(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 بهمن 1388- شماره 19576
 

رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه: پرونده اختلاس برخي كارمندان شهرداري و كارشناسان ثبت به دادگاه مي رود
آيت الله صادق آملي لاريجاني: اگر قوه قضائيه در كشور اصلاح شود بسياري از امور اصلاح خواهد شد
تجمع اعتراض آميز دانشجويان عليه مفسدان اقتصادي
معاون قوه قضاييه: احكام پرونده هاي مربوط به فتنه هاي اخير قطعي شده است
معاون عمراني آموزش و پرورش خبر داد 25 هزار ميليارد تومان اعتبار براي حذف مدارس دوشيفته
دستگيري سارقان فيوج در پوشش پليس
20 ايستگاه سنجش ، آلودگي هواي تهران را اندازه گيري مي كنند
فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم در بهمن 88
جريمه يك ميليارد ريالي شركت بيسكويت سازي
به مناسبت فرارسيدن دهه فجر معابر شمال تهران نورپردازي شد
براي اولين بار در تهران انجام مي شود نصب وسايل بدنسازي در مساجد و مدارس
رويدادهاي خارجي تولد نوزاد عجيب وناقص الخلقه در غزه
پارك خانه قرآن در اندونزي
انتقاد نخست وزير هائيتي از گروه خيريه آمريكا
اوباما برنامه بازگشت به ماه را لغو كرد
آزار جنسي روزانه 60 كودك در انگليس



رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه: پرونده اختلاس برخي كارمندان شهرداري و كارشناسان ثبت به دادگاه مي رود

رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه اعلام كرد: پرونده اي كه در آن برخي از كارمندان شهرداري و كارشناسان ثبت و عواملي از بيرون اقدام به اختلاس كرده بودند در شرف صدور كيفرخواست و ارسال به دادگاه است.
به گزارش ايسنا، اصغر جهانگير در حاشيه مراسم تجديد ميثاق مسئولان عالي قضايي با آرمان هاي حضرت امام(ره)، درباره پرونده اختلاسي كه به گفته وي با همكاري بعضي از عوامل شهرداري و ثبت صورت گرفته بود، گفت: در اين پرونده كساني كه با همكاري بعضي از عوامل شهرداري و ثبت اقدام به صدور احكام جعلي كرده و از اين طريق اموال زيادي از بيت المال به نفع خود تصاحب كرده بودند، شناسايي و دستگير شدند.
وي افزود: آنها تحت بازجويي قرار گرفتند و نسبت به پرونده هايي كه روي آنها كار مجرمانه انجام داده بودند اقرار كردند و اكنون پرونده در شرف صدور كيفرخواست و ارسال به دادگاه است.
رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه در پاسخ به سوالي در مورد ميزان اختلاس، گفت: چون مبالغ متعدد است هنوز جمع بندي نشده و هنگامي كه جمع بندي شود، به اطلاع خواهد رسيد.
جهانگير تصريح كرد: در اين پرونده بعضي از كارمندان شهرداري به علاوه كارشناسان ثبت و عواملي از بيرون دست به دست هم دادند و دست به اين اقدام مجرمانه زدند.وي يادآور شد: نمونه هاي اين قبيل پرونده ها را در بعضي جاها داشتيم كه در حال بررسي هستيم. به عنوان نمونه پرونده اي در شهر تهران در اين خصوص مطرح است كه در حال بررسي هستيم و مربوط به يكي از سازمان هاي عمومي است كه تخلفاتي داشتند و ما در حال مستندسازي هستيم و ان شاءالله به موقع اطلاع رساني مي كنيم.

