(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 19 دي 1388- شماره 19554
 

حديث دشت عشق
تعطيلات 18 روزه به پايان رسيد بازگشت علي دايي به ليگ برتر
نكته ورزشي
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته تساوي ها در ليگ دسته اول فوتبال ايران نفت آبادان بدون سرمربي پيروز شد!
پايان هفته چهاردهم ليگ بسكتبال با صدرنشيني مهرام پيروزي تمام ميزبانان
هفته نهم ليگ برتر واليبال هيچ تيمي دست خالي نماند
براي حضور پرقدرت در جام ملت هاي آسيا تيم ملي هندبال ايران راهي تركيه شد
تعداد تيم هاي صعود كننده به جام ملت هاي آسيا به 12 تيم رسيد
 



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حسينعلي ماستي»
ما در هر حال پيروزيم

شهيد «حسينعلي ماستي» سال 1345 در محله پزو، خوراسگان متولد شد. پنج سال دوران ابتدايي را با تعليم الفباي عشق و شور و معرفت در مدرسه همان منطقه گذراند. پس از اين دوران به حرفه خاتم كاري مشغول شد و سپس در يك كارخانه ريسندگي به كار خود ادامه داد. حركات توفنده در بحبوحه انقلاب، وي را با وجود سن كم به صحنه تظاهرات و راهپيمايي ها كشاند. همزمان با آتش افروزي هاي رژيم بعث، به بسيج پيوست و 8 ماه در كردستان در مبارزه با اشرار و عوامل فساد به شايستگي ايفاي وظيفه نمود. سپس راهي عرصه هاي خون گرديد و در منطقه شلمچه به فعاليت پرداخت. در يكي از عمليات ها قامت رساي او آماج گلوله هاي بعثي گشت و با وجود تن مجروح و خسته، شوق جنگيدن در ميدان هاي آتش و خون، به حضور مجدد وي در مناطق عملياتي منجر گرديد. بعد از 3 ماه رشادت ها و جسارت ها، آن بزرگوار همزمان با بيست و يكم ماه مبارك رمضان در عمليات رمضان سال 1361 در منطقه خون رنگ شلمچه، با تقديم جان عزيز خويش سر بر آستان دوست نهاد و زندگي را بدرود گفت.
گلواژه هايي از وصيت شهيد:«من گام نهادن در اين مسير خدايي را يك فريضه مي دانم و در اين راه اگر دشمن را شكست دهيم پيروزيم و اگر به ظاهر شكست بخوريم و كشته بشويم باز هم پيروزيم. به هر حال اين مايه شكر پروردگار و افتخار براي من و شماست كه در اين راه به درجه شهادت برسيم.»

 



تعطيلات 18 روزه به پايان رسيد بازگشت علي دايي به ليگ برتر

از امروز و با ديدار پيروزي مقابل ذوب آهن هفته بيست و دوم ليگ برتر آغاز مي شود، صرفنظر از آغاز دوباره رقابت هاي ليگ پس از 18 روز تعطيلي، بازگشت علي دايي به ليگ برتر مهمترين اتفاق اين هفته است.
آغاز دوباره ليگ پس از 18 روز تعطيلي، برتري 3 بر يك مقابل سنگاپور و صعود به جام ملتهاي 2011 آسيا، شايعه بركناري افشين قطبي، دغدغه هاي آينده فوتبال، احتمال عزل مسعود عنايت، عضويت كفاشيان در فيفا و... اينها همه از اتفاقات و اخبار مهم فوتبال ايران طي روزهاي اخير است اما درجه اهميت هيچ كدام از آنها به اندازه بازگشت علي دايي به ليگ برتر نيست.
هشتم فروردين ماه سال 88 آخرين روزي بود كه علي دايي در ميدان فوتبال ديده شد. پس از باخت ايران به عربستان، فدراسيون فوتبال او را بركنار كرد و همين بركناري زمينه انزواي دايي از فوتبال ايران را فراهم آورد. دايي پس از 287 روز دوري از فوتبال ايران از شنبه به ميدان باز مي گردد اما نه در جامه سرمربي سايپا يا تيم ملي. او امروز سرمربي پيروزي است.
دايي پيروزي را با 33 امتياز در رده سوم جدول ليگ برتر از كرانچار تحويل گرفته است و از قضا در نخستين گام با ذوب آهن روبه رو مي شود. حريف اصفهاني كه با 40 امتياز جايگاه دوم جدول را در اختيار دارد يكي از حريفان مستقيم پيروزي در بالاي جدول است و برتري در اين بازي مي تواند تيم دايي را اميدوار به صعود به رده هاي بالايي جدول كند. بايد ديد شوك وارده به تيم پرسپوليس چقدر كارگر است و آيا آمدن سرمربي جديد اين تيم را متحول كرده است يا نه؟!
بازي امروز براي دايي و تيمش اهميت زيادي دارد. اين بازي اگر با پيروزي سرخپوشان همراه شود، علاوه بر نزديك كردن اين تيم به رده دوم جدول، شروعي رويايي را براي دايي رقم مي زند كه اين روزها حمايت هواداران پيروزي را نياز دارد. پيروزي و صعود به رده هاي بالاي جدول تنها راه آشتي هواداران با تيم است و كاشاني حتماً با آگاهي از اين موضوع دست به تغيير و تحول در تيمش زده است.
ذوب آهن هر چند در خانه حريف بازي مي كند اما تيم قدرتمند و آماده اي را در اختيار دارد و مي تواند روز سختي را براي حريفش رقم بزند.
شايان ذكر است اين ديدار ساعت 15 و به قضاوت محسن قهرماني برگزار مي شود.

