(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 بهمن 1388- شماره 19579
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
توليد انبوه موشك هاي ضد مركاوا و آپاچي
كاظمي قمي: برخي ميله هاي مرزي ايران و عراق جابه جا شده است
جاشين فرمانده كل ارتش: نيروي هوايي در مواقع لزوم فوق انتظار دشمن عمل خواهد كرد
يك مقام مسئول در شوراي عالي امنيت ملي: موضع ايران درباره تبادل سوخت تغييري نكرده است
اعلام واحدهاي خون گيري فعال در راهپيمايي 22 بهمن
رئيس دبيرخانه ستاد مركزي سهام عدالت: سهام عدالت 41 ميليون ايراني توزيع شد
راه اندازي اينترنت پرسرعت بي سيم در 30 استان همزمان با دهه فجر
با حضور وزير نيروسد تنگاب فيروزآباد فارس به بهره برداري رسيد
اخبار ادبي و هنري
آيت الله سيداحمد خاتمي: راهپيمايي 22 بهمن رزمايش ولايتمداران است
وزير دادگستري: قانون جديد خانواده بزودي به محاكم قضايي كشور ابلاغ مي شود
با حضور وزير بازرگاني انجام شد بهره برداري از بزرگترين سيلوي كشور در رباط كريم



تازه ترين دستاورد صنايع دفاعي در دهه فجر اعلام شد
 توليد انبوه موشك هاي ضد مركاوا و آپاچي

