(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 بهمن 1388- شماره 19579
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صندلي هاي خالي! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
جيب بر (گفت و شنود)
در كنفرانس امنيتي مونيخ متكي: دخالت غرب در افغانستان افراط گرايي را گسترش مي دهد
مدير مسئول كيهان در همايش واكاوي نهضت روشنگري در عاشورا :
وحدت با ستون پنجم دشمن ، ايجاد تفرقه در صف ملت است
معاون پارلماني رئيس جمهور: خوشه بندي فعلا مبناي پرداخت يارانه نيست
ستون پنجم بودند با تابلوي ركن چهارم و جامعه مدني (خبر ويژه)
عقده گشايي مجري جشنواره فيلم فجر (خبر ويژه)
نامزد ناكام و شيطان بزرگ به نقاط مشتركي رسيده اند (خبر ويژه)
چيز شديم و تروريست ها سوارمان شدند! (خبر ويژه)
استراگيجي سازمان فتنه و زمينه سازي براي جرزني در 22 بهمن (خبر ويژه)



صندلي هاي خالي! (يادداشت روز)

با سپري شدن هشت ماه از وقايع و حوادث تلخ پس از انتخابات امروز در شرايطي كه غبار فتنه فرو نشسته و بسياري از حقايق روشن شده است تمام نگاه ها و توجهات آحاد ملت به دستگاه قضايي است.
اگر از چندين ماه مانده به انتخابات با رصد كردن فضاي سياسي كشور مي شد براساس شواهد و قرائن غيرقابل انكار اين احتمال را داد كه جرياني در زمين بازي دشمنان بيروني با تشكيك و خدشه در سلامت انتخابات در پي تضعيف ساختار حكومتي نظام است و فارغ از نتيجه انتخابات اهداف ديگري را دنبال مي كند كه خروجي آن ارمغاني جز اغتشاش و آشوب و بلوا و ناامني اجتماعي نخواهد داشت؛ اكنون بر مبناي ادله قضايي و محكمه پسند اين مسئله به اثبات رسيده و جاي هيچ شك و شبهه اي را باقي نگذاشته است. به طوري كه كساني كه با ژست روشنفكري يا تحليل ساده لوحانه از همان ايام آغاز فتنه سعي داشتند با نفي بحث «براندازي نرم» صورت مسئله را به درگيري ميان دو جناح سياسي يا درگيري ميان كانديداهاي شكست خورده با كانديداي پيروز در انتخابات محدود و محصور نمايند؛ اينك با توجه به اعترافات و اقارير متهمان و كيفرخواست هاي صادره كه به وضوح دلالت بر نقش محرز بيگانگان و گروهك هاي ضد انقلاب و دشمنان تابلودار نظام دارد قادر نيستند عمق مسئله را ناديده بگيرند.
در اين ميان دستگاه قضايي بر مبناي وظايف قانوني خود و با برگزاري جلسات دادگاه به صورت پي درپي و منظم، محاكمه و مجازات آشوبگران و فتنه گران را در دستور كار خود قرار داده است؛ برخي از پرونده هاي اغتشاشگران پس از صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شده است، برخي ديگر از پرونده ها با صدور احكام بدوي در مرحله تجديدنظر و در آستانه رسيدن به مرحله قطعيت حكم قرار دارند. و حتي در اين ميان حكم دو تن از كساني كه به محاربه محكوم شده بودند به مرحله اجرا درآمد.
برگزاري جلسات دادگاه در ارتباط با حوادث روز عاشورا به صورت علني و اعتراف متهمان به جاسوسي براي بيگانگان، ارتباط محفلي با گروهك منافقين و اجابت درخواست هاي اين گروهك تروريستي و غيرقانوني، ارتباط مستقيم با مقر بهاييان در اسرائيل و دستور از بيت العدل براي ايجاد ناامني در جامعه، نصب تراكت هاي تبليغاتي عليه نظام، شعارنويسي، تخريب و به آتش كشيدن اموال اشخاص حقيقي و حقوقي با هدف ايجاد نارضايتي در بين مردم و كسبه به صورت سازمان يافته، ارسال فيلم هاي درگيري و آشوب كه خود به وجود آورده بودند به سرپل هاي نفاق در خارج از كشور و همچنين اعتراف به آموزش ترور در مقر گروهك منافقين در عراق و برخي از كشورهاي اروپايي و بسياري از جرايم ديگر نشان مي دهد فتنه پس از انتخابات محصول ماهها طراحي و برنامه ريزي دشمنان بيروني نظام بوده كه بوسيله گمارده هاي داخلي آنها و برخي از سياسيون غافل يا انقلابيون برگشته از اصول و آرمان ها عملياتي شده است.
از همين روي؛ توده هاي چند ده ميليوني مردم كه در 9 دي با حضور حماسي خود خواستار تعقيب، محاكمه و مجازات فتنه گران و سران اصلي آنها شده بودند كماكان انتظار دارند دستگاه قضا مسببان و طراحان اصلي فتنه پس از انتخابات را به پاي ميز محاكمه و مجازات بكشاند.
طي ماههاي اخير دستگاه هاي اطلاعاتي و انتظامي و قوه قضاييه اقدامات شايسته اي براي ريشه كني فتنه انجام دادند.
