(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 بهمن 1388- شماره 19574
 

حديث دشت عشق
چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا در سواحل مديترانه
ايران براي جهاني شدن به لبنان مي رود
اخبار كوتاه از فوتبال
كشتي جام وهبي امره - تركيه يك مدال برنز حاصل حضور تيم 10 نفره كشورمان
دوندگان 27 كشور آسيايي به تهران مي آيند
با حضور در حرم مطهر امام خميني(ره) جامعه ورزش با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب بيعت كردند
رشيد شريفي نيز معترض شد دارو مي دادند و مي گفتند نگران نباشيد !



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عليرضا اخلاقي»
حضور در جبهه بخاطر دفاع از ناموس اسلام و انقلاب

بسيجي شهيد «عليرضا اخلاقي»- فرزند حبيب الله و فاطمه- در مردادماه سال 1343، در كاخك گناباد، پا به عرصه وجود گذاشت. در نه سالگي پدرش را از دست داد و از آن پس، تنها پناهش، آغوش پر مهر مادر بود؛ كه او را با تربيتي اسلامي پرورش مي داد.علي رضا قرآن را در مكتب آموخت. دوران ابتدايي را كه با موفقيت به پايان رساند؛ دوست داشت در آينده معلم شود؛ اما تحصيلاتش را فقط تا اخذ مدرك دوم راهنمايي توانست ادامه دهد. از آن پس براي تأمين مخارج خانواده و گذران زندگي، فعاليت بيشتري مي كرد.
اوقات فراغتش را به خاطر علاقه و وابستگي اي كه به مادر داشت، بيشتر در خانه سپري مي كرد؛ رفت و آمدش بيشتر با دوستان بسيجي اش بود.
انساني خونسرد، مهربان و كم صحبت بود؛ اما در برابر كساني كه رفتارهاي خلاف شرع يا ضدانقلابي از خود نشان مي دادند، شديدا برخورد مي كرد. بيش از هر چيز كتب احكام را مطالعه مي كرد و به داستان خواني و فوتبال نيز علاقه فراواني داشت.بسيار سحر خيز و اهل دعا بود. هر صبح كه خواهرعلي رضا بيدار مي شد؛ برادر كوچكش را بر سر سجاده مي ديد؛ در حالي كه دستانش را به آسمان بلند كرده و مشغول زمزمه است. علي رضا در ايام محرم، در هيئت زنجيرزني حضور مي يافت و گاهي اوقات نوحه هم مي خواند. در ساختن مساجد، مثل مسجد ابوالفضل(ع) كمك مي كرد.از تفكر و بينش سياسي بالايي برخوردار بود و در بحبوحه انقلاب، به شعارنويسي، پخش اعلاميه و شركت در تظاهرات مي پرداخت. پس از پيروزي نيز دغدغه اش حراست از انقلاب بود. هميشه مي گفت: «اگر لازم است براي انقلاب شهيد بدهيم، بايد حفاظت كرد؛ كه اين بر عهده ماست». او حضور در جبهه را نيز دفاع از انقلاب و ناموس اسلام مي دانست و با اين انگيزه به جبهه رفت.عليرضا در كردستان، شهربانه، منطقه «هيرميدول» به علت شكنجه در حال اسارت به شهادت رسيد.

 



چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا در سواحل مديترانه
ايران براي جهاني شدن به لبنان مي رود