 



آيت الله صادق آملي لاريجاني: اگر قوه قضائيه در كشور اصلاح شود بسياري از امور اصلاح خواهد شد

آيت الله صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه به همراه مسئولان عالي قضايي صبح ديروز با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با آرمان هاي بلند حضرت امام خميني(ره) تجديد ميثاق كرد.
در اين مراسم كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني توليت آستان حضرت امام خميني(ره) همراه بود، رئيس قوه قضاييه و مسئولان عالي قضايي با نثار گل به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي اداي احترام و با قرائت فاتحه، بار ديگر بر پايبندي خود به حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي تاكيد كردند.
مسئولان عالي قضايي همچنين با حضور بر مزار شهداي هفتم تير و ديگر شهداي انقلاب اسلامي، ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشتند.
به گزارش ايسنا، آيت الله صادق آملي لاريجاني در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران هدف از حضورش را اداي احترام به مقام روحاني و بلند امام امت(ره) عنوان و تصريح كرد: ايشان بنيانگذار و معمار بناي بسيار رفيعي نه فقط در كشور ما بلكه در كل جهان بودند و راه جديدي را براي ملت ما و انسان هاي روزگار ما فرارو نهادند و ما براي ابراز ارادت آمده ايم.
رئيس دستگاه قضا با بيان اين كه ان شاءالله قدردان نعمت اين راهي كه امام راحل پيش روي ما نهادند خواهيم بود، افزود: همان طور كه ملت ما در طول اين سال هاي متمادي چنين بودند.
وي در پاسخ به اين سوال كه قوه قضاييه در آستانه سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب به چه پيشرفت هايي دست يافته است، اظهار داشت: در مورد قوه قضاييه همانطور كه امام راحل فرمودند و مقام معظم رهبري تاكيد كرده اند اين قوه اهميت بسيار بالايي دارد و اگر قوه قضاييه در كشور اصلاح شود ان شاءالله بسياري از امور اصلاح خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در طول اين سال ها بنايي كه ايجاد كرده ايم آرام آرام شكل خود را يافته و كارهاي بسيار خوبي در ساختار قوه قضاييه و تقنين قوانين صورت گرفته منتها مشاكلي هم هنوز وجود دارد و اميدواريم با تلاش هايي كه در اين سال ها انجام خواهيم داد با اصلاح پاره اي از مشكلات رضايت بيشتر مردم را فراهم كنيم و راه دسترسي مردم به امكانات قوه قضاييه بهتر و سهل تر باشد.
رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: ان شاءالله قوه قضاييه به وظيفه اصلي خود كه همان قضاوت عادلانه است، عمل كند و ارزيابي ما در اين مورد مثبت است.
آملي لاريجاني در مورد اهميت راهپيمايي 22 بهمن در سال جاري تاكيد كرد كه اين اهميت هر سال وجود داشته و مردم نشان داده اند كه در ادامه راه امام راحل پرصلابت و مستحكم ايستاده اند و امسال نيز اين اهميت وجود دارد.
رئيس قوه قضاييه اظهار داشت: مردم ما براي دادن پاسخ دندان شكن به دشمنان در راهپيمايي 22 بهمن ماه با وحدت تمام مشاركت خواهند كرد و ان شاءالله همه يك صدا و هم نوا پاسخ قطعي به دشمنان خواهند داد.

 



