در آن جمعي از مقامات شوراي امنيت ملي و وزارت امور خارجه آمريكا حضور داشتند، خطاب به مقامات آمريكايي و صاحب نظران مسائل ايران گفت: اقدام نظامي فقط مايه جان گرفتن ايران خواهد شد. اين فيلمساز كه هم اكنون ساكن اروپاست، گفت كه اپوزيسيون وي را به آمريكا فرستاده است تا نقطه نظرات جنبش اپوزيسيون را به اطلاع مقامات آمريكايي برساند. وي اظهار داشت: گفت وگو بهتر از جنگ است اما در عين حال هشدار داد كه غرب نبايد به صرف امتياز گرفتن در گفت وگوهاي هسته اي، رژيم ايران را در آغوش بگيرد و جنبش اعتراض سبز ايران را زير پا له كند.» مخملباف در جريان آشوب هاي اخير حمايت هاي صريحي از ميرحسين موسوي به عمل آورده بود.
تايم در ادامه مي نويسد ساير سران جريان سبز- كه نامي از آنها برده نشده- از آمريكا مي خواهند در رابطه با انتخابات اخير ايران بسيار فعالانه تر عمل كرده و ايران را محكوم كند و از قول مخملباف تاكيد مي كند؛ « هر قدمي هر چند كوچك، براي جنبش اپوزيسيون ارزشمند است.»
اين گزارش از درخواست سبزها براي حمايت كاخ سفيد از بيانيه ها و نظراتشان خبر داده و مي افزايد، «واشنگتن بايد نقطه نظرات و بيانيه هاي اپوزيسيون را به رسميت شناخته و به آنها پاسخ گويد.»
اين در حالي است كه اخيراً بعضي منابع آمريكايي مانند روزنامه لس آنجلس تايمز تاكيد كرده اند آمريكا از تداوم اعتراضات در ايران نااميد شده و معتقد است نظام توانسته ثبات خود را حفظ كند و «سبزها مرده اند».
به گزارش تايم، مخلباف در اين جلسه با اشاره به عذرخواهي منتظري بابت تسخير سفارت آمريكا در تهران در سال 1358 از بي توجهي و عدم حمايت صريح واشنگتن از اين گونه اقدامات به شدت انتقاد مي كند.
در ادامه اين گزارش آمده است سبزها خواستار اعمال تحريم هاي جدي و موثر عليه ايران هستند. البته در اين اعمال فشار و تحريم، سپاه پاسداران در اولويت قرار دارد چرا كه به زعم آنان مقابله با سپاه به معناي مهار ايران است؛ «چهره هاي اپوزيسيون از دولت آمريكا خواستند كه در ابتدا سپاه پاسداران را هدف تحريم قرار دهد. بازداشتن آن، كانون حياتي بازدارندگي رژيم مزاحم و دردسرساز جمهوري اسلامي است.»
بنابراين گزارش اپوزيسيون نظام جمهوري اسلامي از كاخ سفيد خواسته است پيش از آنكه سپاه پاسداران دست به اقدامات پيشگيرانه زده و موفق به يافتن راهكارها شود، بدون فوت وقت اين نهاد هدف تحريم ها قرار گيرد.
اين گزارش در حالي منتشر شد كه شواهد و قرائن نشان مي دهد همكاري رسمي فتنه گران سبز و آمريكا مدت ها قبل از اين آغاز شده است و احتمالا قرار است اين حمايت و پشتيباني حالتي آشكار و رسمي به خود بگيرد. كمتر از دو هفته پيش نيز جرج بوش اصلاح طلبان را خط مقدم آمريكا در ايران خوانده بود. رئيس جمهور سابق آمريكا در مراسم افتتاح رسمي بنياد بوش در ايالت تگزاس از شروع سلسله اقداماتي براي كمك به جريان اپوزيسيون داخل نظام خبر داد و به گوشه هايي از اين اقدامات هم اشاره كرد.
بوش از تهيه مجموعه اي از راهكارها با عنوان «بسته آزادي» خبر داده و اعلام كرد برخي از عناصر اپوزيسيون- مانند سازگارا- در اين پروژه با ما همكاري خواهند داشت.
همچنين «آرام الي» سفير آمريكا در بحرين هم مدتي قبل گفته بود، هدف اصلي آمريكا از تحريم ايران، حمايت از اصلاح طلباني مانند كروبي و موسوي است.
انتشار گزارش تايم و اعلام رسمي درخواست كمك سبزها از آمريكا در حالي است كه سران اصلي فتنه سبز پس از گذشته حدود دو هفته هيچ واكنش خاصي نسبت به سخنان بوش نشان ندادند.

