(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 دي 1388- شماره 19559
 

حديث دشت عشق
نگاه مدعيان به همدان است تراكتورسازي نخستين خوان «مرفاوي»
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال «فرصت» ميزبانان و «تكرار» ميهمانان
اعتراض همداني ها به فدراسيون كشتي ميزباني حق ما بود!
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان
چهل و پنجمين نشست هيئت اجرايي كميته ملي المپيك
بودجه فدراسيون هاي ورزشي بزودي پرداخت مي شود
ابتكاري جديد از فدراسيون دوچرخه سواري حضور رايگان «آلتوك» در تيم ملي!
اخبار جهان
كار تيم قهرمان به اعتراض تماشاگران كشيد چه بر سر استقلال آمد؟!
اخبار ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محمد اسماعيل زاده»
شرط آن بود كه جز ره دلداد نسپريم
شهيد «محمد اسماعيل زاده» فرزند علي، در تاريخ 1/6/1339 در روستاي بهاباد از توابع شهرستان گناباد ديده به جهان گشود. از كودكي به دليل علاقه به قرآن، به مكتب خانه مي رفت و در آنجا روخواني را آموخت.
سال 1347 وارد دبستان نوبنياد در زادگاهش شد و در سال 1352 وارد مدرسه راهنمايي خواجه نصيرالدين طوسي در شهرستان گناباد گرديد. پس از پايان دوره راهنمايي، سال 1354 دوره متوسطه را بين سال هاي 55 تا 59، در دبيرستان كوروش گذرانيد. محمد از دوران كودكي، علاقه خاصي به مجالس روضه خواني و عزاداري داشت. اطرافيان وي مي گويند: «دلبستگي خاصي به امام(ره) داشت. بسيار مايل بود تا امام بزرگوار را ملاقات نمايد.» از ديگر خصايص شهيد؛ اخلاص در عمل و انجام كارها براي خدا بود و خدا را در تمام اعمال خويش در نظر داشت. هر چه را مي خواست بپذيرد يا رد كند، براساس استدلال و منطق عمل مي كرد، اوقات فراغت خود را با مطالعه كتاب هاي شهيد مطهري و دكتر شريعتي مي گذراند. در دوران دبيرستان به همراه عده اي ديگر از دانش آموزان در راهپيمايي شركت مي كرد و اين امر حتي تا بدان جا گسترش يافت كه برخي از معلمين و مسئولين مدرسه كه در ابتدا مخالف بودند خود نيز در آن راهپيمايي شركت مي كردند. در همان بحبوحه انقلاب، در تصرف شهرباني، خلع سلاح آنان همزمان با 22 بهمن، نقش اساسي را برعهده داشت و همچنين در حادثه 5 آبانماه سال 1357 كه منجر به درگيري بين ماموران رژيم شاه و مردم در ميدان مركزي شهر شده بود حضور چشمگير و به ياد ماندني داشت. در زمان جبهه و جنگ، در كميته انقلاب اسلامي فعاليت مي كرد. مدتي نيز در جهاد سازندگي خدمت كرد و پس از آن وارد سپاه پاسداران گرديد و به كردستان رفت. او آخرين مسئوليتش در جبهه فرماندهي گردان چهارم از تيپ 21 امام رضا(ع) بود.او سرانجام در 23/4/1361در سن 22 سالگي در عمليات رمضان و بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

 



نگاه مدعيان به همدان است تراكتورسازي نخستين خوان «مرفاوي»

