(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 دي 1388- شماره 19564
 

هواي پاك مي خواهيد دوچرخه سوار شويد
مراسم روز هواي پاك
شهاب الدين صدر: مردم بيش از 50 درصد بهاي دارو را مي پردازند
نوزاد يك روزه اصفهاني عضو بسيج شد
رئيس پليس ترافيك راهور خبر داد توقف روزانه 750 خودرو آلاينده در تهران
خيابان ري فروكش كرد
بانك جهاني اعلام كرد 8 ميليارد دلار خسارت سالانه آلودگي هواي ايران
به دستور بازپرس دادسراي كاركنان دولت دفتر هفته نامه هاي همت و موج انديشه پلمب شد
زنداني فراري در چالوس 3 دستگاه خودرو دزديد
آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت هاي قديمي
بازپرس دادسراي جرايم پزشكي خبر داد پلمب 7 مغازه در منطقه دربند
هشدار وزارت بهداشت در مورد آي يو دي تقلبي
مسجدالاقصي در معرض خطر ريزش
اتهام برده داري براي همسر نتانياهو
سيل استان هاي مصر را در هم ريخت



هواي پاك مي خواهيد دوچرخه سوار شويد

رئيس جمهور گفت: امروز حفاظت از محيط زيست و تلاش براي ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي يك وظيفه عمومي است.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسمي با عنوان «هواي پاك، آسمان آبي، افزود: محيط زيست يك مجموعه به هم پيوسته و يكپارچه است و همه اجزاي آن در حلقه هاي دقيق، به هم پيوسته هستند تا زمينه هاي زندگي بشر و رشد آن فراهم شود.
وي ادامه داد: در فرهنگ ما صيانت از محيط زيست بالاترين ارزش ها را دارد. در دستورات ديني ما شكستن يك شاخه درخت مانند شكستن بال فرشتگان است.
رئيس جمهور افزود: در 100 سال اخير چند نگاه با هم تطبيق شد و دست به دست هم داد تا محيط زيست متلاشي شود. يك نگاه لاابالي بود؛ به اين شكل كه برخي افراد و گروه ها دريافت درستي از محيط زيست نداشتند و دست به تخريب آن مي زدند. وقتي هم كه به آن ها اعتراض مي كرديم مي گفتند اي بابا! اين كه مهم نيست. البته سهم الاابالي ها در تخريب طبيعت زياد نيست.
وي ادامه داد: برخي ديگر هستند كه نگاهي جزئي نگر دارند و خيال مي كنند كه آثار تخريب متوجه آن ها نيست. از سوي ديگر هم فكر مي كنند كه طبيعت قدرت پالايش و تصفيه نامحدود دارد. نگاه خطرناك تري هم هست كه بايد آن را بشناسيم و آن نگاه اومانيستي به انسان است. اين نگاه منجر به شكل گيري نظام اقتصادي سرمايه داري شده است كه اساس آن بر مسابقه بي پايان در جامعه براي مصرف بيشتر گذاشته شده است. شعار اين نظام، توليد بيشتر براي مصرف بيشتر است. همين نظام است كه در آمريكا 25 درصد آلودگي هاي زيست محيطي را ايجاد مي كند؛ در حالي كه كل جمعيت آمريكا 5 درصد كل جمعيت جهان است.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه در گذشته جامعه ايران و در اعماق فرهنگ عمومي مردم، صيانت از محيط زيست، حضور جدي و تعيين كننده داشته است يادآور شد: مردم هرجا كه مي خواستند در محيط زيست دخالت كنند، آن را به نوعي دقيق و سازگار با محيط زيست معرفي مي كردند. بر همين اساس است كه مي بينيم معماري ايران يكي از افتخارآميزترين و پيشرفته ترين مهندسي ها را دارد. پل هاي قديمي، ساختمان هاي قديمي و شبكه هاي آبياري را كه ببينيد متوجه مي شويد.
