(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 30 دي 1388- شماره 19564
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و رؤساي ستادهاي دهه فجر:
خواص شفاف باشند ، دوپهلو موضع نگيرند
براي اولين بار در كشور راه اندازي رشته دانشگاهي تاكسيراني در مشهد
فرمانده مرزباني كشور: اجازه نمي دهيم مشكلات مرزي جنبه سياسي پيدا كند
در مراسم رونمايي صورت گرفت اعلام جزئيات ضريح جديد قتلگاه سيدالشهدا(ع) در اصفهان
كشف سرنخ هاي جديد از ترور دادستان خوي
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: مردم عوامل فتنه را از كشور مي زدايند
استاندار سابق فارس اظهارات جواد اطاعت در مناظره را خلاف واقع اعلام كرد
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و رؤساي ستادهاي دهه فجر:
خواص شفاف باشند ، دوپهلو موضع نگيرند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ديروز در ديدار مسئولان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و رؤساي ستادهاي دهه فجر سراسر كشور، مهمترين ويژگي انقلاب اسلامي ايران و مراسم سالگرد انقلاب در 03 سال گذشته را حضور انبوه و متحد مردم به عنوان عناصر اصلي شكل گيري انقلاب اسلامي و دلبستگي آنان به شعارهاي اساسي انقلاب دانستند و تأكيد كردند: در دوران فتنه و غبارآلود بودن فضا، وظيفه همه بويژه خواص، موضع گيري شفاف و پرهيز از سخنان و مواضع دو پهلو است.
رهبر انقلاب اسلامي دهه فجر را يك پديده منحصر بفرد برشمردند و در تبيين اين موضوع افزودند: علت منحصر بفرد بودن دهه فجر اين است كه در طول سي سال گذشته سالگرد انقلاب اسلامي همواره با حضور انبوه مردمي بوده كه عناصر اصلي پديد آورنده انقلاب هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور ميليونها نفر در 22 بهمن هر سال را نشانه متكي بودن انقلاب به ايمان هاي مردم دانستند و خاطرنشان كردند: معناي اين حضور انبوه و منسجم هر ساله اين است كه انقلاب اسلامي و نظام برخاسته از آن، متكي بر مردم و ايمان آنان است و علت اصلي ناتواني دشمنان در متزلزل كردن نظام اسلامي نيز همين موضوع است.
ايشان با اشاره به وحشت مخالفان نظام اسلامي، از اين حضور خالص و گسترده مردمي با گرايش ها و سلايق مختلف، در مناسبتهاي گوناگون انقلاب به ويژه دهه فجر و 22بهمن افزودند: دشمنان براي سرپوش گذاشتن بر اين انسجام و وحدت تلاش دارند، با كمك عوامل خود، و در تبليغات اينگونه وانمود كنند كه انسجام و جهت گيري واحد مردم دچار انشقاق و چند دستگي شده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: در همين چارچوب در روز قدس كه پايه و اساس آن در ضديت با رژيم صهيونيستي است، گروهي معدود و فريب خورده، بر ضد موضوع فلسطين و به نفع رژيم صهيونيستي شعار دادند و در روز سيزده آبان نيز كه روز برائت و نفرت ملت ايران از استكبار آمريكايي است، بر ضد اين حركت و نظام اسلامي و اسلاميت شعار دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه ملت ايران دلبسته به شعارهاي اساسي انقلاب اسلامي است و عظمت ملت ايران نيز به بركت حضور مردمي در صحنه است، افزودند:جمهوري اسلامي با خواست و ايمان مردم شكل گرفته و تاكنون براساس همين خواست و ايمان با كمال اقتدار و احساس عزت و بي نيازي پيش رفته و از اين پس نيز با اقتدار و عزت كامل بر همه دشمنان پيروز خواهد شد.
ايشان تاكيد كردند: انقلاب اسلامي يك حقيقت برخاسته از سنت الهي است و تا هنگامي كه متكي بر ايمان، عشق و علاقه مردم است، قدرتهاي جهاني اگر با يكديگر نيز متحد شوند نمي توانند صدمه اي به اين انقلاب و مردم وارد كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي، 22بهمن را متعلق به ملت ايران، امام بزرگوار (ره)، و شهدا دانستند و تأكيد كردند: دشمن تلاش دارد اين ثروت عظيم ملي را متزلزل كند، بنابراين بايد با تمام قوا در صحنه بود و عاقلانه و مدبرانه حركت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي شناخت «لحظه و نياز» و اقدام متناسب با آن را يك خصوصيت و ويژگي بسيار مهم برشمردند و خاطرنشان كردند: برخي از اهالي كوفه كه با عنوان «توابين» چند ماه بعد از حادثه عاشورا قيام كردند و به شهادت رسيدند، به امام حسين(ع) ايمان داشتند و انشاء الله در نزد خداوند هم مأجور هستند اما آن وظيفه اي را كه بايد عمل مي كردند، انجام ندادند زيرا «لحظه» و عاشورا را نشناختند.