سرويس ورزشي-
روز نخست از هفته بيست و سوم ليگ برتر بعدازظهر جمعه با رويارويي سپاهان صدرنشين و پاس در همدان آغاز مي شود و با تقابل استقلال و تراكتورسازي به اتمام مي رسد، بايد ديد عصر روز جمعه صمدمرفاوي خوشحال تر است يا امير قلعه نويي!
در اولين بازي روز جمعه تيم پاس همدان از سپاهان اصفهان ميزباني مي كند.پيشرفت پاس همدان با علي اصغر مديرروستا چشمگير است. اين تيم كه تا پيش از جدايي منصوريان و آمدن مديرروستا در انتهاي جدول دست و پا مي زد در هفته بيست و دوم ليگ برتر به رده سيزدهم صعود كرد.
سبزپوشان همداني جدااز هواداران خود در ورزشگاه قدس مدعيان بالانشين ليگ برتر را هم هوادار خود مي بيند كه اميدوارند صدرنشين جدول ليگ مانند هفته اخير بازهم امتياز از دست بدهد.
اما در آخرين بازي جمعه تيم هاي استقلال و تراكتورسازي به مصاف يكديگر مي روند. مرفاوي در برزخ است.او در اين دو هفته مي تواند براي خودش در استقلال بهشت بسازد و يا اينكه از اين تيم وداعي تلخ داشته باشد. از همين هفته فرصت صمد آغاز مي شود. جدال اول با تراكتورسازي است. تيمي كه در هيچ كجاي ايران غريب و تنها نيست و در هر بازي از 50 تا 70 هزار تماشاگر دارد. اين تيم روز جمعه در مصاف با استقلال تهران نيز تنها نخواهد ماند. تماشاگران تبريزي كه در بازي رفت مقابل پيروزي، اين تيم و هوادارانش را با حضور پررنگ خود غافلگير كردند، روز جمعه نيز سكوهاي آزادي را پر مي كنند. مرفاوي كه اين روزها سكوهاي آزادي را هم با خود نمي بيند در بازي با تراكتورسازي چندين و چند هدف را دنبال مي كند. مهمترين هدف او پيروزي براي بازگشت به كورس قهرماني است، نتيجه اي كه اگر رقم بخورد شانس بقاي او در استقلال بيش از پيش مي شود. او با برتري مقابل تراكتورسازي البته سكوهاي آزادي را هم با خود همصدا مي كند و...
اينها نشان دهنده اهميت ديدار استقلال با تراكتورسازي است، ديداري كه اگر با شكست آبي پوشان همراه شود، شايد فرصت دوهفته اي را به يك هفته كاهش دهد و كار به هفته دوم نكشد! در اين بازي براي نخستين بار تركيب مرفاوي- نامجو مطلق با مشاوره محصص آبي پوشان را ارنج مي كند، آيا آنها مي توانند پيكره نيمه جان قهرمان فصل گذشته را احيا كنند؟ برنامه ديدارهاي هفته بيست و سوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بدين شرح است:
جمعه: 25/10/88
¤ پاس همدان- سپاهان اصفهان (ساعت 45:14ورزشگاه قدس همدان)
¤ مقاومت شهيد سپاسي شيراز- سايپا كرج (ساعت 45:14 - ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤ پيكان قزوين- استيل آذين تهران ( ساعت 15:15- ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤ صباي قم- استقلال اهواز (ساعت 15:15- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
¤ فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلي (ساعت 15:15- ورزشگاه تختي اهواز)
¤ استقلال تهران- تراكتورسازي تبريز (ساعت 15:15- ورزشگاه آزادي)
شنبه: 26/10/88
¤ شاهين بوشهر- پيروزي (ساعت 15:15- ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ ذوب آهن اصفهان- مس كرمان (ساعت 15:15- ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر)
¤ راه آهن شهرري- ابومسلم مشهد (ساعت 15:15- ورزشگاه اكباتان)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فوتسال ايران، بهترين تيم سال 2009 جهان
تيم ملي فوتسال كشورمان كه در طول سال گذشته افتخارات زيادي را براي ورزش ايران كسب كرده است به عنوان بهترين تيم ملي فوتسال مردان در سال 2009 جهان انتخاب شد. پايگاه خبري معتبر «فوتسال پلانت» از انتخاب تيم ملي فوتسال ايران به عنوان بهترين تيم سال 2009 جهان خبر داد. براساس گزارش اين پايگاه خبري، تيم هاي ملي فوتسال مردان ايران و زنان برزيل عناوين بهترين تيم هاي ملي فوتسال جهان در سال 2009 را از آن خود كردند.
اسامي محرومان ليگ برتر
از سوي سازمان ليگ فدراسيون فوتبال اسامي 11 بازيكن كه از همراهي تيم شان در هفته بيست و سوم ليگ برتر محروم هستند، اعلام شد. براساس اعلام سازمان ليگ فدراسيون فوتبال ميثم حاجيان (ابومسلم خراسان)، سيدمهدي سيدصالحي (استقلال تهران)، جاسم صادقي (استقلال اهواز)، ميثم خسروي (استيل آذين)، ساشا كلونيجا (پاس)، علي سلماني (پيكان قزوين)، حسين بادامكي (پيروزي)، علي احمدي (ذوب آهن اصفهان)، حسين پاشايي (راه آهن)، جواد شيرزاد (فولاد خوزستان) و قاسم دهنوي (مس كرمان) بازيكنان محروم از حضور در هفته بيست و سوم ليگ برتر هستند.
زمان پخش مسابقات فوتبال
شبكه سوم سيما طي روزهاي پاياني هفته جاري و هفته آينده اقدام به پخش مهمترين مسابقات فوتبال داخلي و خارجي خواهد كرد. برنامه پخش زنده مسابقات فوتبال از شبكه سوم سيما به شرح زيراست:
جمعه- 25/10/88
¤ استقلال تهران- تراكتورسازي تبريز، ساعت 15:15 (ليگ برتر فوتبال)
شنبه- 26/10/88
¤ شاهين بوشهر- پيروزي، ساعت 15:15 (ليگ برتر فوتبال)
¤ چلسي - ساندرلند، ساعت 30:18 (ليگ برتر انگلستان)
¤ اتلتيك بيلبائو - رئال مادريد، ساعت 30:22 (لاليگا اسپانيا)
يكشنبه- 27/10/88
¤ بارسلونا- سه ويا، ساعت 30:00 (لاليگا اسپانيا)
¤ ميلان- سيه نا، ساعت 30:17 (سري آ باشگاه هاي ايتاليا)
سه شنبه- 29/10/88
¤ منچسترسيتي- منچستريونايتد، ساعت 15:23 (كارلينگ كاپ انگلستان)
پنجشنبه 1/11/88
¤ پيروزي- راه آهن شهر ري، ساعت 15:15 (ليگ برتر فوتبال)
شنبه- 3/11/88
¤ استيل آذين- استقلال تهران، 45:14 (ليگ برتر فوتبال)
قلعه نويي در تركيه
در حالي كه تيم فوتبال سپاهان بايد فردا به مصاف پاس همدان برود، امير قلعه نويي در سفر شخصي به تركيه حضور دارد. امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان پس از بازي اين تيم برابر فولاد خوزستان و با هماهنگي مديرعامل اين باشگاه براي انجام امور شخصي به تركيه سفر كرده است. وي روز دوشنبه راهي تركيه شده و قرار است براي ديدار با پاس همدان به ايران بازگردد. در غياب قلعه نويي، تمرينات تيم فوتبال سپاهان براي حضور در ديدار با پاس همدان زير نظر كريم قنبري، احمد خداداد و حميد بابازاده برگزار مي شود.
تعطيلي ليگ در تعطيلات نوروز
رئيس سازمان ليگ از تعطيلي ليگ در تعطيلات نوروز خبر داد. عزيز محمدي در گفت وگويي كوتاه گفت: تيم ملي در تاريخ 12 اسفند ماه با تايلند بازي دارد كه 3 يا 4 روز قبل از بازي، بازيكنان در اختيار تيم ملي قرار دارند و برنامه ليگ نيز طبق روال خود برگزار مي شود. از 28 اسفند تا 14 فروردين تمام بازيها تعطيل است اما باشگاههايي كه در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند به رقابت با حريفان خود در اين تعطيلي مي پردازند.

