(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 24 دي 1388- شماره 19559
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تحليلي از ترور 22 دي
رئيس مجلس تاكيد كرد ترور استاد دانشگاه تهران نتيجه بسترسازي سران فتنه است
خارج از دستور
قناعت ، تسهيل كننده ازدواج جوانان
شريعتمداري: موسوي با نشان دادن هويت جعلي دست به تقلب 13ميليوني زده است
دستور رئيس جمهور به دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي براي شناسايي عاملان ترور شهيدعلي محمدي



تحليلي از ترور 22 دي

مهدي محمدي
از كنار حادثه ترور شهيد دكتر مسعود علي محمدي آسان نبايد گذشت. اين ترور كه مي توان آن را از حيث روش اجرا و اهداف، با ماجراي ترور آقاي علي موسوي يكسان دانست، علامت هايي بسيار مهم درباره خط مشي آينده سرويس هاي اطلاعاتي غربي در قبال ايران در خود دارد و در واقع به نوعي نشان دهنده يك چرخش در معادله امنيتي ماه هاي اخير است.
در اين ترديدي نيست كه پروژه ترور دكتر محمدي ادامه پروژه هايي است كه پيش از اين ندا آقا سلطان و علي موسوي را هدف خود قرار داد. مدت هاست محافل تحليلي و مطالعات استراتژيك در غرب نسبت به شيب تند نزول نمودار آشوب در ايران ابراز نگراني مي كنند و عقيده دارند غرب اگر به تداوم اين وضعيت در ايران اميدي بسته، هر چه زودتر بايد كاري بكند. يكي از مهم ترين تحليل هايي كه اين نهادها در ماه هاي گذشته به جامعه اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل ارائه كرده اند- و راقم اين سطور كدهاي فراواني براي اثبات آن در اختيار دارد- اين بوده است كه اعتراضات در ايران بدون «نمادسازي» و ايجاد «عوامل همبسته كننده امكان» تداوم نخواهد داشت. نتيجه اي كه استراتژيست هاي غربي از اين تحليل گرفته اند اين است كه غرب بايد انرژي خود را علاوه بر كارهاي ديگر از جمله صرف نمادسازي براي اعتراضات در ايران بكند و در شرايط عدم وجود رهبر كاريزماتيك بالاي سرآشوب ها و جدي شدن شكاف رأس- بدنه، به صرفه ترين راه براي ايجاد نماد، «كشته سازي» است.
نمادي به نام ندا آقاسلطان كه صحنه سازي ناشيانه ترور او از جانب رابط هاي سرويس انگليس در ايران و مشخصاً شخص آرش حجازي، صداي ضد انقلاب را هم درآورده است، به مدت چند ماه در محيط رسانه اي آشوب هاي ايران را تغذيه كرد. سرويس هاي غربي به محض آنكه دريافتند داستان ندا در حال از دست دادن تأثير خود است، سراغ علي موسوي حبيبي به عنوان يكي از نزديكان ميرحسين موسوي رفتند و او را در يك خيابان خلوت تهران و جايي دور از ناآرامي ها در روز عاشورا ترور كردند. تروريست ها با انتخاب خواهرزاده موسوي به عنوان سوژه خود دو هدف را تعقيب مي كردند: 1- غربي ها با نفوذي كه در اطراف موسوي دارند دريافته بودند كه موسوي مدتي است به اصطلاح كم آورده و هر لحظه ممكن است پاي خود را از ماجرا بيرون بكشد، بنابراين طبيعي بود كه بخواهند با اين روش روحيه لجاجت و ستيزه جويي را در او احيا كنند و بهترين راه صدمه زدن به يكي از اطرافيان او بود. نهادهاي مسئول البته از مدت ها قبل به موسوي و خانواده اش اطلاع داده بودند كه اكنون مرده آنها براي غربي ها بيشتر مي ارزد تا زنده شان، و به همين دليل هم بود كه سطح حفاظت از موسوي هم به مرتبه عالي ر تبه ترين مقام هاي نظام ارتقا يافت. 2- هدف بعدي اين بود كه براي آتش نيمه جان فتنه، نفتي فراهم كنند. اين كار از همان شب عاشورا با سر و صدا راه انداختن درباره هجوم مردم به سمت بيمارستان محل نگهداري پيكر مرحوم موسوي شروع شد و بنا بود در مراسم تدفين و بعد شب هاي سه و هفت او ادامه پيدا كند. آنچه ماجرا را فيصله داد درست مثل مورد مربوط به ندا آقا سلطان، ناشيكاري عجيب تروريست ها در اجراي پروژه بود كه به مسئولان امكان داد تا به سرعت حتي شخص ميرحسين موسوي را متقاعد كنند آنچه اتفاق افتاده چيزي غير از يك ترور برنامه ريزي شده از بيرون نبوده است. به اين ترتيب بود كه اين پروژه هم سوخت و دشمن عملا از آن هم طرفي نبست.
