(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آذر 1388- شماره 19530
 

پيش بيني هواشناسي آسمان كشور باراني است
برف و باران در غرب و جنوب كشور مدارس را تعطيل كرد
كشف بيش از 31 هزار قرص روانگردان در فرودگاه هاي كشور
نابينايي 5 هزار چشم در راه دفاع از كشور
بازداشت 254 نفر در جريان آشوب هاي 16 آذر
اعلام جرم عليه مدير مسئول سايت آينده
بازسازي ميدان آزادي ماه آينده به اتمام مي رسد
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا: تا پايان سال 300 هزار سرباز معاف مي شوند
ماجراي پيدا شدن 274 ميليون تومان اوراق مشاركت در اتوبان
مديرعامل هما تشريح كرد دلايل اصلي بروز تاخير در پروازهاي حجاج
شبكه آدم ربايان مسلح در اهواز متلاشي شد
مرگ 4 كارگر در معدن زغال سنگ كرمان
هشدار دادسراي تهران در مورد يك كلاهبردار حرفه اي
به اتهام برداشت 800 ميليون ريال 4 تن از كاركنان شهرداري تبريز دستگير شدند
انتصاب در قوه قضاييه
گزارش 2700 رفتار ضداسلامي آمريكا



پيش بيني هواشناسي آسمان كشور باراني است

سرويس اجتماعي:
سازمان هواشناسي كشور از فعاليت سامانه بارش زا در اغلب نقاط كشور خبر داد.
به گزارش اين سازمان سامانه بارش زا امروز در تمام نقاط كشور فعال است اما از شدت آن در سمت غرب كشور كاسته و در مناطق شرق و جنوب شرقي افزوده شده است.
بنا به اين گزارش وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده نيمه ابري گاهي ابري در برخي ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پيش بيني مي شود.
بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 9+ و 3+ درجه سانتي گراد است.

 



