(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 بهمن 1388- شماره 19576
 

كوتاه اقتصادي
انهدام كامل يك شركت كلاهبردار هرمي در عمليات ضربتي وزارت اطلاعات
بهره برداري از 4200 پروژه كشاورزي در سراسر كشور
دعوت از سرمايه گذاران براي احداث شهرك هاي صنعتي
تاكسي هاي بنزيني تا پايان سال بايد دوگانه سوز شوند
پرونده 50 بدهكار كلان بانكي به دادسرا رفت
شناسايي شيرآلات بهداشتي غيراستاندارد
قاليبافان و شاغلان صنايع دستي بيمه مي شوند
بهره برداري از 109 پروژه عمراني
وزير نيرو: هر سال 5 هزار مگاوات با ساخت نيروگاه هاي جديد وارد مدار مي شود
حضور 17 شركت خارجي در بزرگترين مناقصه نفتي
پرداخت يارانه به خوشه بندي محدود نمي شود



كوتاه اقتصادي

¤ شركت مخابرات استان تهران به مناسبت 22 بهمن به 2 هزار و 466 مشترك خوش حساب و يا مشتركيني كه كاركرد تلفن ثابت خود را غير حضوري پرداخت مي كنند به قيد قرعه جوايز اعطا مي كند.
¤ عضو شوراي عالي كار با اشاره به اعلام نرخ تورم 13 درصدي توسط بانك مركزي، گفت: وضعيتي كه كارگران در قبال تورم در جامعه لمس مي كنند مغايرت زيادي با تورم اعلامي بانك مركزي دارد.
¤ سخنگوي گمرك ايران از كشف 718 هزار و 616 گرم مواد مخدر در 9 ماه امسال درگمركات رسمي كشور خبر داد و گفت: رشد كشفيات در 9 ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل يك هزار و 245 درصد بوده است.
¤ براي اولين بار در كشور و در استان آذربايجان شرقي انواع آب ميوه هاي طبيعي گازدار با نام تجاري زمزم استار توليد شد.
¤ مدير عامل اتحاديه پنبه كاران كشور با بيان اينكه فاكتورهاي بسياري در توليد و اقتصادي شدن توليد پنبه مأثر است، خاطرنشان كرد: براي ساماندهي وضعيت پنبه جلساتي را با وزير جهاد كشاورزي داشته ايم و قرار شده يك طرح جامع پنبه تهيه شود كه البته قرار است در تهيه اين طرح اتحاديه و تشكل هاي پنبه كاران نيز حضور داشته باشند؛ ولي تاكنون اين طرح به دست ما نرسيده است تا بتوانيم آن را اعمال كنيم.
¤ با صدور حكمي از سوي سيدمجيد هدايت رياست هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، مهرداد صباغي به سمت مشاور رئيس سازمان و رئيس كارگروه تخصصي صنايع نفت و گاز و پتروشيمي منصوب شد.
¤ رئيس فراكسيون صادرات مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت تدوين استراتژي توسعه صادرات غير نفتي در اين فراكسيون تأكيد كرد.
¤ رئيس هيئت مديره انجمن صنفي كارفرمايان شركت هاي خدماتي با تأكيد بر عقب ماندگي دستمزد كارگران از تورم ساليانه، گفت: افزايش معقول دستمزد بايد تدريجي و بين 15 تا 20 درصد باشد.
¤ همايش ملي مديريت بحران آب 16 اسفند سال جاري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت برگزار مي شود.
¤ براساس تصميم نمايندگان ويژه رئيس جمهور دركارگروه مسكن و ابلاغيه معاون اول رئيس جمهور، سقف جوايز قرعه كشي بانك مسكن به يك ميليارد ريال افزايش يافت.
¤ معاون وزير نيرو در امور انرژي برق از مشخص شدن و معرفي 3 نيروگاه دولتي به سازمان خصوصي سازي براي واگذاري به بخش خصوصي خبر داد.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 7790 الي 7795، 7797، 5529 از امروز به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
¤ بانك صادرات ايران همزمان با دهه مبارك فجر و بمناسبت فرا رسيدن سي و يكمين بهار انقلاب اسلامي، به منظور ارائه خدمات بي وقفه بانكي به مردم و تسريع در سرويس دهي به مراجعان، شمار خودپردازهاي ثابت و سيار خود را به 2714 دستگاه رساند.

