(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 بهمن 1388- شماره 19575
 

واردات بي رويه خودرو به جزيره كيش
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد توليد 55 هزار عنوان كتاب در 3 سال گذشته
كوتاه از دهه فجر
از سال جاري طرح الگوي كشت در اراضي تكاب اجرا مي شود
همزمان با دهه فجر 161 طرح در زهك به بهره برداري مي رسد
تكميل كنار گذر شرقي ايلام در دستور كار قرار دارد
تجليل از 258 نفر از دانش آموزان موفق در نايين
نماينده مردم رشت در مجلس: لوشان مكان مناسبي براي ايجاد صنايع پتروشيمي است
انتصابات جديد درشهرستان ها
آغاز طرح آهن ياري در مدارس كرج
امسال 1200 نفر از اليگودرز به مناطق جنگي اعزام مي شوند
رئيس دادگستري استان هرمزگان:خبرنگاران و نشريات بهترين معرف مديران متخلف هستند
معاون استاندار قم تأكيد كرد فرهنگ سازي براي نخريدن كالاهاي قاچاق و خارجي در كشور
كار احداث 32 هزارواحد مسكن مهر درفارس آغازشد



واردات بي رويه خودرو به جزيره كيش

واردات بي رويه خودرو در طول سال هاي اخير به جزيره كيش نه تنها چهره اين جزيره را ترافيكي كرده بلكه خريد و ارسال آن به داخل كشور نيز از استقبال خوبي برخوردار نيست به طوري كه با توجه به هزينه هاي حمل و نقل از دبي به كيش و از اين جزيره به داخل كشور همراه با پرداخت حقوق گمركي براي خريداران و مصرف كنندگان مقرون به صرفه نيست. از سوي ديگر جاده هاي جزيره كيش جوابگوي اين همه خودروي وارداتي نيست و اين درحالي است كه خودروهاي از رده خارج مشكلات خاص خود را دارند كه درحال حاضر هنوز اقدامات اساسي در اين زمينه صورت نگرفته است.
جزيره اي كه كمتر از 120 دقيقه مي توان دور تا دور آن را با دوچرخه به گردش پرداخت و زيباترين پيست دوچرخه سواري در كنار ساحل را دارد چرا بايد صدها خودرو در نمايشگاه ها و بندرگاه در انتظار ترخيص باشند و صدها خودروي ديگر درحال تردد در خيابان هاي كيش!
نكته قابل توجه اينكه گردشگران خارجي نيز به هنگام ورود به جزيره كيش از اين همه تعداد خودرو در خيابان هاي كيش متعجب مي شوند و ترجيح مي دهند كه تمام نقاط ديدني جزيره را با دوچرخه به گردش بپردازند.
در ايام تعطيلات نوروز نيز خود مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش تصميم گرفتند. كه ورود خودرو به جزيره كيش توسط مسافران را محدود كنند و تنها تعدادي خودروي مدل بالا اجازه ورود به جزيره كيش را داشتند.
اميد است مسئولان و دست اندركاران درخصوص واردات بي رويه خودرو با ديد كارشناسي نگاه كنند تا ما در آينده شاهد نه تنها شهر ترافيكي بلكه كاهش تصادفات در خيابان هاي جزيره كيش باشيم و فراموش نكنيم كه حدفاصل 35 هتل با 7 بازار بين المللي 500 تا 1000 متر است كه درواقع مركزيت جزيره كيش را تشكيل مي دهند! و اين درحالي است كه اكثر مسافران نيز با دوچرخه و پياده تردد مي كنند.
فريدون پري نژاد- خبرنگار كيهان در كيش

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد توليد 55 هزار عنوان كتاب در 3 سال گذشته

