(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 بهمن 1388- شماره 19580
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
«شاخص » شما چيست ؟ ! (يادداشت روز)
روانداز (گفت و شنود)
آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار رمضان عبدالله : اسرائيل در سراشيبي تند نابودي است
كيهان و خوانندگان
وزير اطلاعات: طراحي فتنه پس از انتخابات در خارج از كشور قطعي است
گزارش خبري كيهان از حاشيه اجلاس مونيخ اختلاف نظر آشكار قدرت هاي غربي درباره ايران
كيسينجر: موازنه قدرت در خاورميانه به نفع ايران است (خبر ويژه)
با انقلاب كه بود «تندرو» بود ضد انقلاب كه شد مدال «شجاعت» گرفت (خبر ويژه)
يه مشت دلقك مفت خور از لس آنجلس ميگن لنگش كن (خبر ويژه)
ايران كابوس آمريكاست كاخ سفيد نبايد جريان براندازي را تنها بگذارد (خبر ويژه)
حالا چه وقت پخش سخنان امام از صدا و سيماست؟! (خبر ويژه)



«شاخص » شما چيست ؟ ! (يادداشت روز)

شايد جناب حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني، نوه گرامي حضرت امام(ره) از اين يادداشت آزرده خاطر شود و نگارنده نيز اگر پاي امام راحل(ره) و جفا به ساحت مقدس، انقلابي و فقهي و عرفاني آن بزرگوار در ميان نبود، ترجيح مي داد هرگز قلمي بر كاغذ نراند كه نوه امام(ره) را برنجاند، اما، به يقين جناب سيدحسن خميني هم تصديق مي فرمايند، شخصيت ارزشمند ايشان مرهون نسبتي است كه با امام راحل(ره) دارند، بنابراين دفاع از ساحت ملكوتي آن مراد به حق پيوسته را مي توان و بايد، به منزله دفاع از شخصيت نوه ايشان نيز تلقي كرد. چرا كه، اگر از شخصيت جناب آقاي سيدحسن خميني، رابطه نسبي وي با حضرت امام(ره) حذف شود، ايشان نيز يك شخص معمولي در ميان ساير افراد عادي و معمولي جامعه خواهند بود.
و اما، موضوع يادداشت امروز، نامه اي است كه حجت الاسلام سيدحسن خميني خطاب به رئيس سازمان صداوسيما نوشته و در آن به آنچه كه از نظر ايشان «پخش گزينشي سخنان حضرت امام(ره)» در برنامه «شاخص» تلويزيون است، اعتراض كرده اند... و در اين باره گفتني هايي هست؛
1-اعتراض- با عرض پوزش- تعجب آور و سؤال برانگيز آقاي سيدحسن خميني در حالي است كه پخش مستند و تصويري سخنان حضرت امام(ره) از سيماي جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مباني و اصول خط مبارك امام(ره) را براي توده هاي عظيم مردم بازگو مي كند و نه فقط شمار فراواني از نسل هاي اول و دوم انقلاب با شنيدن رهنمودهاي روشنگر و گره گشاي آن حضرت بار ديگر مباني زلال بينش و منش امام خويش را از زبان خود آن حضرت مي شنوند و به خاطر غفلت از اين رهنمودهاي پيامبرانه و معجزه گون انگشت ندامت و حسرت به دندان گزيده و خط حركت خود را اصلاح مي كنند، بلكه از همه بااهميت تر، سيراب شدن روح حق جو و ذهن پرسش گر نسل هاي سوم و چهارم انقلاب است كه امام راحل(ره) را نديده اند و با مشاهده و شنيدن رهنمودهاي آن بزرگوار، «نقشه راه» را براساس بينش زلال و ملكوتي امام(ره) به دست آورده و در مقابل ترفندها و خيانت هاي گندم نمايان جوفروشي كه زير تابلوي خط امام(ره)، نسخه وارداتي جين شارپ و رابرت هلوي و جرج سوروس صهيونيست را به بازار مكاره فتنه اخير آورده اند، بيمه مي شوند و صدالبته، سران فتنه و برخي از خواص آلوده نيز با پخش مستقيم و بي واسطه رهنمودهاي حضرت امام(ره) ديگر امكان سوء استفاده از نام مبارك ايشان را پيدا نكرده و رسواتر از گذشته خواهند شد كه شده اند.
اكنون بايد به جناب سيدحسن خميني عرض كرد كه كجاي اين ماجرا، حضرتعالي را نگران كرده است؟ رسوايي سران فتنه؟! بيداري و هوشياري نسل هاي سوم و چهارم انقلاب و رويكرد آنان به خط زلال حضرت امام؟! واگويه دوباره نظرات ملكوتي و گره گشاي آن حضرت؟! و...؟! اگر هيچكدام از اين موارد باعث نگراني جنابعالي نشده است- كه نشده و نبايد بشود- پس علت نگراني شما چيست؟!
2- در برنامه شاخص كه با استقبال و قدرداني گسترده مردم روبرو شده است، نظرات صريح و خالي از ابهام حضرت امام(ره) درباره جنايات آمريكا و اسرائيل، خيانت گروههاي تروريستي نظير منافقين، وابستگي بهائيت به رژيم صهيونيستي، آمريكايي بودن نهضت آزادي و بني صدر، ماجراي عبرت انگيز آيت الله منتظري، جنايات مهدي هاشمي، ضرورت ترديد نسبت به حمايت بيگانگان از شخصيت ها و گروههاي سياسي، توبيخ كساني كه با بيگانگان پيوند مي خورند و انتخابات را زير سؤال مي برند، ملامت و نهيب به جرياناتي كه ادعاي حمايت از نظام اسلامي دارند و عليه نظام دست به سياه نمايي مي زنند، برخورد حكيمانه و مستدل به افراد و گروههايي كه سعي در حذف «اسلام» از قاموس «جمهوري اسلامي ايران» دارند، افشاي چهره واقعي جرياناتي كه روز عاشورا با كف و سوت، به ساحت حضرت امام حسين(ع) اهانت مي كنند، خروش و عتاب نسبت به آنان كه مي كوشند با طرح شعارهاي فرعي، شعار مرگ بر آمريكا را حذف كنند و... مطرح شده است.
اكنون بايد از نوه محترم حضرت امام(ره) پرسيد كجاي اين سخنان و رهنمودهاي روشنگر و گره گشاي امام راحل(ره) به نظر حضرتعالي «اشكال»! دارد؟! مگر جنابعالي نظرات مبارك حضرت امام(ره) در موارد ياد شده را قبول نداريد؟! و خداي نخواسته- و با عرض پوزش- آمريكاو اسرائيل و منافقين و بهايي ها را دشمن اسلام و انقلاب و نظام نمي دانيد؟! و يا نستجيربالله با حذف اسلام از قاموس «جمهوري اسلامي ايران»، اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع)،... موافق هستيد؟! به يقين، نظر جنابعالي چنين نيست، بنابراين بفرمائيد ايراد شما به پخش اين سخنان حضرت امام(ره) چيست؟!
