(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 19 دي 1388- شماره 19554
 

يادداشت خبرنگار
با تصويب هيئت وزيران استاندارگلستان نماينده ويژه رئيس جمهور شد
تامين امنيت غذايي زائران حرم رضوي
ايران در كيهان
سرمايه گذاري 13 ميليارد ريالي براي ساخت مخازن ذخيره آب آشاميدني در مازندران
توسعه بخش گردشگري در مانه و سملقان
رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج: شوراهاي اسلامي آگاهي خود را به قوانين افزايش دهند
11 دهياري در روستا هاي قم تاسيس مي شود
استاندار گيلان : شهرك صنعتي صومعه سرا بين المللي مي شود
برپايي كارگاه آموزش روايتگري در مناطق عملياتي جنوب
انتقاد فرماندار سراوان از پروژه هاي نيمه تمام
مدير كل راه و ترابري فارس: كمبود قير سرعت توسعه آزادراهها را كند كرده است
نهنگ 7 متري در ساحل جاسك به گل نشست
رئيس دفتر نظام مهندسي اليگودرز: تعاوني مسكن مهر به مصوبات شوراي تامين استان عمل نمي كند
توقف ساخت خيابان در بافت تاريخي آران و بيدگل



يادداشت خبرنگار

اشد مجازات براي هتاكان ثقلين

بي شك؛ آنگاه كه رسول ختمي مرتبت(صلوات ا عليه و آله) امت پس از خود را به حفظ و صيانت از ثقلين كه همان كتاب خدا و عترت پاك حضرتش بودند دعوت كرد، مي دانست كه در آينده اي نه چندان دور، چه ها بر سر اين دو يادگار گرانبها خواهد آمد!
حبيب خدا (صلوات ا عليه و آله) در روز ميلاد حسين به علي(عليه اسلام) همصدا با عرشيان گريست، چرا كه فرشته امين وحي از پيش برايش خوانده بود قصه كربلا را، و خون و عطش و مشك و خيمه هاي سوخته و خورشيد روي نيزه را، و سالها و قرنهاي پس ازعاشورا را
و ديري نپاييد كه قرآن بر سر نيزه ها رفت و ولي خدا و وصي رسول خدا خانه نشين شد و قتل من قتل و سبي من سبي و
(تصاوير كف و سوت و شعارهاي ضددين و نظام و انقلاب و از همه دلخراشتر، پاره كردن كتاب خدا و سوزاندن بيرق عاشورا توسط عده اي بي دين و حيا و اخلاق و غيرت و آزادگي و جوانمردي در روز خونين عاشورا، آنچنان آتشي به دلهاي شيعيان و محبان آن حضرت زد كه تصوير هلهله آل اميه و آل سعد و آل زياد (لعنت ا عليهم) در زمان شهادت ابا عبدا الحسين(عليه السلام) را در خاطر تداعي كرد.
سنگيني اين هتك حرمت تا آنجا بود كه مردم را به خيابانها كشيد و حماسه عظيم و كم نظير 9 دي را با حضور ده ها ميليوني مردم سراسر كشور خلق كرد.
نادر طالب زاده كارشناس ارشد رسانه چند روز پيش در برنامه زنده تلويزيوني «رو به فردا» علت حضور مردم در راهپيمايي اعتراض آميز 9 دي را فوران بغض فروخورده مردم دانست و گفت: «هتك حرمت به ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(عليه السلام) دردي بود كه در جان مردم نشست و مردم به خيابانها آمدند تا بغضشان را فرو بريزند و دردشان را درمان كنند»
با خودم فكر مي كنم: آقاي طالب زاده تاحدودي درست مي گويد. من هم اگر آن روز در تجمع بزرگ عاشوراييان حاضر نمي شدم و صدايم نمي گرفت از آن همه فرياد «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد» و «منافق حيا كن، مملكتو رها كن» و بي شك، بغضم در گلو گير مي كرد و كم كم بنفش مي شدم و انالله