برف و باران در غرب و جنوب كشور مدارس را تعطيل كرد

سرويس شهرستانها:
بارش برف در استان هاي سردسير كشور مدارس را تعطيل كرد و اين در حالي است كه باران در استان هاي جنوبي نيز خساراتي را برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا بارش سنگين برف در مشكين شهر ارتباط 12روستاي اين شهرستان واقع در استان اردبيل را روز سه شنبه مسدود كرد و موجب كندي عبور و مرور خودروها در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان شد. ارتفاع برف در اين شهر حدود 15سانتي متر و در ارتفاعات بيش از 45سانتي متر گزارش شده است.
اين گزارش حاكي است برف مدارس نوبت ظهر در برخي از شهرهاي استان اردبيل در روز سه شنبه را تعطيل كرد. مدارس مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي در شهرهاي اردبيل، سرعين و تمام مقاطع و بخش ويكليج در روز سه شنبه تعطيل اعلام شد.
همچنين كولاك برف در برخي گردنه ها و جاده هاي كوهستاني استان اردبيل تردد خودروها را كند كرد به گونه اي كه تردد تنها با زنجير چرخ امكان پذير است.
سطح جاده در گردنه هاي صايين در محور نير به سراب و الماس در محور خلخال به اسالم و نيز در بزرگراه كوهستاني سه راهي سرعين بشدت يخبندان و لغزنده اعلام شده است. ارتفاع برف در گردنه اسالم به خلخال در محور تالش به اردبيل حدود نيم متر گزارش شده است. در ساير گردنه هاي استان گيلان شامل اشكورات، لونك به ديلمان و ساير نقاط كوهستاني استان نيز 5 تا 15 سانتي متر برف بر زمين نشست.
همچنين تردد خودروها در مناطق كوهستاني زنجان تنها با استفاده از زنجير چرخ امكان پذير است.
گزارش ايرنا از شهركرد نيز حاكي است بارش برف سنگين در شهرستان كوهرنگ راه ارتباطي 90روستا را با مركز شهرستان مسدود كرد. اين در حالي است كه تردد از گردنه شاه منصوري و چري در بخش بازفت بدون زنجير چرخ و چراغ مه شكن امكان پذير نيست. حدود 35سانتي متر برف در كوهرنگ به زمين نشست.
به گزارش خبرنگاركيهان از شهركرد تمامي مدارس مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و پيش دانشگاهي نوبت صبح روز سه شنبه در چهارمحال وبختياري تعطيل اعلام شد.
به گزارش ايرنا، محور هراز در استان مازندران كه به علت بارش شديد برف و كولاك مسدود شده بود از ساعت 23 دقيقه بامداد سه شنبه با تلاش عوامل راهداري و پليس راه بازگشايي شد.
گزارش واحد مركزي خبر از يزد نيز حاكي است كه بارش حدود 20سانتي متر برف در مناطق كوهستاني شيركوه واقع در شهرستان تفت باعث كاهش دماي هوا در اين استان شد.
همچنين به گزارش واحد مركزي خبر از مشهد، به علت بارش برف در گردنه هاي تيوان درگز و الم لي قوچان، گردنه بيدبرغمد سبزوار و محور بجستان- فردوس رفت و آمد خودروها در اين مسير به كندي صورت مي گيرد.
گزارش ايرنا از بوشهر نيز حاكي است بارندگي شديد همراه با سيل و آبگرفتگي برخي از مناطق استان بوشهر خسارات زيادي به تاسيسات زيربنايي استان وارد آورده و موجب مفقود شدن يك نفرشد. در اين حادثه به تعدادي واحدهاي مسكوني، اراضي كشاورزي و راه هاي ارتباطي شهري و روستايي خسارت وارد شد و يكي از روستاييان روستاي شول از توابع بخش سعدآباد دشتستان به نام حسين محمدي بر اثر طغيان رودخانه مفقود شد كه عمليات جست وجوي وي ادامه دارد. آبگرفتگي معابر باعث تعطيلي مدارس در شهرستان هاي دشتستان بوشهر و گناوه شد.
واحد مركزي خبر از اهواز نيز گزارش داد كه بارش شديد باران موجب آبگرفتگي و قطع محورهاي ارتباطي 24 روستاي خوزستان شد. باران، سد انحرافي در شهرستان رامشير را سرريز كرد و موجب جاري شدن سيل و پيشروي آب در مناطق روستايي اين شهرستان شد. همچنين مدارس نوبت صبح سه شنبه شهرهاي بندر امام، ماهشهر و چهران به علت آبگرفتگي معابر تعطيل و موجب آبگرفتگي و يا مسدود شدن محورهاي انديمشك- پل زال، هفتكل- رامهرمز، اهواز- سه راهي غيزانيه، لالي- مسجد سليمان، كيلومتر 20مسجد سليمان، ايذه- دهدز و رامهرمز- بهبهان شد.
بارش باران همچنين ريزش كوه، وارد آمدن خسارت به باغها و مزارع كشاورزي، جاري شدن آب در واحدهاي مسكوني شهري و روستايي، تلف شدن دام و طيور و تخريب ابنيه فني را به دنبال داشت.
بارندگي سيل آسا در اهواز نيز سبب بروز مشكلاتي براي شهروندان اين شهر بويژه در بافت هاي قديمي اين شهر و مختل شدن عبور و مرور وسايل نقليه شد.
سيل برخي از روستاهاي دهستان غيزانيه را در محاصره خود قرار داد و آب برخي از مناطق اهواز قطع و خساراتي به اراضي كشاورزي انديمشك وارد ساخت.

