(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 دي 1388- شماره 19553
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دست جراح نبايد بلرزد (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پاپ كورن (گفت و شنود)
استعفاي دسته جمعي اعضاي حزب اعتماد ملي در اعتراض به فتنه انگيزي مهدي كروبي
مسببان اصلي حادثه روز عاشورا از زبان آيت الله مهدوي كني
وزير اطلاعات: هدايتگران آشوب ها همان مدعيان حركت هاي خداجويانه هستند
هشدار شديد دانشگاه شريف به اخلال كنندگان در برگزاري امتحانات
به چه حقي به ما گفتي عزادارامام حسين؟! (خبر ويژه)
كشف يك وانت پر از لوازم راهپيمايي مسالمت آميز! (خبر ويژه)
اين صهيونيست با بقيه فرق دارد سوروس خيلي بشردوست است! (خبر ويژه)
ديگ به ديگ ميگه روت سياهه! (خبر ويژه)
عنكبوت ها در تارنماي خود به دام افتادند (خبر ويژه)
مگر قرار بود جنبش سبز دست به آتش سوزي و خرابكاري نزند؟! (خبر ويژه)



دست جراح نبايد بلرزد (يادداشت روز)

روز سه شنبه با تصويب تأسيس سازمان هدفمندي يارانه ها در مجلس، طرح تحول اقتصادي مورد توافق نهايي دولت و مجلس قرار گرفت تا در صورت تأييد شوراي نگهبان، جراحي بزرگ اقتصاد كشور در دولت دهم آغاز شود.
حقيقت آن است كه حوادث ماههاي اخير در كشور و اغتشاشاتي كه از سوي معارضين صورت گرفت، بخش عمده اي از نگاههاي مردم و مسئولان كشور را به خود معطوف كرد. به نظر مي رسد با حادثه اي كه در روز عاشورا اتفاق افتاد و طي آن ماهيت ضد ديني آشوبگران براي همه آشكار شد و سيل عظيم راهپيمايي هاي چند ده ميليوني مردمي و خروش آنان عليه اغتشاشگران و فتنه انگيزان، آتشي كه جرقه آن از سوي كانونهاي هدايت فتنه در خارج كشور زده شد و برخي عوامل داخلي و مهره هاي پياده نظام نيز «هيزم كش» آن شده بودند، رو به خاموشي نهاده است. انتظار مردم نيز از مسئولان كشور و قوه قضاييه آن است كه با محاكمه عادلانه و البته سريع آشوب طلبان و فتنه انگيزان، اجازه ندهد كه برخي «آتش زير خاكستر» شده و هر از گاه به هربهانه اي، خيابانها، اموال مردم و دارايي هاي كشور را مورد تاخت و تاز خود قرار دهند.
در ماههاي پس از تشكيل دولت دهم به علتي كه بيان شد، عملكرد دولت كمتر در معرض افكار عمومي و نقد و تحليل رسانه ها قرار گرفت. اين موضوع به معناي آن نيست كه دولت دست روي دست گذاشته و كاري از پيش نبرده است. بلكه يكي از نقاط مثبت دولت در برخورد با وقايع اخير اين بود كه همه هم و غم خود را صرف حوادث پيش آمده نكرد و همچنان در مسند خدمت گزاري به مردم دنبال كارهاي اجرايي خود رفت. سفرهاي استاني دولت در موعد معين انجام شد و دولتمردان فارغ از حوادثي كه در هر نظام سياسي ممكن است بروز كند، به انجام وظايف خود مشغول بودند.
يكي از موضوعاتي كه شروع به اجراي آن از دولت نهم آغاز و در دولت جديد به تصويب نهايي رسيد، طرح تحول اقتصادي و لايحه هدفمند كردن يارانه ها بود. هر چند اين طرح در برنامه دوم توسعه پيش بيني شده بود اما به دلايل عديده دولت نهم و دهم آن را در دستور اجرا قرار داد. طرح هدفمندي يارانه ها يكي از راهكارهاي اساسي براي ايجاد عدالت در جامعه است.
دولت معتقد است با اجراي اين طرح دنبال تحقق اهدافي چون؛ عدالت اقتصادي، مديريت بهينه منابع، بسترسازي براي اجراي اصل 44 قانون اساسي و افزايش كارايي منابع كشور است. واقعيت آن است طي ساليان متمادي كه يارانه هاي بي حد و مرز در بخش هاي مختلف اقتصادي، خصوصاً انرژي هزينه شده، در رشد اقتصادي، كنترل قيمت ها و كاهش تورم اثر چنداني نداشته است. در حال حاضر نزديك به يك سوم درآمد كشور به شيوه هاي آشكار و پنهان در قالب يارانه پرداخت مي شود، اما آيا اين مبالغ كلان به شيوه صحيح و عادلانه مورد مصرف قرار مي گيرد؟ دولت اعلام كرده كه دنبال طرح تعديل اقتصادي و حذف يارانه ها نيست بلكه قصد دارد يارانه ها بصورت عادلانه پرداخت شود.
با مصوبه 2 روز پيش مجلس عملاً فاز اجرايي طرح هدفمند كردن يارانه ها كليد خورد و ابزار لازم براي جراحي اقتصاد بيمار كشور به دست دولتمردان داده شد. در اين باره توجه به چند نكته ضروري به نظر مي رسد؛
1- هر چند وزير اقتصاد كابينه دولت دهم «كاهش تورم» را در كنار اصلاح قيمت ها و افزايش بهره وري يكي از نتايج مهم طرح هدفمندي يارانه مي داند، ولي به وضوح پيداست كه در مراحل آغازين اجراي اين طرح، حذف بخشي از يارانه حامل هاي انرژي، اثر تورمي خود را در اقتصاد كشور خواهد گذاشت و مردم با افزايش فزاينده قيمت ها مواجه خواهند شد.
دولت بايد براي كنترل آثار تورمي اجراي چنين طرحي، مكانيسم هاي دفاعي مناسب طراحي و اجرا نمايد. بازگشت يارانه ها بصورت پرداخت نقدي به دهك هاي مشمول، يكي از راهكارهاي پيش بيني شده است ولي آيا در صورتي كه اين كار با موفقيت كامل نيز انجام شود، مي تواند به تراز شدن دو كفه «درآمد» و «هزينه» در خانوارها منجر شود؟ به عبارت ديگر آيا افزايش قيمت هايي كه اتفاق خواهد افتاد با بازگشت درآمدهاي ناشي از دريافت يارانه هاي نقدي جبران خواهد شد؟
اينكه گاه از سوي برخي مسئولان اقتصادي دولت، در جهت توجيه و مثبت ارزيابي كردن طرح هدفمندي يارانه ها، عدم تورم زايي آن تبليغ مي شود، شايد خيلي به نفع دولت نباشد. در اينكه اقتصاد كشور نياز به اصلاح ساختاري داشته تا از شرايط وخيمي كه دچار شده، خارج شود و اين موضوع كه چاره اي جز بازتوزيع عادلانه يارانه ها نداريم، كسي ترديد ندارد. اما دولتمردان بايستي حتي احتمالات ضعيفي را كه اقتصاد كشور، خصوصا اقتصاد معيشتي مردم را دچار التهاب مي كند، با وضوح براي مردم بيان كنند.
بپذيريم كه مردم نسبت به اجراي اين طرح هنوز در بيم و اميدند. به نظر مي رسد كاري كه دولت پيش از آغاز به اجراي اين طرح، نسبت به آن غفلت كرده، اقناع رواني جامعه و توجيه مردم كوچه و خيابان و آگاهي آنان از فراز و نشيب هاي ناشي از هدفمندي يارانه ها است. اگر منصفانه نگاه كنيم حوادثي كه درماههاي اخير جامعه را دچار نوعي التهاب نمود، فضاي لازم را براي اين كار از دولت سلب كرد. حال كه غبار فتنه فرو نشسته و آتش التهاب فروكش كرده است، دولت مي تواند در عملياتي كردن اين طرح عجله نكند و اگر لازم است قدري در توجيه و اقناع مردم تامل نمايد. به هر حال دولت بايد در كنار تكان هاي اقتصادي ناشي از اجراي طرح، به توانمندسازي اقشار - خصوصا محروم - جامعه و شفاف سازي اذهان جامعه توجه نمايد.
2- اينكه از يك سو بدنه كارشناسي دولت و مردان «اقتصاد» كابينه، اجراي اين طرح را نقطه پايان تمام آلام و دردهاي اقتصادي كشور بخوانند و يا در نقطه مقابل عده اي ديگر اجراي آن را سرآغاز گرفتاري هاي بزرگتر و غيرقابل مهار بدانند و مدام بر طبل مخالفت بكوبند، هيچكدام منطقي نيست. راه بدون بازگشت اقتصاد كشور، توزيع عادلانه يارانه است و طرح هدفمندي يارانه ها چاره كار است و اين نكته بايد براي افكار عمومي توضيح بيشتري داده شود كه طرح ياد شده «معجزه» نمي كند ولي اجراي دقيق آن نتيجه اي مطلوب و دلخواه درپي خواهد داشت.
