(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 دي 1388- شماره 19559
 

فروش فرش ايراني به 3 برابر قيمت در حراجي كريستي
اجراي طرح انضباط اجتماعي در مناطق 7 و 11 تهران
دانش آموزان را دوباره تيتر نكنيد !
انتقاد شوراي شهر از تخلفات گسترده ساخت و ساز در مناطق 1 و 2
پرونده 5 نفر از محكومان حوادث اخير در اجراي احكام
زلزله 3/7 ريشتري در هائيتي فاجعه آفريد
براي روزهاي 16 بهمن تا 24 اسفند انجام مي شود پيش فروش بليت قطار از 26 دي ماه
833 دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومي درون شهري كشور اضافه شد
جريمه 200ميليون ريالي مدير يك دبستان در رشت
بزي در ورزنه 7 قلو زاييد
خورشيد جمعه مي گيرد
وجود ماسه در لوله هاي آب اهواز سلامت مردم را به خطر انداخت
نوزادان فلسطيني را بايد كشت!
گرما در بوينوس آيرس غوغا مي كند
تيراندازي مرگبار در ژاپن
ساختمان تخم مرغي دوستدار محيط زيست



فروش فرش ايراني به 3 برابر قيمت در حراجي كريستي

يك تخته فرش قرن هفدهم اصفهان در حراج كريستي به قيمت 254 ميليون دلار به فروش رفت.
به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي در جريان برگزاري نمايشگاهي متشكل از 500 اثر هنري تزييني در نيويورك يك فرش نفيس متعلق به قرن هفدهم از جمله فرش هاي اصفهان كه از سوي گالري هنر «كوركوران» در اين حراجي شركت كرده بود، به قيمت 254 ميليون دلار فروش رفت.
بنا به همين گزارش علاوه بر اين فرش، تمام فرش هاي اصفهاني قرن هفدهم كه از ميراث خانوادگي «ويليام كلارك» بوده به فروش رفته است كه برخي از آنها به دو برابر قيمت فروخته شده است.
يكي از اين فرش ها به قيمت 245 ميليون دلار فروخته شده در حالي كه پيش از فروش، متخصصان 80 ميليون دلار براي آن تعيين كرده بودند.
طبق همين گزارش اين فرش در دنياي فرش و دستبافت هاي نفيس كاملاً شناخته شده است و پيش از اين نيز در سال 1984 در نمايشگاه كوركوران به نمايش درآمده بود. اين فرش بافت بسيار زيبا و قدرتمندي دارد كه استفاده از نخ ابريشمي در بافت آن طراحي آن را پيچيده تر كرده است. زمينه اين فرش آبي تيره است و اشكال نخل مانندي دارد كه رزهاي سرخ را در ميانه فرش در بر مي گيرند.
صاحب پيشين اين فرش «لرد فردريك لينگتون» يك هنرمند صاحب نام است كه خانه اش با مجموعه درخشاني از انواع اشيا و كاشي هاي شرق نزديك، مبدل به موزه اي در لندن شده كه به موزه خانه لينگتون لندن شهرت دارد.
احتمالاً خريدار جديد اين فرش نيز يكي از موزه هايي است كه نمونه هاي برجسته اي از هنر فرش بافي را به نمايش عمومي مي گذارد.
سال گذشته نيز تخته فرش ديگري متعلق به قرن هفدهم از سوي بنياد نيوپورت (New port) از كلكسيون دوريس دوك
(Doris Duke) در حراجي كريستي به قيمت 45/4 ميليون دلار فروخته شده بود.
اين فرش ابريشمي نيز متعلق به اوايل قرن هفدهم ميلادي بود و در پايتخت پيشين ايران (اصفهان) بافته شده است. كريستي اعلام كرده بود كه قيمت پرداخت شده براي اين فرش تاكنون در حراجي هاي فرش بي سابقه بوده است.
نكته جالب آنكه اين فرش نيز به رغم انتظار همه با قيمتي بسيار بيشتر از قيمت تعيين شده به فروش رسيده و نرخ پيش بيني شده براي فروش اين فرش ايراني يك تا يك و نيم ميليون دلار اعلام شده بود.
گفتني است فرش اصفهان، يكي از نمونه هاي برتر هنر صفوي در ايران است كه در دوره شاه عباس به اوج كمال خود رسيده است.

