(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 دي 1388- شماره 19564
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقاومت نمي ميرد ! (يادداشت روز)
رئيس جمهور: رژيم صهيونيستي دوران سقوط خود را طي مي كند
خوش خيال (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
مهمان پرست در جلسه هفتگي با خبرنگاران: صلاح غرب استفاده درست از فرصت ايران است
وال استريت ژورنال بررسي كرد عواقب خطرناك ماجرا جويي عليه ايران
آيت الله مصباح يزدي: تا آخرين قطره خون پاي ولايت فقيه مي ايستيم
هاشمي رفسنجاني : راه حل مسائل رجوع به سخنان رهبر انقلاب است
آقاي موسوي به ماتهمت نزن ! ما نه مردم خداجوييم و نه عزادار حسيني (خبر ويژه)
95 درصد مردم اوكراين رئيس جمهور نارنجي را پائين كشيدند (خبر ويژه)
ماجراي اين 30 ميليون پول بي زبون! (خبر ويژه)
فلج كننده و هدفمند اسم رمز تحريم هاي بي خاصيت (خبر ويژه)



مقاومت نمي ميرد ! (يادداشت روز)

دي ماه سال گذشته رژيم صهيونيستي با حمله وحشيانه به نوار غزه بيش از 1400 فلسطيني كه يك سوم آنان را كودكان تشكيل مي دادند، به شهادت رسانده و بيش از 6000 فلسطيني ديگر را مجروح و شمار بسياري را آواره كرد. در اين جنگ نابرابر كه پس از ماهها محاصره اقتصادي و نظامي غزه صورت گرفت و به بهانه آزادسازي گلعاد شاليط و با هدف اشغال نوار غزه و نابودي جنبش مقاومت حماس به راه افتاده بود، اسرائيل جنايتكار به هيچ كدام از اهداف خود نرسيد و پس از شكستي مفتضحانه، بعد از 22 روز، وادار به عقب نشيني از اين منطقه شد. جنگ 22 روزه در تاريخ مبارزات مردم فلسطين عليه استعمار انگليس و اشغالگري رژيم صهيونيستي، جزو بزرگترين پيروزي ها ثبت شده است.
مردم مظلوم غزه اين روزها سالگرد پيروزي مقاومت عليه چهارمين ارتش مجهز جهان را در حالي جشن مي گيرند كه هنوز در محاصره اقتصادي، غذايي، دارويي و حتي آب به سر برده و در مرز رفح شاهد دسيسه مشترك مبارك و رژيم صهيونيستي در احداث ديوار فولادي هستند.
با آنكه اين روزها ظاهراً آتش بار توپخانه صهيونيستها و هواپيماهاي اسرائيلي در اندازه و حجم جنگ 22روزه گلوله و بمب بر سر مردم بي پناه غزه نمي ريزند، ولي به واسطه استمرار محاصره، به نقل از گزارش بازرسان بين المللي و شاهدان عيني، وضعيت فلسطينيان ساكن اين منطقه نسبت به سال گذشته كه زير آتش و بمب بودند، به مراتب بدتر است.
تازه ترين گزارش عفو بين الملل حاكي است؛ شرايط زندگي در غزه در حدي اسف بار شده كه حتي مردم به آب آشاميدني دسترسي ندارند. كمبود آب در اين منطقه از مرحله بحران عبور كرده است. در چنين شرايطي صهيونيست ها با مصادره منابع آب، نص صريح موافقنامه 1944 اسلو را نقض كرده و در مقابل ميانگين مصرف روزانه آب هر فلسطيني كه 70 ليتر است، صهيونيستها روزانه حداقل به 300 ليتر آب دسترسي دارند!
طبق توافقهاي جهاني از جمله كنوانسيون هاي ژنو، قدرتهاي اشغالگر حق تعرض به منابع آبي سرزمين هاي اشغالي و يا انهدام و محدود كردن دسترسي به آنها را ندارند. با اين حال عفو بين الملل در گزارش خود تصريح مي كند كه «در برخي موارد سربازان اسراييلي براي انهدام مخازن و چاه هاي آب مورد استفاده فلسطينيان اعزام شده اند.» اين گزارش همچنين مي افزايد؛ «كمبود آب براي مصرف فلسطيني ها با اختصاص عرضه سخاوتمندانه آب به شهرك هاي يهودي نشين واقع در كرانه باختري، در حالي تشديد مي شود كه برخي از يهودي هاي ساكن اين شهرك ها از آب آشاميدني سالم براي پر كردن استخرهاي خود استفاده مي كنند.» گفتني است 450 هزار ساكن شهرك هاي يهودي كرانه باختري بيش از 2 ميليون و 300 هزار فلسطيني ساكن اين منطقه آب مصرف مي كنند.
اوضاع مواد غذايي، دارويي و امكانات ابتدايي زندگي در غزه نيز در شرايط بحراني قرار دارد. «ريچارد فالك» گزارشگر ويژه سازمان ملل در ارتباط با وضعيت حقوق بشر در نوار غزه طي يادداشتي كه هم اينك روي سايت اين سازمان قرار دارد، مي نويسد: «اسرائيل به درخواست هاي ديپلماتيك براي برداشتن محاصره غزه توجهي نخواهد كرد و تنها راه، تحريم اقتصادي تل آويو است.يك ميليون و 500هزار فلسطيني ساكن غزه بخاطر تداوم محاصره اين منطقه توسط اسرائيل در شرايط وخيم و بسيار دشواري زندگي مي كنند. قطعاً اسراييل به زبان و لحن ديپلماسي كه او را تشويق به باز كردن گذرگاههاي مرزي مي كند، پاسخي نخواهد داد.»
وضع زندگي در غزه از مرز بحران گذشته است. آژانس كار و امداد براي پناهندگان فلسطيني در خاور دور كه وظيفه امدادرساني به فلسطيني هاي بي پناه را برعهده دارد، در توصيف وضعيت زندگي ساكنان غزه و سطح امكانات و خدمات محلي در گزارشي كه اوايل دي ماه امسال منتشر كرده، آورده است: «غزه به خاطر بمباران هاي گسترده اسرائيل به دوره پارينه سنگي (عصر حجر) هم بازنگشته بلكه به دوره «گل و لاي» سوق داده شده است. اسرائيل پس از گذشت يك سال از تبديل كردن غزه به تلي از خاك، همچنان اجازه نداده تا مصالح ساختماني وارد آن منطقه شود. در نتيجه مردم از سر اجبار با گل و لاي براي خود سرپناه مي سازند.»
گزارش عفو بين الملل و آژانس كار و امداد در حالي منتشر شده كه دو گزارش تكان دهنده ديگر طي ماههاي اخير از وضعيت وخيم فلسطيني ها و جنايات صهيونيستها حكايت مي كند. در گزارش اول «گلدستون» گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل تصريح و تأييد كرده كه اسرائيل در جنگ غزه مرتكب «جنايات جنگي» شده و در گزارش دوم وزارت بهداشت فلسطيني ها اعلام كرده كه به واسطه كاربرد گسترده سلاحهاي ممنوعه شيميايي و راديواكتيويته توسط رژيم صهيونيستي در جنگ 22 روزه، 80 درصد تولدهاي اخير در غزه ناقص الخلقه بوده كه يكي از اثرات ناشي از استفاده ارتش صهيونيستي از بمب هاي فسفر سفيد است.
رژيم اشغالگر، خود به استفاده مكرر و گسترده از فسفر سفيد عليه مردم غزه به منظور هدف قرار دادن شهروندان فلسطيني اعتراف كرده است. «كريستين ساينس مانيتور» از «مدز گيلبرت» پزشك نروژي، گزارش مي كند كه طبق مشاهدات وي اسرائيل بمب هاي فسفر سفيد را برفراز اردوگاههاي پناهندگان غيرنظامي به دفعات منفجر كرده است. طبق گفته اين پزشك كه فرستاده سازمان ديده بان حقوق بشر است، وي قربانيان زيادي را مشاهده كرده كه دچار سوختگي شديد شده و پوست بدن و صورتشان كنده شده بود. بمب فسفري يك تركيب شيميايي است كه ساختمانها را به آتش كشيده و افراد را مي سوزاند. از اين ماده نبايد در مناطقي كه داراي جمعيت انساني است، استفاده شود. اين در حالي است كه باريكه غزه، متراكم ترين جمعيت جهان را در خود جاي داده است.
تمام اين جنايات در حالي اتفاق افتاده كه طبق كنوانسيون ها، پروتكل ها و توافقنامه هايي كه به نوعي «حقوق جنگ» را شامل مي شوند، از جمله كنوانسيون 1899 لاهه و قرارداد بين المللي جلوگيري از كشتار جمعي 1948 ژنو، طرفين درگير مجاز به استفاده از هر گونه سلاحي در جنگ هاي خود نيستند و به كارگيري سلاح هايي كه باعث جراحات شديد مي شود مثل بمب اتمي- فسفري- خوشه اي- شيميايي - ميكروبي و... ممنوع شده است. تعرض از مفاد اين قراردادها مصداق بارز «جنايات جنگي» بوده و مرتكب آن بايد به عنوان جنايتكار جنگي در محاكم قضايي بين المللي و همينطور در كشورهايي كه دادگاههاي آنها خود را صاحب صلاحيت تشخيص مي دهند، محاكمه شوند.
گزارش مجامع و بازرسان بين المللي-خصوصاً گزارش گلدستون- درباره جنگ غزه، موجي از اعتراضات جهاني عليه رژيم صهيونيستي را به دنبال داشته است، به گونه اي كه اكنون برخي نهادها و دادگاهها - حتي در اروپا- پيگير اعلام حكم جنايتكاران جنگي براي سران رژيم صهيونيستي و بازداشت آنها هستند. در انگليس نيز كه غده سرطاني اسرائيل زاده خوي استعماري اين كشور است، حكم بازداشت «ليوني» وزير خارجه سابق صهيونيست ها صادر شد. هر چند اين اقدام بعداً لغو شد، اما نشانه اي از ديدگاه منفي جهاني نسبت به رژيم صهيونيستي حتي در ميان متحدان اين رژيم تلقي مي شود.
اكنون موج تنفر جهاني از اسرائيل جنايتكار در تمامي دنيا راه افتاده و روزي نيست كه كشورها شاهد تظاهرات عليه سران رژيم صهيونيستي نباشند. با اين حال متحد ديرينه و اصلي اسرائيل يعني آمريكا دنبال بقاي اين رژيم و تضمين امنيت و برتري آن در خاورميانه است. واشنگتن درست 11دقيقه پس از آنكه رژيمي به نام «اسرائيل» در سرزمين هاي اشغالي فلسطين اعلام موجوديت كرد، آن را به رسميت شناخت! و از آن لحظه تاكنون از هيچ پشتيباني و حمايتي درباره اسرائيل كوتاهي نكرده است. هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا اخيراً در ديدارهاي جداگانه اي با همتايان اردني و مصري خود از عرب ها و فلسطيني ها درخواست كرده كه بدون هيچ قيد و شرطي - بازگشت آوارگان، توقف شهرك سازي ها و ديوار حايل- با مقامهاي رژيم صهيونيستي گفت وگو كنند.
يكسال از جنگ غزه گذشته و اين منطقه همچنان در محاصره و بحران انساني قرار دارد. مردم غزه، مردمي مقاوم اند؛ مقاومتي كه از مرز 60 سالگي خود عبور كرده است. اكنون زنان و مردان و كودكان غزه بيش از 2 سال و نيم است كه در محاصره اقتصادي، غذايي، دارويي و آب به سر مي برند. فاجعه انساني و هولوكاست واقعي در غزه بيداد مي كند، اما اين مردم تصميم گرفته اند كه «ايستاده بميرند».
مقامات آمريكايي و اسرائيلي بارها به صراحت اعتراف كرده اند كه يكي از اهداف اصلي آنها از برپايي فتنه اخير در ايران ، مشغول كردن جمهوري اسلامي به مسائل داخلي و پيشگيري از به كارگيري اقتدار بين المللي و منطقه اي ايران در حمايت از فلسطين است. اكنون بار ديگر شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران»! سران فتنه و حاميان آنها را مورد توجه قرار دهيد. آيا آمريكا و اسرائيل حق ندارند از شكست مفتضحانه سران فتنه عصباني و وحشت زده باشند؟!
حميد اميدي

