(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 19 دي 1388- شماره 19554
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زنگ خطر در «سوكوترا» (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
پيوند (گفت و شنود)
رئيس جمهور در مراسم معارفه رئيس جديد فرهنگستان هنر:
هنرمندان با تدوين چارچوب مشخص از برخوردهاي سليقه اي در عرصه فرهنگ جلوگيري كنند
مولن به دخالت آمريكا در ناآرامي ها اعتراف كرد
تحليلگر آمريكايي: مردم ايران كنار نظام خود هستند نه مقابل آن
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:
يك كاردار اروپايي در حوادث روز عاشورا دستگير شده است
كدام مردم خداجو؟ قدرت دستمان بيايد، به قرآن و شريعت رحم نمي كنيم (خبر ويژه)
ته مانده اميد ما و آمريكا هم سوخت (خبر ويژه)
براندازي خوب است اما شعار توخالي است (خبر ويژه)
اي بي عرضه ها! از عبدالمالك ريگي ياد بگيريد!! (خبر ويژه)
يا پول بده يا... (خبر ويژه)



زنگ خطر در «سوكوترا» (يادداشت روز)

ديويد پترائوس فرمانده نظامي آمريكا در منطقه خاورميانه چند روز پيش حامل پيامي از باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن بود. درباره محتواي پيام او اطلاعات دقيقي منتشر نشده است ولي نگاهي به مجموعه تحركات آمريكايي ها در يمن و تحولاتي كه طي روزهاي اخير در اين خصوص مشاهده شده تا حد زيادي از محتواي آن نامه پرده برمي دارد.
از آنجا كه فرمانده نظاميان آمريكا در خاورميانه حامل اين نامه بوده مي توانيم با قطعيت بگوئيم اين نامه «امنيتي» و «ويژه» بوده است اما براي آنكه به محتواي اين نامه پي ببريم توجه به خبرهايي كه در حول و حوش آن وجود دارد، ضروري است:
1- علي الاحمد كه سعودي الاصل و تبعه آمريكاست در مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني از راه اندازي يك پايگاه نظامي توسط آمريكا در جزيره استراتژيك «سوكوترا» (SOCOTRA) كه متعلق به يمن است خبر داد. اين جزيره در دهانه باب المندب و حدود 380 كيلومتري مرزهاي جنوبي يمن واقع شده و مساحتي به اندازه چند كشور كوچك حاشيه جنوبي خليج فارس دارد. اين جزيره به شاخ آفريقا، اولين تنگه استراتژيك دنيا، درياي سرخ و اقيانوس هند اشراف دارد.
2- آمريكا، اتحاديه اروپا و كشورهاي عرب شبه جزيره در تاريخ هشتم بهمن ماه آينده (28 ژانويه) در يك كنفرانس در لندن گردهم خواهند آمد. در اين بين دفتر گوردون براون- نخست وزير انگليس- در تاريخ 11 دي ماه طي بيانيه رسمي اعلام كرد: «براون همه بازيگران بين المللي كليدي را به نشستي در سطح مقامات عالي رتبه به منظور گفت وگو براي يافتن بهترين راه حل مبارزه با افراط گرايي فراخوانده است» انگليسي ها و آمريكايي ها در دو سطح رسانه اي و ديپلماتيك، اسلام گرايي را با واژه افراط گرايي بيان مي نمايند.
3- نشريه آلماني «دي ولت» دو روز پيش نوشت: «آمريكا در نظر دارد در پاسخ به حمله تروريستي به هواپيماي مسافربري دلتا كه به سمت ديترويت آمريكا پرواز مي كرد، خود را براي انجام عمليات نظامي در يمن آماده كند.» آمريكايي ها مدعي شده اند كه در روز اول كريسمس - 11 دي ماه- القاعده در صدد انفجار اين هواپيما برآمده است. مدت ها بود كه از القاعده در يمن خبر چنداني منتشر نمي شد اما پس از شكست سنگين ارتش يمن، ارتش عربستان و حملات هوايي آمريكا در جنگ عليه مبارزان صعده، مسئله پيدايي «القاعده جديد» مطرح گرديد.
4- شبكه سعودي العربيه- كه در منطقه به العبريه معروف است- سه روز پيش اعلام كرد كه تدابير امنيتي در اطراف سفارتخانه هاي غربي در صنعا متمركز شده است. آمريكا و چند كشور ديگر غربي سفارت خانه خود را در اين كشور تعطيل كرده اند و وزيرخارجه آمريكا اعلام كرده است كه: «بي ثباتي يمن، امنيت منطقه و جهان را تهديد مي كند.»
5- مارتين نسيركي، سخنگوي دبير كل سازمان ملل درباره اجلاس جهاني پيرامون يمن به خبرنگاران گفت: «بان كي مون گفته است كه بايد از نقش رئيس جمهور يمن هم در چنين نشستي اطمينان حاصل شود.» اين اظهارات از وجود مباحثات بسيار جدي در ميان كشورهاي غربي طراح نشست 8 بهمن لندن پيرامون آينده يمن خبر مي دهد.
6- معاون نخست وزير يمن- راشدالعليمي - در واكنش به نقشه هاي آمريكا پيرامون اين كشور گفت: «مداخله مستقيم آمريكا در امور يمن به تقويت القاعده منجر مي شود.» وي در عين حال بر تعهد كشورش در همراهي با برنامه آمريكا تأكيد نمود.
7- روزنامه ديلي تلگراف چاپ لندن در تاريخ 23 آذرماه گذشته از اعزام نيروهاي ويژه آمريكا به يمن پرده برداشت. اين روزنامه به نقل از يك مقام امنيتي آمريكا نوشت: «هدف از اعزام نيروهاي ويژه ارتش آمريكا به يمن، جلوگيري از تبديل شدن اين كشور به پايگاه افراطيون است.» سه روز پس از درج اين خبر، هواپيماهاي آمريكايي به يك روستا-الماجله- حمله كردند و مدعي شدند كه مركز آموزش نيروهاي القاعده در اين روستا بوده است اما در عين حال عمليات آمريكا در كوهستان مران از مرز 220 حمله تجاوز كرد و در اين بين دهها نفر جان خود را از دست دادند. عمليات هوايي آمريكا عليه ساكنان روستاي الماجله با حمله نيروهاي زرهي ارتش يمن به اين منطقه همراه بوده است.