3- سران فتنه و سازمان هاي سيا و موساد و MI6 كه به گواهي اسناد غيرقابل انكار، مديريت فتنه اخير را برعهده داشته اند، حق دارند از پخش سخنان حضرت امام(ره) عصباني و سراسيمه باشند، چرا كه فتنه گران با پخش نظرات صريح آن بزرگوار نمي توانند پيروي بي كم و كاست خود از آمريكا و اسرائيل و ائتلاف آشكار خويش با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و نهضت آزادي را زير پوشش تظاهر به خط امام(ره) پنهان كنند و از اينكه با وجود نظر مبارك امام(ره) نسبت به آقاي منتظري، از او به عنوان «پدر معنوي جنبش سبز» ياد كرده اند- خجالت كه چه عرض كنم!- خيانت خود را افشا شده مي بينند و...
اما، جناب سيدحسن خميني چرا از پخش اين سخنان حضرت امام(ره) ابراز نگراني مي فرمايند؟!
4- جناب آقاي سيدحسن خميني در نامه خود نوشته اند «چنانكه از منابع موثق شنيده ام، برنامه اي تحت عنوان شاخص در تلويزيون پخش مي شود و به گونه اي غيرصادقانه و تحريف آميز، شخصيت جامع عارف كامل و مهربان و رهبري مقتدر امام خميني(س) را مخدوش نموده است»... كه گفتني است؛
الف: همانگونه كه نوه محترم حضرت امام(ره) تاكيد مي كند، ايشان، خود برنامه شاخص را نديده اند! و به نوشته خودشان « از منابع موثق شنيده اند»! و اشاره نمي كنند كه اين «منابع موثق»! چه كساني بوده اند؟ آيا در اين مسئله حياتي و حساس مي توان به «منابع موثق»! بدون ذكر نام آنها استناد كرد؟ با اين حساب، اعتراض آقاي سيدحسن خميني، اعتراض خود ايشان نيست، بلكه اعتراض آن منابع- به قول ايشان- موثق! است كه معلوم نيست چه كساني هستند؟!
ب: متاسفانه، طي چندماه اخير و به گواهي اخبار رسماً منتشر شده، جناب سيدحسن خميني با برخي از عوامل اصلي فتنه پس از آزادي موقت آنها، ديدار صميمانه و دلجويانه داشته اند و از آنجا كه اين افراد و سران فتنه به شدت از روشنگري هاي حضرت امام(ره) آسيب ديده و رسوا شده اند، اين احتمال پيش كشيده مي شود كه مبادا، «منابع موثق»! مورد اشاره نوه محترم امام(ره) همين دشمنان تابلودار حضرت امام(ره) باشند! كاش حجت الاسلام سيدحسن خميني نام اين منابع موثق را بيان مي كردند تا ملت جايگاه آنها را در فتنه اخير ارزيابي كنند. چرا كه فقط سران فتنه و مديران بيروني آنها از پخش سخنان روشنگر حضرت امام(ره) لطمه ديده اند و چنانچه آقاي سيدحسن خميني، خود اين برنامه ها را مشاهده مي كرد به يقين نگراني و سراسيمگي دشمنان امام(ره) را به عنوان نظر «منابع موثق» مطرح نمي كرد و حرمت و ساحت مبارك امام راحل(ره) را نمي شكست.
ج: فرموده اند كه صداوسيما به گونه اي غيرصادقانه و تحريف گونه، شخصيت امام خميني(ره) را مخدوش كرده است!! كه بايد پرسيد؛ مگر آنچه از صداوسيما پخش شده است، عين و متن سخنان حضرت امام(ره) نيست؟ بنابراين تهمت «غيرصادقانه» چيست؟!
از سوي ديگر، در اين موارد، حضرت امام(ره) تكليف ملت را مشخص كرده و در وصيت نامه سياسي- الهي خويش تاكيد فرموده اند كه يكي از اصلي ترين ملاك ها و معيارها براي ارزيابي صحت آنچه به ايشان نسبت مي دهند، سخناني است كه از طريق سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شده است، يعني همان كه حضرتعالي با كم توجهي و بي دقتي، آن را غيرصادقانه!! ناميده ايد.
جناب سيدحسن خميني دراين نامه به پخش «تحريف گونه»! بيانات حضرت امام(ره) از سيماي جمهوري اسلامي نيز اشاره كرده است كه با توجه به پخش متن سخنان امام راحل(ره) و تاكيد آن بزرگوار بر ملاك و معيار بودن آن، معلوم نيست نوه محترم امام(ره) از كدام تحريف!! سخن مي گويند؟! و با عرض پوزش بايد گفت؛ تحريف آشكار نظرات مكتوب و مضبوط حضرت امام(ره) بارها از سوي افرادي نظير آيت الله صانعي، آقاي محتشمي پور و... صورت پذيرفت ولي جنابعالي و موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) برخلاف مسئوليتي كه داريد در مقابل اين تحريف ها سكوت فرموديد و حتي بعد از آن كه كيهان متن مكتوب و مضبوط رهنمودهاي حضرت امام(ره) در صحيفه را با متن اظهارات تحريف كنندگان منتشر كرده و تحريف آشكار نظرات مبارك ايشان را به طور مستند اعلام كرده بود، نيز مؤسسه نشر آثار زحمت دفاع از نظر امام(ره) و مقابله با تحريف كنندگان را به خود نداد!
5- به يقين نوه محترم امام راحل(ره) در صحت نظرات پخش شده آن بزرگوار ترديدي ندارند ولي ظاهراً پخش آن را به مصلحت نمي دانند. ايشان نوشته اند، اين بخش از سخنان حضرت امام(ره) به چهره رئوف و مهربان آن بزرگوار لطمه مي زند! كه بايد گفت؛ اگر به اعتقاد ايشان، بيان حال منافقان، شرح ترفند دشمنان، ضرورت هوشياري نسبت به توطئه آنان و لزوم برخورد با فتنه انگيزان، لطمه زدن به چهره ملكو تي حضرت امام(ره) است، نظرتان درباره آيات فراواني از قرآن كريم و احاديث و روايات بي شماري از رسول خدا(ص) و ائمه معصومين(ع) كه دقيقا به بيان همين مسائل اختصاص دارد چيست؟ آيا معتقديد كه اين آيات و روايات نيز بايد از قرآن و احاديث معصومان(ع) حذف شود؟! قطعاً چنين نظري نداريد.
6- و بالاخره، نگارش اين بند از يادداشت براي نگارنده نيز بسيار تلخ و ناگوار است، اما ساحت قدسي حضرت امام(ره) والاتر و ملكوتي تر از آن است كه اين نكته ناگفته بماند، و آن اين كه به گفته خداوند سبحان، «ان اولي الناس بابراهيم للذين اتبعوه... نزديكترين مردم به حضرت ابراهيم كساني هستند كه از او پيروي مي كنند.» - آيه 68 آل عمران- بنابراين رابطه نسبي با حضرت امام(ره) اگر چه محترم است ولي محترم تر از آن پيروي و تبعيت از امام راحل(ره) است و هر كه تابع تر، به حضرت امام(ره) نزديكتر.
حسين شريعتمداري

