(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 دي 1388- شماره 19559
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رقيق سازي و قانون گريزي ! (يادداشت روز)
احمدي نژاد: ايران و عمان در پي روابط حداكثري هستند
كمرنگ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
فتواي آيت الله مكارم شيرازي: تماس گرفتن با رسانه هاي بيگانه شرعا جايز نيست
آيت الله لاريجاني: حقوق بشر، اهرم سياسي غرب براي اعمال فشار عليه ايران است
حضور دانشجويان فيزيك دانشگاه تهران و اساتيد بسيجي در منزل شهيد دكترعلي محمدي
وقتي منوشه امير از مناظره سه شنبه شب آچمز مي شود! (خبر ويژه)
پادوي منافقين: مردم ايران دچار توهم توطئه هستند (خبر ويژه)
بازوي رسانه اي شبكه ترور وارد عمل شد (خبر ويژه)
اين دو تا براي دشمني با رژيم خوبند اما هاشمي رفسنجاني نه (خبر ويژه)



رقيق سازي و قانون گريزي ! (يادداشت روز)

مناظره هاي تلويزيوني هميشه براي مردم جذابيت خاصي داشته اند. شايد جداي از موضوع مورد مناظره، صراحت در بيان و شفافيت مواضع مناظره كنندگان يكي از دلايل اصلي اين جذابيت باشد. اين شب ها برنامه «رو به فردا» تلاش مي كند تا با دعوت از شخصيت هاي سياسي و اجتماعي، ضمن بازخواني و ريشه يابي ماجراهاي پس از انتخابات، راه هاي برون رفت از فتنه و پيشنهادهايي در اين باره را از منظر گروه هاي مختلف سياسي مطرح نمايد.
البته اين نكته را نبايد فراموش كرد كه مردم ايران با حضور گسترده و پرشور در راهپيمايي هاي متعدد- خصوصا 9 دي- و دفاع از ارزش هاي انقلاب و مباني نظام و محكوميت سران و عوامل فتنه و آشوب هاي اخير، بارها نشان داده اند كه ريشه ماجراهاي بعد و حتي قبل از انتخابات را به خوبي شناخته و تحليل دقيق و قاطعي در اين باره دارند. برنامه هاي مناظره تلويزيوني بيش از آن كه به شفافيت اين موضوع كمك كند، امكاني را فراهم كرده تا نمايندگان فكري برخي از گروه هاي سياسي و شخصيت هاي سياسي و اجتماعي در برابر ديدگان ميليون ها نفر و با در نظر گرفتن شرايط و واقعيات موجود، بار ديگر مواضع خود را به طور شفاف بيان كرده و از آن دفاع كنند تا مرزبندي آنان نسبت به سران فتنه، آشوبگران و اهانت كنندگان روشن شود.
اما مساله اي كه اين روزها اتفاق مي افتد و نشئاتي از آن در اين برنامه نيز ظهور يافته، اجراي پروژه «رقيق سازي» تقصير و نقش سران فتنه در ماجراهاي اخير است.
اكنون كه غبار فتنه فروكش كرده و دست فتنه گران و انديشه ناپاك آنان براي مردم و نظام رو شده است، برخي از شخصيت ها و گروه هاي سياسي تلاش مي كنند تا تقصير سران فتنه را كمرنگ تر كرده و نقش آنان را در برپايي فتنه اخير تا جاي ممكن، هرچه رقيق تر نشان دهند. در اين باره گفتني هايي است؛
1- حكم همفكران و به اصطلاح آنهايي كه جايگاه و وزن سياسي شان در اردوگاه اصلاح طلبان تعريف مي شود، معلوم است. آنها تلاش مي كنند تا با «تطهير» سران فتنه راه نجاتي براي دوستانشان كه سر نخ ماجراهاي پس از انتخابات به آنان ختم مي شود و اكنون ملت خواستار محاكمه و مجازات آنان شده اند، بيابند و در پوشش پروژه «رقيق سازي» جلوي مرگ سياسي جناح و تفكر خود را نيز بگيرند. اما ديگراني كه سابقه و تفكر سياسي آنان نشان مي دهد، سنخيتي با اين گروه ندارند، چرا در اين پروژه سهيم شده اند؟!
مي خواهيم به پاسخ اين سؤال خوش بينانه نگاه كنيم؛ شايد اين دوستان به زعم خود تلاش مي كنند تا براي برون رفت از فتنه اخير كه بخشي از فرصت هاي خدمتگزاري را سوزانده، باعث اخلال در چرخه فعاليت ها و پيشرفت كشور شده و دشمن را جري تر نموده با كاهش تقصير فتنه گران، تا حد ممكن دو طرف ماجرا را به هم نزديك كرده تا شعله دعوا فروكش كرده و ماجرا ختم به خير شود!
واقعاً اينكه آقايان موسوي، كروبي و خاتمي «سران فتنه» خوانده نشوند، بلكه لقب! «نخبگان به خطا رفته زياده خواه قدرت طلب» به آنان اعطا شود كه نيازي به محاكمه و كيفر نداشته و مجازات «انزواي» آنان در بين مردم برايشان كافي باشد!! و يا رفتار ساختارشكنانه آنان و ضديت آشكارشان با مباني انقلاب، نظام، امام و رهبري تنها يك «لغزش سياسي»! قلمداد شود و يا رقيق سازي هايي از اين دست، چاره درستي براي كار است؟
چرا بعضي ها اصرار دارند سفره خود را از بصيرت و دشمن شناسي مردم جدا كنند؟! جريانات اخير به گونه اي رقم خورد كه با وجود فضاي غبارآلود، خداوند نشانه ها را طوري شفاف و روشن قرار داد كه ديگر ذره اي ابهام باقي نمانده و هيچ عذر و بهانه اي از هيچ كس پذيرفته نيست.ممكن است در اين ميان عده اي فريب خورده هنوز راه را كج بروند ولي اين دليل نمي شود كه مردم خداجو و عاشق اسلام و انقلاب حقايق آشكار را نفهميده باشند.
مردم در راهپيمايي 9 دي نشان دادند كه در «بصيرت» از بسياري نخبگان و خواص جامعه جلوترند. شناسايي دشمني كه تابلوي دشمني بالاي سرش گرفته بصيرت نمي خواهد. آنجايي كه دشمن دروني، حق و باطل را با هم مي آميزد و غبار فتنه برپا مي كند، بصيرت لازم است و مردم در اين ميدان برنده و سرافراز بيرون آمدند. رهبر معظم انقلاب حماسه بزرگ 9 دي را نتيجه هوشياري مردم و درك و بصيرت بالاي آنان دانسته و فرمودند: اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت، سجده شكر بجا آورده شود باز هم كم است.
2- فتنه اي كه به پا شد، دعواي بين دو جناح سياسي نبود تا بتوان آن را با ريش سفيدي و كدخدامنشي و يا شيوه هايي چون «لويي جرگه»!! حل و فصل كرد. تقليل تقصيرهاي فتنه گران و يا حتي سهيم كردن جناح مقابل در تقصيرهاي پيش آمده، دردي را دوا نخواهد كرد. مردم در راهپيمايي 9 دي اتمام حجت كرده و خواسته خود را فرياد زدند. حال وظيفه مسئولان امر است تا وظايف خود را در قبال اغتشاشگران و سران فتنه به انجام رسانند.
مردم و نظام هر كدام وظيفه اي دارند. سعه صدر نظام و البته مماشات برخي مسئولان سبب شد تا مردم بعد از 7 ماه، خود سران فتنه را محكوم كرده و علناً خواستار محاكمه و مجازات آنان شوند. مسئولان نظام - خصوصاً قوه قضاييه- نيز بايد به وظيفه خود عمل كرده و قانون و عدالت را درباره سران فتنه به اجرا گذارند. اگر اين اتفاق نيفتد و استخوان لاي زخم بماند و آتش زيرخاكستر، بايد در آينده به هر بهانه اي شاهد بروز ناآرامي و اغتشاش و توهين و ضديت با اسلام و انقلاب باشيم. مطمئناً در فرصت هاي بعدي گستاخي فتنه گران بيش از اين دوره خواهد بود. كما اينكه در طول اين 7 ماه نيز هرچه به عاشوراي 88 نزديك شدند وقاحت بيشتري به خرج دادند.
3- از سوي ديگر بيانيه ها و موضع گيري هاي سران فتنه كه همچنان در حمايت از آشوبگران، نظام را محكوم مي كنند و بر آن مي تازند، نشانگر آن است كه روياي بازگشت كساني كه روزي «يار امام» خوانده مي شدند، تعبير نخواهد شد. آنان به دست خود سابقه انقلابي شان را در بازار مكاره اي كه سالهاست دشمن براي شكست و براندازي حكومت اسلامي برپا كرده، به حراج گذاشتند و متأسفانه نمي توان گفت كه اين كار را هم از سر ناآگاهي انجام داده اند.
«ذخيره انقلاب» همين مردمي هستند كه براي حفظ نظام و دفاع از آرمانهاي انقلاب خميني(ره) و در تاييد رهبري انقلاب بارها در ميدان حاضر شده و دشمن را نااميد كرده اند، نه كساني كه با زير پا گذاشتن سوابق انقلابي خود، نقش مهره و پياده نظام دشمن را ايفا كردند.
ولي نعمتان نظام و كشور و دلسوزان واقعي انقلاب تنها راه خروج از فتنه و تمام شدن فتنه گريها را «عمل به مر قانون» و اجراي عدالت درباره سران فتنه و عوامل آنان مي دانند.
حميد اميدي