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با كليد زدن پروژه ساخت و توليد انبوه موشك هاي ضدآپاچي و مركاوا پاسخ قدرت نمايي ها و جنگ رواني آمريكا و رژيم صهيونيستي مبني بر تهديدات مكرر نظامي عليه ايران را داد.
به گزارش خبرگزاري ها سرتيپ پاسدار احمد وحيدي ديروز در ششمين روز از ايام حماسي و شكوهمند دهه مبارك فجر در شرايطي خطوط توليد موشك پيشرفته ضدزره توفان-5 و خط توليد موشك ضد بالگرد قائم را به بهره برداري رساند كه يك مقام نظامي آمريكا چندي پيش از نصب چند سامانه هاي دفاعي در چهاركشور عربي خليج فارس خبر داده بود و آن را در ادامه پروژه ايران هراسي و احتمال خطر حمله موشكي ايران به اين كشورها دانسته بود.
گرچه سرلشكر دكتر سيدحسن فيروزآبادي در اولين واكنش به اين خبر منتشر شده از سوي اين مقام نظامي آمريكا از آن به عنوان يك پروژه سوخته ياد كرد و گفت: چند سال است كه اين موشك ها نصب شده و از همان ابتدا هدف اصلي آمريكا ايجاد جنگ رواني و نگراني در ميان مردم كشورمان بود. فيروزآبادي در اين واكنش نه تنها به مكان يابي موفقيت آميز اين موشك ها اشاره كرد بلكه تاكيد كرد كه رونمايي از موشك هاي ضد اين موشك ها هم بزودي انجام خواهد شد.
سرتيپ وحيدي ديروز در تشريح اين خطوط توليدي گفت: موشك توفان-5 به عنوان يكي از پيشرفته ترين موشك هاي ضدزره است كه با وارد كردن نيروهاي مخرب و ويرانگر به هدف، قادر است با عمق نفوذ بالا خودروهاي زرهي، تانك و نفربر را منهدم كند.
وزير دفاع در تشريح موشك ضدبالگرد قائم هم گفت: اين موشك يك موشك نيمه سنگين هدايت شونده اي است كه قادر است اهداف هوايي با سرعت كم و ارتفاع پايين به خصوص بالگردهاي تهاجمي مجهز به سطوح مقاوم شبه زره را منهدم كند.
در همين رابطه رئيس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه هفته گذشته در معرفي استعدادهاي اين موشك در پاسخ به قدرت نمايي پوشالي آمريكا كه بر قدرت فائقه بالگردهاي آپاچي تاكيد كرده بود گفت: دشمن خيال نكند كه اگر بالگردهاي آپاچي آن ها در عراق و افغانستان عملكرد مطلوبي داشتند در صورت تجاوز به ايران هم مي توانند چنين اقتداري داشته باشند.
عرب بيگي با اشاره به توانمندي موشك ضدبالگرد تصريح كرد: يقيناً ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچي پايان خواهيم داد.
عرب بيگي با شگفت انگيز خواندن توانايي هاي به دست آمده در طراحي و ساخت سلاحهاي ضدزره در سپاه پاسداران اظهار داشت: اين اقدامات و تنوع تسليحاتي به حدي است كه دشمن فكر آن را هم نمي تواند بكند و در صورت هرگونه تهاجم زميني، تانك هاي رويين تن آنها با پاسخ محكم سلاح هاي رزمندگان ما مواجه خواهند شد.
وزير دفاع در مراسم آغاز توليد انبوه اين موشك افزود: موشك هدايت شونده ضد بالگرد قائم بدليل هدايت توسط پرتوهاي ليزر، در مقابل جنگ الكترونيك و ايجاد اختلالات عملكرد از جانب دشمن كاملاً مقاوم مي باشد.
سردار وحيدي گفت: با توليد انبوه و تحويل اين سلاح هاي مدرن به نيروهاي مسلح، قدرت دفاعي كشور در رزم زميني و هوايي تقويت خواهد شد.
وي دستاوردهاي درخشان متخصصين صنايع هوافضاي وزارت دفاع را در افزايش توان و قدرت بازدارندگي ستود و تصريح كرد: در سايه تلاش، نبوغ و استعداد متخصصين زبده و كارآمد اين صنعت امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از پشتيباني بسيار مطمئن در حوزه تجهيزات و تسليحات موشكي برخوردار هستند.
وزير دفاع، موفقيت هاي كشورمان در عرصه هاي مختلف را مرهون انقلاب اسلامي ارزيابي كرد و گفت: پاسداري از خون شهيدان و اين دستاوردهاي سترگ و پايبندي به آرمانها و اصول انقلاب اسلامي در سايه وحدت و تلاش بي وقفه نيروهاي انقلابي قابل تحقق است.
وحيدي گفت: دهه فجر فرصت مغتنمي است كه با بازخواني هاي شعارها، مفاهيم و ارزشهاي انقلاب اسلامي علاوه بر آشنا كردن نسل جوان، جوانه هاي اميد به آينده را در تك تك آحاد مردم زنده كنيم.
ميقاني خبر داد ؛
خودكفايي كامل ايران در ساخت انواع رادارها
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) بر خودكفايي ايران در زمينه ساخت انواع رادارهاي مورد نياز با بردها و در باندهاي فركانسي مختلف تاكيد كرد.
امير سرتيپ خلبان احمد ميقاني كه در جمع خانواده هاي شهدا و ايثارگران اين قرارگاه سخن مي گفت افزود: در زمينه ساخت و بهينه سازي انواع سامانه هاي پدافندي و همچنين نيازمندي هاي ارتباطي و اطلاعاتي به پيشرفت هاي قابل توجهي دست يافته ايم.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به حماسه سازي هاي شهداي هميشه جاويد انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي در عرصه هاي جنگ سخت با دشمن تصريح كرد: بر ماست كه شهدا را الگوي خود قرار دهيم، چراكه شهداي ما با فداكاري هايشان در جنگ سخت، عزت و آبرو براي ما به ارمغان آوردند و مستكبرين را به ذلت كشيدند.
وي گفت: عزت امروز ملت سربلند كشورمان مديون بركت انسجام ملي تحت لواي ولايت است، امروز مستكبرين بعد از 31 سال تهديد سخت و تحريم، جنگ نرم و هجمه فرهنگي را در محوريت مقابله عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران قرار داده اند.
ميقاتي با تاكيد بر اهميت والاي علم آموزي و بومي شدن فناوري هاي روز دنيا در عرصه هاي مختلف گفت: ما امروز به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و همت والاي دانشمندان ايراني در عرصه هاي مختلف علمي از جمله ساخت ماهواره و دستيابي به فناوري سلول هاي بنيادين و همين طور فناوري صلح آميز هسته اي پيشرفت هاي چشمگيري داشته ايم.

 