بنابر اعلام فرمانده محترم نيروي انتظامي 70 درصد از اغتشاشگران روز عاشورا با همكاري مردم و تلاش دستگاه هاي اطلاعاتي شناسايي و دستگير شده اند.
از سوي ديگر؛ دستگاه قضا با برگزاري جلسات دادگاه در ارتباط با حوادث پس از انتخابات - و از جمله حوادث روز عاشورا - تلاش دارد با سرعت، دقت و عدالت و رعايت فرآيند دادرسي رسيدگي به اتهامات عاملان اغتشاشات و آشوب ها را به سرمنزل مقصود برساند و در همين راستا مقامات ارشد قضايي بارها و به كرات طي ماههاي اخير بر عدم مماشات و مسامحه در ارتباط با فتنه گران و مجرماني كه امنيت اجتماعي را به حاشيه رانده اند تاكيد نموده اند و تصريح دارند كه هيچ مجرمي در حاشيه امن قرار نخواهد گرفت و همه اشخاص در برابر قانون مساوي هستند.
خب، برگزاري اين جلسات دادگاه و سخنان موكد مقام هاي ارشد قضايي مبني بر اينكه در برابر فتنه گران و متجاوزان كوتاه نخواهند آمد در جاي خود ستودني است.
همچنانكه اقدام اخير دستگاه قضايي در ارجاع پرونده هاي اتهامي فرزندان برخي از مسئولان به دادسرا براي رسيدگي قضايي كه در ارتباط با حوادث پس از انتخابات و شعله ور شدن فتنه شائبه هاي زيادي درباره آنها وجود داشت را بايد به فال نيك گرفت و آن را قرينه روشني براي عزم جدي دستگاه قضا دانست كه به هيچ عنوان رسيدگي به اتهامات منتسبان به خواص را كنار نگذاشته است.
اما آنچه مورد انتظار مردم است و در خلال مجازات آشوبگران و فتنه گران تاكنون به ثمر ننشسته است محاكمه و مجازات كساني است كه پشت صحنه اغتشاشات و آشوب ها را رهبري و هدايت مي كردند.
نكته اي كه در اقارير و اعترافات متهمان اغتشاشات اخير مي توان به وضوح مشاهده كرد اين است كه آنها از عوامل ميداني بوده اند - و البته اين خود يك خطاي بزرگ و نابخشودني است - و جالب اينجاست كه اعترافات آنها در يك نقطه مشترك با هم تلاقي دارد كه نشان مي دهد براساس پاره اي القائات و تحريكات، فريب فضاي موجود را خورده و مرتكب اين جرايم شده اند و شكل گرفتن اين سوال در اذهان عمومي بديهي است كه چرا بايد صندلي متهمان اصلي در دادگاه خالي باشد؟!
به اين اظهارات توجه كنيد:
1- « من قبول دارم كه در روز عاشورا به ارزش هاي ملت ايران بي احترامي كرده ام و پا را از گليم خود دراز و از خط قرمزهاي نظام عبور كرده ام اما كساني كه بيانيه ها را مي نوشتند و البته كه خوش مي نوشتند و بيانيه آنها ما را سر شوق مي آورد چرا نبايد در دادگاه حاضر و پاسخگو باشند.»
2- « بنده در ستاد نسيم 88 موسوي فعاليت داشتم كه اين فعاليت هم شامل جمع آوري امضا و شركت در مراسمات بود ولي در كل بمباران هاي خبري مرا با خود برد ... از طرفي اين چنين به ما تلقين مي شد كه صداوسيما دروغ مي گويد ... هيچ كدام از دوستان من هم نمي دانستند كه آيا در انتخابات تقلب شده يا نه، لذا به كساني اعتماد كرديم كه امروز آنها پشت ما را خالي كرده و ما اينجا در دادگاه هستيم.»
3- «آقاي قاضي، در همه جاي دنيا رسم بر اين است كه صندوق هاي راي نتيجه انتخابات را مشخص مي كند اما برخي كانديداها به اين صندوق ها اعتماد نكردند تا ما نيز به فضاي جامعه بدبين شويم.»
اين سه نمونه، اظهارات و اعترافات سه تن از متهمان پرونده اغتشاشات روز عاشورا است كه نشان مي دهد علاوه بر عوامل ميداني اغتشاشات و آشوب هاي اخير، مسببان و كساني كه بستر اين فتنه ها را فراهم و آماده نمودند نيز بايد پاي ميز محاكمه و مجازات كشانده شوند.
دستگاه قضايي اينك كه بسياري از حقايق براي افكار عمومي روشن شده است و سران فتنه در نزد مردم مطرود و محكوم شده اند ديگر نبايد به مسببان اين حوادث اجازه جولان بدهد، آقايي كه كماكان بر اقدامات پر اشتباه و خائنانه خود - با عبور از غفلت - اصرار دارد و در ايام دهه فجر و در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب، نظام را به استبدادي بودن!، صداوسيما را به ترويج دروغ!، قوه قضاييه را به بي عدالتي و آلت دست نهادهاي امنيتي!، و بسيج و نيروهاي انتظامي را به خشونت و سركوبگري متهم مي كند و عامل اصلي بسياري از خيانت ها و جنايت ها بوده است، به كدام مجوز و بر چه مبنايي نبايد به قانون تن بدهد و به مجازات اعمالش برسد؟ مگر نه اينكه همه افراد در برابر قانون مساوي هستند.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

