(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آذر 1388- شماره 19530
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نتانياهو: مخالفان در ايران سرمايه بزرگ اسرائيل هستند
ارسال نامه از جانب ايران به 35 عضو شوراي حكام
گاف الشرق الاوسط در تشخيص دانشجويان بسيجي از آشوبگران
با درخشش مخترع تبريزي ايران مدال نقره اختراعات آلمان را كسب كرد
از سوي وزير مسكن اعلام شد تسهيلات جديد دولت براي ساخت واحدهاي مسكوني جديد
اخبار ادبي و هنري
پژوهشگر نجوم در كاشان ،اسطرلاب زورقي ساخت
دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد پايان تدوين سند تحول راهبردي در نظام تعليم و تربيت
امام جمعه موقت تهران: برخي روحانيان با خوش خيالي صحنه را خالي گذاشته اند
معاون پارلماني رئيس جمهور: لايحه بودجه منتظر هدفمندسازي يارانه ها نمي ماند
كنترل بازار كالا پس از ابلاغ لايحه هدفمندي يارانه ها



در كميسيون امنيتي پارلمان رژيم صهيونيستي
 نتانياهو: مخالفان در ايران سرمايه بزرگ اسرائيل هستند

سرويس سياسي-
مقام هاي ارشد كاخ سفيد و تل آويو طي يكي، دو روز گذشته با صراحتي كم نظير به حمايت از آشوبگران و اغتشاشگران پرداختند و آنها را مهم ترين سرمايه خود در ايران خواندند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير افراطي رژيم صهيونيستي روز دوشنبه در جمع اعضاي كميته امور خارجه و دفاعي كنست (پارلمان) در حالي كه چالش برانگيزترين مشكل استراتژيك اين رژيم را برنامه هسته اي ايران دانست بلافاصله از مخالفان در ايران به عنوان سرمايه هاي بزرگ اسرائيل نام برد و خاطرنشان كرد كه استفاده از اينترنت و تويتر عليه ايران بسيار خوب است.
پايگاه اينترنتي روزنامه «جروزالم پست» با انتشار اين خبر در طي مقاله اي همچنين به اين گفته نتانياهو اشاره كرد كه وي مخالفت هاي داخلي با نظام جمهوري اسلامي را سرمايه تبليغاتي بسيار مهمي براي رژيم صهيونيستي به حساب آورده است.
رئيس كابينه رژيم صهيونيستي در سخنانش مجدداً بر اين مسئله تاكيد مي كند كه بازداشتن ايران از بدست آوردن قابليت هاي هسته اي مشكل اصلي و مركزي اسرائيل است و در همين راستا مدعي شد كه هماهنگي ميان اين رژيم و آمريكا در اين باره وجود دارد.
اين در حالي است كه ديروز واشنگتن پست با انتشار مطالعات دانشگاه هاروارد در يك الگوي شبيه سازي شده از اختلاف آمريكا و اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران پرده برداشت و نوشت كه در شرايطي كه آمريكا از جلوگيري هسته اي شدن ايران به سمت مهار يك ايران هسته اي با بازدارندگي مبتني بر جنگ سرد در حال حركت است اسرائيل معتقد است كه بايد مانع از هسته اي شدن ايران شد.
نتانياهو در بخش ديگري از سخنانش به قدرت و نفوذ حزب الله در منطقه اعتراف كرد و گفت اين تشكل دست نشانده ايران در لبنان است.
اما از سوي ديگر؛ «لورنس ايگل برگر» وزير خارجه اسبق آمريكا به ناآرامي هاي روز 16 آذر اشاره كرد و صراحتاً اذعان داشت كه «سيا» بايد از فرصت پيش آمده در ايران استفاده كند.
اين مقام آمريكايي در گفت وگو با «فاكس نيوز» در حالي كه سعي داشت جمعيت اندك سبزها را در روز دوشنبه تظاهرات گسترده مردم! القاء نمايد در عين حال با ترديد گفت: اگر ثابت شود كه چنين تظاهراتي واقعاً در ايران رخ داده و حضور مردم هم در آنجا گسترده بوده است بايد آن را جدي گرفت.
«ايگل برگر» در ادامه افزوده است كه اكنون سازمان اطلاعات مركزي آمريكا -CIA- اگر بودجه اي برايش مانده است بايد دست به كار شود و از اين فرصت استفاده كند.
گفتني است؛ حمايت هاي صريح و گستاخانه مقامات آمريكايي و صهيونيستي از سبزها و دميدن در تنور اغتشاشات در حالي است كه دو هفته پيش نيز هفته نامه آمريكايي تايم در گزارشي اعلام كرد كه جريان انحرافي سبز رسماً از مقامات ارشد آمريكايي درخواست كمك كرده است.
جالب اينجاست كه ماه پيش هم جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا در مراسم افتتاح «بنياد بوش» اصلاح طلبان را خط مقدم آمريكا خوانده و تاكيد كرده بود كه چشم اميد آنها به ماست.

