(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 14 بهمن 1388- شماره 19576
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار استادان دانشگاه تهران: غفلت در مسايل سياسي گاه به معني خيانت است
آيت الله خاتمي: كساني كه شعار حقوق مردم را سر مي دهند ، چگونه از اعدام متجاوزان برآشفته مي شوند
حماسه 22 بهمن ، سران فتنه را به هراس و تناقض انداخت
فرهنگي بازنشسته كرمانشاهي تمام دارايي خود را وقف مدرسه سازي كرد
مديركل صداوسيماي آذربايجان شرقي: 3هزار كانال ماهواره اي عليه ايران برنامه پخش مي كنند
اخبار ادبي و هنري
رئيس كل گمرك كشور: قانون 38 ساله فعلي گمرك پاسخگوي تجارت الكترونيكي نيست
معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب: ولايت فقيه موضوع پايان نامه هاي دانشجويان جهان شده است
معاون اول قوه قضائيه: حكومتي الهي است كه ولي فقيه در رأس آن باشد



رهبر انقلاب در ديدار استادان دانشگاه تهران: غفلت در مسايل سياسي گاه به معني خيانت است

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به حوادث پس از انتخابات تصريح كشردند كه برخي مسائل و حوادث تلخ ماههاي اخير، بر اثر غفلتهاي بزرگ برخي اشخاص بوجود آمد و بايد توجه داشت كه در عرصه سياست، غفلت و اقدامات غيرمتعمدانه نيز گاه همان نتايج خيانت را به همراه مي آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي صبح ديروز در ديدار صدها نفر از استادان، مسئولان دانشكده ها و پرديس ها و اعضاي هيأت علمي دانشگاه تهران، علم را تكيه گاه و مبناي واقعي پيشرفت و اقتدار ايران خواندند و تأكيد كردند: بايد راه آغاز شده پيشرفت علمي را با همه توان و شتاب بيشتر ادامه داد.
ايشان با تبريك دهه مبارك فجر به ملت عزيز و جامعه دانشگاهي افزودند: ايران اسلامي براساس آموزه هاي اسلام و قرآن، به موازات تلاش براي حل مشكلات مردم و پيشرفت و آباداني كشور، در قبال بشريت نيز مسئوليت دارد كه اداي اين وظيفه بزرگ، نيازمند اقتدار حقيقي است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين رسالت جمهوري اسلامي ايران در قبال جامعه بشري، با رد مطلق هرگونه تعرض و جهانگشايي حتي در ذهن و فكر، افزودند: اقتداري كه به تأثيرگذاري و كمك به حل مشكلات جامعه بشري منجر شود با ابزار نظامي و قدرت توليد و فناوري بدست نمي آيد بلكه متكي بر دو عامل است: علم و ايمان .
حضرت آيت الله خامنه اي پيشرفتهاي مهم علمي سه دهه اخير را نتيجه آزادي و آزادفكري دانستند و خاطرنشان كردند: اگر رژيم طاغوت ادامه مي يافت دستيابي به اين پيشرفتها حتي با گذشت زمان ممكن نبود چرا كه در نظامهاي ديكتاتوري وابسته، و در زير سلطه سياستهاي بيگانه، پيشرفت علمي، امكان پذير نيست.
رهبر انقلاب اسلامي، در عين حال افزودند: پيشرفتهاي مهم سه دهه اخير، راضي كننده نيست و ما با قله هاي علمي جهان، فاصله زيادي داريم كه طي كردن آن، تلاش مضاعف، پيگير و خستگي ناپذير نخبگان، دانشمندان، فرهيختگان و دانشجويان را مي طلبد.
ايشان با اشاره به انس و ارتباط ديرينه خود با محيطهاي دانشگاهي بويژه دانشگاه تهران، نقش اين دانشگاه را در شتاب بخشيدن به روند پيشرفت علمي كشور، مهم و الگوساز خواندند و افزودند: مي توان با برنامه ريزي 50 ساله، ايران عزيز را به رده هاي اول علمي جهان رساند و به موازات خارج كردن كامل كشور از اسارت علمي، دانش بشري را رشد و گسترش و عمق بخشيد.
حضرت آيت الله خامنه اي، هدف نهايي اسلام و جمهوري اسلامي را از پيشرفت علمي، سعادت ملت و جامعه بشري و تحقق آرزوهاي تاريخي بشر از جمله عدالت برشمردند و افزودند: نگاه به علم بايد نگاهي شريف، پاكيزه و معنوي گرا باشد اما اكنون، علم در خدمت بي عدالتي و قدرتهاي ظالم است.