 



در پيامي به مناسبت برگزاري همايش حمايت از مقاومت در لبنان
رئيس جمهور: رژيم صهيونيستي دوران سقوط خود را طي مي كند

محمود احمدي نژاد در پيامي به همايش حمايت از مقاومت در لبنان تأكيد كرد رژيم غاصب صهيونيستي دوران افول و سقوط خود را طي مي كند.
احمدي نژاد در اين پيام با بيان اينكه اين روزها در سالگرد تجاوز نظامي و يورش ددمنشانه رژيم غاصب صهيونيستي و اعمال فجيع ترين جنايات بشري به منطقه نوار غزه هستيم كه نشان دهنده مجموعه كاملي از نسل كشي و جنايات جنگي عليه بشريت است، نوشت: رژيم صهيونيستي هويت فرهنگي مردم فلسطين و همه موحدان جهان را هدف قرار داده است. او طي سال هاي طولاني، تغيير تركيب جمعيتي شهر بيت المقدس، تخريب مسجدالاقصي از طريق حفاري در زير آن و ايجاد ديوار حائل ميان مسجدالاقصي و قبه الصخره با هدف جلوگيري از دسترسي مسلمانان به مسجدالاقصي را در دستور كار خود قرار داده است. پرونده رژيم اشغال گر قدس مملو از چنين موارد نقض حقوق بشر و مقررات بين المللي و سرشار از جنايات خونين و ددمنشانه است.
احمدي نژاد افزوده است: گزارش گلدستون در خصوص جنايات رژيم غاصب صهيونيستي در نوار غزه، فرصتي براي به تصوير كشيدن چهره واقعي سردمداران حاكم بر فلسطين اشغالي و زمينه محاكمه سياستمداران و نظاميان جنايت پيشه اين رژيم غاصب و تجاوزگر رافراهم نموده است. براين اساس وظيفه خطير تمامي كشورها و به ويژه مجامع بين المللي، اقتضا مي نمايد تا در راستاي استيفاي حقوق حقه ملت فلسطين و مجازات جنايتكاران اشغالگر اقدام نمايند.
رئيس جمهور تصريح كرده است: پيروزي هاي مقاومت 33 روزه لبنان و 22 روزه مردم غزه، به اشغالگران و غاصبان صهيونيست فهماند كه نمي توانند در برابر عزم و اراده ملت هاي مقاوم و آزاده بايستند. بنابراين، بار ديگر غير واقعي بودن شعار رژيم جنايتكار اسرائيل شكست ناپذير و رژيمي مقتدر در برابر همسايگان، به اثبات رسيد. پيروزي مقاومت مبارزان فلسطيني به ويژه جنبش حماس، جهاد اسلامي و حزب الله لبنان نشان داد كه رژيم غاصب نه تنها نمي تواند خود را براي توسعه طلبي آماده كند، بلكه ديگر قادر نيست نقش تهديدكنندگي اش را حفظ كند. وي تأكيد كرده است: مقاومت و پايداري قهرمانانه دو ملت فلسطين و لبنان و شكست بزرگ صهيونيست ها متجاوز در جنگ 33 روزه رزمندگان مقاومت اسلامي و ملي لبنان و مقاومت 22 روزه مردم غيور و پايدار غزه، امروز تمام معادلات را به هم زده و رژيم غاصب صهيونيستي دوران افول و سقوط خود را طي مي كند و اميد آن مي رود با استمرار مقاومت و حمايت ها و پشتيباني هاي تمامي كشورهاي اسلامي و عربي و آزادي خواه جهان از مبارزات مردمي عليه متجاوزين و اشغالگران، در آينده شاهد پيروزي هاي بزرگتر مجاهدين راه خدا باشيم. به حول و قوه الهي به زودي طعم شيرين آزادي و استقلال را همه ملت هاي تحت اشغال جنايتكار خواهند چشيد.
احمدي نژاد آورده است: در همين راستا و به منظور تكريم و احترام به خون شهداي جنگ 22 روزه غزه و پاسداشت مقاومت جانانه مردم غزه، مجلس شوراي اسلامي ايران روز 19 ژانويه (29 دي ماه) را به عنوان روز نماد مقاومت تعيين نموده و هيئت دولت جمهوري اسلامي ايران نيز روز 14 آگوست (23 مردادماه) را به عنوان روز مقاومت اسلامي (نماد مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه) اعلام نموده است.
گفتني است؛ اين همايش چندي پيش در بيروت برگزار شده بود و اين پيام توسط ميرتاج الديني نماينده جمهوري ايران در اين اجلاس قرائت شد.

 



خوش خيال (گفت و شنود)

گفت: مردم اوكراين با 95 درصد آراي خود به رقيب انتخاباتي يوشچنكو اين رئيس جمهور نارنجي را كه آمريكايي ها در جريان كودتاي مخملي به مردم اين كشور تحميل كرده بودند كنار گذاشته و فاتحه كودتاي مخملي را خواندند.
گفتم: حيوونكي آمريكا و اسرائيل را بگو كه با چه مصيبتي روبرو شده اند.
گفت: مردم اوكراين از اين كه فريب آمريكا را خورده بودند عصباني هستند و اعلام كرده اند، ما رئيس جمهوري مي خواهيم كه به منافع كشورش فكر كند نه به منافع آمريكا و انگليس.
گفتم: ولي آمريكا و انگليس و اسرائيل در ايران بلافاصله بعد از شروع كودتاي مخملي تودهني سختي خوردند. حيوونكي نتانياهو كه با ذوق زدگي از سران فتنه به عنوان «بزرگترين سرمايه اسرائيل» ياد مي كرد!
گفت: سران فتنه را بگو كه از حمايت آمريكا و اسرائيل چقدر ذوق زده شده و هنوز هيچي نشده براي مردم ايران رجز مي خواندند و خودشان را بر كرسي قدرت تصور مي كردند!!
گفتم: پدري با دو تا از بچه هاش توي پياده رو قدم مي زد يكي از بچه ها به اون يكي گفت؛ اگر بابا در قرعه كشي بانك يك خودرو برنده بشه، من جلو مي نشينم و ديگري گفت؛ نه خير! من مي نشينم و به همين علت با هم دعوايشان شد. ناگهان پدرشان برگشت و با عصبانيت گفت؛ كاري نكنيد كه بزنم روي ترمز و هر دو تون رو از ماشين بندازم بيرون!!

