(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آذر 1388- شماره 19521
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جليلي: تأمين سوخت رآكتور تهران يك مسئله كاملاً تجاري است
امضاي 13 سند همكاري ميان ايران و برزيل
وزير اطلاعات: آمريكا در فتنه اخير ضد انقلاب داخل و خارج را پيوند داد
عضو مجمع روحانيون مبارز: فتنه گران براي سردادن شعار تقلب برنامه داشتند
سردار سلامي در همايش پدافند جنگ هاي نوين:
روش هاي متنوعي براي مهار اثرات سلاح هاي نامتعارف وجود دارد
تشييع پيكر مرحوم علي كردان
داوودي: برنامه پنجم توسعه پس از لايحه هدفمند كردن يارانه ها به مجلس ارايه مي شود
علي اكبر صالحي: مبادله سوخت بايد همزمان در ايران انجام شود
همشهري از امروز منتشر مي شود
ظهره وند: قافله اي براي برقراري رابطه با آمريكا در راه نيست
در آستانه خداحافظي از آژانس البرادعي: باز هم مي گويم درباره ايران مذاكره تنها راه حل است



جليلي: تأمين سوخت رآكتور تهران يك مسئله كاملاً تجاري است

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان بحث تأمين سوخت راكتور تهران را تنها تجاري خواند و تأكيد كرد كه اين بحث سياسي نيست و حتي جنبه فني و حقوقي هم ندارد.
دكتر سعيد جليلي كه ديروز براي ايراد سخنراني در همايش پليس، امنيت و چشم انداز 1404 حضور يافته بود در حاشيه اين همايش با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها نيز پاسخ داد.
جليلي در پاسخ به سأالي در خصوص تأمين سوخت راكتور تهران تصريح كرد: بحث تأمين سوخت راكتور تهران همانطور كه گفتيم نه تنها يك بحث سياسي نيست و ارتباطي با گفت وگوهايي كه ما با كشورهاي 1+5 داريم، ندارد بلكه يك بحثي است كه حتي جنبه فني و حقوقي هم ندارد و صرفاً يك بحث تجاري است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره مبادله سوخت راكتور تهران اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران براي تأمين سوخت مورد نياز راكتور تهران بايد تضمين هاي عيني داشته باشد.
جليلي همچنين در پاسخ به سأال خبرنگاري مبني بر اين كه آيا ايران پيشنهاد تركيه براي انجام مبادله سوخت 5/3 درصد توليدي ايران با 7/91 درصد در خاك اين كشور را پذيرفته است؟ گفت: ما همانطور كه قبلاً گفته ايم صرفاً از طريق آژانس حقي را كه در زمينه تأمين سوخت داريم مطرح كرده ايم و آژانس وظيفه دارد اين خواست جمهوري اسلامي ايران رابه كشورهايي كه مي توانند تأمين كننده آن باشند منعكس كند تا به دنبال آن گفت گوهايي شكل گيرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: ايران سوختي را نياز دارد و مي خواهد آن را بخرد؛ كساني كه مي خواهند مي توانند آن را در اختيار ايران قرار دهند. ممكن است كشورهاي ديگر در اين قضيه اظهاراتي داشته باشند اما نقشي ندارند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: البته جمهوري اسلامي ايران گزينه هاي ديگري هم براي تأمين اين سوخت دارد و اگر كساني نمي توانند در اين زمينه به موقع و مطابق با خواست ايران عمل كنند اين اقدام به نوعي برگ ديگري بر بي اعتمادي ملت ايران به آنان مي افزايد.
جليلي همچنين در پاسخ به سأالي درباره موضع كشورمان در برابر بيانيه كشورهاي گروه شش در بروكسل اظهار داشت: همانطور كه قبلاً هم اعلام كرديم ايران آمادگي دارد تا حول بسته پيشنهادي خود و محورهايي كه در آن بسته مطرح شده گفت وگو كند.
وي افزود: اين توافق موضوعي بود كه ما در ژنو به صراحت اعلام كرديم و قرارمان اين بود كه ادامه گفت وگو را در حول بسته پيشنهادي و محورهايي كه در آن مطرح شده دنبال كند.
دبير شوراي امنيت ملي با بيان اينكه ظاهراً كشورهاي 1+5 دچار يك سري بحث هايي در درون خودشان هستند و آمادگي لازم را ندارند، اظهار داشت: هر وقت آن ها آمادگي داشته باشند درباره بسته پيشنهادي ايران و محورهايي كه درباره نگراني هاي مشترك كه در آنجا مطرح شده صحبت كنند ما هم استقبال مي كنيم.
مبادله سوخت درخاك ايران
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز مبادله سوخت هسته اي را در گرو ضمانت صددرصدي دانست و تأكيد كرد كه يكي از راه هاي تضمين صددرصدي تأمين سوخت راكتور تهران انجام تبادل سوخت 5/3 درصد با 02 درصد در داخل خاك ايران است. علي باقري در دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به تضمين هاي سه گانه غرب در تأمين سوخت راكتور تهران گفت: يكي از تضمين ها اين است كه موضوع مبادله در شوراي حكام آژانس تصويب شده و اين شورا مسئول تبادل باشد.
دوم اينكه اين سوخت تحت امانت آژانس باشد و تضمين سوم اين است كه برخي كشورها تأمين سوخت را تضمين كنند و آن را ضميمه قرارداد نمايند اما با همه اين حرف ها ايران نپذيرفته است.
وي با يادآوري اين نكته كه ما به دنبال ضمانت 001 درصدي هستيم و اگر مواد بيرون از ايران برود تضمين 001 درصدي نيست اظهار داشت: در موضوع خريد سوخت هسته اي اين سأال وجود دارد كه با توجه به تحريم ايران آژانس اين اجازه را به كشورها براي فروش سوخت به ايران خواهد داد يا نه اما بايد گفت كه اين يك نيازي ضروري است و خريد تنها يكي از راههاست.
معاون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرد: يكي از راههاي تضمين صددرصدي سوخت مبادله آن در داخل خاك ايران است.
باقري همچنين با تأكيد بر اينكه اگر شك و شبهه اي مطرح باشد وارد تبادل سوخت نمي شويم گفت: با وجودابراز آمادگي سولانا در تماس 82 اكتبر با دكتر جليلي و توافقات انجام شده در مذاكرات ژنو 2 ظاهراً طرف مقابل آمادگي لازم را براي ادامه گفت وگوها ندارد.

