(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 بهمن 1388- شماره 19576
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين انقلاب باج نمي دهد (يادداشت روز)
در ديدار با احمدي نژاد وليعهد قطر: به اعراب گفته ايم ايران قدرت برتر منطقه است
فشار! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي: رفتارهاي خصمانه غرب فعاليت هاي هسته اي ايران را محدود نمي كند
سخنگوي وزارت امور خارجه: ايران رژيم صهيونيستي را مسئول ترور عضو ارشدحماس مي داند
وزير كشور: در سال جاري 3 ميليون شناسنامه جديد صادر مي شود
تروريست هاي آشوبگر در عاشورا 4سال پيش به استخدام MI6 انگليس درآمده بودند (خبر ويژه)
نگراني پنتاگون از قدرت نظامي بازدارنده ايران (خبر ويژه)
بازي دوگانه اتاق فتنه با مزدوران عمليات انتحاري! (خبر ويژه)



اين انقلاب باج نمي دهد (يادداشت روز)

1- انقلاب اسلامي يكي از پديده هاي شگرف و بنيادي در تاريخ تحولات سياسي و اجتماعي ايران به شمار مي رود. انقلاب ما علاوه بر تغيير در ساختار و نظام سياسي، اجتماعي و فرهنگي كشور كه طي چند ده سال حكومت قاجار و پهلوي رو به زوال گذاشته بود، توانست در منطقه و دنياي اسلام و همچنين بين ساير ملل جهان منشأ تحول و آثار و بركات بسياري گردد.
وقوع انقلاب اسلامي باعث تغيير نگرش در ديدگاه هاي بسياري از انديشمندان جهان شد. غالب نظريه پردازان «انقلاب»، منشأ انقلابهاي دنيا را يا در عاملي واحد جستجو كرده و يا اگر عوامل متعددي را برمي شمردند براي «دين و مذهب» نقش و اعتبار چنداني قايل نبودند. تا پيش از شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي، عنصري به نام «معنويت» در تحليل هاي سياسي آنان جايي نداشت. اما بروز و ظهور انقلابي كه «اسلامي» بود و ريشه در باورهاي ديني مردم داشت، باعث شد تا در «تئوريهاي انقلاب» يك دگرگوني اساسي پديد آيد.
استاد شهيد مرتضي مطهري در كتاب «پيرامون انقلاب اسلامي» درباره ماهيت و عوامل انقلاب اسلامي مي نويسد: «در تفسير و تحليل انقلاب ما، گروهي معتقد به تفسير تك عاملي هستند. يك دسته عامل را صرفاً مادي و اقتصادي، دسته اي ديگر عامل را تنها آزادي خواهي و دسته سوم عامل را فقط اعتقادي و معنوي مي دانند. در مقابل گروهي معتقدند كه در تكوين و ايجاد اين انقلاب هر سه عامل بصورت مستقل دخالت داشته اند، اما در كنار اين نظرات، نظر ديگري وجود دارد كه خود ما نيز موافق آن هستيم. انقلاب ايران به اعتقاد بسياري، يك انقلاب مخصوص به خود است، يعني براي آن نظيري در دنيا نمي توان پيدا كرد.»
انقلاب اسلامي توانست ايده تشكيل حكومت ديني و مبتني بر معنويت گرايي را ممكن سازد. تحقق عملي اين ايده، توانست بسياري از معادلات سياسي و منطقه اي را بر هم زده و راه را براي ساير ملت هاي منطقه و جهان در برقراري حكومت ديني، هموار سازد. امروز چه انديشمندان مسلمان و چه غيرمسلمان از «تئوري ديني» در كنار ساير تئوري هاي مربوط به «حكومت» سخن مي گويند.
طرح مباحث جديد در مجامع علمي و فكري جهان، نظير عدالت اجتماعي، حقوق بين الملل اسلامي، انديشه سياسي اسلام، وحدت بين اديان و مذاهب، نقش و هويت مصلح جهاني، آگاهي بخشي در جهان نسبت به ماهيت قدرتهاي بزرگ و... نتيجه انقلاب اسلامي و تئوري مترقي كه بر مبناي آن شكل گرفته، مي باشد.
انقلاب اسلامي توانست با ارايه الگوي جديدي از نظام سياسي كه در تقابل با نظامهاي الحادي و استكباري موجود قرار داشت، طرحي نو در اداره و شيوه حكومت مردمي مبتني بر ارزشهاي الهي و ديني ايجاد نمايد. از طرف ديگر با تمسك به آموزه هاي اسلامي كه نقش محوري در شكل گيري انقلاب داشت، تئوري هايي كه منشأ انقلابات را صرفاً در عوامل غيرمذهبي جستجو مي كردند در محاق فرو برد و عملاً دو قطبي بودن نظام جهان را به هم زد.
2- خيزش اسلامي در منطقه كه در قرن 19 توانست در مواجهه با قدرتهاي استكباري، تقابل قابل تأملي بر جاي گذارد، از اواسط قرن 20 دوران فترت و سستي خود را آغاز كرد. جريان هاي چپ سياسي و اعتقادي و هم چنين جريانهاي ناسيوناليستي رفته رفته عرصه را بر اسلامگرايان تنگ كردند.
گروههاي اسلامگرا كه از داشتن يك الگوي جديد و سازگار با وضع پيش آمده محروم بودند، به انزوا كشيده شدند. در اين شرايط دامنه نفوذ قدرتهاي بيگانه در سايه حكومت هاي دست نشانده روز به روز گسترده تر مي شد. ملت ها، تحت سلطه و ظلم بيشتري قرار مي گرفتند و آنچه از اسلام برايشان مانده بود، ظاهر و پوسته اي بيش نبود. اسلام ظلم ستيز به اسلام سلطه پذيري كه موردپسند دو قطب شرق و غرب بود، تبديل شده بود. پيروزي انقلاب اسلامي و ارائه الگويي از اسلام ناب محمدي(ص) توانست جاني دوباره به جهان اسلام و نهضت هاي آزادي بخش اسلامي ببخشد.