 



روانداز (گفت و شنود)

گفت: يك روزنامه آمريكايي طي مقاله اي تحليلي نوشته است؛ مسائل بعد از انتخابات بيش از همه به نفع جمهوري اسلامي ايران تمام شده.
گفتم: آفرين به كساني كه زودتر از ديگران به حماقت خود پي مي برند.
گفت: اين روزنامه مي نويسد؛ ماجراي تيرماه سال 78، ضربه بزرگي به اصلاح طلبان زد و ماجراي اخير، تمام ظرفيت اپوزيسيون را بر باد داد و كينه آمريكا و اسرائيل را در نسل هاي جديد ايران هم زنده كرد.
گفتم: دزدي شبانه وارد خانه اي شد و پارچه اي را كف زمين پهن كرد تا اموال مسروقه را در آن بگذارد. اما، هرچه گشت، همه اتاق ها قفل بود. با نااميدي برگشت كه پارچه اش را جمع كند كه ديد صاحبخانه روي آن خوابيده است. با عصبانيت قصد خروج داشت كه صاحبخانه به او گفت؛ در را باز بگذار تا دزد ديگري روانداز هم بياورد!

 



آيت الله العظمي خامنه اي در ديدار رمضان عبدالله : اسرائيل در سراشيبي تند نابودي است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با دبيركل جهاد اسلامي فلسطين خاطرنشان كردند: من به آينده فلسطين بسيار خوش بين هستم و معتقدم اسرائيل در سراشيبي تند افول و زوال حركت مي كند و ان شاءالله نابودي آن حتمي خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب در ديدار با دكتر رمضان عبدالله و هيأت همراه فرمودند: فلسطين به عرصه تحقق خواست و اراده الهي در پيروزي و غلبه مستضعفين بر مستكبرين تبديل شده است.
ايشان با مقايسه وضع فلسطين و رژيم صهيونيستي در 30 سال پيش و اكنون خاطرنشان كردند: فلسطين امروز مظهر حيات، عزم، اراده، ايمان، مجاهدت و عزت است و مردم فلسطين نشان داده اند كه از لحاظ بنيه معنوي به مراتب از غاصبان صهيونيست قوي ترند، به همين دليل ارتش اسرائيل با وجود برتري نظامي نتوانست بر ايمان و اراده آنان غلبه كند و شكست خورد.
رهبر انقلاب اسلامي ناتواني رژيم صهيونيستي را در تسلط بر غزه، شبيه به معجزه دانستند و تصريح كردند: رژيم صهيونيستي با وجود برخورداري از تمام كمكهاي مادي و سياسي و پس از حدود دو سال محاصره، نتوانست مقاومت ملت فلسطين را در هم بشكند.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه افزودند: اراده الهي به پايان دادن ظلم در منطقه و به خاك ماليدن بيني مستكبران تعلق گرفته است.
ايشان با اشاره به قساوت، شدت عمل و وحشي گري بي سابقه رژيم صهيونيستي خاطرنشان كردند: اين رژيم در طول 60 سالي كه از عمر غاصبش مي گذرد، مظهر همه زشتي ها، ظلم ها و نامردمي هايي است كه ممكن است در يك مجموعه پيدا شود.
رهبر انقلاب اسلامي مقاومت فلسطين را در برابر همه فشارها اعجاب برانگيز دانستند و افزودند: اميد برگرفته از ايمان مردم فلسطين مهمترين عامل مقاومت است و در تمام قضاياي سياسي صحنه فلسطين بايد اميد به پيروزي و ادامه مقاومت باشد.
رهبر انقلاب اسلامي ضمن تمجيد از نقش جنبش جهاد اسلامي در عرصه جهاد و سياست فلسطين، تأكيد كردند: من به آينده فلسطين بسيار خوش بين هستم و معتقدم اسرائيل در سراشيبي تند افول و زوال حركت مي كند و ان شاءالله نابودي آن حتمي خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي به روند «قدرت گرفتن جبهه حق» و در مقابل، «ضعيف شدن جبهه باطل» اشاره و خاطرنشان كردند: ترديدي نيست كه پايان اين مسير، نجات فلسطين از چنگال صهيونيستها و بازگشت آن به دامن فلسطيني ها و زوال رژيم صهيونيستي است.
ايشان به تلاش برخي دولتهاي عربي در جهت كمك به دشمن صهيونيستي اشاره كردند و افزودند: قطعاً اين تلاشها اثر و دوامي ندارد چرا كه ملتهاي مسلمان همواره پشتيبان آرمان فلسطين هستند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان كردند: ما براساس عقيده خود از فلسطين دفاع مي كنيم و پاي آن ايستاده ايم و اعتقاد قلبي داريم كه خداوند متعال از اهل ايمان دفاع مي كند.
در اين ديدار آقاي رمضان عبدالله دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، ضمن تبريك فرارسيدن سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي گفت: همانطور كه شهيد فتحي شقاقي مي گفت انقلاب اسلامي ايران، انقلابي بي نظير است و با هيچ انقلاب ديگري قابل مقايسه نيست.
وي با بيان گزارشي از آخرين تحولات فلسطين و منطقه گفت: گروههاي مقاومت اسلامي، با وحدت كامل و استحكام مواضع به فعاليت جهادي و سياسي خود تا پيروزي نهايي ادامه مي دهند.
دبيركل جهاد اسلامي فلسطين به سياست جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي در منطقه اشاره كرد و افزود: گروههاي مقاومت و جهاد اسلامي فلسطين با احساس قوت و هوشياري كامل، اوضاع را رصد مي كنند و آماده دفاع و رويارويي با هرگونه تحركات و اقدامات حماقت آميز دشمن صهيونيستي خواهند بود.
دكتر رمضان عبدالله با تحسين هوشياري ملت بزرگ ايران گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران، در بهترين و قوي ترين موقعيت قرار دارد و همه به مواضع به حق ايران افتخار مي كنند و قطعاً حق نيز پيروز خواهد بود.