 



معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر داد
 اجراي طرح انضباط اجتماعي در مناطق 7 و 11 تهران

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از اجراي طرح انضباط اجتماعي در مناطق 7 و 11 شهرداري تهران خبر داد.
به گزارش ايرنا سرهنگ «رضا غني لو» ديروز با اعلام اين خبر افزود: پس از اجراي طرح انضباط اجتماعي در مناطق سه، شش و 12 شهرداري تهران، مقرر شد در مناطق هفت و 11 شهرداري تهران نيز اين طرح به اجرا درآيد.
وي افزود: اين طرح برابر مطالعات كارشناسي و بنا به درخواست مسئولان محلي و به منظور تكميل ساماندهي انتظامي حلقه مركزي شهر تهران، انجام خواهد گرفت.
سرهنگ غني لو افزود: اجراي طرح در معابر اصلي اين مناطق آغاز خواهد شد.
وي تصريح كرد: اين موضوع در بيست و هشتمين جلسه قرارگاه «غدير» فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به تصويب اين فرماندهي رسيده و وظايف هر يك از يگان ها به تفكيك ابلاغ شده است.
طرح انضباط اجتماعي، به منظور مقابله با تهديدات و آسيب هاي انتظامي و به صورت مقتدرانه تا زماني كه قوانين به طور صحيح رعايت شده و رفتارهاي نابهنجار در حوزه شهري از بين برود، انجام مي گيرد.
از مصاديق مهم كه در اجراي طرح انضباط اجتماعي مورد توجه است، مي توان به «اعمال آيين نامه هاي ترافيكي»، «جمع آوري معتادان پرخطر و خرده فروشان مواد مخدر»، «جمع آوري اراذل و اوباش»، «جمع آوري مال خرها»، «فروشندگان مشروبات الكلي» و «سي دي هاي مبتذل» اشاره كرد.

 



دانش آموزان را دوباره تيتر نكنيد !

اينجا تهران نيست كه دانش آموز با سرويس مدرسه و يا با خودروي شخصي والدين به مدرسه رفته و سر كلاس حاضر شود. اينجا روستاي سيرگچن شهرستان گنبد كاووس در شرق استان گلستان است. دانش آموزان اين روستا براي حضور در سر كلاس درس مجبورند از عرض رودخانه گرگان رود با عمق 5 متر و آن هم با قايق عبور كنند.
خطرات زيادي دانش آموزان محروم اين روستا را تهديد مي كند و اين در حالي است كه ساخت پل بر روي اين رودخانه هزينه چنداني ندارد. به جا است كه مسئولان امر در ساخت پل بر روي اين رودخانه بكوشند تا روزي شاهد آن نباشيم كه دانش آموزان محروم روستاي سيرگچن تيتر اول صفحه حوادث روزنامه ها شوند و بعد از چندي هم فراموش شوند.

 