جريانهاي مختلف اسلامي در همه كشورهاي منطقه، خيزشي دوباره و با رويكردي جديد يافتند. تا پيش از انقلاب اسلامي، الگويي كه از سوي رهبران براي مبارزه ارايه مي شد، به گونه اي بازسازي «الگوي خلافت» از نوع حكومت هاي عثماني در تركيه با رنگ شيعي بود. اين الگو در سايه رشد انديشه هاي مردم و تحولات بنيادي كه در روابط اجتماعي و فرهنگي آنان ايجاد شده بود، ديگر جذابيت و كارايي چنداني نداشت. با ظهور انقلاب اسلامي، الگويي مبتني بر تئوري مترقي «ولايت فقيه» ارائه شد كه مردم در اين الگو، نقش محوري داشته و با تكيه بر قدرت آنان مي شد به تقابل با نظامهاي حاكم فاسد رفت. حالا ديگر اين خود مردم بودند كه تحت هدايت رهبري دانا، عالم، شجاع و بابصيرت، دنبال تحقق شعار آزادي خواهي و استقلال طلبي در سايه اسلام مي رفتند.
يكي از كانونهايي كه از سالهاي گذشته همواره مورد توجه جريانهاي مختلف فكري و سياسي در منطقه قرار گرفته، فلسطين است. اين جريانات مي كوشيدند تا مساله فلسطين را آنگونه كه با انديشه هاي سياسي خود تناسب داشت، شكل داده و دنبال راه حلي براي حل اين مشكل باشند. اما پيروزي انقلاب اسلامي، ناكارآمدي آنها را در ارايه يك راه حل متناسب با حجم مساله فلسطين آشكار كرد. نسخه جديد؛ مقاومت و حضور مردم در يك انقلاب اسلامي عليه اشغالگران صهيونيست بود.
در انديشه امام خميني(ره) كه بنيانگذار جمهوري اسلامي و معمار بزرگ انقلاب بودند، براي حل بحران فلسطين، راه حل سياسي پذيرفته نيست. امام(ره) بر اين باور بودند كه تنها راه نجات فلسطين جهاد و مبارزه عليه صهيونيست ها است. امام(ره) كساني كه دنبال روش هاي سياسي و ديپلماتيك براي حل مسأله فلسطين هستند را ملامت كرده و مي فرمايند: «من به سران فلسطيني نصيحت مي كنم دست از رفت و آمدهاي خودشان برداشته و با اتكا به خداوند متعال و مردم فلسطين و اسلحه خويش تا حد مرگ با اسرائيل بستيزند. چرا كه اين رفت و آمدها موجب مي شود كه ملت هاي مبارز شما دلسرد شوند. شما اطمينان داشته باشيد كه نه شرق به درد شما مي خورد و نه غرب. با ايمان به خدا و تكيه بر سلاح هاي خويش تا حصول خواسته هاي مشروع خويش دست از مبارزه برنداريد.»
نسخه امام(ره) خيلي زود جاي خود را در منطقه باز كرد. حضور پرقدرت مردم در انتفاضه هاي فلسطين و گروه هاي اسلام گراي مبارزي چون حزب الله و حماس به نماد حضور جدي جريان اسلامي در منطقه تبديل شدند.
3- دهه فجر امسال، انقلاب اسلامي 31 سالگي خود را پشت سر مي گذارد. انقلاب و نظام برخاسته از آن طي اين سالها، فراز و نشيب هاي زيادي را به خود ديده است كه در برابر هر كدام چون كوهي استوار ايستاده و در مقابل بدخواهان و دشمنان، ذره اي سر تسليم فرود نياورده و كمر به ضعف خم نكرده است و از اين روي هيچ نشيبي را نمي توان يافت كه بعد از پيدايش به «فراز» تبديل نشده باشد.
انقلاب اسلامي توانست تمام فرمول هاي انديشمندان را در رابطه با تئوري هاي انقلاب به هم ريخته و عنصر جديدي را در دكترين انقلابهاي دنيا وارد كند. معادلات منطقه اي و جهاني را برهم زده و جهان دوقطبي را از ميان بردارد. امروز ديگر بلوك شرق و يا بلوك غرب اساساً ماهيت خود را از دست داده و وجود خارجي ندارند، اما ظهور انقلاب اسلامي باعث شد تا بلوك سوم و جديدي تحت عنوان بلوك «كشورهاي اسلامي» تشكيل شود كه قدرتهاي بزرگ جهاني را در مقابل خود به زانو درآورد.
امروز تمامي مذاكرات صلح و خط سازشي كه در منطقه دنبال مي شود، رنگ باخته و حرفي براي گفتن ندارد. مقاومت مردمي و اسلامي در فلسطين توانست آمريكا، اسرائيل و ساير قدرتهاي جهاني را كه دنبال حل مسالمت آميز مسأله - البته با هدف حذف فلسطين - بودند به چالش كشيده و روند مذاكرات به اصطلاح صلح خاورميانه را به بن بست بكشاند.
اينها تنها بخشي از آثار و بركات انقلاب بزرگ اسلامي است. طي سالهاي پس از انقلاب، دشمنان همواره در تقابل با نظام در دو جبهه جنگ سخت و نرم عليه ما جنگيده اند. دنباله هاي داخلي آنان نيز به عنوان پياده نظامهايي كه مشي دشمن بيگانه را در داخل دنبال مي كردند، گاه نظام و انقلاب را با چالش هايي مواجه كردند كه البته هيچگاه نظام در برابرشان كوتاه نيامد و به پشتوانه توفندگي مردم انقلابي، در برابرشان قد برافراشت و آنان را چون خس و خاشاك بر باد داد.
فتنه اخير نيز - اگرچه فتنه اي بزرگ، اما- يكي از چالش هاي انقلاب بود. امام (ره) در برابر ايادي شاه و استكبار و بعد از پيروزي انقلاب در مقابل منافقين و معاندين، قدمي عقب نگذاشت، ذره اي كوتاه نيامد و هيچگاه باج نداد. اگر انقلاب و پيروزي آن در سايه قاطعيت امام و ملت در برابر دشمن، شكل گرفت، امروز بعد از 31 سال تداوم انقلاب نيز در گرو باج ندادن مردم و رهبري انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تكيه بر اينكه حوادث اخير باعث شد تا همه مردم براي حضور بيش از پيش در صحنه دفاع از جمهوري اسلامي احساس وظيفه كنند، مي فرمايند: «البته در مقاطعي برخي طراحي هاي دشمن براي وادار كردن نظام اسلامي به باج دادن بوده است. اما امام بزرگوار هيچگاه باج نداد و همه بدانند ما نيز از طرف ملت ايران و از طرف خود به هيچ كس باج نخواهيم داد.»
خواست مردم و رهبري در قبال فتنه انگيزان عمل به «مر قانون» است. آيا از طرح هايي چون آشتي ملي، وحدت ملي، حكميت،... و لويي جرگه هايي از اين دست!! بوي باج خواهي به مشام نمي رسد؟!
حميد اميدي