¤ از اخبار رسيده بدست مي آيد كه سران فتنه خيالشان از اينكه بازداشت و محاكمه بشوند راحت شده و از هم اكنون به موضوع شركت در انتخابات شوراي شهر و مجلس و... فكر مي كنند. البته وقتي دستگاه قضايي ما تا اين حد اهل مماشات باشد بايد هم چنين اتفاقي بيفتد.
يك هموطن از شهر زنجان
¤ با اظهارات و پشتيباني هايي كه از فتنه هاي روز عاشورا توسط سران فتنه ابراز شده است ديگر جاي هيچگونه ترديدي وجود ندارد كه اين افراد با استكبار جهاني همدست هستند و در يك كلمه ضدانقلاب و ضدملت و ضدنظام جمهوري اسلامي محسوب مي شوند و لازم است با آن ها برخورد قاطع صورت گيرد.
عزيزي - ايلام
¤ از نيروي انتظامي تقاضا دارم در روز 22بهمن كه انبوه مردم به سمت ميدان آزادي در حركتند امنيت خيابانهاي ديگر مخصوصاً خيابانهاي حافظ و جمهوري را تامين كنند تا دوباره شاهد هنجارشكني هاي 300-400 نفر نباشيم و از رئيس قوه قضائيه نيز درخواست دارم به جاي اينكه در سخنراني ها حركت فتنه اخير را محكوم كنند سردسته هاي فتنه را در دادگاه محكوم كنند.
محمد بحراني
¤ هر روز سري به سايت هاي ضدانقلاب مي زنم. متوجه شده ام كه همه آنها بدون استثناء از افشاگريهاي آقاي شريعتمداري و توانمندي و تأثير قلم ايشان وحشت دارند. مي خواستم از ايستادگي اين برادر انقلابي روي مواضع انقلاب و دلهره انداختن در دل ضدانقلاب توسط ايشان و كيهان تشكر بكنم و دست مريزاد بگويم.
يك شهروند تهراني
¤ تمامي جهش هاي علمي كه تاكنون داشته ايم بويژه رونمايي اخير از 4 پروژه بسيار مهم فضايي كه حتي آمريكا و اسرائيل را به خشم آورده است، همه و همه مديون خون شهدا است. اجازه نخواهيم داد در اين ايام مبارك كه سي و يكمين سال پيروزي انقلاب را جشن گرفته ايم عناصر داخلي دشمن، شيريني اين روزها را به كام ملت تلخ كنند.
عبادي
¤ در خبرها از زبان وزير محترم خارجه خواندم كه ايشان تنها مبادله همزمان سوخت هسته اي را در داخل كشور قابل بررسي مي دانند. مي خواستم به ايشان پيشنهاد كنم سوختي را كه از طرف مقابل دريافت كردند آزمايش كنند و بعد از اطمينان از قلابي نبودن آن، سوخت خودمان را تحويل دهند. چون آمريكا بعد از شكست هاي پي درپي در مقابل اين دولت مقتدر به فكر دزدي از ملت ايران افتاده است.
علي زرگرآزاد
¤ در رابطه با خوشه بندي يارانه ها مي خواستم از مسئولين بپرسيد چرا من كه كارمند بخش خصوصي هستم و حقوق من زير پانصد هزار تومان است و ماشين ندارم و همسرم خانه دار است دو تا فرزند دارم كه يكي تالاسمي دارد و خانه ام تا 25 سال در رهن شركتي كه كار مي كنم و وام مسكن گرفته ام مي باشد بايد خوشه 3 باشم ولي همكارم كه حقوقش يك ميليون تومان است ، ماشين دارد و حتي يك دستگاه تريلر دارد و زمين دارد و ساير درآمدش ماهي سه ميليون تومان است خوشه 2 شده! پس عدالت كجاست؟
طالبي
¤ بنده كدرهگيري ام را جهت اصلاح و اعتراض نسبت به خوشه بندي ام را گم كرده ام از مسئولين ومتوليان خوشه بندي ها تقاضا مي كنم نحوه اصلاح و اعتراضم را بدون كد رهگيري اعلام نمايند تا بتوانم وارد سايت شوم. مستأجرم و ماهانه 200 هزار تومان بابت اجاره پرداخت مي كنم ولي در خوشه 3 قرار گرفته ام.
ابراهيمي
¤ شركت سايپا در سال 87 با دريافت مبلغ 5ميليون تومان از هر متقاضي اقدام به پيش فروش خودرو مينياتور كرد طبق قرارداد مي بايستي در نيمه دوم امسال نسبت به تحويل اين خودروها اقدام مي شد ولي خيلي راحت صحبت از جايگزيني آن با اتومبيل پرايد مي كنند اگر هم خواسته باشيم پول خود را پس بگيريم 12درصد سود بيشتر نمي دهند. عرض بنده اين است كه چرا دست شركت هاي توليدكننده خودرو را باز گذاشته اند كه به هر سليقه دلخواه با مشتريان خود برخورد كنند و هيچ تعهدي را نيز نپذيرند و خسارتي هم نپردازند.
يك شهروند
¤ رشته حقوق قضايي در مقطع كارداني در دانشگاه جامع علمي كاربردي شهرستان شبستر در سال 1386داير شده است و با همت مسئولان محترم اين دانشگاه مراحل ارتقاء اين رشته به كارشناسي ناپيوسته حقوق ثبتي طي شده است اما متاسفانه باخبر شديم كه وزارت علوم آن را حذف كرده است از مسئولان اين وزارتخانه تقاضا مي كنيم كه نسبت به اين موضوع بررسي مجدد كرده و دانشجويان اين رشته را از نگراني درآورند.
يك دانشجو
¤ در تاريخ 2/10/88 اقدام به خريد نقد و فوري يك دستگاه خودروي تك سوز روآ نمودم مقرر شد مدت 20 روز كليه مدارك و پلاك اتومبيل تحويل گردد. اما علي رغم گذشت يك ماه و نيم هنوز پلاك خودرو صادر نشده است. در تمام پيگيري ها و مراجعات در اين مورد نتيجه نگرفته ام. چرا خودرويي را كه پلاك نمي شود به مشتري مي فروشند و بدتر اينكه از طريق رسانه هاي گروهي تبليغ نيز مي كنند و جوابگو هم نيستند.
حضرتي
¤ تعدادي از ايرانيان در زندان هاي عراق به سر مي برند و چندين سال است كه هيچ خبري از آنان نيست چه بسا بعضي از اين زندانيان فوت كرده باشند. چرا دولت در مورد روشن شدن تكليف اين عده و آزاد شدنشان اقدام موثري نمي كند. حداقل در اين مورد اطلاع رساني بكنند.
فاتحي
¤ دو سال قبل مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد كه كارفرمايان نيز مي توانند به اندازه حق بيمه اي كه براي كارگران خود مي پردازند براي بيمه كردن خود پول بپردازند و بيمه بشوند. ولي اكنون كه مراجعه كرده ايم حق بيمه ما كارفرمايان را دوبرابر حق بيمه كارگر يعني 100 هزار تومان دريافت مي كنند. چرا مصوبه مجلس زير پا گذاشته مي شود و هر سازماني به سليقه شخصي خود عمل مي كند.
مولايي از اروميه
¤ از مسئولين خواهش مي كنم كه ماموري را به منطقه افسريه اعزام كنند تا پروژه غيركارشناسي بي آرتي افسريه را بررسي كند كه چقدر آلودگي صوتي و آلودگي زيست محيطي و همينطور مصرف سوخت را افزايش داده است.
يكي از اهالي
¤ توزيع موادمخدر در قلعه حسن خان تهران بيداد مي كند. بنده بارها به شماره تلفن 197 هم زنگ زده ام اما هنوز ترتيب اثري داده نشده است.
يكي از اهالي
¤ نيروي انتظامي و قوه قضائيه با شركت هاي هرمي برخورد قاطعانه تري بنمايند. ريشه اين مفسدان اقتصادي كه بلاي جان و اقتصاد مردم شده اند بايد خشكانده شود.
بهرامي
¤ تمام كارهاي پليس راه شهرستان بجستان از توابع خراسان رضوي در داخل يك كانكس كوچك در كنار جاده انجام مي گيرد در نتيجه هر روز صف طولاني از خودروهاي سنگين در اين جاده تشكيل مي شود. چرا براي احداث ساختمان پليس راه در اين جاده ترانزيتي اقدام عاجل نمي شود؟
راننده يك كاميون از بجستان
¤ دو مورد از لامپ هاي روشنايي كوچه خميني خواه منشعب از خيابان 17 شهريور جنوبي سوخته و كوچه فاقد روشنايي است. با تلفن 121 تماس گرفتم ترتيب اثر ندادند. از مسئولين امر تقاضا داريم رسيدگي بكنند.
مظفري