تجمع اعتراض آميز دانشجويان عليه مفسدان اقتصادي

دانشجويان شركت كننده در تجمع اعتراض آميز عليه مفسدان اقتصادي در بيانيه اي خواستار تداوم برخورد قضايي با اخلالگران اقتصادي و گردانندگان نهان و پنهان شركت هاي هرمي در ايران شدند.
به گزارش ايرنا، تعدادي از دانشجويان دانشگاههاي تهران روز سه شنبه با حضور در مقابل دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي و فناوري ارتباطات از برخورد قضايي با اخلالگران اقتصادي تقدير كردند و خواستار محو شركت هاي هرمي موسوم به «گلدكوئيست» شدند.
در اين بيانيه معترضان به اخلالگران اقتصادي كه از سوي نماينده آنان قرائت شد، آمده است: چندي است دست آلوده شركت هاي هرمي بر زندگي پاك جوانان ما چنگ انداخته و قارچ گونه و با حمايت دانه درشت هاي اقتصادي همچون «نورا... حسين خاني» فضاي پوياي جامعه را تحت الشعاع قرار داده و فضاي علمي و رو به پيشرفت جامعه دانشگاهي را آلوده كرده است.
دانشجويان معترض در اين بيانيه با تقدير از قوه قضائيه و سربازان گمنام امام زمان(عج) خواستار برخورد قاطع دستگاه قضايي با عناصر پشت پرده فعاليت شركت هاي هرمي (گلدكوئيست) در كشور شدند. اين دانشجويان كه حدود 100 نفر بودند، به انگيزه محكوم كردن شركت «آسوگسترشرق ايرانيان» مقابل دادسراي ويژه رسيدگي به جرايم رايانه اي و فناوري تجمع كرده اند.
به گفته شركت كنندگان اين تجمع، مسئولان اين شركت از طريق هرمي، ميلياردها تومان از اعضاي اين شركت تحت عناوين دروغين سرمايه گذاري و افزايش سرمايه در شاخه هاي مختلف از جمله امور اقتصادي و تجاري و آموزشي كسب كرده اند.
تجمع كنندگان با شعارهايي چون «قوه قضائيه حمايت، حمايت»، «قاضي انقلابي، حمايتت مي كنيم»، «مرگ بر مفسدان اقتصادي» و «الله اكبر، خامنه اي رهبر» خواستار برخورد قاطع قوه قضائيه با دانه درشت هاي اقتصادي و برملا كردن چهره پشت صحنه مفاسد اقتصادي شدند.
دانشجويان معترض پس از قرائت بيانيه، به تجمع خود پايان دادند.

 



معاون قوه قضاييه: احكام پرونده هاي مربوط به فتنه هاي اخير قطعي شده است

معاون اول قوه قضاييه گفت: اين دستگاه به بخش عمده اي از پرونده هاي مربوط به فتنه هاي اخير رسيدگي كرده و احكام صادره نيز در دادگاه تجديد نظر قطعي شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي، روز دوشنبه در حاشيه برگزاري آيين سالروز ورود حضرت امام خميني(ره) به كشور در مصلاي كرج در جمع خبرنگاران افزود: قوه قضائيه با جديت كامل پرونده فتنه گراني كه امنيت مردم و نظام جمهوري اسلامي را به خطر انداختند دنبال خواهد كرد.
معاون اول قوه قضائيه، با اشاره به اينكه در برخي موارد براي فتنه گران حوادث اخير حكم اعدام صادر شده است، گفت: برخي از اين احكام اجرا شده و تعدادي نيز در مرحله تجديدنظر در حال رسيدگي است.

 



معاون عمراني آموزش و پرورش خبر داد 25 هزار ميليارد تومان اعتبار براي حذف مدارس دوشيفته

معاون عمراني آموزش و پرورش گفت: 25 درصد مدارس كشور دوشيفته هستند كه حذف آنها نيازمند 25 هزار ميليارد تومان اعتبار مي باشد.
مرتضي رئيسي با بيان اينكه در حال حاضر مدارس سه شيفته در كشور نداريم، گفت: اين مدارس به تاريخ پيوسته اند و طبق آمار حدود 25 درصد از مدارس كشور دوشيفته هستند كه متمركز در كلان شهرها و عمدتاً در مراكز استان هاست و بيشترين تعداد اين مدارس در شهر تهران متمركز شده است.
وي با اشاره به اين كه براي حذف كامل مدارس دوشيفته طبق برآوردها 25 هزار ميليارد تومان اعتبار لازم است، تأكيد كرد: پس از بحث تخريب، بازسازي و مقاوم سازي دومين اولويت آموزش و پرورش حذف مدارس دوشيفته براي هميشه در سطح مدارس كشور است.
رئيسي در ادامه درباره مدارس كپري تصريح كرد: در سال 85 به تمامي استان ها ابلاغ كرديم كه مدارس كپري واقعي خود را شناسايي و اعلام كنند و بر اين اساس مشخص شد در چهار استان كشور به ترتيب سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و لرستان تعدادي مدارس كپري وجود دارد.
وي گفت: بيشترين مدارس كپري كشور در استان سيستان و بلوچستان متمركز بود و 830 مدرسه كپري در اين استان شناسايي شد و با يك برنامه جدي كه طي چهار سال گذشته و با اختصاص اعتبار مناسب صورت گرفت و همچنين براساس صورت جلساتي كه بين مسئولان استاني و محلي انجام شد كلاس هاي كپري از نظر ما حذف شده است.