8- دولت هاي مصر و اردن از حملات نظامي آمريكا- بطور تلويحي- ابراز نگراني كردند. نخست وزيران مصر و اردن ضمن دفاع از عمليات عربستان عليه نيروهاي الحوثي اعلام كردند كه با هرگونه دخالت خارجي در امور يك كشور عربي مخالفند. اين موضوع بيانگر نگراني ناشي از كنار گذاشتن نقش كشورهايي نظير مصر و اردن در حوزه عربي مي باشد.
9- يك روز بعد از سفر ديويد پترائوس، آمريكايي ها سناتور «جان مك كين» -رقيب انتخاباتي اوباما- را در راس هياتي به يمن اعزام كردند. كين بلافاصله پس از ورود به صنعا اعلام كرد كه «آمريكا از دولت علي عبدالله صالح در برابر مبارزان صعده حمايت مي كند.» اما او ظاهراً ماموريت ديگري داشته است.
10- دو روز پيش «تايمز مالي» چاپ انگليس طي مقاله اي- كه ديروز واحد مركزي خبر ترجمه آن را منتشر كرد- نوشت: كارشناسان غربي امور يمن پيش بيني مي كنند كه دولت كنوني يمن تا سال آينده سقوط مي كند و اين در حالي است كه احساسات ضدغربي در اين كشور بسيار بالاست.
از مجموعه موارد ياد شده و موارد ديگر استنتاجات زير- كه با قطعيت زيادي همراه مي باشد- بدست مي آيد:
1- آمريكا، اروپا و كشورهاي محور آمريكا در منطقه در تلاشند تا يك دگرگوني اساسي در وضع امنيتي منطقه- شامل شبه جزيره، شاخ آفريقا و درياي سرخ- پديد آورند. محور ياد شده در اين منطقه با چند مشكل جدي مواجه است. بن بست روند سازش به دليل محور بودن مقاومت، وضعيت مبهم عربستان سعودي و احتمال جدي فروپاشي اين رژيم از درون و حاكم شدن اسلام گراها بر كشوري كه جايگاه قلب را در تن جهان اسلام دارد، فروپاشي دولت غرب گراي علي عبدالله صالح و قدرت گرفتن شيعيان مبارز در يك كشور عربي ديگر، فروپاشي رژيم صهيونيستي به دليل رشد مقاومت فلسطيني-اسلامي، شكست جدي برنامه هاي نظامي آمريكا در منطقه و احتمال مواجه شدن غرب با وضعي كه چاره اي جز خروج نظامي و سياسي از اين منطقه نداشته باشد.
2- آمريكا كه كماكان روي استفاده از عنصر نظامي- بعنوان مهمترين نقطه امتياز اين دولت از سايرين- تاكيد مي كند، توجه خود را روي يافتن پايگاه ثابت و داراي ظرفيت لازم معطوف كرده است. به نظر آمريكايي ها مي رسد كه جزيره بسيار استراتژيك سوكوترا با حدود 3600 كيلومتر مربع مساحت و اشراف توامان بر شبه جزيره، شاخ آفريقا و درياي سرخ يك نقطه مناسب باشد. براين اساس بايد گفت آمريكايي ها به دنبال احداث يك پايگاه نظامي در سوكوترا نيستند چرا كه اين پايگاه را در اين جزيره از سال 1373- بعد از وحدت دو يمن- در اختيار گرفته اند. اين پايگاه در دوره حاكميت چپ ها بر يمن جنوبي در اختيار شوروي بود. بلكه مي توان با قاطعيت گفت كه آمريكايي ها به دنبال تبديل كامل اين جزيره بزرگ به پايگاه نظامي و بلكه مهمترين پايگاه نظامي خويش در منطقه هستند.
3- كنفرانس 8 بهمن ماه لندن و مشاركت سه ضلع آمريكا، اروپا و كشورهاي عربي در واقع براي يافتن راه مهار اسلام گرايي است چرا كه دغدغه و نگراني مشترك اين سه ضلع- و ضلع چهارم كه حضور دارد ولي در پشت چهره هاي ديگران پنهان مي شود يعني صهيونيست ها- بطور قطع اسلام گرايي است. البته آنان نوعاً عنوان هاي ديگري نظير مبارزه با تروريسم، كنترل موج خشونت در منطقه و مبارزه با القاعده را مطرح مي كنند ولي كيست كه نداند اولا تروريسم در منطقه- و از جمله القاعده- مولود خود غرب است و از سوي دولت هاي عربستان، كويت و... تغذيه مالي مي شود، از سوي ديگر كيست كه نداند تروريسم در منطقه از حمايت هاي مردمي برخوردار نيست و براي ريشه كن شدن گروه هاي كوچك و وابسته كافي است غرب دست خود را از پشت آنان بردارد.
4- شكست جبهه مشترك غربي- عربي از شيعيان مظلوم صعده و رو به فزوني گذاشتن هواداران حوثي ها در يمن، مربع آمريكا، اروپا، صهيونيسم و كشورهاي وابسته عربي را بشدت به وحشت انداخته است. اين مربع منحوس سعي دارد كه با احياي يك جريان وابسته شبه مذهبي- القاعده- شكست خود را بپوشاند و توجهات را به نقطه اي ديگر سوق دهد.
5- يك نكته مهم در اين ميان، به حاشيه راندن محور مقاومت مي باشد. اين مربع منحوس با طرح بحث «القاعده جديد» درصدد است كه حساسيت محور مقاومت روي تحركات خود را بكاهد و در سايه آن طرح بسيار خطرناك تحول در ساختار امنيتي منطقه و انهدام ساختارهاي منطقه اي امنيت را جلو ببرد. بر اين اساس، محور مقاومت با تعقيب جدي تحركات محور غرب بايد مانع تحقق طرح هاي خطرناك و در عين حال خيال پردازانه غرب شوند.
6- كشورهاي اسلامي محور مقاومت و هواداران آن بايد دريابند كه محور چهارگانه فوق علي الظاهر دست اندر كار طراحي كلان امنيتي هستند ولي در واقع آنان سرگرم احداث يك كمربند امنيتي براي حفظ رژيم هاي رو به فروپاشي وابسته به خود در اين منطقه هستند و بر اين اساس بزرگترين پادزهر طرح هاي شيطاني آنان تداوم هجوم موج اسلام گرايي به اضلاع پوسيده اين هندسه است. گام اول اين هجوم در عرصه رسانه ها با افشاگري رقم مي خورد. همه مي دانند كه ظرفيت مبارزه ملت ها با آمريكا بسيار بالاست. جبهه اسلام گراها مي تواند با تكيه بر نفرت فزاينده مسلمانان از محور آمريكا، نيروهاي عظيمي را به ميدان بفرستد تا طي چند سال آينده ديگر در منطقه ما برج و بارويي براي غرب نماند.