وي در بخش ديگري از سخنانش بر ترويج فرهنگ دوچرخه سواري تاكيد كرد و گفت: ما بايد به دنبال استفاده از كارهايي كه آلودگي در شهرها ايجاد نمي كند، مانند دوچرخه سواري باشيم. صنايع ما بايد دوچرخه هايي با قيمت ارزان در اختيار مردم قرار دهند. حتي اسكيت سواري هم از اين منظر يك وسيله نقليه است كه البته بايد مسائل امنيتي آن را هم در نظر گرفت. امروز حفاظت از محيط زيست و تلاش براي ارتقاي شاخص هاي زيست محيطي يك وظيفه عمومي است. كسي كه مخفيانه درختي را قطع مي كند بايد بداند كه در مسابقه اي شركت كرده كه خود بازنده است. گاز سوز كردن اتومبيل ها بايد ادامه يابد و افزايش ناوگان عمومي اعم از اتوبوس هاي شهري و ناوگان ريلي بايد تداوم پيدا كند.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به شرايط زيست محيطي تهران نيز گفت: در محيط هايي مانند تهران فضا محدود است و جمعيت بالا در اين شهرها خارج از ظرفيت آن است. من از كساني كه مي توانند به شهرهاي ديگر براي زندگي بروند استدعا دارم كه اين كار را بكنند. تهران با جمعيت 10 ميليون نمي تواند نفس بكشد.
احمدي نژاد هم چنين گفت: توسعه فضاهاي سبز بايد در دستور كار دائمي همه نهادها باشد. در سال هاي گذشته در تهران فضاي سبز رشد داشته است اما هنوز هم نياز داريم. ما بايد سالانه 500 ميليون نهال بكاريم. اين سياست در دولت نهم شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. از سوي ديگر بايد از جنگل ها و مراتع خود صيانت كنيم.
وي درباره شهرسازي نيز گفت: طراحي هاي شهري در كشورمان مانند بسياري از كشورهاي ديگر جهان، خود مخرب است. فشردگي جمعيت در يك محيط باعث افزايش آلايندگي مي شود؛ در حالي كه در ايران با وسعتي كه داريم همه ايراني ها مي توانند در خانه هاي ويلايي زندگي كنند. از اين نظر زمين كم نداريم.
رئيس جمهور در بخش پاياني سخنان خود نيز از جنگل بانان و حافظان محيط زيست درخواست كرد كه در انجام وظيفه خود به هيچ وجه كوتاهي كنند. و در عين حال گفت: من از تمام دستگاه هاي دولتي مي خواهم كه در تصميمات خود بر حفاظت از محيط زيست توجه جدي كنند. برخي عناصر در نظام سرمايه داري مي خواهند با به خطر انداختن سلامت ملت ها جيب هاي خود را پر كنند؛ در حالي كه بايد استانداردهاي لازم در حفاظت از محيط زيست و سلامت افراد حفظ شود. به اميد روزي كه همه روزها و همه نقاط جهان روز پاك باشد.

 



مراسم روز هواي پاك

صبح ديروز با دوچرخه سواري رئيس جمهوري و رئيس سازمان محيط زيست در محل پارك پرديسان برگزار شد.
در ساعات اوليه اين مراسم محمود احمدي نژاد رئيس جمهور همراه با ساير وزرا و معاونان خود با پوشيدن لباس ورزشي در يك حركت نمادين اقدام به دوچرخه سواري و پياده روي كردند.
در ادامه اين مراسم رئيس جمهور به همراه رئيس سازمان محيط زيست از تمبر هواي پاك كه با تصويري از اسقاط موتورسيكلت هاي دو زمانه همراه بود پرده برداري كرد.