اما دردي كه آن روز در چهره هاي مردم ديدم، به اين راحتي ها درمان نمي شود. از سرخي چهره هاشان هنگام فرياد: «آشوبگر عاشورا، اعدام بايد گردد» مي شد فهميد كه تنها مرحم اين دلهاي خونين از زخم اهانت و هتاكي به ساحت مقدس والاترين آرمان مسلمانان و شيعيان؛ ثقلين پيامبر اكرم(صلوات ا عليه و آله)؛ كتاب خدا و عترت رسول، قيام ثقفي است و رجعت مختار!
دلم آرام شده اما دردم درمان نشده، و درد مردم شيعه و مومن به قرآن و دوستدار اهل بيت عليهم السلام نيز هم، و اين داغ سبك نمي شود مگر با مجازات اغتشاشگران و هتاكان.
اينك روي سخنم با مسئولين امنيتي و قضايي كشور است:
در كتاب قانون اساسي، محارب به چه كسي مي گويند؟ آيا آن كساني كه دست به اغتشاشات متعدد خياباني زده و در شعارهاي خود آرمانها و اعتقادات اسلامي و انقلابي يك ملت را هدف اهانت قرار داده و راس نظام را كه همان ولايت فقيه است نشانه مي روند محارب محسوب نمي شوند؟ مجازات محارب چيست؟ حكم كساني كه به والاترين آرمان اعتقادي مسلمانان و شيعيان، به كتاب خدا و اهل بيت رسول خدا(صلوات ا عليه و آله) بي حرمتي كنند چيست؟
جرم اين هنجارشكنان بي حيا، آيا كم از نويسنده كتاب شيطاني است كه دست به تحريف قرآن برد و در كوتاهترين زمان، حكم اعدامش از سوي رهبر كبير انقلاب صادر شد كه «هر جا او را ديديد، بكشيد!»
مردم غيرتمند و انقلابي، و شيعيان و محبان واقعي سيدالشهدا عليه السلام، خشمگين و سوگوار از چنين وقايع شرم آوري، همصدا نسبت به حرمت شكنان اين روز عظيم اعلام انزجار و تبري نموده و خواستار اشد مجازات براي اين فرزندان شيطان و پيروان آل اميه شدند. بديهي است برخورد سريع، موثر و بدون هرگونه اغماض و كوتاهي و ساده انگاري از جانب مسئولين نسبت به هنجارشكنان وقايع اخير، آتش فتنه را خوابانده و خيال خام دشمنان نظام در سركوب نظام مقدس و پاينده جمهوري اسلامي ايران را به بن بست خواهد كشاند.
مسئولين امنيتي و قضايي كشور بدانند در صورت اعمال هرگونه مسامحه و تساهل و يا دفع الوقت در بررسي پرونده اغتشاشات روز عاشورا و در برخورد با هتاكان حرمت قرآن و سيدالشهدا عليه السلام، با اعتراضات جدي مردم غيور و انقلابي روبرو شده و شاهد حركت خودجوش مردم به منظور تسويه حساب رو در رو با اغتشاشگران خواهد بود)
¤¤¤
سكوت مي كنم و در خلسه اي عميق، صداي فرشتگان عرش را مي شنوم كه مرثيه زينب بن عقيل بن ابيطالب در رثاي پسر عموي بزرگوارش اباعبداالحسين(عليه السلام) را خطاب به حرمت شكنان عاشوراي حسيني فرياد مي زنند، درحالي كه سيلاب اشك و خون از ديدگانشان جاري است:
«ماذا تقولون ان قال النبي لكم
ماذا فعلتم و انتم آخر الامم
بعترتي و بالاهلي بعد مفتقدي؟...
ما كان هذا جزائي اذ نصحت لكم
ان تخلفوني بسوء في ذي رحمي
چه جوابي به پيامبر خواهيد داد، آنگاه كه به شما بگويد پس از من با عترت و اهل بيت من چه رفتاري نموديد اي آخرين امت!
اين جواب (محبت هاي) من بود كه شما را پند و اندرز دادم كه پس از من با خويشانم بدرفتاري (و بي احترامي) نكنيد؟» (لهوف سيد بن طاووس، فصل 3، ص132)
تابعان و پيروان اهل ظلم و ستم در حق پيامبر اكرم(صلوات ا عليه) و آلش (عليهم السلام) تا هميشه تاريخ مورد لعن و نفرين خداوند خواهند بود، همانطور كه در زيارت عاشورا مي خوانيم: اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذالك
فاطمه معين زاده

 