ساري - خبرنگار كيهان:
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از توليد 55 هزار عنوان كتاب طي 3 سال اخير در كشور خبر داد.
«محسن پرويز» در آئين گشايش ششمين نمايشگاه بزرگ كتاب مازندران در ساري افزود: هم اكنون سرانه مطالعه كتاب در كشور به 5/18 دقيقه رسيده است.
وي با اشاره به فعاليت دو گروه ناشران دائمي و داراي شغل دوم افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برنامه هاي حمايتي خود را بر روي ناشراني كه حوزه نشر شغل اصلي آنها است، متمركز كرده است.
وي گفت: اعتلاي حوزه نشر نيازمند يك تحول و نهضت فراگير در كشور است.
«پرويز» از ايجاد نمايشگاههاي دائمي و فروشگاههاي استاندارد كتاب در استان ها به عنوان يك راهبرد اصولي در ارتقاء جايگاه كتاب خبر داد و افزود: بايد از نظر فرهنگي توان رويارويي كشور با دشمن افزايش يابد.
وي با اشاره به كوشش فراوان دشمن در جبهه جنگ نرم خواستار هم افزايي توان ها براي تقويت زيرساخت هاي فرهنگي كشورمان در برابر تهاجم استكباري شد. معاون وزير ارشاد رسانه ها را در خط مقدم جبهه جنگ نرم دانست و با يادآوري اهميت تلاش فعالان رسانه اي در حفظ مرزهاي فرهنگي انقلاب گفت: مشكل ما در عرصه فرهنگ بودجه نيست بلكه بايد با اعمال مديريت صحيح ابتكار عمل را در دست گرفت. گفتني است در نمايشگاه كتاب مازندران 500 ناشر از سراسر كشور با 50 هزار عنوان حضور دارند.
مديرعامل موسسه نمايشگاههاي فرهنگي كشور نيز گفت:سالانه 20 نمايشگاه سراسري كتاب در استان هاي كشور برگزار مي شود.
احسان حجتي افزود: با توجه به زمان برگزاري نمايشگاه كتاب در تهران نمايشگاه استاني كتاب در طول 22 هفته از سال در كشور برپااست.
وي با اشاره به استقبال فزاينده مردمي از برپايي نمايشگاههاي كتاب استاني گفت: به موازات اين استقبال، تمايل ناشران نيز براي حضور در نمايشگاههاي استاني كتاب افزايش يافته است.

 



