(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 بهمن 1388- شماره 19574
 

پيش بيني سازمان هواشناسي:هوا سردتر مي شود
با همكاري مردم 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا شناسايي شدند
ميهماني لاله ها در 18هزار گلزار شهدا
اجراي اقدامات قانوني فوري نسبت به تمامي معوقات بانكي
رئيس پزشكي قانوني: پرونده اي در خصوص مرگ ناشي از آلودگي هوا در جريان نيست
اعلام نرخ آرم طرح ترافيك 89
رئيس سازمان مديريت بحران كشور: مقاومت بناهاي جديدالاحداث ارزيابي مي شود
عبور از تونل توحيد امروز ممكن مي شود
زمين لرزه كوهبنان را لرزاند
كلاهبردار 209 ميليون توماني در همدان دستگير شد
سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد مرگ 290 هزار نفر در 9 ماهه امسال
كشف چهار تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان
تعطيلي صنايع آلاينده در جنوب تهران
تصادف در كيش 2كشته برجاي گذاشت
بازداشت دوبازيكن تيم پاس به اتهام مسائل غيراخلاقي
آمريكايي ها به كودك ربايي در هائيتي روي آورده اند



پيش بيني سازمان هواشناسي:هوا سردتر مي شود

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد هفته جاري كشور تحت تاثير دوسامانه مختلف بارش زا قرار مي گيرد كه براساس پيش بيني ها، استانهاي كردستان، كرمانشاه، لرستان و همدان بيشترين بارش را دارند.
سازمان هواشناسي در مورد تحليل وضع هواي كشور در هفته گذشته و پيش بيني آن تا پايان هفته جاري اعلام كرد: سامانه بارش زا با هسته سرد هفته گذشته كشور را تحت تاثير قرار داد و سبب بارش در اكثر نقاط شد.
علاوه بر بارش باران و برف (تا حداكثر 90 ميليمتر در جنوب غرب)، كاهش قابل ملاحظه دما در نقاط مختلف كشور طي روزهاي سه شنبه تا جمعه هفته گذشته (بين 5 تا 15 درجه سلسيوس) اتفاق افتاد. دماي كمينه تهران نيز در صبح پنجشنبه به پايين ترين مقدار خود در سال جاري (5-درجه سلسيوس) رسيد.

 



با همكاري مردم 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا شناسايي شدند