چهاردهمين دوره مسابقه هاي هندبال جام ملت هاي آسيا از
17 بهمن در لبنان آغاز خواهدشد كه تيم ملي بزرگسالان ايران براي نخستين بار به جهاني شدن مي انديشد.
اين دوره از رقابتها علاوه بر مسابقه هاي قهرماني آسيا مسابقه هاي انتخابي قهرماني مردان جهان سال 2011 در سوئد نيز است كه سه تيم برتر سهميه حضور در مسابقه هاي جهاني را كسب مي كنند.تيم ملي ايران در سيزده دوره قبلي اين رقابتها در هشت دوره حاضر بوده كه بهترين مقام كشورمان به مقام چهارمي سال هاي 2008 و 2006 باز مي گردد كه ملي پوشان ايران به واسطه يك يا دو گل در جاي چهارم آسيا قرارگرفته و نتوانستند جهاني شوند.
اما چهاردهمين دوره اين رقابتها در شرايطي به ميزباني لبنان برگزار خواهدشد كه شايد در اين دوره تيم ملي هندبال بزرگسالان ايران براي نخستين بار بتواند سهميه حضور در مسابقه هاي جهاني را كسب كند.
تيم ملي ايران در اين دوره از رقابتها شرايط مناسبي دارد بازيكنان ما كه تلفيقي از نوجوانان و جوانان و چندبازيكن باتجربه بزرگسال هستند به سرمربيگري يوري كديوف روس كه سابقه مربيگري المپيك و جهان را در كارنامه خود دارند مي دانند كه ملي پوشان را چطور هدايت كنند.
تيم ملي با بهره بردن از بازيكنان بزرگي مانند شهداد مرتجي، الله كرم استكي، محمدرضا رجبي، ايمان جمالي، سجاد استكي، مسعود ظهرابي و بازيكنان باانگيزه نوجوان ديگر يكي از تيم هايي است كه در اين دوره از رقابتها شانس زيادي براي جهاني شدن دارند.
ملي پوشان ايران به لحاظ سني ميانگين پاييني را در اختيار دارند اما به لحاظ تجربه در سطح بالايي هستند. بيشتر اين بازيكنان درمسابقه هاي جهاني جوانان و نوجوانان شركت كرده و انجام پنج بازي در رقابتهاي جهاني را تجربه كرده اند. آنها بازي كردن در شرايط حساس جهاني را در كارنامه دارند و اين پيشينه خوبي براي هندباليست هاي ما است كه در رقابتهاي آسيايي بتوانند از اين تجربه خود استفاده كنند.
شايد تنها نقطه ضعف تيم ملي هندبال بزرگسال ايران نداشتن بازيكنان بغل زن خوب باشد. چرا كه در هندبال وقتي يك تيم بغل زن -هاي متبحري در اختيار داشته باشد مي تواند از توپهايي كه به گوشه منطقه شش متر ارسال مي شود بهترين استفاده را كرده و گلهايي را به ثمر رساند كه حريفان نمي توانند دفاع كاملي براي آن انجام دهند.
كويتي ها يك اردوي يك ماهه در آلمان را سپري كرده اند اما نمي توانند در اين دوره از رقابتها شركت كنند چرا كه كميته بين المللي المپيك IOC كميته ملي المپيك اين كشور را به دليل آنچه دخالت دولت در ورزش عنوان كرده از تمام فعاليت هاي بين المللي تعليق كرده است و تيم ملي اين كشور حق ندارد در مسابقه هاي آسيايي شركت كند. اين تيم كه چهار مقام قهرماني و دو نايب قهرماني را درمسابقه هاي جام ملت هاي آسيا در كارنامه دارد غايب بزرگ رقابتهاست.
