(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 19 دي 1388- شماره 19554
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان:
مردم ، كم كاري و كوتاهي مسئولان قضايي و انتظامي را تحمل نمي كنند
حداد عادل در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران: خواص پيرو رهبري نباشند سقوط مي كنند
مديرعمليات شركت نفت و گاز مارون: روزانه 4هزار بشكه نفت از چاه 104 مارون فوران مي كند
عضو هيئت رئيسه مجلس: مجلس تاكنون لايحه اي به حجم هدفمند كردن يارانه ها نداشته است
خشم انقلابي مردم قزوين كروبي را فراري داد
پيشنهاد تمديد يك ساله برنامه چهارم توسعه
وزير جهاد كشاورزي: براي خودكفايي برنج و شير برنامه ريزي هايي صورت گرفته است
مشاور رئيس جمهور: دولت شكايت از هيچ رسانه اي را پيگيري نمي كند
پرداخت يك هزار و 650 ميليارد تومان تسهيلات مهر به متقاضيان
اخبار ادبي و هنري



امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان:
 مردم ، كم كاري و كوتاهي مسئولان قضايي و انتظامي را تحمل نمي كنند

سرويس فرهنگ و معارف-
حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران با اشاره به حوادث روز عاشورا در تهران، گفت: مردمي كه جان و مال و زندگي شان امام حسين(ع) است و علاقه و وابستگي شان به اين امام ريشه دارد، نمي توانند ببينند كه عده اي در روز عاشورا به اتكاء فتنه گران و گروه هاي مختلفي كه همه شان در يك مبنا مشترك بودند و آن هم بي ديني است، بيايند و سوت بزنند و پايكوبي كنند.
خطيب جمعه اين هفته تهران افزود: ناظران عيني از واقعه روز عاشورا براي من نقل كردند كه ما جلوي فردي كه خيلي داد مي زد و شعارهايي عليه يك كانديدا مي داد، ايستاديم و به او گفتيم تو از كجا آمده اي؟ او گفت من افغاني هستم و دويست هزار تومان براي اين كار به من داده اند.
وي افزود: او همچنين كسي را به ما نشان داد و گفت او ناظر ماست و اگر من بيشتر فرياد بزنم پنجاه هزار تومان بيشتر به من خواهد داد. همچنين براي من نقل كردند كه ما فرد ديگري را ديديم كه در روز عاشورا مست بود و آن كارها را انجام مي داد.
صديقي حادثه رخ داده در روز عاشورا را حادثه اي سنگين عنوان و اظهار كرد: در اين حادثه مشخص شد كه قشون فتنه گران از لحاظ كميت چه مقدار هستند. همچنين مشخص شد كساني كه مي خواهند با تاريخ و انقلاب در مصاف قرار بگيرند چه كساني هستند و چه ماهيتي دارند.
وي در ادامه گفت: اينكه افرادي كه خود را فوق قانون مي دانند و حاضر نيستند حرف هاي خود را با كليد قانون مطرح كنند و وقتي شعارهاي جمهوري ايراني به اتكاء اين افراد سر داده مي شود عكس العملي از خود نشان نمي دهند، نشانگر اين است كه از اسلام نيز عبور شد. وي تاكيد كرد همچنين با پاره كردن عكس حضرت امام(ره) و سر دادن شعار عليه اصل ولايت فقيه، از حاكميت و قانون اساسي نيز عبور شد.
صديقي با بيان اينكه در اين جريانات ديديم از جمهوريت نيز عبور شد، از حضور برخي افراد در شكل گيري اين جريان ها ابراز تاسف كرد و گفت: برخي از اينها در ميدان هايي صداقت ها و غيرت هايي از خود نشان داده اند. اينها زماني پاره تن ما و در كنار ما بودند و ما خوشحال نمي شويم كه كار اين افراد به اينجا رسيده باشد.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران، با بيان اينكه در حال حاضر ايران در شرايط حصر جهاني است و در اين 30 سال سختي هاي بسياري را بر خود هموار كرده است، تاكيد كرد: مردم ما فاجعه روز عاشورا و اين شرمندگي را در روز نهم دي محكوم كردند و آنقدر آشفته و جريحه دار بودند كه قبل از اين روز نيز در گوشه و كنار ناراحتي خود را نشان دادند.
وي خاطر نشان كرد: به هر ترتيب در نهم دي ماه حماسه كشوري و سراسري رخ داد كه والله سير شعارهايي كه در اين روز سر داده مي شد طبيعي بود نه سازماندهي شده.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اينكه هيچ قدرتي نمي تواند مردم ما را از اسلام جدا كند، گفت: مردم ما در اين دين داري شان بسيار عميق و با بصيرت هستند و با چنين رويكردي اسلام را انتخاب كرده اند و افتخار مي كنند كه جمهوري شان رنگ اسلام دارد.
صديقي با بيان اينكه مردم ما اسلام بدون ولايت را به حكم دو آيه قرآن نخواهند پذيرفت، اظهار كرد: اسلامي كه دشمن را مايوس مي كند، كامل است و مهر رضاي خداوند بر آن خورده است اسلامي است كه رهبري، امامت، حكومت و اقتدار دارد و اسلام منزوي و اسلام پر و بال قيچي شده دشمن را مايوس نخواهد كرد.
وي با بيان اينكه اين ولايت فقيه بود كه آب پاكي را به دست شرق و غرب ريخت و اين اقتدار را نشان داد، گفت: مردم ما عمق پيوندشان را با ولايت فقيه و اسلامي كه تحت پرچم آن به سمت ظهور امام زمان مي روند، نشان دادند.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران، در ادامه گفت: من در راهپيمايي روز نهم دي مي ديدم بعضي از مردم عليه برخي شعار سر مي دادند. ما از آنها تقاضا مي كرديم كه نام كسي را نبرند اما اين طبيعت مردم است كه وقتي به جايي برسند و ببينند كه اين قانونگريزي ها ادامه پيدا مي كند، واكنش نشان مي دهند.
