(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 آذر 1388- شماره 19538
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار وحيدي: اصرار بر تداوم حوادث پس از انتخابات خيانت محسوب مي شود
آيت الله امامي كاشاني با تقبيح اهانت به ساحت امام(ره) تاكيد كرد
ايستادن در برابر نظام و توهين به امام ، راه باطل است
آيت الله سبحاني تأ كيد كرد اصلاح متون درسي گام اول اسلامي شدن دانشگاه
صالحي: ايران سانتريفيوژهاي نسل 3 و 4 توليد مي كند
متكي : ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران براي جهانيان اثبات شده است
امام جمعه قم: نمي توانيم در توهين به امام و رهبري تماشاچي باشيم
نمايندگان كنگره آمريكا تاكيد كردند انزواي آمريكا در جهان نتيجه تحريم جديد كنگره عليه ايران
كامران دانشجو: بايد با متخلفان در دانشگاه ها برخورد شود
روزنامه صهيونيستي هاآرتص: توقف برنامه هسته اي ايران ديگر امكان پذير نيست
غدير خونين كربلا - 2 مصالح ساختماني بهشت



سردار وحيدي: اصرار بر تداوم حوادث پس از انتخابات خيانت محسوب مي شود

وزير دفاع اصرار برخي افراد بر تداوم فتنه هاي بعد از انتخابات را «خيانت» خواند.
سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در همايش روحانيون شاغل در وزارت دفاع، با بيان اينكه مكتب و فرهنگ عاشورا در انقلاب اسلامي ما جاري است گفت: اتفاقات جامعه ما نشان مي دهد كه نهضت عاشورا همچنان ادامه دارد.
وزير دفاع ادامه داد: البته بايد خدا را شكر بگوييم كه اين اتفاقات ضعف هاي درون جامعه را روشن مي كند و باعث مي شود تا ما براي رفع اين ضعف ها اقدام كنيم هر چند گاهي ضعف ها براي جامعه گران تمام مي شود.
وي ادامه داد: اين حوادث باعث به وجود آمدن نگراني و ناراحتي در جبهه جهاني ضداستعمار كه ايران پرچمدار آن است، شد و حتي در مسير اين جبهه نيز تزلزل هايي به وجود آمد كه اينها امري ناپسند و ناخوشايند است.
وحيدي با تاكيد بر اينكه اتفاقات اخير دقيقا در مسير خواست نظام سلطه بود، اظهار داشت: اينكه برخي بر ادامه اين مسير اصرار دارند، خيانت محسوب مي شود.
وزير دفاع با اشاره به برپايي مانورها و رزمايشهاي رژيم صهيونيستي و متحدانش در نقاط مختلف جهان گفت: اينها تنها براي از بين بردن حماس در غزه و يا حزب الله در لبنان مجهز نمي شوند بلكه هدف اصلي آنها ايران است و ما نبايد لحظه اي از دشمن غافل شويم.
وحيدي استقرار سيستم هاي ضدموشكي آمريكا در سرزمين هاي اشغالي را نيز در همين راستا ارزيابي كرد و گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران بزرگترين دشمن كشورهاي استعماري از جمله آمريكا و رژيم نامشروع صهيونيستي است.
وي تاكيد كرد: البته جمهوري اسلامي بسيار قدرتمند است و اگر دشمنان دست از پا خطا كنند چنان ضربه اي به آنان خواهيم زد كه فراموش نكنند و نفس هاي به شمارش افتاده آنها را تا مرز قطع شدن پيش خواهيم برد. ولي اينكه عده اي در داخل بيايند و شرايطي درست كنند كه كمك به دشمن باشد و بر اين كار اصرار بورزند، خيانت به ملت ايران است.
وحيدي صبر و بردباري رهبر انقلاب در حوادث اخير را يك حلم حسني توصيف كرد و افزود: اين بردباري حكيمانه رهبر انقلاب باعث شد تا برخي افراد فرصت فكر كردن و بازگشت به مسير انقلاب را پيدا كنند.
وزير دفاع خاطرنشان كرد: وزارت دفاع همواره موردتوجه جاسوسان خارجي بوده و آنها سعي مي كنند تا اين وزارتخانه را از وجود متخصصين و انديشمندان مؤمن و ولايتمدار خالي كنند كه روحانيون سازمان مي توانند با ايجاد يك الگوي مناسب، مانع از تحقق اهداف آنها شوند.
حجت الاسلام والمسلمين جمال الدين ميرمحمدي، رئيس سازمان عقيدتي- سياسي وزارت دفاع نيز در همين خصوص تاكيد كرد: اگر به مسايل روز توجه داشته باشيم، در مي يابيم كه دشمن آن قدر كار مي كند تا پيام هاي اسلام و عاشورا را به نحوي از جامعه اسلامي دور كند.
وي افزود: فتنه هميشه اين چنين باقي نمي ماند و گاهي اوقات به توطئه تبديل مي شود كه همگان درباره اين مسأله بايد هوشيار باشيم.

 



آيت الله امامي كاشاني با تقبيح اهانت به ساحت امام(ره) تاكيد كرد
ايستادن در برابر نظام و توهين به امام ، راه باطل است