رهبر انقلاب اسلامي، بي عدالتي مدرن، مسلح و غيرقابل اعتراض را از واقعيات دنياي امروز خواندند و در تشريح اين تعابير نو افزودند: تبليغات گسترده و متكي بر علوم جديد مانند ارتباطات و توطئه هاي بي وقفه عليه جمهوري اسلامي از جمله نشانه هاي بي عدالتي مدرن و مسلحي است كه با اتكاي به علم در جهان امروز، جريان دارد و جمهوري اسلامي را به علت اعتراض به اين بي عدالتي، كانون تهاجم قرار داده است.
فرهنگ به عنوان دومين اولويت دانشگاهها ، مسئله ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي پس از تبيين اهميت بي بديل علم، به آن پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه، پرورش فرهنگي دانشجويان را مسئله اي بسيار ظريف و نيازمند تدبر فراوان و برنامه ريزي صحيح در تدوين كتابها - انتخاب استادان و برنامه هاي گوناگون دانشجويي دانستند.
ايشان افزودند: درك اهميت فرهنگ در دانشگاهها و پرداختن صحيح به آن، با دستور، بخشنامه، تبليغات و پوستر امكان پذير نيست بلكه نيازمند نوعي خودجوشي و عشق به سرنوشت نسل جوان و آينده كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي، ترويج نگاه صحيح به علم را از جمله كارهاي فرهنگي ضروري در دانشگاهها و موجب شور و تلاش بي پايان دانشجويان و استادان به علم و تحقيق و تعليم و تعلم خواندند و خاطرنشان كردند: مي توان جوان مستعد دانشجو را با كار فرهنگي ظريف به جواني عاشق علم و تحقيق - صبور - اهل كار جمعي - داراي پشتكار و وجدان كاري - منصف - معتقد به تقدم عقل بر احساس و داراي اعتقادات عميق ديني تبديل كرد و از اين طريق خصلتهاي ضروري ملي را ارتقا بخشيد.
ايشان دور كردن جامعه دانشگاهي از دين و معارف ديني را از گناهان بزرگ رژيم ستمشاهي برشمردند و افزودند: تعميق معرفت ديني در روح و جان پاكيزه دانشجويان جوان، تضمين كننده بصيرت و سعادت جامعه و كشور است و مديران و مسئولان دانشگاهي، متوليان اينگونه مسائل هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در سومين بخش از سخنانشان در جمع مسئولان و استادان دانشگاه تهران به موضوع سياست و دانشگاه پرداختند.
ايشان با تكرار اعتقاد ديرينه خود مبني بر ضرورت وجود روح و نشاط سياسي در دانشگاهها افزودند: اگر دانشگاه بكلي از سياست دور باشد خالي از شور و نشاط مي شود و به محلي براي رشد ميكروبهاي خطرناك فكري و رفتاري تبديل خواهد شد اما معناي سياسي شدن دانشگاهها اين نيست كه مراكز علمي به محلي براي استفاده جريانها و عناصر سياسي تبديل شوند.
رهبر انقلاب اسلامي ا عمال مديريت و قدرت مسئولان دانشگاهي را براي جلوگيري از سوءاستفاده جريانهاي سياسي از دانشگاهها ضروري برشمردند و افزودند: غفلت از اين مهم ممكن است فضاي سياسي مراكز علمي - دانشگاهي را به عرصه اي براي سوءاستفاده دشمنان تبديل كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تأكيد فراوان و مكرر قرآن مجيد درباره غافل نشدن از كيد و مكر شيطان و شيطان صفتان افزودند: نگاه و بناي بنده بر خوش بيني است و به همين علت معتقدم برخي مسائل و حوادث تلخ ماههاي اخير، بر اثر غفلتهاي بزرگ برخي اشخاص بوجود آمد و بايد توجه داشت كه در عرصه سياست، غفلت و اقدامات غيرمتعمدانه نيز گاه همان نتايج خيانت را به همراه مي آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با تشكر فراوان از پيشنهاد رئيس و استادان دانشگاه تهران مبني بر اهداي دكتراي افتخاري اين دانشگاه به ايشان، افزودند: اين مسئله و ابراز محبت دانشگاهيان براي بنده افتخار است اما از پذيرش آن معذورم و اگر خداوند كريم كمك كند به همان ميثاق طلبگي متعهد و پايبند خواهم بود.
در آغاز اين ديدار آقايان دكتر دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري، دكتر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران ،دكتر علي صبوري دكتراي تخصصي شيمي ،دكتر سعيد رضا عاملي دكتراي جامعه شناسي ارتباطات ودكتر محمدحسين اميد، دكتراي مهندسي عمران مباحثي پيرامون دانشگاه مطرح كردند.

