(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 بهمن 1388- شماره 19579
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نگاه امام به رمز تحقق و تداوم انقلاب اسلامي(2) پشتوانه محكم، آينده روشن
رئيس جمهور: آموزش و پرورش بايد اهداف بلندمدت را محقق كند
سخنراني منتشر نشده شهيد علي محمدي در آخرين جلسه با دانشجويان
سايه سار عترت -6 مقام « ولايت »، جامع مشترك نبوّت و امامت
سردار باقرزاده : دشمنان از حضور پرشور ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن نگرانند
رئيس مجلس در يازدهمين جشنواره ابن سينا:
غرب در خصوص تأمين سوخت رآكتور تهران به دنبال كلاهبرداري سياسي است
در آداب پندآموزي از كرم و لاك پشت
محمدرضا باهنر: اشتباه استراتژيك هاشمي رفسنجاني غفلت از وضعيت فرهنگي كشور بود
حجت الاسلام سعيدي: انقلاب اسلامي ايران با تكيه بر جهان بيني توحيدي و خدامحوري به وقوع پيوست
ادعاي هادي غفاري و توضيح كيهان
نمايندگي ايران در سازمان ملل اعلام كرد ارسال 2 محموله بزرگ كمك هاي ايران به زلزله زدگان هائيتي



نگاه امام به رمز تحقق و تداوم انقلاب اسلامي(2) پشتوانه محكم، آينده روشن

ابراهيم حاجي محمدزاده
2- وراثت انبياء
در خط امام تداوم انقلاب اسلامي و رسيدن به آينده روشن حكومت جهاني مستضعفان بدون آگاهي و التزام عملي به وراثت راه انبياء و تاسي به آنان غيرممكن است.
«...مسلمين بايد بيدار بشوند. مسلمين از سيره انبيا و خصوصا مسلمين از سيره پيغمبر اكرم بايد مطالعه كنند، ببينند چه كرده است و ما بايد تاسي كنيم. اگر پيغمبر آمده بود و فقط تو مسجد مدينه نشسته بود و قرآن را ذكر كرده بود و ديگر كاري هم نداشت ما هم مي رفتيم همين كار را مي كرديم، ما تاسي مي كرديم. اما كسي كه آمده است از همان اول كه آمده است در مكه مشغول مبارزه بوده است يك نحوي غير از آن نحوي كه در مدينه ديگر مسلحانه بود- تا وقتي آمد مدينه، در مدينه حكومت تشكيل داد... مسلمين بايد تاسي كنند به او كه او چه كرد ما هم بايد آن كار را بكنيم. او حكومت تشكيل داد ما هم بايد حكومت تشكيل دهيم، او جنگ كرد ما هم بايد جنگ بكنيم، او دفاع كرد ما هم بايد دفاع كنيم....»(1)
اقتدا به انبياء «و لكم في رسول الله اسوه حسنه» و تلاش در تداوم وراثت آنان پشتوانه محكم رسيدن به آينده روشن حكومت جهاني قائم آل محمد(عج) است. خليفه الهي انسان و مقصد خلقت در بندگي حق از پيچيدگي هايي برخوردار است كه لزوم ارسال رسل و تبعيت از وارثان آنان را مي طلبد لذا ولي فقيه و بنيانگذار جمهوري اسلامي در عصر غيبت ما را از مدعيان دروغين اين راه در دنياي غربزده و مادي كنوني بر حذر داشته اند.
«... و مي دانيد كه تقريبا بسياري از روشنفكرهاي ما هستند. افراد تحصيلكرده ما هستند كه اين ادعاي اسلام شناسي مي كنند، لكن از اسلام بي اطلاعند. اين طور نيست كه اسلام را به آن معنايي كه دارد، به آن معنا بتوانند بفهمند، يك جنبه اي يا يك جنبه هايي را در آن مطالعه مي كنند و مسائلي در آنجا مثلا مي فهمند. لكن جنبه هاي زياد ديگري كه در اسلام هست توجه نمي كنند و اين اسباب اين مي شود كه يك اختلاف نظرهايي پيش مي آيد....»(2) «...از معارف اسلام بي اطلاعند. اسلام هم وقتي مي خواهند بشناسند با حرف هاي اروپايي ها مي شناسند. حرف هاي غربي ها را مي آورند...»(3) «...يك كتاب مي نويسد، بعد مي گويد من اسلام شناسم. اسلام را من مي شناسم، يكي يك مقاله مي نويسد مي گويد من اسلام شناسم. و اشخاصي كه مثلا هشتاد سال زندگي كردند همه اش در اسلام بودند، نه اينها نمي دانند لكن آقاي كارتر مي داند و رفقاي ايشان...»(4)
امام(ره) تنها راه تداوم انقلاب اسلامي و نجات آن از بن بست افكار مدعيان دروغين اسلام شناسي را در گرو رجوع به علماي متعهد دانسته و مي فرمايند:
«... و نكته ديگري كه از باب نهايت ارادت و علاقه ام به جوانان عرض مي كنم اين است كه در مسير ارزش ها و معنويات از وجود روحانيت مبارز و متعهد به اسلام استفاده كنيد و هيچ گاه و تحت هيچ شرايطي خود را بي نياز از هدايت و همكاري آنان ندانيد.روحانيون مبارز و متعهد به اسلام در طول تاريخ و در سخت ترين شرايط همواره با دلي پر از اميد و قلبي سرشار از عشق و محبت به تعليم و تربيت و هدايت نسل ها همت گماشته اند و هميشه پيشتاز و سپر بلاي مردم بوده اند...و در شرايطي كه بسياري از روشنفكران در مبارزه با طاغوت به يأس و نااميدي رسيده بودند روح اميد و حيات را به مردم برگرداندند و از اعتبار و حيثيت واقعي مردم دفاع نموده اند....»(5)
و در همين راستا راه رشد و عظمت ملت ها را در وصيت نامه سياسي الهي خويش اينگونه تبيين مي كنند:
«....و با كمال جد و عجز از ملت هاي مسلمان مي خواهم كه از ائمه اطهار و فرهنگ سياسي، اجتماعي، اقتصادي، نظامي اين بزرگ راهنمايان عالم بشريت به طور شايسته و به جان و دل و جانفشاني عزيزان پيروي كنند. از آن جمله است از فقه سنتي كه بيانگر رسالت و امامت است و ضامن رشد و عظمت ملت ها است چه احكام اوليه و چه ثانويه كه هر دو در مكتب فقه اسلامي است ذره اي منحرف نشوند به وسواس خناسان معاند با حق و مذهب گوش ندهند. و بدانند قدمي انحرافي، مقدمه سقوط مذهب و احكام اسلامي و حكومت عدل الهي است....»(6)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 20 ص 412 (2) صحيفه امام ج 17 ص 247 (3) صحيفه امام ج 9 ص 379
(4) صحيفه امام ج 15 ص 189 (5) صحيفه امام ج 21 ص 98 (6) صحيفه امام «وصيت نامه» جلد 21 ص 400