 



احمدي نژاد: ايران و عمان در پي روابط حداكثري هستند

رئيس جمهور كشورمان بر آمادگي ايران براي افزايش مناسبات و همكاري ها با كشور عمان تاكيد كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار يوسف بن علوي وزير خارجه عمان با بيان اينكه هيچ مانعي در راه گسترش روابط دو جانبه و چندجانبه ميان دو كشور نيست تصريح كرد: ديدگاه هاي دو كشور نسبت به مسايل مختلف با هم مشترك و به هم نزديك است.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به مسايل منطقه، فلسطين را مهمترين و سرنوشت سازترين مسئله منطقه و جهان دانست و با اشاره به اظهارات وزيرخارجه عمان مبني بر اينكه كشورهاي عربي در مواجهه با رژيم صهيونيستي به بن بست رسيده اند، گفت: چنانچه كشورهاي عربي رژيم صهيونيستي را تحت فشار قرار دهند كه دست از جنايات عليه مردم مظلوم فلسطين بردارد، همه مشكلات حل مي شود و اميدوارم به چنين تصميمي برسند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اقداماتي كه امروز رژيم صهيونيستي انجام مي دهد، نشانه قدرت آن نيست. تندروي ها نشانه ضعف است و اگر در مقابل آن مقاومت شود در زمان كوتاهي به نقطه پايان خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه دشمنان به دنبال آتش افروزي در كشورهاي مختلف منطقه هستند، به درگيري هاي موجود در فلسطين عراق، افغانستان، پاكستان و يمن اشاره كرد و گفت:چنانچه كشورهاي منطقه در كنار هم نباشند، نمي توانند در مقابل توطئه هاي گسترده دشمنان ايستادگي كرده و آن را خنثي كنند.
يوسف بن علوي وزير خارجه عمان نيز در اين ديدار با تاكيد بر گسترش هرچه بيشتر روابط دو جانبه و چندجانبه ايران و عمان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از لحاظ اقتصادي نيز نقش راهبردي در منطقه دارد و مي تواند پلي بين كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس باشد.
روابط اقتصادي افزايش مي يابد
وزيرخارجه عمان در ديدار جداگانه اش با منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به موقعيت ممتاز جغرافيايي ايران به عنوان پلي ميان خليج فارس و آسياي مركزي، كشورمان را نقطه اتصال راهبردي در منطقه خواند و افزود: ايران مي تواند نقش نقطه راهبردي اقتصادي منطقه را ايفا كند.
وي با ابراز خرسندي از سفر به ايران تصريح كرد كه رايزني هاي مستمر فيمابين در حوزه هاي دوجانبه و منطقه اي همواره ثمربخش بوده و پيشبرد روابط برادرانه و نزديك و حجم همكاري هاي فيمابين نيازمند تبادل نظر و مشورت هاي مستمر است.
بن علوي تاكيد كرد: روند رو به جلوي روابط دوستانه، صادقانه و برادرانه دو كشور ايجاب مي كند كه تحرك در عرصه همكاري هاي اقتصادي را بيش از پيش افزايش دهيم.
وزير امورخارجه كشورمان هم در اين ديدار تاكيد كرد: روابط تهران- مسقط همواره خوب و ممتاز بوده و سفر تاريخي پادشاه عمان به تهران فصل جديدي در مناسبات دو كشور گشود.
وزير امورخارجه كشورمان با اشاره به موقعيت جغرافيايي ايران و توانمندي هاي اقتصادي و طرح هاي ايران در زمينه توسعه راه هاي زميني، ريلي و دريايي، اين ظرفيت ها را در جهت گسترش همكاري هاي اقتصادي و تجاري دو جانبه و منطقه اي دانست.
اسد: اشغالگران در مقابل مقاومت تسليم خواهند شد
رئيسان جمهور ايران و سوريه بر تقويت هرچه بيشتر جبهه ضد استكباري براي ابتياع حقوق ملت فلسطين تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد در يك مكالمه تلفني كه ديروز انجام شد، با بيان اينكه تحولات منطقه به واسطه ايستادگي سوريه و ايران، به نفع دو كشور در حال تغيير است، گفت: جبهه ضد استكباري بايد هر روز قوي تر از گذشته ادامه پيدا كند و با توجه به اينكه رژيم صهيونيستي در موضع ضعف قرار دارد، بايد تلاش كنيم از تضييع حقوق ملت فلسطين جلوگيري شود.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه عده اي در تلاش هستند خط سازش را بر مردم فلسطين تحميل كنند، خاطرنشان كرد: بايد با استفاده از فضاي بين المللي مجازات سران رژيم صهيونيستي را مطالبه كنيم.
احمدي نژاد همچنين به تلاش هايي كه براي ايجاد ناامني در عراق انجام مي شود اشاره كرد و گفت: دستهاي فراواني به كار افتاده اند تا با حمايت استكبار، مسيري را كه مردم عراق براي پيشرفت طي مي كنند را متوقف كند و در اين راه مبالغ فراواني را هزينه مي كنند، اما بدون ترديد تلاش آنها نتيجه اي جز شكست نخواهد داشت.
رئيس جمهور در ادامه با تاكيد بر اينكه ايران و سوريه در كنار يكديگر آينده درخشاني را خواهند ساخت، تصريح كرد: امروز هماهنگي هاي خوبي بين دو كشور برقرار است و اين موجب شده شرايط منطقه در 3 دهه گذشته به نفع ايران و سوريه تغيير كند.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز در اين مكالمه تلفني، روابط تهران و دمشق را استراتژيك و عقيدتي دانست و گفت: دشمنان هيچ گاه نخواهند توانست با اقدامات خود در مناسبات خوب دو كشور خدشه اي وارد كنند.
وي با بيان اينكه ايران و سوريه در تمام مسايل اشتراك نظر دارند، گفت: شكست خوردگان در نهايت كاري از پيش نخواهند برد، و چاره اي ندارند جز اينكه به مسير مقاومت مردم منطقه ملحق شوند.
سعيدجليلي : ترور
نشانه ناكامي آمريكاست
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به ترور استاد علي محمدي تاكيد كرد كه ترور نشانه ناكامي و ضعف قدرت آمريكا در مواجهه با ملت ايران است.
به گزارش ايسنا« سعيد جليلي» ديروز همچنين در ديدار وزير امور خارجه ي عمان عزم جمهوري اسلامي ايران را براي پيشرفت جدي خواند و افزود: رويكرد آمريكا تاثيري در اين مسير نخواهد داشت و ملت ايران با صلابت و نشاط براي پيشرفت در همه ابعاد خود را آماده كرده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي تكرار رفتارهايي چون توسل به زور، نظامي گري و تحريم ملت ها را باطل كننده تمام ادعاهاي تغيير خواند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به بن بست طرح هاي آمريكا براي سازش در فلسطين، مقاومت را تنها راه احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين دانست و خواستار تلاش دسته جمعي كشورهاي عربي و اسلامي در حمايت از مقاومت شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي نگاه تهران به روابط دوجانبه با مسقط را راهبردي خواند و بر ضرورت استمرار رايزني دو كشور تاكيد كرد.
در اين ديدار يوسف بن علوي وزير امور خارجه عمان نيز با اشاره به همكاري بسيار خوب موجود بين دو كشور تصريح كرد: بايد سطح و نوع روابط دو كشور در سطوح دوجانبه و منطقه اي ارتقا يابد. وزير امور خارجه عمان از توافق هاي به دست آمده در سفرش به تهران ابراز رضايت كرد و گفت: مسقط پيشرفت هاي به دست آمده در افزايش سطح همكاري هاي چندجانبه راهبردي با تهران را با جديت پيگيري خواهد كرد.

 



كمرنگ! (گفت و شنود)

گفت: مهاجراني در اعتراض به مناظره تلويزيوني سه شنبه شب مدير مسئول كيهان گفته است من به انگليس پناهنده نشده ام!
گفتم: يعني منظورش اين است كه از اول پادوي انگليس بوده و ديگر نيازي به پناهندگي نداشته است؟!
گفت: نه بابا! بعد از فرار از كشور و اينهمه نوكري براي دولت انگليس، ادعا مي كند كه هنوز ايراني است!
گفتم: يارو در انگليس وارد كاباره اي شد و بعد از چند ساعت مشروبخوري به گارسون گفت؛ هروئين داري؟ و چند بست هروئين هم زد و بعد حشيش و شيشه و كراك و... و بعد سفارش يك چاي كمرنگ داد. گارسون كه وضع او را ديده بود با تعجب پرسيد؛ چرا كمرنگ؟ و يارو گفت؛ آخه چاي پررنگ براي قلب ضرر داره!!

