(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 دي 1388- شماره 19564
 

حديث دشت عشق
آغاز هفته يازدهم ليگ برتر واليبال گل بازي ها در گلستان
اخبار كوتاه از فوتبال
جمعه، آغاز اردوي تيم ملي كشتي آزاد محمدي: ليگ تنها ملاك انتخاب كشتي گيران نيست
ابهام در سلامت انتخابات تنيس چه كسي رئيس مي شود؟!
شروع دور جديد تمرينات تيم ملي هندبال سه ملي پوش خط خوردند
تهديد از نوع علي حسيني: ناگفته هاي مسابقات جهاني وزنه برداري را افشا مي كنم



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي قرباني»
لبيك عاشقانه به رهبر
شهيد «علي قرباني»، سال 1341 در يكي از روستاهاي شهر كوهبنان و در خانواده اي مؤمن و متدين متولد شد.
خصوصياتي كه علي را از ديگر اعضاي خانواده متمايز مي ساخت اخلاق نيكوي او بود. علي آنقدر مهربان بود كه وقتي نصيحتش مي كردند به جان و دل مي شنيد و بكار مي بست. علي در سن 12 سالگي به كاركردن مشغول شد و به خانواده اش در كارها كمك مي كرد و همينطور كه در كار فعال بود سعي مي كرد در مدرسه نيز درسش را خوب بخواند. بعد از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي فعاليت علي در كارها و امور انقلابي بيشتر شد. او در كلاس سوم راهنمايي بود كه تعطيلات تابستاني وارد جهاد سازندگي شد. علي هميشه مي گفت: «كاركردن در جهاد سازندگي كاركردن براي مستضعفان است.» يك سال در جهاد سازندگي فعاليت كرد و به دليل علاقه وافري كه به بسيج و سپاه داشت، پنج شنبه ها را در سپاه فعاليت مي كرد. با تشكيل بسيج به فرمان امام عاشقانه دعوت رهبرش را لبيك گفت و لباس مقدس بسيج را برتن كرد و رهسپار جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد.او سرانجام پس از مجاهدت هاي فراوان در 5/7/1360 در جبهه آبادان به درجه رفيع شهادت نايل شد.

 