 



در حضور رؤساي جمهور دو كشور صورت گرفت
 امضاي 13 سند همكاري ميان ايران و برزيل

سرويس سياسي-
رئيس جمهور برزيل در ديدار با همتاي ايراني خود ضمن حمايت قاطع از برنامه هسته اي كشورمان 13سند همكاري نيز با جمهوري اسلامي ايران به امضا رساند.
داسيلوا كه روز دوشنبه استقبال باشكوهي از دكتر احمدي نژاد و هيات همراه وي انجام داد به مدت 3 ساعت نيز به طور خصوصي با همتاي ايراني خود به گفت وگو نشست.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، روساي جمهور ايران و برزيل در اين مذاكرات بر ضرورت پي ريزي همكاري هاي وسيع و گسترده بين دو كشور در همه عرصه ها به ويژه صنعت، تجارت، انرژي، فناوري و معدن تاكيد كردند.
افزايش سقف مبادلات
تا 25ميليارد دلار
محمود احمدي نژاد و لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا در نشست خصوصي كه بيش از 3 ساعت به طول انجاميد؛ با اشاره به علائق مشترك دو كشور تصريح كردند: هيچ گونه مانعي براي رشد و ارتقاي روابط دوجانبه و بين المللي طرفين وجود ندارد.
در اين نشست پيشنهاد شد كه در 5 سال آينده حجم مبادلات ايران و برزيل به سقف 25 ميليارد دلار برسد. همچنين مقرر شد وزراي مربوطه نسبت به پيگيري توافقات امضا شده بين دو كشور اقدام نمايند.
اصلاح سازمان ملل
خواسته ايران و برزيل
محمود احمدي نژاد و لوئيس ايناسيو لولاداسيلوا در ادامه در نشست خبري به تشريح توافقات و دستاوردهاي مذاكرات خود پرداختند و اظهار داشتند: سازمان ملل متحد به دليل ناتواني در رفع مسايل و مشكلات جهان به اصلاحات عميق و گسترده به خصوص در شوراي امنيت نياز دارد تا بتواند پاسخگوي نيازهاي امروز باشد.
روساي جمهوري اسلامي ايران و برزيل با بيان اينكه جهان با چالش هاي جدي مواجه و تغييرات قطعي است خاطرنشان كردند: نظام هاي كنوني جهان قادر به حل بحران ها به ويژه در زمينه اقتصاد نيستند و همكاري كشورها براي اداره جهان و رفع مشكلات ضروري است.
احمدي نژاد و لولا داسيلوا دورنماي روابط تهران و برازيليا در عرصه هاي مختلف را بسيار خوب و روشن دانستند و تاكيد كردند: بايد از همه ظرفيت هاي فراوان موجود براي گسترش و افزايش مناسبات و همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و برزيل استفاده كرد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در نشست خبري مشترك با رئيس جمهور برزيل، از استقبال بسيار خوب لولا داسيلوا، دولت و ملت برزيل قدرداني كرد و گفت: موافقت نامه هاي امضا شده ميان دو كشور راه را براي آينده شكوفا در روابط جمهوري اسلامي ايران و برزيل هموار مي كند.
دكتر احمدي نژاد همچنين حق انحصاري وتو را ريشه ناامني در جهان دانست و اظهار داشت: ايران از حضور دائم كشورهاي مستقل به خصوص برزيل در شوراي امنيت حمايت مي كند.
حمايت از برنامه هسته اي ايران
رئيس جمهور برزيل هم با تاكيد بر اينكه ايران و برزيل دو كشور مهم و بزرگ و داراي مدل توسعه اي مشابه هستند تصريح كرد: روابط تهران- برازيليا مستحكم و با اهداف بزرگ خواهد بود.
«داسيلوا» تاكيد كرد: دولت من حق ايران را براي استفاده از انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز مطابق با توافق نامه هاي بين المللي به رسميت مي شناسد.
وي همچنين از ايران خواست به تماس هاي خود با كشورهاي دخيل در مساله هسته اي اش ادامه دهد تا يك راه حل منصفانه و عادلانه براي اين مساله پيدا شود.
رئيس جمهور برزيل تاكيد كرد منع تكثير سلاح هاي هسته اي و خلع سلاح هسته اي بايد به موازات يكديگر رعايت شود.
داسيلوا در ادامه ابراز اميدواري كرد كه منطقه خاورميانه نيز همانند آمريكاي لاتين از سلاح هاي هسته اي پاكسازي شود.
امضاي 13 سند همكاري
ميان ايران و برزيل
مراسم امضاي سيزده سند همكاري ميان جمهوري اسلامي ايران و برزيل در حضور محمود احمدي نژاد و لوئيس ايناسيولولا داسيلوا و در راستاي گسترش روزافزون روابط تهران و برازيليا برگزار شد.
در اين مراسم 13سند در زمينه همكاري هاي بازرگاني، انرژي، بانكي، علوم و فناوري، كشاورزي، تجارت و بازرگاني، لغو رواديد، دانشگاهي، بورس، آژانس خبرگزاري، ورزشي، سينمايي و برنامه اجراي موافقت نامه فرهنگي امضا شد.
رژيم صهيونيستي كوچكتر از آن است كه به ايران حمله كند
رئيس جمهور كشورمان همچنين در نشست خبري با رسانه هاي برزيل در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره حمله نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي به ايران گفت: آنهايي كه شما اسم برديد جرات چنين كاري را ندارند و بسيار كوچكتر از آن هستند كه بخواهند به ايران حمله نظامي بكنند.