 



ارسال نامه از جانب ايران به 35 عضو شوراي حكام

سخنگوي وزارت امور خارجه از ارسال 35 نامه به كشورهاي عضو شوراي حكام درباره حقانيت هسته اي جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
رامين مهمانپرست در نشست هفتگي خود با خبرنگاران تاكيد كرد: نامه هايي كه به 35 كشور عضو شوراي حكام پس ازنشست اين شورا و صدور قطعنامه عليه ايران داشت آماده شده و بزودي در اين خصوص اطلاع رساني هاي لازم صورت خواهد گرفت.
وي هم چنين در مورد انتشار اخباري مبني بر وجود نامه اي از سوي ايران و ارايه آن از سوي اردوغان در سفر آمريكا به مقامات اين كشور در مورد موضوع هسته اي ايران گفت: حقانيت عملكرد ما مورد تاييد كشورهاي زيادي در دنيا است؛ همانطور كه كشورهاي عضو عدم تعهد و كنفرانس اسلامي بارها بر آن تاكيد كرده اند كشورهايي كه اين رويه را صحيح مي دانند تلاش هاي زيادي دارند كه از فعاليت كشورمان دفاع كنند و اين موضوع محدود به تركيه نمي شود.
وي از شركت وزير امور خارجه در اجلاس امنيت منامه و طرح ديدگاه هاي ايران در اين نشست خبر داد و گفت: منوچهر متكي در حاشيه اين نشست با مقامات كشور بحرين و ساير مقامات شركت كننده در اين نشست ديدار و گفت وگو مي كند.
نصب دستگاه هاي شنود
صحت ندارد
مهمان پرست اخبار منتشر شده در مورد همكاري عراق با آمريكا در مورد نصب دستگاه هاي شنود در مرزهاي ايران را تكذيب كرد.
وي هم چنين ابراز اميدواري كرد كه انتخابات پارلماني در عراق هرچه زودتر با تفاهم و آرامش برگزار شود.
ما نگفتيم كه سوخت
معاوضه نمي كنيم
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اين كه ايران هيچگاه نگفته كه سوخت معاوضه نمي كند تصريح كرد: رفتار كشورهاي غربي و برخي ديگر از كشورها كه مي توانند اين سوخت را در اختيار ما قرار دهند قبلا به گونه اي بوده كه اعتماد مردم و مسئولين ما را سلب كرده و در واقع آنها خلف وعده كرده اند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: ما نمي توانيم به سهولت به حرف اين كشورها اعتماد كنيم. اگر آنها شرايطي ايجاد كنند كه اعتماد فراهم شود ما آمادگي معاوضه داريم.
وي با اشاره به راه هاي گوناگون تامين سوخت گفت: سوخت 20درصد را به ما بفروشند يا سوخت 5/3درصد توليد شده ما را با سوخت 20درصد معاوضه كنند.
ساخت 10 سايت مورد تاييد شوراي عالي امنيت ملي است
مهمانپرست با تاكيد بر اين كه مصوبه هيات دولت درخصوص 10 سايت غني سازي با شوراي عالي امنيت ملي همخواني دارد اظهار داشت: هيچ تصميمي درخصوص مسايل هسته اي بدون هماهنگي كامل با شوراي عالي امنيت ملي انجام نمي شود و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
و اما درباره ساخت مناره
در سوئيس
سخنگوي دستگاه ديپلماسي درخصوص سوال ديگري مبني بر نظر جمهوري اسلامي ايران در مورد رفراندم منع ساخت مناره در سوئيس گفت: آقاي متكي با وزير امور خارجه سوئيس در اين خصوص صحبت و مراتب اعتراض كشور جمهوري اسلامي ايران را اعلام كرده است.
مهمانپرست با بيان اين كه منع ساخت مناره در سوئيس نمونه ديگري از نقض حقوق مذاهب توسط مدعيان دموكراسي است گفت: اين اقدام غيرمتعارف است و تضييع حقوق مذاهب نتيجه خوبي نخواهد داشت.
طرف مقابل آماده ادامه مذاكرات ژنو نيست
وي در پاسخ به سوالي ديگر مبني بر اين كه آيا مذاكرات ژنو ادامه خواهد يافت؟ اظهار داشت: موضوع مذاكرات ژنو بسته پيشنهادي بود و طرف مقابل بايد آمادگي داشته باشد تا اين مذاكرات ادامه يابد. وي تاكيد كرد: ما در طرف مقابل آمادگي براي ادامه مذاكرات نمي بينيم.
متكي: محاكمه اردبيلي
در آمريكا غيرمتعارف است
در همين حال منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان هم در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره برگزاري دادگاه يك ديپلمات ايراني به نام اردبيلي در آمريكا تصريح كرد: ما نسبت به اين گونه رويكردهاي سياسي مغاير با روندهاي حقوقي پذيرفته شده بين المللي معترض هستيم و آن را تقبيح مي كنيم.
وي افزود: ما در ابتدا شاهد انتقال ناگهاني آقاي اردبيلي توسط نهادهاي امنيتي آمريكا كه از پيش طراحي و دام گذاري شده بود به آمريكا بوديم و پس از يك سال و اندي بي اطلاعي از سرنوشت وي و مجددا با پروسه پنهاني قضايي وي، خبر برگزاري دادگاه نامبرده را اعلام كرده اند. ما نسبت به اين گونه رويكردهاي سياسي مغاير با روندهاي حقوقي پذيرفته شده بين المللي معترض هستيم و آن را تقبيح مي كنيم.