كاظمي قمي: برخي ميله هاي مرزي ايران و عراق جابه جا شده است

سفير ايران در بغداد گفت برخي ميله هاي مرزي ايران و عراق در طي هشت سال جنگ تحميلي يا بر اثر حوادث طبيعي تخريب و يا جابه جا شده اند.
حسن كاظمي قمي سفير ايران در بغداد در گفت وگو با فارس با اعلام خبر سفر هيئت عراقي به رياست «ارشد توفيق» رئيس اداره حقوقي وزارت امورخارجه عراق به تهران، گفت: نشست مقدماتي براي تشكيل كارگروه هاي فني در خصوص مرزهاي زميني و رودخانه اي ايران و عراق از شنبه به مدت 2 روز در تهران برگزار مي شود.
سفير ايران افزود: سفر هيئت عراقي به تهران به منظور آماده سازي كارگروه هاي فني مشترك در خصوص مرزهاي زميني و رودخانه اي دو كشور و هماهنگي با طرف ايراني در اين زمينه است.
وي اظهار داشت: قرار است كارگروه ها درباره مرز زميني طي چند روز آينده در قصرشيرين و چند روز
بعد از آن نيز در مورد اروندرود در خرمشهر تشكيل شود.
كاظمي قمي مسئوليت اصلي اين كارگروه ها در مرز زميني را رسيدگي به ميله هاي مرزي و تجديد ساخت اين ميله ها عنوان كرد كه در طي هشت سال جنگ تحميلي يا بر اثر حوادث طبيعي تخريب و يا جابه جا شده اند. سفير ايران در بغداد پيش از اين نيز از تشكيل گروه فني مرزي براي بررسي ميله هاي مرزي در قصر شيرين و همچنين تشكيل گروه فني مشترك در زمينه اروند رود درخصوص هيدروگرافي و پاكسازي اين رودخانه در خرمشهر خبر داده بود.
گفتني است به اعتقاد جمهوري اسلامي ايران هرگونه تغيير و بازنگري در محل استقرار ميله هاي مرزي ايران و عراق بايد براساس عهدنامه 1975 الجزاير صورت گيرد.
براساس بيانيه 6 مارس 1975 الجزاير، دو دولت ايران و عراق در تاريخ 13 ژوئن 1975 جهت حل و فصل اختلافات دو كشور در بغداد اقدام به امضاي عهدنامه اي مربوط به مرز دوستي و حسن همجواري بين ايران و عراق و سه پروتكل ضميمه آن يعني پروتكل مربوط به امنيت در مرز، پروتكل راجع به تعيين مرز رودخانه اي در شط العرب و پروتكل راجع به علامت گذاري مجدد مرز زميني كردند.

 



جاشين فرمانده كل ارتش: نيروي هوايي در مواقع لزوم فوق انتظار دشمن عمل خواهد كرد

جانشين فرمانده كل ارتش تاكيد كرد: نيروي هوايي همانطور كه به كرات آزمون خود را پس داده است در مواقع لزوم فوق انتظار دشمن عمل كرده است.
امير سرتيپ سيدعبدالرحيم موسوي ديروز در مراسم صبحگاه مشترك ارتش به مناسبت 19 بهمن روز نيروي هوايي خاطرنشان كرد: نيروي هوايي ارتش در تاريخ انقلاب نشان داده است كه يك نيروي ولايت مدار با بصيرت و موقع شناس است و هر جا كه لازم باشد به بهترين نحو تكليف خود را انجام خواهد داد.
موسوي با اشاره به سرگذشت پيامبران و دشمنان در قرآن گفت: دشمنان خدا همواره از جايي كه به آن اطمينان دارند و فكرش را نمي كنند، ضربه مي خورند.
امير موسوي با اشاره به سرگذشت پيامبران و دشمنان آنها در قرآن كريم اظهار داشت: تاريخ نشان داده است كه دشمنان خدا از همان نقطه اي كه احساس آرامش و اطمينان مي كنند ضربه خورده و نابود مي شوند.
جانشين فرمانده كل ارتش افزود: در انقلاب اسلامي ايران نيز اين واقعه تكرار شد چرا كه آمريكايي ها سرمايه گذاري زيادي بر روي نيروهاي مسلح ايران به ويژه نيروي هوايي انجام داده بودند و تمام سعي خود را به كار گرفتند تا اين نيرو به آنها وابسته باشد تا در زمان لازم به عنوان آخرين تير تركش و برگ برنده آنها، از آن استفاده كنند.
موسوي ادامه داد: مستكبران عالم و دولت هاي آمريكا، انگليس و رژيم نامشروع اسرائيل بدانند كه انقلاب ايران همان ادامه راه و دعوت انبياء و ائمه معصومين است و اگر ما مي گوييم ولايت حضرت آقا، همان ولايت حيدر است اين تنها يك شعار نيست بلكه يك ايمان عميق برخاسته از شعور، منطق و اعتقاد اصيل است.
درپايان اين مراسم ضمن اهداي لوح به خانواده شهدا و پيشكسوتان نيروي هوايي، يگان هاي حاضر در ميدان ضمن انجام حركات نمايشي به رژه از مقابل جايگاه پرداختند.

 



يك مقام مسئول در شوراي عالي امنيت ملي: موضع ايران درباره تبادل سوخت تغييري نكرده است