 



كيهان و خوانندگان

¤ قوه قضائيه همچنان در مقابل خواسته اكثريت قريب به اتفاق مردم كه خواهان برخورد با سران خائن و وطن فروش فتنه هستند، سكوت كرده است و آن را در حد يك خواسته سياسي مي داند. اين در حالي است كه توقع مردم براي محاكمه كساني كه به اين كشور خيانت كردند، بسيار به جا است.
يك هموطن
¤ از ملت شريف ايران مي خواهم كه با حضور مسئولانه شان در راهپيمايي 22 بهمن پاسخ روشن و شفاف خود را به دشمنان خارجي و دنباله هاي داخلي آن بدهند.
يك هم وطن
¤ قوه قضائيه بعد از فاجعه عاشوراي حسيني در برخورد با سران فتنه آنقدر محافظه كاري به خرج داد كه فتنه گران با جسارت تمام و طلبكارانه در بيانيه ها و اطلاعيه هاي خود طرفدارانشان را به حضور در راهپيمايي 22 بهمن با نيات پليد گذشته خود دعوت مي كنند.
مسلم واحدي - خرم آباد
¤ هرچه كه به روز 22 بهمن نزديك مي شويم اميدمان نسبت به حركت انقلابي قوه قضائيه در خصوص دستگيري سران فتنه و كشاندن آن ها به پاي ميز عدالت كم مي شود. اميدواريم در چند روز باقي اين قوه خبرهاي خوشي به مردم بدهد.
يك بانوي هم وطن
¤ مردم عزيز ايران، همواره از ارزش ها و آرمان هاي اسلامي حمايت مي كنند. اگر خواص خود را از مردم جدا كنند، پاسخ كوبنده اي از مردم دريافت مي كنند.
سليمان بلغار
¤ خواص واقعي كساني هستند كه جان و مال و فرزند خود را فداي اين كشور كردند. نه افرادي كه به دنبال منافع خود هستند.
حسيني از تهران
¤ در وزارت ارشاد دوره اصلاحات، چندان جاي تعجب نبود كه فيلم هايي غيراخلاقي و ساختارشكن ساخته و به نمايش درمي آمد. اما الان كه دولت اصولگرا حاكم است، ظهور چنين فيلم هايي بسيار دردآور است. از وزارت ارشاد توقع ممانعت از پخش چنين فيلم هايي مي شود.
محمدي پور
¤ لطفا مثل گذشته، مقالات اقتصادي و گفت وگو با اقتصاددانان را چاپ نمائيد. چون مدتي است كه اين گونه مطالب در كيهان كاهش يافته است.
مقدم
¤ آيا اين عادلانه است كه به كارمندان كه ميانگين حقوقشان 800 هزار تومان است سهام عدالت تعلق بگيرد اما به كارگران روزمزد و كارگران خياباني كه بيمه نيستند و درآمد خاصي هم ندارند سهام عدالت تعلق نگيرد.
يك هموطن
¤ به مسئولين وزارت بهداشت بگوييد كه يك سال است كه كارانه كارمندان را نداده اند و حدود 6 ماه هم است كه اضافه كاري ها پرداخت نشده است. لطفاً رسيدگي نمايند.
خميني شهر اصفهان
¤ از صداوسيما به خاطر پخش برنامه مستند شاخص تشكر مي كنم.
فاطمه فرامرزي راد- قوچان
¤ در نماد جديدي كه به جاي نماد قديم در ميدان انقلاب احداث شده است هيچ گونه اثر و نشانه اي از آن همه جانفشاني ها و ايثارگري انقلابيون اول انقلاب ديده نمي شود. در ضمن نماد قبلي را كه از مقبوليت بيشتري برخوردار بود به بهانه احداث مترو جمع كردند اما قرار بود بعد از احداث مترو دوباره همان نماد را نصب كنند. ولي نمي دانيم چرا به وعده خود عمل نكردند.
عصايي
¤ رشته حقوق در مقطع كارشناسي ناپيوسته در دانشگاه جامع علمي-كاربردي شبستر حذف شده و علت آن مشخص نيست. اين در حالي است كه اين رشته در اين دانشگاه، داراي ظرفيت علمي و استادان خوبي است.
حسيني از شبستر
¤ به دليل بسته شدن سايت سازمان بازنشستگي كرمانشاه، هنوز احكام بازنشستگان پيش از موعد فرهنگي صادر نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
از كرمانشاه
¤ دولت دستور داده بود كساني كه از كلانشهر به شهرستان ها كوچ مي كنند، زمين و وام خريد مسكن مي گيرند. اما بنده بيش از يك سال است كه از تهران به زنجان آمده ام، اما هيچ خبري از دستورات رئيس جمهور نيست.
يك هموطن
¤ از مسئولان وزارت راه تقاضا مي شود كه يك بار جاده لوشان- جيرده در منطقه داماش گيلان را طي كنند. اين جاده پر از پستي و بلندي هاي فراوان است و با توجه به اين كه در اين جاده، ماشين هاي باربري بسياري تردد مي كند، خطر آنان را تهديد مي كند.
فردي
¤ با توجه به اين كه شهرستان مسجد سليمان داراي منابع غني گاز و نفت است، از مسئولان تقاضا مي شود كه بيشتر به اين شهر رسيدگي شود.
بهزاد داوودي
¤ از شركت مترو يا فاضلاب تهران تقاضا مي شود، چاه حفر شده در تقاطع اسكندري شمالي- آزادي پوشانده شود تا خداي نكرده شهروندي درون آن سقوط نكند.
ربيعي