 



كيهان و خوانندگان

¤ هفته بسيج را به همه دلاورمردان بسيجي بي ادعا در جهان اسلام تبريك عرض مي كنم. به اميد روزي كه تمام پلشتي ها و ظالمين بوسيله بسيجيان سراسر عالم از روي زمين پاك شوند.
گل محمد نورايي از مهدي شهر سمنان
¤ اينكه ميرحسين موسوي با تاخير طولاني درخصوص 13 آبان بيانيه جديدي صادر كرده و از مراسم امسال بعنوان خاطره بزرگ ياد كرده در حقيقت بيانگر آن است كه كفگير آشوب طلبان و فتنه گران به ته ديگ رسيده و مجبور هستند با تغيير ادبيات جلوي افتضاح بيشتر خود را بگيرند. اين تغيير لحن ها باز نوعي فتنه است كه نبايد از آن غفلت كرد. ملت هوشيار ايران با رويكرد جديد آنان خام نخواهد شد و همچنان محاكمه سران فتنه را پيگيري خواهد كرد.
محمودي
¤ سكوت مسئولين قضايي در رابطه با خواست عمومي ملت ايران پيرامون محاكمه سران فتنه و آشوب واقعاً جاي تاسف و تامل دارد. ما ملت كوتاهي مسئولين را در اين مورد هرگز نخواهيم بخشيد و از خواسته برحق خود نيز عقب نشيني نخواهيم كرد.
رضواني
¤ اگر كوتاهي و مماشات قوه قضائيه در محاكمه سران فتنه به همين صورت ادامه پيدا كند مطمئناً در انتخابات پيش روي ايجاد ناامني از سوي آشوبگران ادامه خواهد داشت. پس بنابراين اگر واقعاً مسئولين خواهان برقراري امنيت در تمام انتخابات هستند بايد محاكمه سران فتنه را جدي بگيرند و قانون را به اجرا بگذارند.
گرجي
¤ نهال تساهل و تسامحي كه آقاي خاتمي رئيس جمهور سابق در دوران صدارت 8 ساله خود بر امور كشور كاشت و عده اي روشنفكر غرب زده از آن حمايت كردند امروز با انواع بزه كاري هاي اجتماعي جامعه در مناطقي چون قيامدشت و ساير شهرك هاي حاشيه پايتخت ميوه داده و خانواده هاي بسياري را متلاشي ساخته است.
عابديني
¤ از نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) محله صادقيه تهران هستم. تماس گرفتم كه بگويم از صحبت هاي اخير آقاي منتجب نيا در مورد اهميت جايگاه ولايت فقيه و اينكه نامزد مورد نظر ايشان مشكلي با ولايت فقيه ندارد تعجب مي كنم چون چند ماهي از صحبت هاي ايشان در ايام انتخابات در همين مسجد نمي گذرد كه ايشان عنوان كرد در كشور مثل زمان شاه ديكتاتوري حاكم است. چگونه ايشان زود رنگ عوض مي كند و كاملا180درجه تغيير موضع مي دهد. اگر مردم فراموشكار باشند خدا كه حاضر و ناظر است.
از نمازگزاران مسجد امام صادق
¤ جهان اسلام از گذشته دور دچار بليه پليدي مثل انگلستان خبيث شد كه همزمان وهابيت را در عربستان، بهائيت را در ايران و رژيم صهيونيستي را در سرزمين هاي فلسطين بوجود آورد. در طول زمان هر سه جريان بعنوان سه ضلع مثلث شوم و عوامل نفوذ بيگانه به جان كشورهاي اسلامي افتادند. امروز تنها راه نجات، افشاء اين سه جريان انحرافي است كه اميدواريم در سايه بيداري جهان اسلام با نابودي هر سه كانون فساد، مسلمانان عزت گذشته خود را بدست آورند و در مقابل، ذلت و حقارت ظالمين و كفار را با چشمان خود شاهد باشند.
عليمرداني
¤ از شهرستان رامهرمز تماس گرفته ام. از جانبازاني هستم كه اخيراً صاحب ماشين شده ام. براي گرفتن سهميه بنزين مخصوص جانبازان مراجعه كردم گفتند براي جانبازاني كه جديداً صاحب ماشين مي شوند سهميه ندارند. گناه ما جانبازاني كه سالها اتومبيل نداشته و اخيراً ماشين دار شده ايم چيست كه بايد از سهميه بنزين مخصوص جانبازان محروم باشيم.
متين منش
¤ 20درصد سهميه بنزيني كه اعلام كرده اند از سهميه بنزين ماشين هاي عمومي كم مي كنند چيزي در حدود 110ليتر مي شود ولي در عمل 250ليتر از سهميه ما كم كرده اند. چرا؟ در ضمن مبلغ 200هزار تومان پولي كه شركت هاي مربوط به مسافركش هاي شخصي از راننده ها بعنوان حق عضويت دريافت مي كنند هيچ توجيه عقلي و منطقي ندارد.
