(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 آذر 1388- شماره 19538
 

دستگيري اعضاي باند بزرگ سارقان كامپيوتر خودرو
رئيس قوه قضائيه در جمع رؤساي دادگستري هاي كشور خبر داد تسريع در رسيدگي به پرونده هاي كلان اقتصادي
شهرهاي هوشمند
رئيس سازمان نظام روانشناسي كشور: از هر 4 ازدواج يكي در آستانه طلاق قرار دارد
علت ايجاد ترك در بناهاي اطراف ميدان امام اصفهان اعلام شد
تصادف در محور زاهدان - بم 30 كشته و مجروح به جا گذاشت
دادستان تهران: خانقاه درويشان نعمت اللهي تعطيل نشده است
توصيه هاي وزارت بهداشت به عزاداران حسيني
درگيري مسلحانه 2 همسايه در تهران
سرقت از مشتريان بانك به شيوه زاغ زني
واكسن هاي فرانسوي ويژه زنان باردار بي خاصيت از آب درآمد
واژگوني ميني بوس در محور دهلران-مهران 15 دانش آموز راهي بيمارستان شدند
بارش باران در مناطق مركزي و نيمه شرقي كشور
3 نفر در انديمشك به قتل رسيدند
سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشي در برازجان
حوادث كوتاه از كشور



دستگيري اعضاي باند بزرگ سارقان كامپيوتر خودرو

ماموران پليس موفق به دستگيري اعضاي يك باند بزرگ سارقان كامپيوتر خودرو شدند.
ماموران كلانتري 144 در منطقه تهرانپارس در بازرسي از يك خودرو پرايد تعداد 9 دستگاه ECU كامپيوتر خودرو كشف و پس از توقيف خودرو راننده آن به نام بهمن 25 ساله را به كلانتري منتقل كردند.
طي بازجويي هاي اوليه نامبرده به همكاري با 3 نفر از دوستانش اعتراف كرد.
به گزارش فارس كارآگاهان با دستگيري 3 متهم ديگر براي مشخص شدن متهم اصلي پرونده، تحقيقات بيشتري را آغاز كردند. تحقيقات پليس نشان داد كه اين افراد ضمن داشتن سابقه دوستي چند ساله همگي داراي اعتياد به مواد مخدر از نوع كراك و شيشه هستند.
همچنين مشخص شد مدتي است كه ابتدا براي هزينه تهيه موادمخدر اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو از جمله ECU كرده اند و در ادامه به صورت منظم و روزانه دست به اين كار مي زنند.
متهمان يك نفر به نام مهدي را به عنوان خريدار اموال مسروقه معرفي كردند كه كارآگاهان با شناسايي وي كه در فروشگاهش در بازار اميركبير مشغول به فعاليت بود او را دستگير كردند.
با انتقال مهدي به پايگاه چهارم با اظهارات عجيب و غريبي به كارآگاهان گفت: اين افراد با خودروهاي AZERA، زانتيا و تويوتا به مغازه من مي آمدند و مي گفتند كه ما داراي نمايندگي مجاز ايران خودرو هستيم و من نيز زماني كه مشتري هاي خريد ECU به من مراجعه مي كردند با آنها تماس مي گرفتم و به تعداد درخواست مشتري به اين افراد سفارش مي دادم.
با توجه به مدارك موجود و اعترافات متهمان تاكنون خريدار اموال مسروقه به خريد صدها دستگاه ECU اعتراف كرده كه پس از رد مال مسروقه 150 نفر از مالباختگان شناسايي و اموال خود را تحويل گرفته اند.
تحقيقات پليس براي آشكار شدن تمامي زواياي پنهان اين ماجرا از سوي پليس ادامه دارد.

