(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آذر 1388- شماره 19530
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آنها پياده شدند ... (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
هندونه (گفت و شنود)
17 آذر با شكوه تر از 16آذر خيزش عظيم دانشجويان انقلابي آشوبگران را مات كرد
پيام تبريك رئيس جمهور به مناسبت انتخاب مجدد مورالس
متكي: آمريكا و عربستان در خصوص ربودن شهروند ايراني پاسخگو باشند
در كنفرانس خبري مشترك با اوباما اردوغان : اعمال تحريم ها عليه ايران بيهوده و بي اثر است
وطن فروشي كن! جايزه بگير! (خبر ويژه)
نگراني ستون پنجم از افشاي جنايت هاي آمريكا (خبر ويژه)
تواضع يا ترس از رسوايي؟! (خبر ويژه)
انگليس و آمريكا سنگ پا را هم از رو بردند (خبر ويژه)
چامسكي: اوباما همان بوش است ديگر نبايد به شعار تغيير اميد بست (خبر ويژه)
كمونيست فرسوده و پنبه دانه «فرسايش جمهوري اسلامي» (خبر ويژه)
كلك مرغابي رسانه هاي آمريكايي و ضدانقلاب (خبر ويژه)



آنها پياده شدند ... (يادداشت روز)

در خودرو را باز كرد. به دوستش كه پشت فرمان نشسته بود گفت مي روم يك پاكت سيگار بخرم. پياده شد. مدتي گذشت و نيامد. سومي نگران شد. به راننده گفت رفيقمان دير كرد، مي روم دنبالش. در را باز كرد و پياده شد. اما او هم نيامد. راننده پس از مدتي به خود آمد و هراسان شد. راهنما زد، سرعت زياد خودرو را كم كرد و با زحمت در كنار اتوبان توقف كرد. تازه يادش آمد چه فاجعه اي رخ داده است. هر دو رفيقش زماني كه او با سرعت 140 كيلومتر در حال حركت در اتوبان بود، در خودرو را باز كرده و پياده! شده بودند تا دنبال سيگار بروند. هر سه نفر ساعتي پيش قرص اكس (روانگردان) مصرف كرده و از حالت عادي خارج شده بودند.
اين حادثه عجيب و دور از انتظار، چند ماه پيش رخ داد و جزئيات آن در رسانه ها منتشر شد. دور از انتظار مي نمود اما رخ داده بود. هر روز ده ها حادثه از اين قبيل در كشورهاي مختلف از جمله كشور ما رخ مي دهد تا شاهدي باشد بر اين ادعا كه همه رفتارها و رويكردها، سنجيده و عاقلانه و از سر شعور انساني نيست. چه بسا از ميان نوع بشر، افرادي هم پيدا مي شوند كه عقل را مي بوسند و مي گذارند كنار. و نيز، كسان ديگري هستند كه خيال مي كنند زيادي زيرك و عاقل هستند و همين توهم، آنها را وارد راهي مي كند كه به تدريج عقلشان مسخ مي شود و در اوج ادعاي زيركي، از ارتفاعي به بلنداي يك آسمانخراش به زير سقوط مي كنند. ديگران آنها را بر لب پرتگاه مي بينند اما آنها ناتوانند از اينكه لحظه اي از تار توهم تنيده به دور خويش بيرون بيايند و خود را كنترل كنند. سرنوشت تلخ و شوم چنين افرادي ناخواسته اسباب خنده و تمسخر ديگران مي شود هر چند كه عبرت آموزي و تأثر نسبت به اين صحنه ها، به عقل و انصاف نزديك تر است.
روز 16 آذر ديگري سپري شده و توقع آن است كه به ارزيابي حوادث اين روز پرداخته شود. چند كار مي شود كرد. يك شيوه اين است كه مانند برخي افراد جو گرفته، كري خواند و با هيجان سخن راند و مانند برخي رسانه هاي زنجيره اي (شبكه عنكبوت) خبرهاي «پيش ساخته»! و تحليل ها باسمه اي را به خورد خلق الله داد.اما راه ديگري هم هست و آن اينكه براي درك درست از واقعيت و سنجش ابعاد آن، «نسبت»ها را واقعي كرد، به «مقايسه» متوسل شد و حادثه را در «متن» و «فرايند تاريخي» (به مثابه عكسي از متن يك فيلم) مورد تحليل قرار داد.
با رويكرد اخير مي توان درباره 16 آذر 88 نكاتي را متذكر شد و به بحث گذاشت.
1-16 آذر ماهيتي «ضداستكباري- ضد استبدادي» دارد. اين روز، روز دانشجو شد چون 56 سال پيش در چنين روزي رژيم مستبد و سرسپرده شاه، 3 دانشجو را پيش پاي معاون رئيس جمهور آمريكا (نيكسون) به خاك و خون كشيد. آن روز بيش از 3 ماه از كودتاي مشترك انگليس و آمريكا براي بازگرداندن محمدرضا پهلوي به حكومت نگذشته بود. حادثه آن روز، سنگ بناي روز دانشجو و هويت ضداستكباري و ضداستبدادي فرزندان ملت ايران را گذاشت و هرگونه مغالطه و سفسطه در اين زمينه به نفع استكبار - ولو در پوشش قرائت هاي نو و تفسيرهاي هرمنوتيكي از آن- اسباب انگشت نما شدن است مانند كسي كه كت را زير شلوار بگذارد يا بدتر از آن شلوار را جاي كت و كت را جاي شلوار بپوشد. البته فرقه اي از جريان مدعي روشنفكري، نزديك يك قرن است كه درباره بسياري از پديده ها و سنت هاي اجتماعي- سياسي به شيوه پوشيدن شلوار و لباس پشت و رو عمل مي كند، كساني از سر بي خودي و ديگراني از سر مأموريت و معذوريت. اين فرقه نه فقط امروز، كه يكصد سال است جامه آزادي و روشنفكري و نقد را وارونه مي پوشد و در انتخاب جبهه، دقيقاً همان جا مي ايستد كه استكبار و استعمار و اقليت مورد حمايت او ايستاده اند.
2-فهم نسبت ها و مقايسه ديروز و امروز يا مقايسه آنچه ادعا شد و آنچه در عمل به وقوع پيوست و نهايتاً ديدن حادثه در يك متن و فرايند است كه مي تواند ارزيابي دقيقي از آنچه در 16 آذر امسال رخ داد، به دست بدهد. به عنوان مثال ران يك مورچه زير ميكروسكوپ، از يك تنه درخت تنومندتر به نظر مي آيد اما همين ران مورچه در قياس با تنه درختي ستبر، اصلا به قياس نمي آيد.
آنچه به خود دانشگاه مربوط مي شود اين است كه مراكز دانشگاهي در روز 16 آذر همواره- درست يا نادرست- ميزاني از هيجان و تجمع را به خود شاهد بوده اند و امسال حجم و تعداد مخالف خوان ها اگر كمتر از سال هاي مختلف گذشته نبود، بيشتر هم نبود. و اين در حالي بود كه بنابر فضاسازي شبكه رسانه اي مثلث استكبار (آمريكا، انگليس و صهيونيسم بين الملل)، قرار بود 16 آذر 88 بازتوليد 28 مرداد 32 باشد و انتقام 16 آذر 32 و رسوايي آمريكا را از ملت ايران بگيرد. اين روز قرار بود ايستگاه نهايي حوادثي باشد كه پس از انتخابات در روزهاي 25 و 30 خرداد اوج گرفت و در روزهاي قدس و 13 آبان ادامه پيدا كرد. 16 آذر در پروژه احمقانه بيگانگان و مؤتلفان سياسي آنها در داخل، قرار بود آتشفشاني را از دانشگاه آغاز كند و به ميان توده هاي مردم امتداد يابد و كار جمهوري اسلامي را يكسره كند. كافي است به تبليغات «اكس»گونه يك ماه اخير در رسانه هاي بيگانه- به ويژه در حوزه اينترنت و ماهواره- نظري بيفكنيد و آن حجم را با مواضع بيمارگونه برخي چهره هاي سياسي ناكام طي يك هفته اخير جمع بزنيد تا معلوم شود چه زرادخانه اي براي انفجار تهيه كرده و چه قدر در ميان مخاطبان خاص خود روانگرداني كرده بودند. 3 تن از رجال ورشكسته به تقصير كه طي ماه هاي اخير مقابل جمهوريت ايستادند، در همين هفته اخير به خيال خود كوشيدند فتيله زاغه انباشته از سوي دشمن را روشن كنند و گفتند آنچه براي تحريك و فريب لازم بود. بدون مردم نمي شود حكومت كرد، مردم نخواهند بايد كنار برويم، دانشگاه و جامعه ناآرام است و... ده ها عبارت از اين جنس صرفا براي آن گفته شد كه به مخاطب القا كند شعله فتنه پس از انتخابات فرو نمرده است.