 



آيت الله خاتمي: كساني كه شعار حقوق مردم را سر مي دهند ، چگونه از اعدام متجاوزان برآشفته مي شوند

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد كساني كه مدام شعار حقوق مردم را سر مي دهند، چگونه از اعدام تجاوزگران به حقوق مردم برآشفته مي شوند.
آيت الله «سيداحمد خاتمي» در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا سران فتنه كه مي گويند خط خود را از منافقين و تروريست ها جدا كرده اند، به اعدام دو تروريست اعتراض كرده و موضع گرفته اند، اظهار داشت: آنچه قوه قضائيه در اين عرصه انجام داد در حقيقت تحقق بخشي از خواسته هاي ملت بزرگ است كه در حماسه نهم دي از مسئولين قضايي كشور خواستند.
وي با تشكر از قاطعيت قوه قضاييه گفت: آنچه مايه تعجب است آن است كه كساني كه در داخل و همسو با بيگانگان اعمال قانون را در مورد جنايت كاراني كه جرمشان به صورت مستدل و مستند اثبات شده و قوه قضاييه به تكليف خود عمل كرده است را محكوم مي كنند در حالي كه اين جنايت كاران پرونده سياهي داشته اند.
آيت الله خاتمي افزود: از قوه قضاييه انتظار مي رود آنگونه كه خود گفته اند بدون تحت تاثير قرار گرفتن از فضاي سياسي كه بيگانگان در پي آنند و متاسفانه برخي از فتنه گران آن را تعقيب مي كنند به وظيفه قانوني خود عمل كنند و مصداق اين آيه باشند «يجاهدون في سبيل الله و لايخافون لومت لائم» يعني جهاد در راه خدا مي كنند و از سرزنش سرزنش كننده اي بين به خود راه ندهند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: از اينكه ببينيم دنياي استكبار و وابستگان آنها به مقابله با اين حركت پرداخته اند اين خود نشانه درستي مسير است كه قوه قضاييه برگزيده است ولي تعجب از كساني است كه مدام شعار مردم و حقوق مردم را سر مي دهند چگونه از اعدام متجاوزان به حقوق مردم برآشفته مي شوند.
آيت الله خاتمي تاكيد كرد: كساني كه مي بايست خط خود را از بيگانگان جدا كنند چطور در اين عرصه همسو با بيگانگان موضع مي گيرند در هر حال انتظار مي رود از تمامي عزيزاني كه دلداده انقلاب هستند به همان اندازه كه دنياي استكبار به محكوميت رفتار قاطعانه قوه قضاييه مي پردازند چند برابر آنها از قوه قضاييه حمايت كنند و قوه قضاييه را در اين تلاش مقدس كه در جهت حمايت از نظام اسلامي و تثبيت اقتدار نظام اسلامي است تنها نگذارند.

 



پيش بيني كيهان بار ديگردرست از آب در آمد
 حماسه 22 بهمن ، سران فتنه را به هراس و تناقض انداخت