يك مقام مسئول تاكيد كرد كه موضع جمهوري اسلامي ايران درباره تبادل سوخت همان است كه در اجلاس وين اعلام شد.
اين مقام مسئول در گفت وگو با كيهان با اشاره به انتشار برخي اخبار كذب در رسانه هاي خارجي مبني بر پذيرش پيشنهاد غرب از سوي ايران پيرامون تبادل سوخت گفت: موضع جمهوري اسلامي ايران هماني است كه در مذاكرات با فروشندگان سوخت در تاريخ 19 تا 21 اكتبر در وين اعلام شده است.
نشست سه جانبه ايران، آژانس و فروشندگان سوخت رآكتور تهران 27 و 28 مهرماه سال جاري در وين برگزار شد.به گفته اين مقام مسئول مقامات جمهوري اسلامي ايران نيز بر همان مواضعي كه در اجلاس مذكور اعلام شد، تاكيد دارند.
برخي خبرگزاري ها ضمن اعلام آمادگي ايران براي عملياتي كردن توافق هسته اي احتمالي با گروه 1+5، ادعا كرده اند كه جمهوري اسلامي ايران در روزهاي اخير مواضع نرم تري در قبال طرح مبادله سوخت اتمي اتخاذ كرده است.
مذاكره تلفني 1+5 درباره ايران
نمايندگان كشورهاي عضو گروه موسوم به 1+5 تلفني درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، «فيليپ كراولي»، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در اين باره گفت: مقامات كشورهاي آمريكا، انگليس، روسيه، چين، فرانسه و آلمان در يك كنفرانس تلفني درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو كردند كه ويليام برنز، معاون وزير امور خارجه در زمينه امور سياسي نمايندگي طرف آمريكايي را برعهده داشت.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، كراولي با اشاره به دو مسير اعمال فشار و مذاكرات كه كشورهاي غربي در قبال برنامه هسته اي ايران در پيش گرفته اند گفت: آنها درباره هر دو مسير صحبت كرده اند.
براساس اين گزارش، كنفرانس تلفني مذكور حدود 90 دقيقه به طول انجاميد.
خبرگزاري رويتر نيز دراين باره گزارش داد كه كشورهاي 1+5 روز جمعه درباره تلاش ها براي متقاعد كردن ايران به تعليق برنامه غني سازي هسته اي اش گفت وگو كردند، اما چين با صراحت نشان داد كه مايل است آنها به جاي اعمال تحريم هاي جديد عليه تهران به گفت وگوها ادامه دهند.
به گزارش اين خبرگزاري، اعضاي غربي 1+5 درباره دور چهارم تحريم هاي احتمالي عليه ايران صحبت كرده اند و اگرچه مسكو تمايل خود را به حمايت از اقدامات تنبيهي جديد نشان داده است چين كه همانند روسيه روابط تجاري نزديكي با تهران دارد با اين اقدام مخالف است.
براساس اين گزارش چين با صراحت نشان داد كه گفت وگو و مذاكره را ترجيح مي دهد.
يك ديپلمات چيني در سازمان ملل با اشاره به اظهارات هسته اي اخير احمدي نژاد گفت كه شش كشور عضو 1+5 بايد «اين پيشنهاد را قبول كنند و ببينند كه آيا ايرانيان واقعاً قصد تحقق ثمربخش بودن مذاكرات را دارند يا خير؟»
اين ديپلمات چيني افزود: اين يك پيشنهاد آشكار و علني از يكي از عالي رتبه ترين مقامات ايراني است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، وزيرامور خارجه چين نيز روز جمعه از كشورهاي جهان خواست صبور بوده و به تلاش هاي ديپلماتيك در قبال ايران ادامه دهند تا راه حلي را براي برنامه هسته اي تهران پيدا كنند.
يانگ جيه چي، وزير امور خارجه چين روز جمعه در نشست كنفرانس امنيت مونيخ با حضور مقامات دفاعي عالي رتبه كشورهاي جهان گفت كه مذاكره با دولت ايران « وارد مرحله اي حياتي شده است».
جيه چي گفت: كشورهاي دخيل بايد منافع درازمدت و كلي را در نظر گرفته و تلاش هاي ديپلماتيك را افزايش دهند، صبور باشند و يك سياست عملي و انعطاف پذيرتر را اتخاذ كنند. هدف يافتن يك راه حل مناسب، جامع و درازمدت از طريق گفت وگو و مذاكره است.
وزير خارجه چين روز پنج شنبه نيز خواستار دور ديگري از مذاكرات با حضور اعضاي دايمي شوراي امنيت سازمان ملل (آمريكا، انگليس، روسيه، چين و فرانسه و آلمان) شد با اين اميد كه پيشنهادي كه بتواند مورد توافق دو طرف قرار گيرد، به دست آيد اما هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا مدعي شد كه موضع دولت باراك اوباما تغييري نكرده است.

 