انتقاد شوراي شهر از تخلفات گسترده ساخت و ساز در مناطق 1 و 2

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تخلفات گسترده ساخت و ساز در مناطق 1 و 2 تهران نسبت به رايزني هاي پشت پرده براي جلوگيري از برخورد شوراي شهر با تخلفات شهرداري انتقاد كرد.
خسرو دانشجو روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان اين كه برخي اعضاي شوراي شهر با امضاي طرحي دو فوريتي به دنبال تحقيق و تفحص از مناطق 1 و 2 شهرداري تهران هستند، افزود: متاسفانه با لابي هايي كه مي شود هنوز اجازه مطرح شدن اين طرح در صحن شوراي شهر داده نشده است.
وي تصريح كرد: متاسفانه مواردي پيش مي آيد كه مسائل دست چندم و خارج از وظايف و مسئوليت هاي شهرداري و شوراي شهر، در قالب طرحي دو فوريتي در شورا مطرح و بلافاصله تصويب مي شود، اما آنجايي كه مسئله به بعد نظارتي شوراي شهر مربوط مي شود، با لابي هاي پنهان از طرح آن در جلسه شورا جلوگيري به عمل مي آيد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران به تذكرات پياپي اعضاي شوراي شهر در خصوص تخلفات ساخت و ساز در مناطق 1 و 2 اشاره و خاطرنشان كرد: چندين بار تذكر در مورد تخلفات داده شد كه انتظار داشتيم شيب تخلفات كاهش يافته و مديران مناطق نظارت بيشتري بر ساخت و سازها داشته باشند.
دانشجو با اشاره به اين كه نه تنها تخلفات كم نشده و سطح آن گسترده تر نيز شده است، تاكيد كرد: بي توجهي به تذكرات اعضاي شوراي شهر منجر شد تا تعدادي از اعضا تصميم به امضاي طرحي دو فوريتي براي تحقيق و تفحص از مناطق 1 و 2 بگيرند.
وي به برخي تخلفات ساخت و ساز در مناطق شمالي شهر اشاره كرد و گفت: در منطقه 1 و 2 بعضي املاكي كه كاربري باغ دارند، بدون در نظر گرفتن كاربري پروانه ساخت دريافت مي كنند. يا به جاي آن كه سطح اشغال اراضي 60 درصد باشد، 100 درصد سطح اشغال مجوز ساخت مي دهند.
دانشجو با اشاره به صدور مجوزهاي شش و هفت طبقه به جاي مجوز پنج طبقه در اين مناطق تاكيد كرد: بعضا ديده شده براي افرادي كه پروانه ساخت چهار طبقه گرفته اند، نامه فرستاده مي شود كه يك يا دو طبقه اضافه بگيرند.
دانشجو به مغايرت دلايل اعلامي از سوي مسئولان شهرداري در توجيه تخلفات ساخت و ساز تاكيد كرد و گفت: از يك طرف در بررسي بودجه انحرافات و ريخت و پاش هاي زيادي ديده مي شود و از سوي ديگر اعلام مي شود كه شهرداري درآمد ندارد.
عضو شوراي شهر تهران ابراز اميدواري كرد طرح دو فوريتي تحقيق و تفحص از مناطق 1 و 2 شهرداري تهران در جلسات شوراي شهر به تصويب برسد تا با بررسي عملكرد اين مناطق از تداوم تخلفات جلوگيري شود.

 



پرونده 5 نفر از محكومان حوادث اخير در اجراي احكام

پرونده پنج نفر ديگر از محكومان حوادث پس از انتخابات براي اجراي حكم به واحد اجراي احكام دادسراي عمومي و انقلاب تهران ارجاع شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران اسامي اين محكومان عبارتند از:
1- امير اصلاني به اتهام اخلال در نظم و آسايش عمومي و مقابله با نظام از طريق تبليغ عليه نظام، شركت در اجتماعات غيرقانوني و طراحي توطئه اختلال در سيستم برق و روشنايي كشور در زمان پيك مصرف با هدف ايجاد آسيب به ژنراتورهاي برق و ايجاد نارضايتي عمومي به 5 سال حبس تعزيري محكوم شده است.
2- علي بهزاديان فرزند علي اصغر به اتهام تبليغ عليه نظام و تباني به قصد برهم زدن امنيت كشور از طريق ايجاد سايت هاي مختلف اينترنتي و نشر اخبار و مطالب اهانت آميز در آنها با هدف هدايت و ايجاد اغتشاشات در ايام پس از انتخابات به 6 سال حبس محكوم شده است.
3- حسام ترمسي فرزند حميد به اتهام اخلال در نظم عمومي از طريق شركت در آشوبهاي خياباني به يك سال حبس تعزيري محكوم مي شود.
4- محمدرضا نوربخش فرزند حسن به اتهام تبليغ عليه نظام و تباني عليه امنيت داخلي كشور از طريق راه اندازي سايت جمهوريت و انتشار اخبار كذب و تبليغ عليه نظام به سه سال حبس تعزيري محكوم مي شود.
5- اميد لواساني فرزند محمدحسين به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تباني به قصد برهم زدن امنيت داخلي به 6 سال حبس محكوم مي شود.
احكام محكومان ياد شده پس از رسيدگي در دادگاه بدوي و اعتراض نامبردگان به دادگاه تجديد نظر ارسال كه مرجع ياد شده با اصلاحاتي احكام مذكور را تاييد كه مراتب براي اجرا به واحد اجرا احكام دادسراي عمومي و انقلاب تهران ارسال شده است.