سرويس سياسي -
در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب، موسوي، خاتمي و مجمع روحانيون مبارز در اظهارنظرها و بيانيه هاي جداگانه بر ادامه مشي خائنانه خود در روز 22 بهمن اصرار ورزيدند.
نكته مشترك در تمامي اين اظهارنظرها همانطور كه قبلا كيهان با جزئيات پيش بيني كرده بود دعوت به تداوم آن چيزي است كه آن را «اعتراض» خوانده اند وآن نيز جز يك اسم مستعار براي آشوب نيست. اين در حالي است كه اولا؛ اعتراض بدون خشونت و آشوب به شهادت رفتارهاي اين جماعت در چند ماه اخير فقط يك شوخي بي معناست و ثانيا؛ بايد پرسيد اعتراض به چه ؟! چه توجيهي دارد كه نظام به امري چون تقلب كه دروغ بودن آن به استناد اسناد متقن حقوقي و عقلاني بر همه روشن شده است، مجال دوباره بدهد؟!
بر همين مبنا، كه همان طور كه در خبر ويژه روزنامه كيهان به تاريخ هفتم بهمن ماه و با عنوان «اين خبر را به خاطر بسپاريد» پيش بيني شده بود، سران فتنه اقدامات ويژه «آخرين فرصت» خود براي مانور خياباني را با صدور بيانيه ها و انجام مصاحبه هايي آغاز كرده اند.
در خبر ويژه كيهان آمده بود: «اين روزها، براساس فرمول ياد شده - فرمول بيروني- بايد منتظر صدور بيانيه اي از سوي موسوي يا خاتمي و يا هر دو نفر آن ها بود. تاكيد به قيد «اين روزها» به علت نزديك بودن دهه فجر و مخصوصا روز هميشه بزرگ 22 بهمن است. باز هم براساس همان فرمول، موسوي و خاتمي بايد در بيانيه خود اولا؛ بر ضرورت حضور در راهپيمايي 22 بهمن تاكيد كنند، چرا كه در غير اين صورت 22 بهمن نيز مانند 9 دي به عنوان رفراندومي بي نظير عليه سران فتنه و مديريت بيروني آن يعني مثلث سيا، موساد و اينتليجنت سرويس، ثبت خواهد شد بنابراين سران فتنه با صدور بيانيه بايد خود را بخشي از مردم قلمداد كنند. مردمي كه روز 9 دي بر اخراج آن ها از دايره ملت و نظام و انقلاب تاكيد ورزيدند. ثانيا؛ و باز هم مطابق همان فرمول، موسوي و خاتمي بايد در بيانيه خود وانمود كنند كه حركتي به نام «جنبش سبز» هنوز وجود دارد و از هواداران فراواني برخوردار است»!
همه ابعاد اين خبر اكنون واقعيت يافته است. در روزهاي گذشته مجمع روحانيون مبارز با انتشار بيانيه اي كه ظاهرا به بهانه بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامي صادر شده بود، به عقده گشايي و تكرار بسياري از موهومات ذهني و كينه هاي طولاني مدت خود از نظام اسلامي پرداخت. اين بيانيه كه در آن بسيار سعي شده بود به آرامي و با ظاهر استدلال محور به بيان مطالب پرداخته شود به شكلي منافقانه درصدد توجيه همه جنايات و فجايع سران فتنه در ماه هاي اخير و البته عقده گشايي نسبت به دولت تنظيم شده بود. در اين بيانيه كه در بخش هاي مختلف آن از «اوضاع نگران كننده» در فضاي كشور ياد شده است سعي شده همچون بيانات اخير آشتي جويانه و منفعلانه سران فتنه، اعمال قانون و قاطعيت نظام در برابر سران فتنه با الفاظي نظير «تندروي»، «تنگ نظري» و «شتابزدگي» توصيف شود.
و اما در بخش پاياني بيانيه با لحني به نسبت تعديل شده و البته منافقانه و فرصت طلبانه جملاتي در فراخوان راهپيمايي 22 بهمن و مرزبندي ظاهري با حركات ساختارشكنانه بيان شده است.
در اين بخش كه با پيش بيني كيهان كاملاً منطبق است تصريح شده است: «با توجه به تقارن 22 بهمن امسال با ارتحال پيامبر عظيم الشأن اسلام و شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبي و حضرت امام رضا عليهم السلام، همگي با كمال متانت و با تكيه بر شعارهاي بنيادين برآمده از متن انقلاب و وجدان مردم همچون استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي و پرهيز از شعارهاي انحرافي در راهپيمايي 22بهمن حضور داشته باشيم و بخصوص از عزيزاني كه به هر حال داراي اعتراضاتي به روند امور هستند مي خواهيم كه در عين حضور آشكار در صحنه و با پرهيز از هرگونه خشونت و رعايت اخلاق مدني حتي در برابر خشونت خشونت گران، سعه صدر و تحمل را به نمايش بگذارند.»
همان طور كه در متن بيانيه مجمع روحانيون تصريح شده است از معترضين - بخوانيد آشوب گران و قانون گريزان هوادار سران فتنه - با عنوان «عزيزان» ياد شده و پس از آن بر حضور - بخوانيد فراخوان - آنان در روز راهپيمايي به طور آشكار - با نماد و شعار - تاكيد شده است.