كوتاه از دهه فجر

اجراي 136 پروژه عمراني
ملاير-خبرنگار كيهان:
136 پروژه عمراني، و توليدي همزمان با دهه فجر در ملاير به بهره برداري مي رسد. حسين خيريانپور معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ملاير با اعلام خبر فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 22 ميليارد و 609 ميليون تومان به اجرا درآمده است.
افتتاح 80 پروژه عمراني
اليگودرز-خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي، 80 پروژه عمراني در شهرستان اليگودرز به بهره برداري مي رسد. فرماندار اليگودرز با اعلام اين خبر گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 88 ميليارد ريال در شهرستان به اجرا درآمده است.
افتتاح 6 طرح برقرساني
گرگان-خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر از پروژه هاي شركت توزيع نيروي برق استان گلستان بهره برداري مي شود. از مهمترين اين پروژه ها مي توان به بهره برداري از 6 طرح برق رساني روستايي در استان گلستان اشاره كرد. به گفته مهندس كرم رضائي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان گلستان براي بهره برداري از اين طرح ها افزون بر 3 ميليارد و 295 ميليون ريال هزينه شده است.
تشكيل ستادهاي دانش آموزي
قاين-خبرنگار كيهان:
ستادهاي دانش آموزي گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي در كليه مدارس قاينات تشكيل شد. قربانپور معاون پرورشي و تندرستي آموزش و پرورش قاين با اعلام اين خبر گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف قاينات با اجراي سرود 1357 نفري خود در 12 بهمن كه به منظور گراميداشت ورود تاريخي امام خميني انجام مي شود برنامه هاي گراميداشت دهه مبارك فجر را در مدارس شهرستان آغاز مي كنند.
برگزاري يادواره شهدا
خوانسار-خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد شهيد و ايثارگران خوانسار از برگزاري يادواره 305 شهيد شهرستان خوانسار در دهه فجر خبر داد. «مصطفي اسلام دوست» گفت: گلباران و غبارروبي و عطرافشاني قبور مطهر شهدا در 24 گلزار خوانسار و روستاهاي اطراف، ديدار از خانواده شهدا و ايثارگران و برگزاري مسابقات قرآني ازديگر مراسم دهه فجر در خوانسار است.
بازديد از غار عليصدر
همدان-خبرنگار كيهان:
به مناسبت دهه فجر براي بازديدكنندگان و مهمانان غار عليصدر 50درصد تخفيف در نظر گرفته شده است. حسني اسلاميان مديرعامل شركت سياحتي عليصدر همدان با اعلام اين خبر، افزود: برگزاري جشنواره زمستاني همزمان با دهه فجر در سال 85 كه براي اولين بار توسط شركت سياحتي عليصدر انجام شد در نوع خود براي ايجاد و نشاط اجتماعي در بين اقشار مختلف جامعه از اهميت ويژه اي برخوردار بود تا جايي كه مسئولان استان بر آن شدند هر ساله اين جشنواره را برگزار كنند.
برگزاري همايش ادبي
تكاب-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان تكاب اعلام كرد: همزمان با دهه فجر امسال همايش ادبي «از كاروان محرم تا فجر» در اين شهرستان برگزار خواهد شد. محمود نجفي افزود: اين همايش هفدهم بهمن ماه امسال با حضور هنرمندان، شاعران، نويسندگان و مداحان با موضوع محرم و عاشورا و تاثير قيام حسيني در پيروزي انقلاب اسلامي در شهرستان تكاب برگزار مي شود.
بهره برداري از 234 پروژه عمراني
زنجان-خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر316 پروژه با سقف اعتبار 295 ميليارد تومان در استان زنجان بهره برداري و يا كلنگ زني مي شود. دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: از اين تعداد 234 پروژه عمراني با سقف اعتباري 38 ميليارد و 57 ميليون تومان در بخش هاي مسكن، هواشناسي، كشاورزي، آب و فاضلاب روستايي و شهري، راه و ترابري، گازرساني شهري و روستايي، تربيت بدني و ديگر بخش ها بهره برداري و 15 مورد نيز كلنگ زني خواهد شد.
افتتاح 9 پروژه عمراني
فريدونكنار-خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر 9 پروژه عمراني در شهرستان فريدونكنار به بهره برداري مي رسد. نيك نژاد فرماندار فريدونكنار با اعلام مطلب فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 13 ميليارد ريال اعتبار به اجرا در آمده است.
افتتاح صندوق تعاون روستايي
خمين-خبرنگار كيهان:
مدير كل سازمان تعاون روستايي استان مركزي از افتتاح صندوق تعاون روستايي ايرانيان همزمان با دهه فجر در اين استان خبر داد. مجيد عسگري گفت: 11 ميليارد تومان منابع اوليه اين صندوق از طريق اعتبارات ملي تامين مي شود و در هر شهرستان يك شعبه از اين صندوق داير مي شود. حداقل سهام 50 هزار ريال است كه هر شهروند روستايي و شهري مي تواند با خريد سهام عضو صندوق شود.
رونمايي از نرم افزار ياد امام
فسا-خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر از نرم افزار ياد امام درخصوص مستندات انقلاب اسلامي در شهرستان فسا رونمايي مي شود. رحماني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان فسا با اعلام خبر فوق گفت: در ايام دهه فجر مسابقه شعر انقلاب، نمايشگاه كتاب و جشنواره هنرهاي تجسمي در فسا برگزار مي شود.
افتتاح 80 طرح عمراني
¤همزمان با دهه فجر 80 طرح عمراني، خدماتي و كشاورزي در شهرستان فسا به بهره برداري مي رسد. همتي بوشهري فرماندار فسا با اعلام خبر فوق گفت: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 750 ميليارد ريال به اجرا درآمده است.
افتتاح 15 پروژه آب و فاضلاب
شهركرد-خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي 15 پروژه آب و فاضلاب شهري در چهار محال و بختياري به بهره برداري مي رسد. مهندس حشمت الله هاشمي مديرعامل شركت آب و فاضلاب چهار محال و بختياري با اعلام مطلب فوق گفت: علاوه بر اين 28 كيلومتر شبكه نوسازي شده در 26 شهر استان و 30 كيلومتر شبكه جديد جمع آوري فاضلاب در 9 شهر استان بهره برداري مي شود.
اجراي 92 طرح صنعتي
مشهد-خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 92 طرح صنعتي و معدني در خراسان رضوي افتتاح مي شود. به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي، سيدحسين احمدي رئيس سازمان مذكور با اعلام خبر فوق گفت: اين طرح ها با سرمايه گذاري 6 هزار ميليارد ريالي بخش خصوصي به اجرا درآمده است.