 



زلزله 3/7 ريشتري در هائيتي فاجعه آفريد

مردم هائيتي روز سه شنبه بزرگترين زلزله 200 سال اخير كشورشان را تجربه كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس اين زمين لرزه با قدرت 3/7 ريشتر هاييتي را لرزاند. شدت اين زلزله به حدي بود كه اغلب ساختمانها در شهر «پورتوپيريس» پايتخت هائيتي فرو ريخت و هم اكنون مجروحان زيادي در خيابانهاي اين شهر سرگردانند.
در همين رابطه هيئت سازمان ملل مستقر در هائيتي از ويران شدن يك بيمارستان وكاخ ملي در پايتخت اين كشور و ناپديد شدن شمار زيادي از كاركنان سازمان ملل در منطقه خبر داد.
يكي از كاركنان محلي سازمان ملل متحد گفت: اين زمين لرزه مقر 9000 نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل را در هائيتي تخريب كرده است و شمار زيادي از كاركنان آن در زير آوار مانده اند.
براساس گزارش رسيده هدي اتايي، رئيس دفتر سازمان ملل ويژه برقراري ثبات در هائيتي و تمامي كساني كه به همراه وي در ساختمان اين سازمان حضور داشتند، بر اثر زمين لرزه كشته شدند.
براساس اين گزارش، تلاش هاي امدادگران براي نجات زير آوارماندگان با مشكلاتي روبرو است؛ زيرا جاده ها و راه هاي ارتباطي به شدت آسيب ديده است، گفته مي شود بر اثر تخريب ساختمان ها و خودروهاي زيادي در محل زلزله احتمالا هزاران نفر جان خود را از دست داده اند.
در حال حاضر اوضاع منطقه فاجعه بار گزارش مي شود؛ زيرا همه گونه ارتباط با منطقه قطع شده و گزارش مبتني بر اخبار دسته دوم است.
شاهدان عيني آسمان منطقه را خاكستري رنگ توصيف كرده بيان مي كنند: ابرهايي از گردوغبار پورتوپرينس پايتخت هائيتي را در برگرفته اند.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به نقل از پرسنل سفارت اين كشور در هائيتي از فرو ريختن ساختمان ها و ديوارها و وجود اجساد متعدد در خيابان ها خبر داده و از احتمال بالا بودن تلفات جاني خبر داده است.
به گفته وي دو تا سه روز طول مي كشد تا مردم بفهمند چه فاجعه اي رخ داده است.
شمار كشته شدگان و زخميان اين حادثه به دليل قطع سيستم هاي ارتباطي هنوز مشخص نشده است.

 



براي روزهاي 16 بهمن تا 24 اسفند انجام مي شود پيش فروش بليت قطار از 26 دي ماه

فروش بليت قطارهاي مسافري در مسيرهاي بين المللي براي تاريخ هاي 16 بهمن تا 24 اسفند ماه سال جاري از ساعت 30/8 شنبه 26 دي ماه در مراكز فروش بليت سراسر كشور آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل شركت قطارهاي مسافري رجا فروش بليت قطارهاي داخلي حد فاصل تاريخ هاي اعلام شده فوق نيز ساعت 30/8 روز يكشنبه 27 دي ماه سال جاري آغاز و از طريق دفاتر فروش و سيستم اينترنتي رجا انجام خواهد شد.
براساس گزارش روابط عمومي رجا اينگونه روش فروش طي چند ماه اخير با توجه به كنترل ها و نظارت ها، مورد استقبال هموطنان قرار گرفته است.
براساس روش فعلي فروش هرگونه موجودي بليتي كه در تمامي نمايندگي هاي فروش در سراسر كشور وجود داشته باشد در سيستم اينترنتي فروش نيز قابل مشاهده است.
مسافران براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص نشاني دفاتر فروش، قيمت و موجودي بليت مي توانند به طور شبانه روزي با تلفن 139 تماس گرفته يا به سايت اينترنتي اين شركت به نشاني(wwwrajair) مراجعه كنند.