در روزهاي گذشته سيدمحمد خاتمي نيز در گفت وگو با اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب با ادبياتي مشابه بيانيه مجمع سعي كرد نسبت به ساختارشكني هاي احتمالي هواداران خود در روز 22 بهمن اعلام مرزبندي نمايد. خاتمي در حالي از نارضايتي نسبت به ساختارشكني هاي سخن گفته و از آن به ظاهر برائت جست كه در بخش ديگري از سخنان متناقض خود تصريح كرد: مردم حق دارند اعتراض كنند.
ميرحسين موسوي اما در مصاحبه اي تندروانه با سايت كلمه بر همه توهمات سابق خود پاي فشرده و توهين هاي آشكاري را به نظام اسلامي وارد ساخت. وي در رهنمودي به هواداران خود - بخوانيد آشوبگران و اوباش خياباني - تاكيد نمود كه شعارهايي فراتر از قانون سر دهند. وي تصريح كرد: به نظر من تلاش براي سوق دادن مردم به سوي شعارهاي محدود و از پيش تعيين شده در راهپيمايي 22 بهمن اهانت به مردم است. اشاره موسوي به بيانيه اي است كه خاتمي در دست نگارش دارد و در آن شعارهاي نامطلوب را برشمرده است.
وي مدعي شد: « در سال هاي اول انقلاب اسلامي اكثريت مردم قانع شده بودند كه انقلاب همه ساختارهايي را كه مي توانست منجر به استبداد و ديكتاتوري شود از بين برده است و من هم يك نفر از اين جمع بودم ولي الان چنين اعتقادي ندارم.» موسوي توضيح نداد تلاش براي حاكم كردن اقليت بر اكثريت ديكتاتوري است يا اينكه نظامي بخواهد از آراء مردم پاسداري كند ولو بر خلاف نظر برخي خواص باشد.
موسوي همچنين با ابراز نارضايتي از اقدام اخير قوه قضائيه نسبت به اعدام دو تن از تروريست هاي حوادث اخير آنها را جوان كم سن و سال خواند و مدعي شد كه شايعات جدي در مورد نحوه اعتراف گيري از آنها ]تروريست ها[ وجود دارد.
اين در حالي است كه افراد اعدام شده تروريست هايي كاملاً شناخته شده بوده اند كه به تمام جنايات خود اعتراف كرده اند. ظاهراً بايد از اين پس دفاع از تروريست ها را هم به فهرست افتخارات آقاي موسوي افزود!
وي در بخشي از اين مصاحبه با تمجيد از طراحان و صحنه گردانان آشوب ها و اغتشاشگران حوادث پس از انتخابات مدعي شد: «امروز زندان ها را پاك ترين فرزندان ملت پر كرده اند؛ از دانشجويان و اساتيد و ديگر اقشار. آنها به جاي آنكه دنبال جاسوسان واقعي باشند انسان هاي شريف و مومن را به جاسوسي متهم مي كنند.»
موسوي بدون در نظر گرفتن گزارش مستند اخير وزارت اطلاعات مبني بر اعتراف مشاور ارشد وي به جاسوسي براي سرويس هاي اطلاعاتي غرب، گفت: «جا دارد در اينجا بنده از همه مشاوران پاك و فداكار و فرهيخته خود كه همگي دستگير شده اند و در محبس عدالت آقايان گرفتارند دفاع نمايم و شرمندگي خود را از اين كه در كنار آن ها نيستم ابراز كنم.»
موسوي در عين حال نگفت كه آيا حمايت صريح اسرائيل و آمريكا از خود را هم آيا مي تواند تكذيب كند؟!
وي همچنين در بخش ديگري از اين مصاحبه با ناديده گرفتن رأي قاطع 25 ميليوني مردم به رئيس جمهور منتخب طي اظهارنظري كه ظاهراً فقط خود او مي تواند مخاطب آن باشد مدعي شده است كه عدم رعايت حقوق اساسي مردم كه در قانون اساسي آمده است و همچنين به رسميت نشناختن حاكميت مردم بر سرنوشت خود به ابطال اين ميثاق ارزشمند ملي ]قانون اساسي[ خواهد انجاميد.
موسوي در ادامه بار ديگر با دفاع و توجيه رفتار هتاكان و آشوبگران روز عاشورا كه از هفته ها قبل توسط رسانه ها و شبكه هاي ضدانقلاب شانتاژ شده بودند مدعي شد:راهپيمايي و تجمعات مسالمت آميز، حق مردم است، زنان و مردان و جوانان و ميانسالان و سالخوردگان. به نظر من مردم در اصل هيچ كينه اي نسبت به نيروهاي انتظامي و بسيج ندارند چرا كه آنها را نيز از خود مي دانند. درگيري موقعي پيش مي آيد كه اين نيروها در مقابل حركت آرام مردم قرار مي گيرند از هزاران عكس و فيلم هاي كوتاه مردمي كه در عاشورا و يا روزهاي ديگر گرفته شده مي توان فيلم مستندي ساخت تا معلوم شود كه درگيري ها و فضاي تند دنبال آن، چگونه ايجاد شده است.
نهايتاً تحليلگران عقيده دارند موسوي با دعوت صريح به حمايت از آشوبگري در 22بهمن - امري كه مسلماً رخ نخواهد داد- تمام راه هاي بازگشت به دامان انقلاب را به روي خود بسته و مسئول تمام اتفاقاتي خواهد بود كه ممكن است در آينده رخ دهد.