انتظار مي رود با اجراي طرحهايي از اين دست قدري شرايط اقتصادي مردم بهبود يابد. اگر قرار باشد ثروت جديدي در كشور توليد نشود و تعداد سيب ها در سبد اقتصاد ثابت بماند، هر چند باز توزيع هدفمند آن مي تواند گام مهمي در عدالت گستري به حساب آيد اما آيا بهتر آن نيست با افزايش بهره وري و رشد اقتصادي، تعداد سيب ها افزوده شده تا سهم هر كس- هرچند به عدالت- مقدار بيشتري شود؟
از سوي ديگر بهينه سازي مصرف انرژي و اصلاح الگوهاي مصرف خانوار يكي از نتايج و اهداف مهم اجراي اين طرح شمرده شده است. تجربه سالهاي اخير نشان داده كه تحقق اين امر بيش از آنكه در چارچوب يك طرح اقتصادي تعريف شود، يك كار فرهنگي بزرگ مي طلبد. طي سالهاي گذشته قيمت بنزين را سالانه افزايش داده ايم. به عبارت ديگر تلاش شده است تا به مرور يارانه آن حذف شود. آيا اين افزايش قيمت باعث شده تا بنزين كمتري مصرف شود؟ و از طرف ديگر آيا به افزايش تكنولوژي توليد بنزين كمكي كرده است؟
پاسخ اين سؤالات روشن است. بايد قبل از عملياتي شدن برنامه هاي اقتصادي خصوصاً طرحهايي از اين دست، زمينه هاي فرهنگي آن فراهم شود. امسال سال اصلاح الگوي مصرف ناميد شد و اكنون در ماههاي پاياني اين سال به سر مي بريم. آيا براي «نهضت اصلاح الگوي مصرف» آغاز قابل بحثي داشته ايم؟ آيا قدمهاي اوليه را براي پيمودن راه دشواري كه بتواند ما را به آن هدف بزرگ برساند، محكم و استوار برداشته ايم؟
باز هم پاسخ اين سوالات روشن است. حال كه قرار است اين طرح اجرا شود بايستي تا حد ممكن جبران مافات شود و در كنار اجراي آن، ابعاد فرهنگي و روشنگرانه نيز مورد تاكيد قرار گيرد.
مردم ايران بارها ثابت كرده اند كه پاي نظام خود همه جوره ايستاده اند. حضور مردم انقلابي در ماههاي اخير و دفاع از آرمانهاي امام، انقلاب و منويات رهبري، دشمنان داخلي و خارجي را مأيوس كرده است. اين بار نيز در كنار دولت و نظام، درد ناشي از جراحي اقتصادي كشور را تاب خواهند آورد به شرطي كه تيغ جراح تيز باشد و دست جراح هنرمندانه حركت كرده و نلرزد تا اميد بهبودي در چهره بيمار اقتصاد كشور روز به روز نمايان تر شود.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ يك زماني اصلاح طلبان تحصن مي كردند و فرياد بر مي آوردند كه از حاكميت خارج مي شوند، الان داد و بي داد مي كنند تا وارد حاكميت شوند بالاخره ما نفهميديم اين ها چه مي خواهند.
حسن معصومي
¤نكته جالبي كه درباره سخنان امام خميني(ره) وجود دارد، اين است كه هرگاه به مناسبتي رسانه ملي اقدام به پخش اين سخنان مي كند گويي همين امروز بيان شده اند و اين نشان دهنده به روز بودن سخنان امام راحل است.
نيكابي از دورود لرستان
¤ همان طور كه امام خميني(ره) فرموده اند پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت آسيبي نرسد. مردم ايران نيز به اين فرمايش امام راحل عمل كردند و در تظاهرات ميليوني 9 ديماه وفاداري خود به ولايت فقيه را نشان دادند.
محمدرضا اكبري از تهران
¤ كساني كه اقدام به شكستن حرمت روز عاشورا كردند، هيچ وقت به مقاصد خودشان نمي رسند و با اين كارها تنها اعتبار و آبروي خود را به باد دادند و خود را در اذهان عمومي كوچك تر مي كنند.
موسوي از تهران
¤ مردم در تظاهرات فراموش نشدني روز چهارشنبه نسبت به دردآورترين صحنه هاي اهانت به ارزش هاي ديني توسط فتنه گران خروشيدند و محاكمه و مجازات سران فتنه را خواستار شدند. حال ببينيم كه قوه قضاييه به مجازات چند نفر از منافقين بسنده خواهد كرد يا بي باكانه و بدون ملاحظه و مماشات آشوبگران را مجازات خواهد كرد.
احمد سلطاني از ايلام
¤ جرياني كه مبنايش رياكاري است، با الله اكبر شروع و به هتك حرمت عاشورا ختم شد.
منصوري از كرمانشاه
¤ از حضرات آيات آقايان نوري همداني،سيد احمد خاتمي و علم الهدي به خاطر سينه سپر كردن در مقابل فتنه تشكر مي كنم.
طبسي از سبزوار
¤ درباره طرح وحدت ملي مطرح شده از سوي يكي از نمايندگان مجلس، از ايشان سؤال دارم كه آيا مسببان اصلي فتنه اخير، حاضر شده اند به خاطر اين مسائل از مردم كشورمان عذرخواهي كنند؟ همچنين سؤال اين است كه چه تضميني وجود دارد كه فتنه گران، پس از اين باز هم قانون شكني نكنند؟
غلامعلي جعفري از خوزستان
¤ رسانه هاي غربي، آن بخش از بيانيه اخير موسوي كه گفته آماده شهادت! است را برجسته كرده اند. اين مسئله مي تواند نشان دهنده توطئه چيني براي ترور او و سپس ايجاد يك فتنه جديد باشد.
يك هموطن
¤ ميرحسين موسوي كه نسبت به عدم انتقادپذيري دولت انتقاد كرده است، خودش در زمان نخست وزيري كوچكترين صبري در مقابل انتقادكنندگان از دولت نداشت.
احمدزادگان
¤ بدينوسيله خواهش مي كنم به مسئولين برگزاري نمازهاي جمعه و جماعت توصيه كنيد كه شعار انقلابي «خدايا خدايا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما» كه در دوره حاكميت اصلاح طلبان كم رنگ شده بود دوباره احيا شود.
سيدعرب از شيراز
¤حكايت برخي سران فتنه و خيلي از افراد معاند ديگر حكايت عمر سعد است كه هر چه امام حسين (ع) او را نصيحت كرد آن ملعون از مواضع خودش دست برنداشت و در نهايت در روز عاشورا فرمودند كه اين ها شكم هايشان از حرام پر شده و به اين خاطر است كه حق را قبول نمي كنند.
يك شهروند از تهران
¤چرا در هنگام نمايش مسئولان در برنامه هاي خبري سيما خانم هاي بدحجابي كه به عنوان خبرنگار در اطراف آنها حضور دارند نيز نشان داده مي شوند. اين كار هم نوعي ترويج منكر است.
سيدحسين كلانتر از قم
¤تا به حال در ستون كيهان و خوانندگان بارها چاپ شده كه صداوسيما سريال هايش را در ساعتي پخش كند كه مردم اخبار را هم بتوانند ببينند. اما هنوز هم صداوسيما اين مشكل را برطرف نكرده است.
يك شهروند
¤با توجه به مطالبه ميليوني مردم براي محاكمه سران فتنه، از دستگاه قضايي تقاضا مي شود كه به اين مطالبه عمل نمايد.
لطيفي
¤مجمع روحانيون مبارز چرا در برابر اين همه هتاكي نسبت به مراجع معظم تقليد نظير نوري همداني سكوت كرده ولي حالا به دفاع از كسي كه جامعه مدرسين معتقد است صلاحيت مرجعيت ندارد پرداخته و ادعا نموده كه وي مورد تأييد امام راحل بوده اند. خيلي ها زمان حيات رسول خدا مورد تأييد آن بزرگوار بودند ولي بعداً مرتد شدند و شمشير عليه ولايت كشيدند و اكنون نيز ايضا.ً چرا سفسطه مي كنيد.
علي حيدري
¤چرا به سياستمداران آلوده و گمراه مي گوئيد خواص؟ خواص واقعي كساني هستند كه با كفن به خيابان مي آيند تا از ولايت دفاع كنند.
پژماني از اصفهان
¤از معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري منطقه 9 تقاضا داريم كه نسبت به نصب تابلو به سمت شادآباد دربزرگراه صدر به سمت كرج روبه روي بيمارستان شريعت رضوي كه مسير كندرو جدا مي شود و همچنين در زير پل پاستوريزه اقدام نمايند.
يكي از اهالي
¤از مسئولان تقاضا مي شود كه درباره جوايز طرح ثامن همراه اول بررسي شود. چون وعده هاي بيهوده اي به مردم دادند، مسئول پيگيري وعده هاي اين گونه كيست؟
مقدم از تبريز