 



رئيس پليس فرودگاه هاي كشور اعلام كرد
كشف بيش از 31 هزار قرص روانگردان در فرودگاه هاي كشور

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: در هشت ماهه امسال 31 هزار و 343 قرص روانگردان در فرودگاه هاي كشور كشف و ضبط شده است.
به گزارش ايسكانيوز، سردار نبي الله حيدري با اشاره به كشف 532 كيلو و 856 گرم انواع مواد مخدر در هشت ماهه امسال از مسافران خارجي و داخلي در فرودگاههاي كشور گفت: از ميان مواد مخدر مكشوفه، 121 كيلو و 885 گرم ترياك، 28 كيلو و 372 گرم شيره، 12 كيلوگرم هروئين، 11 كيلوگرم حشيش، 24 كيلو و 412 گرم كراك كشف و ضبط شده است. حيدري در ادامه با بيان اين كه از ميان مواد مخدر مكشوفه، «شيشه» بيشترين كشفيات را به خود اختصاص داده است، گفت: «طي اين مدت 333 كيلو و 540 گرم شيشه كشف شده كه نسبت به مدت مشابه (كشف 6 كيلو و 461 گرم شيشه) 97 درصد رشد داشته است كه اين مقدار 64 درصد كل كشفيات ناجا در سطح كشور به شمار مي رود.
به گفته وي، در هشت ماهه امسال 31 هزار و 343 عدد قرص هاي روانگردان، 49 عدد آمپول، 660 گرم كوكائين، 5 قبضه سلاح، 54 عدد گاز اشك آور، 125 عدد فشنگ جنگي، 12 عدد شوك الكتريكي در فرودگاههاي كشور كشف و ضبط شده است.
حيدري در خصوص ارزش ريالي كالاهاي قاچاق كشف شده در فرودگاههاي كشور گفت: ارزش ريالي اين كالاها يك ميليارد و 100 ميليون تومان است كه در اين رابطه 186 نفر دستگير شده اند.

 



نابينايي 5 هزار چشم در راه دفاع از كشور

سرويس شهرستان ها -
جانبازان در دوران دفاع مقدس بجز ساير مجروحيت ها، تنها 5 هزار چشم در راه دفاع از كشور تقديم كرده اند.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور، رئيس گروه بيماري هاي خاص جانبازان سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام مطلب فوق افزود: از اين تعداد 3 هزار و 700 تك چشم و 800 دو چشم نابينا شده است.
مهدي معصومي گفت: هم اكنون سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران به تنهايي ارائه خدمات به جانبازان را بر عهده دارد در صورتي كه ساير سازمان ها و نهادها و ارگان ها بايد خدمت به اين قشر را افتخار خود بدانند و در اين راستا از هيچ تلاشي كوتاهي نكنند.
وي افزود: يكي از مشكلات مهم جانبازان توجه نداشتن مجريان پروژه هاي عمراني و ساخت و ساز شهري به مناسب سازي رفت و آمد آنان در قالب اين پروژه ها است و در بسياري از موارد به دليل مناسب نبودن فضا براي جانبازان اين قشر در رفت و آمد با مشكلات بسياري مواجه مي شوند.
معصومي همچنين متوسط سن جانبازان را 45 سال و متوسط دوران مجروحيت آنان را 22 سال ذكر كرد و افزود: با افزايش سن جانبازان مشكلات آنان به دليل افزايش ناتواني هاي جسمي در زمينه هاي مختلف از جمله حركت كردن افزايش مي يابد لذا مسئولان و دست اندركاران ذيربط بايد عنايت بيشتري به رفع تنگناهايشان داشته باشند.
پايان اردوي سلامت جانبازان
اردوي پايش سلامت جانبازان قطع عضو لگن در مشهد مقدس پايان يافت.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي در اين اردوي تفريحي - درماني، 140 جانباز قطع عضو لگن از سراسر كشور به همراه همسرانشان از خدمات ارائه شده توسط متخصصان و پزشكان مركز گروه هاي خاص بنياد شهيد و امور ايثارگران بهره مند شدند.
در حاشيه اين اردو نيز شوراي مشورتي و متخصصان با نيازسنجي و انجام معاينات مختلف پايش سلامت اين گروه از جانبازان كشور را به صورت جمعي انجام دادند.

