(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 بهمن 1388- شماره 19580
 

بيماران اليگودرز سرگردان در شهرهاي ديگر
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: صدور كارت ملي هوشمند از استان قم آغاز مي شود
كوتاه از دهه فجر
توليد 2ميليون ماهي زينتي در آذربايجان شرقي
صدور كارت ويژه شهروند در مشهد
رونمايي از اولين نانو حسگر گازي ايران در مازندران
نخستين همايش سرمايه گذاري استان مركزي و عراق با تشنج همراه شد
آبدانان ؛ منطقه بكر گردشگري ايلام
جوابيه جامعه هتلداران كيش و پاسخ كيهان
نمازخانه هاي مدارس استان اصفهان بهسازي مي شود
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قزوين: تامين آب مشكل اساسي شهرك صنعتي آبيك است
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي همدان اعلام كرد
تخصيص 20ميليون تومان وام مسكن به كاربران فناوري نوين
نماينده مردم كرج در مجلس: طرح هاي جامع شهرها بايد به تصويب شوراي اسلامي برسد
فرماندار خبر داد اختصاص 8ميليارد ريال براي تكميل شهرك هاي گلخانه اي پارس آباد
احداث 5 پايگاه امداد جاده اي در استان آذربايجان شرقي
برخورداري 130 روستا از آب آشاميدني سالم در گنبد كاووس



بيماران اليگودرز سرگردان در شهرهاي ديگر

مردم محروم اليگودرز از لحاظ بهداشت و درمان مشكلات فراواني دارند بيمارستان اين شهر جوابگوي انبوه مراجعان نيست و مدتي است كه به حالت نيمه تعطيل درآمده است. گفتني است در بخش زايمان اين بيمارستان به دليل نبود پزشك جراح زنان در اين شهر و نيز استعفاي متخصص بيهوشي بيمارستان عمل سزارين انجام نمي شود و مراجعان به شهرهاي همجوار مراجعه مي كنند به اين علت احتمال بروز خطرات جاني براي زنان باردار و جنين در اين زايشگاه بسيار بالا است. اتاق عمل اين بيمارستان نيز به اين دليل كه چندين سال است سقف و ديوارهاي آن فرسوده شده و به دليل عدم مرمت باعث بروز آلودگي هاي فراوان در اين بخش شده است. از اين رو از مسئولان امر انتظار مي رود تا در حل مشكلات بيمارستان اليگودرز بكوشند تا اين مشكلات باعث ايجاد خطرات جبران ناپذير براي مردم اين شهرستان نشود.
خبرنگار كيهان در اليگودرز

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: صدور كارت ملي هوشمند از استان قم آغاز مي شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
بايد با الكترونيكي كردن امور، ظرفيت استفاده از كد ملي را افزايش داد.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين مطلب در جلسه شوراي اداري خوزستان افزود: هم اكنون تنها 20درصد از ظرفيت كد ملي در كشور استفاده مي شود كه اين رقم بايد به 80درصد افزايش يابد.
محمد ناظمي اردكاني گفت: كد ملي توانايي شناسايي هر ايراني از طريق شبكه واحد را ميسر مي كند و در اين باره شبكه هاي بسيار گسترده اي در پاسخگويي به كاربران طراحي شده است.
وي افزود: هنوز زيرساخت الكترونيكي مناسب براي استفاده از اين كد آماده نشده است و به همين علت استفاده از اين امكان در دستگاههاي دولتي بسيار محدود است.
ناظمي اردكاني با تاكيد بر انجام اين زيرساخت ها براي تغيير اساسي در نظام اداري كشور گفت: در اين باره اقدامات مناسبي انجام شده و تا حدي زيرساخت هاي مورد نياز مهيا شده است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور افزود: در حال حاضر بيش از 60دستگاه اجرايي به سيستم كد ملي متصل شده اند و قادر به استفاده از اين سيستم هستند.
وي از صدور كارت ملي هوشمند در ايام دهه فجر در استان قم خبر داد و گفت كه اين كارت به مرور در ساير استان هاي كشور نيز اجرا مي شود.
وي اظهار داشت: اين سازمان بايد به سمت درآمدزايي حركت كند و براي اين امر تعرفه هايي پيشنهاد شده كه پس از تصويب اجرا مي شود.
اردكاني از الكترونيكي كردن اسناد نگهداري شده در ثبت احوال خبر داد و گفت: نرم افزار اين كار در حال طراحي است كه با آماده شدن در اختيار ثبت احوال تمامي شهرستانها قرار داده خواهد شد.