 



شهاب الدين صدر: مردم بيش از 50 درصد بهاي دارو را مي پردازند

رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس، گفت: صنعت بيمه و علم بيمه گري بايد «مشتري مداري» و رفاه حال مردم و بيماران را سرلوحه كار خود قراردهد و با توجه به ناكارآمدي بيمه هاي موجود در حوزه سلامت، ضروري است دولت حمايت و پشتيباني لازم را از اعتبارات بيمه ها داشته باشد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي، دكتر سيد شهاب الدين صدر در تشريح پوشش اقلام دارويي توسط بيمه ها گفت: با توجه به اينكه همه داروها تحت پوشش بيمه اي قرار ندارند بنابراين بيش از 50 درصد قيمت متوسط دارو را مردم پرداخت مي كنند.
وي ادامه داد: براي پايين آوردن سطح هزينه هاي بيماران، بيمه ها بايد همه اقلام داروئي ضروري را تحت پوشش قراردهند.
رئيس سازمان نظام پزشكي كشور نگاه بيمه ها را تجاري دانست و گفت: بيمه ها نبايد صرفا با نگرش اقتصادي و تجاري به حوزه سلامت و بهداشت و درمان نگاه كنند. در حال حاضر وجود چنين ديدگاهي باعث شده هزينه هاي دارو به عنوان يك مشكل و يك معضل براي بيمار مطرح شود حال اينكه 95 درصد از داروهاي مورد نياز كشور در داخل توليد مي شود ولي عمدتا بيمه ها همه اقلام داروئي ضروري و مورد نياز بيماران را تحت پوشش قرار نمي دهند.
دكتر صدر افزود: در حال حاضر مردم در مقابل پرداخت قيمت داروهاي مورد نياز خود تحت فشار زيادي قرارگرفته اند كه بيمه ها بايد اين بار را از دوش مردم بردارند.

 



نوزاد يك روزه اصفهاني عضو بسيج شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نوزاد يك روزه اصفهاني عضو نيروي مقاومت بسيج شد.
«محمد باغباني» نوزاد يكروزه اصفهاني پس از تولد به عضويت پايگاه شهيد بهشتي مسجد حضرت زينب(س) اصفهان درآمد.
«محمدرضا باغباني» پدر اين نوزاد گفت: با عضويت فرزند يكروزه ام در بسيج به دشمنان انقلاب اسلامي اعلام مي كنم كه به لطف خدا و در سايه امام زمان(عج)، نظام جمهوري اسلامي پابرجاست.

 



رئيس پليس ترافيك راهور خبر داد توقف روزانه 750 خودرو آلاينده در تهران

رئيس پليس فرماندهي كنترل ترافيك راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: روزانه 700 تا 750 دستگاه خودرو به دليل نداشتن معاينه فني، نقص فني و نيز دودزا بودن توسط پليس اعمال قانون و توقيف مي شود.
سرهنگ سعيد اسماعيلي افزود: اين خودروها برابر ماده 10 قانون اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي، پس از اعمال قانون و اخذ پلاك خودرو از سوي پليس توقيف و به پاركينگ منتقل مي شوند.
رئيس پليس مركز فرماندهي كنترل ترافيك راهور تهران، جريمه نقص دودزا بودن خودرو را 200 هزار ريال و نداشتن برگه معاينه فني را 70 هزار ريال اعلام كرد.
وي اظهار داشت: تا زماني كه نقص فني خودرو برطرف نشود، خودرو در توقيف پليس باقي خواهد ماند.
به گزارش ايرنا، رئيس پليس مركز كنترل ترافيك راهور تهران همچنين افزود: خودروهاي دودزا با دريافت پلاك تعميرگاهي از سوي پليس، مكلفند تا بسرعت اقدام به رفع نقص فني وسيله نقليه خود براي پيشگيري از انتشار دود بيشتر در هوا از طريق معاينه فني و يافتن معايب خودرو كنند.
سرهنگ اسماعيلي همچنين از شهروندان خواست تا براي كاهش آلودگي هوا بحث معاينه فني خودرو را جدي بگيرند و بصورت دوره اي اقدام به اين امر كنند.