 



كيهان و خوانندگان

¤ از مدير مسئول روزنامه كيهان تشكر مي كنم. هرچه ايشان پاسخ هاي منطقي و مستدل مي داد طرف مقابل آقاي كواكبيان با سر و صداي زياد از پاسخ به پرسش هاي ايشان فرار مي كرد.
خ- كريمي و تعداد زيادي تلفن هاي مشابه
¤ خدا به داد ما برسد با اين نماينده مجلس كه براي خروج از بحران چه طرح عقب افتاده اي را پيشنهاد كرد. به قول آقاي شريعتمداري بعد از 30 سال از انقلاب گذشته و با داشتن قوانين متعدد براي مسائل كشور بايد به عقب برگرديم و با كدخدامنشي موضوع ادعاي دروغ و تقلب را حل كنيم.
مجتبائي و تعداد زيادي تلفن مشابه
¤ از آقاي شريعتمداري بخاطر مناظره سه شنبه 22/10/88 تشكر مي كنم. من راستش هنوز دچار ترديد بودم ولي با صحبت هاي مدير مسئول كيهان و استدلال هاي ايشان 90 درصد سؤالاتم را پاسخ گرفتم.
رحيمي از تهران
¤ كيهان: تلفن هاي كيهان از صبح چهارشنبه و ابتداي ساعت كار مؤسسه تا ساعات پاياني شب كه روزنامه آماده چاپ مي شد، از سوي علاقمندان و كساني كه براي تشكر از روشنگري مدير مسئول كيهان در مناظره تلويزيوني سه شنبه شب تماس مي گرفتند، اشغال بود.براي ما پوشش اين همه لطف خوانندگان ميسر نبود. ضمن پوزش از علاقمنداني كه با تماس تلفني و ارسال پيامك و ايميل پيام تشكر و تقدير دادند، اعلام مي دارد به علت درخواست هاي مكرر خوانندگان، متن كامل مناظره طي روزهاي آينده در روزنامه منتشر خواهد شد.
¤ در رابطه با شهادت دكتر مسعود علي محمدي از اساتيد متعهد و انقلابي دانشگاه كشور توسط افراد ضد انقلاب يك بيت از شعر حافظ يادم آمد كه مناسب اين واقعه است:
راهي است راه عشق كه هيچش كناره نيست
آنجا جز آنكه جان بسپارند چاره نيست
رداي سرخ شهادت بر قامت اين شاگرد مكتب انقلاب مبارك باد.
عباس آگهي از مشهد مقدس
¤ اگر مسئولين قوه قضاييه قاطعيت به خرج بدهند و هرچه زودتر چند نفر از محاربين حوادث اخير را اعدام كنند عوامل مزدور بيگانه جرات پيدا نمي كنند كه دست به ترور اساتيد دانشگاهها و جامعه تحصيل كرده و مفيد به حال كشور بزنند.
احمدي
¤ عدم همخواني نظرات برخي از افراد مدعي پيروي از ولايت فقيه با مقام معظم رهبري، يادآور سخن آن دسته از تازه مسلمانان صدر اسلام است كه مي گفتند ما نماز را مي خوانيم، به جز ركوع و سجودش.
عطار از اهواز
¤ مقام معظم رهبري در سخنراني 19 دي ماه در جمع گروهي از مردم و روحانيون شهر مقدس قم اجراء مر قانون در مورد عوامل و مسببين حوادث و آشوب هاي اخير را بعنوان خواسته عمومي ملت از مسئولين دستگاه قضايي مطالبه كردند. اميدواريم با اين اتمام حجتي كه مردم در راهپيمايي 9 دي كردند ديگر شاهد تعلل و كوتاهي قوه قضائيه در محاكمه سران فتنه نباشيم.
كريمي
¤ حزب الله تربت جام خواهان محاكمه سران فتنه است. چرا علي رغم اين مطالبه سراسري مردم، قوه قضاييه به وظيفه خودش عمل نمي كند؟
يك شهروند
¤ به برخي از خواص بفرمائيد كه انحرافات بزرگ از انحرافات كوچك آغاز مي شود. البته اين گروه از خواص، فقط باعث تخريب خودشان مي شوند. و گرنه ملت ايران مانند سال 57 در صحنه حاضر هستند.
مرتضي طالبي از كردستان
¤ چرا دستگاه قضايي فقط يك عده انسان فريب خورده و از همه جا بي خبر را دستگير و محاكمه مي كند و در مقابل سران فتنه سكوت مي كند؟
يك هموطن
¤ چرا علي رغم اين كه دولت انگليس همواره براي ايجاد تفرقه و سرنگوني نظام اسلامي تلاش مي كند، وزارت امور خارجه هيچ اقدامي در كاهش روابط با اين دولت نمي كند؟
ساوجي
¤ به افرادي كه از سر مصلحت دم از آشتي با سران فتنه مي زنند بايد گفت كه مصلحت بايد حكيمانه باشد، نه منفعت طلبانه. ايشان بهتر است كمي بيشتر با سيره امام علي(ع) آشنا شوند.