 



كوتاه از دهه فجر

بهره برداري از 2 هزار واحد مسكوني
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:2هزار واحد مسكن مهر همزمان با دهه فجر در استان خراسان شمالي به بهره برداري مي رسد. مهندس علي نقدي پور مديركل مسكن و شهرسازي خراسان شمالي با اعلام خبر فوق گفت: در استان خراسان شمالي 14 هزار و 600 متقاضي مسكن مهر ثبت نام كردند كه 9 هزار متقاضي در مركز استان است.
افتتاح 200پروژه عمراني
اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 200 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 500ميليارد ريال در شهرستان اصفهان به بهره برداري مي رسد. «مظفر حاجيان» فرماندار اصفهان در مراسم بهره برداري از چند پروژه عمراني بخش مركزي با بيان اين مطلب، سهم بخش مركزي را از اين پروژه ها 50 پروژه با اعتباري بالغ بر 195ميليارد ريال عنوان كرد و گفت با مشاركت و تعامل مردم و دولت شاهد اجراي طرح ها و پروژه هاي مختلفي در روستاها به ويژه مناطق محروم هستيم كه همگي به بركت خون شهدا و انقلاب اسلامي است.
برگزاري يادواره شهداي ذوب آهن
¤ همزمان با دهه فجر، دومين يادواره 302شهيد ذوب آهن وفولاد مباركه با حضور مسئولان و جمعي از خانواده شهدا و جانبازان، در ورزشگاه اختصاصي ذوب آهن اصفهان برگزار شد. در اين مراسم «آهاري» مشاور وزير صنايع و معادن در امور ايثارگران طي سخناني ذوب آهن را كانون ايثارگري در اين وزارتخانه دانست و گفت: وزارت صنايع و معادن بيش از 25 هزار ايثارگر دارد كه كانون اصلي آن شهر اصفهان و بخصوص ذوب آهن مي باشد.
برگزاري همايش پيروان ولايت
انديمشك- خبرنگار كيهان: در سالروز بازگشت تاريخي حضرت امام خميني(ره) به كشور همايشي تحت عنوان پيروان ولايت در سد دز انديمشك برگزار شد.اين مراسم با حضور مسئولان و كاركنان شركت هاي توليد و تعميرات سد و نيروگاه دز برگزار شد.
برگزاري نمايشگاه كتاب ولايت
تبريز- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر نمايشگاه كتاب ولايت و انقلاب اسلامي در مرند افتتاح شد. اين نمايشگاه در مجتمع فرهنگي و هنري شهرستان مرند و با بيش از 4هزار جلد كتاب در 1500 عنوان در موضوعات عاشوراي حسيني و انقلاب اسلامي برپا شده است.
افتتاح 60 طرح عمراني
آبيك- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 60 طرح عمراني، خدماتي بهداشتي، صنعتي و كشاورزي در شهرستان آبيك به بهره برداري رسيد.
طاهري فرماندار آبيك با اعلام مطلب فوق گفت: عمليات گازرساني به روستاها از مهمترين برنامه هاي فرمانداري آبيك است.
افتتاح 145طرح عمراني
كاشان- خبرنگار كيهان: فرماندار كاشان از افتتاح 145 طرح عمراني، زيربنايي، صنعتي و خدماتي در دهه فجر امسال خبر داد.
حسينعلي حاجي گفت: براي اين طرح ها يك هزار و 247 ميليارد و 143 ميليون ريال هزينه شده است.
اجراي 1118 طرح در گلستان
گرگان- خبرنگار كيهان: استاندار گلستان ازافتتاح و آغاز عمليات اجرايي بيش از هزار و 118 پروژه عمراني، توليدي، اقتصادي و اشتغال زا، با اعتباري بالغ بر 339 ميليارد تومان در گلستان خبر داد. مهندس جواد قناعت گفت: همزمان با سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از تعداد پروژه هاي مختلف استان، تعداد 958 پروژه در حوزه هاي عمراني،توليدي،اقتصادي و اشتغالزايي با اعتباري بالغ بر 245ميليارد تومان افتتاح و به بهره برداري مي رسد.
عطر افشاني مزار شهدا
اليگودرز خبرنگار كيهان: بمناسبت دهه مبارك فجر و با حضور مسئولان و مردم مزار شهداي انقلاب و دوران دفاع مقدس اليگودرز غبارروبي و عطرافشاني شد. همچنين به همين مناسبت يادواره شهداي شهرستان اليگودرز برگزار شد.
افتتاح پست 230 كيلوولتي برق
رشت- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت دهه فجر پروژه پست 230 كيلوولت شهر صنعتي رشت افتتاح شد. به گزارش روابط عمومي شركت سهامي برق منطقه اي گيلان اين پروژه با هدف افزايش ضريب اطمينان شبكه خصوصا در شرايط پيك بار ايجاد و راه انداز مي شد.
بهره برداري از 12پروژه عمراني
بندرعباس- خبرنگاركيهان: 12پروژه عمراني در حاجي آباد استان هرمزگان همزمان با دهه فجر افتتاح شد. حسين هاشمي تختي استاندار هرمزگان گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 180ميليارد ريال به اجرا درآمده است.
گازرساني به حاجي آباد
¤ همزمان با دهه فجر طرح گازرساني به شهرستان حاجي آباد از توابع استان هرمزگان به بهره برداري رسيد. حسين هاشمي تختي استاندار هرمزگان گفت: اين پروژه با اعتباري بالغ بر 50ميليارد ريال است كه در حال حاضر حدود 75كيلومتر عمليات شبكه گذاري با خط انتقال و تغذيه در اين شهر انجام شده است.
افتتاح 22 پروژه عمراني
اردبيل- خبرنگاركيهان: بهره برداري از 22 پروژه عمراني و طرح اقتصادي همزمان با دهه فجر در شهرستان نيز آغاز شد. براي تكميل و احداث اين پروژه 93 ميليارد ريال هزينه شده است.
افتتاح 8طرح برقرساني
رشتخوار- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر هشت طرح برق رساني در شهرستان رشتخوار به بهره برداري رسيد. حسن صادقي، رئيس اداره برق رشتخوار گفت: اجراي اين پروژه ها 3هزار و 800ميليون ريال هزينه دربرداشته است.