 



بازداشت 254 نفر در جريان آشوب هاي 16 آذر

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از بازداشت 254 نفر در جريان آشوب هاي 16آذر خبر داد.
سرتيپ پاسدار «عزيز اله رجب زاده» در گفت وگو با ايرنا افزود: در ميان دستگيرشدگان 165نفر مرد و 39 نفر زن هستند كه به دليل برهم زدن نظم عمومي و آشوب دستگير شدند.
وي افزود:اين افراد پس از تشكيل پرونده به مقامات قضايي معرفي خواهند شد.
به گزارش ايرنا، همزمان با سالروز 16آذر، تعدادي از افراد با برهم زدن نظم عمومي در خيابان هاي نزديك دانشگاه تهران واقع در ميدان انقلاب، اقدام به آتش زدن موتورسيكلت، سطل هاي زباله و آسيب رساندن به خودروها كردند.
اين افراد همچنين با پرتاب سنگ به عابران و ماموران انتظامي شعارهايي عليه مسئولين سر دادند.
تعداد آشوبگران در مقايسه با تجمعات غيرقانوني قبلي بار ديگر كاهش قابل توجهي پيدا كرده بود اما رسانه هاي بيگانه به صورت مكرر آثار اين اغتشاشات را پخش كردند.

 



اعلام جرم عليه مدير مسئول سايت آينده

دادستاني تهران عليه مدير مسئول سايت آينده به اتهام توهين به رئيس جمهور اعلام جرم كرد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران مدير اين سايت متهم به انتشار مطلب توهين آميز نسبت به رئيس جمهور است.
براساس اين گزارش، سايت مذكور اخيرا با انتشار مطلبي به قلم يكي از نويسندگان خود با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور، مطالب توهين آميزي منتشر كرده است.
در اين رابطه پرونده اي تشكيل شد و به يكي از شعب تحقيق دادسراي عمومي تهران ارجاع گرديد.«عباس جعفري دولت آبادي» دادستان عمومي و انقلاب تهران پيشتر هشدار داده بود با كساني كه به روساي سه قوه و مقامات كشور توهين كنند، برخورد خواهد شد.

 



بازسازي ميدان آزادي ماه آينده به اتمام مي رسد

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران گفت: شست وشو، كوتين و بندكشي ميدان آزادي ماه آينده به اتمام مي رسد.
حجت الله ملاصالحي در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به اينكه شست وشوي برج آزادي به اتمام رسيده است، گفت: مرحله دوم زدن كار لايه «كوتين» روي برج بود كه آن هم به اتمام رسيده است.
وي با اشاره به اينكه در اين مرحله لايه اي روي برج كشيده شده تا آلودگي هوا را جذب نكند، اظهار داشت: اقدامات لازم براي اين كار در نظر گرفته شده است.
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران به مرحله آخركار كه بندكشي برج است اشاره كرد و گفت: اين مرحله پاياني است و تا اواخر ماه آينده به اتمام مي رسد.
به گفته ملاصالحي، هزينه شست وشو، كوتين و بندكشي برج آزادي حدود 300 تا 400 ميليون تومان است.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا: تا پايان سال 300 هزار سرباز معاف مي شوند

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اظهار داشت: در پي اجراي قانون معافيت 3 برادر خدمت كرده تا پايان سال حدود 300 هزار سرباز از خدمت مقدس سربازي معاف مي شوند.
سردار سرتيپ محمدجواد زاده كمند در نشست خبري با خبرنگاران گفت: 50 هزار تن از سربازاني كه در هنگام خدمت مشمول اين قانون شدند فراخوان شدند و پس از بررسي نهايي، براي آنان كارت پايان خدمت صادر شده است.
وي افزود: با بررسي پرونده250 هزار سرباز ديگر تا 3 ماه ديگر، كارت معافيت آنان صادر و تحويل مي شود.
براساس قانون معافيت 3 برادر خدمت كرده هنگامي كه 3 نفر از افراد خانواده اي خدمت مقدس سربازي را گذرانده اند مشمول چهارم به صورت قانوني مي تواند از معافيت استفاده كند.