با تصويب هيئت وزيران استاندارگلستان نماينده ويژه رئيس جمهور شد

گرگان- خبرنگار كيهان:
با تصويب هيئت وزيران، مهندس جواد قناعت استاندار گلستان به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در مورد اجراي پروژه راه جنگل گلستان تعيين شد.
وزيران بنابه پيشنهاد رئيس جمهور و به استناد اصل 128 قانون اساسي، جواد قناعت استاندار گلستان را به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور در مورد اجراي پروژه راه جنگل گلستان تعيين كرد.
براين اساس، تصميماتي كه توسط نماينده مذكور درخصوص امور اجرايي يادشده اتخاذ مي شود، در حكم تصميمات رئيس جمهور و هيئت وزيران بوده و لازم الاجرا است و با رعايت آيين نامه داخلي هيئت دولت قابل صدور است.
اين مصوبه از سوي معاون اول رئيس جمهور به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ شده است.

 



استاندار خبرداد
تامين امنيت غذايي زائران حرم رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي گفت: تامين امنيت غذايي در كنار ايمني راه ها براي زائران امام رضا(ع) ضروري است.
محمود صلاحي در ستاد تسهيلات سفرهاي استان در مشهد افزود: با استقرار نيروهاي دانشگاه علوم پزشكي در پليس راه از ورود مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته به مشهد جلوگيري به عمل مي آيد.
وي ادامه داد: تيم هاي نظارتي متشكل از نماينده دانشگاه علوم پزشكي مشهد و سازمان بازرگاني نيز بايد در طول سال با سركشي به اماكن اقامتي و مراكز ارائه كننده خدمات تغذيه اي سطح مشهد، از كيفيت خدمات رفاهي و تغذيه اي اطمينان حاصل كنند.
وي ضمن تاكيد بر سخت گيري پليس راه براي تامين امنيت جاده ها تاكيد كرد: هيچ كس نبايد با متخلفاني كه حال زائران امام رضا(ع) را در جاده ها به خطر مي اندازند، با نرمي و دل رحمي برخورد كند.
استاندار خراسان رضوي درخصوص استفاده از منازل شخصي براي اسكان زائران نيز گفت: بايد به خانه هايي كه حداقل هاي لازم براي سكونت را دارند، مجوز داد چرا كه تا ساماندهي بافت فرسوده اطراف حرم مطهر كه تا سه سال آينده طول خواهد كشيد، بايد از تمام ظرفيت هاي موجود براي اسكان زائران استفاده كرد.

 



ايران در كيهان

ساخت راه روستايي
شهركرد- خبرنگار كيهان:
معاون راه روستايي وزير راه و ترابري براي احداث مسير جديد راه دهستان- موگوئي قول مساعد داد. ميرشفيع در بازديد از شهرستان چلگرد استان چهارمحال و بختياري گفت: براي خارج كردن روستاهاي منطقه از بن بست جاده جديدي بايد احداث شود.

ساخت پاركينگ مكانيزه در مشهد
مشهد- خبرنگار كيهان:
با اتمام عمليات نصب اولين پاركينگ مكانيزه در مشهد، بزودي اين پاركينگ راه اندازي مي شود. علي رضوي مديرعامل شركت مجري طرح با اعلام خبر فوق افزود: سرعت در اجرا، امكان جابه جايي، كم مصرف بودن برق و انرژي، اپراتوري آسان و مساحت كم اشغال شده از مزاياي پاركينگ هاي مكانيزه است.

شناسايي آثار تاريخي مازندران
ساري- خبرنگار كيهان:
تاكنون 2هزار و 300اثر تاريخي با ارزش در مازندران مورد شناسايي قرار گرفت. «رحمت عباس نژاد» رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مازندران با اعلام اين خبر افزود: حدود 650 اثر تاريخي مازندران در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

برنامه هاي دهه فجر در همدان
همدان- خبرنگار كيهان:
فرماندار همدان گفت: اجراي برنامه هاي ستاد دهه فجر در شهرستان همدان توسط 20كميته انجام مي شود. فاميل كريمي افزود: افزايش حضور حماسي مردم، گسترش كمي و كيفي برنامه ها، توانمندسازي ستادها، حمايت از برنامه هاي خودجوش و هدايت آنها در راستاي اهداف ستاد، توجه به نقش و جايگاه مساجد و پايگاه هاي بسيج، برخي اولويت هاي برنامه هاي امسال است.