فاز سوم اين طراحي همان است كه روز 22 دي اتفاق افتاد. دكتر علي محمدي به وضوح، نشان شده بود. ترور او از يك طرف مي توانست- يا الاقل غربي ها تصور مي كردند- به برنامه هسته اي ايران ضربه بزند و فضا را براي كار علمي نخبگان ايراني كه در حوزه تكنولوژي هاي حساس كار مي كنند ناامن كند، و از طرف ديگر جامعه دانشگاهي و خصوصا دانشجويان كشور را به سمت ناآرامي هاي جديد سوق بدهند. بسيار بعيد است كه اين پروژه آخر هم جز در فضاي رسانه اي فايده واقعي ديگري براي دشمنان ايران و اسلام داشته باشد. هر تبييني براي اين ترور كه عاملان و آمران آن را جايي خارج از مرزهاي ايران جست وجو كند، داراي قدرت تبييني بسيار محدود و عاجز از پاسخگويي به انبوهي از سؤالات خواهد بود، از جمله اين كه چه كسي اميدوار است بيشترين نفع را از اين حادثه ببرد؟ و همين حالا بيشترين تب و تاب براي سوء استفاده از آن، از ناحيه چه كساني است؟
اين تعبير كه ترور شهيد علي محمدي نشان دهنده يك دگرگوني مهم در معادلات توصيف كننده شرايط امنيتي است بايد جدي گرفته شود. براي درك درست اين نكته بايد كمي به عقب برگرديم. يكي از تحولات امنيتي دم دستي در ماه هاي گذشته كه علائم آن تقريبا براي همگان آشكار است، گسيل تيم هاي متعدد تروريستي از جانب گروه هاي مختلف مرتبط با سرويس هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و اسرائيل به ايران است. علت اين كه اين سرويس ها تصميم گرفتند ذخيره تروريستي خود را به ايران بفرستند جرم بزرگ و گناه نابخشودني سران فتنه در به خيابان كشيدن بخشي از مردم در هفته ها و ماه هاي پس از انتخابات بويژه در تهران بود. در واقع اگر اين حضور خياباني نبود، بدون شك سرويس هاي غربي انگيزه اي نداشتند كه ذخيره استراتژيك خود را نقد كنند و گروه هاي تروريستي را كه بيش از يك دهه در كنار مرزهاي ايران آموزش داده و پرورده اند، به داخل ايران بفرستند. مشاهده بخشي از مردم در خيابان و اين تحليل غلط مقام هاي غربي در روزهاي اول كه «اين مقدمه يك انقلاب در ايران است و ناآرامي ها روز به روز بيشتر خواهد شد» سرويس هاي غربي را متقاعد كرد كه حالا وقت بهره بردن از سرمايه گذاري هاي چندده ساله اي است كه براي پرورش تروريست عليه ايران انجام داده اند. بسياري از تيم هاي تروريستي وارد شده به ايران در همان قدم اول دستگير شده اند اما بخش كوچكي از آنها كه احتمالا هنوز مشغول فعاليت اند، اكنون با يك پارادوكس مواجه هستند. ماموريت اوليه آنها اين بود كه با نفوذ در تجمعات مردمي به خرابكاري، خشونت و ايجاد رعب دست زده و اگر توانستند چند كشته روي دست نظام بگذارند. پس از اين چند ماه و با جدا شدن كامل مردم از سران فتنه و ناممكن شدن ايجاد تجمعات خياباني بزرگ، اكنون اين پوشش براي تروريست ها از بين رفته و آنها در فضايي لخت تنها مانده اند. در اين فضاي جديد به نظر مي رسد كانون هاي بيروني ماموريت جديدي به اين تيم ها داده اند و آن هم روي آوردن به ترورهاي كور در گوشه و كنار است تا به خيال خود اين پيام را به مردم بدهند كه نظام از جمع كردن فضاي امنيتي كشور ناتوان بوده و به اصطلاح كار از دست در رفته است. واضح است كه اين طراحي حتي اندكي هم توفيقي نخواهد داشت چرا كه اشراف اطلاعاتي نهادهاي مسئول در نظام جمهوري اسلامي به تحركات سرويس هاي دشمن بسيار بالاست و اين را از حجم انبوه توطئه هاي خنثي شده در اين مدت كه تعداد آن از چند مورد در روز نيز فراتر مي رود به خوبي مي توان فهميد. نظام جمهوري اسلامي در شرايطي كه مردم را در كنار خود دارد و تنها ضد انقلاب جلوي آن ايستاده، هيچ نگراني امنيتي نخواهد داشت و ظرف مدت زماني معقول مي توان حدس زد كه آخرين سرمايه هاي تروريستي غرب بر ضد ايران هم متلاشي خواهد شد.
روسياهي اما براي كساني است كه بستر و انگيزه لازم براي به طمع افتادن دشمن و بر زمين ريختن خون هاي پاك توسط عوامل آن را فراهم كردند. گروه هاي تروريستي فعال عليه نظام اسلامي هميشه بوده اند اما اين كه مي بينيم پس از سال ها اكنون جرأت عرض اندام مي يابند هيچ دليلي ندارد جز آنكه كساني در داخل ايران زمينه لازم را براي آنها فراهم آورده اند. در واقع اينطور مي توان گفت كه فتنه گران داخلي و فتنه گران بيروني كارشان را با هم شروع كردند. داخلي ها در ميانه راه درماندند اما ضد انقلاب خارجي نمي خواهد فرصتي را كه دوستان داخلي برايش بوجود آورده اند به آساني از دست بدهد. مقصر اول و آخر در اين صحنه كساني هستند كه اين آشوب را به راه انداختند و نظام نبايد از كنار اين موضوع آسان بگذرد.

