(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آذر 1388- شماره 19530
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي: اميد دشمنان اسلام ايجاد زمينه براي انحراف نسل آينده است
مجلس دو ميليارد دلار به توسعه و تجهيز مترو اختصاص داد
رسايي با اشاره به ديدار خود با مسئولان عالي قضايي: شواهد بيانگر برخورد دستگاه قضايي با موسوي است
اژه اي: براي شناسايي دشمن خويشتنداري كردي ماز اين پس اغماض نمي كنيم
صفارهرندي: برخي با ادعاي پيروي از امام در مقابل شعارهاي ضد انقلابي سكوت مي كنند
پورمحمدي: فهرست مفسدين اقتصادي وجود ندارد
تاكيد معاون سينمايي وزارت ارشاد بر رعايت خطوط قرمز در سينما
طراحي مركز عمليات امنيت در سازمان پدافند غيرعامل



آيت الله مصباح يزدي: اميد دشمنان اسلام ايجاد زمينه براي انحراف نسل آينده است

آيت الله مصباح يزدي تمام اميد دشمنان اسلام را ايجاد زمينه براي به انحراف كشيدن نسل آينده عنوان كرد.
آيت الله مصباح يزدي در همايش تعالي معنوي فرماندهان و مديران نيروي دريايي سپاه در مشهد مقدس، به تبيين نقش بصيرت در جامعه پرداخت و تأكيد كرد: ريشه بسياري از انحرافات، كجروي ها و بدفهمي ها، ضعف و يا فقدان بصيرت است.
وي با بيان اينكه بيشترين تمركز و توان دشمن براي به انحراف كشيدن نسل جوان ما شكل گرفته است، افزود: تمام اميد دشمنان اسلام، ايجاد زمينه براي انحراف نسل آينده است؛ آنها نقشه هاي پيچيده اي را طراحي كرده بودند كه با هوشياري مقام معظم رهبري و ايمان و بصيرت و دعاي خير مؤمنان و به بركت خون شهيدان، نقش بر آب شد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي سپاه، آيت الله مصباح يزدي در ادامه خاطر نشان كرد: دشمن هيچ گاه از خصومت ورزي دست برنداشته و نخواهد داشت و در حال حاضر نيز در حال طراحي نقشه هاي ديگري هستند تا بتوانند ده سال آينده نتيجه بگيرند.
وي با اشاره به اينكه نقشه دشمن دو جنبه نظري و عملي دارد افزود: آنها سعي دارند در افكار و انديشه ها اثر بگذارند و با بهره گيري از ضعف ديني و تحريف تاريخ و معرفي ناصالحان به جاي صالحان و ضدارزش به جاي ارزش، ايمان جوانان را هدف گرفته و به سمت تخريب بكشانند.
اين استاد برجسته حوزه گفت: دشمن در جنبه عملي زمينه هايي را براي به فساد اخلاقي كشاندن جوانان فراهم كرده است. وي در تشريح ارتباط بعد نظري و عملي فعاليت دشمن افزود: اين دو جنبه تأثير متقابلي بر يكديگر دارند به طوري كه هر چه زمينه فساد عملي بيشتر شود، زمينه انحراف نظري و فكري بيشتر مي شود و اين با تشكيك در دين و سپس انحراف در دين و افكار شكل مي گيرد و از طرف ديگر ضعف در ايمان باعث ايجاد زمينه فساد اخلاقي مي گردد.

 