 



كيهان و خوانندگان

¤ اين طور كه پيش مي رود ظاهرا معلوم نيست سران فتنه چه وقت محاكمه شوند. حداقل از افراد ياد شده بخواهيد كه اقلا بخشي از خسارت هاي مادي كه در اين اغتشاشات به دولت و مردم وارد شده است را با ثروتي كه در اختيار دارند جبران كنند.
يك هم وطن
¤ شوك عظيم حضور ميليوني مردم در نهم ديماه به سران فتنه در داخل و مغزهاي متفكر آنها در خارج آسيب جدي فكري، روحي و تحليلي وارد نموده و روند فتنه پاپيچ خود فتنه گران گرديده است. برخي نيز كه خود را در صف تماشاگران جا داده بودند بازي نمايشي وحدت را تكرار كردند تا شايد با ايجاد غفلت باعث رهايي فتنه گران شوند. به هرحال حضور بابصيرت مردم در صحنه، پازل بازيگران فتنه و برانداز نظام را به هم ريخته. آنها كه قريب 7 ماه خون به دل رهبري و مردم كردند بايد جوابگوي عقوبت خيانتها و جنايتها و پرده دريها و بسياري از زشتي هاي انجام شده خود باشند چرا كه در بيانيه آخر خود در باره حوادث روز عاشورا ، صحه بر كردار شوم دين فروشان گذاشتند.
محمودي
¤ مردم فهيم ما حرف خود را در چهارشنبه 9 دي ماه زدند. مبادا به خاطر بيانيه هاي بچه گانه و بچه بازيها از اهداف اصلي غافل شويم و دشمن به پيشروي خود ادامه دهد.
مصطفي فردوسي
¤ آقاياني كه اخيرا دم از سازش و آشتي ملي مي زنند مگر همانهايي نبودند كه به دنبال ابطال انتخابات و برنده شدن خود بودند. نكند سيل جمعيت وفادار رهبري و نظام را ديدند دم از آشتي مي زنند ولي بدانند حنايشان رنگ ندارد و مسئولين فريب نفاق آنها را نخواهند خورد.
مشتري قديمي ابوالقاسمي
¤ ما جانبازان و خانواده شهدا اجازه نخواهيم داد عهد و پيماني كه با امام راحل«ره» و شهدا بسته ايم و آن حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي است توسط عده اي از خدا بي خبر و خواص مردود شده به يغما برود.
كاري- جانباز دفاع مقدس
¤ صبر و تحمل هم اندازه اي دارد چرا قوه قضاييه با كساني كه هيچ حد و مرزي براي نظام و حتي قوه قضاييه و رئيس جمهور قائل نيستند اينقدر مماشات مي كند آيا بايد منفعلانه برخورد كرد و منتظر حادثه بود؟
خانم احمدي
¤ از دوستان روزنامه نگار تقاضا دارم مطلبي و يادداشتي در مورد قبح و زشتي سياسي كاري بعضي از سياستمداران گذشته و حال كه باعث ميدان دادن به فتنه گران و سران فتنه مي شوند، بنويسند. همه بايد مطيع فرمان ولي فقيه زمان خود باشيم تا عاقبت به خير بشويم.
حاج باقر
¤ با توجه به كشتار و قتل عام شيعيان مظلوم يمن با دخالت آل سعود آيا جايز است حج عمره برگزار شود؟ از وزارت خارجه انتظار ديپلماسي فعال تري مي رود.
جهانپور
¤ مبادا مسئولين هسته اي كشورمان فريب غرب را بخورند. آنها اصلا قابل اطمينان نيستند و اگر معامله اي قرار است صورت گيرد بايد پاياپاي و در داخل كشور انجام شود.
قاسمي از روستاي بيدهند قم
¤ چرا شهردار محترم تهران كه به خيلي از شهروندان كارت منزلت و... هديه مي كند براي كاركنان و خانواده خود كارگران و كارمندان شهرداري چنين تسهيلاتي فراهم نمي نمايد. با توجه به اينكه اغلب از قشر متوسط به پايين جامعه هستند.
جمعي از كارمندان و كارگران مناطق مختلف تهران
¤ در هفته ماليات در تيرماه 88 به اداره ماليات شهر ري براي تاكسي ون مراجعه و اظهارنامه را تكميل و تحويل نمودم. گفتند سرمان شلوغ است بعدا بياييد 14 ديماه وقتي رفتم ماليات 70-60 هزارتوماني به 600 هزارتومان تبديل شده بود گفتم چرا؟ پاسخ دادند كه چون ثبت نكرده ايد... در صورتي كه مقصر خود آنها بودند نه ما. از وزير محترم اقتصاد و دارايي تقاضا مي شود با آموزشهاي لازم و توجيه كاركنان درصدد رفع مشكل ارباب رجوع باشند نه سد راه ارباب رجوع.
شاهپوري
¤ شش ماه قبل از شركت كيان موتور يك دستگاه موتورسيكلت خريدم. تا الان كارت سوخت آن را تحويل نداده اند. آيا مسئولين اين شركت نبايد فكر كنند مشتريان خود چگونه بدون داشتن كارت سوخت وسيله نقليه خريداري شده را مورد استفاده قرار بدهند.
مهدي مقرب
¤ از وزير آموزش و پرورش خواهشمنديم وعده پرداخت طلب هاي بازنشستگان قبل از سال 79 را به مرحله اجرا بگذارند.
مهدي نصيري از خرم آباد
¤ اتحاديه تعاوني هاي مسكن فرهنگيان تهران در سال 86 با قرعه كشي ازما فرهنگيان در پروژه ميلاد ثبت نام كرده و تا اين لحظه 13 ميليون تومان دريافت كرده است ولي هنوز در اين راستا هيچ اقدام مثبتي صورت نگرفته است. تنها بهانه اي كه در اين خصوص مطرح شده است كه شهرداري مجوز ساخت نمي دهد.
يك فرهنگي
¤ جايگزيني سوخت گاز طبيعي سي ان جي به جاي بنزين، يكي از راهكارهاي اصلي و عملي مقابله با تحريم هاي احتمالي واردات بنزين به كشور است كه بايد با استفاده بهينه از تمام ظرفيت جايگاههاي موجود براي كوتاه كردن صفها و همچنين احداث جايگاههاي جديد سي ان جي هرچه سريعتر و به طور جدي و در سطح وسيع تر اقدام نمود.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ با توجه به بحث دولت الكترونيك و راه اندازي دفاتر پليس +10 توسط ناجا جاي بسي تاسف است كه تمام موتورسيكلت هاي توقيفي سطح تهران در پاركينگ هاي مختلف نگهداري مي شوند ولي براي سير مراحل ترخيص كه از جواز ساختماني از شهرداري گرفتن سخت تر است همه بايد به بلوار خليج فارس كيلومتر 7 كرج بروند. بنده كه 2روزي را براي نداشتن مدرك شناسايي موتورم توقيف شده بود را در اين محيط گذراندم و مي ديدم كه چه وضع ناهنجاري حكمفرماست واكثر قريب به اتفاق مراجعين ناراضي اند شايسته است مسئولين امر مثل دفاتر پليس+10 تدبيري براي حل مشكل پيدا نمايند.
علي حيدري
¤ قانوني وضع شود تا موتورسيكلت هاي توقيفي در پاركينگ ها از حداقل و حداكثري براي هزينه برخوردار شوند. در تاريخ 15/10/88 بنده خدايي براي سه ماه توقف در پاركينگ 90 هزار تومان پرداخت كرد در صورتي كه موتورسيكلت وي شايد 150 هزار تومان ارزش بيشتر نداشت. حال اگر اين وسيله بيمه نيز نباشد كه مي بايست حداقل 000/60 تومان نيز به پول پاركينگ اضافه شود يعني پول اين وسيله نقليه به همين خاطر اكثر افراد مشابه از پيگيري و تحويل گرفتن وسيله نقليه خود منصرف شده و به دنبال خريد يكدستگاه موتورسيكلت صفر مي باشند.
طاهري
¤ پرواز شماره 5084 تاريخ 17/9/88 جده به تهران شركت هواپيمايي سعودي با 12 ساعت تاخير انجام شد كه باعث نارضايتي 300 نفر از زائرين خانه خدا گرديد در اينجا اين سئوال مطرح است كه سازمان هواپيمايي نمي تواند شكايتي را مطرح و به سازمان جهاني هواپيمايي ارسال نمايد. آيا دفاع از حقوق هموطنان وظيفه اين سازمان نيست اغماض از اين موضوع موجب بي احترامي به حقوق هموطنان گرديده و سبب تداوم اينگونه حوادث مي گردد.
رهنما
¤ 25 سال است كه خياطي مي كنم امسال تصميم گرفتم كه با راه اندازي آموزشگاه تجربيات خود را به ديگران منتقل نمايم كه متاسفانه گفتند بايد مدرك تحصيلي كارداني داشته باشي با توجه به اينكه بنده ديپلم دارم آيا سوابق بنده و يا يك آزمون نمي تواند مشكل بنده و امثال بنده را حل نمايد آيا كسي كه صرفا ليسانس دارد و تجربه ندارد خياط ماهري است؟ از مسئولين امر تقاضاي رفع مشكل ياد شده را دارم.
زهرا عرب از ساري
پاسخ روابط عمومي و امور فرهنگي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون نظرات خوانندگان مورخ 21/9/88 با عنوان «تاخير 4 ساعته در حركت قطار تهران - مشهد»به آگاهي مي رساند:
«در خصوص ايجاد سانحه براي قطار سفير در محل واگنخانه راه آهن خراسان به دليل سهل انگاري مامور مانورچي ايستگاه، بالاجبار به جهت مصادف شدن حادثه مزبور درروز 16 آذر و نظر به جلوگيري از ايجاد تنش در ايستگاه راه آهن مذكور و هرگونه بهره برداري ناصحيح از موضوع، با تجهيز نيروها و استفاده از تمام ظرفيتها مسافران را به چند گروه تقسيم و با هماهنگي مسئولين شركت رجاء و كمك مديريت راه آهن خراسان در منطقه براي هر يك از آنان در قطارهاي گوناگون با وجود پيك مسافرت ناشي از عيد سعيد غدير تامين جا پيش بيني گرديد.

