(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 آذر 1388- شماره 19532
 

حديث دشت عشق
سرنوشت تيم ها در دقايق پاياني رقم خورد 3 گل استقلال براي صعود به رده سوم
اخبار كوتاه از فوتبال
با مشخص شدن چهره 16 تيم مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا 27 آذر قرعه كشي مي شود
جنجال در ليگ برتر واليبال داماش صدر جدول را از سايپا گرفت
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «ابراهيم اكبريان»
با بال شوق ذره به خورشيد مي رسد

سرباز شهيد «ابراهيم اكبريان»، فرزند محمدعلي و فاطمه، در چهاردهمين روز فروردين ماه سال 1342، در كوي شرقي (قصبه شهر) گناباد، ديده به جهان گشود و در خانواده اي مذهبي و كشاورز، تحت تربيت اسلامي پرورش يافت. قبل از 7 سالگي، خواندن قرآن را نزد يكي از علما آموخت؛ سپس وارد دبستان شد و با به پايان رساندن اين مقطع، راهي تهران گشت و در آنجا، جوشكاري را ياد گرفت و پس از بازگشت به گناباد، موفق شد مغازه اي كوچك براي خود راه بياندازد و مشغول كسب و كار گردد. مؤمني مخلص ودلداده بود كه به فرايض و عبادات ديني عشق مي ورزيد و اگر رفتاري خلاف، عقيده انحرافي و معصيتي به درگاه خدا، مشاهده مي كرد، بسيار ناراحت مي شد واشك مي ريخت. علاقه شديدي به قرآن داشت و بارها آن راختم مي نمود.
قبل از انقلاب، با شركت در تظاهرات ضد رژيم، نفرت خود را به شاه ابراز مي كرد و پس از پيروزي نيز با حضور فعالانه در پايگاه مقاومت محل و حضور در انتخابات جمهوري اسلامي، علاقه و حمايت خود را نسبت به حضرت امام (ره) و نظام و انقلاب، نشان مي داد.
ابراهيم، خدمت مقدس سربازي را در جبهه عين خوش گذراند. او به عنوان سرباز وظيفه ارتش، در جبهه حضور پيدا كرد ومسئوليت و فعاليت هايي مانند تك تيرانداز، آوردن مهمات، حفر سنگر، امدادرساني مجروحين و.... را انجام مي داد. سرانجام در منطقه عملياتي ربوط، بر اثر اصابت تركش به ديدار معبود شتافت.

 