مجلس دو ميليارد دلار به توسعه و تجهيز مترو اختصاص داد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، دولت را مكلف كردند دو ميليارد دلار جهت تجهيز و توسعه خطوط راه آهن شهري (مترو) تهران و ديگر كلان شهرها اختصاص دهد.
اين تصميم نمايندگان در جلسه علني ديروز و در بررسي جزئيات طرح استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل و نقل ريلي و عمومي شهرها اتخاذ شد.
براساس اين مصوبه كه با 163 راي موافق، 24 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 208 نماينده حاضر به تصويب رسيد دولت بايد در جهت عمل به قانون حمايت از سامانه هاي حمل و نقل ريلي شهري و حومه مصوب 1358 و قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت مصوب 1386 و به منظور تحقق اهداف هدفمند كردن يارانه ها، مبلغ يك ميليارد دلار براي تامين تجهيزات و احداث خطوط را ه آهن شهري تهران و حومه از محل حساب ذخيره ارزي اختصاص دهد.
همچنين دولت بايد مبلغ هفتصد ميليون دلار جهت تامين تجهيزات و احداث خطوط قطارهاي شهري ساير كلان شهرهاي داراي طرح مصوب قطار شهري و مبلغ سيصد ميليون دلار جهت اجرايي كردن طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك ساير شهرها تا پايان سال 1388 از محل ذخيره حساب ارزي اختصاص دهد و در اختيار شهرداري هاي مربوطه قرار گيرد.
مجلسي ها مقرر كردند اين موارد از محل حساب ذخيره ارزي و به صورت تسهيلات و با رعايت قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي توليدي و صنعتي و اجرايي كشور در اجراي پروژه ها و ايجاد تسهيلات به منظور صدور خدمات مصوب 1375 اختصاص گيرد.
نمايندگان مجلس مصوب كردند كه تسهيلات منظور شده به عنوان سهم 50 درصدي دولت تلقي شده و تضمين بازپرداخت 100 درصدي آن به عهده دولت خواهد بود.
اخطار قانون اساسي
به لاريجاني
پس از تصويب طرح استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل و نقل ريلي و عمومي شهرها، محمد ابراهيم نكونام نماينده گلپايگان در اخطار قانون اساسي به لاريجاني گفت: با تصويب اين طرح درآمد عمومي كشور تقليل مي يابد، بنابراين، اين طرح مغاير اصل 75 قانون اساسي است.
وي همچنين اين طرح را مغاير بند 9 اصل 3 و اصل 48 قانون اساسي دانست.
اين نماينده مجلس ادامه داد: گاهي ممكن است يك طرح ظاهري زيبا و عادلانه داشته باشد، ممكن است متن و نتيجه اينگونه طرح ها عين ظلم و خروج از عدالت باشد.
اما علي لاريجاني رئيس مجلس اين اخطار را وارد ندانست و گفت: در اين طرح تبعيضي مشاهده نمي شود.
تصويب فوريت طرح
اصلاح الگوي مصرف انرژي
در بخش ديگري از جلسه علني ديروز يك فوريت طرح اصلاح الگوي مصرف انرژي به تصويب نمايندگان مجلس رسيد.
ادياني راد يكي از طراحان اين طرح پيش از تصويب آن به مصرف بي رويه انرژي در ايران اشاره كرد و گفت: اكنون وضعيت مصرف انرژي در كشور ما ده برابر انرژي براي يك واحد ارزش افزوده در مقايسه با كشور ژاپن است و از طرفي هم فاصله قيمت داخلي با متوسط جهاني باعث افزايش مصرف و در حقيقت اتلاف انرژي مي شود.
سخنگوي كميسيون انرژي مديريت و بهينه سازي انرژي را از جمله اهداف اين طرح عنوان كرد و گفت: با اين كار تراز مثبتي بين توليد انرژي و مصرف آن ايجاد مي شود، حتي صادرات برخي انرژي ها مثل گاز را تضمين مي كند.
بنابراين گزارش يوسف نژاد نماينده اقليت به عنوان مخالف فوريت اين طرح گفت: براي ارائه تقاضاي فوريت بايد حالت ضرورت آن مطرح شود و مستند و مشروح ارائه شود، در حالي كه طراح اين طرح چنين مواردي را مطرح نكرد.
اما كاتوزيان به عنوان موافق طرح به وضعيت مصرف انرژي در كشور اشاره كرد و گفت:اگر توجه كافي به اين وضعيت داشته باشيم نيازي به توضيحات اضافه در مورد فوريت آن نيست.
وي افزود: روزانه 500 ميليون مترمكعب گاز مصرف مي كنيم و يكي از بزرگترين مصرف كنندگان انرژي هستيم كه اگر رشد مصرف انرژي را با پيشرفت خود مقايسه كنيم، مي بينيم كه رشد خوبي نداشته ايم.
پس از اين صحبت ها راي گيري براي فوريت طرح به عمل آمد كه با 138 راي مثبت، 34 راي منفي و 13راي ممتنع به تصويب رسيد.
همچنين تصويب فوريت لايحه اصلاح قانون تسهيل تنظيم اسناد در دفاتر اسناد رسمي از ديگر مصوبات ديروز بهارستان نشينان بود.
نمايندگان از پاسخهاي وزير كشاورزي قانع شدند
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از پاسخ وزير جهادكشاورزي به سؤال نادران و سروري قانع شدند.
نادران و سروري نمايندگان تهران در سؤال مشتركي از خليليان وزير جهادكشاورزي درباره دخالت دولت در بازار علوفه و جو سؤال كردند كه وزير در پاسخ با اشاره به اينكه اين وزارتخانه خريد دام از دامداران و توزيع جو را در سال گذشته در جهت حمايت از توليدكنندگان انجام داد، خاطرنشان كرد: در عين حال مقداري جو به كشور وارد شد كه شركت دولتي پشتيباني امور دام مناقصه اي را برگزار كرد تا اين جو وارداتي در اختيار توليدكنندگان قرار گيرد.
خليليان ادامه داد: بنده در يك سال گذشته انتقادهايي به سياست ها و عملكرد شركت پشتيباني امور دام داشته ام و كليات مسائل را قبول دارم.
وي افزود: وزارت جهادكشاورزي به دنبال واگذاري اين شركت به بخش خصوصي است.
در ادامه نادران اعلام كرد كه از پاسخ وزير قانع نشده است اما وقتي اين مسئله به راي گذاشته شد اكثريت نمايندگان پاسخ وزير جهادكشاورزي را قانع كننده تشخيص دادند.
لاريجاني: چرا عده اي شعار عليه آمريكا را به شعارهاي نابجا تبديل كردند؟
علي لاريجاني با انتقاد از شعارهاي انحرافي عده اي از افراد گفت: چرا برخي افراد سياهه بلند دشمني آمريكا را نديدند و در چند مقطع شعار عليه آمريكا را به شعارهاي نابجا مبدل نمودند.
رئيس مجلس در نطق آغازين جلسه علني ديروز به فهرست دشمني هاي آمريكا بر ضدملت ايران اشاره كرد و گفت: آيا در مسئله هسته اي، آمريكا فقط چند مزاحمت براي ملت ايران ايجاد كرد؟ آيا در جنگ وحشيانه صدام آمريكا نقش حامي و مشوق را نداشت؟ آيا ايالات متحده در همكاري با منافقين و تروريستها براي ضربه به تماميت ارضي ايران و پايداري جمهوري اسلامي به جان و مال ملت ايران رحم كرد؟ آيا شهداي بزرگ ما مطهري، بهشتي، باهنر، رجايي، شهداي محراب و صدها عزيز ديگر با حمايت آمريكا از دست ملت ايران گرفته نشدند؟ آيا قبل و بعد از انتخابات اخير آمريكا و انگليس به دنبال ماجراجويي براي بهم زدن آرامش كشور و ضربه به حيثيت ايران و منافع آن نيستند. چه چيزي باعث شده است كه برخي از افراد اين سياهه بلند دشمني آمريكا را نديدند و در چند مقطع شعار بر عليه آمريكا را به شعارهاي نابجا مبدل نمودند.
رئيس مجلس گفت: 16آذر وادي غيرت است نه شورزار حسرت، سيماي عزت است نه درگيري براي ذلت، جنبش هدايت است نه سراشيبي ذلت دانشجويان عزيز نبايد بگذارند عده اي سيماي جاودانه ضداستكباري حركت دانشجويي 16 آذر را از سر غفلت مشوه نمايند و مستمسكي بدست شيادان افكار عمومي نظير رسانه هاي آمريكايي و انگليسي و منطقه اي بدهند.