 



هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال «فرصت» ميزبانان و «تكرار» ميهمانان

تمام تيم هايي كه ميزبان ديدارهاي هفته ششم مرحله برگشت رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر هستند اين «فرصت» را دارند تا شكست هفته مشابه در دور رفت را جبران كنند. البته اگر تيم هاي مهمان به دنبال «تكرار» پيروزي نباشند.
پاسارگاد شيراز، دانشگاه آزاد تهران، هيئت بسكتبال شهركرد و شهرداري گرگان امروز و در هفته پانزدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ميزبان تيم هايي هستند كه نتيجه ديدار نيم فصل نخست را به آنها واگذار كرده بودند و حالا بايد در خانه خود دوباره به مصاف آنها بروند.
اين تيم ها اميد زيادي دارند تا با اتكا به امتياز ميزباني بتوانند برنده ديدارهاي امروز معرفي شوند. البته اگر مهمانان آنها اجازه چنين كاري را بدهند. خصوصاً پتروشيمي و صبامهر كه اين روزها به شدت در تعقيب يكديگر هستند تا شايد يكي از آنها بتواند به لحاظ مجموع امتياز از ديگري پيشي بگيرد. پس شاگردان «نناد كردزيچ» و مهران شاهين طبع آرزومند تكرار پيروزي هاي دور رفت مقابل دانشگاه آزاد و شهرداري گرگان هستند واين بار در خانه آنها نتيجه اي كه البته نمي توان از ثبت آن اطمينان كامل داشت.در هر حال تيم هاي ميزبان اين هفته از رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بيشتر از هرچيز به استفاده از شرايط ميزباني براي جبران شكست مي انديشند. كاري كه البته لولهs.a شيراز از انجام بازماند. اين تيم در ديدار خانگي مقابل مهرام كه در چارچوب همين هفته از مسابقات كه عصر دوشنبه برگزار شد، متحمل شكست شد. همان طور كه در مرحله رفت هم نتيجه را در تهران واگذار كرده بود. بايد ديد سرنوشت ديگر تيم هاي ميزبان اين هفته مانند شيرازي ها مي شود يا سرنوشتي ديگر براي آنها رقم خواهد خورد؟
برنامه ديدارهاي هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ پاسارگاد شيراز- توزين الكتريك كاشان (خانه بسكتبال شيراز)
¤ دانشگاه آزاد تهران- صبا مهر قزوين (تالار بسكتبال آزادي)
¤ هيئت بسكتبال شهركرد- ذوب آهن اصفهان (سالن تختي شهركرد)
¤ شهرداري گرگان- پتروشيمي بندرامام (سالن امام خميني گرگان)
جدول رده بندي اين رقابت ها تا پيش از برگزاري ديدارهاي هفته پانزدهم به شرح زير است:
1-مهرام تهران (30 امتياز)،
2-ذوب آهن اصفهان (26 امتياز)، 3-پتروشيمي بندر امام (23 امتياز) و...

 



اعتراض همداني ها به فدراسيون كشتي ميزباني حق ما بود!

سپرده شدن ميزباني مرحله نهايي ليگ كشتي آزاد به كرمان، اعتراض مسئولان هيئت كشتي همدان را به دنبال داشت تا جايي كه رئيس اين هيئت مدعي شد ميزباني حق همدان بود.
صابريون گفت: شنبه هفته قبل به تهران آمديم و مذاكراتي با رئيس فدراسيون داشتيم. حتي يزداني خرم تلفني با استاندار همدان نيز صحبت كرد و قول مساعد داد كه نگاه مثبتي به ميزباني همدان داشته باشند؛ اما درعمل طور ديگري رفتار شد و برخلاف صحبت هاي هفته قبل بود.
وي در پايان گفت: گفته مي شود چون افتخاري مديركل تربيت بدني همدان در يك برنامه تلويزيوني حرف هايي زده است ميزباني را از همدان گرفته اند. درحالي كه نبايد تصميم گيري در مورد يك استان با آن همه طرفدار كشتي، تنها براساس صحبت هاي يك فرد گرفته شود و اينگونه برخورد شود.
برنامه مسابقات اعلام شد
اما روز گذشته كميته ليگ برنامه مرحله پاياني مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد جام ولايت كه روز دوشنبه 28 دي ماه درسالن امام خميني(ره) شهرستان گرگان برگزار مي شود را اعلام كرد.
مرحله نيمه نهايي
¤ ديدار اول- ساعت 30:9: گاز مازندران - رشد دانه گرگان
¤ ديدار دوم- ساعت11: نفت تهران- صنايع و معادن همدان
مرحله پاياني
¤ ديدار رده بندي: ساعت 16
¤ ديدار فينال: ساعت 30: 17

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ ژاوي هرناندس هافبك بازي ساز تيم بارسلونا از سوي فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ فوتبال جهان به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال جهان در سال 2009 انتخاب شد. پس از ژاوي، ليونل مسي و كاكا در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.
¤ زين الدين زيدان اسطوره فوتبال فرانسه گفت از نظر من اسپانيا شانس اول قهرماني جام جهاني است كه مقابل برزيل يا پرتغال فينال را انجام خواهد داد.
¤ ايكر كاسياس دروازه بان ملي پوش تيم رئال مادريد عنوان بهترين دروازه بان جهان را در سال 2009 كسب كرد. پس از كاسياس، بوفون (يوونتوس) و سراز (اينتر) در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.
¤ تيم فوتبال منچستريونايتد پس از پايان اردوي چهار روزه خود در كشور قطر امشب با هواپيماي اختصاصي راهي انگليس خواهد شد.
¤ تيم الاتحاد عربستان حريف ذوب آهن اصفهان در گروه B ليگ قهرمانان آسيا سرمربي خود ويسنته كالدرون را به علت كسب نتايج ضعيف اخراج و حسن خليفا را به عنوان جايگزين اين مربي آرژانتيني و 49 ساله معرفي كرد.
¤ رودفان نيستلروي مهاجم 33 ساله و نيمكت نشين رئال مادريد پس از دريافت پيشنهاد از سوي تيم هاي منچسترسيتي، تاتنهام و چند تيم عربي ديروز با پيشنهاد 8 ميليون يورويي تيم گالاتاسراي تركيه مواجه شد.
¤ فرانك لبوف بازيكن اسبق تيم ملي فرانسه و چلسي انگليس در سن 41 سالگي بازيگر تئاتر شد.

