(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21 آذر 1388- شماره 19532
 

غرب كشور دوباره باراني مي شود
احمدي مقدم: نيروي انتظامي براي برخورد با اغتشاشگران، تعارف ندارد
آزادي 24 نفر از بازداشت شدگان 16 آذر
درخواست يك ميليون دلار براي آزادي پسر 4 ساله
دستگيري سارقان مسافرنماي خودرو
نشت گاز 4 نفر را در زنجان به كام مرگ فرستاد
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر: خسارت 5 هزار واحد مسكوني در بارندگي هاي 6 استان
دستگيري جاعل 124 ميليون توماني در زنجان
انتقام جويي و اعاده حيثيت علت حمله به خانقاه دراويش
معاون پشتيباني آموزش و پرورش تهران: كاهش آمارمعلمان حق التدريسي در شهر تهران
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران:
تقاطع پارك وي تا ميدان تجريش تا پايان سال يكطرفه نمي شود
پرونده بهزاديان نژاد به مشهد ارسال شد
رويدادهاي خارجي افزايش تلفات سيل جده به 166 نفر
امروز برگزار مي شود دادگاه 2 متهم حوادث اخير
مديركل دفتر شعبه خانواده سازمان بهزيستي:رشد 10درصدي كودكان بدسرپرست و بي سرپرست در بهزيستي
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا: طرح افزايش حقوق سربازان متأهل هنوز اجرايي نشده است



غرب كشور دوباره باراني مي شود

سازمان هواشناسي كشور از ورود سامانه بارش زاي ديگري از بعداز ظهر امروز به كشور خبر داد.
طبق اعلام سازمان هواشناسي كشور، بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر اين مطلب است كه از بعدازظهر امروز با ورود سامانه فعال ديگري ابتدا در نواحي جنوب غرب، غرب، تا حدي شمال غرب سپس در جنوب و مركز كشور بارش آغاز مي شود و از اوايل يكشنبه علاوه بر مناطق فوق دامنه هاي جنوبي البرز و سپس نيمه شرقي كشور را نيز در برمي گيرد.
وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده كمي ابري در ارتفاعات نيمه ابري پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 8+ و 1+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان خراسان رضوي طي 24 ساعت آينده كمي ابري تا نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري با احتمال بارش پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 8+ و صفر درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان فارس طي 24 ساعت آينده صاف پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 14+ و 4+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



احمدي مقدم: نيروي انتظامي براي برخورد با اغتشاشگران، تعارف ندارد

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: زمان مدارا با جريان نفاق بعد از انتخابات در كشور به اتمام رسيد.
سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم روز پنجشنبه در مراسم آغازين مرحله علني «رزمايش امنيت و آرامش» نيروي انتظامي در مشهد افزود: نيروي انتظامي ديگر با هيچ شخصي در جريان نفاق بعد از انتخابات مدارا نمي كند و در راستاي وظايف خود بطور قاطع با قانون شكنان برخورد مي كند.
وي ادامه داد: از اين به بعد نيروي انتظامي در راستاي وظايف خطير خود در برخورد با جريان نفاق، با احدي تعارف ندارد.
او گفت: همراهي دشمنان و عوامل آنها در جريان نفاق بعد از انتخابات براي ما و مردم به طور واضح مشخص شده است.
فرمانده نيروي انتظامي اضافه كرد: برخي افراد با پشت پا زدن به صبغه گذشته خود و حتي در ظاهر با عنوان حمايت از انقلاب و امام راحل در راستاي اهداف خود كه همانا سياستهاي دشمنان است، اقداماتي انجام مي دهند.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه طي گفت وگو با خبرنگاران در مشهد گفت: 180 نفر در سر صحنه تجمعات و اغتشاشات 16 آذر در سطح كشور و از جمله در تهران دستگير شدند.
احمدي مقدم افزود: تعدادي از اين اشخاص آزاد شدند و برخي ديگر هم كه مداركي دال بر مشاركت آنان در اغتشاشات و تجمعات به دست آمد، به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي تلاش مي كند، بيشتر افرادي را كه مستندات لازم براي دستگيري آنان وجود داشته باشد دستگير كند.
وي اظهار داشت: در تجمعات و اغتشاشات 16 آذر در برخي نقاط كشور و به خصوص تهران تعدادي از اشخاص مقدسات و ارزشهاي اسلامي را مورد هجمه شعارهاي خود قرار دادند لذا نيروي انتظامي با مخلان نظم و امنيت و هرگونه اغتشاش و ناآرامي و تجمعي بطور قاطع و به دور از هرگونه تعارف برخورد مي كند.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران همچنين از ايجاد فرماندهي مرزباني در 16 استان مرزي كشور با هدف ايجاد رويكردي جداگانه و مديريتي مستقل براي رسيدگي به امور مرزها و ارتقاي امنيت كشور تا پايان امسال خبر داد.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه ايجاد امنيت در مرزهاي كشور به صورت يكجانبه امكان پذير نيست گفت: در ساختار فعلي كه استانهاي مرزي داراي يك فرماندهي انتظامي هستند، تامين امنيت و اقدامات موثر در مرزها تحت تاثير مسائل داخل استان قرار مي گيرد.