سرويس فرهنگ و معارف-
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از برخي بداخلاقي ها و تفرقه افكني ها در سطح جامعه و تقبيح اهانت به ساحت امام(ره) تصريح كرد: اگر ديديد در دستگاه قضائي، اجرايي و تقنيني كسي كار اشتباهي انجام مي دهد نبايد به پاي اصل نظام حساب شود؛ اين نظام، نظام حق است و نبايد در برابر نظام حق ايستاد.
آيت الله محمدامامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران با اشاره به فرازي از بيانات اميرالمومنين(ع) در نهج البلاغه مبني بر اين كه «حوادث و مسائل اجتماعي گاهي با ابهام مواجه مي شود اما هرچه جلو برود معلوم مي شود حركت چطور بوده و وقتي به آخر حركت مي رسيم مي توان براي آن قيمت گذاشت و ديد آيا آن حركت حق است يا باطل» گفت: مي توان اتفاقات روز را نيز با اين بخش از نهج البلاغه بررسي كرد؛ چرا كه حوادثي اجتماعي رخ مي دهند كه از اول، آخرش پيداست و گاهي هرچه جلوتر مي رود ابتدايش معلوم مي شود.
وي به حوادث پس از انتخابات اشاره كرد و افزود: در همه جاي دنيا چنين اتفاقاتي رخ مي دهد و در انتخابات ها يكي پيروز مي شود و يكي مي بازد و گاهي مشاجراتي به وجود مي آيد؛ اما اصولا در كاغذ، سخن، رسانه، بحث علمي، دانشگاه ها و مراكز علمي و سياسي مطرح مي شود و اگر اين مسائل بخواهد به امور اجتماعي كشيده شود و در متن اجتماع و دانشگاه به صورت حركت هايي ظاهر شود بايد بررسي شود چيست و با يك چنين پديده اي چه بايد كرد.
امام جمعه موقت تهران هم چنين با اشاره به اين مطلب كه خطاب او به تمام علاقه مندان به كشور، انقلاب و امام(ره) است و مخاطب او ضدانقلابي ها و دشمنان پس پرده نيستند، گفت: روي سخن من با تمام كساني است كه در مشاجرات قرار گرفته اند، مي گويم كساني كه مشاجرات را شروع كرده اند و به مناسبت هاي مختلف راهپيمايي مي كنند به دنبال چه چيز هستند؟ چرا كه علي(ع) مي فرمايد: «نگاه كنيد به كجا مي رسيد و اگر در اتفاقي موضوع خوبي پيدا شد دنبالش رويد و اگر نشد از آن جدا شويد»، پس وقتي شما گفتيد، بوديد، نوشتيد، تشويق و پايداري كرديد، ظرف دشمنان را براي فعاليت آماده كرديد.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه با اشاره به برخي حركت ها بعد از انتخابات و مطرح شدن برخي شعارهاي زشت گفت: اخيراً با كمال تاسف به عكس امام اهانت شده است؛ امامي كه به فرمايش پيغمبر اكرم(ص) خطاب به علي(ع) گفت كه تو پرچم اسلام هستي. و در عصر ما كه عصر غيبت است و دسترسي به ولي امر معصوم حضرت حجت بن الحسن(عج) وجود ندارد، ولي امر مجتهد جامع الشرايط است كه پرچم انقلاب است؛ يعني امام(ره) شناسنامه، تابلو و اصل انقلاب است.
امام جمعه موقت تهران افزود: برادر و خواهر عزيز دانشگاهي و غيردانشگاهي، روحاني، كاسب، تاجر، از همه شما مي پرسم شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري ايراني» چيست و عليه شهدا سخن گفتن چه معنايي مي دهد؟ مي پرسم آيا اين حركت ها حق است يا باطل؟
وي تصريح كرد: پدرانه و برادرانه مي گويم دلم نمي خواهد نيروهاي علاقه مند به علي(ع) و انسان هاي علاقه مند به انقلاب كه در انقلاب خدمت كرده اند دچار انحراف شوند.
امامي كاشاني در ادامه به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آيت الله مفتح اشاره كرد و گفت: امام درباره وحدت حوزه و دانشگاه مي گويند پيوستگي حوزه و دانشگاه قدم اول است؛ پس چرا اين پيوستگي را سست مي كنيد و در دانشگاه هاي ما چه خبر است و اين شعارها چيست؟ مي پرسم اين شعارها به نفع كيست و چه كسي را احيا مي كند؟ در حالي كه دشمنان دور ما را گرفته اند آيا اين سوال حق است؟
خطيب جمعه تهران اضافه كرد: به صاحب اين روز كه امام حسين(ع) است اين شعارها باطل است؛ چون هر آنچه از آنها صادر مي شود باطل است؛ پس بايد كنار رفت تا دشمن تنها بماند و نتواند راه به جايي ببرد؛ همان طور كه مقام معظم رهبري مرتب در سخنانش بر وحدت تكيه مي كند؛ يعني وحدت در هدف انقلاب و اسلام و ولايت.
وي با بيان اين كه «اگر ولايت نباشد همه چيز به هم مي ريزد» تصريح كرد: اگر ولايت نباشد چه چيز مي ماند، مگر رهبري نباشد مي شود كشور را اداره كرد؟ وقتي رهبري وجود دارد يا رهبري ظلم است يا عدل كه رهبري ظلم را ملت ما طي قرن ها چشيده اند؛ پس وقتي رهبري فقيه جامع الشرايط وجود دارد، بايد به آن توجه كرد.