 



خيابان ري فروكش كرد

به علت گودبرداري نامناسب يك ساختمان، صبح ديروز چندين مغازه در خيابان ري فرو ريخت.
به گزارش سازمان آتش نشاني، عمليات گودبرداري در زميني به وسعت سه هزار متر مربع و به عمق 15 متر از مدتي پيش در خيابان ري بعد از پل ري انجام گرفته بود كه ساعت 6 و 30 دقيقه بامداد سه شنبه قسمت شرق و پياده روي مجاور محل گودبرداري فروكش كرد و باعث ريزش آوار در فروشگاه، خيابان و پياده رو شد.
بنابر اين گزارش آتش نشانان ايستگاه 3 و گروه نجات 9 به محل حادثه روانه شدند و با به كارگيري تجهيزات ويژه ايمني و نجات محل حادثه را آواربرداري و ايمن سازي كردند.
به گفته مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني با توجه به اينكه منطقه مذكور تجاري بوده است احتمالا اين حادثه تلفات انساني نداشته است.

 



بانك جهاني اعلام كرد 8 ميليارد دلار خسارت سالانه آلودگي هواي ايران

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهرداري تهران به نقل از آخرين آمار بانك جهاني گفت: خسارت آلودگي هواي كشور سالانه 8 ميليارد دلار است.
به گزارش خبرنگار كيهان يوسف رشيدي با اشاره به تأثير منفي آلاينده ها بر محيط زيست و بدن انسان اظهار داشت: تركيب ماده اي مثل مونواكسيدكربن با خون موجب اختلال در اكسيژن رساني شده و در صورت افزايش ميزان غلظت حتي منجر به مرگ مي شود و تركيب آن با آب نيز خاصيت اسيدي پيدا كرده و مي تواند در بافت هاي بدن و به ويژه ريه تأثير منفي برجاي بگذارد.
وي تصريح كرد: طبق آمار بانك جهاني، كشور ما سالانه حدود 8 ميليارد دلار خسارت، بابت آلودگي هوا متحمل مي شود.
وي با ذكر اينكه اگر عدد مذكور را با رقم واردات سوخت جمع كنيم، زيان كشور از اين بابت هم برابر مي شود، افزود: بهبود حمل و نقل عمومي كه باعث كاهش ترافيك و آلودگي هوا خواهد شد، استفاده از سوخت مناسب كه مي تواند آلاينده كمتري را وارد جو كند و توليد خودروهاي مناسب با آلايندگي كمتر، سهم به سزايي در كاهش آلودگي هوا دارند.
رشيدي با اشاره به اينكه 75 تا 85 درصد آلودگي هواي تهران مربوط به گاز مونواكسيدكربن به دليل تردد بيش از حد وسايل نقليه است، گفت: البته به اين دليل آلاينده هاي ديگري مانند اكسيد ازت نيز در هواي تهران وجود دارد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با بيان اينكه تمام خودروها به طور نسبي در آلودگي هوا نقش دارند، يادآور شد: پايتخت از ابتداي سال جاري 37 روز هواي آلوده تر از حد استاندارد و تنها 15 روز هواي پاك داشته است.

 



به دستور بازپرس دادسراي كاركنان دولت دفتر هفته نامه هاي همت و موج انديشه پلمب شد

دفتر هفته نامه هاي «همت» و «موج انديشه» به دستور بازپرس شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت پلمب شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد: دادستان عمومي و انقلاب تهران پيشتر از نشريه همت براساس بند 8 و 11 از ماده 6 و بند دال از ماده 7 قانون مطبوعات به اتهام افترا و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي اعلام شكايت و براساس تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات دستور توقيف آنرا صادر كرده بود كه مراتب براي اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ شد.
اين گزارش افزود: علي رغم دستور قضايي صادره، نشريه مذكور بار ديگر منتشر شد كه در پي اين اقدام بازپرس شعبه نهم متعاقب اعلام جرم دوباره مدعي العموم، دستور پلمب دفتر نشريه را صادر كرد و مدير مسئول آن تحت تعقيب قرار گرفت.
گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران اضافه كرد: نشريه موج انديشه نيز در تازه ترين شماره خود با الگوبرداري از شيوه هفته نامه همت، مبادرت به انتشار مطالب كذبي كرد كه با اعلام جرم مدعي العموم عليه آن، بازپرس شعبه نهم دادسراي كاركنان دولت با استناد به تبصره 2 ماده 33 و بند دال ماده 7 قانون مطبوعات، دستور داد دفتر اين نشريه پلمب شود و دستور صادره توسط نيروي انتظامي اجرا شد.
اين گزارش هم چنين حاكيست طبق دستور بازپرس پرونده، مدير مسئول نشريه موج انديشه نيز تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.