احمدي نژاد افزود: سلاح تهديد و حمله متعلق به دوران گذشته و انسان هاي عقب افتاده سياسي است. كساني كه با ظلم و تهديد مي خواهند دنيا را اداره كنند هيچ گاه به نتيجه مطلوب نخواهند رسيد.
غني سازي 20درصدي را خودمان مي توانيم
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره غني سازي 20درصدي و سوخت راكتور تهران گفت: با اينكه مي توانيم غني سازي 20درصد را انجام دهيم ولي خواستار خريداري آن مي باشيم و اين را به عنوان عامل همكاري و تعامل هرچه بيشتر مطرح كرده ايم و مطابق مقررات آژانس بين المللي اتمي مي توانيم نيازهاي خود را تامين كنيم.
احمدي نژاد ادامه داد: غني سازي 20درصد تهديد نيست و فرق زيادي با 5/3درصد ندارد هر 2مصرف صلح آميز دارند و براي مصارف انسان دوستانه و تهيه دارو براي بيماري هاي سخت استفاده مي شود و درمان بيماري تهديد نيست.
چند سؤال درباره هولوكاست
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به موضوع فلسطين و هولوكاست گفت: چند سؤال وجود دارد كه اگر جواب داده شود مسئله به راحتي حل خواهد شد اول اينكه جنگ جهاني دوم در كجا واقع شده است؟ روشن است كه در اروپا بود، دوم اينكه مردم فلسطين چه نقشي در جنگ جهاني دوم داشتند و سوم اينكه 60 ميليون نفر در جريان جنگ كشته شدند چه كساني آنها را كشتند؟ سؤال بي پاسخ ديگر اين است كه چنانچه اتفاقي در اروپا افتاده است چرا بايد تاوان آن را مردم فلسطين بدهند، اگر پاسخ اين سؤال ها داده شود مسئله فلسطين حل خواهد شد، حل مسئله فلسطين نيازمند نگاه عادلانه است و در غير اين صورت مشكل هم چنان ادامه خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي حل مسئله فلسطين كاملاً روشن است ما اعلام كرده ايم همه فلسطيني ها آزادانه و در يك رفراندوم درباره سرنوشت خود تصميم بگيرند و اين حق آنها است، با بمباران و كشتن كودكان مسئله حل نخواهد شد، با توافق سياستمداران هم مسئله فلسطين حل نمي شود مردم فلسطين بايد تصميم بگيرند كه مي خواهند چه سرنوشتي داشته باشند، جمهوري اسلامي ايران از هر كسي كه در جهت حل عادلانه مسئله فلسطين تلاش كند حمايت و استقبال مي كند و به همين منظور تصميم گرفته ايم گفتگوهاي خود را با رئيس جمهور برزيل درباره فلسطين ادامه دهيم.
خشم غرب از سفر احمدي نژاد به برزيل
روزنامه تايمز لندن در مطلبي با اشاره به سفر رئيس جمهور ايران به برزيل نوشت: سيلوا رئيس جمهور برزيل با دعوت از احمدي نژاد خشم غرب را برانگيخته است.
اين روزنامه غربي مدعي شده برزيل با دعوت از رئيس جمهور ايران به يك رژيم منزوي مشروعيت داده است.
تايمز همچنين با عصبانيت از اظهارات احمدي نژاد درباره نامشروع بودن رژيم صهيونيستي از تظاهرات چند ده نفره عده اي همجنس باز و صهيونيست در برازيليا همزمان با سفر رئيس جمهور كشورمان خبر داد.
اين در حالي است كه تظاهرات اين عده معدود به دليل حضور افراد همجنس باز و صهيونيست پس از مدت كوتاهي از هم پاشيد اما در مقابل گروه هاي متعدد مردمي از اقشار مختلف مردم برزيل به هنگام حضور رئيس جمهور كشورمان در برزيل از وي استقبال كردند.
اين افراد با در دست داشتن پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران و فلسطين و پلاكاردهايي با مضامين خوشامدگويي از دكتر احمدي نژاد به گرمي استقبال كردند.
اما در همين حال روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز در مقاله اي با اشاره به سفر دكتر احمدي نژاد به برزيل نوشت: بلندپروازي هاي برزيل براي ايفاي نقش هر چه مهمتر در ديپلماسي جهاني با تلاش هاي آمريكا و اروپا براي تسلط بر برنامه نظامي هسته اي ايران تصادم پيدا مي كند.
اليوت ال. انگل نماينده دمكرات ايالت نيويورك در مجلس نمايندگان آمريكا هم در اظهاراتي كه آكنده از خشم بود گفت: برزيل با استقبال از احمدي نژاد مرتكب اشتباه و خطايي بس بزرگ و هولناك شده است.
از سوي ديگر تلويزيون صداي آمريكا نيز در برنامه اي از اعضاي كنگره آمريكا خواست تا به دعوت برزيل از احمدي نژاد واكنش نشان دهند.
در اين برنامه يكي از نمايندگان كنگره آمريكا در اظهاراتي خشم آلود از سفر احمدي نژاد به برزيل و استقبال باشكوه از وي انتقاد كرد.
سفر به بوليوي
خاطرنشان مي شود رئيس جمهور كشورمان ديروز پس از سفر يك روزه به برزيل، اين كشور را به مقصد بوليوي ترك كرد. احمدي نژاد در بوليوي نيز با استقبال باشكوه مقامات اين كشور در آمريكاي لاتين رو به رو شد.
دكتر احمدي نژاد پس از بوليوي عازم ونزوئلا خواهد شد و در آنجا با هوگوچاوز و ساير مقامات اين كشور به گفت وگو خواهد نشست.