 



گاف الشرق الاوسط در تشخيص دانشجويان بسيجي از آشوبگران

سرگيجه ناشي از غلبه دانشجويان مومن و انقلابي در روز 16 آذر بر فتنه گران، علاوه بر سران داخلي آشوب، حاميان بيروني آنها را هم وادار به دادن گاف هاي بزرگي كرده است.
عكسي كه در بالا منتشر شده، تصوير يك صفحه از روزنامه ضدايراني، الشرق الاوسط است كه با استناد به كمي تجمع دانشجويان بسيجي در دانشگاه تهران از «تعداد كثير معترضان عليه رژيم ايران» در 16 آذر خبر داده است!
ظاهراً سردبيران روزنامه الشرق الاوسط در ميان عكس هاي منتشر شده از حوادث تهران در روز 16 آذر به انتخاب پرجمعيت ترين عكس بسنده كرده و به خود اين زحمت را نداده اند كه در مورد حاضران در عكس تحقيقي كرده يا لااقل به تصاوير و پرچم هاي موجود در دست آنها دقتي بكنند.
اين گاف توسط برخي ديگر از رسانه هاي غربي هم كه عموماً براي حمايت از آشوبگران در ايران دستپاچه هستند رخ داده است.

 



با درخشش مخترع تبريزي ايران مدال نقره اختراعات آلمان را كسب كرد

تبريز - خبرنگار كيهان:
با درخشش مخترع تبريزي ايران مدال نقره جهاني مسابقات بين المللي اختراعات و تكنولوژي هاي جديد آلمان را، كسب كرد.
سيد وحيد صدرالديني دانشجوي سال دوم مهندسي مكانيك دانشگاه تبريز، با ارائه اختراع خود، باعث شد تا ايران به مقام دوم جهاني دست يابد.
وي در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: اين مسابقات در نورنبرگ آلمان و به مدت چهار روز در آبان ماه امسال برگزار شد كه بيش از 800 مخترع از 34 كشور جهان در آن حضور داشتند.
وي افزود: مدال جهاني نقره براي «سامانه ترميم هوشمند و اتوماتيك نشتي كانال هاي صنعتي»، به ايران داده شد. ضمن اينكه ديپلم افتخار مسابقات جهاني اختراعات و تكنولوژي هاي جديد آلمان نيز، به جمهوري اسلامي ايران اهدا شد.
گفتني است سامانه فوق قبل از حضور در مسابقات جهاني اختراعات آلمان در چند كنفرانس و جشنواره علمي داخل كشور، مقام و عناوين مختلفي را كسب كرده بود.

