(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 19 دي 1388- شماره 19554
 

فرمانده ارتش لبنان : قدرت ما مديون مقاومت و نيروهاي مسلح است
رئيس سابق مجمع عمومي سازمان ملل : آمريكايي ها دشمن واقعي دموكراسي هستند
آمريكا و افسران بعثي عليه شيعيان صعده پيمان همكاري بستند
حمله هوايي رژيم صهيونيستي همزمان با ورود كاروان بين المللي مواد غذايي به غزه
حماس براي مقابله با صهيونيست ها نسل جديد موشك قسام توليد كرد
جزئيات تازه اي از ساخت ديوارفولادي در مرز مصر
تظاهركنندگان نيوزيلندي: ورزشكار اسرائيلي را اخراج كنيد
هولبروك جنگ افغانستان را دشوارترين نبرد تاريخ آمريكا دانست



فرمانده ارتش لبنان : قدرت ما مديون مقاومت و نيروهاي مسلح است

فرمانده ارتش لبنان از آمادگي اين ارتش براي همراهي با مقاومت براي مقابله با هر گونه تجاوز رژيم صهيونيستي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه تلويزيوني «النمار»، ژنرال «جان قهوه چي» طي سخناني در جمع انجمن مستشاران عربي و خارجي گفت نيروهاي ارتش لبنان با همه توان آماده دفاع از كشورشان در برابر تجاوز احتمالي رژيم اشغالگر قدس هستند.
وي افزود: قدرت نظامي لبنان در حقيقت مديون مقاومت و نيروهاي مسلح اين كشور است. وي در عين حال خاطر نشان كرد كه ارتش به دنبال آن است كه نيازهاي خود را از كشورهاي دوست تأمين كند.

 



رئيس سابق مجمع عمومي سازمان ملل : آمريكايي ها دشمن واقعي دموكراسي هستند

رئيس سابق مجمع عمومي سازمان ملل، آمريكايي ها را بدترين دشمنان دموكراسي در جهان ناميد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از راديو ملي ونزوئلا، «ميگوئل دسكوتو» رئيس دوره پيشين مجمع عمومي سازمان ملل ضمن هشدار درباره دخالت آمريكا در آمريكاي لاتين و وقوع كودتاهاي بيشتر در اين منطقه، آمريكا را بدترين دشمن دموكراسي در جهان ناميد.دسكوتو گفت آمريكايي ها زياد از دموكراسي صحبت مي كنند اما در حقيقت بدترين دشمن دموكراسي هستند.
وزير خارجه سابق نيكاراگوئه خاطرنشان كرد: آمريكا خود را علاقه مند به پروسه هاي انتخاباتي نشان مي دهد به اين دليل كه فرصتي براي نفوذ در دولت هاي جديد با دادن وعده هاي دروغين برايش فراهم مي شود.

 



آمريكا و افسران بعثي عليه شيعيان صعده پيمان همكاري بستند

دولت آمريكا براي سركوب جنگجويان شيعه صعده از افسران بعثي در يمن استفاده مي كند.
به گزارش منابع خبري يمن، به دليل شكست دستگاه امنيتي و تشكيلات جاسوسي يمني، آمريكا با افسران بعثي بر ضد مبارزان الحوثي در اين كشور هم پيمان شده است.
به گزارش «المصدر» به نقل از روزنامه «ديلي تلگراف»، كارشناسان آمريكايي مبارزه با تروريسم، قرارداد همكاري با افسران امنيتي سابق رژيم بعثي كه در حال حاضر در يمن زندگي مي كنند به امضا رساندند.
براساس اين گزارش، گرچه اين افسران امنيتي بعثي پس از اشغال عراق به يمن فرار كردند، اما پس از جذب از سوي دستگاه امنيتي علي عبدالله صالح رئيس جمهور اين كشور همكاري خود را با آمريكايي ها آغاز كردند.
به گفته «ادريان بلو مفيد» خبرنگار ديلي تلگراف در صنعا، پيش بيني مي شود همكاري افسران امنيتي بعثي با همتاياي آمريكايي، موفقيت هاي زيادي در آينده براي كاخ سفيد و صنعا رقم بزند.به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، همكاري امنيتي بعثي ها و آمريكايي ها زماني علني شد كه مسئولان كاخ سفيد، از همتايان يمني خود، ابراز نااميدي كردند.
ديلي تلگراف نوشت: در حال حاضر تعدادي از اين افسران پس از گذراندن دوره هاي آموزشي براي جمع آوري اطلاعات امنيتي همكاري تنگاتنگي با افسران آمريكايي در يمن دارند.
گفته مي شود، افسران امنيتي سابق بعثي پس از شكست رژيم صدام به سوريه فرار كرده بودند كه علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن آنها را به كشورش فراخواند و از تجارب آنها در سركوب مردم براي قلع و قمع مخالفانش سود برده بود.
از سوي ديگر، جنگجويان الحوثي روز پنجشنبه در پاسخ به تجاوزات دولت عربستان سعودي، پادگان بزرگ شهر مرزي الخوبه را با شليك ده ها راكت كاتيوشا به آتش كشيدند و تعدادي از سربازان آن را كشتند.
به گزارش پايگاه اينترنتي صعده آنلاين در ادامه تداوم حملات هوايي و توپخانه اي عربستان به خاك يمن، ارتش آل سعود بيش از 2560 موشك و گلوله توپ به مناطق مسكوني و روستاهاي يمني شيعه نشين شليك كرد.