 



پاپ كورن (گفت و شنود)

گفت: يادت هست كه وزارت خارجه آمريكا براي اين كه آشوبگران بتوانند با يكديگر در تماس باشند و دستورالعمل هاي سازمان سيا را دريافت كنند از شبكه «توئيتر» خواسته بود از توقف چند روزه براي بازسازي شبكه خودداري كند؟
گفتم: وزارت خارجه آمريكا رسماً به مديران شبكه نامه نوشته بود و تازه به اين شبكه مدال لياقت و جايزه حمايت از آشوبگران هم داده بود.
گفت: حالا معلوم شده كه مسئولان اطلاعاتي ايران از طريق اين شبكه عوامل مرتبط با سازمان سيا را شناسايي و تعدادي از آنها را دستگير كرده اند.
گفتم: عنكبوت در تار خودش به دام افتاده است.
گفت: حيوونكي مأموران «سيا» و راديو فردا و بي بي سي چقدر روي اين شبكه عنكبوتي پز مي دادند و خودشان را زرنگ حساب مي كردند!
گفتم: چند تا مورچه روي گوش فيل راه مي رفتند، فيله پرسيد اونجا چيكار مي كنين؟ مورچه ها گفتند؛ اومديم «گوش فيل» بخوريم. فيله مي پرسه؛ مايه پايه چي دارين؟ مورچه ها ميگن؛ مايه زيادي نداريم، فيل ميگه؛ پس بريد پائين تر «پاپ كورن»! بخورين!