 



وزير اطلاعات: آمريكا در فتنه اخير ضد انقلاب داخل و خارج را پيوند داد

وزير اطلاعات اعلام كرد جريان فتنه با تحولات ناشي از پيوند ضدانقلاب داخل و خارج و ارتباط با بيگانگان، دست به اقداماتي زد كه بر اين مبنا بايد معادله امنيتي بازتعريف شود.
حجت الاسلام والمسلمين «حيدر مصلحي» در همايش «پليس امنيت و چشم انداز 1404» خاطر نشان كرد: امنيت اجتماعي پيش نگر از تاكيدات اسلام است و اميرالمومنين در بحث بصيرت تاكيد فراوان دارد.
وي اظهار داشت:مطابق بيانات حضرت علي(ع) اگر حوادث آينده را پيش بيني نكنيم دچار مشكل خواهيم شد.
وزير اطلاعات با اشاره به تاكيدات حضرت علي(ع) بر آينده نگري و پيشگيري گفت:حجم و تنوع ماموريت هاي پليس با هيچ دستگاهي قابل مقايسه نيست و در دهه اخير عملكرد پليس با گذشته قابل قياس نيست و پيشرفت ها و توان افزايي هاي فراواني در نيروي انتظامي به وجود آمده است.
وي در ادامه اظهار داشت: روزآمدسازي در ايجاد دولت الكترونيك توسط نيروي انتظامي و افزايش ارتباط مردم و خدمات رساني گسترده از ديگر عملكردهاي موفق پليس است.
مصلحي اظهار داشت: جريان فتنه با تحولات ناشي از پيوند ضد انقلاب داخل و خارج و ارتباط با بيگانگان دست به اقداماتي زده است كه بر اين مبنا بايد معادله امنيتي بازتعريف شود.
وي ادامه داد: بايد متناسب با شرايط از تاكتيك ها، روش ها و ابزارهاي عناصر فتنه آشنا شده و با تحولات جديدي كه اين عناصر در اقدامات خود انجام دادند اقدام كرد.
وزير اطلاعات با اعلام اينكه عناصر فتنه با چهره جديدي وارد عرصه شدند تاكيد كرد: در طول 30 سال عمر انقلاب عده اي بازيگر يك مركزيتي هستند كه برنامه ريزي براي به زانو درآوردن انقلاب مي كنند تا اجازه ندهند اين انقلاب به اهداف خود برسد.
مصلحي در ادامه افزود: اين مركزيت در حال مديريت برخي از افراد در كشور است. در فتنه هاي اخير نيز مديريت اين افراد قابل توجه بود و توانست افرادي را به انحاي مختلف همراه خود كند كه براي جامعه غيرمنتظره بود. وزير اطلاعات گفت: برآيند اين تحولات تغيير محيط امنيتي است.
وي اظهار داشت: يكي ديگر از چالش ها ناتوي فرهنگي است. در 10 سال آينده ناتوي فرهنگي بر طرح ها و اقدامات پنهان خود خواهد افزود و بايد منتظر بزه و جرائم جديدي باشيم.
وزير اطلاعات به برخي تلاش ها در اين عرصه اشاره كرد و گفت: در تلاش بر تقدس زدايي از ارزش ها، تلاش براي تغيير در گروه هاي مرجع فكري و معرفتي اشاره هايي از آن را داريم. در فتنه هاي اخير شاهد هستيم تلاش براي ايجاد تغيير هويتي و تلاش براي تغيير تضادهاي اجتماعي از جمله اقدامات اين ناتوي فرهنگي است.
مصلحي اعلام كرد: طبق اعلام رهبر معظم انقلاب دهه آينده دهه پيشرفت و عدالت است و بايد مناسب با اين دهه مباحث امنيتي خاص را طرح ريزي كنيم و پيش بيني ها و آينده نگري هاي خاص خود را داشته باشيم.
وي اظهار داشت: برخي جرائم جديد در دهه آينده شكل خواهد گرفت و از آنجايي كه عدالت لوازم خاص خود را دارد دوستان و دشمناني نيز خواهد داشت.
مصلحي افزود: هر چند در آينده برخي جرائم مربوط به بي عدالتي كمرنگ خواهد شد اما جرائم جديدي نيز شكل خواهند گرفت. از آنجايي كه سطح آموزش و نگرش افراد افزايش خواهد يافت افراد جديدي كه چهره خودي به خود گرفته اند وارد عرصه خواهند شد.
وزير اطلاعات گفت: جرائم رايانه اي و فضاي مجازي باعث مي شود تا جرائم ناشناخته اي شكل بگيرد.
وي اظهار داشت: اجراي اصل 44 قانون اساسي در دهه آينده نيز باعث فعاليت بخش خصوصي و فربه تر شدن اين بخش مي شود در نتيجه در معرض تهاجم رقيبان خارجي خواهد بود كه بايد بخش خصوصي تقويت شود.
مصلحي افزود: جرائم نويني با تقويت بخش خصوصي شكل خواهد گرفت و حتي عده اي از اين بخش عليه امنيت كشور استفاده خواهند كرد.
وزير اطلاعات تاكيد كرد: در چند سال آينده تحولات جمعيتي در كشور شكل خواهد گرفت كه زمينه ساز تحولات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي در مراكز استانها و تهران خواهد شد و لازم است در اين زمينه هوشيار باشيم.
حجت الاسلام مصلحي با تاكيد بر اينكه براي سال هاي آينده بايد به فكر امنيت اجتماعي پيش نگر باشيم افزود: اين امنيت بايد راهبردي، اطلاعات محور، بازدارنده و مبتني بر اقدامات شناخت بنيادها باشد.
وي به الزامات اين نوع از امنيت اجتماعي اشاره كرد و اظهار داشت: آينده پژوهي تقدم برنامه محوري بر روزمرگي و مهندسي مجدد فرهنگ سازماني از الزامات است.