 



رئيس جمهور: آموزش و پرورش بايد اهداف بلندمدت را محقق كند

رئيس جمهور در مراسم افتتاح همزمان 1230پروژه آموزشي، پرورشي و ورزشي در كشور تاكيد كرد: آموزش و پرورش بايد اهداف بلندمدت را محقق كند.
به گزارش ايرنا رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: وقتي شرايط امروز ملت ايران را با ديگران و نسبت به گذشته مقايسه مي كنيم درمي يابيم كه ملت ايران بهترين ملت ها در تاريخ و امروز جهان است.
وي با اشاره به نقش آموزش و پرورش و فرهنگيان در رشد و تعالي جامعه گفت: جامعه فرهنگي در بين ملت ايران بهترين هستند.
احمدي نژاد نسل هاي متوالي و نو را بالاترين سرمايه براي هر جامعه و ملتي خواند و گفت: همان گونه كه بالاترين سرمايه براي والدين فرزندان آنان هستند، بالاترين سرمايه يك ملت هم نسل هاي متوالي آن است.
وي نسل هاي متوالي و نو را نقطه اميد و اتكاي يك ملت توصيف و تاكيد كرد كه اين نسل ها بايد خودباور و پيوسته در حال شكوفايي باشند.
رئيس جمهوري از آموزش و پرورش به عنوان پايگاه اين عرصه مهم نام برد و گفت: آموزش و پرورش بايد چنين انسان هايي را تربيت كند و شكوفايي و بالندگي را در وجود نسل ها نهادينه كند.
وي وظيفه دستگاه تعليم و تربيت را ايجاد عزم و اراده رشد و تعالي در وجود انسان ها و نسل هاي متوالي برشمرد و گفت: آموزش و پرورش بايد اهداف بلندمدت را محقق كند.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه دانش آموزان بايد احساس غرور و شخصيت كنند، تاكيد كرد: كساني كه در نظام آموزش و پرورش فعاليت مي كنند بايد انسان هايي مؤمن، مصمم و سخت كوش باشند.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به بهره برداري از پروژه هاي آموزشي، پرورشي و ورزشي تهران، آنها را بهره برداري از يك خدمت در منطقه مهم تهران خواند و از همه دست اندركاران آن تقدير كرد.
وي با تاكيد بر اين كه نسل جوان قدر خدمتگزاران خود را مي داند، بيان داشت: پيشرفت هاي بسياري كه ما در عرصه علمي داشته ايم نشانه قدرشناسي نسل هاي جوان و جديد است كه قدر خادمان خود را در عرصه فرهنگ مي دانند.
رئيس جمهوري با اشاره به پيشرفت هاي علمي كشورمان و بازتاب گسترده آن در جهان، تصريح كرد: يك روزي به ما مي گفتند حق نداريد هيچ چيز را در داخل توليد كنيد اما ما امروز كاوشگر و براي اولين بار موجودات زنده را به فضا فرستاديم و اين به كمك تلاش و كوشش جوانان مستعد و توانمند كشور است.
همچنين در اين مراسم حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: دولت نهم حركتي انجام داد كه در طول 100 سال گذشته بي نظير است و آن لايحه اي بود كه دولت به مجلس تقديم كرد و مجلس نيز آن را به تصويب رساند.
حاجي بابايي با بيان اين كه با اين مصوبه در زمينه مدرسه سازي و توجه به آموزش و پرورش اقدام مناسبي صورت گرفت، گفت: براساس اين قانون، در طول 4 سال برخي از مدارس كشور بايد تخريب، بازسازي و مقاوم سازي مي شد.
وي ادامه داد: در طول 4 سال گذشته 48 درصد از اين گونه مدارس ساخته شد يا در حال ساخت است كه در حال حاضر 52درصد از آن باقي مانده كه در دولت دهم ساخته خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه در دولت احمدي نژاد مشكل مدرسه سازي در كشور برطرف خواهد شد، اضافه كرد: در اين خصوص كمك هاي خيرين مدرسه ساز كاملاً مشاهده مي شود كه نبايد آن را ناديده گرفت.
وي بيان داشت: يكي از دلايل حاكم بودن روش هاي سنتي آموزشي در گذشته اين بود كه دانش آموزان از امكانات لازم برخوردار نبودند به همين دليل روحيه پژوهش، كار عملي، تفكر و نوآوري در بين مدارس كاهش يافت يا به حد قابل قبول در نظام اسلامي نرسيد.