برقرساني روستايي در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر سالجاري، پروژه برقرساني به 16 نقطه روستايي در شهرستان هاي فريدونشهر، نايين و اردستان به بهره برداري مي رسد. حميدرضا پيرپيران مديرعامل شركت توزيع برق استان اصفهان با بيان مطلب فوق گفت: پروژه هاي مذكور با اعتباري معادل يك ميليارد و 900 ميليون تومان، احداث 12كيلومتر شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف و نصب و تجهيز 14 دستگاه ترانسفورماتور به اجرا درآمده است.

گازرساني روستايي
علي آبادكتول- خبرنگار كيهان:
به چهار روستا در شهرستان علي آبادكتول گازرساني شد. علي دنكوب فرماندار علي آبادكتول با اعلام خبر فوق گفت: بزودي براي گازرساني به مناطق كوهستاني باقيمانده اقدامات لازم انجام خواهد شد.

پرداخت تسهيلات بانكي به كشاورزان
بناب- خبرنگار كيهان:
رئيس بانك كشاورزي شهرستان بناب از پرداخت بيش از 68ميليارد ريال تسهيلات بانكي به كشاورزان در سالجاري خبر داد بابابابايي گفت: از اين ميزان اعتبارات، 3ميليارد ريال براي محصولات زيركشت پاييزه و يك ميليارد ريال براي بيمه غرامت محصولات كشاورزي پرداخت شده است.

ساخت جايگاه سوخت در زواره
زواره- خبرنگاركيهان:
مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان اصفهان گفت: ساخت جايگاه CNG در شهر زواره در روزهاي آينده آغاز مي شود. شيشه فروش افزود: با پيگيري هاي انجام شده و هماهنگي با شركت گاز استان امكانات فني جهت گازرساني به اين جايگاه فراهم شده است.

ساخت خانه داوطلبان هلال احمر
دزفول- خبرنگار كيهان:
خانه داوطلبان جمعيت هلال احمر شهرستان دزفول در شمال خوزستان افتتاح شد. تجمع سادات حجازي مسئول امور داوطلبان هلال احمر دزفول شمار داوطلبان اين جمعيت را يك هزار و 200 نفر اعلام كرد و گفت: 120نفر از اين داوطلبان فعال از مديران و مسئولان- پزشكان و متخصصان و مهندسين منطقه مي باشند.

يادواره شهدا در ملاير
ملاير- خبرنگار كيهان:
يادواره 22 شهيد روستاي دهلق ملاير در مسجد جامع اين روستا برگزار شد. در اين مراسم امام جمعه همدان و جمعي از مسئولان محلي حضور داشتند.گفتني است، شهرستان ملاير در دفاع از انقلاب و كشور 1100شهيد تقديم كرده است.

ساخت جايگاه سوخت در گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استانداري گلستان از بهره برداري از چهار جايگاه جديد عرضه سوخت CNG در دهه فجر سالجاري در سطح استان گلستان خبر داد. هوشنگ غلام زاده در جلسه بررسي وضعيت جايگاه هاي CNG استان، افزود: جايگاه هاي مذكور در شهرهاي نگين شهر، گاليكش، راميان و گميشان قرار دارد وي خاطرنشان كرد: هم اكنون 32جايگاه عرضه سوخت گاز در حال خدمت رساني به هم استاني ها و گردشگران مي باشند.

آموزش زنبورداري در دزفول
دزفول- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره امور عشاير دزفول از برگزاري دوره آموزش زنبورداري در مناطق عشايري اين شهرستان خبر داد. غلامرضا ديناري گفت: در اين دوره به مدت يك هفته 20 نفر از فراگيران عشاير شركت كردند و آموزشهاي لازم در زمينه روشهاي زنبورداري به آنها داده شد.

استمهال بدهي واحدهاي صنعتي
رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان گفت: 156واحد صنعتي در اين استان مشمول استمهال بدهي به بانكهاي عامل شدند. مهندس محمدحسين اصغريان تصريح كرد: بيشترين ميزان استمهال بدهي كارخانجات و واحدهاي صنعتي گيلان مربوط به صنايع غذايي با 44 و كمترين آن مربوط به واحددهاي صنايع فلزي با 5 مورد است.