احمد نوروزي از تهران
¤ جماعتي كه تابلو طرح آشتي ملي را در دست گرفته و با تغيير صورت مسئله قصد تخطئه و تبرئه سران فتنه از چنگال قانون را دارند ما مردم را سخت نگران كاشتن تخم بدعت گذاري و قانون گريزي عده اي خواص كرده است. اميدواريم مسئولين محترم قوه قضائيه با برخورد قاطع با عوامل و مسببين اصلي آشوب هاي بعد از انتخابات جلوي شكل گرفتن چنين ذهنيتي را در اذهان مردم بگيرند و نشان بدهند كه همه در مقابل قانون يكسان هستند و راه قانون گريزي بر روي هيچ كس باز نيست.
محمودي
¤ در جلسه سخنراني رئيس جمهور براي اعلام سياست هاي برنامه پنجم توسعه در مجلس شوراي اسلامي، بي نظمي شديدي در فضاي مجلس حاكم بود. از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي انتظار مي رود كه در چنين مواقعي نظم را رعايت نمايند.
يك هموطن از تبريز
¤ به آن آقاي نماينده مجلس بفرمائيد كه ما به خاطر نظرات اصولگرايانه اي كه پيش از اين اتخاذ مي نمود به ايشان راي داديم. اما متاسفانه حالا مي بينيم كه نظراتش تغيير كرده و در دفاع از سران فتنه سخن مي گويد. به ايشان پيشنهاد مي شود كه يك بار ديگر كتاب هاي پدر بزرگوارشان را بخواند.
پسنديده از تهران
¤ ضمن تشكر از صدا و سيما به خاطر پخش برنامه رو به فردا، از حضور برخي از شخصيت هاي سياسي در اين برنامه انتقاد دارم. چون بعضي از مدعوين به اين برنامه نه تنها به شفاف سازي صحنه كمك نمي كنند كه اذهان مردم را مشوش مي نمايند.
يك هموطن
¤ القاعده فرزند آمريكاست، اما نمي دانيم چرا در شرق متولد شده است؟ همچنين از مسئولان فرهنگي تقاضا مي شود كه فيلم هايي درباره جنايات آمريكا در كشورهاي گوناگون تهيه شود كه پاسخ فيلم هاي ضد ايراني آن ها داده شود.
يك شهروند از تهران
¤ قضيه كهريزك و اين مسئله فرعي را چنان پوشش خبري داده اند كه گويا هيچ فتنه اي صورت نگرفته است. چندين ماه است كه سران فتنه بدون هيچ دليل و مدركي به نظام تهمت تقلب زده اند و براي ايجاد رعب شهر را به آتش كشيده اند پس چرا در اين مورد و برخورد با سران فتنه قاطعيت ديده نمي شود.
گودرزي
¤ يكي از كشورهايي كه در 10سال اخير خدمات بسياري به آمريكا كرده پاكستان است. اما آمريكايي ها مزد پاكستان را با بمب و كشتار مردم غيرنظامي آن كشور مي دهد. آنها با ايران هم اين كار را كرده بودند. در دوره پهلوي، از يك طرف از ايران بهره كشي مي كردند، از طرف ديگر عليه ايران كودتا انجام مي دادند.
كاشاني از تهران
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود معوقه پرداختي بازنشستگان قبل از سال 79 پرداخت شود تا اين معوقه به نوشداروي پس از مرگ سهراب تبديل نشود.
يك هموطن
¤ به كساني كه دم از آشتي با سران فتنه مي زنند بفرمائيد كه خون شهدا پس چه مي شود؟ آيا مي توان خيانت ها و صدمات عده اي از افراد به كشور را ناديده گرفت و با آن ها آشتي كرد؟
رضايي
¤ لطفا سلسله مطالب «خواص و لحظه هاي تاريخ ساز» را در قالب كتاب هم منتشر نمائيد.
مهدي پاكدل از اشتهارد
كيهان: كتاب مذكور توسط موسسه «قدرولايت» منتشر شده است و علاقه مندان مي توانند از انتشارات كيهان مقابل دانشگاه تهران ابتياع فرمايند.
¤ پرداخت وام به دانشجويان دانشگاه آزاد براساس رابطه است. از دولت محترم تقاضاي رفع اين مشكل مي شود.
يك دانشجو
¤ از مسافربرهاي شخصي هستم كه چند ماه قبل براي جايگزين كردن اتومبيل خود با تاكسي سمند اقدام كرده ام ولي به يكباره با افزايش قيمت به مبلغ 550 هزار تومان از سوي شركت ايران خودرو مواجه شده ايم و نمي دانيم به كجا شكايت بكنيم.
يك مسافربر شخصي