 



جيب بر (گفت و شنود)

گفت: گروهي موسوم به «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات» بيانيه اي صادر كرده و از آشوبگران خواسته است با نوار سبز در راهپيمايي 22 بهمن شركت كنند.
گفتم: ولي چند گروه مدعي اصلاحات كه نامشان در اين بيانيه آمده است، امضاي بيانيه را انكار كرده و اعلام كرده اند اين بيانيه مشكوك است.
گفت: چرا مشكوك است؟!
گفتم: دو تن از اعضاي اصلي يك حزب اصلاحات ادعا كرده اند اين بيانيه را وزارت اطلاعات تهيه كرده و قصد دارد از اين طريق آشوبگران را شناسايي و دستگير كند!
گفت: به حق چيزهاي نشنيده!
گفتم: يكي از همين دو نفر گفته است شايد هدف اين بيانيه آن است كه مردم با شناسايي اهانت كنندگان به امام حسين(ع)، حساب آنها را كف دستشان بگذارند.
گفت: ولي شواهد و قرائن نشان مي دهد كه اين بيانيه در لندن تهيه شده و به نام «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات» منتشر شده است.
گفتم: خب چه عيبي داره! چون لندن مركز فرماندهي سران فتنه است... مي گويند قاضي از يك جيب بر پرسيد؛ خجالت نكشيدي كه دستت را توي جيب اين آقا كردي؟ جيب بر گفت؛ فكر كردم جيب خودم است! قاضي پرسيد؛ پس چرا پول هايش را برداشتي؟! و جيب بر با عصبانيت جواب داد؛ يعني مي فرماييد اختيار جيب خودم را هم ندارم!

 



در كنفرانس امنيتي مونيخ متكي: دخالت غرب در افغانستان افراط گرايي را گسترش مي دهد

وزير امورخارجه كشورمان هشدار داد كه به دليل دخالت غرب در افغانستان افراط گرايي به هند، آسياي مركزي و كشورهاي عربي نيز كشانده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آلمان «منوچهر متكي» در كنفرانس امنيتي مونيخ با اشاره به دخالت غرب در افغانستان تصريح كرد: افراط گرايي مرتبط با طالبان در افغانستان به دليل دخالت غرب در اين كشور در حال رشد است و اين افراط گرايي به هند، آسياي مركزي و كشورهاي عربي نيز كشيده خواهد شد.
وي هشدار داد: سياست هايي كه در سال هاي اخير در بخش امنيت، مبارزه با افراط گرايي و قاچاق موادمخدر تحميل شده است همگي مغلوب شده و شكست خورده است. افراط گرايي مرتبط با طالبان مي تواند به دوشاخه منطقه اي تقسيم شود: يكي از شاخه هاي آن مي تواند به كشورهاي عرب و شاخه ديگر به هندوستان و آسياي مركزي كشيده شود.
بحث هاي مبادله سوخت
وزير امورخارجه كشورمان در ادامه سخنان خود پيرامون برنامه هسته اي كشورمان با بيان اينكه مردم ايران چيز زيادي نمي خواهد و تنها به دنبال حق خود است، يادآور شد: گفت وگوهاي زيادي در سالهاي گذشته انجام شده و گام هاي بلندي برداشته ايم.
وي افزود: آژانس در طول شش سال گذشته بازرسي هاي گسترده اي از فعاليت هاي هسته اي ايران انجام داده است و ما به همه سوالات آژانس پاسخ داده ايم كه در هر مورد تاييديه مكتوب آژانس را نيز دريافت كرده ايم.
وزير امور خارجه با بيان اينكه اكنون بحث راكتور تهران و نياز آن به سوخت مطرح است، گفت: اين راكتور كه حدود 50 سال پيش ساخته شده است، داروهاي مورد نياز بيماران خاص را تامين مي كند.
وي اظهار داشت: بعد از انقلاب سوخت آن از منابع ديگري تامين مي شد ولي در يك سال آينده اين راكتور نياز به سوخت جديد دارد كه سه راه توليد سوخت 20 درصد، خريد از كشورهاي ديگر و مبادله سوخت براي تامين سوخت آن در پيش است.
وي ادامه داد: پيشنهاد مبادله سوخت با تبليغات و حركت هاي خاصي مواجه شد و سوالاتي پيرامون اين مسئله مطرح شد.
متكي افزود: در دو يا سه ماه گذشته اين موضوع مورد بررسي طرف ها بود و ما نهايتا اعلام كرديم كه آماده عملياتي كردن اين پيشنهاد هستيم و سه روز قبل فرمول تبادل سوخت و معاوضه سوخت 5/3 درصد با سوخت 20 درصد مطرح شد، اين در حالي است كه تامين اين سوخت براي اعضاي آژانس بايد انجام شود.
وي با بيان اينكه در اين تبادل سه مولفه زمان، مكان و ميزان سوخت مطرح است، يادآور شد: ما چارچوب ها را بيان كرديم و با طرف هاي مختلف مستقيم و يا غيرمستقيم در گفت وگو هستيم. فكر مي كنم كه طرفين اراده سياسي خود را براي انجام اين تبادل به اثبات رساندند.
وي گفت: با گروه وين دو دور مذاكره كرديم و ايران هم جديت خود را براي تبادل در بالاترين سطح اعلام كرده است. با توجه به گفت وگوهاي انجام شده و نزديكي نظرات تصور مي كنم كه زمينه انجام اين تبادل در آينده نه چندان دور فراهم شده است و ما به يك توافق مبنايي نزديك مي شويم.
چهل وششمين كنفرانس امنيتي مونيخ از شنبه به مدت سه روز با محورهاي كاهش تسليحات هسته اي، تقويت ان پي تي، افغانستان،امنيت انرژي، مناقشه خاورميانه و ساختار امنيتي اروپا در اين شهر برگزار مي شود.
«منوچهر متكي» كه عصر جمعه براي شركت در اين كنفرانس وارد شهر مونيخ شده است با وزراي امور خارجه تركيه، آلمان و روسيه ديدار كرد.

 



مدير مسئول كيهان در همايش واكاوي نهضت روشنگري در عاشورا :
وحدت با ستون پنجم دشمن ، ايجاد تفرقه در صف ملت است