 



سرمايه گذاري 13 ميليارد ريالي براي ساخت مخازن ذخيره آب آشاميدني در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
با هدف تامين و ذخيره سازي آب آشاميدني در مازندران 8 مخزن جديد در شهرهاي اين استان ساخته خواهد شد.
مديرعامل آبفاي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين مخازن جمعاً بظرفيت 22 هزار و 400 مترمكعب و با هزينه 13 ميليارد و 856 ميليون ريال به بهره برداري خواهد رسيد.
محمدعلي سليمي ميزان پيشرفت فيزيكي ساخت اين مخازن را از 2 تا 92 درصد ذكر كرد و افزود: با بهره برداري از اين مخازن نگرانيهاي ناشي از كمبود آب آشاميدني در چمستان، سلمانشهر، گزنك، خليل شهر، يلده، مياركلاو تنكابن مرتفع مي شود.
سليمي همچنين از ساخت
3 ايستگاه پمپاژ در شهرهاي پل سفيد، خليل شهر و مياركيلاري ساري خبر داد و افزود: تاكنون ما تا
70 درصد عمليات ساخت اين ايستگاهها پايان يافته است.
وي باتاكيد بر كيفيت مطلوب آب هاي آشاميدني توليدي در شهرهاي مازندران گفت: براساس آزمايش هاي انجام شده آب آشاميدني در دسترس شهروندان مازندراني هيچگونه آلودگي ميكروبي ندارد.

 



توسعه بخش گردشگري در مانه و سملقان

مانه و سملقان-خبرنگار كيهان:
بخشدار سملقان گفت: تا پايان آذرماه سال جاري يك ميليارد و 180 ميليون ريال براي توسعه روستايي و گردشگري در اين بخش هزينه شده است.
ايمان پور با اشاره به موقعيت گردشگري سملقان افزود: اماكن تاريخي با قدمت 7 هزار ساله در تپه قلعه خان و آتشكده 2500 ساله اسپاخو و مركز تفريحي و سياحتي روستاي دركش در اين بخش در جهت روابط انساني و تبادل فرهنگها و همبستگي و آثار به جاي مانده از گذشتگان كمك بسياري در بخش گردشگري سملقان دارد، وي ادامه داد: روستاي دركش نيز با دارا بودن تنها جنگل بلوط كشور، انواع گياهان دارويي و حياط وحش متنوع و تپه هاي باستاني يكي از جاذبه هاي گردشگري اين بخش است كه طرح هايي در جهت زيباسازي اين روستا در دست اقدام است.

 



رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج: شوراهاي اسلامي آگاهي خود را به قوانين افزايش دهند

كرج -خبرنگاركيهان:
شوراها مي بايست آگاهي خود به قوانين را افزايش دهند تا كسي به آنها ايراد عدم آشنايي به قانون نگيرد.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج دركارگاه آموزشي شوراي اسلامي استان تهران دركرج با اعلام اين مطلب افزود: برگزاري كارگاه هاي آموزش قوانين بايد توسط خود جامعه شوراييان برگزار شود تا هم استقلال و هم كارآيي و تاثير آن بيشتر شود ناصر گروسي اظهار داشت: شوراها ميزان آشنايي و آگاهي خود به قوانين را بايد به حدي افزايش دهند كه كسي بويژه دولتي ها نتوانند به آن ها ايراد عدم آشنايي به قانون وارد سازند.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج با اشاره به اينكه اعضاي شورا بايد قانون و قانونمنداري را بياموزند گفت: هرچند كه اكنون دربسياري از موارد قانونمداري و آشنايي شوراها به قوانين، ازبسياري ازدستگاهها و ادارات دولتي بيشتر است.

 



11 دهياري در روستا هاي قم تاسيس مي شود

قم - خبرنگار كيهان:
با پيشنهاد استاندار قم و موافقت وزير كشور در روستاي شهرستان قم دهياري تاسيس خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين «موسي پور» استاندار قم اعلام كرد: با توجه به نقش دهياري ها در ساماندهي امور روستا و نيز امكان جذب اعتبارات بيشتر در 11 روستاي ديگر شهرستان قم دهياري تاسيس مي شود.
استاندار قم افزود: هم اكنون تعداد روستاهاي داراي سكنه در استان قم 299 مورد است كه از اين تعداد 72 روستا داراي دهياري هستند و با تاسيس دهياري در 11روستاي ديگر تعداد روستاهاي داراي دهياري در استان به 83 خواهد رسيد.
لازم به ذكر است از ميان دهياري هاي تازه تاسيس يك مورد در بخش خلجستان، چهار مورد در بخش سلفچگان، چهار مورد در بخش مركزي و يك مورد در بخش كهك واقع شده است.