اعلام واحدهاي خون گيري فعال در راهپيمايي 22 بهمن

سازمان انتقال خون تهران به مناسبت سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، واحدهاي فعال خون گيري را در راهپيمايي 22 بهمن اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان انتقال خون تهران، واحد اهداي خون مركز وصال به نشاني خيابان انقلاب، خيابان وصال شيرازي، بالاتر از تقاطع طالقاني، شماره 99 از ساعت 8 تا 30/21، واحد اهداي خون آزادي به نشاني ميدان آزادي، داخل پارك المهدي (ع)، جنب ساختمان شهر كتاب، واحد اهداي خون متروي شهرري واقع در ضلع شمالي متروي شهرري و واحد اهداي خون نارمك بين ميدان رسالت و چهارراه سرسبز، نبش خيابان 49 از ساعت 8 تا 30/18 پذيراي راهپيمايي كنندگان داوطلب اهداي خون هستند.
بر پايه اين گزارش، واحدهاي اهداي خون صادقيه واقع در فلكه دوم صادقيه، ضلع شمال غربي ميدان، ابتداي بزرگراه آيت الله اشرفي اصفهاني، جنب آموزشگاه دخترانه بعثت، همگام خودرو به نشاني خيابان آزادي، نبش يادگار امام، سازمان فني و حرفه اي كشور واقع در خيابان آزادي، چهارراه خوش، روبروي پمپ بنزين، اداره پست آزادي در خيابان آزادي، نرسيده به خيابان جيحون و واحد اهداي خون جنب پارك اوستا از ساعت 8 تا پايان مراسم آماده ارائه خدمات ويژه به راهپيمايي كنندگان داوطلب اهداي خون هستند.
همچنين واحد اهداي خون شهرستان دماوند واقع در ميدان اصلي (17 شهريور) از ساعت 9 تا 30/15 پذيراي داوطلبان اهداي خون است.
گفتني است، همچون سنوات گذشته ارائه كارت شناسايي معتبر (ترجيحاً كارت ملي) براي اهداي خون الزامي است.

 



رئيس دبيرخانه ستاد مركزي سهام عدالت: سهام عدالت 41 ميليون ايراني توزيع شد

تبرير- خبرنگار كيهان:
رئيس دبيرخانه ستاد مركزي سهام عدالت كشور گفت: تاكنون سهام عدالت نزديك به 42 ميليون ايراني توزيع شده است.
«اسماعيل دولت آبادي» در افتتاحيه ساختمان سهام عدالت شهرستان اهر افزود: سهام عدالت بيش از 41 ميليون و 800 هزار نفر از مشمولان، تاكنون توزيع شده است و اطلاعات مربوط به 51 ميليون و 500 هزار مشمول، جمع آوري شده است.
وي با اشاره به اينكه «انجمن صنفي كارگران ساختماني»، متولي كارگران ساختماني مشمول طرح سهام عدالت است، اظهار داشت: علت عمده و اصلي تاخير در شناسايي كارگران ساختماني مشمول طرح سهام عدالت، فقدان متولي مشخص آنان است كه تصميم گرفته شده انجمن هاي صنفي كارگران ساختماني، اين امر را بر عهده داشته باشند.
به گفته «دولت آبادي» 38 ميليون مشمول طرح سهام عدالت، براي ثبت نام به شركت هاي شهرستاني كشور، مراجعه كرده اند.

 



راه اندازي اينترنت پرسرعت بي سيم در 30 استان همزمان با دهه فجر

راه اندازي آزمايشي وايمكس در 30 مركز استان همزمان با دهه فجر انجام مي شود.
جعفر ذبيحي مجري طرح ارائه دهنده اينترنت پرسرعت بي سيم در كشور گفت: زمستان سال گذشته امتياز 1060 ميليارد ريالي مجوز وايمكس (اينترنت پرسرعت بي سيم) را دريافت كرديم.
وي با بيان اينكه وايمكس يك سرويس باند پهن است گفت: يكي از كاربردهاي آن اينترنت پرسرعت است و از ديگر امكانات، استفاده در شبكه هاي بيمارستان ها، بانك ها، ادارات و خطوط انتقال نفت و نيرو است، همچنين در دولت الكترونيك كاربردهاي مختلفي دارد.
وي با تاكيد بر اينكه مشتركان اينترنت در ايران تا سال 2000 حدود 250 هزار نفر بود گفت: اين تعداد در پايان سال 2009 به حدود 32 ميليون نفر افزايش يافته كه از اين تعداد فقط حدود 600 هزار نفر از سرويس باند پهن استفاده مي كنند زيرا عموما اين سرويس ها توسط DSL در ايران ارائه مي شود كه محدويت هايي دارد مانند: عدم سرويس دهي در همه مناطق و پر بودن پورت هاي شبكه است.
وي گفت: ضريب اينترنت در ايران تا سال 2000 حدود 8/3 و در سال 2009 به 50/48 رسيده است و ضريب نفوذ اينترنت در ايران در مقايسه با كشورهاي در حال توسعه پايين تر و در خاورميانه بالاترين ضريب نفوذ است كه مي تواند عاملي براي ارائه سرويس وايمكس در ايران باشد.
ذبيحي در ادامه تصريح كرد: همكاري با تمامي مراكز آموزش عالي براي توسعه زيرساخت هاي شبكه را انجام داديم و مبلغ 106 ميليارد تومان براي توسعه شبكه هزينه شده است.
وي درباره برنامه هاي آينده گفت: سرويس هاي مختلف در تمام شهرستان هاي كشور ارائه خواهد شد و اعلام آمادگي به تمام بانك ها شده تا ديتابيس هاي خود را از طريق وايمكس ارائه دهند و سرويس هايي كه در مرحله اول قصد اجراي آن وجود دارد، يكي اينترنت پرسرعت بي سيم است كه هم اكنون در حال راه اندازي است و بعدي سرويس تلفن اينترنتي و راه اندازي VPN براي مراكز تجاري و اقتصادي است و در فاز بعد اجراي تلويزيون اينترنتي از طريق وايمكس است.
وي با بيان اين كه يكي از نيازهاي كشور ما نياز به ارتباطات باند پهن به عنوان يكي از سرويس هاي اينترنتي است گفت: كليه مراكز علمي، خدماتي، تجاري و اقتصادي به اين پهناي باند گسترده نياز دارند.