 



در ديدار با احمدي نژاد وليعهد قطر: به اعراب گفته ايم ايران قدرت برتر منطقه است

وليعهد قطر در ديدار با احمدي نژاد تاكيد كرد تلاشمان اين بوده كه به كشورهاي منطقه و عربي گوشزد كنيم، ايران كشور برادر ما و قدرت استراتژيك در منطقه است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر احمدي نژاد در ديدار «شيخ تميم بن حمد آل ثاني» وليعهد قطر روابط دو كشور را كاملا برادرانه دانست و اظهار داشت: تهران و دوحه داراي منابع و ظرفيتهاي مشتركي هستند كه همكاري هاي دوجانبه بخشي از اين روابط را تشكيل مي دهد، دو كشور در عرصه منطقه اي و بين المللي فعاليت ها و اقدامات فراواني مي توانند با همكاري يكديگر انجام دهند.
رئيس جمهور حضور قطر در مسائل منطقه اي و جهان اسلام را بسيار خوب و سازنده دانست و خاطرنشان كرد: اقداماتي كه در خصوص فلسطين، لبنان و يمن انجام شده، نشان دهنده زمينه هاي فراواني در گسترش همكاريهاي منطقه اي بين دو كشور است.
احمدي نژاد همچنين ارتقاي همكاري هاي بين المللي را مورد تاكيد قرار داد و با بيان اينكه در عرصه بين المللي اقدامات مهمي وجود دارد كه دو كشور مي توانند با كمك يكديگر آنها را دنبال كنند، گفت: دشمنان قصد دارند با گسترش آتش جنگ در كل منطقه، مشكلات اقتصادي و سياسي خود را حل كنند و چنين مسائلي اقتضا مي كند كه بيش از گذشته در كنار يكديگر باشند.
وي خاطرنشان كرد: ايران و قطر در روابط دو جانبه و تلاش براي همكاري هاي سياسي و امنيتي در منطقه و همچنين حضور فعال و موثر در مناسبات جهاني در مسير مشتركي قرار دارند كه البته بايد سرعت همكاري هاي خويش را افزايش دهيم.
دكتري احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران به صداقت و هوشمندي مسئولين قطري اعتماد دارد گفت: غربي ها نمي خواهند در منطقه امنيت حاكم باشد و روابط كشورهاي منطقه با هم دوستانه باشد آنها همواره تلاش كرده اند كشورهاي منطقه را ضعيف نگه دارند و حيات آنها به ايجاد تفرقه و ناامني وابسته است كه خوشبختانه بين تهران و قطر دريافت مشتركي از، توطئه هاي دشمنان وجود دارد.
«شيخ تميم بن حمد آل ثاني» وليعهد قطر نيز در اين ديدار تاكيد كرد: كشورش جمهوري اسلامي ايران را صرفا يك كشور همسايه و مسلمان نمي داند بلكه آن را قدرت استراتژيك منطقه و حامي خود مي داند.
وليعهد قطر اظهار داشت: قطر همواره اين موضوع را مورد تاكيد قرار داده و تلاشمان اين بوده است كه به كشورهاي منطقه و عربي نيز اين موضوع را گوشزد كنيم كه ايران كشور برادر ما و قدرت استراتژيك در منطقه است.
وي همچنين با اشاره به همكاري هاي سازنده ايران و قطر درباره مسائل منطقه اي بر گسترش و تعميق هر چه بيشتر اين مناسبات تاكيد كرد و گفت: معتقديم دو كشور منافع و مواضع روشن و ثابتي در قبال هم دارند كه تغيير ناپذير است.

 



فشار! (گفت و شنود)