ايشان، نهم دي امسال را يكي از «لحظه ها» دانستند و تاكيد كردند: راهپيمايي نهم دي، نياز لحظه ها بود كه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به درستي اقدام كرد و مردم نيز بخوبي اين نياز را تشخيص دادند و 9 دي به يكي از قله هاي تاريخ انقلاب اسلامي تبديل شد.
حضرت آيت الله خامنه اي 23 تير سال 78 را نيز يكي ديگر از «لحظه ها» برشمردند و خاطرنشان كردند: راهپيمايي مردم در 22 بهمن با همه عظمتي كه دارد، يك كار متعارف و داراي روال مشخص است اما راهپيمايي 23تير سال 78 و نهم دي امسال، يك كار متعارف نبود.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: شناخت موقعيت، و حضور در لحظه مناسب و مورد نياز، اساس همه كارها است.
ايشان، موضع گيري شفاف و پرهيز از مواضع مبهم و دو پهلو را يكي از نيازهاي مهم دوران فتنه و غبارآلودگي فضا دانستند و افزودند: دشمنان همواره مخالف شفاف بودن فضا هستند زيرا آنها در فضاي غبارآلود و فتنه مي توانند به اهداف خود برسند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: در شرايط كنوني همه جريانها و گرايش هاي سياسي داخل نظام بايد خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص كنند و در اين ميان وظيفه خواص بويژه خواصي كه تأثيرگذاري بالايي دارند، بيش از ديگران است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: موضع گيري دو پهلوي خواص مطلوب نيست و خواص بايد مواضع خود را در قبال سخنان و اقدامات دشمن، شفاف بيان كنند.
ايشان افزودند: وقتي سران استكبار و ظلم، و اشغالگران كشورهاي اسلامي وارد ميدان مي شوند و موضع گيري مي كنند، دو پهلو و مبهم سخن گفتن صحيح نيست زيرا بايد مشخص شود، افرادي كه داخل نظام جمهوري اسلامي هستند، چه موضعي دارند و آيا حاضر هستند از دشمن تبري بجويند؟
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: هنگامي كه عده اي در فضاي فتنه و غبارآلودگي، با زبان، اسلام را نفي و در عمل نيز جمهوريت نظام را نفي مي كنند و انتخابات را زير سؤال مي برند، انتظار از خواص اين است كه مرز و موضع خود را شفاف مشخص كنند.
ايشان تأكيد كردند: شفاف سازي، دشمن دشمن و غبارآلودگي كمك به دشمن است و اين، يك شاخص و معيار براي عملكرد همه افراد و جريانها و به ويژه خواص است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توطئه هايي كه در سي سال گذشته بر ضدانقلاب اسلامي وجود داشته است، افزودند: ملت ايران تاكنون با لطف و عنايت خداوند از گذرگاه هاي بسيار سختي عبور كرده است و از اين پس هم عبور خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه دشمني ها با نظام اسلامي همچون گذشته در آينده نيز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان كردند: اگر ملتي بيدار، آگاه، با عزم و متكي بر ايمان و همراه با رويش باشد بر همه توطئه ها غلبه خواهد كرد.
ايشان با اشاره به رويش هاي انقلاب افزودند: نسل جوان كنوني و جواناني كه حتي پيروزي انقلاب اسلامي و مقاطع مهم آن را نديده اند، نوخاسته ها و رويش هاي انقلاب هستند كه در مقايسه با نسل جوان اول انقلاب، بسيار بهتر و هوشيارانه تر عمل مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: با وجود همه توطئه ها، برگ و بار درخت مستحكم انقلاب روز افزون است. ايشان همچنين با قدرداني از زحمات شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، اين نهاد را يكي از كهن ترين و پرسابقه ترين نهادهاي جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بر اساس يك نياز واقعي و صادقانه شكل گرفت و اين نهاد در طول سي سال گذشته نيز همواره براساس شناخت لحظه و نياز عمل كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي، حضور آيت الله جنتي در راس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و اشراف وي بر كارها را يكي از عوامل اصلي حركت اين نهاد در مسير صحيح و شناخت به موقع نيازها دانستند.
در ابتداي اين ديدار آيت الله جنتي رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ضمن اشاره به سابقه شورا و تشكيل آن در 12مرداد 59، گزارشي از فعاليت ها و عملكرد اين نهاد در مقاطع مختلف بويژه در راهپيمايي نهم دي امسال ارائه و از عملكرد بسيار خوب صدا و سيما در اين رويداد مهم قدرداني كرد.