 



نكته ورزشي

بالاخره ورزش سياسي
خوب است يا بد...؟!
سرويس ورزشي- با گذشت چند روز از پخش آخرين برنامه تلويزيوني 90، حال فرصت مناسبي است كه اتفاقات اين برنامه را مورد نقد و بررسي «ورزشي» قرار داد. ميهمان ويژه اين برنامه محمد دادكان رئيس پيشين فدراسيون فوتبال بود. وي در اين برنامه با اشاره به عوامل بركناري خود از فدراسيون، مسائلي را مطرح ساخت كه تا چند روز نقل محافل ورزشي و بعضاً سياسي بود! حقيقتاً پخش اين برنامه، آن هم در شرايط حساس فعلي كمي عجيب به نظر مي رسيد كه جا دارد مورد توجه مسئولان ورزشي شبكه سوم سيما نيز قرار گيرد. ميهمان اين برنامه در طول گفت وگويش مدعي شد كه بعد از سه سال و اندي به چنين برنامه پربيننده اي دعوت شده است. با توجه به گفته هاي خود دادكان پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه به چه دليل و چه بهانه اي پس از چند سال در چنين برهه اي از وي دعوت بعمل آمد و رئيس سابق فدراسيون فوتبال مسائلي را مطرح كرد كه در برخي از موارد نيز چندان منطقي به نظر نمي رسيد؟! آيا دو روز پيش از برگزاري ديدار حساس ايران و سنگاپور زمان مناسبي است كه دستگاه ورزش و فدراسيون فوتبال را مورد تاخت و تاز قرار داد؟! مگر اين نيست كه قبل از چنين ديدارهايي بايد تنها از تيم ملي حمايت شود؟! آيا حمايتي صورت گرفت؟!
در اينكه حضور در رسانه ملي حق دادكان و بسياري از صاحب نظران فوتبال است، شكي نيست اما عجيب به نظر مي رسد كه در اين مقطع زماني از دادكان دعوت به عمل مي آيد و ضعف هاي مديريتي فوتبال به اصطلاح مورد بررسي قرار مي گيرد!
با چنين شرايطي بايد حق را به آن گروهي داد كه پربيننده ترين برنامه ورزشي سيما را تحت تاثير جريان هاي سياسي مي دانند. عجبا كه گردانندگان اين برنامه همان افرادي هستند كه پيش از اين بارها مدعي بودند «سياست» نبايد وارد «ورزش» شود اما خود يكي از«سياسي ترين» برنامه هاي ورزشي را روي آنتن فرستادند!
آقايان روزگاري «دفاع» از ارزش ها را دخالت سياست در ورزش مي دانستند و منتقدين را سنتي و تندرو؛ اما حالا خودشان...
ظاهراً از نظر دوستان دخالت سياست در ورزش تا وقتي آنها مي گويند بد و مضر است اما وقتي خودشان با دلايل سياسي سوژه برنامه خود را مشخص مي كنند، ايراد ندارد! چون هميشه معتقديم سياسي كردن ورزش امر پسنديده اي نيست و بلكه به حال ورزش مخرب است. اما ورزش بايد در چارچوب سياست هاي كلي نظام و آرمان هاي والا و ملي انقلاب حركت كند و... اميدواريم برنامه سازان ورزش صدا و سيما به اين ظرايف توجه كنند و... ورزش را خواسته يا ناخواسته به اغراض سياسي آلوده نسازند!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مربي تيم رژيم صهيونيستي قاچاقچي از آب در آمد