 



رسايي با اشاره به ديدار خود با مسئولان عالي قضايي: شواهد بيانگر برخورد دستگاه قضايي با موسوي است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكيد كرد: در ديداري كه با برخي از مسئولان عالي رتبه قضايي داشتم، شواهدي وجود دارد كه با سران فتنه به زودي برخورد و آنان پاي ميز محاكمه خواهند نشست.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس با اشاره به اقدامات انحرافي برخي از گروه هاي شبه دانشجويي در مراسم روز دانشجو، گفت: عمده تحركات اين گروه شبه دانشجويي در تهران و جمعي محدود و معدود بود و اين امر بيانگر آن است كه جنبش سبز آمريكايي فقط توانش براي سازمان دهي در حد پايتخت و آن هم بسيار اندك است كه همسو با خط رسانه هاي بيگانه و جريان برانداز داخلي همراه هستند.
وي با بيان اينكه بايد در برخورد با سبز منحرف و سبز معترض فرق قائل شويم، تصريح كرد: نبايد در برخوردي كه با سبز منحرف داريم با سبز معترض داشته باشيم؛ چرا كه سبز منحرف به دنبال تحريف مناسبت هاي ملي و شعارها، آرمان ها و جهت گيري هاي انقلاب اسلامي، امام (ره) و رهبري است.
رسايي در علت اقدامات انحرافي گروه هاي شبه دانشجويي وابسته به سبز معترض تاكيد كرد كه تلاش اين گروهك ها بر اين است كه مباحث فكري، انديشه و علم را از سطح دانشگاه به حاشيه رانده كه بايد مراقب بود.
عضو شوراي مركزي فراكسيون انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه با اين گونه اقدامات انحرافي، دستگاه قضايي هيچ توجيهي براي برخورد با سران فتنه ندارد، متذكر شد: در ديداري كه با برخي از مسئولان عالي رتبه قضايي داشتم، شواهدي وجود دارد كه با سران فتنه به زودي برخورد و آنان پاي ميز محاكمه خواهند نشست.
وي تاكيد كرد كه امثال موسوي به خاطر تك تك بيانيه صادره اش، بايد محاكمه شوند.
رسايي با اشاره به ديدار خود و تعدادي از نمايندگان با دادستان كل كشور، خاطر نشان كرد: محسني اژه اي در اين جلسه گفتند كه حضرت امام در جريان مهدي فرمودند كه اگر تخلفات منصوب به او انجام هم نشده بود، هاشمي به خاطر صدور بيانيه هايش بايد محاكمه شود از اين رو موسوي اگر تخلفاتش را در روز قدس 13 آبان، 16 آذر و نيز از همه مهمتر به خاطر جرم بزرگش مبني بر القاي تقلب در انتخابات را هم ناديده گرفته شود، اما صدور 16 بيانيه انحرافي وي به اندازه كافي براي محاكمه اش بس است.