 



استاندار گيلان : شهرك صنعتي صومعه سرا بين المللي مي شود

رشت -خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: با ساخت شهرك صنعتي شماره 2 صومعه سرا اين شهرك به يك شهرك بين المللي تبديل مي شود.
روح الله قهرماني چابك كه در جلسه بررسي مصوبات سفر هيئت دولت به شهرستان صومعه سرا سخن مي گفت افزود: مطالعه و اجراي شهرك صنعتي شماره 2 صومعه سرا در زميني به وسعت 50 هكتار بزودي آغاز مي شود كه در اين راستا بااخذ مجوز از دولت و تامين زمين مورد نياز و الحاق اين شهرك به شهرك شماره يك، شهرك صنعتي صومعه سرا به عنوان شهرك صنعتي بين المللي استان معرفي مي شود.وي از بهره برداري پروژه تصفيه خانه شهرك صنعتي صومعه سرا كه از پروژه هاي سفر اول رئيس جمهوري به گيلان است، خبرداد.قهرماني تكميل و راه اندازي مركز آموزش صومعه سرا، اختصاص 40 درصد از اعتبار طرح افزايش توليد برنج به اين شهرستان و اختصاص مبلغ 2 ميليارد ريال براي توسعه توتستانها را از جمله مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به صومعه سرا نام برد. كريم شعباني فرماندار صومعه سرا نيز در نشست مذكور با اشاره به تصويب 15 مصوبه در قالب 133 پروژه عمراني در اين شهرستان طي 2 سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به گيلان گفت: تاكنون برخي پروژه ها به مرحله اجرا رسيده است كه در ايام دهه فجر امسال بسياري از آنها مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

 



برپايي كارگاه آموزش روايتگري در مناطق عملياتي جنوب

تبريز-خبرنگار كيهان:
120 راوي كاروان هاي راهيان نور آذربايجان شرقي، براي شركت در كارگاه آموزشي روايت گري عازم مناطق عملياتي جنوب شدند.
مسئول انجمن راويان دفاع مقدس آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: اصحاب قلم و برنامه سازان و نيز تصويربرداران، در اين كاروان حضور داشتند.
حبيب الهي افزود: رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس نيز در اين كارگاه هاي آموزشي حضور داشتند.

 



انتقاد فرماندار سراوان از پروژه هاي نيمه تمام

سراوان - خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان سراوان از نيمه تمام ماندن بسياري از پروژه هاي عمراني در اين شهرستان انتقاد كرد.
مهندس سيدعبدالحسين سجادي در جلسه شوراي اداري شهرستان سراوان گفت: از 266 پروژه عمراني در اين شهرستان 228 طرح نيمه تمام مانده كه بيشتر آنها مربوط به ادارات مسكن شهر و روستا، آموزش و پرورش، كشاورزي و منابع طبيعي است و مديران بايد در بحث پروژه هاي مختلف تلاش بيشتري بكنند وي با بيان اينكه 39 پروژه هنوز وارد فاز اجرايي نشده اند اظهار داشت اين در حالي است كه 36 درصد اعتبارات اين پروژه ها مصوب و جذب شده است. فرماندار سراوان تصريح كرد: هنوز 16 پروژه در فهرست تخصيص اعتبار قرار نگرفته اند كه بايد پيگيري هاي لازم در اين زمينه انجام شود. مهندس سجادي با اشاره به اينكه بيمارستان رازي سراوان جوابگوي نيازهاي مردم اين شهرستان و حومه نيست اظهار داشت: اميدوار است اعتبارات لازم براي توسعه اين بيمارستان در سال آينده به تصويب برسد.