 



وزير اطلاعات: طراحي فتنه پس از انتخابات در خارج از كشور قطعي است

حجت الاسلام حيدر مصلحي استراتژي هاي فتنه گران در حوادث پس از انتخابات را تشريح و تاكيد كرد كه استراتژي و تاكتيك فتنه گران از بيرون كشور طراحي شده است.
وزير اطلاعات در گردهمايي مشترك امنيت آفرينان فجر گفت: استراتژي، تاكتيك و روش و ابزاري كه فتنه گران به كار گرفته اند از بيرون كشور طراحي شده است.
مصلحي گفت: فتنه گران با ضدانقلاب همكاري داشته و بسترسازي لازم نيز در اين خصوص انجام شده است.
وزير اطلاعات اعلام كرد: طبق اسناد به دست آمده از فتنه گران مشخص شد كه حركت آنان از 20سال قبل آغاز شده است. اسنادي كه منتسب به سران فتنه و تشكيلات و احزاب مرتبط با آنهاست اين موضوع را روشن مي كند.
وي اظهار داشت: آنچه به دست آمده مشخص مي كند از همان اول حركت يك مركزيتي از بيرون نظام اين مجموع را مديريت و هدايت مي كند كه بسيار قابل توجه است.
وزير اطلاعات به استراتژي سران فتنه در حوادث اخير اشاره كرد و گفت: يكي از استراتژي ها در فتنه هاي اخير «پيروزي در هر صورت» است. سران فتنه علي رغم تاكيدات رهبر انقلاب مبني بر تكليف خواص در قبال معاندين و ضدانقلاب چه كرده اند.
وي اظهار داشت: چرا افرادي را كه در روز عاشورا سوت و كف مي زنند امت خداجو مي دانند زيرا استراتژي آنها پيروزي در هر صورت است.
وي به استراتژي دوم اشاره كرد و افزود: حضور و نگهداري مردم در خيابان نكته بعدي است. سران فتنه سعي دارند به هر نحوي كه شده عده اي را در گوشه اي حاضر كنند تا خود را نشان دهند.
به گفته وي تشكيل كميته هاي مختلف مثل كميته صيانت از آرا، ستاد پويش، دختران فيروزه اي، ستاد 88 و... به همراه بيانيه هاي صادرشده اين مسير را طي مي كند تا فتنه گران همواره در خيابان حضور داشته باشند.
مصلحي به استراتژي سوم سران فتنه اشاره كرد و اظهار داشت: استفاده ابزاري از زنان يكي از راهبردهاي فتنه گران بود كه بسيار دردآور است كه سران فتنه از افرادي حمايت مي كنند كه درصدد ايجاد بي بندوباري و لاابالي گري بين جوانان هستند.
مصلحي همچنين اعلام كرد: زني با 4 پاسپورت وجود دارد كه در همه اغتشاشات حضور داشته و با اراذل و اوباش به صحنه مي آمده است.
وزير اطلاعات گفت: استراتژي چهارم سران فتنه نفوذ در حوزه هاي علميه و سوء استفاده از آقازاده هاست.
مصلحي به بسط ارتباط با بيگانگان به عنوان استراتژي ديگري اشاره كرد و گفت: در مجموعه اي كه كارشان ايده و نظريه پردازي براي سران فتنه است افرادي حضور دارند كه در خارج از كشور هستند.
وي اظهار داشت: اعلام برائت از اكبر گنجي كار ساده اي است اما سران فتنه اين كار را نمي كنند. ارتباط با سفارتخانه هاي خارجي نيز از اقدامات قابل تامل برخي نزديكان سران فتنه است.
مصلحي گفت: يكي ديگر از استراتژي هاي سران فتنه دامن زدن به اختلافات قومي، مذهبي، اقتصادي، سياسي، صنفي و... است. برخي دستگيرشدگان در اعترافات گفته اند جداي از اعتراضات خياباني برنامه هايي براي اخلال در مصالح اقتصادي برنامه ريزي شده تا نظام دچار چالش شود و اقداماتي را هم انجام داده اند كه مجموعه اطلاعاتي كشور بر اين حركت تسلط خوبي دارند.
وزير اطلاعات گفت: حضور عناصر با سابقه اطلاعاتي و نظامي در جريان فتنه و ايفاي نقش در روز عاشورا قابل توجه است. روز عاشورا وقتي از مانيتورها حركت ضدانقلاب و اغتشاشگران را مشاهده مي كردم به خوبي حركت اطلاعاتي و نظامي را فهميدم. جمعيت اغتشاشگران از جايي مديريت مي شد.
وي اظهار داشت: پيچيدگي فتنه ها اين است كه عناصري مرتبط با جريان فتنه در درون نظام حضور دارند و اين نكته ويژگي جنگ نرم است.
وزير اطلاعات گفت: وظيفه سنگيني را در جنگ نرم برعهده داريم. آموزش اطلاعاتي و ضد اطلاعاتي براي فتنه گران، توجيه امنيتي ستادها، كمك به شناسايي نيروهاي اطلاعاتي مقابله كننده در فتنه اخير قابل فهم است.
وزير اطلاعات استراتژي بعدي فتنه گران را تكرار حرف هاي روز اول خود دانست و افزود: نكته قابل توجه در جنگ نرم بسيار مهم است پيگيري بحث تقلب در انتخابات است.
وي اظهار داشت: برخي سران فتنه كساني هستند كه خود برگزاركنندگان انتخابات در كشور بودند كه مي دانند وقوع تقلب در اين حد وسيع كه مدعي آن هستند امكان ندارد ولو اين كه خواص قابل توجهي حضور دارند نبايد از اين موضوع بترسند زيرا اين خواص در تاريخ اسلام بدترين ضربات را به اسلام زده اند.
وزير اطلاعات گفت: 22بهمن روز جمع كردن اساس فتنه گران است و اين راهپيمايي بايد فصل الخطابي براي همه باشد و مردم مي آيند تا پوزه استكبار به خاك ماليده شود.