محمدي
¤ در مورد از رده خارج شدن خودروهاي فرسوده هر مسئولي يك حرف مي زند. سردار رويانيان اتومبيل هاي توليد سال 52 به قبل را جزو خودروهاي فرسوده اعلام كرده در حاليكه در زيرنويس تلويزيون اتومبيل هاي ساخت تا سال 62 را خودروهاي فرسوده اعلام مي كنند. به هر حال تكليف مردم چيست و با اين اعلام نظرهاي متفاوت مسئولين چه بكنند؟
بلالي
¤ در بيمارستان ها و درمانگاههاي وابسته به سازمان تامين اجتماعي براي سونوگرافي بيماران زن نيز بيشتر از متخصصين مرد استفاده مي كنند. مي خواستم وزير محترم بهداشت كه يك خانم هستند به اين مسئله توجه ويژه داشته باشند و مشكل را به نوعي مرتفع سازند.
هوشمند
¤ مسئولان مدرسه راهنمايي... در منطقه 15 به بهانه ساعات اضافي از هر دانش آموز مبلغ 40هزار تومان شهريه اضافي مطالبه مي كند مي خواستم سؤال كنم، دانش آموزي كه ساعت 30/7 صبح تا 12 ظهر در مدرسه حضور دارد چه ساعت اضافي دارد كه بابت آن هزينه اضافه ساعت بپردازد.
كيا ولي دانش آموز
¤ ما تعدادي از كشاورزان به علت نبود بذر گندم موفق به كاشت زمين هاي خود نشديم از مسئولان درخواست همكاري در اين زمينه داريم.
شركت تعاوني فيروزآباد ورامين
¤ آقاي چمران در برنامه نگاه يك سيما مطلبي را مطرح كردند كه بسيار تعجب آور بود و آن اين كه شوراي شهر در نظر دارد با پول مردم كه صرفا براي آبادسازي و عمران شهر تهران اختصاص دارد از دو تيم استقلال و پيروزي حمايت مالي كند و اسم آن را هم يك حركت فرهنگي گذاشته است. آيا تيم هايي كه بازيكنان آن صاحب ميليون ها و حتي ميلياردها ثروت هستند بايد باز هم از جيب شهرداري ارتزاق كنند؟
تمنايي از تهران
¤ نسبت به سهميه بندي جديد بنزين با توجه به اين كه خودروي تاكسي بنده «آردي» مي باشد اعتراض شديد دارم چون مطمئن هستم كه معاش روزانه امثال من را با مشكل روبه رو خواهد كرد.
يك شهروند تهراني
¤ يك سال است كه براي خريد خودرو از ايران خودرو ثبت نام كرده ام اكنون كه موعد آن رسيده است مي گويند فعلا خودرو نداريم كه تحويل بدهيم. حتي از برگرداندن وديعه هم به رغم تاكيد در قرارداد كه بايد 15 روزه پرداخت شود خودداري مي شود.
خانم نادري
پاسخ شركت قطارهاي مسافربري رجاء
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 24/8/1388 زير عنوان «خط راه آهن شيراز- مشهد» به آگاهي مي رساند: شركت رجاء به عنوان متولي بخش مسافري ريلي در تداوم رسالت خدمت رساني به هموطنان عزيز بويژه مردم خوب منطقه استان فارس و در فاصله كوتاه از زمان راه اندازي اين مسير، قطار شيراز- مشهد و بالعكس را راه اندازي كرد و آمادگي كامل دارد تا در صورت فراهم بودن شرايط و زمينه تردد قطار به صورت مستمر در اين مسير تعداد اعزام قطارها را افزايش دهد و هيچ گونه مشكلي از اين بابت متوجه اين شركت نيست. علي ايحال، علي رغم اطلاع رساني هاي مكرر از طريق رسانه ها درخصوص زمان اعزام قطار شيراز به اطلاع مي رساند، حركت قطار شيراز- مشهد و بالعكس در هر دو هفته يك بار با توجه به تازه تاسيس بودن اين خط و رعايت مسائل فني همچنين براساس برآورد استقبال و تقاضاي هموطنانمان در اين مسير صورت گرفته كه به مرور زمان تعداد حركت قطارها بيشتر مي شود كما اين كه بنابر برنامه ريزي هاي به عمل آمده، در آينده نزديك، حركت قطارها در اين مسير هفته اي يك بار خواهد بود و اين علاوه بر اعزام فوق العاده قطارهايي است كه در مناسبت هاي مختلف صورت مي گيرد.