اما در عمل چه اتفاقي افتاد؟ مقايسه كنيد 16 آذر امسال را با 18 تير 78 يعني 10 سال پيش. آن روز كف خيابان در پوشش نام دانشجو و دزديدن عنوان دانشجو چه خبر بود و پريروز چه اتفاقي افتاد؟ يا مقايسه كنيد رقم 4 ميليون دانشجو را در كشور با جماعتي كه در كل دانشگاه هاي كشور حتي رقم شان با خوش بيني به نيمي از 40 هزار نفر (يك درصد آن 4 ميليون دانشجو) نرسيد. يا مقايسه كنيد جمعيت 30 هزار نفره دانشگاه تهران را با تجمع چند صد نفره كذايي. اين نيم درصد مي شود بازتوليد همان نيم درصد و يك درصدي كه به جمهوري اسلامي يا قانون اساسي در 30 سال پيش رأي ندادند. مي شود نسبت همان جمعيت پرتوقع و اقليت كه همواره در اين يكصد سال اخير و در همين 30 سال گذشته از اكثريت ملت ايران طلبكار بوده و با جمهوريت در اين سده پرحادثه و به طور اخص با جمهوري اسلامي در 3 دهه اخير سر جنگ داشته و از سوي اجنبي نيز مرتبا نواخته شده اند. همين ديروز «كلي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به حوادث 16 آذر گفت «معترضان بدانند صداي آنها شنيده مي شود.»
اما واقعيت اين است كه جريان معطوف به بيگانه به نسبت 10 سال پيش و حتي چند ماه قبل دچار فرسودگي و ريزش جدي شده به نحوي كه نتوانست حتي همان آبروريزي 13 آبان را در خيابان ها تكرار و از مردم يارگيري كند. بنابر ادعا قرار بود سيل از دانشگاه آغاز و به مردم بپيوندد حتي مسيرها را هم اعلام كرده بودند! اما در دانشگاه فقط برق كم سويي زدند بي هيچ رعدي، در خيابان هم كه... هوا آفتابي آفتابي بود بدون لكه اي ابر! به واقع كوه، موش هم نزاييد و علت روشن است. فقط جماعتي ميكروسكوپي از جمعيت بزرگ ايران، اهل اكس و توهم هستند كه به جاي ديدن واقعيت ها و حقايق، ترجيح مي دهند عقل خود را به شبكه هاي هيپنوتيزم ماهواره اي و اينترنتي بسپارند و از جام شعبده و جادوي آنها به محيط بنگرند. ملت رشيد ايران مي داند كه دوست كيست و دشمن كدام، و دشمن با همه زيرك مآبي، چه قدر با سفاهت و بلاهت دام مي گسترد. ملت ايران از كوره سوزان و ملتهب حوادث بي شماري عبور كرده و آبديده تر و ريشه دارتر از آن است كه به تحريك دشمن از جاي بجنبد و از موضع سينه سپر كردن براي انقلاب جا خالي كند. البته در ميان ملتي رشيد و بزرگ هم متأسفانه مي توان يافت كساني را كه به خاطر پاكتي سيگار بخواهند وسط اتوبان در را باز كنند و پياده شوند و با مرحباي بيگانگان نيز مواجه شوند! اين جماعت «نسبت»ها را گم كرده اند، مانند معتادي كه بي اختيار، مدام تنه به تنه ديوار مي كوبد اما به جوي كنار خيابان كه مي رسد مي خواهد اختيارداري كند پس به جاي پريدن آسان، چند بار چرتكه مي اندازد. بعد هم كه مي پرد، چون نسبت ها و فاصله ها را گم كرده با سر داخل جوي سقوط مي كند و اسباب مضحكه و ترحم را توأمان فراهم مي كند.
3- حوادث زنجيره اي قبل و پس از انتخابات قرار بود با شكاف و فرسايش و ريزش در درون جمهوري اسلامي به ايستگاه آخر- فروپاشي- برسد. اما در ايستگاه آخر، آن كه دچار فرسايش و ريزش گسترده شد، جبهه رنگارنگ ضدانقلاب بود. بيگانگان البته با انواع تروكاژها و حقه هاي سمعي- بصري مي كوشند به اين جبهه از هم گسيخته روحيه بدهند و با تلقين و هيپنوتيزم، آنها را براي انتحارهاي بعدي سرپا نگه دارند اما واقعيت اين است كه وضع روحي هيپنوتيست هاي آن سوي مرزها، از جريان داخلي خراب تر است. سران جبهه داخلي در پاسخ به اعتراض عناصر پايين تر درباره فرسايش مداوم، همان توجيهاتي را مطرح مي كنند كه ميرزا آغاسي پس از شليك توپ كذايي و تلفات گرفتن از جبهه خودي گفت؛ اين توپ كه با خود ما اين كار را كرد ببينيد با حريف چه مي كند! اما آن سو در جبهه حقيقي دشمنان انقلاب (استكبار) وضعيت رقت باري حاكم است.
باراك اوباما يك سال پيش در آمريكا روي كار آمد تا نقطه پاياني بر شكست هاي زنجيره اي هيتلر معاصر(بوش) باشد اما اينك وضعيت آمريكا بهتر از 6 سال يا حتي يك سال پيش نيست. پروژه مقابله با انتخابات رياست جمهوري ايران قرار بود گره از مشكلات فروبسته آمريكا در جهان بگشايد و نگشود. پس از همه فراز و فرودها، دو هفته پيش روزنامه لس آنجلس تايمز به قلم گري اشميت از مديران نومحافظه كار در مؤسسه آمريكن اينتر پرايز نوشت: «همه اميد اوباما براي متوقف كردن ايران به ويژه در زمينه برنامه هسته اي به يأس تبديل شده و اين در حالي است كه جاده تحقق سياست هاي آمريكا براي ايفاي نقش جديد رهبري جهان از ايران مي گذرد. اوباما در صورت ادامه وضع فعلي با ايران، بايد از پيشبرد ساير سياست هاي جهاني هم دست بكشد... براي كشورهاي متحد آمريكا در منطقه، كشيدن ترمز بلندپروازي هاي ايران، آرزويي نشدني است. تحقق نقش رهبري آمريكا در جهان مستلزم نفوذ موثر در منطقه خاورميانه است اما مقابله با نفوذ ايران در خاورميانه براي آمريكا بسيار پرهزينه است به ويژه اينكه ايران از روحيه اي تهاجمي برخوردار است.» شكل ديگري از اين حقيقت را سوزان گلاس سردبير مجله فارين پاليسي در گفت وگو با راديو فردا عنوان مي كند «آمريكا از اپوزيسيون در ايران حمايت مي كند اما ايران به يك معما براي دولت اوباما تبديل شده است. آمريكا در سال 2010 با بحراني درباره ايران روبرو مي شود چرا كه گزينه ها هر روز كم و كمتر مي شود.»
ملت ايران نه دشمن شماره يك خود را فراموش مي كند و نه از جرقه بي رعد نيروهاي ميداني او جا مي خورد. طبيعي است نظام مقتدر جمهوري اسلامي هم با آن عقبه مستحكم ملي و ديني، همه نيرو و توان خود را در يك بازي دم دستي به ميدان نمي آورد. ملت و نظام اسلامي، قدرت و غيرت و خشم انقلابي را مي گذارد براي هر مصافي كه دشمن جرئت كند و رويارو به ميدان بيايد. دشمن صلابت حقيقي ملت ما را در دفاع مقدس، در 23 تير 78 و راهپيمايي ها و انتخابات پرشكوه ملي ديده است و امسال هم اين شكوه را در 22 بهمن خواهد ديد.