صديقي افزود: اگر خداي نخواسته قوه قضائيه، نيروهاي امنيتي و انتظامي از عهده كار خود برنيايند كه اين آتش را خاموش كنند و همچنين مسئله ناامني و فتنه، امنيت ناموس مردم، جوان ها، اقتصاد و پيشرفت هاي علمي مردم را تهديد كند بايد گفت اين چيزي نيست كه مردم ما بتوانند آن را تحمل كنند.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران، با بيان اينكه مقام معظم رهبري همواره دعوت به اعتدال و آرامش مي كنند و هر نوع حركت افراطي خلاف رضاي رهبري است، گفت: مردم ما امروز رهبري را نائب امام زمان مي دانند.صديقي در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث هدفمند كردن يارانه ها، گفت: اميدواريم كه اين كار با عزم ملي و درايت كامل دنبال شود. وي گفت: البته در راه كم كردن اسراف ها و هزينه هاي نابجايي كه در اين برنامه منظور شده است، نبايد خداي ناخواسته به اقشار كم درآمد آسيبي برسد؛ چرا كه لازم است به مردمي كه حماست نهم دي را خلق كردند توجه شود. خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران همچنين گفت: جسارت و اهانتي كه امام جمعه رياض به مرجع شيعه آيت الله سيستاني يكي از مراجع اثرگذار در موقعيت شيعيان عراق انجام داد، با اهانتي كه به عكس حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري شد از يك جريان هستند و بايد دانست چنين اقداماتي به تثبيت موقعيت مراجع ما منجر خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه حماسه مردم ايران در 9 دي بايد از جنبه ترسيم عاشورايي ديگر مورد توجه قرار بگيرد، تصريح كرد: مردم تحمل نمي كنند كه خداي نخواسته قوه قضائيه، نيروهاي امنيتي و انتظامي از عهده كار خود برنيايند و اگر مجاري قانوني در فرصتي كه بايد به مردم پاسخ منطقي دهند و كارها را رو به راه كنند، اين كار را انجام ندهند، صبر مردم تمام مي شود. بنابراين گزارش صديقي در خطبه اول نمازجمعه تهران تقواي زبان، كنترل چشم و خيره نشدن به مظاهر دنيا، تقواي كسب و كار، اداري، فرهنگي، سياسي و خانوادگي را يك ضرورت خواند و تاكيد كرد: در همه اين ميدان ها بايد خدا را بنده باشيم و خدا را از خود ناراضي نكنيم.
وي با اشاره به اينكه از آغاز خلقت تا به امروز درباره سيدالشهدا(ع) مطالبي ارائه شده است به داستان تشريح جريان عاشورا براي حضرت آدم توسط جبرئيل اشاره كرد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، همچنين با اشاره به نجات كشتي نوح از طوفان، گفت: هم اكنون درياي گناه، بلا، فساد، ذلت و ظلم و زور، عالم را فرا گرفته است و تنها جمعيتي كه با استقلال، آزادانه از خدا دم مي زنند و به شرق و غرب باج نمي دهند و موجوديت حيات انساني خود را به رنگ دين به ثبت رسانده اند، پيروان و تربيت شدگان مكتب امامت و ولايت هستند. صديقي با بيان اينكه نجات علي الاطلاق به دست امام حسين(ع) است و اين سنت و اراده و مشيت قطعي خداوند است، افزود: هر جرياني كه از امام حسين(ع) چه در گذشته تاريخ، چه در حال و چه در آينده الهام گرفته و بگيرد، نجات يافته و خواهد يافت.
وي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه اين نكته كه اعتبار و اهميت هر انقلابي به اعتبار محتواي آن انقلاب است، خاطر نشان كرد: بايد دانست كه شعار و متن و حرف كساني كه انقلاب مي كنند چيست. معمولا انقلاب هايي كه اتفاق افتاده يا رنگ دنيوي داشته و يا به حالت انفجاري بوده است اما انقلاب حضرت سيد الشهدا(ع) يك انقلاب تكويني بوده است.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران، انقلاب امام حسين(ع) را انقلاب فسادزدايي، ظلم ستيزي، حيات بخشي، انقلاب دين و توحيد و تجلي نام اعظم خداوند خواند و خاطر نشان كرد: خدا خواست خود را در كربلا با همه صفات خود نشان دهد.
صديقي افزود: هيچكدام از انبيا و اوليا از مجموعه اي كه در آن نفاق، نفوذي و گرايش به امور دنيوي نباشد، برخوردار نبودند، حتي دل اميرالمومنين از خواص خون بود و امام حسن(ع) حتي براي برگزاري نماز از دست خصوصي هاي خود احساس امنيت نداشتند. اين در حالي است كه مدافعان حريم حسين(ع) همه عاشق، شيدا و عارف بودند. وي قداست و عظمت رهبري، اخلاص ياران حضرت سيدالشهداء و شركت اقشار مختلف در نهضت امام حسين(ع) را از جمله ويژگي هاي اين نهضت برشمرد و اظهار كرد: در اين نهضت در به روي هر كسي و به هر وضعي كه مي توانست با امام همراه باشد، باز بود.
خطيب نمازجمعه در ادامه با تشبيه انقلاب اسلامي با نهضت حسيني، يادآور شد: در انقلاب ما يك فقيه عادل، فرهيخته، خداجوي و بي تعلق در راس قرار دارد و جمعيتي كه ياران انقلاب هستند همه در آن سهيم هستند.

