(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 آذر 1388- شماره 19532
 

روسيه يك فروند موشك قاره پيماي راهبردي آزمايش كرد
مورالس خواستار همه پرسي در آمريكاي لاتين درباره پايگاه هاي آمريكايي كلمبيا شد
جايزه صلح را به رئيس جمهور جنگ ندهيد
اعتصاب ضد دولتي در آلمان، فرانسه، انگليس وايتاليا
اخوان المسلمين اردن عليه موروثي بودن قدرت در اين كشور موضع گرفت
نخست وزير پاكستان عليه راهبرد جديد آمريكا در افغانستان موضع گرفت
مشعل مبادله اسيران را به پذيرش خواسته هاي حماس توسط اسرائيل مشروط كرد
بر اساس نظرسنجي گالوپ مردم آمريكا نمايندگان كنگره را مشتي دلال و دروغگو مي دانند
پارلمان لبنان به كابينه حريري رأي اعتماد داد
بحران در ارتش سعودي مخالفت نظاميان با جنگ در صعده
محمدالبرادعي رسماً نامزدي خود را براي انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد



روسيه يك فروند موشك قاره پيماي راهبردي آزمايش كرد

روسيه يك فروند موشك قاره پيماي راهبردي را مورد آزمايش قرار داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سخنگوي نيروي موشك هاي راهبردي روسيه اعلام كرد اين موشك از يك ميدان نظامي در آستراخان روسيه پرتاب شد و به هدف فرضي در منطقه «ساريشاگان» قزاقستان اصابت كرده موشك فوق قادر به حمل كلاهك هسته اي است.
«راديم كووال» هدف از آزمايش اين موشك را تاييد مشخصات فني موشك هاي توپول به منظور تمديد زمان استفاده از آن دانست.
در همين حال آمريكا و روسيه اعلام كردند كه در حال نزديك شدن به يك پيمان كاهش تسليحات جديد به جاي پيمان سال 1991 هستند كه به ميزان بيشتري زرادخانه هاي هسته اي آنها را كاهش خواهد داد.

 



مورالس خواستار همه پرسي در آمريكاي لاتين درباره پايگاه هاي آمريكايي كلمبيا شد

مورالس خواستار برگزاري همه پرسي در آمريكاي جنوبي درباره پايگاه هاي آمريكايي در كلمبيا شد.
به گزارش فارس به نقل از آژانس خبري بوليوي، رئيس جمهور اين كشور كه چند روز پيش براي دومين بار پياپي از سوي مردم اين كشور به اين مقام انتخاب شد، پيشنهاد داد تا موضوع استقرار پايگاه هاي نظامي آمريكا در كلمبيا در ميان مردم كشورهاي آمريكاي جنوبي به رفراندوم گذاشته شود.
مورالس كه در يك آكادمي نظامي در لاپاز سخنراني مي كرد با محكوم كردن توافق نظامي واشنگتن - بوگوتا براي ايجاد پايگاه هاي آمريكايي در كلمبيا، تاكيد كرد كه ملت هاي آمريكاي جنوبي حق دارند درباره تاسيس پايگاه هاي آمريكاي در كلمبيا تصميم گيري كنند.

 



