(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 13 بهمن 1388- شماره 19575
 

تونل 2400 متري توحيد با طنين الله اكبر و عبور كاروان انقلاب افتتاح شد
بازپرس جنايي: دادگاه هاي كيفري نبايد اقرار محور باشند
رئيس پليس گذرنامه ناجا خبر داد سيستمي شدن كنترل مجوز خروج از مرز
در صورت اثبات عدم رعايت ايمني مجوز فعاليت شركت هواپيمايي تابان لغو مي شود
فعاليت 190 فروند هواپيما در ناوگان هوايي كشور
وزارت بهداشت مسئول تعيين استانداردهاي واردات برنج شد
3 درصد داروهاي كشور گياهي است
كشف گورستان نوزادان عصر مفرغ در آمل
آغاز طرح صدورشناسنامه هاي رايانه اي
به منظور مبارزه بيولوژيكي انجام مي شود تكثير مصنوعي شانه دار مهاجم در مازندران
محكوميت مدير مسئول صداي عدالت و جامعه پرستاري
وزارت بهداشت اعلام كرد زمان ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي پزشكي
كشف 30 كيلوگرم هروئين در دامغان
راه اندازي 6 پل مكانيزه در منطقه 15
برنامه هاي دهه فجر در معاونت پرورشي آموزش و پرورش
ساخت بزرگترين و زيباترين مسجد قاره اروپا



تونل 2400 متري توحيد با طنين الله اكبر و عبور كاروان انقلاب افتتاح شد

سرويس اجتماعي-
تونل 2400متري توحيد ديروز پس از 32ماه كار شبانه روزي با طنين «الله اكبر» و عبور 31 اتوبوس كاروان انقلاب افتتاح شد.
مراسم بازگشايي تونل توحيد پس از حدود سه سال فراز و نشيب با حضور 150خبرنگار و عكاس و عبور 31 اتوبوس حامل شهروندان تهراني با عنوان كاروان انقلاب با عبور از ورودي شمالي به بهره برداري رسيد.
اگر چه به گفته شهردار تهران در حالت عادي خودروها سه تا چهار دقيقه اي از تونل عبور مي كنند، اما عبور كاروان انقلاب به دليل حركت نمادين كه همراه با اسكورت ويژه بود، بيش از 10دقيقه طول كشيد. هنوز ساعاتي از افتتاح تونل توحيد- بزرگترين تونل شهري كشور نگذشته بود كه حضور گسترده مردم تهران براي عبور از اين معبر و گرفتن عكس هاي يادگاري تردد در داخل تونل و معابر اطراف آن را قفل كرد. مردم تهران كه پس از 30 ماه انتظار اشتياق فراواني براي گشايش اين تونل داشتند، سوار بر خودروهاي شخصي تنها براي ديدن تونل از اين مسير عبور مي كردند و عكس هاي يادگاري مي گرفتند تردد خودروها و اتوبوسهاي قديمي در بين كاروان انقلاب مزيدي بر علت شد تا رانندگان با تاني بيشتر از داخل تونل عبور كنند كه ترافيك سنگين خيابانهاي اطراف را به دنبال داشت. از آنجا كه قرار بود مراسم افتتاحيه تونل كاملاً مردمي باشد، هيچ دعوتي از مسئولان دولتي و حتي اعضاي شوراي شهر تهران صورت نگرفت. اما حضور مردم در دو طرف ورودي ها و ديواره هاي اطراف چشمگير بود كه با تلفن هاي همراه خود از مراسم تصويربرداري مي كردند.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران از شهروندان خواست براي جلوگيري از سنگيني حجم ترافيك در درون تونل در روزهاي نخستين بي دليل براي بازديد وارد تونل نشوند.
سيدجعفر تشكري هاشمي تاكيد كرد: در زمان افتتاح تونل رسالت نيز چنين اشتياقي از سوي شهروندان براي بازديد وجود داشت و ما از شهروندان درخواست داريم براي ايجاد تردد روان در چند روز آغاز گشايش تونل تنها براي ديدن از اين پروژه وارد تونل توحيد نشوند تا تردد در محورهاي نواب و چمران با مشكل مواجه و بار ترافيك سنگين نشود.
وي تصريح كرد: همچنين از شهروندان انتظار مي رود براي گرفتن عكس يا بازديد از جزئيات تونل سرعت خود را در داخل تونل كاهش نداده يا توقف نكنند تا تردد در مسير تونل توحيد با مشكل مواجه نشود.
معاون شهردار تهران تأكيد كرد: خودروهايي كه احتمالاً در تونل دچار نقص فني مي شوند تنها مجاز به توقف در لاين ويژه اي هستند كه براي ارايه خدمات اورژانسي در نظر گرفته شده است و اين وسايل نقليه نبايد مسير تردد ساير خودروها را مسدود كنند.
وي ادامه داد: همچنين خودروهاي حامل سوخت و موتورسيكلت ها مجاز به عبور از تونل توحيد نيستند و بايد از سطح تونل و خيابان هاي مجاور تردد كنند.
تشكري هاشمي با بيان اينكه براي نظارت و مديريت ترافيك در تونل توحيد مركز كنترل ترافيك ويژه اي براي تونل و در مجاورت آن ايجاد شده است، گفت: تمام مسير تونل توحيد از رمپ شمال تا انتهاي رمپ جنوبي به وسيله دوربين هاي نظارتي تحت كنترل و نظارت است.
گفتني است با گشايش تونل توحيد ضمن كاهش سالانه 11هزار و 640 تن از آلودگي هواي تهران، 26ميليون ليتر در مصرف بنزين و 400 هزار ساعت در وقت شهروندان صرفه جويي مي شود.
وقوع اولين تصادف
در تونل توحيد
رئيس پليس راهور تهران از وقوع اولين تصادف در تونل توحيد بين خودروي يكي از مسئولان شهرداري و يك موتورسيكلت خبر داد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي درخصوص تصادف تونل توحيد گفت: اولين تصادف در اين تونل لحظاتي پس از مراسم افتتاحيه بين خودروي يكي از مسئولان شهرداري و يك موتورسوار روي داد. در اين حادثه راكب موتورسيكلت مصدوم و با حضور عوامل اورژانس به بيمارستان منتقل شد.
به گزارش برنا، وي ادامه داد: اين تصادف براي لحظاتي ترافيك سنگيني را در محور شمال به جنوب تونل به وجود آورد. پس از حضور ماموران راهور و بررسي موضوع بلافاصله مسير تونل دوباره براي عبور و مرور شهروندان بازگشايي شد.