 



امانت (به جاي گفت و شنود)

امروز كه با شهادت مولايمان حضرت امام محمد باقر عليه السلام همزمان است، اين ستون را به روال معهود اين روزها به گونه اي ديگر مي نگاريم.
عمر بن ذر، قاضي معروفي بود كه با امام باقر عليه السلام ميانه خوبي نداشت. او در بازگشت از سفر حج به مدينه رفت تا در حضور جماعتي از ياران خود با امام(ع) مناظره كند. بعد از ورود و پرسش هاي متعدد كه پاسخ هاي مستند امام باقر (ع) را در پي داشت، سكوت كرد و حضرت خطاب به او فرمود؛
-آيا حديث ثقلين را شنيده اي كه پيامبر(ص) فرمود «من در ميان شما دو امانت گرانبها بر جاي مي گذارم كه اگر به آن دو متمسك شويد هرگز گمراه نخواهيد شد؟»
-آري شنيده ام.
-اي پسر ذر! با آن دو چه كرده اي؟
- چه بگويم؟! ثقل اكبر-قرآن- را پاره پاره كرديم و امانت ديگر - امامان از اهل بيت(ع)- را يك به يك كشتيم.
-اي عمربن ذر! به خدا سوگند فرداي قيامت هيچكس قدمي برنمي دارد، مگر آن كه پاسخ اين 3 پرسش را از او مي خواهند. عمرش كه در چه راهي گذرانده است؟ مالش كه از كجا آورده و در كجا مصرف كرده است؟ و امامان از اهل بيت رسول خدا(ص) كه با آنان دوستي يا دشمني داشته است؟

 



دادستان تهران : هيچكس در دستگاه قضايي در حاشيه امن نيست

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سؤالي درباره نامه مهدي هاشمي رفسنجاني گفت: هيچكس در دستگاه قضايي در حاشيه امن نيست و بهتر است افراد اگر مدعي بي گناهي هستند در مرجع قضايي حاضر شوند.
عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم معارفه معاون پيشگيري از وقوع جرم دادسراي تهران در جمع خبرنگاران در اين رابطه توضيح داد: اين حرف كلي دستگاه قضايي است كه مردم عدالت را در اين ببينند كه همه در برابر قانون و دستگاه قضايي مساوي باشند و رفتار دستگاه قضايي با آنها برابر و مطابق موازين اسلامي و قانوني باشد.
جعفري دولت آبادي تصريح كرد: بنابراين فردي كه فكر كند چون ممكن است به جايي ارتباط داشته باشد، مصون از تعقيب است درست نيست و ارتباط داشتن با جايي به اين معنا نيست كه وي مصون از تعقيب است. همه افراد در برابر قانون مساوي هستند.
دادستان تهران اظهار داشت: اگر كسي احضار مي شود و به وي اعلام مي شود در مرجع قضايي حاضر شود، اين نه به معناي تبرئه اوست و نه به معناي محكوميت وي.
جعفري دولت آبادي اضافه كرد: «بهترين فرض اين است كه وي در مرجع قضايي حاضر شود و اظهاراتش شنيده شود، دلايل وي بررسي شود تا قاضي تصميم گرفته و در نهايت ابلاغ شود.»
دادستان تهران تاكيد كرد: بنابراين هرگونه پيشداوري و اظهارنظر زودهنگام در مورد افراد، دوري ما از بي طرفي و به دور از موازين قضايي است، لذا اگر از سوي دستگاه قضايي به كسي توصيه شده، حتما به آن عمل كند.
جعفري در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اين كه مهدي هاشمي خواستار تشكيل دادگاهي صالح براي رسيدگي به اظهارات ديگران در مورد خود شده است. گفت: نامه فرزندان آقاي هاشمي به دستگاه قضايي ارجاع شده و در حال رسيدگي است و هيچ مغايرتي ندارد كه ما رسيدگي نكنيم.
شكايت 100 نماينده مجلس
از موسوي به دادستاني تهران ارسال شد
شكايت 100 نماينده مجلس شوراي اسلامي از ميرحسين موسوي به دادستاني تهران ارسال شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه برگزاري مراسم معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 5 تهران درخصوص شكايت بيش از 100 نماينده مجلس از موسوي گفت: اين نامه از دادستاني كل كشور به دادسراي تهران ارسال شده و در حال تدبيرانديشي است.
گفتني است حدود يك ماه پيش 100 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي از ميرحسين موسوي به دستگاه قضايي شكايت كردند كه حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور با حضور در جمع خبرنگاران ارائه اين شكايت را به دادستاني كل كشور تائيد كرد.