يكي از بارزترين نشانه هاي «ستون پنجم» آن است كه هرگز با دشمن مرزبندي نمي كند و در حالي كه زبان دشمنان را به كام گرفته و اهداف رسماً اعلام شده آنان را دنبال مي كند، از وفاداري به نظام دم مي زند!
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان كه پيش از ظهر ديروز در همايش «واكاواي نهضت روشنگري در عاشورا» كه از سوي نيروي مقاومت بسيج برگزار شده بود سخن مي گفت؛ تقابل انقلاب اسلامي با نظام سلطه جهاني را برخاسته از ماهيت طرفين درگير دانسته و توضيح داد كه اسلام ناب محمدي(ص) بر عدالت خواهي و ظلم ستيزي تكيه دارد و از اين زاويه به طور طبيعي با نظام سلطه جهاني كه زورگو و غارتگر است در تقابل بوده و هست وي پايان اين تقابل را فقط هنگامي دانست كه يكي از دو طرف درگير تغيير ماهيت بدهند و تصريح كرد؛ مادام كه آمريكا از خوي سلطه گري دست نكشيده و به قول حضرت امام(ره) از خر شيطان پايين نيامده است و جمهوري اسلامي ايران نيز بر اسلام ناب محمدي(ص) تكيه دارد اين تقابل و درگيري وجود خواهد داشت هر چند ميدان درگيري تغيير كند. وي افزود؛ بنابراين، سخن از آشتي و مذاكره و رابطه با آمريكا، اگر ساده لوحانه نباشد، ناشي از آلودگي يا وابستگي است. وي با اشاره به كساني كه بعد از ناكامي فتنه اخير از «وحدت ملي» و «آشتي» دم مي زنند گفت: «وحدت» و «آشتي» همواره پسنديده تر از «تفرقه» و دشمني است، اما وحدت و آشتي با ستون پنجم دشمن به مفهوم ايجاد تفرقه در صف ملت و فرصت دادن به دشمن براي توطئه هاي ديگر است، توده هاي مردم كه با يكديگر وحدت دارند و حماسه 9 دي نشانه آن است. مدير مسئول كيهان گفت: مگر قرار است با آمريكا و اسرائيل وحدت داشته باشيم كه بعضي ها نسخه وحدت و آشتي با ستون پنجم آمريكا و اسرائيل را توصيه مي كنند؟!
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح تفاوت بنيادين ميان رهبري كاريزماتيك و رهبري الهي گفت: دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنها بر اين توهم بودند كه رهبري حضرت امام(ره) از نوع رهبري كاريزماتيك و برخاسته از جاذبه هاي شخص امام(ره) است و با اين توهم مي پنداشتند بعد از رحلت ايشان، نظام جمهوري اسلامي ايران كه او بنا نهاده است نيز فرو مي پاشد، غافل از آن كه در رهبري الهي، برخلاف رهبري كاريزماتيك، خط جاذبه اي كه از مردم برخاسته است در رهبر متوقف نمي شود، بلكه رهبر الهي مردم را به خدا مي خواند و نه خود. بنابراين با رحلت او بنياني كه بنا نهاده فرو نمي پاشد. مانند رسول خدا(ص) كه مي رود، اما رسالتش مي ماند.
مدير مسئول كيهان افزود؛ برخي از خواص آلوده كه در فتنه اخير دست داشته اند، به صراحت يا به تلويح اعلام كرده بودند كه از ابتدا نيز، خط امام(ره) را باور نداشته اند اين عده بعد از رحلت حضرت امام(ره) به طور غير مستقيم و سپس مستقيماً با سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه براي مقابله با نظام اسلامي و مخصوصاً عليه اصل ولايت فقيه همكاري كردند كه اسناد غيرقابل انكار آن موجود است.
مديرمسئول كيهان در ادامه گفت: تمامي اسناد موجود حكايت از آن دارد كه سران فتنه در نقش ستون پنجم دشمن وارد معركه شده بودند و افزود، علاوه بر اسنادي كه ترديدي در ماموريت آنها باقي نمي گذارد بايد دانست كه وقتي دشمن با هزار زبان اهداف خود عليه نظام را اعلام مي كند، جرياني كه زبان دشمن را به كام گرفته و همان اهداف را دنبال مي كند يا غافل است و يا مامور دشمن، مخصوصاً اگر شواهد و اسنادي نيز بر اين وابستگي دلالت داشته باشد كه دارد.
شريعتمداري در بخشي از سخنان خود گفت: مشركان هم به «الله» اعتقاد داشتند و به قول قرآن «اگر از آنها بپرسي چه كسي زمين و آسمان را خلق كرده است خواهند گفت الله» اما حاضر نبودند با دشمنان خدا مرزبندي كنند و دست از عبادت بت ها بردارند. وي گفت: به قول شهيد مطهري بت هاي امروز، پيكره هاي تراشيده از سنگ و چوب نيستند. بت هاي امروز، آمريكا و اسرائيل و انگليس هستند.
شريعتمداري گفت؛ خط نفاق جديد نيز به همان ترفند مشركان صدراسلام متوسل شده است. آنها از اعتقاد به خط امام(ره) دم مي زنند ولي هرگز حاضر به مرزبندي با دشمنان امام(ره) يعني آمريكا، اسرائيل، منافقين، سلطنت طلب ها، بهايي ها و... نيستند، و حتي حاضر نيستند عليه اهانت كنندگان به ساحت امام حسين(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) موضع گيري كنند. چرا؟! چون ستون پنجم دشمن هرگز با دشمن مرزبندي نمي كند. ستون پنجم، نقطه اتصال همه دشمنان نظام است، بنابراين اگر با آنها مرزبندي كند، اين نقطه اتصال را از بين برده است.
وي به انكار وجود مبارك حضرت صاحب الزمان(عج) از سوي اكبر گنجي اشاره كرده و گفت؛ او بسيار حقيرتر از آن است كه چنين سخناني بر زبان آورد. اظهارات وي برنامه اي از قبل ديكته شده است. آيا نمي بينيد كه سران فتنه حاضر به محكوم كردن او نيستند؟! وي گفت؛ اكبر گنجي به جرم آن كه در اوايل دهه هفتاد در پوشش اعتراض عليه بدحجابي به پيشاني يك دختر بدحجاب پونز زده بود تا اين اقدام ناجوانمردانه را به حساب نظام بگذارد، از جمع نيروهاي بسيجي طرد شده بود و يا آن ديگري كه امروزه دم از آزادي و عدم خشونت مي زند و از محافل آمريكايي جايزه انسان دوستي مي گيرد، به صورت مادر خويش سيلي زده بود و به همين جرم از سپاه اخراج شده بود.
مديرمسئول كيهان خطاب به سران فتنه گفت؛ آيا مي توانيد در جريان فتنه اخير خود فقط به يك نمونه اشاره كنيد كه در آن از فرمول ديكته شده رابرت هلوي و جين شارپ تبعيت نكرده باشيد؟ و آيا مي توانيد دريافت كمك هاي مالي از آمريكا و دلارهاي نفتي از ملك عبدالله را انكار كنيد؟
شريعتمداري با اشاره به نمونه هاي ديگري از سوابق دست اندركاران فتنه اخير به اين آيه شريفه استناد كرد كه «سرانجام كساني كه دست به اعمال سوء و پلشت مي زنند آن است كه آيات خدا را انكار مي كنند.»