 



اختصاصي كيهان
 انهدام كامل يك شركت كلاهبردار هرمي در عمليات ضربتي وزارت اطلاعات

شركت هرمي «آسونت» يا «آسوگستر شرق ايرانيان» در عمليات ضربتي سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم و سرشاخه هاي اصلي آن بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، شركت هرمي «آسونت» كه كيهان پيشتر در گزارشات خود، از فعاليت مخرب و رو به گسترش آن در كشور خبر داده بود و در تاريخ 5/7/84 تحت شماره 255795 در حوزه بازاريابي حجمي و چند سطحي به ثبت رسيده بود، صبح ديروز منهدم و سه نفر از سر شاخه هاي اصلي آن و تعدادي از ليدرهاي مياني بازداشت شدند.
قاضي موسوي، بازپرس شعبه 1 دادسراي ناحيه 31 تهران در گفتگوي اختصاصي با كيهان با تائيد اين خبر گفت: اعضاي اين باند هرمي با فريب مردم و گرفتن پول از آنان به بهانه هاي كذبي چون سرمايه گذاري فعاليت خود را آغاز كردند.
وي با تشريح فعاليت هاي مخرب و فريبنده سرشاخه هاي شركت هرمي آسونت افزود: با دستگيري تمام اعضاي اصلي اين شركت و ديتابيس سايت، فعاليت هاي آسونت به طور كامل متوقف و از مالباختگان و فريب خوردگان خواسته شد تا از امروز براي شكايت به دادسراي جرائم رايانه اي مراجعه كنند.
موسوي افزود: خوشبختانه تمام اموال و پولهايي كه سر شاخه هاي آسو در طول اين مدت جمع آوري كرده بودند ضبط شده است كه مورد رسيدگي قرار مي گيرد و به مالباختگان واقعي برگردانده مي شود.
وي خاطرنشان كرد: عليرغم شايعاتي كه سعي دارد ليدر اصلي اين شركت را افرادي ذي نفوذ داراي پست هاي سياسي معرفي كند، بايد گفت سرشاخه اول اين شركت با القاي برخي دروغ پردازي ها، خود را فردي وابسته به جريانات مذهبي كشور نشان مي داد كه پس از دستگيري دروغ ها و ادعاهاي واهي به اثبات رسيده است.
قاضي موسوي سه ليدر اصلي اين شركت هرمي، را، مدني، ولايتي نژاد و حسين خاني معرفي كرد و گفت: برخي ديگر از اعضا نيز به زودي دستگير خواهند شد.
وي با اشاره به عضويت اقشار مختلفي از جوانان از جمله برخي از افراد متدين در آسو به خانواده ها هشدار داد تا فريب تبليغات كذايي اين شركت ها را نخورند.
قاضي پرونده آسو گستر شرق ايرانيان با تاكيد بر اينكه وزارت اطلاعات و قوه قضائيه در برخورد با شركت هاي هرمي قاطع هستند، هرگونه قانوني شدن فعاليت هاي هرمي تحت هر عنوان را تكذيب كرد و گفت: متأسفانه اقدام سؤال برانگيز يك روزنامه دولتي در انتشار خبر كذب قانوني شدن شركت هاي هرمي، مشكلاتي را ايجاد كرده، به طوري كه بسياري از شركت هاي هرمي در دفاتر خود، تصوير رنگي بزرگ اين روزنامه را قرار داده اند و به وسيله آن، دست به جذب افراد مي زنند.
وي با تاكيد مجدد بر آنكه در غيرقانوني بودن بازاريابي هرمي بين نهادهاي مسئول هيچ اختلافي وجود ندارد از مبارزه قاطع دستگاه هاي اطلاعاتي و عملياتي با شركت هاي هرمي به خصوص شركت كوئست خبر داد و گفت: از همو طنان مسلمان مي خواهيم به فتاوي مراجع عظام تقليد مراجعه كنند و با مراجعه به قانون از شبهات خود سؤال كنند چگونه است كه در حالي كه نرخ سود در بانكها و حتي نزد بازاريان موثق روشن است، برخي از مردم فريب پرداخت سود حتي 40درصدي برخي شركتهاي سودجو را مي خورند.
به گزارش خبرنگار ما، براساس اعلام وزارت اطلاعات، شركت مذكور با فريب 200 هزار نفر، مبلغ 200 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده است.همچنين 30 نفر از سرشبكه هاي اصلي اين شركت در حين تهيه مقدمات خروج غيرقانوني از كشور با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان دستگير و اموال آنان ضبط شد.