 



براي اولين بار در كشور راه اندازي رشته دانشگاهي تاكسيراني در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
به زودي در كشور رشته دانشگاهي تاكسيراني در مراكز دانشگاه جامع علمي كاربردي در مقطع كارداني در مشهد راه اندازي مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد تمامي اقدامات لازم در مشهد به اتمام رسيده است و با موافقت آموزش عالي در مشهد 70 درصد اين پيشنهاد پيش رفت داشته است.
چنانچه آموزش عالي در تهران با برگزاري اين رشته موافقت كند، ورودي هاي جديد دانشگاه جامع علمي كاربردي مي توانند در گزينه هاي انتخابي اين رشته را انتخاب كنند.
تحصيل در اين رشته و به پايان رساندن تحصيلات براي تاكسيرانان سابقه كار محسوب خواهد شد. گفتني است تاكسيرانان در اين رشته چگونگي حرفه تاكسيراني، شناخت موقعيت تاكسيرانان، هويت در شغل و حرفه خود و... را مي آموزند.

 



فرمانده مرزباني كشور: اجازه نمي دهيم مشكلات مرزي جنبه سياسي پيدا كند

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
برخي كشورها مي خواهند فضاي صميمي و ارتباط بين دو كشور ايران و عراق را به هم بزنند بنابراين ما نخواهيم گذاشت مسايل و مشكلات مرزي دو كشور جنبه سياسي به خود بگيرد.
سرتيپ حسين ذوالفقاري فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي در پايان ديدار با همتاي عراقي خود در مرز بين المللي خسروي با بيان اين مطلب افزود: اگر مرزبانان دو كشور دقيقا و در چارچوب قانون بين المللي به وظايف خود آگاهي داشته باشند و براساس آن عمل كنند مشكلي وجود نخواهد داشت.
وي در ادامه به انتظارات دو طرف در چارچوب قانون اشاره كرد و گفت: خواسته ما اين است كه هيچ حركت اضافي در مرزها به وجود نيايد تا كميته هاي مرزي تشكيل شود و براساس مستندات و اسناد قانوني و توافقات بعمل آمده مسايل دو كشور برطرف شود.
ذوالفقاري در ادامه با اشاره به همكاري هاي ايران و عراق در فضايي صميمي اظهار داشت: دو كشور در پرتو همكاري هاي دوجانبه همراه با حسن نيت مي توانند هم بر مشكلات فائق آيند و هم مناسبات را در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي گسترش دهند.
فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي در خاتمه گفت: در شرايطي كه ايران و عراق داراي دشمن مشترك هستند، تروريست ها امنيت دو كشور را مورد تهديد قرار داده اند لذا لازم است كه دو كشور با همدلي و همكاري با يكديگر در مقابله با دشمن همت كنند.
قابل ذكر است در اين جلسه فرمانده مرزباني عراق ضمن استقبال از رفع سوء تفاهمات بين دو كشور گفت: ما در برخي از امور مرزي داراي مشكلات و سوء تفاهمات هستيم لذا با توجه به ارتباط دو كشور بايد هرچه سريعتر اين مشكلات در مرزهاي خشكي و دريا حل و فصل شود و پس از آن توسعه و مناسبات دو كشور روز به روز افزايش يابد.
در اين نشست يك روزه تفاهم نامه اي براي تشكيل كميته فني مرزي بين مرزباني جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق به امضاي طرفين رسيد.