 



در اعتراض به كشتار شيعيان در يمن
دانشجويان دانشگاه هاي تهران مقابل سفارت عربستان تجمع كردند

تجمع دانشجويان هشت دانشگاه تهران در اعتراض به كشتار شيعيان در يمن عصر ديروز مقابل سفارت عربستان در تهران برگزار شد.
دانشجويان در اين تجمع شعارهايي چون «ياايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا»، «پليس ديپلماتيك برادرت را كشتن»، «مي كشم مي كشم آنكه كه برادرم كشت»، «جامعه اسلامي اتحاد اتحاد»، «مرگ بر اسلام آمريكايي»، «مرگ بر سه نوكران ابليس سعودي، آمريكا، انگليس»، «وهابي بي پدر اعدام بايد گردد»، «وهابي وهابي دشمن سيدعلي»، «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «سعودي، يهودي پيوندتان مبارك»، «دشمن دين وحدت، رژيم وهابيت»، «اين دفتر توطئه تعطيل بايد گردد، سفير آمريكايي اخراج بايد گردد»، «دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد»،«مرگ بر صهيونيزم»، «بسيجي؛ سفارت تسخير بايد گردد»، «مرگ بر منافق»، «خامنه اي حكم جهادم بده از غصه يمن نجاتم بده» را سر دادند.
در اين تجمع اعتراض آميز تعدادي از دانشجويان به نمايندگي از دانشجويان دانشگاه هاي مختلف سخنراني كرده و خواستار مقابله جدي با نسل كشي شيعيان در يمن توسط دولت صنعا و عربستان سعودي شدند.
اين تجمع مراسم برائت از مشركين و رمي جمرات به همراه بيان شعارها و قرائت قسمتي از پيام برائت از مشركين امام (ره) به پايان رسيد.
پس از برگزاري مراسم رمي جمارات برخي از دانشجويان تجمع كننده به سمت سفارت عربستان سنگ پرتاب كردند.

 



شيطان براي حاجي ها خط و نشان كشيد! (خبر ويژه)

صداي آمريكا از قول وزير كشور عربستان نسبت به سياسي شدن مراسم حج و برائت از مشركان هشدار داد.
صداي آمريكا از قول نايف بن عبدالعزيز اعلام كرد: به هيچ كس اجازه سياسي كردن اين مراسم مذهبي را نخواهيم داد.
رسانه رسمي شيطان بزرگ همچنين از اينكه جمهوري اسلامي ايران بر «ضرورت نمايش وحدت مسلمانان در مراسم حج» تأكيد دارد ابراز ناخرسندي كرد و نوشت: ايران مي گويد مسلمانان نبايد نسبت به آنچه در جهان اسلام مي گذرد بي اعتنا باشند.
در حالي كه نظاميان سعودي با بمب هاي فسفري و ديگر تسليحات اعطايي آمريكا در حال تجاوز به خاك يمن و نسل كشي مردم بيگناه و شيعيان مظلوم صعده است، صداي آمريكا به نقل از وزير كشور رژيم سعودي گفت نيروهاي عربستان با هر گروهي نظير شيعيان حوثي كه به مرزهاي ما تجاوز كند برخورد مي كند.
رژيم سعودي هر ساله فشار خود را براي محدودتر كردن «رمي شيطان بزرگ» برائت از استكبار آمريكا و رژيم جنايتكار صهيونيستي شدت مي بخشد. اين رژيم بايد به امت اسلامي و نمايندگان آنها در موسم حج توضيح دهد كه چرا از شعارهاي «الموت لامريكا، الموت لاسرائيل و يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا» هراسان است.
رژيم صهيونيستي در اقدامات وحشيانه خود در جنگ هاي 22 روزه و 33 روزه عليه مردم فلسطين و لبنان، چراغ سبز و حمايت برخي دولتمردان سعودي را جلب كرده بود همچنان كه برخي عمليات تروريستي وحشيانه در مناطقي نظير عراق با حمايت سعودي ها و در خدمت مطامع آمريكا صورت مي گيرد. سعودي ها با وجود حمايت علني از صدام در عراق و طالبان در افغانستان و تحميل سال ها محنت و شكنجه و محروميت بر ملت هاي مظلوم آن دو كشور، اكنون از اشغالگري هاي آمريكا حمايت مي كنند.

 



عبديم، عبيديم، ذليليم نوكر هرچي صهيونيست هستيم! (خبر ويژه)