 



حداد عادل در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران: خواص پيرو رهبري نباشند سقوط مي كنند

مشاور رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد كه مردم با حضور در صحنه به خواص و فعالان سياسي مشهور پيام دادند اگر از آرمان هاي امام دور شده و از رهبري اطاعت و حمايت نكنند از آنها فاصله خواهند گرفت.
غلامعلي حداد عادل كه پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران سخن مي گفت، با اشاره به حوادث پس از انتخابات از سران فتنه پرسيد چرا هنگامي كه رهبر معظم انقلاب شما را دعوت كرد تا راه قانون را در پيش گيريد و اعتراضات خود را از مجاري قانوني پيگيري كنيد و اين قول را دادند كه خواسته شما را پيگيري كنند، از رهنمودهاي ايشان تبعيت نكرديد و بر مردم هزينه تحميل كرديد؟
وي افزود: مردم از كساني كه در انقلاب سابقه داشتند و امروز اغتشاشات را رهبري مي كنند، سؤال مي كنند كه چرا در حالي كه مي دانند انقلاب اسلامي چرا و چقدر دشمن دارد، با ايجاد ناآرامي و شورش زمينه را براي فتنه انگيزي دشمنان خارجي انقلاب فراهم كرده اند.»
حداد عادل از كساني كه ادعاي دوستي با امام و پيروي از آن حضرت را دارند، پرسيد چرا با طرح ادعاي ثابت نشده تجاوز به زنان و دختران در بازداشتگاه ها آبروي نظام را نزد دشمنان نظام بردند و به آنها بهانه دادند تا در رسانه هاي خود حرف هاي سخيف را مطرح كنند.
وي ادامه داد: شما كه خود را پيرو امام مي دانيد چرا از كساني كه در روز قدس به خيابان آمده و شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند احساس بيزاري و برائت نكرديد و از روح بلند آن حضرت خجالت نمي كشيد و جرياني كه خلاف آرمان هاي بنيانگذار نظام حركت مي كند را، رهبري مي كنيد.
رئيس مجلس هفتم با بيان اينكه جنبش سبز در حقيقت يك جنبش نيست و يك فتنه است، گفت: كساني كه در 13 آبان تحت عنوان رهبران جنبش سبز بيانيه دادند، چرا درباره اشغال لانه جاسوسي آمريكا كه مهمترين حادثه اين روز بود، سكوت كردند.
حداد عادل افزود: مردم مي پرسند چرا تلاش مي كنيد 16 آذر كه 56 سال است روز فرياد بر سر آمريكاست، به روز مخالفت با نظام بدل شود و در چنين روزي به جاي طرح شعار عليه آمريكا عليه نظام شعار داده شود و آتش افروزي و آشوب برپا شود.
وي اضافه كرد: «در چنين روزي عده اي به دعوت سران فتنه به خيابان ها آمده و تظاهرات كردند و به مقدسات نظام اهانت روا داشتند و عكس امام را پاره كردند و مدعيان پيروي از امام در برابر اين اقدام سكوت كردند و وقتي تلويزيون اين اهانت را آشكار و برملا كرد، به رسانه ملي خرده گرفتند.»
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: چگونه كساني كه خود را پيرو خط امام مي دانند كاري مي كنند كه آمريكا و انگليس از آنها تعريف كند و سردمداران اين كشورها از آنها حمايت كند و وزير جنگ اسرائيل بعد از آشوب هاي بي معنا و بي فرجام روز عاشورا با ابراز خرسندي از دولت هاي جهان تقاضاي كمك بيشتر به اين جريان كند.
حداد عادل پرسيد آيا شما پيرو خط امام هستيد اما در روز عاشورا كه مردم به عزاداري و اظهار ارادت به سيد و سالار شهيدان پرداختند از كساني حمايت كرديد كه به خيابان آمدند و آشوب و آتش افروزي كردند و اموال دولت و مردم را تخريب كردند و مدعي هستيد كه اينها از مردم بودند.
وي ادامه داد: اگر آنها كه روز عاشورا در خيابان ها اغتشاش كردند مردم بودند و براي عزاداري و اظهار ارادت به سطح خيابان ها آمده بودند، چرا تنها با آنها برخورد شد در حاليكه در همه جاي كشور مردم خداجو با برپايي هيئت ها و راه اندازي دستجات عزاداري نسبت به ساحت مقدس سرور و سالار شهيدان عرض ارادت كردند و هيچ مشكلي براي آنها نبود.
وي با بيان اينكه هنگامي كه شما وارد عرصه انتخابات شديد، فعاليت هاي انتخاباتي خود را با انتقاد از دولت شروع كرديد افزود: در ادامه كار را به جايي رسانديد كه انتقاد از عملكرد دولت به انتقام از اسلام، امام، نظام و عزاداري امام حسين(ع) ختم شد.
رئيس سابق مجلس گفت: مردم با حضور در صحنه به خواص و نخبگان و فعالان سياسي مشهور پيام دادند اگر از آرمان هاي امام دور شوند و از اطاعت و حمايت رهبري فاصله بگيرند و آنجا كه نبايد سكوت كنند، سكوت كنند و آنجا كه نبايد حرف بزنند، حرف بزنند، از آنها فاصله خواهند گرفت.
حداد عادل افزود: مردم به اشخاص با هر سابقه توصيه كردند كه در امتحاني كه پيش آمده و همه بايد مراقب باشند، در آن مردود و ساقط نشوند و سابقه خدمت خود را نزد خدا و ملت بر باد ندهند، مراقب گفتار و رفتار خود باشند و بدانند كه اگر اشتباه كنند و راه درست را تشخيص ندهند در آفتاب آسمان حقيقت مانند برف آب مي شوند.
وي در پايان با تاكيد بر اينكه مردم با هيچ كس عقد اخوت نبستند و ملاك هاي آنها اسلام، امام و ولي فقيه و انقلاب است، ابراز اميدواري كرد به فضل الهي و در سايه رهبري حكيمانه و حضور مردم آگاه و فداكار در صحنه، وحدت ملي حفظ و ثبات كشور افزون شود و ملت در راه نيل به آرمان هاي بلند موفق تر و سربلندتر باشند.