 



آزادي 24 نفر از بازداشت شدگان 16 آذر

24 نفر از دستگيرشدگان تجمعات غيرقانوني 16 آذر آزاد شدند.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، با توجه به تكميل تحقيقات مقدماتي و ابراز ندامت متهماني كه در تجمعات غيرقانوني روز 16 آذر دستگير شده بودند، به دستور بازپرس و تاييد دادستان، آزاد شده اند.
گفتني است 6 نفر از افراد بازداشت شده زن هستند.
بنابر اين گزارش، دادستان تهران پيشتر تاكيد كرده بود متهماني كه تحقيقات آنان به اتمام رسيده، آزاد خواهند شد.

 



درخواست يك ميليون دلار براي آزادي پسر 4 ساله

به گزارش خبرنگار ايلنا، مرد 33 ساله اي با مراجعه به دادسراي جنايي تهران به داديار شعبه اول اين دادسرا گفت: 2 نفر با ورود به خانه ام در تهرانپارس پسر 4ساله ام به نام عليرضا را ربوده اند.
ربايندگان ساعتي بعد با من تماس گرفتند و براي آزادي فرزندم تقاضاي يك ميليون دلار پول كردند.
با اعزام تيم ويژه آدم ربايي به خانه شاكي و آغاز تحقيقات تخصصي از مادر عليرضا كه خود شاهد اصلي ماجرا بود، وي گفت: اين دو نفر كه خود را مامور پست معرفي كرده بودند با تهديد دست ها و پاهايم را بستند و با عجله جملاتي را بر زبان آوردند مبني بر اين كه دارند از شوهرم انتقام مي گيرند. اين دو نفر وسايل خانه را به هم ريختند و طلاها و جواهراتم را به ارزش حدود 15 ميليون تومان سرقت كرده و پسرم را هم با خودشان بردند.
با اظهارات مادر كودك ربوده شده معلوم شد، دو آدم ربا، جوان بوده و با پوشش چهره وارد آپارتمان شده اند. هرچند در حين تحقيقات پليس كودك 4 ساله در ساعات پاياني شب جلوي در خانه رها شده بود اما تلاش ماموران پليس با اين فرضيه كه يكي از نزديكان شاكي در اين ماجرا دست داشته همچنان ادامه داشت. تا اين كه با بازجويي از نزديكان شاكي كه يكي از آنها جوان 19 ساله اي به نام مجتبي پسرخاله شاكي كه حدود 10 روز پيش از ماجرا در مغازه پارچه فروشي شاكي كار مي كرد پليس را به حقيقت ماجرا نزديك كرد.
متهم در ادامه اعترافات خود به ماموران پليس گفت: با توجه به وضعيت بد مالي و بيكاري مجبور به كار در اين مغازه شدم كه پس از اين كه متوجه شدم در حساب بانكي پول موجود است وسوسه شدم و به كمك دو نفر از دوستانم بنام ابوالفضل و سجاد به ترتيب 20 و 19 ساله نقشه اين سرقت را در ميان گذاشتم. اين دو متهم نيز در اعترافات خود گفتند: چون از طريق مجتبي فهميديم پليس به دنبال ربايندگان كودك است از روي ترس به سرقت طلاها راضي شده و پسربچه را قبل از دستگيري توسط پليس آزاد كرديم.