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: با همكاري مردم و تلاش دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا كه تصاويرشان منتشر شده بود، شناسايي شدند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در همايش تخصصي معاونان و رأساي پليس فرودگاه هاي كشور گفت: فتنه هاي اخير براي مردم به لحاظ ابهام آفريني پيچيده تر از فتنه هاي انقلاب بود كه اين فتنه ها شفاف تر بودند.
وي اعلام كرد: چهره اصلي منافقان پس از قرار گرفتن در كنار دشمن رو شد و اين افراد خائن در بدترين شرايط كشور دشمن را همراهي كرده و خط شكن صدام شده بودند.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به اغتشاشات عاشورا گفت: به جز 30 نفر از افرادي كه در روز عاشورا به اشتباه دستگير شده بودند باقي دستگيرشدگان اغتشاشگران سازمان يافته اي هستند كه ادامه تحقيقات، ابعاد اين حادثه را روشن تر مي كند.
وي اظهار داشت: برخي از اين اغتشاشگران شبكه هاي 50 نفره را تشكيل داده بودند و با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه ارتباط مستقيم داشتند. خوشبختانه مستندات كاملي در اين زمينه به دست آمده است كه اگر دستگاه قضايي مصلحت بداند منتشر خواهد شد.
فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: با همكاري مردم و تلاش دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي 70 درصد اغتشاشگراني كه تصاويرشان منتشر شده بود، شناسايي شدند.
سردار احمدي مقدم گفت: حوادث اخير عليرغم ريزش هايي كه به همراه داشت اما موجب رويش هاي فراواني شد و بلوغ مردم را به همراه داشت.
وي اظهار داشت: بحرانها با توجه به ساختار نظام خللي ايجاد نكرده و نظام مقدس جمهوري اسلامي از اين بحرانها عبور خواهد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: دشمن از هدفش كه براندازي است دست كشيده و ديگر توان اجرايي كردن اين هدف را ندارد فقط از اين به بعد هدفش ايجاد مزاحمت است.
سردار احمدي مقدم اضافه كرد: در حوادث روز عاشورا با استفاده از موبايل هاي دوربين دار سعي در بزرگنمايي حوادث داشتند و با گرفتن كلوزآپ و ديگر تكنيك هاي فيلمبرداري قصد داشتند تعداد اغتشاشگران را فراوان جلوه دهند.
در ادامه همايش سردار احمدي مقدم اعلام كرد: نيروي انتظامي با تشكيل پليس فرودگاه هاي كشور مديريت يكپارچه اي را تشكيل داد تا خدمات و شرايط بهتري را فراهم كند.
به گزارش فارس وي اظهار داشت: به دليل رفت و آمد مسافران خارجي به فرودگاه هاي كشور فرودگاه ها ويترين نظام هستند و پليس فرودگاه بايد مأدب، حرفه اي و خوش ظاهر باشد تا معرف شخصيت و فرهنگ والاي ايرانيان شود.
فرمانده ناجا گفت: فرودگاه ها گلوگاه هاي كشور محسوب مي شوند و اقدامات برنامه ريزي شده در حد امسال آبروي كشور را خريد.
سردار احمدي مقدم تأكيد كرد: در سال 98 تمام فرودگاه هاي كشور تجهيز خواهد شد و بازرسي ها با استفاده از تكنولوژي و ابزارهاي الكترونيكي انجام مي شود تا مردم احساس وهن نكنند.
سردار احمدي مقدم گفت: قانون گرايي و رعايت شئون اخلاقي بايد در فرودگاه ها رعايت شود و عده اي فكر نكنند كه فرودگاه جايي خارج از كشور است و تابع قوانين داخلي نيست.
فرمانده ناجا گفت: نبايد يك ويترين ناپسند در كشور به وجود بيايد و هنجارشكنان از اين موضوع سوء استفاده كنند.

 



ميهماني لاله ها در 18هزار گلزار شهدا

18هزار گلزار شهدا در سراسر ايران پنج شنبه 15بهمن گلباران مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر، آئين ميهماني لاله ها ساعت 14 روز پنجشنبه 15بهمن، همراه با غبارروبي، عطرافشاني و گلباران 18هزار گلزار شهدا در شهرها و روستاهاي ايران برگزار مي شود.
مسئول كميته ايثارگران ستاد گراميداشت دهه فجر گفت: مراسم گلباران مزار شهدا در 15استان كشور با حضور مردم، خانواده شهدا، ايثارگران، جانبازان و آزادگان برپا مي شود.
عباس خامه يار افزود: با توجه به نزديكي زمان برگزاري آئين ميهماني لاله ها با شب اربعين حسيني، برنامه اين مراسم با رنگ و بوي عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) و همراه با مرثيه و نوحه خواني و حضور هيئت ها و دستجات عزاداري برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: 220هزار پرچم در مزار شهدا در سراسر كشور تعويض شده و در تهران در گلزار شهداي بهشت زهرا و شهداي ارامنه، برنامه هاي ويژه اي تدارك ديده شده است.
خامه يار از برپايي مسابقه هاي فرهنگي، هماهنگي براي بازديد آحاد مردم به ويژه دانش آموزان از موزه هاي شهدا و حضور در جشنواره ها و حمايت از آثار ارزشمند انقلابي خبر داد.