 



عضو مجمع روحانيون مبارز: فتنه گران براي سردادن شعار تقلب برنامه داشتند

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران با تلخ خواندن حوادث بعد از انتخابات تصريح كرد: بازماندگان انتخابات از پيش براي سردادن شعار تقلب برنامه ريزي كرده بودند.
به گزارش فارس حجت الاسلام محمدحسين رحيميان عضو مجمع روحانيون مبارز كه در همايش بسيجيان بنياد شهيد و امور ايثارگران با عنوان «پيروان ولايت» سخن مي گفت:شرايط كنوني كشور را حساس خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران اميد مستضعفان و شيعيان دنياست و دشمن با تمام توان خود درصدد ضربه زدن به اين نظام اسلامي است.
رحيميان بابيان اينكه يكي از اعضاي كميته 6 نفره شوراي نگهبان براي تأييد صحت انتخابات بودم، اظهار داشت: به يقين مي گويم كه كلمه تقلب اسم رمز اغتشاشات با هدف براندازي نظام بود؛ آن ها از روز اول مي دانستند كه رأي نمي آورند و از همان ابتدا شائبه تقلب را مطرح كردند تا امنيت نظام راخدشه دار كنند. اگر همه شكاياتي كه مطرح كردند، مستند و درست بود، باز هم كم تر از يك درصد آرا را تحت تاثير قرار مي داد و آن ها با همكاري نكردن با نظام مشت بسته خود را باز نكردند چون مي دانستند اگر باز شود چيزي در آن نخواهد بود.

 



سردار سلامي در همايش پدافند جنگ هاي نوين:
روش هاي متنوعي براي مهار اثرات سلاح هاي نامتعارف وجود دارد