 



فتواي آيت الله مكارم شيرازي: تماس گرفتن با رسانه هاي بيگانه شرعا جايز نيست

آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد در باب رجوع به سايت هاي معاند و بيگانه، گفت: برقراري ارتباط با آنها شرعا جايز نيست.
به گزارش خبرگزاري رسا اين مرجع تقليد در پاسخ به سوالات شرعي برنامه زمزم احكام راديو معارف همچنين درباره حكم نگاه كردن به سايت هاي بيگانه، گفته است: نگاه كردن به سايت هاي معاند، مخرب و رسانه هاي بيگانه به مصلحت مردم نيست.
متن اين دو استفتا و پاسخ آيت الله مكارم شيرازي بدين شرح است:
سوال 1-درباره يك موضوع مثلا سياسي و يا اجتماعي مي توان به ماهواره ها و سايت هاي خبري كه بيگانگان دارند، نگاه كرد و اطلاعات آنها را بدست آورد؟
جواب: سايت هاي خبري بيگانگان آنهايي كه خيلي بخواهند درست عمل كنند گزينشي عمل مي كنند. يعني هرچه به ضرر باشد مي گويند و هرچه منفعت باشد نمي گويند و غالبا هم تحريف مي كنند و گاهي اصلا جعل و دروغ در آن است، نگاه كردن به آنها باعث انحراف فكر مي شود و سبب مي شود انسان وسوسه شود. نگاه كردن به آنها به مصلحت مردم نيست. بله افرادي هستند در سازمان هاي اطلاعاتي، انتظامي و وكلاي مجلس و امثال اين ها مي خواهند قضاوت آنها را ببينند و براساس آنها بتوانند تدبير امور مملكت كنند براي آنها اشكالي ندارد براي توده مردم مسلما اشكال دارد.
سوال 2- ما اگر بخواهيم با رسانه هاي بيگانه ارتباط برقرار كنيم با توجه به اوضاع كشور به آنها اطلاعات بدهيم، از طريق پيام ايميل سايت يا ماهواره، اطلاعات جاري كشور را بدهيم حكم شرعي آن چيست؟
جواب: مسلما با توجه به اينكه سايت هاي بيگانه كارشان شيطنت و ايجاد نفاق در بين مردم و متزلزل ساختن پايه هاي نظام جمهوري اسلامي و حتي متزلزل ساختن استقلال مملكت و آرامش مردم است، بنابراين تماس گرفتن با آنها و از اين قبيل، كمك به ظلم و ستم به هموطنان و شرعا و قطعا جايز نيست.

 



آيت الله لاريجاني: حقوق بشر، اهرم سياسي غرب براي اعمال فشار عليه ايران است

مجمع نمايندگان استانهاي اصفهان، چهارمحال و بختياري و نمايندگان اعضاي كميسيون حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي جداگانه با رئيس قوه قضائيه ديدار كردند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله آملي لاريجاني در ديدار با اعضاي كميسيون حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: هر چند واژه حقوق بشر در سالهاي گذشته همواره اهرم سياسي براي اعمال فشار به نظام جمهوري اسلامي ايران بوده ولي بايد در بحث حقوق بشر از دو جنبه مسأله را دنبال كرد؛ در بعد نظري با استدلال و بيان مسايل مهم و بررسي تطبيقي به نقد ديدگاههاي سكولاري غرب در زمينه حقوق بشر پرداخت و برخوردهاي دوگانه غرب در زمينه حقوق بشر را به چالش كشيد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به كارهايي كه در زمينه بيان ديدگاههاي اسلام در خصوص حقوق بشر شده، اين فعاليت ها را ناكافي دانسته و افزود: در منابع روايي و قرآني موارد فراواني وجود دارد كه لازم است توسط پژوهشگران و افراد متفكر و فيلسوف و حقوقدان در چهارچوب بحثهاي نظري مورد بحث و بررسي قرار گيرد و امور پژوهشي در اين بخش بايد با شتاب بيشتري دنبال شود.
در بعد عملي هم بايد نشان دهيم دنياي غرب با تظاهر به حقوق بشر بدترين نقض حقوق بشر را در سرتاسر جهان داشته است.
در اين ديدارها كه بختياري وزير دادگستري و ميركوهي معاون امور مجلس اين وزارتخانه نيز حضور داشتند، هر يك از نمايندگان ضمن ارائه گزارشي از وضعيت حوزه انتخابيه خود خواستار توجه بيشتر دستگاه قضايي به امور مربوط به دادگاهها و اعزام قضات و همچنين ارتقاي پزشكي قانوني، ثبت اسناد و امور زندانها در شهرستانهاي متبوع خود شدند كه در هر مورد رئيس قوه قضائيه توضيح و دستور مقتضي را صادر نمودند.