 



حمله هوايي رژيم صهيونيستي همزمان با ورود كاروان بين المللي مواد غذايي به غزه

همزمان با ورود كاروان كمك هاي انسان دوستانه «شريان زندگي 3» به خاك غزه، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي اين منطقه را بمباران كردند.
روز گذشته در حالي كه كاروان كمك هاي انسان دوستانه موسوم به «شريان زندگي 3» پس از 31 روز به غزه رسيد تا بخشي كوچك از نيازهاي حياتي مردم اين منطقه از قبيل غذا و مواد دارويي را برطرف كند، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي با تجاوز به آسمان غزه، گذرگاه رفح را بمباران كردند تا تونل هاي انتقال غذا و دارو به محاصره شدگان را تخريب كنند.
براثر اين حمله هوايي، دو تونل در مرز مصر تخريب شد. سه فلسطيني نيز شهيد و دو نفر ديگر زخمي شدند. نيروهاي امداد فلسطيني موفق شدند زخمي ها را از زيرآوار تونل ها بيرون بكشند.
به گزارش فارس، گروه هاي مقاومت در پاسخ به حملات رژيم صهيونيستي، اهدافي را در سرزمين اشغالي هدف موشكباران قرار دادند. به گفته منابع صهيونيستي، در نتيجه شليك موشك هاي مقاومت از شمال نوار غزه به سمت شهر عسقلان، برق اين شهر قطع شد، اما خسارت جاني به همراه نداشت.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين عصر پنجشنبه در مراسم استقبال از كاروان «شريان زندگي 3» طي سخناني به ساخت ديوار فولادي در گذرگاه رفح اشاره كرد و گفت: «غزه هيچ گاه تهديدي را متوجه امنيت ملي مصر و تماميت ارضي اين كشور نكرده است و طرفي كه امنيت و تماميت ارضي منطقه را تهديد مي كند، دشمن صهيونيستي است.»
دولت مصر مدعي است با هدف حفظ امنيت ملي خود اقدام به ساخت ديوار فولادي در مرز ميان اين كشور و غزه كرده است؛ اما نحوه رفتار مأموران مصري با كاروان حامل كمك هاي انسان دوستانه به غزه نشانگر آن است كه اساساً هدف مصر جلوگيري از انتقال مواد غذايي و دارويي به مردم غزه است و برايش تفاوتي نمي كند اين مواد ضروري از طريق تونل انتقال يابند يا توسط كاروان هاي بين المللي. گفتني است رژيم صهيونيستي مصر را وادار كرده يك ديوار فولادي هوشمند در گذرگاه رفح احداث كند تا از انتقال مواد حياتي به غزه جلوگيري و محاصره غيرانساني اين منطقه تكميل شود.
«جرج گالووي» نماينده مجلس عوام انگليس و رئيس كاروان «شريان زندگي 3» كه تني چند از همراهانش توسط نيروهاي امنيتي مصر به شدت مجروح شدند، در گفت وگويي با شبكه تلويزيوني الجزيره تأكيد كرد: «ديگر هرگز با هيچ يك از مقامات مصري مذاكره نخواهد كرد. دولت مصر شايستگي مردم آن را ندارد و زمان آن رسيده كه وزيران و سياست هاي حكومت مصر تغيير كند.»
گالووي ديوار فولادي در دست احداث از سوي مصر را «ديوار ننگ» ناميد و افزود: «غزه اگر صد سال هم در محاصره بماند تسليم نخواهد شد.»
خبر ديگر از غزه اينكه، كودكان فلسطيني عكس هاي برخي از اعضاي خانواده خود كه در جنگ 22 روزه كشته شده بودند را روي بادكنك هايي چسبانده و آن ها را به ياد شهداي اين جنگ در آسمان غزه رها كردند.
ارتش رژيم اسرائيل از 27 دسامبر 2008 نوار غزه را هدف حملات زميني، هوايي و توپخانه اي قرار داد و در جريان 22 روز جنگ نابرابر، دست كم 1500 فلسطيني از جمله صدها زن و كودك را كشت و هزاران تن ديگر را زخمي كرد.
گفته مي شود رژيم صهيونيستي قصد دارد پس از پايان ساخت ديوار فولادي مصر، كه انتظار دارند در تابستان يا پاييز 2010 به اتمام برسد، مجدداً به نوار غزه حمله كند.