 



كيهان و خوانندگان

¤ ملت با غيرت ايران در روز 9 ديماه به حمايت از امام حسين(ع) و نظام مقدس جمهوري اسلامي همه يكدل شده و آن دل را در گرو امام خود نهادند و ديديم كه چگونه اين حركت خدايي ابتدا اضمحلال هتاكان روز عاشورا و سران فتنه و سپس شكست شيطان بزرگ در نشست كشورهاي 1+5 بر عليه برنامه هسته اي ايران را به دنبال داشت. خدا را بابت همه اين موفقيت ها شاكريم و در ادامه اين راه نوراني و كنار زدن همه موانع باز به خدا و ائمه معصومين و پشتيباني همراه با بصيرت مردم متوسل مي شويم.
محمودي
¤ آن دسته از افرادي كه به خيال باطل خود راه به شهادت رساندن دانشمندان متعهد علمي و غيره را عامل كمرنگ كردن ارزش هاي مقدس اسلامي ميان انقلابيون مي پندارند بدانند همين انقلابيون بودند كه با حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست در مقابل رگبار و تانك و بمب ايستادند و با خونشان نهال انقلاب را تنومند تر كردند.
سليمان بلغار
¤ مسئولان محترم نظام جمهوري اسلامي بايد بدانند كه به پارچه سفيدي مي مانند كه كوچكترين لكه ولو بسيار ريز و ناخالص را ملت فهيم و ولايتمدار ايران اسلامي زود مي بينند و درك مي كنند و ملاك تميزي آن پارچه سفيد ميزان ولايتمداري و راستگويي و صداقت در گفتار و كردار و يكي بودن حرف و عمل آنهاست. براي اينكه به فرموده رهبر عزيزمان چه حرفي بايد گفته شود و چه حرفي نبايد گفته شود و در چه موقعي بايد گفته شود و نحوه برداشت دشمنان را در گفتارمان محاسبه كنيم، بعد حرف بزنيم.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ با توجه به اهميت مسئله ديوار فولادي كه توسط دولت مصر و اسرائيل در غزه در حال اجراست، اين خيانت را بيشتر مورد تحليل و تبيين قرار دهيد. همچنين وظيفه مراجع و حوزه هاي علميه است كه براي مقابله با اين جنايت اقدامي نمايند. چرا وزارت امور خارجه در اين زمينه ديپلماسي فعالي انجام نداده است؟
يك هموطن
¤ از آقايان موسوي، خاتمي و كروبي مي خواهم كه كمي فكر كنند كه چرا مواضع و رفتار ماههاي اخيرشان موجب خوشحالي و حمايت منفورترين و پليدترين دشمنان خط امام و انقلاب اسلامي از آمريكا و اسرائيل گرفته تا منافقين و بهائيان و لائيك و سلطنت طلب و... واقع گرديده و علاوه بر آن تمامي سوابق آنان را بر باد داده است فردا در پيشگاه عدل الهي چه پاسخي دارند. آيا وقت آن نرسيده كه خود را از چنبره توجيهات نفساني و شيطاني آزاد و عذر به درگاه خداوند رحمان و ملت بزرگوار آورده و بيشتر از اين قلب رهبر مظلوم و ملت صبور را آزرده نكنند.
قاسمي از لنگرود
¤ آيا بهتر نيست به جاي افزايش محافظان سران فتنه، محافظان دانشمندان هسته اي افزايش يابند تا شاهد وقايع تلخي چون ترور اين عزيزان نباشيم؟
سيدرضا حسيني
¤اگر سران اصلي فتنه دستگير نشوند زواياي پنهان فتنه باز هم پنهان مي ماند و بعضي از افراد ناآگاه و ساده دل همچنان در بي خبري محض باقي خواهند ماند و اين براي آينده انقلاب خطرناك است.
يك هم وطن
¤ به اين شيخ اصلاحات بگوييد اگر چند سال پيش كه آقاي شريعتمداري و كيهان درباره اطرافيان آقاي كروبي هشدار مي دادند كه مواظب اطرافيانت باش، مواظب روزنامه اي كه چاپ مي كني باش، مواظب حرف هايي كه مي زني باش و... گوش مي كرد حالا كارش به اينجا نمي رسيد كه حتي عضو اعتماد ملي هم به آقاي كروبي راي ندهد.
رضا تاجيك از تهران
¤ از سلسله مقالات روزنامه كيهان درباره نقش خواص در صفحه پاورقي ممنون هستم. لطفا بيشتر به اين موضوع بپردازيد.
كريمي از كردان
¤دانشگاه آزاد ساري فاقد مقطع كارشناسي ارشد در رشته هاي علوم سياسي، حقوق، جغرافيا و تاريخ است از مسئولان اين دانشگاه تقاضا مي كنيم اين امكان را براي فارغ التحصيلان ساروي نيز فراهم كنند.
جمعي از فارغ التحصيلان ساري
¤نسبت به پخش آگهي در كانال 5 سيما (شبكه تهران) ساعت 23 مورخ 27 دي ماه مربوط به شركت نستله انتقاد دارم. با توجه به اينكه براساس اعلام قبلي سرمايه گذاران اين شركت صهيونيست ها هستند پخش چنين آگهي هايي را مناسب اهداف جمهوري اسلامي نمي دانم.
يك هم وطن
پاسخ روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي
و خدمات بهداشتي درماني ايران
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 22/9/88 تحت عنوان «در خيابان عدالت مهرشهركرج...» به آگاهي مي رساند؛ براساس گزارش بازديد كارشناسان بهداشت محيط اين دانشگاه، مراتب به لحاظ ارتباط موضوع به شهرداري منطقه 4 و ارگانهاي ذيربط از جمله شبكه دامپزشكي و اتحاديه صنف مرغ و ماهي فروشان كرج منعكس گرديده است. ضمناً طبق مصوبات گروه كارشناسي بهداشت، مقرر گرديده اتحاديه مرغ و ماهي فروشان كرج نسبت به تعطيلي پرنده فروشيهاي فاقد پروانه كسب اقدام نمايد. اميد است با همكاري شهرداري منطقه 4 كرج و ساير ارگانهاي ذيربط ياد شده در آينده نزديك اين معضل مرتفع گردد.»
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي شود كه در اين وانفسا، مفسدان اقتصادي فراموش نشود. چون الان مدتي است كه همه، محاكمه سران فتنه را مطالبه مي كنند و مطالبه محاكمه مفسدان اقتصادي فراموش شده است. اين در حالي است كه برخورد با آلودگان اقتصادي بايد در اولويت باشد و بدون شك، محاكمه اين افراد، بسياري از فتنه ها را نيز از بين خواهد برد.
يك هموطن
به عقيده بنده، تمام وقايع پس از انتخابات، يك امتحان الهي است. اگر مردم ايران از اين آزمون موفق بيرون بيايند و وفاداري خود به ولايت فقيه و آرمان هاي الهي راثابت كنند، آينده اي روشن در پيش خواهيم داشت و اگر در اين آزمون مردود شويم، وضع ما در آينده روشن نخواهد بود.
يك هموطن
¤ در اين كه سفارت خانه هاي كشورهاي غربي در تهران، به خصوص سفارت انگليس، در تمام وقايع پس از انتخابات دست دارند هيچ شكي نيست. چون به اين طريق بر ايجاد تفرقه ميان هموطنانمان دامن مي زنند. بنابراين بايد با اين سفارت خانه ها برخورد قاطع شود.
شهيدي
¤ امام خميني(ره) فرمودند كه حفظ نظام اوجب واجبات است. بنابراين هيچ گونه مماشات با كساني كه محارب هستند و اساسي ترين ارزش هاي اين جامعه و بلكه جهان اسلام را زير پا مي گذارند جايز نيست. افرادي كه ايمان ندارند و حتي به امام حسين(ع) كه مسيحيان نيز حرمت عاشوراي او را نگه مي دارند، احترام نمي گذارند، حتما به حركات بسيار خطرناك تري هم دست خواهند زد.
يك شهروند از مشهد
¤ 2 سال قبل با وام و قرض در تعاوني مسكن آبعلي ثبت نام نمودم با توجه به مشكل تراشي زمين خواران در شهرستان آبعلي و با توجه به 2 بار دستور رئيس جمهور محترم براي حل مشكل متاسفانه هيچ خبري از زمينهاي مسكن مهر آبعلي نيست. از مسئولين امر به ويژه دفتر رياست جمهوري تقاضا مي شود ما را از اين بلاتكليفي رها نمايند كه اگر امكان حل مشكل نيست ما خود راسا اقدام به خريد زمين و ... نمائيم.
عباس شجاعي
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود كه سريال هايي با موضوع جنگ نرم توليد شود.
يك هموطن
¤ وزير آموزش و پرورش گفته كه از دبيران بازنشسته براي تدريس در مدارس استفاده مي شود. از ايشان تقاضا مي شود كه به جاي اين كار، از تحصيل كردگان بي كار بهره برده شود.
يك دبير بازنشسته از اهر
¤ يك هنرستان و يك خيابان ما در شهرستان خامنه، به نام ميرحسين موسوي نامگذاري شده است. از مسئولان تقاضاي تغيير اين اسامي مي شود.
يك شهروند از خامنه
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه نسبت به مبارزه با موادمخدر با جديت بيشتري عمل نمايند. چون متاسفانه زندگي تعداد زيادي از مردم با آن درگير شده است.
يك هموطن
¤ شهرك بهارستان در شهرستان گنبدكاووس فاقد سيستم دفع فاضلاب است. به طوري كه فاضلاب اين شهرك در اطراف آن روان مي شود و آلودگي شديدي را ايجاد مي كند. شهرك بهارستان همچنين فاقد فروشگاه است و اهالي آن براي خريد مايحتاج خود مجبور به خروج از آن هستند.