وي افزود: چه كار به افراد داريد؟ به شما پسر و دختر و دانشجو مي گويم در زمان علي(ع) و حكومت او نيز افرادي سر كار بودند كه ظالم بودند، اما علي(ع) بعدها آنها را برداشت؛ پس اگر ديديد در دستگاه قضايي، اجرايي و تقنيني موضوعاتي وجود دارد رويش حساب نكنيد، بلكه به حركت توجه كنيد كه چطور جلو مي رود. اگر كسي كاري انجام مي دهد نبايد به پاي اصل نظام حساب شود؛ اين نظام نظام حق است و نبايد در برابر نظام حق ايستاد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، خطاب به طرف ديگر مشاجرات نيز گفت: فضا را آرام نگه داريد و پريشان نكنيد؛ چرا كه گاهي عمل است كه عكس العمل را به وجود مي آورد. از سايت ها مي پرسم چه مي گوييد؟ شاهديم كه دروغ، راست، مخلوط و كذب را در سايت هاي خود منتشر مي كنند. البته به سايت هاي ضدانقلاب كاري ندارم، اما از شما كه علاقه مند به انقلاب هستيد، مي پرسم چرا سايت هايتان اين طور فضا را خراب مي كنند؟
امامي كاشاني گفت: پيغمبر به بلال فرمود بلند اذان بگو كه فضا را با معنويت همراه كند پس بي اطلاع و بي ربط سخن گفتن و فضا را خراب كردن كار درستي نيست و بايد به نظام اسلامي و جمهوري اسلامي رحم كرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با بيان اين كه بايد توجه كرد دشمن چطور عليه اسلام، انقلاب و ايران ما كار مي كند و ما بايد در مقابل آن وحدت داشته باشيم، گفت: مقام معظم رهبري بارها به وحدت توصيه مي كنند؛ پس به نداي ايشان توجه كنيم؛ چرا كه مي فرمايند با هم صميمي باشيد، البته حرف هايتان را بزنيد. مي توانيد حرف هاي خود را در كرسي هاي آزادانديشي كه پيشنهاد مقام معظم رهبري بوده است مطرح كنيد.
وي در ادامه گفت: در رسانه ها بحث هاي علمي بايد مطرح شود و بايد صداوسيماي دانشگاهي داشته باشيم و دانشگاه، سياسي- اقتصادي و اخلاقي باشد. صداوسيما بايد از مجموعه دانشگاهها باشد تا افراد مختلف حرف شان را بزنند و مطالب گفته شود و راه و چاه نشان داده شود.
آيت الله امامي كاشاني هرگونه اهانت و حركت هاي اين چنيني را به ضرر انقلاب دانست و افزود: وظيفه مان است كه فضا را تلطيف، صاف و آرام كنيم و در عين حال به سخن و كلام رهبري گوش فرا دهيم.
بنابراين گزارش، وي در خطبه اول نماز نيز با اشاره به روز اول ماه محرم و آغاز ايام عزاداري و سوگواري سيدالشهداء(ع) بر پاكسازي برخي گفتارها و رفتارها در اين ماه تاكيد كرد و گفت: گرچه درباره عاشورا كتاب ها، مقالات و سخنراني هاي بسيار منتشر شده است، اما مي بينيم اظهارنظرهاي گاه متخالف و گاه متضاد وجود دارد؛ پس نياز است بيشتر قيام امام حسين(ع) بررسي شود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اين نكته كه امام حسين(ع) در سال 50 هجري به مقام امامت رسيد، افزود: در سال 50 هجري كه امام مجتبي(ع) شهيد شد، امام حسين براي مدت 10سال در عصر معاويه زندگي كرد كه در اين دوران به علت فشارهايي كه وجود داشت هيچ حديثي از امام حسين(ع) وجود ندارد و اين يعني در مدت 10سالي كه امام حسين(ع) در زمان حكومت معاويه زندگي مي كرد، صدايي از خانه پيامبر به گوش نمي رسيد.
امامي كاشاني همچنين با بيان اين مطلب كه امام حسين(ع) دو راه پيش رو داشت و آنها اين بود كه يا با يزيد بيعت كند يا كشته شود، افزود: در اواخر راه بود كه سكينه دختر امام حسين(ع) از او خواست تا به مدينه برگردد اما امام حسين(ع) پاسخ داد «گر بگذارند مرغ آشيانه در آشيانه بخوابد كه مي خوابد»، از اين سخن امام حسين اين طور تعبير مي شود كه اگر يزيد كاري به امام حسين(ع) نداشت به مدينه برمي گشت اما اين سخن امام حسين(ع) چنين معنايي ندارد، بلكه ايشان به زيبايي به مرغ تعبير مي كند و مي گويد دخترم پدر تو هر كجا كه باشد مي كشندش؛ چنانكه اگر امام حسين(ع) بيعت مي كرد همه چيز از بين مي رفت.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با بيان اين كه شهادت امام حسين(ع) بايد با تشريفات انجام مي شد و بايد به صورت قيام شكل مي گرفت تا نقش ماندگاري در تاريخ داشته باشد، گفت: امام حسين(ع) مي خواست به صورت تشكيلاتي و تشريفاتي قيامي رخ دهد؛ چرا كه ايشان به دنبال قيام در جهت شهادت بود و نه قيام براي حكومت، تا اين قيام در تاريخ و دنيا ماندگار شود.
وي به صبر و استقامت امام حسين(ع) نيز اشاره كرد كه در روز عاشورا جايگاه خود را پيدا كرد و افزود: در هر جراحتي كه به امام حسين وارد مي شد، صبر جاي خود را پيدا مي كرد؛ يعني استقامتي كه در راه خدا وجود دارد «اساس» است و بدون ترديد امام حسين(ع) قصد قيام داشت و مي دانست قيامش به شهادت او و اسارت اهل بيتش منجر و درسي مي شود براي جامعه بشريت تا انسان ها زير بار ظلم نروند و از اين پس خون هر شهيدي كه در راه خدا كشته مي شود، به خون امام حسين(ع) مي رسد.