 



گزارش خبري كيهان
استعفاي دسته جمعي اعضاي حزب اعتماد ملي در اعتراض به فتنه انگيزي مهدي كروبي

سرويس سياسي -
حركت منافقانه و فتنه انگيزانه مهدي كروبي در ماه هاي اخير سبب شد تا علاوه بر انزجار عمومي مردم از وي، ياران و همراهان حزبي او نيز تاب نياورده و صف خود را از كروبي جدا كنند.
براساس اخبار خبرگزاري ها، اعضاي شاخه هاي استاني حزب اعتماد ملي با صدور بيانيه هاي انفرادي و جمعي اقدام به استعفا نموده اند. به گزارش فارس، رئيس ستاد انتخاباتي كروبي در استان كردستان از استعفاي دسته جمعي اعضاي اين حزب در استان خبر داد.
سيد صلاح الدين حسامي رئيس ستاد انتخاباتي كروبي در استان كردستان در گفت وگو با فارس، گفت: بنده به عنوان رئيس ستاد انتخاباتي كروبي در استان به همراه همه اعضاي حزب اعتماد ملي اين استان به دليل مشكلات موجود دسته جمعي استعفا داده ايم.
وي افزود: در حال حاضر بنده هيچگونه فعاليت سياسي اي انجام نمي دهم چرا كه از فعاليت هاي سياسي فقط ضرر كرده ام به نحوي كه حتي به دادگاه نيز در خصوص مسائل مالي در عين حالي كه هيچگونه مسئوليتي هم نداشتم فراخوانده شدم.
رئيس ستاد انتخاباتي كروبي در استان كردستان تصريح كرد: در حال حاضر وضعيت به گونه اي است كه ديگر قصد انجام فعاليت سياسي ندارم چرا كه در زمان بروز مشكلات توجهي به ما نشد.
در همين راستا محمد حائري عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي ضمن اعتراض به مشي منافقانه سران فتنه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بين نيروهاي اصلاح طلب واقعي و نيروهاي معترض به نظام قطعا تفاوت هايي وجود دارد اما وجود افكار راديكالي در بين جريان هاي سياسي از جمله اصلاحات باعث شده تا نيروهاي اصلاح طلب دائمي مشخص شوند.
وي در ادامه با اشاره به اين كه اصلاح طلبان بايد كاري كنند تا چهره واقعي خود را نشان دهند اظهار داشت: اصلاح طلبان واقعي با مرزبندي بين خود با جريان هاي معاند نظام چهره واقعي خود را نشان دهند.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطرنشان كرد: نكته اي كه حائز اهميت مي باشد آن است كه اصلاحات بايد با پايبندي به اصول نظام و عدم تخريب شخصيت ها چه در جناح اصلاحات و چه در جناح اصولگرايان در چارچوب رفتار قانوني حركت كنند تا افراد زياده خواه فرصتي براي تخريب كردن نداشته باشند.
وي ادامه داد:اصلاح طلبان واقعي كساني هستند كه از ولايت فقيه، قانون اساسي و ملت تمكين مي كنند لذا كساني كه خارج از اين روند فعاليت مي كنند جزو اصلاح طلبان محسوب نمي شوند.
در ادامه اعتراضات اعضاي حزب اعتماد ملي به عملكرد منافقانه كروبي، شوراي مركزي حزب اعتماد ملي قزوين نيز بيانيه اي صادر كرد. در بخشي از اين بيانيه كه نسخه اي از آن به كيهان ارسال شده با اشاره به حوادث بعد از انتخابات در كشور آمده متاسفانه تجمعات آرام معترضين به نتايج انتخابات توسط عده اي فرصت طلب و منافق به اغتشاش و درگيري و كشته شدن تعدادي از هموطنان عزيز منجر شد كه حزب اعتماد ملي منطقه قزوين ضمن مخالفت و محكوم نمودن اينگونه حركات مشكوك و شعارهاي ساختارشكنانه و حركت هاي ديگري كه در حال برنامه ريزي و اجرا بوده و ماهيت آنها با ديدگاه هاي معترضين به انتخابات و آرمان هاي امام(ره) مغايرت اساسي دارد به حركت در چارچوب نظام و حفظ اصول آن تاكيد مي نمايد.
در اين بيانيه آمده است گروه هايي كه سالها بود جسارت و شهامت حضور و فعاليت را در خود نمي ديدند متاسفانه فضاي پيش آمده را مغتنم شمرده و با كمك ايادي ضدانقلاب خود در تهران و برخي از نقاط كشور دست به اغتشاشات و آشوب زده و حتي حرمت ايام تاسوعا و عاشوراي امام حسين(ع) را نيز نگه نداشتند و بسيار وقيحانه رفتار نمودند اين افراد كساني هستند كه هيچ علاقه و وابستگي به طرفين چه اصلاح طلب و چه اصولگرا نداشته و براي رسيدن به اهداف شوم خود متاسفانه اين روزها به دروغ نام اصلاح طلب بر خود نهاده اند، در صورتي كه در اولين فرصت ضربه خود را به هر دو گروه خواهند زد.
شوراي مركزي حزب اعتماد ملي منطقه قزوين در اين بيانيه ضمن محكوم كردن حركت هاي مذبوحانه عده اي كه اصول اوليه انقلاب و اصل ولايت فقيه را نشانه رفته، از كروبي خواسته تا به طور شفاف مرز خود را از اين افراد جدا نموده و شائبه به وجود آمده در ميان طرفداران حزب را مرتفع نمايد.
همچنين محمد زارع فومني، رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه خودفروختگان خارج نشين حامي موسوي، تريبون بيگانگان سيا و موساد هستند، گفت: بيانيه اين افراد هيچ ارزش حقوقي و عرفي ندارد و مردم نيز در برهه هاي مختلف به اين فريب خوردگان تراژدي بيگانگان كه سعي در همراه كردن اقليت فريب خورده داخلي دارند، پاسخ داده اند.
رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان با بيان اينكه حاميان خارج نشين موسوي مطرود ملت هستند، تاكيد كرد: تنها راه اصلاح طلبان واقعي اين است كه خط خود را از اصلاح طلبان دروغين و خودفروخته و سران آشوب جدا كرده و با عذرخواهي از ملت به آغوش جامعه بازگشته و بيش از اين به انقلاب لطمه نزنند.
وي با بيان اينكه اصلاح طلبان دروغين قانون را ملعبه كرده و با توهم دست به قانون گريزي زدند، ادامه داد: كساني كه به زعم خود تصور مي كردند، مي توانند انقلاب را تضعيف كنند و از ماهها پيش با هماهنگي با دشمنان نظام، دچار اشتباهات فراوان شده و قانون گريزي كردند، ضمن بازگشت به اصل قانون توبه نمايند و جرم خود را تخفيف دهند.
انقلاب درون جناحي عليه دبير كل قانون گريز حزب اعتماد ملي در حالي صورت مي پذيرد كه پيش از انتخابات اخير نيز اين حزب از انسجام چنداني برخوردار نبوده و با نفوذ افرادي از احزاب تندروي اصلاح طلب نظير حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب به يك چندگانگي و تفرق عملياتي رسيده بود. فراگرايي بيشتر حزب اعتماد ملي از آن جا آغاز شد كه مهدي كروبي در آستانه انتخابات پاي در دام گسترده شده جريان هاي مطرود و معاند نظام نهاده و توسط افرادي كه عمدتاً داراي سوابق سوء سياسي و امنيتي بودند محاصره شد. از همان زمان نيز كيهان در گزارش ها و مقالات تحليلي خود نسبت به خطر اين موضوع به جناب كروبي هشدار داده بود در حقيقت كروبي در معادلات طراحي شده ضدانقلاب نقش ابزاري را ايفا كرد كه تنها در تسريع پروژه براندازي مفيد واقع مي شد والا فتنه گران و ضدانقلاب با سوابق انقلابي كروبي سر سازگاري نداشته و ندارند. از هم پاشيدگي حزب كروبي كمترين هزينه اي است كه در نتيجه عملگرايي منطق گريز انه و ساختارشكنانه چند ماهه اخير به وجود آمده است. واقعيت آن است كه جناب كروبي تنها در طول چند ماه، هزينه اي بسيار گزاف تر را كه تاراج همه سرمايه مبارزاتي و انقلابي وي است، متحمل شده است.