سرنوشت تيم ها در دقايق پاياني رقم خورد 3 گل استقلال براي صعود به رده سوم

پيروزي هاي مشابه تيم هاي سپاهان اصفهان و استقلال تهران به ترتيب مقابل مس كرمان و مقاومت سپاسي شيراز تثبيت صدرنشيني سپاهان و صعود آبي پوشان تهران به رده سوم جدول رده بندي ليگ برتر را به همراه داشت.
هفته نوزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاري 9 ديدار به پايان رسيد. در دو ديداري كه روز پنج شنبه در اهواز و تهران برگزار شد تيم پيروزي يكبار ديگر از اهواز دست خالي برگشت و ملوان در روزي كه دوباره محمد احمدزاده را روي نيمكت خود نمي ديد موفق شد در تهران راه آهن راشكست دهد.
تيم پيروزي كه در غياب كريم باقري، شيث رضايي و هوارملامحمد در خوزستان به مصاف تيم استقلال اهواز رفته بود عليرغم ارائه يك بازي زيبا و هماهنگ و در روزي كه حداقل مي توانست با حداقل امتياز راهي تهران شد با گل زيبا و استثنايي ميداودي در ثانيه هاي پاياني بازي نتيجه را به حريف واگذار كرد تا روند ناكامي هاي سرخپوشان در اهواز همچنان ادامه داشته باشد.
در تهران تيم ملوان دست به كار بزرگي زد و در شرايطي كه احمدزاده سرمربي اين تيم براي دومين هفته پياپي روي نيمكت اين تيم حاضر نبود و از روي سكوها نظاره گر تلاش شاگردانش بود موفق شد راه آهن را با نتيجه دو بر يك از پيش روي بردارد. در اين ديدار راه آهن به شدت نسبت به نحوه عملكرد قاضي ميدان «غلامرضا جباري» معترض بودند و حتي ديروز بيانيه اي را عليه كميته داوران صادر كردند. با اين شكست شايعه هايي مبني بر بركناري ارني برندتس و حضور پرويز مظلومي در تيم راه آهن شنيده شد، چرا كه انصاري فرد حالا تيمش را در آستانه سقوط به ليگ دسته اول مي بيند.
ساير ديدارهاي هفته نوزدهم ليگ برتر ديروز جمعه برگزار شد. تيم صدرنشين سپاهان در حالي كه در كرمان به ديدار تيم مس رفته بود توانست به يك پيروزي باارزش دست پيدا كند (3-2) و با 40 امتياز همچنان در صدر جدول قرار داشته باشد. تيم مس كه در بحران به سر مي برد در اين ديدار با هدايت لوكا بوناچيچ به ميدان رفت كه تنها يك روز از حضورش در كرمان مي گذشت.
در قزوين تيم فولاد خوزستان همچون ديگر تيم همشهري خود استقلال اهواز در ثانيه هاي پاياني به گل رسيد تا مجيد جلالي و شاگردانش از يك شكست حتمي مقابل تيم پيكان نجات پيدا كنند.
تيم ابومسلم كه اين روزها به تيم سختكوشي تبديل شده در همدان و در دقايق پاياني با يك گل مغلوب تيم پاس شد تا سياه جامگان خراساني پس از دو پيروزي پياپي دست خالي از ميدان خارج شوند.
در قم رسول كربكندي سرانجام نخستين پيروزي خود را با تيم صبا پس از دو شكست پياپي دشت كرد و با درخشش داود حقي شكست 4 بر 2 را به تيم استيل آذين تحميل كرد. حقي زننده هر چهار گل تيمش بود.