 



چهل و پنجمين نشست هيئت اجرايي كميته ملي المپيك
بودجه فدراسيون هاي ورزشي بزودي پرداخت مي شود

چهل و پنجمين جلسه هيئت اجرايي كميته ملي المپيك با حضور علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك و بهرام افشار زاده دبيركل و اعضاي هيئت اجرايي در محل كميته برگزار شد.
در اين نشست ابتدا بهرام افشارزاده دبيركل كميته برنامه هاي انجام شده در راستاي برگزاري دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي و همچنين هماهنگي هاي انجام شده با ISSF را به اطلاع اعضا رساند. سپس مهدي كرباسيان خزانه دار كميته ملي المپيك نيز گزارش عملكرد بودجه كميته ملي المپيك در 9 ماهه گذشته و بازي هاي كشورهاي اسلامي را به جلسه ارائه داد كه باتوجه به تخصيص بيش از نيمي از بودجه تخصيصي به فدراسيون ها، مصوب شد تا بودجه تصويب شده هيئت اجرايي جهت كشورهاي اسلامي نيز باتوجه به نياز فدراسيون ها در اسرع وقت پرداخت شود. در ادامه نشست فوق، رئيس كميته ملي المپيك، دبيركل و اعضا تأكيد كردند تا پيگيري هاي لازم را از طريق سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني و عزيزي معاون برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري براي تخصيص بودجه كميته ملي المپيك در سال جاري تا 100 درصد و نيز افزايش بودجه كميته در سال آينده به عمل آيد تا در برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي تداركاتي تيم هاي اعزامي به بازي هاي گوانگژو مشكلي به وجود نيايد.

 



ابتكاري جديد از فدراسيون دوچرخه سواري حضور رايگان «آلتوك» در تيم ملي!

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري از توافق نهايي با سرمربي آلماني براي پذيرفتن سرمربيگري تيم ملي ايران آن هم به صورت رايگان خبر داد.
علي زنگي آبادي اظهار كرد: طي صحبت هايي كه با «اتوآلتوك» سرمربي پيشين تيم ملي داشتيم قرار شد اين مربي سرشناس طي دو روز آينده به ايران بازگردد و به صورت رسمي كارش را شروع كند. آلتوك ويزاي شش ماهه گرفته و مشكلي براي آمدن ندارد. آلتوك تا بعد از مسابقات قهرماني آسيا در دوبي(فروردين 89) سرمربي تيم ملي خواهد بود. اين مربي سرشناس تنها به خاطر علاقه اش به دوچرخه سواري ايراني بازگشته است. اوگفته كه توقع مالي زيادي ندارد و حتي بابت اين چند ماه حضورش در ايران پولي نمي خواهد. فدراسيون دوچرخه سواري تنها بايد هزينه هاي اقامتش را بپردازد.
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري با تأكيد بر اينكه «آلتوك» سه ماه به صورت رايگان كار خواهد كرد گفت: پس از بازگشت او به ايران تفاهم نامه اي امضا خواهيم كرد تا كار قانوني شود. حضور آلتوك براي دوچرخه سواري ايران غنيمت است.
وي ادامه داد: الكساندر تولومانف لهستاني هم پنجم بهمن به ايران مي آيد تا مربيگري رشته هاي سرعت را برعهده بگيرد.
زنگي آبادي درمورد استعفاي اصغر خالقي دبير فدراسيون پس از هشت سال يادآور شد: در سال 81 زماني كه نايب رئيس بودم خالقي را براي دبيري معرفي كردم اما، هم اكنون باتوجه به چشم اندازي كه فدراسيون در آينده دارد وي جوابگوي كار فدراسيون نبود. بايد از اين پس فردي خلاق، فعال، پيگير، برنامه ريز، برنامه محور و جوان در اين پست مشغول به كار شود. دبير جديد فدراسيون تا پايان هفته معرفي خواهد شد.

 