 



مديرعمليات شركت نفت و گاز مارون: روزانه 4هزار بشكه نفت از چاه 104 مارون فوران مي كند

اهواز-خبرنگاركيهان:
مديرعمليات شركت نفت و گاز مارون گفت: به رغم فوران روزانه 4هزار بشكه نفت از چاه 104 مارون هنوز موادنفتي وارد رودخانه جراحي نشده است.
غلامرضا قريشي در جمع خبرنگاران بازديدكننده از عمليات مهار چاه 104 مارون با بيان اين مطلب افزود: اكنون روزانه 4هزار بشكه نفت از اين چاه فوران مي كند كه تنها دو هزار و 500 بشكه آن جمع آوري و مابقي سوزانده مي شود.
وي با بيان اينكه توليد اين چاه پيش از فوران روزانه 2هزار بشكه نفت بود افزود: اين ميزان به دليل عدم كنترل بر فوران به 4 هزار بشكه رسيده است. «قريشي» تصريح كرد: به منظور جلوگيري از آلودگي رودخانه جراحي تا شعاع 50متري، بوم اندازي و پل شناوري به طول 85متر نصب شده است تا در صورت نياز از طريق آن نسبت به جمع آوري مواد و آلاينده هاي نفتي به وسيله بوم هاي جاذب مستقر در منطقه اقدام شود و تاكنون نيز مواد نفتي وارد رودخانه نشده است.
وي با تاكيد بر اينكه گاز نشتي از اين چاه فاقد بو و گوگرد است افزود: به دليل بي بو بودن گاز خروجي از اين مخزن و سردي هوا ممكن است كه اين گاز در نزديكي سطح زمين باقي بماند و اين امر باعث مي شود تا خطرات بسيار زيادي منطقه را تهديد كند. در نتيجه گاز نشتي سوزانده مي شود. در همين حال مدير توليد شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب گفت: تلاش تيم عملياتي اين شركت براي مهار چاه شماره 104 مارون همچنان ادامه دارد.به گزارش خبرنگار ايرنا، به نقل از روابط عمومي اين شركت، «علي آغاجريان»، با رد هرگونه اظهارنظري درباره مهار چاه افزود: نيروهاي عملياتي با تسلط كامل بر چاه و استقرار و به كارگيري تجهيزات پيشرفته مهار چاه در حال انجام مراحل مختلف عمليات هستند.
آغاجريان با تكذيب خبر مهارچاه كه چهارشنبه از سوي يكي از خبرگزاري ها منتشر شده بود، اظهار داشت: با وجود پيشرفت موفقيت آميز عمليات و تلاش ثمربخش تيم عملياتي، در اين مرحله از كار نمي توان زمان دقيقي براي مهار كامل چاه اعلام كرد.چاه شماره 104 مارون دوم دي به سبب شكستن لوله جداري و آستري در نتيجه رانش شديد لايه هاي زمين در عمق 670 متري دچار آسيب شده است.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس: مجلس تاكنون لايحه اي به حجم هدفمند كردن يارانه ها نداشته است