شاهين بوشهر كه چند هفته اي بود روي نوار تساوي قدم برمي داشت اين بار در خانه تيم سايپا را با دو گل شكست داد. شاگردان مايلي كهن حدود 60 دقيقه به علت اخراج يكي از مدافعانشان با يك بازيكن كمتر به بازي پرداختند. سايپا پس از دو پيروزي، با اين شكست از صعود به رده هاي مياني جدول بازماند. بازگشت منصور ابراهيم زاده از سفر حج با پيروزي ذوب آهن برابر تراكتورسازي همراه بود. ابراهيم زاده كه پس از غيبت در دو بازي گذشته تيمش ديروز روي نيمكت ذوب آهن نشسته بود ضمن تمجيد از عملكرد نماينده تبريز اعتقاد داشت كه تيمش مي بايست خيلي زودتر از دقيقه 87 به گل برتري مي رسيد. با اين حال سه امتياز اين ديدار فاصله چهار امتيازي ذوب آهن با سپاهان را حفظ كرد.
در آخرين ديدار هفته نوزدهم تيم استقلال به زحمت و در شرايطي كه مجدداً در خانه با حاشيه هاي زيادي مواجه بود توانست پس از سه شكست پياپي با نتيجه 3 بر 2 از سد تيم مقاومت سپاسي بگذرد. در اين ديدار كه تيم استقلال تا دقيقه 90 با نتيجه دو بر يك از حريف خود پيش بود اشتباه اميرحسين صادقي باعث شد تا دروازه آبي پوشان روي دفع ناقص اين بازيكن باز شود. پس از اين گل تماشاگران استقلال در حالي كه شعارهايي عليه مرفاوي و تشويق امير قلعه نويي سرمي دادند به يكباره با شوت فرهاد مجيدي در دقيقه 3+90 دروازه مقاومت را باز شده ديدند تا سرنوشت مرفاوي و نوع شعارها عليه او در دو دقيقه تغيير كند و حتي سرمربي آبي پوشان مورد تشويق هم قرار گيرد!
نتايج كامل بازيهاي هفته نوزدهم به اين شرح است:
¤ استقلال اهواز1- پيروزي تهران صفر
گل: ميلاد ميداودي(3+90)
¤ راه آهن شهرري1- ملوان انزلي 2
گل: ميلاد زنيدپور (70) براي راه آهن، پژمان نوري (26) و فيليپ دسوزا(37-پنالتي) براي ملوان
¤ مس كرمان2- سپاهان اصفهان 3
گل ها: ادينهو (34) و مهدي رجب زاده(67) براي مس- محسن بنگر (6)، عماد رضا (41) و ابراهيم توره (45) براي سپاهان
¤ پيكان قزوين 1- فولادخوزستان 1
گل: لوييز كارلوس (25-پنالتي)- سعيد رمضاني (5+90) براي فولاد
¤ پاس همدان 1- ابومسلم مشهد صفر
گل: مقداد قباخلو (87)
اخراج: داود سيدعباسي (44) از ابومسلم
¤ صباي قم 4- استيل آذين تهران 2
گل ها: داود حقي (20، 40، 41-پنالتي و 50) براي صباي قم- رضا چاووشي(3) و حسين كعبي (31) براي استيل آذين
¤ شاهين بوشهر 2- سايپا كرج صفر
گل ها: عباس پورخسرواني (6) و مهدي كياني (43)
اخراج: رضا محمودي (30) از سايپا
¤ ذوب آهن اصفهان يك - تراكتورسازي تبريز صفر
گل: محمدرضا خلعتبري (87)
¤ استقلال تهران 3- مقاومت سپاسي شيراز 2
گل: فرهاد مجيدي (45 و 3+90) و كيانوش رحمتي (22) براي استقلال، مهرداد كريميان(47) و اميرحسين صادقي (90- مدافع حريف) براي مقاومت