 



رئيس مجلس تاكيد كرد ترور استاد دانشگاه تهران نتيجه بسترسازي سران فتنه است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از سران فتنه گفت: چرا با رفتارها و بيانيه هاي خود شرايط را براي اقدامات تروريستي بيگانگان فراهم كرديد؟
علي لاريجاني در ابتداي نشست علني ديروز مجلس شوراي اسلامي طي سخناني اظهار داشت: سؤال مردم اين است كه چرا نبايد از سياستمداران و جناح هاي داخلي اين انتظار را داشت كه در مقابل اين دسايس روشن از منظر ملي به صحنه بنگرند و در دفاع از منافع ملي يك صدا شوند.
وي اظهار داشت:بنده به دليل سوابق طولاني كاري در مسايل امنيت ملي كشور به صراحت خدمت سران ماجراهاي اخير عرض مي كنم كه متأسفانه برآيند اقدامات چند ماهه شما به ضرر منافع و امنيت ملي ايران بوده است و به هر دليل بستري را تدارك كرده است كه بيگانگان فرصت را براي اقدامات ايذايي عليه مردم مغتنم شمرد.
رئيس مجلس ادامه داد: هر چند فرزندان انقلاب اسلامي در كمين گاه قرار دارند تا مداخله گران بيگانه تروريست را جوابي قاطع دهند.
وي گفت: من مطمئن هستم نتيجه اين امتحان الهي چيزي جز توانمندي جمهوري اسلامي نخواهد بود.
لاريجاني خطاب به سران فتنه تصريح كرد: اما سخن در اين است كه شما آقايان كه خود سابقه دار در انقلاب هستيد، چرا از منظر ملي به رويدادهاي چند ماهه نمي نگريد.
وي گفت: لزومي ندارد حوادث مختلف كه به صورت كنش و واكنش درآمده، مجدداً شمارش يا در بيانيه ها مندرج شود و بنده از مسير همه آنها مطلع هستم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: امروز وقتي پاي منافع و امنيت ملي ايران در ميان است و به عينه مي بينيد كه دشمنان چه مي گويند و چه مي كنند، جاي درنگ نيست.
لاريجاني تاكيد كرد: همه مسائل غير از منافع و امنيت ملي بايد به كناري نهاده شود و شما (سران فتنه) هم پاي ملت و رهبر معظم انقلاب در تقابل با بيگانگان و ضدانقلاب سنگر بگيريد.
اقدامات تروريستي
بي نتيجه است
لاريجاني همچنين در بخشي از سخنانش تاكيد كرد: ايالات متحده از بدو پيروزي انقلاب اسلامي از همه روش ها در مقابله با ملت ايران استفاده نمود و اقدامات جدايي طلبانه و كمك به گروه هاي تروريستي و جنگ تحميلي در ابتداي انقلاب اسلامي تا ماجراجويي هاي مختلف از جمله در مسئله هسته اي ايران در سال هاي اخير هر آنچه كه توانست در جهت سنگ اندازي در مقابل پرونده هسته اي ايران دريغ نكرد. در ظاهر قيافه حق به جانب گرفتند و از همه نهادهاي بين المللي بهره جستند تا در اراده ملت ايران در جهت پايداري در پرونده هسته اي خلل وارد نمايند.
وي ادامه داد: از سياست مفتضح چماق و هويج استفاده كردند تا ملت ايران را خسته كنند، گاه از مذاكره سخن گفتند و گاه قطعنامه صادر مي كردند و هر روز با نوعي بازي ديپلماتيك خواسته رژيم صهيونيستي را عملي كردند. حال بعد از ناكامي از همه اين روش هاي خصمانه به حذف فيزيكي دانشمندان هسته اي روي آوردند. خواهيد ديد كه اين گونه اقدامات تروريستي نتيجه اي نخواهد داشت و ملت ايران با اراده محكم تر از دستاوردهاي هسته اي كشور صيانت خواهند كرد.
بررسي طرح قطع ارتباط
با انگليس در مجلس
يك فوريت طرح التزام دولت جمهوري اسلامي ايران به قطع رابطه كامل با انگليس ديروز در دستور كار مجلس قرار گرفت.
درباره اين طرح كه به امضاي بيش از 35نفر از نمايندگان رسيده بود، ابتدا ابطحي نماينده خميني شهر توضيحاتي داد و گفت: دولت انگليس در 150سال اخير هر آنچه توانسته بر سر ملت هاي مظلوم منطقه به ويژه ايران درآورده است.
وي با اشاره به جنايات انگليس در حق ملت ايران اعم از نسل كشي، كودتاي رضاخاني، سرنگوني دولت مصدق، كارشكني در نفت، توطئه هاي مداوم عليه انقلاب اسلامي، كمك به صدام و... گفت: در حوادث بعد از انتخابات نيز مقامات ارشد دولت انگليس به طور مستمر و علني به دخالت در امور داخلي ايران پرداختند.
وي خطاب به نمايندگان مجلس تاكيد كرد آقايان ما با وجود اين همه جنايات انگليس رابطه با اين دولت را مي خواهيم چه كنيم؟
وي افزود: انجمن پادشاهي ايران كه مسئوليت ترور دكتر شهيد علي محمدي را برعهده گرفته است در لندن دفتر دارد و اين انجمن در آنجا به رسميت شناخته شده است و دولت انگليس از آن حمايت مي كند.
ما اين رابطه را مي خواهيم چه كنيم. اگر ما قاطعانه برخورد نكنيم اينها قدم به قدم جلو مي آيند. اين اهانت و هتك حرمت ها ريشه اش در سفارت انگليس است. تا اين سفارت باز است ملت ما لحظه اي آرامش نخواهد داشت. بنابراين طرحي را با قيد يك فوريت تنظيم كرديم و نظر كميسيون امنيت ملي را هم گرفتيم. اين مطالبه اصلي ملت ما است.
تذكر چند نماينده
درباره قطع رابطه
پس از توضيحات ابطحي، چند تن از نمايندگان تذكرهايي درباره طرح قطع رابطه دادند. ابتدا بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي در تذكري با تأكيد بر اينكه با اصل موضوع كاهش روابط با انگليس كسي مخالفتي ندارد اظهار داشت: آنچه حائز اهميت است اينكه اين امور در مجلس بايد به صورت تخصصي دنبال شود.
وي با اشاره به نهادهاي اثرگذار ديگري همچون شوراي عالي امنيت ملي افزود: تصميم به چنين طرحي بدون توجه به منافع ملي كشور كارشتاب زده اي است و به مطالعات بيشتري نياز دارد. در ادامه جعفري و جلالي هم تذكراتي در اين باره دادند اما در اين ميان كوچك زاده عضو كميسيون امنيت داخلي و شوراها با انتقاد از اظهارات بروجردي گفت: چرا رئيس كميسيون امنيت هر موقع طرحي از سوي اعضاي ديگر كميسيون هاي مجلس در خصوص مسائل سياست خارجي مطرح مي شود در جهت ملغي كردن آن اقدام مي كنند.
وي افزود: ما اين كار را صحيح نمي دانيم و از نمايندگان مي خواهيم يك فوريت اين طرح را تصويب و براي بررسي بيشتر به كميسيون تخصصي مجلس ارسال كنند.
اما پس از همه اين تذكرات، لاريجاني دستور توقف بررسي طرح قطع رابطه كامل با انگليس و ارجاع به كميسيون امنيت ملي مجلس براي بررسي بيشتر را داد.
وي از بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس خواست تا اين طرح را با دقت بيشتري بررسي كند.
اما پس از اين اقدام حميد رسايي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذكري از ارجاع طرح قطع ارتباط كامل جمهوري اسلامي ايران با دولت انگليس به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از سوي هيئت رئيسه انتقاد و آن را نقض آيين نامه داخلي دانست ولي باهنر كه رياست جلسه را برعهده داشت تذكر او را وارد ندانست.
بهرحال طرح قطع رابطه كامل با انگليس فعلاً به كميسيون امنيت ملي مجلس رفت تا پس از بررسي هاي لازم مجدداً به صحن علني برگردد.
البته نمايندگان كميسيون امنيت مي دانند كه خواسته مردم ايران برخورد جدي با دولت خبيث انگليس است و آنان بايد هر چه سريعتر اين طرح را به صحن بياورند.
مجلسيان همچنين ديروز يك فوريت طرحي را تصويب كردند كه در صورت تصويب نهايي آن وزارت امور خارجه موظف مي شود حقوق تضييع شده ديپلمات ها و اتباع ايراني توسط اشغال گران آمريكايي را پيگيري و استيفاء كند.