 



مسببان اصلي حادثه روز عاشورا از زبان آيت الله مهدوي كني

سرويس سياسي -
آيت الله مهدوي كني طي اظهاراتي اقدامات سران فتنه در روز عاشورا را محكوم كرد.
اين استاد اخلاق حوزه علميه روز چهارشنبه در جلسه درس آيات الاحكام خود در مدرسه مروي با تشريح تخلفات و جرايم فردي و اجتماعي خاطرنشان كرد: تخلفات فردي به دو صورت است؛ گاهي شخص آن را با قصد انجام مي دهد و گاهي در ارتكاب آن تخلف قصدي ندارد اما به هر حال اگر تخلفي را حتي بدون قصد انجام دهد جنبه حقوقي آن پابرجاست هرچند كه جنبه جزايي ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه تخلفات اجتماعي به مراتب از تخلفات فردي سنگين تر است تصريح كرد: كساني كه بيانيه مي دهند و سبب تحريك مردم مي شوند كارشان مصداق تخلف اجتماعي است و بايد رسيدگي و با آنها برخورد شود.
آيت الله مهدوي كني با اشاره به حوادث روز عاشورا و هتك حرمت به ساحت حضرت سيدالشهدا و مقدسات گفت: ما يك «سبب» داريم و يك «مباشر»، آنهايي كه در آن روز به هتك حرمت پرداختن جزو مباشرين هستند ولي مسبب اين قضيه آنهايي بودند كه بيانيه دادند و تحريك كردند.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با تاكيد بر اينكه بايد با كساني كه بيانيه دادند و تحريك مي كردند برخورد شود خاطرنشان كرد: دادگاه صالحه بايد در اين مورد بررسي كند چرا كه بعضي مواقع سبب اقوي از مباشر است.
وي همچنين با اشاره به قضيه عاشورا در سال 61 هجري گفت: امام حسين(ع) خطاب به يزيديان گفت من چه گناهي كردم كه خونم را مباح مي دانيد، آيا حرامي را حلال كردم، چه كاري انجام دادم؟ گفتند «بغضا لابيك» (بخاطر بغضي كه با پدرت داشتيم به جنگ تو آمده ايم).

 