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤ وحشت سران فتنه در ايستگاه آخر بازي آنان در مناسبت 16 آذر در حالي است كه قبل از آن با لطايف الحيل و همچنين فريب و دغل قصد ادامه حيات سياسي سياه خود را داشتند كه اين تناقض در رفتار و عمل آنها را رسوا ساخت و مورد تنفر مردم قرار گرفتند. در ضمن با بودجه 55 ميليون دلاري شيطان بزرگ نيز كاري از پيش نبردند دليل همه ناكامي آنان به بصيرت بالاي ملت و حضور آنان در صحنه انقلاب برمي گردد كه از اين بابت خدا را شاكريم.
محمودي
¤ قدرت هاي استكباري و عوامل مزدور آنان در داخل از خرد و كلان بدانند ( كه مي دانند) لقمه اي كه در اين مقطع براي ضربه زدن به نظام و انقلاب برداشته اند در گلوي آنان گير خواهد كرد. چنانچه گير كرده و امروز شاهد دست و پا زدن آنان هستيم عاشقان ولايت تا زنده اند نخواهند گذاشت ستم گران جهاني و فتنه گران داخلي به آرزوي شوم خود برسند.
حيدري از اصفهان
¤ تا سران فتنه دستگير و به خاطر كارهاي خلاف قانون خود محاكمه نشوند بيگانگان بويژه شيطان بزرگ آمريكا براي ايجاد تفرقه و آشوب در داخل كشور اميد دارند. بنابراين براي خاموش كردن چراغ فتنه راهي جز اجراء قانون در مورد عوامل اصلي آشوب بعد از انتخابات نمانده است و قوه قضائيه در اين رابطه مسئول است و بايد پاسخگو باشد.
حاج خليلي
¤ با قطعنامه سياسي آژانس كه با فشار قدرت هاي بزرگ عليه كشور ما صادر شده به نظر مي رسد كه بايد مذاكره ايران با گروه كشورهاي 1+5 قطع شود و هرگونه مذاكره در آينده مشروط به اولا محور قرار گرفتن بسته پيشنهادي ايران و بازگشت پرونده هسته اي كشورمان از شوراي امنيت به آژانس و همچنين لغو تحريم ها عليه ايران صورت گيرد.
رضواني
¤ از مسئولان فرهنگي كشور بويژه دست اندركاران مطبوعات داخلي و خارجي كشورمان تقاضا مي كنم به همان اندازه كه خبرنگاران ما در كشورهاي خارجي آزادي عمل دارند شما هم به خبرنگاران كشورهاي ديگر به همان اندازه آزادي مانور در كشور را بدهيد و به ياوه گويي هاي برخي عناصر خودفروخته داخلي هم كه سنگ حقوق بشر غربي ها را به سينه مي زنند توجه نكنيد. آخر كجاي اين عمل عدالت است كه خبرنگاران ما در كشورهاي خارجي بويژه غربي اين همه در آزار و اذيت باشند اما خبرنگاران رسانه هاي غربي به هر شكلي كه دلشان بخواهد به بهانه خبرنگار بودن در امور داخلي كشورمان دخالت كنند.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ آقاي عباسپور نماينده مجلس چندي پيش از حذف تأثيرات نمرات سال سوم دبيرستان و پيش دانشگاهي بر نتايج كنكور خبر داد ولي چند روز پيش باز برخي از دست اندركاران آزمون دانشگاهي ضمن رد اين موضوع بر تأثير نمرات اين دو مقطع تحصيلي بر نتايج كنكور تأكيد كردند. بالاخره كداميك صحت دارد.
سيروس شهرياري
¤ از روزنامه كيهان به خاطر عدم چاپ پيام هايم گله مند هستم. آقاي احمدي نژاد گفته بودند كه با اجرايي شدن نظام هماهنگ حقوق، حقوق دريافتي بازنشسته ها افزايش خواهد يافت پس چرا تاكنون تحقق نيافته است. لطفاً حرف ما را به گوش مجلسيان برسانيد.
يك هم وطن
¤ به وضعيت نانوايي هاي خميني شهر به خاطر كم بودن وزن چانه ها و به خاطر پخت نامطلوب آن رسيدگي كنيد.
عبدالعلي جعفري از خميني شهر
¤ چرا قيمت گوشت قرمز در شهر لاهيجان نسبت به ديگر شهرهاي استان گيلان گران تر است.
يك شهروند
¤ مأمورين پست، قبوض آب و برق و تلفن شهروندان ساكن مجتمع هاي مسكوني را بجاي اينكه داخل صندوق هاي تعبيه شده براي اين كار قرار بدهند آنها را داخل راهرو ساختمان مي اندازند. در نتيجه بعضي از اين قبوض مفقود مي شوند و مشكلاتي بوجود مي آيد. مي خواستم درخواست بكنم اين تذكر به مسئولين اداره پست در هر منطقه داده بشود.
يوسفي
¤ قيمت گوشت قرمز و ساير مواد پروتئيني در ماهها و هفته هاي اخير به شدت افزايش يافته بطوريكه از دو برابر قيمت گذشته و گاهي بيشتر شده است. از آنجا كه وجود پروتئين و مواد گوشتي در سبد غذايي خانواده ها نقش بسزايي در سلامت آنان دارد و در حال حاضر اين مواد به دليل قيمت هاي بالا و كاذب از سبد خانواده بسياري از اقشار ضعيف جامعه خارج شده مي طلبد كه دولت و مسئولين امر براي كنترل و سامان دادن به وضعيت موجود به فكر راه حل اساسي و اجراي آن باشند.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ روستاي سيل گاه مرزن آباد چالوس از امكانات رفاهي حداقلي هم برخوردار نيست. برق با قطعي هاي مكرر به ويژه در زمستان روبه رو است و از سال 64 قرار بود راه هاي اين روستا آسفالت شود كه تاكنون محقق نشده است.
خدا رحمي
¤ مدتي است كه ماشين هاي سنگين از قبيل تريلي و كاميون در فاز 2 كوي دانشگاه امام حسين(ع) بلوار شهيدان پارك مي كنند كه با توجه به كم بودن عرض اين خيابان براي عبور و مرور عابرين بويژه كودكان خيلي خطرناك است.
جعفرپور
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 27/7/1388، پيرامون «عدم رعايت طرح تفكيك در اتوبوس هاي ريالي ميدان شوش- ميدان بهارستان»، به اطلاع مي رساند طبق دستورالعمل هاي ابلاغي تمامي رانندگان اتوبوس هاي شركت واحد اعم از ريالي يا بليتي موظف به رعايت طرح تفكيك بين آقايان و بانوان در اتوبوس ها مي باشند و قطعاً با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد. در رابطه با موضوع مطروحه نيز پس از بررسي و پيگيري موضوع توسط عوامل نظارتي اين شركت، چند نفر از رانندگان متخلف شناسايي و با آنان برابر مقررات برخورد قانوني گرديد.
پاسخ اداره كل راه و ترابري استان قزوين
در پي درج مطلبي با عنوان نبود علائم راهنمايي و رانندگي و وقوع سوانح رانندگي در جاده تاكستان- آبگرم كه در تاريخ 2/9/88 منعكس شده به اطلاع ميرساند بنابه نظر پليس راه، طي دو ماه اخير گزارشي مبني بر وقوع سوانح به علت نداشتن علائم راهنمائي و رانندگي در اين مسير اعلام نشده است ضمن اينكه محل مورد نظر براي بررسي بيشتر به طور دقيق مشخص نيست.