 



پيوند (گفت و شنود)

گفت: بعد از راهپيمايي عظيم و چند ده ميليوني مردم عليه سران فتنه، آمريكا و اسرائيل و انگليس، بد جوري خودشان را باخته اند.
گفتم: حق دارند! مطابق شواهد موجود، موساد و سيا، حداقل 20 سال براي سازماندهي فتنه زحمت كشيده و عرق ريخته بودند تا آنجا كه اين اواخر نتانياهو مي گفت سران فتنه بزرگترين سرمايه اسرائيل هستند.
گفت: اوباما هم از سران فتنه با عنوان «حياط خلوت آمريكا در ايران»! ياد مي كرد.
گفتم: حيوونكي ها آمريكا و اسرائيل و انگليس، همه گروه هاي تحت پوشش خود را هم به حمايت از سران فتنه آورده بودند، منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، كلان سرمايه داران، ماركسيست ها و...
گفت: سران فتنه را بگو كه چي فكر مي كردند و چي شد؟!
گفتم: شغالي گول هيكل شتر را خورد و از او خواست كه براي نزديكي بيشتر دمش را به دم شتر گره بزند. روزي يك شير از راه رسيد. شتر از ترس رم كرده و پا به فرار گذاشت و شغال كه پاهايش كوتاه بود مثل پاندول ساعت پشت شتر آويزان شده و به دار و درخت مي خورد. رفيقش پرسيد اين چه وضعيه؟! و شغال كه زبانش از ترس بند آمده بود گفت؛ اين نتيجه پيوند با بزرگان است!!

 



رئيس جمهور در مراسم معارفه رئيس جديد فرهنگستان هنر:
 هنرمندان با تدوين چارچوب مشخص از برخوردهاي سليقه اي در عرصه فرهنگ جلوگيري كنند