وزير اطلاعات: هدايتگران آشوب ها همان مدعيان حركت هاي خداجويانه هستند

وزير اطلاعات گفت: جريان فتنه و ضدانقلاب هر دو از يك سناريوي از پيش تعيين شده كه با دشمنان خارج از كشور در ارتباط است، پيروي مي كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر، حيدر مصلحي افزود: در خصوص اغتشاشات روز عاشورا دو محور را بايد مورد توجه قرار داد، اول اينكه دستگيرشدگان به طور عمده چه نوع افرادي هستند و مجموعه اي كه آن غائله را آفريدند، چگونه بودند.
وي اضافه كرد: در دستگيري ها و اقدامات بعدي كه انجام شد سرنخ هايي از دستگيري ها بدست آمد كه نشان مي دهد اينها تركيبي از ضدانقلاب و فتنه گراني بودند كه بسترسازي كردند.
مصلحي گفت: نوع ارتباطات و اطلاعاتي كه در حال بدست آمدن است، مشخص مي كند كه چه فتنه گران و چه ضدانقلابيون، دقيقاً رگه هايي از بيرون دارند.
وزير اطلاعات اضافه كرد: من از مردم درخواست مي كنم، حوصله كنند زيرا كار اطلاعاتي و بازجويي هاي اطلاعاتي با ديگر بازجويي ها تفاوت دارد.
وي تصريح كرد: ما نياز به زمان داريم تا بتوانيم در بازجويي هايمان به نتايج و سرنخ هاي خوبي برسيم، همانگونه كه سرنخهاي خوبي بدست آورده ايم.
مصلحي گفت: متأسفانه ارتباطات قابل توجهي را در ارتباطات اينها مشاهده مي كنيم و كساني كه ادعاي خداجويي و حركت هاي اين چنيني كه چهره نفاق دارد را دنبال مي كنند، دقيقاً ارتباطاتي دارند و هدايت حركتي كه صورت مي گيرد با هدايت آن ارتباط هاست.
وزير اطلاعات افزود: مقوله بعدي قابل توجه كه نبايد از آن غافل شويم، اين است كه فتنه گران و كساني كه اين غائله ها را بوجود آوردند، مجموعه اي هستند كه در سناريوي از پيش طراحي شده دو جريان ضدانقلاب و فتنه گران كه درهم آميختگي دارند، حركت كرده اند. مصلحي گفت: بايد مردم و به ويژه خواص و انديشمندان توجه كنند كه يك غفلت كوچك موجب نشود كه از سناريوي اصلي و آن حركتي كه در حال صورت گرفتن است، غافل شويم.
وي افزود: فتنه گران فتنه گريشان را مي كنند و به هيچ وجه دست از فتنه گريشان برنمي دارند و عقب نشيني هم در فتنه گريشان ندارند و همراهي با ضدانقلاب هم دارند.
مصلحي تصريح كرد: با وجود خواست مقام معظم رهبري از برخي براي اعلام برائت از كساني كه معاند انقلاب و نظام هستند و دشمني دارند آنها تاكنون نه تنها برائت نجسته اند، بلكه با آن مجموعه هم همراهي داشته اند. وي از مردم و به ويژه خواص خواست به اين مقوله و حركت هايي كه در حال انجام است، توجه داشته باشند.

 



معاون دانشجويي دانشگاه اعلام كرد
هشدار شديد دانشگاه شريف به اخلال كنندگان در برگزاري امتحانات

معاون دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف گفت: هر فردي بخواهد در روند برگزاري امتحانات مزاحمت و خللي ايجاد كند، با او به شدت برخورد مي كنيم.
وثوقي وحدت معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه صنعتي شريف در گفت وگو با فارس، با اشاره به برگزاري امتحانات پايان ترم اين دانشگاه طبق معمول گفت: امتحانات دانشگاه صنعتي شريف طبق تقويم آموزشي دانشگاه از يكشنبه هفته آينده برگزار مي شود و امتحانات به تعويق نخواهد افتاد.
وي با بيان اينكه دليلي براي تعطيلي امتحانات وجود ندارد، افزود: قبلا هم اعلام كرده بوديم كه هر فردي بخواهد در روند برگزاري امتحانات مزاحمت و خللي ايجاد كند، با او به شدت برخورد مي كنيم.
حاميان يكي از سران فتنه در دانشگاه صنعتي شريف به منظور ملتهب كردن فضاي دانشگاه از برگزاري تجمعي مقابل دفتر رياست دانشگاه صنعتي شريف به منظور اخلال در برگزاري امتحانات خبر داده بودند.
پس از آنكه حاميان يكي از سران فتنه در 13 آبان و 16 آذر در التهاب آفريني در فضاي دانشگاه صنعتي شريف ناكام ماندند و نتوانستند دانشجويان را با خود همراه كنند و دانشجويان نيز با تعداد چندين برابري مقابل آنها ايستادند و جمعيت خود را به رخ آنان كشيدند، حاميان موسوي اين بار به رفتارهاي سخيفي از جمله تهديد دانشجويان روي آوردند و گفته اند اگر دانشجويان در امتحانات شركت كنند برگه هاي امتحاني را از زير دست آن ها خواهند كشيد تا با اين كار موجبات تعطيلي امتحانات را فراهم كنند.

 



به چه حقي به ما گفتي عزادارامام حسين؟! (خبر ويژه)