 



در مراسم رونمايي صورت گرفت اعلام جزئيات ضريح جديد قتلگاه سيدالشهدا(ع) در اصفهان

مراسم رونمايي از ضريح جديد قتلگاه سيدالشهدا(ع) در كارگاه آفرينش هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، همزمان با تاج گذاري حضرت بقيه الله (عج) قرارداد پروژه ساخت پنجره هاي ضريح قتلگاه حضرت سيدالشهدا(ع) منعقد شد و اين طرح مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) در 51 مرداد سال جاري در كارگاه آفرينش هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان با حضور هنرمندان قلم زن، ميناكار اصفهاني كار خود را آغاز كرد.
ضريح كوچك قتلگاه امام حسين(ع) با طولي به اندازه 160، عرض 224 و ضخامت 81 سانتي متر پس از رسيدن به كربلاي معلي در ضريح مطهر باب الرأس صحن بارگاه ملكوتي اباعبدالله الحسين(ع) نصب و پنجره بزرگ آن ضريح مقدس نيز در محل باب القبله ايوان بارگاه سيدالشهدا(ع) نصب مي شود.
ضريح بزرگ قتلگاه امام حسين(ع) از چهار دهنه، از جنس سازه فلزي ساخته شده و ضريح كوچك نيز داراي دو دهنه بوده كه چوب به كار رفته در دهنه هاي آن از نوع ساج برمه به قطر نيم مترمكعب است.
در طرح ضريح هاي قتلگاه اباعبدالله الحسين(ع) 325 كيلوگرم نقره با عيار 5/29 و 500 كيلوگرم طلا و 405 كيلوگرم مس و 345 كيلوگرم برنج به كار رفته است.
آبكاري طلاي ضريح قتلگاه امام حسين(ع) به روش الكترونيك انجام شده و قلمزني آن به صورت برجسته كاري است و طرح پنجره ها به شكل هشتي با اقتباس از ضريح مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) انجام شده كه از 11 عدد پنجي با خط ثلث با مضامين مرتبط با حضرت سيدالشهدا(ع)، امين الله(ع)، ياثارالله(ع)، باب الحوائج(ع)، سفينه النجاه و عين البتول نوشته شده است.
طرح ضريح بزرگ قتلگاه امام حسين(ع) داراي 41 قطعه مينا كه از دو عدد گل و بوته و 21 عدد خط، گل و بوته با زمينه لاجورد و ضريح كوچك نيز با 61 قطعه مينا، 4 عدد گل و بوته، 21 عدد خط، گل و بوته با همين زمينه ساخته شده است.
مضامين استفاده شده در ميناكاري ضريح هاي بارگاه اباعبدالله الحسين(ع) آيات 107 و 106 سوره صافات و آيه هاي 32 و 96 سوره آل عمران است.
وزن كلي ضريح بزرگ قتلگاه امام حسين(ع) 900 كيلوگرم و وزن ضريح كوچك 800 كيلوگرم است و بانيان ضريح قتلگاه امام حسين(ع) جمعي از خيران، كاركنان و خانواده هاي كاركنان بانك صادرات استان اصفهان هستند و اين پنجره ها به دست پرتوان استاد مهدي برهانيان خطاطي شده است.
با اتمام ساخت ضريح قتلگاه اباعبدالله الحسين(ع) و رونمايي در شهر اصفهان به سمت كربلا معلي منتقل و در 22 بهمن ماه سال جاري در ضلع شرقي گودال قتلگاه امام حسين(ع) نصب مي شود.

 