وزير خارجه تازه كار آلمان، نوكري خود به رژيم صهيونيستي را با سفر به سرزمين هاي اشغالي و اداي احترام به بناي يادبود هولوكاست ابراز كرد. وي در عين حال اعلام كرد ما نسبت به اسرائيل مسئوليت ويژه و تاريخي داريم.
«وستروله» در سفر به فلسطين اشغالي و ديدار با نتانياهو بدون آن كه به نسل كشي هاي صهيونيست ها اشاره كند، اعلام كرد: ما مسئوليت ويژه اي در قبال اسرائيل داريم. اسرائيل داراي اين حق است كه مرزهاي امن تري داشته باشد.
وي همچنين بدون اشاره به تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: سياست خصمانه ايران در قبال اسرائيل قابل قبول نيست و ما و جامعه بين المللي نگراني اسرائيل را درك مي كنيم.
وي همچنين با حضور در بناي يادبود هولوكاست، مشعلي روشن كرد و دسته گلي در كنار بناي يادبود قرار داد و در دفتر يادبود نوشت: ما فراموش نخواهيم كرد. مسئوليت ما همچنان باقي و دوستي ما رو به رشد است.
براساس افسانه هولوكاست ادعا مي شود هيتلر سركرده رژيم فاشيستي آلمان يهوديان را به طور دسته جمعي قتل عام كرده است. صهيونيست ها با وجود سپري شدن بيش از 6 دهه از جنگ جهاني دوم، همواره به اين بهانه با دولت آلمان به شكلي تحقيرآميز و طلبكارانه برخورد مي كنند.

 



لبناني ها و مصري ها به سبزها «لس آنجلسي» مي گويند (خبر ويژه)

يك سايت ضد انقلابي وابسته به محافل اطلاعاتي در غرب به نقل از همكار خود كه در بيروت اقامت دارد اذعان كرد مردم در لبنان، جمهوري اسلامي و احمدي نژاد را سمبل مبارزه و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي مي دانند و همزمان مدعيان جنبش سبز را طرفداران اسرائيل و آمريكا تلقي مي كنند.
همكار روزنت با اشاره به اين كه در كشورهاي اسلامي و عربي از جمله لبنان، ايران را سمبل مقاومت در برابر اسرائيل مي دانند، به ملاقات خود با يك تبعه مصر پرداخت و نوشت: او از احمدي نژاد با احترام ياد كرد و به عنوان يك الگو نام برد. وقتي از دليل اين علاقه و احترام پرسيدم، پاسخي جز مواضع محكم احمدي نژاد عليه اسرائيل و آمريكا نشنيدم.
نويسنده اين سايت ضد انقلابي هرچند سعي مي كرد حاميان جمهوري اسلامي و رئيس جمهور در كشورهاي اسلامي را بي خبر و ناآگاه معرفي كند، نوشت: در اكثر تجارب ديگر بعد از انتخابات، وقتي لبناني هاي نزديك به حزب الله اسم ايراني را مي شنوند لبخند مي زنند و با مشاهده مخالفت ما با حاكميت، چهره هايشان با علامت سؤال تغيير مي كند. جالب آنجاست كه دقيقا قطب مخالف رئيس جمهور يعني ميرحسين موسوي را به عنوان كسي مي شناسند كه از آمريكا تغذيه مي شود. اين وضعيت به وضوح آزاردهنده است.
«آيدا- ق» كه تلاش داشته احمدي نژاد را نزد بانوي مصري تخطئه كند، با اشاره به ناكامي خود مي نويسد: او در پايان گفت وگو از من پرسيد شما با موسوي و ايراني هاي لس آنجلسي هستيد؟
وي اذعان كرد: «رويكرد فعالان جنبش سبز به وضوح نشان دهنده تمركز آنها بر اروپا و آمريكاست و گاه از ياد مي رود كه ما در حساس ترين منطقه جهان زندگي مي كنيم. كيست كه نداند منافع آمريكا و اروپا در اين منطقه از بقيه روابطشان در دنيا مهمتر است؟»
گفتني است سردادن شعارهاي «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» و خط زدن شعارهاي مرگ بر اسرائيل و آمريكا توسط عناصر آشوب طلب مدعي حمايت از موسوي و كروبي، هرچند سازمان هاي اطلاعاتي و سردمداران استكبار در آمريكا و انگلستان و اسرائيل را هيجان زده كرد اما طبيعتا و به طور همزمان با بدگماني و نفرت شديد ملت هاي مسلمان منطقه و جهان- و حتي ملت هاي غيرمسلمان اما استقلال طلب- مواجه شد.

 