 



هندونه (گفت و شنود)

گفت: چند تن از فريب خوردگان آشوب هاي اخير به يكي از عوامل فتنه اعتراض كرده اند كه چرا با دروغ گويي و پشت هم اندازي از آنها سوءاستفاده كرده اند؟
گفتم: خب! يارو چه جوابي داده؟
گفت: در پاسخ گفته است كه قرار بود مجامع بين المللي از ما حمايت كنند ولي مثل اين كه از خشم جمهوري اسلامي و نهضت هاي هوادار ايران در منطقه ترسيده اند.
گفتم: اين كه جواب نشد!
گفت: مرد حسابي! اين عامل فتنه مي خواسته با زبان بي زباني به آنها بفهماند كه شكست فتنه تقصير آمريكا و اسرائيل بود كه با تشويق ها و ترغيب ها و وعده هاي خود سران فتنه را به ميدان آورده بودند.
گفتم: در يك اتوبوس شلوغ كه مسافران به زحمت وسط راهرو ايستاده بودند، شخصي با خيال راحت دستش را به كمرش زده بود. يكي از مسافران به او گفت؛ آقا دستت را از كمرت بردار و در اين شلوغي مزاحم مردم نشو! و يارو نگاهي به دستش كرد و با تعجب پرسيد؛ پس هندونه ها كو؟!