جايزه صلح را به رئيس جمهور جنگ ندهيد

ده ها هزار نفر از مردم نروژ همانند مردم ديگر كشورها به نشانه اعتراض به اعطاي جايزه صلح نوبل به «باراك اوباما» تظاهرات گسترده اي در اين كشور برگزار كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از خبرگزاري فرانسه، 15 هزار نفر از مردم نروژ پنج شنبه شب در «اسلو» پايتخت اين كشور تظاهرات گسترده اي را در اعتراض به اعطاي جايزه صلح نوبل به باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا برپا كردند و عليه وي شعار سر دادند.
تظاهركنندگان در حالي كه مشعل ها و نمادهاي صلح را در دست داشتند پارچه نوشته هايي را نيز حمل مي كردند كه روي آن ها نوشته شده بود، «سلاح هاي هسته اي نه»، «جنگ در افغانستان را پايان دهيد»، «اعطاي جايزه به رئيس جمهور جنگ طلب» و
«بنيامين آندره لارسن» يكي از هماهنگ كنندگان اين تظاهرات گفت، اوباما بايد جنگ در افغانستان را پايان دهد، به قوانين كنترل تجارت تسليحاتي پايبند باشد و اسرائيل را براي توقف شهرك سازي در كرانه باختري تحت فشار قرار دهد.
نروژ روز پنج شنبه بزرگترين عمليات امنيتي اين كشور را به دليل حضور باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در اين كشور براي دريافت جايزه صلح نوبل را برگزار كرد.
اعطاي جايزه صلح نوبل به رئيس جمهور آمريكا در حالي صورت گرفت كه اين اقدام از سوي رسانه هاي غربي به دليل استراتژي وي در اعزام 30 هزار نيروي جديد به افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته است.
اين رسانه ها اعلام كردند كه اعزام 30 هزار نيروي نظامي بيشتر به افغانستان نشان دهنده ادامه سياست هاي جنگ طلبانه جرج بوش از سوي باراك اوباما است.
طبق يك نظرسنجي كه در نروژ منتشر شد فقط 35درصد از مردم اين كشور وي را شايسته دريافت جايزه صلح نوبل دانستند و اكثريت مردم اين كشور مخالف با اعطاي اين جايزه بودند.
از سوي ديگر فعالان صلح در آمريكا براي نشان دادن اعتراض خود به اعطاي جايزه صلح نوبل به اوباما در حركتي سمبليك به تشييع تابوت صلح در نيويورك دست زدند.
دست كم 50 نفر از نمايندگان گروه هاي صلح طلب در ميدان مشهور تايمز نيويورك گرد هم آمدند و تابوت صلح را در پرچم آمريكا پيچانده و آن را تشييع كردند.
رسانه هاي فرانسه و تركيه نيز به اعطاي جايزه صلح به اوباما واكنش منفي نشان دادند.
يكي از فعالان صلح در اين باره گفت، من از اوباما و كميته نوبل نااميد شده ام چرا كه اوباما لايق دريافت جايزه صلح به خصوص به دليل اعزام نيروي بيشتر به افغانستان نيست.
يكي ديگر از معترضان اظهار داشت: اضافه كردن سربازان آمريكايي در افغانستان يعني شدت بخشيدن به جنگ و افزايش درد و رنج مردم افغانستان. اعطاي جايزه صلح نوبل به رئيس جمهور آمريكا با خشم گسترده مردم پاكستان مواجه شد، اين در حالي است كه روز گذشته همزمان با اعطاي جايزه صلح به باراك اوباما هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به مناطق قبايلي پاكستان حمله و دست كم 10 غيرنظامي را كشتند.
مردم پاكستان درباره اعطاي جايزه صلح به اوباما اظهار داشتند كه اوباما يك آدمكش است و استحقاق اين جايزه را ندارد.
مردم افغانستان نيز با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز ضمن مخالفت با اعزام نيروي بيشتر آمريكا به اين كشور گفتند كه جايزه صلح نوبل به رئيس جمهور كشوري كه تاريخ آن با جنگ و خونريزي عجين شده جاي تعجب دارد.
گفتني است باراك اوباما به هنگام اهداي جايزه صلح نوبل در اسلو ادعا كرد، دريافت اين جايزه براي من افتخار بزرگي است زيرا نمي توانم در برابر تهديدهاي پيش روي مردم آمريكا اقدامي انجام ندهم.
رئيس جمهور آمريكا از دخالت نظامي و جنگ هاي آمريكا در كشورهاي ديگر دفاع كرد و گفت، آمريكا نمي تواند تحت هر شرايطي جنگ را كنار بگذارد.اعطاي جايزه صلح نوبل به اوباما با واكنش هاي گسترده بين المللي همراه بوده است.
دالايي لاما اعطاي جايزه صلح نوبل به باراك اوباما را كمي زود و نابهنگام توصيف كرد. وي افزود، بايد ديد در آينده وي چه سياستي را در پيش خواهد گرفت.
يك روزنامه نگار آلماني گفت، اوباما شايسته دريافت جايزه صلح نوبل نيست.
«كريستوف هررستل» افزود: اوباما نتوانست با راه روساي جمهور قبلي آمريكا كه جنايتكار و جنگ طلب بودند به مقابله برخيزد و به ناچار همان راه را ادامه داد.
«چارلز كراوت هامر» متفكر آمريكايي نيز گفت، اقدامات اوباما قابل تقدير نيست چرا كه تاكنون عملكرد مناسبي نداشته است.يك نويسنده انگليسي نيز اظهار داشت، اعطاي جايزه به رئيس جمهور آمريكا كه خواستار تداوم جنگ در افغانستان است پوچ و بي معنا است.لازم به ذكر است باراك اوباما سومين رئيس جمهور آمريكا است كه جايزه نوبل را دريافت مي كند، پيش از وي اين جايزه به ريگان و كندي هم اعطا شد.