 



بازپرس جنايي: دادگاه هاي كيفري نبايد اقرار محور باشند

بازپرس دادسراي امور جنايي تهران از قضات دادگاه هاي كيفري استان تهران گلايه كرد و گفت: اين دادگاه نبايد اقرار محور باشد.
محمد شهرياري، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران گفت: متأسفانه در خيلي از موارد شاهد آن بوده ايم كه متهمان در دادسرا به جرم خود اعتراف كرده و مجرم شناخته مي شوند اما به دليل تأثيرات منفي آموزش مابقي زندانيان به آنها در روز دادگاه منكر همه حرف هاي خود مي شوند.
وي ادامه داد: اين مشكل زماني خودنمايي مي كند كه قضات دادگاه صرفاً اقرار محور مي شوند و تنها اقرار متهم در روز دادگاه را ملاك عمل قرارمي دهند و به اين ترتيب پرونده را مجدد به بازپرسي و دادسراي امور جنايي ارجاع مي دهند.
به گزارش فارس وي افزود: در پرونده اي كه سال گذشته يك پزشك همسر موقت خود را به قتل رسانده بود و جسد وي را داخل يك خودروي پرايد رها كرده بود تحقيقات ما نشان مي دهد اين فرد قاتل است اما وي در دادگاه منكر شده و به همين دليل دادگاه پرونده را براي بررسي مجدد ارجاع داده است.

 