 



با حضور وزير نيروسد تنگاب فيروزآباد فارس به بهره برداري رسيد

فيروزآباد فارس - خبرنگار كيهان:
سد تنگاب فيروزآباد فارس با حضور وزير نيرو در ششمين روز از دهه فجر به بهره برداري رسيد.
اين سد كه از نوع سنگريزه اي خاكي با هسته رسي است با عرض يكصدمتر و طول تاج 270 متر و ارتفاع 51 متر از بستر رودخانه ظرفيت جمع آوري 180 ميليون متر مكعب آب را دارد كه با صرف هزينه اي بالغ بر 700 ميليارد ريال اجرا شد و به بهره برداري رسيد.
وزير نيرو در مراسم بهره برداري از سد تنگاب با اشاره به مهار 38 ميليارد متر مكعب آب هاي سطحي كشور گفت: 55 ميليارد متر مكعب از اين آب ها هنوز مهار نشده است كه با توجه به خشكسالي موجود ضروري است در مصرف بهينه آب و مهار آب هاي سطحي تلاش شود.
نامجو با تاكيد بر استفاده از روش هاي جديد آبياري گفت: وزارت نيرو هم اكنون با مشكل تامين منابع مالي روبه رو است و درصدد هستيم تا براي رفع كمبود منابع مالي با تاسيس بانك انرژي يا نيرو هزينه 53 هزار ميليارد توماني اجراي پروژه ها را تامين كنيم.
رضاييان مديرعامل آب منطقه اي فارس نيز گفت: از 680 ميليون متر مكعب ذخيره آب سدهاي فارس نزديك به 90 درصد آن خالي است و خشكسالي بيش از 10 ميليارد متر مكعب آب سفره هاي زيرزميني را كاهش داد.
وي افزود: پروژه احداث خط لوله انتقال آب از سد تنگاب و شبكه آبياري و زهكشي اراضي فيروزآباد با اعتباري معادل 52 ميليارد و 48 ميليون ريال آغاز شده است كه ظرف 24 ماه و در سه مرحله انجام مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