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: طي 20 سال گذشته تاكنون لايحه اي به حجم «لايحه هدفمند كردن يارانه ها» در مجلس نداشته ايم.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين حسين سبحاني نيا پنجشنبه در مراسم افتتاح مسجد روستاي احمدآباد از توابع بخش زبرخان شهرستان نيشابور اظهار داشت: در اين مدت پنج دوره كه من در مجلس بوده ام، چنين لايحه اي نداشته ايم.
نماينده شهرستان هاي نيشابور و تخت جلگه گفت: اختلاف دولت و مجلس اختلاف مبنايي نيست بلكه يك بحث كارشناسي است.
سبحاني نيا اضافه كرد: اين لايحه در مجلس به همت دولت و مجلس براي ساماندهي يارانه ها بررسي شد.

 



خشم انقلابي مردم قزوين كروبي را فراري داد

خشم مردم انقلابي قزوين از سران فتنه سبز اموي باعث فرار كروبي از اين شهر شد.
به گزارش منابع خبري، كروبي كه پنج شنبه شب براي سخنراني در منزل ناصر قوامي نماينده مدعي اصلاح طلبي مجلس ششم به قزوين رفته بود از همان دقايق اوليه حضورش در اين شهر با اعتراض شديد مردم انقلابي مواجه شد.
بنابراين گزارش، عصر پنجشنبه وقتي اهالي قزوين از حضور كروبي در اين شهر مطلع شدند دسته دسته به سمت محل اسكان وي رفته و با سر دادن شعارهايي خواستار خروج وي از قزوين شدند. اين وضعيت باعث شد تا نيروهاي انتظامي و ضدشورش از همان لحظات ابتدايي براي حفاظت از كروبي در محل حاضر شوند.
اما جمعيت چند هزار نفره اي كه در اطراف محل اسكان كروبي (خانه يكي از نزديكان ناصر قوامي نماينده اصلاح طلب مجلس ششم) جمع شده بودند، شعار مي دادند: «شهر شهيد رجايي جاي منافقين نيست»، «كروبي بي سواد، آلت دست موساد»، «كروبي چادرت رو سرت كن، از شهر ما فرار كن!»، «مرگ بر موسوي»، «مرگ بر كروبي»، «مرگ بر خاتمي»، «كروبي كروبي حيا كن حياكن» «منافق بيا بيرون»، «دشمن دين و ملت اعدام بايد گردد»، «كروبي بي بي سي عامل انگليسي».
عليرغم گذشت بيش از يك و نيم ساعت از حضور جمعيت و انتظار برخي براي كاهش جمعيت، مدام به تعداد حاضران افزوده مي شد و نيروهاي يگان ويژه پليس نيز در چند تيم در مقابل منزل مذكور مستقر شدند، اما جمعيت همچنان شعارهاي، «فتنه گر حيا كن شهر ما را رها كن»، «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز، كروبي بي غيرت تو شهر ماست امروز»، «قوامي بي غيرت خجالت خجالت»، «لعن علي عدوك يا حسين خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «توپ تانك فشفشه كروبي بايد گم بشه»، «واي اگر كروبي به چنگ ملت افتد» و «مرگ بر منافق» را سر مي دادند.
هر بار كه درب خانه باز مي شد و جمعيت احتمال خروج كروبي را مي داد شعار «مرگ بر كروبي» و «مرگ بر منافق» از سوي جمعيت با حرارت بيشتري شنيده مي شد.
زماني كه صداي روشن شدن خودروي تويوتا شنيده شد جمعيت با صداي آماده باشيد، شعار «كروبي يا روسري يا تو سري» سر دادند و عليرغم اينكه ماموران انتظامي با چينش نيروهاي يگان ويژه به صورت ديواره در دو گروه مانع دسترسي مردم حاضر به منزل بودند، ناگهان با خروج خودرو، مردم از صف ماموران عبور كردند و با شعارهاي «مرگ بر كروبي» و «مرگ بر منافق» به خودروي حامل كروبي با پرتاب تخم مرغ، گوجه فرنگي و سنگ حمله كردند.
ساعت 25:22 خودروي تويوتا در حالي كه دو مامور يگان ويژه سوار بر ركاب آن بودند با سرعت تمام از ميان جمعيت گريخت و يك دستگاه بنز الگانس پليس نيز براي حفاظت پشت اين خودرو حركت كرد ولي سيل جمعيت موجب جدايي خودروهاي الگانس و تويوتا شد، مردم نيز با شعارهايي عليه كروبي به دنبال خودرو در حال دويدن بودند.
در ادامه جمعيت معترض به كروبي بلوار جانبازان را مسدود كردند ولي خودروي حامل كروبي از طريق خيابان هاي ديگر فرار كرد.
بعد از گريختن كروبي، مردم خشمگين سينه زنان و با فرياد «مرگ بر منافق» و «اين همه لشكر آمده، به عشق رهبر آمده» به سمت خانه سيد ناصر قوامي نماينده دور ششم، كه در فاصله كمي از محل اسكان كروبي قرار داشت حركت كردند و در آنجا بار ديگر نسبت به سفر كروبي به شهر شهيد رجايي اعتراض كردند.
شعارهاي «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «لعن علي عدوك يا حسين، خاتمي و كروبي و ميرحسين»، «منافق برو گم شو»، «احمق تر از كروبي عالم به خود نديده»، «مرگ بر قوامي» و «كروبي حيا كن شهر ما را رها كن» تا پاسي از شب در اطراف محل اسكان كروبي و قوامي طنين انداز بود.
پيش از اين كروبي در نمايشگاه مطبوعات نيز با اعتراض شديد اهالي رسانه مواجه شده بود كه ناچار به ترك نمايشگاه شد. اعتراض هاي مردمي در نمايشگاه به گونه اي بود كه محافظان كروبي را وادار به تيراندازي هوايي كرد و محافظان مجبور شدند براي خارج كردن كروبي از نمايشگاه به روي مردم اسلحه بكشند. اين چندمين باري است كه كروبي با اعتراضات مردمي مواجه مي شود.
گفتني است حزب اعتماد ملي قزوين نيز اخيراً با صدور بيانيه اي ضمن محكوميت مواضع كروبي از اين حزب جدا شد.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
پيشنهاد تمديد يك ساله برنامه چهارم توسعه