 



رئيس قوه قضاييه از وزير اقتصاد و دارايي خواستار شد
اجراي اقدامات قانوني فوري نسبت به تمامي معوقات بانكي

آيت الله آملي لاريجاني گفت: با توجه به پرونده هاي مطروحه كه نشان از وجود تخلفات متعدد دارد بايد در اسرع وقت نسبت به تمامي معوقات بانكي اقدامات قانوني فوري صورت پذيرد.
به گزارش كيهان به نقل از اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني، در ديدار وزير اقتصاد و دارايي به همراه معاونان، روساي كل و مديران عامل اين وزارتخانه با وي ضرورت تأمين امنيت سرمايه گذاران را يكي از اهداف قوه قضاييه برشمرد و اظهار داشت: همانگونه كه بارها تاكيد كرده ام بحث مفاسد اقتصادي بايد با جديت پيگيري شود و هر سه قوه بايد تلاش كنند بدون جنجال هاي سياسي با مفاسد اقتصادي مبارزه شود و اين امر موجب تضمين سرمايه گذاري دركشور و جلب اعتماد عمومي و سرمايه گذاراني مي شود كه قصد سرمايه گذاري سالم را دارند.وي تلاش در جهت اخذ مطالبات و معوقات وام هاي بانكي را مورد تاكيد قرار داده و افزود: به حمدالله تلاشهاي فراواني پس از تعامل سيستم بانكي با دادستاني كل كشور صورت گرفته ليكن با توجه به پرونده هاي مطروحه كه نشان از وجود تخلفات متعدد دارد بايد در اسرع وقت نسبت به تمامي معوقات بانكي كه «سررسيد آنها گذشته» اقدامات قانوني فوري صورت پذيرد.
رئيس قوه قضائيه با بيان برخي مصاديق تخلفات انجام شده در ارائه تسهيلات بانكي به افراد اظهار داشت: بسياري از تسهيلات بانكي خاص ارائه شده به برخي افراد حكايت از عدم نظارت و بازرسي موثر دارد و چگونه مي توان به فردي كه خود را نماينده دهها نفر معرفي نموده وام هاي متعدد پرداخت كرد و از وي به جاي همه آنها وثيقه دريافت كرد و با گذشت سررسيد متوجه جعلي بودن وثيقه ها شد، لذا لازم است نظارت و بازرسي در بانكها تقويت شود.
آيت الله آملي لاريجاني بحث چك هاي بلامحل و برگشتي را كه اخيراً آمار آن از سوي بانك مركزي اعلام شده را بسيار نگران كننده دانست و افزود: در موضوع چك بايد پرداخت آن تضمين شود و عدم تضمين كافي در پرداخت مبالغ چك ها موجب ركود سرمايه گذاري و اخلال در روند اقتصادي كشور مي شود و بايد براي موضوع چك كه از شايع ترين جرم هاي محكومين كنوني زندانهاست چاره جدي انديشيد.
رئيس قوه قضائيه با تقدير از تلاشهاي انجام شده در زمينه مبارزه با پولشويي و اشاره به همايش برگزار شده اخير اظهار داشت: دستگاه قضايي آمادگي رسيدگي به اين قبيل پرونده ها را داشته و اعتقاد داريم پرونده هاي پولشويي بايد خارج از نوبت رسيدگي شود.

 



رئيس پزشكي قانوني: پرونده اي در خصوص مرگ ناشي از آلودگي هوا در جريان نيست

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: هيچ گونه پرونده اي در خصوص مرگ ناشي از آلودگي هوا در پزشكي قانوني در جريان رسيدگي نيست.
دكتر محمدحسن عابدي تصريح كرد: سال گذشته اعلام كرديم پزشكي قانوني آمادگي دارد به مرگ هاي مشكوك در اثر آلودگي هوا رسيدگي كند اما هنوز شكايتي به ما ارجاع نشده است.
معاون قضائي دادستان كل كشور سال گذشته از بازماندگان كساني كه بر اثر آلودگي هوا فوت كرده اند خواست تا شكايت خود را جهت بررسي موضوع در مراجع قضائي مطرح كنند تا موارد براي بررسي به پزشكي قانوني ارجاع شود.
به دنبال اين امر جمعي از خانواده هاي متوفيان ناشي از آلودگي هوا با حضور در دادستاني كل كشور خواستار بررسي علت فوت بستگان خود شدند و پس از آن مدير دفتر پيشگيري از وقوع جرم دادستاني كل كشور اعلام كرد: دادستاني كل كشور شكايت خانواده هاي متوفيان ناشي از آلودگي هوا را به مراجع قضائي مربوطه ارسال كرده است.
به گزارش مهر، رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور خاطرنشان كرد: در هر زمان آمادگي داريم به شكايات بازماندگان كساني كه بر اثر آلودگي هوا فوت كرده اند رسيدگي كنيم و مردم نيز اطمينان داشته باشند كه اگر مرگ ناشي از آلودگي هوا اثبات شود، اعلام خواهيم كرد.