 



833 دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومي درون شهري كشور اضافه شد

همزمان با آغاز دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت، 833 دستگاه اتوبوس براي فعاليت در ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور به سازمان هاي اتوبوسراني شهري اضافه شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري ها و دهياري هاي كشور، اين اتوبوس ها ساخت كارخانه هاي داخلي با پرداخت
5/82 درصد قيمت هر دستگاه از سوي دولت و 5/17 درصد توسط شهرداري ها براي ارائه خدمات به شهروندان و توسعه حمل و نقل عمومي شهري اختصاص يافته است.
بر اساس اين گزارش در سفر سوم هيئت دولت به استان خوزستان در مراسمي با حضور وزير كشور و معاون عمراني وزارت كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري ها، 85 دستگاه از اين اتوبوس ها به ناوگان اتوبوسراني شهري اين استان واگذار شد.
براساس سهميه تعيين شده 20 دستگاه اتوبوس به شهر دزفول و سهم شهرهاي آبادان، خرمشهر و مسجد سليمان هر كدام 15 دستگاه بوده و به ناوگان اتوبوسراني ماهشهر و بهبهان نيز هر يك 10 دستگاه اتوبوس اختصاص يافت.
اين گزارش مي افزايد: اين اتوبوس ها در قالب قرارداد با سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و به منظور فعاليت در سازمان هاي اتوبوسراني درون شهري از سوي كارخانه هاي توليدكننده اتوبوس آماده و تحويل سازمان شهرداري ها و دهياري ها شده است. دولت 5/82 درصد از قيمت هر دستگاه اتوبوس را به صورت يارانه پرداخت مي كند و شهرداري ها بر اساس سهميه با پرداخت 5/17 درصد نسبت به تحويل اتوبوس براي فعاليت در ناوگان اتوبوسراني شهري خود اقدام مي كنند.
بر اساس اين گزارش تاكنون 300 دستگاه اتوبوس از مجموع اين اتوبوس ها تحويل شهرداري مشهد و 200 دستگاه تحويل شهرداري اصفهان شده و در سفر استاني سوم هيئت دولت به استان فارس نيز 220 دستگاه اتوبوس تحويل شهرداري شيراز شد.
بر اساس سهميه اعلام شده 28 دستگاه از اين اتوبوس ها نيز براي فعاليت در ناوگان حمل و نقل درون شهري تحويل شهرداري رباط كريم مي شود.

 



جريمه 200ميليون ريالي مدير يك دبستان در رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
مدير يك واحد آموزشي در رشت به پرداخت 200ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تعزيرات حكومتي گيلان به دنبال اعلام شكايت يكي از شهروندان رشت از مسئولان يك دبستان غيرانتفاعي اين شهر مبني بر دريافت مبلغ اضافي بابت ثبت نام دانش آموزان، موضوع از سوي بازرسين تعزيرات حكومتي استان مورد رسيدگي قرار گرفت كه براساس آن مشخص شد مدير اين واحد آموزشي اقدام به دريافت 750 هزارريال وجه اضافي از دانش آموزان كرده است. براساس صورت جلسه اعضاي انجمن اوليا و مربيان مدرسه قرار بود مدير مدرسه 3 ميليون و250 هزار ريال بابت ثبت نام 160دانش آموز در اين واحد بكند كه نامبرده 4 ميليون ريال از اين افراد اخذ كرده بود.
با حكم شعبه رسيدگي كننده به اين پرونده، مدير دبستان به پرداخت 200ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم شد.

 



بزي در ورزنه 7 قلو زاييد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بزي در شهرستان ورزنه اصفهان 7 قلو زاييد كه شش تاي آن زنده مانده اند.
اين حيوان در چهار زايمان قبلي خود نيز به ترتيب دو قلو، سه قلو، چهارقلو و پنج قلو زاييده بود كه همگي زنده مانده بودند.
گفته مي شود، اين بز كه 6 ساله و از نژاد دورگه است سابقه چند قلو زائيدن دارد.
نكته قابل توجه اينكه اين بز فقط ماده مي زايد و بزغاله هاي وي نيز چند قلوزا هستند. در حال حاضر نيز وضع جسماني اين بز و بزغاله هايش طبيعي گزارش شده و فقط يكي از بزغاله ها براثر وضعيت تنفسي در دم جان داد.