آغاز هفته يازدهم ليگ برتر واليبال گل بازي ها در گلستان

اگرچه بيشترين ديدارهاي هفته يازدهم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در تهران برگزار مي شود اما به نظر مي رسد شمالي ها برگزار كننده بهترين ديدارهاي اين هفته باشند.
هفته يازدهم بيست و سومين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با ديدار تيم هاي بانك كشاورزي و برق كرمان در خانه واليبال آغاز شده و با رويارويي تيم هاي پيكان و گل گهر سيرجان به پايان مي رسد. آخرين ديدار اين هفته از رقابت ها نيز به فاصله 3 روز بازهم در خانه واليبال برگزار مي شود تا تهران مثل هميشه پررفت و آمدترين شهر براي ليگ برتري هاي واليبال باشد. با اين تفاوت كه اين هفته ديدارهاي خطه شمالي پرطرفدارتر از همه جا، حتي پايتخت است.
بازرگاني جواهري گنبد- داماش گيلان؛ مصاف اين دو تيم شمالي در استان گلستان «گل» بازي هاي اين هفته است. شاگردان گنبدي خليل آزمون با وجود مشكلات زيادي كه اين مربي از آنها به عنوان بازدارنده ياد مي كند جلوتر از خيلي از تيم هاي تهراني و شهرستاني پيش مي روند. جايي نزديك به ديگر تيم هاي شمالي.
اين تيم امروز با حضور بدون شك چشمگير تماشاگران هميشه حاضرش برگزار كننده يازدهمين ديدار اين فصل خود خواهد بود. چون تيم گيلاني و صدرنشين را روبروي خود مي بيند. بازيكنان داماش پس از هفته ها دوري از صدر جدول رده بندي بالاخره جايگاه اوليه خود در اين جدول دوباره را به دست آوردند. اين تيم بايد به خوبي از عهده شكست حريف شمالي اش برآيد تا خيالش بابت ماندن در صدر جدول راحت تر شود البته اگر تعصب گنبدي ها اين اجازه را بدهد.
به فاصله چند دقيقه پس از آغاز ديدار تيم هاي جواهري بازرگاني گنبد و داماش گيلان، در فاصله اي نه خيلي دور و در آمل ديگر تيم شمالي ليگ برتر ميزباني از پيروزي را آغاز مي كند. كاله با حداقل اختلاف امتياز نسبت به رقيب شمالي خود در رده دوم جدول قرار دارد. اين تيم به خاطر تثبيت موقعيت فعلي و با نيم نگاهي به فراهم شرايط صعود شكست شاگردان اميرحيدري را براي خود متصور شده است.
نارنجي پوشان سايپا نيز برگزار كننده يكي ديگر از ديدارهاي اين هفته از مسابقات در خانه واليبال هستند. غيرقابل پيش بيني بودن مهمترين ويژگي اين روزهاي حريف آنهاست. خراسان رضوي به لطف پيروزي هاي خوبي كه طي هفته هاي گذشته به دست آورد فعلا در ميانه جدول به سر مي برد. و سرانجام اينكه اروميه قعرنشين فردا ميزبان ارتعاشات صنعتي است. شايد اين بازي كمك كند تا اين تيم از قعر جدول جدا شود.
برنامه ديدارهاي هفته يازدهم رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
چهارشنبه 30/10/1388
¤ بانك كشاورزي- برق كرمان (خانه واليبال- ساعت 15)
¤ بازرگاني جواهري گنبد- داماش گيلان (سالن المپيك گنبد- ساعت 25:15)
¤ سنگ آهن بافق يزد- پتروشيمي بندرامام (سالن امام علي بافق- ساعت 16)
¤ كاله آمل- پيروزي تهران (سالن پيامبر اعظم- ساعت 16)
¤ سايپا تهران- خراسان رضوي (خانه واليبال- ساعت 17)
¤ اروميه- ارتعاشات صنعتي ايران (سالن واليبال ارومي- ساعت 17)
¤ پيكان تهران- گل گهر سيرجان (خانه واليبال- ساعت19)
شنبه 3/11/1388
¤ پيكان تهران- خراسان رضوي (خانه واليبال- ساعت 16)
جدول رده بندي: 1- داماش گيلان (21 امتياز- 11 مسابقه)، 2- كاله آمل (20 امتياز- 11 مسابقه)، 3- سايپا تهران (19 امتياز- 11 مسابقه) و...

 