 



آيت الله سبحاني تأ كيد كرد اصلاح متون درسي گام اول اسلامي شدن دانشگاه

يكي از مراجع تقليد گفت: براي اسلامي شدن دانشگاه ها ابتدا بايد متون درسي اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله جعفر سبحاني، پنج شنبه شب در ديدار كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در سخناني با بيان اين مطلب افزود: در اين ميان علوم انساني كه مستقيم با انديشه و فكر و تفكر دانشجويان مرتبط است از اهميت ويژه اي برخوردار است.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: با توجه به حضور 2 ميليون دانشجو در عرصه علوم انساني متون درسي و اساتيد دانشگاه ها بسيار مهم و حساس است.
آيت الله سبحاني گفت: در دانشگاه ها همه مكاتب غربي تدريس مي شود اما در كنار آنها نقدي وجود ندارد و اين بسيار خطرناك است.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: اساتيد علوم انساني كه فلسفه هاي غربي را تدريس مي كنند بايد با اعتقاد به خدا و مكتب والاي اسلام آنها را براي دانشجويان تكميل كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: مادامي كه در دانشگاه اختلاف باشد تقوا در آن راهي ندارد و اين مسئله براي كشور و مراكز ديني هم صدق مي كند.
آيت الله سبحاني با اشاره به ضرورت جداسازي دختران و پسران در دانشگاه ها گفت: جواني كه وارد دانشگاه مي شود آمادگي آلوده شدن را دارد و از عصمت يوسفي هم بي بهره است.
وي با بيان اينكه اين جداسازي حتي در كشورهاي غربي نيز آزمايش شده و جواب داده است، تاكيد كرد: هزينه كردن براي انجام اين كارها بسيار خوب و پسنديده است و بر افزايش قدرت علمي دانشجويان بي ترديد تأثيرگذار خواهد بود.