 



رئيس قوه قضائيه در جمع رؤساي دادگستري هاي كشور خبر داد تسريع در رسيدگي به پرونده هاي كلان اقتصادي

رئيس قوه قضائيه گفت: پرونده هاي كلان مفاسد اقتصادي را كه به هر دليلي در گذشته كند بررسي شده، تسريع مي كنيم.
آيت الله صادق آملي لاريجاني، روز پنج شنبه درجمع روساي دادگستري هاي كل كشور گفت: توقع مردم از دستگاه قضايي و قضات، عدالت و عدالت ورزي است، بنابراين ذكر دستگاه قضايي بايد عدالت باشد تا هدف و غايت فراموش نشود.
در ادامه اين نشست رئيس قوه قضائيه، شوراهاي حل اختلاف را مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: شوراي حل اختلاف فعلا قانون است و ما نيز نمي توانيم در آن تصرفي صورت دهيم بدون آنكه در قانون اصلاحي صورت گيرد. بايد متوجه شويم كه آيا اصل شوراي حل اختلاف لازم است يا نه، مهمترين چالش اين است كه آيا شوراهاي حل اختلاف حسب آمار در مسير صلح و سازش موفق بوده و اگر بوده اند تا چه حدي و آيا درست است كه كارهاي ديگري غيراز صلح و سازش برعهده گيرد.
وي درعين حال تاكيد كرد: ما نه عجله اي در تخريب شوراهاي حل اختلاف داريم و نه قصد تحميل فكر خاصي را داريم، بلكه مي خواهيم با مشورت كارها را انجام دهيم.
لاريجاني با اشاره به دسترسي آسان مراجعه كنندگان به دستگاه قضايي، ادامه داد: در دادگستري ها باز است و مردم مراجعه مي كنند، ولي بايد توجه داشت كه پيچ و خم هاي مراجعه كنندگان به حدي است كه دسترسي آسان براي بسياري از آنها امكان پذير نيست. در اين مقوله از بخش IT كمك خواستيم كه البته اين امر منافاتي با مسير بازبودن درب دادگستري ها و حضور و مراجعه مردم به آنجا ندارد.
وي با تاكيد بر اين كه برخورد سريع و قاطع با موارد سلب امنيت مردم بايد به صورت جدي پيگيري شود، ادامه داد: روساي دادگستري ها و دادستان ها به اين مسئله عنايت خاصي داشته باشند. تسريع قوه قضائيه در عكس العمل نشان دادن و مجازات سريع مي تواند جلوي بسياري از موارد را بگيرد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به حادثه اي كه چندي پيش در لواسان روي داد، گفت: تقاضايم اين است كه در اين گونه مفاسد فجيع در كشور تسريع به خرج دهيم تا اثر بازدارندگي آن براي مردم محسوس باشد به حمدالله دو روز پيش راي پرونده لواسان صادر شده و به ديوان عالي رفته و از ديوان عالي نيز مي خواهم خارج از نوبت آن را رسيدگي كرده و راي را با سرعت و دقت صادر كند.
لاريجاني خطاب به روساي دادگستري ها، با بيان اينكه بحث مرخصي در زندان ها جدي گرفته شود، گفت: گزارش هايي شده مبني بر اينكه اعطاي مرخصي بدون ضابطه قانوني صورت گرفته است. در مورد افراد شرور، با سابقه و يا كساني كه تكرار فرار دارند بايد توجه داشت، زيرا از بازدارندگي زندان اين است كه اين گونه موارد ايجاد نشود. براساس گزارشي مواردي چند سال به مرخصي رفتند يا رفته و بازنگشته اند يا كساني با اعمال نفوذ در همان بدو ورود، مرخصي گرفته اند و از همه مي خواهم كه در مقام خود عنايت خاصي به بحث بازدارندگي زندان داشته باشند.
آملي لاريجاني دراين نشست نيز مجددا مبارزه با مفاسد اقتصادي را مورد تاكيد قرارداد و گفت: برنامه اي قاطعانه براي مبارزه با مفاسد داريم و پرونده هايي را كه به هر دليلي درگذشته كند بررسي شده، ان شاء الله تسريع مي كنيم. در مواردي به دلايلي پرونده هايي معطل مانده است، من نمي خواهم مواردي را نام ببرم، احتمالا آقايان خيلي از اين موارد را مي دانند كه پرونده هاي كلان وجود دارد و بحث صدها ميليارد است، ولي به جريان نمي افتد. بحث معوقات بانكي و تجاوز نسبت به اراضي ملي از مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

 