جانشين فرمانده كل سپاه گفت سلاح هاي نامتعارف بسيار خطرناك هستند ولي حتما روش هاي متنوعي براي مهار و كنترل اثرات آنها وجود دارد.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در همايش سراسري «پدافند جنگ هاي نوين» كه در دانشگاه امام حسين(ع) برگزار شد ضمن تبريك فرارسيدن هفته بسيج اظهار داشت: حوزه هاي دفاع وامنيت، حوزه هاي كاربرد دقيق تر و پيچيده تر دانش و فن آوري بشري است.
وي با اشاره به سلاح هاي مربوط به جنگ هاي نوين گفت: در هر ارتش، هر قدرتي كه توليد مي شود هم تابع يك دكترين است و هم يك دكترين و استراتژي براي كاربرد آن وجود دارد.
جانشين فرمانده كل سپاه ادامه داد: اين سلاح ها دو خاصيت دارند يكي بازدارندگي و ديگري تهاجمي و چون دشمنان ما در تلاش هستند ماهيت بازدارندگي را تغيير دهند قطعا اين سيستم ها را نيز تغيير مي دهند.
سلامي تصريح كرد: يكي از اشكالاتي كه سلاح هاي نامتعارف دارند اين است كه اثرات رواني آنها از تاثيرات فيزيكي آن بيشتر است و اين موضوع است كه خاصيت بازدارندگي را ايجاد كرده است.
وي با بيان اينكه تكنيك حفاظت انفرادي در حوزه دفاع از اين سلاح ها بسيار مهم است گفت: حتما روش هاي متنوعي براي مهار و كنترل اثرات آنها وجود دارد.
سلامي افزود: اين پديده ها مستقيم انسان را هدف قرار مي دهند به همين دليل اگر به خوبي شناخته شوند و حفاظت انفرادي به خوبي آموزش داده شود تلفات بسيار كم مي شود، اين پديده ها آنقدر كه در علم پيچيده هستند در دفاع پيچيده نيستند، مثلا با توليد لباس هاي حفاظتي مي توان تا حد زيادي از آسيب آنها در امان بود.
سردار حاجي زاده: برد سامانه موشكي «تور ام 1 » به 35 هزار پا افزايش يافت
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران از ارتقاء برد عملياتي سامانه پدافند موشكي تور ام 1 به 35 هزار پا خبر داد.
سردار امير علي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي انقلاب اسلامي با اشاره به خريد سيستم پدافند موشكي تور ام يك از كشور روسيه گفت: طي دو سال اخير و با توجه توانمندي بسيار بالاي متخصصان وزارت دفاع و سپاه پاسداران موفق شديم برد اين سامانه را از حالت استاندارد خريداري شده به 35 هزار پا ارتقاء دهيم.
وي اضافه كرد: با توجه به اينكه عمده هواپيماها در ارتفاع بين 25 تا 35 هزار پايي اقدام به مانور و رهايي بمب مي كنند اكنون با سامانه جديدي مي توانيم اين ارتفاع را به خوبي پوشش داده و با آنها مقابله كنيم.
فرمانده نيروي هوا فضا يكي ديگر از ويژگي هاي رزمايش مدافعان آسمان ولايت را هدف قرار دادن بمب ها و موشك هاي پرتاب شده از هواپيماهاي دشمن عنوان كرد و گفت: حدود يك سال است به چنين توانايي دست پيدا كرديم و علاوه بر هواپيما، موشك ها و بمب هاي آن را هم مي توانيم هدف قرار دهيم.
سردار حاجي زاده همچنين از ارتقاء سيستم هاي پدافندي سپاه پاسداران در مقابله با جنگ الكترونيك خبر داد و گفت: ضمن مقابله با اين سيستم مي توانيم اثرات آن را به خوبي كنترل كرده و دشمن را از اين حربه مهم خود، خلع سلاح كنيم.

 



تشييع پيكر مرحوم علي كردان

پيكر مرحوم علي كردان وزير اسبق كشور صبح ديروز با حضور مسئولان لشكري و كشوري از مقابل مسجد سلمان فارسي در رياست جمهوري تشييع شد.
در مراسم تشييع پيكر علي كردان؛ معاون اول رئيس جمهور و جمعي از اعضاي هيات دولت، تعدادي از اعضاي شوراي نگهبان و شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور، صادق محصولي وزير رفاه و تأمين اجتماعي، صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، محمدنجار وزير كشور، داوودي معاون اول سابق رئيس جمهور، جهرمي وزير سابق كار و امور اجتماعي، مرتضوي معاون دادستان كل كشور، ميرتاج الديني معاون رئيس جمهور در امور مجلس، باهنر نايب رئيس دوم مجلس، تمدن استاندار تهران، موسوي معاون امور مجلس و تقدس نژاد معاون مالي و اداري سازمان صداوسيما از جمله شركت كنندگان در اين مراسم بودند. نماز ميت به امامت آيت الله مهدوي كني اقامه شد.
گفتني است پيكر آن مرحوم امروز در ساري تشييع خواهد شد.

 



داوودي: برنامه پنجم توسعه پس از لايحه هدفمند كردن يارانه ها به مجلس ارايه مي شود

مشاور رئيس جمهور از ارايه برنامه پنجم توسعه به مجلس پس از پايان بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها خبر داد.
به گزارش فارس، پرويز داوودي در پاسخ به اين سوال كه شما در دولت نهم مسئول تنظيم برنامه پنجم پيشرفت و عدالت بوديد، چرا تا به امروز اين لايحه تقديم مجلس نشده است، و آيا در روند برنامه چشم انداز 20 ساله خللي وارد نمي شود، اظهار داشت: تمامي كارهاي برنامه پنجم انجام شده و برنامه ريزي ها صورت گرفته تا پس از پايان بررسي لايحه هدفمند كردن يارانه ها در مجلس برنامه پنجم توسعه به مجلس ارائه شود.
داوودي با اشاره به علت تاخير ارائه برنامه پنجم توسعه به مجلس گفت: تاخيري در ارائه اين برنامه به مجلس وجود ندارد و برنامه ريزي هاي آن به طور كامل انجام شده و به مجلس ارائه خواهد شد.