 



از سوي وزير مسكن اعلام شد تسهيلات جديد دولت براي ساخت واحدهاي مسكوني جديد

افرادي كه خانه دارند مي توانند با تاييد نظام مهندسي ساختمان بر روي خانه هاي موجود خود واحدهاي ديگري احداث كنند.
علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي در گفت وگو با فارس در زاهدان گفت: براي هر واحد آنها 15 ميليون تومان وام از تسهيلات خط اعتباري مسكن مهر در نظر گرفته شده است و مردم مي توانند از اين فرصت مناسب كه تا پايان سال مي باشد استفاده كنند.
وي افزود: بانك مسكن نيز اعلام آمادگي كرده كساني كه خانه دارند مي توانند هر چند واحد كه بخواهند روي خانه موجود خود اضافه و براي هر واحد به طور جداگانه 15 ميليون تومان تسهيلات اخذ كنند و تمام امكاناتي كه دولت اتخاذ كرده رونق خوبي براي كمبود مسكن و توسعه شهرها است.
وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: براي گرفتن تسهيلات نياز به آوردن تاسيسات زيربنايي و روبنايي نيست و مشكلات اجتماعي ديگري را هم به همراه ندارد حتي اگر كساني در شهرها خانه اي را كه مقاوم نيست، موجود دارند مي توانند بكوبند و هر چند واحد مي خواهند با معرفي مسكن و شهرسازي به همه واحدها تسهيلات داده مي شود فقط چون يك واحد قبلا در اختيار داشته اند به اندازه يك واحد كمتر از فرم ج به آنها تسهيلات پرداخت مي شود اين نيز فرصت مناسب ديگري است كه اميدواريم مردم از اين موقعيت استفاده مطلوب بكنند.

 