 



زنداني فراري در چالوس 3 دستگاه خودرو دزديد

ساري- خبرنگاركيهان:
يك زنداني فراري پس از ارتكاب سه فقره سرقت خودرو درچالوس به دام پليس افتاد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: پيگيري پليسي اين ماجرا پس از كشف 3 دستگاه خودروي بي صاحب در حاشيه شهرچالوس صورت گرفته است.
سرهنگ پاسدار رمضان قاسمي گفت: با بررسي نحوه سرقت اين خودروها مأموران به يك سارق حرفه اي متواري مظنون شده و او را حين استعمال موادمخدر در مخفيگاهش دستگير كردند.
وي با اشاره به اعتراف اين سارق حرفه اي به ارتكاب جرم سرقت خودروهاي مذكور با همدستي سارق ديگري افزود: اين متهمان با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شده اند.

 



آغاز طرح تعويض پلاك موتورسيكلت هاي قديمي

طرح تعويض پلاك موتورسيكلت هاي قديمي از امروز در تهران آغاز مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، معاون فني و مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا گفت: اين طرح از دهم بهمن در شهرستان هاي تبريز، شيراز، اصفهان، مشهد، اهواز و كرج و در ساير شهرها نيز از اول اسفند آغاز مي شود.
سرهنگ ضياءالدين افزود: همچنين امروز هرگونه نقل و انتقال و خريد و فروش موتور سيكلت، منوط به تغيير پلاك و دريافت پلاك ملي است.
سرهنگ ضياء الدين افزود: طرح تعويض پلاك موتورسيكلت هاي قديمي از اول ارديبهشت سال آينده اجباري مي شود.
وي گفت: موتورسيكلت هايي كه نخستين اعداد سمت راست پلاك آنها يك و دو است از يكم ارديبهشت تا يك مرداد، موتورسيكلت هايي كه نخستين اعداد سمت راست پلاك آنها سه و چهار است از اول مرداد تا اول آبان، موتورسيكلت هايي كه نخستين اعداد سمت راست پلاك آن ها پنج و شش است از اول آبان تا اول بهمن و موتورسيلكت هايي كه نخستين اعداد سمت راست پلاك آنها هفت و هشت است از اول بهمن تا اول ارديبهشت سال نود فرصت دارند تا براي تغيير پلاك اقدام و پلاك ملي دريافت كنند.معاون فني و مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا افزود: دارندگان موتورسيكلت هاي پلاك قديمي براي دريافت پلاك ملي بايد به مراكز راهنمايي و رانندگي و يا دفاتر خدمات نقل و انتقال مراجعه كنند.
سرهنگ ضياءالدين گفت: هدف از تغيير پلاك موتورسيكلت ها يكسان سازي، مشخص شدن موتورهاي سرقتي، پلاك هاي مختوش، پالايش اطلاعات موتورسيكلت ها، تكميل بانك اطلاعاتي و ارائه خدمات يكسان به دارندگان موتورسيكلت ها است.
معاون فني و مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا گفت: از اول تير امسال همه موتورسيكلت هاي توليد و يا وارداتي پلاك ملي گرفته اند كه تعداد آنها 410 هزار دستگاه است.
وي با بيان اينكه در كشورها 328 كارخانه توليدكننده موتورسيكلت و يا شركت واردكننده موتور فعال است، افزود: موتورسيكلت هاي توليدي و يا وارداتي بايد 16 استاندارد مشخص شده داشته باشند تا پلاك به آنها تعلق گيرد، اگر اين استانداردها را نداشته باشند، شماره گذاري نخواهند شد.
سرهنگ ضياء الدين گفت: در حال حاضر بيش از 7 ميليون و 750 هزار موتورسيكلت در كشور وجود دارد كه بايد پلاك آنها به پلاك ملي تبديل شود.
وي افزود: مدارك موردنياز براي تغيير پلاك عبارتند از سند مالكيت، سند هويتي مالك، بيمه نامه، گواهي عدم خلافي و ارائه اصل فيش بانكي به مبلغ 70000 ريال است و پلاك در حدود نيم ساعت تغيير و تحويل مالك موتور خواهد شد.معاون فني و مهندسي و خدمات ترافيك پليس راهور ناجا گفت: اگر دارندگان موتورسيكلت هاي پلاك قديمي در مدت مشخص شده مراجعه نكنند، موتور آنها توقيف خواهد شد.