 



اعتصاب ضد دولتي در آلمان، فرانسه، انگليس وايتاليا

دانشجويان، لوكوموتيورانان و كارمندان شبكه هاي حمل و نقل ريلي در آلمان، انگليس و فرانسه دست به تظاهرات و اعتصاب زدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در ادامه اعتراضات دانشجويي به وضعيت بد تحصيلي در آلمان، روز پنجشنبه هزاران دانشجو در شهر كلن اين كشور دست به تظاهرات زدند.
دانشجويان در آلمان به كلاس هاي شلوغ كه حتي در آنها جايي براي نشستن نيز وجود ندارد، معترض بوده و از گسترش نابرابري هاي اجتماعي و همچنين، احتمال كاهش كمك هاي مالي دولت به دانشگاه ها راضي نيستند.
اين اعتراضات كه از هفته ها قبل با اشغال سالن هاي درس دانشگاه ها شروع شده بود، اخيراً گسترش يافته است.
در روزهاي گذشته اعتصاب هايي همراه با تجمعات بزرگ نيز در چند شهر آلمان براي پيگيري اين خواست ها برگزار شد.
اين تظاهرات همزمان با نشست وزيران آموزش و پرورش 16 ايالت آلمان با هدف درخواست از آنان براي تسريع در اصلاح نظام آموزشي و تخصيص امكانات بهتر به دانشگاه ها برگزار شد.
در آلمان حدود دو ميليون دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي مشغول به تحصيل هستند.
از فرانسه نيز خبر مي رسد، اعتصاب كاركنان شبكه حمل و نقل ريلي سريع السير منطقه اي فرانسه كه از پنجشنبه آغاز شده بود، ادامه دارد.
به نوشته روزنامه لوموند، حمل و نقل شبكه ريلي سريع السير منطقه اي روز گذشته به دنبال اعتصاب كاركنان با اختلالات گسترده اي روبرو شد.
ديروز از هر دو قطار، تنها يك قطار در منطقه پاريس و حومه به حركت درآمد.
كاركنان شبكه ريلي فرانسه ضمن درخواست براي افزايش پاداش ها به ميزان سي يورو از سنگيني كار خود شكايت دارند.
به گزارش ديلي تلگراف از لندن، بيش از 700 لوكوموتيوران شهر لندن، 28 دسامبر (7 دي) دست از كار مي كشند.
اين اقدام در اعتراض به سطح دستمزد رانندگان قطارهاي شهري انگليس صورت مي گيرد. اتحاديه كارگري اين رانندگان هشدار داد، اين اعتصاب خدمات در سراسر بخش هاي جنوبي و شرقي انگليس را مختل خواهد كرد.
طبق اعلاميه اين اتحاديه، در 27 نوامبر سال آينده (6 آذر 1389) و سوم ژانويه 2011 اين اعتصاب ها تكرار خواهد شد مگر آنكه مشكل دستمزد رانندگان حل شود.ديروز ايتاليا نيز شاهد اعتصاب و تظاهرات كاركنان دانشگاه ها، بيمارستان ها و كارگران در اعتراض به شرايط بد اقتصادي و وضعيت معيشتي بود. اين تظاهرات كه علاوه بر پايتخت، در شهرهاي تورينو، ميلان، ناپل برگزار شد، در رم به خشونت و درگيري با پليس كشيده شد.

 