 



توليد 2ميليون ماهي زينتي در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
مدير شيلات و امور آبزيان آذربايجان شرقي از توليد 2ميليون قطعه ماهي زينتي در اين استان خبر داد.
«حسن آخوندي» گفت: ماهيان زينتي به دليل صادرات وسودآوري، به كارگيري نيروهاي بيكار و نيز هزينه هاي نه چندان زياد، موردتوجه شيلات استان است.
وي يادآور شد: 5 پروژه تحقيقي و ترويجي در راستاي ترويج مصرف آبزيان و افزايش سرانه مصرف ماهي درسبد غذايي مردم استان به اتمام رسيده است.

 



صدور كارت ويژه شهروند در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
كارت ويژه شهروند به زودي توسط معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري صادر مي شود.
قائم مقام معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد با اعلام خبر فوق گفت: اين كارت مزاياي متعددي براي دارنده خود به همراه دارد.
محمدمهدي برادران در خصوص توزيع كارتها اظهار داشت: در اولين فاز اعطاي اين كارت به متقاضياني خواهد بود كه در دوره هاي آموزشي شهروند الكترونيك ثبت نام كرده و پس از دريافت لوح هاي ديجيتالي، سي دي شماره 2 را به پايان برسانند. سپس نام آنان در ليست دارندگان كارت ويژه شهروندي قرار مي گيرد و پس از اتمام دوره كارت به آنان تعلق مي گيريد.
وي درباره مزاياي اين كارت گفت: ارائه بليط رايگان و يا با تخفيف ويژه جهت اماكن تفريحي ورزشي شهر همچون استخر، سينما و ورزشگاهها، ارائه و ارسال محصولات فرهنگي به دارندگان اين كارت از سوي شهرداري مشهد بخشي مزاياي دريافت اين كارت ها است.
وي توضيح داد: قرارگيري نام اين افراد در سيستم اطلاع رساني گسترده فعاليت هاي شهرداري مشهد با تاكيد بر فعاليت هاي حوزه معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري مشهد از طريق پيام كوتاه (اس ام اس) براي آنها انجام مي شود.گفتني است ارائه و شارژ اين كارت جهت بازديد از نگارخانه ها، فرهنگ سراها مراكز فرهنگي هنري و ورزشي صورت مي گيرد و همچنين سهميه ويژه جهت شركت در جشنواره ها، همايش ها، كنفرانس ها و سمينارهاي شهري مشهد. براي دارندگان كارت هاي مذكور لحاظ خواهد شد.