 



دستگيري سارقان فيوج در پوشش پليس

دو سارق فيوج كه با معرفي خودبه عنوان ماموران انتظامي از مشتريان بانك ها اخاذي كرده و وجوه نقد همراه آن ها را به سرقت مي بردند از سوي ماموران پليس استان تهران شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ اسماعيل هادئي - رئيس پليس آگاهي استان تهران - با اعلام اين خبر افزود: در پي دريافت گزارش هاي متعددي در رابطه با سرقت تحت پوشش ماموران انتظامي مبني بر اين كه افرادي با معرفي خود به عنوان ماموران پليس و با استفاده از خودروهاي پژو 206، پژو 405 و پرايد جلوي شهروندان را گرفته و به بهانه هاي مختلف آن ها را مورد بازرسي قرارداده و در فرصت هاي مناسب، وجه نقد همراهشان را به سرقت مي برند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي قرارگرفت.
وي گفت: بررسي پرونده ها و تجزيه و تحليل اظهارات شاكيان، مشخص كرد سارقان دو نفر بوده و با پوشيدن لباس فرم ماموران نيروي انتظامي و با درجه هاي سرواني و ستوان دومي در جلوي بانك ها كمين كرده و پس از انتخاب سوژه ها از بين مشتريان بانك ها كه مبالغ زيادي را به همراه داشتند، آن ها را تا نقاط خلوت تعقيب كرده و در يك فرصت مناسب جلوي سوژه مورد نظر را گرفته و با معرفي خود به عنوان ماموران انتظامي و ارائه كارت شناسايي جعلي، اقدام به بازرسي و سرقت وجوه نقد طعمه خود مي كردند.
سرهنگ هادئي با اشاره به اين كه در ادامه پيگيري ها با راهنمايي مالباختگان تصاوير چهره نگاري شده متهمان تهيه و در اختيار واحدهاي گشتي قرارگرفت و گشت هاي نامحسوس كارآگاهان در نقاط مورد نظر افزايش يافت، افزود: سرانجام ماموران پليس آگاهي دو سارق را در حالي كه قصد داشتند، وجوه نقد يك مشتري بانك را به سرقت ببرند، شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه هر دو را دستگير كردند.
رئيس پليس آگاهي استان تهران تصريح كرد: متهمان دستگير شده به نام هاي «مسعود - ن» و «يعقوب - ب» كه از مجرمان طايفه فيوج هستند، در بازجويي ها به چندين فقره اخاذي تحت عنوان ماموران پليس اعتراف و اظهار كردند كه براي اين كه شناسايي نشوند، هر روز با يك خودروي متفاوت در جلوي بانك ها سوژه هاي خود را انتخاب مي كردند.
سرهنگ هادئي با اشاره به اين كه تاكنون شش نفر از مالباختگان، سارقان فيوج را شناسايي كرده و پرونده شكايت آن ها در حال پيگيري است، اضافه كرد: بازپرس پرونده درخواست چاپ تصاوير بدون پوشش متهمان را در جرايد كرده تا چنانچه افرادي از آن ها شكايت دارند به پليس آگاهي استان تهران، واقع در كرج ميدان طالقاني مراجعه كنند.