رئيس پليس گذرنامه ناجا خبر داد سيستمي شدن كنترل مجوز خروج از مرز

همزمان با ايام دهه فجر كنترل مجوز خروج از مرز به صورت سيستمي انجام مي شود.
سرهنگ صادقي، رئيس پليس گذرنامه ناجا با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سيستمي شدن مهر خروج گذرنامه ها احتياج به ارسال گذرنامه از شهرستان ها به پايتخت نيست و ماموران در مرز، مهر خروج را به صورت سيستمي رويت خواهند كرد.
رئيس پليس گذرنامه ناجا با بيان اين كه طرح مذكور به صورت آزمايشي براي تسهيلات شهروندان آغاز شده است، اظهار اميدواري كرد كه اين طرح ظرف چند روز آينده به صورت كامل عملياتي شود.
وي در ادامه از كشف يك هزار و 176 سند جعلي به منظور صدور گذرنامه طي 10 ماهه امسال توسط پليس خبر داد و در رابطه با ميزان صدور گذرنامه نيز در اين مدت، گفت: طي اين مدت يك ميليون و 700 هزار جلد گذرنامه صادر شده است كه اين ميزان طي 10 ماهه سال گذشته يك ميليون و 725 هزار جلد بود و اين آمار كاهش 5/1 درصدي صدور گذرنامه را نشان مي دهد.
سرهنگ صادقي علت كاهش صدور گذرنامه را كمتر شدن سفرهاي زيارتي عنوان كرد.
وي درباره روند صدور گذرنامه هاي هوشمند نيز، گفت: در حال حاضر قرارداد دستگاه هاي صدور گذرنامه هوشمند بسته شده و براساس آن طي شش ماهه دوم سال آينده بحث صدور گذرنامه هوشمند عملياتي خواهد شد.

 



در صورت اثبات عدم رعايت ايمني مجوز فعاليت شركت هواپيمايي تابان لغو مي شود

مسئول كميسيون بررسي سانحه سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: چنانچه در بررسي هاي سانحه اخير هواپيماي توپولف 154 در فرودگاه مشهد، به اين نتيجه برسيم كه در شركت هواپيمايي تابان ايمني رعايت نمي شود، مجوز فعاليت آن لغو خواهد شد.
به گزارش ايرنا، اعضاي اين كميسيون در نخستين نشست نتايج بررسي هاي اوليه خود از محل وقوع سانحه در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد شامل انتقال جعبه هاي سياه هواپيما به آزمايشگاه تهران، مصاحبه با شاهدان عيني و خدمه پرواز، بازبيني نوارهاي برج مراقبت و نوارهاي پلي بك، مصاحبه با گروه امداد و نجات و بررسي شواهد عيني در محل را ارائه كردند.
كميسيون بررسي سانحه هواپيماي توپولف 154 شركت هواپيمايي تابان در فرودگاه مشهد، در اين نشست تخطي خلبان از مقررات و استانداردهاي پروازي را علت اصلي حادثه اعلام كرد.
مسئول اين كميسيون كه شامل اعضاي كميته هاي يازده گانه گروه بررسي سانحه سازمان هواپيمايي كشوري است، اعلام كرد: همانگونه كه قبلا هم اعلام شد، تخطي خلبان از مقررات و استانداردهاي پروازي، قطعي است.
هواپيماي مسافري توپولف با پرواز شماره 6437 مسير آبادان-مشهد متعلق به هواپيمايي تابان با 154 مسافر روز چهارم بهمن ماه به هنگام فرود در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد دچار سانحه و آتش سوزي شد.
گفتني است پس از سانحه مذكور اعلام شد ديد خلبان به هنگام فرود به علت شرايط هواي مشهد به حداقل مي رسد اما به سبب وجود يك بيمار بدحال در هواپيما، خلبان فرود اضطراري اعلام مي كند و پس از آن هواپيما هنگام فرود دچار سانحه مي شود.
«حسين حبيبي اهزون» معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه خلبان اين هواپيما نيز در گزارش خود تخطي از مقررات را پذيرفته است، گفت: پرونده خلبان هواپيماي سانحه ديده كه تابعيت روسي دارد به سازمان هواپيمايي روسيه ارسال و مطابق مقررات بين المللي با وي برخورد خواهد شد.وي با تاكيد بر اينكه روند بررسي اين سانحه تا مشخص شدن همه مولفه هاي بروز سانحه ادامه دارد، گفت: اين سانحه تلفات جاني نداشت و اطلاعات فني هواپيما نيز سالم است.معاون سازمان هواپيمايي كشوري افزود: برخلاف سانحه هوايي 24 تيرماه قزوين؛ به همه اطلاعات سانحه مشهد دسترسي داريم و نتيجه نهايي بررسي ها بزودي اعلام مي شود.