كشف سرنخ هاي جديد از ترور دادستان خوي

رئيس كل دادگستري آذربايجان غربي گفت: دادستان عمومي و انقلاب خوي طي چند روز گذشته از سوي گروه هاي معاند تروريستي تهديد به ترور شده بود.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد موسوي اظهار داشت: ولي حاج قليزاده در زمينه رسيدگي به پرونده هاي گروهك هاي ضدانقلاب،زمين خواري، مفاسد اخلاقي عملكرد درخشاني داشت.
وي افزود: سرنشينان يك دستگاه پژو پس از شليك گلوله به سوي وي و به شهادت رساندن وي متواري شدند كه در اين ارتباط گروه ويژه اي براي دستگيري اين تروريست ها تشكيل شده است و دادگستري كل استان به شدت با مسببان اين جريان برخورد خواهند كرد.
اين مقام مسئول اضافه كرد: ولي حاج قليزاده از قضات متعهد قوه قضاييه و خانواده معظم شهدا بود و بيش از يك دهه در دستگاه قضايي منطقه خدمت مي كردند.
گفتني است ولي حاج قليزاده دادستان خوي ساعت 20:19 دوشنبه هنگام بازگشت از دفتر كار خود مقابل منزل و در داخل خودروبا شليك گلوله از نزديك به شدت زخمي مي شود كه بعد از انتقال به بيمارستان به شهادت مي رسد.
معاون سياسي فرماندار شهرستان خوي با اعلام خبر فوق افزود: گلوله به گردن اصابت كرده و از طرف ديگر خارج شده است.
ابراهيم مزرعه اي گفت: هنوز كسي مسئوليت ترور دادستان خوي را برعهده نگرفته است.
گفتني است مراسم تشييع پيكر اين مرحوم چهارشنبه ساعت 30:9 صبح از مقابل دادستاني خوي برگزار مي شود.
گزارش خبرنگار كيهان از اروميه نيز حاكي است در سال 81 و در جريان مبارزه با رباخواري شهيد قاضي قليزاده يكي از قضات فعال در اين عرصه بود كه در آن مقطع حساس و در شهرستان خوي فعالانه وارد عمل شد و چندين بار با كيهان مصاحبه كرد.
اين شهيد دستگاه قضايي در آن مقطع موجب رهايي بسياري از قربانيان ربا شد كه در زندان محبوس شده بودند و زندگيشان توسط رباخواران تهديد مي شد.
همچنين به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از مديركل سياسي و انتخابات استانداري آذربايجان غربي گروهك تروريستي و معاند پژاك مسئوليت شهادت و ترور دادستان عمومي و انقلاب خوي را برعهده گرفت.
فخرعلي نيكبخت با محكوم كردن اين حادثه تروريستي افزود: سه شنبه شب عوامل اين گروهك تروريستي در منطقه مسئوليت اين حادثه ننگين را برعهده گرفته و اعلام كردند كه اين حادثه از سوي اين گروهك رخ داده است.
گزارش تكميلي خبرگزاري فارس نيز حاكي است فرماندار خوي گفت: خودروي عاملان ترور دادستان خوي شناسايي شد.
ابراهيم محمدلو اظهار داشت: با مدارك موجود به زودي عاملان اين حادثه ننگين دستگير و به جزاي اعمال خود مي رسند.

 



فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: مردم عوامل فتنه را از كشور مي زدايند

سنندج - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: هرگاه مردم نسبت به اصول خود احساس خطر كنند در عرصه صيانت از ارزش ها و آرمان ها حاضر شده و عوامل فتنه را از كشور مي زدايند.
سرتيپ پاسدار «محمد پاك پور» راهپيمايي حماسي ايرانيان در روز نهم دي ماه را مظهر همبستگي دانست و گفت: مردم در چنين روز تاريخي توطئه هاي دشمن را نقش بر آب كردند و با حضور بي سابقه خود، انزجار خويش را از تمام فتنه گران اعلام كرده و آنها را بر سر جايشان نشانده و به زباله دان تاريخ ريختند.
وي با اشاره به بمباران 28 ديماه 1365 سنندج توسط رژيم بعث عراق گفت اين يكي از نادرترين بمباران هاي شهرهاي كشور بود. امروز نيز دشمنان نظام دست بردار نيستند و تا زماني كه شعار مردم همان شعار جمهوري اسلامي است و از رهبر معظم انقلاب حمايت مي كنند آنها ما را رها نخواهند كرد. سرتيپ پاك پور با بيان اينكه دشمنان تا ديروز در قالب جنگ نرم در برابر ما قرار داشتند گفت: در شرايط كنوني آنها به تفرقه افكني در مناطق مختلف روي آورده اند تا از اين طريق نظام را ساقط كنند.
در اين مراسم از خانواده هاي معظم شاهد بمباران 28 دي سنندج تجليل شد.
در بمباران 28 دي سال 65، بيش از 19 نقطه از شهر سنندج هدف حمله هوايي قرار گرفت كه در جريان آن 220 تن شهيد و بيش از 500 تن از شهروندان نيز جانباز شدند.