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع تمديد برنامه چهارم توسعه به مدت يك سال بايد از سوي سران سه قوه بررسي و تحليل شود.
به گزارش ايرنا از مشهد، «علي بروغني» با بيان اين مطلب در مشهد افزود: با توجه به همزمان شدن ارائه لوايح بودجه سال آينده كل كشور و برنامه پنجم توسعه، تمديد برنامه چهارم به مدت يك سال با هدف حركت كشور در قالب برنامه، يكي از پيشنهادات است.
نماينده سبزوار در مجلس اظهار داشت: بودجه سال آينده كل كشور بايد براساس برنامه مشخص و مدون پنجم توسعه تنظيم شود اما هم اينك شاهد ارائه لوايح پيشنهادي بودجه و برنامه پنجم توسعه به صورت مشترك هستيم و اين امر رسيدگي به هر دو لايحه را سخت تر مي كند.
او ادامه داد: رسيدگي به لايحه پيشنهادي برنامه پنجم توسعه در نوبت اول و سپس رسيدگي به لايحه بودجه انجام مي گيرد اما اين امر مستلزم بررسي لوايح از سوي نمايندگان طي دو نوبت كاري است.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس همچنين با اشاره به اجراي هدفمند كردن يارانه ها از سال 1389 گفت: سال آينده سالي مهم، پربار و تعيين كننده براي كشور خواهد بود بنابراين دولت دهم راه سختي در پيش دارد كه با برنامه ريزي مشخص و حساب شده مي تواند موفقيت هايي را در اين زمينه كسب كند.

 



وزير جهاد كشاورزي: براي خودكفايي برنج و شير برنامه ريزي هايي صورت گرفته است

وزير جهاد كشاورزي گفت:در بخش محصولات اساسي كشور و نيز توليدات مواد پروتئيني و دامي بايد به سمت خودكفايي پيش برويم.
به گزارش ايرنا، «صادق خليليان» روز پنج شنبه بعد از افتتاح ايستگاه پمپاژ ديو چشمه بخش كجور و بازديداز دو طرح آبندان خاكي و شهرك دامپروري اين بخش واقع در بوشهر افزود: اكنون در توليد محصول گندم به طور نسبي به خودكفايي رسيده ايم اما بايد آن را پايدار كنيم.وي اظهار داشت: براي دستيابي به خودكفايي در توليد محصول برنج و پروتئين شير نيز برنامه ريزي هايي صورت گرفته است.
وي بيان داشت: در اين ارتباط يكي از اقدامات دولت آن است كه برخي از محصولات اساسي را تحت پوشش قانون خريد تضميني قرار دهد كه در اين زمينه امسال حداقل 2 ميليون تن محصولات كشاورزي خريد تضميني و سه ميليون تن نيز خريد توافقي داشتيم.
وزير جهاد كشاورزي ميزان خريد گندم در سال جاري را 10ميليون تن اعلام كرد و درباره بيمه محصولات كشاورزي گفت: محدوديت هاي گذشته در اين بخش در حال حاضر برداشته شد و خوشبختانه در محصولات مختلف و حتي توليدات بخش دامي نيز انواع بيمه را داريم.
وي جلوگيري از واردات بي رويه و خريد تضميني برنج پرمحصول را از جمله اقدامات اساسي اين وزارتخانه اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: از اوايل آغاز به كار دولت دهم، تعرفه واردات برنج از 21 درصد به 41 درصد افزايش يافت كه اين عامل سبب شد تا وضعيت بازار توليدات داخل به طور نسبي بهبود يابد.
خليليان اضافه كرد: در خصوص خريد تضميني برنج پرمحصول با دستگاه هاي داخلي هماهنگي شده كه نيازهاي خود را علاوه بر واردات، از برنج داخلي تامين كنند.
وي نياز واقعي برنج كشور را سالانه سه ميليون تن اعلام كرد و گفت: براي تحقق توليد اين ميزان برنج در كشور برنامه ريزي شده كه براي دستيابي به اين مهم حداقل بايد يك برنامه پنج ساله را پشت سر بگذاريم.
همچنين به گزارش ايرنا خليليان روز جمعه در شهر كلارآباد عباس آباد تنكابن افزود: با كساني كه بخواهند به بخش كشاورزي با محيط زيست لطمه وارد كنند برخورد قاطع مي شود.
وي اظهار داشت: در اين ارتباط 2 سال قبل قانون جامع خاك به صورت يك لايحه به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده كه اكنون در مرحله بررسي است، اين قانون از واحدهاي توليدي در ابعاد مختلف از بخش كشاورزي حمايت كرده و با تغيير كاربري اراضي به صورت قانونمند و منسجم برخورد مي شود.