 



خارج از دستور

شوراي نگهبان لايحه هدفمند كردن يارانه ها را تأييد كرد
سخنگوي شوراي نگهبان از تأييد لايحه هدفمند كردن يارانه ها در جلسه اخير اين شورا خبر داد.
عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با فارس گفت: شوراي نگهبان با توجه به اصلاحات انجام گرفته در مورد لايحه هدفمند كردن يارانه ها از سوي مجلس شوراي اسلامي اين لايحه را در جلسه اخير خود بررسي و آن را مغاير با شرع و قانون اساسي تشخيص نداد.
شوراي نگهبان قانون اساسي براساس قانون پس از دريافت دوباره لايحه هدفمند كردن يارانه ها از سوي مجلس شوراي اسلامي براي اعلام نظر خود 20 روز مهلت داشت كه در كمتر از يك هفته نظر خود را اعلام كرد.

 



قناعت ، تسهيل كننده ازدواج جوانان

غيرت يعني چه ؟ اين 3 عنصر محوري را كه جمع بكنيد ، مي شود غيرت . عنصر اوّل اين است كه آدم هويت و حريم خودش را بشناسد . دوّم اينكه غير را شناسائي بكند ، و به آن مرز وارد نشود ؛ سوّم ، اجازه ندهد كه غير به حريم خصوصي او بيايد . يك چنين كاري را مي گويند : ( غيرت ) . غيور كسي است كه اين 3 مطلب را بفهمد . كسي كه اين 3 مطلب را نفهميد و نداشت ، غيور نيست ! آنكه به حريم غير راه پيدا مي كند ، غير را هم وارد حريم خود مي كند؛ درعصر حاضر ساختن خانه هاي open كه آشپزخانه و پذيرائي و هال ، همه در هم است ؛ اين با غيرت سازگار نيست ! غيور يعني آدم ،به حريم غير راه پيدا نكند ، غيررا هم به حريم خود راه ندهد . پس هويت خود را بايد بشناسد ، غير را بايد بشناسد ؛ نه آنجا برود ، نه آن را راه بدهد در حريم خصوصي خودش .
چرا وجود مبارك حضرت اميردر نهج البلاغه فرمود : هيچ آدم غيرتمندي زنا نمي كند: ما زني غيوأ قطأ (1) ؛ براي اينكه يك آدمي كه به حريم ديگري تجاوز مي كند ، معلوم مي شود غيرت ندارد! اين غير نمي شناسد . اگر كسي غيور نبود ؛ حيوان ب القوّه است و ناأ(نمو كننده) ب الف عل . اين فقط بالندگي خوب دارد ، اين غيور نيست ! اگر كسي خداي ناكرده در حوزه كار خودش امين نبود ، اين به تعبير مرحوم بوعلي حيوان هم نيست !!
عدم خيانت حيوان تربيت شده
و پست تر بودن انسان خائن از حيوانات
اين سگ هاي هرزه و بيابان گرد ؛ هر چه دست شان برسد ، مي خورند . امّا سگ هاي شكاري كه كلب معلّم است ؛ وقتي در سينه هاي كوه ، در سنگلاخ ها ؛ آن شكارچي كبك را شكار مي كند، اين سگ شكاري تربيت شده، نفس نفس زنان در اين سنگلاخ ها مي رود ، آن را پيدا مي كند ، به دندان مي گيرد و امانت را تحويل مي دهد . صاحبش بعد از اينكه خورد ، يك مقدار استخوان هم به او مي دهد . اين را بزرگان مي گويند : اگر كسي در امانت بيت المال خيانت بكند ، حيوان هم نيست . اينكه در قرآن فرمود : بعضي انسانهابدتر از حيوان هستند ، سرّش اين است. كدام حيوان است كه تربيت بشود ، بعد خيانت بكند ؟! پس خائن هنوز حيوان نشده ، چه رسد به انسان ! اگر اين مرزها را گذرانده؛ اينها ابتدائيات و الفباي دين است ؛ اگر اينها را پشت سر گذاشت و كم كم وارد مرز ملكوت شد؛ مي شود » انسان » .
ضرورت گسترش فرهنگ » قناعت »
در جامعه به منظور تسهيل در امر ازدواج جوانان
الآن مشكل ترين مشكل براي همه جوانهاي جامعه ، ازدواج است. ما بالأخره قبول كرديم اين علي بن أبيطالب پدر ماست . از او عاقلتر هم روي كره زمين غير از پيغمبر خدا نه خلق كرد ، نه خلق مي كند ! وجود مبارك حضرت امير فرمود : مي خواهي زندگي طيّب و طاهر داشته باشي ، قانع باش .در آيه سوره مباركه نحل كه فرمود : فلنحي ينّه حياهً طيّ بهً(2)، در نهج البلاغه هم از حضرت نقل شده (3)؛ ذيل اين آيه هم به عنوان تفسير روائي از حضرت نقل شده كه » حيات طيّبه » يعني حيات با ( قناعت ) است .