 



علي اكبر صالحي: مبادله سوخت بايد همزمان در ايران انجام شود

رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد كه تضمين موردنظر ايران براي مبادله سوخت با غرب دريافت همزمان سوخت و تحويل اورانيوم با غناي پايين است.
دكتر «علي اكبر صالحي» با اعلام اين مطلب افزود: اگر شرايطي ايجاد شود كه غرب به طور كلي از دادن سوخت 20 درصد استنكاف كند به اين صورت كه بخواهد شرايط متعددي خارج از قاعده بگذارد و با ما به صورت استثنايي برخورد كند ما نه آن شرايط تحميلي را قبول مي كنيم و نه قبول مي كنيم كه با ما استثنايي برخورد كند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ايران توانايي توليد سوخت راكتور تهران را دارد، گفت: اين بحث بالقوه است. ما از نظر حقوق فعاليت هاي هسته اي، اين حق را داريم كه در حد 20 درصد غني سازي كنيم و هم اين توانايي را بصورت بالقوه داريم؛ البته ما ترجيح مي دهيم كه در شرايط فعلي سوخت راكتور تهران را از خارج كشور تامين كنيم.
صالحي اظهار داشت: «در اين ترجيح ما پيام هاي زيادي مستتر است كه اميدواريم طرف مقابل اين پيام ها را درك كند.»
وي تصريح كرد: ما يك حق و حقوق بين المللي داريم، به تعهدات پايبند هستيم و هيچگاه از حقوقمان صرفنظر نخواهيم كرد. اگر بخواهند شرايطي فراتر از عرف بين الملل ايجاد كنند ما صرف نظر خواهيم كرد.
وي در ادامه در خصوص راه اندازي نيروگاه بوشهر توسط روس ها گفت: روس ها هم اكنون به شدت كار مي كنند و نيروگاه بوشهر در جريان تست 250 اتمسفر است و هيچگاه روس ها اين تعداد كارشناس در بوشهر نداشته اند؛ هم اكنون دو هزار و 400 كارشناس روس در نيروگاه بوشهر فعال هستند.
وي با اشاره به اينكه مسئولين روسي هفته آينده به تهران مي آيند گفت: ما با روسيه كارمان به طور خيلي خوبي جلو مي رود. سوءتفاهمي بود كه غربي ها به آن دامن زدند؛ غربي ها نمي خواهند شرايط خوب سياسي بين ما و روسيه پايدار باشد. در خصوص نيروگاه روسيه طبق تفاهماتي كه داشتيم، جلو مي رويم.
صالحي با اشاره به اينكه دامنه فعاليت هاي ايران و روسيه وسيع است گفت: در خصوص نيروگاه بوشهر فعلا طبق تفاهم هايي كه دو يا سه ماه پيش در وين با مسئول سازمان انرژي اتمي روسيه داشتيم كار جلو مي رود.
انجام مرحله نخست آزمايش راكتور نيروگاه بوشهر
سخنگوي شركت روسي «اتم استروي اكسپورت» از مرحله اول آزمايش موفقيت آميز راكتور نيروگاه اتمي بوشهر خبر داد.
خانم اولگا تسيلووا در اين باره گفت: اين مرحله مهم چند روز بطول انجاميد و كارشناسان اتم استروي اكسپورت با موفقيت تجهيزات مدار اول راكتور نيروگاه هسته اي بوشهر را تحت فشار 35 كيلوگرم بر سانتي متر مربع آزمايش كردند.
به گفته سخنگوي شركت روسي، در مراحل بعدي بتدريج فشار آب افزايش يافته و به 100 كيلوگرم بر سانتي متر مربع، 180 كيلوگرم و در مرحله آخر به 250 كيلوگرم بر سانتي متر مربع خواهد رسيد.
تسيلووا ابراز اميدواري كرد كه راه اندازي آزمايشي نيروگاه هسته اي بوشهر در تاريخ اعلام شده صورت گيرد.
يك مقام ديگر شركت «روس اتم» اخيرا به خبرگزاري ايتارتاس گفته بود كه نيروگاه هسته اي بوشهر ماه مارس سال آينده ميلادي (فروردين 89) بطور آزمايشي راه اندازي خواهد شد.
شركت روسي پيمانكار نيروگاه بوشهر در حالي از راه اندازي آزمايشي اين نيروگاه در ماه مارس سال آينده خبر داده است كه پس از چندين بار كارشكني روس ها آخرين بار پايان سال جاري ميلادي براي راه اندازي نيروگاه بوشهر اعلام شده بود.

 