 



مشاور رئيس جمهور: دولت شكايت از هيچ رسانه اي را پيگيري نمي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور گفت: دولت با استقبال از انتقاد سازنده رسانه ها رويكرد عدم شكايت از مطبوعات را پيگيري مي كند.
«علي اكبر جوانفكر» در جمع خبرنگاران در ساري با اشاره به عزم قاطع دولت در تعامل سازنده با فعالان رسانه اي افزود: تعطيلي روزنامه ها رويكرد واقعي دولت نيست.
وي با اشاره به اينكه شخص رئيس جمهور در معرض بيشترين هجوم نادرست رسانه اي قرار دارد افزود: تأكيد دكتر احمدي نژاد بر عدم شكايت دستگاههاي اجرايي از رسانه ها بيانگر نگاه جامع دولت اصولگرا در اين حوزه است.
وي با بيان اينكه رسانه ها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند بر لزوم ايفاي نقش فعالتر رسانه ها در صيانت از منافع ملي تأكيد كرد.
«جوانفكر» با يادآوري برخي حاشيه سازيها عليه دولت گفت: دولت بدون توجه به اين حواشي با جديت به دنبال خدمت رساني است.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
پرداخت يك هزار و 650 ميليارد تومان تسهيلات مهر به متقاضيان

وزير مسكن و شهرسازي گفت: يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر در كشور در حال ساخت است.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، علي نيكزاد بعدازظهر پنج شنبه در بازديد از پروژه هاي مسكن مهر شهرستان گنبدكاووس و بيمارستان 96 تختخوابي اين شهرستان افزود: اكنون يك هزار و 650 ميليارد تومان تسهيلات مسكن مهر به متقاضيان پرداخت شده است.
وي از بهسازي 300 هزار واحد در شهرها و روستاها خبر داد و تصريح كرد: در حال حاضر قرارداد بيش از 520 هزار واحد مسكوني در سطح شهرها بسته شده است و براي 420 هزار واحد مسكوني نيز پروانه صادر شده است.
وزير مسكن و شهرسازي گفت: گلستان در سال گذشته 100 درصد اعتبار 8 هزار واحد مسكوني را جذب كرده و در سال جاري نيز 8 هزار واحد مسكوني در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر مانعي براي پرداخت تسهيلات ساخت مسكن در روستاها و شهرها وجود ندارد، افزود: آماده سازي 300 هزار واحد مسكوني در مرحله فوندانسيون انجام شده كه رقم قابل قبولي است.
وزير مسكن و شهرسازي همچنين افزود: براي ساخت طبقات بالا و افزايش طبقات ساختمان هايي كه پروانه ساخت دريافت كنند در قالب طرح مسكن مهر تسهيلات پرداخت مي شود و به ساختمان هاي فرسوده اگر در گذشته از تسهيلات ويژه استفاده نكرده باشند نيز تسهيلات پرداخت مي شود.
همچنين معاون وزير مسكن و شهرسازي در تبريز گفت كه با ورود انبوه سازان و فعال شدن تعاوني ها، احداث واحدهاي مسكوني طرح مسكن مهر سرعت مي گيرد.
به گزارش فارس جمشيد نورصالحي روز پنجشنبه در بازديد از روند اجرايي طرح مسكن مهر در شهر جديد سهند افزود: به لحاظ اينكه با اجراي طرح مسكن مهر در شهرهاي جديد، جمعيت زيادي در اين شهرها ساكن مي شوند، مشكل حمل و نقل به شهرهاي مادر از اساسي ترين مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. وي افزود: اگر اين معضل برطرف نشود متقاضياني كه در شهرهاي جديد ساكن مي شوند با مشكل روبه رو خواهند شد.
دراين ديدار عمليات اجرايي پروژه 150 واحدي مسكن مهر شهر جديد سهند تبريز به شيوه صنعتي سازي 3DPanel با حضور معاون وزير مسكن و شهرسازي توسط شركت انبوه ساز پرديس پابست آغاز شد.