رئيس جمهور خواستار تدوين چارچوبي مشخص براي جلوگيري از برخوردهاي سليقه اي در عرصه هنر شد.
دكتر محمود احمدي نژاد روز پنجشنبه در مراسم معارفه رئيس فرهنگستان هنر ايران را مخزن و پايگاه فرهنگ و انديشه انساني دانست و تاكيد كرد: هنرمندان بايد داشته ها و دستاوردهاي اقيانوس عميق فرهنگ ايران زمين را به بشريت معرفي كنند.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي خلقت انسان و ظهور موعود را آغاز و پايان حركت جامعه بشري در مسير كمال دانست و تاكيد كرد: انقلاب اسلامي نقطه معيار قطعي براي بازگشت بشريت به خود و تمايل به خوبي هاست.
وي با بيان اينكه «همه علوم از جمله اقتصاد و عمران بايد در راستاي تعالي انسان باشد» گفت: امروز بهترين كار عمراني، فعاليت فرهنگي به عنوان اقدامي انسان ساز است.
وي با تاكيد بر اينكه «هنرمندان بايد جامعه را به سمت تعالي و پيشرفت هدايت كنند» اظهار كرد: همه مسئولان مربوطه بايد همراهي كنند زيرا نمي توان براي پرواز يك هنرمند سقف تعيين كرد.
رئيس جمهور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفيت هاي هنري ملت ايران از جمله هنرمندان عرصه هاي مختلف تصريح كرد: بايد با تدوين چارچوبي مشخص از برخوردهاي سليقه اي در عرصه هنر، پرهيز كرد.
وي خاطرنشان كرد: بايد با فراهم كردن شرايط نقد موثر توسط هنرمندان زنده بودن و پويايي جامعه را حفظ كرد.
وي همچنين حكم انتصاب رئيس فرهنگستان هنر را به استاد معلم دامغاني تقديم كرد.
احمدي نژاد، استاد علي معلم دامغاني را هنرمندي مومن و دلسوز معرفي و از خداوند متعال براي وي موفقيت مسالت كرد.
علي معلم دامغاني رئيس جديد فرهنگستان هنر نيز در سخناني با اشاره به تمدن و فرهنگ غني ايرانيان در طول تاريخ تاكيد كرد: بايد همه ابعاد فرهنگ و هنر ايران زمين به جهانيان عرضه شود.
براساس اين گزارش پيش از سخنان رئيس جمهور نيز شماري از فعالان و دست اندركاران عرصه فرهنگ و هنر انتخاب رئيس جديد فرهنگستان هنر را زمينه ساز بالندگي و رشد هنر ايران زمين برشمردند.

 



مولن به دخالت آمريكا در ناآرامي ها اعتراف كرد

سرويس سياسي-
رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا با دفاع از اقدامات اخير آشوبگران در ايران ادعا كرد كه ناآرامي ها در اين كشور همچنان ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «مايكل مولن» رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا طي سخناني در موسسه مطالعات خاور نزديك واشنگتن گفت: ما براي مدت زمان زيادي بر روي ايران تمركز ويژه اي داشته ايم و رويدادهاي بالقوه اي كه مي تواند در ايران روي دهد را مي شناسيم.
وي با تاكيد بر اين كه حوادث اخير در ايران را دنبال مي كند مدعي شد: مطمئن هستيم كه ناآرامي ها در ايران ادامه خواهد داشت.
مولن ادامه داد: من معتقدم كه ما فقط بايد متفكرانه به اين حوادث و رويدادهايي كه در آنجا در حال اتفاق است بنگريم و من معتقدم كه بايد با رويكردي تهاجمي موضوع تسليحات اتمي بالقوه ايران را مورد خطاب قرار دهيم. رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا تصريح كرد: يكي از موضوعاتي كه من معتقدم بسيار مهم است آن است كه نه فقط آمريكا بلكه جامعه جهاني به صورت بين المللي، ديپلماتيكي و سياسي به تمركز خود براي جلوگيري از حاصل شدن اين دو نتيجه (عدم حمله به ايران و عدم دستيابي ايران به تسليحات هسته اي) ادامه دهند.
وي افزود: اين مهم است كه به تلاش خود ادامه دهيم كه كجا احتمال تعامل و داشتن مذاكره با ايران ممكن است.
رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا همچنين درباره هرگونه حمله نظامي به ايران هشدار داد و خواستار استفاده از روند ديپلماسي در قبال اين كشور شد.
وي گفت: حمله به ايران براي خاورميانه «بسياربسيار بي ثبات كننده» خواهد بود و مي تواند نتايج ناخواسته اي در منطقه به وجود آورد.
براساس اين گزارش، آمريكا به دنبال دور ديگري از تحريم ها عليه ايران است اما دولت چين هرگونه تحريم عليه ايران را رد كرده است و به نظر مي رسد موضوع اعمال تحريم عليه ايران حتي در شوراي امنيت سازمان ملل به بحث گذاشته نشود.
مولن در پايان با اذعان به ناكامي آمريكا در حمله به عراق و افغانستان و عدم توانايي اين كشور براي ايجاد بحران ديگري در خاورميانه گفت: ما در حال حاضر به علت دو جنگ عراق و افغانستان بسيار تحت فشار هستيم اما در اين درگيري ها عمدتاً نيروهاي زميني وارد عمل شده اند و احتمال اين كه اين نيروها به نقطه ديگري از جهان منتقل شوند بسيار ضعيف است.

 



اعتراف مقام ها و رسانه هاي آمريكايي به شكست
تحليلگر آمريكايي: مردم ايران كنار نظام خود هستند نه مقابل آن