پدر و مادرها زير بال دخترها و پسرها را بگيرند ، يك . خود پسرها و دخترها هم اوائل، يك زندگي نيمه مستقل داشته باشند، دو . غيور باشند ؛ نه آنها دخالت كنند ، نه اينها دخالت كنند ، سه. از مشورت و نظارت استفاده كنند ، چهار ؛ اين زندگي مي تواند ازدواج را تأمين كند . وگرنه فساد روز افزون خواهد بود . اينچنين نيست كه اگر كسي ازدواج نكرد ، يك تمدّني به انتظار او باشد! جز فساد چيز ديگر نيست . اگر كسي سن ازدواجش را به تأخير انداخت ، اينچنين نيست كه به دروازه بزرگ تمدّن برسد !!نخير، فساد روز افزون مي شود ، ديگر ناچار است غيرت را رها كند . ديگر ناچار است در همان مرز گياهي بماند ! بنابراين ما اگر وجود مبارك سيّدالشهداء را به عنوان پدر قبول كرديم ، حضرت امير را به عنوان پدر قبول كرديم ؛ از اينها عاقلتر ديگر خدا خلق نمي كند، آنها همه اين حرف ها را زدند ؛ بايد بپذيريم . براي اينكه آنها خير ما را مي خواهند ، و راه هم همين است .
پدر و مادرها دخالت نكنند ، زير بال بچه ها را بگيرند ؛ هر كسي بالأخره يك خانه اي دارد ، يك اتاق را با يك وسائلي به پسرش بدهد ، به دخترش بدهد . اگر ما با اين سنّت بخواهيم زندگي كنيم ، موفّقيم . و اگر بخواهيم همه امكانات در طليعه زندگي براي دختر و پسر ما باشد ، وضع همين است كه الآن اين آقايان گزارش مي دهند : 15 ميليون جوان ، دختر و پسر ما داريم كه در آستانه ازدواجند ، و ازدواج نكرده اند واين خطر آساني نيست! اين با موعظه حل نمي شود . اگر خداي ناكرده ،غيرت رخت بر بست ، ديگر با موعظه و نصيحت و امثال ذلك كنترل پذير نيست .
ضرورت بيداري از خواب غفلت به وسيله مرگ ارادي
در روايات ما سخن از النّاس ن ياأ است كه خيلي ها خوابند ؛ ذا ماتوا انتبهوا (4). به ما گفتند : موتوا قبل ان تموتوا (5). قبل از اينكه بميرانند ، بمير و بيدار شو . آدم وقتي بيدار شد ، اطرافش را مي بيند ؛ من كجايم ، چه كار بايد بكنم . اين را مي گويند :« يقظه». اوّلين مرحله ، مرحله يقظه و بيداري است . اگر بيدار شد ، آنوقت مي فهمد چه بايد بكند. در تعبيرات روائي مسأله نوم و يقظه فراوان است ؛ امّا در قرآن كريم سخن از كوري و بينائي است ، كري و شنوائي است ، جهل و علم است .
عدم پايان راه انسان در قبر و حيات دائمي او در « لقاء الله »
فرمود : خيلي ها ناشنوايند ، خيلي ها نابينايند ؛ اصلاً نمي دانند كجا مي روند! اينها خيال مي كنند پايان راه ،قبر است ، در حالي كه قبر و برزخ، اوائل راه است ، مرگ، يك هجرت ويك ميلاد است . تمام بحث هاي عميق، مال بعد از مرگ است ؛ و انسان نمي پوسد ، بلكه از پوست به در مي آيد . اينها را كه نمي داند ! اين خيال مي كند پايان راه ،قبر است . اگر پايان راه، قبر نيست ، پايان، لقاء الله است ؛ مواظب است كه ببيند راهنمايان چه گفتند.
پس اينكه در شعارهاي رسمي ما آمده: ما خونبهاي حسين بن علي را بگيريم ، گذشته از اينكه او امام ماست ، گذشته از اينكه وليّ الهي است ، گذشته از اينكه فرزندرسول الله است ، گذشته از اينكه بايد راهش را ادامه بدهيم و الگوئي براي ما باشد ؛ ( پدر ) ما هم هست . ما با اين عقيده پدري و پسري ،هم ناله مي كنيم ، هم منتقم خون آن حضرتيم .
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با رئيس و مسئولان سازمان ملّي جوانان ، طلاب ، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ 26 / 10 / 1387
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه / حكمت 305 (2) نحل / 97
(3) اشاره به:نهج البلاغه / حكمت 229 (4) بحار الأنوار / 4 / 43
(5) بحار الأنوار / 69 / 59
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود.