 



رونمايي از اولين نانو حسگر گازي ايران در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي از اولين نانو حسگر گازي ايراني در مازندران رونمايي شد.
مدير پروژه سند توسعه فناوري نانو در مازندران در آئين رونمايي اين نانو كه با حضور استاندار و مقامات محلي در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد گفت: اين نانو سنسور كه با فناوري نانو تهيه شد در حال ثبت جهاني است. محسن جهانشاهي با اشاره به اهميت زيست محيطي اين حسگر گازي افزود: با استفاده از اين حسگر تحول شگرفي در عرصه نانو پديد خواهد آمد. عضو شوراي هماهنگي ستاد نانوي رياست جمهوري از تدوين سند 10 ساله توسعه نانو در كشور خبر داد و يادآور شد: اين سند در بسته هاي توليد علم، فناوري، صنعت و بازار اجرايي مي شود.
جهانشاهي با اشاره به تدوين 57 برنامه عملياتي در زمينه آموزش، پژوهش، ترويج، حمايت از سرمايه گذاران بخش دولتي، خصوصي و صاحبان ايده و حمايت از مخترعان خواستار توجه جدي تر به مقوله توسعه فناوري نانو در كشور شد.
به گفته اين محقق برگزيده تاكنون 57 محصول در زمينه فناوري نانو به مرحله توليد رسيده است.

 



نخستين همايش سرمايه گذاري استان مركزي و عراق با تشنج همراه شد

اراك- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش سرمايه گذاري استان مركزي و كشور عراق با تشنج همراه شد.
نخستين همايش فرصتهاي تجاري و سرمايه گذاري استان مركزي و كشور عراق كه در شهر اراك برگزار شده بود با تشنج همراه شد.حسن دعيتي معاون استاندار زي قار (از شهرهاي جنوب كشور عراق)، به بخش سرود ملي عراق كه در آن وجود مساجد و حسينيه ها را نفي مي كرد و اين كشور را كشوري ضعيف نشان مي داد اعتراض كرد. اين اعتراض به مذاق كردهاي حاضر در جلسه خوش نيامده و بر پخش اين سرود كه ساخته بعثي هاي عراق بود تأكيد كردند.گفتني است اين همايش يك روزه با همكاري استاندار و سازمان بازرگاني استان مركزي و با هدف افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري دو كشور برگزار شده بود.

 



آبدانان ؛ منطقه بكر گردشگري ايلام

ايلام- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام گفت: شهرستان آبدانان با داشتن آثار تاريخي و باستاني متعدد يكي از مناطق بكر گردشگري استان ايلام است.
«مسعود اسكندري» اظهار داشت: اين شهرستان داراي آثار مختلف تاريخي است و يكي از اين آثار تاريخي «چهار طاقي مولاب» است كه در 75 كيلومتري شرق شهرستان واقع شده و هر ساله مورد استقبال گردشگران در فصول مختلف سال قرار مي گيرد.
اسكندري تصريح كرد: اين چهار طاقي شباهت كامل به چهارطاقي هاي دوره ساساني دارد و از نظر مصالح به كار رفته در آن سنگ ها تراشيده نشده و بدون نظم و ملات كج است و به روش بسيار ساده و ابتدايي ساخته شده اند.
وي گفت: در ساخت اين اثر از محدود كردن ديوارها استفاده شده يعني از پي، انحنا به سمت داخل دارند تا گنبد بر روي آنها قرار گيرد.
اين مسئول اضافه كرد: چهار طاقي هاي مولاب در سال 82 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و از آن سال تاكنون اعتبارات خاصي براي مرمت و نگهداري آن اختصاص يافته است.
اسكندري تصريح كرد: شهرستان آبدانان در جنوب استان ايلام در مجموع داراي 68 اثر تاريخي و باستاني است و هرساله مورد استقبال گردشگران نوروزي قرار مي گيرد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان ايلام گفت؛ اين دستگاه اجرايي تمام توان خود را صرف توسعه صنعت گردشگري در اين استان كرده است.