 



در جمع خبرنگاران اعلام شد
 اژه اي: براي شناسايي دشمن خويشتنداري كردي ماز اين پس اغماض نمي كنيم

برخوردي جدي با دانه درشت هاي اقتصادي كه با چندين واسطه يا بي واسطه به دستگاه ها و مسئولان وصل هستند باعث دلگرمي مردم و مايوس شدن متخلفان مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي، دادستان كل كشور، در اولين نشست مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان مبني بر نحوه برخورد با دانه درشت هاي اقتصادي و صدور احكام آنها گفت: هميشه بر اين باور بوده ام كه درباره مفاسد اقتصادي چه قاچاق و چه غير آن نسبت به افراد دانه درشت و كساني كه با چندين واسطه يا بي واسطه به دستگاه و مسئولان وصل هستند، با جديت و شدت بيشتري بايد برخورد كرد.
وي ادامه داد: نبايد با دزدان و متخلفان كوچك برخورد كرد. برخورد اصلي بايد با ريشه ها و دانه درشت ها و كساني باشد كه برخورد با آنها مردم را اميدوار و دلگرم و متخلفان را مايوس مي سازد.
دادستان كل كشور با بيان اينكه برخورد با كساني كه دانه درشت نيستند بازدارندگي نخواهد داشت و دانه درشت ها كماكان به كار خود ادامه خواهند داد گفت: مصمم هستيم آنچنان كه آيت الله آملي لاريجاني هم تأكيد دارند اگر به مواردي رسيدند، اعلام كنيم.
محسني اژه اي ادامه داد: من يكي از معاونان خود را مامور كرده ام كه موارد مهم شرارت، آدم ربايي، تجاوزات به عنف و مفاسد اقتصادي و سياسي را شناسايي كند و قرار است بلافاصله آنچه را نيروي انتظامي اكنون اقدام مي كند و قبلا اقدام كرده مشخص كنيم و با دنبال كردن سريع نمونه ها به نقاط ضعف كارهايمان پي ببريم.
وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه دادگاه هاي رسيدگي به اغتشاشات چرا ابتدا علني بود و بعد غيرعلني شد؟ گفت: در خصوص قضاياي اخير و اغتشاشاتي كه به وجود آمد در ابتدا برخي ابعاد قضيه براي همه مردم روشن نبود و لازم بود كه فرصتي در اختيار قرار گيرد و مردم هم متوجه شوند و فرصتي باشد براي كساني كه به تحريك اجنبي و عليه نظام، اسلام و مردم اقداماتي انجام دادند يا كساني كه احيانا سوال و ابهامي دارند يا فريب خورده اند كه مرزها از هم جدا شود و امروز كاملا روشن است كه بدون ترديد دشمن پشت سر آن بوده و هست و در ايجاد، ادامه و توسعه آن نقش داشته و دارد.
وي گفت: لازم بود اطلاع رساني از افراد و نهادهاي مختلف صورت گيرد تا اين مسئله براي مردم و كساني كه ابهام دارند و كساني كه فريب خورده اند و نمي دانند در دام دشمن هستند روشن شود پس اين گونه نبود كه دادگاه به يك معنا علني باشد و الان غيرعلني شده باشد.
محسني اژه اي خاطرنشان كرد؛ در چند دادگاه اول براي بيان كيفرخواست دادستان به تشخيص خود پرونده اي كه ماهيت و جنبه عمومي داشت را ارائه كرد كه اتفاقا در جهت روشن كردن برخي از ابعاد قضيه موثر هم بود.
وي با بيان اينكه علني بودن و غيرعلني بودن به اين معني نيست كه الزاما قاضي موظف باشد كه حتما اطلاعيه صادر كند و موظف باشد از مردم و صاحبان رسانه دعوت كند تا در جلسه شركت كنند، گفت: معناي غيرعلني بودن اين است كه دادگاه محدوديتي براي شركت كنندگان ندارد.
دادستان كل كشور در خصوص اينكه در برخي از خبرها آمده است كه سران اغتشاشات بايد محاكمه شوند آيا پيگيري اين مسئله از اختيارات دادستاني كل است يا خير؟ گفت: ما موظف هستيم از حقوق عامه دفاع كنيم و اگر دادستان محل در دفاع از حقوق عامه كوتاهي كند ما حتما تعقيب مي كنيم. ما دو كار عمده داريم رصد براي رعايت حقوق عامه و اينكه دادستان ها وظيفه خود را درست عمل كنند.
وي ادامه داد: اگر دادستان محل نسبت به ظلم به نظام، اينكه حقوق مردم زير پا گذاشته مي شود، عده اي برخلاف قانون نظم شهر را برهم مي زنند، به اموال عمومي خسارت وارد مي كنند و در كسب و كار مردم اخلال ايجاد مي كنند حساسيت لازم را به اين موضوعات نداشته باشد حتما دنبال مي كنيم.
محسني اژه اي با اشاره به سوال خبرنگاري كه پرسيد كه آيا قرار است در اين زمينه اقدامي شود گفت: تكرار مي كنم دستگاه قضايي مقداري خويشتن داري كرد و نيروهاي انتظامي و امنيتي خويشتن داري كردند تا دست دشمن براي آنها آشكارتر شود ولي از امروز به بعد اين اغماض صورت نخواهد گرفت چون قضيه روشن است.
وي ادامه داد: امروز با دادستان تهران صحبت كردم و به او گفتم وظيفه ما و شماست كه اجازه ندهيم آرامش و امنيت مردم را عده اي از قانون شكنان به هم بزنند و اموال مردم را تخريب يا به آتش بكشند و با ايجاد نامني علاوه بر ضايع كردن حقوق مردم و اخلال در نظم اجتماعي بهترين دستاويز براي دشمن شوند.
وي تاكيد كرد: همين جا اعلام مي كنم و تعقيب مي كنم و مي دانم دادستان تهران هم اقدام مي كند چون مرزها روشن شده و قانون شكنان مشخص شده اند و آنچه اذعان مي كردند بهانه اي بيش نبوده است كه اگر كسي برخلاف حقوق مردم، امنيت مردم و نظم اجتماعي جامعه حركت كند به شدت با او برخورد مي شود.
وي در ادامه به والدين هشدار داد كه مواظب فرزندان خود باشند و گفت: والدين مواظب باشند فرزندانشان فريب شعارهاي دوپهلو و رسانه هاي بيگانه را نخورند و اگر فريب خوردند گله اي از كسي نداشته باشند.
دادستان كل كشور درباره نحوه تخفيف و تعليق مجازات برخي از متهمان اظهار كرد: كساني محاكمه شدند و پرونده آنها يا به تجديدنظر رفته و يا به تجديدنظر خواهد رفت و در مراحل تجديدنظر و بدوي قاضي مي تواند تخفيف دهد و يا حكمي را تعليق كند و اگر تشخيص داد متهم با او همكاري كرده و انگيزه شرافتمندانه اي در ارتكاب جرم داشته و يا با توجه به موارد خانوادگي و اظهار ندامت فرد مجرم قاضي مي تواند طبق شرايط قانوني تعليق حكم، حكم را تعليق كند يا مي تواند طبق ماده 22 تخفيف دهد كه اين تخفيف به دو شكل است يا مجازات را كم مي كند يا مجازات را از نوع ديگري تعيين مي كند كه به حال متهم مناسب تر است.