اخبار كوتاه از فوتبال

چهار بازي تداركاتي براي فوتسال تا ارديبهشت 89
تيم ملي فوتسال تا ارديبهشت ماه 89 چهار بازي تداركاتي خواهد داشت. عباس ترابيان رئيس كميته فوتسال گفت: به دنبال موفقيت ايران در مسابقات تداركاتي با تيم ملي بلژيك درصدد هستيم تا ارديبهشت ماه حداقل 4 بازي تداركاتي براي تيم ملي بزرگسالان داشته باشيم كه وقتي تيم ملي ايران به مسابقات جام ملتهاي آسيا در ازبكستان اعزام مي شود با آمادگي كامل به مصاف حريفان خود برود.وي در ادامه بيان كرد: در پي رايزني كه با مسئولان تايلند داشتم مقرر شد تا در هفته آخر فروردين ماه يك تورنمنت 4 جانبه را برگزار كنيم. در اين تورنمنت تاكنون حضور تايلند، ايران و پرتغال قطعي شده است. يك تيم اروپايي ديگر نيز بايد از سوي فدراسيون تايلند اعلام شود.
دلخوري ياوري و استعفا از كميته فني
محمود ياوري از عضويت در كميته فني فدراسيون فوتبال استعفا كرد.
ياوري با اعلام اين خبر گفت: با ارسال نامه اي مكتوب از طريق باشگاه شاهين بوشهر از فدراسيون فوتبال درخواست كردم در وهله اول به خاطر تيم شاهين و نيز به خاطر خود كميته، با درخواست بنده موافقت كنند. وي افزود: ضمن احترامي كه براي مسئولان فدراسيون قائل هستم اما از آنها مي خواهم تا لطف كنند و حداقل تا پايان ليگ امسال استعفايم را بپذيرند.
ياوري در پاسخ به اين سأال كه دليل استعفايتان در بخشي كه به خود كميته مربوط مي شود، چيست، تصريح كرد: بعد از مصاحبه افشين قطبي سرمربي تيم ملي عليه مربيان ايراني و بخصوص كساني كه در كميته فني حضور دارند از جمله بنده، عزم جدي تري براي اين تصميم گرفتم. ما حرف هايمان را در جلسه كميته فني زديم و انتقادها را بيان كرديم. اگر حرف هاي ما در كميته نشنيده گرفته شود تاثيري ندارد، دليلي هم بر ماندن نيست، لذا از كفاشيان تقاضا كردم كه شرايطم را به خصوص نسبت به تعهد اخلاقي و كاري كه در تيم شاهين دارم، درك كند.محمود ياوري روز گذشته نيز در مصاحبه اي تفصيلي انتقادات تندي را متوجه سرمربي تيم ملي كرده بود.
مبعلي جايگزين كاظميان
جواد كاظميان، بازيكن ايراني تيم فوتبال عجمان رسماً به همكاري خود با اين تيم اماراتي پايان داد.روزنامه البيان در شماره ديروز خود خبر جدايي كاظميان از عجمان را منتشر كرد و آورده است: هيئت مديره باشگاه عجمان شب گذشته در جلسه اي رسمي كه با حضور جواد كاظميان و به رياست «خليفه الجراح» برگزار كرد به طور رسمي ارتباط خود را با اين بازيكن ايراني پايان داد.روزنامه اماراتي البيان در ادامه همچنين از انتقال قريب الوقوع ايمان مبعلي به تيم عجمان خبر داده و خاطرنشان كرده است: از سوي ديگر مديريت باشگاه عجمان بررسي هاي خود را براي جايگزيني بازيكني ديگر از قاره آسيا به جاي جواد كاظميان آغاز كرده است. بر اين اساس، عجمان هم اكنون مذاكرات خود را براي به خدمت گرفتن ايمان مبعلي از طريق مذاكره با وكيل وي در ايران آغاز كرده است.
گلايه هاي مديرعامل از بي مهري به استقلال تهران
مديرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: با وجود همه بي مهري هايي كه به استقلال مي شود، در روزهاي آينده بخشي از مطالبات همه عوامل تيم پرداخت خواهد شد. آشتياني در جمع بازيكنان استقلال اظهار داشت : در هفته هاي اخير تمام هم و غم ما تامين بودجه براي پرداخت حق و حقوق شما بوده است و با وجود همه بي مهري هايي كه به استقلال مي شود، سعي كرديم مبلغي تهيه كنيم و در روزهاي آينده بخشي از مطالبات همه عوامل تيم پرداخت خواهد شد. هرگز اصراري بر ماندن در باشگاه استقلال نداشته ام چون به لحاظ مالي نه منفعتي در ماندن برايم بوده و نه ضرري در رفتنم. ازنوع مصاحبه آشتياني مشخص است كه وي رضايتي از شرايط موجود ندارد و انتقادات خود را متوجه نهادي مي كند كه قرار بود در خصوص مشكلات مالي استقلال به اين باشگاه كمك كند.نهادي كه احتمالا نامش سازمان تربيت بدني است.
كولينا بهترين داور تاريخ فوتبال جهان
سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال (IFFHS) از پي ير لوييجي كولينا به عنوان بهترين داور تاريخ فوتبال جهان ياد كرد.كولينا، داور بازنشسته ايتاليايي، با 86 امتياز به عنوان بهترين داور جهان از سال 1987 جهان انتخاب شد. دكتر ماركوس مرك، داور آلماني، با 66 امتياز در رده دوم اين رده بندي قرار گرفت و پيتر ميكلسن دانماركي با 62 امتياز سوم شد.فهرست برترين هاي داوري براساس گزارش ساليانه عملكرد آنها تهيه و ارائه شده است.
مصدوميت شديد روانخواه
اميدرضا روانخواه كه به تازگي از بند مصدوميت رهايي يافته بود و در چند بازي گذشته نيز براي استقلال به ميدان رفت ، در تمرين روز گذشته آبي پوشان از ناحيه پاي چپ به شدت مصدوم شد.قرار است امروز از پاي مصدوم روانخواه عكس ام. آر. آي گرفته شود تا وضعيت و ميزان مصدوميت اين بازيكن مشخص شود.روانخواه بار اول به دليل پارگي رباط صليبي ماهها از فوتبال دور بود و در مرتبه دوم نيز از ناحيه مينيسك دچار پارگي شد و هفته ها دور از ميادين بود.