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: خوشه بندي فعلا مبناي پرداخت يارانه نيست

معاون پارلماني رئيس جمهوري از اصلاح و پالايش خوشه بندي هاي اقتصادي مردم خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني ديروز در جمع خبرنگاران كهگيلويه و بوير احمد تاكيد كرد: خوشه بندي ها فعلا مبناي پرداخت يارانه هاي نقدي نيست و نياز به اصلاح و پالايش دارند.
وي همچنين در خصوص اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: با اجراي اين طرح 20 هزار ميليارد تومان يعني حدود 20 درصد در منابع كشور صرفه جويي مي شود.
ميرتاج الديني با اشاره به مصرف بالاي سوخت دركشور تصريح كرد: از چهار ميليون و 200 هزار بشكه نفت توليدي در كشور روزانه يك ميليون و 600 هزار بشكه در داخل كشور مصرف مي شود و ميزان مصرف داخلي گاز نيز روزانه يك ميليون و 600 مترمكعب است. وي تاكيد كرد:با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها نزديك به 100 ميليارد دلار يارانه سوخت به صورت عادلانه بين اقشار مختلف مردم توزيع مي شود.

 



ستون پنجم بودند با تابلوي ركن چهارم و جامعه مدني (خبر ويژه)

مروري بر فهرست همكاران روزنامه هاي زنجيره اي كه يك دهه پيش تحت عنوان روزنامه نگار و فعال مدني در صحنه مطبوعات آفتابي شدند، نشان مي دهد آنها در واقع سربازان پايگاه هاي مطبوعاتي بيگانگان بوده اند و پس از ناكامي در ماموريت به كشورهاي مذكور پناهنده شده اند.
12 سال پيش در چنين روزهايي(16 بهمن 76) روزنامه زنجيره اي «جامعه» با تيتر «سلام بر جامعه» اعلام موجوديت كرد. محسن سازگارا مديرعامل اين روزنامه سابقه همكاري با گروهك تروريستي منافقين و برخي اعضاي سازمان مجاهدين(انقلاب) نظير بهزاد نبوي را در كارنامه خود داشت. او اكنون در خارج از كشور جزو سه كله پوك تبليغاتچي جريان براندازي به شمار مي رود. برخي از همكاران آن روزنامه نظير ابراهيم نبوي، مسعود بهنود و حسن صلح جو(همكار فعلي بي بي سي) نيز به سرنوشت مشابهي رسيده و در خدمت رسانه هاي رسمي آمريكا و انگليس درآمده اند.
پس از روزنامه جامعه، به تدريج روزنامه ها و نشريات زنجيره اي ديگري مانند توس، نشاط، عصر آزادگان، اخبار اقتصاد، اعتماد ملي، شرق، هم ميهن، شهروند امروز، كارگزاران، بنيان، ياس نو، نوروز، صبح امروز، آفتاب امروز، جامعه مدني، بهار، اعتماد و... پا به ميدان گذاشتند كه در پوشش ركن چهارم دموكراسي و نهاد مدني، نقش پايگاه مطبوعاتي دشمن را ايفا مي كردند. اكنون بسياري از همكاران اين رسانه ها با دريافت پناهندگي از كشورهايي نظير آمريكا، انگليس، آلمان، فرانسه، هلند و... در خدمت رسانه هاي علني ضد انقلاب قرار دارند؛ افرادي نظير: حسين باستاني، بابك داد، شهرام رفيع زاده، سراج ميردامادي، شادي صدر، مهرانگيز كار، روزبه ميرابراهيمي، جمشيد برزگر، فريبا داودي مهاجر، اميد معماريان، حنيف مزروعي، فرهمند علي پور، سعيد قاسمي نژاد، محمدجواد اكبرين، علي اصغر رمضان پور، حسين سربخشيان، فرشته قاضي، مهدي خلجي، آرش سيگارچي، محسن كديور، سامان رسول پور، محمد تهوري، نيما راشدان، رامين احمدي، آرش بهمني، آيدا فجر، اكبر- گاف، نفيسه زارع، نيك آهنگ كوثر، علي افشاري، اكبر عطري و... ده ها اسم ديگر كه هم اكنون به صداي آمريكا، راديو فردا، بي بي سي، راديو زمانه، روزنت، گويانيوز و... سرويس مي دهند. برخي از اين افراد غير از سرويس مطبوعاتي، سرويس اطلاعاتي و جاسوسي هم مي دهند و به عواملي براي جمع آوري اطلاعات از رابطين داخلي تبديل شده اند.
ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه بهاءالله مهاجراني وزير ارشاد دولت خاتمي زماني درباره روزنامه هاي جامعه و توس(اولين روزنامه هاي زنجيره اي) تصريح كرده بود آنها وابسته به گروهك هاي ضد انقلاب و سلطنت طلب هستند كه از بوستان آزادي سوءاستفاده مي كنند، دنبال بازتوليد پروژه براندازي به شيوه يلتسيني هستند. اما گذشت زمان ثابت كرد مهاجراني و پياده نظام پايگاه مطبوعاتي دشمن دستشان در يك كاسه است. مهاجراني هم اكنون در پناه اربابان انگليسي در لندن اقامت گزيده است.

 



عقده گشايي مجري جشنواره فيلم فجر (خبر ويژه)

عقده گشايي مجري مراسم اختتاميه جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر درباره مسائل سياسي، باعث تعجب برخي از اهالي فرهيخته سينما و مطبوعات شد.
«علي معلم» كه مديرمسئول يك ماهنامه زرد سينمايي است در بخشي از اجراي غيرحرفه اي خود با اشاره به برج ميلاد، طعنه زشتي به كارگزاران حكومتي زد.
در حالي كار اجراي اختتاميه به نامبرده سپرده شد كه دو روز پيش از آن، همسر وي، با لباس و دستبند سبز در مركز همايش هاي ميلاد حاضر شده بود.
«علي معلم» تا جايي به عقده گشايي روي آورده بود كه مجري يكي از ايستگاه هاي راديويي نيز، به انتخاب حساب شده شعر حافظ توسط وي، اعتراضي تلويحي كرد. نكته قابل توجه ديگر درباره رفتار مجري مراسم اختتاميه جشنواره فجر، نام بردن فيلم خودش در ميان برگزيدگان يكي از بخش ها بود كه معلوم شد فيلم ديگري برنده واقعي بوده است. و البته مسئول روابط عمومي جشنواره بعداً اعلام كرد، اين اشتباه به خاطر غلط تايپي صورت گرفته است!
ماهنامه سينمايي فرد مذكور، به دليل استفاده ابزاري از تصاوير زنان بازيگر، مدت ها در توقيف بود.