دروو كاشتان اعتراف كرده است از راه قاچاق سيگار و مشروبات الكلي هزاران دلار به جيب زده است. كاشتان گفته است سيگارها و مشروبات الكلي قاچاق را بدون پرداخت ماليات به رژيم صهيونيستي وارد مي كرده است. به گزارش آسوشيتدپرس، سخنگوي كاشتان افزود اداره ماليات اسرائيل روز چهارشنبه از او بازجويي كرده است.نشريات اسرائيلي پنجشنبه نوشتند كاشتان شصت و پنج ساله احتمالا طي چند سال گذشته از راه قاچاق مقادير زيادي اجناس مختلف پول هنگفتي به جيب زده است.
شكايت باشگاه استقلال از فدراسيون فوتبال
پرونده شكايت باشگاه استقلال تهران از فدراسيون فوتبال درباره محروميت حنيف عمران زاده از مسابقات ليگ برتر، به دادسرا ارجاع داده شد. به دنبال محروميت حنيف عمران زاده بازيكن تيم فوتبال استقلال از نيم فصل اول مسابقات ليگ برتر كه از سوي ستاد منشور اخلاقي فدراسيون فوتبال صورت گرفت، باشگاه استقلال و اين بازيكن از فدراسيون شكايت كردند كه پس از طي برخي مراحل قانوني سرانجام پرونده به دادسرا ارجاع داده شد. باشگاه استقلال ادعاي پرداخت 130 ميليون تومان خسارت را داشته و عمران زاده نيز با موضوع اعاده حيثيت از فدراسيون شكايت كرده است.
بازگشت هوار محمد به تمرينات پيروزي
مهاجم عراقي تيم فوتبال پيروزي از ديروز در تمرينات اين تيم حاضر شد. هوار محمد پس از حضور در تمرين تيم خود گفت : به اشتباهم پي بردم و به تيم بازگشتم. در حال حاضر انفرادي تمرين مي كنم و احتمالا تا يك هفته ديگر به حد مطلوبي از آمادگي جسماني برسم و بتوانم در تركيب پيروزي حضور داشته باشم.
كمالوند به تراكتورسازي برگشت
چهار روز پس از جدايي فراز كمالوند از تيم تراكتورسازي، اين مربي جوان از پيوستن به تيم صنعت نفت آبادان خودداري كرد و به تبريز بازگشت! اين اتفاق در حالي رخ داد كه حتي كمالوند به عنوان سرمربي اين تيم آباداني منصوب شده بود و مديران تراكتورسازي نيز حسن آذرنيا را به عنوان جانشين وي در جمع سرخپوشان تبريزي انتخاب كرده بودند.با بازگشت كمالوند ، آذرنيا مجددا سرپرست تراكتورسازي شد.
كفاشيان عضو كميته فوتسال و فوتبال ساحلي فيفا شد
با ارسال نامه اي از سوي دبيركل فدراسيون جهاني فوتبال، علي كفاشيان به عضويت كميته فوتسال و فوتبال ساحلي اين فدراسيون درآمد.«جرومه والكه»، دبيركل فدراسيون جهاني فوتبال با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال كشورمان از انتصاب علي كفاشيان به عنوان عضو كميته فوتسال و فوتبال ساحلي فيفا خبر داد.