 



بهره برداري از 4200 پروژه كشاورزي در سراسر كشور

4 هزار و 209 پروژه توليدي و زيربنايي بخش كشاورزي در
سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و دهه مبارك فجر در اقصي نقاط كشور افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي، اين تعداد پروژه با اعتباري معادل 536 ميليارد و 880 ميليون تومان و با اشتغال زايي مستقيم براي 38 هزار و 910 نفر به بهره برداري خواهد رسيد.
برپايه اين گزارش: پروژه هاي افتتاحي در زمينه هاي آب و خاك با 2869 پروژه، دام و طيور با 526 پروژه، توليدات گياهي با 143 پروژه، شيلات با 162 پروژه، صنايع روستايي با 43 پروژه، منابع طبيعي با 158 پروژه، مكانيزاسيون و عشاير هر كدام با 80 پروژه، تعاون روستايي با 28 پروژه، دامپزشكي با 11 پروژه، تحقيقات و ترويج با 26 پروژه، حفظ نباتات با 23 پروژه و 7 پروژه ساير موارد مي باشند.
همچنين بيشترين پروژه افتتاحي مربوط به استان كردستان با 392 پروژه و كمترين مربوط به استان قم با 38 پروژه است.

 



دعوت از سرمايه گذاران براي احداث شهرك هاي صنعتي

456پروژه عمراني و 391واحد صنعتي در شهرك هاي صنعتي سراسر كشور به بهره برداري مي رسند.
خدامراد احمدي رئيس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي در جمع خبرنگاران گفت: پروژه هاي عمراني شهرك ها با اعتبار 112ميليارد تومان و پروژه هاي صنعتي با هزينه 6/744 ميليارد تومان و اشتغال زايي 12هزار نفر در ايام دهه فجر به بهره برداري مي رسند. وي افزود: سهم استان سيستان و بلوچستان با بهره برداري از 27 واحد صنعتي و اشتغال 400 نفر بيشترين سهم در بهره برداري از اين پروژه هاست. وي با اشاره به اينكه نگاه سازمان صنايع و كوچك به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته است گفت: صنايع كوچك آسيب پذيري شان به خاطر محدوديت سرمايه گذاري، از صنايع بزرگ بيشتر است و صدمه اي كه در صورت اتخاذ سياست هاي نادرست پولي و بانكي ممكن است وارد شود اين صنايع را زمين گير مي كند، به همين منظور مكاتباتي را با بانك مركزي براي تاسيس بانك صنايع كوچك انجام داده ايم تا با دريافت مجوزهاي لازم بتوانيم هرچه سريعتر اين بانك را راه اندازي كنيم. وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبني بر محدود بودن زمين براي برخي صنايع كه بايد در شهرك هاي صنعتي مستقر شوند ولي در حال حاضر در حاشيه تهران مشغول بكار هستند گفت: ابتدا تلاش ما اين است كه تمركز صنعتگران در يك منطقه نباشد و آنها را به مراكز و مناطق كمتر توسعه يافته سوق دهيم، در استان تهران نيز توسعه شهرك هاي صنعتي محدود است ولي درصدد هستيم با تملك زمين شهرك هاي جديد احداث كنيم. احمدي با بيان اينكه با مشاركت بخش خصوصي 4 شهرك در تهران احداث خواهند شد.