 



20 ايستگاه سنجش ، آلودگي هواي تهران را اندازه گيري مي كنند

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: اين شركت در حال حاضر 14ايستگاه سنجش آلودگي هوا دارد كه با احتساب 6ايستگاه سازمان حفاظت محيط زيست، 20 ايستگاه سنجش آلودگي هوا در تهران وجود دارد كه آلاينده هاي هوا را اندازه گيري مي كنند.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، يوسف رشيدي افزود: در 9 ماه ابتداي امسال، هواي تهران 37 روز وضعيت ناسالم داشت كه يك روز آن بسيار ناسالم و يك روز آن هم خطرناك بوده و اين در حالي است كه استاندارد جهاني براي آلودگي هواي شهرها حداكثر يك روز در سال است.
وي گفت: در قانون، دستگا ه هاي مسئول مكلف شده اند هواي تهران به حد استاندارد جهاني برسد، اما متاسفانه چيزي كه كم داريم برنامه ريزي است، چرا كه چشم انداز مشخص است اما روش رسيدن به اين چشم انداز نيازمند برنامه اجرايي است.
وي فقدان يك برنامه جامع كاهش آلودگي هواي تهران اين بود كه ظرف 10 سال هواي تهران را به حد استاندارد برساند، در حالي كه 5/1 ماه تا پايان اين طرح بيشتر زمان باقي نمانده، عملا اين طرح به چشم انداز مورد نظر خود نرسيده است.
رشيدي با اشاره به بند ب ماده 62 قانون برنامه چهارم توسعه از رده خارج كردن كامل خودروها و موتور سيكلت هاي فرسوده اضافه كرد: نه تنها اين كار به صورت كامل انجام نشده، بلكه در بحث هاي ديگر مانند كيفيت سوخت و ساماندهي حمل و نقل عمومي هم با نقايصي مواجه هستيم.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در پايان با تاكيد بر انجام كارهاي زيربنايي در جهت كنترل مشكل آلودگي هواي تهران، خاطرنشان كرد: وضعيتي كه در حال حاضر در تهران داريم در خور شأن شهري با اين جمعيت نيست.

 



فراخوان مشمولان ديپلم و زير ديپلم در بهمن 88

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زير ديپلم در بهمن ماه 1388 را اعلام كرد.
در اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي ناجا آمده است: مشمولان ساكن تهران ديپلم و زير ديپلم متولد سال هاي 1355 تا پايان سال 1369 كه برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ 18 و 19 بهمن ماه 1388 دريافت كرده اند، ساعت شش صبح روز يكشنبه 18 بهمن ماه امسال و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غير غايب در ساعت شش صبح روز دوشنبه 19 بهمن ماه امسال به سازمان وظيفه عمومي ناجا (مركز وظيفه عمومي تهران بزرگ) واقع در ميدان سپاه مراجعه كنند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
همچنين مشمولان ساكن شهرستان ها كه ديپلم و زيرديپلم بوده و متولد سال هاي 1355 تا پايان سال 1369 هستند و برگه اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ 18 و 19 بهمن ماه 1388 دريافت كرده اند، ساعت هفت صبح روز يكشنبه 18 بهمن ماه امسال وكليه مشمولان عادي (زيرديپلم) غايب و غير غايب نيز ساعت هفت صبح روز دوشنبه 19 بهمن ماه امسال به معاونت وظيفه عمومي استان مربوطه در مراكز استان ها جهت اعزام به خدمت دوره ضرورت، مراجعه كنند.