اخبار جهان

مورينيو در آستانه محروميت
خوزه مورينيو به دليل اهانت به يك خبرنگار از سوي كميته انضباطي فوتبال ايتاليا در آستانه جريمه قرار گرفت.
در جريان ديدار تيم هاي اينتر و آتالانتا در دسامبر كه به تساوي يك بر يك دو تيم انجاميد، مورينيو به آندره راماتزوتي، خبرنگار كوريره دلو اسپرت، بي احترامي كرد.
راماتزوتي پس از پايان ديدار درجايگاه ويژه مصاحبه ايستاده بود و به گفتگوي شبكه تلويزيوني اينتر با بازيكنان گوش مي داد كه مورينيو چندين بار از او خواست كه پا را فراتر از منطقه ويژه نگذارد درحالي كه خبرنگار مذكور اين كار را نكرده بود. سرمربي اينتر سپس به راماتزوتي فحاشي كرد.
كوريريه و چندين روزنامه ايتاليايي ديگر پس از اين اتفاق، مورينيو را در نشست مطبوعاتي بعدي بايكوت خبري كردند. مورينيو متهم است كه به آندره راماتزوتي دشنام داده و دستان او را گرفته است.
تكليف ريبري پس از جام جهاني
مشخص مي شود
هافبك مسلمان و فرانسوي تيم فوتبال بايرن مونيخ گفت: پس از رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي تكليف تيم باشگاهي آينده ام را مشخص مي كنم.
فرانك ريبري اظهار داشت: صحبت هايي درمورد احتمال حضورم در يكي از دو تيم رئال مادريد اسپانيا و چلسي انگليس مي شود. مطبوعات هم در اين باره اخباري را انتشار مي دهند. من وضعيت آتي خود را پس از حضور در جام جهاني آفريقاي جنوبي مشخص مي كنم. هافبك 26ساله بايرن كه از سه سال قبل عضو سرخ پوشان است و پيشتر بازي در تيم هاي بولوني، آله، برستوا، متز، گالاتاسراي تركيه و المپيك مارسي را تجربه كرده است، افزود: اين حقيقت دارد كه رئال و چلسي دو تيم بزرگ هستند؛ اما تا به اين لحظه هيچ تصميمي درمورد حضور در يكي از اين دو نگرفته ام. ريبري ادامه داد: زمان به سرعت مي گذرد و من تا جام جهاني فرصت براي فكر و مطالعه در اين زمينه دارم.
كاكا: اسم من «ريكي» بود
هافبك تهاجمي رئال مادريد در گفت وگويي متفاوت با راديو كادناسر، نام واقعي خود را بر سر زبان ها انداخت.
كاكا در آغاز گفت وگوي خود با شبكه راديويي مستقر در مايوركا اسپانيا گفت: برادر كوچكم از كودكي به من مي گفت؛ كاكا و من هميشه با خود مي گفتم چرا بايد مرا با اين نام مسخره صدا بزند اما بعدها همه بچه هاي محله هم مرا با همين نام صدا زدند و دلالي كه مرا به كروزيرو برد نيز با همين نام مرا به مدير آن باشگاه معرفي كرد. وي افزود: هميشه دوست داشتم چون اسمم ريكاردو بود به من بگويند ريكي اما اين نام دوست داشتني جاي خود را به كاكا داد و به مرور زمان به آن عادت كردم. كاكا در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به فضاي مذهبي حاكم بر فوتبال كشورهايي چون ايتاليا و اسپانيا گفت: هر روز انجيل مي خوانم و معتقدم خداوند هميشه مرا كمك مي كند. من حضور عيسي مسيح را در زندگي خود حس مي كنم و مي دانم كه بدون كمك خداوند هرگز موفق نمي شوم. در اين گفت و گو گزارشگر نام كاكا را حذف كرد و اين بازيكن برزيلي را با نام ريكي صدا مي زد.
روزنامه هاي اسپانيا نيز نام كاكا را حذف كرده و او را به نام ريكي قبول دارند.
ته وز در جمع مدعيان آقاي گلي انگليس
مهاجم آرژانتيني منچسترسيتي با هت تريك برابر بلكبرن درجمع مدعيان كسب عنوان آقاي گل انگليس قرارگرفت.
آخرين ديدار از هفته بيست و يكم ليگ برتر انگليس در حالي ميان منچسترسيتي و بلكبرن در ورزشگاه سيتي آو انجام شد كه كارلوس ته وز موفق شد در پيروزي 4بر يك، سه گل زده و هت تريك كند. اين موفقيت باعث شد موقعيت ته وز كه در تابستان سال جاري با هياهوي بسيار از منچستر يونايتد جدا شد و به تيم ديگر شهر پيوست، در جدول بهترين گلزنان ليگ انگليس بهبود يابد. وي با سه گلي كه مقابل حريف زد، اينك 12گل زده در كارنامه فصل جاري داشته و در رتبه سوم گلزنان جاي گرفته است. فهرست مدعيان عنوان آقاي گل اين ليگ به شرح زير است:
14 گل زده: جرمين دفو (تاتنهام)، ديديه دروگبا (چلسي)، وين روني (منچستريونايتد)
13گل زده: دران بنت (ساندرلند)
12گل زده: كارلوس ته وز (منچسترسيتي)، فرناندو تورس (ليورپول)
10گل زده: لوئيس ساها (اورتون)
رئال و جذب يك بازيكن 18ساله
مقامات باشگاه رئال مادريد جوان 18ساله شاغل در تيم فوتبال راسينگ سانتاندر را به خدمت گرفتند. سرخيو كانالس فرزند ديه گو كانالس، اسطوره اسبق رئال مادريد توسط استعدادياب هاي مادريدي شناسايي و خريداري شد. برخي از كارشناسان معتقدند فلورنتينو پرس براساس اجبار در عمل به يك سنت قديمي دررئال مادريد تن به اين جوانگرايي ها مي دهد، چراكه هواداران رئال مادريد معتقدند فرزندان بزرگان اين تيم بايد در همين تيم بازي كنند، نه در تيم هاي ديگر. كانالس درراسينگ سانتاندر ساليانه 200 هزار يورو درآمد داشته است اما اكنون و با پيوستن به تيم دوم رئال مادريد در ماه مبلغ 30هزار يورو درآمد خواهد داشت.

 



كار تيم قهرمان به اعتراض تماشاگران كشيد چه بر سر استقلال آمد؟!