هرچند نبود اين تيم به سود ملي پوشان ايران است چرا كه اين يك حريف جدي تيم ايران از دور رقابتها كنار رفته و ملي پوشان ايران براي كسب سهميه جهاني بايد به فكر ديگر رقباي خود مانند قطر، ژاپن و عربستان باشند.
البته كادرفني تيم ملي ايران اهميتي به اين موضوع آنها نمي دهد آنها معتقدند كه براي رسيدن به سهميه جهاني هر ديداري را بايد به ديد يك فينال نگاه كرد. يوري كديوف سرمربي تيم ملي شانس را براي رسيدن به مسابقه هاي جهاني بي تاثير مي داند. او همه چيز را منوط به تلاش ملي پوشان و علم مربيگري و المپيك را همراه تيم ملي روسيه تجربه كرده است مي گويد كه هر تيمي براي رسيدن به موفقيت بايد تمام حريفان را سخت بشمارد و هيچ حريفي را ساده تصور نكند. تيمي كه مي خواهد به رقابتهاي جهاني صعود كند برايش فرقي نمي كند كه اين تيم قهرمان جهان باشد يا تيمي ناشناخته.
تيم هاي قطر و عربستان ديگر حريفان ايران در اين رقابتها هستند. عربستاني ها دراين سالها نشان دادند كه هندبالشان رشد چشمگيري داشته است و دوره گذشته هم توانستند سهميه جهاني را كسب كنند. آنها كه طعم حضور در مسابقه هاي جهاني را چشيده اند قطعا در اين دوره هم مي خواهند سهميه لازم را كسب كرده و جهاني شوند.
گفتني است تيم ملي هندبال كشورمان در مرحله مقدماتي جام ملتهاي آسيا در گروه D با تيم هاي لبنان و اردن همگروه است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: دو تيم بايد هنرمند باشند كه دربي مساوي شود
علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي در آستانه برگزاري دربي پايتخت گفت: براي بازي با استقلال از تمام موجوديت تيم پيروزي استفاده خواهيم كرد و من ضمن احترام به تيم مقابل براي برد تلاش خواهم كرد و از تماشاچيان پيروزي هم مي خواهم تا فقط تيم خود را تشويق كرده و ما را حمايت كنند تا پيروز باشيم.
وي درباره بازگشت وسلي برازيليا به تيمش گفت: اين تصميم با نظر من گرفته شد و او به پيروزي بازگشت، گرچه ما بازيكنان توانمند در تيم داريم اما هر چقدر دستمان بازتر باشد بهتر است.
دايي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين دربي هم مانند دربي هاي قبل مساوي خواهد شد و چيزي با شما هماهنگ شده است، گفت: چنين چيزي نيست و فكر مي كنم اين مسائل تنها در روزنامه ها مطرح مي شود چرا كه هر دو تيم براي برد تلاش مي كنند و هيچ تيمي براي مساوي به زمين نمي آيد. دو تيم خيلي بايد هنرمند باشند تا بازي را مساوي از آب درآورند.
نخستين بازي مهدوي كيا براي استيل آذين
قرار بر اين بوده كه اگر مسئولان سازمان ليگ اجازه بازي مهدوي كيا را صادر كنند او براي مقطعي پيراهن تيم داماش گيلان را بپوشد.
به دليل تعطيلي فدراسيون فوتبال آلمان در روزهاي شنبه و يكشنبه ITC مهدي مهدوي كيا امروز به فدراسيون فوتبال ايران ارسال مي شود تا اين بازيكن مشكلي براي بازي كردن مقابل فولاد خوزستان نداشته باشد. كيا كه با تاييد مسئولان سازمان ليگ برتر مشكلي براي بازي كردن در ليگ ندارد مي تواند با نظر كادرفني باشگاه استيل آذين در بازي با فولاد به ميدان برود.