شهرهاي هوشمند

آي بي ام طي پروژه اي 5نوآوري را معرفي كرده است كه در صورت عملي شدن مي تواند ظرف پنج سال آينده شهرها را دگرگون كند و آنها را به شهرهايي هوشمند تبديل كند.
اين پنج نوآوري عبارت است از:
1- بهداشت فردي شهروندان قادر خواهد بود كه پيش بيني كند دقيقاً چه وقت، كجا و چگونه ويروسهاي جديد توسعه مي يابند و مي توان در مقابل آنها از جمعيت دفاع و گسترش بيماريها را محدود كرد.
2- شبكه هاي برق، شبكه هاي آب، ضدعفوني كردن آبهاي آلوده و سيستمهاي گرمايشي با كمك هزاران حسگري كه به طور ثابت و مداوم بر سطح مصرف شهروندان نظارت دارند به روشي هوشمند ساخته مي شوند و همزمان مي توانند سطوح انتشار دي اكسيد كربن را كاهش دهند.
3- حرف E روي انديكاتور مخزن بنزين ديگر به معني «خالي» نخواهد بود بلكه در مفهوم «موثر» استفاده خواهد شد. در اين راستا كارشناسان IBM با همكاري پروژه دانماركي اديسون بر روي فناوريهاي جديدي براي بهبود مدت زمان باتريهاي الكتريكي وسايط نقليه كار مي كنند به طوري كه باتريها با كمك اين فناوريها مي توانند مسير بين 200 تا 400 كيلومتر را در هر شارژ طي كنند.
4- فناوريهاي پيشرفته براي تصفيه آب به شهرها در بازيافت و استفاده محلي آب كمك مي كنند و هزينه هاي حمل و نقل لازم را حداكثر 20 درصد كاهش مي دهند.
5- نظارت مداوم بر شهرها مي تواند موقعيتهاي بحراني و اضطراري شامل جنايات و بلاياي طبيعي يا مصنوعي را كاهش داده و بروز آنها را از طريق جمع آوري اطلاعات از تمام مناطق شهر و در زمان واقعي پيش بيني كند.

 



رئيس سازمان نظام روانشناسي كشور: از هر 4 ازدواج يكي در آستانه طلاق قرار دارد

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور گفت: از هر 4 ازدواج يكي در آستانه طلاق قرار دارد.
غلامعلي افروز اظهار داشت: ريشه اصلي همسرگريزي و جدايي و طلاق دافعه هاي فكري، كلامي و رفتاري است. همسران خوشبخت و آرامشگر آناني هستند كه وجودشان پر از جاذبه فكري، كلامي و رفتاري است.
وي افزود: طلاق به عنوان يك آسيب اجتماعي محسوب مي شود و متاسفانه يكي از آثار شوم طلاق سرگرداني، نگراني و تعارض هاي رواني فرزند يا فرزندان است كه مي تواند به صورت هاي مختلف مانند غم زدگي، گوشه گيري، خانه گريزي، اضطراب، افسردگي، عصبانيت و پرخاشگري خود را نشان دهد. از هر 4 ازدواج يكي در آستانه طلاق قرار دارد.

 



علت ايجاد ترك در بناهاي اطراف ميدان امام اصفهان اعلام شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فعاليت غيرقانوني مغازه داران علت ايجاد ترك در سقف و ديوار برخي مغازه هاي طبقه پايين ميدان امام اصفهان اعلام شد.
مدير پايگاه ميراث فرهنگي استان اصفهان با بيان اينكه اين ترك ها در برخي از 200 باب مغازه اين ميدان مشاهده شده است، گفت: فعاليت غيرقانوني مغازه داران اطراف در خالي كردن و تراشيدن جرزها براي قرار دادن ويترين، كاهش تحمل سازه ها در هنگام استفاده از تجهيزات و مصالح ساختماني براي احياي حجره هاي طبقه دوم از عواملي است كه سبب ايجاد ترك ها شده است.
عباس صنيع زاده افزود: اضافه شدن سازه هاي جديد نيز در ايجاد اين ترك ها بي تاثير نبوده است.
وي گفت: ترك هاي ايجاد شده در حدود 40 باب مغازه واقع در محدوده مساجد امام و شيخ لطف الله ميدان امام بيشتر است.