 



17 آذر با شكوه تر از 16آذر خيزش عظيم دانشجويان انقلابي آشوبگران را مات كرد

سرويس سياسي-
يك روز پس از شكست مفتضحانه فتنه اي كه اغتشاش گران دانشجونما با هدايت سران فتنه سبز براي روز شانزدهم آذرماه تدارك ديده بودند، همان طور كه ميرحسين موسوي در بيانيه شانزدهم خويش تلويحاً تحريك كرده بود، فتنه جويان ناكام روز 16 آذر روز گذشته تلاش كردند دانشگاه تهران را ناآرام كنند.
به گزارش كيهان، حمله اوباش دانشجونما به «مصطفي قمري وفا» خبرنگار صداوسيما كه جهت تهيه گزارش در دانشگاه حضور يافته بود منجر به آسيب ديدگي شديد وي شد. اين گزارش حاكي است وخامت حال خبرنگار صداوسيما باعث شد وي جهت مداوا به مركز درماني صداوسيما منتقل گردد.
همچنين به گزارش فارس تعدادي از افراطيون در بامداد روز گذشته اقدام به آتش زدن دفتر بسيج دانشجويي پرديس ابوريحان دانشگاه تهران نمودند.
بهمن دالايي مسئول بسيج دانشجويي پرديس ابوريحان دانشگاه تهران در گفتگو با فارس، با اعلام اين مطلب، اظهار داشت: ساعت 30:4 بامداد امروز 17 آذر، هنگامي كه در اتاقي كه اعضاي بسيج دانشجويي در خوابگاه آن ساكن هستند، در حال استراحت بوديم عده اي اتاقمان را به آتش كشيده و فرار كردند.
وي افزود: هنگامي كه مشغول خاموش كردن شعله هاي آتش اتاق مان بوديم يكي از اعضاي بسيج نيز خبر آورد كه دفتر بسيج دانشجويي در دانشگاه نيز توسط عده اي به آتش كشيده شده است، لذا به محل رفته و مشغول خاموش كردن اين آتش شديم.
مسئول بسيج دانشجويي پرديس ابوريحان دانشگاه تهران با بيان اينكه فعلاً نمي دانيم چه كساني اقدام به اين عمل زشت و افراطي كرده اند، اظهار داشت: پيش از اين نيز چنين اقداماتي عليه بسيج دانشجويي پرديس ابوريحان دانشگاه تهران انجام شده بود كه از آن جمله مي توان به شكستن درب هاي دفتر بسيج دانشجويي از سوي گروهي شناخته شده در اين دانشگاه اشاره كرد.
دالايي ادامه داد: در آن برهه و در پي آن رفتارها، بسيج دانشجويي هيچ اقدامي متقابل و يا شكايتي انجام نداد چرا كه معتقد بود بايد با خويشتنداري به حفظ آرامش و حفظ شان دانشجو و دانشگاه كمك كند.
آشوب در 17 آذر
ساعت 05:12 روز گذشته، تعدادي از حاميان موسوي در دانشگاه تهران با استفاده از خلأ حضور دانشجويان ولايي و انقلابي در صحن دانشگاه به دليل حضور اين دانشجويان در مسجد براي اقامه نمازظهر و عصر، در مقابل دانشكده فني اين دانشگاه تجمع كرده و شعارهاي «يا حسين ميرحسين»، «بسيجي حيا كن، دانشگاه و رها كن» و... سر دادند.
اما دانشجويان انقلابي پس از بازگشت از نمازجماعت ظهر و عصر در ساعت 20:12 به دليل غلبه چند برابري جمعيت خود همانند روز گذشته توانستند حاميان موسوي را به كنار زده و اين مكان را از آن خود كنند.
اين دانشجويان پس از حضور در مقابل درب دانشكده فني و به اهتزاز درآوردن پرچم ايران و با در دست داشتن عكس هايي از امام خميني و رهبرمعظم انقلاب، شعارهاي «موسوي، اسرائيل، پيوندتان مبارك»، «الله اكبر»، «مرگ بر مزدور ماهواره اي»، «مرگ بر ديكتاتور مخملي» و... سر دادند.
تعداد دانشجويان انقلابي حاضر در تجمع حدود 700 نفر و حاميان موسوي 200 نفر بود.
دانشجويان انقلابي و ولايي دانشگاه تهران كه حاميان موسوي را در مقابل دانشكده فني اين دانشگاه در محاصره خود گرفته بودند، نيمي از اين افراد را به داخل دانشكده هدايت كردند.
حاميان موسوي در اين بين شعارهايي عليه بسيج سر دادند كه با شعارهاي «اگر بسيجي نبود، ناموست اينجا نبود» دانشجويان روبرو شدند.
غير از نيمي از حاميان موسوي كه به داخل دانشكده فني هدايت شده اند، باقي اين افراد در مقابل دانشكده پراكنده شدند.
آن تعداد از حاميان موسوي كه در داخل دانشكده فني بودند به شكستن شيشه هاي اين دانشكده و پرتاب بطري و سنگ به سمت دانشجويان انقلابي روي آوردند.
يكي از حاميان موسوي در خارج از دانشكده نيز به سمت دانشجويان گاز اشك آور پرتاب كرد.
گزارش هاي تكميلي
روز 16 آذر
همچنان كه در گزارش هاي روز گذشته كيهان آمد دستگيري عنصر افراطي طيف منحله علامه دفتر تحكيم در دانشگاه اميركبير با پوشش و آرايش زنانه درصدر اخبار سايت ها و جرايد قرار گرفته است. اين فضاحت بزرگ زماني بيشتر شد كه شبكه ايران اقدام به انتشار عكس هاي اين عنصر اغتشاش گر نمود.
همچنين سايت بي بي سي فارسي و سايت يوتيوب اقدام به انتشار فيلمي از حضور فائزه هاشمي رفسنجاني در اغتشاشات روز گذشته واحد تحقيقات دانشگاه آزاد نمودند.
بنگاه خبرپراكني «بي بي سي» در سايت فارسي خود نوشت: يك ويديوي منتشر شده در وب سايت «يوتيوب» فائزه هاشمي، دختر اكبر هاشمي رفسنجاني را در ميان دانشجويان معترض در مركز تحقيقات دانشگاه آزاد در پونك نشان مي دهد.
«پارسا نيوز» در اين باره نوشت: فائزه هاشمي ظهر امروز با حضور در مقابل دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات با تعدادي از ليدرهاي جنبش فتنه به شانتاژ دانشجويان براي ايجاد اغتشاش در دانشگاه پرداختند.
بنابراين گزارش پيش از حضور فائزه هاشمي، تعداد دانشجوياني كه در مقابل اين دانشگاه جمع شده بودند به 50 نفر نمي رسيد اما پس از حضور دختر هاشمي رفسنجاني و تحريك دانشجويان، تعداد اين دانشجويان به 450 نفر رسيد.
دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از آن در قسمت جنوبي دانشگاه علوم و تحقيقات (در محوطه ترمينال اتوبوس ها) براي حدود 450 نفر از دانشجويان سخنراني كرده و دانشجويان در تاييد سخنان وي شعارهايي چون «مرگ بر ديكتاتور»، «يا حسين ميرحسين» و شعارهايي عليه دولتمردان دولت دهم سر دادند.
«سايت سحر» نيز نوشت: فائزه هاشمي پس از حضور در جمع آشوب طلبان يكي از دانشگاه ها توسط حراست اين دانشگاه بازداشت گرديد. فائزه هاشمي هم به جاي حضور در دانشگاه هاي تهران به يكي از شعب دانشگاه آزاد در تهران رفت!
در مجموع ناظران عقيده دارند آشوبگران در روز 17 آذر نه فقط موفق به جبران افتضاح 16 آذر نشدند بلكه يك آبروريزي بزرگتر به آنچه در آن روز رخ داده بود اضافه شد.