ابراهيم مهرباني از گنبدكاووس
¤ از وزير آموزش و پرورش سوال دارم كه آيا بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان در سال 89 اجرا خواهد شد يا نه؟ لطفا تكليف ما را معين نمايند.
يك فرهنگي
¤ از مسئولان امر سئوال دارم كه آيا طرح بازنشستگي كاركنان دانشگاه آزاد با 25 سال سابقه اجرا خواهد شد يا نه؟
روشني از تنكابن
¤ چرا فقط كاركنان قراردادي آموزش و پرورش استخدام مي شوند؟ در صورتي كه در سازمان هاي ديگر هيچ خبري از استخدام رسمي نيست.
يك شهروند
¤ درباره فتنه و وقايع اخير خواستم بگويم كه همواره دعا مي كردم كه خدا چهره واقعي خادمان و خائنان را مشخص كند. خدا را شكر با اين وقايع، اين چنين شد.
يوسفي از تهران
¤ يكي از نمايندگان مجلس در تلويزيون اعلام كرد كه همه بازنشستگان بيش از 500 هزار تومان دريافت مي كنند. اما بنده بازنشسته هستم كه ماهيانه 395 هزار تومان مي گيرم و بسياري از بازنشسته ها را مي شناسم كه وضعيتي مشابه بنده دارند.
يك بازنشسته
¤ به عنوان يك روحاني جانباز، به دكتر علي مطهري پيشنهاد مي كنم كه حرمت پدرش را حفظ كند. چون با اين نظرات دو پهلوي خودش، آب به آسياب دشمنان مي ريزد.
نظري نيا از مشهد
¤ موسسات قرآن و عترت پس از ارائه مدارك، از جمله گواهي هاي عدم سو ءپيشينه و عدم اعتياد، بايد همين مدارك را مجددا به اداره اماكن هم ارائه دهند. سئوال اين است كه مگر افراد خلاف كار هم به دنبال تاسيس موسسه قرآني مي روند؟ بر فرض هم كه بخواهند اين كار را بكنند، اين همه سخت گيري بي فايده است. چون خلافكارها، راه هاي جعل مدارك را به خوبي بلد هستند.
مطهر
¤ ضمن سپاسگزاري از روشن گري روزنامه كيهان در حوادث اخير، خواستم بگويم كه واقعا جاي دلسوزي است كه عده اي كه خود را پيرو اهل بيت(ع) مي دانند، اين گونه دچار انحراف شوند. اي كاش كه زودتر از خواب غفلت بيدار شوند تا بيش از اين در ظلمت گم نشده اند.
يك شهروند
از ابتداي سال 88 تاكنون، اضافه كار كاركنان شاغل در بيمارستان شهداي سرپل ذهاب پرداخت نشده است. علي رغم اطلاع رساني مسئله به دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، اما هنوز هيچ اقدامي براي حل آن نشده است. از مسئولان وزارت علوم تقاضاي رسيدگي مي شود.
پارسي
¤ چرا در سريال هاي سيما حجم تصاوير خورد و خوراك اين همه زياد است؟ آيا هنرمندان اين سريال ها مي خواهند سفره هاي رنگين خود را به رخ مردم بكشانند.
از تكاب
¤ از مسئولين و دست اندركاران روزنامه تقاضا مي شود با توجه به تغيير و تحول هر روزه زندگي و نوآوري و خلاقيت نسبت به اصلاح و تعديل و صفحه آرايي و گرافيك و كوچك سازي روزنامه اقدام نمائيد.
يك شهروند از قزوين
¤ حركت الهي مردم در روز 9 دي درد جانكاهي را به جان بدانديشان انداخت. اما ملت ايران، به كمتر از محاكمه فتنه گران راضي نمي شوند. زيرا فساد هرگز عقب نشيني نمي كند و اگر ما يك قدم در مقابل فتنه عقب برويم، فتنه دو قدم پيش مي آيد و برعكس.
احمد نوروزي
¤ ملت شريف و شهيد پرور ايران هميشه و در همه حال ثابت كرده اند كه پشتيبان ولايت فقيه و ولي امر مسلمين جهان هستند و به دشمنان اسلام اين پيام را مي دهيم كه تا خون در رگ ماست خامنه اي رهبر ماست.
مدرسي زاده از نظرآباد كرج
¤ من يكي از كساني هستم كه به آقاي موسوي رأي دادم ولي در تظاهرات اصفهان با صداي بلند گفتم: «مرگ بر موسوي» و با صراحت تمام به اشتباهي كه مرتكب شدم اعتراف كردم. اميدوارم كه خداوند هم من را به خاطر اين اشتباه ببخشد.
يك شهروند اصفهاني
¤ به عنوان قطره اي از اقيانوس امت حزب الله و يكي از كشاورزان اين مرز و بوم انزجار خودم را از فتنه گران و آشوبگران كه حرمت اباعبدالله الحسين(ع) را شكستند ابراز مي كنم.
حبيب الله سبحاني از آذربايجان غربي
¤ اگر فكر مي كنيد كساني كه در اين فتنه نقش هاي اصلي را داشتند توبه كنند توبه شان صادقانه خواهد بود سخت در اشتباهيد. كافر و يا مشرك اگر توبه كرد مي توان چنين افرادي را بخشيد اما منافق نامش با خودش است. مطمئن باشيد توبه شان از روي صداقت نيست و سربزنگاه دوباره به خيانت شان ادامه خواهند داد.
كاشاني از تهران
¤ در يكي از نمايندگي هاي شركت سايپا در خراسان رضوي براي دريافت خودرو فرهنگيان ثبت نام كرده ام. قرار بود ظرف 30روز اين خودروها تحويل شود اما متأسفانه بعد از گذشت 50روز هنوز خبري نشده است.
رادمنش
¤ آقاي شهردار در اخبار 30/6 اعلام كرد كه جلوي ساخت و ساز را در منطقه يك تهران گرفته است. مي خواستم بگويم كه اگر اين ادعا صحت دارد پس چطور در زمين 800متري هتل 27طبقه در حال ساخت است.
ابراهيمي از بلوار ولنجك
¤ از جانبازان 25درصد شهرستان نير استان اردبيل هستم. دو سال پيش مبلغي وام از بانك كشاورزي وام گرفته ام و اكنون توان پرداخت اقساطم را ندارم. از مسئولين ذيربط تقاضا مي كنم كه براي حل اين موضوع همكاري كنند.
فطرت
¤ مسافر بر شخصي هستم. از مرداد ماه براي تبديل خودرو فراخوان شده ام. در تاريخ 9/9 خودرو را تحويل مركز اسقاط داده ام، بعد از 30روز برگه تاييد اسقاط را دريافت كرده ام حدود يك هفته هم در ستاد تبصره 13 علاف شدم و تازه اعلام كرده اند كه 2ماه هم بايد در انتظار تحويل خودرو باشم و از طرف ديگر به نمايندگي هم كه مراجعه كرده ام بدون ارائه هيچ دليل و مدركي 550هزارتومان قيمت خودرو را بالا برده اند از مسئولين امر چه تاكسيراني، ناجا و يا تبصره 13 اين سؤال را دارم كه اولاً علت اين افزايش قيمت چه بوده است و ديگر اينكه چه كسي پاسخگوي 3ماه بيكاري بنده به علت در اختيار نداشتن خودرو خواهد بود؟!
چراغي
¤در 2/9/88 پيغامي مبني بر وقوع 5 واژگوني در پيچ خطرناك در 13 كيلومتري محور آب گرم - تاكستان، به دليل عدم نصب تابلوي هشدار چاپ شد كه به دلائلي مسئولان اداره راهنمايي و رانندگي قزوين متوجه آن نشدند و طي پيغامي در 18/9/88 تكذيب كردند.
لذا با توجه به اين كه گزارش كامل تصادفات به همراه نام و نام خانواد گي، آدرس و تلفن مصدومين آن حادثه در دفاتر اورژانس آب گرم ثبت شده است و هم اينكه در تاريخ 20/9/88 يك مورد واژگوني در همان نقطه اتفاق افتاد، خواهشمند است، مجدداً به اداره راهنمايي و رانندگي قزوين تذكر داده شود تا نسبت به اين مشكل رسيدگي شود تا دوباره شاهد واژگوني و مصدوميت هموطنانمان نباشيم.
مكرمي (كارمند اورژانس آب گرم)
¤در پل عابر پياده نزديك ميدان نوبنياد، سر خيابان شهيد لنگري هميشه يك نفر مشغول گدايي است. از مسئولان تقاضا مي شود كه رسيدگي شود.
يك شهروند
¤يك بازنشسته مستمري بگير هستم كه علي رغم افزايش 20 هزار توماني دريافتي ام، بن نقدي ماهانه ام قطع شده است. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن از شهريار
¤ساكن يكي از محلات شهرستان كرج هستيم كه پس از سال ها سكونت و وجود 30 خانوار در آن، هنوز فاقد آب، برق و گازيم. به تمام مراكز مربوطه هم مراجعه نموده ايم، اما هيچ اقدامي نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
نجفي از كرج
¤مطلب «اندك اندك نخبگان را مي برند» كه در كيهان چاپ شد، واقعيت تلخي است كه سال هاست در كشورمان در حال روي دادن است. اي كاش آن همه پول كه بي خودي صرف تيم ملي فوتبال شد، خرج نخبگان مي شد تا شاهد چنين وضعيتي نبوديم.
عبدالله
¤روزنامه كيهان چرا هيچ حرفي درباره مشكلات مردم در روستاها نمي نويسد؟ چرا اسامي دانه درشت هاي مفسد اقتصادي را چاپ نمي كنيد؟
يك هموطن
¤از رياست محترم جمهوري و مسئولان عزيز كشورمان انتظار داريم كه يك قدم هم از حقوق هسته اي ملت عقب نشيني نكنند و مطمئن باشند كه ملت ما تا آخرين توان خود آماده دفاع از آرمانهاي انقلاب است.
جانباز و برادر شهيد يوسف خاني از تهران