 



فعاليت 190 فروند هواپيما در ناوگان هوايي كشور

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: به جز هواپيماهايي كه در سه دهه گذشته از رده خارج شدند، تعداد ناوگان هوايي كشور از 25 فروند هواپيما در سال 57 به 190 فروند در زمان حاضر رسيده است.
به گزارش روابط عمومي هواپيمايي كشوري «رضاجعفرزاده» روز دوشنبه با تشريح عملكرد بخش حمل و نقل هوايي كشور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي، افزود: در ابتداي انقلاب ناوگان هوايي كشور شامل 25 فروند با چهار هزار و 169 صندلي پروازي بود كه كار جابه جايي دو ميليون و 600 هزار نفر مسافر داخلي را بر عهده داشت.
وي با بيان اينكه در سال 57 يك ميليون نفر مسافر خارجي توسط ناوگان هوايي كشور جابه جا شد، ادامه داد: در اين سال همچنين 14 هزار و 400 تن بار داخلي و حدود 33 هزار تن بار خارجي جابه جا شده است.
جعفرزاده در خصوص تعداد پروازها در ابتداي انقلاب گفت: در اين سال تعداد پروازهاي داخلي 31 هزار و 200 پرواز و پروازهاي خارجي 18 هزار و 400 پرواز و پروازهاي عبوري نيز 31 هزار و 100 پرواز بوده است.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري در ادامه با اشاره به از رده خارج شدن تعدادي هواپيما از ناوگان هوايي طي سه دهه گذشته اظهار داشت: هم اكنون تعداد ناوگان هوايي به 190 فروند با بيش از 31 هزار صندلي پرواز رسيده است.
وي اضافه كرد: كل مسافر جا به جا شده در سال 78 از حدود سه ميليون نفر به بيش از 20 ميليون نفر طي 166 هزار و 837 پرواز و پروازهاي عبوري نيز از 31 هزار به 99 هزار و 778 پرواز رسيده است.
جعفرزاده در خصوص موافقتنامه هاي انجام شده بين ايران و ساير كشورها، گفت: در سال 57 حدود 19 موافقتنامه هوايي بين ايران و ساير كشورها به امضا رسيد كه اين ميزان در سال 88 به حدود 81 موافقتنامه رسيد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري همچنين يادآور شد: از مجموع 190 فروند هواپيماي موجود، 151 فروند هواپيماي نوع غربي و 39 فروند هواپيماي نوع شرقي است.
وي تصريح كرد: از 6 سال پيش تاكنون كه تعميرات اساسي هواپيماهاي پهن پيكر در شركت هواپيمايي فارسكو ممكن شد، هيچ هواپيماي پهن پيكري براي تعميرات اساسي و چك به خارج از كشور اعزام نشده است.
جعفرزاده گفت: تاكنون اورهال (تعميرات اساسي) 13 فروند هواپيماي بوئينگ 747 و 32 فروند هواپيماي ايرباس انجام شده و چهاردهمين هواپيماي 747 نيز در اين شركت به دست متخصصان داخلي در حال تعمير اساسي است.
وي افزود: با توجه به اين كه تعميرات اساسي بوئينگ 747 در خارج از كشور حدود 12 ميليون دلار هزينه دارد، انجام اين تعميرات در داخل كشور افزون بر پنج ميليون دلار صرفه جويي ارزي خواهد داشت.
جعفرزاده در پايان گفت: تعداد هواپيماهاي سبك و هليكوپتري 173 فروند و تعداد هواپيماهاي فوق سبك نيز 104 فروند است.

 



وزارت بهداشت مسئول تعيين استانداردهاي واردات برنج شد

وزارت بهداشت و مراجع ذيصلاح موظف شدند نسبت به تعيين استانداردهاي واردات برنج با هدايت و مديريت وزارت بازرگاني اقدام كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، دولت براي ساماندهي واردات برنج در مبادي و بازارچه هاي مرزي و نظارت بر استانداردهاي اين محصول، وزارت بهداشت و مراجع ذيصلاح را موظف كرد نسبت به تعيين استانداردهاي واردات برنج با هدايت و مديريت وزارت بازرگاني اقدام كنند.
با تصويب هيئت وزيران بازارچه هاي مرزي در جهت واردات برنج با مسئوليت وزارت بازرگاني ساماندهي خواهند شد.
براساس اين مصوبه هيئت وزيران، سازمان صداوسيما نيز موظف شد در خصوص تبليغات برنج خارجي با رويكرد حمايت از توليدات داخلي عمل كند.
براين اساس، دستگاه هاي مربوطه نيز موظف شدند جهت تقويت بخش تسطيح و يكپارچه سازي اراضي شاليزاري در استانهاي گيلان و مازندران از محل اعتبارات مقرر در بخش هاي كشاورزي بودجه سال آينده اقدام كنند.اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