قا ئم مقام استيل آذين در اين مورد مي گويد: «ديروز و امروز فدراسيون فوتبال آلمان تعطيل بود و به همين دليل ITC مهدوي كيا تا فردا (امروز) به فدراسيون فوتبال كشورمان ارسال خواهد شد و اين بازيكن مي تواند در ديدار روز سه شنبه برابر فولاد خوزستان به ميدان برود. پيش از اين قرار بود مهدوي كيا جهت پوشيدن پيراهن استيل آذين براي مقطعي كوتاه راهي تيم دسته اولي داماش گيلان شود، اما روز شنبه سازمان ليگ در جلسه اي فوق العاده مشكل مهدوي كيا را براي حضور در تيم ما حل كرد.»
فولاد به دنبال جذب يك مهاجم آسيايي
كادرفني تيم فوتبال فولاد خوزستان براي تقويت خط حمله خود به فكر جذب يك مهاجم بلندقد است.
با توجه به اينكه هنوز جواد كاظميان پاسخي به پيشنهاد مربي فولاد براي پيوستن به اين تيم نداده است، مسئولان اين تيم براي تقويت خط حمله خود به فكر جذب مهاجمي بلندقد هستند.
با توجه به شرايط ليست فولاد، اين تيم فقط مي تواند يك بازيكن آسيايي جذب كند و به همين دليل در ميان تيم هاي آسيايي به دنبال چنين مهاجمي هستند. همچنين با رفتن مجيد جلالي به مالزي براي شركت در كلاس مربيگري جراردهوليه، سعيد جوشش، بختياري زاده و سعداوي تمرينات فولاد را زيرنظر دارند. جلالي دوشنبه شب به تهران بازمي گردد.
قهرماني فوتسال اروپا به اسپانيا رسيد
اسپانيا با شكست پرتغال به عنوان قهرماني مسابقات فوتسال اروپا دست پيدا كرد.
تيم فوتسال اسپانيا شنبه شب با برتري 4 بر 2 مقابل پرتغال براي سومين سال متوالي به عنوان قهرماني رقابت هاي فوتسال قهرماني اروپا دست پيدا كرد. اسپانيا در مرحله گروهي اين رقابت ها هم با نتيجه 6 بر يك مقابل پرتغال پيروز شده بود.
ديدار نهايي هفتمين دوره رقابت هاي قهرماني فوتسال اروپا در دبرسن مجارستان برگزار شد. اسپانيا با اين قهرماني، شمار قهرماني هاي خود در رقابت هاي اروپا را به عدد پنج رساند. تيم جمهوري چك نيز در ديدار رده بندي با نتيجه 5 بر 3 مقابل آذربايجان پيروز شد و در جايگاه سوم اين رقابت ها قرار گرفت.
توگو از حضور در 2 دوره جام ملت ها محروم شد
تيم ملي فوتبال توگو از شركت در 2 دوره رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا محروم شد.كنفدراسيون فوتبال آفريقا اعلام كرد به دنبال خودداري از حضور تيم توگو در پيكارهاي جام ملت ها در آنگولا، اين سازمان چنين جريمه اي را براي توگويي ها در نظر گرفت.
كنفدراسيون آفريقا با اين تصميم عجيب در مقابل دخالت دولت توگو براي خارج كردن تيم اين كشور از آنگولا در ابتداي مسابقات واكنش نشان داد. در آن هنگام پس از آنكه حادثه حمله تروريستي به اتوبوس حامل بازيكنان توگو در منطقه اي مرزي روي داد، با وجودي كه بازيكنان توگو براي شركت در مسابقات، اصرار و پافشاري كردند، دولت توگو فرمان خروج و بازگشت به كشور را صادر كرد.