 



در مناظره تلويزيوني و با تكيه بر اسناد مطرح شد
شريعتمداري: موسوي با نشان دادن هويت جعلي دست به تقلب 13ميليوني زده است

سرويس سياسي-
مديرمسئول روزنامه كيهان تاكيد كرد من دلايل قطعي دارم كه ماجراي بعد از انتخابات در كشور از بيرون هدايت مي شد و عده اي در داخل از فرمول هاي بيروني پيروي مي كردند.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان در مناظره با مصطفي كواكبيان در برنامه زنده رو به فردا كه از شبكه سوم سيما پخش شد، حركت مردمي در 9 دي را پاسخي به 7 ماه اهانت هاي جريان سازمان يافته دروني و بيروني به مقدسات دانست و گفت: در روز عاشورا دامنه اين اهانت ها به حضرت اباعبدالله و قرآن رسيد و طبيعي بود كه مردم به خشم آمده و ديگر نمي توانستند تحمل كنند و در روز 9 دي به دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي شان نشان دادند كه پاي ارزش هاي انقلاب ايستاده اند.
وي اضافه كرد: من تاكيد دارم كه روز نهم دي يك روز بي نظير در تاريخ كشور ما محسوب مي شود.
كواكبيان نيز با بيان اين كه روز نهم دي هم شاهد برخي رفتارهاي انحرافي بوديم گفت: بايد توجه كرد كه طبق فرمايشات رهبري اين روز يك روز ماندگار در تاريخ كشور شده است و بر اين اساس حركت مردم در روز نهم دي حركتي تحسين برانگيز بود.
وي در ادامه دليل ادامه جريانات پس از انتخابات را افراط گري طرف هاي مختلف دانست و افزود: هم جريان هاي افراطي اين طرف و هم جريان آن طرف مرز نمي خواهند اين ماجرا تمام شود.
مديرمسئول روزنامه مردم سالاري در ادامه حمله به بيوت برخي روحانيون در چند شهر كشور را محكوم كرد و گفت: بايد مر قانون در خصوص عاملان اين مسائل هم اجرا شود اما صدا و سيما هيچ كدام از اينها را نمي گويد.
مديرمسئول روزنامه كيهان در بخش ديگر اين گفت وگو، مقايسه بين برخي اتفاقات مورد اشاره كواكبيان با فتنه اخير را نادرست دانست و عنوان كرد: همانطوري كه رد شدن از چراغ قرمز عملي خطا است و استفاده از بمب اتمي در هيروشيما هم خطا است، اما مقايسه اين دو هم خطاست زيرا، كساني دقيقا با دنباله روي از يك فرمول شناخته شده بيگانه، در مملكت آشوب كردند و براي تضعيف نظام اسلامي گام برداشتند كه حمله به مردم، آتش زدن مساجد، پاره كردن عكس حضرت امام و توهين به اباعبدالله الحسين(ع) از جمله كارهاي آنان بود.
بايد مر قانون در برابر فتنه گران اجرا شود
شريعتمداري با بيان اين كه نبايد از يك زاويه به قضايا نگاه كرد افزود: عده اي به نفع آمريكا و اسرائيل در كشور دست به آشوب و جنايت زدند و جرايم بزرگي مرتكب شدند كه بايد طبق قانون به اين موارد رسيدگي شود.
وي گفت: در جبهه حق هم ممكن است كساني باشند كه آدم خوبي نباشند اما اين دليل نمي شود كه بگوييم اين جبهه ناحق است، و در اين راستا اول بايد اين مرز مشخص شود.
شريعتمداري با بيان اين كه طرح شعار عليه فلسطين در روز قدس پيشنهاد اسرائيلي ها بود افزود: اين سؤال مطرح است كه چرا عده اي در خصوص اين موارد هيچ موضعي نگرفتند.
مديرمسئول روزنامه مردم سالاري در مقابل اظهار داشت: در روز 25 خرداد 2 ميليوني كه با سكوت محض از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي راهپيمايي كردند همگي دوستدار نظام و رهبري بودند ولي عده اي گفتند كه كل اين جريان فتنه گر هستند و وابسته به آمريكا مي باشند.
وي با اشاره به حماسه جاودان 22 خرداد اضافه كرد كساني كه در راي گيري شركت داشتند همه نظام را قبول داشتند و حاضر شدند در گرماي آن روز در صف هاي طولاني منتظر بمانند تا راي دهند.
كواكبيان ادامه داد: من منكر حضور منافقين در حوادث بعد از انتخابات كشور نيستيم چرا كه اين عده به دنبال فرصتي براي رسيدن به اهداف خود هستند.
وي با بيان اين كه من اين دولت را قانوني مي دانم افزود: انتخابات تمام شده است و اين دولت يك دولت قانوني است چرا كه هم رهبري حكم را تنفيذ كرده و هم مجلس مراسم تحليف را به پايان رسانده و هيچ معني ندارد كه بخواهيم دوباره به انتخابات برگرديم.
آيا آتش زدن اموال عمومي اقدام مسالمت آميز است؟!
شريعتمداري نيز در ادامه مناظره تاكيد كرد: آقاي كواكبيان توطئه بيروني در حوادث بعد از انتخابات را قبول دارد و اين را هم مي پذيرد كه افرادي كه شعار ساختارشكنانه سردادند افراد داخلي نيستند و نيز مي گويند كه راهپيمايي 25 خرداد مسالمت آميز بود ولي به اين سؤال پاسخ نمي دهند كه آيا حمله براي خلع سلاح مركز بسيج، آتش زدن چندين مغازه و موتورسيكلت، قتل يك مادر و كودك او، قمه كشي و دهها جنايت ديگر در آن روز اقدام مسالمت آميز بود؟!
وي افزود: بايد توجه كرد كه اعتراضات روز 25خرداد قانوني نبوده و اين سؤال هم مطرح است كه چه كسي اين عده را وارد خيابان كرد و شاهد بوديم كه در صبح روز انتخابات برخي اعلام كردند كه ما پيروزيم و اگر غير از اين اتفاقي افتاد مردم بايد به خيابان ها بيايند.
شريعتمداري تاكيد كرد: من دلايل قطعي دارم كه ماجراي بعد از انتخابات در كشور از بيرون هدايت مي شد و عده اي در داخل از اين مسئله پيروي مي كردند.