سرويس ورزشي- تيمي كه زيباترين نمايش را در ليگ هشتم داشت، كارش به جايي رسيده كه در هر بازي بايد صداي اعتراض تماشاگران خود را بشنود. اين بهترين توصيف براي روندي است كه استقلال تهران در چند ماه اخير طي كرده است.
قهرماني ليگ هشتم، حلاوت خاص خود را براي هواداران استقلال داشت. اين تيم در هفته آخر مسابقات، برابر پيام به پيروزي رسيد تا به لطف شكست ذوب آهن در اهواز جام را بالاي سر خود ببرد. اما داستان درام «استقلال ليگ نهم» پس از همين قهرماني آغاز شد. امير قلعه نويي به واسطه اختلافاتي كه با مديرعامل باشگاه داشت به اصفهان رفت تا مرفاوي جانشين وي شود. تيم مرفاوي در اوايل فصل نتايج خوبي به دست آورد و تا هفته دوازدهم نيز رنگ شكست را نديد اما با باخت برابر استقلال اهواز همه چيز تغيير كرد. روزهاي بد استقلال آغاز و شكست پشت شكست در كارنامه اين تيم به ثبت رسيد، استقلالي كه در صدر بود جايگاه خود را از دست داد و به اواسط جدول سقوط كرد. اين نتايج التهاب را روي سكوهاي ورزشگاه ها به خصوص آزادي نمايان ساخت. ابتدا تعدادي عليه صمد مرفاوي موضع گيري كردند و درنهايت نيز نوبت به واعظ آشتياني رسيد. اوج انتقادات از مديرعامل استقلال در ديدار با سايپا بود كه واكنش تند مديريت رانيز در قبال اين اتفاقات به دنبال داشت. آشتياني معتقد بود كه به تماشاگران خط مي دهند و تمام اين جريانات از جايي هدايت مي شود.
استقلال روزهاي خوبي را پشت سر نمي گذارد و پرسشي كه در اذهان عمومي مطرح مي شود اين است كه چه بر سر تيم قهرمان آمده است؟! چرا بايد موفق ترين تيم ليگ هشتم در هر بازي صداي اعتراض هواداران خود را بشنود؟! و پرسش مهم تر اينكه چه سيستم غلطي در فوتبال ايران وجود دارد كه هميشه بدبختي هاي يك تيم بعد از موفقيت در فصل گذشته اش آغاز مي شود؟!

فوتبال علمي در رده چهارم ايستاده است!
«فوتبال علمي پيروز شد.» اين جمله معروف مديرعامل استقلال پس از پيروزي مقابل سپاهان در هفته نخست ليگ نهم بود. اين جمله استقلالي ها اشاره به اين مهم داشت كه فوتبال علمي وارد مجموعه اين باشگاه شده است. استقلالي ها كه سرمست از حضور زوج «آلماني- ايراني» روي نيمكت تيم خود بودند باگذشت چند ماه متوجه شدند كه چيزي به نام فوتبال علمي در اين تيم وجود ندارد و «علم و مدرنيته» شعارهايي بيش نيست! كار اين تيم در پايان هفته بيست و دوم به جايي رسيده كه مربيان آلماني را از دست داده، در رده چهارم جدول رده بندي ايستاده و البته با صدر جدول نيز 11 امتياز فاصله دارد!

دو بازي فرصت براي مردي كه قرار بود ماندني باشد
اما در روزهايي كه به واسطه نتايج ضعيف استقلال، انتقادات از صمد مرفاوي شدت گرفته بود، مديرعامل استقلال مدعي شد كه مرفاوي را فداي فوتبال ناپاك نمي كند و تا پايان فصل از وي حمايت مي كند. وي در حمايت از سرمربي تيم خود به ايسنا گفت: در زمان نتيجه نگرفتن ها صرفاً سرمربي مقصر نيست. اگر ما تنها او را مقصر بدانيم يك عمل غيركارشناسانه اي را انجام داده ايم. اما نكته جالب توجه آنجاست كه عليرغم تمام مصاحبه هاي مديرعامل استقلال، پس از توقف اين تيم برابر سايپا، مديريت تنها دو بازي به مرفاوي فرصت داده تا استقلال را از شرايط فعلي نجات دهد، در غيراينصورت چاره اي جز جدايي از اين تيم ندارد!

استقلال فقط آرامش مي خواهد
پورحيدري: تغيير و تحول بدون تفكر
نتيجه نمي دهد
منصور پورحيدري سرمربي سابق استقلال «وجود حاشيه» را يكي از دلايل اصلي ناكامي استقلال در فصل جاري مي داند. وي افت و خيز در باشگاههاي بزرگ را طبيعي مي داند و مي گويد« استقلال در 10، 11هفته نخست ليگ نهم شرايط ايده آل و مطلوبي داشت و نظم تيمي كاملاً در بازيهاي اين تيم مشهود بود اما از زماني كه حاشيه در اين تيم زياد شد و اين موضوع به سكوها رخنه كرد تيم به مشكل خورد.»
پورحيدري زماني كه بحث مقايسه استقلال در ليگ هشتم و نهم به ميان آمد گفت: من تعجب مي كنم از اينكه مي گويند استقلال در فصل گذشته هيچ مشكلي نداشته، اين تيم پارسال هم مشكل داشت و اگر شانس نمي آورد در روز آخر قهرمان نمي شد. اما نكته اي كه درحال حاضر براي من عجيب به نظر مي رسد رفتار تماشاگران است، چرا كه بعد از 15،20 دقيقه از گذشت بازي استقلال- سايپا شعار عليه مديريت و بازيكنان باشگاه شروع شد كه اين موضوع درحالت عادي نمي تواند رخ دهد وراحت بگويم با عقل جور درنمي آيد كه هنوز 15دقيقه از بازي شروع نشده چنين شعارهايي سرداده شود.
پورحيدري با بيان اينكه خودش در زمان مربيگري در استقلال اسير چنين حاشيه هايي شده گفت:آن سالي هم كه تيم استقلال با مربيگري من درانزلي قهرماني را با شكست مقابل ملوان از دست داد يكسري اتفاقاتي اين چنيني رخ داد كه عمده آن به مسايل حاشيه برمي گشت. وقتي روي سكوها شلوغ شود و هر آدمي وارد باشگاه شود و اطراف باشگاه شلوغ باشد اين مشكلات بوجود مي آيد.
پورحيدري كه عنوان مي كند بعد از رفتن فتح الله زاده از باشگاه استقلال ديگر سمت اين باشگاه نرفته مي گويد «من الان حتي نمي دانم ساختمان جديد باشگاه استقلال كجاست و اين تيم چه وضعيتي دارد فقط مي دانم واعظ تنهاست».
وي درپاسخ به اين سوال كه آيا بخش عمده اي از مشكلات استقلال به ضعف كادرفني اين تيم بر نمي گردد گفت: به هرحال عملكرد كادر فني دريك باشگاه مي تواند بسيار موثر باشد. من نمي دانم روته مولر و كرافت به خاطر چه مسائلي از اين تيم جدا شده اند.
اما اگر در انتخاب نفرات يك مجموعه چه دركادر فني و چه بازيكنان هماهنگي و برنامه ريزي نباشد تيم به مشكل مي خورد.
اما صحبتهاي پاياني پورحيدري و از راه حل هاي وي براي خروج از وضعيت فعلي:
تجربه به من مي گويد با تغيير و تحولي كه برنامه و تفكر پشت آن نباشد كار پيش نمي رود.
الان شنيده ام كه به مرفاوي دو هفته فرصت داده اند ولي تا وقتي آرامش نباشد نه تنها مرفاوي بلكه هر مربي جديد ديگري هم بيايد بعد از يكي، دو هفته به مشكل مي خورد.