 



از سال جاري طرح الگوي كشت در اراضي تكاب اجرا مي شود

تكاب- خبرنگار كيهان
سرپرست مديريت جهاد كشاورزي شهرستان تكاب از اجراي طرح الگوي كشت در اراضي زراعي اين شهرستان از سال جاري خبر داد.
مقصود قرباني در جلسه كميته آب، خاك و كشاورزي شهرستان تكاب با اعلام اين خبر افزود: در مرحله نخست اين طرح در سطح 10 هكتار از اراضي ديم گندم، جو، نخود منطقه كرفتوي تكاب اجرا مي شود.
وي اظهار داشت با اجراي اين طرح ميزان توليد محصولات زراعي با بيست درصد افزايش از يك هزار و يكصد كيلو به يك هزار و ششصد كيلو در هر هكتار خواهد رسيد.
وي هدف از اجراي اين طرح را افزايش راندمان توليد محصولات كشاورزي در منطقه عنوان و تصريح كرد تمامي عمليات زراعي دراين طرح طبق اصول نوين كشاورزي و تحت نظر دقيق كارشناسان ناظر و شركت هاي مشاوره اي انجام مي گيرد.
قرباني يادآور شد: طرح الگوي كشت از سال زراعي آينده در سطح تمام اراضي كشاورزي تكاب اجرا مي شود.
وي همچنين از اجراي 15 طرح آبياري تحت فشار در هشتاد هكتاراز باغ هاي شهرستان تكاب خبر داد و گفت براي اجراي اين طرح ها بيش از دويست ميليون ريال اعتبار به صورت تسهيلات بانكي در اختيار باغداران قرار گرفته است.

 



همزمان با دهه فجر 161 طرح در زهك به بهره برداري مي رسد

زاهدان - خبرنگاركيهان:
فرماندار شهرستان زهك گفت: 161 طرح عمراني، آموزشي وخدماتي ايام دهه فجر دراين شهرستان به بهره برداري مي رسد.
دهمرده با بيان اين مطلب افزود: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر 23ميليارد و 690 ميليون ريال به بهره برداري رسيد. البته سرمايه ترين سرمايه گذاري در بخش راه و ترابري و كشاورزي است. وي تصريح كرد: با اجراي اين طراح ها در شهر زهك 53 روستاي بخش جزينك و 64 روستاي بخش مركزي اين شهرستان از مزاياي طرح هاي مزبور بهره مند خواهند شد.
دهمرده درپايان اظهار داشت: با اجرا شدن اين طراح ها براي 110 نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد مي شود.