 



ماجراي پيدا شدن 274 ميليون تومان اوراق مشاركت در اتوبان

يك كارمند بانك كشاورزي 274 ميليون تومان اوراق مشاركت بي نام را به صاحب اصلي اش بازگرداند.
ميترا توفيقي، كارمند اداره امور كاركنان شعبه مركزي بانك كشاورزي با اشاره به اينكه سود ماهانه اين اوراق 4 ميليون و 300 هزار تومان است مي گويد:
پس از تعطيل شدن بانك در روز 16 آبان 88 كه معمولا منتظر همسرش مي ماند و با ماشين وي به منزل برمي گردد، آن روز اتفاقا پياده از سمت بانك واقع درابتداي شهرآرا قصد عزيمت به منزل داشت كه پس از عبور از پل عابر پياده اتوبان شيخ فضل الله نوري مقابل شهرك پاس فرهنگيان ساعت حدود 30:15 متوجه مي شود كاغذهايي با آرم بانك كشاورزي روي زمين افتاده است.
اين كارمند نيكوكار بانك كشاورزي مي گويد، پس از جمع آوري دسته هاي اوراق مشاركت كه 225 ميليون تومان مربوط به بانك كشاورزي و حدود 49ميليون تومان مربوط به بانك پارسيان بود، از طريق تلفن همراه او موضوع را به مسئولان حراست بانك كشاورزي كه خود كارمند آن بانك هستم، گزارش دادم و آنها گفتند اوراق را نزد خود نگه دارم تا فردا تحويل شعبه مركزي محل كار خود دهم.
صاحب اين اوراق يك خانم 50 تا 55 ساله بود كه همان روز اوراق را براي دريافت كوپن هاي سررسيد شده سود به بانك مراجعه كرد كه ظاهرا طبق فيلم ضبط شده در شعبه مركزي يك جوان موتورسوار از او مراقبت كرده و وقتي مشاهد مي كند كه اين خانم حدود 10 ميليون تومان پول نقد به عنوان سود اوراق مشاركت دريافت كرده نسبت به آن حساس شده و در فيلم موجود بانك از طريق موبايل با همدستش تماس مي گيرد.
وي گفت: صاحب اوراق پس از دريافت سود از بانك كشاورزي به شعبه بانك پارسيان نيز مراجعه كرده، اما سود متعلق به آن اوراق را در حساب خود واريز مي كند و سپس به همراه همسرش در يك رستوران غذا مي خورد و حتي تكه ناني از رستوران در كيف خود مي گذارد كه هنگام مراجعه به خودروي شخصي متوجه پنجر شدن لاستيك خودرو مي شود كه پس از رفع نقص خودرو كيف حاوي اوراق و پول نقد توسط جوان موتورسوار به سرقت مي رود.
توفيقي جريان را اين گونه توضيح مي دهد كه فرد سارق با برداشتن 10 ميليون تومان پول نقد بقيه اوراق را به گمان اينكه كاغذ بي ارزش است، در حاشيه اتوبان رها مي كند كه بر اثر تردد خودروها اوراق پخش مي شود.
گفتني است صاحب اوراق فقط اين جمله را گفت كه من چندين باب حمام در روستاها ساخته ام و اين شايد نتيجه آن كارهاست كه توانسته ام به اوراقم دست پيدا كنم.

 