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كامراني فر در جام ملتهاي آفريقا قضاوت مي كند
از سوي AFC كمك داور بين المللي فوتبال كشورمان به عنوان يكي از سه داور آسيايي براي قضاوت مسابقات جام ملتهاي آفريقا دعوت شد.
براساس تفاهم نامه كنفدراسيون هاي فوتبال آسيا و آفريقا در مسابقات جام ملتهاي هر قاره از يك گروه داوري براي قضاوت اين مسابقات دعوت مي شود. بر اين اساس بنابر درخواست كنفدراسيون فوتبال آفريقا، AFC تيم سه نفره داوران آسيا را براي قضاوت در جام ملتهاي آفريقا معرفي كرد كه نام حسن كامراني فر كمك داور اول كشورمان در بين داوران برگزيده براي قضاوت در اين مسابقات قرار دارد.«خليل ابراهيم القمدي» داور سرشناس عربستان و يكي از نامزدهاي قضاوت در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي و حمد از سوريه به عنوان كمك داور، تيم سه نفره داوران برگزيده قاره آسيا را تشكيل مي دهند.مسابقات جام ملتهاي آفريقا طي روزهاي 20 دي تا 11بهمن ماه جاري به ميزباني كشور آنگولا برگزار خواهد شد.كامراني فر كه از جمله كمك داوران برگزيده فوتبال آسيا به شمار مي رود در صورت انتخاب «القمدي» عربستاني براي قضاوت در جام جهاني از سوي فيفا حتي اين شانس را خواهد داشت تا در بزرگترين رويداد فوتبال جهان نيز شركت كند.
ساكت: بازيكن به تيم ملي نمي دهيم
محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه سپاهان با بيان اينكه از سازمان ليگ مي خواهيم رعايت چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا را برنامه ريزي كنند گفت: به فدراسيون فوتبال هم هشدار مي دهيم كه از حضور در تورنمنت هايي كه در تاريخ هايي به غير از فيفا دي برگزار مي شود، خودداري كند. فدراسيون كتبا به باشگاهها نامه نوشته و اعلام كرده است كه تيم ملي تنها در روزهاي فيفا بازي مي كند. اما، شنيده ايم كه قرار است تيم ملي در تورنمنتي حاضر شود. اين حق طبيعي باشگاههاست كه با استناد به تعهد كتبي فدراسيون در تاريخ هايي به غير از فيفا دي بازيكنانشان را در اختيار تيم ملي قرار ندهند و ما قطعا چنين خواهيم كرد. از سازمان تربيت بدني هم مي خواهيم كه ارز مورد نظر را براي اين چهار باشگاه تامين كند.
حضور 36 دقيقه اي معدنچي در جام باشگاههاي جهان
تيم فوتبال الاهلي دوبي در اولين بازي جام باشگاههاي جهان مقابل اوكلندسيتي شكست خورد و از جام خداحافظي كرد.در اين بازي كه چهارشنبه شب هفته گذشته در ابوظبي برگزار شد، الاهلي در ادامه روند نزولي خود در اين فصل با نتيجه دو بر صفر مغلوب اوكلندسيتي قهرمان قاره اقيانوسيه شد و خيلي زود از گردونه رقابت ها كنار رفت.مهرزاد معدنچي هافبك ايراني الاهلي در دقيقه 54 وارد زمين شد و 36 دقيقه براي تيمش بازي كرد.
ايران- ازبكستان ؛ ديداري كه حكم سرگروهي را دارد
تيم فوتبال ازبكستان با پيروزي مقابل پاكستان ضمن قطعي كردن صعود خود به مرحله نهايي مسابقات قهرماني جوانان آسيا، شرايط راهيابي تيم فوتبال زير 19سال كشورمان به اين مسابقات را نيز فراهم آورد. مرحله گروهي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا در گروه D عصر روز پنجشنبه هفته گذشته با برگزاري يك ديدار در ورزشگاه تختي تهران پيگيري شد كه طي آن تيم فوتبال ازبكستان موفق شد با نتيجه 5 بر صفر برابر تيم پاكستان به پيروزي دست يابد. با اين نتيجه پاكستان از گردونه مسابقات كنار رفت و تيم هاي زير 19سال ازبكستان و ايران به عنوان تيم هاي برتر اين گروه جواز حضور در مرحله نهايي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا را بدست آوردند.
در سومين و آخرين ديدار اين گروه ساعت14 و30 دقيقه امروز (شنبه) تيم هاي فوتبال زير 19سال ايران و ازبكستان در ورزشگاه تختي مقابل هم به ميدان مي روند. اين ديدار حكم سرگروهي را براي هر دو تيم دارد. در گروه D مسابقات انتخابي قهرماني جوانان آسيا هم اكنون تيم ازبكستان با 3 امتياز و تفاضل گل 5+ صدرنشين است و تيم كشورمان با همين تعداد امتياز و تفاضل گل 4+ عنوان دوم را در اختيار دارد. تاكنون تيم هاي اردن و يمن از گروه A، امارات و سوريه از گروه B، عراق و عربستان از گروه C، ازبكستان و ايران از گروه D، كره جنوبي، تايلند و ويتنام (بهترين تيم سوم گروههاي 7گانه) از گروه E، ژاپن و استراليا از گروه F و چين و كره شمالي از گروه G به مرحله نهايي رقابت هاي مقدماتي قهرماني زير 19سال (جوانان) آسيا صعود كرده اند.
اتوئو، دروگبا، كيتا و توره نامزد مرد سال آفريقا
فهرست نامزدهاي نهايي مرد سال 2009 آفريقا اعلام شد.كنفدراسيون فوتبال آفريقا روز گذشته اعلام كرد اين فهرست شامل پنج بازيكن خواهد بود كه ساموئل اتوئو، عضو پيشين بارسلونا اسپانيا و ديديه دروگبا، گلزن چلسي انگليس از اين جمله هستند. اتوئو پيش تر در سالهاي 2003، 2004 و 2005 به اين عنوان برگزيده شد.علاوه بر اين دو بازيكن در فهرست ياد شده نام مايكل اسين، عضو چلسي انگليس، سيدوكيتا، عضو تيم ملي مالي و بازيكن بارسلونا و يحيي توره از بارسلونا اسپانيا و بازيكن تيم ساحل عاج ديده مي شوند.قرار است در تاريخ 6 اسفند 1388 با استفاده از آرا نمايندگان 53 كشور عضو اين كنفدراسيون بازيكن برتر برگزيده شود. سال گذشته آمانوئل آده بايور، بازيكن فصل قبل آرسنال و عضو كنوني منچسترسيتي اين عنوان را از آن خود كرد.