 



حماس براي مقابله با صهيونيست ها نسل جديد موشك قسام توليد كرد

گردان هاي القسام از نسل جديد موشك هاي مقاومت بر ضد اشغالگران اسرائيلي پرده برداشتند كه از نوع 107 ميلي متري است.
علاوه بر اين موشك ها، دو نوع سلاح جديد كه عبارت از موشك ضدتانك (آر پي جي 29) و خمپاره انداز تانديم است براي نخستين بار توسط گردان هاي القسام رونمايي شد.

 



از سوي خبرگزاري قدس فاش شد
جزئيات تازه اي از ساخت ديوارفولادي در مرز مصر

رژيم مصر در مجاورت ديوار فولادي كه قرار است در طول مرز غزه احداث كند، 400 حلقه چاه حفر مي كند تا منطقه باتلاقي شود و امكان هرگونه حفر كانال توسط فلسطيني ها از بين برود.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا)، رژيم مصر قصد دارد تحت نظارت كارشناسان صهيونيست و آمريكايي، در طول 12 كيلومتري ديوار فولادي كه در مرز غزه احداث مي شود، 400 حلقه چاه به عمق 30 متر حفر كند. اقدام بعدي دولت مصر، انتقال آب درياي مديترانه به اين چاه ها به صورت تحت فشار است، تا از اين طريق، تونل هاي احتمالي موجود فلسطيني ها فرو بريزد و مردم تحت محاصره غزه از اين پس نيز نتوانند در شرايط باتلاقي منطقه، تونل جديدي را حفر كنند. آمريكايي ها نيز سيستم هاي حساس لرزه نگاري به ديوار مورد نظر وصل خواهند كرد، تا محل عمليات كلنگ زني فلسطينيان مشخص شود و هدف بمباران اسرائيلي ها قرار گيرد.

 



تظاهركنندگان نيوزيلندي: ورزشكار اسرائيلي را اخراج كنيد

صدها نيوزيلندي در اعتراض به حضور ورزشكار اسرائيلي در كشورشان، با پليس درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، روز گذشته شهر اوكلند نيوزيلند شاهد اعتراض مردمي به حضور يك تنيس باز اسرائيلي در مسابقات قهرماني اين شهر بود كه به دخالت پليس ضدشورش و دستگيري دستكم پنج نفر منجر شد. معترضان كه با به تن كردن لباس هايي منقش به پرچم فلسطين به مقابله مي پرداختند، خواستار اخراج هر چه سريعتر اين بازيكن اسرائيلي از خاك كشورشان شدند. «نژاد پرست گم شو»، «اسرائيل جنايتكار است»، «آيا فلسطينيان هم از اين بازي لذت مي برند!» از جمله شعارهايي بود كه نيوزيلندي ها در محكوميت روابط بين كشورشان با رژيم غاصب صهيونيست سرمي دادند.
به دنبال افزايش شمار تظاهركنندگان، پليس نيوزيلند با باتوم به درگيري و دستگيري معترضان پرداخت.

 



هولبروك جنگ افغانستان را دشوارترين نبرد تاريخ آمريكا دانست

«ريچارد هولبروك» جنگ در افغانستان را دشوارترين نبرد تاريخ آمريكا دانست.
به گزارش خبرگزاري مهر، فرستاده ويژه آمريكا در افغانستان و پاكستان، در گفت وگو با نشريه آلماني «دي سايت» اظهار داشت: اين جنگ (افغانستان) مي تواند بيشتر از جنگ ويتنام به طول انجامد و تبديل به طولاني ترين جنگ آمريكا شود. وي خاطرنشان كرد: عمليات در افغانستان كه از سال 2001 آغاز شده است، سخت ترين جنگ آمريكا است و تا به حال، واشنگتن تا اين اندازه براي مقابله با هيچ دشمني مشكل نداشته است. در همين حال، «موميه ابوجمال» تحليلگر سرشناس آمريكايي، پيش بيني كرد جنگ در افغانستان به داخل خاك آمريكا نيز كشيده شود، وي در تحليل خود نوشت، اين جنگ گريبان آمريكا را خواهد گرفت. «كاي ايده»، نماينده سازمان ملل در افغانستان نيز پيش بيني كرد اگر آمريكا استراتژي خود را در افغانستان تغيير ندهد، با شكست مواجه خواهد شد.ناآرامي هاي جنوب وشرق افغانستان نيز به مرگ 22 افغان و جراحت 33 تن ديگر انجاميد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14