گفت: با هماهنگي استانداري تهران زمين يكي از شهرك ها در ساوجبلاغ مشخص شده، مجوز لازم نيز صادر گرديده كه بزودي كار احداث شهرك صنعتي در اين منطقه آغاز مي شود، همچنين مذاكرات براي تملك زمين 3 شهرك ديگر و ادامه كار در حال انجام است. رئيس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي با اشاره به احداث شهرك هاي صنعتي تخصصي نيز گفت: شهرك صنعتي تخصصي طلا، چاپ و نشر، مبلمان و... را در دست اقدام داريم و كار احداث شهرك چاپ و نشر نيز بزودي آغاز مي شود. وي از سرمايه گذاران خواست براي ساخت شهرك هاي صنعتي خصوصي بخصوص در مناطق محروم و كمتر توسعه يافته دست به كار شوند. احمدي گفت: سازمان صنايع كوچك و شهرهاي صنعتي آماده هرگونه همكاري در اين زمينه است و مجوزهاي لازم را ارايه خواهد داد. وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره زمين خواري در شهرك هاي صنعتي گفت: اعتقادي به زمين خواري در شهرك هاي صنعتي ندارم، زيرا قيمت زمين در شهرك ها آنقدر پايين است كه كسي به دنبال رانت خواري در اين حوزه نيست.
وي در مورد وجود واحدهاي صنعتي غيرفعال در شهرك هاي صنعتي نيز گفت: در حال حاضر 7/15درصد واحدهاي صنعتي موجود در شهرك هاي صنعتي به دليل عدم موفقيت در بازاريابي غيرفعال هستند كه البته اين نرخ در حد قابل قبولي قرار دارد.
وي در مورد تاثير قانون هدفمند كردن يارانه ها در واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك ها نيز گفت: اين مسئله در حال بررسي است تا مشخص شود چه ميزان از يارانه بخش صنعت بايد به اين واحدها تعلق گيرد.
وي از پيشنهاد وزارت صنايع براي اختصاص سالانه يك ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي به سازمان شهرك هاي صنعتي به منظور حمايت از اين بخش به مجلس خبر داد و افزود: در صورتي كه اين مسئله محقق شود تا پايان برنامه پنجم، حق انتفاع زمين در شهرك هاي صنعتي به صفر خواهد رسيد.
احمدي در پاسخ به سؤالي مبني بر ممنوع بودن برداشت از صندوق توسعه ملي توسط سازمان هاي دولتي نيز گفت: اين تسهيلات براي واحدهاي صنعتي خصوصي هزينه مي شود و اگر مشكل قانوني داشته باشد، مجلس مانع از اجراي آن خواهد شد.
به گفته وي بودجه پيشنهادي شهرك هاي صنعتي در سال 89 از رشد 30درصدي نسبت به بودجه امسال برخوردار شده و اعتبار صندوق حمايت از صنايع كوچك نيز افزايش يافته است.

 



تاكسي هاي بنزيني تا پايان سال بايد دوگانه سوز شوند

معاون صنايع و انرژي ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با بيان اينكه مالكان تاكسي هاي تك سوز (بنزيني) براي استفاده از تسهيلات دولتي هرچه سريع تر بايد خودروي خود را تبديل به دوگانه سوز كنند گفت: در صورت عدم مراجعه در مدت باقيمانده، تسهيلات دولتي ديگر به اين خودروها داده نمي شود و مي بايست با هزينه آزاد اقدام به

 