 



فرهنگي بازنشسته كرمانشاهي تمام دارايي خود را وقف مدرسه سازي كرد

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
يكي از فرهنگيان بازنشسته كرمانشاه تمام دارايي خود را براي كمك به مدرسه سازي به سازمان آموزش و پرورش اين استان هديه كرد.
نسرين رنجبر فرهنگي بازنشسته كرمانشاه تمام دارايي خود را كه يك خانه 68 متري است به سازمان آموزش و پرورش استان كرمانشاه هديه داد تا در امر مدرسه سازي از آن استفاده شود. رنجبر درباره انگيزه اين عمل خيرخواهانه خود گفت: اميدوارم با اين كارم ذخيره اي براي آخرت خود تهيه كرده باشم، زيرا آموزش و پرورش دستگاهي است كه بايد مورد توجه آحاد جامعه باشد. گفتني است 500 نفر از خيرين فرهنگي زن در كرمانشاه ماهانه مبلغي براي مدرسه سازي اهدا مي كنند.

 



مديركل صداوسيماي آذربايجان شرقي: 3هزار كانال ماهواره اي عليه ايران برنامه پخش مي كنند

تبريز-خبرنگاركيهان:
در حال حاضر حدود 3000 كانال آزاد راديويي و تلويزيوني توسط 35 ماهواره، عليه مردم ايران برنامه پخش مي كنند.
مديركل صداوسيماي آذربايجان شرقي در جمع راهيان عاشورا در تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: 60 كانال از اين كانال ها، به زبان فارسي و 150 كانال نيز به تركي استانبولي مي باشند. ضمن اين كه 6 كانال، مربوط به جمهوري آذربايجان است.
به گفته علي نواداد، اولين كانال بيگانه فارسي زبان عليه ايران اسلامي در سال 75 راه اندازي شده است.
وي افزود: در كمترين زمان پس از آن، اين تك كانال به 60 كانال افزايش يافت.
نواداد گفت: اگر هر شبكه هر روز فقط 12 ساعت برنامه داشته باشد، روزانه 800 ساعت به زبان فارسي و 2هزار ساعت برنامه تركي عليه ما، پخش مي شود، وي افزود: مقابله با اين حجم و تراكم برنامه هاي بيگانه مستلزم برنامه ريزي بيشتر صداوسيما است.

 