 



با مشخص شدن چهره 16 تيم مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا 27 آذر قرعه كشي مي شود

دور حذفي ليگ قهرمانان فوتبال اروپا روز جمعه هفته جاري (27آذرماه) قرعه كشي خواهد شد.
پس از انجام مسابقات دور گروهي در گروه هاي اول تا هشتم و مشخص شدن چهره 16 تيم صعودكرده به مرحله يك هشتم نهايي، قرار است با حضور نمايندگان هر يك از تيم هاي راه يافته و نيز مقامات اتحاديه فوتبال اروپا مراسم قرعه كشي 27 آذر در نيون سوئيس انجام شود.
در پايان دور گروهي اين مسابقات بوردو فرانسه، بايرن مونيخ آلمان، منچستر يونايتد انگليس، زسكا مسكو، رئال مادريد اسپانيا، آ.ث ميلان ايتاليا، چلسي انگليس، پورتو پرتغال، فيورنتينا ايتاليا، المپيك ليون فرانسه، بارسلونا اسپانيا، اينترميلان ايتاليا، سويا اسپانيا، اشتوتگارت آلمان، آرسنال انگليس و المپياكوس يونان صعود كردند.

 



جنجال در ليگ برتر واليبال داماش صدر جدول را از سايپا گرفت

صدرنشيني تيم داماش كه با نخستين شكست سايپا بدست آمد و همچنين بازي جنجالي تيم هاي كاله آمل و پتروشيمي بندرامام كه با حاشيه هاي فراوان پيروزي تيم ميهمان يعني بندر امام به پايان رسيد از جمله مهمترين اتفاقاتي بود كه در هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر واليبال رقم خورد.
هفته پنجم مسابقات ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران در شرايطي آغاز شد كه در مهمترين ديدار تيم داماش گيلان موفق شد با غلبه بر سايپا ضمن تحميل اولين شكست به سايپا، صدر جدول رده بندي را هم از اين تيم بگيرد. در اين هفته از رقابت ها شاگردان حسين معدني در 5 گيم موفق به تحميل شكست به نارنجي پوشان سايپا شدند و به صدر جدول رده بندي صعود كردند.
ديدار تيم هاي كاله و پتروشيمي بندر امام هم با جنجال هاي فراواني در آمل همراه بود. در اين مسابقه و در گيم پنجم تيم ميزبان در حالي كه با نتيجه 13بر 7 از حريف خود عقب افتاده بود، نتيجه بازي را در ميان تماشاگران پرشورش به 13 بر 13رساند. پس از آن پتروشيمي يك پوئن گرفت تا نتيجه 14 بر 13 شود. اما، اين امتياز نهايي بود كه جنجال بزرگي در سالن محل مسابقات ايجاد كرد.
در اين توپ نهايي، دو داور طولي و عرضي توپ را داخل اعلام كردند؛ اما، سرداور نظر مخالف آنها داشته و توپ را خارج اعلام كرد تا پتروشيمي ميهمان برنده باشد. اين مسئله جنجالي را آفريد كه به گفته مسئولان مي رفت كه امنيت شهر را به خطر بياندازد.
حسين پوركاشيان، سرداور اين ديدار گفت: سطح كيفي اين بازي خيلي بالا بود و ما تا پوئن آخر هم هيچ مشكلي نداشتيم. اما، پوئن آخر من توپي را كه بيش از 30، 40 سانتي متر بيرون خط بود، بيرون اعلام كردم. اين نظر برخلاف نظر داوران بومي بود، اما تصميم نهايي آن توپ با من بود. من نمي توانستم براي يك امتياز حق تيمي كه از 1300 كيلومتر آن طرف تر آمده بود را بخورم.