پرونده 50 بدهكار كلان بانكي به دادسرا رفت

پرونده 50 بدهكار بانكي كلان در دادسرا مفتوح است و عليه آنان اقامه دعوا مي كنيم.
محمودرضا خاوري مديرعامل بانك ملي در نشست خبري ضمن اعلام اين مطلب درباره نحوه وصول معوقات بانك ملي به برخورد با بدهكاران با سوءنيت بانك اشاره و تصريح كرد: براي بيش از 30 نفر از بدهكاران در دادسرا پرونده تشكيل شده و براي وصول معوقات از 20 نفر ديگر هم اگر تسويه نكنند طرح دعوا خواهيم كرد.
مديرعامل بانك ملي ادامه داد: هم اكنون در مورد بعضي بدهكاران بانك ملي حكم صادر شده است ولي از ذكر اسامي بدهكاران معذورم.
به گفته خاوري، براي بيشتر بدهكاران بانك ملي طرح دعوا شده ولي مطالب پرونده ها تا زماني كه منجر به صدور حكم و طرحي شود اعلام نخواهد شد.
وي افزود: بدهكاران از بخش دولتي نيستند و بيشتر خصوصي ها هستند و از يك روش بانكي مشغول انجام اين كار هستند.
وي افزود: در هفته هاي اخير برخي شايعه پراكني ها از طرف رسانه هاي بيگانه مبني بر ورشكستگي بانك ملي در شرايطي مطرح شده كه فقط رشد سپرده هاي اين بانك در ماه هاي اخير 60 درصد برآورد شده است.
مديرعامل بانك ملي در ادامه گفت: برخي از دشمنان در حالي قدرت پول ملي را نشانه گرفتند و بحث ورشكستگي بانك ها و عدم اعتماد عمومي را مطرح كردند كه دارايي بانك ها نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
وي افزود: در دو هفته گذشته رشد در سپرده هاي بانك ملي معادل 2/1 درصد برآورد شده و در عين حال هيچ پولي از بانك خارج نشده است.وي به برخي از شايعه هاي مذكور اشاره كرد و گفت: سيستم بانكي با اعمال قانون مبارزه با پولشويي قصد دارد با جرايم اقتصادي مبارزه كند بنابراين ممنوعيت جابه جايي وجه نقد به ارزش 15 ميليون تومان را بايد در اين راستا تلقي كرد.
مديرعامل بانك ملي، ممنوعيت جابه جايي وجه نقد به ارزش 15 ميليون تومان را به معناي بي پولي بانك ها ندانست و ادامه داد: بانك مركزي امكانات و برنامه ريزي هاي مناسب را براي اجراي قانون مبارزه با پولشويي فراهم كرده است.

 



شناسايي شيرآلات بهداشتي غيراستاندارد

اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران از توليد و عرضه غيرمجاز شيرآلات بهداشتي خبر داد.
مهدي پورهاشم مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: براساس گزارشات رسيده مبني بر توليد و عرضه غيرمجاز شيرآلات بهداشتي، بازرسين اين اداره كل در بازديدهاي خود از سطح بازار و مراكز عرضه موفق به كشف سه مورد عرضه و فروش غيرمجاز شيرآلات بهداشتي مخلوط اهرمي و كلاسيك با نامهاي تجاري زمان شير، گلستان و ميهن گرديدند.
وي گفت: واحدهاي توليدكننده شيرآلات بهداشتي مذكور، بدون داشتن پروانه كاربرد علامت استاندارد اقدام به توليد و عرضه محصولات خود مي نمودند.
ايشان متذكر شد: شيرآلات بهداشتي مشمول اجراي استاندارد اجباري است و مطابق مفاد تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانين و مقررات موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، هرگاه اجراي استاندارد در مورد كالاهايي اجباري اعلام شود، توليد، تمركز، توزيع و فروش اين گونه كالاها با كيفيت پايين تر از استاندارد مربوطه و يا بدون علامت استاندارد ايران ممنوع است.
وي تاكيد كرد: تمامي عرضه كنندگان نيز از فروش انواع شيرآلات بهداشتي و ساختماني فاقد نشان استاندارد معتبر خودداري نمايند كه در غير اين صورت مطابق قانون مذكور با متخلفان برخورد كيفري مي گردد.

 



قاليبافان و شاغلان صنايع دستي بيمه مي شوند

وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك با هدف رفع مشكلات اجرايي شاغلان حوزه صنايع دستي، آيين نامه اجرايي قانون بيمه هاي اجتماعي قاليبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنايع دستي شناسه دار(كددار) را، تصويب كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك بنابه پيشنهاد وزارتخانه هاي رفاه و تامين اجتماعي و بازرگاني و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، وزارت بازرگاني و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را مكلف كردند نسبت به شناسايي و معرفي مشمولان اين قانون يعني قاليبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنايع دستي شناسه دار(كددار) به سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، اقدام كنند.
بر اين اساس، سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور موظف است مهارت فني معرفي شدگان و متقاضيان را بررسي و ظرف يك ماه پس از وصول معرفي نامه نسبت به صدور كارت مهارت فني آنها، اقدام كند.
طبق اين مصوبه، بهره مندي افراد موضوع اين ماده از مزاياي قانون، منوط به ارايه كارت مهارت فني توسط سازمان ياد شده است.
اتحاديه ها و تشكل هاي مرتبط داراي مجوز از دستگاههاي موضوع اين ماده نيز مي توانند نسبت به معرفي واجدان شرايط به سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، اقدام كنند.
بر اين اساس، بافندگان موضوع قانون بيمه بازنشستگي، فوت و از كارافتادگي بافندگان قالي، قاليچه، گليم و زيلو-مصوب 1376- كه در اجراي قانون ياد شده بيمه پرداز بوده اند، مي توانند ضمن استمرار بيمه پردازي، به منظور استفاده از مزاياي اين آيين نامه ظرف سه ماه نسبت به اخذ كارت مهارت فني از سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و ارايه آن به سازمان تامين اجتماعي، اقدام كنند.