يك مفسر آمريكايي با تصريح بر اينكه آمريكا و اسرائيل در قضاياي اخير ايران دست داشته اند تاكيد كرد كه دخالت خارجي ها در امور ايران راه به جايي نخواهد برد.
اين مفسر آمريكايي در گفت وگو با شبكه الجزيره انگليسي در پاسخ به سؤال مجري اين شبكه در خصوص صحت و سقم گفته هاي مسئولان ايراني درباره جنگ نرم رسانه هاي خارجي عليه ايران گفت: به نظرم اين مسئله جديدي نيست كه غربي ها با ظاهرسازي اقدام به رنگ آميزي تصوير مخدوش اوضاع جاري در ايران كنند.
به گزارش فارس، وي اظهار داشت: بايد بگوييم وجود اختلافات سياسي در هر كشوري يك امر بسيار عادي است و ايران در اين مورد نمونه منحصر به فردي نيست اما آنچه در حال وقوع است اين است كه با ايجاد تغيير در تصوير موجود از اختلافات سياسي جديد در ايران هيچگونه كمكي به گروه مخالفان در ايران نخواهد شد.
وي ادامه داد: من اعتقاد راسخي دارم كه غربي ها به ويژه آمريكا و اسرائيل در قضاياي اخير دست داشته اند.
مجري برنامه درباره بزرگترين و بيشترين تحريف رسانه هاي غربي از تحولات ايران پرسيد و اينكه تصوير واقعي چه بوده و به چه چيزي تغيير يافته است كه اين مفسر آمريكايي در جواب اظهار داشت: در غرب اينگونه القا مي شود كه مردم ايران به دنبال تغيير رژيم هستند. من چند ماه پيش در ايران بودم، رسانه هاي غربي بخصوص آمريكايي ها مي خواهند به مردم خود بقبولانند كه مردم ايران در پي تغيير رژيم هستند در حالي كه اينگونه نيست.
در ادامه گفت وگوي شبكه الجزيره با مفسر آمريكايي يكي از بينندگان اين برنامه به وسيله ارتباط تلفني در خصوص مباحث مطرح شده، گفت: به نظرم آنچه مخالفان در اعمال خودشان نشان دادند تنها لفاظي و حرف بوده؛ چرا كه آنها مداركي دال بر صورت گرفتن تقلب در انتخابات ارائه نكرده اند و تنها به گروههايي از اراذل و اوباش تنزل يافته است و اقدام به تخريب اموال شخصي و آتش زدن خيابان هاي تهران كرده اند و بدترين راهكار ممكن براي يك حزب سياسي را از خودشان نشان دادند.
اين بيننده برنامه شبكه الجزيره در ادامه تصريح كرد: من موافق حركت موسوي بودم، اما اكنون خودم را در مقابل اين رفتار وحشيانه و تخريب گرانه اصلاح طلبان مي بينم و نمي دانم آيا ديگر ايرانيان هم همين نگرش و رويكرد را دارند، يا خير؟
در ادامه اين برنامه دوباره مجري از مفسر آمريكايي كه ميهمان برنامه بود، پرسيد فكر نمي كنيد هسته و پيكره اصلي مخالفان كه حركتي سياسي را دنبال مي كرد، اكنون مي خواهد خودش را از تخريب گران و اراذل و اوباش جدا كند كه مفسر برنامه جواب اين سؤال را با يك مثال داد و خاطرنشان كرد: مي خواهم مقايسه اي با آمريكا در سال 2000 داشته باشم، در سال 2000 بسياري از مردم آمريكا بر اين باور بودند كه بوش با تقلب به رياست جمهوري رسيده است و منتخب مردم نيست اما مردم آمريكا آرامش زندگي خودشان را برهم نزدند و به گذران امور زندگي خودشان پرداختند اما در ايران اين مسئله به درازا انجاميده است.
اين مفسر آمريكايي در ادامه با طرح سؤالي مبني بر اينكه دليل به درازا كشيده شدن اين مسائل در ايران چه چيزي است، آيا دليلش اين بوده كه پوشش اخبار حوادث ايران توسط رسانه هاي بين المللي به آنها فرصتي براي ديده شدن داده است، اگر رسانه ها تا اين حد روي آنها تمركز نمي كردند آنها باز هم به خيابان مي آمدند، گفت: در برنامه هاي رسانه هاي بين المللي دائم به مخالفان گفته مي شود كه ما با شما هستيم، به بيرون خانه هايتان برويد به اعتراض بپردازيد. اين درست نيست مردم بايد خودشان زندگي شان را اداره كنند.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه ايران با توجه به اوضاع كنوني تا چه حد قادر به حل مشكلاتش است، بيان داشت: به عقيده من ايران كاملا قادر به حل مسائل خود است اما در صورتي كه ديگران هم سرشان به كار خودشان گرم باشد و دخالتي در امور ايران نكنند. حتي در شرايطي كه همگان درصدد دخالت و ايجاد اختلال در امور داخلي ايران باشند اين كشوري است كه توانسته در مقابل دنيا بايستد مانند زماني كه آنها با عراق در جنگ بودند.
اين مفسر آمريكايي افزود: هرچه ديگران بيشتر سعي در دخالت در امور ايران داشته باشند، ايران بيشتر آنها را پس مي زند و بيرون مي كند. ايران كشوري انعطاف پذير است؛ چرا كه مردم ايران قابل انعطاف پذيري هستند. دخالت خارجي ها در امور ايران راه به جايي نخواهد برد.

 



رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:
 يك كاردار اروپايي در حوادث روز عاشورا دستگير شده است

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: يك كاردار اروپايي در حوادث عاشوراي حسيني دستگير شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، علاءالدين بروجردي عصر پنج شنبه در گردهمايي رئيسان روابط عمومي هاي استان لرستان در استانداري با اشاره به حوادث رخ داده در روز عاشورا و حرمت شكني هاي صورت گرفته از دستگيري كاردار يك كشور اروپايي در تهران در حوادث اين روز خبر داد و اظهار داشت: كنگره آمريكا بيش از 60طرح و توطئه عليه جمهوري اسلامي ايران طراحي و 55 ميليون دلار اعتبار براي اجراي اين طرح هاي براندازانه اختصاص داده است.
وي گفت: در طول 30سال گذشته تا امروز آمريكا و انگليس عليه ايران فتنه هاي فراواني صورت داده اند و ايران هميشه عليه اين فتنه ها ايستادگي كرده است و همه مردم در برابر آن بسيج شده اند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: رسانه هاي ديداري، شنيداري و مكتوب وابسته به ضدانقلاب نيز تمام ظرفيت هاي خود براي تاثيرگذاري در جامعه و تامين اهداف شوم استكبار جهاني عليه ايران را به كار گرفته اند.
بروجردي افزود: متاسفانه در جريان هاي بعد از انتخابات فتنه هاي صورت گرفته توسط بعضي خواص در ايران يك مجراي طبيعي رشد يافته از سوي آمريكا بود و با اقدامات اخير ظلم بزرگي به نظام شد و برخي خواص به آبرو و اعتبار كشور لطمه وارد كردند.
بروجردي ولايت فقيه را حلقه مهمي از زنجيره حكومت الهي عنوان كرد و گفت: تلاش آنها اين بود كه نسل جوان را نسبت به امام راحل، جنگ، انقلاب، شهادت و رهبري بي اعتماد كنند.