 



اخبار ادبي و هنري

تشكيل دبيرخانه جهاني براي قصه هاي قرآني
دبيرخانه دائمي و جهاني براي قصه هاي قرآني تشكيل مي شود.
رئيس حوزه هنري با اعلام دائمي شدن دبيرخانه مسابقه داستان كوتاه قرآني با عنوان «قصص» در حوزه هنري استان گيلان، از برگزاري اين مسابقه به صورت بين المللي خبر داد.
حسن بنيانيان در آيين اختتاميه دومين مسابقه سراسري قصه هاي كوتاه به عنوان «قصص» با بيان اين كه انواع توطئه هاي سياسي و فرهنگي براي تسلط بر افكار و انديشه هاي جوانان، برنده ترين سلاح جنگ نرم جهان استكبار به شمار مي رود، تصريح كرد: ارزشيابي و اولويت نيازهاي جامعه در خط مقدم اين جبهه قرار دارد.
رئيس حوزه هنري كشور با بيان اين كه مقام معظم رهبري يكي از نظريه پردازان بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر هستند، ادامه داد: ايشان با دارا بودن موقعيت جهاني از اطلاعات غني در عرصه مسائل جهاني برخوردارند و به عنوان يكي از برجسته ترين شخصيت هاي آگاه و فرهنگي مي توانند در پيشبرد اهداف فرهنگي بسيار تاثيرگذار باشند.
حوزه هنري استان گيلان اين مراسم را با معرفي و تقدير از برگزيدگان پنج شنبه 17 دي در رشت برگزار كرد.
كارشكني عليه اخراجي ها 3
مسعود ده نمكي، كارگردان مجموعه فيلم هاي اخراجي ها گفت: متاسفانه دست هايي در كار است تا «اخراجي ها 3» ساخته نشود.
وي در گفت وگو با خبرگزاري فارس تصريح نمود: برخي طمعكارانه با رايزني هاي پشت پرده مي خواهند براي اين فيلم مشكل سازي كنند.
تشكيل كارگروه داستان نويسي درباره شهدا و آزادگان
معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، اعلام كرد كه نگارش شرح حال و داستان درباره شهدا، آزادگان و اسطوره هاي ارتش در قالب كتاب هاي كم حجم، توسط نشر آجا آغاز شده و براي تدوين اين مجموعه، كارگروه ويژه اي شكل گرفته است.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا واحدي، در گفت وگو با ايبنا اظهار داشت: تدوين تاريخ شفاهي ارتش در طول 30 سال گذشته يكي از پروژه هاي ويژه انتشارات ارتش است كه تيم هاي تحقيقاتي نيز در حال حاضر، مشغول فعاليت هاي پژوهشي آن هستند و سه يا چهار عنوان كتاب از اين مجموعه هم به نتيجه رسيده اند.
جهانگير الماسي از هنر عاشورايي مي گويد
نشست تخصصي و كارگاه نقد و بررسي «زيبايي شناسي ادب و هنر عاشورا» با سخنراني جهانگيري الماسي و برخي هنرمندان ديگر برگزار مي شود.
زمان برگزاري اين نشست 23 دي ماه در فرهنگسراي انقلاب است.
بوي بهشت به روايت عكس
نمايشگاه منتخب عكس هاي محمد بهمني و مجيد كلهر با عنوان بوي بهشت با حضور اهالي هنر و مسئولان فرهنگي افتتاح شد.
«بوي بهشت» عنوان مجموعه نمايشگاه هايي است كه توسط دفتر هنرهاي تجسمي پايداري و در زمينه هاي متنوع هنرهاي تجسمي - با محوريت موضوع شهيد و شهادت - برگزار مي گردد و اولين قدم اين مجموعه، نمايشگاه عكس هاي دو هنرمند جوان، محمد بهمني و مجيد كلهر با هدف احياي فرهنگ تصويري شهدا، در نگارخانه چليپا برپا شده است.
فيلم جديد شورجه در جشنواره فجر
جمال شورجه به عنوان تهيه كننده فيلم دفاع مقدسي «نفوذي» در بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر شركت مي كند.
اين تهيه كننده و كارگردان از تحويل نسخه اي از فيلم سينمايي «نفوذي» به دفتر بيست و هشتمين جشنواره فيلم فجر براي بازبيني خبر داد.
شورجه در اين ارتباط گفت: نسخه نهايي «نفوذي» هم اكنون در مرحله لابراتواري قرار دارد.
او همچنين درباره ساير آثار در دست توليدش خبر داد: فيلمنامه زندگي «شيخ احمد قمي» هم اكنون توسط فرهاد توحيدي در مرحله نگارش و تحقيقات قرار دارد، اين فيلم به سفارش بنياد سينمايي فارابي ساخته خواهد شد.
وي به مهر افزود: پروانه ساخت «ياس هاي پنهان» نيز به تهيه كنندگي روح الله برادري صادر شده، ما هنوز در مرحله جذب سرمايه گذار از نهادهايي دولتي هستيم و تلاش مي كنيم امسال اين فيلم را كليد بزنيم. فيلم «آسمان هشتم» به كارگرداني حسن نجفي هم اكنون در مرحله بازنويسي قرار دارد و به زودي با مركز گسترش سينماي مستند و تجربي وارد مذاكره مي شويم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14