استفاده از مرفاوي به عنوان سرمربي زود بود
مظلومي: بدبينانه فكر نكنيم
هواداران ناراحت هستند
پرويز مظلومي كه خود سابقه مربيگري در تيم استقلال تهران را دركنار منصورپورحيدري دارد و طي سالهاي اخير هراز چند گاهي نامش به عنوان يكي از كانديداهاي سرمربيگري تيم استقلال شنيده مي شود، صحبتهاي خود را در خصوص علت افت استقلال نسبت به فصل گذشته اين چنين آغاز كرد:«بعد از اختلافات و جدايي كه بين واعظي آشتياني و امير قلعه نويي بوجود آمد متعاقب آن شاهد دودستگي بين هواداران اين باشگاه بوديم. درليگ ما تاريخ مي گويد تيمي كه امسال قهرمان مي شود سال بعد دچار مشكل مي شود. البته صحبت دراين خصوص وقت مي خواهد و بايد كار كارشناسي روي آن صورت گيرد اما اينكه تيم قهرمان استقلال عليرغم تقويت شدن از لحاظ بازيكن به اين روز مي افتد جاي سؤال دارد.به نظر من مسئولان باشگاه استقلال بعد ازجدايي قلعه نويي به جاي اينكه روي تيم خود متمركز باشند بيشتر رو به حاشيه آوردند و وقتي اين حاشيه ها به تيم سرايت مي كند و تيم نتيجه نمي گيرد هواداران مربي قبلي را صدا مي زنند كه اين موضوع هم درتمام تيم ها اتفاق مي افتد و مختص به استقلال نيست و هم اثر منفي فراوان روي بازيكنان و مربيان آن مجموعه مي گذارد.وي در ادامه صحبتهاي خود به حضور مرفاوي به عنوان سرمربي استقلال اشاره مي كند و مي گويد: به نظر من تغييرات درچنين سطحي (كادرفني) وقتي ايجاد مي شود نياز به زمان دارد تا تيم با تفكرات مربي جديد هماهنگ شود. مرفاوي مربي خوب، سالم و با دانشي است و كنار مربي هاي فراواني از جمله قلعه نويي هم كار كرده اما اعتقادم اين است كه سرمربيگري براي مرفاوي زود بود. واعظ آشتياني مي خواست سبك جديدي را با استفاده از يك مربي نسل جوان دراستقلال بياورد كه متاسفانه عليرغم حمايت هاي فراوان وي اين كار تاكنون جواب نداده است. ما كمتر مديري را مي بينيم كه از مربي اش اين چنين حمايت كند، اما در مجموع تصميم گيري درخصوص استفاده از مرفاوي به عنوان سرمربي عجولانه بود و مرفاوي هم نبايد اين ريسك را مي كرد، چرا كه خودش مي دانست حواشي زيادي وجود دارد و بايد از تيم هاي پايين تر سرمربيگري را آغاز مي كرد.وي درپايان درخصوص اينكه گفته مي شود هواداران استقلال از جايي خط مي گيرند تا عليه مجموعه باشگاه شعار سر دهند گفت: نبايد بدبينانه فكر كرد. اگر تيم نتيجه بگيرد حتي اگر بخواهند 2هزار خط و مشي هم به هواداران بدهند اثري در بين هواداران نخواهد داشت. مگر در تيم پيروزي شاهد نبوديم كه وقتي اول فصل نتيجه نمي گرفت هواداران عليه انصاري فرد شعار مي دادند. درمجموع من چنين موضوعي را قبول ندارم شايد طرز تفكر هوادار با مديريت فرق داشته باشد ولي اگر تيم نتيجه بگيرد اين حرفها جايي از اعراب نخواهد داشت.ما نبايد خودمان را گول بزنيم. الان اكثر هواداران ناراحت هستند و حتي طي تماسهايي كه با من دارند ناراحتي خود را بروز مي دهند و حتي پشت تلفن گريه هم مي كنند. اين افراد نه از جايي خط مي گيرند ونه طرفدار فرد خاصي هستند اينها استقلال را دوست دارند. پس ما نبايد خودمان را گول بزنيم.