 



تكميل كنار گذر شرقي ايلام در دستور كار قرار دارد

ايلام- خبرنگار كيهان:
نماينده ايلام، شيروان چرداول، ايوان و مهران در مجلس گفت: تكميل كنارگذر شرقي ايلام در دستور كار قرار دارد.
شاپور پولادي در جريان بازديد از پروژه هاي عمراني شهرداري ايلام اظهار داشت: براي تكميل طرح كنارگذر شرقي ايلام 120ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي افزود: اكنون 35ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي براي تكميل طرح كنارگذر شرقي ايلام اختصاص يافته است.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: از محل اعتبارات ملي مبالغي براي اين پروژه بسيار مهم در شهر ايلام اختصاص داده شده است.
پولادي تصريح كرد: پيش بيني مي شود در مجموع حدود 35ميليارد ريال به اين طرح اختصاص يابد كه تاكنون از اين مقدار 15ميليارد ريال به دستگاه اجرايي و پيمانكار تخصيص و ابلاغ شده است.
نماينده ايلام، شيروان چرداول، ايوان و مهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: قرار است 20 ميليارد ريال ديگر نيز تا پايان سال به اين طرح اختصاص يابد. مسئولان مرتبط با موضوع از جمله نمايندگان استان در مجلس پيگير اين موضوع بوده كه اميدوارم در آينده نزديك اين اعتبار به استان ايلام ابلاغ شود.
پولادي تصريح كرد: طرح كنارگذر شرقي ايلام 9 كيلومتر و 500 متر طول دارد و كار ساخت آن از سال هاي گذشته آغاز شده و روند آن همچنان ادامه دارد و تاكنون براي اجراي آن 55ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي اظهار داشت: براساس برآورد كارشناسان مرتبط با موضوع اين طرح عمراني به 120ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد.
اين نماينده مجلس اظهار داشت: اكنون اين طرح 40درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با هدف كاهش بار ترافيكي درون شهري و اتصال راه ترانزيت ايلام- حميل- كرمانشاه به مرز مهران در حال اجرا است.
پولادي گفت: براساس برنامه زمان بندي پيمانكار و كارفرما بايد اين پروژه در پايان سال مالي 1389 به بهره برداري كامل برسد.

 



تجليل از 258 نفر از دانش آموزان موفق در نايين

مدير آموزش و پرورش نايين گفت: در همايشي از 258 نفر از دانش آموزان افتخارآفرين اين شهر تقدير شد.
يوسف حسني گفت: گروه هاي در نظر گرفته شده در اين همايش، دانش آموزان معدل20 دوره راهنمايي، رتبه هاي اول تا سوم تمام پايه ها، رشته ها و شاخه هاي دوره متوسطه به تفكيك جنسيت، رتبه هاي زير 5هزار كنكور، دانش آموزان رتبه هاي اول تا سوم استاني در مسابقات فرهنگي، هنري و علمي بود.
وي در ادامه تصريح كرد: ايجاد انگيزه براي دانش آموزان ايجاد بستر مناسب براي شكوفايي استعدادها، رقابت سالم بين دانش آموزان و آموزشگاه ها براي فعاليت بيشتر و تهيه بانك اطلاعاتي دانش آموزان برتر از اهداف برگزاري اين همايش بود.

 