 



صالحي: ايران سانتريفيوژهاي نسل 3 و 4 توليد مي كند

رئيس سازمان انرژي اتمي اعلام كرد كه نسل جديد سانتريفيوژها به نام هاي IR4 و IR3 در كشور در حال توليد است.
«علي اكبر صالحي» روز پنج شنبه در گفت وگو با چند منبع داخلي در خصوص تعداد سانتريفيوژهاي فعال در تاسيسات هسته اي كشورمان گفت: اين تعداد بالاي شش هزار سانتريفيوژ است.
وي افزود: درحال حاضر نسل هاي جديد سانتريفيوژ را وارد فعاليت هاي غني سازي كرده ايم كه اين نسل هاي جديد به سرعت آزمايشات لازم را پشت سر مي گذرانند.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: ما در حال برپايي زنجيره هاي «شاهد» هستيم تا بتوانند مشكلات نسل هاي جديد را خوب ارزيابي كنند، اما عجله اي به مفهوم اينكه به سرعت وارد توليد صنعتي آن شويم، نداريم.
وي در عين حال اضافه كرد: اين درست نيست كه ما بدون طي مراحل فني و صنعتي بخواهيم وارد توليد نسل هاي جديد سانتريفيوژ شويم.
به گفته وي مراحل و فرايندها بايد طي شوند تا اطمينان لازم حاصل شود كه اين ماشين ها قابليت توليد در تيراژهاي بالا را دارند.
صالحي با بيان اينكه نسل جديد سانتريفيوژها IR4 و IR3 نام دارند، گفت: براي اينكه فضاي رقابت ايجاد شود دو گروه در بحث نسل هاي جديد فعاليت مي كند. رئيس سازمان انرژي اتمي ابراز اميدواري كرد كه تا پايان سال آينده بتوان از نسل هاي جديد سانتريفيوژ با رفع تمامي مشكلات و معايب استفاده كرد.
صالحي درباره راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر نيز خاطرنشان كرد اين نيروگاه جلوتر از جدول زماني تعيين شده پيش مي رود و سه تست ديگر تا راه اندازي اين نيروگاه باقي مانده است. وي گفت: تقريبا مي توان گفت كه سه تست ديگر تا راه اندازي نيروگاه بوشهر باقي مانده كه يكي «تست گنبد فلزي» است كه تستي ساده مي باشد و ديگري «تست 110 بار» و تست نهايي «تست آب گرم» مي باشد و پس از آن نيروگاه آماده راه اندازي است. صالحي اضافه كرد: در صورتي كه اتفاق ويژه اي رخ ندهد در ماه هاي آينده شاهد راه اندازي نيروگاه بوشهر خواهيم بود.

 



متكي : ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران براي جهانيان اثبات شده است

وزير امور خارجه كشورمان تأكيد كرد كه ماهيت برنامه صلح آميز هسته اي ايران با ده ها سند محكم حقوقي و هزاران بار راستي آزمايي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي براي جهانيان اثبات شده است.
به گزارش ايرنا «منوچهر متكي» در حاشيه «اجلاس جهاني مقابله با تغييرات اقليمي سازمان ملل» در دانمارك در پاسخ سأال خبرنگاري مبني بر اينكه «سعود الفيصل وزيرامور خارجه عربستان سعودي در اظهاراتي گفته است نبايد به ايران اجازه داد از سلاح اتمي برخوردار شوند» گفت: ما مايل نيستيم به اينگونه اظهارات كه با اغراض نامشخص مطرح مي شود، خود را مشغول سازيم.
وي افزود: بيان اظهارات غير حقوقي از اين و آن هرگز نمي تواند خدشه اي بر بنيان هاي محكم قانوني و حق طلبانه ماهيت صلح آميز برنامه هسته اي ايران وارد كند.
متكي در پاسخ به سأال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه «وزير امور خارجه مصر برنامه هسته اي ايران را منشأ نگراني دانسته و رويكردهاي ايران را در تعامل با كشورهاي غربي تشنج زا اعلام كرده است»، گفت: بعيد مي دانم اينگونه اظهارات غيرمستند، به صورت واقعي از سوي مقامات مصري مطرح شده باشد.
وزير امور خارجه ايران ادامه داد: چنانچه اينگونه اظهارات صحت داشته باشد، ما توصيه مي كنيم كه دوستان مصري قدري درطرح اظهارات خويش تأمل حقوقي كنند زيرا اينگونه مواضع در خدمت منافع كشورهاي اسلامي و عربي نيست بلكه خوشايند دولتمردان صهيونيستي است كه در همسايگي مصر و با زيرپا گذاردن تمامي مقررات آژانس انرژي اتمي، با برخورداري از 020 كلاهك اتمي منبع نگراني و تهديد واقعي براي همه منطقه هستند.

 



امام جمعه قم: نمي توانيم در توهين به امام و رهبري تماشاچي باشيم

امام جمعه قم گفت: نبايد در داخل كشور برخي از افراد به امام، ولايت فقيه، رهبري، مراجع عظام تقليد و ديگر شخصيت هاي نظام توهين كنند و ما در برابر اين توهين ها فقط تماشاچي باشيم.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله «ابراهيم اميني» در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به شرايط اخير كشور و اتفاقات 16 آذر تصريح كرد: ما در روزهاي اخير شاهد توهين به عكس امام توسط برخي از گروه ها بوديم كه اين اقدام در كشور اسلامي ايران باورنكردني بود.
وي توهين به امام خميني را توهين به همه مقدسات، مرجعيت، رهبري، ولايت فقيه و همه كساني كه براي پيروزي انقلاب اسلامي زحمت كشيدند دانست و اظهار داشت: توهين به عكس امام نگراني و ناراحتي متدينين و انقلابيون را به دنبال داشت.
وي با بيان اينكه هتك حرمت به ساحت مقدس امام راحل خواسته دشمنان نظام و انقلاب اسلامي بود، گفت: همواره ولايت فقيه و رهبري پشتوانه نظام بوده است و اگر رهبري هاي امام و مرجعيت ديني ايشان نبود، پيروزي انقلاب اسلامي كاري دشوار و حتي غيرممكن به نظر مي رسيد.
امام جمعه قم با اشاره به اينكه حفظ شخصيت هاي ارزشي نظام در بقاي آن تأثير بسزايي دارد، گفت: دشمنان اين مسئله را دريافته و سعي دارند كه از هر راهي به شخصيت هاي برجسته انقلاب ضربه بزنند و در اين ميان برخي از افراد در داخل كشور نيز از روي جهل و ناداني تابع دشمنان هستند كه چنين اتفاقاتي براي كشور بسيار خطرناك است.
آيت الله اميني با تأكيد بر اينكه مردم ما همواره هوشيار بوده و اجازه توهين به شخصيت هاي نظام را نمي دهند، تأكيد كرد: مردم بيدار ايران اسلامي همواره در برابر توطئه هاي دشمنان هوشيارانه اقدام كرده و پاسخ دندان شكني به آنها داده اند.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت فرا رسيدن ماه محرم و ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان تأكيد كرد: ماه محرم فرصت بسيار خوبي براي ترويج افكار و انديشه هاي والاي سيدالشهدا است.
وي با اشاره به بدعت قمه زني گفت: مراجع عظام تقليد مسئله قمه زني را حرام اعلام كرده اند و چنين اقدامي به هيچ وجه زيبنده شيعيان نيست و نبايد صورت گيرد.
امام جمعه قم همچنين با بيان اينكه مجالس عزاي امام حسين(ع) نبايد به هيچ وجه سياسي شود، تصريح كرد: اين مراسم ها بايد سبب ايجاد وحدت و جلوگيري از تفرقه باشد.