 



اخبار ايران

تغييرات در واترپلو
تغييرات گسترده پس از شيرجه به واترپلو رسيد و بزودي اعضاي جديد كميته فني و سازمان ليگ اين رشته معرفي خواهند شد. هادي بيگ كه رياست كميته فني و سازمان ليگ واترپلو را برعهده داشت از اين دو سمت بركنار و حميد شب انگيز به عنوان رئيس جديد كميته فني از سوي آيت اللهي انتخاب شده است. هرچند كه هنوز وي ابلاغي دريافت نكرده است تا اعضاي تيم خود را در كميته معرفي كند. جابجايي ديگر در سطح كادر فني است. اظهارات سرپرست فدراسيون حكايت از عدم رضايت وي براي تمديد قرارداد سرمربي كروات تيم ملي دارد.
رضازاده امروز در قزوين
سرپرست و نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري امروز به قزوين مي روند تا در مجمع انتخاباتي هيات وزنه برداري اين استان شركت كنند. اين مجمع با حضور روساي هيات هاي شهرستاني به همراه مسئولان اداره كل تربيت بدني، نمايندگان جامعه داوري، مربيان و ورزشكاران برگزارخواهد شد تا با آراء خود رئيس جديد هيات وزنه برداري را انتخاب كنند. حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري به همراه داراب رياحي نايب رئيس براي حضور در اين مجمع ديدار و گفت وگو با مديركل تربيت بدني قزوين، امروز به اين استان خواهد رفت تا درخصوص رشد و توسعه وزنه برداري در سطح استان قزوين بحث و بررسي كنند.
قهرمان نشديم، تعجب كنيد!
بازيكن تيم بسكتبال مهرام گفت: عدم قهرماني مهرام در مسابقات شيخ راشد با بازيكنان و امكانات خوب جاي تعجب دارد. صمد نيكخواه بهرامي اظهار داشت: جام شيخ راشد هم مانند مسابقات ليگ است و ما اگر مي خواهيم كه نشان دهيم قهرمان آسيا هستيم بايد با قدرت دراين مسابقات حاضر شويم. تيم هاي حاضر در اين رقابت ها چندان نمي توانند براي تيم قدرتمند مهرام مشكل ساز شوند. اميدوارم با كسب عنوان قهرماني در اين مسابقات افتخاري ديگر را براي بسكتبال ايران و نخستين مقام را در اين فصل براي مهرام كسب كنيم.
آغاز هفتمين دوره مسابقات اتومبيلراني
در آزادي
هفتمين دوره مسابقات اتومبيلراني سرعت قهرماني ايران از فردا در پيست مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود. در اين رقابت رانندگاني از سراسر كشور در تهران حضور مي يابند تا به رقابت با يكديگر بپردازند. اين مسابقه با حضور خودروهايي در كلاس هاي پرايد استاندارد، پژو 206، 1400 جي تي، 1600 جي تي، پژو 405 و آزاد برگزار خواهد شد. تست فني و تايم گيري از رانندگان امروز در پيست مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.
تمرين در جنگل هاي اهواز
نايب قهرمان دوي 60 متر ايران گفت: قصد دارم ركورد داخل سالن اين ماده را اسفندماه سال جاري به نام خود به ثبت برسانم. امير پياهو با اشاره به تمرينات آمادگي خود در اهواز عنوان كرد: زيرنظر صاحب خويشكاران تمرينات خود را در پيست اهواز و جنگل هاي اطراف شهر صبح و بعداز ظهر دنبال مي كنم. در شرايط آمادگي خوبي بسر مي برم و اميد زيادي به جابجايي ركورد ملي دوي 60 متر داخل سالن كه از آن عبدالصادق گرگاني است دارم. اين ركورد بيش از 12 سال پيش با زمان 6 ثانيه و 71 صدم ثانيه به ثبت رسيده است.
گاتسالوف و ماخوف در ايران
فدراسيون كشتي از ورود 2 قهرمان روسي تيم نفت در روز شنبه هفته آينده به ايران خبر داد. حاجي مراد گاتسالوف و بلال ماخوف كشتي گيران اوزان 96 و 120 كيلوي تيم ملي روسيه كه در رقابت هاي جهاني هرنينگ دانمارك صاحب مدال طلا شده اند براي همراهي تيم نفت تهران وارد ايران مي شوند تا در ديدارهاي مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد ما را همراهي كنند. مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد روز دوشنبه 28 دي ماه برگزار مي شود.
نبايد روساي هيات كاراته را تغيير داد
نامزد احراز پست رياست فدراسيون كاراته گفت: بهتر بود انتخابات و مجامع هيات ها به بعد از مشخص شدن رئيس فدراسيون موكول مي شد تا هرگونه شائبه مبني بر گرفتن راي از سوي سرپرست از بين مي رفت. كيكاووس سعيدي اظهار داشت: از آنجا كه سرپرست فدراسيون نيز خود يكي از كانديداهاست، چنين اقداماتي درست به نظر نمي رسد همچنين اميدواريم اعضاي مجمع به شكل گزينشي انتخاب نشوند.
تيم ملي شمشيربازي فردا در استانبول
تيم ملي اسلحه سابر ايران فردا راهي استانبول مي شود تا در مسابقات كلاسA جهان شركت كند. درحالي قرار است تيم ايران در مسابقات ترك ها شركت كند كه آنها در رقابت هاي كيش كه اوايل هفته جاري برگزار شد، حضور نداشتند. رقابت هاي جام جهاني تركيه از شنبه آينده به مدت سه روز به صورت انفرادي در شهر استانبول برگزار خواهد شد.
قائم مقامي مسافر هند شد
استاد بزرگ شطرنج ايران براي شركت در رقابت هاي آزاد بين المللي هند بامداد امروز راهي دهلي خواهد شد. احسان قائم مقامي به عنوان نماينده شطرنج ايران براي دومين بار در اين دوره از مسابقات به مصاف حريفان خود خواهد رفت. رقابت هاي دهلي امروز با حضور 150 بازيكن متشكل از استادان بزرگ و بين المللي از سراسر جهان در 11 دور و به روش سوئيسي برگزار خواهد شد. استاد بزرگ شطرنج ايران پس از اين رقابت ها راهي مسكو خواهد شد و به مدت 20 روز دراين كشور ابتدا مسابقات آزاد مسكو و سپس جهاني ايروفلوت روسيه را تجربه خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14