گفت: آقاي خاتمي گفته است «مسائل با فشار و سختگيري حل نخواهد شد».
گفتم: راست مي گويد، پس چرا سران فتنه براي فشار به نظام اسلامي دست به آشوب و آتش زدن اموال عمومي و قمه كشي و آدم كشي و شعارهاي ساختارشكنانه زده اند؟!
گفت: خاتمي مي گويد بايد به قانون مراجعه كرد!
گفتم: پس چرا، به جاي راه كارهاي قانوني، هواداران فريب خورده را به خيابان ها كشيده اند؟!
گفت: مگر همين خاتمي نمي گفت از جبهه اصلاحات صداي دشمنان بيگانه را مي شنوم؟ خب! مگر اصلاح طلبان امروز با ديروزي ها فرق كرده اند؟!
گفتم: البته منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و اسرائيلي ها و آمريكايي ها و انگليسي ها و... هم به آنها اضافه شده اند.
گفت: چه عرض كنم؟! سران فتنه بدجوري گيج شده اند و خودشان هم نمي دانند چه مي گويند!
گفتم: شخصي مي گفت، بعضي وقت ها وسط خيابان به فكر فرو مي روم و هرچه به مغزم فشار مي آورم نمي توانم بفهمم كه از خانه بيرون آمده و داشتم به سر كار مي رفتم يا از سر كار برگشته و داشتم به خانه مي رفتم؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ برخيز كه فجر انقلاب است هنوز
بيگانه صفت خانه خراب است امروز
هر توطئه و نقشه كه دشمن بكشد
از لطف خدا نقش بر آب است هنوز
خالدي
¤ قوه قضائيه بايد بداند كه مردم كاسه صبرشان لبريز شده است. مردم انتظارداشتند قوه قضائيه واقعاً صدا و خواسته هاي آنان در تظاهرات بي سابقه نهم دي را شنيده باشد ولي ظواهر امر عكس اين را نشان مي دهد.
حسن شيرازي
¤ بايد به گوش تمام مسئولين مربوطه برسانيم كه ما جانبازان و خانواده شهدا به هيچ وجه حاضر به اين طرح به اصطلاح آشتي ملي نيستيم چون مي دانيم اين نيز نوعي خدعه و فريب است اول فتنه گران به سزاي خيانت و اعمال منافقانه خود برسند و بعد اگر توبه كردند و از تمامي ملت ايران عذرخواهي نمودند و اعتراف به اشتباهات نمودند ملت ايران هم بزرگواري خواهند كرد وگرنه هم آنها و هم مسئولين مديون خون شهدا خواهند بود.
صادقي جانباز و خانواده شهيد-تهران
¤ از آقاي شريعتمداري به خاطر مقاله روشنگرانه «حر يا حرمله» تشكر مي كنم و خطاب به آقاياني كه 22بهمن امسال عيد و جشن وحدت اعلام كرده اند عرض مي كنم كه مردم وحدت ملي خود را نه با دعوت ايشان بلكه هميشه پشت سر مقام عظماي ولايت فقيه و رهبرانقلاب قرار دارند و اگر اين آقايان چشم هاي خودشان را باز بكنند و به جاي قرباني كردن مصالح ملت به پاي منافع فرزندان و اطرافيان خود اندكي پاروي حب جاه و مقام خودشان بگذارند حتماً بصيرت لازم را پيدا خواهند كرد.
خانم معصومي- كرند
¤ اين زخمي كه گروه فتنه و سران آنها بر دل جانبازان و خانواده شهدا زدند و با توهين به ساحت مقدس اباعبدا... الحسين(ع) در روز عاشورا و خدشه اي كه به خط امام و رهبري معظم مي خواستند وارد سازند نبايد مقامات قوه قضائيه به آساني از گناه آنان بگذرد. حوادث پس از انتخابات در واقع آزموني براي وزن كشي عدالت در كشوراسلامي ما مي باشد.
قاجار
¤ براي چندمين بار تقاضا مي كنم كه با چاپ تمام مستندات حق و باطل در يك جزوه يا ويژه نامه اي روشنگري خود را نسبت به جريان فتنه بعد از انتخابات كامل كنيد.
نورالله اكرمي- خوزستان
¤انشاء الله كه قوه قضائيه توجه جدي به خواسته مردم درخصوص رعايت قانون در محاكمه و بازخواست عناصر اصلي بويژه سران فتنه خواهد كرد.قوه قضائيه بايد بداند كه بزرگترين دغدغه مردم اين است كه به اصل مهم قانون اساسي كه براساس آن همه در برابر قانون يكسان هستند خدشه وارد نشود تا خداي نكرده بي عدالتي در نظام خودنمايي كند.
يك هم وطن
¤ من به عنوان يك جانباز تنها يك جمله خطاب به سران فتنه دارم و آن هم به نقل از حضرت امام(ره) كه فرمودند: «انقلاب كردن كاري ندارد، انقلابي ماندن مهم است».
يك جانباز 40 درصد
¤ مردم از اين واهمه دارند كه قوه قضائيه در محاكمه سران فتنه آنقدر مسامحه و تساهل كند كه آشوبگران شكست خورده توسط اربابانشان تجديدقوا كرده و مجدداً كشور را به آشوب بكشند.
عطايي-اصفهان
¤تقاضا مي كنم گزارش جامعي از زحمات صنعتگران مومن كشورمان به خاطر ساخت ضريح مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) تهيه و چاپ بفرماييد.
يك شهروند تهراني
¤ سخنان آقاي احمدي نژاد در برنامه تهران 20 بسيار با تسلط و كارشناسانه و توام با مهر و محبت و صداقت و عزم در حمايت از مردم آسيب پذير در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها بود واقعيت اين است كه من به ايشان راي نداده بودم ولي اكنون به درست بودن انتخاب مردم و راي به ايشان كاملاً پي برده ام و به ايشان افتخار مي كنم و آرزوي سلامتي و توفيق برايشان دارم.
حسن محمدي
¤ مي خواستم بدانم هر موقع راهپيمايي است ما شركت مي كنيم. محروميت ها و تحريم ها را هم ما تحمل مي كنيم پاي صندوق هاي راي هم ما صف مي كشيم، اما وام 120 ميليون توماني اش به يك هنرپيشه اي داده مي شود كه شايد هيچ اعتقادي به اينگونه دغدغه هاي نظام و انقلاب نداشته باشد. بنده يك مستمري بگير با ماهي 370 هزار تومان حقوق هستم و شش ماه است كه براي دريافت 3 ميليون تومان وام براي اجاره منزل كه دولت قول آن را داده است به بانك مراجعه مي كنيم اما هنوز مبلغ به دستمان نرسيده است.
يك شهروند تهراني
¤ از مسئولان محترم قوه قضائيه و دولت و وزارت اطلاعات و رسانه هاي متعهد كه بر لزوم مبارزه با مفسدان اقتصادي تاكيد مي كنند، سپاسگزاريم و اميدواريم كه در عمل هم با مجازات سريع و قاطعانه و عبرت آموز غارتگران بيت المال و مفسدان اقتصادي از قبيل شهرام جزايري و قاچاقچيان كالا و غيره كه بانيان فقر و فساد و فتنه و ستون پنجم دشمنان هستند موجب رضايت ملت و درس عبرت دشمنان شوند.
وطن دوست
¤ متاسفانه مسئولين مترو توجهي به نماز مسافران ندارند. يك گزارشگر اول صبح بفرستيد به مترو خواهيد ديد كه يا نمازخانه ها در ايستگاهها بسته هستند و يا سرويس هاي دستشويي. چون بدون مسئول است كسي مجاز به استفاده از آن براي گرفتن وضو نيست. اما تا دلتان بخواهد از مونيتورهاي مداربسته و بلندگوهاي داخل سالن مترو هرگونه آهنگ و آگهي هاي آنچناني پخش مي شود و كسي هم نمي تواند اعتراض كند.
پسنديده- تهران
¤ اگر ما مي توانيم اورانيوم با غناي 20% را توليد كنيم پس معطل چه هستيم؟ و چرا نبايد خود آن را توليد كنيم؟ در ضمن مگر قرار بر اين است كه ما اورانيوم غني شده خود را در اختيار كشور سوم قرار دهيم كه آقاي سلطانيه در مصاحبه خود با اشپيگل اظهار داشته اند كه آنها بايد تضمين دهند در قبال دريافت اورانيوم غني شده ايران، به اين كشور سوخت تحويل دهند. ما با حضور در اين بنگاه بيگانه ساخته به اصطلاح نيروي هسته اي هيچ گونه سودي عايدمان نخواهد شد. امروز با توجه جدي به برخوردهاي چندگانه، كينه توزانه و ارباب مآبانه غرب، بايد هرچه زودتر با اتخاذ رويكردي مناسب به مداخلات بيگانگان در امور كشور عزيزمان پايان بخشيم.
منوچهر رضاوندي
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 5/8/88 روزنامه تحت عنوان «حضور مسئولان نيروي انتظامي در زير پل گيشا» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته، رئيس كلانتري 137نصر به همراه افسران مداومت و سرگشت جهت اعمال قانون و برخورد با مجرمين و رفع معضلات در محل موصوف با اجراي طرحهاي انتظامي و اجتماعي به صورت مستمر انجام وظيفه مي نمايند تا محيطي امن براي شهروندان فراهم گردد.»
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 26/10/88 آن رسانه با عنوان «خاموشي معابر» به آگاهي مي رساند: حسب بازديدهاي بعمل آمده در مورد خاموشي بلوار ارديبهشت حد فاصل 196غربي تا وفادار به اطلاع مي رساند طرح محل فوق الذكر به دليل قرارگرفتن مسيل در رفوژ و موقعيت خاص، در دست تهيه و بررسي مي باشد، لذا به منظور رفع مشكل خاموشي مقرر است روشنايي محل مورد نظر به طور موقت برقرار تا پس از تهيه و اجراي طرح اصلي، نسبت به تامين روشنايي دايمي محل اقدام مقتضي صورت پذيرد.»
پاسخ معاونت اجتماعي تهران بزرگ ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج مورخه 3/9/88 روزنامه در خصوص پارك در محل ممنوع در محدوده سه راهي آذري، به آگاهي مي رساند: «به منطقه مربوطه ابلاغ گرديد برابر مقررات، با شدت بيشتري با تخلف توقف در محل ممنوع برخورد داشته باشند.»