 



كدام مردم خداجو؟ قدرت دستمان بيايد، به قرآن و شريعت رحم نمي كنيم (خبر ويژه)

تمايل سران فتنه و طيف هايي از گروههاي جبهه اصلاحات براي جلب رضايت عناصر ضد اسلام و در عين حال تظاهر به مذهب، دردسرهايي را متوجه مدعيان اصلاح طلبي كرده است. آنها از يك سو مجبورند نزد ملت ايران تظاهر به مذهبي بودن كرده و تناقضات موجود در اين زمينه را توجيه كنند و از سوي ديگر سرزنش عناصر ضد دين را بشنوند كه معتقدند ضديت با مذهب تناسبي با ابراز احترام به اسلام و عاشورا ندارد.
شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات ديروز بيانيه اي صادر كرد كه در آن با اشاره به هتك حرمت امام حسين(ع) در روز عاشورا آمده بود: مردم خداجوي هرگز به مقدسات توهين نمي كنند.
اين بيانيه اضافه مي كند: مردم خداجو از جمله معترضين، مدافع ارزشها و آزادي و كرامت انسانها هستند، ضمن آن كه هر حركت توهين آموزي محكوم است.
موسوي چند روز پس از حرمت شكني اوباش ضدانقلاب مدعي شده بود اين افراد «مردم خداجو و نخبه» بوده اند. با اين وصف معلوم نيست شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات كه موسوي نامزدي اصلي آن جبهه در انتخابات به شمار مي رفت، چگونه حرمت شكنان روز عاشورا و «توهين به مقدسات» را محكوم مي كند؟ و آيا مي پذيرد كه توهين كنندگان به مقدسات به قول آقاي موسوي «مردم خداجو» بوده اند؟!
تقلاي بي حاصل در اين تناقض در حالي است كه محافل ضدانقلاب مدعي حمايت از جنبش سبز مكررا از حرمت شكني در روز عاشورا استقبال كرده اند. از جمله ارگان گروهك فدائيان خلق (اخبار روز) كه برخي سران آن ارتباطات سازماني با طيف تندرو و ضدانقلاب مدعيان اصلاح طلبي دارند، در تحليلي تصريح كرد: عاشوراي امسال عاشوراي ديگري بود. كساني به جاي اينكه براي امام حسين(ع) عزاداري كنند، به خيابان آمده و عليه رژيم شعار مي دادند، برخلاف حسين كه براي تسليم به رضاي خدا به ميدان جنگ رفته بود.
اين ارگان گروهكي با اشاره به آتش زدن قرآن از سوي آشوبگران و تاكيد بر اينكه اگر سبزها به قدرت برسند قرآن را پاره پاره هم مي كنند مي نويسد: بيش از هزار و چهارصدسال است، اسلام و قرآن به عنوان يك دشمن ما را به اسارت كشيده است. حكايت روز عاشوراي امسال مگر غير از اين مي تواند باشد كه حرمت عاشورا درهم شكسته شده و قرآن سر نيزه رفته است؟ ماهيت جنبش سبز، اسطوره برانداز است. برخي سبزها به آتش كشيدن تصوير خميني و حرمت شكني عاشورا را توطئه رژيم مي خوانند حال آن كه بايد از بند اسارت خرافات دين خارج شويم. چرا بايد 17بار در روز ]17ركعت نماز[ به حقارت و خواري خود اعتراف كنيم. نبايد از ماهيت جنبش گريخت بلكه بايد تاييد و تصديق كرد. رهايي از شريعت، ماهيت جنبش است.
گفتني است برخي چپ هاي سابق و اعضاي حزب توده، فدائيان خلق و منافقين (عناصري نظير امير خسروي، نگهدار، باقرزاده، كشتگر و...) با فروپاشي اردوگاه كمونيسم مجبور شدند در استخدام سازمان هاي جاسوسي آمريكايي و انگليسي هدايت كننده گروهك هاي ضدانقلاب درآيند.

 



ته مانده اميد ما و آمريكا هم سوخت (خبر ويژه)

بيانيه شماره 17ميرحسين موسوي، ايشان را به عنوان يكي از ته مانده هاي اميد غرب در درون حاكميت ايران سوزاند. حاميان موسوي در خارج بدون ترديد معتقدند او با اين بيانيه خراب كرده است.
اين مطلب را مهرنوش- م از عناصر ضدانقلاب مقيم آلمان عنوان كرد. وي كه داراي سوابق ماركسيستي و از مدعيان حمايت از جنبش سبز است، به صدور بيانيه 5 تن از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج (از جمله سروش، كديور، مهاجراني و...) پس از بيانيه موسوي اشاره مي كند و در سايت سكولاريسم نو مي نويسد: بيانيه موسوي آن چنان وضع رهبري جنبش را با بحران مواجه كرده كه در خارج كشور دو بيانيه در قبال اين بيانيه صادر شد، يكي بيانيه 5نفره سروش، كديور، مهاجراني و... و دوم بيانيه 2 نفره سازگارا و مخملباف. نكته اصلي اين دو بيانيه اين است كه بيانيه موسوي براي هيچ يك در هيبت كنوني آن قابل قبول نيست. اين بيانيه ها در واقع براي گرم كردن خود است. رقابت در صف رهبري جنبش شدت گرفته، و 2بيانيه بعدي نشان از اختلاف حاد سياسي در ميان آنها دارد.
اين عنصر ضدانقلاب مي افزايد: انشقاق و انشعاب موجود نتيجه محتوم شكست يك افق سياسي معين است كه بيانيه هفدهم موسوي نماد آن است. ادعاي التزام به قانون اساسي در بيانيه دوم و سوم، حال خود افراد جنبش را نيز به هم مي زند. بيانيه هايي كه اين روزها تحت عناوين مختلف سبز صادر شده مشحون از زد و بند و عقب نشيني هاي مفتضحانه- حتي در چارچوب خود پلاتفرم آنها مي باشد. در بيانيه 5 نفره اين آقايان نو انديش ديني، تأكيد بر دين مداري و عاشورا بسيار شور و رياكارانه است. آنها از ياد برده اند همين ديروز و پريروز خودشان عاشورا را به عنوان نمايش خشونت زير سؤال داشتند ] اكبر- گاف[، خودشان چو انداخته بودند كه معلوم نيست قرآن نيز توليد خود حضرت محمد]ص[ به جاي خداوندشان نباشد ] سروش[ چه شده كه امروز افراد را به صرف تعرض به نمادها و سمبل هاي مذهبي، تخطئه و راديكال معرفي مي كنند؟ از نظر اينها رقصيدن در عاشوراي حسيني به جاي سينه زني و عزاداري تندروي محسوب مي شود. يا پرت كردن حجاب در عاشورا تندروي است. كيهان شريعتمداري هم همين حرف را مي زند.
اين ضدانقلاب فراري همچنين مي نويسد: بيانيه موسوي، ايشان را به عنوان يكي از ته مانده اميد غرب در درون حاكميت سوزاند. قسم خوردن به آمريكايي نبودن و انگليسي نبودن در اين بيانيه، حتي جيغ و داد وفاداران خود وي را نيز درآورد. رقابت در صف راهبران جنبش سبز براي جور كردن بساط يك گزينه ديگر جهت جلب اعتماد غرب يكي از دلايل ارائه اين بيانيه 5 نفره است. مطمئناً تلاش هاي ديگري نيز در راه خواهد بود كه در رقابت بازار آزاد جنبش سبز خود را به جلو برساند و در ويترين بهتري عرضه كند. غافل از آنكه آنها هيچگاه پارتنر و شريك سياسي غرب نخواهند بود. آنها تا آنجايي براي غرب ارزش دارند كه خشت هاي رژيم را سست كنند. همين!
بيانيه 5 نفره به اين خاطر منتشر شده كه اينها به طور قطع معتقدند موسوي با بيانيه اش خراب كرده است.