 



بازپرس دادسراي جرايم پزشكي خبر داد پلمب 7 مغازه در منطقه دربند

بازپرس شعبه ششم دادسراي جرايم پزشكي با اشاره به صدور دستور پلمب هفت مغازه به لحاظ توزيع محصولات غذايي سرطان زا در منطقه تفريحي دربند گفت: اين مغازه داران به دادسرا احضار مي شوند.
ابوالحسن رضايي در اين باره اظهار كرد: با شكايت معاون غذا و دارو دانشگاه شهيد بهشتي مبني بر عرضه محصولات غذايي حاوي رنگ مصنوعي و مواد غيربهداشتي سرطان زا موضوع بررسي و دستور پلمب 7 باب مغازه در منطقه تفريحي دربند صادر شد.
وي با بيان اين كه اين مغازه داران لواشك، ذغال اخته، قره قروت و محصولات غيربهداشتي، حاوي رنگ مصنوعي توزيع مي كردند، گفت: اين مغازه داران به اتهام افزودن غيرمجاز در محصولات غذايي حاوي رنگ مصنوعي احضار خواهند شد و به زودي در راستاي اجراي دستور قضايي، مغازه هاي آن ها پلمب مي شود.
به گزارش ايسنا، بازپرس شعبه ششم دادسراي جرايم پزشكي در ادامه افزود: اين مغازه داران به توصيه ها و تذكرات مركز بهداشت منطقه توجهي نكرده اند.

 



هشدار وزارت بهداشت در مورد آي يو دي تقلبي

رئيس اداره تنظيم خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با هشدار اين موضوع كه «آي يو دي» هاي تقلبي در بازار مشاهده شده است، گفت: مردم و متخصصان زنان و مامايي «آي يو دي» را فقط از داروخانه ها خريداري كنند.
دكتر «محمد اسلامي» افزود: با هماهنگي بعمل آمده از سوي معاونت هاي سلامت و غذا و داروي وزارت بهداشت توزيع آي يو دي فقط در داروخانه ها انجام و از طرف آنها فروخته مي شود.
وي با بيان اينكه مصرف آي يو دي در بخش خصوصي حدود 100هزار دستگاه در سال است، اظهار داشت: شركت هاي واردكننده آي يو دي موظف شدند براي ايمن شدن اين زنجيره محصولي را كه وارد مي كنند در اختيار شركت هاي پخشي بگذارند كه اين شركت توانايي بالايي براي توزيع گسترده در داروخانه ها در سطح كشور داشته باشد.
به گزارش ايرنا اسلامي توضيح داد: همچنين از سه ماه گذشته دستگاههاي دولتي را موظف به تامين آي يو دي هاي سالم و استاندارد كرده ايم تا اين زنجيره ايمن را در سراسر كشور گسترش دهيم.