 



نمايندگان كنگره آمريكا تاكيد كردند انزواي آمريكا در جهان نتيجه تحريم جديد كنگره عليه ايران

سرويس سياسي-
تصويب تحريم هاي يكجانبه عليه ايران توسط كنگره آمريكا در قدم اول با مخالفت هاي جالب توجهي از جانب برخي نمايندگان اين كنگره مواجه شده است.
مجلس نمايندگان آمريكا، هفته گذشته در اقدامي خصمانه و خلاف رويكرد اعلامي مورد ادعاي دولت اين كشور در قبال برنامه هسته اي ايران، لايحه تحريم هايي را كه عليه صادرات بنزين به كشورمان تنظيم شده بود، تصويب كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين لايحه به باراك اوباما اين اختيار را مي دهد كه به نحو مناسبي شركت هايي را كه محصولات نفتي پالايش شده يا توانايي توليد آن را به تهران ارائه مي دهد از انجام تجارت با آمريكا منع كند.
«هاوارد برمن»، نماينده دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران مدعي شد: دورنماي يك ايران هسته اي يكي از جدي ترين و ضروري ترين چالش هاي استراتژيكي است كه آمريكا با آن رو به رو است و ما بايد از همه ابزارهاي ديپلماتيكي كه در اختيار داريم(از جمله تحريم هاي شديدتر) استفاده كنيم تا جلوي چنين چيزي را بگيريم.
مجلس نمايندگان آمريكا اين لايحه را با 412 رأي موافق و 12 رأي مخالف تصويب كرد. اين لايحه بايد در مجلس سناي آمريكا تصويب شود تا اين لايحه به شكل قانون درآيد. «استفان لينچ» يك عضو مجلس نمايندگان آمريكا با انتقاد از اين لايحه و با مقايسه كردن آن با تحريم هاي آمريكا عليه كوبا هشدار داد: اين امر مي تواند ايراني ها را عليه آمريكا بشوراند.
«ران پال» نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا نيز از ديگر كساني بود كه از اين لايحه انتقاد كرد.
وي گفت: اين لايحه مردم ايران را عليه ما متحد مي كند.
- دنيس كوسينيچ نماينده ايالت اوهايو در كنگره آمريكا كه به لايحه موسوم به قانون تحريم فرآورده هاي پالايش شده نفتي ايران راي مخالف داده است، نتيجه اعمال چنين تحريم هايي عليه ايران را معكوس خواند.
وي در بيانيه اي كه در وب سايت كنگره آمريكا منتشر كرد، ضمن مخالفت شديد با اين لايحه، در ذكر دلايل اين مخالفت نوشت، اين تحريم ها كه سد راه مذاكرات جاري دولت اوباما با ايران مي شود، به منزله جنگ اقتصادي عليه ملت ايران است و ما را به رويارويي غيرضروري و احتمالا نظامي با ايران نزديك تر مي سازد.
كوسينيچ افزود: جيمز اشتاينبرگ، معاون وزير خارجه در نامه اي به جان كري رئيس كميته روابط خارجي سنا، به احتمال در مدنظر قرار دادن اين لايحه در زماني كه دولت اوباما به مرحله حساسي از مذاكرات ديپلماتيك خود با ايران وارد شده است، اعتراض كرد، اشتاينبرگ در اين نامه نوشت: با توجه به شرايط موجود، از اين نگرانم كه اين لايحه در شكل كنوني خود، ممكن است به جاي تقويت وحدت بين المللي و پشتيباني از تلاش هاي ما، آن را تضعيف نمايد.
كوسينيچ در ادامه اين بيانيه خاطرنشان كرد: گرچه اين لايحه مدعي حمايت از تلاش هاي ديپلماتيك بين المللي به منظور متوقف ساختن برنامه غني سازي اورانيوم ايران است اما، عملا اين تلاش ها را تضعيف مي كند.
به گفته وي، تصويب قانوني كه رئيس جمهور را مجبور به حركت در يك جهت مشخص مي كند، علاوه بر اينكه ابزارهاي قابل استفاده براي دولت را به طور قابل ملاحظه اي محدود مي كند و قدرت رئيس جمهور و تيم ديپلماتيك او را كاهش مي دهد، باعث ايجاد تصويري منفي از ايالات متحده در منطقه، آن هم در زماني مي گردد كه براي موفق شدن در مذاكرات با ايران نيازمند پشتيباني گسترده بين المللي است.
وي افزود: اين لايحه، اتفاق نظر نادري را نيز كه شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب چندين قطعنامه در مورد ايران از خود به نمايش گذاشت، تضعيف مي كند و به جاي آنكه ايران را در جامعه بين المللي منزوي كند، آمريكا را منزوي خواهد كرد. به گفته اين نماينده كنگره، مجبور كردن ملت ايران به پرداخت بهاي بيشتر براي بنزين، به درگيري ميان حكومت و مردم اين كشور نمي انجامد بلكه باعث افزايش احساسات ضد آمريكايي خواهد گرديد.
كوسينيچ در بخش پاياني بيانيه اش آورده است: براساس لايحه تحريم ايران، اقدامات هسته اي غيرقانوني حكومت تهران، علاوه بر ساخت سلاح هاي غيرمتعارف و موشك هاي بالستيك و حمايت از تروريسم بين المللي، تهديدي جدي براي امنيت آمريكا و متحدانش در اروپا، خاورميانه، و سرتاسر جهان محسوب مي شود. در واقع به طرح تهمت هاي خطرناكي مي پردازد كه از سوي آژانس مردود شمرده شده است و راه را براي ارتكاب همان اشتباهاتي هموار مي نمايد كه قبلا در عراق مرتكب شديم. ما ديگر قدرت پرداخت هزينه ارتكاب همان اشتباهات را به قيمت جان مردم بي گناه ايران نداريم.
روزنامه روسي نزاويسيايا گازتا درباره اقدام نمايندگان مجلس آمريكا در تصويب لايحه تحريم هاي جديد عليه ايران نوشت: بعيد است كه سناي آمريكا با مصوبه كنگره اين كشور براي تاييد اعمال تحريم ايران موافقت كند و باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا نيز مخالف اين سياست است. نزاويسيايا گازتا مي افزايد: مصوبه نمايندگان آمريكا نوعي هشدار به ايران است تا در صورت فقدان اقدام مؤثر گروه 1+5 عليه ايران، آمريكا بطور مستقل به اعمال تحريم عليه اين كشور مبادرت كند.
روزنامه انگليسي «گاردين» نيز در تحليلي با اشاره به تلاش هاي آمريكا براي جلب حمايت كشورهاي ديگر در تحريم ايران نوشت: ايران تسليم تحريم ها نمي شود.
اين روزنامه نوشت: تحريم ها شايد قوي ترين ابزار بين المللي باشد اما نبود اراده سياسي و افتخار ايراني ها به خود مانع موثر شدن اين تحريم ها مي گردد.