 



جوابيه جامعه هتلداران كيش و پاسخ كيهان

مقاله اي تحت عنوان «كيش جزيره اي با مديريت سليقه اي» در ستون يادداشت خبرنگار در مورخه 8/10/88 انتشار يافت. بدنبال چاپ اين مقاله هيات مديره جامعه هتلداران كيش جوابيه اي به دفتر روزنامه فرستاد كه همراه با پاسخ كيهان درج مي شود. جوابيه هيئت مديره جامعه هتلداران كيش بدين شرح است.
اولا نه تنها ظرف دو سال گذشته نرخ هتل ها - رستوران ها و كالاها در كيش افزايش نداشته بلكه به دلايل متعدد كاهش نيز داشته و بعضا در تبليغات آژانس هاي مسافرتي در روزنامه ها شاهد اين هستيم كه آژانس ها پكيج كامل يك تور دو شب و سه روز با يك وعده غذا را به نرخ بهاي يك بليت هواپيما به فروش مي رسانند.
ثانيا: نرخ يك شب اقامت با صبحانه بوفه در يك هتل 4 يا 5 ستاره به مبلغ يك ميليون و دويست هزار ريال نه تنها گران نيست بلكه در هيچ جاي ايران هم ارزان تر از اين ارائه نمي شود. قيمت هتل هاي با ستاره پائين به مراتب ارزان تر هستند.
ثالثا: بهتر بود خبرنگار محترم دقيقاهتل هائي كه رستوران هايش يك وعده غذا را به مبلغ 350 هزار ريال ارائه مي كند ارائه مي كردند تا بدانيم در قبال دريافت اين مبلغ چه غذاهائي سرو مي كند. و كلا اين موضوع صحت ندارد درخصوص رستوران هاي خارج از هتل ها جامعه محترم رستوران داران پاسخ مناسب ارائه خواهند كرد.
رابعا: رقابت براي جلب گردشگر داخلي بسيار مطلوب است و شاهد اين مدعا نيز درصد اشغال هتل ها است. ليكن درخصوص جلب و جذب مسافر خارجي كلا در سال گذشته در كل دنيا اين صنعت ركود داشته است كه كيش هم از اين قاعده مستثني نيست و اما اينكه اعلام كرده اند كيش دستخوش مديريت هاي سليقه اي شده بحث جداگانه اي در سياست بالاي دولت دارد كه قطعا كارشناسان بايد نظر بدهند.
كيهان: به رغم اينكه جامعه محترم هتلداران كيش كاملا نسبت به مطلب كيهان درباره مديريت هاي سليقه اي و گراني نرخ هتل ها در ماه هاي پاياني سال اطلاعات كامل تري از ما داشته و دارند! به جاي اينكه به خود بيايند و بدنبال راه و چاره اي باشند و اقدام به رفع ايرادات و اشكالات هتل ها كنند تا مسافران با خاطره اي خوش جزيره كيش را ترك كنند. اما با ارسال جوابيه سعي در سرپوش گذاشتن به مطالب درج شده كردند كه جاي بسي تاسف دارد!
با وجود اين در پاسخ به جوابيه جامعه هتلداران مي توان گفت موضوع 120 هزار تومان براي اقامت در هتل 5 ستاره در جزيره كيش تنها يك شعار است. همانند ديگر شعارهاي تبليغاتي كه براي جذب مسافران بي اطلاع از نرخ هتل هاي كيش سر داده مي شود.