بيانيه ميرحسين موسوي پس از قيام عاشورايي ملت ايران در روز 9 دي، تناقضات موجود در ميان گروه هاي ضد انقلاب را پررنگ تر كرده و به اختلافات بيشتر دامن زده است.
به رغم اينكه موسوي در آن بيانيه از اوباش حرمت شكن در روز عاشورا جانبداري كرده بود اما صرف بازي وي با الفاظ اسلامي موجب اعتراض محافل ضدانقلاب شده است. از جمله شبكه «ايران گلوبال» نوشت: موسوي و كروبي دو كانديدايي كه از فيلتر نظام گذشته و براساس پيشينه شان انتظار حضور در صحنه و در مقابل نظام از آنها نمي رفت اما در صحنه ماندند... اما موسوي در بيانيه خودش مي نويسد «لازم مي دانم بر هويت اسلامي و ملي و مخالف سلطه بيگانگان جنبش سبز تاكيد كنم. ما پيروان اباعبدالله حسين عليه السلام هستيم. ما شيفتگان حريتي هستيم كه مناديش آن امام مظلوم بود». ايشان محق نيستند من را كه سكولار هستم و براي دولتي سكولار تلاش مي كنم، پيرو اباعبدالله معرفي كنند. آيا ما بايد به علت هراس از راديكاليسم در برابر چنين تفسيراتي از خود سكوت كنيم؟
سعيد رضوي فقيه از عناصر تندرو نفوذي در ستاد كروبي، از زاويه ديگري به بيانيه موسوي و بيانيه بعدي 5 ضدانقلاب فراري (مهاجراني، كديور، بازرگان، سروش و اكبر گاف) پرداخت. وي با اذعان به اينكه بيانيه 5 نفره، حمل بر شكاف و اختلاف شده گفت: از آن جايي كه آقايان موسوي، كروبي و خاتمي هيچ وقت نخواسته اند به عنوان رهبر تمام عيار جنبش، يا منفرداً يا مجتمعاً مطرح شوند، طبيعتاً نمي توانند معترض باشند كه چرا فرد يا افراد ديگري دارند خواسته هاي جنبش را مطرح مي كنند. اما من هم معتقدم كه ما نبايد با بيانيه هاي رهبران سياسي جنبش در داخل طوري برخورد كنيم كه بوي شكاف يا استنباط عبور از رهبران جنبش از آن بيايد.
در اين حال سايت راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا)، اهميت بيانيه موسوي را آن بخش از بيانيه عنوان كرد كه وي اذعان مي كند جرياني غيرمذهبي مستقل از موسوي و اصلاح طلبان، در جنبش سبز وجود دارد و موسوي آن را به رسميت مي شناسند.
فرج سركوهي نويسنده تحليل راديو فردا توضيح مي دهد: پيشنهادهاي 5گانه آقاي موسوي، تناقض بيانيه وي به شمار مي رود و وحدت ساختاري آن را مختل مي كند چرا كه اين تناقضات با مفهوم تغيير در چارچوب قانون اساسي و نظام حقوقي جمهوري اسلامي سازگار نيست. موسوي در عين حال بخش مستقل جنبش را به رسميت مي شناسد كه از او، خاتمي و كروبي و اصلاح طلبان مذهبي جدا هستند. اين بخش از جنبش با هواداري از آقايان موسوي و كروبي، شعارهاي فراتر از قانون اساسي مطرح كرده است. به رسميت شناخته شدن اين بخش مهم ترين و تاريخي ترين بخش بيانيه اوست و اين در حالي است كه همه جناح هاي حكومت، آن را رد مي كردند.
برخلاف اين تحليل راديو فردا، سايت ضدانقلابي خودنويس، بيانيه موسوي را «فرمان عقبگرد» توصيف كرد و از اينكه واژه هاي اسلامي و ارزشي نظير «حسين]ع[، منافقين، شهدا، مستضعفان، امام و حرام» در آن بيانيه به كار رفته انتقاد كرد! سايت مذكور مي افزايد: اگر نگاهي به سه بيانيه نخست موسوي بيندازيم و آن را با اين «بيانيه حداقلي» مقايسه كنيم درخواهيم يافت كه موسوي يك عقب گرد كامل كرده است و در حالي كه در بيانيه نخست خود «ملت شريف ايران» را مورد خطاب قرار مي دهد و تاكيد مي كند كه «تسليم اين صحنه آرايي خطرناك» نخواهد شد، در بيانيه هفدهم خود حاكميت را مورد خطاب قرار مي دهد. و هرگاه از دولت ياد مي كند آن را با كلماتي چون «خائنين»، «متقلب»، «دروغگو» و «متصديان بي امانت» نام مي برد اما در بيانيه هفدهم نه تنها هيچ توصيه اي براي ادامه اعتراضات نمي كند بلكه هيچ اشاره اي هم به نامشروع بودن دولت نمي كند و از دولت و حاكميت مي خواهد كه به پنج خواسته وي توجه كنند و حتي مي گويد لزومي ندارد همه اين خواسته ها همزمان تامين شود و « به نظر بنده حتي يك جوي كوچك زلال در اين بين مي تواند مغتنم باشد». البته مخالفان براي انتخاب بين بد و بدتر، در انتخابات شركت كرده بودند تا ابتدا از شر بدتر و سپس از شر بد ]موسوي[ راحت شوند اما اكنون معلوم شده اين توهم شركت در نمايش رژيم به كجا ختم شد.

 



كشف يك وانت پر از لوازم راهپيمايي مسالمت آميز! (خبر ويژه)

خودرويي مملو از سلاح هاي پيشرفته و جنگي در ميدان وليعصر كشف و ضبط شد
يك منبع مطلع در گفتگو با «جهان» گفت: اين وانت پس از تجمعات روز عاشورا شناسايي و با اقدام به موقع مأموران كليه سلاح هاي موجود در آن ضبط شد.
به گفته وي در اسلحه هاي ضبط شده علاوه بر سلاح مدرن دورزن، تفنگ هاي ساچمه اي هم وجود دارد. اهميت اين كشف از آن جهت است كه 2 نفر از كشته شدگان روز عاشورا توسط اين نوع سلاح هاي ساچمه اي مورد هدف قرار گرفته اند.
اين منبع مطلع همچنين از كشف و شناسايي چند خودرو حاوي چوب، چماق و لاستيك براي آتش افروزي در مسير كوي دانشگاه تهران خبر داد و گفت: صاحبان اين خودروها اعتراف كردند كه در طول اعتراضات و ناآرامي هاي تهران اين امكانات را در اختيار اغتشاشگران قرار مي دادند.

 



اين صهيونيست با بقيه فرق دارد سوروس خيلي بشردوست است! (خبر ويژه)

اطلاع رساني به موقع وزارت اطلاعات درباره 60 مأسسه و رسانه آمريكايي فعال در زمينه براندازي، 2 رسانه رسمي آمريكا را به تكاپو انداخت. دنفورت آستين با اشاره به بيانيه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي و ذكر نام مأسسات مذكور اظهار داشت: ترساندن افراد از صداي آمريكا و بي .بي.سي شرم آور است.
صداي آمريكا همچنين از مأسسه جامعه باز وابسته به جورج سوروس (سرمايه دار صهيونيست و سرمايه گذار كودتاهاي مخملين در شرق اروپا) نام برد و گفت: جرج سوروس ميلياردري بشردوست است.
همزمان راديو فردا واكنش مأسسه وابسته به جرج سوروس را منتشر كرد و گفت: «مأسسه جامعه باز اطلاعيه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي را مايه تأسف خواند. جورج سوروس سرمايه دار خير آمريكايي، بنيانگذار اين مأسسه است. مأسسه جامعه باز اطلاعيه مذكور را مايه تأسف و عميقاً آزار دهنده مي داند و اعلام مي كند فعاليت هاي خود را در ايران متوقف كرده است. اين بيانيه همچنين در مورد وضعيت كيان تاج بخش پژوهشگر ايراني- آمريكايي و از مشاوران مأسسه جامعه باز كه در ايران زنداني است، عميقاً ابراز نگراني مي كند.»