 



حضور دانشجويان فيزيك دانشگاه تهران و اساتيد بسيجي در منزل شهيد دكترعلي محمدي

دانشجويان دانشكده فيزيك دانشگاه تهران و اساتيد بسيجي دانشگاه هاي تهران ديروز به صورت جداگانه با حضور در منزل شهيد علي محمدي، اين ضايعه را به خانواده وي تسليت گفتند.
جمعي از دانشجويان اين استاد برجسته، سه شنبه شب و پس از نماز مغرب و عشاء در منزل استاد خود حاضر شدند.
همچنين اساتيد بسيجي دانشگاه هاي تهران بعدازظهر ديروز جهت تسلي خاطر بازماندگان استاد علي محمدي در منزل وي حاضر شدند.
پيكر شهيد مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران امروز تشييع و در امامزاده علي اكبر چيذر تهران دفن مي شود.

 



وقتي منوشه امير از مناظره سه شنبه شب آچمز مي شود! (خبر ويژه)

مناظره سه شنبه شب حسين شريعتمداري مدير مسأل كيهان و مصطفي كواكبيان نماينده مجلس، ضمن آن كه استقبال گسترده و فراگيري را در داخل و خارج كشور به دنبال داشت، بازتاب هاي جالبي نيز در محافل ضد انقلابي داشت. اكثر سايت هاي ضد انقلاب كه استدلال و اسناد ارائه شده از سوي مدير مسئول كيهان مبني بر مديريت بيروني فتنه توسط سازمان هاي «سيا» و «موساد» را قابل انكار نمي دانستند، ترجيح دادند درباره اين مناظره سكوت اختيار كنند و يا به گونه اي گذرا از كنار آن عبور كنند. ولي برخي از سايت ها از جمله سايت «بالاترين» كه اصلي ترين سايت حاميان سران فتنه است و مديريت آن را «منوشه امير» مسئول كهنه كار بخش فارسي راديو اسرائيل برعهده دارد، روش ديگري را برگزيد و تلاش كرد به جاي پاسخ به استدلال محكم و اسناد غيرقابل انكاري كه كيهان ارائه كرده بود، مصطفي كواكبيان رامورد حمله قرار داده و اينگونه وانمود كند كه وي نماينده فتنه سبز نبوده و از پس شريعتمداري برنيامده است. اين سايت انواع فحش ها و ناسزاها را نثار كواكبيان كرد. و از جمله نوشت؛ چرا وقتي شريعتمداري با قاطعيت از خط ولايت فقيه دفاع كرد كواكبيان هم آن را تأييد كرد و يا اين كه «ما امثال خاتمي و كواكبيان را مسئول پايان تلخ جنبش سبز مي دانيم» و نوشته هايي كه از چاپ آن معذوريم.
و اما استفاده منوشه امير از اين ترفند در حالي است كه چند سايت ضد انقلاب ديگر و 3 شبكه تلويزيوني ماهواره اي لس آنجلسي در گزارش خود از اين مناظره اعلام كرده اند كه شريعتمداري با زيركي و موقع شناسي، وقت كمي از فرصت هاي خود را به پاسخ نظريات كواكبيان اختصاص مي داد و بلافاصله به سراغ اصلي ترين نظرات جنبش سبز مي رفت و بيشترين وقت خود را صرف پاسخگويي به آن مي كرد. يكي از اين سايت ها نوشته است مسائلي مانند تقلب 13 ميليوني موسوي و ملاقات خاتمي با جرج سوروس و ارتباط موسوي با رابرت هلوي ربطي به نظر كواكبيان نداشت ولي شريعتمداري در مقابل چشم دهها ميليون بيننده داخلي و خارجي به آن پرداخت. اين سايت نوشته است به كواكبيان چه كار داريد؟ فكري به حال شريعتمداري بكنيد!
شايان ذكر است كه تهيه كنندگان برنامه رو به فردا براي انتخاب طرف مناظره با افراد بسياري از جبهه اصلاحات از جمله كساني نظير انصاري، منتجب نيا، مسجد جامعي و... تماس گرفته بودند كه هيچيك از آنها حاضر به مناظره با شريعتمداري نشده بودند.
گفتني است مناظره سه شنبه شب شريعتمداري با مصطفي كواكبيان بازتاب هاي بسيار گسترده اي پيدا كرد و موجي از تشكر و ابراز علاقمندي مردم را در پي داشت. خبرنگاران كيهان از سراسر كشور گزارش مي دهند كه بازتاب هاي سخنان حسين شريعتمداري كه در آن با ارائه سند نشان داده شد چگونه فتنه گران در حال اجراي مو به موي سناريوهاي موساد و سيا در ايران بوده اند، بسيار وسيع بوده است. بلافاصله پس از اتمام مناظره هزاران پيامك ميان بخش هاي وسيعي از جوانان مومن و مردم تهران در ديگر شهرهاي كشور مبادله شد كه مضمون همه آنها تشكر از اين روشنگري ها بود. برخي از انبوه تماس گيرندگان ضمن قدرداني از صدا و سيما به ديرهنگام بودن اين اقدام نيز اشاره مي كردند.
صبح روز چهارشنبه هم گزارش هاي مختلف حكايت از آن داشت كه اين مناظره روي توده هاي وسيعي از مردم تاثير داشته است. از ساعات آغازين روز چهارشنبه همكاران روزنامه كيهان با تماس هاي متعدد و بسيار پرحجم مردم و سيل نمابرها و ايميل هاي آنها مواجه بودند كه تاكيد داشت مناظره مزبور مصداق روشني از آگاهي بخشي و بصيرت زايي موردنياز مردم است.
به عنوان يكي از جالب ترين نمونه ها بايد به نظر تعدادي از تماس گيرندگان با كيهان اشاره كرد كه خود را از هواداران موسوي معرفي مي كردند و ضمن پوزش از تصور قبلي خود نسبت به مدير مسئول كيهان تاكيد داشتند كه با استدلال هاي شريعتمداري چهره حقيقي فريب دهندگان خود را شناخته اند.
برخي منابع در سازمان صدا و سيما هم به كيهان گفتند بيشترين تماس هاي دريافتي اين سازمان در روز گذشته مربوط به اين موضوع بوده است.
در پي استقبال بي نظير خوانندگان كيهان به زودي علاوه بر انتشار متن كامل اين مناظره، سي دي آن هم از طريق روابط عمومي موسسه كيهان در اختيار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