 



اعلام نرخ آرم طرح ترافيك 89

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران از تصويب نهايي قيمت مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك در جلسه شوراي عالي ترافيك خبر داد.
به گزارش ايسنا، مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي با بيان اينكه قيمت نهايي مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك در جلسه شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيد، گفت: بر اين اساس قيمت آرم طرح ترافيك براي جانبازان 70 درصد به بالا مطابق سنوات گذشته رايگان خواهد بود و قيمت آرم طرح ترافيك براي جانبازان 35 تا 70 درصد، بيماران خاص، معلولان، خانواده شهدا و خبرنگاران در سال 89، 25 هزار تومان است.
وي ادامه داد: همچنين اشخاص حقيقي واجد شرايط نيز بايد 400 هزار تومان، خودروهاي دولتي با پلاك قرمز 400 هزار تومان و خودروهاي ارگان هاي دولتي با پلاك سفيد 600 هزار تومان بپردازند.
معاون شهردار تهران خاطرنشان كرد: همچنين كارت شناور براي مديران ارشد دستگاه و ارگان هاي دولتي نيز مطابق سنوات گذشته رايگان خواهد بود.
وي افزود: قيمت كارت شناور دو ماهه ثابت 200 هزارتومان و دوماهه سيار 250 هزار تومان مصوب شد و كارت شناور براي ساير متقاضيان نيز دوميليون تومان خواهد بود.
تشكري هاشمي قيمت كارت شناور براي سهميه بگيران ادارات و ارگان هاي دولتي را نيز يك ميليون تومان اعلام كرد و گفت: علاوه بر اين در سال 88 مجوز هفتگي و روزانه نداشتيم ولي امسال مجوز هفتگي با نرخ 60 هزارتومان و مجوز روزانه با نرخ 10 هزار تومان توزيع خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در جلسه شوراي عالي ترافيك همچنين تصويب شد كه شهرداري مجاز خواهد بود در صورتي كه سهميه بگيران مايل باشند، براي مجموعه ها و شركت هايي كه در سال 88 كارت شناور گرفته بودند به ازاي هر كارت دو برچسب دريافت كنند.وي ادامه داد: همچنين در اين جلسه تصويب شد كه نرخ تعويض آرم هاي طرح ترافيك پنج درصد نرخ هاي تصويب شده باشد و براي صدور المثني مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك نيز 15 درصد از قيمت مجوزها اخذ شود، مشروط بر اين كه در هر دو مورد اين مبلغ كمتر از 20 هزارتومان نباشد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خاطرنشان كرد: امسال مجموعاً92 هزار و 200 مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك صادر مي شود كه 10 درصد از مجوزها روزانه و هفتگي خواهد بود كه البته صدور مجوزهاي روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك منوط به راه اندازي سيستم هاي هوشمند و كنترل مكانيزه محدوده طرح ترافيك خواهد بود.
اعلام اسامي واجدان اينترنتي
رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران گفت: واجدان دريافت آرم طرح ترافيك ظرف 48 ساعت آينده از طريق اينترنت اعلام مي شوند.
غلامحسين زمان آبادي درگفت وگو با فارس با اشاره به اينكه افراد بايد براي به دست آوردن اطلاعات به سايتwwwtehranir مراجعه كنند، گفت: افراد با مراجعه به سايت و وارد كردن كد ملي متوجه مي شوند كه جزء واجدان شرايط دريافت آرم هستند يا خير.