 



استاندار سابق فارس اظهارات جواد اطاعت در مناظره را خلاف واقع اعلام كرد

شيراز- خبرنگار كيهان:
استاندار سابق فارس اظهارات جواد اطاعت نماينده اصلاح طلب مردم شهرهاي داراب و زرين دشت در مجلس ششم در برنامه رو به فردا را خلاف واقع اعلام كرد.
محمدرضا رضازاده در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان در شيراز گفت: راه آهن شيراز- اصفهان آرزوي ديرينه مردم فارس بود كه كار ساخت آن با جديت در دولت نهم انجام شد.
وي اظهار داشت: در سال 75 كلنگ احداث اين پروژه توسط آقاي هاشمي رفسنجاني به زمين زده شد. در دوره آقاي هاشمي و دو دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي يعني تا پايان سال 83 كل پيشرفت پروژه فقط 6/6 درصد بود و از سال 75 تا 83 فقط 18 ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه اختصاص يافته بود و اين در حالي است كه از سال 84 تا 87(دولت نهم) 650 ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه اختصاص يافت و اين نشانه توجه ويژه دولت نهم به اين پروژه بود.
وي افزود: در طول اين پروژه 1730 پل به طول 26 كيلومتر و 21 تونل به طول 5/13 كيلومتر احداث شده و 60 ميليون مترمكعب عمليات خاكبرداري و خاكريزي صورت گرفته است.
استاندار سابق فارس گفت: آقاي اطاعت گفته است فقط يك قطار نمايشي در اين مسير به حركت درآمده است در حالي كه از زمان افتتاح پروژه يعني در خرداد ماه سال جاري تاكنون هر 15 روز يك بار اين قطار مردم فارس را به مشهد برده و بازگردانده است و تاكنون 13هزار نفر با اين قطار از فارس مسافرت كرده اند.
وي اظهار داشت: وي مدعي است كه قطار شيراز- اصفهان از ريل خارج شده است در حالي كه نام تمام مسافراني كه تاكنون از اين قطار استفاده كرده اند موجود است. وي افزود: اطاعت بايد بگويد كدام قطار از ريل خارج شده است و آيا مسافران اين قطارها نبايد چيزي در اين باره بگويند و بدانند. بايدگفت اظهارات اطاعت كاملا دروغ و كذب محض بوده و با اغراض سياسي و تخريب دولت بيان شده است.
وي درباره كارهاي انجام شده در دولت نهم در شهرستان داراب نيز گفت: در دولت نهم 28 ميليارد تومان براي 2400 طرح زودبازده در داراب اختصاص يافت كه تاكنون 900 طرح آن به بهره برداري رسيده است و در شهرستان زرين دشت نيز 13 ميليارد تومان به اين امر اختصاص يافته است.
وي اضافه كرد: طرح بيمارستان زرين دشت كه در زمان نمايندگي اطاعت در مجلس ششم هيچ كاري براي آن نشد و راكد مانده بود با تلاش مسئولان استان امسال بهره برداري مي شود و هشت هزار متر مربع فضا نيز به بيمارستان داراب افزوده شده است و تا پايان امسال نيز جشن آسفالت تمام راه هاي روستايي شهرستان زرين دشت گرفته مي شود پس چطور آقاي اطاعت ادعا مي كند هيچ كاري در اين دو شهرستان انجام نشده است.
وي گفت: ميزان مشاركت مردم در انتخابات اخير رياست جمهوري در استان فارس 4 درصد از ميانگين كشوري بيشتر بوده و ميزان آراي دكتر احمدي نژاد نيز 8 درصد از ميانگين كشوري بالاتر بوده است و در شهرستان هاي داراب و زرين دشت نيز حتي آراي دكتر احمدي نژاد از ميانگين استان نيز بالاتر بوده است. اگر كاري براي مردم نشده بود آيا اينقدر نسبت به احمدي نژاد اقبال وجود داشت؟

 