 



3 درصد داروهاي كشور گياهي است

تنها 3 درصد از داروهاي مصرفي كشور از گياهان دارويي تامين مي شود ،در حالي كه اين آمار در برخي از كشورهاي توسعه يافته به 25 تا 75 درصد مي رسد.
مهندس عبدالله مخبر رئيس شوراي سياستگذاري همايش گياهان دارويي با بيان اين مطلب افزود: در جهان بويژه در كشورهاي توسعه يافته با روشن شدن مضرات داروهاي شيميايي گرايش به مصرف گياهان دارويي در حال افزايش است ولي در ايران پيشرفت چشم گيري در توليد و مصرف آنها ديده نمي شود.
وي ادامه داد: ايران با بيش از 2300 گونه گياهي با ظرفيت بالقوه گياهي بسيار بالا كه حدود 800 گونه آنها دارويي است و از اين تعداد نيز 100 گونه از اقلام قابل توجه در امر توليد دارو، لوازم آرايشي و غيره مي باشد، چنين وضعيتي قابل قبول نيست. رئيس مركز آموزش عالي امام خميني وزارت جهاد كشاورزي عنوان كرد: توليد و مصرف گياهان دارويي در ايران سابقه اي فراوان دارد، متاسفانه به دليل آشنا نبودن مردم ديگر كشورهاي جهان با ايران، اين جايگاه نيز براي مردم جهان ناشناخته است و بايد تلاش شود با شركت در نمايشگاه ها و همايش هاي بين المللي اين جايگاه براي مردم جهان تبيين گردد.
وي افزود: در ايران بين 750 تا 1100 گونه مختلف گياه دارويي وجود دارد و برخي معتقدند تا حدود 2300 گونه گياه دارويي در ايران قابل رويش است. بنابراين برنامه ريزي جامع مي تواند توسعه اين صنعت را در كشور تضمين كند.
ايران با وجود داشتن 11 اقليم از 13 اقليم جهاني، دامنه تغييرات دمايي بالا (50 درجه)، شرايط متفاوت اكولوژيكي، زيست محيطي 300 روز آفتابي در سال و همچنين با وجود آن كه
6/22 درصد از 7500 گونه گياهي فلات بزرگ ايران، دارويي و صنعتي است، ولي به دليل نبود آگاهي كافي مردم و عدم وجود مطالعات كمي و كيفي مناسب، از حداكثر 300 گونه استفاده مي شود.

 



كشف گورستان نوزادان عصر مفرغ در آمل

ساري- خبرنگار كيهان:
درجريان عمليات باستان شناسي در منطقه كلوش آمل گورستاني از نوزادان دوران مفرغ كشف شد.
سرپرست هيئت كاوش مستقر در منطقه كلوش آمل با اعلام اين خبر افزود: در اين عمليات تدفين هاي متعددي مشاهده شد كه بيشتر آنها مربوط به نوزادان و كودكان عصر مفرغ است.
«ابراهيم اميركلايي» گفت: در اين فصل از كاوش كه به روش كانتكست پيش مي رود وجود ساختارهايي مانند پيت، پي سنگي و اجاق در كنار هم و حجم انبوهي از جوش كوره مشاهده شد.
وي افزود: داده هاي فرهنگي بدست آمده از اين عمليات بيانگر اهميت مطالعات باستان شناسي در مركز مازندران است.
سرپرست هيئت كاوش هاي باستاني كلوش يادآور شد: با توجه به وسعت دامنه كاوش در اين فصل، اين تپه مي تواند به عنوان منطقه كليدي در عمليات باستان شناسي مازندران قلمداد شود.

 