همشهري از امروز منتشر مي شود

سرويس سياسي-
مدير مسئول روزنامه همشهري گفت: حكم توقيف اين روزنامه لغو شده است و روزنامه همشهري از چهارم آذر منتشر مي شود.
علي اصغر محكي در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: از همكاري و مساعدت بي شائبه رئيس قوه قضائيه و مسئولان قضايي تشكر مي كنم. وي همچنين از حسن عنايت اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات كه با جديت و حساسيت اين بحث را دنبال كردند، تشكر كرد.
محكي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه روزنامه همشهري از سوي كدام مجتمع رفع توقيف شده است، گفت: مجتمع قضايي شهيد بهشتي روزنامه همشهري را رفع توقيف كرده است. وي همچنين در گفت وگويي ديگر با ايسنا گفت: بحث دادگاه روزنامه به قوت خود باقي است و پس از طي مراحل اداري برگزار خواهد شد.
روزنامه همشهري عصر روز دوشنبه 2 آذر ماه به دليل انتشار يك آگهي در نيم تاي پايين صفحه اول خود توقيف شد. اين عكس تصويري از معبد بزرگ فرقه ضاله بهاييت درهند را نشان مي داد و آن را به عنوان يكي از جاذبه هاي گردشگري دهلي معرفي كرده بود. به دنبال انتشار اين عكس همشهري توقيف شد و محمد علي رامين اعلام كرد كه بنا بر اين بوده است كه اگر همشهري از اقدام خود عذر خواهي كرد اين توقيف به مدت يك هفته وگرنه تا زمان برگزاري دادگاه ادامه داشته باشد.
اصرار مسئولان همشهري بر عدم عذرخواهي از اين اقدام خود از جانب بسياري از ناظران به شدت سوال برانگيز بوده و ادعاي اوليه آنها را در اين باره كه از ماهيت عكسي كه منتشر كرده اند اطلاع نداشته اند زير سوال مي برد.
خبر رفع توقيف همشهري تا لحظه تنظيم اين گزارش از جانب مقام هاي وزارت ارشاد يا قوه قضائيه تاييد نشده است.

 



ظهره وند: قافله اي براي برقراري رابطه با آمريكا در راه نيست

سفير سابق ايران در رم با بيان اينكه احمدي نژاد به دنبال رابطه با آمريكاست را رد كرد و گفت: قافله اي براي برقراري رابطه با آمريكا در راه نيست.
ابوالفضل ظهره وند سفير سابق ايران در رم در خصوص رابطه ايران و آمريكا با بيان اينكه مسئله رابطه يا عدم رابطه با آمريكا يك مشكل شكلي و اختلاف بر سر موضوعات مشخص نيست، گفت: ايران و آمريكا در دو پارادايم و رويكرد متفاوت قرار دارند و مشكل فيمابين مشكل ماهوي است. اين نيست كه ما چند مسئله داشته باشيم و با برگزاري مذاكره حل شود. اين به ماهيت انقلاب اسلامي و استكبار جهاني برمي گردد.
وي افزود: اگر آمريكا بتواند خود را از انقياد صهيونيسم خارج و در چارچوب منافع ملت آمريكا فارغ از بدآيند و خوشايند صهيونيسم و آيپك حركت كند و از يكجانبه گرايي دست برداشته و حقوق ملت فلسطين را به رسميت بشناسد و بپذيرد كه آن هم عضوي از جامعه بين الملل و برابر است، آن زمان تغيير كرده است.
به گزارش فارس، اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي و با بيان اينكه در آن زمان نمي توانستيم با اين كشور رابطه و مذاكره داشته باشيم، خاطرنشان كرد: مذاكره اي براي ما مشروع و قابل قبول خواهد بود كه قبل از آن تغييراتي قابل اعتماد در محيط داخلي آمريكا صورت گرفته باشد. بنابراين هر نوع رابطه اي پس از وقوع اين تغييرات قابل تصور خواهد بود.
ظهره وند با بيان اينكه برخي بر اين باورند كه از اين قافله عقب مانده اند، گفت: قافله اي براي برقراري رابطه با آمريكا در راه نيست.

 



در آستانه خداحافظي از آژانس البرادعي: باز هم مي گويم درباره ايران مذاكره تنها راه حل است

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه قرار است طي چند روز آينده با سپردن مسئوليت به آمانو ژاپني از آژانس اسباب كشي كند بار ديگر تأكيد كرد كه مذاكره تنها راه حل برنامه هسته اي ايران است.
«محمد البرادعي» در مصاحبه با هفته نامه اكسپرس، درباره تلاش برخي كشورها براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران گفت: در مورد مجازات هاي بيشتر عليه ايران بايد گفت كه اين مجازات ها مي تواند زحمت آفرين باشد اما مشكلي را برطرف نمي سازند.
وي افزود: به نظر من، هيچ راه حلي جز ديپلماسي و مذاكره در قبال برنامه هسته اي ايران وجود ندارد و اين تنها راه حل است.
البرادعي در ادامه با اشاره به مواضع افراطي چند سال اخير رئيس جمهوري فرانسه عليه ايران گفت: به نظر مي رسد كه نيكلا ساركوزي مطمئن است، ايران براي دستيابي به سلاح اتمي تلاش مي كند اما «لئون پانته آ»، رئيس سازمان سيا به قوت باور رئيس جمهوري فرانسه از اين قضيه اطمينان ندارد.
وي همچنين با هشدار به عواقب هرگونه حمله نظامي عليه تأسيسات هسته اي ايران تأكيد كرد: اين مسئله فاجعه اي تمام و كمال براي منطقه خواهد بود.
البرادعي افزود: به فرض اين كه ايران در پي دستيابي به سلاح اتمي باشد، آيا با حمله نظامي اين موضوع منتفي خواهد شد؟ جواب كاملاً روشن است. من هم مانند رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا معتقدم كه حمله نظامي به تأسيسات هسته اي ايران تنها زمان دستيابي اين كشور به سلاح هسته اي را به تأخير مي اندازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14