 



ديگ به ديگ ميگه روت سياهه! (خبر ويژه)
ديگ به ديگ ميگه روت سياهه! (خبر ويژه)

يك ضد انقلاب «سلطنت طلب، كمونيست و ليبرال»! گفتار و ادله موسوي و كروبي و خاتمي را دچار تضاد توصيف كرد.
جمشيد اسدي با وجود سوابق سلطنت طلبانه، در آستانه انقلاب از محافل كمونيستي نظير كنفدراسيون و حزب رنجبران سردرآورد و امروز خود را چهره اي ليبرال و عضو گروهك «اتحاد جمهوري خواهان» كه ملغمه اي از بقاياي گروهك هاي منحله است معرفي مي كند.
وي با اين حال به مثابه «ديگ به ديگ ميگه روت سياهه!» به انتقاد از تناقضات سران فتنه پرداخت. اسدي در گفت وگو با يكي از سايت هاي ضد انقلاب، اظهار داشت: اينكه چرا كساني چون آقايان موسوي و كروبي و خاتمي از سنگر مقاومت به سنگر رهبري جنبش نمي روند يا نمي توانند بروند گمانه هاي متفاوتي مي توان زد. گمانه من اين است كه آنها با وجود مقاومت استوار و آفرين برانگيز در برابر حكومت از تحليل و نتيجه گيري بحران پرهيز دارند. به طور مرتب ميان گفتار و كردار آنها تضاد و شكاف ديده مي شود. آنها نمي توانند از يك سو جزو نخستين كساني باشند كه با شيردلي درگذشت آيت الله منتظري را به عنوان فقيه مدافع حقوق بشر ارج نهند و در عين حال راه نجات از بحران كنوني را بازگشت به انديشه هاي آيت الله خميني بدانند يعني همان كسي كه فرمان عزل و حذف منتظري را داد! نمي توان هم منتظري را به عنوان مدافع حقوق شهروندان بزرگ داشت و راه نجات را در انديشه خميني جست. بالاخره منتظري مخالف خميني بود و در برابر او ايستاد. حالا چطور ممكن است، هر دو را بزرگ دانست؟ از اين تناقضات و تضادها نمونه هاي فراواني مي توان آورد.
وي همچنين فتنه سبز را «بيشتر يك نيروي مزاحم» توصيف كرد و گفت: جنبش برنامه اي ندارد. بسيار شنيده ايم كه بدون رهبري و خودجوش پيش مي رود بلكه هر كوشنده اي در آن خود رهبر است. حقيقت اين است كه با وجود ايستادگي شيردلانه چهره هايي چون موسوي و كروبي و خاتمي، آنها بيشتر چهره مقاومتند تا شخصيت هاي رهبري. اين فقدان مديريت مورد نگراني است.

 



عنكبوت ها در تارنماي خود به دام افتادند (خبر ويژه)

«هشدار! توجه داشته باشيد كه طي روزهاي آتي ممكن است از اين آدرس]...[ Mojesabs براي شما ايميلي بيايد. به هيچ وجه ايميل را باز نكنيد!!!»
اين يكي از ده ها هشداري است كه اين روزها گردانندگان شبكه عنكبوت در اينترنت به همكاران و عوامل خود در داخل كشور مي دهند. در ادامه هشدار مذكور كه توسط سايت هاي ضدانقلابي منتشر شده، آمده است «ايميل مذكور فهرست تمام ايميل آدرس هاي موجود شما را مي خواند و اقدام به شناسايي افراد و قرباني گرفتن مي كند. اطلاع رساني گسترده و آگاه كردن سايرين برعهده شماست. به همه اطلاع بدهيد».
در يكي ديگر از اين هشدارها آمده است «نامه نگاري ها و ايميل هاي مخالفان رژيم، خواستگاران زيادي نزد دستگاه هاي امنيتي جمهوري اسلامي دارد. كاربران سرويس Gmail دقت كنند زماني كه وارد اين سرويس مي شوند در صورت بروز خطاي ]...[ از ادامه مسير خودداري كنند. پذيرفتن خطاي اينترنتي مذكور به منزله لو رفتن پسورد جي ميل شماست. طبق پرس وجوي انجام شده، چند ماه است كه اين اتفاق در حال وقوع مي باشد.»
اخيراً برخي رسانه هاي انگليسي و آمريكايي در هشدار مشابهي خطاب به گروه هاي ضد انقلاب اعلام كردند شبكه تويتر (رسانه رسمي وزارت خارجه آمريكا) امنيت ندارد و به عنوان ابزارشناسايي و دستگيري شبكه مخالفان آشوبگر در ايران مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

 



مگر قرار بود جنبش سبز دست به آتش سوزي و خرابكاري نزند؟! (خبر ويژه)

يك مزدبگير رسمي وزارت خارجه آمريكا درباره برخي هشدارها نسبت به تشديد خشونت از سوي عناصر آشوبگر مدعي شد: مسالمت آميز معرفي كردن جنبش سبز مغاير اين نيست كه آنها وسيله نقليه نيروي انتظامي يا ساختمان آن را به آتش بكشند.
رامين احمدي با راه اندازي سازماني موسوم به «مركز جمع آوري اسناد حقوق بشر» با همكاري چند تن از عناصر بهايي توانست وزارت خارجه و سازمان سياي آمريكا را براي چند سال سركيسه كند و از جمله سال 2007 مبلغ 6/1 ميليون دلار پول دريافت كند اما طي ماه هاي اخير با معلوم شدن فرصت طلبي و اخاذي هاي مركز مذكور، اعطاي بودجه از محل «پروژه دموكراسي سازي در ايران» متوقف شد.
رامين احمدي در محافل ضد انقلاب نيز از افراد بد نام به شمار مي رود. وي در راستاي بازسازي اعتماد محافل آمريكايي و دريافت مواجب تازه فعال شده است. نامبرده در سايت گويا نيوز مي نويسد: بايد از مبارزه بدون خشونت ابهام زدايي كرد. آتش زدن موتورسيكلت و خودرو و تخريب مراكز پليس با مبارزه بدون خشونت هماهنگي كامل دارد. نبايد به مبارزه مشروع در خيابان خرده گرفت.
گفتني است عناصر محارب و تروريست در جريان حوادث روز عاشورا با سوءاستفاده از نجابت و خويشتنداري ماموران نيروي انتظامي، قريب يكصد مامور انتظامي به ويژه سربازان را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند و همزمان چند تن از حاضرين در اغتشاش را مورد حمله قرار دادند كه به مرگ 6 نفر منجر شد.
رامين احمدي از جمله عناصري بود كه در جريان تشكيل كارگاه هاي آموزش براندازي در ايستگاه دوبي سازمان سيا طي سال هاي گذشته به بازي گرفته شد و برخي امور هماهنگي آمد و شد عناصر تحت آموزش را انجام مي داد. در اين كارگاه ها، انواع روش هاي كودتاي مخملين و جنگ خياباني! آموزش داده مي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14