آغاز طرح صدورشناسنامه هاي رايانه اي

طرح صدور شناسنامه هاي رايانه اي جديد براي افراد كمتر و بيشتر از 15 سال با صدور نخستين شناسنامه براي رهبر معظم انقلاب همزمان در سراسر كشور آغاز شد.
سعيد عبودي، معاون سجلي و حقوقي سازمان ثبت احوال كشور گفت: با اجراي اين طرح همه افراد كمتر و بيشتر از 15 سال كه براي استفاده از خدماتي همچون تعويض شناسنامه، تغيير نام و نام خانوادگي و الصاق عكس بر روي شناسنامه به ادارات ثبت احوال مراجعه كنند، براي آنها شناسنامه جديد صادر مي شود.
وي افزود: اجراي اين طرح در فاز اول از سال 84 همزمان با مكانيزه كردن فرآيند ثبت ولادت در سراسر كشور و نمايندگي هاي خارج از كشور آغاز و براي همه متولدين اين سال تاكنون شناسنامه جديد رايانه اي صادر شده است.
عبودي اضافه كرد: با استقرار اين طرح و صدور شناسنامه هاي رايانه اي گامي ديگر در راستاي ارائه خدمات نوين به مردم توسط ثبت احوال برداشته شده است.
معاون سجلي و حقوقي سازمان ثبت احوال كشور گفت: در صورت تامين اعتبارات، امكانات و تجهيزات مورد نياز و تجهيز پيش خوان ها براي ارائه خدمات به مردم اين طرح در مدت سه سال اجرا و براي همه ايرانيان شناسنامه جديد رايانه اي صادر مي شود.
وي با اشاره به اينكه اين نوع شناسنامه ها علاوه بر اينكه از لحاظ امنيتي شرايط پيشرفته اي دارند، افزود: چاپ، صحافي و مواد اوليه ساخت اين شناسنامه ها از بهترين نوع بوده و ضريب ايمني بالايي دارد.
عبودي گفت: اطلاعات مندرج در اين شناسنامه ها متكي به پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور بوده و دست نويسي نداشته و باركدي نيز دارد كه در سيستم هاي اتوماتيك شناسايي مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

 



به منظور مبارزه بيولوژيكي انجام مي شود تكثير مصنوعي شانه دار مهاجم در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار درجهان عمليات تكثير مصنوعي شانه دار مهاجم درياي خزر در مازندران انجام شد.
رئيس پژوهشكده اكولوژي درياي خزر با اعلام اين خبر افزود: با مشاهده اين شانه دار مهاجم درياي خزر در سال 80 ميزان صيد ماهيان اين پهنه آبي كاهش يافت.
رضا پورغلام با اشاره به اينكه اين مهاجم از فلوريداي آمريكا وارد خزر شده است افزود:با هدف مقابله با اين مهاجم، تكثير مصنوعي آن در پژوهشكده اكولوژي درياي خزر با موفقيت اجرايي شد.
وي با خطرناك دانستن رشد اين مهاجم در درياي خزر افزود: تعداد اين مهاجم شانه دار در هر مترمكعب از درياي خزر به يك تا 5/1 كيلوگرم مي رسد.
اين مقام شيلاتي با تاكيد بر ضرورت افزايش اعتبارات مورد نياز براي مبارزه با شانه دار مهاجم درياي خزر افزود: همگرايي و همراهي نهادها و ارگان هاي مختلف اجرايي و دريايي براي مقابله با اين شانه دار مهاجم ضرورت دارد.
پورغلام مبارزه بيولوژيك را تنها راه نابودي شانه دار مهاجم درياي خزر دانست و افزود:هم نوع اين شانه دار با ايجاد استخرهاي پژوهشي به مرحله تكثير رسيد.

 



محكوميت مدير مسئول صداي عدالت و جامعه پرستاري

مدير مسئول روزنامه «صداي عدالت» و «جامعه پرستاري» از سوي شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به حبس و جزاي نقدي محكوم شدند.
به گزارش ايسنا، مصطفي كرزاي، مدير مسئول صداي عدالت به 5 ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس و مدير مسئول جامعه پرستاري به 500 هزار ريال جزاي نقدي و 182 روز حبس تعزيري محكوم شد.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد زمان ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي پزشكي

زمان ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي گروه پزشكي سال تحصيلي 90-89 اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي همه متقاضيان شركت در آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي گروه پزشكي سال 89 وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي توانند براي ثبت نام در آزمون از تاريخ 15/12/88 تا 25/12/88 فقط به صورت اينترنتي و از طريق پايگاه اطلاع رساني wwwsanjesh pir اقدام كنند.
همچنين زمان ارسال مدارك از تاريخ 7/1/98 تا 91/1/98 فقط به صورت اينترنتي و از طريق همان پايگاه اطلاع رساني خواهد بود.

 



كشف 30 كيلوگرم هروئين در دامغان

سمنان-خبرنگار كيهان:
30 كيلوگرم هرويين و 91 كيلوگرم ترياك در دامغان كشف شد.
سرتيپ «قاسم نصري» فرمانده انتظامي استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: مواد مخدر مكشوفه در ايست و بازرسي سه راهي معلمان محور اصفهان-دامغان از يك دستگاه خودروي كاميون هوو كشف شد.
اين مواد با استفاده از سگ موادياب كه به طرز ماهرانه اي در كاميون حاوي بار زغال سنگ جاسازي شده بود، به دست آمد.
نصري افزود:در اين زمينه سه نفر دستگير شدند.