1-بيش از 50 هتل ساخته شده در كيش بي ستاره و خارج از استانداردهاي هتل سازي هستند و 12 سال است كه مورد بهره برداري قرار گرفته اند. البته جامعه هتلداران عاجز از قيمت گذاري براي آنها است چرا؟ به جز يك هتل 5 ستاره مربوط به قبل از انقلاب به نام «شايان»! هتل پنج ستاره ديگري در كيش! وجود ندارد!
2-صداي اعتراض و انتقاد رئيس محترم جامعه هتلداران گوش فلك را كر كرد! آنهم بخاطر اينكه پس از 12 سال معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش استانداردسازي و ستاره بندي هتل هاي كيش را مي خواست به يك شركت خارجي واگذار كند! از سوي ديگر نياز مبرم به 30 ميليارد تومان وام براي مرمت و بازسازي 45 هتل كه به دليل شرايط آب و هوايي و شرجي غيراستاندارد شده اند! ولي هنوز در حال بهره برداري هستند!؟ چرا!
3-جامعه محترم هتلداران و معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش به خوبي مي دانند! تعيين نرخ هتل ها در چهار فصل توسط مالكان و بهره برداران هتل اعلام مي شود چرا كه به فكر ضرر و زيان تابستان و پائيز خود هستند كه در 3 ماهه آخر سال جبران ضرر و زيان شود و اين موضوع سال هاست كه ادامه دارد!؟
4-در طول 12 سال گذشته نقش نظارتي چه از لحاظ قيمت و چه از لحاظ رعايت خدمات رفاهي براي مسافر معنايي نداشته و ندارد! آنهم در زماني كه بيش از 200 واحد آپارتمان لوكس و درحد بسيار عالي در جزيره كيش با قيمت هاي نصف هتل فعاليت مي كنند! و بيشتر مسافران را به سوي خود جذب كرده اند! حال دستگاههاي نظارتي چه نقشي دارند!
5-معاونت گردشگري و جامعه هتلداران كيش بهتر است نخست بدنبال مرمت و بازسازي 45 هتل كيش باشند! دوم استانداردسازي و ستاره بندي هتل ها بسيار ضروري است! سوم. آموزش و بكارگيري پرسنل مجرب و آگاه به مسايل گردشگري و هتلداري را در دستور كار خود قرار دهد تا هرچه زودتر اداره كردن هتل ها از حالت سنتي خارج شود! و چهارم. نرخ هاي هتل ها با نظارت و هماهنگي جامعه هتلداران تعيين شود. تا مسافران بلاتكليف و سرگردان نشوند.
6- نرخ غداي رستوران در هتل هاي به اصطلاح 5 ستاره همراه با موزيك زنده در تعطيلات آخر سال از مرز 35 هزار تومان فراتر مي رود همانطوريكه وروديه نيز هر نفر 10 تا 15 هزار تومان اضافه مي شود!
7-كليه آدرس هاي هتل ها و رستوران هاي لوكس و درجه يك با غذاهاي متنوع در دفتر نمايندگي روزنامه موجود است.