اخبار ادبي و هنري

دومين آزمون استخدامي نهاد كتابخانه ها برگزار مي شود
دومين آزمون استخدامي نهاد كتابخانه هاي عمومي، اسفند براي جذب نيروي انساني جديد برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، مدير اين روابط عمومي با اعلام اين خبر گفت: در مرحله نخست اين آزمون كه به صورت كتبي و همزمان در سطح كشور برگزار مي شود، سه برابر ظرفيت براي مصاحبه انتخاب خواهند شد كه از ميان اين پذيرفته شدگان پس از مصاحبه و گزينش نهايي، حدود 400 كتابدار و نيروي انساني در رشته هاي مرتبط، جذب نهاد كتابخانه ها مي شوند.
دانلود سرودهاي انقلابي در سايت تبيان فراهم شد
امكان دانلود مجموعه اي از سرودهاي انقلابي با عنوان «سرودهاي دهه فجر» به مناسبت فرا رسيدن دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي، در سايت موسسه فرهنگي و اطلاع رساني تبيان وابسته به سازمان تبليغات اسلامي فراهم شد.
به گزارش ايرنا، در اين مجموعه معروف ترين سرودهاي مربوط به دوران پيروزي انقلاب اسلامي ايران ارايه شده است.
«آمريكا ننگ به نيرنگ تو»، «هم پاي جلودار»، «وطنم، ايران ايران»، «خجسته باد اين پيروزي»، «سپيده اولين بهار»، «سنگر اسلام»، «سفر مبارك»، «مسلمانان به پا خيزيد»، «لاله در خون»، «خميني اي امام»، «خجسته باد»، عنوان برخي از اين سرودها است.
«گلزار وطن»، «ديو چو بيرون رود»، «بهمن خونين»، «بهاران خجسته باد»، «ارتش برادر ما»، «آرمانم شهادت»، «الله اكبر»، «الله الله لااله الاالله»، و «22 بهمن»، از ديگر سرودهاي اين مجموعه است.
كاربران مي توانند با ورود به سايت تبيان به نشاني wwwtebyannet در بخش گنجينه صوتي سرودهاي اين مجموعه را به صورت رايگان دانلود كنند.
تجليل از حميد سبزواري در همايش «از تبار فجر»
به مناسبت فرا رسيدن سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب هنرمنداني كه در سال 75 با هنر خود پيام انقلاب ملت ايران را به گوش جهانيان رساندند، تجليل مي شوند.
به گزارش مهر، در همايش «از تبار فجر» همچنين از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامي تجليل خواهد شد.
حميد سبزواري شاعر، محمد گلريز و رضا رويگري از خوانندگان سرودهاي انقلابي از جمله كساني هستند كه در اين همايش مورد تجليل قرار خواهند گرفت.
اين همايش با حضور هنرمندان انقلاب، خانواده شهدا و جانبازان و جمعي از شهروندان چهاردهم بهمن همزمان با سومين روز از دهه فجر از ساعت 41 تا 71 در سالن اجتماعات شهيد بهشتي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي شود.
كتابخانه دفاع مقدس در 06 دانشگاه كشور راه اندازي مي شود
معاون بنياد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس از راه اندازي كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در 06 دانشگاه بزرگ كشور خبر داد.
به گزارش مهر، سردار محمدتقي خادمي در مراسم افتتاح كتابخانه تخصصي دفاع مقدس در دانشگاه تهران گفت: راه اندازي كتابخانه تخصصي دفاع مقدس يكي از اصلي ترين ماموريت هاي بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بوده و در اين راستا تلاش مي كنيم در 010 هزار مركز مختلف سراسر كشور نيز به ارائه آثار دفاع مقدس بپردازيم.
قاضي زاده مديركل مطبوعات داخلي وزارت ارشاد شد
احسان قاضي زاده مديريت مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را برعهده گرفت.
به گزارش مهر، سيداحسان قاضي زاده جايگزين محمد پرويزي در اداره كل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد.حكم انتصاب سيداحسان قاضي زاده مديركل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز از سوي سيدمحمد حسيني وزير ارشاد ابلاغ شد.
جايزه كتاب سال امسال هم «داستان برگزيده» ندارد
جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي امسال هم هيچ اثري را در رشته داستان حائز رتبه برگزيده ندانست.
به گزارش مهر، پس از بررسي هاي فراوان اعضاي جديد هيئت داوران بخش داستان بيست و هفتمين جايزه كتاب سال، اين افراد به هيچ داستان بلند (يا رماني) كه شايسته معرفي به عنوان اثر برگزيده اين جايزه باشد، دست نيافتند.
چند روز پيش علي اوجبي دبير اين جايزه در گفتگويي با مهر، خبر از معرفي يك اثر برگزيده در حوزه شعر داده و گفته بود: درباره بخش داستان فعلاً اظهار نظر نمي كنم و مي خواهم نتيجه اين رشته براي همگان غيرقابل پيش بيني باقي بماند.تكرار مستمر اين اتفاق در چند سال اخير، دبيرخانه جايزه كتاب سال را به صرافت بازبيني آئين نامه آن انداخت و اين آئين نامه بازبيني شده قرار است به زودي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال شود.
مراسم پاياني بيست و هفتمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي از ساعت 51 تا 71 دوشنبه هفته آينده 91بهمن با حضور رئيس جمهور در تالار وحدت تهران برگزار مي شود.

 