اخبار ادبي و هنري

تلاش براي اجراي يك نمايش موهن
منابع خبري از تلاش براي اجراي نمايش موهن «روز حسين» به كارگرداني محمد رحمانيان خبر دادند.
در حالي كه نمايش مذكور به دليل وهن ارزش هاي عاشورايي و استفاده ابزاري از مقدسات در جهت مقاصد سياسي انحرافي، امكان اجرا نيافت، گزارش ها حاكي است كه برخي از دست اندركاران نمايشي قصد دارند تا زمينه را براي اجراي اين نمايش فراهم كنند.
گفتني است، سيدصادق موسوي مدير دفتر نظارت و ارزشيابي اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد در گفتگويي عنوان كرده بود كه متن نمايشي «روز حسين» داراي اشكالات بسياري است و بازبيني نخواهد شد. با اين حال اميدواريم كه اجراي نمايش موهن «روز حسين» تنها يك احتمال باشد و به مرحله قطعي نرسد.
اعتراض موسوي گرمارودي به عضو جبهه مشاركت
موسوي گرمارودي در اعتراض به شاعر عضو حزب مشاركت، جلسه شعرخواني را ترك كرد.
دومين نشست ماهانه «ديدار ماه» با حضور شاعراني چون موسوي گرمارودي، مشفق كاشاني، حميد سبزواري، عبدالجبار كاكائي، محمدعلي بهمني، فاطمه راكعي، ساعد باقري، ناصر فيض، سيمين دخت وحيدي و فاضل نظري دوشنبه در حوزه هنري استان تهران برگزار شد. شبكه ايران از اين جلسه گزارش داد فاطمه راكعي كه البته سابقه طولاني در جبهه مشاركت و حضور در مجلس ششم را نيز در كارنامه دارد، به خواندن شعري پرداخت كه فتنه پس از انتخابات را به نحوي جانبدارانه انعكاس مي داد براساس اين گزارش تنها نكته تلخ اين نشست كه با شعر فاطمه راكعي آغاز شد و با صحبت هاي كاكائي و باقري و همچنين خويشتن داري شاعران ديگر چون موسوي گرمارودي، مشفق كاشاني و ديگران ادامه يافت، ترك كردن جلسه از سوي دكتر موسوي گرمارودي بود كه به نشانه اعتراض به نوع شعر راكعي، شاعر زن اصلاحات و همچنين مباحث مطرح شده توسط آنان صورت گرفت.
افتتاح نمايشگاه كاريكاتورهاي هنرمند فلسطيني
نمايشگاهي از آثار كاريكاتور «اميه جحا» كاريكاتوريست فلسطيني همزمان با سالروز مقاومت 22 روزه غزه، در نگارخانه ابوالفضل عالي حوزه هنري گشايش يافت.
دكتر مرتضي گودرزي ديباج مدير مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري به اتفاق دكتر عباس خامه يار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن افتتاح اين نمايشگاه، از آثار به نمايش درآمده، بازديد كردند.
گودرزي درباره اين نمايشگاه گفت: آثار اين بانوي هنرمند فلسطيني بازگو كننده عمق فجايع غزه و حمايت مجامع بين الملل از جنايت رژيم صهيونيستي است و «اميه جحا» با وجود داشتن تحصيلات غيرهنري، با پرداختن به هنر كاريكاتور ضمن به تصوير كشيدن مظلوميت مردم فلسطين، انزجار خود را از سكوت جهانيان نسبت به اين فجايع اعلام كرده است.
گفتني است، نمايشگاه آثار كاريكاتور «اميه جحا» شامل 50 تابلو تا 3 بهمن در نگارخانه ابوالفضل عالي واقع در طبقه همكف ساختمان مركزي حوزه هنري آماده بازديد علاقه مندان است.
اعتراض به نويسنده هوادار رئيس جمهور ليبرال شيلي
حمايت بارگاس يوسا (نويسنده پرويي) از رئيس جمهور ليبرال شيلي، با واكنش اعتراض آميز مردم شيلي مواجه شد.
سباستين پينه را، نامزد جناح راست شيلي و از متحدان پينوشه (كودتاگر طرفدار آمريكا) چند روز پيش در رقابتي بسيار نزديك بر رقيب خود پيروز شد. اين در حالي است كه نويسنده طرفدار اين رئيس جمهور مدافع سلطه آمريكا چندي پيش از سوي مردم شيلي «هو» شده بود. در هفته گذشته باري گاس در مراسم افتتاحيه موزه اي در شهر سانتياگو در شيلي براي يادبود قربانيان حكومت ميليتاريستي و ديكتاتوري پينوشه سخنراني كرد و در آن سخنراني در اقدامي عجيب از پينه را كه از پيروان راه پينوشه است طرفداري كرد!
دومين نمايشگاه تخصصي كتاب كودك و نوجوان
با يك ميليون كتاب
دومين نمايشگاه تخصصي كتاب كودك و نوجوان، پس از 14 سال و با نمايش يك ميليون كتاب برگزار مي شود. فضاي اين نمايشگاه در 2200 مترمربع به شش بخش خردسال، پيش دبستاني، دبستاني، راهنمايي، دو سال اول دبيرستان و كتاب هايي درباره كودك براي پدر و مادرها تقسيم بندي خواهد شد.
دومين نمايشگاه تخصصي كتاب كودك و نوجوان از 13 تا 20 بهمن ماه در سالن حجاب مركز آفرينش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برپا مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14