اخوان المسلمين اردن عليه موروثي بودن قدرت در اين كشور موضع گرفت

اخوان المسلمين اردن با محكوم كردن موروثي شدن قدرت در اين كشور، تغييرات در كابينه اين كشور را تبادل خانوادگي قدرت بدون مشاركت ملت اردن دانست.
به گزارش فارس به نقل از «القدس العربي»، مسئول امور ملي حزب «جبهه امل اسلامي»، شاخه سياسي اخوان المسلمين اردن نسبت به موروثي شدن قدرت در اين كشور هشدار داد.
«محمد الزيود» با انتقاد از تعيين «سميرالرفاعي» به عنوان نخست وزير جديد اردن اظهار داشت اميد به تغيير حقيقي بر باد رفته است.
گفتني است «سمير الرفاعي» نخست وزير جديد اردن، 34 ساله از دوستان «عبدالله دوم» پادشاه اردن است كه با وجود سن كم، پست هاي بزرگي را برعهده داشته و فارغ التحصيل رشته روابط بين الملل است.
از سوي ديگر به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الجزيره»، مقامات مصري شروع به تخريب يك بيمارستان متعلق به «اخوان المسلمين» به بهانه نقض قوانين مربوط به ساخت و ساز در اين كشور كرده اند.
جنبش اخوان المسلمين مصر اين بيمارستان را به منظور خدمت رساني به ساكنان فقير «قاهره» پايتخت مصر اخيرا تاسيس كرده است.

 



نخست وزير پاكستان عليه راهبرد جديد آمريكا در افغانستان موضع گرفت

نخست وزير پاكستان عليه راهبرد جديد آمريكا در افغانستان موضع گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير پاكستان در گفت وگو با روزنامه «الحيات» چاپ لندن و با اشاره به بازخوردهاي راهبرد جديد آمريكا بر پاكستان گفت: در اين زمينه اختلافات اساسي با آمريكا داريم.
گيلاني در عين حال، از بررسي راهبرد جديد «باراك اوباما» توسط هيئتي متشكل از نمايندگان آمريكا و پاكستان طي روزهاي آتي خبر داد كه با هدف ايجاد راه حل هاي مناسب براي حل اين اختلافات انجام خواهد شد.برخي گزارشات حاكي است، بلافاصله پس از صدور دستور اعزام 30 هزار نظامي جديد آمريكايي به افغانستان از سوي اوباما، كشور پاكستان شاهد افزايش حملات تروريستي است، به طوري كه طي هفته اخير بيش از 200 شهروند پاكستاني در شهرهاي پيشاور، مولتان و راولپندي براثر حملات تروريستي جان خود را از دست داده اند. به اعتقاد كارشناسان، افزايش نيرو در افغانستان، پاكستان را صحنه يك جنگ تمام عيار ميان نيروهاي دولتي و شبه نظاميان طالبان و القاعده تبديل مي كند.
تظاهرات ضد طالبان
از سوي ديگر روز گذشته شهر كراچي پاكستان شاهد برگزاري يك تظاهرات گسترده عليه حملات انتحاري و تروريستي گروه طالبان و القاعده بود. مردم اين شهر با حمايت از ارتش پاكستان خواستار بازگشت امنيت به كشورشان شدند. تظاهركنندگان با «شيطاني» خواندن فعاليت هاي طالبان تأكيد كردند، اين گروه كه اقدام به كشتن مردم بي گناه مي كنند، مسلمان نيستند بلكه شيطانند.

 



مشعل مبادله اسيران را به پذيرش خواسته هاي حماس توسط اسرائيل مشروط كرد

رئيس دفتر سياسي حماس تاكيد كرد، مبادله گلعاد شاليت اسير اسرائيلي، تنها با پذيرش خواسته هاي حماس امكان پذير است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «خالد مشعل» در پايان سفر هيئت حماس به يمن در ديدار با اقليت فلسطيني در صنعا اظهار داشت، سند آزادي شاليت تنها در صورتي كه به خواسته هاي اين جنبش پاسخ داده شود اجرايي خواهد شد.
وي افزود: جنبش حماس تلاش دارد تا اسراي وابسته به تمام گروه هاي فلسطيني را آزاد كند و سند تبادل اسرا گام نخست براي آزادي تمام اسراي فلسطيني در بند اسرائيل است.
اين در حالي است كه دولت مصر، رژيم صهيونيستي را مسئول ناكامي در اجراي سند تبادل اسرا و مانع تراشي در روند مذاكرات غيرمستقيم با جنبش حماس مي داند و تاكيد دارد كه اين رژيم از تبادل اسراي فلسطيني با «گلعاد شاليت» نظامي صهيونيستي كه در اسارت گروه هاي مقاومت فلسطين است، ممانعت مي ورزد.
جنبش حماس در مقابل آزادي شاليت خواستار آزادي صدها اسير فلسطيني از جمله رهبران مقاومت است. در حال حاضر 11 هزار فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند.
از سوي ديگر، در كابينه اسرائيل به دليل مسئله تبادل اسرا، دو دستگي كاملا آشكاري بوجود آمده است؛ برخي از وزرا معتقدند با پيشنهادات حماس بايد به طور كامل موافقت شود و برخي ديگر از اعضاي كابينه با ليست پيشنهادي حماس براي آزادي مخالفت مي كنند.
در هر صورت حماس معتقد است اكنون توپ در زمين اسرائيل است و مقامات اين رژيم بايد تصميم بگيرند كه شاليت سال جديد را در خانه و در كنار خانواده اش بگذراند يا كماكان در اسارت باقي بماند.
توطئه جديد رژيم صهيونيستي
روزنامه عرب زبان البيان از دسيسه صهيونيستي براي يهودي سازي كامل بيت المقدس تا سال 2020 خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، البيان در مقاله اي با عنوان «رنج و مشقت بيت المقدس و ساكنان آن» نوشت: حملات جديد صهيونيستي عليه شهر بيت المقدس اشغالي و مسجدالاقصي، اقدامي غافلگير كننده نيست. بلكه اين حملات و تجاوزات يك سريال يهودي سازي شهر بيت المقدس است.