 



نمازخانه هاي مدارس استان اصفهان بهسازي مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
طرح زيباسازي و بهسازي نمازخانه هاي مدارس استان اصفهان به اجرا درآمد.
حميدرضا سياحيان مسئول روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اين طرح به منظور بهبود نماز خانه هاي مدارس با ايجاد محيط پاك و جذاب، ايجاد رغبت بيشتر براي شركت دانش آموزان در اقامه نماز جماعت آموزشگاه و ساماندهي نمازخانه هاي مدارس و مفروش كردن آنان به اجرا درآمد.
بنابر اين گزارش، براساس تقاضاي آموزشگاه هايي كه نمازخانه آنان در حوزه مالكيت آموزش و پرورش باشند، ستادي در سازمان آموزش و پرورش تشكيل و نسبت به مفروش كردن نمازخانه مدارس با حمايت مالي دولت و با مشاركت مدارس و استان از
دي ماه گذشته اقدام شد.
اين گزارش حاكيست، تاكنون اكثر نمازخانه هاي مدارس مفروش شده و پيش بيني مي شود حدود 1100 آموزشگاه در سالجاري به متراژ 125 مترمكعب مفروش شوند.

 



مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قزوين: تامين آب مشكل اساسي شهرك صنعتي آبيك است

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قزوين گفت: در حال حاضر مشكل اساسي درشهرك صنعتي آبيك تامين آب مورد نياز براي استقرار واحدهاي صنعتي است.
عبدالقهار ناصحي در ديدار با فرماندار آبيك با اشاره به اين موضوع عنوان كرد: اقداماتي نيز در زمينه مطالعه الكتريك (شناسايي آبهاي زيرزميني با شيوه نوين) توسط موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران درحال انجام است.
وي گفت: از آنجايي كه يكي از مصوبات دور اول سفر رئيس جمهور به استان تسريع در احداث شهر صنعتي آبيك بوده، خوشبختانه 100 درصد اين مصوبه محقق شده است.
وي تصريح كرد: درحال حاضر از عمده ترين پروژه هاي در حال اجرا مي توان به عمليات زيرسازي و آسفالت خيابانها، اجراي شبكه توزيع برق و آب، اجراي شبكه روشنايي و... به ارزش سرمايه گذاري 160 ميليارد ريال اشاره كرد كه اكثر اين پروژه ها با پيشرفت فيزيكي 80 درصد درحال اجرا است.
ناصحي ادامه داد: قيمت گذاري شهرك صنعتي آبيك به تصويب هيئت مديره شركت رسيده و درآينده نزديك كار واگذاري به متقاضيان سرمايه گذاري آغاز مي شود.

 



رئيس سازمان مسكن و شهرسازي همدان اعلام كرد
تخصيص 20ميليون تومان وام مسكن به كاربران فناوري نوين

همدان- خبرنگاركيهان:
استفاده كنندگان از فناوري نوين ساخت و ساز، از 20ميليون تومان وام بدون سپرده گذاري بهره مند مي شوند.
مهندس اصغر مجيدي رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان همدان با اعلام اين خبر افزود: فناوري هاي نوين ساختمان سازي مشتمل بر 32نوع است كه اگر در ساخت و سازهاي بافت هاي فرسوده و در قالب مسكن مهر اين فناوري ها به كار گرفته شود، متقاضيان، مشمول دريافت 20ميليون تومان وام بدون نياز به سپرده گذاري خواهند شد.
وي گفت: با آغاز اجراي طرح مسكن مهر در استان همدان، حدود 30هزار نفر متقاضي، ثبت نام كردند كه در ادامه نزديك به 14هزار نفر با واريز وديعه يك ميليون توماني در طرح باقي ماندند.
مجيدي اضافه كرد: اكنون براي 12هزار واحد مسكوني زمين اختصاص يافته و به تعاوني هاي مسكن واگذار شده و قرارداد 9 هزار واحد آن آماده است. همچنين فعاليت اجرايي 3500 واحد مسكوني آغاز شده كه 2500 واحد موفق به اخذ پروانه ساخت شده اند و حدود 1000واحد در قالب طرح 99ساله مسكن مهر و بافت فرسوده تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
مهندس مجيدي تامين مسكن براي تمامي متقاضيان طرح مهر را وظيفه سازمان مربوط دانست و تصريح كرد: تاكنون 40ميليارد ريال يارانه بلاعوض به طرح مسكن مهر استان تزريق شده و اقشار تحت پوشش نهادهايي مانند كميته امداد و بهزيستي و نيز انجمن خيرين مسكن ساز نيز اعضاي خود را در تامين آورده مساعدت مي كنند.

 