مديرعامل هما تشريح كرد دلايل اصلي بروز تاخير در پروازهاي حجاج

مديرعامل هما گفت: دليل اصلي بروز تاخير در پروازهاي برگشت حجاج ناتواني ارائه پروازهاي بيشتر از فرودگاه جده و تعامل نامناسب طرف سعودي بوده است.
فرهاد پرورش مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در گفت وگو با فارس تصريح كرد: اغلب تاخيرها در پروازهاي رفت و به خصوص پروازهاي برگشت حجاج از كشور عربستان، به خاطر عدم همكاري و تعامل مسئولان هواپيمايي سعودي و مشكلات فرودگاه جده عربستان بوده است.
وي يكي ديگر از دلايل بروز تاخير در پروازهاي برگشت حجاج طي چند روز گذشته را اعتصاب رانندگان مصري ون و ميني بوس هاي انتقال حجاج از هتل به فرودگاه جده عنوان كرد و افزود: اين رانندگان به دليل بروز پاره اي مشكلات دست به اعتراض زده بودند به همين دليل انتقال حجاج از هتل به فرودگاه با مشكل مواجه شد.
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه اغلب تاخيرهاي انجام شده در پروازهاي برگشت حجاج مربوط به شركت هواپيمايي سعودي است، گفت: حداكثر تاخيرهاي به وجود آمده در پروازهاي برگشت حجاج با هواپيماهاي ايران اير دو الي سه ساعت بود اما هواپيماهاي سعودي حتي تا 10 ساعت نيز تاخير داشته اند.
مديرعامل هما تاكيد كرد: اين شركت هواپيمايي به منظور تسريع در روند انجام عمليات بازگشت حجاج، برخي هواپيماهاي خود را حتي نيم ساعت زودتر از موعد مقرر به عربستان اعزام كرده است اما به علت همكاري نكردن مسئولان هواپيمايي عربستان، عمليات بازگشت دچار تاخير شده است.
مديرعامل هما ادامه داد: زماني كه هواپيماهاي ايران اير به علت نبود پاركينگ در فرودگاه جده سه الي چهار ساعت معطل مي شوند، طبيعتا ديگر پروازهاي هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران نيز تاخير خواهند داشت.
پرورش با بيان اينكه ايران اير به دنبال افزايش پروازهاي بازگشت حجاج است، تصريح كرد: در حال حاضر به علت انجام پروازهاي بازگشت حجاج از مدينه، پروازهاي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران روزانه به هفت پرواز افزايش يافته اما بيشتر شدن تعداد پروازها بستگي به ميزان همكاري طرف سعودي دارد.

 



شبكه آدم ربايان مسلح در اهواز متلاشي شد

رئيس پليس آگاهي خوزستان از متلاشي شدن باند آدم ربايان مسلح در اهواز خبر داد.
سرهنگ «مرتضي راضي جلالي» دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: روز 24 آبان ماه امسال فردي با هويت «د.ر» از مقابل منزلش به بهانه كلاهبرداري و صدور چك بلامحل توسط آدم رباها ربوده شد.
وي ادامه داد: پس از دو روز از وقوع اين جريان، آدم ربايان در تماس تلفني به وسيله تلفن همراه فرد ربوده شده با خانواده اش از آنان سه ميليارد ريال در قبال آزادي نامبرده درخواست كردند.
رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: با مراجعه بستگان فرد ربوده شده به مقام هاي قضايي و ارجاع پرونده به پليس آگاهي، موضوع به طور جدي پيگيري شد.
راضي جلالي اظهار داشت: روز 12آذرماه جاري آدم ربايان به قصد دريافت وجه از خانواده فرد ربوده شده به منزل وي مراجعه كردند و با اهانت و فحاشي به خانواده فرد ربوده شده و ايجاد رعب و وحشت و تهديد، از آنان خواستند كه مبلغ درخواستي را از پنجره پرتاب كنند اما هنگامي كه سه فرد آدم ربا سوار بر پرايد سفيد رنگ شدند خود را در محاصره ماموران آگاهي ديدند.
وي گفت: آدم رباها اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كردند اما به دنبال واكنش سريع پليس راننده كه سركرده اصلي اين باند بود در دم كشته و دو سرنشين ديگر به شدت مجروح و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي خوزستان افزود: در بازرسي هاي به عمل آمده از خودرو، سلاح هاي به كار رفته از قبيل يك قبضه كلت كمري از راننده و يك قبضه سلاح كلاشينكف از يكي از سرنشينان كشف شد.
وي اضافه كرد: مجروحان به بيمارستان منتقل شدند و به جرم خود اعتراف كردند.
راضي جلالي اظهار داشت: ماموران آگاهي، بلافاصله محل نگهداري فرد ربوده شده را كه منزل سركرده باند بود در منطقه كيانشهر اهواز شناسايي و فرد ربوده شده را كه دستانش به وسيله يك رشته زنجير فلزي و قفل آويز و چشم هاي وي نيز بسته شده بود آزاد كردند.