 



رئيس سازمان مديريت بحران كشور: مقاومت بناهاي جديدالاحداث ارزيابي مي شود

بنابر اظهارات رئيس سازمان مديريت بحران كشور از ديروز كار گروه هايي در استان ها مامور ارزيابي مقاومت بناهاي جديدالاحداث در شكل هاي سازه بتني، فلزي محلي و تركيبي شده اند.
حسين باقري در جلسه هماهنگي مديريت بحران براي آمادگي حداكثري مقابله با حوادث طبيعي كه در محل وزارت كشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از آنجا كه اين طرح براي نخستين بار در كشور اجرا مي شود بنابراين هيچ گونه تسهيلاتي براي شهرك ها و بناهاي جديدالاحداث در صورت وقوع حوادث به دليل رعايت نكردن موارد ايمني اختصاص نمي يابد و در اين زمينه پيمانكار مسئول عواقب و پاسخگو خواهد بود.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: همچنين شركت هاي پيمانكاري از ديروز موظف شدند تا بخشي از سهميه خود را به مقاوم سازي بناها اختصاص دهند.
به گفته باقري، اين در حاليست كه راه اندازي شركت هاي پيمانكاري خاص مقاوم سازي در دست بررسي است.باقري اعلام كرد: براساس مصوبه شوراي عالي مديريت بحران، بنيادمسكن بايد طرحي را ارائه كند تا براساس آن تسهيلات مقاوم سازي شهري نيز در اختيار واحدهاي مسكوني شهري قرار گيرد.
وي با بيان اين كه پنج استان قم، قزوين، سمنان، مازندران و گيلان به عنوان استان هاي معين تهران در زمان وقوع حوادث در نظر گرفته شده است، يادآور شد: همچنين استان اصفهان نيز به عنوان جانشين براي استان تهران در نظر گرفته شده است.

 



عبور از تونل توحيد امروز ممكن مي شود

با جمع آوري كامل كارگاه تونل توحيد، تردد در اين تونل از امروز آغاز مي شود.
بنابراين گزارش اين تونل توسط عزت شاهي جانباز زمان انقلاب و همچنين يكي از جانبازان گردان شهادت از لشكر حضرت رسول(ص) افتتاح مي شود. سپس 31 اتوبوس حامل مردم، خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، مسئولان شهري و استاني از رمپ شمالي و 10 خودرو از رمپ جنوبي وارد تونل مي شوند.

 



زمين لرزه كوهبنان را لرزاند

ستاد حوادث غيرمترقبه استان كرمان اعلام كرد زمين لرزه 2/4 ريشتري در شهرستان كوهبنان خسارتي در پي نداشته است.
به گزارش ايرنا، با بررسي نيروهاي اعزامي ستاد حوادث و فرمانداري كوهبنان به منطقه وقوع زمين لرزه، هيچگونه گزارشي از خسارت جاني و مالي اعلام نشده است. زمين لرزه 2/4 ريشتري ساعت 22 و 13 دقيقه يكشنبه شب حوالي كوهبنان را لرزاند.

 



كلاهبردار 209 ميليون توماني در همدان دستگير شد

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي همدان از دستگيري كلاهبرداري كه در قالب خريد محصولات كشاورزي مبلغ 209 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ «فرامرز به گذر» اعلام كرد: در پي خبري مبني بر اينكه فردي به نام احمد- گ 46 ساله اهل شهرستان بهار با ايجاد شركتي در قالب خريد محصولات كشاورزي مبلغ 209 ميليون تومان كلاهبرداري كرده و تحت تعقيب مراجع قضايي است پليس دستگيري نامبرده را در دستور كار خود قرار داد.
وي افزود: مأموران عمليات ويژه پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي، تعقيب و مراقبت و تحقيقات غيرمحسوس موفق شدند كلاهبردار مذكور را شناسايي و دستگير كنند و به مقامات قضايي تحويل دهند كه متهم از طريق مراجع قضايي روانه زندان شد.