وي افزود: همين كار را دادگاه تجديدنظر نيز مي تواند بكند اما در دادگاه تجديدنظر اين تصميم گيري به افعال و رفتار متهمان بستگي دارد. مجرمي كه جرمي را مرتكب شده و بعد اظهار ندامت نكرده هيچ ارفاقي به او نخواهد شد.
محسني اژه اي در ادامه گفت: يكي از مسائلي كه ما دنبال مي كنيم اين است كه آيا فرد مجرم اصلاح شده است يا نشده است آيا جبران مي كند يا خير؟ ما اين را به دستگاه تجديدنظركننده منتقل مي كنيم. اگر قاضي تشخيص دهد حكم او با تعليق و تخفيف مواجه خواهد شد يا نخواهد شد.
وي در مورد موضوع معوقه بانك ها و اقدامات دادستاني در اين زمينه، اظهار كرد: اين يكي از مواردي است كه چندي پيش آيت الله لاريجاني دستور دادند دادستاني كل كشور آن را دنبال كند. دادستاني كل كشور بنا ندارد در جايي كه مي خواهد احقاق حقوق عامه كند خود متكفل امر شود. ما مي خواهيم دستگاه هاي ذيربط را وادار كنيم كه براي مثال از محيط زيست صيانت كنند و اول آنها مدعي و شاكي شوند و ما به كمك محيط زيست بياييم. در مورد معوقه هاي بانك ها نيز اول بايد دولت و بانك ها به ميدان بيايند.
دادستان كل كشور، افزود: ما در اين زمينه اول با خود دولت تماس گرفتيم و اين كار در دستور ستاد كار مبارزه با مفاسد اقتصادي قرار گرفت كه در آن نمايندگان مختلفي حضور دارند و بايد مشخص شود آيا معوقه ها مربوط به اشخاص حقيقي و حقوقي است يا افرادي خارج از دولت نيز هستند و اين وجوه را براي چه كاري دريافت مي كردند و آيا وجوهي را كه گرفته اند در جاي خود مصرف كرده اند.
محسني اژه اي گفت: مواردي تاكنون شناسايي شده كه اين افراد سوءنيت داشته اند و پول را براي
توليد گرفته اند و در جاي ديگري خرج كرده اند و با اينكه بانك مي دانسته كه افراد توان بازپرداخت ندارند ولي تسهيلات به آنها داده است كه در اينجا بانك مؤثر است كه بانك ها بايد نظارت مي كرده اند كه نكرده اند. ما افرادي را تحت تعقيب قرار داديم كه يكي از پرونده هايي كه هفته گذشته مطرح شد بالغ بر 200 ميليارد تومان معوقه دارد، 5-6 پرونده از اين قبيل در شرف ارجاع به دستگاه قضايي است و بايد بين كساني كه تسهيلات را در جاي خود مصرف كرده اند و كساني كه سوءاستفاده كرده اند فرق قائل شويم.
دادستان كل كشور، در مورد علت فوت پزشك كهريزك و نتايج تحقيقات قضايي،گفت: من در مورد پزشك كهريزك سؤال كردم كه گفتند هنوز اين مسئله روشن نشده است و برخي موضوعات نياز به نظر كارشناس و متخصص است از جمله همين مورد مرگ و فوت است كه مشكوك است و قاضي بايد منتظر بماند تا اگر لازم باشد آزمايشات و نظر قطعي را اعلام كنند.
محسني اژه اي در ادامه درباره پرونده كهريزك، اظهار داشت: در پرونده كهريزك عده اي بازداشت شدند كه عده اي با قرار وثيقه آزاد شدند و عده اي ديگر هنوز در بازداشت هستند و پرونده آماده ارسال به دادگاه شد ولي علت طولاني شدن پرونده مسئله پزشكي بود و اينكه كساني كه شكايت دارند شكايت شان را مطرح كنند. اين پرونده تا حدود زيادي آماده شد و آماده ارسال به دادگاه است.
وي در مورد پرونده هاي كوي سبحان و كوي دانشگاه نيز، گفت: اين پرونده ها مقداري بيشتر طول مي كشد و آماده ارسال نيست. برخي افراد احضار و برخي بازداشت شدند، برخي ديگر با قرار وثيقه آزاد شدند و برخي ديگر همچنان در بازداشت هستند و از برخي به عنوان مطلع استفاده شد و برخي هم شاكي هستند.
دادستان كل كشور، در پاسخ به اين سؤال كه چگونه در حالي كه مراسم تشييع و تدفين پزشك كهريزك انجام شده است تحقيقات پزشكي انجام مي شود، گفت: كالبدشكافي شده و نمونه برداري هم انجام شده است و مشخص شدن نتيجه نمونه ها الزامي به ماندن جسد ندارد.
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه دادستان تهران به مهدي هاشمي توصيه كرد به تهران بازگردد و به مطالب پاسخ دهد و پدر ايشان هم ابراز تمايل كرد كه فرزندش را احضار كند. آيا دادستاني كل كشور چنين بنايي دارد كه اين موضوع را پيگيري كند؟ گفت: نبايد پايگاه ها، عنوان ها، عنوان شخص، پدر يا ساير بستگان به هيچوجه مانع رسيدگي به اتهام شود و نبايد هيچ تفاوتي بكند و تفاوتي نمي كند و اگر اتهاماتي متوجه مهدي هاشمي است دادستان تهران بايد رسيدگي و احضار كند و از دادستان تهران مي خواهيم و دنبال مي كنيم كه اگر پرونده اي دستشان است رسيدگي كنند كه اگر اتهامي متوجهش است احضار شود و اگر هم اتهامي نيست حرف تمام شود.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: چرا بايد يك مورد مثل مهدي هاشمي يا هر كس ديگري در افواه مردم ساليان سال مطرح باشد. شايد اين موضوع جنبه عمومي نداشته باشد ولي در افواه مردم مطرح است كه اين اتهام به مهدي هاشمي وارد است و دستگاه قضايي رسيدگي نمي كند.
دادستان كل كشور با بيان اينكه اگر كسي مدركي دارد به دادستاني تهران ارسال كند و اين مسئله را فيصله دهد، گفت: اگر اتهامي مطرح بود قطعاً مجازات مي شود و نظر، نظر قاضي است و بنده اگر قاضي باشم تخفيف هم نمي دهم. بايد دادستان تهران حتماً به پرونده رسيدگي كند و اگر متهم در دسترس باشد او را احضارو اگر خارج باشد هم او را احضار كند. طبيعي است كه در مرحله اول اگر فردي متهم باشد بايد حتماً احضار و به اتهام او رسيدگي شود.