 



تصادف در محور زاهدان - بم 30 كشته و مجروح به جا گذاشت

برخورد دو دستگاه وانت تويوتاي حامل اتباع بيگانه غيرمجاز با يك دستگاه تريلر در محور زاهدان -بم 10 كشته و 20 مجروح به جاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، فرمانده پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: صبح پنجشنبه در كيلومتر 85 محور زاهدان دو دستگاه وانت تويوتا حامل اتباع بيگانه غيرمجاز با يك دستگاه تريلر تصادف كردند كه در اثر آن 9 نفر از سرنشينان هر دو خودروي وانت تويوتا در دم كشته و 21 نفر ديگر مجروح شدند. سرهنگ اردوان قاسمي افزود: اين تصادف به دليل انحراف به چپ دو دستگاه تويوتا رخ داده است.
دكتر فريبرز راشدي رئيس مركز مديريت و حوادث فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان درباره حادثه تصادف در محور زاهدان-بم گفت: مجروحان اين حادثه به بيمارستان خاتم الانبياء زاهدان منتقل شدند كه يك نفر آنان بر اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت كرد و حال چهار نفر ديگر نيز وخيم است.
وي اظهار داشت: دو دستگاه خودروي تويوتا در حال انتقال 39 تبعه افغان غيرمجاز به استانهاي مركزي كشور بودند كه در محور زاهدان به بم دچار حادثه شدند.

 



دادستان تهران: خانقاه درويشان نعمت اللهي تعطيل نشده است

دادستان تهران اعلام كرد: خانقاه درويشان نعمت اللهي تعطيل نشده است.
عباس جعفري دولت آبادي در گفت وگو با ايسنا درباره انتشار اخباري مبني بر تعطيلي خانقاه درويشان نعمت اللهي كه اخيرا در آنجا انفجاري صورت گرفته بود اظهار كرد: به منظور انجام كار كارشناسي و تحقيقات با دستور بازپرس مقرر شد 10 روز رفت وآمد در اين خانقاه محدود شود.
وي با تاكيد بر اينكه اين خانقاه تعطيل نشده است، گفت: به منظور بررسي صحنه وقوع انفجار به دستور بازپرس دادسراي انقلاب رفت وآمد در اين خانقاه محدود شده است.

 



توصيه هاي وزارت بهداشت به عزاداران حسيني

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با توجه به فرارسيدن ماه محرم و برگزاري جلسات و مراسم مذهبي و عزاداري در مساجد و تكايا و همچنين توزيع نذورات و غذا در اين ايام، با صدور اطلاعيه اي توصيه هايي به هم وطنان ارائه داد.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اينكه احتمال بروز بيماريهاي مرتبط با غذا، به ويژه بيماريهاي عفوني روده اي در مكان هايي كه به صورت دسته جمعي، غذا تهيه و توزيع مي شود، بيشتر است، در صورت عدم رعايت ضوابط بهداشتي، مسموميت هاي غذايي نيز در اين اماكن گسترده خواهد بود.
در اين اطلاعيه با تاكيد بر اين كه هرگونه پخت و پز بايد در مكان هايي كه داراي حداقل شرايط بهداشتي و مورد تاييد مراكز بهداشت محل صورت گيرد، آمده است: كليه افراد درگير در توزيع آب، چاي و غذا ضمن رعايت بهداشت فردي، بايستي قبلا نسبت به دريافت كارت معاينه پزشكي اقدام كنند و همچنين توزيع غذاها در ظروف يكبار مصرف گياهي صورت گيرد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: ذبح و قرباني احشام در جلوي دسته هاي عزاداري و يا در محل تكايا و مساجد بايد با هماهنگي سازمان دامپزشكي و در شرايط بهداشتي صورت گيرد به نحوي كه خونابه آنها پخش نشود.
در اين اطلاعيه بر لزوم استفاده از مواد غذايي سالم و بهداشتي، فرآورده هاي دامي با كشتار مجاز و يا بسته بندي شده مورد تاييد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي، استفاده از نمك هاي بسته بندي يددار تصفيه شده، سبزي و سالاد سالم سازي شده و آب آشاميدني سالم تاكيد شده و آمده است: توزيع آب، شربت و يا شير در بين دسته هاي عزاداري و يا در مراسم با ليوان يكبار مصرف گياهي صورت گيرد و از ورود ليوان و پارچ به داخل ظروفي كه آب و شربت داخل آن است جلوگيري شود.در ادامه اين اطلاعيه بر ضرورت رعايت ايمني مراكز و اماكن برگزاري مراسم تاكيد شده و آمده است: تهيه و نصب وسايل اطفاء حريق به منظور كنترل و جلوگيري از آتش سوزي هاي احتمالي ضروري است.
در اطلاعيه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان شده است ضمن نصب تابلوهاي ممنوعيت استعمال دخانيات و جمع آوري زيرسيگاريها در اماكن برگزاري مراسم، از استعمال مواد دخاني در محل هاي مسقف جلوگيري شود.