 



معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي: رفتارهاي خصمانه غرب فعاليت هاي هسته اي ايران را محدود نمي كند

علي باقري ارتقاي توانمندي هسته اي كشورمان را يك ضرورت خواند و تأكيد كرد كه رفتارهاي خصمانه غرب فعاليت هاي هسته اي ايران را محدود نخواهد كرد.
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي در گفت وگو با مسئولان و خبرنگاران رسانه هاي پاكستان با اشاره به نقش راكتور تحقيقاتي تهران در زمينه تأمين نيازهاي 850 هزار شهروند ايراني به خدمات پزشكي هسته اي و با تأكيد بر رفتار غيرمتمدنانه برخي كشورهاي غربي در خصوص تأمين سوخت اين راكتور، تقويت دانش و توانمندي ايران در زمينه فناوري هسته اي را نه فقط يك حق بلكه يك ضرورت براي كشور دانست.
معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي با تبيين روند همكاري جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و نامه هاي رسمي مدير كل آژانس مبني بر رفع ابهامات در تمام محورهاي مطرح شده، ادعاهاي غير مستند را صرفاً داراي انگيزه هاي سياسي دانست و تأكيد كرد در دكترين دفاعي جمهوري اسلامي سلاح هاي كشتار جمعي جايي ندارد.
باقري با بيان اين كه برخي كشورهاي غربي به بهانه برخورداري ايران از منابع فسيلي حامل هاي انرژي منكر حق ما در تأسيس نيروگاه هاي هسته اي مي شوند، اظهار داشت: همين مدعيان با تعدادي از كشورهاي منطقه كه سرانه ذخاير سوخت فسيلي آنها حتي چند ده برابر سرانه ايراني ها است قرارداد تأسيس نيروگاه هاي هسته اي امضا كرده اند.وي با بيان اين كه براساس مقررات بين المللي دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي حق همه كشورهاي عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي (IAEA) بوده و وظيفه آژانس نظارت بر عدم انحراف اعضا از مفاد معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (IAEA) است، تصريح كرد: ناخرسندي يا رفتارهاي خصمانه برخي كشورهاي غربي، محدود كننده فعاليت هاي قانوني جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك عضو مسئول در آژانس و ان پي تي نخواهد بود.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: ايران رژيم صهيونيستي را مسئول ترور عضو ارشدحماس مي داند

سخنگوي وزارت امور خارجه تأكيد كرد: ايران رژيم صهيونيستي را مسئول ترور رهبر حماس و اين اقدام را نشانه ديگري از وجود تروريسم دولتي اين رژيم مي داند.
رامين مهمانپرست ديروز در نشست هفتگي با خبرنگاران تصريح كرد: اين ترور نقض آشكار حاكميت ملي كشورهاي ديگر توسط رژيم صهيونيستي است و سكوت مجامع مختلف بين المللي و كشورها نسبت به اين جنايات جاي سأال و تعجب دارد و معتقديم تحت عادي سازي روابط با اين رژيم نامشروع چنين نتيجه اي خواهد داشت. اين مقام دستگاه ديپلماسي كشورمان از كشورهاي اسلامي خواست كه با هوشياري بيشتر نسبت به خطر اين رژيم نامشروع برخوردهاي لازم را انجام دهند.
خبرهاي خوشي را
احمدي نژاد خواهد داد
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره آغاز توليد سوخت نيز گفت: قرار شد خبرهاي خوشي را بعداً آقاي احمدي نژاد بدهد. مهمانپرست ابراز اميدواري كرد كه رايزني ها در حاشيه اجلاس داووس با مقامات برزيلي و فرانسوي در اين خصوص به نتايج مثبتي برسد و حقوق هسته اي كشور ما به نحو مطلوبي تأمين شود.
شرايط ما بايد لحاظ شود
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در ادامه معاوضه سوخت هسته اي را اعطاي فرصتي از طرف ايران به هر كشوري كه طالب تأمين سوخت مورد نياز كشورمان باشد دانست و تأكيد كرد: با اين حال بحث معاوضه سوخت به عنوان يك فرصت پيشنهاد شده است ما همچنان آمادگي داريم اين معاوضه انجام شود اما شرايطي كه مورد نظر كشورماست حتماً بايد احراز شود.
ارتباطي بين هواپيماي
توقيف شده و ايران وجود ندارد
سخنگوي وزارت امور خارجه در مورد اخبار منتشر شده مبني بر اين كه تايلند محموله اي را توقيف كرده است كه حامل سلاح از جانب كره شمالي براي ايران بوده است و گزارش آن را به شوراي امنيت سازمان ملل داده است گفت: هيچگونه ارتباطي بين اين هواپيما و كشور ما وجود ندارد. مقامات تايلندي هم در گزارش ها به اين مسأله هيچ اشاره اي نكردند. وي تأكيد كرد: اصولاً ما نيازي به اين چيزها نداريم زيرا با توجه به پيشرفتي كه كشور ما در مسائل نظامي دارد اين خبرسازي ها را در راستاي جنگ نرم مي دانيم.