 



سخنراني منتشر نشده شهيد علي محمدي در آخرين جلسه با دانشجويان

شهيد مسعود علي محمدي يك هفته قبل از شهادت به دانشجويانش تاكيد كرده بود كه دشمنان كشور، جاسوسان و منافقين هيچ اند.
شهيد مسعود علي محمدي استاد دانشكده فيزيك دانشگاه تهران كه در 22 دي ماه در مقابل منزلش از سوي گروهك هاي ضد انقلاب ترور شد و به شهادت رسيد يك هفته قبل از شهادتش در جمع حدود 60 تن از دانشجويان در خصوص اتفاقات اخير كشور طي سخناني گفته بود: دانشگاه به عنوان محل تدوين مسائل جامعه مطرح است و دانشگاه بايد در اين عرصه فعال باشد. فعاليت دانشگاه نبايد فقط معناي فيزيكي داشته باشد، بلكه بايد معناي محتوايي را نيز به همراه داشته باشد.
به گزارش فارس، وي افزوده بود: كشور به حق يا ناحق دچار حساسيت هايي شده است و كشور در حال حاضر حساسيت هايي دارد و اين حساسيت ها هر روز بيشتر مي شود. اغلب مصاحبه هايي مي شنويم كه از برخي ها انتظار نمي رود. با حفظ احترام متقابل و با كمك شما دانشجويان مي توان ساير مسائل را حل كرد و قدم هايي را برداشت. علي محمدي تصريح كرده بود: در خصوص وضعيت كنوني كشور مي توان به چهار موضوع يا آيتم اشاره كرد: 1- علل رسيدن به وضعيت فعلي كشور، 2- تبيين وضعيت موجود، يعني وضعيتي كه اكنون در آن به سر مي بريم، كه چه مشخصاتي دارد، تا با كمك هم بتوانيم مشخصات وضعيت موجود را دريافت كنيم 3- تبيين هدف، يعني وضعيتي كه در آن قرار داريم چيست؟ و چه علتي دارد؟ و اصلا اهداف حركت ها چيست؟ و عواقب آنها چگونه است؟ به دنبال چه هستيم؟ و بالاخره 4- با توجه به وضعيت موجود و وضعيت هدف، رسيدن به راهكارهاي مشخص، اما اگر مسائل فوق روشن نشود مطمئنا به راهكار مشخصي نخواهيم رسيد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفته بود: موقعي با جمعي طرف هستيم كه اصلا هيچ ملاك فرهنگي ندارند و معتقد و خواهان جمهوري اسلامي نيستند و من نمي خواهم به اين طيف ارزشي بگذارم اما طيف ديگر خواهان جمهوري اسلامي هستند. با اين پيش فرض بايد در نظر گرفته شود كه طيف دوم براي داشتن كشور جمهوري اسلامي بايد با همان اهداف ابتدايي دوران انقلاب اسلامي و با مسائلي كه ما با عنوان يك شهروند به آن نياز داريم پيش برود.
شهيد علي محمدي همچنين تصريح كرده بود: دشمنان كشور ما مي توانند خارجي جاسوس و يا افرادي مانند منافقين باشند كه برآوردهاي بسيار كثيف سياسي دارند. اين دشمنان واقعا براي ما مطرح نيستند و صحبت بيش از اندازه در خصوص اين افراد نوعي مهم جلوه دادن آنها است. در صورتي كه اين دشمنان از نظر ما هيچ اند.
اما اگر قرار باشد اين دشمنان مهم شده باشند به علت اين است كه خشونت را در جامعه ما كسي بر عهده نمي گيرد، تعداد زيادي از انسان هايي كه مسئوليت داشتند و علي رغم اعتماد سيستم به آنها هنوز مسئوليت دارند در حال حاضر ديگر مطرح نيستند و اكنون در صف دشمن قرار گرفته و از گردونه خارج شده اند.
وي افزوده بود: جامعه خود را اگر به سه دوره حكومتي دوران هشت ساله ميرحسين موسوي، دوران هشت ساله هاشمي رفسنجاني و دوران هشت ساله خاتمي تقسيم كنيم اين دوران 24 سال از 31 سال دوران انقلاب اسلامي را در بر گرفته است. اما اكنون مي گويند شما ديگر محرم نيستيد و يا كمي محرم نيستيد.
علي محمدي در پايان گفته بود: ايجاد اختلاف ميان اقشار جامعه از ديگر معضلات وضعيت موجود در كشور است و اگر اين اختلافات ريشه اي شود آن وقت آفت جامعه را فرا خواهد گرفت پس بايد حواسمان جمع باشد تا اين اختلافات ريشه اي نشود چون آفت در جامعه خانمان برانداز خواهد بود.

 