 



پادوي منافقين: مردم ايران دچار توهم توطئه هستند (خبر ويژه)

اظهارات شيرين عبادي در گفت وگو با رئيس راديو آزادي (ارگان رسمي سازمان سيا) نشان داد كه چرا وي از سوي سازمان منافقين به عنوان مهره اي قابل اعتماد براي جايزه صلح نوبل معرفي شده بود.
به گزارش راديو فردا، «خانم عبادي در گفت وگو با جفري گدمين تاكيد مي كند كه كمك هاي خارجي براي توسعه دمكراسي يك اشتباه بزرگ است. ولي با اين وجود مي توان ديد كه همزمان با تشديد بحران سياسي در ايران مواضع خانم عبادي نيز دستخوش تغيير شده است. به اعتقاد او مذاكره و معامله با رژيم به جايي نمي رسد. وي كاملا اطمينان دارد كه رهبري حكومت ايران با نيت خوبي وارد مذاكرات هسته اي نشده و حتي اگر توافقي صورت بگيرد اين حكومت به تعهدات خود وفادار نخواهد ماند.»
وي با انكار اين حقيقت كه تحريم هاي رژيم هاي استكباري همواره ملت ايران را نشانه رفته و تحت فشار گذاشته، از تحريم حمايت كرده و گفت: «رسانه هاي برون مرزي فارسي زبان مثل راديو فردا، بي بي سي و صداي آمريكا بايد توضيح دهند كه اعمال تحريم هاي بيشتر با هدف اعمال فشار بر رژيم است نه مردم عادي.»
راديو فردا افزود: «خانم عبادي نگران است كه احساسات ملي گرايانه مردم در ايران ممكن است تحريك شود. او نگران است كه اشتباهات قبلي در سياست خارجي غرب و ذهنيت كهن مردم ايران در مورد تئوري توطئه ]![ ممكن است زمينه را براي سوءاستفاده حكومت ايران از فضاي خصومت با غرب فراهم كند. خانم عبادي در مجموع به سياست خارجي فعلي دولت آمريكا اميدوار است. وي از مدافعان باراك اوباما است و معتقد است كه رئيس جمهوري آمريكا به موازيني مثل حقوق بشر و ارزش هاي آزادي خواهانه پايبند است.
اين پادوي سلطنت طلب در عين حال با فروتني! درباره اينكه آيا حاضر است به صحنه سياست بيايد، مي گويد: «من هميشه اين احتمال را رد كرده ام. من به ورود به عرصه سياست و يا ايفاي نقش در رهبري جنبش مخالف حكومت تمايلي ندارم ولي مسئله رهبري يكي از نقاط ضعف جنبش اپوزيسيون در ايران است.»
به گزارش راديو فردا «جفري گدمين مي نويسد بعيد است كه يك زن با ديدگاه هاي سكولار بتواند در شرايط فعلي رهبري مناسب براي جنبش اعتراضي ايران باشد.»

 



بازوي رسانه اي شبكه ترور وارد عمل شد (خبر ويژه)