 



جمعه، آغاز اردوي تيم ملي كشتي آزاد محمدي: ليگ تنها ملاك انتخاب كشتي گيران نيست

اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي آزاد براي شركت در جام جهاني، تورنمنت ياشاردوغو و جام تختي از روز جمعه هفته جاري آغاز خواهد شد.
4 روز بعد از پايان ليگ 88، استارت اردوي آماده سازي تيم ملي از روز 2 بهمن ماه زده خواهد شد و به نظر مي رسد براي حضور در اين رقابت ها در هر وزن نزديك به 3 نفر به اردو دعوت شوند. قرار است نفرات برتر مسابقات قهرماني ايران به جام ياشاردوغو اعزام شوند. جوانان نيز براي شركت در جام جهاني و مسابقات قهرماني آسيا انتخاب شده اند؛ اما حضور در جام تختي با داشتن مجوزهاي لازم، براي بسياري از مدعيان آزاد است.
اما غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد در خصوص معيارهاي كادر فني براي دعوت از ملي پوشان در اين مرحله از اردوي تيم ملي گفت: ليگ تنها معيار و ملاك ما براي انتخاب نمي تواند باشد، يكي از مسائلي كه در ليگ مدنظر ما قرار دارد، آمادگي نفرات است. در كنار اين موضوع خيلي فاكتورها را در نظر مي گيريم و بعد در مورد دعوت از كشتي گيران به اردوي تيم ملي تصميم مي گيريم.

 



ابهام در سلامت انتخابات تنيس چه كسي رئيس مي شود؟!

مجمع انتخاب رئيس جديد فدراسيون تنيس در حالي صبح امروز برگزار مي شود كه برخي كارمندان فدراسيون به عنوان نمايندگان حاضر در اين مجمع حق رأي دارند و برخي اهالي اين رشته نيز برگزاري سالم اين انتخابات را زير سؤال برده اند.
در انتخابات امروز غيبت خاك خورده هاي تنيس به عنوان كانديدا، تأييد نشدن صلاحيت نامزدهاي رياست و از همه مهمتر اعتراض به تخلفات صورت گرفته براي معرفي نمايندگان شركت كننده و صاحب رأي در مجمع انتخابات به شدت نمايان است.
در گزارش خبرگزاري مهر آمده: مجيد شايسته كه از پنج ماه پيش تاكنون سرپرستي فدراسيون تنيس را به عهده دارد به جز برگزاري دو دوره رقابت هاي فيوچرز در زماني كه مديرعامل منطقه آزاد كيش بوده، پيشينه ديگري در اين رشته راكتي ندارد. پس او با اتكا به تجارب همين چند ماه گذشته براي چهار سال رياست فدراسيون تنيس كانديدا شده است. در ميان هشت كانديداي ديگر به جز عباس خزايي كه سابقه رياست تنيس را هم دارد، ديگر كانديداها كمتر سابقه اي از حضور در اين عرصه دارند و چه بسا بدون پيشينه هستند! بي بي صديقه حسيني تنها كانديداي خانم در مجمع انتخابات فدراسيون تنيس است. وي را مي توان در شمار قهرمانان گذشته اين رشته قرار داد. مهرشاد پورسعيد اصفهاني (رئيس كميته پزشكي فدراسيون تنيس)، علي دادگر و بهروز منتقمي (مديركل پيشين تربيت بدني آذربايجان غربي و مدير پيشين تربيت بدني اصفهان و مازندران)، سيد ضياالدين خرمشاهي (رئيس هيئت تنيس كرمانشاه) با تجارب كم تنيسي خود كانديداي احراز پست رياست فدراسيون اين رشته ورزشي هستند. ضمن اينكه ولي فرنام و حسن ايوبي دو كانديداي بدون پيشينه اين مجمع به شمار مي آيند.
معرفي نمايندگان افراد صاحب رأي در مجمع انتخابات فدراسيون تنيس و ادعاي تخلفات صورت گرفته در اين زمينه يكي ديگر از حاشيه هاي مربوط به مجمع انتخابات رئيس هفتم فدراسيون تنيس است كه شك و ترديدهاي برگزاري سالم اين مجمع را تقويت كرده است. حسن ايوبي (يكي از كانديداها) در اين مورد اعلام كرده است كه نفرات به حق و شايسته اي براي نمايندگان بازيكنان، داوران، مربيان و از همه مهمتر باشگاه ها انتخاب نشده اند كه اين كاملا تخلف است و احساس خطر مي شود. اميدوارم مراجع رسيدگي، رياست سازمان، حراست و از همه مهمتر سازمان بازرسي كل كشور با نظارت دقيق تر حواشي اين مجمع و ساير مجامع مشابهي را كه سرپرست دو شغله مثل شايسته و يا كانديدا بازنشسته مثل خزايي و منتقمي دارد را كنترل و بررسي نمايد تا مثل مجمع اسكيت، جودو و كاراته پرحرف و حديث نشود.