 



هفته تساوي ها در ليگ دسته اول فوتبال ايران نفت آبادان بدون سرمربي پيروز شد!

بازي هاي هفته دوازدهم ليگ دسته اول فوتبال ايران (جام آزادگان) با انجام 13 ديدار پيگيري شد و يك ديدار نيز كه قرار بود در بندرعباس انجام شود برگزار نشد.
عصر پنج شنبه و در بازي هاي گروه دوم، دو تيم مس سرچشمه كرمان و فولادنوين اهواز موفق شدند از سد حريفان خود عبور كنند و پنج ديدار ديگر نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيد. با نتايجي كه در اين گروه رقم خورد تغييراتي در صدر جدول به وجود نيامد.
برخلاف بازي هاي گروه دوم، بيشتر بازي هاي گروه اول برنده داشتند. شهرداري تبريز با تك گل سه امتيازي رسول عليزاده 30 امتيازي شد و به پيشتازي خود ادامه داد.نفت آبادان با نتيجه 2 بر 1 اتكا گلستان نزديك ترين رقيب خود را شكست داد تا با حضور در رده دوم جدول به بازي هاي بعدي اميدوارانه بنگرد. ولي الله صالح نيا بدنساز قديمي كشورمان كه سال ها در تيم هاي مختلف حضور داشته در اين مسابقه به عنوان سرمربي روي نيمكت تيم نفت حضور داشت.
نتايج گروه دوم
¤ گسترش فولاد تبريز صفر- برق شيراز صفر
¤ فولاد نوين اهواز2- داماش گيلان1
گلها: نسيم زارعي (24) و سعيد مرادي(32) براي فولاد نوين، رضا طاهري(18-پنالتي) براي داماش
¤ كوثر لرستان صفر- گل گهر سيرجان صفر
¤ مهركام پارس تهران صفر- مس سرچشمه كرمان1
گل: محسن مظفري زاده (3)
¤ شن سا اراك صفر- نفت تهران صفر
¤ شيرين فراز كرمانشاه 2- نساجي قائمشهر2
گلها: كامران فدايي(9) و فرشاد سالاروند(46- پنالتي) براي شيرين فراز، سينا عبدي(17) و فونيكه سي (68-پنالتي) براي نساجي
¤ پتروشيمي تبريز صفر- آلومينيوم هرمزگان صفر
نتايج گروه اول
¤ شهرداري تبريز1- پيام مخابرات فارس صفر
گل: رسول عليزاده (20)
¤ پيام مشهد1- مس رفسنجان1
گلها: حميد مروي(42-پنالتي) براي پيام، بهنام بيرانوند (85) براي پيام
¤ شموشك نوشهر1- داماش دورود صفر
گل: مسعود حق جو (82)
¤ صنعت نفت آبادان 2- اتكا گلستان 1
گلها: روح الله عرب(16) و مهرداد مير(66) براي نفت، اسماعيل والي مقدس (83) براي اتكا
¤ ايرانجوان بوشهر1- تربيت يزد صفر
گل: حكيم ضرباوي پور(86)
¤ كاوه تهران1-سپاهان نوين اصفهان2
گلها: گالوس پطروسيان (85) براي كاوه، سعيد جعفري(3) و مصطفي مهدوي(16) براي سپاهان نوين
¤ شهرداري بندرعباس- شاهين اهواز -برگزار نشد.

 



پايان هفته چهاردهم ليگ بسكتبال با صدرنشيني مهرام پيروزي تمام ميزبانان

هفته پنجم از مرحله برگشت مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور با پيروزي هر 5 تيم ميزبان در اين هفته از رقابتها همراه بود.
در چارچوب اين هفته از رقابتها كه عصر پنجشنبه برگزار شد، تيم مهرام در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي با 15 اختلاف امتياز حريف گرگاني خود را شكست داد تا همچنان صدرنشيني خود را در جدول رده بندي اين رقابتها حفظ كرده باشد.
شاگردان مصطفي هاشمي در شرايطي موفق به كسب اين نتيجه شدند كه هر دو كوارتر نيمه اول مسابقه را واگذار كردند.
در ديگر ديدار مهم اين هفته از رقابتها تيم ذوب آهن در خانه بازيكنان پاسارگاد شيراز را با شكست مواجه كرد و در رده دوم جدول رده بندي باقي ماند.
در ديگر ديدارهاي اين هفته از مسابقات تيم هاي پتروشيمي و صبامهر به ترتيب با كسب برتري برابر هيئت بسكتبال شهركرد و توزين الكتريك كاشان جايگاه خود را در رده هاي سوم و چهارم تثبيت كردند.
ضمن اينكه بازيكنان تيم لوله as شيراز نيز عصر پنجشنبه در خانه خود و در پايان ديدار با دانشگاه آزاد جشن پيروزي گرفتند. نتايج به دست آمده در اين هفته از رقابتها به شرح زير است:
¤ مهرام تهران 95 - شهرداري گرگان 85
¤ ذوب آهن اصفهان 99 - پاسارگاد شيراز 56
¤ پتروشيمي بندرامام 81 - هيئت بسكتبال شهركرد 65
¤ صبامهر قزوين 62 - توزين الكتريك كاشان 55
¤ لوله as شيراز 94 - دانشگاه آزاد 85
جدول رده بندي:1- مهرام تهران (28 امتياز)
2- ذوب آهن اصفهان (26 امتياز)،3- پتروشيمي بندرامام (23 امتياز)و...