 



دستگيري سارقان مسافرنماي خودرو

دو برادر مسافرنما كه قصد سرقت يك دستگاه پرايد را داشتند در پي مقاومت و درگيري راننده در اجراي نقشه شوم خود ناكام ماندند.
به گزارش ايسنا، دو سارق در حوالي كيلومتر 11 جاده مخصوص كرج كه قصد ربودن يك دستگاه خودرو پرايد از راننده آن به صورت زورگيري را داشتند، در سرقت خود ناكام مانده و يك نفر از آن ها نيز دستگير شد.
شاكي در تشريح ماجرا به پليس اظهار داشت: دو نفر به صورت دربست در خيابان وحدت اسلامي، يك نفر در صندلي جلو و نفر دوم در صندلي عقب نشست. در حوالي كيلومتر 11 جاده مخصوص، مسافري كه در صندلي عقب نشسته بود اظهار دل درد و تهوع نمود و مسافر جلويي با درخواست توقف خودرو بلافاصله خودرو را خاموش كرد. در همين لحظه مسافر ديگر با وارد كردن ضرباتي از طريق قمه به دست و صورت راننده از وي خواست تا از خودرو پياده شود در اين لحظه هم زمان مسافر صندلي جلو قصد خارج كردن راننده از ماشين را با مشت و لگد داشت و مسافر عقب نيز از درب عقب پياده شد تا راننده را پايين بكشد، اما راننده به سرعت با روشن كردن خودرو شروع به حركت كرد كه مسافر عقبي بين در و گارديل اتوبان گير كرد. راننده با شنيدن فرياد اين مسافرنما با متوقف كردن خودرو و برداشتن سوئيچ از خودرو پياده شد.
با كمك رانندگان عبوري يكي از متهمان دستگير و متهم ديگر متواري گرديد.
متهم دستگير شده به نام «علي-ع» (20 ساله) متهم فراري را برادر خود و به نام «هادي-ع» (35 ساله) معرفي كرد و در ادامه افزود كه خود در يك شركت خدماتي كار مي كرده و اين سرقت را با وسوسه برادرش كه در كار خريد و فروش موادمخدر است انجام داده است.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي در ادامه گفت: با توجه به اينكه احتمال سرقت هاي مشابه توسط اين دو برادر وجود دارد. لذا كساني كه در ماه هاي اخير به ويژه در محدوده جنوب شرق تهران خودروي آن ها بدين شيوه سرقت شده مي توانند با مراجعه به پايگاه پنجم پليس آگاهي در خيابان وحدت اسلامي و يا با شماره تلفن 51055463 تماس گرفته و شكايات خود را پيگيري نمايند.

 



نشت گاز 4 نفر را در زنجان به كام مرگ فرستاد

نشت گاز از اجاق گاز آشپزخانه موجب جان باختن چهار نفر از اعضاي يك خانواده و مصدوميت چهار نفر ديگر شد.
به گزارش ايرنا معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان عامل بروز اينگونه حوادث را ناآگاهي و غفلت مردم دانست و افزود: در اين حادثه كه به علت سوخت ناقص اجاق گاز و پخش گاز مونوكسيدكربن در يك منزل مسكوني اتفاق افتاد دو نفر از اعضاي خانواده در دم جان خود را از دست دادند.
وي يادآور شد: پس از اعزام ماموران كلانتري 13 زنجان به محل حادثه و انتقال 6 مصدوم حادثه به بيمارستان، متاسفانه دو عضو خانواده نيز در بيمارستان جان باختند.
موسوي، اظهار داشت: چهار عضو اين خانواده نيز كه به علت استنشاق گاز مصدوم شده بودند، در بيمارستان بستري و تحت مداوا قرار گرفتند.

 



رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر: خسارت 5 هزار واحد مسكوني در بارندگي هاي 6 استان