رئيس جمهور از برگزيدگان كتاب سال تقدير مي كند
طي مراسمي با حضور رئيس جمهور، برگزيدگان بيست و هفتمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي و هفدهمين دوره جايزه جهاني كتاب سال روز دوشنبه 19 بهمن ماه جاري در تالار وحدت معرفي مي شوند.
محسن پرويز، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشستي خبري با اشاره به اين كه جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي همه حوزه ها را به جز كتاب هاي كمك درسي دربرمي گيرد گفت: امسال جايزه ها در دو بخش اعطا خواهد شد. وي افزود: يك جايزه ويژه برگزيدگاني است كه از يكصد امتياز درنظر گرفته شده، بالاي 90 امتياز را كسب كرده باشند كه در روز مراسم علاوه بر دريافت 55 سكه بهار آزادي لوح تقدير خود را از دست رئيس جمهور دريافت خواهند كرد. پرويز اضافه كرد: آن دسته از كتاب هاي كه80 امتياز كسب كنند، شايسته تقدير خواهد بود كه جوايز آنها سال آينده همزمان با هفته كتاب اعطا خواهد شد، اين جايزه شامل 10 سكه به همراه لوحي با امضاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است. علي اوجبي دبير جايزه كتاب سال نيز در اين نشست با اشاره به رشد كمي اين دوره از جايزه كتاب گفت: در بيش از 4 سال گذشته 7 هزار عنوان كتاب مورد ارزيابي قرار مي گرفت اما در اين دوره با توجه به سير صعودي آثار ارسالي اين آمار به 18 هزار و 469 عنوان كتاب مي رسد كه در سال قبل اين رقم 15هزار و 221 عنوان كتاب بود. وي به بخش جنبي اين دوره از جايزه كتاب سال با عنوان (شهادت، ايثار) اشاره كرد و ادامه داد: پس از بررسي 400 آثار اين حوزه، يك اثر به عنوان اثر شايسته انتخاب شد كه سال آينده مورد تقدير قرار مي گيرد.
وزير ارشاد: چاپ كتاب بعد از انقلاب 55 برابر شده است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به افزايش 55 برابري چاپ كتاب در سال هاي پس از انقلاب اسلامي، گفت: درحاليكه آمار چاپ كتاب در سال 1357 به يك هزار عنوان مي رسيد در حال حاضر از مرز 55 هزار عنوان كتاب در سال عبور كرده ايم.
به گزارش ايرنا، سيد محمد حسيني در گفت وگوي زنده تلويزيوني ويژه گراميداشت دهه فجر شبكه دو، افزود: ميزان چاپ كتاب در سال هاي قبل از 57 بسيار اندك و حدود 500 تا 600 عنوان بود.
وي يادآور شد: با اين كه جمهوري اسلامي حمايت گسترده اي از حوزه كتاب و فرهنگ داشته است اما به نظر ما هنوز كافي نيست و بايد توسعه بيشتري يابد.
حسيني بسياري از نوآوري هاي صورت گرفته در حوزه كتاب را نشانگر توجه مقام معظم رهبري به اين عرصه دانست و گفت: مقام معظم رهبري چه در زمان رياست جمهوري شان و چه بعد از آن، دقت زيادي در مقوله شعر، ادبيات و هنر داشته اند و همين كه فردي كه در رأس نظام است به مسائل فرهنگ و هنر جامعه توجه داشته باشد موجب مي شود اين فكر تعميم پيدا كند و در سطوح مختلف جامعه جاري و ساري شود.
جشنواره فيلم فجر در روستاهاي كشور
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي با اشاره به اين كه حضور جشنواره فجر در نقاط مختلف كشور در راستاي برنامه هاي فرهنگي دولت است، گفت: در سالهاي آينده اين جشنواره همزمان با برگزاري در پايتخت در روستاهاي كشور نيز روي پرده مي رود.
به گزارش مهر، سيد احمد ميراعلايي با حضور در سينما ايران اصفهان و در حاشيه برگزاري فيلم سينمايي «شب واقعه» در جمع خبرنگاران افزود: اكران فيلم هاي فجر در روستاها با سينماهاي سيار از جمله آرزوها و آمال سينماگران است كه نقاط محروم كشور نيز همزمان با پايتخت شاهد اكران چنين فيلم هايي باشند. وي بيان كرد: به زودي اين مهم و آرزوي ديرينه سينماگران محقق خواهد شد.
دبير بيست و نهمين جشنواره تئاتر فجر
دبير بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر منصوب شد.
حسين پارسايي رئيس مركز هنرهاي نمايشي، طي حكمي «محمد حيدري» را به سمت دبيري بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر منصوب كرد.
نقاشي صدمتري كودكان در سالگرد پيروزي انقلاب
كودكان و نوجوانان تهراني به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در همايش نقاشي انقلاب شركت مي كنند.
در اين برنامه، يكصدمتر پارچه در محوطه داخلي مركز آفرينش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بر روي زمين پهن مي شود تا بچه ها بر روي آن تصاوير ذهني خود از انقلاب را نقاشي كنند.
اين همايش ساعت 14 تا 15 روز دوشنبه 19 بهمن در مركز آفرينش هاي كانون، واقع در خيابان حجاب، برگزار مي شود.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: راهپيمايي 22 بهمن رزمايش ولايتمداران است

نماينده مردم كرمان در مجلس خبرگان رهبري گفت: راهپيمايي 22 بهمن امسال رزمايش ولايتمداران است و آنچنان با شكوه خواهد بود كه جريان فتنه را به كلي خاموش خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله «سيداحمد خاتمي» جمعه شب در جمع مردم سيرجان در مسجد جامع بازار اين شهر افزود: شما ديديد در 9 دي ماه امسال ميليون ها نفر فقط در تهران در دفاع از ولايت و اعتراض به هتك حرمت عاشورا، راهپيمايي كردند و بي شك در راهپيمايي 22 بهمن امسال اين حضور پررنگ تر خواهد بود و با حماسه بزرگ ولايتمداران ايران اسلامي، جريان فتنه براي هميشه محو خواهد شد.
خاتمي تاكيد كرد: اگر خواص به وظيفه خود عمل مي كردند بسياري ازحوادث تلخ پس از انتخابات اتفاق نمي افتاد.
وي گفت: خواص آناني هستند كه حق را مي شناسند و هيچ وقت گم نمي شوند اما فتنه گران به جاي آنكه حق محور باشند شخصيت محور مي شوند.
نماينده مردم استان كرمان در مجلس خبرگان با تاكيد بر اينكه شخصيت محوري اصل نيست، گفت: محور قرآن، حق و حجت است و اين حق محوري است كه خواص جبهه حق بعد از پيامبر(ص) حق را گم نكردند.
خاتمي گفت: در زمان غيبت امام زمان(عج) هم ولي فقيه نايب امام عصر است و مخالفت با ايشان مخالفت با امام زمان است و در اين چند ماهه گذشته، جريان فتنه هدفشان اين بود كه نظام را زير سوال ببرند.