 



كشتي جام وهبي امره - تركيه يك مدال برنز حاصل حضور تيم 10 نفره كشورمان

تيم منتخب كشتي فرنگي بزرگسالان كشورمان با كسب تنها يك مدال برنز به كار خود در رقابتهاي جام وهبي امره تركيه پايان داد.
در پايان اين رقابتها كه از روز شنبه در شهر استانبول تركيه آغاز شده بود تيم 10 نفره ايران تنها موفق به كسب تنها كسب يك مدال برنز توسط محمد قرباني كشتي گير وزن 120 كيلوگرم شد.
در روز دوم اين رقابتها در وزن 96 كيلوگرم قاسم رضايي ابتدا كشتي گير تركيه اي را شكست داد، وي در دور دوم نيز موفق شد «مهمت اوزال» نفر سوم رقابت هاي المپيك آتن از كشور ميزبان را به راحتي در دو تايم شكست دهد اما در كشتي سوم مقابل «جيمي ليدبرگ» دارنده مدال نقره رقابت هاي جهاني دانمارك شكست خورد و با توجه به شكست «ليدبرگ» مقابل خوشتوف ،رضايي از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 60 كيلوگرم عبدالمحمد پاپي پس از يك پيروزي مقابل حريف تركيه اي در دور دوم مغلوب «هاران بوزاوغلو» نفر سوم رقابت هاي جوانان جهان در سال 2008 از تركيه شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 74 كيلوگرم نيز آرمين رضازاده پس از يك دور استراحت در دور دوم در سه تايم مقابل حريف گرجستاني با نتيجه 2 بر 1 شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در روز اول رقابت ها محمد قرباني در وزن 120 كيلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.
تيم ايران سال گذشته در اين رقابتها موفق به كسب 2 مدال طلا، يك مدال نقره و 2 مدال برنز شد و به مقام نايب قهرماني دست يافت.
ليگ كشتي فرنگي
«يار» يا «بار»؟
برگزاري هفته پاياني ليگ كشتي فرنگي به بعد از مسابقات جام جهاني، جام يادگار امام (ره) و رقابت هاي انتخابي جوانان در اسفندماه موكول شد.
در حالي كه قرار بود ليگ كشتي فرنگي 12 بهمن ماه به پايان برسد، با توجه به درخواست كادر فني تيم ملي و پيش رو داشتن جام جهاني 2010، جام يادگار امام (ره) و مسابقات انتخابي جوانان در هفته هاي آينده، ليگ نيز دهه آخر اسفندماه به اتمام خواهد رسيد.
اين در شرايطي است كه تيم ها در تاريخ جديد حاضر به برگزاري آخرين هفته ليگ شوند چون در حال حاضر قهرماني و نايب قهرماني تيم هاي گاز كرمانشاه و سوني تهران قطعي شده و در اين ليگ چهارتيمي، باتوجه به انصراف گاز اردبيل، تيم آنزان ايذه سوم است.
بعيد هم نيست كه با رضايت تيم ها اصلا مسابقه اي برگزار نشود و ليگ با همين وضعيت به پايان رسد چون برگزاري تك مسابقه سوني و گاز كرمانشاه هيچ تاثيري در روند رقابت ها نخواهد داشت. جام جهاني كشتي فرنگي سال 2010 روزهاي 24 و 25 بهمن در ايروان ارمنستان برگزار مي شود. جام يادگار امام 5 تا 7 اسفند در قم به انجام خواهد رسيد و مسابقات انتخابي تيم ملي جوانان فرنگي نيز روزهاي 13 تا 15 اسفند در دزفول برگزار خواهد شد.
كميته ليگ در نظر دارد بعد از اين 3 مسابقه، ليگ فرنگي را به اتمام رساند.

 



دوندگان 27 كشور آسيايي به تهران مي آيند

با پايان يافتن مهلت قانوني ثبت نام در مسابقات قهرماني دووميداني آسيا در تهران 27 كشور جهت حضور در اين ديدارها اعلام آمادگي كردند.
تاكنون كشورهاي افغانستان، بحرين، چين تايپه، هنگ كنگ، اندونزي، هند، اردن، قزاقستان، قرقيزستان، مالديو، عمان، پاكستان، فلسطين، تاجيكستان، تيمورشرقي، لبنان، فيليپين و امارات براي حضور در چهارمين دوره مسابقات قهرماني دووميداني داخل سالن آسيا در تهران اعلام آمادگي كرده بودند كه با پايان يافتن مهلت قانوني ثبت نام در اين رقابت ها جمع تيم هاي حاضر به 27 رسيده است.
قاسمعلي فيروزي مسئول دبيرخانه اين رقابت ها با تأييد حضور دوندگان 27 كشور آسيايي در تهران گفت: «موريس نيكولا» دبيركل كنفدراسيون دووميداني آسيا به عنوان ميهمان ويژه از اين رقابت ها ديدن خواهد كرد.وي تصريح كرد: هر چند مهلت قانوني كشورها براي ثبت نام در اين رقابت ها پايان يافته اما كشورها تا چند روز مانده به آغاز اين رقابت ها فرصت دارند تا آمادگي خود را اعلام كنند.
چهارمين دوره مسابقات قهرماني دووميداني داخل سالن آسيا چهارم تا هفتم اسفندماه سال جاري به ميزباني كشورمان در تهران برگزار مي شود.