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از خسارت 20 تا 80 درصدي 5 هزار و 500 واحد مسكوني بر اثر بارندگي شديد روزهاي گذشته در 6 استان كشور خبر داد.
احمد اسفندياري اظهار داشت: بر اثر بارندگي روزهاي گذشته بيش از 26 هزار نفر تحت پوشش امدادي، سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در 6 استان بوشهر، خوزستان، اردبيل، فارس، كرمان و هرمزگان قرارگرفتند كه بيش ترين كمك هاي امدادي در استان هاي فارس، كرمان و هرمزگان انجام گرفت.
وي گفت: 7 هزار و 800 خانوار در پي بارندگي روزهاي گذشته از كمك هاي امدادي سازمان امداد و نجات بهره مند شده اند.
اسفندياري با بيان اينكه بيش از 540 امدادگر در قالب 20 تيم امدادي با استفاده از 109 دستگاه خودرو امداد و نجات در عمليات امدادي روزهاي گذشته حضور داشتند، افزود: تجهيزات تخصصي سيلاب و دستگاه لجن كش عمده ترين مسايل كمك رساني و نجات براي سيلاب هاي استان هاي كشور بوده است.
وي از توزيع بيش از 21 هزار كيلوگرم اقلام غذايي شامل انواع كنسروجات، نان و خرما در بين آسيب ديدگان سيلاب هاي اخير استان هاي كشور خبر داد و گفت: اقلام زيستي از جمله پتو، موكت، چادر امدادي، وسايل گرمازا، پوشش هاي پلاستيكي و ظروف فلزي در بين افراد آسيب ديده تقسيم شده است.
به گزارش فارس، اسفندياري خاطرنشان كرد: 280 چادر امداد 10 نفره نيز در طول روزهاي گذشته براي آسيب ديدگان احداث شده است و بالگردهاي سازمان امداد و نجات نيز توانسته اند تاكنون جان برخي افراد را كه در سيلاب گرفتار شده بودند نجات دهند.

 



دستگيري جاعل 124 ميليون توماني در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي استان زنجان از دستگيري جاعل 124 ميليون توماني خبر داد.
سرهنگ برزو افزود: درپي اطلاع كارآگاهان پليس آگاهي از جعل يك ضمانت نامه شركت در مناقصه و ضمانت نامه حسن انجام كار موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت و با تحقيقات گسترده پليس در اين رابطه فردي به نام رضا- ن 34 ساله پيمانكار در مناقصه به جعل اسناد اعتراف كرده و پرونده متهم در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت.
وي همچنين از دستگيري سه متهم كه با استفاده از مهر يك خانم اقدام به فروش آپارتمان نامبرده كرده بودند خبر داد.

 



انتقام جويي و اعاده حيثيت علت حمله به خانقاه دراويش

مردي كه مدعي است مسئول يك خانقاه دراويش از همسر و فرزندش سوء استفاده جنسي كرده است و با بستن ديناميت و نارنجك به خود قصد انتقام جويي داشت توسط پليس دستگير شد.
به گزارش خبرگزاري ها، پنج شنبه شب گذشته مردي 48 ساله با بستن نارنجك و ديناميت وارد خانقاه دراويش نعمت اللهي واقع در خيابان مولوي شد و بزم شبانه آنان را به هم ريخت.
وي كه به شدت عصباني بود با همراه داشتن يك قبضه كلاشينكف، كلت كمري، تعداد زيادي نارنجك و ديناميت قصد انفجار خانقاه را داشت.
براساس اخبار رسيده اين فرد كه 25 سال عضو فرقه نعمت اللهي بوده با هدف انتقام جويي از مسئولان اين فرقه به محض ورود به خانقاه دو نفر را به ضرب گلوله مجروح و يكي از نارنجك ها را منفجر كرد.
وي در حالي كه يك نارنجك را از ضامن خارج كرده بود و در دستانش گرفته بود، متوجه حضور سردار رجب زاده در مقابل خود شد و سرانجام بعد از 3 ساعت گفت وگو راضي شد تا خود را تسليم نيروهاي پليس كند.
مرد پس از دستگيري با صداي بلند گفت: آبرويش بر باد رفته و به بهانه مراسم خاص از زن و فرزندش سوء استفاده جنسي شده است.
او ادامه داد: مسئول خانقاه به بهانه مراسم خاص از زنان فرقه خواسته هاي نامعقول و غيراخلاقي داشته و در هر مرحله اين خواسته ها شنيع تر مي شده است.
فرد دستگير شده اظهار داشت: به زن و فرزندم به بهانه هاي واهي و مثلاً «خاص» تجاوز كرده اند. وي گفت: من نماينده تعداد زيادي از كسان ديگر هستم كه عصمت همسرانشان لكه دار شده است. بايد كسي پيدا مي شد و به اين همه نامردي و خباثت پايان مي داد.
فرد دستگير شده ضمن اشاره به استفاده از مواد روانگردان و توهم زا در مراسم مذهبي اين فرقه اظهار داشت: در آشي كه براي دراويش درست مي كنند، ماده توهم زا مي ريزند آن گاه بر سر سفره ورد مي خوانند و حاضران از خود بي خود شدن مريدان را به ورد مرتبط مي دانند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ پس از دستگيري فرد مسلح اعلام كرد: اين حادثه زواياي پنهاني دارد كه نيازمند بررسي دقيق و همه جانبه است.
سردار عزيزالله رجب زاده گفت: فرد دستگير شده ادعاهايي دارد كه بايد بررسي دقيق شود و پس از آن مي توان درباره حادثه اظهارنظر كرد.