 



سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد مرگ 290 هزار نفر در 9 ماهه امسال

در 9 ماهه امسال 290 هزار و 336 واقعه فوت به ثبت رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/4 درصد كاهش داشته است.
مهدي اسماعيلي، مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ثبت احوال كشور گفت: در 9 ماه سال 88 در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان، 126 مورد فوت مردان به ثبت رسيده است كه همين نسبت به مدت مشابه سال قبل 119 بوده است.
وي افزود: در 9 ماهه سال 88 بيشترين فوت هاي ثبت شده براساس علت،مربوط به بيماري هاي دستگاه گردش خون با 3/26 درصد است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/5 درصد افزايش نشان مي دهد.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ثبت احوال در ادامه افزود: با بررسي آمارهاي ثبت شده مشخص شده كه بيشترين وقايع فوت ثبت شده مربوط به گروه سني 75 سال و بيشتر است كه معمولا اين گروه سني بيشتر در معرض فوت هاي طبيعي قرار دارند.
وي در پايان گفت: براساس آمارهاي ثبت شده حدود 68 درصد وقايع فوت در مناطق شهري و 32 درصد در مناطق روستايي به ثبت رسيده است.

 



كشف چهار تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان

سراوان - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان از كشف بيش از چهار تن موادمخدر و هلاكت دو شرور خبر داد.
سرتيپ نكويي در جمع خبرنگاران درشهر مرزي سراوان گفت: ماموران نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان طي انجام عمليات اطلاعاتي باخبرشدند يك محموله افيوني وارد كشور شده است.
وي افزود: ماموران با نصب كمين و كنترل محورهاي تردد قاچاقچيان موفق شدند با آنان درگير و كاروان مزبور را زمين گير كنند. در اين عمليات ماموران چهار تن ترياك و 30 كيلوگرم هروئين، مقداري كراك و حشيش و دو دستگاه خودرو به همراه مقاديري سلاح و مهمات جنگي و سه دستگاه تلفن همراه ماهواره اي از قاچاقچيان كشف و ضبط كردند. در اين درگيري دو نفر از اشرار نيز به هلاكت رسيدند.

 



تعطيلي صنايع آلاينده در جنوب تهران

رئيس اداره ساماندهي از تعطيلي 414 كارگاه و تغيير شغل 125كارگاه آلاينده و مزاحم در اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه20، مجيد محمودي رئيس اداره ساماندهي اين منطقه در خصوص نحوه عملكرد اين اداره گفت: به منظور بهسازي و ساماندهي مشاغل موجود در محدوده منطقه 20، حدود 2هزار و885 پرونده تشكيل شده كه يك هزار و736 مورد آن داراي راي تعطيل هستند.وي تصريح كرد: از اين تعداد حدود يك هزار و122مورد نيز داراي راي تمهيدات هستند كه اقدام هايي براي كاهش مزاحمت ها به روند فعاليت هاي خود ادامه مي دهند.
رئيس ساماندهي منطقه 20 با بيان اينكه تاكنون 414 كارگاه مزاحم تعطيل شده، افزود: حدود 125كارگاه مزاحم نيز تغيير شغل داده و 41مغازه غيرمجاز نيز پلمب شده اند.وي اظهار داشت: يكي از مهم ترين برنامه هاي اين اداره رفع مزاحمت ها و آلودگي ها و انتقال صنوفي از جمله ماشين ساز، فلز تراش، درودگر، آهنگر و... به شهرك هاي صنفي و خدماتي است.محمودي خاطرنشان كرد: اراضي تالاب بهرام براي انتقال و تمركز واحدهاي مزاحم مناطق تابعه شهرستان ري درنظر گرفته شده است.محمودي يادآور شد: شوراي اسلامي شهر تهران در دويست و سي و ششمين جلسه علني خود مجوز انتقال صنوف مزاحم و آلاينده شهرستان ري را به مجتمع صنفي- خدماتي ولي عصر واقع در كيلومتر 17 جاده ورامين به تصويب رساند كه در حال حاضر عمليات عمراني پروژه در حال اجراست و تا پايان سال حدود 70 كارگاه از سوي مجري پروژه به صاحبان صنايع مورد نظر تحويل داده مي شود.