رئيس كل گمرك كشور: قانون 38 ساله فعلي گمرك پاسخگوي تجارت الكترونيكي نيست

قانون گمركي كشور در 38 سال پيش مصوب شده است بنابراين اين قانون متناسب با حجم مبادلات و پيشرفت تجارت الكترونيك در عصر حاضر نيست.
به گزارش ايرنا از قزوين رئيس كل گمرك ايران با اعلام مطلب فوق افزود:
گمرك در سال گذشته قانون جديدي را در 162 ماده به تصويب دولت رساند و براي مجلس ارسال كرد اما پيش نويس قانون گمركي از سوي مجلس مسترد شد.
اردشير محمدي از مجلس شوراي اسلامي خواست كه در بررسي قانون جديد گمركي كشور اجراي اصل 85 قانون اساسي (بررسي پيش نويس قانون در صحن علني مجلس) را به گمرك هديه دهند تا روند اصلاح قانون گمركي كشور تسريع شود.
وي با بيان اينكه اين سازمان براي اجراي طرح تحول اقتصادي 6 برنامه و هشت پروژه تعريف كرده است، اظهار داشت: گمرك الكترونيك يكي از مهمترين برنامه هاي ماست كه مي تواند در كاهش هزينه و زمان ترانزيت كالا نقش موثري داشته باشد و اميدواريم تا پايان سال آينده بتوانيم طرح گمرك الكترونيك را در كشور اجرايي كنيم.
وي با بيان آنكه، نظام الكترونيك از سال گذشته در گمرك در حال استقرار است، تصريح كرد: آسيكوداي جهاني تاكنون در بخش ترانزيت 11 گمرك نصب و چهار گمرك ديگر نيز تا پايان سال جاري نصب خواهد شد.
رئيس كل گمرك از تغيير رويه ها در صادرات و واردات از اواخر سال جاري خبر داد و گفت: علاوه بر اين خدمت گيرندگان نيز تا پايان سال آينده خدمات را بصورت الكترونيك دريافت خواهد كرد.وي گفت 85 درصد از رويه هاي گمرك كشور در حال مكانيزه شدن است و تا پايان سال آينده نيز علاوه بر اين امر مابقي رويه هاي گمركي يكپارچه، مكانيزه و اطلاعات نيز به روز مي شود.

 



معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب: ولايت فقيه موضوع پايان نامه هاي دانشجويان جهان شده است

قم-خبرنگار كيهان:
امروزه در مراكز علمي و آكادميك جهان مسئله ولايت فقيه مورد توجه دانشجويان و دانشمندان است، رساله ها و پايان نامه هاي دانشجويي بسياري به آن مسئله اختصاص دارد و سعي مي كنند نظريه ولايت فقيه در جهان را خنثي كنند.
معاون ارتباطات حوزوي دفتر رهبر معظم انقلاب با اعلام مطلب فوق افزود: انقلاب اسلامي تبلور حاكميت امامت و ولايت در كشور اسلامي ايران است.
حجت الاسلام والمسلمين مروي در همايش علمي كاربردي تبليغ در دفتر تبليغات اسلامي گفت: ما در انقلابمان شاهد تجلي جلوه اي از ولايت حضرت علي(ع) هستيم.
وي افزود: محور اصلي در جامعه اسلامي، دو مولفه امامت و رهبري است و همه برنامه ريزي ها و انديشه ها در مسايل سياسي و بين المللي بايد منطبق با نظر ولي امر مسلمين باشد.
مروي با تاكيد بر حضور روحانيان در بين مردم گفت: آنچه در سي سال گذشته روحانيت را از حوادث فتنه گران، نجات داده است رابطه عاطفي و معنوي بين روحانيت و مردم بوده است و از سوي دشمنان بسيار سرمايه گذاري شده تا رابطه و اعتماد بين روحانيت و مردم از بين برود و آنها مي خواهند اين انقلاب ناشناخته بماند.

 



معاون اول قوه قضائيه: حكومتي الهي است كه ولي فقيه در رأس آن باشد

معاون اول قوه قضائيه گفت: مردم ايران با بصيرت و تبعيت از رهبري ولايت فقيه در 30سال گذشته دسيسه هاي دشمنان را از ميان برداشته اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي دوشنبه شب در نشست سياسي بصيرت كه در مسجد اهل البيت(ع) قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: در دين مبين اسلام اصولاً خواص را با بصيرت آنها مي شناسند.
معاون اول قوه قضائيه گفت: در طول تاريخ اسلام و در زمان پيامبر اكرم(ص) و اميرالمؤمنين علي(ع) مكتب اسلام از گروه مؤمنان بي بصيرت لطمات جبران ناپذيري را تحمل كرده است.
رئيسي راهكار برون رفت از همه فتنه ها را بصيرت و آگاهي دانست و گفت: چشم و گوش و دل همه ابزار شناخت جهان پيرامون هستند، ولي اگر انسان را به سمت بينش، آگاهي و بصيرت پيش نبرند انسان با حيوان تفاوتي نخواهد داشت.
وي با بيان اينكه مهم ترين پيام عاشورا نجات انسان ها از جهالت و گمراهي است، اظهار داشت: اين جهالت در برابر نداشتن علم و سواد نيست، بلكه در برابر عدم تعقل و تفكر در حقايق زندگي است.
معاون اول قوه قضائيه با اشاره به فرا رسيدن ايام الله دهه فجر خاطرنشان كرد: مردم ايران برخلاف اراده دشمنان مي خواستند كه آموزه هاي اسلامي را به متن زندگي بياورند زيرا تنها حكومتي ديني و الهي است كه ولي فقيه در راس آن بوده و همه امور جامعه براساس دين و احكام الهي اداره شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14