¤در جامعه در دهان مردم انداخته اند كه خانواده شهدا از يك سري تسهيلات برخوردار هستند ولي در عمل بسياري از آنها صحت ندارد بنده همسر شهيد هستم و خودم اقدام به ساخت مسكن كردم اما دريغ از اينكه در مورد هزينه انشعاب آب و برق و گاز ذره اي تخفيف بدهند.
م- خ همسر شهيد از كرج
¤چند ماه قبل از طريق آگهي يك روزنامه اقدام به خريد يك دستگاه پژو 405 در حد صفركردم و همان روز هم سند زديم. الان متوجه شده ام كه اتومبيل مذكور قبلاً چپ كرده است به مجتمع قضايي شهيد باهنر مراجعه كردم.
قرار شد اظهارنامه بفرستند ولي مي گويند دو ماه طول مي كشد كه جواب اظهارنامه بيايد. با اين طولاني شدن دادرسي اولاً شخص متخلف با آزادي عمل دست به كارهاي خلاف ديگر مي زند ثانياً امثال بنده كه حق و حقوق مان صنايع شده از ادامه دادرسي منصرف مي شويم چون معلوم نيست با اين وصف به نتيجه برسيم.
حسين آقا بابايي
¤تمام پيام هاي شيطاني سران فتنه و سخنان حاميان آنها در سه حرف كلمه سبز ادعايي آنان نهفته است. حرف سين اين كلمه حاكي از ستيزه جويي آنان با عدالت علوي است. حرف با حكايت از بردگي و نوكري آنان از اجانب دارد و حرف ز اين كلمه نيز زياده خواهي آنان را نشان مي دهد.
براتيان از خميني شهر اصفهان
با دقت در وقايع اخير دست هاي پيدا و پنهان شيطان پير، انگلستان را در تلاش براي اين كه اجازه انتقال ارزش هاي انقلاب به نسل جديد را ندهد ديده مي شد. اما اين تلاش هاي آنها نيز با هوشياري و مجاهدت مومنان و انقلابيون بي نتيجه خواهد ماند.
يك هموطن
درباره غرامت جويي ملت ايران به خاطر جنگ جهاني دوم كه از سوي رئيس جمهور مطرح شده است، خواستم بگويم كه طرح بسيار خوب و به جايي است. چون در جنگ جهاني دوم با اينكه كشور ما حضور مستقيم نداشت، اما 40 درصد از هموطنان تحت تأثير آن كشته شدند.
يك هموطن
در تاريخ 22/10/86 در مسابقه آن روي سكه شبكه دو سيما برنده يك ربع سكه بهار آزادي شدم. اما هنوز جايزه ام اهدا نشده است. لطفا رسيدگي شود.
مصطفي كشوري
از صدا و سيما به خاطر تبليغ نسكافه انتقاد دارم. زيرا نسكافه وابسته به شركت نستله است و اين شركت هم وابسته به رژيم صهيونيستي است.
يك هموطن از اهواز
حرف هاي بي درد و سرمايه داران هيچ گاه نخواهند توانست راه امام و انقلاب اسلامي را از بين ببرند. زيرا اين انقلاب به نام امام خميني (ره) شناخته مي شود و امام نيز همراه و هميار مستضعفان بود و به همين دليل نيز همه مستضعفان عاشق و دلباخته آن يار سفر كرده هستند و اجازه آسيب زدن به آن را به هيچ كس نمي دهند.
شكوري از تهران
از رئيس جمهور محترم تقاضا مي شود كه از سازمان ملل بخواهد كه فكر چاره اي براي رفع استثمار و به بردگي گرفتن زنان توسط كشورهاي سرمايه داري جهت تبليغ كالاها و اجناس شود. كشورهاي غربي، در اينترنت و شبكه هاي ماهواره اي، از زنان مثل يك كالاي تزئيني استفاده مي كنند.
نيازي
از فتنه گران و اصلاح طلبان انتظاري نمي رود، اما از آنها كه ادعاي اصولگرايي و درد دين دارند توقع مي رود كه فكري به حال پخش صدها شبكه ماهواره اي غيراخلاقي در كشورمان نمايند. لازم است كه يك سيستم طراحي شود كه طي آن اين شبكه ها حذف شوند.
يك شهروند
در ميدان قدس قلعه حسن خان، فروشندگان مواد مخدر به طور آشكار اقدام به معامله مواد مي كنند. از نيروي انتظامي تقاضاي رسيدگي مي شود.
نجفي از قلعه حسن خان
چرا افرادي كه اعتقاد عميقي به مباني نظام و آرمان هاي امام خميني (ره) ندارند، به عنوان مديران موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) گماشته شده اند؟
جوادي
چند مورد شعارنويسي در منطقه 8 را به 137 اعلام نمودم بلافاصله نسبت به محو آن اقدام نمودند بدينوسيله از عملكرد سريع آنان تشكر و قدرداني مي نمايم.
معتمدي
بدينوسيله از حسن معاشرت و تكريم ارباب رجوع كاركنان بانك كشاورزي شبعه كاغذكتان ميانه بويژه آقاي سلطاني تقدير و تشكر مي نمايم.
مسعود قبادي
¤ پيشنهاد مي كنم كه در نوشته هايتان به جاي واژه جنبش سبز يا موج سبز از واژه «فتنه سبز» استفاده كنيد.
يك هموطن
¤ پيشنهاد مي كنم به پاس قدرداني از بصيرت مردم در روز تاريخي نهم دي ماه و بنا به فرموده امام و مقتداي انقلاب اسلامي خامنه اي عزيز اين روز ماندگار را «روز بصيرت» بناميم.
عبدالرضا احمدي نژاد از اصفهان
¤ اصراري كه برخي در مناظرات اخير به رجعت به دلايل فتنه مي پردازند كه در حقيقت تغيير صورت مسئله است ما را وامي دارد كه به عقبه فتنه در دوره اصلاحات خاتمي در سال 78 برگرديم كه به علت عدم برخورد قانوني، با عوامل اصلي چه در تيرماه 78 و چه در افتضاحي كه برخي نمايندگان مجلس ششم اصلاح طلب در مقابله با نظام دست به تحصن زدند باعث شد كه همان دسيسه گران براي براندازي نظام به فتنه انگيزي بعد از انتخابات دست زنند و در بازداشت هاي صورت گرفته و اقرار متهمين نيز همان افراد با همان لايه ها و افكار در صحنه ها حاضرند با اين تفاوت كه آمريكا و انگليس و رژيم اشغالگر قدس به عنوان صحنه گردانان اصلي به صورت علني تر به ميدان آمده و به حمايت سران فتنه به عنوان سرمايه اصلي رژيم اشغالگر قدس پرداخته اند و پس از حضور بي نظير مردم سران فتنه و همراهان به حاشاي مسئله پرداختند كه با حماقت برخي خائنين ملت كه پناهنده آن سوي مرزها شده و از اطاق فكر آمريكا بيانيه صادر مي كنند دم خروس دروغگويان بيرون زده شد بر همين اساس مردم به اين نتيجه رسيده اند كه هرگونه مماشات و مصالحه بدون محاكمه عواقب بعدي در پي دارد فلذا خواهان اجراي دقيق قانون با تمام عوامل اصلي و فرعي مي باشند.
محمودي
¤ آقاي خاتمي بايد به ملت در انتخاب امثال بهاء ا... مهاجراني ها در دوره 8 ساله رياست جمهوري پاسخ دهند كه بر چه مباني و اصولي امثال اينها را به عنوان وزير نظام مقدس برآمده از خون شهدا برگزيده است. و آيا ايشان چندين سال به عنوان مشاور سياسي و دست راستي آقاي هاشمي در مجلس نبودند؟
عليمرداني
¤ رفتارهاي اخير ضدانقلاب ، ازجمله آشوب هاي آن ها در روز عاشورا نشان داد كه آن ها با كشور ما سر جنگ دارند. بنابراين دستگاه هاي قضايي و انتظامي نبايد از جنجال ها بترسند و كوتاه بيايند.
غلامرضا جنت
¤ به اين وسيله ا زجناب ستوان يكم، علي شيرپروازي مامور محترم راهنمايي و رانندگي منطقه 20 شهرري تشكر مي كنم. چنانچه نظر كارشناسي و پيگيري بي دريغ ايشان نبود، حق اين جانب در صحنه تصادفي كه رخ داده بود پايمال مي شد.
احمد يزداني
¤ از دستگاه قضايي كشور سؤال دارم كه تا چه زماني مي خواهند در مقابل سران فتنه سكوت نمايند. چون آنها هر روز دامنه بي حرمتي هاي خود را گسترش مي دهند و لازم است كه تا بيش از اين امنيت جامعه را به خظر نيانداخته اند با آن ها برخورد شود.
مجيد هنرمند
¤ سرويس دهي نامناسب و بد موقع اتوبوس هاي شركت واحد مسير خاني آباد نو و فياض بخش و انقلاب براي اهالي منطقه كه اكثرا قشر زحمتكش هستند كه بايد به موقع بر سر كار خود حاضر شوند مشكل آفرين شده است.
جمعي از اهالي خاني آباد نو
¤ حوادث اخير با همه تلخي اش، نقاب از چهره منافقان كنار زد و مسئولان مي توانند اين تهديد را تبديل به فرصت كنند، يكي از اين تهديدها، بشقاب هاي ماهواره اي است كه روي پشت بام هاي منازل برخي از شهروندان است. تا خيلي دير نشده است بايد با اين ابزار تهاجم فرهنگي مقابله كرد.
يك هموطن
¤ يكي از دلايل ايجاد فتنه در ايران اين است كه آن ها قصد دارند ايران هم مثل عراق، افغانستان، پاكستان، فلسطين و يمن درگير جنگ و اشغال شود. اما چون توان ندارند، اين فتنه را ايجاد كرده اند. يكي از موانع آن ها، انسجام و وحدت ملي است. به همين دليل به بهانه حمايت از فلان فرقه و اقليت، قصد دارند كشور را به تجزيه بكشانند، از طرفي، فرهنگ عاشورايي و دانش هسته اي هم از ديگر موانع آن ها است، به همين دليل هم حرمت عاشورا را شكستند و هم ايران را براي دست برداشتن از برنامه هسته اي تحت فشار قرار داده اند.
يك هموطن