سايه سار عترت -6 مقام « ولايت »، جامع مشترك نبوّت و امامت

اين ايام از آن جهت كه به وجود مبارك پيغمبر اسلام (ص) و امام مجتبي (ع) و وجود مبارك امام رضا (ع) منتسب است، جامع اينها همان حقيقت » ولايت » است. اين ذوات قدسي در بسياري از امور مشتركند؛ البته در مسأله نبوّت و رسالت سهمي ندارند، اما به بركت پيغمبر (ص) از بركات الهي متنعّمند.
آنچه در نهج البلاغه از وجود مبارك امام اوّل، يعني علي بن أبيطالب (ع) و نيز در توقيع مبارك ولي عصر (أرواحنا فداه) آمده، اين است كه: نحن صنائ ع ربّ نا و النّاس بعد صنائ ع لنا (1). يعني ما در مكتب احدي علم و تزكيه را فرا نگرفتيم، همه ما نگاران به مكتب نرفته ايم كه از ذات أقدس له بهره برديم، و ديگران از علوم و معارف ما طرفي مي بندند؛ اين خصيصه مشترك بين اين ذوات قدسي است. و اگر در سند اين حديث سخني باشد، در محتواي آن، سخني نيست. ما معارف را از ذات خداي سبحان فرا گرفتيم، ديگران از ما آموختند. وجود مبارك پيغمبر،حقّ در مقام فعل است، و محقّق حقائق است، و متحقّق به اين حقائق.
تبيين موارد تقابل و عدم تقابل با حق
اين 3 مسأله بايد درباره خود پيغمبر (ص) كه بالأصاله است، و درباره سائر ذوات قدسي ب التّبع، تبيين بشود. حق،گاهي مقابل ندارد؛ مقابل آن عدم است، نه باطل. چون حق و باطل، عدم و ملكه اند. اگر در چند جاي قرآن گفته شد:ذل ك ب أنّ الله هو الحقّ (2)؛ يعني او هستي محض است، و هويت صرف. هستي محض و هويت صرف،مقابل ندارد،مقابلش عدم است، نه مقابلش باطل ! حق و باطل چون عدم و ملكه اند، رفع شان ممكن است؛ يعني ممكن است نه حق باشد، نه باطل. امّا حق به معناي هويت محض و در مقابلش عدم؛ اينها رفع پذير نيستند، اينها چون نقيض همند. اگر گفته شد: ذل ك ب أنّ الله هو الحقّ، آن حق محض، مقابل ندارد. گرچه در مقابل آمده: و أنّ ما يدعون م ن دون ه هو الباط ل (3) ؛ لكن آن باطل به معناي ربوبيّت است. يعني پرستش خدا حق است، و پرستش بت ها باطل. آن باطل در بخش ربوبيّت و عبادت و امثال ذلك است. ولي حق به معناي هويت محض، مقابل ندارد.
همچنين صفات ذات كه عين ذات است، آن هم حق است و مقابل ندارد. اين 2 منطقه كه منطقه ممنوعه است، مقابل ندارد. ولي فعل خدا، وجه خدا، فيض خدا، كه سراسر عالم را همان وجه فرا گرفته است:أينما تولّوا فثمّ وجه الله(4)، آن حق است و مقابل آن، باطل است. يعني اگر كسي متوجه فيض خدا و عنايت خدا و عبادت خدا و ربوبيّت خدا باشد كه همه اينها به اسماي فعليّه خدا بر مي گردد، نه اسماي ذاتيّه؛ چه رسد به هويت ذات ! آنچه كه در اين محور سوّم است،مقابل دارد و مقابل اين، باطل است.
استواري وحي الهي در تمامي شئون و مراتب بر مدار ( حق )
ذات أقدس له در مقام سوّم سخن گفته و فرموده: ما براي تربيت جوامع بشري وحي فرستاديم؛ اين وحي، فعل خداست، فيض خداست. ا يحاء كرديم، وحي فرستاديم و مانند آن. اين وحي از صدر تا ساقه، از آغاز تا انجام، حق است. فرمود: ب الحقّ انزلناه و ب الحقّ نزل (5). يعني ما وحي را روي حق نازل كرديم. خدائي كه ب كلّ ش يء عليم(6) است، خدائي كه از خطا و خطيئه منزّه است، خدائي كه از ن سيان و سهو مبّراست، و ما كان ربّك نس يّاً (7)؛ اين خدا، حقائق عالم، معارف عالم، احكام و ح كم را از راه وحي نازل كرده است؛ پس ب الحقّ انزلناه. مسير تنزّل به معناي تجافي، اين هم حق است؛ فرمود: ب الحقّ انزلناه و ب الحقّ نزل، اين مسير حق است. زيرا ب ايد ي سفره (8) است، ك رام برره (9) است. به تعبيري كه فرشته ها آوردند؛ ب ايد ي سفره وك رام برر ه است. و به تعبيري كه وجود مبارك رسول گرامي (ص) در قوس صعود بار يافته است:دنا فتدلّي. فكان قاب قوسين او ادني(10). آنجا فرمود: فاوحي لي عبد ه ما اوحي(11).
چه از آن لحاظ تعبير بشود كه فرشتگان حامل وحي اند، و چه از اين طرف كه وجود مبارك رسول گرامي عروج كرده، به مقام وحي يابي بار يافته؛ به هر دو تعبير در قوس نزول و صعود، ( حق ) است.فرودگاه اين وحي هم نزل ب ه الرّوح الأمين. علي قلب ك (12) كه حق است، چون امين آورد. اگر امين است، هيچ خطا و خطيئه اي در حرم امن امين راه پيدا نمي كند؛ تا اين 2 مرحله حق شد. پس مبدأ حق، مسير حق.
حق مداري رسول خدا (ص) در تمامي شئون
از وجود مبارك پيغمبر (ص) تا سطح جامعه بشري، اين هم حق است كه فرمود: ما رسولي فرستاديم كه جآء كم ب الحقّ (13)، حق آورد. چون فعل او حجت است، قول او حجت است، تقرير او حجت است، قيام و قعود او حجت است؛ سراسر هستي او را بايد حق احاطه كرده باشد. اگر كسي سكوتش حجت است، كلامش حجت است، نفي و اثباتش حجت است، قبول و نكولش حجت است، رد و امضاي او حجت است، تصديق و تكذيب او حجت است، امر و نهي او حجت است، ا خبار و انشاء او حجت است؛ چنين انساني بايد حق مدار باشد. نمونه آن را ما در علي بن أبيطالب (ع) مي يابيم كه: عل يأ مع الحقّ و الحقّ مع علي (14)؛ امّا ب الأصاله را در وجود مبارك پيامبر مي يابيم. كسي كه همه شئون او حجت الهي است، معلوم مي شود حق محور است و حق مدار. از اينجا معلوم مي شود كه او حق است. و معارف ديگر را هم او تحقيق مي كند. و اگر خودش متحقّق به اين معارف نباشد، محقّق اين معارف هم نخواهد بود !
پس اين عنصري است حق ساخته. چنين عنصري صنيع خداست، از غير خدا فيضي به چنين جلال و شكوه ساخته نيست. آن ذوات قدسي، اهل بيت عصمت و طهارت هم اينچنين اند، با تفاوت در محور نبوّت و عنصر رسالت، و مخصوصاً وجود مبارك امام مجتبي و وجود مبارك امام رضا (ع).
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( سايه سار عترت ) قم ـ بهمن 1387
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) الحتجاج / 2 / 467 (2) حج / 62 (3) حج / 62
(4) بقره / 115 (5) اسراء / 105 (6) بقره / 29
(7) مريم / 64 (8) عبس / 15 (9) عبس / 16
(10) نجم / 8 و 9 (11) نجم / 10 (12) شعراء / 193 و 194
(13) يونس / 108 (14) بحار الأنوار / 10 / 432
خوان حكمت تا پايان ماه صفر هرروز منتشر مي شود