 



شروع دور جديد تمرينات تيم ملي هندبال سه ملي پوش خط خوردند

دور جديد تمرينات تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران از امروز در سالن هندبال آغاز مي شود.
ملي پوشان هندبال بزرگسالان ايران كه خود را براي حضور در مسابقه هاي قهرماني آسيا و انتخابي قهرماني جهان در لبنان آماده مي كنند، دور جديد تمرين هاي خود را با حضور 22 بازيكن در تالار هندبال ازسر مي گيرند.
در تمرينات جديد تيم ملي رحيم مؤمن زاده، ايمان احسان نژاد و امين كاظمي با نظر كادر فني تيم ملي از تركيب خط خوردند و مجيد رحيم زاده، احسان ابوئي، علي تاج بخش و سعيد پورقاسمي دعوت شدند.هاني زماني ديگر ملي پوشي است كه در دور جديد تمرين ها حضور خواهد داشت. اين ملي پوش به خاطر مصدوميت در مراحل قبلي حضور نداشت و همراه تيم به تركيه و گرجستان نرفت. 22 ملي پوشي كه در اردو حضور دارند زيرنظر يوري كديوف به عنوان سرمربي تمرين مي كنند.
از اين ملي پوشان در پايان 16نفر به مسابقه هاي قهرماني آسيا اعزام خواهند شد. مسابقه هاي آسيايي لبنان از 19بهمن تا يكم اسفند در بيروت برگزار خواهد شد.

 



تهديد از نوع علي حسيني: ناگفته هاي مسابقات جهاني وزنه برداري را افشا مي كنم

وزنه برادر تيم مناطق نفت خيز جنوب گفت: اميدوارم ديدار سرپرست فدراسيون با تاماش آيان نتيجه بخش باشد، درغيراينصورت ناگفته هاي رقابت هاي جهاني كره جنوبي را افشا خواهم كرد.
سعيد علي حسيني در خصوص وضعيت فعلي خود اظهار داشت: خوبشختانه مصدوميتم برطرف شده و در حال حاضر نيز از شرايط خوبي برخوردار هستم و خود را براي پيكارهاي جهاني 2010 تركيه آماده مي كنم. براي شركت در مسابقات ليگ وزنه برداري،2 هفته به طور كامل تمرين كردم و در هفته هفتم براي مناطق نفت خيز جنوب به ميدان رفتم و در يك ضرب 180كيلوگرم و دو ضرب 215كيلوگرم را به ثبت برسانم.
وي يادآور شد: باتوجه به صدرنشيني مناطق نفت خيز در جدول رده بندي ليگ، اميدوارم در هفته پاياني بتوانيم قهرمان اين دور را به خود اختصاص دهيم.
علي حسيني در خصوص سفر رضازاده به مجارستان و ديدار با رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري گفت: اميدوارم وي در ديدار با تاماش آيان به نتايج خوبي برسد و دست پر به ايران بازگردد، اما اگر اين طور نباشد ناگفته هايي از مسابقات وزنه برداري جهاني كره جنوبي دارم كه آنها را فاش خواهم كرد.
در پايان مسابقات جهاني وزنه برداري كره جنوبي شايعاتي زيادي مبني بر دوپينگي بودن علي حسيني در رسانه ها منتشر شد و تاكنون نيز از سوي فدراسيون جهاني هيچ پاسخ مثبتي به وضعيت اين ملي پوش ايراني ارائه نشده و اهالي ورزش منتظر مذاكرات نهايي رضازاده و آيان در بوداپست هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14