 



مرگ 4 كارگر در معدن زغال سنگ كرمان

چهار كارگر در معدن زغال سنگ هجدك راور كرمان بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاري مهر از كرمان، كارگران شامگاه دوشنبه مشغول استخراج زغال سنگ بودند كه دچار گازگرفتگي شدند. در اثر اين حادثه 4 كارگر جان خود را از دست دادند. با كشته شدن اين معدنچيان تعداد كارگراني كه از ابتداي امسال جان خود را در معادن كرمان از دست داده اند به 18 نفر رسيده است. در همين حال مسئولان مربوطه حاضر نشدند درباره علت بروز اين حادثه و افزايش تلفات انساني در معادن كرمان به خبرگزاري مهر پاسخگو باشند.
از سوي ديگر سرپرست فرمانداري راور با بيان اينكه كارشناسان در حال بررسي علت بروز حادثه معدن هجدك هستند، گفت: نتيجه اين تحقيقات بزودي اعلام خواهد شد.
گفتني است حادثه معدن زغال سنگ هجدك چهارمين حادثه مرگ بار در سال جاري تاكنون است. در ابتداي امسال 12كارگر در معدن با بنبزونيه كرمان به دليل گازگرفتگي جان خود را از دست دادند در حادثه بعدي در معدن «هشوني» يك كارگر به دليل ريزش معدن كشته شد و در حادثه معدن «گله توت» نيز در اثر ريزش سقف معدن دو كارگر در زير آوار ماندند كه سرانجام يكي از كارگران فوت كرد.

 



هشدار دادسراي تهران در مورد يك كلاهبردار حرفه اي

روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران به همه اشخاص حقيقي و حقوقي در مورد كلاهبرداري هاي مجرم سابقه دار، حجت الله رئوفي نيا هشدار داد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، حجت الله رئوفي نيا كه از سال 1370 مقيم كشور سوئد شده است با كسب اطلاعات لازم از ادارات دولتي و شخصيت هاي معروف، با اسامي جعلي و جعل عناويني همچون مديرعامل كارخانجات ماشين سازي و كاغذسازي اسكانديناوي، مدير بنياد خيريه، نماينده شركت ولو و اريكسون و... خود را ايراني متمولي كه سال ها دور از ايران بوده، معرفي و مدعي مي گرديد به خاطر حس ميهن دوستي، قصد كمك مالي به ايران را دارد و با ادامه تماس ها اعتماد شخص ايراني را جلب كرده و نهايتا در آخرين تماس از وي مي خواهد تا مبلغي را واريز كند تا جهت ترخيص كالاهايي كه قرار است ارسال نمايد، به حساب شخصي وي واريز كند.
روابط عمومي دادسراي تهران افزود: پرونده اين مجرم حرفه اي در دادسراي كاركنان دولت رسيدگي و منتهي به صدور حكم شده است؛ اما جلب مشاراليه از طريق پليس بين المللي و مقامات قضايي سوئد منتهي به نتيجه نشده و وي همچنان به اعمال فريبكارانه و كلاهبرداري هاي خود ادامه مي دهد.
بر اساس گزارش روابط عمومي دادسراي تهران علي رغم اطلاع رساني انجام شده توسط اين روابط عمومي در سال هاي گذشته، متاسفانه مشاهده مي شود برخي سازمان ها و اشخاص حقيقي در دام اين كلاهبردار حرفه اي افتاده و متضرر مي شوند.
روابط عمومي دادسراي تهران ضمن تاكيد بر لزوم اطمينان افراد از هويت اشخاصي كه به طور غير حضوري با آنها وارد معامله مي شوند و از آنها تقاضاي وجه مي نمايند، ابراز اميدواري كرد كه از اين پس شاهد توقف سوءاستفاده اينگونه مجرمين حرفه اي باشيم.