 



جريمه يك ميليارد ريالي شركت بيسكويت سازي

سازمان تعزيرات حكومتي يك شركت بيسكويت سازي در تهران را به بيش از يك ميليارد ريال جريمه محكوم كرد.
به گزارش سازمان تعزيرات حكومتي، بر اساس شكايت سازمان بازرگاني استان تهران عليه يك شركت خصوصي توليد بيسكويت و فرآورده هاي مشابه، داير بر گرانفروشي شش قلم از محصولات خود پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد.
پرونده ياد شده جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه 17 بدوي تعزيرات حكومتي استان تهران ارسال شد.
شعبه ياد شده با توجه به محتويات پرونده تخلف انتسابي را محرز تشخيص و مديرعامل شركت متخلف را به پرداخت بيش از يك ميليارد و 400 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم و پس از تجديد نظرخواهي، راي صادره در شعبه 7 تجديدنظر استان تهران نيز تاييد شد.

 



به مناسبت فرارسيدن دهه فجر معابر شمال تهران نورپردازي شد

به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي معابر، ميادين و مكان هاي فرهنگي شمال تهران نورپردازي شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك مهندس محمدرضا ميرزايي رئيس اداره زيباسازي شهرداري اين منطقه با اشاره به اينكه به دليل تقارن ماه محرم و اربعين حسيني با ايام الله دهه فجر تدارك برنامه هاي آذين بندي و چراغاني ميادين و محورهاي اصلي منطقه با تاخير به اجرا درآمده است، تصريح كرد: ايجاد جلوه هاي بصري شبانه يكي از اقدامات اصلي در زيباسازي شهر است تا با اجراي نورپردازي هاي اصولي حركت و پويايي در كالبد شبانه شهر تزريق شود.
مهندس ميرزايي خاطرنشان كرد: علاوه بر خيابان هاي اصلي از جمله وليعصر (عج)، ميادين اراج، نوبنياد، تجريش و شهيد باهنرو... ساختمان شهرداري منطقه، سراي محله اوين، اسكان كارگري نواحي 3 و 7 نيز با نصب پروژكتورهاي رنگي كم مصرف نورپردازي شد.
وي تصريح كرد: براي زيباسازي محيط شهري از تبليغات فرهنگي بر روي 70 سازه پرتابل و 250 سازه ريلي با مضامين تداعي كننده خاطرات دوران شكوهمند انقلاب اسلامي و مرتبط با بزرگداشت پيروزي انقلاب و ... استفاده شده است.

 



براي اولين بار در تهران انجام مي شود نصب وسايل بدنسازي در مساجد و مدارس

همزمان با دهه مبارك فجر براي نخستين بار در شهر تهران وسايل ورزشي بدنسازي در مساجد و مدارس جنوب شرق تهران نصب مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمد نژاد شهردار منطقه با بيان اين مطلب كه نهادينه كردن ورزش همگاني در ميان اقشار مختلف جامعه امري ضروري است اظهار داشت: براي استفاده بهينه از فضاهاي فرهنگي، مذهبي و آموزشي و براي پيشبرد و ارتقا سرانه ورزشي در ميان شهروندان، طرح نصب وسايل بدنسازي در مساجد و مدارس جنوب شرق تهران اجرا مي شود.
محمدنژاد با تاكيد بر اين موضوع كه سلامت شهروندان، سلامت جامعه را در پي دارد، خاطر نشان كرد: تاكنون از هر محله از محلات 26 گانه منطقه 14، 4 مسجد و مدرسه شناسايي شده تا وسايل ورزشي متناسب با فضا و محيط در آن نصب شود.
شهردار منطقه 14 در ادامه افزود: اين طرح كه با تعامل و هماهنگي ميان روساي امور مساجد و آموزش و پرورش منطقه اجرا مي گردد، هزينه اي بالغ بر پنج ميليارد و 720 ميليون ريال را در بر دارد.