 



معاون پشتيباني آموزش و پرورش تهران: كاهش آمارمعلمان حق التدريسي در شهر تهران

معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از كاهش 250 نفري معلمان حق التدريس آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.
سيد فريد بني عقيل در گفت و گو با فارس اظهارداشت: تعداد معلمان حق التدريس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران 716 نفر است كه نسبت به سال گذشته 250 نفر كاهش داشته است.
وي اضافه كرد: درخصوص تعداد نيروهاي حق التدريس، وضعيت و موقعيت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به ساير سازمان ها بهتر و كم تر است.

 



رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران:
تقاطع پارك وي تا ميدان تجريش تا پايان سال يكطرفه نمي شود

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران اظهار داشت: يك طرفه كردن تقاطع پارك وي تا ميدان تجريش تا پايان سال اجرايي نمي شود.
حمزه شكيب در گفت وگو با برنا در تصريح اين خبر افزود: در طي جلسات بررسي در كميسيون يك طرفه كردن تقاطع پارك وي تا ميدان تجريش نبايد اجرايي شود تا مسيرهاي جايگزين در اين مسير از سوي شهرداري تعيين شود.
شكيب در ادامه افزود:يك طرفه كردن تقاطع پارك وي تا ميدان تجريش تا پايان سال اجرايي نخواهد شد.
وي علت اين مسئله را بررسي و مطالعه كارشناسي و ترافيكي و انتخاب گزينه برتر در مسيرهاي جايگزين اعلام كرد.

 



پرونده بهزاديان نژاد به مشهد ارسال شد

وكيل مدافع حسن بهزاديان نژاد از ارسال پرونده موكلش به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.
به گزارش ايسنا، سيدعلي اصغرحسيني گفت: به دليل اينكه موكلم ساكن مشهد است و اقداماتش در آن شهر اتفاق افتاده است، شعبه 26 دادگاه انقلاب پرونده را به دادگاه انقلاب مشهد ارسال كرد.
وي اظهار داشت: جلسه دادگاه بهزاديان نژاد 30 آبان ماه جاري د رشعبه 26 دادگاه انقلاب برگزار شد كه شعبه مذكور با صدور قرار عدم صلاحيت پرونده را به دادگاه انقلاب مشهد ارسال كرد.
وي عنوان اتهامي موكلش را در اين پرونده تبليغ عليه نظام عنوان كرد و يادآور شد: حسن بهزاديان نژاد برادر علي بهزاديان نژاد است كه از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزيري محكوم شده است.

 



رويدادهاي خارجي افزايش تلفات سيل جده به 166 نفر

تلفات سيل جده به 166 نفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، پس از جاري شدن سيل در دومين شهرك بزرگ عربستان (جده) و ناتواني مسئولان اين كشور از كمك به مردم، سيل انتقادات همچنان ادامه دارد.
براساس اين گزارش، در حالي كه آخرين آمار سيل جده تاكنون 166 نفر اعلام شده است، مردم اين كشور با روي آوردن به اينترنت، ضمن انتقاد از مسئولان آل سعود، از برخي افراد خارجي ساكن در عربستان كه جان افراد بيگناه را نجات دادند، قدرداني كردند.
به تازگي در پايگاه اينترنتي «فيس بوك» از «فرمان علي خان» يك پاكستاني كه در جريان سيل جده جان 14 نفر را نجات داد، از سوي مردم قدرداني شد.
اين مرد پاكستاني گرچه توانست جان افراد ديگر را نجات دهد، اما خود، آخرالامر بر اثر خستگي مفرط و بي رمق شدن در سيل جده غرق شد و عربستاني ها به او لقب شهيد دادند و در فيس بوك از مسئولان بي كفايت كشور خواستار تكريم اين مرد فداكار شدند.