 



بهره برداري از 109 پروژه عمراني

معاون وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد: همزمان با ايام دهه مبارك فجر 109 پروژه عمراني و مسكوني با يك هزار و 478 ميليارد ريال در سطح كشور مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «احمد صادقي» در آئين معارفه اعضاي جديد هيات مديره شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در محل اين شركت اظهار داشت: تلاش هاي صورت گرفته در اين تشكيلات سبب شده تا سرمايه اين شركت رشدي چند برابري داشته باشد.
وي افزود: سرمايه پيشين اين شركت از رقم 38 هزار ميليارد ريال به 160 هزار ميليارد افزايش يافته است.
معاون وزير مسكن و شهرسازي يادآور شد: مجموع كل بافت هاي فرسوده شهري 65 هزار هكتار است كه تاكنون هفت درصد آن نوسازي و بهسازي شده و قرار بود تا پايان برنامه پنج ساله پنجم توسعه اين مهم اجرا شود، اما به طور قطع امكان پذير نخواهد بود.
وي تصريح كرد: سرمايه اصلي براي نوسازي بافت فرسوده، اراضي مربوطه است كه به مردم تعلق دارد و دولت به عنوان هدايتگر، حمايتگر، مشوق و سياستگذار در اين عرصه كمك مي كند.

 



وزير نيرو: هر سال 5 هزار مگاوات با ساخت نيروگاه هاي جديد وارد مدار مي شود

وزارت نيرو به منظور رفع نياز كشور، سالانه پنج هزار مگاوات نيروگاه جديد را وارد مدار مي كند.
مجيد نامجو وزير نيرو در مراسم بهره برداري از 31 پروژه شركت برق منطقه اي تهران كه به مناسبت سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار شد، افزود: وزارت نيرو نهادي پروژه محور است و تا جايي كه بودجه داشته باشد در احداث پروژه هاي برقي و اشتغالزايي اهتمام خواهد ورزيد.
وي اظهار داشت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته، سال آينده نيروگاه هاي كارون 4، گتوند و سياه بيشه وارد مدار خواهند شد كه آثار مطلوبي روي شبكه برق كشور خواهند داشت.
نامجو گفت: يكي از طرح هاي وزارت نيرو استفاده از انرژي هاي تجديدپذير است كه براي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير و توليد دو هزار مگاوات برق از اين نوع انرژي ها برنامه ريزي لازم صورت گرفته است.
وي افزود: امسال براي اولين بار در طول 31 سال گذشته 22 سد در كشور راه اندازي و آب گيري مي شود كه اين امر بي نظير است.
وزير نيرو گفت: امروز صنعت آب و برق كشور به طور كامل از وابستگي نجات پيدا كرده و به صورت مستقل عمل مي كند.
نامجو اظهار داشت: با هماهنگي هاي صورت گرفته، سرمايه گذاران مي توانند با استفاده از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي اقدام به ساخت نيروگاه هاي برق نمايند.
وي اظهار داشت: تاكنون براي ساخت هشت نيروگاه جديد قرارداد منعقد و منابع مالي از طريق اين صندوق فراهم شده است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي نيز د راين مراسم گفت: بيش از 540 ميليارد ريال براي بهره برداري از 31 پروژه شركت برق منطقه اي تهران در ايام دهه فجر هزينه شده است.
محمد بهزاد افزود: پيش از اين در جنوب شهر تهران ناپايداري شبكه و ضعف ولتاژ وجود داشت كه با بهره برداري از پست جديد ورامين با 14 خط خروجي به نقاط مختلف جنوب تهران و پاكدشت شبكه برق اين مناطق نيز پايدار مي شود.