 



صفارهرندي: برخي با ادعاي پيروي از امام در مقابل شعارهاي ضد انقلابي سكوت مي كنند

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در حالي كه برخي ادعاي پيروي از خط امام را دارند در آن جايي كه شعارها، انقلاب را زير سوال مي برند سكوت كردند.
محمدحسين صفارهرندي، وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسمي كه روز دوشنبه در دانشگاه علوم پزشكي قم برگزار شد با اشاره به غير قابل ترديد بودن واقعه غدير در تاريخ اسلام گفت: برخي ولايت را تعبير به محبت كرده اند در حالي كه به استناد آيات قرآن و روايات، ولايت با دو شاخص محبت و سرپرستي و حكومت عجين است و اگر هركدام از اين دو مفهوم را از آن بگيريم، ولايت ناقص خواهد ماند.
صفارهرندي با اشاره به تمسك ملت ايران به ولايت به معني واقعي كلمه، تصريح كرد: همين محبت به ولايت است كه دستمايه ملت ايران قرار گرفته و مسير آنان را گشوده است.
وي با اشاره به اين كه بايد شعار ولايت با شعور و فهم نسبت به آن همراه باشد، گفت: شعار محبت را بايد با شعور همراه كرد تا مسير راه سر از جاهاي باطل در نياورد و خراب شود.
صفارهرندي با بيان اين كه شعائر الهي و ارزش ها بايد حفظ شوند، ادامه داد: جابه جايي ارزش ها در جامعه كه عده اي امروز مي خواهند خوبها را بد و بدها را خوب جلوه دهند از هر چيزي خطرناك تر است، زيرا اين شعارها بي جهت به دست نيامده است بلكه از مسير 30 ساله انقلاب گذشته و به شعار تبديل شده اند.
وي اظهار كرد: در زمان پيامبر(ص) نيز عده اي با ساخت مسجد ضرار قصد داشتند جاي مقدسي مانند مسجد را پايگاهي براي انحراف مردم قرار دهند كه خداوند دستور تخريب آن را داد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه تحريف شعائر مباني را به هم مي ريزد، عنوان كرد: ما هميشه ضد ظالم و ظلم هستيم و امروز هم بزرگ ترين ظالمان، مستكبران عالم مانند آمريكا هستند.
وي با اشاره به شرايط امروز جامعه افزود: عده اي امروز نيز به دنبال تغيير شعائر هستند و در حالي كه ادعاي پيروي از خط امام را دارند در آن جايي كه برخي شعارهاي انقلاب را زير سوال مي بردند سكوت كردند.
وي با اشاره به ديدگاه برخي كه قرآن را كتاب خشونت طلب مي دانند، تاكيد كرد: عده اي رسما مي گفتند قرآن از اساس خشونت طلب است و اگر مي خواهيم جامعه از خشونت بري باشد بايد قرآن را حذف كنيم.
صفارهرندي بيان كرد: ما امروز به مفهوم حكومت و سرپرستي ولايت نياز داريم تا بعد محبت نيز در جاي واقعي خود قرار گيرد و اگر به اين وظيفه عمل نشود خداوند قومي را جايگزين مي كند كه هم آنان خدا را دوست دارند و هم خداوند آنان را.