 



با حضور در حرم مطهر امام خميني(ره) جامعه ورزش با آرمان هاي بنيانگذار انقلاب بيعت كردند

طي مراسمي كه در حرم مطهر امام خميني(ره) برگزار شد مسئولان ورزش كشور و جمع كثيري از ورزشكاران استان تهران با آرمان هاي امام خميني و انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.
در اين مراسم كه با حضور رئيس سازمان تربيت بدني برگزار شد، ورزشكاران و جامعه ورزش ايران با نثار گل با آرمان هاي خميني كبير(ره) بيعت مجدد كردند.
روسا و مسئولان فدراسيون هاي تكواندو، ورزش هاي همگاني، شنا، تنيس روي ميز، فوتبال، اسكواش، بسكتبال و شمشيربازي در اين مراسم حضور داشتند. جمعي از ورزشكاران رزمي استان تهران نيز با لباس رزمي در حرم حضرت امام(ره) حاضر شده بودند.
در پايان مراسم نيز رئيس سازمان تربيت بدني به همراه معاونان اين سازمان و روساي فدراسيون هاي ورزشي و شركت كنندگان در اين مراسم در قطعه 72 تن و شهداي دولت، مكان سخنراني تاريخي امام خميني(ره) در بهشت زهرا در سال 1357 و قطعه نام آوران ورزشي حاضر شدند.
رئيس سازمان تربيت بدني كه همراه با ديگر مسئولين ورزشي بر سر مزار نامجو و سلماسي از قهرمانان وزنه برداري كشورمان حاضر شده بود در گفت وگو با سجادي مدير مركز توسعه ورزش قهرماني خواستار بازسازي مزار فرسوده اين دو نامدار ورزشي كشورمان به همراه شناسنامه عناوين قهرماني آنان شد.

 



رشيد شريفي نيز معترض شد دارو مي دادند و مي گفتند نگران نباشيد !

«رشيد شريفي»، قهرمان سنگين وزن چندين دوره رقابت هاي آسيايي و نفر ششم بازي هاي المپيك پكن است كه در سال جاري اعلام شد دوپينگش مثبت بوده و چهار سال بايد از دنياي وزنه برداري كنار رود. در آن زمان مسئولان وزنه برداري ايران اعلام كردند او خودسر مسكن مصرف كرده و دوپينگش مثبت شده است اما، اكنون پس از گذشت شش ماه شريفي اقرار مي كند كه همه اين مسايل دروغ بوده و به خاطر وعده هاي مسئولان تاكنون سكوت كرده است.
از المپيك سكوت كردم
رشيد شريفي به خبرنگار ايسنا گفت: «من مي خواهم از بازي هاي المپيك 2008 پكن شروع كنم. من در المپيك وضعيت بسيار خوبي داشتم، اما آن موقع بلايي به سر من آوردند كه همان زمان هم سكوت كردم. در آن زمان به خاطر عملكرد ضعيف «بهمن زارع»- مربي تيم ملي و دستيار اول رضازاده- بود كه در گروه B قرار گرفتم و وزنه زدم. پس از آن من هيچ چيز نگفتم، اما اكنون مي گويم، اگر آن موقع دو كيلوگرم ركورد مجموع من را بيشتر اعلام مي كردند، در گروه A وزنه مي زدم. حالا نمي گويم مدال مي گرفتم، اما مي توانستم ركوردهاي بهتري بزنم و جايگاه بهتري داشته باشم.»
گفتند تمام تقصيرات را به گردن بگير
وي در مورد روزي كه نمونه اش مثبت اعلام شد و نحوه استفاده از داروها نيز مدعي شد: «از وقتي كه آزمايش من مثبت شد و اين بلا سر من آمد، همان موقع هم گفتم كه من زير نظر فدراسيون فعاليت مي كردم. پس از آن بلافاصله به من زنگ زدند و گفتند كه بايد همه تقصيرها را گردن بگيرم و فدراسيون را بي گناه جلوه بدهم. آنها گفتند اين كار را بكن تا بتوانيم برايت كاري بكنيم. دقيقاً اين جمله را گفتند. من گفتم كه من چنين كاري نمي كنم. باز تماس گرفتند و گفتند كه بايد بگويي مسكن خورده اي و من گفتم نمي گويم. با اين حال از قول من اعلام كردند رشيد شريفي خودسر مسكن مصرف كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14