نماينده مردم كرج در مجلس: طرح هاي جامع شهرها بايد به تصويب شوراي اسلامي برسد

كرج- خبرنگاركيهان:
شوراي شهرستان بايد در تصميمات اجرايي و تعاملات بين مسئولان نقش موثر و محوري داشته باشد.
«عزيز اكبريان» نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در جمع اعضاي شوراي شهرستان كرج گفت: نظرات شوراي شهرستان، نظر تمام شهرهاي اقماري و شوراهاي مستقر در شهرستان است كه مي بايست در تمام تصميمات مدنظر قرار گيرد.
وي با اشاره به وقايع اخير درباره انحلال شوراي شهر محمدشهر كرج تاكيد كرد: گرچه معتقديم بايد قانون از سوي هركس و هر شخصي رعايت شود، اما با انحلال شوراي اسلامي يك شهر به دليل تخلف يك يا دو عضو به شدت مخالف بوده و به مسئولان به ويژه استاندار تهران هم توصيه شده كه از فاز انحلال شوراي يك شهر خارج شوند.اكبريان افزود: سلب عضويت اعضاي شوراهاي اسلامي مي بايست پس از قطعيت و صدور حكم و راي دادگاه مبني بر مجرميت آن شخص انجام پذيرد.وي اظهار داشت: شوراي شهر محمدشهر كرج بايد هرچه سريعتر رسميت يابد و به كار خود ادامه دهد، چرا كه شورا و تمامي شوراها متعلق به مردم و شهروندان هستند و به سادگي نبايد از حدود كارايي خارج شود.

 



فرماندار خبر داد اختصاص 8ميليارد ريال براي تكميل شهرك هاي گلخانه اي پارس آباد

پارس آبادمغان- خبرنگار كيهان:
فرماندار پارس آباد مغان گفت: 8ميليارد ريال براي تكميل شهرك هاي گلخانه اي در اين شهرستان اختصاص يافته است.
التفات خدابنده در جلسه بررسي مشكلات طرح هاي زيربنايي جهاد كشاورزي پارس آباد افزود: اين گلخانه ها در مجموع در سطح 27 هكتار احداث مي شود كه در نيمه اول سال آينده به بهره برداري مي رسند.
وي گفت: با افتتاح اين پروژه ها براي بيش از 130نفر از فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي منطقه زمينه اشتغال فراهم مي شود.
فرماندار پارس آباد مغان نسبت به استفاده بي رويه از سموم كشاورزي در مبارزه با آفات و بيماري هاي كشاورزي در مزارع هشدار داد و گفت: با هدف كاهش مصرف سموم شيميايي و توليد محصولات سالم و ارگانيك امسال طرح مبارزه بيولوژيكي با آفات و امراض زراعي در سطح 8هزار هكتار از اراضي كشاورزي منطقه اجرا شد.

 



احداث 5 پايگاه امداد جاده اي در استان آذربايجان شرقي

مهربان - خبرنگار كيهان:
معاون امداد جمعيت هلال احمر استان آذربايجان شرقي گفت: 5 پايگاه امداد جاده اي ثابت در آذربايجان شرقي احداث مي شود.
علمي در حاشيه جلسه هلال احمر سراب افزود: 5 پايگاه امداد جاده اي ثابت در محورهاي ارتباط اهر، مشكين شهر- آذرشهر، عجب شير-شبستر، تسوج-اروميه، شرفخانه در جزيره اسلامي و همچنين ابتداي آزادراه پيامبراعظم(ص) با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال احداث مي شود و مساحت هر پايگاه حدود 200 متر مربع خواهد بود.
وي محل تامين اعتبارات هزينه هاي احداث پايگاه ثابت امداد جاده اي را از محل اعتبارات ستاد حوادث غيرمترقبه استان عنوان كرد و افزود: براي تجهيز هر پايگاه امداد جاده اي ثابت، جمعيت هلال احمر استان آذربايجان شرقي حدود 2 ميليارد ريال هزينه خواهد شد.

 



برخورداري 130 روستا از آب آشاميدني سالم در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مدير امور آب و فاضلاب روستايي شهرستان گنبدكاووس گفت: 130 روستا در گنبدكاووس از آب آشاميدني بهداشتي، استفاده مي كنند.
سيد مهدي حسيني افزود: تاكنون از 170 روستاي اين شهرستان 130 روستا از آب آشاميدني بهداشتي و سالم برخوردار هستند.
حسيني همچنين افزود: 40 روستاي فاقد آب در اين شهرستان، به لحاظ نبود منابع آب مطمئن همچنان از آب آشاميدني محروم هستند.وي تصريح كرد: آبرساني به اين تعداد از روستاها در شهرستان گنبدكاووس به وسيله هشت دستگاه تانكر آبرسان سيار صورت مي گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14