 



پورمحمدي: فهرست مفسدين اقتصادي وجود ندارد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه عنوان مجزاي فهرست اسامي مفسدين اقتصادي وجود ندارد، تاكيد كرد: طبق روال عادي متخلفان بايد توسط محكمه يا مراجع مسئول با مستندات قانوني و كافي معرفي شوند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به اين پرسش كه بالاخره چه زماني اسامي مفسدين اقتصادي اعلام خواهد شد؟ گفت: ما عنوان مجزاي فهرست «اسامي مفسدين اقتصادي» نداريم بلكه در سيستم چندين پرونده وجود دارد كه نام متخلفان اقتصادي هم در آن ذكر شده است.
به گزارش مهر، رئيس شوراي دستگاه هاي نظارتي كشور با بيان اينكه اسامي كه در پرونده هاي مذكور وجود دارد طبق روال عادي بايستي يا توسط محكمه و يا توسط مراجع مسئول منتشر شوند نه دستگاه هاي ديگر، افزود: البته مراجع بايد مستندات قانوني خود را ذكر كنند و بگويند كه بر اساس كدام مسئوليت قانوني اسامي مفسدين اقتصادي را اعلام مي كند.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه هم اكنون فضاي اتهام زني در جامعه را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ نيز گفت: در جامعه همه مي توانند عليه يكديگر در مراجع قضايي اعلام جرم كنند، در حقيقت اعلام جرم حق همه است، اما هم مسئولان و هم مردم در صورتي مي توانند اين كار را انجام دهند و دغدغه هاي خود را بيان كنند كه اتهامات اثبات نشده را در جامعه به افراد منتسب نكنند.
پورمحمدي تصريح كرد: اگر مراجع مسئول يا شخصي بخواهد نسبت اتهامي به فرد خاصي كه اسم و رسمي هم دارد بزند بايد مستندات قانوني و كافي و جامعي نيز در اختيار داشته باشد.

 



شمقدري برنامه هايش را شرح داد
 تاكيد معاون سينمايي وزارت ارشاد بر رعايت خطوط قرمز در سينما