نتايج كامل ديدارهاي هفته پنجم ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
¤ پيروزي 3- گل گهرسيرجان 1
¤ پيكان 3- اروميه صفر
¤ گنبد 3- ارتعاشات صنعتي صفر
¤ داماش گيلان 3- سايپا تهران 2
¤ برق كرمان 3- سنگ آهن بافق يزد 1
¤ بانك كشاورزي3- خراسان رضوي 1
¤ كاله آمل 2- پتروشيمي بندر امام 3
جدول رده بندي ليگ برتر واليبال در پايان هفته پنجم: 1- داماش گيلان (10امتياز)، 2- پيروزي تهران (10 امتياز)، 3- سايپا تهران (9 امتياز)، 4- كاله آمل (9 امتياز)، 5- بانك كشاورزي تهران (9 امتياز) و...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم كشتي آزاد نفت تهران براي تقويت تيم خود در مرحله نيمه نهايي و فينال ليگ برتر، دو قهرمان نامدار روسيه را به خدمت مي گيرد.حاجي مراد گاتسالوف دارنده پنج مدال طلاي جهان و المپيك در 96 كيلو و بلال ماخوف برنده دو مدال طلاي 120 كيلوي جهان امروز (شنبه) در تهران خواهند بود تا قرارداد خود را با تيم نفت تهران به امضا برسانند. پيش از اين نريمان اسرافيلوف در 55 كيلو و مراد گايداروف در 74 كيلو به تيم صنايع و معادن همدان پيوسته اند و نفت تهران دومين تيمي است كه كشتي گير خارجي به خدمت مي گيرد.
¤ بنابر اعلام دفتر مشترك فدراسيون هاي ورزشي مجمع انتخابات 4 فدراسيون بدنسازي، تنيس، كاراته و شطرنج دي و بهمن ماه جاري به رياست حميد سجادي رئيس مجامع عمومي فدراسيون هاي ورزشي برگزار خواهد شد. برنامه زمان بندي اين مجامع به شرح زير است:
9 دي: مجمع انتخابات فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام
27 دي: مجمع انتخابات فدراسيون كاراته
30 دي: مجمع انتخابات فدراسيون تنيس
4 بهمن: مجمع انتخابات فدراسيون شطرنج
همچنين مجمع انتخابات فدراسيون قايقراني نيز 29 آذر ماه برگزار خواهد شد كه احمد دنيامالي تنها نامزد رياست اين فدراسيون است.
¤ مجمع انتخابات فدراسيون تكواندو در حالي براي تعيين رئيس آينده فدراسيون ساعت 30/9 صبح امروز (شنبه) در سالن اجتماعات آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود كه علي خليلي يكي از كانديداها روز پنجشنبه از حضور در انتخابات انصراف داد. خليلي در گفت وگويي دليل انصراف خود را باقي ماندن پولادگر در جمع كانديداها و مخالفت سازمان نيروهاي مسلح اعلام كرد. با انصراف خليلي تعداد كانديداها به 7 نفر كاهش يافت. جمشيد سهرابي رئيس هيئت تكواندو نيروهاي مسلح، سيدمحمد پولادگر سرپرست و غلامرضا ابراهيمي دبير فدراسيون، سيدحسين عباسي دبير سابق فدراسيون، غلامرضا كشتكار رئيس هيئت تكواندو بوشهر، لقمان كشاورز عضو سابق تيم ملي و مسعود لشگري دبير سابق سازمان ليگ تكواندو نامزدهاي تصدي پست رياست اين فدراسيون هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14