 



درگيري مسلحانه 2 همسايه در تهران

درگيري مسلحانه دو همسايه در جنوب تهران 4زخمي بر جاي گذاشت كه حال يكي از آنان وخيم اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، نيمه شب سه شنبه هفته گذشته اعضاي خانواده دو همسايه در منطقه ابوذر با هم درگير شدند.
نيروي انتظامي علت درگيري را اختلاف بر سر محل پارك خودرو گزارش كرده است.
اين گزارش مي افزايد: براساس پرونده اي كه از سوي بازپرس شعبه سه دادسراي ناحيه 18 شهيد مطهري تشكيل شده است، در اين ارتباط تاكنون 35 نفر دستگير شده اند كه از اين افراد، پنج قبضه سلاح كمري، هفت قبضه قمه و تعدادي نيزه دست ساز به دست آمده است.
متهمين پرونده كه در زمان حاضر دو نفر از آنان متواري است سابقه درگيري هاي قبلي نيز دارند.
تحقيقات در مورد اين پرونده همچنان ادامه دارد.

 



سرقت از مشتريان بانك به شيوه زاغ زني

2 مرد جوان كه از مشتريان بانكها به شيوه زاغ زني سرقت مي كردند با تلاش ماموران پليس دستگير شدند.
به گزارش فارس فردي با مراجعه به كلانتري 153وليعصر(عج) مدعي شد سارقان در داخل بانك در يك لحظه سوئيچ اتومبيل شخصي وي را دزديده و بدون آنكه اين فرد متوجه شود به محل پارك خودرو مراجعه و تمام اموال داخل آن را سرقت كرده اند.
مالباخته با حضور در اداره هجدهم آگاهي به كارآگاهان اين اداره گفت: زماني كه پس از پارك خودرو شهرام مقابل بانك در خيابان تلاش وارد بانك شدم، متوجه شخص ناشناسي شدم كه براي پرسيدن سؤالي به من چسبيد و پس از گرفتن پاسخ سؤال خود از بانك خارج شد. بعد از 20دقيقه كه خواستم از بانك خارج شوم ديدم كه در خودرو باز است.
در بازرسي داخل خودرو متوجه شدم كه يك دستگاه لپ تاپ، دسته چك حساب جاري با 37 برگ چك سفيد، مدارك شخصي، مبلغ 11ميليون تومان پول نقد و غيره به سرقت رفته است.
با توجه به اطلاعاتي كه از اظهارات مالباخته بدست آمد و همچنين بررسي فيلم هاي ضبط شده از طريق دوربين هاي مداربسته داخل بانك، پليس موفق به شناسايي چهره يكي از مجرمان سابقه دار شد.
با شناسايي اين متهم به نام امير، 30ساله وي در منطقه پيروزي دستگير شد. وي پس از ارائه شدن دلايل و مدارك قطعي از سوي پليس به ناچار ضمن معرفي همدست ديگر خود به نام «ولي» 38ساله به پليس گفت: بيشتر سرقت هاي خود را با زاغ زني از داخل بانك و شناسايي مالباخته و پس از خروج طعمه هاي خود انجام داده اند و آنها را در مكاني مناسب با روش خفه كني از پشت مورد سرقت قرار داده و همه وجوه همراه آنها را سرقت كرده اند.
با شناسايي ديگر متهم پرونده به نام ولي به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار پليس كه تاكنون 17بار به علت ارتكاب جرايم مختلف از قبيل كيف قاپي، زورگيري، حمل غيرمجاز سلاح گرم و سرقت خودرو در سالهاي 68 الي 85 دستگير و روانه زندان شده بود. لذا پليس نامبرده را در زمان خروج از مخفي گاهش دستگير و روانه زندان كرد.
پليس از همه مالباختگاني كه به اين شيوه مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته اند دعوت كرد تا براي شناسايي متهم و طرح شكايت به اداره 18 پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

 