 



راه اندازي 6 پل مكانيزه در منطقه 15

شهردار منطقه 15 از راه اندازي 6 پل مكانيزه در اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، مهندس يزداني با اشاره به اهداف شهرداري تهران مبني بر كاهش فاصله مناطق شمالي و جنوبي و رسيدگي به مناطق محروم گفت: اين پل ها بنا به درخواست شهروندان منطقه و پيگيري شوراياران تا پايان سال به بهر برداري مي رسد.
وي افزود: 5 پل مكانيزه تا پايان سال جاري در بزرگراه بسيج (مسير اتوبوس هاي تندرو) و يك پل مكانيزه در محدوده خيابان خاوران راه اندازي مي شود.
گفتني است هزينه اجراي هر يك از پل هاي مكانيزه 500 ميليون تومان است.

 



برنامه هاي دهه فجر در معاونت پرورشي آموزش و پرورش

برنامه هاي بزرگداشت دهه مبارك فجر در معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش در قالب كميته فرهنگيان و دانش آموزان پيگيري مي شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت پرورشي آموزش و پرورش علي اصغر يزداني معاون پرورشي اين وزارتخانه گفت: مقرر شده اين كميته در جلسات شوراي هماهنگي ستاد مركزي دهه فجر حضور يافته و نيز به منظور گرامي داشت سي ويكمين سال پيروزي انقلاب اسلامي با رويكرد غنا بخش فرهنگي، ايجاد بصيرت ديني و هويت ايراني اسلامي متاثر از تمدن گرانسنگ ملهم از ديدگاه امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب برنامه ريزي گردد.
وي در ادامه افزود: برپايي همايش ها، جلسات پرسش و پاسخ، نمايشگاههاي فرهنگي، حضور در مرقد مطهر امام(ره) و تجديد ميثاق با آرمان هاي رهبر فقيد انقلاب اسلامي و تجديد پيمان با ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي، اجراي برنامه هاي تئاتر و سرود و به ويژه همخواني 1357 نفري دانش آموزان در راهپيمايي 22 بهمن، برنامه عزاداري اربعين حسيني، برنامه هاي فرهنگي، هنري ورزشي در ايستگاههاي لحاظ شده در مسير راهپيمايي، حضور مسئولين و معاونين پرورشي در كنار دانش آموزان در سراسر كشور و شركت در مراسم معنوي نمازجمعه از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در اين راستا مي باشد.

 



ساخت بزرگترين و زيباترين مسجد قاره اروپا

منابع خبري از پايان عمليات ساخت بزرگترين و زيباترين مسجد قاره اروپا در كشور هلند خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اسلام انلاين»، مسجد «السلام» كه در شهر روتردام هلند قرار دارد، مساحتي بالغ بر دو هزار و 600 متر را در بر مي گيرد و نماي آن آميزه اي از مهندسي مساجد دوران مماليك در مصر و مسجد مدرن جميره در شيخ نشين دبي است.سنگ بناي اين مسجد كه در سال 2003 بنا نهاده شد، قرار بود دو سال بعد (2005) تكميل و مورد بهره برداري قرار بگيرد اما مشكلات مالي و اداري مانع از آن شد و تنها 60 درصد از بنا به پايان رسيد.اين گزارش حاكي است براساس قانون ساخت و ساز در هلند در صورت توقف پروژه اي به مدت 6 ماه، بايد اجازه مجدد براي آن گرفته شود و بر اين منوال سازندگان مسجدالسلام توانستند موافقت لازم را از شهرداري پس از ماه ها دوندگي بگيرند.از سوي ديگر احزاب دست راستي و اعوان و انصار آنها تلاش مي كنند كه به هر صورت ممكن از تكميل بناي مسجدالسلام جلوگيري و در اجراي آن سنگ اندازي كنند.اين در حالي است كه به گفته مسئولان ذيربط براي تكميل بناي مسجدالسلام بيش از ده ميليون يورو مورد نياز است.كه تاكنون نصف اين مبلغ تامين و بقيه آن را شيخ نشين دبي به عهده گرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14