 



رويدادهاي خارجي تولد نوزاد عجيب وناقص الخلقه در غزه

پزشكان فلسطيني از تولد نوزادان ناقص الخلقه در غزه در اثر استفاده اسرائيل از بمب هاي فسفري در جنگ اخير خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، دكتر «عدنان الوحيدي» رئيس انجمن زمين پاك انسان كه در زمينه امور كودكان فلسطيني فعاليت مي كند در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از چهار سال گذشته تاكنون نسبت تولد كودكان ناقص الخلقه در غزه افزايش يافته است.
اين در حالي است كه تعدادي از پزشكان فلسطيني نيز قبلا اعلام كرده بودند كه دليل اصلي تولد كودكان ناقص الخلقه، استفاده اسرائيل از فسفر سفيد است كه نوعي گاز سمي و از طرف جامعه جهاني ممنوع شده، كه در جنگ موسوم به «سرب مذاب» بر سر مردم بي گناه ريخته شده است.
براساس اين گزارش، اين كودك عجيب ناقص الخلقه، چند هفته پيش در بيمارستاني در غزه متولد شده و داراي چهار كيلو وزن و قد و جثه كوچكي است.همچنين اين نوزاد، با پاهايي منحني كه به طرف داخل تمايل دارند و دستاني شبيه، دستان گوريل ها به دنيا آمده است.
دماغ اين نوزاد متولد شده، برخلاف ساير كودكان بسيار پهن و چشمان درشتي دارد و اين موضوع باعث شد كه خانواده وي، آن را در بيمارستان رها كنند.
مسئولان بيمارستان الشفاء غزه كه اين نوزاد در آن به دنيا آمده است، تاثير هرگونه عوامل وراثتي در به دنيا آمدن نوزاد عجيب ناقص الخلقه را رد و اعلام كردند: نزديك به 80 مورد از تولد كودكان ناقص الخلقه در سال گذشته ميلادي در اين بيمارستان به ثبت رسيده است.به گفته مسئولان بيمارستاني، تولد دو يا چند نوزاد ناقص الخلقه مي تواند امري عادي باشد اما افزايش تعداد آن پس از حمله اسرائيل به غزه و استفاده از بمب هاي فسفري، عامل اصلي در پيدايش اين موضوع است.
دكتر عدنان الوحيدي نيز گفت: 14 درصد از نوزاداني كه در غزه متولد شده اند از سوء تغذيه رنج مي برند كه دليل آن فقر و بيچارگي مادران فلسطيني است.
اين در حالي است كه آمارهاي رسمي از افزايش 85 درصدي معدل فقر در غزه، پس از حملات اخير اسرائيل و محاصره آنها حكايت مي كند.

 



پارك خانه قرآن در اندونزي

پارك خانه قرآن در جاكارتا پايتخت اندونزي به مهم ترين مكان گردشگري در اين كشور تبديل شد.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين پارك كه شامل باغ بزرگي در اطراف جاكارتا است و در زبان محلي «تمان مني» ناميده مي شود، قرآن بزرگي در كنار ساير قرآن ها براي بازديد و ايجاد آرامش روحي در بازديدكنندگان در معرض ديد قرار گرفته است.
در اين پارك، نمادهاي ملي، تاريخي و مذهبي اندونزي در حجم كوچكي قرار داده شده است، اما به گفته گردشگران ايجاد بيت القرآن در اين پارك آرامش خاصي را به آنها مي دهد.
براساس اين گزارش، ابتكار ايجاد بيت القرآن (پارك قرآن) پس آن صورت گرفت كه سوهارتو رئيس جمهور اسبق اندونزي در سال 1994 قرآن بزرگي را به «ترهندي طاهر» وزير امور ديني آن كشور اهدا كرد و او نيز از اين فرصت استفاده و پيشنهاد ايجاد پاركي از قرآن هاي نفيس و ناياب را پيشنهاد كرد.
به گفته مسئولان پارك قرآن، ماهانه 350 هزار نفر از آن ديدن و بيشتر آنها را دانش آموزان و دانشجويان تشكيل مي دهند.