نماينده مردم رشت در مجلس: لوشان مكان مناسبي براي ايجاد صنايع پتروشيمي است

رشت- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم رشت در مجلس گفت: در حال حاضر با ايجاد زيرساخت ها و تامين امكانات لازم فرصت مناسبي براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در شهركهاي صنعتي گيلان فراهم و دغدغه ها در اين بخش تا حدود زيادي برطرف شده است.
حسن تاميني در ديدار با مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان در رشت از پيگيري جدي مسئولان براي ايجاد نمايشگاه بين المللي در مركز استان به عنوان يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري و نيز جذب سرمايه گذاران خارجي در استان را از ديگر اقدامات انجام شده و در دست اجرا نام برد.
وي همچنين از تشكيل جلسات متعدد مجمع نمايندگان مردم استان با مسئولان ذيربط از جمله وزير صنايع و معادن براي رفع مشكلات كارخانجات و واحدهاي صنعتي تعطيل شده يا مشكل دار استان خبر داد و گفت: در اين راستا در حال حاضر كارگروهي نيز تشكيل و در حال رايزني و بحث و بررسي براي رفع موانع و مشكلات اين دسته از كارخانجات استان هستيم.
وي با تاكيد مجدد بر تعامل و همكاري بيشتر نمايندگان استان در مجلس با بانك ها و دستگاه هاي ذيربط براي رفع مشكلات بخش كارگري و كارخانجات استان، در خصوص ايجاد صنايع پتروشيمي در گيلان افزود: با توجه به مشكل كمبود و محدوديت زمين در استان اصراري به ايجاد اين پروژه در مركز استان نيست و برخي شهرها از جمله لوشان با توجه به قابليت هاي موجود شرايط استقرار صنايع شيميايي را دارند.
مجيد عباسيان امين مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي گيلان نيز در اين ديدار با اشاره به آغاز پروژه بزرگ شهرك صنعتي سپيدرود رشت به وسعت 200هكتار و ايجاد بخشي از امكانات و زيرساخت هاي لازم و مورد نياز صنايع در اين محدوده گفت: اين پروژه در 2 فاز 60هكتاري اجرا و تاكنون 26متقاضي براي ايجاد صنايع در اين شهرك قرارداد منعقد كرده اند.
وي از ايجاد ساختمان و مركز فناوري و كسب و كار با يك هزار و500 مترمربع مساحت در رشت خبر داد و گفت: در حال حاضر كار مطالعات اين مركز خدماتي صنايع آغاز و كار اجرايي آن نيز از سال آينده آغاز مي شود.
وي همچنين از احداث برج خدمات نرم افزاري IT در استان از مصوبات سفرهاي رئيس جمهوري به گيلان خبر داد و گفت: اين پروژه با 60درصد پيشرفت فيزيكي در دست ساخت است كه به تمامي صنايع مستقر در استان خدمات مي دهد.

 



انتصابات جديد درشهرستان ها

گرگان - خبرنگار كيهان:
طي مراسمي كه با حضور قائم مقام وزارت اطلاعات در سالن اجتماعات استانداري گلستان برگزار شد جواد ابراهيمي به عنوان مديركل اطلاعات اين استان معرفي شد و از خدمت حميد حيدري مديركل سابق تقدير و تشكر به عمل آمد.
سرويس شهرستان ها: طي حكمي ازسوي مديركل امور عشاير استان آذربايجان شرقي «فرمان حبيبي» به سمت سرپرست اداره امور عشاير شهرستان كليبر تعيين شد.
شهركرد - خبرنگار كيهان
:مظفر يعقوبي معاون پشتيباني و منابع انساني سازمان بهزيستي استان چهارمحال و بختياري با اكثريت آراء به رياست هيئت ورزش جانبازان و معلولان اين استان انتخاب شد.
هفتكل - خبرنگار كيهان:
در مراسمي «اسدالله گلابوند» به عنوان مدير جديد اداره پست شهرستان رامهرمز معرفي و شروع به كار كرد.
همچنين طي مراسمي «مصطفي راستي» به عنوان مدير جديد شركت پخش فرآورده هاي نفتي شهرستان رامهرمز منصوب شد.
تبريز - خبرنگار كيهان:
«محمد تقي - باغبان خلجاني» به عنوان رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان «اسكو» معرفي شد.
قم - خبرنگار كيهان:
طي مراسمي كه با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استان قم برگزار شد حسن رحماني به عنوان رئيس جديد سازمان كار و امور اجتماعي و مهندس مجيد آوري فر به سمت رئيس جديد سازمان صنايع ومعادن اين استان منصوب شدند.
فريدونكنار - خبرنگار كيهان:
طي مراسمي كه با حضور فرهنگيان شهرستان فريدونكنار برگزار شد «محمدباقر شيري» به عنوان معاون آموزش و نوآوري و «محمدعلي رمضاني نژاد» به سمت معاون پرورشي و تربيتي اداره آموزش و پرورش فريدونكنار منصوب شدند.
كرج - خبرنگاركيهان:
طي حكمي از سوي فرماندار كرج «ابوالفضل اينانلو» به سمت معاون سياسي» و انتظامي فرمانداري اين شهرستان منصوب شد.
طي حكمي ازسوي شهردار منطقه 5 كرج، «حميدرضا فيروزبخت»به سمت مسئول فضاي سبز شهرداري منطقه 5 اين شهرستان منصوب شد.
قم - خبرنگار كيهان:
طي حكمي از سوي استاندار قم «سيدرضا حسيني» به سمت شهردار شهر قنوات انتخاب شد.
شهركرد - خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور شهردار، معاونان ومسئولان شهرداري شهركرد، «علي طاهري به عنوان معاون جديد اداري و مالي شهرداري، نورالله غلاميان به سمت معاون خدمات شهري شهرداري، ذبيح الله اسكندري به عنوان مسئول جديد پايانه مسافربري آزادي، علي بابايي به عنوان مسئول جديد ناحيه 1 شهرداري، رسول صفدريان به سمت مسئول جديد ناحيه 3 شهرداري و حيدر نادري به سمت مسئول جديد واحد اجرائيات شهرداري شهركرد معرفي شدند.
خرم آباد - خبرنگار كيهان:
طي مراسمي كه باحضور معاون هماهنگ كننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان برگزار شد سرهنگ پاسدار «هدايت صالحي» به عنوان مسئول جديد موسسه حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اين سپاه تعيين شد.
ياسوج - خبرنگار كيهان:
براساس حكم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حجت الاسلام والمسلمين آيت الله عبدي پور به سمت مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كهگيلويه و بويراحمد منصوب شد.
¤ طي حكمي از سوي وزير راه و ترابري «منوچهر حبيبي» به عنوان مديركل اداره راه و ترابري استان كهگيلويه و بويراحمد تعيين و مشغول به كار شد.