 



خورشيد جمعه مي گيرد

جمعه 25 دي، خورشيدگرفتگي جزئي رخ مي دهد كه در برخي مناطق كشور ما نيز قابل رويت است.
براساس اعلام شوراي مركز تقويم موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين گرفتگي در بخشي از كشورهاي جمهوري آفريقاي مركزي، زئير، اوگاندا، كنيا، جزاير مالديو، جنوب هند، سري لانكا، بنگلادش، ميانمار و چين به صورت حلقوي ديده مي شود.
اين گرفتگي در بيشتر مناطق آسيا، مركز و جنوب اروپا و آفريقا (جز غرب، شمال غرب و بخش كوچكي از جنوب آن) به صورت جزئي مشاهده خواهد شد.
در شهر تهران گرفتگي خورشيد در ساعت 9 و 21 دقيقه آغاز مي شود و در ساعت 10 و 23 دقيقه به حداكثر مي رسد كه در اين حالت ماه 8درصد از سطح قرص خورشيد را مي پوشاند. اين گرفتگي در ساعت 11 و 30 دقيقه در تهران خاتمه مي يابد.
به گزارش فارس، خورشيدگرفتگي در مناطق جنوب شرقي ايران نسبت به ديگر مناطق كشور طولاني تر است و بخش بزرگتري از قرص خورشيد پوشيده مي شود.

 



وجود ماسه در لوله هاي آب اهواز سلامت مردم را به خطر انداخت

اهواز - خبرنگار كيهان:
وجود ماسه در لوله هاي آب يكي از مناطق اهواز سلامت مردم را مورد تهديد قرار داد.
برخي از شهروندان اهوازي از وجود ماسه در لوله هاي آب منازل خود طي چند هفته اخير خبر داده و اعلام كردند مقدار ماسه موجود در لوله هاي آب به اندازه اي است كه رسوبات آن منجر به قطع آب و يا افت شديد فشار آن شده است.به گفته يك شهروند اهوازي، نصب فيلترهاي مخصوص تصفيه آب هم كار ساز نبوده و روزانه مقادير زيادي ماسه وارد لوله هاي آب آشاميدني منازل شده و مشكلات عديده اي براي مردم به وجود آورده است.برخي از مأموران شركت آب و فاضلاب معتقدند كه به دليل اشكالات ايجاد شده در فيلترهاي تصفيه خانه اضطراري علي بن مهرزيار املاح ماسه از فيلترها عبور مي كند.

 



نوزادان فلسطيني را بايد كشت!

يك خاخام صهيونيست گفت: شيرخواره هاي فلسطيني بايد كشته شوند.
به گزارش روزنامه القدس العربي، چاپ لندن، خاخام اسحاق «شابيرا» مدير يكي از مدارس ديني يهودي در شهرك «يوسف حي» فتوا داده است كه نوزادان فلسطيني به دليل خطراتي كه در آينده دارند بايد كشته شوند؛ زيرا اگر آنها بزرگ شوند مانند پدرانشان به افرادي شرور تبديل خواهند شد.القدس العربي افزود: در حالي كه غرب و در راس آنها آمريكا بر ضرورت از بين بردن منابع مالي جنبش حماس تاكيد مي كنند، دولت آمريكا مبالغ هنگفتي براي كمك به مدارس ديني يهودي كه اين خاخام افراطي يكي از مديران آنهاست، اختصاص داده است.