 



سردار باقرزاده : دشمنان از حضور پرشور ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن نگرانند

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: دشمنان از حضور پرشور ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن نگرانند.
سرتيپ »ميرفيصل باقرزاده« در گفت وگو با ايرنا در خصوص فتنه هاي پس از انتخابات رياست جمهوري گفت: فكر مي كنم فتنه اخير مانند موجي است كه از يك منبعي منعكس مي شود و حضرت علي (ع) نيز فتنه را به موج تعبير كرده و خواهان شكستن اين موج به وسيله سفينه نجات شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه امام حسين(ع) سفينه نجات است، اظهار داشت: مخلصين امت ما كساني هستند كه در روز نهم دي ماه مانند سيلي خروشان به سفينه نجات خود چنگ انداختند و به خيابان ها آمدند تا كاري حسيني انجام دهند و از ارزش هاي امام حسين (ع) دفاع كنند.
رئيس بنياد حفظ آثار دفاع مقدس، تاكيد كرد: اين مردم بودند كه در برابر فتنه ايستادگي كردند، البته فتنه هيچ وقت نابود نمي شود ولي شكسته خواهد شد و پس از مدتي به شكل و ظاهر ديگري عرضه مي گردد.
وي تصريح كرد: با فتنه بايد همگان مقابله كنند و اين فتنه ممكن است زماني در پوشش وحدت، آزادي و يا حاكميت ملي ظهور كرده اما بايد با اين موضوع كه به تمامي فتنه ها تعميم مي يابد مقابله كرد.

 



رئيس مجلس در يازدهمين جشنواره ابن سينا:
غرب در خصوص تأمين سوخت رآكتور تهران به دنبال كلاهبرداري سياسي است

علي لاريجاني تأكيد كرد: غرب در خصوص تأمين سوخت رآكتور تهران به دنبال نوعي كلاهبرداري سياسي است و مي خواهد مواد غني شده را از دست ايراني ها خارج كند.
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره ابن سينا كه در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد، خاطرنشان كرد: طي 31 سال گذشته ايران نشان داد كه اگر بسترهاي مناسبي برايش وجود داشته باشد، قلمروهاي خوبي را كشف خواهد كرد كما اينكه در دانش هاي پيشرفته اي همچون فناوري هسته اي، بيوتكنولوژي و نانوتكنولوژي دستاوردهاي بزرگي داشته ايم كه اگر بخواهيم از اين دستاوردها صيانت كنيم بايد در اين امور ساماندهي مناسبي در ساختار و بودجه شان داشته باشيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي به موضوع عدم رضايت غربي ها در برابر پيشرفت هاي علمي كشورمان اشاره كرد و گفت: غربي ها علاقه اي ندارند كه كشورهاي اسلامي به ويژه ايراني ها از سطحي در حوزه علوم فراتر روند و در اين زمينه آنان هيچ گاه نگاه تعاملي با كشورمان ندارند هر چند قلمرو علم اينگونه ديواركشي ها را نمي پسندد.
وي با بيان اينكه به همين دليل است كه غربي ها در برابر پيشرفت هاي علمي كشورمان بهانه تراشي مي كنند، خاطرنشان كرد: وقتي آنان جلوي ايران در خصوص فناوري هسته اي سنگ اندازي مي كنند، مي دانند كه ايراني ها به دنبال سلاح هسته اي نيستند بلكه با قدرت علمي خود به گفته آنها توازن منطقه را به هم مي زنند.
لاريجاني علت قدرتمند شدن ايران در منطقه را به دليل عقلانيت هر چه بهتر در مسائل استراتژيك عنوان كرد و گفت: به همين دليل است كه بايد بر روي دانش و پژوهش توجه مضاعفي داشته باشيم چرا كه در مسير كسب دانش، فراز و فرودهايي وجود دارد اما مانع تراشي كشورهاي غربي در اين زمينه مجاهدت هاي فراواني از سوي دانشمندان ما را مي طلبد.
وي با اشاره به رفتار دوگانه و غرض ورزانه غربي ها در برابر تأمين سوخت رآكتور تهران، گفت: غربي ها بايد بدانند كه ايراني ها ساده لوح نيستند.
رئيس مجلس خطاب به غربي ها تصريح كرد: چرا شما اينقدر نگران سوخت رآكتور تحقيقاتي تهران هستيد؛ حقيقت مسئله اين است كه شما در اين زمينه به دنبال نوعي كلاهبرداري سياسي هستيد و مي خواهيد مواد غني شده را از دست ايراني ها خارج كنيد.
وي تأكيد كرد: خودمان در خصوص تأمين مواد غني سازي شده سوخت تهران تصميم گيري خواهيم كرد و نمي خواهيم غربي ها براي ما دلسوزي كنند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه آمريكا روحيه تفرعني و استكباري خود را امروز با ادبيات ديگري مطرح مي كند، تأكيد كرد كه تنها ادبيات آمريكايي ها در ظاهر تغيير كرده و هنوز آنها دنبال قدرتمند شدن اسرائيل و ادامه حركت هاي قلدرمآبانه آن در منطقه هستند تا كشورهاي اسلامي درجه 2 و 3 بمانند.
وي با انتقاد شديد از رفتار دوگانه آمريكا در برابر كشورمان تأكيد كرد: از يك طرف آمريكايي ها نامه مي دهند و مي گويند اهل تعامل و گفتگو هستند و از طرف ديگر سناي آمريكا درباره بنزين موارد تحريمي را اعمال مي كند؛ اگر دنبال گفتگو هستيد چرا از چماق استفاده مي كنيد و چرا هنوز با حالت تفرعني و تهديدآميز سخن مي گوييد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به آن دسته از كساني كه گمان مي كنند آمريكا مدل رفتاري خود با ما را تغيير داده است، خاطرنشان كرد: نبايد اينگونه تصور شود؛ چرا كه در گذشته آنان عاميانه تر حرف مي زدند و امروز سخنان آنها پيچيده تر شده است و در كل سياست آنها در قبال ايران يكي است.