 



آغاز طرح آهن ياري در مدارس كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
طرح آهن ياري با هدف كاهش احتمال ابتلا به كم خوني ناشي از فقر آهن در مدارس شهرستان كرج آغاز شد.
«مليحه روستايي» كارشناس تغذيه مركز بهداشت كرج با اشاره به اجراي هفتگي اين طرح اظهار داشت: در اين طرح به طور هفتگي يك قرص فروسولفات در اختيار دانش آموزان دختر مقاطع تحصيلي راهنمايي و دبيرستان قرار مي گيرد تا از بروز كم خوني ناشي از فقر آهن پيشگيري شود.
وي افزود: جمعيت پيش بيني شده براي اجراي طرح آهن ياري مدارس راهنمايي و دبيرستان شهرستان كرج 85 هزار دانش آموز است.

 



امسال 1200 نفر از اليگودرز به مناطق جنگي اعزام مي شوند

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
امسال 1200 نفر از شهرستان اليگودرز تحت عنوان كاروان راهيان نور براي بازديد از مناطق جنگي اعزام مي شوند.
اين مطلب را سرهنگ احمد رضا قلي جانشين فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اليگودرز عنوان كرد و افزود: مسئوليت كاروانهاي راهيان نور به استانداران و فرمانداران واگذار شده است كه همكاري همه دستگاهها و ادارات براي اعزام علاقمندان به مناطق جنگي نياز است.
سرهنگ قلي گفت: روز عاشورا دشمنان كار را تمام شده مي پنداشتند و با ايجاد جنگ مسلحانه مي خواستند به اهداف شوم خود دست پيدا كنند كه با هوشياري مردم و نيروهاي امنيتي ناكام ماندند.

 