اخبار ادبي و هنري

قزوه: اطاعت از رهبري تنها راه نجات است
عليرضا قزوه، شاعر گفت: از شعرهاي اخيرم هيچ وقت پشيمان نيستم، چون به اندازه كافي روي آنها فكر كرده ام و مزه قهرمان بودن و پارتيزان شدن را هم چشيده ام.قزوه با بيان اين كه سالها در ادبيات و فرهنگ دفاع مقدس كار كرده ام و بخش تخصصي كار من هم وصيت شهدا بود توضيح داد: من معتقدم كه پيام اصلي شهدا و بيشترين جمله اي كه روي آن تاكيد مي كردند و حرف آخرشان بود مسئله حمايت از ولايت فقيه و رهبري بود. اين در وصيت همه شهدا هست.
وي در بخشي از مصاحبه با فارس تصريح نمود: الان هم معتقدم همان جنگ هست و هميشه همان كل يوم عاشورا بوده و هست. در ميان جماعت عالمان دين هم علامه متقي و عارف و فيلسوف و فقيهي چون علامه جوادي آملي را داريم كه ايشان هم حرفشان همين است كه اطاعت از رهبري تنها راه نجات است پس موضع من موضع شهدا و عالمان متقي دين بوده است و برخي جريان ها را بازي خورده مقام و دنيا مي بينم و دم زدنشان از امام و شهدا را مصداق اين بيت شعر علي معلم دامغاني مي دانم كه گفت:
استادن است كار شما گر دو تا شويد
امروز بنده ايد كه فردا خدا شويد.
جشنواره تئاتر بسيج تهران بزرگ برگزار مي شود
هفتمين جشنواره تئاتر بسيج تهران بزرگ «ميلاد سبز» با حضور هفت ناحيه بسيج تهران از هفته آينده برگزار مي شود.
محمد دشت گلي دبير اين جشنواره با اشاره به راه اندازي شوراي عالي تئاتر سپاه محمد رسول الله(ص) در سال 85 گفت: امسال جشنواره با حضور هفت ناحيه بسيج قدس، ابوذر، بهشتي، مقداد، جماران، مالك و ادارات برگزار مي شود.به گزارش مهر، وي ادامه داد: حدود 104 نمايش در نواحي تئاتر تهران بزرگ اجرا شدند كه از اين تعداد 16 اثر به جشنواره هفتم «ميلاد نور» راه پيدا كردند. اين دوره از جشنواره داراي تنوع موضوعي است و الزام حضور در جشنواره بسيجي بودن تمام اعضاي گروه نبوده و 20درصد هر گروه را مي توانست هنرمندان خارج از بسيج شكل دهد.
دومين همايش توسعه و تحول در فرهنگ و هنر
دبير دومين همايش ملي توسعه و تحول در فرهنگ و هنر گفت: هدف نهايي ما براي داشتن الگوي مصرف استاندارد رساندن نقطه نظرات نخبگان به دست جامعه و دستگاههاي تصميم ساز كشور است.
مجيد قدمي با اشاره به تحقق بخشيدن فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه اصلاح الگوي مصرف برگزاري دومين همايش توسعه و تحول در فرهنگ و هنر را بر پايه اين رويكرد قلمداد كرد و افزود: پس از برگزاري نخستين همايش توسعه و تحول در فرهنگ و هنر ما موفق شديم نقطه نظرات طيف گسترده اي از جامعه را در قالب 400 مقاله گردآوري كنيم و پس از كارشناسي توسط شورايي كه به همين منظور ايجاد شده بود، مجموعه اي دو جلدي شامل 50 مقاله انتشار يافت كه آن را در اختيار جامعه و مديران و دستگاههاي تصميم ساز كشور قرار داديم.
وي در پايان روز دقيق برگزاري همايش را نامعلوم دانست.
همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم
مسئول معاونت تبليغات و فرهنگ سازماني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از تغيير نام همايش «پاسداران اهل قلم» به «انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم» خبر داد و گفت: نويسندگان پاسدار براي شركت در دوره جديد اين انتخاب، مي توانند آثار خود را تا پايان دي ماه امسال، به دبيرخانه دائمي پاسداران اهل قلم ارسال كنند.
سردار محمدعلي آسودي، در گفت وگو با خبرگزاري كتاب از اضافه شدن دو شاخه داوري كتاب هاي «درسي- علمي» و «دفاع مقدس» به اين آيين فرهنگي خبر داد و افزود: گروه هاي «فرهنگي- اعتقادي»، «پزشكي- پيراپزشكي»، «سياسي- حقوقي»، «فني- مهندسي»، «اجتماعي- اقتصادي»، «ادبيات» و «نظامي-امنيتي» از ديگر محورهاي ثابت اين همايش اند.
بزرگداشت محمود شاهرخي در حوزه هنري
مراسم بزرگداشت محمود شاهرخي، شاعر گرانقدر انقلاب با همكاري حوزه هنري و شبكه راديويي فرهنگ دوشنبه 23آذر در تالار انديشه برگزار مي شود.
اين برنامه به ياد سالها تلاش اين شاعر گرانقدر در عرصه شعر و عرفان برگزار مي شود.در اين برنامه جمعي از شخصيت هاي مطرح ادبي و فرهنگي به بيان ويژگي هاي شخصيتي و نيز بررسي آثار شاخص آن شاعر فقيد مي پردازند. اين مراسم يادبود ساعت 14 تا 16در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود. محمود شاهرخي شاعر مطرح انقلاب پس از چندين دهه تلاش ادبي و فرهنگي، 24 آبان درگذشت.
داوري چهارمين سوگواره پوستر عاشورايي
آثار متقاضي شركت در چهارمين «سوگواره پوسترهاي عاشورايي» توسط هيات داوران بررسي شد.اعضاي هيات داوران اين سوگواره، متشكل از ابراهيم حقيقي، صداقت جباري، محمد خزايي، كوروش پارسانژاد و محمدرضا دوست محمدي، از مجموع 1470اثر رسيده در بخش هاي اصلي، موضوعي و جنبي به دبيرخانه سوگواره، 72 اثر را براي نمايشگاه انتخاب كردند.مراسم اهداي جوايز برگزيدگان «چهارمين سوگواره پوسترهاي عاشورايي» 29آذر در خانه هنرمندان ايران برگزار خواهد شد.