گروه ادب و هنر -
معاون سينمايي وزارت ارشاد بر رعايت خطوط قرمز در سينما تاكيد كرد و گفت: مميزي و نظارت در سينماي ايران حذف نمي شود، اما به دنبال راهكارهايي عقلاني تر، هنري تر و تكنيكي تر در اين زمينه هستيم تا هم حقوق مردم رعايت شود و هم حقوق سينماگران.
جواد شمقدري، در نخستين نشست خبري با نمايندگان رسانه هاي جمعي، درباره خطوط قرمز مورد نظرش در سينما اظهار داشت: مباني ديني و اعتقادي و حفظ حريم اخلاقي، دو خط قرمز مورد نظر ما هستند.
وي تصريح كرد: در دوران اصلاحات حريم اخلاقي و امنيت رواني براي خانواده ها به شدت آسيب ديد و باعث شد مخاطبان سينماي ايران از 57 ميليون نفر به 13 ميليون نفر كاهش يابند.
شمقدري بيان داشت: هر فيلمي كه از معاونت سينمايي مجوز مي گيرد، لزوما مورد تاييد اين معاونت نيست.
وي در پاسخ به خبرنگار كيهان درباره رفع معضل غلبه گرايش اقتصادي و تجاري بر گرايش ارزشي در سينما كه در دوره اصلاحات به وجود آمد توضيح داد: امروزه در سينما شاهد توافق نانوشته اي بين تهيه كنندگان و سينماداران براي توليد و اكران فيلم هايي هستيم كه ذائقه تعدادي از مخاطبان را كه بسيار هم كم هستند ارضا مي كنند. اين فرايند يك مقداري در ارتقاي سينماي ايران اشكال ايجاد مي كند و نيازمند يك نسخه كامل براي معالجه آن هستيم.
معاون سينمايي همچنين درباره شركت فيلم هاي ايراني در برخي از جشنواره هاي جهاني نظير اسكار اظهار داشت: فكر نمي كنم كه ديگر كسي در اين مسئله شك داشته باشد كه جشنواره هايي چون اسكار داراي اهداف خاصي هستند و جوايز آن ها خيلي جنبه هنري ندارد.
البته ما مانع حضور فيلم ها در اين گونه از جشنواره ها نمي شويم. اما ضرورتي هم ندارد كه همه دغدغه فيلمسازان ما جشنواره هايي چون اسكار باشد.
شمقدري در اين نشست خبري، اصلاح رويكردهاي سينما، عدالت محوري، تنظيم آئين نامه تكريم هنرمندان سينما، رونق سينماي ايران، تشكيل شوراي عالي سينما به رياست رئيس جمهور، سروسامان دادن به جشنواره ها با ايجاد سازمان جشنواره ها، تقويت امكانات و تجهيزات سينما، جهاني سازي سينماي ايران، حمايت از تحقيق، پژوهش، فيلمنامه، توليد مشترك با ساير كشورها، افزايش سهم بودجه سينما، تعريف استاندارد سينماي ايران، افزايش مخاطب ايراني و جهاني سينما، افزايش سهم ايران در توليد بازي هاي رايانه اي و ... را از جمله برنامه هاي آتي معاونت سينمايي وزارت ارشاد معرفي كرد.

 



طراحي مركز عمليات امنيت در سازمان پدافند غيرعامل

سامانه مركز عمليات امنيت بومي با قابليت سرويس دهي از راه دور، در سازمان پدافند غيرعامل طراحي شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان پدافند غيرعامل، سامانه مركز عمليات امنيت بومي با قابليت سرويس دهي از راه دور كه گام بلندي در جهت ارتقا امنيت كشور در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات خواهد بود، در اين سازمان طراحي شد.
محسن اعظمي رئيس مركز پدافند غيرعامل فاوا درخصوص اين سامانه گفت: ايجاد و استفاده از مراكز عمليات امنيت يك راه حل كارآ و مناسب جهت مديريت امنيت اطلاعات و نيل به امنيت حداكثري در مراكز داده است و وظيفه مركز عمليات امنيت بررسي وضعيت سرويس هاي شبكه، جمع آوري هشدارها، رخدادها و رويدادهاي امنيتي، تحليل و انجام عكس العمل مناسب است.
اعظمي وظيفه كليدي مركز عمليات امنيت(SOC) را تهيه و ارائه تصوير متحد و جامع از وضعيت امنيتي شبكه دانست و اظهار داشت: در واقع مركز عمليات امنيت گزارش هاي مربوط به رخدادهاي امنيتي، پيكربندي و وضعيت سرويس هاي شبكه را توليد و در سطح ها و قالب هاي مختلف به مديران و مسئولان شبكه ارائه مي دهد. رئيس مركز پدافند غيرعامل فاوا در ادامه تصريح كرد: مركز پدافند آماده است تا با هر ارگان يا شركتي كه مي تواند كشور را در راه تأمين و توسعه امنيت در حوزهICT ياري دهد همكاري كند.
SOC ميليون ها رخداد امنيتي را از منابع مختلف جمع آوري كرده و با پردازش و تجزيه و تحليل آنها حملات و تهديدهاي واقعي را كشف و اعلام مي كند، اين كار باعث مي شود مسئول امنيت شبكه بتواند با استفاده از اين اطلاعات، حملات را پيش از آنكه آسيبي به شبكه بزنند مديريت كند.
از ديگر نكات حائز اهميت ارتباط و همبستگي مركز عمليات امنيت و مراكز امداد و نجات رايانه اي است، به گونه اي كه مركز عمليات امنيت جهت بروز رساني و جامع كردن پايگاه دانش خود از خروجي هاي حاصل از اقدامات مراكز امداد و نجات رايانه اي استفاده مي كند و مراكز امداد و نجات رايانه اي نيز جهت تحليل و كشف حوادث و حملات نيازمند اطلاعات جامعي است كه استفاده از مراكز عمليات امنيت كارا ترين و مؤثرترين روش دسترسي به آن ها است.
طراحي اين سامانه در مركز پدافند غيرعامل فاوا با همكاري استادان و دانشجويان دانشگاه هاي صنعتي شريف و مالك اشتر به صورت كاملا بومي صورت گرفته است. هم اكنون طراحي اين سامانه نهايي شده و در حال پياده سازي به صورت پايلوت است.
مركز پدافند غيرعامل در سال 1386 به عنوان عامل اجرايي سازمان پدافند غيرعامل كشور در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات با هدف مقابله با حمله هاي سايبري راه اندازي شد و در طول اين زمان 40 پروژه مطالعاتي و تحقيقاتي و 15 پروژه امنيتي منجر به محصول را هدايت كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14