 



در آداب پندآموزي از كرم و لاك پشت

يكم - در راپورت قبلي، يوشچنكو، صدراعظم جرجستان عنوان گرفته بود و حال آنكه وي صدراعظم غربگرا، مخملين و به زيرآمده اوكراين است كه در دور اول الكسيون، مغلوب كانديداي متمايل به روس ها شده است؛ لذا بدين وسيله بدون پوزش، تصحيح مي گردد؛ چرا كه اين ماشين فكص ما با ما عداوت داشته، عبارات ما را كانورت نموده تحويل كيهان مي دهد، بعيد نيست جاسوس امارات عربي غيرمتحده باشد.
دويم- قربان معرفت آن كرم خاكي و آن لاك پشت مظلوم و آن موش زبان بسته معلق در فضا بروم كه نه تنها اعلانيه هاي 8 من 9 شاهي صادر نكردند بلكه با پروجكت فضايي ايران همراه شدند و با موشك ايراني به فضا رفتند تا در تكميل سلسله اقتدار ايران اسلامي سهيم باشند و جشن ملت را مبدل به عزاي برخاسته از سينه هاي مالامال از حقد و كينه و شهوت مقام نسازند. گفته اند يارو پير شده و شهوت مقام از او بعيد است، مي گويم پيري داريم تا پيري؛ اين يكي پيري و معركه گيريست كه فرمود و منكم من يرد الي ارذل العمر لكي لايعلم بعد علم شيئاً و ايضاً پيري بلعم باعوراييست كه علم من الكتاب را پاس نداشت و بدانجا رسيد كه اخلدالي الارض واتبع هويه؛ ولي آن يكي پيري خضر است كه موسي از همرهي او بي تاب شد: قال الم اقل لك انك لن تستطيع معي صبرا؟ من دارم طنز مي نويسم؟! از خدايتعالي عذر مي خواهم كه ناگزيرم بلعم باعوراهاي زمانه را با آيات قدسي اش معرفي كنم. تازه بلعم باعورا علم كتاب داشت اما اين يكي جامع المقدمات را تكماده اي قبول و به علت عدم كشش مغز، ناچار به ترك تحصيل شده است. اين اعلانيه اخير را هم يحتمل دوباره اعلانيه نويس هاي تازه آزاد شده تحرير كرده اند چرا كه كلماتي نظير سائس، لازم الرفع و داغ و درفش از يك كسي كه تحصيل نيمه كاره رها كرده بعيد الصدور است. ضمناً اين جمله كه در آن خود را «بنده خدا، فرزند ايران و سرباز مردم» دانسته اند شايسته آن است كه ملت، شب عيد به عنوان لطيفه به يكديگر اس ام اس نمايند.
سيم -خبر رسيد 4+1 ذوقمرگ شده است از اين كه محمود ميرزا گفته است با تبادل سوخت مشكلي ندارد ليكن از آنجا كه اخذ ربا از كفار، زنديقان و ملحدان جايز است لازم مي نمايد محمودميرزا هر نيم كيلو غرام اورانيوم 5/0 درصد مخلوط با گچ و سيمان را با 10 لوله اورانيوم 20 درصد آكبند فرد اعلا در خاك ايران معاوضه نمايد؛ آورندگان سوخت نيز تا تست اورانيومهايشان لازم است در منطقه خوش آب و هواي بشاگرد تحت الحفظ روي يك پا بايستند. تمت شرائط هذالميرزا في مساله تبادل الاورانيوم؛ حالا خود دانيد.
چهارم - فرقه مهدي هاشمي معدوم جهت شركت در مناظرات تلويزيوني اعلان استعداد نمود. مبارك است ان شاءالله. مناسب بلكه لازم مي نمايد فرقه مذكوره اولاً در تدارك اربعين يكي از دو مرجع واقعي عالم اسلامي سبز باشند چرا كه فرقه سبز اموي ضمن آتش زدن زباله دان جنب منزل عمه اينجانب و قلع درب خانه همسايه بغلي اش شعار مي داده اند؛روحاني واقعي اون دو تا و هاشمي (معدوم). ثانياً در اولين مناظره، نحوه قتل مرحوم آيت آلله شمس آبادي و برادران حشمت و كيفيت بردن سلاح به مكه مكرمه و خرابكاري هاي نهضت هاي آزادي بخش و ساير جنايت ها را به صورت لايو و زنده خدمت ملت شرح دهند و آنگاه در مناظره دوم اگر از دست مردم جان سالم به در بردند توضيح بدهند كه چگونه خون به دل مراد ملت كردند كه آرزوي مرگ نمود.
پنجم - فراجناحي بودن تا كجا مجاز است؟ تا كي مي توان از فراز به اكثريت خروشان و اقليت خرابكار نگريست و به سنگيني سر تكان داد؟ كن في الفتنه كابن اللبون؟ به شما نمي آيد كه ابن اللبون به معناي منفي اش باشيد. علي القاعده كسي كه فراجناح است فرا لبون هم بايد باشد. روز مباد را چه مي كنيد؟ انتخاب ملت و خبرگان ملت را چه رقم پيش بيني مي فرماييد؟ آتيه آقايان را چگونه مي بينيد؟ بالاخره كدام طرف حق است؟ حق مطلق كه نداريم؛ حق بالنسبه هم نداريم؟
ششم - به مناسبت ذكر حضرت خضر عليه السلام در اين راپورت، پيشنهادي به ذهن اين ميرزا رسيد بجهه شيخ الدين و الدوله جناب مشايي اعظم كه هر چه ما ايشان را مدح مي كنيم در دولت مقرب تر مي شود لذا اين مدح را تا تقرب كامل ادامه مي دهيم و آن پيشنهاد اين است كه حضرت خضر، كيس مناسبي براي نقد عملكرد اجرايي و ميزان موفقيت انبياي عظام بوده و در داستان سوراخ كردن كشتي و تخريب آن ديوار و قتل آن جان كذايي كه حضرت موسي (ع) هم دست به دهان مانده بود به شدت از منظر ايشان قابل نقد است به ويژه آنكه موسي را هم نتوانست جذب كند و وسط راه به او فرمود: هذا فراق بيني و بينك. اين ميرزا جهت ارائه اطلاعات لازم براي نقد 421 هزار پيغمبر الهي استعداد فوق عادتي دارد. نصف آنچه به هاء طا داديد به من بدهيد راضي ام. امضا كنم؟
هفتم- آقاي اوباما! يك نفر ايراني را در جرجستان با حقه اسير كرديد و به ولاياتتان برديد، يك نفر ديگر را حين طواف بيت العتيق دزديديد و برديد . عسكري را در تركيه به بهانه بيع زيتون ايضاً ربوديد؛ كذا ايرانيان ساكن ولايات متحده را به جرم معامله با ايران محاكمه مي كنيد و همزمان آزادي رعيت متجاوزتان به حدود ايران را خواسته ايد؟ الساعه سفارش مي كنيم آنان را با كت و شلوار نو و گز اصفاهان و پسته خندان كرمان و ماچ آبدار تحويل قنصول سوييس بدهند! ميرزاقلي خان راپورتچي