 



كامران دانشجو: بايد با متخلفان در دانشگاه ها برخورد شود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد كه روسا و حراست دانشگاه ها پيگير شناسايي و معرفي عناصر فتنه در حوادث اخير هستند.
«كامران دانشجو» در حاشيه مراسم هفتمين هم انديشي حوزه و دانشگاه با موضوع تحول در علوم انساني در جمع طلاب و روحانيون و دانشگاهيان قم گفت: قائل به كاپيتولاسيون دانشگاهي نيستم چرا كه عده اي در گذشته اين امر را براي برخي اهداف حزبي خود قرار داده بودند.
دانشجو اضافه كرد: دانشگاه ها بايد براي نظام نيرو تربيت كنند نه اين كه براي حزب خاصي نيروسازي نمايند.
وي ابراز داشت: هركس در دانشگاه مرتكب خلافي شد بايد با او برخورد كرد و در اين راستا كاپيتولاسيون در دانشگاه ها معنايي ندارد. دانشجو افزود: دانشگاهي مانند دانشگاه تهران حدود 35 هزار دانشجو دارد و اگر در اين بين حدود 200 دانشجو حركتي انجام مي دهند كه با خواست جامعه در تضاد است نبايد آن را به حساب كل دانشگاه گذاشت.

 



روزنامه صهيونيستي هاآرتص: توقف برنامه هسته اي ايران ديگر امكان پذير نيست

روزنامه صهيونيستي هاآرتص طي گزارشي اعلام كرد اسرائيل در خصوص نحوه برخورد با برنامه هسته اي ايران دچار سردرگمي شده و برخي رهبران اين رژيم معتقدند كه متوقف ساختن اين برنامه در حال حاضر ممكن نيست.
پايگاه اينترنتي روزنامه «هاآرتص» در تحليلي به قلم «عالوف بن» و «مورس هارل» مدعي شد: اين امكان وجود داشت كه چند سال قبل مشكل برنامه هسته اي ايران با حمله اي شديد و نيز خطر كمتر حل شود، زيرا در آن برهه زماني، برنامه هسته اي ايران فقط به يك مركز، يعني تاسيسات غني سازي در اصفهان وابسته بود؛ اگر اين تأسيسات بمباران شده بود، ايران مقادير زيادي مواد خام را براي غني سازي اورانيوم از دست مي داد و برنامه هسته اي اين كشور سال ها به عقب مي افتاد.
اين روزنامه ادامه داد: اما در آن زمان اتفاقي نيفتاد و ايراني ها به فعاليت هاي هسته اي خود ادامه دادند و تاسيسات هسته اي در سراسر كشور پراكنده شدند و مواد خام در زاغه هاي زيرزميني مستحكمي قرار داده شد كه هدف قرار دادن آنها را دشوارتر مي سازد.
هاآرتص با اشاره به اقدامات تلافي جويانه ايران در صورت حمله احتمالي اسرائيل تصريح كرد: تهران اين هفته يك موشك دوربرد آزمايش و يك توافقنامه دفاعي با سوريه امضا كرد و هفته اي يك بار يكي از مقامات ارشد ايران تهديد مي كند اسرائيل در صورت حمله به ايران با پاسخي دردناك و ويرانگر روبرو مي شود؛ با اين وجود كارشناسان امنيتي و نظريه پردازان نظامي احتمال حمله اسرائيل را بسيار كم مي دانند، اين افراد مي گويند اسرائيل بدون موافقت كاخ سفيد اقدام نخواهد كرد.
اين گزارش همچنين افزود: حمله اسرائيل به ايران منافع راهبردي آمريكا را به خطر مي اندازد كه اين منافع راهبردي عبارتند از قصد آمريكا براي حضور نظامي در عراق تا اواخر سال 2011، عرضه نفت و ثبات حكومت هاي حاشيه خليج فارس؛ اين منافع ايجاب مي كنند كه اسرائيل مجبور باشد از اوباما مجوز حمله را دريافت كند.
نويسندگان اين تحليل به علاوه معتقدند، بسيار جاي ترديد وجود دارد كه نتانياهو بتواند يا بخواهد به تنهايي برضد ايران اقدام كند و اسرائيل را بدون حمايت نظامي يا سياسي آمريكا در برابر واكنش شديد تهران قرار دهد.
اين گزارش در ادامه به ارزيابي هزينه هايي كه اسرائيل در صورت حمله به ايران متحمل خواهد شد پرداخت و عنوان كرد: ژنرال اسحاق بن يسرائيل كه متخصص تحقيق عمليات در نيروي هوايي بوده و سال 1981 در برنامه ريزي حمله به رآكتور عراق شركت داشته است برآورد كرد اسرائيل با حدود هشتاد فروند موشك ايران هدف قرار خواهد گرفت كه اين تعداد تقريبا دو برابر موشك هايي است كه صدام سال 1991 در زمان جنگ خليج فارس به طرف تل آويو، حيفا و ديمونا پرتاب كرد.
به عقيده بن يسرائيل ايراني ها از حز ب الله نيزاستفاده خواهند كرد و حزب الله براي مانع شدن از حملات اسرائيل به تاسيسات آنها حمله خواهد كرد.
اين ژنرال بازنشسته اسرائيلي افزود: حزب الله بيش از زمان جنگ دوم لبنان موشك در اختيار دارد و تعداد موشك هايي كه به طرف اسرائيل پرتاب خواهد شد بيشتر از آن زمان خواهند بود.
در ادامه اين گزارش آمده است: اسرائيل همچنين با اين موضوع روبرو است كه بشاراسد رئيس جمهور سوريه، به حمايت از ايران در اين جنگ خواهد پرداخت يا اينكه موضعي بي طرفانه در پيش مي گيرد.
هاآرتص در نهايت تصريح مي كند: حتي اگر اوباما با حمله اسرائيل موافقت كند ، مسئله واقعي فراروي آنها به ارزيابي مزايا و خسارت هاي اين حمله مربوط مي شود.
اين حمله هزينه هاي راهبردي فراواني را براي اسرائيل به همراه دارد كه در صورت عدم موفقيت خسارت هاي آن دوچندان خواهد شد.
اين روزنامه افزود: اين هزينه هاي راهبردي عبارتند از اينكه اسرائيل به عنوان دولتي جنگجو و متجاوز محكوم خواهد شد، قيمت نفت افزايش مي يابد، آمريكا و متحدانش در خليج فارس با پيامدهاي منفي روبرو خواهند شد و مهم تر از همه اينكه ايران قرباني تهاجم اسرائيل تلقي خواهد شد و اين مشروعيت را به دست مي آورد تا برنامه هسته اي خود را از سر گيرد.