رئيس دادگستري استان هرمزگان:خبرنگاران و نشريات بهترين معرف مديران متخلف هستند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس دادگستري استان هرمزگان گفت: مديراني كه صادقانه كار نمي كنند همواره از بيان واقعيت طفره مي روند و خبرنگاراني را كه بخواهند اين تخلفات را منعكس نمايند مورد تهديد قرار مي دهند.
«علي عليا» كه در جمع هيئت مديره خانه مطبوعات هرمزگان سخن مي گفت، با بجا دانستن دغدغه اين هيئت مديره و ساير خبرنگاران گفت: مديري كه صادق باشد از بيان واقعيت واهمه و ترس ندارد حتي اگر براي شخص خودش هم اثر سوء بگذارد.
وي اظهار داشت: چنانچه مديران صادقانه و بي ريا مسائل را حل كنند بدون شك تهديد بوجود نمي آيد.
مديركل دادگستري افزود: قسمتي از برخوردها هم به دستگاه قضا برمي گردد و در اين راستا خبرنگاران و نشريات نيز بهترين معرف خواهند بود و با انعكاس واقعيت ها دستگاه قضا را در برخورد با مديران متخلف بيش از پيش كمك خواهند كرد.وي گفت: از اين پس دستگاه قضا با جديت بيشتر مطالب منتشره در نشريات بويژه در رابطه با تخلفات در استان را پيگيري و اقدامات لازم در برخورد با تخلفات اداري از سوي دستگاه قضايي انجام خواهد شد.

 



معاون استاندار قم تأكيد كرد فرهنگ سازي براي نخريدن كالاهاي قاچاق و خارجي در كشور

قم- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري قم خواستار نهادينه شدن فرهنگ عدم خريد كالاي خارجي و قاچاق در جامعه شد.
حاجي زاده در چهارمين جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان طي سخناني با اشاره به تأثير سوءقاچاق كالا اظهار داشت: قاچاق كالا بطور مستقيم بر اقتصاد و امنيت كشور تأثير داشته و بسياري از مسائل را تحت الشعاع خود قرار مي دهد.
وي افزود: به دليل قاچاق كالا و ورود بي رويه محصولات خارجي تعدادي از واحدهاي توليدي استان در سال هاي اخير با مشكل مواجه گرديده اند.
معاون استاندار قم با تأكيد بر ضرورت مشاركت همه دستگاه هاي مسئول در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصريح كرد: مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيازمند يك اراده و عزم جدي و همكاري تمامي دستگاه هاي متولي است.وي هر يك از دستگاه هاي نظارتي و مسئول در بحث مبارزه را به مثابه حلقه اي از يك زنجير تشبيه نمود و افزود: اگر دستگاهي وظيفه خود را به درستي انجام ندهد يقينا اقدامات ساير دستگاه ها نيز عقيم و بي نتيجه خواهد ماند.حاجي زاده با تأكيد بر ضرورت فرهنگ سازي در بحث قاچاق كالا گفت: در كنار فرهنگ سازي بايد بحث استاندارد سازي و كيفي شدن محصولات داخلي نيز مد نظر قرارگيرد.

 



كار احداث 32 هزارواحد مسكن مهر درفارس آغازشد

شيراز- خبرنگار كيهان:
در حال حاضر 390 تعاوني در استان فارس كار احداث 23 هزار واحد مسكوني مهر را بر عهده دارند.
مديركل تعاون فارس در بازديد از پروژه مسكن مهر شهرستان لامرد با بيان اين مطلب گفت:امور مربوط به احداث اين واحدها با پيشرفت فيزيكي مناسبي در استان فارس در حال انجام است.
محمدحسين گلريز خاتمي تعداد واحدهاي مسكوني در دست احداث در شهرستان لامرد را 806 واحد اعلام كرد و افزود: اين واحدهاي مسكوني در زميني به مساحت 15 هزار متر مربع در حال ساخت است.
وي اظهار داشت: 6 شركت تعاوني محلي، كارمندي، كارگري، بهزيستي و آموزش و پرورش كار احداث اين واحدها را در قالب 40 بلوك 12 و 20 واحدي از نوع سازه هاي بتني و فلزي بر عهده دارند.
وي پيشرفت فيزيكي واحدهاي مسكوني مسكن مهر شهرستان لامرد را 55 درصد اعلام كرد و گفت: ساخت اين واحدها در اين شهرستان از جمله پروژه هاي موفق مسكن مهر در استان فارس محسوب مي شود كه با استقبال خوب افراد واجد شرايط مواجه شده است.
وي اضافه كرد: عمليات اجرايي احداث مسكن مهر در شهرستان لامرد سال گذشته آغاز شده است و اواخر سال آينده اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14