 



نامزد ناكام و شيطان بزرگ به نقاط مشتركي رسيده اند (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب مرتبط با لانه جاسوسي آمريكا گفت: آقاي ميرحسين موسوي و جوزف بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا به يك نقطه رسيده اند.
عليرضا نوري زاده در گفت وگو با صداي آمريكا با اشاره به مصاحبه اخير موسوي به بهانه سالگرد پيروزي انقلاب گفت: اظهارات اخير موسوي، دور شدن از نظام اسلامي را نمايان مي كند. او رژيم را متهم به ديكتاتوري و استبداد مذهبي مي كند. از سوي ديگر جو بايدن هم صريحاً گفته كه جمهوري اسلامي مشروعيت ندارد.
اين مهره مشترك سيا و موساد اضافه كرد: موسوي به تعدد و تكثر آرا در جنبش سبز اشاره كرده و بنابراين اصراري ندارد كه همه بايد در چارچوب قانون اساسي و جمهوري اسلامي باشند. جمله موسوي مهم است كه مي گويد قانون اساسي وحي منزل نيست و مي توان در آن دخل و تصرف كرد.
وي همچنين گفت: سخنان جوبايدن ترديدها درباره سياست آمريكا نسبت به مخالفان جمهوري اسلامي را برطرف كرد. آمريكا از مخالفان حمايت مي كند. به نوعي بايد گفت آقاي موسوي و جو بايدن به يك نقطه مشترك رسيده اند.
نوري زاده در گفت وگو با سايت روژهه لات هم با اشاره به اخبار كيهان كه از وي به عنوان مزدور مشترك سيا و موساد نام مي برد، گفت: من براي 2 هزار نفر در رژيم پرونده ساخته ام. يكي از رسانه هاي رژيم من را به عنوان جاسوس موساد كه همكاري با راديو اسرائيل و صداي آمريكا دارد، ياد مي كند. من مي گويم در عرف جاسوسي جهان و از لحاظ حرفه اي يك فرد نمي تواند همزمان جاسوس چند كشور باشد اما به كسي كه اين خبرها را تهيه مي كند، مي گويم مواظب خودش باشد تا نامش در فهرست آن 2 هزار نفر قرار نگيرد.
درباره اين فراز از سخنان نوري زاده بايد گفت كه وي زيادي خود را تحويل گرفته و جاسوس حرفه اي جا زده است حالا آن كه كار وي بيشتر در حد چاخان و خالي بندي و دروغ بافي در ازاي پول است ضمن اينكه ميان اربابان آمريكايي و اسرائيلي ثنويتي وجود ندارد و توبره و آخور آنها يكي است.
اينجا لندن است! بيانيه ما را به نام گروه... مي شنويد!
رسانه هاي وابسته به جريان فتنه به انعكاس بيانيه اي از شوراي مجهول الهويه موسوم به «شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات» پرداختند كه در آن از آشوبگران خواسته شده است با نمادهاي سبز در راهپيمايي روز 22بهمن حضور پيدا كنند.
در بخشي از اين بيانيه ادعا شده است «ما مي آئيم تا نشان دهيم جنبش سبز با آگاهي سياسي و توانايي در عين حال با نجابت اجتماعي و با نفي هر گونه خشونت(!) با اصول و ارزش هاي ملي و ديني عجين بوده و حقوق مصرح در قانون اساسي را مطالبه مي نمايد» در ذيل اين بيانيه در حالي از 17 گروه و تشكل عضو شوراي هماهنگي اصلاحات نام برده شده است كه اين شورا مدتي است از هم پاشيده شده و اساساً وجود خارجي ندارد. حال اين سوال مطرح مي شود كه چه كساني يا گروهي به نام اين جبهه بيانيه صادر مي كنند؟
در همين رابطه، چندي پيش كيهان در يادداشتي همين مسئله را درباره بيانيه هاي تند و افراطي جبهه مشاركت نيز مطرح كرده و پرسيده بود در حالي كه سران اين جبهه به دليل طراحي آشوب هاي پس از انتخابات در زندان به سر مي برند، چه كساني بيانيه هاي دشمن پسند اين گروه را منتشر مي كند؟! گفتني است اخيراً اسنادي حاكي از بيانيه هاي ديكته شده به گروههاي مدعي اصلاحات از مبدا لندن، فاش شده بود.

 



چيز شديم و تروريست ها سوارمان شدند! (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به سازمان فتنه، با اشاره به هزينه هاي سنگين شعارهاي ساختارشكنانه براي جريان فتنه و آشوب، خواستار پرهيز از ادامه اين رويكرد پرهزينه شد.
سايت موسوم به «نداي سبز آزادي» پس از به بن بست رسيدن و تعطيلي سايت «موج سبز آزادي» راه اندازي شد توسط شماري از عناصر فراري نزديك به حزب مشاركت و برخي روزنامه نگاران زنجيره اي متواري هدايت مي شود. اين سايت كه عوامل آن طي 8-7 ماه گذشته از تحريك كنندگان رويكردهاي ضد قانون و ساختارشكنان بوده اند، اكنون مي نويسد: گروه هاي سلطنت طلب و گروه رجوي نزد مردم منفور هستند. آنها سعي نموده اند خواسته ها و شعارهاي خود را سوار جنبش سبز كنند. به عنوان مثال آنها در روزهاي اخير بسيار روي شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه تبليغات مي كنند و بر تحليل هاي غيرواقع بينانه تاكيد مي كنند، شعارهايي كه نه تنها فراتر از متوسط خواسته ها و فصل مشترك حاميان جنبش كه بعضا در تضاد است. آنها برخي شعارهاي براندازانه را هم سر مي دهند اما يادمان باشد كه نمي توان ره صد ساله را يكشبه رفت و بارها در تاريخ معاصر شاهد نافرجامي حركت هاي تند و ساختارشكنانه بوده ايم.
اين انفعال و عقب نشيني تاكتيكي در حالي است كه حزب مشاركت و نامزد وي- در كنار كروبي و حاميان افراطي او- خود از بانيان ساختارشكني، مبارزه طلبي با قانون و نقض آرمان هاي اساسي انقلاب بودند. افراطيون كه از سال هاي پيش معارضه با اصل اسلام و انقلاب و نظام را در دستور كار قرار داده بودند، به بهانه انتخابات اقدام به اردوكشي خياباني و خروج عليه قانون كردند و در تجمعات آنها به ساحت امام حسين(ع)، امام خميني، رهبري و ولايت فقيه، اسلام و قانون اساسي هتاكي شد. آشوبگران تحريك شده از سوي افراطيون ساختارشكن تا مرز حذف اسلام از جمهوري اسلامي و شعار دادن به نفع رژيم صهيونيستي و آمريكا هم پيش رفتند و تحسين سران اين رژيم هاي استكباري را برانگيختند اما اكنون با مشاهده نتايج سياه عملكرد خود، درصدد بازگرداندن تلقي عمومي به قبل از 22 خرداد 88 هستند غافل از اين كه دست آنها نزد افكار عمومي و نظام رو شده است.