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه ما غيب گو نيستيم و در خصوص مسائلي كه پيش بيني كرده بوديم سند و دليل داشتيم و مي ديديم كه هر چيزي را مديريت فتنه در خارج از كشور اعلام مي كرد در داخل عملي مي شد اظهار داشت: روزي كه آقاي خاتمي كانديداتوري اش را اعلام كرد من در يادداشتي نوشتم كه او كانديداي اصلي نيست و نامزد اصلي، موسوي است زيرا مديريت فتنه فرمولش را از قبل اعلام كرده بود.
وي افزود: وقتي نظرات رابرت هلوي و جين شارپ و دوبار ديدار يكي از آقايان با جورج سورس آمريكايي را ببينيم متوجه برخي مسائل مي شويم و اين موارد قابل انكار نيست.
شريعتمداري خاطرنشان كرد: زماني كه اصلاح طلبان آمدند و كميته صيانت از آرا تشكيل دادند ما اعلام كرديم كه اينها از پيروزي در انتخابات نااميدند و بنا دارند كه اعلام نمايند در انتخابات تقلب شده است، همچنين نوشتيم كه اين جريان نياز به يك نماد رنگين دارد و تمام اين اتفاقات به وقوع پيوست.
مدير مسئول كيهان خاطرنشان كرد: وقتي كه آقاي خاتمي وسط ماجرا اعلام كرد كه بهتر است رفراندوم شود، من گفتم اين حرف خاتمي، پيشنهادات مايكل لدين، نومحافظه كار آمريكايي است و يك هفته بعد مايكل لدين اعلام كرد كه اين پيشنهاد، پيشنهاد ما بود ولي خاتمي آن را از ما نگرفته است!
كواكبيان هم در ادامه اين برنامه با تاكيد بر اينكه در ساختار جمهوري اسلامي ايران تقلب امكانپذير نيست گفت: اگر تقلب وجود داشت الان من هم در مجلس نبودم.
وي با بيان اينكه كساني كه در انتخابات وارد شدند بايد تا آخر با پذيرش سازوكار موجود ادامه مي دادند، افزود: البته نبايد يك طرف را معصوم بدانيم و طرف ديگر را وابسته به آمريكا.
نماينده مردم سمنان اضافه كرد: ما با تمام وجود طرفدار رهبري و قانون اساسي هستيم و مي خواهيم كه اين نظام باقي بماند.
كواكبيان با اشاره به اينكه خاتمي ديدارش با سورس را تكذيب كرده اظهار داشت: چرا بايد حرف سورس كه يك صهيونيست است را بپذيريم؟
مسئله فتنه گران
انتخابات نيست
مدير مسئول روزنامه كيهان در پاسخ به ادعاي كواكبيان عنوان كرد: در مورد ملاقات خاتمي با سورس هم من تاكيد مي كنم كه وي با سورس ديدار كرده است و حرف ما براساس سخن آقاي خاتمي است نه سورس و همين الان هم خاتمي مي داند كه من براساس چه سندي اين حرف را مي زنم و خاتمي بعد از ديدار دوم گفته بود كه كار خوبي نكرده است.
شريعتمداري با تاكيد بر پايان يافتن انتخابات اظهار داشت: انتخابات تمام شده و مسائل بعد از آن در واقع مسئله انتخابات نيست، چرا كه شاهد بوديم كه عكس امام(ره) پاره شد و به امام حسين(ع) اهانت شد و در دفاع از آمريكا شعار سر داده شد كه هيچ كدام از اينها به انتخابات ربطي ندارد.
وي گفت: من معتقدم كه يك تقلب 13ميليوني در انتخابات صورت پذيرفته است و در اين راستا آقاي موسوي با معرفي خود به عنوان طرفدار انقلاب و امام و قانون اساسي يك هويت جعلي از خود نشان داد و با اين هويت جعلي كه نظير فروش سكه تقلبي به جاي سكه طلاست 13ميليون راي جمع كرد.
شريعتمداري با اشاره به شعارهاي جريان اصلاح طلب در انتخابات ادامه داد: كساني كه به آقاي موسوي راي دادند به خاطر برخي شعارها و تابلوهايي بود كه وي در ايام قبل از انتخابات مطرح كرد ولي بعد از انتخابات اين شعارها برعكس شد و آنها فهميدند اشتباه كرده اند.
مدير مسئول كيهان با بيان اين مطلب كه ادامه برخي اتفاقات پس از فرمايشات رهبري در نمازجمعه 29 خرداد قابل درك نيست اين پرسش را مطرح كرد كه چگونه مي توان رفتار برخي نخبگان را در اين مدت تعبير كرد و چرا اين افراد اغتشاشگران را محكوم نكردند بلكه با بيانيه هاي خود از آنان دفاع نيز كردند.
وي با اشاره به برخي اقدامات اغتشاشگران و اهانت كنندگان به مقدسات افزود: اصل ماجرا اين است كه ميزان، حال فعلي افراد است. مگر نتانياهو از شما (سران فتنه) به عنوان بزرگترين سرمايه داخل ايران ياد نكرد؟ و مگر اوباما و وزير خارجه اش از شما حمايت نكرد؟
كواكبيان در پاسخ به پرسش مجري كه فيصله دادن ماجرا را در كجا مي بينيد؟ گفت: معتقدم جمعيتي متشكل از نخبگان، نظير مراجع، دانشگاهيان، صاحبنظران و سياستمداران تشكيل شود، چيزي شبيه لويي جرگه افغانستان و مسائل را بررسي و اختلافات را برطرف كنند.
شريعتمداري گفت؛ اين پيشنهاد كه حركت به قهقراست مگر در كشور صاحب نظام و قانون اساسي و مجلس و دولت و دستگاههاي تعريف شده ديگر نيستيم كه پيشنهاد لويي جرگه مي دهيد؟ به نظر من اين پيشنهاد نفي نظام و براي فراري دادن سران فتنه از محاكمه و مجازات است.
متن كامل اين مناظره كه در آن مسائل متعدد روز مطرح شد در شماره هاي آينده كيهان خواهد آمد.
گفتني است بعد از پخش اين مناظره، تقريبا تمامي تلفن هاي موسسه كيهان در اشغال هموطنان از سراسر كشور بود كه ضمن تقدير و ابراز لطف فراوان، خواستار CD مناظره بودند. كيهان براي پاسخ به اين درخواست تلاش مي كند تا CD مناظره را تهيه و تكثير و در اختيار هموطنان عزيز قرار دهد.