 



وزير دادگستري: قانون جديد خانواده بزودي به محاكم قضايي كشور ابلاغ مي شود

دامغان - خبرنگار كيهان:
قانون جديد خانواده در نشست هاي متعدد دولت، مجلس و قوه قضاييه مورد بررسي قرار گرفته است كه بزودي نهايي و براي اجرا به محاكم قضايي سراسر كشور ابلاغ مي شود.
وزير دادگستري با اعلام اين خبر به خبرنگاران در دامغان با اشاره به آزادي تعداد زيادي از زندانيان و محكومان جرائم غيرعمد در جريان سفرهاي استاني دولت افزود: دولت در بودجه سال 88، 28 ميليارد تومان اعتبار براي آزادي زندانيان نيازمند به ستاد ديه كشور اختصاص داد. سيدمرتضي بختياري گفت: همچنين 120 ميليارد تومان وام بلندمدت براي پرداخت به خانواده زندانيان در اختيار انجمن هاي حمايت از زندانيان كشور قرار خواهد گرفت كه با معرفي اين افراد به بانك ها پرداخت مي شود. وي تعداد زندانيان كشور را 163 هزار نفر اعلام كرد و گفت: بيشترين افراد زنداني كشور را جرائم موادمخدر تشكيل مي دهند. بختياري، بيشترين پرونده هاي بلاتكليفي و يا در حال رسيدگي در محاكم قضايي را پرونده هاي دعاوي حقوقي دانست و گفت: با الزام كردن رانندگان به بيمه شخص ثالث، شاهد كاهش زندانيان جرائم رانندگي از جمله موتورسواران هستيم. وي در همايش قضات استان سمنان، حل مشكلات مالي قضات و كاركنان دستگاه قضايي را از مهم ترين برنامه هاي وزارت دادگستري اعلام كرد. وزير دادگستري در پايان بر حل مشكلات دستگاه قضايي استان سمنان قول مساعد داد.

 



با حضور وزير بازرگاني انجام شد بهره برداري از بزرگترين سيلوي كشور در رباط كريم

بخش گلستان- خبرنگار كيهان:
همزمان با دهه مبارك فجر و با حضور وزير، معاون و جمعي از مديران وزارت بازرگاني و مسئولان شهرستان رباط كريم بزرگترين سيلوي ذخيره گندم كشور با ظرفيت 120 هزار تن در اين شهرستان افتتاح شد.
در اين مراسم دكتر «غضنفري» با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در صنايع مرتبط با ذخيره سازي محصول استراتژيك و حياتي گندم گفت: پيش از انقلاب كل ظرفيت سيلوهاي كشور 700 هزار تن بود و تا پيش از شروع بكار دولت نهم، اين امر به 3 ميليون و 700 هزار تن افزايش يافت اما در طول فعاليت دولت نهم با توجه به اهتمام ويژه دولت به نهضت سيلوسازي ظرفيت ذخيره سازي گندم به 6 ميليون 700 هزار تن افزايش يافته است.
وزير بازرگاني با ارائه جزئيات فني اين سيلو گفت: سيلوي شهيد مدرس كه ظرفيت ذخيره 120 هزار تن گندم را دارد با اعتباري بالغ بر يكصد ميليارد تومان احداث كه از لحاظ فني مهندسي در نوع خود كم نظير است.
غضنفري با اشاره به وجود 16 كندو هر كدام به ظرفيت 7500 تن گندم گفت: براي تخليه گندم از اين سيلو دو حفره تخليه گندم جداگانه در نظر گرفته شده است كه هر بارانداز توانايي تخليه جداگانه بار از كاميون و واگن را با ظرفيت 400 تن در ساعت داراست.
وزير بازرگاني وجود آسان ترين راه هاي مبادلاتي اعم از هوايي، جاده اي و ريلي را بهترين دليل مكان يابي احداث سيلو در شهرستان رباط كريم اعلام كرد و گفت: علاوه بر اين رباط كريم واقع در جنوب غرب استان تهران به عنوان يكي از بزرگترين مبادي ورود غله از ساير نقاط كشور به استان تهران است لذا شبكه حمل و نقل كشور نيز از احداث اين سيلو در اين مسير منتفع خواهد شد.
غضنفري در پايان با اعلام حمايت اين وزارتخانه از سرمايه گذاري بخش خصوصي در احداث سيلو در كشور گفت: ارائه وام بانكي به بخش خصوصي با نرخ 12 درصد كه 5 درصد آن نيز به صورت مشوق بانكي از سوي دولت خواهد بود از سياست هاي تشويقي دولت در راستاي افزايش ظرفيت سيلوهاي كشور است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14