 



وزير كشور: در سال جاري 3 ميليون شناسنامه جديد صادر مي شود

وزير كشور از آغاز صدور شناسنامه هاي جديد خبر داد و گفت؛ مردم با مراجعه به ادارات ثبت احوال مي توانند شناسنامه جديد خود را دريافت كنند.
مصطفي محمد نجار با بيان اينكه تا پايان سالجاري 3 ميليون شناسنامه جديد صادر خواهد شد ادامه داد: اين شناسنامه ها از لحاظ امنيتي كيفيت بالايي دارند و قابل جعل كردن نبوده و كاغذ اين شناسنامه كاغذ مخصوص واترمارك است كه در داخل كشور توليد مي شود و عكس روي آن اسكن شده و باركد مي خورد كه به صورت مكانيزه توليد شده و خوانده مي شود. وزير كشور با اشاره به اينكه خبرهاي خوش ديگري در دهه فجر براي مردم داريم گفت: از ديگر خبرهاي خوش تصويب لايحه استان البرز و شهرستان شدن شهر گراش و فراهان در هيئت وزيران بود كه لايحه آن به مجلس تقديم مي شود.

 



تروريست هاي آشوبگر در عاشورا 4سال پيش به استخدام MI6 انگليس درآمده بودند (خبر ويژه)

سايت فارسي بي بي سي انگليس در اقدامي قابل تامل به انكار ماهيت تروريستي گروهك انجمن پادشاهي (تندر) و 2 تن از عوامل اعدام شده آن پرداخت. بلافاصله پس از اين اقدام، سايت بدنام «جرس» كه توسط بهاءالله مهاجراني (مقيم لندن) و شركا اداره مي شود، مغالطه بي بي سي را بي كم و كاست منتشر كرد. بي آنكه اعلام كند از سياست بي بي سي انگليس پيروي مي كند!
به دنبال اعدام دو تروريست محارب با نام هاي محمدرضا (برديا) علي زماني و آرش رحماني كه در گروهك محارب انجمن پادشاهي عضويت داشتند و در عمليات تروريستي چند نفر را به قتل رسانده و ده ها نفر ديگر را مجروح كرده بودند بي بي سي انگليس به انكار ماهيت تروريستي گروهك مذكور پرداخت. گروهك ياد شده عمليات بمبگذاري و ترور را از چند ماه قبل از انتخابات آغاز كرد و روند محاربه و ترور و اغتشاش را پس از انتخابات شدت بخشيد. برخي دستگيرشدگان حرمت شكني و اغتشاش در روز عاشورا از اعضاي گروهك مذكور بودند.
بي بي سي در گزارش خود به سراغ داريوش همايون (وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم طاغوت) و كيانوش منوچهري پسر فتح الله منوچهري (فرود فولادوند موسس گروهك انجمن پادشاهي يا تندر) رفت و صرفا اهانت هاي نامبرده به مذهب در تلويزيون خود را به رخ كشيد. بي بي سي از قول همايون به انكار ماهيت تروريستي انجمن ياد شده پرداخت و به نقل از رزيتا منطقي سخنگوي انجمن نيز گفت: انجمن فقط هوادار دارد و ما عضوگيري نمي كنيم. انجمن پادشاهي به دنبال فعاليت فرهنگي و روشنگري از طريق آموزش هاي فرهنگي است نه اقدام و عمليات تروريستي.
بي بي سي اضافه كرد: پسر فتح الله منوچهري هم اين موضوع را تاييد مي كند. مهرداد خوانساري تحليلگر مقيم لندن هم معتقد است انجمن امكان اقدام هاي تروريستي را در داخل ايران ندارد.
ساعاتي پس از فضاسازي تحليلي بي بي سي انگليس، سايت «جرس» وارد صحنه شد و تحليل مفصل بي بي سي را با اندكي اختصار و بدون ذكر منبع منتشر كرد تا واقعيت حضور عناصر محارب و تروريست در پروژه آشوب و اغتشاش در انتخابات را كتمان كند. سايت مهاجراني سپس نوشت: مردم را نمي توان با اطلاعيه هاي پرابهام و اقدامات غيرمدبرانه فريفت.
هرچند كه پيروي طابق النعل بالنعل گردانندگان جرس (اتاق فكر فتنه سبز) از شبكه رسانه هاي وابسته به دستگاه جاسوسي و وزارت خارجه انگليس در جاي خود قابل تحليل و بررسي است و نشان مي دهد اتاق فكر كذايي فتنه سبز به كجا وصل است اما موضوع با اهميت ديگر تقلاي شبكه دولتي بي بي سي براي پوشاندن رد پاي تروريست ها در آشوب هاي خياباني و فتنه پس از انتخابات است.
بي بي سي در حالي ماهيت تروريستي انجمن پادشاهي (تندر) را كتمان مي كند كه مقر اين انجمن در لندن قرار دارد و شبكه انگليسي كم حافظه فراموش كرده كه 18ژوئن 2005 (28خرداد سال 84) از كشف شبكه تروريستي مذكور در لندن خبر داده است. بي بي سي فارسي آن روز در خبري آورده بود: «4نفر در شمال لندن با يورش ضدتروريستي پليس دستگير شدند. اين بازداشت ها تحت قوانين ضدتروريستي بريتانيا انجام شده است. ماموران مسلح پليس در نخستين ساعات روز جمعه ]27 خرداد[ به عنوان بخشي از عمليات طولاني خود كه با پشتيباني ام آي 5 (سازمان اطلاعات بريتانيا) انجام مي شود، به محل اقامت اين افراد يورش بردند. اين افراد31، 37، 58 و 68 ساله هستند اما مليت هاي آنها فاش نشده است. آنها تحت بازجويي قرار دارند.»
بي بي سي آن روز بنابر ملاحظات MI5 و MI6 ترجيح داد نام و مليت و هويت تروريست ها را منتشر نكند اما يك روز بعد (29خرداد88) سايت آمريكايي گويانيوز هويت تروريست هاي بازداشت شده را فاش كرد. گويانيوز با تيتر؛ بازداشت فرود فولادوند رهبر انجمن پادشاهي نوشت: روز گذشته در حالي كه خبرگزاري ها از بازداشت چهار نفر در يورش ضدتروريستي در لندن خبر دادند، كمتر كسي تصور مي كرد اين بازداشت ها با يك گروه تندرو سلطنت طلب مرتبط باشد كه از طريق شبكه تلويزيوني و راه اندازي حركت هاي اعتراضي غيرمتعارف قصد سرنگوني جمهوري اسلامي را دارد. دني شاو خبرنگار امور داخلي بي بي سي مي گويد تصور نمي شود اين افراد با القاعده مرتبط باشند يا سرگرم طراحي حملات تروريستي در داخل بريتانيا بوده باشند. با گذشت چند ساعت از اين بازداشت ها، يكي از سايت هاي طرفداران گروه انجمن پادشاهي با نام عملياتي«تندر» هويت گروه مورد حمله را روشن كرد. سايت تندر در خبر روز جمعه خود نوشته بود.
امروز ساعت 4 بامداد به وقت لندن استاد فولادوند پس از پايان دادن بخش نخست برنامه تلويزيوني خود توسط پليس انگلستان بازداشت شد. دليل اين بازداشت را پليس انگليس «فعاليت تروريستي» اعلام كرده است. روزنامه تايمز چاپ لندن گزارش مي كند كه بازداشت استاد فولادوند و سه نفر ديگر از ياران انجمن پادشاهي ايران، از ماه ها پيش برنامه ريزي شده بود و مراكز سكونت آنها ماه ها از سوي MI5 زيرنظر بوده است. بازداشت ها توسط بخش ضدترور Scotland yard با استناد به بند 41 قانون Terrorism Act انجام شد.
اما ادامه ماجرا بامزه تر است. در گزارش 4 سال پيش گويانيوز به نقل ازسايت تندر اعلام مي شود كه رئيس گروهك تروريستي مذكور چند ساعت بعد آزاد مي شود كه البته اين مقدمه جذب گروهك تروريستي مذكور در سرويس جاسوسي MI6 است. به عبارت ديگر MI5 اين شبكه تروريستي را كشف و به جاي متلاشي كردن، در اختيار MI6 (اطلاعات و جاسوسي خارجي اينتليجنت سرويس) قرار مي دهد.
گويانيوز به نقل از سايت تندر ادامه مي دهد: ساعت 5 بامداد به وقت لندن توانستيم دوباره صداي استاد را پس از 48 ساعت از طريق ماهواره بشنويم. در جريان دستگيري، اسكاتلند يارد به محل سكونت آنها حمله مي كند و پس از مشاهده مقاومت، به شكستن در و پنجره اقدام مي كند و 2 گلوله لمس كننده به پهلوي استاد فولادوند شليك مي كند كه در اثر آن پهلو و دست وي زخمي مي شود.
گويا نيوز در گزارش خود اضافه كرد: «فولادوند با بستن اسلحه جلوي دوربين، ايران را تهديد مي كرد. طرفداران وي يكبار از خروج هواپيماي لوفت هانزا در فرودگاه بروكسل، پايتخت اتحاديه اروپا، امتناع كرده و در عمليات بعدي در مقابل يكي از ساختمان هاي پارلمان اروپا، چندين اتومبيل را با زنجير به هم متصل كرده بودند. وي بعد از آن از مردم ايران خواست تا از تردد در شهرهاي كشور خودداري كنند و آنها را به پنچر كردن اتومبيل ها تشويق كرد. در مرحله بعدي او از آتش زدن پمپ بنزين ها خبر داد و چند روز قبل از بازداشت به آتش كشيدن حجره بازاري ها را نيز خواستار شده بود.
فولادوند قبل از انسجام تشكيلاتي و راه اندازي گروه خود متشكل از ايرانيان طرفدار براندازي از ميان بينندگان خود، از ابتداي راه اندازي شبكه ماهواره اي «يور تي وي» به شديدترين شكل عليه جمهوري اسلامي سخن گفته بود.»