 



انتقاد نخست وزير هائيتي از گروه خيريه آمريكا

ژان ماكس بلريو، نخست وزير هائيتي از اقدام يكي از گروه هاي خيريه آمريكايي به دليل ربودن 33 كودك هائيتي در هرج و مرج پس از زلزله به شدت انتقاد كرد.
پليس هائيتي سه روز پيش موفق شد 11 نفر از اعضاي يكي از گروه هاي خيريه آمريكايي با نام زندگي جديد كودكان آواره را در مرز كشور همسايه هائيتي، جمهوري دومنيكن دستگير كند.
چند تن از اعضاي اين گروه قصد داشتند 33 كودك هائيتيايي را بدون در دست داشتم مدارك قانوني از مرز رد كنند.
گزارش ها حاكي است، اين كودكان در گروه هاي سني 2 ماه تا 15 سال قرار دارند.
پليس هائيتي گفت، مشخص شده است والدين بعضي از اين بچه ها زنده هستند و اين كار اين گروه آمريكايي كاملا غيرقانوني است.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه صندوق كودكان ملل متحد، يونيسف، دو هفته پيش و در پي ناپديد شدن چندين كودك از بيمارستان هاي هائيتي، درباره قاچاق كودكان اين كشور بحران زده هشدار داد.يونيسف هشدار داده است قاچاقچيان انسان ممكن است از پوشش فرزندخواندگي كودكان هائيتي براي قاچاق آنان به ديگر نقاط جهان استفاده كنند.

 



اوباما برنامه بازگشت به ماه را لغو كرد

باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا پروژه بازگشت فضانوردان به كره ماه را لغو كرد.
در برنامه موسوم به «صورت فلكي» (كانستليشن) ساخت راكت هاي جديد و يك كپسول خدمه به نام «اورايون» براي بردن فضانوردان به سطح كره ماه تا سال 2020 پيش بيني شده بود.
اما اوباما در برنامه بودجه 2011 كه روز دوشنبه فاش شد گفت كه اين پروژه بيش از حد پرهزينه است، «از برنامه عقب است، و در آن نوآوري كافي وجود ندارد.»
ناسا، سازمان هوا و فضاي آمريكا، تاكنون 9 ميليارد دلار خرج اين برنامه كرده است.
اوباما گفت كه برنامه «صورت فلكي» باعث تضعيف ساير فعاليت هاي ناسا از طريق تخليه منابع مالي آنها مي شود. او در عوض قصد دارد بخش پرتاب را به بخش خصوصي بسپارد.
جيم كولنبرگر، مسئول دفتر امور دانش و فناوري در كاخ سفيد، گفت: «هرچند ما در حال لغو برنامه (صورت فلكي) هستيم، اما اين به معني لغو بلندپروازي هايمان نيست.»

 



آزار جنسي روزانه 60 كودك در انگليس

در گزارش اخير پليس «انگلستان» آمده است كه روزانه 60 كودك در اين كشور مورد تجاوز جنسي توسط افراد فاميل و يا غيرخويشاوند قرار مي گيرند.
در گزارش آماري اخير پليس انگلستان به موضوع تجاوزات جنسي به كودكان و نوجوانان در اين كشور اشاره شده است. به طوري كه براساس اين گزارش روزانه 60 كودك در سنين مختلف به ويژه پنج تا 13 سال مورد تجاوز قرار مي گيرند.به گزارش شبكه خبري بي بي سي، بين سال هاي 2007 تا 2008 ميلادي اين رويداد 42 درصد افزايش يافته، در حالي كه در سال هاي پيش از اين، تعداد قربانيان اين تجاوزات جنسي تنها 660 نفر بوده است.در گزارش وزارت كشور انگلستان نيز اين موضوع اشاره شده كه در سال گذشته ميلادي 21 هزار و 850 كودك در اين كشور مورد تجاوز قرار گرفتند و پليس همچنان در حال بررسي اين پرونده است. در حالي كه هنوز فرد يا گروهي در اين رابطه دستگير نشدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14