 



مدير كل راه و ترابري فارس: كمبود قير سرعت توسعه آزادراهها را كند كرده است

شيراز - خبرنگار كيهان:
طبق استانداردها و شاخص هاي جهاني بايد حداقل بين چهار تا شش درصد ارزش راه ها صرف نگهداري آنها شود كه اين رقم در استان فارس حدود
4 هزار و 560 ميليارد ريال است.
مدير كل راه و ترابري استان فارس در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: به علت محدوديت منابع در كشور ميزان جذب اعتبارات ملي و استاني براي نگهداري راهها تنها 360 ميليارد ريال يعني تنها هشت درصد منابع مورد نياز است و ما بقي تامين نمي شود.
حيدر نوروزي افزود: با وجود كمبود اعتبار شاهد نگهداري مطلوب راههاي استان فارس هستيم.
وي گفت: در بحث اجراي محورهاي بزرگراهي استان، با يك مشكل اساسي يعني بحث ارزيابي و معارضان روبه رو هستيم كه در برخي مواقع به دليل افزايش قيمت زمين هزينه ارزيابي برابر اجراي پروژه بوده است.
وي كمبود قير را از ديگر مشكلات اجراي پروژه ها دانست و افزود: اگر مشكل قير نداشتيم سرعت توسعه آزادراهها و بهره برداري از آنها به مراتب بيشتر بود.

 



نهنگ 7 متري در ساحل جاسك به گل نشست

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس محيط زيست شهرستان جاسك گفت: نهنگي به طول 7 متر و 30سانتي متر در ساحل روستاي بونجي جاسك به گل نشست.
به گزارش روابط عمومي محيط زيست هرمزگان، سهراب پشتاره افزود: هيچ گونه جراحتي بر روي بدن اين نهنگ مشاهده نشده است و به دليل اشتباه در محاسبات راداري خود به گل نشسته و ديگر نتوانسته به آب بازگردد.
وي خواستار همكاري شهروندان در صورت مشاهده چنين مواردي شد و تصريح كرد: در صورتي كه اداره محيط زيست جاسك به موقع از به گل نشستن اين نهنگ آگاهي مي يافت امكان بازگشت نهنگ مزبور به دريا وجود داشت.
گفتني است نهنگ ها به وسيله امواج صوتي مسير خود را شناسايي مي كنند و جزو پستانداران بچه زا هستند.
روستاي بونجي در 80 كيلومتري غرب جاسك قرار دارد.

 



رئيس دفتر نظام مهندسي اليگودرز: تعاوني مسكن مهر به مصوبات شوراي تامين استان عمل نمي كند

اليگودرز-خبرنگار كيهان:
برخلاف مصوبه شوراي تامين استان، تعاوني مسكن مهر نظارت بر اجراي طرح مسكن مهر را از دست سازمان نظام مهندسي خارج كرده است.
اين مطلب را حيات الله سرلك رئيس دفتر نظام مهندسي اليگودرز در جمع مهندسان ناظر ساختمان عنوان كرد و افزود: نظارت بر اجراي طرح مسكن مهر در سراسر كشور به سازمان نظام مهندسي واگذار شده اما متاسفانه در اليگودرز شركت تعاوني مذكور اين نظارت را از دست نظام مهندسي خارج كرده است.
وي افزود: علي رغم مصوبه شوراي تامين استان لرستان و نيز دستور فرماندار اليگودرز شركت تـعاوني مسكن مهر تاكنون زير بار اين مصوبه قانوني نرفته است.
وي افزود: بيش از 80 مهندس ساختماني اليگودرز هيچگونه سهمي در اجراي طرح مسكن مهر ندارند كه اميد است با پيگيري نماينده اليگودرز و مسئولان ديگراين مشكل رفع شود.

 



توقف ساخت خيابان در بافت تاريخي آران و بيدگل

كاشان- خبرنگار كيهان:
با تخريب نيم هكتار از بافت تاريخي شهر آران و بيدگل، طرح ساخت خيابان افتخارالاسلام دربندي در اين شهر متوقف شد.
عليرضا محسني تبار، سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آران و بيدگل با اعلام اين خبر افزود: ساخت اين خيابان يك كيلومتري- از كمربندي شمال شهر تا خيابان 17 شهريور- كمتر از يك ماه پيش بدون هماهنگي با نمايندگي سازمان ميراث فرهنگي در بافت تاريخي آران و بيدگل در محدوده مركزي شهر آغاز شد.
وي با بيان اينكه در اين بافت، بناهاي تاريخي از جمله خانه افتخارالاسلام دربندي، يادگار دوره صفويه وجود دارد، اظهار داشت: در اجراي طرح ساخت اين خيابان نيم هكتار از بافت تاريخي منطقه چارسوق آران و بيدگل تخريب شد و ديگر بناهاي تاريخي هم در معرض خطر قرار گرفت و به همين دليل عمليات ساخت اين خيابان متوقف شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14