 



نگراني پنتاگون از قدرت نظامي بازدارنده ايران (خبر ويژه)

يك مستخدم ارگان رسمي سازمان سيا مدعي شد توان دفاعي ايران عقب مانده و ضعيف است.
«رضا-ت» كه معمولا براي راديو فردا و بي بي سي ديكته نويسي مي كند، در راديو فردا ادعا كرد: دكترين دفاعي ايران فاقد قدرت بازدارنده و ظرفيت دفاع پيشگيرانه است. قدرت دفاعي ايران در مقابل همسايگان و خطرهاي بالقوه خارجي، نابرابر است. شيوه دفاعي ايران فاقد كارايي و ظرفيت بازدارنده است. قابليت دفاعي ايران دچار افزايش نامناسب حجمي بدون برخورداري از تحرك و آموزش و ابزار مدرن جنگي است.
در حالي كه مقامات آمريكايي همواره تلاش كرده اند كشورهاي همسايه ايران را از بودجه نظامي ايران بترسانند، اين مهره ضدانقلاب نوشت: «اعتبارات دفاعي 2درصد كل توليد ناخالص داخلي ايران را تشكيل مي دهد و از اين جهت ايران در رديف 80 دنيا قرار دارد در حالي كه تركيه در رديف 17 قرار دارد. عربستان در رديف چهار كشور اول دنيا قرار دارد و تقريباً تمام كشورهاي منطقه خليج فارس به لحاظ هزينه هاي نظامي در رديف 56 كشور اول دنيا قرار دارند. از لحاظ سرانه هزينه هاي دفاعي، اسرائيل مقام اول را دارد.»
با وجود تلاش اين مهره سازمان سيا براي ضعيف و عقب مانده نشان دادن توان نظامي و دفاعي ايران، شبكه خبري «بلومبرگ» نگراني هاي پنتاگون از قدرت نظامي ايران را بازتاب داد. براساس گزارش بلومبرگ «وزارت دفاع آمريكا در آخرين ارزيابي خود از توان نظامي ايران و چين، قدرت بالاي موشكي دو كشور و نيز ناوگان قايق هاي تندروي ايراني را از عمده نگراني هاي ارتش آمريكا اعلام نمود.
در اين ارزيابي درباره توان نظامي ايران آمده است: ايران داراي مجموعه اي از قايق هاي تندرو در خليج فارس مي باشد كه مقام هاي آمريكايي در گذشته نيز به آن اعتراف نموده اند. ناوگان قايق هاي تندروي ايران تهديدي عليه عمليات ناوهاي آمريكايي در منطقه مي باشد. بايد به اين تهديدها زيردريايي هاي ايراني را كه به آرامي حركت مي نمايند و نيز موشك هاي پيشرفته هدايت شونده كه مي توانند هر هدف شناوري را مورد حمله قرار دهند، اشاره داشت. ديگر چالش آمريكا در منطقه خليج فارس بهره گيري ايران از هواپيماهاي بدون سرنشين و موشك هاي حمل شونده توسط نفر مي باشد. همچنين قدرت نظامي حزب الله لبنان را نيز بايد بدين مجموعه اضافه كرد. در كنار اين ها توان موشكي زمين به هواي ايران است.
روزنامه انگليسي گاردين هم در گزارشي با اشاره به استقرار سيستم پدافند موشكي از سوي آمريكا در منطقه نوشت: نيروهاي نظامي ايران به ويژه سپاه پاسداران، طرفدار پاسخ تهاجمي به آمريكا در آن سوي مرزهاي ايران در صورت هر نوع حمله اي هستند. اين به معناي اين است كه آنها مي توانند نيروهاي آمريكايي را در عراق و افغانستان مورد هدف قرار دهند. خط مشي ايران اين است كه اگر كشوري در حاشيه خليج فارس با دشمنان ايران همكاري كرد، ما هم مي توانيم حمله كنيم. استراتژي ايران اين است كه در خارج از مرزها از خود دفاع كند. با اين وضعيت حضور آمريكا در خليج فارس و خاورميانه، خود يك تهديد براي آمريكاست چون آنها اهداف بالقوه براي ايران هستند. اين يك مسئله پيچيده است.