هاآرتص: ايران مي تواند نفس آمريكا را در منطقه قطع كند (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي خيال حمله به ايران را احمقانه خواند و تأكيد كرد تنفس آمريكا در خاورميانه در دستان ايران است.
روزنامه هاآرتص ضمن برشمردن گرفتاري هاي آمريكا در منطقه نوشت: بر هيچ كس پوشيده نيست كه دستگاه تنفس مصنوعي واشنگتن در منطقه در دستان ايران است و كساني كه خيال حمله به اين كشور را در سر مي پرورانند ساده لوح و نادان هستند. آمريكا ناگزير از همكاري با ايران است.
هاآرتص اضافه كرد: اوباما رئيس جمهور آمريكا به خاطر مشكلات افغانستان و پاكستان و خطرات موجود در اين كشور، خيلي به اسرائيل و مسئله خاورميانه توجه نمي كند.
هاآرتص افزود: مشكلات اوباما در افغانستان رو به افزايش است، به ويژه اينكه سياستمداران برجسته آمريكا با اصرار اوباما بر اعزام نيروهاي تازه نفس و تجهيزات نظامي به افغانستان مخالفند و آن را به خاطر حجم خسارت هاي وارده بي دليل و غيرقابل توجيه مي دانند. نكته جالب اينجا است كه آمريكا به خوبي مي داند برگ برنده در افغانستان در دستان مقام هاي امنيتي ايران است و همانطور كه اوضاع عراق با همكاري تهران آرام شد، وضعيت افغانستان هم مي تواند با همكاري آنها طرف تثبيت شود به ويژه اينكه تهران همكاري خوب و چشمگيري با گروههاي مختلف در افغانستان دارد.
روزنامه صهيونيستي با اشاره به اوضاع بي ثبات پاكستان تحليل كرد: در واقع ايراني ها برخلاف آمريكايي ها به خوبي از خواسته تمامي گروهها در صحنه سياسي كابل و اسلام آباد باخبرند و واشنگتن با وجود همه تلاش هاي بي وقفه براي ارتباط با گروه هاي مسلح در دو كشور ياد شده با شكست حتمي رو به رو شده و همين مسأله درخواست كمك از تهران را امري انكار ناپذير كرده است.
در پايان اين تحليل آمده است: در هر حال هر كس در اسرائيل فكر كند كه آمريكا از حمله به ايران و يا استفاده از زور عليه اين كشور حمايت مي كند، در توهم به سر مي برد و منافع آمريكا در اين منطقه از آسيا در دستان دولت ايران و سپاه پاسداران است. واشنگتن اين واقعيت را درك مي كند كه همكاري با ايران تنها گزينه در منطقه خواهد بود.

 



مستأصل مثل گروهبان هاي «سيا» و پياده هاي «تحكيم» (خبر ويژه)