 



بر اساس نظرسنجي گالوپ مردم آمريكا نمايندگان كنگره را مشتي دلال و دروغگو مي دانند

به باور مردم آمريكا، نمايندگان كنگره اين كشور كلاش ترين و نادرست ترين افراد هستند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، موسسه معتبر نظرسنجي «گالوپ» فهرستي از 21 حرفه و شغل متفاوت را به مخاطبان خود ارائه كرده و از آنان پرسيده است كه كداميك دروغگوتر و يا صادق تر هستند.
55 درصد شركت كنندگان آمريكايي، قانونگذاران كشورشان را كلاش ترين و نادرست ترين انسان ها دانسته اند.
مجالس آمريكا كاملا تحت سلطه لابي هاي صهيونيستي است.
50 درصد از شركت كنندگان دلالان و فروشندگان خودرو و 46 درصد از آنها نيز دلالان سهام را دروغگوترين افراد معرفي كرده اند.
نكته جالب اين كه 41 درصد آمريكايي ها معتقدند كه كاركنان مراكز بهداشتي بعد از قانونگذاران، دروغگوترين افراد هستند.
گالوپ مي گويد در اين نظرسنجي فقط 9 درصد از شركت كنندگان گفته اند كه نمايندگان مجلس و سناي آمريكا از صداقت و سلامت اخلاقي بالايي برخوردارند و اين 9 درصد نيز عمدتا از كساني بوده اند كه از رفاه مالي چشمگيري برخوردار هستند.

 



پارلمان لبنان به كابينه حريري رأي اعتماد داد

پارلمان لبنان با راي اكثريت به كابينه سعدالدين حريري نخست وزير لبنان راي اعتماد داد.
به گزارش خبرگزاري ها، پارلمان لبنان در نهايت پس از سه روز بررسي بيانيه وزارتي با اكثريت 122 راي از مجموع 128 راي به دولت اين كشور راي اعتماد داد كه در اين بيانيه بر تداوم وجود سلاح حزب الله تاكيد شده است.
در اين راي گيري كه پنج شنبه شب انجام شد تنها يكي از نمايندگان پارلمان راي مخالف، يكي ديگر راي ممتنع و چهار نماينده ديگر در جلسه راي اعتماد حضور نداشتند.
مهمترين بند بيانيه وزارتي كه همان بند ششم آن بود نيز در اين بيانيه بدون تغيير باقي ماند، امري كه حركت لبنان در مسير مقاومت را تضمين مي كند.
در اين بند بر حق لبنان اعم از ارتش، ملت و مقاومت در آزادسازي و بازپس گيري مزارع شبعا، تپه هاي كفر شوبا و جزء لبناني روستاي غجر تاكيد شده است. اراضي كه هم اكنون در اشغال رژيم صهيونيستي قرار دارد.
سعدالدين حريري در سخنراني خود در پارلمان اظهار داشت: لبناني ها امروز همه توافق دارند كه بايد به رويارويي با تهديدات و تجاوزات اسرائيل عليه حاكميت لبنان، دفاع از حقوق ملي لبناني ها و دفاع از حريم هوايي، آب ها و خاك لبنان پرداخته شود و اين مسئله با تكيه بر ارتش و مقاومت امكان پذير است.نخست وزير لبنان از لبناني ها خواست به قانون اساسي و اصل دموكراسي در جهت خدمت به لبنان در غالب يك دولت متحد ملي احترام بگذارند.
وي تاكيد كرد: لبناني ها در چنين صورتي و با حفظ همبستگي ملي مي توانند موفق شوند.
«عاصم قانصوه» از نمايندگان فراكسيون حزب بعث سوسيال عربي، در اظهارات خود در پارلمان گفت: مقاومت ملي لبنان در برابر دشمن اسرائيلي پيروزي هاي متعددي را رقم زده است.وي گفت: مقاومت، ارتش اسرائيل را ناگزير به عقب نشيني از اكثر خاك اشغال شده لبنان كرده است. مقاومت با همكاري ارتش لبنان قادر به جلوگيري از تجاوزات اسرائيل است.
«استفان الدويهي» عضو فراكسيون لبنان آزاد نيز بر اهميت پايبندي راه حل مقاومت ملي جهت حمايت از كشور در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي تاكيد كرد.