واكسن هاي فرانسوي ويژه زنان باردار بي خاصيت از آب درآمد

تعداد بيش از 100 هزار دوز واكسن آنفلوآنزاي نوع آ ويژه زنان باردار كه توسط وزارت بهداشت تركيه از يك شركت داروسازي فرانسوي خريداري شده در آزمايش هاي صورت گرفته در آمريكا بي خاصيت از آب درآمده است.
به گزارش فارس، روزنامه تقويم تركيه با درج اين رسوايي تكان دهنده كه به سلامت صدها هزار تن از زنان باردار مربوط مي شود نوشت: در حالي كه تركيه بيش از 100 هزار دوز واكسن مذكور را كه از سوي شركت فرانسوي «سانوفي پاستور» توليد شده را خريداري كرده، نتايج بررسي ها بر روي اين واكسن ها در آمريكا بي تاثير بودن آنها را نشان داده است.
بنا به اين خبر لابراتور مذكور در آمريكا ابتدا بر تاثير اين واكسن ها صحه گذاشته بود، ولي در آزمايش هاي بعدي بي تاثير بودن آنها را اعلام كرد و شركت فرانسوي مذكور بيش از 800 هزار دوز واكسن ويژه زنان باردار را از بازار گردآوري كرد.
ايران نيز حدود 300 دوز واكسن آنفلوآنزاي A ويژه زنان باردار را از فرانسه خريداري كرده است.

 



واژگوني ميني بوس در محور دهلران-مهران 15 دانش آموز راهي بيمارستان شدند

دهلران - خبرنگار كيهان:
در اثر انحراف يك دستگاه ميني بوس از جاده دهلران به مهران راننده آن كشته و 15دانش آموز روانه بيمارستان شدند.
يك دستگاه ميني بوس حامل دانش آموزان يكي از مدارس شهرستان موسيان صبح جمعه در محور دهلران به مهران از جاده خارج و واژگون شد. در اثر اين حادثه راننده ميني بوس جان باخت و 15 دانش آموز نيز زخمي و به بيمارستان شهداي دهلران منتقل شدند. براساس اين گزارش بيشتر دانش آموزان به صورت سرپايي درمان شدند و تعدادي كه دچار شكستگي شده بودند به مراكز درماني شهرستان دزفول و انديمشك انتقال يافتند. علت بروز اين حادثه توسط كارشناسان تحت بررسي است.

 



بارش باران در مناطق مركزي و نيمه شرقي كشور

سازمان هواشناسي از بارش باران، برف، گاهي رعد و برق و وزش باد در مناطق مركزي و نيمه شرقي كشور خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر آن است كه امروز فعاليت اين سامانه بارشي در نوار شرقي فعال است كه به تدريج از اواخر وقت از كشور خارج خواهد شد.
بنا به اين گزارش با نفوذ سامانه بارشي ديگري از شمال غرب، فردا يكشنبه براي مناطق شمال غرب، غرب سواحل خزر، دامنه هاي البرز، افزايش ابر، بارش باران، برف و وزش باد دور از انتظار نيست. وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده نيمه ابري در برخي ساعات همراه با بارش پراكنده پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 8+ و 3+ درجه سانتيگراد است.

 



3 نفر در انديمشك به قتل رسيدند

انديمشك - خبرنگار كيهان:
يك مرد و دو زن به وسيله سلاح گرم و سرد در انديمشك به قتل رسيدند.
قاتل يا قاتلان با ورود به منزلي در انديمشك يك مرد و دو زن را با ضربات متعدد چاقو و سلاح كلت كمري به قتل رسانده و متواري شدند.
ماموران انتظامي پس از اطلاع از اين حادثه كار تحقيق و تجسس خود را براي شناسايي عامل يا عاملان قتل آغاز كردند.
سرگرد علي اكبر سقايي فرمانده نيروي انتظامي انديمشك، اعلام جزييات بيشتر از اين حادثه را به روزهاي آينده موكول كرد و افزود: قاتل يا قاتلان بزودي شناسايي و دستگير مي شوند.