 



پيام تبريك رئيس جمهور به مناسبت انتخاب مجدد مورالس

رئيس جمهور در پيامي انتخاب مجدد مورالس به رياست جمهوري بوليوي را تبريك گفت.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، متن پيام محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به «اووه مورالس» به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي اووه مورالس
رئيس جمهوري بوليوي
با كمال مسرت انتخاب مجدد جنابعالي به عنوان رئيس جمهوري بوليوي را صميمانه به آن جناب، دولت و ملت بزرگ و دوست بوليوي تبريك مي گويم.
اميدوارم با پشتوانه اعتماد مجدد مردم بوليوي، گام هاي بلندتري در پيشرفت كشورتان برداريد و گسترش روابط حسنه 2 كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بوليوي در دوره جديد مسئوليت جنابعالي، تداوم يابد.
معتقدم پيروزي جنابعالي موجب تقويت پيوندهاي دوستي ميان ملت هاي عدالتخواه و مبشر اخلاق، برابري، استقلال، آزادي و مهرورزي است و بار ديگر به نظام هاي مبتني بر استعمار و سلطه اين حقيقت را يادآوري مي نمايد كه ملت ها و فطرت هاي پاك و آگاه درپي عدالت مبتني بر معنويت هستند و آينده از آن ملت ها است.
از خداوند متعال، موفقيت و سلامتي جنابعالي، بهروزي و سعادت مردم بوليوي و نابودي استكبار جهاني را مسئلت دارم.

 



متكي: آمريكا و عربستان در خصوص ربودن شهروند ايراني پاسخگو باشند

وزير امور خارجه كشورمان خواستار پاسخگويي آمريكا و عربستان در خصوص ربودن شهرام اميري شهروند ايراني در عربستان شد.
منوچهر متكي رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان در نشست مطبوعاتي مشترك با همتاي اماراتي خود در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد «خبرهايي در خصوص تحويل شهرام اميري توسط عربستان به آمريكا منتشر شده موضع ايران در اين خصوص چيست؟» گفت: پرونده آمريكايي ها در خصوص نقض مقررات بين الملل ضخيم است و آنان بايد در اين خصوص پاسخگو باشند.
وي اظهار داشت: آمريكا بايد هموطنان ما را براساس درخواست خانواده هايشان و مردم بازگرداند و ما حق پيگيري اين موارد را براي خود محفوظ نگه داشته و طرق آن را در آينده به اطلاع افكار عمومي خواهيم رساند. وي تاكيد كرد: عربستان نيز بايد در اين زمينه پاسخگو باشد. وزير امور خارجه ادامه داد: شهرام اميري براي حج عمره به عربستان سعودي رفته بود كه در آن كشور ناپديد شد. وي تصريح كرد: بسيار طبيعي است كه ما از عربستان مطالبه مشخص شدن وضعيت بازگرداندن او را به ايران داشته باشيم.
به گفته متكي براساس اسناد، مدارك و شواهد، آمريكايي ها در ربودن شهرام اميري دست داشته اند بنابراين مطالبه براي بازگشت او به ايران از مسوولان و دولت آمريكا نيز وجود دارد.
وي در خصوص اظهارات اخير درخصوص شهروند ديگر ايراني با نام «اردبيلي» گفت: وي در گرجستان در يك صحنه سازي دو سال قبل توسط آمريكايي ها به آن كشور برده شد. وزير امور خارجه تصريح كرد: اظهارات در اين خصوص كاملا غيرمنطقي، غيرحقوقي وغيرمنطبق با موازين بين المللي از جمله كنوانسيون حقوق مدني است.
متكي توضيح داد: جواني با سن كمتر از 30 سال بين ايران و گرجستان كار تجاري مي كرده و در آن كشور بازداشت شده است و ايراني ديگري در تركيه نيز توسط آمريكايي ها ربوده شده است.

 



در كنفرانس خبري مشترك با اوباما اردوغان : اعمال تحريم ها عليه ايران بيهوده و بي اثر است

سرويس سياسي-
نخست وزير تركيه با انتقاد از تحريم هاي كنوني عليه جمهوري اسلامي تاكيد كرد كه اين تحريم ها بيهوده و بي اثر است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، رجب طيب اردوغان كه به آمريكا سفر كرده است در كنفرانسي مطبوعاتي پس از ديدار با باراك اوباما در كاخ سفيد بر نقش ديپلماسي درباره برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد و گفت كه از منظر تركيه نيازي به اعمال تحريم هاي جديد نيست. وي تحريم هاي كنوني عليه ايران را بيهوده و بي اثر دانست و تصريح كرد كه به اوباما گفته است كه خواستار ميانجي گري بين ايران و غرب است.
نخست وزير تركيه همچنين در اين كنفرانس مطبوعاتي از قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران به عنوان اقدامي بسيار شتابزده و عجولانه ياد و از آن انتقاد كرد. وي پيش از اين نيز در ماه اكتبر در خصوص برخورد غيرمنصفانه غرب با برنامه هسته اي ايران هشدار داده بود.
باراك اوباما هم كه موفق نشده بود حمايت رجب طيب اردوغان در برنامه هاي ضد ايراني را جلب كند در اين كنفرانس خبري مشترك نقش تركيه در رابطه با موضوع هسته اي ايران را مهم خواند.
به گزارش تلويزيون تي.آر.تي تركيه اوباما نااميدانه گفت: دولت آمريكا به ترغيب تركيه براي ادامه تلاش ها در اين زمينه ادامه خواهد داد.