 



پژوهشگر نجوم در كاشان ،اسطرلاب زورقي ساخت

يكي از كارشناسان رصدخانه دانشگاه كاشان از ساخت نوعي اسطرلاب منحصر به فرد با نام «اسطرلاب زورقي» خبر داد.
مهندس صفايي پژوهشگر علم نجوم و سازنده اين اسطرلاب عصر دوشنبه در گفت وگو با ايرنا، افزود: اين اسطرلاب سومين ابزار نجومي است كه توسط وي ساخته شده است.
وي از ساخت «زرقاله» و اسطرلاب مسطح با صفحات ويژه هر كدام با قطر 16 سانتيمتر را به عنوان ابزار ساخته شده خود نام برد و اظهار داشت: اسطرلاب زورقي از جنس برنج و با قطر 28 سانتيمتر نيز طراحي و ساخته است.
وي مهمترين علامت و ويژگي اين اسطرلاب را كار كردن آن بر اساس حركت وضعي زمين نام برد.
سازنده اين ابراز نجومي كه حدود 9 سال در زمينه اسطرلاب كار مي كند، افزود: در ساخت اسطرلاب زورقي توانسته كاربردهاي زيادي نسبت به نمونه هاي پيشين بر آن بيفزايد.
وي يادآور شد: اين ابزار نجومي با طراحي و هزينه شخصي انجام گرفته و تاكنون مشابه آن در ايران ساخته نشده است.

 



دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد پايان تدوين سند تحول راهبردي در نظام تعليم و تربيت

ساري - خبرنگار كيهان:
در اجراي تحقق فرامين رهبر انقلاب سند تحول راهبردي در آموزش و پرورش كشور تدوين شد.
مهدي نويد دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش كشور با اعلام اين خبر در ساري افزود: هم اكنون اين سند در شوراي عالي آموزش و پرورش در دست بررسي است. وي گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر از نظر مباني نظري و كاركردهاي آموزشي در حوزه هاي سياسي و اجتماعي با مشكلات جدي مواجه است.
وي با تاكيد بر ضعف ساختاري دستگاه تعليم و تربيت خاطرنشان كرد: برون داد آموزش و پرورش متناسب با خواست مردم و نياز جامعه نيست.
نويد با بيان اين نكته كه تحول بنيادي در عرصه تعليم و تربيت خواسته به حق رهبري است افزود: شوراي عالي آموزش و پرورش به عنوان تنها مرجع سياستگذاري در اين عرصه انتظارات و مطالبات ولي امر مسلمين جهان را تحقق خواهد بخشيد.
وي با اشاره به سند تهيه شده تحول راهبردي در نظام تعليم و تربيت يادآور شد: گسترش فرهنگ مهدويت و تربيت شهروندان منتظر و ايجاد آمادگي هاي لازم براي زندگي در عصر مهدويت از محورهاي اساسي اين سند محسوب مي شود.

 