پس از چند ماه آشوب طلبي و افراطي گري كور و ريزش تدريجي عناصر فريب خورده، ظاهراً آش آن قدر شور شده كه بانيان اين روند ناكام را نگران كرده است.
در شرايطي كه تا پيش از اين گروهك هايي نظير افراطيون تحكيم، جبهه ملي، نهضت آزادي و نظاير آنها دعوت به خياباني كردن تجمعات و تشنجات مي كردند- و بخت خود را در 13آبان و روزقدس با افلاس تمام آزمودند- اكنون همان گروهك ها مدعي شده اند كه راديكاليزه شدن تحركات خواسته نظام است و ديگر نبايد به اين روند ادامه داد.
سران اين گروهك ها طي چند روز اخير در مصاحبه با رسانه هاي آمريكايي و اروپايي فارسي زبان و نيز سايت هاي وابسته به ضدانقلاب مكرر دراين باره هشدار مي دهند و از ته مانده حاميان خود مي خواهند كه خبط و خطاي روزهاي قدس و 13آبان را تكرار نكنند. در همين زمينه گروهك نهضت آزادي بيانيه اي صادر كرد و برخي اعضاي گروهك افراطي تحكيم نيز هشدارهاي مشابهي را صادر كردند. راديو فردا با اشاره به بيانيه نهضت آزادي، (ارگان رسمي سازمان سيا) از قول «مرتضي-س» عضو گروهك تحكيم گفت: «ما تا حدود زيادي با تصميمي كه از طرف نهضت آزادي گرفته شده موافقيم، به تعبير نهضت آزادي روز 16آذر مثل 13آبان يا روز قدس يك رويداد ملي نيست بلكه دانشجويي است و اعتراض بايد در داخل دانشگاه باشد.»
نامبرده همچنين گفته است: يك سري شعارها در 13آبان فراتر از قانون اساسي بود بايد جمع بندي كنيم آيا تند شدن فضا در حال حاضر به سود جنبش است يا نه؟ آنها كه روي كارند از تندتر شدن فضا استقبال مي كنند(!) اگر شدت راديكاليزم بالا برود احتمال عبور از رهبران فعلي جنبش كه البته قراردادي و اخلاقي هستند خيلي بالاتر مي رود و ممكن است به مرحله اي حركت كنيم كه به راحتي سركوب شويم.
اين در حالي است كه «عماد- ب» عضو گروهك نهضت آزادي طي تحليلي در سايت گويانيوز از اينكه جمهوري اسلامي با وجود تمام تقلاي اپوزيسيون آشوب طلب، آنها را كوچك و بي اهميت شمرده ابراز خرسندي كرد و نوشت: آنها هيچ تمايلي به ديدن و به رسميت شناختن ما ندارند و مشكل را حل شده مي بينند براي مثال كاظم انبارلويي درباره اينكه براي خروج از وضعيت فعلي چه بايد كرد به نشريه مثلث مي گويد خيلي وقت است كه از وضعيت فعلي بيرون رفته ايم!
اين نوچه نهضت آزادي كه بازتاب مذاكرات و نگراني هاي سران گروهك را بازتاب مي داد، اضافه كرد: چه اتفاقي رخ داده كه آقاي عسكراولادي ناگهان نظر خود را مبني بر وفاق با موسوي و خاتمي تغيير داد و گفت آنها از خط قرمز گذشته و خود تبديل به خط قرمز شده اند؟ همه چيز به تحولات پس از 13 آبان بازمي گردد. با تظاهرات خشونت آميز ما، اصولگرايان ابتكار عمل را به دست گرفتند.
وي نوشت: خبرگزاري ها و نشريات اصولگرا نظير كيهان، فارس، رجانيوز، الف، مثلث و پنجره يك بازي بسيار پيچيده و يك استراتژي مشخص را با موسوي، كروبي و خاتمي در پيش گرفته اند كه ضربات سختي به جنبش سبز خواهد زد. اصولگرايان دايم از اينها مي خواهند نسبت خود را با تظاهرات خشونت آميز و طرح شعارهاي راديكال روشن كنند. در واقع از آنها مي خواهند كه نسبت خود را با نظام روشن كنند. نتيجه اين فشارها احتمالا اين خواهد شد كه موسوي و كروبي با تجمع در روز 16 آذر در خارج از دانشگاه و نيز با شعارهاي تند مخالفت كنند اما خوشبختانه يا متاسفانه سازماندهي جنبش به صورت مجازي است و اين رهبران فرضي ]![ تسلط بر فضاي مجازي ندارند. در نتيجه نمود بيروني اين خواهد شد كه نقش موسوي و كروبي تضعيف شده است. اما آنها هيچ الزامي ندارند كه مرزبندي خود را با تمام گرايش هاي سياسي اعلام كنند. اين نظام است كه بايد نسبت خود را با آنها مشخص كند]![
اين مهره قافيه باخته در عين حال ابراز اميدواري كرد: فشار غرب و آمريكا در پي بن بست در مذاكرات اتمي بر ايران بيشتر شود و باعث تداوم جنبش سبز شود.
مرور بيانيه سران نهضت و تحليل اين جوجه نهضتي نشان مي دهد كه آنها خود را چوب دو سر... مي دانند و با سر درگمي تمام معتقدند اگر به ساختارشكني بيشتر ادامه دهند، ضمن رو شدن كامل هويت براندازشان،همين 4 تا و نصفي مهره باقي مانده را هم از دست خواهند داد و اگر دست از ساختارشكني بشويند كه در آن صورت بايد اعلام كنند در كمتر از 5 ماه قبر خود را كنده و 20 سال سرمايه گذاري سازمان هاي اطلاعاتي و ديپلماتيك آمريكا و انگليس و اسرائيل را در چند ماه به باد داده و در مقابل ملتي كه با مشاركت سياسي پرنشاط 85 درصدي، طراوت و اقتدار جمهوري اسلامي را نشان داده اند، خلع سلاح شده اند.
در اين ميان برخي تحليل ها حاكي از آن است كه علت اصلي هشدار و مخالفت با برگزاري تجمع خياباني جديد پي بردن به «استعداد نيروها» - كه خيال مي شد در اندازه تيپ است و الان معلوم شده گروهان هم نيست- مي باشد. به صحنه آوردن اين گروهان سرخورده، ضمن اينكه يك وزن كشي رسواست، مي تواند باقي مانده شبكه را نيز متلاشي كند. آنها همچنين نگرانند كه در صورت عدم همراهي موسوي و كروبي با ضد انقلابي گري و ساختارشكني بيشتر، دستشان بيشتر رو شود، هر چند كه در تبليغات ادعا مي كنند موسوي و كروبي «رهبراني مجازي، فرضي!، قراردادي و اخلاقي- و نه سياسي-» بيشتر نيستند.
ذكر اين نكته نيز خالي از لطف نيست كه صدور امريه جديد از سوي نهضتي ها خطاب به تحكيمي ها براي عقبگرد پادگاني، مسبوق به سابقه است. چند سال پيش در اوج قدرت مدعيان اصلاح طلبي، حجاريان خطاب به تحكيمي ها گفته بود «جنبش دانشجويي،حرف مفت است. شما هم زياد دويده و درگير شده ايد. حالا خوب است برگرديد و كار تئوريك بكنيد». اين اظهارات از سوي كساني نظير زيباكلام به عنوان امريه پادگاني قلمداد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14