 



استراگيجي سازمان فتنه و زمينه سازي براي جرزني در 22 بهمن (خبر ويژه)

رويكرد محافل ضدانقلابي به راهپيمايي يوم الله 22بهمن، رويكردي از سر انفعال، سرگيجه و ترس است.
مروري به اظهارات برخي عناصر فعال در فتنه و نيز جهت گيري رسانه هاي همسو نشان مي دهد سازمان دهندگان فتنه در يك بن بست دوسويه قرار گرفته اند. نقش آفرينان اين جريان از يك سو نگرانند ادامه حركات راديكالي و كور از سوي بقاياي آشوب، تتمه حيثيت جريان نفاق سبز را برباد دهد و اسباب برخورد قاطع تر با عناصر محارب را فراهم آورد. اما از سوي ديگر آنها نگرانند كه در صورت عدم ارتكاب اعمال خشن و قانون شكنانه و عدم مبادرت به ساختارشكني، عملا بر مرگ سياسي خود شهادت داده باشند. آنها همچنين با مشاهده قيام حماسي نهم دي در قياس با عناصر اغتشاشگر روز عاشورا به اين نتيجه رسيده اند كه مورد بدگماني و انزجار شديد افكار عمومي قرار دارند و در عمل نمي توانند مقابل موج خروشان حضور مردم در 22بهمن، عرض اندام كنند.
سازمان فتنه پيش از اين براي بازيابي رمق از دست رفته، به عوامل خود فراخوان داده بود تا از شب دوازدهم بهمن در پوشش شعار الله اكبر به خودنمايي بپردازند اما هيچ استقبالي از اين رهنمود نشد. سايت هاي ضدانقلاب خارج و داخل همچنين خواستار استفاده از فرصت اربعين براي عرض اندام آشوبگران شده بودند كه اين بلوف هم به سرنوشت بلوف اين جريان در زمينه به ميدان آوردن نيروها در چهلم فوت مرحوم منتظري دچار شد.
از سوي ديگر رسانه هاي وابسته به شبكه فتنه، تحليل ها و گزارش هايي از سرآشفتگي منتشر مي كنند. سايت صهيونيستي ايران گلوبال با اشاره به برخي پيشنهادها مبني بر حضور آشوبگران در ميدان آزادي در روز 22بهمن، اين پيشنهاد را افتادن در دام حكومت توصيف كرد و تصريح نمود: هواداران حكومت همان ساعات اوليه صبح جمعيت 150هزار نفري ميدان را پر مي كنند. شما هم در بين آن جمعيت گير مي افتيد و نمي توانيد حرف بزنيد بلكه بايد تا آخر سخنراني را گوش بدهيد و تكبير هم بگوييد و به نفع نظام ضبط شويد(!)
اما سايت ضدانقلابي جرس كه از لندن توسط تيم بهاءالله مهاجراني مديريت مي شود، از حضور نيروهاي بسيج در سراسر مسير راهپيمايي خبر داد و نوشت: قرار است خيابان ها توسط نيروهاي بسيج پوشش داده شده و به نمايش قدرت حكومت تبديل شود. اين آغاز سركوب گسترده است(!)
از طرف ديگر سايت ضدانقلابي ايران گلوبال در مطلبي با عنوان «توصيه هاي امنيتي» از آشوبگران خواست نظم مراسم 22بهمن را به هم بريزند و از قلوه سنگ هاي انباشته براي همين منظور استفاده كنند! اين شبكه ضدانقلاب در عين حال به عوامل آشوبگر هشدار داد كه مراقب ماموران امنيتي با لباس اسپرت و ظاهر تغيير يافته باشند.
از سوي ديگر در حالي كه ملت سلحشور و نستوه ايران هر سال ولو زير بارش باران و برف و اوضاع جوي نامساعد، يوم الله 22بهمن را با حماسه حضور خود تبديل به جشن بزرگ ملي و «نه به استكبار و شيطان بزرگ» كرده اند، سايت بالاترين از قول يكي از عناصر ضدانقلاب نوشت «اميدوارم هوا آفتابي بشه وگرنه در صورت خراب بودن هوا كه معمولا در اين فصل با بارندگي شديد همراه است برنامه هامون به هم مي خوره. هيچ كاري هم از دستمون برنمياد تو هواي باراني. نگرانم»(!)
ارگان گروهك فدائيان خلق هم در مطلبي قابل تامل ضمن دعوت به اختلال در راهپيمايي 22بهمن نوشت: هدف از نوشتن اين مطلب، ايجاد اضطراب و منفعل كردن مخاطبان در آستانه 22بهمن نيست اما رژيم براي شناسايي و برخورد با مخالفان از فناوري پيشرفته استفاده مي كند. در اين سيستم مدرن كنترل كه به سيستم مركز كنترل معروف است، تمام اطلاعات رد و بدل شده در شبكه ضبط و انبار مي شود و از طريق آن مي توان به پيگرد جزايي و شناسايي اقدام كرد. در اين سيستم ارتباط با خارج از كشور كنترل مي شود.
سايت اخبار روز اضافه كرد: در سيستم جديد، اينتليجنت پلت فرم وجود دارد كه تمام فايل ها و اطلاعات اينترنتي و پروفيل ها را به صورت هدفمند جستجو مي كند و تمام جرايم ارتكابي فرد از طريق تلفن و اينترنت در چند دقيقه نشان داده مي شود. به گفته كارشناسان به كمك سيستم مدرن فعلي مي توان اين را كه فرد با چه كسي در چه زماني صحبت كرده و چه گفته دقيقا پيگيري كرد. برخي افراد شركت كننده در تظاهرات از اين طريق رديابي شده اند. با اين شيوه اس ام اس هاي ارسالي به تويتر و فيس بوك هم كنترل مي شود.
گفته مي شود انتشار اين قبيل هشدارها بيش از آن كه هشدار واقعي باشد، براي توجيه وضعيت راهپيمايي بزرگ 22بهمن است به اين مفهوم كه محافل ضدانقلاب با پيش بيني ورشكستگي اجتماعي كامل درصددند خوردن تودهني بزرگ از ملت ايران را به مسائل امنيتي نسبت دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14