 



سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشي در برازجان

برازجان- خبرنگاركيهان:
سارقان مسلح، يك مغازه طلافروشي در بازار برازجان را مورد دستبرد قرار دادند.
با گذشت چند دقيقه از باز شدن مغازه طلافروشي در بازار برازجان دو سارق مسلح وارد مغازه شدند و با تهديد به قتل طلافروش و پسرش از وي خواستند طلاهاي موجود در مغازه اش را هرچه سريع تر به آنان تحويل دهد. طلافروش چاره اي جز انجام خواسته سارقان مسلح نديد، طلاها را در يك كارتن گذاشت و تحويل آنان داد.
سارقان در حال خروج از مغازه اقدام به تيراندازي هوايي كردند و ضمن ايجاد فضاي ترس و وحشت در برابر بهت و حيرت مردم با موتورسيكلت اقدام به فرار كردند. به گفته همسايگان طلافروش، كارتن سرقت شده حاوي حدود 4كيلوگرم طلا بود. پرونده اين سرقت توسط پليس شهرستان برازجان تحت بررسي است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 7/1 تن موادمخدر
زاهدان - ايرنا: يك هزار و 787 كيلوگرم ترياك در شهرستان خاش از اشرار و قاچاقچيان كشف شد. قاچاقچيان كه قصد داشتند اين محموله را از محور سراوان و خاش به شهرهاي همجوار منتقل كنند با ماموران انتظامي درگير شدند كه در اين عمليات مسلحانه علاوه بر كشف موادمخدر مذكور، سه قبضه سلاح جنگي و يك دستگاه خودرو تويوتا از قاچاقچيان كشف شد. همچنين در 24 ساعت گذشته 36 كيلو و 950 گرم ترياك و كراك از يك منزل مسكوني و يك دستگاه خودرو در ايرانشهر كشف شد. در اين زمينه دو قاچاقچي دستگير شدند.
كلاهبرداري هرمي
شهركرد - خبرنگار كيهان: مدير داخلي سابق يكي از كارخانه هاي چهارمحال وبختياري كه با همدستي منشي يكي ديگر از كارخانه هاي استان اقدام به اغفال، كلاهبرداري واخاذي از 21 نفر از كاركنان شركت خود در پوشش خريد سهام و سرمايه گذاري در شركت هرمي كرده بودند دستگير شدند. اين افراد از سال 80 اقدام به كلاهبرداري مي كردند.
دستگيري سارقان گوسفند
خرمدره - خبرنگار كيهان: دو سارق كه اقدام به سرقت 90 راس گوسفند در شهرستان خرمدره و به ارزش 18 ميليون ريال كرده بودند دستگير شدند.گوسفندان از شهرهاي بوكان و ملكان به سرقت رفته بود.
سارقان در دام پليس
گوگان - خبرنگار كيهان: دو سارق جوان كه مبادرت به سرقت طلاجات و دو ميليون ريال وجه نقد و يك دستگاه تلفن همراه پيرزن 72 ساله اي در شهر گوگان كرده بودند دستگير شدند.
محكوميت مدير آژانس تلفني
رشت - خبرنگار كيهان: مدير يك واحد آژانس تلفني در رشت به دليل عرضه خارج از شبكه بنزين به پرداخت بيش از 13 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد. اين شخص به دنبال شكايت يكي از رانندگان آژانس مبني بر سوءاستفاده و فروش بنزين از كارت خودرو وي به صورت آزاد توسط مدير آژانس محكوم شد.
سرقت از منازل توسط دو برادر
گرگان - خبرنگار كيهان: دو برادر كه اقدام به سرقت در كردكوي مي كردند دستگير شدند. اين دو به 3 منزل، يك مغازه و مسجد دستبرد زده بودند. سارقان منازلي كه فاقد تجهيزات ايمني كافي بود را شناسايي و مورد سرقت قرار مي دادند.
حمل ترياك به وسيله موتورسيكلت
يزد - خبرنگار كيهان: از يك دستگاه موتورسيكلت حاوي بار علوفه در ميبد بيش از 54 كيلوگرم ترياك كشف شد. در اين رابطه دو نفر به نام هاي مسعود و محمد دستگير شدند. از داخل گوني علوفه اين موتورسيكلت همچنين 5/1 گرم هروئين به دست آمد.
توقيف تانكر حامل موادسوختي قاچاق
قم - خبرنگار كيهان: با توقيف يك دستگاه تانكر در محور قم - سلفچگان و بازرسي از آن بيش از 21 هزار ليتر نفت كوره قاچاق كشف شد.همچنين به گزارش ديگري در پي برخورد يك دستگاه ميني بوس با عابرپياده در جاده روستاي تينوج قم محمدحسين موسايي كه در حاشيه جاده در حال حركت بود به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14