امام جمعه موقت تهران: برخي روحانيان با خوش خيالي صحنه را خالي گذاشته اند

امام جمعه موقت تهران گفت: در حوادث پس از انتخابات، برخي از سران فتنه با اقدامات نامناسب خود آبروي 30ساله نظام را بردند و برخي روحانيان با خوش خيالي صحنه را خالي گذاشته اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه به نقل از اداره كل اوقاف و امور خيريه استان كرمانشاه حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي در همايش «روحانيت حافظ حريم ولايت» با بيان اين مطلب افزود: بعضي از سران فتنه آنقدر ننگين عمل كردند كه ساركوزي رئيس جمهور فرانسه گفت: «نياز نيست ما بيانيه بدهيم، بعضي ها در داخل ايران خيلي بهتر از ما عليه نظام بيانيه مي دهند.»
وي اضافه كرد: براي نااميد كردن دشمنان بايد پيرو فرامين ولي فقيه باشيم و حتماً نبايد فرماني كه ايشان مي دهند مطابق ميل ما باشد، حتي اگر مخالف ميل ما باشد بايد تابع و مطيع ولي فقيه باشيم و رهنمودهاي ولايت بايد براي همه ما حجت باشد.
خاتمي تأكيد كرد: هشداري كه رهبر معظم انقلاب درباره جنگ نرم دادند، هشدار جدي است و روحانيان بايد در خط مقدم جنگ نرم بوده و خنثي كننده توطئه هاي دشمنان در اين جنگ باشند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: من از خوش خيالي برخي از روحانيان تعجب مي كنم كه در اين عرصه آنچنان كه بايد و شايد وارد صحنه نمي شوند، شرايط بحراني نيست، اما طوري است كه روحانيان بايد در خط مقدم اين جنگ نرم باشند و با آگاهي بخشي به مردم، توطئه هاي دشمن را خنثي كنند.
وي تصريح كرد: دشمن همان هدفي را كه در جنگ سخت دنبال مي كند در جنگ نرم نيز به دنبال همان است و دهه اول انقلاب اسلامي كه دهه مبارزه سخت دشمنان با انقلاب بود، كودتاهاي مختلف در نقاط مختلف شكل گرفت و ترورهاي زيادي انجام شد، اما از اوايل دهه دوم انقلاب، جنگ نرم شروع شد و در همان زمان هم رهبر معظم انقلاب هوشمندانه فرمودند: «تهاجم فرهنگي در راه است و از سال 69 اين خطري را كه دارند به اسم جنگ نرم مي شناسند، هشدار داده شده بود.»
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فلسفه غديرخم و عيد غدير گفت: مراسم روز غدير باشكوه بسيار و حضور قريب به 120هزار نفر برپا شد و دين در اين روز كامل شد. حتي جمعيت حاضر در مدت سه روز با علي(ع) بيعت كردند، اما 70 روز بعد از اين حادثه، واقعه غدير فراموش شد.
وي افزود: سؤالي كه وجود دارد اين است كه اين 120هزار نفر كجا رفتند و چه شد؟ وقتي به خانه مولا علي(ع) تهاجم شد، تنها يك نفر مسلحانه به مهاجمان حمله كرد و آن هم زبير بود كه او نيز عاقبت با امام علي(ع) در افتاد.
امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: آنچه بعد از پيامبر(ص) اتفاق افتاد، حاصل يك جنگ نرم بود كه عليه اميرالمؤمنين(ع) به راه انداختند و سرانجام امام بر حق كنار گذاشته شد.
آيت الله خاتمي در پايان بر لزوم دفاع مستند و مستدل از حريم ولايت و اسلام و انقلاب تاكيد كرد و خواهان توجه بيشتر روحانيان به مسائل روز و منويات رهبري شد.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: لايحه بودجه منتظر هدفمندسازي يارانه ها نمي ماند

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: لايحه بودجه منتظر تصويب لايحه هدفمندسازي يارانه ها نمي ماند و در نخستين فرصت به مجلس ارائه مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در حاشيه سومين آيين انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگاران افزود: با وجود اينكه برخي از مفاد لايحه بودجه به لايحه هدفمندسازي يارانه ها مربوط مي شود ولي اين لايحه بزودي تقديم مجلس مي شود.
وي درخصوص انتقاد دولت از مجلس درخصوص ارسال لايحه هدفمندسازي يارانه ها به شوراي نگهبان بيان داشت: اينكه ماده الحاقي لايحه هدفمندسازي يارانه ها به كميسيون ويژه بازگشت خورد تصميم خود مجلس بود.
معاون پارلماني رئيس جمهور ادامه داد: با توجه به اينكه هنوز بحث تصويب لايحه هدفمندسازي يارانه ها در صحن مجلس به اتمام نرسيده بود و رئيس مجلس نيز اعلام نكرده بود كه بررسي كلي لايحه به اتمام رسيده است در نتيجه ماده الحاقي به كميسيون ويژه بازگشت خورد و اين اقدام تصميم خود مجلس بود.
ميرتاج الديني افزود: پس از بررسي در كميته ويژه كه بنده نيز عضو اين كميته هشت نفره بودم به دليل به حد نصاب نرسيدن اعضاي حاضر اين لايحه به شوراي نگهبان بازگشت داده شد در واقع مجلس تصميم قبلي خود را لغو كرد.
وي تاكيد كرد: به نظر مي رسيد كه اگر نمايندگان مجلس همان طوري كه يك ماه صبر كرده بودند سه يا چهار روز ديگر صبر مي كردند تا پيشنهاد كميسيون ويژه در صحن علني مجلس مطرح شود نيازي به احاله لايحه به شوراي نگهبان نبود.
معاون پارلماني رئيس جمهور در خصوص اينكه اگر شوراي نگهبان به لايحه ايراد بگيرد، چه اقدامي صورت مي گيرد، ابراز داشت: در صورت طرح ايراد از سوي شوراي نگهبان نمايندگان مجلس بايد اصلاحات لازم را انجام داده يك بار ديگر آن را تصويب كنند.
وي تصريح كرد: اگر دولت احساس كند كه لايحه آنگونه كه بايد تصويب شود، نشده، مجبور است اجراي آن را منوط به طول اجراي برنامه پنج ساله كشور كند.