در پي ترور سبعانه شهيد دكتر مسعود علي محمدي (دانشمند هسته اي و استاد برجسته فيزيك دانشگاه تهران)، بخش رسانه اي ترور وارد صحنه شد.
مروري بر تفسيرگذاري هاي رسانه اي دشمنان، گمانه هاي موجود درباره عاملان و اهداف ترور را قوت مي بخشد. هر چند كه برخي رسانه هاي خارجي مشخصاً انگشت اتهام را به سوي سرويس هاي جاسوسي موساد و سيا- يا گروهك هاي تروريستي وابسته به آنها نظير گروهك ريگي، منافقين و انجمن پادشاهي- نشانه رفتند اما برخي محافل «ويژه» تلاش كردند اين ترور را به بحث هاي جناحي و انتخاباتي در داخل ايران نسبت دهند كه خود مشخص مي كند هدف از اين ترور، دامن زدن به فضاي رو به زوال فتنه و غبارآلود كردن مجدد عرصه بوده است.
به عنوان مثال حسين باقرزاده عضو گروهك منافقين در مقاله اي در سايت ضدانقلابي ايران امروز مدعي شد: «رد پاي رژيم در اين ترور ديده مي شود... سازمان هاي جاسوسي انگليس، آمريكا و به خصوص اسرائيل يا سازمان مجاهدين و انجمن پادشاهي چرا بايد دكتر علي محمدي را ترور كنند؟ او در انتخابات از موسوي حمايت كرده بود».
ارگان رسمي سازمان سيا (گويانيوز) هم مدعي شد «جناح تندرو رژيم مسئول اين ترور است. ادعاي دخالت بيگانه عقلاني نيست. سايت كلمه متعلق به ميرحسين موسوي خبر داده كه مسعود علي محمدي از حاميان انتخاباتي او بوده است. جناح تندرو حذف فيزيكي هواداران موسوي در هر رده اي را در دستور كار قرار دارد. مخالفان دولت هدف هاي ثابت ترور هستند.» سايت هاي كلمه و آينده هم ادعاي مشابهي را به نقل از سايت راديو زمانه منعكس كردند كه در جاي خود قابل تامل است.
اين محور تبليغاتي در انبوه تبليغات رسانه اي محافل ضدانقلاب پي گيري شد تا ترور سبعانه اين دانشمند هسته اي كشورمان را به جريان هاي داخلي نسبت دهد و در عين حال براي افراطيون ساختارشكن و وابسته حاشيه امنيت درست كند. اين يكي از اهداف طراحي ترور اخير ارزيابي مي شود ضمن اينكه مشخصاً سازمان موساد از چندي پيش انديشمندان هسته اي كشورمان را هدف ربايش و ترور قرار داده است.
در همين حال پايگاه اطلاعاتي دبكا فايل در تحليلي نوشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي در پي نبرد مخفيانه هسته اي با تهران هستند و ترور استاد علي محمدي، نوعي جنگ پنهان آمريكا و رژيم صهيونيستي با دانش هسته اي ايران مي باشد. هدف قرار دادن دانشمندان ايراني در قلب تهران و با بمب هاي كنترل از راه دور، نشان دهنده عمليات پنهاني با هدف خراب كاري در روند هسته اي ايران مي باشد و اين عمليات همانند خراب كاري در روند برنامه هاي هسته اي دمشق بود.
اما مئير جاودان فر همكار راديو اسرائيل و وزارت خارجه رژيم صهيونيستي براي رد گم كني و رفع اتهام از موساد، انگشت اتهام را روانه سازمان مجاهدين خلق (منافقين) كرد. وي در گفت وگو با كريستين ساينس مانيتور گفت: احتمالاً سازمان مجاهدين در اين حادثه نقش داشته باشند.
اما نيوزويك ترور «دكتر عليمحمدي» را قسمت دوم ضربه زدن به دانش علمي ايران دانست كه در مرحله اول با ربوده شدن «شهرام اميري» يكي از دانشمندان هسته اي ايران در عربستان صورت گرفت.
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز هم ضمن شرح نحوه ترور اين استاد ايراني نوشت: غرب و اسرائيل متعهد به فعاليت عليه برنامه هاي هسته اي ايران مي باشند و سعي مي نمايند به نحوي با ربودن، ترور يا پيشنهاد پناهندگي به ايرانيان خارج از كشور، به پيشرفت هاي علمي ايران لطمه بزنند. به نوشته اين روزنامه «مارك رگف»، سخنگوي رژيم صهيونيستي روز گذشته از هرگونه اظهار نظر در رابطه دست داشتن رژيم اشغالگر قدس در اين ترور خودداري نمود.
از سوي ديگر روزنامه القدس العربي در تحليلي ترور دكتر علي محمدي را ادامه اهداف آمريكايي- صهيونيستي در ترور دانشمندان هسته اي كشورهاي اسلامي دانست و نوشت اين ترور پس از ربودن دانشمند هسته اي ايران در عربستان نشان دهنده توطئه عربي، آمريكايي و اسرائيلي براي شكار دانشمندان هسته اي ايران است.
اين روزنامه، شهادت مسعود علي محمدي را به دليل اصرار تهران بر ادامه برنامه هاي صلح آميز هسته اي خود ارزيابي كرد و با اشاره به شكار دانشمندان هسته اي عرب از سوي دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و آمريكا به قتل «يحيي المشد» (دهه هشتاد) در يك هتل پاريس از سوي موساد اشاره كرد و نوشت: اين اقدام به منظور ممانعت از پيشرفت هسته اي عراق انجام شد.
به نوشته القدس العربي، ترور آقاي محمدي كمتر از يك سال از ربوده شدن دانشمند هسته اي ايران در هنگام اداي مناسك حج در عربستان رخ داد . القدس العربي ادامه داد: آنچه كه امروز اسرائيلي ها و آمريكا را نگران كرده است تنها تاسيسات هسته اي ايران نيست بلكه انديشه ها و مغزهايي است كه اين پروژه را اداره مي كنند.

 



اين دو تا براي دشمني با رژيم خوبند اما هاشمي رفسنجاني نه (خبر ويژه)

يك فيلمساز ضد انقلاب كه در پروژه هاي شبكه ناتوي فرهنگي همكاري مي كند، مهدي كروبي و ميرحسين را قابل اعتماد و هاشمي رفسنجاني را غيرقابل اعتماد معرفي كرد.
رضا علامه زاده پس از فرار برخي از عناصر مورد استناد و ادعاي كروبي، به مصاحبه با آنها پرداخت تا در سناريوي اتهام پراكني در جمهوري اسلامي به شبكه هايي نظير بي بي سي كمك كند. خروج اين افراد از كشور و همكاري بعدي با كارگردان بدسابقه و آلوده نظير علامه زاده، قوت بيشتري به اين احتمال داد كه آغاز تا پايان اين ماجرا، يك سناريوي از پيش نوشته شده بود كه كروبي فقط در آغاز آن به بازي گرفته شده است.
نامبرده طي مقاله اي در سايت گويانيوز به برخي اظهارنظرها درباره ايفاي نقش هاشمي به نفع جنبش سبز اشاره كرد و نوشت: دوباره خبر از تلاش هاي پشت پرده آقاي هاشمي رفسنجاني براي سوار شدن بر موج اعتراض به گوش مي رسد. اينكه جنبش سبز يكبار از فرصت حضور او در نماز جمعه بهره گرفت تا به خيابان بيايد؛ اينكه در آن نماز جمعه هاشمي رفسنجاني راه ميانه پيش گرفت و يكي به نعل و يكي به ميخ زد آيا كافي است تا او را واسطه شايسته اي براي پيشبرد مذاكره ميان اين جنبش دموكراسي طلبانه و حاكميت ديكتاتوري در ايران بدانيم؟... من از آن دسته كساني نيستم كه باور دارند انسان ها تغيير نمي كنند و اگر كسي روزي در موضع معيني قرار داشت هرگونه تغيير موضعش را تاكتيكي يا رياكارانه مي دانند. اگر اينگونه بود احترام عميقي براي آقايان ميرحسين موسوي و مهدي كروبي قائل نمي بودم و شخصيتي چون زنده نام آقاي منتظري را يكي از چهره هاي كمياب تاريخ سياسي ايران نمي دانستم. اما يك كاسه كردن و به خوب و بد تقسيم كردن اين و آن را هم نوعي خلط مبحث مي دانم. آيا آقاي رفسنجاني كه در دوره هشت ساله رياست جمهوري اش تجاوزات آشكار به حريم مطبوعات ثبت شده (كه ماجراي تكاندهنده فرج سركوهي فقط يك نمونه از آن است)، مي تواند آزادي مطبوعات، كه تنها يكي از خواست هاي معترضين است را تحمل كند؟ ... تنها خواست مشترك آقاي رفسنجاني با مخالفان رژيم، كنار زدن احمدي نژاد است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14