 



گزارش خبري كيهان از حاشيه اجلاس مونيخ اختلاف نظر آشكار قدرت هاي غربي درباره ايران

سرويس سياسي-
اظهارات مقامات غربي در حاشيه كنفرانس امنيتي مونيخ درباره ايران بار ديگر اختلافات ميان قدرت هاي بزرگ پيرامون نحوه برخورد يا تعامل با موضوع هسته اي ايران را آشكار كرد.
برهمين اساس وزراي دفاع و امور خارجه آلمان و همچنين مشاور رئيس جمهور آمريكا در واكنش به سخنان وزير امور خارجه كشورمان در كنفرانس امنيتي مونيخ مبني بر تمايل جدي تهران به انجام مبادله سوخت و مطرح بودن به مألفه زمان، مكان و ميزان مبادله موضع گيري كردند.
به گزارش روزنامه آلماني «زود دويچه» «كارل تئودور تسو گوتنبرگ» وزير دفاع اين كشور اين سخنان منوچهر متكي را زيبا توصيف و در عين حال مدعي شد: تاكتيك هاي ايران بازي آشكار براي خريد زمان است.
«گيدو وستروله» وزير خارجه آلمان هم در اين باره مدعي شد: پيشنهاد اخير ايران براي حل و فصل مناقشه هسته اي نشانه ديگري از چانه زني همراه با سوء نيت است.
وي در ادامه ادعا كرد: دستان ما همچنان به سوي آنها دراز است اما تاكنون به هيچ چيز نرسيده است.
«جيمز جونز» مشاور امنيت ملي آمريكا هم در حاشيه نشست امنيتي مونيخ مدعي ادامه سركشي گيج كننده ايران درباره درخواست هاي غرب براي توقف غني سازي اورانيوم شد.
وي گفت: ما نشانه اي نمي بينيم كه اين كشور قصد داشته باشد غني سازي اورانيوم را متوقف كند.
در همين رابطه، رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا طي سفر به آنكارا به شدت از ايراني ها انتقاد كرد و مدعي شد كه واشنگتن رفته رفته صبر خود را از دست مي دهد.
وي گفت: واقعيت آنست كه آنها هيچ كاري نكرده اند كه به جامعه بين الملل اطمينان بدهند يا حركت خود به سوي ساخت بمب هسته اي را متوقف كنند و بنابراين كشورهاي مختلف بايد به اين فكر بيافتند كه وقت رويكردي متفاوت فرا رسيده است.
همچنين «جو ليبرمن» سناتور مستقل آمريكايي مدعي شد كه زمان گفت وگو با ايران به پايان رسيده است و جامعه بين الملل بايد تحريم هاي شديد اقتصادي را به اجرا درآورد تا موجب شود ديپلماسي كارايي پيدا كند.
وي در عين حال اظهارات متكي را خنده دار و غير صادقانه توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري آلمان منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران روز جمعه با اعلام آمادگي اصولي ايران براي پذيرش پيشنهاد مبادله سوخت در عين حال تأكيد كرد اين كشور در عمل خواهان تغيير برخي از جزئيات اين طرح همچون ميزان اورانيوم قابل مبادله است. وزير امور خارجه ايران مي گويد اين ميزان بايد توسط طرفي كه مي خواهد از اين اورانيوم غني شده استفاده كند تعيين شود و اين ميزان براساس نياز ما اعلام خواهد شد.
اظهارات و انتقادات غير منطقي برخي طرف هاي غربي عليه موضع هسته اي ايران در حالي مطرح شد كه چين و روسيه بار ديگر مخالفت خود را با اتخاذ هرگونه رويكرد غيرمعقول درباره برنامه هسته اي ايران اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، «يانگ جيه چي» وزير خارجه چين بار ديگر مخالفت كشورش با هرگونه تحريم جديد عليه ايران را اعلام كرد. وي كه در اين نشست سالانه مونيخ شركت كرده است از جامعه بين المللي خواست خويشتندار باشد و به تلاش هاي ديپلماتيك در قبال ايران ادامه دهد.
سرگئي ايوانف معاون نخست وزير روسيه نيز در مونيخ تأكيد كرد: محور هر گونه تحريم بر ضد ايران بايد متوقف كردن گسترش تسليحات هسته اي نه هدف قرار دادن اقتصاد اين كشور باشد.
به گزارش خبرگزاري ايتارتاس «سرگئي ايوانف» گفت: روسيه همواره از راه حل ديپلماتيك و سياسي در مورد مسئله هسته اي ايران حمايت مي كرده است.
وي خطاب به خبرنگاران گفت: هيچ كس در مورد حق قانوني و مشروع تهران براي استفاده از انرژي هسته اي در راستاي اهداف صلح آميز ترديدي ندارد، همزمان ايران نيز بايد نگراني هاي جامعه بين المللي را در زمينه هدف تحقيقات هسته اي خود برطرف كند.