 



بازي دوگانه اتاق فتنه با مزدوران عمليات انتحاري! (خبر ويژه)

به دنبال اظهارات حماقت آلود اكبر-گاف در انكار امام زمان و هتاكي به ساحت خداوند كه متضمن آشكارشدن ماهيت حقيقي فتنه سبز بود، محسن كديور به وي حمله كرد و او را فردي نادان خواند.
اين در حالي است كه بلافاصله پس از صدور بيانيه 17از سوي موسوي، كديور و اكبرگاف به همراه مهاجراني و سروش و عبدالعلي بازرگان بيانيه اي را در حمايت از بيانيه موسوي صادر كرده و اين حلقه 5 نفره را اتاق فكر جنبش سبز خوانده بودند.
اما به دنبال آبروريزي هاي گنجي و نشان دادن ماهيت ضد اسلامي فتنه سبز، كديور طي سخناني در واشنگتن گنجي را نادان خواند. نويسنده سايت خودنويس با اشاره به فيلم سخنراني كديور- به بهانه چهلم فوت آقاي منتظري- نوشت: از ديدن اين سخنراني خيلي خوشحال شدم. من صحبت كردن كديور را تا حدود زيادي دوست دارم. انتقاداتش را مي پسندم اما يك دفعه در سخنراني حال ما را گرفت. مي شود به ضرس قاطع گفت مراد آقاي كديور در اين فيلم از «افراد نادان» اكبر گنجي است. من هم تمام صحبت هاي گنجي را قبول ندارم اما آقاي كديور گفتن اين حرف ها جز خالي كردن خودتان، چه سود ديگري دارد؟ آيا الان وقت اين دعواهاست؟ دارم باور مي كنم از امضاي نامه اي كه امضاي گنجي هم پاي آن بوده، اظهار پشيماني كرديد.
از طرف ديگر محمد قوچاني سردبير چند روزنامه زنجيره اي توقيف شده هم كه چند وقتي است از بازداشت بيرون آمده، در نشريه ايراندخت به انتقاد از عملكرد محسن مخمل باف در خارج از كشور پرداخت و نوشت: او ترجيح مي دهد به جاي فيلمسازي و داستان نويسي، به علاقه اصلي اش كه بيانيه نويسي و شعارسازي است بپردازد. اين روزها ديگر كمتر كسي مخمل باف را به آثاري چون دستفروش و باي سيكل ران مي شناسد. در نوشته هاي اين روزهاي او ديگر اثري از آن ظرافت هنري نمانده و تنها مواضع سياسي است كه در كارهايش فرياد مي زند... كاش او اندكي صبر داشت و در ايران مي ماند و به جاي بيانيه، قصه هايش را تبديل به فيلم مي كرد. شايد در اين صورت كمي متعهدانه تر به واقعيت ها قصه هايش را مي نوشت و فيلم هايش را مي ساخت.
مخمل باف در خارج از كشور تحت عنوان سخنگوي موسوي، تا مرز همكاري با ماموران بدنام سازمان سيا و موساد نظير نوري زاده و سازگارا پيش رفت و وارد پروژه دعوت به ساختارشكني و آشوب و جنگ خياباني شد! اين 3 كله پوك به واسطه حضور در خارج طي 7 ماه گذشته به سازماندهي رسانه اي آشوب هاي مورد نظر سران فتنه در داخل مي پرداختند و مدل هاي كودتاي مخملين- سفارش سازمان سيا- را آموزش مي دادند!
گفتني است عناصر تندرو داخلي تا زماني كه از فعاليت امثال مخمل باف در سازماندهي آشوب هاي خياباني- به نيابت از عناصر داخلي- سود مي جستند هرگز عليه آنها هيچ موضعي نگرفتند اما طي 2 ماه اخير به ويژه پس از ماجراي 16آذر و روز عاشورا كه منجر به قيام 9 دي شد، مي كوشند خود را تبرئه كنند و عناصر افراطي خارج نشين را تخطئه نمايند. تخطئه مخمل باف ادامه همان روندي است كه درباره گنجي تكرار شد. گنجي هم روزگاري به عنوان چريك و قهرمان اصلاح طلبان در عمليات انتحاري! استفاده مي شد اما اين اواخر به خاطر گاف هاي فراوان، مورد تخطئه قرار مي گيرد و اين در حالي است كه عناصري نظير كديور در سرويس دهي به اتاق هاي جنگ نرم در آمريكا عليه اسلام و جمهوري اسلامي و ملت ايران، دست كمي از امثال گنجي ندارند و به دليل همين تجانس هم هست كه به قول خودشان در اتاق فكر كذايي دور هم جمع شده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14