 



وطن فروشي كن! جايزه بگير! (خبر ويژه)

مجلس اعيان انگليس در پوشش يك موسسه مجعول و بي نام و نشان به شيرين عبادي جايزه داد. عبادي با حضور در مجلس اعيان، جايزه موسسه اي به نام خدمات بين المللي حقوق بشر را از لردهاي انگليسي دريافت كرد. اين وكيل سلطنت طلب نيز به عنوان اداي دين، متني از پيش نوشته شده حاوي اتهامات هميشگي بي بي سي و وزارت خارجه انگليس عليه جمهوري اسلامي را قرائت كرد.
عبادي به عنوان مهره اي سلطنت طلب در خدمت رژيم پهلوي قرار داشت و در مطبوعات آن روزگار از كشتار ملت مسلمان ايران به دست رژيم حمايت كرد اما طي سال هاي اخير طرفدار دموكراسي و حقوق بشر شده و با دريافت جايزه هاي بي ارزش، به مدلي براي خيانت و دريافت مزد متقابل تبديل شده است. عبادي در مواضع سال هاي اخير خود هرگز از مواضع آمريكا و انگليس عليه جمهوري اسلامي تخطي نكرده و به عنوان مثال در چالش هسته اي همواره از تحريم ايران و تعطيلي برنامه هسته اي جانبداري كرده است.
انگليسي ها در حالي با عناوين حقوق بشر و دموكراسي بازي مي كنند كه از ناقضان اصلي حقوق بشر و دموكراسي در مناطق مختلف جهان طي 2 قرن اخير قلمداد مي شوند.
محافل غربي طي 9-8 ماه اخير بر تعداد جايزه هاي اعطايي به عناصر ضد انقلاب به ويژه با محوريت زنان و هنرمندان افزوده اند.

 



نگراني ستون پنجم از افشاي جنايت هاي آمريكا (خبر ويژه)

عضو گروهك نهضت آزادي مدعي شد تصويب بودجه از سوي مجلس شوراي اسلامي براي شناسايي و معرفي موارد نقض حقوق بشر در آمريكا و انگليس، مغاير قانون اساسي است.
مهدي معتمدي مهر طي مقاله اي در سايت گويانيوز مدعي شد: اين مصوبه مغاير اصل 72 قانون اساسي است كه مي گويد مجلس نمي تواند قوانيني وضع كند كه با اصول و احكام مذهب رسمي كشور يا قانون اساسي مغايرت داشته باشد. اين مصوبه هزينه بر است ضمن اينكه مداخله در حاكميت ملي آن كشورهاست.
وي همچنين مدعي شد ورود ايران به هر نوع جنگ رواني با دولت هاي آمريكا و انگليس، با منافع ملي ايران ناسازگار است و نوعي اعلام جنگ سرد محسوب مي شود.
اين موضع مضحك در حالي است كه گروهك نهضت آزادي به عنوان ستون پنجم آمريكا نه تنها همواره از ادعاي دولت هاي استكباري مبني بر نقض حقوق بشر در ايران استقبال كرده بلكه حتي خود براي پرونده سازي عليه جمهوري اسلامي ياري رسانده است. نهضتي ها پس از سرويس دهي ويژه به سفارت آمريكا در تهران، در ماجراي جنگ تحميلي نيز تبديل به ستون پنجم استخبارات رژيم صدام شدند و امروز هم نوك پيكان رژيم هاي استكباري در جنگ سرد و جنگ نرم عليه ملت ايران به شمار مي روند.
نهضتي ها هرگز به سياست هاي جنايتكاران و ضد انساني آمريكا و انگليس در نقض حقوق ملت ها اعتراض نكرده اند به نحوي كه سال گذشته سايت ميزان نيوز با اشاره به همين سكوت سؤال برانگيز تصريح كرد با اين وضعيت طبيعي است كه ما روشنفكران همواره زير سؤال باشيم و مورد اتهام مزدبگيري واقع شويم.
آمريكا به ويژه در دهه اخير بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان و خاورميانه محسوب مي شود.

 



تواضع يا ترس از رسوايي؟! (خبر ويژه)

سايت رسمي حزب مشاركت ادعا كرد به خاطر پرهيز از «خود تبليغي»، خبر اعطاي جايزه به سردبير سابق اين سايت توسط مقامات آلماني را سانسور كرده است!
«نوروز» در واكنش به خبر ويژه ديروز كيهان ادعا كرد آقاي حنيف مزروعي شخصا تصميم به اين كار ]سانسور خبر[ گرفته چرا كه آن را نوعي خود تبليغي قلمداد مي كند.
سايت مشاركت در واكنش طولاني و توام با آسمان و ريسمان كردن خود بالاخره توضيح نداده كه پروژه دروغين كشته سازي و رساندن آمار كشته هاي حوادث پس از انتخابات به «72تن» از كدام محافل خط مي گرفته و چرا افراد زنده اي چون ترانه موسوي، سعيده پورآقايي، احمد كارگرنجاتي، محسن ايماني و... را به عنوان مقتول جا زده و بر سر قبرهاي بي جنازه شيون سر داده است.
نوروز اعلام كرده كه حنيف مزروعي از 23خرداد (فرداي انتخابات) زندگي مخفيانه را آغاز كرده اما توضيح نداده كه نامبرده چرا بلافاصله پس از انتخابات مفقود شده و با چه واسطه هايي سر از اروپا درآورده است.
با وجود متواري شدن حنيف مزروعي و ادعاي سايت نوروز مبني بر كناره گيري وي از سردبيري سايت، به نظر مي رسد نامبرده همچنان سايت را اداره مي كند و پاسخ اخير نيز از سوي خود وي صادر شده است.

 



انگليس و آمريكا سنگ پا را هم از رو بردند (خبر ويژه)

وزير خارجه انگليس و سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ساعاتي پس از معركه گيري عناصر ورشكسته در دانشگاه از آنها حمايت كردند.
ايان كلي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با دلداري دادن به عناصر آشوب طلب گفت: آنها بدانند صدايشان شنيده مي شود و اقدامات سركوبگرانه دولت ايران عليه مردمي كه براي حقوق دموكراتيك تلاش مي كنند از ديد آمريكا پنهان نيست.
وي همچنين قانون شكني، فحاشي، تخريب مراكز اداري، ضرب و شتم دانشجويان انقلابي و... را اعتراض مسالمت آميز توصيف كرد و مدعي شد: برخورد با اين حركت ها بي اعتنايي به حقوقي است كه در قانون اساسي ايران گنجانده شده است.
ديويد ميليبند وزير خارجه رژيم انگليس هم با حمايت از اغتشاشگري در دانشگاه، گفت: ما نگران برخوردها هستيم و از مقام هاي ايراني انتظار داريم آزادي هاي شهروندان را رعايت كنند نه اين كه آن را سركوب كنند.
گفتني است دولت هاي آمريكا و انگليس نقش اساسي را در كودتاي 28 مرداد 1332، تعطيلي قانون اساسي مشروطه، بازگرداندن محمدرضا پهلوي به قدرت و استمرار 25 ساله استبداد در ايران داشتند. جنايت روز 16 آذر 1332 و شهادت مظلومانه 3 دانشجوي ايراني، به دنبال اعتراض دانشجويان به اين حركت استعماري صورت گرفت. آمريكا و انگليس هرگز توضيح نداده اند كه چرا در آن 25 سال از رژيم فاسد، مستبد و جنايتكار پهلوي حمايت كردند. آنها پس از پيروزي انقلاب همواره سعي كرده اند مقابل نظام برآمده از مبارزات ملت ايران سنگ اندازي كنند. انگليسي ها البته سابقه اي يكصد ساله در نقض حقوق و قوانين اساسي ايران دارند.
رسانه هاي فارسي زبان آمريكايي و انگليسي سرمايه گذاري گسترده اي براي ايجاد اغتشاش و آشوب در 16 آذر انجام داده بودند كه سرشان به سنگ خورد. اما ظاهرا بايد گفت رو كه نيست، سنگ پاست!