 



حضور 17 شركت خارجي در بزرگترين مناقصه نفتي

مديرعامل شركت حفاري شمال از برگزاري بزرگترين مناقصه خدمات حفاري صنايع نفت و گاز با حضور بيش از 17 شركت اروپايي و آسيايي خبر داد و گفت: اين مناقصه نفتي اسفند ماه امسال در 5 گروه اصلي در تهران برگزار مي شود.
هدايت الله خادمي در گفت وگو با مهر با اشاره به حضور 17 شركت آسيايي و اروپايي از كشورهاي آلمان، فرانسه، نروژ، چين، هند، امارات متحده عربي، سنگاپور و مالزي براي دريافت اسناد مناقصه حفاري صنايع نفت و گاز، گفت: پيش بيني مي كنيم تا اوايل سال آينده برندگان اين مناقصه مشخص شوند.وي با بيان اينكه هدف از برگزاري اين مناقصه نفتي تشكيل شركت هاي ايراني مشترك با شركتهاي خارجي براي ارائه خدمات مختلف حفاري در چاههاي نفت و گاز است، تصريح كرد: هم اكنون در صنعت حفاري نفت و گاز 15 سرويس و خدمات جانبي تخصصي وجود دارد كه با تشكيل اين شركت هاي مشترك امكان ارائه اين خدمات در پروژه هاي نفتي ايران و كشورهاي ثالث فراهم مي شود.
اين مقام مسئول با يادآوري اينكه اين مناقصه در5 گروه اصلي برگزار خواهد شد، بيان كرد: پس از مشخص شدن برندگان خارجي در هر يك از اين گروه ها، يك شركت مشترك با سهم 50 درصدي هر دو طرف تشكيل خواهد شد.خادمي با تاكيد بر اينكه در هر يك از اين مشاركتها 50 درصد سهام به شركت حفاري شمال تعلق دارد اظهار داشت: در اين شركت مشترك طرف خارجي قرار است ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز خدمات جانبي حفاري را تامين كند و شركت حفاري شمال هم با بازاريابي داخلي و خارجي، مديريت و راهبري اجرايي پروژه هاي حفاري و ارائه خدمات جانبي نفت و گاز را بر عهده مي گيرد.

 



پرداخت يارانه به خوشه بندي محدود نمي شود

كارگروه طرح تحول اقتصادي دولت در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و اطلاع رساني به مردم، اولين اطلاعيه خود را صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: اكنون كه پس از ماهها تلاش و پيگيري، قانون هدفمند كردن يارانه ها پس از تصويب مجلس ابلاغ شده است و دولت نيز با عزمي راسخ براي اجرا، مشغول تدوين نهايي آيين نامه ها و دستور العمل هاي اجرايي آن است، به منظور آگاهي عموم مردم، مراحل اجراي كار به اين شرح اعلام مي شود:
1-كارگروه طرح تحول اقتصادي با مسئوليت رئيس جمهور و با حضور وزرا، معاونين رئيس جمهور و ديگر اعضا به طور مستمر تشكيل و همه ابعاد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را بررسي مي كند كه پس از تكميل برنامه اجرايي با اطلاع رساني دقيق و به همراه آحاد مردم كار را پيش خواهد برد.
2- كارگروه، منطبق با قانون كليه متقاضيان از قشرهاي مختلف مردم را مشمول پرداخت نقدي يارانه ها و برنامه هاي باز توزيع مي داند.
3- با تاكيد بر اينكه پرداخت نقدي يارانه ها و برنامه هاي باز توزيع محدود به خوشه بندي اعلام شده از طرف مركز آمار نيست، از متقاضيان دعوت مي كند با مراجعه به پايگاه آماري به ترتيب اعلام شده نسبت به بازبيني و حسب مورد اصلاح و يا تكميل اطلاعات اقتصادي خود اقدام نمايند.
4- مصوبات كارگروه و اطلاعات لازم از سوي سخنگوي كار گروه طرح تحول اقتصادي و يا اطلاعيه هاي رسمي به استحضار هموطنان رسانده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14