 



مسجدالاقصي در معرض خطر ريزش

منابع فلسطيني اعلام كردند: منطقه «وادي حلوه» در سلوان به علت حفاري هاي مداوم در مناطق اطراف مسجدالاقصي فروريخته است.
منابع فلسطيني اعلام كردند: حفاري هايي كه اسرائيل در بيت المقدس داشته، موجب فروريختن بخش هايي در خيابان سلوان كه در 300 كيلومتري مسجدالاقصي قرار دارد، شده است.
جواد صيام، عضو كميته دفاع از منطقه وادي حلوه، گفت: فروپاشي در مناطق روي تونل هايي رخ داده كه اسرائيلي ها آنها را حفر كردند و حفاري هاي ديگري نيز ازسوي اسرائيلي ها صورت مي گيرد.
صيام اشاره كرد: بر اثر اين حفاري ها، يك كاميون به طور كامل نابود شده و به يك كودك فلسطيني نيز آسيب رسيد.
همچنين موسسه اوقاف و ميراث الاقصي نيز نسبت به فروريختن هاي مكرر در بيت المقدس هشدار داد و اعلام كرد: وقوع چنين فرو ريختن هايي به خاطر وجود شبكه تونل هايي است كه اسرائيلي ها در زير شهرك سلوان تا زير مسجدالاقصي و اطراف آن حفر كردند و حفاري ها همچنان ادامه دارد.
براساس گزارش سايت شبكه الجزيره، اين موسسه اعلام نمود، اطلاعاتي در دست است كه نشان مي دهد اسرائيلي ها حفاري اين تونل ها را براي ارتباط دادن آن با شهرك قديمي بيت المقدس و زير مسجدالاقصي سرعت بخشيده اند و همچنين تلاش در جهت شهرك سازي و يهودي سازي سلوان و اطراف مسجدالاقصي را گسترش داده اند.مركزحقوق اجتماعي و اقتصادي بيت المقدس نيز اعلام كرد: فرو ريختن جديدي كه رخ داده در ادامه سلسله فرو ريختن هايي است كه در سال گذشته رخ داد كه در يكي از آنها 17 دانش آموز فلسطيني زخمي شدند.تيسير التميمي، قاضي القضات فلسطين نيز اعلام كرد: در ديوارهاي مسجد الاقصي ترك هاي خطرناكي ايجاد شده است.
وي گفت: اين حفاري ها و تونل هاي حفر شده موجب نابودي مسجدالاقصي مي شود.

 



اتهام برده داري براي همسر نتانياهو

يك شهروند رژيم صهيونيستي از «سارانتانياهو» همسر نخست وزير رژيم صهيونيستي به خاطر برده داري از وي به دادگاه شكايت كرد.
به گزارش روزنامه جروزالم پست چاپ تل آويو، «ليليان» يك زن كارمند اسرائيلي در شكايتي كه به دادگاه تل آويو تسليم كرده، اعلام نموده است كه «سارا نتانياهو» همسر نخست رژيم صهيونيستي اقدام به برده داري از وي مي كرده است.بنابراين گزارش، اين شهروند اسرائيلي در شكواييه خود اعلام كرده است كه سارا نتانياهو وي را تحقير مي كرده كه تحقير و برخورد با وي به مثابه يك برده، موجب تضعيف شرايط روحي و رواني وي شده است.ليليان با اشاره به اينكه خواستار 374 هزار و 359 شيكل غرامت شده، اعلام كرده 50 هزار شيكل از اين مبلغ، مربوط به تحمل فشارهاي ناشي از ضربه عاطفي از همسر نتانياهوست.
هرچند دفتر نخست وزيري رژيم صهيونيستي در مقام دفاع از همسر نخست وزير اين رژيم برآمده و از رسانه هاي اسرائيلي خواسته اين موضوع را به گونه ديگري منتشر كنند ولي شاكي بر شكايت خود تا تحقق خواسته اش پافشاري كرده است.
گزارش شبكه ايران حاكيست كه افكار عمومي اسرائيل همواره شاهد فساد اخلاقي و مالي سران صهيونيستي بوده است. موشه كاتساف رئيس سابق رژيم صهيونيستي به جرم فساد اخلاقي مجبور به كناره گيري از سمت خود شده است كه هم اكنون درگير برگزاري دادگاه خود است. تزيپي ليوني وزير امورخارجه سابق اين رژيم نيز متهم به فساد مالي است؛ ضمن اينكه هياهو در مورد روابط وي با كاندوليزا رايس وزير امورخارجه سابق آمريكا نيز مدتي در فلسطين اشغالي جنجال آفريد.علاوه بر اين، ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي نيز سال گذشته به جرم چندين فقره فساد مالي مجبور به استعفا شده است.