 



كيسينجر: موازنه قدرت در خاورميانه به نفع ايران است (خبر ويژه)

وزير خارجه اسبق آمريكا معتقد است توازن قدرت در منطقه خاورميانه به نفع ايران و به ضرر آمريكاست.
هنري كيسينجر استراتژيست صهيونيست آمريكا در روزنامه واشنگتن پست نوشت: دولت آمريكا با توجه به اهميت راهبردي عراق، بايد قبل از اينكه به خروج اين كشور بيانديشد، بكوشد تا سياست موازنه قدرت در منطقه را بوجود آورد. چرا كه در شرايط كنوني اين قدرت به نفع شيعيان و ايران تمام شده است.
كيسينجر با تاكيد بر اينكه بين النهرين طي هزاره گذشته كانون استراتژي منطقه بوده و مركز عراق يعني بغداد مرز بين دنياي شيعه و سني و در شمال آن كردستان منطقه حساس بين ايران و تركيه قرار دارد نوشت: لذا به نفع آمريكا نيست كه با خروج از عراق يك خلأ قدرت در اين كشور بوجود آورد. دولت اوباما قبل از اشغال عراق بايد بطور صريح اعلام كند كه عراق در استراتژي واشنگتن نقش بسيار مهمي دارد.حفظ موازنه قدرت بين ايران و عراق يكي از اهداف اساسي و سياسي منطقه بود. در آن زمان حكومت بغداد در دست يك ديكتاتور سني بود. اما اكنون حزب شيعه قدرت را بدست گرفته است.
اظهارات اين استراتژيست آمريكايي در حالي است كه ژنرال مك كريستال فرمانده نيروهاي ارتش آمريكا و ناتو در افغانستان هم، پيروزي در اين كشور را «دور از دسترس» توصيف كرد و گفت: باز هم مي گويم اوضاع در افغانستان وخيم است.
وي در حاشيه نشست وزراي دفاع كشورهاي عضو ناتو در استانبول بر لزوم افزايش نيروها در افغانستان تاكيد كرد و گفت: «اين جنگ، جنگ برداشت ها و دريافت ها است. جنگ فيزيكي نيست كه بگوييد چند نفر را كشته ايد يا چند كيلومتر را فتح كرده ايد. هرچه هست در ذهن طرفين جنگ مي گذرد و مردم افغانستان از همه مهم ترند.»
شمار تلفات نيروهاي خارجي از آغاز سال جاري ميلادي تاكنون به 50 تن رسيده است. در حملات و ناآرامي هاي ماه ژانويه امسال در افغانستان 30 نيروي نظامي آمريكا كشته شده اند كه اين ميزان در مقايسه با 14 كشته ارتش آمريكا در ژانويه 2009، از افزايش دوبرابري خبر مي دهد.

 



با انقلاب كه بود «تندرو» بود ضد انقلاب كه شد مدال «شجاعت» گرفت (خبر ويژه)

يك روزنامه فرانسوي ميرحسين موسوي را فردي «تندرو» در سال هاي اول انقلاب خواند اما بلافاصله تأكيد كرد وي فرد شجاعي است و مي گويد انقلاب شكست خورده است!
لوموند به مصاحبه اخير و سياه موسوي به بهانه سالگرد انقلاب استناد كرد. موسوي در آن مصاحبه به تبعيت از همه گروهك هاي ضدانقلاب و رژيم هاي استكباري، نظام اسلامي را متهم به استبداد مذهبي كرده بود. لوموند با اشاره به تظاهر موسوي به طرفداري از قانون اساسي، درباره چرايي اين موضوع از قول احمد سلامتيان (از منافقين عضو حلقه اصلي اطرافيان بني صدر) نوشت: سران مخالفان مي خواهند انسجام آنها را حفظ كنند.
روزنامه فرانسوي سپس نوشت: آقاي موسوي تاكنون هرگز به اين اندازه پيش نرفته بود. آدم شجاعي كه امروز اعلام مي كند براي آزادي آماده است تا آخر خط برود، يكي از سران كشور در دهه 80 ميلادي و در دوران تصفيه مخالفان بود. نخست وزير آن روز كه در تندروي هاي سال هاي اوليه سهيم بوده امروز به جايي رسيده كه مي گويد انقلاب شكست خورده و استبداد مذهبي بدترين نوع استبداد است. بازتاب سخنان موسوي را مي توان در بيانيه خاتمي هم پيدا كرد. اذعان به شكست انقلاب از سوي نخست وزير سابق در ايران امري بي سابقه است.
گفتني است موسوي درحالي نظام اسلامي را متهم به ديكتاتوري و استبداد مذهبي مي كند كه در برابر قانون اساسي، رأي ملت، آرمان ها و رهنمودهاي حضرت امام به خودكامگي مستظهر به حمايت هاي آمريكا و انگليس و اسرائيل رو كرد و به خاطر جاه طلبي هاي خود و آلودگي هاي برخي اطرافيان حاضر شد منافع ملي را قرباني مطامع خود كند.

 



يه مشت دلقك مفت خور از لس آنجلس ميگن لنگش كن (خبر ويژه)

«يه مشت ديوانه پيدا شدن كه مي خوان مثل دن كيشوت، از لس آنجلس انقلاب راه بندازن».
اين مطلب را يكي از عناصر ضد انقلاب در سايت بالاترين عنوان كرد. وي به استناد تبليغات و توهم پراكني ماه ها و هفته هاي اخير شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب نوشت: خيلي راه دوري نمي خواد برين، اگه ماهواره دارين فقط كافيه يه سري به كانالايي مثل «كانال يك» شهرام همايون و «آريامهر» سعيد سكويي بندازين. خيلي مسخره است كه آدم فكر كنه ميتونه از طريق يه كانال تلويزيوني معلوم الحال با چند صد نفر بيننده عجيب و غريب كه مجريش از فرط مفتخوري ديگه توي كادر تلويزيون 50 اينچ هم جا نميشه، بتونه رژيم جمهوري اسلامي رو به ميل خودش از طريق امواج ماهواره اي ور بندازه! نه؟
وي اضافه مي كند: تازه خنده دارتر از همه اينها وقتيه كه باد نمياد! چون اينا واقعا ميمونن حيرون كه از كدوم سمت بادش بدن. يه روز سبزن، يه روز قرمزن، يه روز خال خال پشمي ان و يه روز هم بيرنگ! خلاصه هر چي كه هست عين آفتاب پرست ميمونن كه به رنگ شاخه درخت درميان و ميگن درخت خودش رو همرنگ من كرده! به هرحال هر محفلي هم انگار بي تلخك و دلقك، محفل و مجلس نمي شه.