 



گرما در بوينوس آيرس غوغا مي كند

به گزارش واحد مركزي خبر از بوينوس آيرس، در اين سوي كره زمين تابستان است و گرماي تابستان امسال در 30سال گذشته بي نظير بوده و با وزش طوفان و بارش سنگين باران هاي گرمسيري همراه است.
اين تندبادها همراه جاري شدن سيل تاكنون موجب كشته شدن صدها نفر در كشورهاي مختلف منطقه شده است.
در بوينوس آيرس وزش طوفان با سرعت 90كيلومتر در ساعت همراه بارش سنگين باران خسارات بسياري برجاي گذاشت.
اين طوفان در پايتخت آرژانتين در چند ساعت موجب كشته شدن چهار نفر و زخمي شدن يكصد نفر شد.صدها درخت نيز از جا كنده شدند و افتادن شاخه درختان روي خودروها و خيابان ها موجب خسارت و قطع عبور و مرور در برخي خيابان هاي پايتخت شده است.
در فصل تابستان گرما و شرجي بودن هوا در شهر بندري بوينوس آيرس مردم را وادار مي كند به شهرهاي جنوبي و خنك تر آرژانتين مسافرت كنند.كوچ جمعي مردم در تابستان به حدي است كه حتي سازمان هاي دولتي و رسمي از جمله قوه قضائيه آرژانتين هم به مدت يك ماه به طور رسمي تعطيل است.

 



تيراندازي مرگبار در ژاپن

پليس ژاپن اعلام كرد: يك فرد تيرانداز پس از حمله به يك كافه در غرب اين كشور و به قتل رساندن دو نفر و مجروح كردن يك تن ديگر، با شليك گلوله به سرش خودكشي كرد.
روز گذشته يك فرد مسلح 49 ساله با ورود به يك كافه در غرب اين كشور، اقدام به تيراندازي به مشتريان كرد كه در اين حادثه متاسفانه دو نفر جان خود را از دست داده و يك نفر هم مجروح شد. وي پس از اقدام به اين كار به سمت سرش شليك كرد كه متأسفانه جان باخت.ماموران پليس در شهر «هابي كينو» در «اوزاكا» بلافاصله پس از اطلاع يافتن از وقوع تيراندازي در كافه به محل اعزام شدند.به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ماموران و بازرسان ويژه پليس ژاپن علت اصلي و انگيزه اين تيراندازي را اعلام نكردند.در گزارش خبرگزاري «كيودو» نيز آمده است كه فرد مسلح يكي از كارمندان شهري بوده و پيش از اين با مادرزن خود دچار مشكلاتي بوده است و به احتمال زياد براي انتقام گرفتن از خانواده همسرش به محل كار وي كه كافه مورد نظر است، حمله كرده و حمام خون به راه انداخته است.

 



ساختمان تخم مرغي دوستدار محيط زيست

يك معمار ايتاليايي يك ساختمان كم مصرف سازگارپذير زيستي را طراحي كرده است كه به شكل تخم مرغ بوده و قادر است با تغيير جهت از منابع محيطي بهترين استفاده را بكند.
به گفته طراح ، اين ساختمان تخم مرغ شكل تداعي گر زندگي است. بنابراين مي تواند براي ساخت يك ساختمان، استانداردهاي كيفي را تضمين كند. به علاوه تخم مرغ بيشترين سازگاري را براي انتشار گرما دارد.
در حقيقت يك ساختمان بيضوي بهترين خصوصيات را براي حفظ گرما در زمستان و تازه نگه داشتن محيط داخلي در تابستان دارد. اين نوع ساختمان، تركيبي از حداكثر حجم مفيد با حداقل سطح خارجي است و حداقل مقاومت آيروديناميك را در مقابل بادها عرضه مي كند.
اين ساختمان، دو سيستم فيلترسازي و تنظيم نور را پيش بيني مي كند و در بالاي آن يك ملخ عمودي مركزي نصب شده است كه همانند يك پنكه طبيعي هواي داخلي را تنظيم مي كند. همچنين پانلهاي فتوولتائيك انرژي ساختمان را تامين مي كنند.
همچنين در اين ساختمان يك نيروگاه با بازده بالا نصب شده است كه انرژي ژئوگرمايي زمين پيرامون ساختمان را جمع آوري كرده و آن را در ساختمان مصرف مي كند.
براساس گزارش روزنامه لاستمپا، مصرف انرژي اين ساختمان بسيار پايين بوده و كمتر از 30كيلووات بر مترمربع در سال است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14