 



هفته نهم ليگ برتر واليبال هيچ تيمي دست خالي نماند

در آخرين ديدار برگزار شده از هفته نهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم پرسپوليس موفق به شكست تيم جواهري بازرگاني گنبد شد.
اين ديدار چهارشنبه شب در خانه واليبال برگزار شد و طي آن شاگردان امير حيدري موفق شدند با نتيجه 3 بر يك حريف گنبدي خود را شكست داده و در جدول رده بندي 2 پله صعود كنند. همچنين در ديگر ديدارهاي برگزارشده اين هفته از رقابت هاي تيم هاي داماش گيلان، بانك كشاورزي، پيكان، پتروشيمي بندرامام، سايپا و خراسان رضوي مقابل حريفان خود به برتري رسيدند.نتيجه كامل ديدارهاي اين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ پيروزي 3- جواهري بازرگاني گنبد يك
¤ سايپا تهران 3- كاله آمل 2
¤ ارتعاشات صنعتي ايران يك-خراسان رضوي3
¤ برق كرمان 2- پيكان تهران 3
¤ گل گهر سيرجان2- داماش گيلان3
¤ سنگ آهن بافق يزد يك- بانك كشاورزي 3
¤ اروميه يك -پتروشيمي بندر امام3
در پايان اين هفته از رقابت ها تيم سايپا به صدر جدول رده بندي صعود كرد تا كاله آمل در جايگاه دوم قرار گيرد، شاگردان حسين معدني جايگاه خود را در رده سوم تثبيت كرده است .

 



براي حضور پرقدرت در جام ملت هاي آسيا تيم ملي هندبال ايران راهي تركيه شد

تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران به منظور تداركات بهتر براي حضور در جام ملتهاي آسيا راهي اردو و رقابتهاي تداركاتي تركيه و گرجستان شد.
تيم ملي هندبال كشورمان كه خود را براي حضور در چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملتهاي آسيا و انتخابي جام جهاني در لبنان آماده مي كند به منظور برپايي يك اردو و برگزاري چند مسابقه تداركاتي ابتدا راهي تركيه و سپس گرجستان مي شود.اين تيم ديروز راهي استانبول پايتخت تركيه شد. ملي پوشان كشورمان طي روزهاي 19 و 20 دي ماه با تيم ملي تركيه و روزهاي 21 و 22 دي ماه با تيم برتر سوپر ليگي اين كشور بازي خواهد كرد. تيم هندبال ايران طبق برنامه 23 دي ماه تركيه را به مقصد گرجستان ترك كرده و در روزهاي 24 و 25 دي ماه با تيم ملي اين كشور بازي تداركاتي خواهند داشت.
چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملتهاي آسيا و انتخابي جام جهاني (2011-سوئد) بهمن ماه سال جاري به ميزباني كشور لبنان برگزار مي شود كه تيم ايران در گروه چهارم با تيم هاي لبنان و اردن همگروه است.

 



تعداد تيم هاي صعود كننده به جام ملت هاي آسيا به 12 تيم رسيد
استراليا در اتاق انتظار

با پايان يافتن هفته پنجم مسابقات فوتبال مقدماتي جام ملتهاي آسيا تعداد تيم هاي صعود كننده به مرحله نهايي به 12 تيم رسيد.
هفته پنجم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال انتخابي جام ملت هاي 2011 آسيا با صعود تيم هاي ايران، ژاپن، بحرين، امارات و چين به مرحله نهايي اين مسابقات پيگيري شد.
در بازيهاي اين هفته كه با برگزاري 9 ديدار پيگيري شد تيم ايران، ژاپن، بحرين و امارات با پيروزي برابر رقيبان خود به مرحله نهايي اين مسابقات صعود كردند و تيم چين نيز با تساوي در ديدار برابر سوريه جواز حضور در پيكارهاي جام ملتهاي 2011 آسيا را به دست آورد.
البته تنها در گروه دوم اين مسابقات با توجه به پيروزي عمان برابر اندونزي و تساوي كويت برابر استراليا، تكليف تيم هاي صعود كننده به مرحله نهايي جام ملت هاي 2011 آسيا هنوز مشخص نشده است و ديدارهاي روز پاياني اين گروه بين تيم هاي استراليا - اندونزي و عمان - كويت، چهره 2 تيم برتر را براي حضور در جام ملت ها مشخص مي كند. تاكنون تيم هاي عراق(قهرمان)، عربستان (نايب قهرمان) و كره جنوبي (مقام سوم) دوره گذشته اين مسابقات، هند (قهرمان چلنج كاپ آسيا)، قطر (ميزبان مسابقات) و تيم هاي ازبكستان، ايران، ژاپن، بحرين، سوريه، امارات و چين (تيم هاي برتر گروه هاي 5 گانه) جواز صعود به مرحله نهايي مسابقات فوتبال انتخابي جام ملت هاي 2011 آسيا را بدست آورده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14