 



مهمان پرست در جلسه هفتگي با خبرنگاران: صلاح غرب استفاده درست از فرصت ايران است

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به ضرب الاجل اعلام شده از سوي ايران تأكيد كرد: غرب بهتر است كه از فرصت ايران، براي تامين سوخت استفاده كند.
به گزارش خبرگزاري ها رامين مهمان پرست ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران گفت: مهلتي كه داده شد فرصتي براي طرف مقابل است. ما براي معاوضه سوخت براي راكتور تحقيقاتي تهران اعلام آمادگي كرده ايم و اين حق ما به عنوان عضو آژانس است كه بايد اين سوخت در اختيارمان قرار گيرد.
هم چنين اگر قرار بر تعامل بيشتر باشد اين فرصت براي اعتمادسازي طرف مقابل داده شده و اميدواريم از اين فرصت بهره برداري شود.
افغانستان يك موضوع صرفاً منطقه اي است
وي در پاسخ به پرسشي در مورد دستاوردهاي اجلاس سه جانبه اسلام آباد و راهكارهاي عملي كه سه كشور در اين نشست دست يافته اند گفت: حل مشكلات منطقه بايد رويكرد منطقه اي داشته باشد.
مهمان پرست تاكيد كرد: افغانستان يكي از موضوعات منطقه اي ماست كه متأسفانه توسط كشورهاي فرامنطقه اي به صورت آزمايش و خطا مورد استفاده قرار مي گيرد. كشورهاي حاضر در منطقه بهترين راه حل را با توجه به شناخت واقعي كه از منطقه دارند در خود منطقه قابل حل مي دانند. اين اجلاس نيز با پيشنهاد دولت جمهوري اسلامي ايران تشكيل و در آن مصوب شد به زودي اجلاس سران در اسلام آباد برگزار شود.
وي گفت: مصوبه بعدي تشكيل اجلاس همسايگان افغانستان كه شامل هفت كشور به همراه افغانستان خواهد بود به زودي در تهران تشكيل مي شود تا مسئله ريشه يابي شود و اقدامات لازم براي حل اين مشكل در نظر گرفته شود.
توقف سفر عمره
فقط تا برطرف شدن مشكلات
مهمان پرست هم چنين در پاسخ به پرسشي در مورد اعزام زائرين به عربستان براي حج عمره و اين كه آيا اين موضوع براي يك سال متوقف شده است؟ گفت: فكر نمي كنم بحث توقف يكساله مطرح باشد؛ صحبت اين است كه تا وقتي مشكل برطرف نشده است اعزامي صورت نخواهد گرفت.
وي تأكيد كرد: اميدواريم با كمك بخش حقوقي و كنسولي وزارت خارجه و با همكاري سازمان حج و زيارت اين موضوع دنبال شود تا مشكل مربوط به زائرين حل شود و آنها با احترام تمام بتوانند اين فريضه الهي را انجام دهند.
جنگ نرم رسانه اي هوشياري رسانه هاي داخلي را مي طلبد
خبرنگاري از سخنگوي وزارت امورخارجه درباره راه كارهاي موجود براي پي گيري بيانات رهبري در خصوص لزوم مقابله با جنگ نرم رسانه اي پرسيد و مهمان پرست تاكيد كرد: بايد هوشيار بود هر چقدر حركت هاي مستقل از جمله انقلاب اسلامي موثرتر پيش رود جنگ نرم بيشتري شاهد خواهيم بود كه اين نيازمند هوشياري همه بخش ها به ويژه رسانه هاي ما در خنثي كردن نيات طرف هاي مخالف منافع كشورمان است.
مهمان پرست در توضيح راهكارهاي عملي در اين رابطه گفت: اقدامات زيادي انجام شده است؛ توجه به افكار عمومي مهمترين رويكرد دولت و نظام ما در داخل و خارج از كشور است. آنچه كه واقعيت است بايد با مردم در ميان گذاشت و توطئه هايي كه انجام مي شود را به صورت روشن و مشخص تبيين كرد.

 



وال استريت ژورنال بررسي كرد عواقب خطرناك ماجرا جويي عليه ايران

يك روزنامه آمريكايي با هشدار به عواقب ماجراجويي عليه ايران اعلام كرد كه ايراني ها اين توان را دارند كه به آمريكا، اروپا و اسرائيل ضربه مهلك وارد كنند.
روزنامه وال استريت ژورنال در تحليلي با عنوان «آيا آمريكا به ايران حمله مي كند؟» نوشت: قطعاً آمريكا در دوره رياست جمهوري باراك اوباما به ايران هيچ حمله اي نخواهد كرد.
در بخشي از اين تحليل آمده است: ايراني ها اين توان را دارند كه به آمريكا، اروپا و اسرائيل ضربه هاي مهلك وارد كنند. ايراني ها مي دانند كه نفت پاشنه آشيل غرب است و از اظهارات رهبران ايران روشن است كه آنها در صورت تهاجم آمريكا شاهراه نفتي خليج فارس را مسدود مي كنند. منهدم شدن چند نفتكش به وسيله قايق ها، موشك هاي كروز و توپخانه ايران در تنگه هرمز و اعلام اين خبر از سوي تهران كه تنگه مذكور منطقه جنگي است براي رسيدن قيمت نفت به بشكه اي چهارصد تا ششصد دلار كفايت مي كند. در اين صورت اقتصاد غرب سقوط مي كند و بازارهاي سهام فرو مي ريزند. ايران موشك هاي كروزي خريداري كرده است كه از تيررس سامانه دفاعي ناوهاي جنگي مي گريزند. ايران همچنين مي تواند با موشك هاي دوربرد خود به اسرائيل نيز آسيب بزند. راكتور ديمونا ظرف چند ساعت به ويرانه راديواكتيوي تبديل مي شود و اگر ايران بخواهد موشك هاي خود را بر سر دو پالايشگاه نفت اسرائيل در «حيفا» و «اشدود» فرو بريزد اقتصاد اسرائيل ظرف يك هفته نابود مي شود.
وال استريت ژورنال در پايان هشدار داده است كه جنگ با ايران باعث مي شود كه جنگ عراق فقط يك مهماني چاي روستايي به نظر برسد.
فلج شدن اقتصاد جهان
يك نشريه خارجي نيز هشدار داد كه هرگونه تهديدي عليه ايران ضربه شديدي به اقتصاد جهان خواهد زد.
نشريه «بالتيمورسان» در اين باره نوشت: عواقب اقتصادي حمله به ايران بسيار گسترده و دردناك خواهد بود. قيمت نفت به طور سرسام آور بالا خواهد رفت. با توجه به آنچه كه در سال 1973رخ داد مي توان پيش بيني كرد بهاي نفت در كوتاه مدت از 300 دلار در هر بشكه فراتر برود.
در ادامه اين مطلب پيرامون پيامدهاي حمله به ايران آمده است: بالا رفتن قيمت نفت ضربه بزرگي به اقتصاد جهان بويژه آمريكا وارد خواهد ساخت، نرخ بيكاري از بالاترين ميزان خود پس از جنگ جهاني دوم فراتر خواهد رفت و نهادهاي مالي كه هنوز از ركود اقتصادي بهبود نيافته اند دوباره به مرز بحران سقوط خواهند كرد.
براساس اين گزارش تحليلي، تاثير فوري حمله به ايران به اقتصاد اروپا، نيز تكان دهنده خواهد بود. اتحاديه اروپا كه بيش از آمريكا به نفت خاورميانه وابسته است به سرعت شاهد كاهش توليدات خود و افزايش بيكاري خواهد بود.
در فرانسه كه بيكاري موجب ناآرامي و اغتشاش در سال2009 گرديد بحران اجتماعي و اقتصادي افزايش يافته و مي تواند ثبات دولت فعلي را در خطر قرار دهد، آلمان هم در مقابل هر چيزي كه بازارهاي صادرات اين كشور را تعطيل كند آسيب پذير است، امري كه به سرعت اتفاق خواهد افتاد.