 



تصادف در كيش 2كشته برجاي گذاشت

كيش-خبرنگاركيهان:
تصادف دلخراش يك دستگاه خودروي سواري با چهار كارگر در خيابان اصلي شهرستان كيش به مرگ دو تن از آنان منجر شد.
چهار كارگر مشغول رنگ آميزي جدول كنار خيابان اصلي كيش بودند كه يك خودروي سواري با سرعت زياد با آنان برخورد كرد. در اثر اين حادثه دو جوان 21 و 23 ساله جان خود را از دست دادند. به گفته پليس راهنمايي و رانندگي كيش سبقت و سرعت غيرمجاز راننده خودروي سواري و نبود علائم هشداردهنده از مهم ترين علل وقوع اين تصادف دلخراش است به رغم اينكه ايستگاه فوريت هاي پزشكي در 2كيلومتري محل حادثه بوده اما آمبولانس پس از 35 دقيقه از وقوع تصادف به محل حادثه رسيد.

 



بازداشت دوبازيكن تيم پاس به اتهام مسائل غيراخلاقي

همدان- خبرنگار كيهان:
دو بازيكن تيم فوتبال پاس همدان به اتهام روابط غيراخلاقي و نامشروع بازداشت شدند.
بنا به گزارش رسيده دو تن از بازيكنان تيم فوتبال پاس همدان به اتهام انجام مسائل غيراخلاقي و شرب خمر روز 9 بهمن ماه در منزل اجاره اي خود دستگير و به كلانتري 11 شكريه اين شهر منتقل شدند.
پرونده اين دو به دادگاه انقلاب فرستاده شده و با حكم قاضي به بازداشتگاه منتقل شدند.
آخرين اطلاعات رسيده حاكي است دو فوتباليست بازداشت شده تيم پاس شنبه شب به قيد وثيقه آزاد شدند.

 



آمريكايي ها به كودك ربايي در هائيتي روي آورده اند

بي بي سي از دستگيري 10 تبعه آمريكايي به اتهام تلاش براي قاچاق 33 كودك اهل هائيتي به خارج از اين كشور زلزله زده خبر داد.
به گفته يك مسئول پليس هائيتي، يكي از افراد مظنون كه اتهام ربودن كودكان را رد كرده، رئيس يك مركز خيريه زندگي جديد كودكان آواره در آيداهو در غرب آمريكا است.اين افراد به همراه اين 33 كودك كه بين 2 ماه تا 12 سالن سن دارند، هنگام اقدام پليس هائيتي به بازرسي خودروها دستگير شدند هم اكنون در گذرگاه مرزي سالپاسه در مرز هائيتي با جمهوري دومينيكن نگهداري مي شوند.
مسئولان هائيتي گفتند اين 10 شهروند آمريكايي مداركي به همراه نداشته اند كه ثابت كند قصد سرپرستي اين كودكان را داشته اند اما آنها مدعي هستند كه قصد داشتند اين كودكان را به يتيم خانه اي در دومينيكن منتقل كنند كه به ادعاي اين افراد از آنها اجازه اين كار را داشتند.بنابر اين گزارش مسئولان هائيتي همچنين ابراز نگراني كرده اند كه گروه هاي امداد بدون اينكه تلاشي براي پيدا كردن والدين كودكان بي سرپرست شده باشد خودسرانه اقدام به فرزند خواندگي كودكان هائيتي بكنند.پيشتر گزارش هايي مبني بر تلاش گروه هاي اسرائيلي براي قاچاق اين كودكان به سرزمين هاي اشغالي منتشر شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14