 



چامسكي: اوباما همان بوش است ديگر نبايد به شعار تغيير اميد بست (خبر ويژه)

نوام چامسكي از منتقدان آمريكايي كه تا پيش از اين از اوباما حمايت مي كرد، گفت: اوباما همان بوش است و شعار تغيير وي شعاري بي محتوا است.
وي در گفت وگو با روزنامه گاردين اظهار داشت: اوباما در سياست خارجي دنباله رو بوش شده و بسياري از مردم در آمريكا و در جهان سوم را كه به شعار تغيير او اميد بسته بودند، مأيوس كرده است. اكنون شعار تغيير به يك شعار بي محتوا تبديل شده است.
چامسكي از شكاف ميان افكارعمومي و سياستمداران آمريكا به ويژه در عرصه سياست خارجي خبر داد و گفت: اين شكاف رو به تزايد است مخصوصاً به اين دليل كه حمايت هاي آمريكا در اسرائيل به خاطر نفوذ لابي صهيونيستي روبه تشديد است.
چامسكي معتقد است عدم توجه كافي به آمريكاي لاتين، از سوي كاخ سفيد به منافع آمريكا در منطقه ضربه زده است.
گفتني است چامسكي در مبارزات انتخاباتي سال گذشته آمريكا از اوباما حمايت كرده بود.

 



كمونيست فرسوده و پنبه دانه «فرسايش جمهوري اسلامي» (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا از طريق يك مستخدم رسمي خود براي عناصر مخالف تعيين تكليف كرد و از آنها خواست جذب جمهوري اسلامي نشوند.
حسين بشيريه از عناصر سابقا ماركسيست كه پس از فروپاشي شوروي جذب مدل هاي غربي شد، پس از اخراج از دانشكده حقوق دانشگاه تهران به آمريكا رفت و در پوشش عضويت در دانشگاه سيراكيوز، فعاليت هاي ضد انقلابي را از سر گرفت. وي در گفت وگو با راديو فردا مي گويد: تكليف اپوزيسيون در شرايط فرسايش رژيم اين است كه از جذب و حل در درون ساختار پرهيز كنند و به ادامه گفت وگو درباره نقاط اصلي ضعف حاكميت به ويژه عدم مشروعيت آن بپردازند!
وي خواستار هجمه به اسطوره هاي اقتدار و مشروعيت جمهوري اسلامي نظير عدالت، اخلاقي و ديني كردن سياست، مبارزه با امپرياليسم و جمهوريت(سلطنت زدايي) شد و در كنار آن بر تصرف مناسك رسمي(دكترين ديكته شده سازمان سيا و اجرا شده توسط عناصري نظيري موسوي و...) تاكيد كرد و گفت: تصرف مراسم و مناسك رسمي از جانب گروه هاي مخالف، فرصت بسيج گري حكومت را سلب مي كند.
بشيريه همچنين با دعوت به نفاق مضاعف و سكوت درباره سوابق عناصري نظير موسوي و كروبي گفت: يك نكته اساسي از حيث عملي كه معمولا مورد غفلت خام انديشان بويژه در بين اپوزيسيون خارج از كشور واقع شده است اين است كه در شرايط فرسايش ساختار اقتدار، مسئله اصلي كاركرد و فايده و نقش افراد، گروه ها و احزاب در فرايند فرسايش است نه ماهيت عقايد و ايدئولوژي و يا حتي تعلقات گذشته آنها با حكومت. تحول سياسي در شرايط فرسايش نيازمند ائتلاف نيروها و نهايتا دو قطبي شدن جامعه سياسي است.
وي همچنين خواستار محدود كردن حمله به هسته قدرت در ايران براي جابجا كردن لايه هاي پيراموني قدرت و فراهم كردن امكان همكاري اپوزيسيون با طيفي از اين لايه هاي پيراموني شد؛ روشي كه عناصر منافق در قبال كساني چون هاشمي رفسنجاني و برخي چهره هاي درون نظام در پيش گرفتند.
مصاحبه يك مدعي سابق چپ كمونيستي با ارگان رسمي سازمان سيا و ارائه رهنمودهاي عملياتي براي براندازي به نيابت از سازمان جاسوسي شيطان بزرگ، از آن نكات عبرت آموز است و جالب اين كه عناصري از اين دست شعار آزادي انديشه و لزوم نقد و انتقاد را هم در اظهارات خود سرمي دهند.

 



كلك مرغابي رسانه هاي آمريكايي و ضدانقلاب (خبر ويژه)

برخي رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب، تصاوير تجمع بزرگ و ضدآمريكايي دانشجويان انقلابي در دانشگاه تهران را به جاي تجمع كم رونق و سردرگم عناصر افراطي طرفدار آمريكا منتشر كردند!
روزنامه هاي نيويورك تايمز آمريكا و الشرق الاوسط سعودي در كنار برخي خبرگزاري هاي غربي روز 16آذر ترجيح دادند عكس هاي تجمع ضد آمريكايي دانشجويان مسلمان را با عنوان «معترضان به جمهوري اسلامي» منتشر كنند. برخي ديگر از اين رسانه ها با مشاهده كم رونقي تجمعات اغتشاش طلبان، عكس هاي آرشيوي مربوط به روزهاي پس از انتخابات و حتي مربوط به حوادث تيرماه 78 را به عنوان عكس هاي خبري روز منتشر كردند تا مجبور نشوند به شكست كامل پروژه چند هفته اخير در راه اندازي آشوب اعتراف كنند.
در تجمع ضد استكباري دانشجويان مسلمان دانشگاه تهران بيش از 7 هزار نفر شركت كرده بودند كه شعار مي دادند: مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافق، دانشجو بيدار است- از آمريكا بيزار است، خوني كه در رگ ماست- هديه به رهبر ماست، هيهات منا الذله، موسوي- اسرائيل پيوندتان مبارك و...

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14