 



آيت الله مصباح يزدي: تا آخرين قطره خون پاي ولايت فقيه مي ايستيم

آيت الله مصباح يزدي تاكيد كرد: دشمن بداند ما تا پاي جان و تا آخرين قطره خون پاي ولايت فقيه مي ايستيم.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار مديران استان بوشهر اظهار داشت: همه توطئه هايي كه در اين چند سال اخير صورت گرفته براي تضعيف ولايت فقيه بوده است، زيرا وجود رهبري، تنها مانع نفوذ استعمار در كشور است و دشمن كساني را توانسته فريب دهد كه تعمق فكري نداشته و در خط ولايت نبودند.
وي افزود: بايد خدا را شكر كنيم، كسي را به ما مرحمت كرده كه در طول زندگاني اش و در مدت 30 سال حكومت اسلامي يك ذره نقطه ضعف نشان نداده است، و الا دشمن از كوه كاهي مي ساخت و اين به بركت مقام ولايت است كه مورد عنايت و توجه بقيه الله (عج) است.
مصباح يزدي تاكيد كرد: همه هم و غم و تلاش دشمن براي اين است كه مقام ولي فقيه حذف و يا حداقل تضعيف و محدود شود و مقام ولايت را در حد مقامي مثل رياست جمهوري پايين بياورند و چيزهايي كه براي رئيس جمهور مي گويند، بتوانند براي رهبري هم بگويند تا قداست مقام ولايت را از بين برده و علاقه قلبي و ديني مردم را نسبت به رهبري بكاهند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: ويژگي هاي شخصيتي مقام معظم رهبري در بين همه شخصيت هاي دنيا خاص است و هم اكنون در ميان تمام شخصيت هاي شناخته شده عالم مثل او پيدا نمي شود و اينها به بركت اين است كه ايشان رهبري ديني است. وي تاكيد كرد: دشمن مي خواهد ولايت را از ما بگيرد، بنابراين بالاترين و بزرگ ترين وظيفه ما حفاظت از مقام ولايت است به هر صورتي كه ممكن باشد و لازم است در خانه و محيط كارمان و حتي در ارتباط با همسايه ها به اين امر اهتمام بورزيم و در فعاليت هاي سياسي و راهپيمايي ها حضور داشته باشيم. مصباح يزدي افزود: اگر در حفظ مقام ولايت خداي ناكرده كوتاه بياييم، كفران نعمت كرده ايم و قطعا بايد منتظر آثار سوء اين كفران باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: نياز ما به افزايش بصيرت، نيازي حياتي است كه مقام معظم رهبري از حدود 20 سال پيش به اين امر تاكيد داشتند و حوادث اخير نشان داد كه ايشان چشمي بينا و فكري دورانديش دارند و اهميت اين مسئله روشن شد و ما بايد بيش از پيش خودمان را براي استفاده از رهنمودها و دستورات ايشان آماده كنيم.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تاكيد بر درس گرفتن از وقايع 30 ساله انقلاب گفت: اوايل انقلاب فضاي كشور معنوي و نوراني بود و روحيه ايثار و خودگذشتگي و رسيدگي به ضعفا در جامعه حاكم بود، ولي خيلي طول نكشيد كه به تدريج فرهنگ مادي غرب در ميان برخي مديران كشور نفوذ پيدا كرد. مصباح يزدي تصريح كرد: بعضي از مسئولان در تقابل تفكر اسلامي با تفكر غربي، تفكر غرب را در اولويت قرار دادند و آن را در جامعه رواج دادند، به حدي كه وجود ولايت فقيه را با فكر امروز دنيا مغاير دانستند. وي خاطرنشان كرد: دشمن بداند ما براي حفظ خطوط اصلي انقلاب حاضريم جان بدهيم و مردم ايران اهانت به مقدسات و ولايت و تلاش براي تضعيف ديني و از حاكميت انداختن قرآن را برنمي تابند چرا كه مردم گوشت، پوست و استخوان هايشان با محبت اهل بيت(ع) عجين شده است.

 



هاشمي رفسنجاني : راه حل مسائل رجوع به سخنان رهبر انقلاب است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام راه حل مسايل فعلي را رجوع به سخنان رهبر معظم انقلاب در حاكميت قانون دانست.
به گزارش دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، هاشمي رفسنجاني صبح ديروز در ديدار با جمعي از اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه ها در پاسخ به پرسش حاضران در خصوص شيوه حل مسايل فعلي تاكيد كرد: رجوع به سخنان اخير مقام معظم رهبري در حاكميت قانون و پرهيز از اعمال خودسرانه و همچنين كمك به ايشان توسط همه نيروهاي سياسي و اصيل انقلاب كه به اسلام ، نظام و قانون پايبند هستند مي تواند حل موضوع را به همراه داشته باشد.
وي اضافه كرد: اقداماتي نظير انجام مناظره هاي مستدل و اظهارات رسانه اي به جاي برخورد هاي خياباني مي تواند اين مسير را هموار كند.
هاشمي رفسنجاني اعتدال و سعه صدر در همه امور را اصلي ترين نياز كشور در شرايط فعلي عنوان و تاكيد كرد: افراط و تفريط مهمترين مشكل كشور است و دلسوزان اسلام، انقلاب و نظام بايد براي آن چاره انديشي كنند.
وي اقتصاد و سياست در بعد داخلي و خارجي و فرهنگ را نيازمند تفكر اعتدالي عنوان كرد و گفت: رجوع به انديشه هاي اسلامي و سخن قرآن و همچنين سيره پيامبر مي تواند اهميت انديشه و عمل اعتدالي را مشخص كند.

 



آقاي موسوي به ماتهمت نزن ! ما نه مردم خداجوييم و نه عزادار حسيني (خبر ويژه)

«آقاي موسوي در بيانيه 17 خود ]پس از حوادث روز عاشورا[ معترضان را مردم خداجو و عزاداران حسيني معرفي كرد. اين ادبيات اتحاد نيروها را در جنبش سبز به خطر مي اندازد و او بايد از اين ادبيات پرهيز كند».
يك پايگاه اينترنتي ضدانقلاب با درج مطلب فوق، به ارزيابي حضور عناصر متناقض در فتنه سبز پرداخت. سايت «خودنويس» در تحليل خود اغلب افراد باقي مانده در اين جريان را سكولار، ساختارشكن و مخالف انقلاب و قانون اساسي معرفي كرد و نوشت: آقاي موسوي در بيانيه خود از التزام به قانون اساسي سخن مي گويد. موسوي و كروبي مي گويند طرفدار آرمان هاي روح الله خميني هستند. اما نيروهاي سكولار طبيعي است كه بسياري از آرمان هاي روح الله خميني را قبول نداشته باشند و در زمره ساختارشكنان باشند. نيروهاي غيرمسلمان حاضر در جنبش سبز مانند مسلمانان سكولار، تعهد و التزامي به قانون اساسي و جمهوري اسلامي ندارند و طبيعتاً ساختارشكن به حساب مي آيند. آنها ضد انقلاب محسوب مي شوند. بسياري از اعضاي سابق سازمان ها و گروه هايي نظير مجاهدين خلق ]گروهك تروريستي منافقين[، سلطنت طلبان و ماركسيست هاي سابق هم به دور شعار جدايي دين از سياست گرد آمده اند و طبيعتاً در زمره نيروهاي سكولار و لائيك به شمار مي آيند. به جرئت مي توان گفت اكثريت نيروهاي مقيم خارج جزو اين نيروها هستند.
اين سايت ضدانقلابي نتيجه گرفت: بسياري از مخالفان را بايد جزو سكولارها به حساب آورد. نتيجتاً بايد از هرگونه عنوان غيرواقعي «مردم خداجو» و غيره براي ناميدن كليت نيروهاي سبز پرهيز كرد. اين گونه ادبيات اتحاد نيروها را به شدت به خطر مي اندازد. با تجربه 31 ساله پس از انقلاب، كاملاً طبيعي است كه گروه هاي بسياري از نيروهاي جنبش سبز اعتماد كافي به بسياري از شعارهاي اصلاح طلبان نداشته باشند.