 



به اتهام برداشت 800 ميليون ريال 4 تن از كاركنان شهرداري تبريز دستگير شدند

تبريز- خبرنگار كيهان:
اعضاي يك باند جاعل و كارچاق كن كه اقدام به جعل فيش هاي واريزي به يكي از شهرداري هاي تبريز مي كردند دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: گزارشي توسط پليس آگاهي دريافت شد مبني بر اين كه فيش هاي واريزي به حساب يكي از شهرداري ها، جعل شده و مبالغ قابل توجهي توسط عده اي از كارمندان به صورت دستي اخذ و با تهيه فيش ها و مهرهاي جعلي كارمندان بانك، فيش جعل شده به مردم داده شده است.
سرهنگ قنبر مداحي افزود: به دنبال وصول اين گزارش ماموران آگاهي مسئله را پيگيري كردند كه در نهايت مشخص شد عده اي از كاركنان شهرداري مبالغ كلاني را از اين طريق به دست آورده اند.
وي افزود: متهمان بيش از 800 ميليون ريال، با انجام كارهاي جاعلانه، برداشت غيرقانوني كرده بودند كه روانه زندان شدند.
وي تصريح كرد: پس از شناسايي 4 نفر از كاركنان، اقدام به دستگيري افراد شد و دستگاه هاي كامپيوتري مورد استفاده در جعل نيز، كشف شده است.

 



انتصاب در قوه قضاييه

طي حكمي از سوي عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران، عباس ذاقلي، سرپرست دادسراي كاركنان دولت با حفظ سمت به عنوان سرپرست جديد دادسراي رسيدگي به جرايم اقتصادي منصوب شد.

 



گزارش 2700 رفتار ضداسلامي آمريكا

به گزارش شيعه آنلاين، گزارش ساليانه «شوراي روابط آمريكا و مسلمانان» نشان مي دهد كه ايالات متحده آمريكا در طول سال 2008 ميلادي، بيش از 2700 رفتار نژادپرستانه و ضداسلامي عليه مسلمانان اين كشور مرتكب شده است.
اين گزارش 43 صفحه اي كه چهاردهمين گزارش «شوراي روابط آمريكا و مسلمانان» است، در ادامه مي افزايد: آمار و ارقام موجود نشان مي دهد كه اين آمار نسبت به سال 2007 ميلادي حدود سه درصد رشد داشته است.در همين راستا «نهاد عوض» مدير اجرايي «شوراي روابط آمريكا و مسلمانان» طي گفتگويي با پايگاه خبري «اسلام آنلاين» گفت: آمار و ارقامي كه در دست داريم نشان مي دهد آمريكا در سال 2008 ميلادي دقيقا 2728 رفتار نژادپرستانه و ضد اسلامي عليه شهروندان مسلمان مرتكب شده و حقوق مدني آنان را زير پا گذاشته است.«نهاد عوض» در ادامه افزود: ايالت هاي ورجينيا، كاليفورنيا، و واشنگتن دي سي، به ترتيب بيشترين ايالت هايي بودند كه در آن حوادث و رفتارهاي نژادپرستانه و ضداسلامي رخ داده است. متاسفانه ما هنوز شاهد عدم اندماج كامل و قبول كردن مسلمانان از سوي جامعه آمريكا هستيم و همين امر باعث وقوع رفتارهاي نژادپرستانه و ضداسلامي مي شود. اينگونه رفتارها بيشتر در نزديكي مساجد و موسسات اسلامي رخ مي دهد.اين گزارش در ادامه مي افزايد: سال 2008 ميلادي كه اين گزارش در مورد آن نوشته شده، سال انتخابات رياست جمهوري آمريكا بود و متاسفانه ما شاهد اظهارات ضداسلامي و رفتارهاي نژادپرستانه زيادي از سوي نامزدها و هوادارانشان، با هدف جمع آوري راي بيشتر بوديم. فيلم ضداسلامي «ترس، نبرد اسلام افراطي عليه غرب» نيز در سال 2008 ساخته شد. بيش از 28 ميليون نسخه از اين فيلم در 14 ايالت آمريكا پخش شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14