 



بحران در ارتش سعودي مخالفت نظاميان با جنگ در صعده

افزايش مخالفت هاي نظاميان سعودي با ادامه نبرد در منطقه صعده و كشتار شيعيان، نگراني مقامات سعودي را برانگيخت.
شيعيان صعده با شكست حمله گسترده زميني ارتش عربستان يك دستگاه تانك آنها را منهدم كردند.به گزارش «التغير» ارتش عربستان روز جمعه از منطقه «جبل الرميح» و «جبل الدخان» حمله زميني خود را به مواضع الحوثي ها در خاك يمن آغاز كردند، اما به گفته دفتر رسانه اي سيدعبدالملك الحوثي، اين حمله سد شد و سعودي ها متحمل خسارات فراواني شدند.
براساس اين گزارش، در اين درگيري تعدادي از سربازان ارتش عربستان كشته و مجروح شدند و يك دستگاه تانك آنها نيز به طور كامل منهدم شد.در اين گزارش آمده است، ارتش عربستان درپي ناكامي در نبردهاي زميني، اقدام به بمباران و موشك باران مناطق مسكوني و روستاهاي مجاور مرز خود با يمن كرد و بيش از 512 موشك و 300 منور و 38 حمله هوايي در روز پنجشنبه و جمعه انجام داد. بنابراين گزارش، ارتش عربستان سعودي با وجود حمايت هاي قدرت هاي بزرگ، در اختيار داشتن انواع تجهيزات پيشرفته و مدرن نظامي و استفاده از سلاح هاي ممنوعه مانند بمب هاي شيميايي و فسفري نه تنها نتوانسته به موفقيت دست يابد بلكه شكست هاي سنگيني را نيز از جنگجويان الحوثي متحمل شده است.به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «اسلام تايمز» اين موضوع باعث بروز موجي از ناراحتي هاي روحي و رواني در ميان نظاميان عربستاني حاضر در جنگ با الحوثي ها و موجبات نگراني پادشاه و مقامات بلندپايه عربستان شده است. به گفته برخي از منابع محلي، ديدار چندي پيش ملك عبدالله و جانشين وزير دفاع عربستان از منطقه در راستاي تقويت روحيه نظاميان آل سعود صورت گرفته است.

 



محمدالبرادعي رسماً نامزدي خود را براي انتخابات رياست جمهوري مصر اعلام كرد

«محمد البرادعي» براي تلاش در جهت تغيير قانون اساسي مصر به عنوان يك نامزد مستقل انتخابات رياست جمهوري اعلام آمادگي كرد.
به گزارش «ايسنا» به نقل از روزنامه مصري «اليوم» مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي از آمادگي خود براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري مصر خبر داد.اين روزنامه مصري به نقل از البرادعي نوشت: اگر در انتخابات رياست جمهوري شركت كنم مي خواهم به عنوان مستقل شركت كنم.
وي افزود: من هرگز خودم را از سوي هيچ حزب سياسي كنوني نامزد انتخابات رياست جمهوري نخواهم كرد.
البرادعي پذيرش نامزدي ازسوي احزاب را به مثابه موافقت با چارچوب ساختگي براي نقش سياسي در مصر و مشروعيت بخشيدن به چارچوبي كه حدود 95 درصد ملت مصر را از نامزدي در انتخابات منع مي كند، دانست.رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي به صراحت قانون اساسي مصر را فاقد مشروعيت عنوان كرد .

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14