 



مشاور معاون توسعه بازرگاني داخلي كشور خبرداد
كنترل بازار كالا پس از ابلاغ لايحه هدفمندي يارانه ها

پس از ابلاغ لايحه هدفمند كردن يارانه ها، بازار توليد و عرضه كالا با تشكيل ستادهاي استاني و شهرستاني نظارت و كنترل دقيق مي شود.
به گزارش ايرنا مشاور معاون توسعه بازرگاني داخلي كشور روز دوشنبه در ستاد تخصصي ذخيره سازي كالاهاي اساسي استان همدان افزود: اين ستادها به منظور بازرسي و كنترل كمي و كيفي كالاهاي مشمول طرح هدفمند كردن يارانه از مرحله توليد، واردات و ذخيره سازي تا توزيع و همچنين كنترل ورود و خروج كالا تشكيل مي شود.
سيد مجيد فرجي با بيان اينكه سازمان بازرگاني و نهادهاي مرتبط بايد از هم اكنون خود را براي جلوگيري از افزايش قيمت كالاهاي اساسي مردم آماده كنند، اضافه كرد: وزارت بازرگاني به دنبال تنظيم بازار داخلي بعد از اجراي اين لايحه است.
وي با بيان اينكه افزايش تقاضا موجب افزايش نامتعارف قيمت كالاها از سوي عرضه كنندگان مي شود گفت: سازمان بازرگاني بايد باورود جدي، نظارت مستمر و دقيق بازار عرضه و تقاضا را تنظيم كند.
فرجي افزود: وزارت بازرگاني براي تحقق اين هدف تشكيل ستادهايي در مراكز استان ها را براي برنامه ريزي در اين زمينه در دستور كار خود قرار داده است.
وي با اشاره به تشكيل كارگروه هايي براي تحقق اهداف اجراي طرح تحول اقتصادي اضافه كرد: اين كارگروه هاي استاني برنامه هايي مانند ارائه مديريت ذخيره سازي براي كاهش اثرات تورمي، پيشگيري از شوك هاي احتمالي و ورود به موقع به بازار هنگام جهش قيمت ها در اثر آزادسازي يارانه حامل هاي انرژي دنبال مي كنند.
وي درخصوص ذخيره سازي متناسب با ابلاغ اين لايحه افزود: كالاهايي كه قيمت آنها ممكن است به علت اصلاح قيمت، انتظارات تورمي و افزايش تقاضا افزايش يابد متناسب با نياز دخيره سازي مي شوند.
وي 13 كالاي منتخب را كه بيشترين سهم را در ميان كالاهاي خوراكي (به غير از نان) در سبد مصرفي خانوارها دارند از جمله اقلام مورد توجه در بحث ذخيره سازي عنوان كرد.
مشاور معاون توسعه بازرگاني داخلي كشور اظهارداشت: براي تامين كالاهاي مشمول طرح، برابر اصل چهل و چهار قانون اساسي از توان بخش خصوصي و تشكل ها استفاده مي شود.
وي افزود: دولت تسهيلات لازم براي تامين اين كالا ها را در نظرگرفته و مشكلي از نظر اعتبار وجود ندارد.
وي اتحاديه هاي اسكاد، امكان، فرهنگيان، اتكا، صنف بنكداران مواد غذايي، توليد كنندگان مرغ گوشتي، توليدكنندگان ماكاروني، توليدكنندگان فرآورده هاي گوشتي، توليدكنندگان مواد لبني و انجمن صنفي كارخانجات روغن نباتي را مباشرين تامين و تامين كنندگان كالاهاي مشمول طرح عنوان كرد.
وي همچنين با اشاره به جايگاه مطلوب اصناف استان همدان در كشور گفت: اين تشكل نقش جدي در تنظيم بازار و تحقق اهداف طرح تحول اقتصادي دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14