 



امروز برگزار مي شود دادگاه 2 متهم حوادث اخير

دادگاه رسيدگي به اتهامات «بهمن احمدامويي» و «محسن صفايي فراهاني»، 2 تن از متهمان حوادث اخير امروز برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، رسيدگي به اتهامات متهمان به ترتيب در شعبه هاي 26 و 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران، با حضور نماينده دادستان تهران و وكلاي متهمان برگزار خواهد شد.
همچنين دادگاه «مصطفي تاج زاده» و «محسن امين زاده» 22 و 23 آذرماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
بنا به اين گزارش در جريان برگزاري هر يك از دادگاه ها نماينده دادستان تهران و وكلاي متهمان ياد شده حضور خواهند داشت.

 



مديركل دفتر شعبه خانواده سازمان بهزيستي: رشد 10درصدي كودكان بدسرپرست و بي سرپرست در بهزيستي

مديركل دفتر شعبه خانواده سازمان بهزيستي از رشد 10درصدي كودكان بدسرپرست و بي سرپرست در بهزيستي خبر داد.
حميدرضا الوند در گفتگو با مهر اظهار داشت: براساس آمارهاي موجود سال گذشته تعداد كل كودكان تحت پوشش سازمان بهزيستي 21هزار نفر بوده است كه 11هزار و500 كودك به خانواده هاي جايگزين سپرده شده اند و 9 هزار و500 كودك نيز در خانه هاي كودك و نوجوانان سازمان بهزيستي نگهداري مي شوند.براساس آمارهاي منتشر شده از سوي بهزيستي 85 درصد كودكان تحت پوشش مراكز و خانه هاي كودك بدسرپرست هستند كه با قانون قبلي فرزندخواندگي تنها 11درصد از كودكان بي سرپرست تحت پوشش مراكز بهزيستي شرايط لازم را براي فرزندخواندگي دارند اما در صورت تائيد قانون جديد توسط شوراي نگهبان تعداد كودكان واجد شرايط به 50درصد خواهد رسيد.
الوند در مورد آمار افزايش كودكان تحت پوشش نيز اظهار داشت: در 6 ماه اول امسال نسبت به سال قبل حدود 500 كودك به تعداد كودكان افزوده شده است و اين امر نيز دلايل مختلفي دارد كه شايد موضوعات اقتصادي يكي از آنها باشد.
همچنين براساس اعلام سازمان بهزيستي والدين 3درصد از كودكان تحت پوشش مفقودالاثر هستند و 21درصد اين كودكان به دليل عدم صلاحيت والدين، 16درصد به دليل جدايي والدين، 9درصد به دليل زنداني شدن والدين، 9درصد نيز با توجه به سوء رفتار والدينشان در مراكز سازمان بهزيستي نگهداري مي شوند.
21درصد كودكان تحت پوشش به دليل عدم صلاحيت والدينشان، 20درصد نيز به دليل فوت والدين و 3درصد نيز داراي بيماري صعب العلاج هستند كه در خانه هاي كودك و نوجوان سازمان بهزيستي نگهداري مي شوند.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا: طرح افزايش حقوق سربازان متأهل هنوز اجرايي نشده است

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از عدم اجرايي شدن طرح افزايش حقوق سربازان متأهل با گذشت 6 سال خبر داد.
سردار محمد جوادزاده كمند در گفت وگو با برنا با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه زمينه اجرايي اين مصوبه تاكنون فراهم نشده است. اميدواريم زمينه اجراي كامل اين مصوبه فراهم شود.
وي با اعلام پرداخت حقوق بيشتر به سربازان متأهل گفت: هم اكنون تفاوتي ميان حقوق سربازان متأهل و مجرد وجود دارد و اين قشر مبلغي را به عنوان حق تاهل دريافت مي كنند.
زاده كمند ابراز اميدواري كرد كه با اجرايي شدن اين طرح شاهد كاهش مشكلات سربازان متأهل باشيم. در اين ميان رئيس سازمان ملي جوانان نيز خواستار اجرايي شدن سريعتر اين طرح شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14