 



در بيانيه هيئت دولت تأكيد شد
دستور رئيس جمهور به دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي براي شناسايي عاملان ترور شهيد علي محمدي

هيئت دولت طي بيانيه اي با محكوم كردن ترور مسعود علي محمدي تأكيد كرد كه حسب دستور رئيس جمهور، دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور با استفاده از تمامي امكانات خود در تلاش هستند عاملان اين جنايت را شناسايي نمايند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، در اين بيانيه آمده است: ترور ناجوانمردانه آقاي مسعود علي محمدي استاد دانشگاه تهران، از وارد شدن دشمنان سيه روي ملت ايران به فاز اقدامات كور و جنايت كارانه پرده برمي دارد. عاملان تبهكار اجراي اين جنايت بدانند كه راه گريزي از چنگال عدالت پيش روي آنان نيست و دير يا زود، دست انتقام فرزندان ملت ايران، گريبان آنها را خواهد گرفت. اين بيانيه افزوده است: «آدم ربايي و ترور» پرده هايي از يك توطئه مشترك بر عليه ملت ايران تلقي مي شود. از يك سو مأموران جاسوسي و اطلاعاتي دولت آمريكا در كشورهاي ثالث اقدام به ربودن چند شهروند ايراني و انتقال آنها به آمريكا مي كنند و از سوي ديگر عوامل سرسپرده و خائن او در داخل ايران دست به ترور يكي از شهروندان و صاحب فكر و انديشه مي زنند. هيئت دولت در پايان در بيانيه خود تأكيد كرده است: دولت جمهوري اسلامي ايران اين جنايت سبعانه را به شدت محكوم كرده و شهادت اين استاد معزز دانشگاه تهران را به بازماندگان داغدار او و جامعه علمي و دانشگاهي كشور تسليت مي گويد و اعلام مي دارد كه حسب دستور رئيس جمهور محترم، دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور با استفاده از تمامي امكانات خود و به صورت گسترده در تلاش هستند تا ضمن شناسايي و بازداشت عامل و عاملان اين جنايت، حاميان خارجي آنان را در نزد افكار عمومي جهان رسوا كنند.
شهادت دكتر علي محمدي پرده از چهره كريه دشمنان ايران برداشت
همسر و فرزندان استاد شهيد علي محمدي با صدور بيانيه اي تاكيد كردند: خون شهيد عزيز ما يكبار ديگر پرده از چهره كريه و ضد انساني دشمنان اين مملكت برداشت و نشان داد حقوق بشر و مبارزه با تروريسم، تنها حربه اي براي منزوي كردن كشورهاي مستقل و آزاده است.
در بيانيه همسر و فرزندان دكتر مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران كه روز سه شنبه در حادثه تروريستي در قيطريه به شهادت رسيد، شهادت اين همسر فداكار، پدر مهربان و افتخار جامعه علمي كشور، انسان متعهد، مومن و ولايي كه زندگي خود را وقف علم و پيشرفت كشور كرده بود، به مسئولان و دلسوزان نظام اسلامي و ملت ايران و به خصوص جامعه علمي و دانشگاهي تسليت گفته شده است.
در اين بيانيه، تصريح شده «شهيد علي محمدي ديروز با جهاد علمي و امروز با خون پاك و مطهرش دو پيام به بازماندگان و همكاران خود داد؛ يكي آنكه پيشرفت و توسعه كشور نيازمند تلاش بي وقفه و مجاهدت علمي در عرصه هايي است كه دشمن سعي دارد آنها را در انحصار خود قرار دهد و ديگر آنكه دشمنان سربلندي و پيشرفت ايران عزيز، مدعيان به اصطلاح حقوق بشر و مبارزه با تروريسم و قدرت هاي زورگو و ظالم براي جلوگيري از استقلال ملت ها همچنان نخبه كشي و هدف قرار دادن دانشمندان و نوادر كشورها را در برنامه هاي خود دارند.
خانواده استاد فقيد فيزيك دانشگاه تهران با تاكيد بر اينكه خون شهيد عزيزمان يكبار ديگر پرده از چهره كريه و ضد انساني دشمنان اين مملكت برداشته و نشان داد حقوق بشر و مبارزه با تروريسم فقط حربه اي براي منزوي كردن كشورهاي مستقل و آزاده است، در ادامه بيانيه خود تصريح كرد: آن شهيد با تلاش علمي خود شاگردان بسياري را تربيت كرد كه قطعا راه علمي او را ادامه خواهند داد و ما به چنين همسر و پدر مهربان و فداكار و مومن و جامعه علمي كشور و ملت ايران به وجود چنين استاد فرهيخته و مبرز و چنين فرزندان بزرگ و برنايي افتخار مي كنيم.
در اين بيانيه تاكيد شده است: شهيد علي محمدي با درس و بحث و كرسي خود، دانشگاه تهران را به مدرسه عشق به دين و ميهن و مستعد ساختن ايراني آباد و مستقل تبديل كرده بود و فوران خون اين استاد مظلوم و مبرز، عزم شاگردان و دانشجويان و نخبگان علمي كشور را براي رساندن ايران به قله هاي علم و فناوري جزم تر و نقشه هاي شوم دشمنان را نقش بر آب خواهد كرد. همسر و فرزندان شهيد علي محمدي در پايان بيانيه خود خاطر نشان كردند: اگر چه دشمنان كشور تلاش مي كنند با تحريف حقايق و با فتنه گري، خون اين عزيز سفر كرده را نيز پايمال كنند اما ملت ايران و دانشجويان و اساتيد و جامعه علمي كشور هوشيارتر از آن هستند كه فريب تبليغات شوم آنان را بخورند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14