 



محمدرضا باهنر: اشتباه استراتژيك هاشمي رفسنجاني غفلت از وضعيت فرهنگي كشور بود

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين عنوان كرد در دوران سازندگي يك اشتباه استراتژيك رخ داد و آن هم اين بود كه هاشمي به عنوان رئيس دولت با رفتن به دنبال سازندگي از فضاي فرهنگي كشور غافل شد.
«محمدرضا باهنر» نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي كه از سوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در مسجد حضرت زين العابدين(ع) قم برگزار شد تاكيد كرد: امروز آمريكا و ديگر ابرقدرت ها مي دانند كه اگر بخواهند اندكي دستي به روي خاك ايران بلند كنند، قبل از رسيدن به خاك ايران، ملت غيور ايران با صلابت آن دست را قطع مي كنند.
باهنر در ادامه عنوان كرد: پس از انقلاب، دوران دفاع مقدس شروع شد كه در آن دوران فرصتي براي آبادي خرابي ها وجود نداشت و جنگ در راس همه امور قرار داشت، تمام امكانات كشور براي دفاع، بسيج شده بود و جنگ تحميلي علاوه بر عقب ماندگي دوران قبل از انقلاب، هزار ميليارد دلار به كشور ضربه فيزيكي زد.
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: در دوران سازندگي علاوه بر اينكه عقب ماندگي زمان طاغوت جبران شده است، هزار ميليارد دلار خسارت جنگي هم ساخته شده است.
وي اظهار داشت: البته در دوران سازندگي يك اشتباه استراتژيك در كشور رخ داد و آقاي هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس دولت با رفتن به دنبال سازندگي از فضاي فرهنگي كشور غافل شد.
باهنر با اشاره به هشدارهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در رابطه با تهاجم فرهنگي طي سال هاي 70، 71 و 73 خاطرنشان كرد: ايشان طي اين سال ها خطر تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي دشمن را گوشزد كردند اما متاسفانه خيلي از ما گوش شنوا نداشتيم و بصيرت را كه مدنظر رهبري است نداشتيم و گفتيم فضاي فرهنگي كه در دوران دفاع مقدس در كشور به وجود آمده بود كفايت مي كند.
وي تاكيد كرد: در دوران سازندگي از ارتباط با نسل هاي بعدي انقلاب غفلت شد و قطع بين نسلي اتفاق افتاد به گونه اي كه نسل دوم و سوم زبان هم را نمي فهميدند.

 



حجت الاسلام سعيدي: انقلاب اسلامي ايران با تكيه بر جهان بيني توحيدي و خدامحوري به وقوع پيوست