 



غدير خونين كربلا - 2 مصالح ساختماني بهشت

خداي سبحان به ما زمين داد، امّا گفت: تو بايد آباد كني؛ به ما برزخ داد، گفت: تو بايد آباد كني؛ به ما قيامت داد، به ما گفت: تو بايد آباد كني ! به ما بهشت داد، يعني زمين بهشت را داد؛ گفت: تو بايد غرف مبنيّه بسازي. بنابراين بهشت را انسان مي سازد، قيامت و برزخ ودنيا را انسان مي سازد. امّا اينكه دنيا را انسان مي سازد چون فرمود: هو انشأكم م ن الأرض و استعمركم ف يها(1). شما را از زمين رويانيد، يعني ماده اصلي بدني تان از زمين است، گرچه آن جان ملكوتي تان از جهان ديگر مي آيد؛ و نفخت ف يه م ن روح ي (2).
طلب نمودن خداي سبحان از بندگان مبني بر آباد نمودن دنيا
و آخرت خويش
و خدا « استعمار » كرد، يعني از شما به شدّت و ج د طلب كرد كه زمين را آباد كنيد؛ و استعمركم ف يها.يك موحّد بر اساس قوانين عدل،جهان را آباد مي كند، يك مشرك بر اساس قوانين هوا و هوس، زمين را به ويراني تبديل مي كند. اينكه فرمود: ظهر الفساد ف ي البرّ و البحر ب ما كسبت ايد ي النّاس (3)، از همين قبيل است.
برزخ را هم خود انسان بايد بسازد كه روضأ م ن ر ياض الجنّه؛ صحنه قيامت هم كه روشن است، و اين 50 هزار سال براي مؤمن به اندازه وقت يك نماز 4 ركعتي است وانسان آن رامي سازد.در بهشت هم كه ارض الجنّه ق يعان (4)؛ غرف مبنيّه را خود انسان مي سازد.
عقائد، افعال و اعمال صالح انسان؛ مصالح ساخت جايگاه بهشتي او
وقتي وجود مبارك پيامبر (ص) در معراج ملاحظه كردند كه فرشته هائي مشغول ساختن ديوارند، ل بنأ م ن ذهب و ل بنأ م ن ف ضّ ه(5)؛ و گاهي دست از كار بر مي دارند، حضرت سئوال كرد: چرا اينها دست از كار بر مي دارند ؟ پاسخ دادند: اينها منتظر مصالح ساختماني اند. مصالح ساختماني؛ عقائد صحيح، اقوال صحيح، و افعال صحيح است كه به عنوان تمثيل و نه تعيين مطرح مي كند، آنجا سخن از لا له لا الله و سبحان الله و سائر اذكار به ميان آمده (6).
غرض آن است كه: هدف انسانيّت،معرفت و عبادت است، و اگر اين هدف آسيب ببيند؛ انبياء با تعليم كتاب و حكمت، و صديقين و صلحاء و شهداء با بذل خون و تحمّل شهادت و اسارت، اين هدف را احياء مي كنند وخداي سبحان همه علل و عوامل ظاهري و باطني را ارسال و مبعوث مي كند تا جلوي اين انهدام هدف را بگيرد.
رواج جاهليّت در دوران بني اميّه، زمينه ساز قيام حسيني
سالار شهيدان (ع) زماني قيام كردند كه جهان اسلام به جاهليّت قبلي خود برگشته بود؛ يعني معاويه بعد از جريان صلح تحميلي كه حاكم مطلق خاورميانه شد، جاهليّت را زنده كرد.
آنطوري كه جناب ابوريحان بيروني و ابوالحسن عامري كه از بزرگان قبل از هزار سالند، نقل كرده اند: معاويه بعد از اينكه در خاورميانه سلطه مطلق پيدا كرد، بت هائي را كه در غرب حجاز بود و آنها رابه عنوان غنائم جنگي آورده بودند؛ اين بت ها را بازسازي و نوسازي مي كرد، مرصّع و مزيّن مي كرد، و از راه كشتي براي سلاطين هند مي فرستاد كه بت پرست بودند، و از اين راه درآمدي تحصيل مي كرد. اين كسي كه گاهي به عنوان اميرالمؤمنين، گاهي به عنوان خليفه رسول الله، گاهي هم مايل بود اورا به عنوان خليفه الله خطاب كنند؛ بت فروشي را رسماً تجويز كرده بود.
سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب ديد اين همان جاهليّت كهنه است به صورت اسلام ! كه خليفه مسلمين گذشته از آن فجايع و معاصي داخلي و عملي،بت فروشي را رسماً تجويز مي كند. سالار شهيدان (ع) اوضاع را بررسي كرد و سخنراني كرد، گفتمان داشت، گفتگو داشت، حجت الهي را بر مردم تمام كرد، مصاحبه كرد، مناظره كرد. بعد از مرگ معاويه، وقتي خواستند براي يزيد از آن حضرت بيعت بگيرند؛ كاملاً مقاومت كرد، مبارزه كرد. لكن ديد اگر چنانچه در مدينه بماند، اورا هم مثل امام حسن مجتبي (ع) شهيد مي كنند، و در همان مدينه به خاك مي سپارند، و صداي مباركش خاموش مي شود.
علّت مهاجرت امام حسين (ع) از حجاز به عراق
يكي از ابتكارات غدير خونين كربلا اين بود كه وجود مبارك حسين بن علي بن أبيطالب (ع) از حجاز به عراق مهاجرت كرده است،. گاهي هجرت از مكه به مدينه است، گاهي از مدينه به كوفه است، گاهي از مدينه به كربلاست؛ تا خواست الهي چه باشد و زمانه چه اقتضاء كند. وجود مبارك پيامبر از مكه به مدينه، وجود مبارك حضرت امير از مدينه به كوفه، وجود مبارك امام حسين از مدينه به كربلا.
و سرّ اينكه عراق را انتخاب كرد ، كوفه هدف بود؛ اين بود كه رجال علمي در كوفه و بصره فراوان بودند. وجود مبارك حضرت امير عدّه زيادي را در كوفه و بصره تربيت كرده بود. و اگر حضرت در همان مدينه قيام مي كرد؛ همانطوري كه الآن بقيع، قبر 4 امام را مظلومانه در بر دارد، قبر امام حسين(ع) را هم مظلومانه در بر مي گرفت، مي شد 5 امام ! ديگر سخن از كربلا و قيام حسيني و آن شور و شعوري كه مردم نسبت به بارگاه ملكوتي حسين بن علي بن أبيطالب (ع) داشتند، نبود.
اين از انتخاب هاي درست و اساسي وجود مبارك آن حضرت بود كه عراق را انتخاب كرد، چون گذشته از اينكه خودشان آمدند، و اوضاع اقليمي عراق را عوض كردند؛ بغداد سابقه درخشاني هم از اين جهت داشت،لذا وضع سرزمين عراق را با نزول ا جلال خودشان عوض كردند. وجود مبارك أبي عبدالله ديد خاورميانه كلّاً در آتش است و هيچ راهي نيست ولذا براي اينكه هم جلوي ظلم اموي را بگيرد، هم مردم را از جهل علمي برهاند؛ از مدينه خارج شدند، به طرف مكه.
انجام عمره مفرده توسط سالار شهيدان (ع)
و ايراد سخنراني هاي روشنگرايانه
آن روز در مكه مثل الآن كه يك صبغه بين المللي دارد، كنگره جهاني بود و مردم در آن كنگره جهاني حضور پيدا مي كردند. وجود مبارك أبي عبدالله از همان اوّل، قصد ( عمره مفرده ) داشت. به هيچ وجه قصد حج تمتع نداشت تا حج را به عمره تبديل كند ! گرچه در كتاب هاي مقتل اينچنين آمده است كه حسين بن علي (ع) قصد حج داشت، و حج را به عمره تبديل كرد؛ ولي آنطوري كه در بحث هاي فقهي ما هست، مرحوم كليني و سائر محدّثان نقل كرده اند، روايت معتبر معاويه بن عمار هم هست (7)؛ وجود مبارك أبي عبدالله از همان اوّل به قصد عمره مفرده حركت كرد، نه به قصد حج ! چون مي دانست كه بايد روز ترويه از مكه خارج بشود، و به طرف كوفه حركت كند. نه مسدود بود و نه محصور ! هيچ راهي براي تبديل حج به عمره نبود؛ از همان اوّل به اين قصد بود. فاصله بين مدينه و مكه را با گفتگو، گفتمان، نامه، پيام، سئوال و جواب توجيه كرد؛ در خود مكه هم سخنراني هاي فراوان كرد. قبل از آن سال، سال هاي قبل از مرگ معاويه؛ مكه مشرّف مي شدند با برادرش امام حسن، و پاي پياده حركت مي كردند؛در منا سخنراني مي كردند، افشاگري مي كردند، مردم را روشن مي كردند.
تحليل ناب سيدالشهداء (ع) از جريان « مرگ »، در مكه
ولي اين بار كه جريان بيعت گيري براي يزيد مطرح شد؛ شخصاً وارد مكه شد، مردم را روشن كرد؛ و آن سخنراني ناب و نام آور را ايراد كرد كه: خطّ الموت علي ولد آدم مخطّ الق لاده علي ج يد الفتاه (8). مرگ را به عنوان زيور و زينت انتخاب كرد، چون به همه مردم فهماند كه انسان،مرگ را مي ميراند، نه اينكه مرگ انسان را بميراند ! چون انسان ذائ قه الموت است، نه موت ذائ ق النسان ! خداي كريم در قرآن نفرمود: كلّ نفس يذوقها الموت ! هر كسي را مرگ مي چشد؛ فرمود: هر كسي،مرگ را مي چشد، كلّ نفس ذائ قه الموت (9). چون انسان ذائق موت است، و هر ذائقي، مذوق را هضم مي كندو انسان مرگ را هضم مي كند.ودر حقيقت ما مرگ را مي ميرانيم.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( غدير خونين كربلا ) قم ـ دي 1378
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) هود / 61 (2) حجر / 29 و ص / 72 (3) روم / 41
(4) برداشت از: مستدرك الوسائل / 5 / 326 (5) وسائل الشيعه / 7 / 188
(6) اشاره به:وسائل الشيعه / 7 / 188 و 189 (7) اشاره به:الكافي / 4 / 535
(8) بحار الأنوار / 44 / 366 (9) آل عمران / 185
خوان حكمت دردهه اول محرم هر روز منتشر مي شود

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14