 



براندازي خوب است اما شعار توخالي است (خبر ويژه)

معاون مديركل وزارت خارجه آمريكا خواستار مذاكره با ايران شد و گفت: ما 30 سال است كه داريم به همديگر توهين مي كنيم و شعارهاي توخالي رد و بدل مي كنيم. اميدوارم اين وضعيت تيره و منفي بالاخره به پايان برسد.
جان ليمبرت به هنگام اشغال لانه جاسوسي آمريكا از ديپلمات هاي ارشد سفارت به شمار مي رفت و به تازگي به عنوان معاون مديركل وزارت خارجه در امور ايران منصوب شده است. وي در اظهارات متناقض خود از يك سو خواستار مذاكره با ايران و پايان وضعيت تيره و تار گذشته شد و از سوي ديگر ضمن تكرار رويه مداخله جويانه كاخ سفيد طي 66 سال گذشته(از شهريور 1320 و اشغال نظامي ايران در جريان جنگ جهاني دوم به بعد)، از آشوبگران حمايت كرد.
ليمبرت خواستار تغيير رژيم در ايران مثل اتفاق 30 سال پيش- پيروزي انقلاب اسلامي!- شد و در پاسخ اين سؤال كه پس چرا از مذاكره با جمهوري اسلامي سخن مي گوييد، اظهار داشت: ما رفتار حكومت ايران با مخالفان را محكوم مي كنيم ولي در عين حال به دلايلي كه براي ديگران واضح است گاهي با دولت هايي نظير دولت ايران حاضريم در اصول مصلحت دوجانبه و مشترك مذاكره كنيم. اين مسئله تيرگي روابط 30ساله با دو سه ماه حل نمي شود. ما انتظار نداريم هر دو طرف بدگماني را به يكباره كنار بگذارند. وضعيت فعلي روابط بيهوده است. اميدواريم اين وضعيت تيره و منفي روابط بالاخره به پايان برسد.

 



اي بي عرضه ها! از عبدالمالك ريگي ياد بگيريد!! (خبر ويژه)

محافل اطلاعاتي- رسانه اي آمريكا طرفدار شهادت طلبي شده اند و آن را براي «آزادي» لازم مي دانند! اين در حالي است كه محافل ياد شده بدون استثنا طي دهه هاي اخير عليه فرهنگ شهادت طلبي سم پاشي كرده و آن را به عنوان خشونت طلبي، انتحار و ترور مورد حمله قرار داده اند.
ماجرا از اين قرار است كه ارگان سازمان «سيا» اخيراً به بهانه انتشار كتابي از سوي يكي از همكاران خود (امانوئل اوتولنگي) درباره بحران در روابط ايران و غرب، به معرفي نامبرده پرداخته و مدعي شد آشوبگران در ايران براي آزادي مبارزه مي كنند و عنوان شهادت طلبي و پيروي از عاشورا زيبنده آنهاست!
راديو فردا از قول اين همكار سازمان سيا، مبارزات ملت هاي مسلمان از جمله ملت ايران در برابر آمريكا و رژيم صهيونيستي را ترور و انتحار توصيف كرده و مورد حمله قرار داد و در عين حال تلاش كرد رويكرد آشوب طلبانه و تروريستي عناصر ضد انقلاب را شهادت طلبي براي آزادي جا بيندازد. اوتولنگي تصريح كرد آنها درپي تغيير نظام اسلامي هستند.
اين رويكرد سازمان سيا از آن جهت قابل تأمل است كه بنابر كتاب منتشره از سوي دكتر مايكل برانت رئيس بخش شيعه شناسي سازمان سيا در سال هاي اوليه پس از پيروزي انقلاب، سازمان جاسوسي آمريكا دو عامل «عاشورا و شهادت]امام[حسين در كربلا» و «رهبري ولايت فقيه» را عوامل اصلي پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي ارزيابي كرده و تصميم گرفت از درون جريان شيعه به اين دو ركن مهم آسيب بزند. وي مي گويد ما سياست تفرقه بينداز و نابود كن را از درون ايران به پيش ببريم.
به نظر مي رسد سازمان سيا مدتهاست به طور جدي تر پروژه منافقانه را پيگيري مي كند و دنبال شهيدسازي! از آشوبگران است. در اين فرآيند البته تروريست هايي نيز به استخدام درآمده اند كه مشخصا ترور ندا آقاسلطان و همچنين خواهرزاده ميرحسين موسوي در دو خيابان خلوت و به دور از محل اغتشاشات از آن جمله است. البته اوباش اجيرشده آمريكا يك نكته كوچك را رعايت نكرده اند و آن اين كه مثلا در روز عاشورا حرمت عاشورا را نگه دارند و پرچم عزاي حسين(ع) را به آتش نكشند و به هلهله و سوت و كف نپردازند و تئوريسين هاي آنها هم بيش از اين به شهدا و فرهنگ شهادت فحاشي نكنند.
گفتني است اخيراً عبدالمالك ريگي، تروريست و قاچاقچي كه رابطه خود با اسرائيل را نفي نمي كند به سران فتنه پيغام داده بود كه حاضر است به هواداران آنها آموزش عمليات خرابكارانه و تروريستي بدهد!

 



يا پول بده يا... (خبر ويژه)

برخي گزارش ها حاكي از آن است كه يك مدير دولتي به دليل خودداري از مشاركت در پروژه تغذيه مالي يك هنرپيشه از پست خود بركنار شده است.
بنابراين گزارش، مهدي- س يكي از مديران منطقه آزاد تجاري كيش به دليل امتناع از امضاي چكي به مبلغ حدود 30 ميليون تومان كه بنا بوده به هديه- ت داده شود، بركنار شده است.
گزارش ها نشان مي دهد اين چك بخشي از پولي است كه قرار بود با حمايت «الف- م» به اين بازيگر پرداخت شود. كل مبلغ چيزي حدود 200 ميليون تومان است كه پرداخت آن به جاي يك نهاد خاص برعهده چند سازمان دولتي نهاده شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14