 



95 درصد مردم اوكراين رئيس جمهور نارنجي را پائين كشيدند (خبر ويژه)

رسانه هاي غربي با اشاره به نتيجه مرحله اول انتخابات رياست جمهوري در اوكراين تاكيد مي كنند انقلاب مخملي نارنجي به سرعت در اين كشور رنگ باخته است.
دويچه وله آلمان با اشاره به اينكه ويكتور يوشچنكو رئيس جمهور نارنجي نتوانست راي 95درصد شركت كنندگان را جلب كند و كمتر از 5 درصد مردم مجدد به او راي دادند، نوشت: انقلاب نارنجي سال 2005 اكنون رنگ باخته است. بسياري از وعده ها براي اصلاحات تحقق نيافت. انتظارات سران اصلاحات از غرب عملي نشد، بر مشكلات داخلي اوكراين افزوده شد و به اين ترتيب انقلاب نارنجي و رهبران آن به تدريج مقبوليت خود را از دست دادند. به نحوي كه يوشچنكو در انتخابات روز يكشنبه كمتر از 5درصد آراء راي دهندگان را به دست آورد. يانكوويچ رقيب اصلي در انتخابات، او را متهم كرد مردم را براي رسيدن به قدرت فريب داده است.
راديو فردا هم با اشاره به ناكامي فاحش يوشچنكو تاكيد كرد: بسياري از مردم اوكراين از درگيري هاي دروني بين گروههاي فعال در انقلاب نارنجي و بخصوص كشمكش ها بين خانم تيموشنكو و متحد سابق او ويكتور يوشچنكو دلسرد شده اند. حتي در سالهايي كه فساد مالي به اوج خود رسيده و اوكراين به شدت از بحران اقتصادي جهاني لطمه خورده است اختلاف و رقابت بين اين دو طيف ادامه يافت. اما ويكتور يانكوويچ نامزدي كه در دور اول انتخابات بيشترين آراء را به دست آورده، در كنفرانس خبري گفت: مردم به تغيير راي داده اند. ما به پيمان نظامي ناتو نخواهيم پيوست.
بي بي سي انگليس هم از پيچيدگي اوضاع در اوكراين و فلج شدن معماران انقلاب نارنجي خبر داد و نوشت: اقتصاد اوكراين در ركودي عميق به سر مي برد. اكنون روسيه، تيموشنكو پيروز شود يا يانكوويچ، مي تواند از نتيجه خشنود باشد.

 



ماجراي اين 30 ميليون پول بي زبون! (خبر ويژه)

منابع رسانه اي از كمك مالي مركز امور مناطق آزاد براي برگزاري نمايشگاه عكس يك بازيگر نه چندان خوشنام سينما خبر مي دهند.
به گزارش الف مركز امور مناطق آزاد كه زير نظر رحيم مشايي فعاليت مي كند با «هـ-ت» بازيگر سينما براي برگزاري نمايشگاه وي در مناطق آزاد كيش و قشم قرارداد بسته و حداقل 30 ميليون تومان به نامبرده مي پردازد. پيش از اين حمايت مالي 60 ميليون توماني سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در نمايشگاه عكس اين هنرپيشه سينما در تهران با اعتراض محافل سياسي و هنري مواجه شده بود به ويژه اين كه خانم نامبرده، عكاس حرفه اي نيست و معمولا عكاسان حرفه اي نيز از چنين حمايت هايي برخوردار نيستند.
سايت «الف» از مركز امور مناطق آزاد پرسيده است: 1- رقم دقيق حمايت مالي اخير چه قدر خواهد بود 2- ساير هنرمندان از جمله عكاسان حرفه اي چگونه مي توانند از حمايت هاي مالي آن مركز بهره مند شوند و ضوابط و شرايط دريافت اين كمك ها چيست؟ 3- آيا صحت دارد كه آقاي سمسارزاده به دليل خودداري از امضاي چك پرداخت به هنرپيشه مذكور از موقعيت شغلي خود معلق شده است؟

 



فلج كننده و هدفمند اسم رمز تحريم هاي بي خاصيت (خبر ويژه)

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ملاقات با صدراعظم آلمان خواستار تحريم هاي «فلج كننده» عليه ايران شد. سران اسرائيل به همراه صهيونيست مسيحي هاي حاكم بر آمريكا 30 سال است از تحريم فراگير براي فلج كردن ملت ايران سخن مي گويند.
نتانياهو در ديدار مركل گفت: اگر اين تحريم هاي فراگير الان اعمال نشود پس چه زماني مي خواهد اعمال شود. آنگلا مركل هم در اين ملاقات گفت: اگر واكنش تهران درباره برنامه هسته اي تغيير نكند ما در زمينه اعمال تحريم هاي بيشتر با كشورهايي كه چين هدفي را دنبال مي كند، همكاري مي كنيم.
نشست شنبه گذشته مقامات وزارت خارجه 1+5 در نيويورك براي تصميم گيري در زمينه تحريم هاي جديد بدون نتيجه پايان يافت و اين در حالي بود كه چين و روسيه بر ادامه روند ديپلماتيك تأكيد داشتند. چين يك عضو دون پايه هيئت نمايندگي خود در نيويورك را به اين نشست فرستاده بود.
اظهارات بي حاصل و كهنه برخي مقامات غربي درباره تحريم در حالي است كه روزنامه لس آنجلس تايمز روز دوشنبه به تحليل موضوع تحريم پرداخت و نوشت: اين روزها در كنار تأكيد بر رويكرد ديپلماتيك، از تحريم هاي هدفدار عليه حكومت ايران نيز سخن مي رود. در عين حال جاي هيچ شكي نيست كه كارايي تحريم ها در سراسر دنيا، محل ابهام است و سابقه اي ضعيف و گنگ دارد. تحريم ها حتي نتوانست كشوري مثل كره شمالي را مهار كند و جلوي برنامه هسته اي آن را بگيرد. اما وقتي صحبت از ايران مي شود، تحريم هاي سنگين جنبه پيچيده اي پيدا مي كنند. با وجود فشار تحريم هاي مالي و بانكي، ايران توانسته شركايي را حتي در آمريكا، چين و ساير كشورها پيدا كند كه حاضر به زيرپا گذاشتن محدوديت هاي تجاري هستند.
لس آنجلس تايمز درباره اين موضوع كه تحريم ها احساسات ميهن پرستانه را در ميان مردم ايران عليه غرب برمي انگيزد و بحث تحريم هاي هدفمند عليه مقامات جمهوري اسلامي مطرح است، نوشت: تحريم هاي هدفمند عليه مردم عادي هم اثرگذار مي شوند. از سوي ديگر تحريم هاي يك جانبه آمريكا ناكارآمد است اما كسب رضايت اعضاي ديگر شوراي امنيت هم يك چالش هميشگي بوده است. ممكن است هيچ راه ديگري جز آزمودن تحريم براي دولت آمريكا وجود نداشته باشد اما حتي در صورت اعمال و اجراي اين تحريم ها، كسي نبايد انتظار داشته باشد تغيير شگرفي در سياست هسته اي ايران ايجاد شود.
روزنامه انگليسي فايننشال تايمز هم در بررسي موضوع تحريم ها نوشت: ديپلمات هاي غربي هشدار داده اند در پي اقدام چين براي متوقف كردن تلاش ها براي پيشنهاد بسته جديدي از اقدامات تنبيهي عليه ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد، ممكن است تصويب تحريم هاي شديدتر عليه تهران ماه ها به تأخير بيفتد. نشست نيويورك بي نتيجه پايان يافت. در چند سال گذشته روسيه و چين عامل جلوگيري از تلاش ها براي تشديد تحريم ها بر ايران قلمداد مي شوند. اين در حالي است كه نمايندگان كشورهاي غربي مي گويند تنها چيزي كه ندارند زمان است و سه دور قبلي تحريم ها كه مذاكره در مورد آنها تنها چند ماه طول كشيد، تاكنون منجر به ترغيب تهران به شفاف سازي درباره برنامه جاه طلبانه هسته اي اش نشده است.
فايننشال تايمز افزود: تأخير در تصويب تشديد تحريم ها نه تنها به ايران در دراز مدت زمان بيشتري براي تكميل برنامه هاي هسته اي مي دهد، بلكه در كوتاه مدت نيز بزودي زمان برگزاري كنفرانس بررسي پيمان منع گسترش هسته اي فراخواهد رسيد. كشورهاي غربي خواستار اعمال تحريم هاي جديد پيش از آن هستند كه تهران فرصت گل آلود كردن آب را در كنفرانس ماه مه سال 2010 در نيويورك بدست آورد و برنامه هسته اي اش را به منازعه ميان غرب و كشورهاي در حال رشد تبديل كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14