 



ايران كابوس آمريكاست كاخ سفيد نبايد جريان براندازي را تنها بگذارد (خبر ويژه)

نويسنده سخنراني هاي جورج بوش رئيس جمهور پيشين آمريكا خواستار همراهي و حمايت كاخ سفيد از جريان اپوزيسيون براي براندازي در ايران شد.
مايكل گرسون از عناصر نومحافظه كار است و برنامه هسته اي ايران را كابوسي بزرگ براي آمريكا مي داند. وي در روزنامه واشنگتن پست تاكيد مي كند: ماه گذشته ريچارهاس يكي از همكاران سابق من در دولت بوش كه اكنون رئيس شوراي روابط خارجي آمريكاست، در نيوزويك نوشت: «تغيير رژيم در ايران با جنبش سبز به يك فرصت استراتژيك تبديل شده است. بدين ترتيب مي توان توقف برنامه هسته اي جاه طلبانه ايران را كه از راه گفت وگوهاي شكست خورده عملي نشده، عملي كرد».
عضو تيم نومحافظه كاران فتنه سبز ايجاد بي ثباتي در ايران را بديل پروژه اشغال نظامي كه در عراق انجام شد معرفي مي كند و مي نويسد: «اهرم هاي در اختيار ما در برابر ايران محدود هستند؛ تحريم هائي كه سعي در وارد كردن ضربه به اقتصاد كشور دارند و يا بر روي سپاه پاسداران متمركز شده اند، كمك فني به فعالان براي دور زدن سانسور در ايران و استقرار سپر دفاع موشكي در منطقه. اما مهمتر از همه اينها اين است كه دولت اوباما بايد از يك خط ساخته ذهنش عبور كند و به جاي انتقاد صرف از وضعيت نابسامان حقوق بشر، به پيشبرد خلاقانه تغيير رژيم روي بياورد، جرياني كه در ايران دنبال تغيير رژيم است بايد بداند كه تنها نيست.
عضو اتاق فكر دولت بوش چند هفته پيش از اين در مقاله مشابهي در واشنگتن پست تصريح كرده بود: راهبرد ايران در خاورميانه با موفقيت همراه بوده و برنامه هسته اي اين كشور نيز از حمايت ملي و مردمي برخوردار است. به نظر مي رسد يك ايران هسته اي غير قابل اجتناب باشد و اين به فرهنگ غني ايران برمي گردد و اما براي هر دولتي در آمريكا، توانايي هاي هسته اي ايران يك كابوس استراتژيك است. تمايلات هسته اي ايران به جاي آن كه يك موضوع بحث برانگيز داخلي باشد، يك تعهد ملي متحد كننده است. اگر ايران پاي ميز مذاكره از برنامه هسته اي كوتاه نيايد، نفوذ آمريكا در خاورميانه به طور جدي به چالش كشيده خواهد شد.

 



حالا چه وقت پخش سخنان امام از صدا و سيماست؟! (خبر ويژه)

سخنگوي حزب كارگزاران با حمله به صدا و سيما گفت: صدا و سيما به جاي حل و فصل اختلافات سياسي جناح هاي داخلي، از اعتبار امام خميني و رهبري كه همه سرمايه نظام و كشور است براي ضربه زدن به يك جريان سياسي هزينه مي كند.
حسين مرعشي در گفت وگو با خبرگزاري ايلنا گفت: استفاده نابجا و نامناسب از سخنان امام در دهه فجر، ظلم به امام و انقلاب و مردم است. سخناني كه از امام پخش شده پاسخي به آتش افروزي جرياناتي است كه در سال هاي 60، مسلحانه نظام و انقلاب و مردم را مورد هدف قرار داده بودند.
مرعشي با بيان اينكه در آن زمان امام خميني(ره) شيطنت ها و جنگ افروزي ها را با قاطعيت پاسخ مي دادند، اظهار داشت: «استفاده كردن از آن سخنان براي محدود كردن اصلاح طلبان و معترضان هم امر خلاف واقع و هم اجحاف آميز بوده و هم استفاده ابزاري و هم زير سأال بردن و بد معرفي كردن امام است».
خوب است آقاي مرعشي توضيح دهد كه اولاً چرا همان گروهك هاي آتش افروز و مسلح (مشخصاً گروهك تروريستي منافقين و گروهك هاي سلطنت طلب و ملي گرا) مشخصاً و مكرراً از برخي سران فتنه و اصلاح طلبان اعلام حمايت كرده اند؟ ثانياً مگر ميدان دادن به گروهك هاي محارب و ضد انقلاب و عوامل ميداني سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس، دعواي جناحي است كه صدا و سيما بخواهد بي طرف باشد؟ ثالثاً مشي افراطيون مدعي اصلاح طلبي چگونه مشيي است كه قابليت انطباق كامل با مشي گروهك هاي برانداز و نفاق قديم را دارد؟ به عبارت ديگر چرا ضمير به اين سادگي مرجع خود را پيدا مي كند؟ رابعاً آيا اصول استراتژيك خط امام جز «مرزبندي با استكبار و گروهك هاي نفاق، تأكيد بر اسلام ناب در برابر اسلام آمريكايي و التقاطي، و طرفداري از مستضعفان و پابرهنگان در برابر خوي كاخ نشيني و اشرافيگري و طلبكاري» است؟ و مدعيان بي صداقت اصلاح طلبي در جبهه كذايي آيا جز خلاف اين مباني خط امام عمل كرده اند؟ خامساً آيا حضرت امام هم مانند امثال آقاي مرعشي و برخي عناصر فراري كارگزاران كه اكنون در آغوش استعمار پير (انگليس) جاي گرفته اند، معتقد به ليبراليسم و سكولاريسم بود يا مانند اين حضرات اعتقاد داشت كه اسلام نظام حقوقي و سياسي ندارد؟! سادساً آيا مقابله با اركان جمهوريت و اسلاميت نظام و قانون اساسي، جز به انگشت نما شدن ديكتاتورهاي جديدي منجر مي شود كه امام با تيزبيني 30 سال پيش، اسلاف آنها را بي اعتبار كرد؟
به قول معروف بايد گفت هركس كه خربزه مي خورد بايد پاي لرزش هم بنشيند. خوي قانون شكني و گردن كلفتي و امتيازطلبي و استكبار زدگي با خوي ايراني و انقلابي و اسلامي نمي خواند. يك پا در ميان ملت و نظام و پاي ديگر در ميان دشمنان انقلاب، جمع نقيضين و محال است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14