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را نقطه عطفي در ميان انقلاب هاي معاصر جهان دانست و تاكيد كرد كه اين انقلاب با تكيه بر جهان بيني توحيدي و خدامحوري به وقوع پيوست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت دفاع، حجت الاسلام علي سعيدي در جريان بازديد از نمايشگاه بزرگ بصيرت سياسي اين وزارتخانه گفت: ما همواره در تاريخ معاصر شاهد تلاش دشمنان و جبهه كفر و استكبار عليه بزرگترين انقلاب توحيدي عصر حاضر يعني انقلاب اسلامي بوده ايم.
وي با اشاره به اينكه انقلاب فرانسه يكي از انقلاب هايي است در تاريخ معاصر بوقوع پيوست افزود: اين انقلاب بر پايه ليبراليسم، آزادي فردي به اصالت انسان پايه گذاري شد. نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران افزود: دستاورد انقلاب فرانسه اصالت انسان به جاي خدا و به عبارتي انسان خدايي بود.
وي به وقوع انقلاب اكتبر شوروي در سال 1917 اشاره و با بيان اين مطلب كه اين انقلاب با تكيه بر مادي گرايي يعني جايگزيني ماده به جاي ذات باري تعالي رخ داد، گفت: در چنين شرايطي انقلاب اسلامي نقطه عطفي در انقلاب هاي جهان به شمار مي آيد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران با تكيه بر جهان بيني توحيدي و خدا محوري به وقوع پيوست تصريح كرد: انقلاب اسلامي جريان بالنده توحيد را در خاورميانه عهده دار شد. وي خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي به عنوان كانون بيداري اسلامي پا به عرصه وجود گذاشت و بسيار طبيعي است كه جبهه ليبراليسم و كمونيسم در برابر اين انقلاب ايستادگي كرده و با تمام توان به مقابله با آن بپردازد. وي بيان سير حركت نقشه دشمنان در برابر انقلاب اسلامي را از ويژگي هاي نمايشگاه بصيرت سياسي دانست و گفت: به نمايش گذاشتن تهديدات سخت و تهديدات نرم از نكات حائز اهميت اين نمايشگاه است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي دومين بعد اين نمايشگاه را هشدار و اخطار به جبهه حق عنوان كرد و افزود: با برپايي چنين نمايشگاه هايي جبهه حق نيز متوجه مي شود دشمن كجاست چه مي كند و با چه ابزار سلاح و شعاري عليه انقلاب بر پا خواسته است.
وي با اشاره به اينكه زماني تهديدات دشمن تهديدات سخت بود كه سازكار خاص خود را در پي داشت، گفت: در شرايط امروز كه دشمن جنگ نرم خود را عليه ما آغاز كرده مقابله با آن نيز سازكار خاص خود را دارد كه در اين نمايشگاه توطئه هاي نرم دشمن نيز به خوبي به نمايش درآمده است.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران بعد ديگر نمايشگاه را شناخت دست اندركاران وزارت دفاع از توطئه هاي دشمنان برشمرد و خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه نشان داد دوستان و همكاران ما در وزارت دفاع سير حركت دشمن را خوب علامت گذاري كرده و اقدامات خوبي را جهت به معرض نمايش گذاشتن آن انجام داده اند. وي به محصولات مكتوب در نمايشگاه اشاره و عنوان كرد: اين نمايشگاه نقش بسيار زيادي براي مخاطبان دارد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي افزود: اين نمايشگاه مي تواند منبع خوبي براي محققاني كه مي خواهند در اين زمينه فعاليت كنند، باشد. وي بيشترين ثمره برپايي نمايشگاه بصيرت سياسي را لبيك گويي به ندا، فرمان و منويات مقام معظم رهبري دانست و افزود: همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند هرفرد در حد توان و وظيفه خود به نحو احسن بايد در زمينه روشنگري نسبت به توطئه هاي دشمنان اقدام كند.

 



ادعاي هادي غفاري و توضيح كيهان

هادي غفاري در مصاحبه با روزنامه اعتماد بدون توضيح در مورد نقش خود در انباشت غيرقانوني و مشكوك سلاح، به دروغ پردازي عليه كيهان پرداخت.
غفاري كه در واكنش اوليه(گفت وگو با خبرگزاري فارس)، كشف ده ها قبضه اسلحه در مسجد الهادي را به خادم مسجد منتسب كرده بود، در گفت وگو با كيهان مدعي شد سلاح كشف شده متعلق به پايگاه مقاومت بسيج مسجد است!
اين ادعا در حالي است كه اولا فعاليت بسيج در مسجد الهادي از 17 سال قبل تعطيل شده و ثانيا نوع سلاح هاي مكشوفه(نارنجك، يوزي و...) گوياي كذب اين ادعا بود و ثالثا اين كه آقاي غفاري در مصاحبه روز قبل خود ادعا كرده بود محل كشف سلاح ها به خادم مسجد و از طريق او به شخص ديگري اجاره داده شده است! كيهان، تناقض گويي آقاي هادي غفاري را به اطلاع وي رساند و از او خواست، اصل ماجرا را به عنوان جوابيه بازگو كند كه ايشان هيچ جوابيه اي نفرستاد.
گفتني است پس از كشف اين تسليحات، آخرين مسئول بسيج مسجد احضار شده و وي در توضيحات خود گفته است كه تمام تجهيزات نظامي همان زمان(17 سال قبل) تحويل سپاه داده شده و قبض تحويل را نيز ارائه كرده بود.
و اما، آقاي غفاري در مصاحبه اي بازداشت خود را كلا تكذيب كرده و به كيهان و ساير رسانه ها به دليل انتشار اين خبر اعتراض كرده بود. در حالي كه پيگيري ها نشان داده است، وي براي اداي توضيحات بازداشت شده و سپس آزاد مي شود و قرار بود آقاي غفاري حتي بدون اين توضيح نيز جوابيه اي بفرستد كه نفرستاد و البته كيهان، ادعاي ايشان درباره عدم بازداشت خود را بدون كنكاش مي پذيرد و خود را موظف به توضيح در اين باره مي داند.

 



نمايندگي ايران در سازمان ملل اعلام كرد ارسال 2 محموله بزرگ كمك هاي ايران به زلزله زدگان هائيتي

دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در مقر سازمان ملل در نيويورك با اشاره به 2 محموله كمك هاي ايران براي زلزله زدگان هائيتي اعلام كرد كه محموله كمك هاي ديگري به زودي به اين كشور ارسال خواهد شد.
دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك روز شنبه با انتشار بيانيه اي مطبوعاتي، بار ديگر ضمن ابراز همدردي با مردم زلزله زده هائيتي، كمك هاي بشردوستانه كشورمان به مردم هائيتي را به اطلاع دفاتر خبرگزاري ها و خبرنگاران خارجي مستقر در سازمان ملل رساند.
اين نمايندگي با اعلام اينكه تاكنون 2 محموله بزرگ كمك هاي ضروري مورد نياز زلزله زدگان هائيتي به اين كشور ارسال شده، تاكيد كرد كه دو گروه از پزشكان و جراحان برجسته از جمهوري اسلامي ايران ضمن عزيمت به هائيتي به مداواي آسيب ديدگان زلزله اخير شتافته و مورد استقبال مردم مصيبت زده هائيتي قرار گرفته اند.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه دولت جمهوري اسلامي ايران شماره حساب بانكي را نيز براي جمع آوري كمك هاي نقدي شهروندان ايراني در نظر گرفته است، اعلام شده كه محموله كمك هاي ديگري نيز به زودي به هائيتي ارسال خواهد شد.
نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد ازطرف ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران بار ديگر اين مصيبت بزرگ را به دولت و ملت هائيتي تسليت گفته و با آنان ابراز همدردي كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14