 



سيل استان هاي مصر را در هم ريخت

جاري شدن سيل در چند استان مصر صدها آواره و دهها زخمي برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري رويترز از قاهره، يك منبع وابسته به اتاق عمليات در دولت مصر گفت تازه ترين آمارها حاكي از جان باختن دوازده نفر و زخمي شدن سي وهفت نفر و تخريب صدها خانه است.
مصطفي السيد استاندار اسوان گفت، سيل در روستاي ابوالريش در اين استان موجب مرگ دو زن و زخمي شدن يك كودك و يك زن ديگر شد و بيش از چهل باب منزل را ويران كرد.
وي افزود، روستاي ابوالريش بين روستاهاي نزديك به مركز استان اسوان متحمل بيشترين خسارت شده است زيرا بسياري از خانه ها از گل ساخته شده است.
همچنين بر اثر سيل، فرودگاههاي بين المللي اسوان و ابوسمبل به طور موقت بسته شدند.
مجدي راضي سخنگوي دولت مصر گفت يك شهروند انگليسي بر اثر واژگون شدن قايق بادباني اش در رودخانه نيل در استان اسوان جان باخت و چهار گردشگر ديگر از جمله دو شهروند چيني از اين حادثه جان به دربردند. همچنين جاده ها و شبكه برق استان اسوان بر اثر سيل به شدت آسيب ديد.
به گفته مسئولان مصري، دكلهاي بزرگ برق در جنوب مصر بر اثر سيل سقوط كرد.
مجدي القبيصي استاندار بحرالاحمر نيز از كشته شدن دو كودك و زخمي شدن چهارده نفر ديگر بر اثر دو حادثه ناشي از سيل در اين استان خبر داد كه موجب توقف رفت و آمد در جاده ها و بسته شدن فرودگاه بين المللي الغردقه به مدت شش ساعت شد. وي افزود، ارتفاع آب در خيابانهاي الغردقه به حدود سي سانتي متر مي رسد. پنج اسكله نيز به علت شرايط نامناسب جوي در استان بحرالاحمر زير آب رفت.
منابع امنيتي اعلام كردند سيل موجب قطع جاده ها و شبكه هاي ارتباطي در مركز شبه جزيره سينا شد و يك ميني بوس حامل مردم عادي و نيروهاي پليس را با خود برد ولي بدوي ها مسافران ميني بوس را نجات دادند.
به گفته اين منابع، سيل همچنين دو خودرو نظامي اسرائيلي را با خود تا مسافت پنجاه متر به داخل خاك مصر برد و بخشهايي از حصار مرزي بين مصر و اسرائيل را تخريب كرد. خودروهاي اسرائيلي بعدا به پليس مرزي اسرائيل تحويل داده شد.شاهدان گفتند، سيل از منطقه وادي الازارق به سمت شهر العريش مركز استان سيناي شمالي سرازير شد و در مسير خود درختها و چادرهاي بدوي ها را نابود كرد. مقامات محلي از ساكنان خواسته اند خانه هايشان را در مناطقي كه در معرض خطر سيل قرار دارد تخليه كنند.در استان سيناي جنوبي نيز يك زن بر اثر سيل جان باخت و سيزده نفر ديگر زخمي شدند كه حال سه نفر از آنها وخيم گزارش شده است. همچنين فرودگاه شرم الشيخ در اين استان پس از فروريختن بخشي از سقف سالن انتظار مسافران، به مدت هشت ساعت بسته شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14