(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 بهمن 1388- شماره 19580
 

برف مدارس 6 استان را تعطيل كرد
ديروز برگزار شد ديدار عمومي مسئولان قضايي دادگستري كل تهران
ايران روابط خود را با موزه بريتانيا قطع كرد
هواشناسي اعلام كرد افزايش محسوس دما از سه شنبه
مسئولان پايگاه اينترنتي هنجارشكن تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند
محاكمه 37 عضو شبكه كلاهبرداري خورند در خرم آباد آغاز شد
رئيس سازمان زندان ها خبر داد پرونده كهريزك در نوبت دادگاه
فرمانده نيروي انتظامي: پليس، امنيت مطلوب راهپيمايي 22 بهمن را فراهم مي كند
رويدادهاي خارجي اينجا كويته!
داروخانه ها بيمه ها را به نپذيرفتن نسخ تهديد كردند
انتصاب
خودداري از ويزيت به خاطر نام جهاد
دومين شهر گران جهان
آمريكا در محاصره برف و سرما
تولد دوقلوها با دو پدر مختلف
انتشار ميكروب سياه زخم در بريتانيا



برف مدارس 6 استان را تعطيل كرد

سرويس شهرستانها-
برف و يخبندان مدارس استان هاي گلستان، آذربايجان شرقي، اردبيل و كرمانشاه را تعطيل و پروازهاي فرودگاه ايلام را لغو كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، بارش برف و يخبندان، سبب شد تا آموزش و پرورش استان، مدارس دو شهرستان تبريز و كليبر و روستاهاي اطراف آن را در مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي نوبت صبح شنبه و يك شنبه تعطيل اعلام كند.
همچنين اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان اعلام كرد به دليل بارش برف در نقاط مختلف استان نوبت صبح مدارس ابتدايي گلستان روز يكشنبه تعطيل است.
با توجه به ريزش برف در نقاط مختلف استان، تعطيلي مدارس در نوبت صبح يك شنبه شامل تمام شهرستان هاي استان شده بود.
گزارش ايرنا از اردبيل نيز حاكي است، بارش برف و برودت هوا براي دومين روز متوالي موجب تعطيلي برخي مدارس استان اردبيل در روز يك شنبه شد. مدارس نوبت صبح يك شنبه در شهرهاي اردبيل، هير، سرعين، نير و نمين در مقاطع پيش دبستاني ابتدايي و راهنمايي تعطيل شدند.
همچنين در شهرهاي ارشق و لاهرود مشكين شهر، مدارس نوبت صبح يك شنبه در مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي و در انگوت نيز در هر دو نوبت صبح و عصر يك شنبه مدارس در مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي تعطيل اعلام شد.
گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه نيز حاكي است مدارس نوبت صبح و بعدازظهر يك شنبه مقاطع ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان و پيش دانشگاهي شهرهاي كرمانشاه، اسلام آباد غرب، دالاهو، صحنه، كنگاور، سنقر و كليايي، هرسين، روانسر، حميل، گوزران، ماهيدشت، دينور، گواور، بيستون و گهواره تعطيل شد.
آموزش و پرورش همچنين مدارس نوبت صبح در مقاطع ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان و پيش دانشگاهي شهرستان گيلانغرب را در روز يكشنبه تعطيل اعلام كرد.
ارتفاع برف در برخي مناطق شهري 30 سانتي متر و در ارتفاعات بيش از 59 سانتي متر گزارش شده است.
بارش برف ديرهنگام در استان كرمانشاه موجب خوشحالي مردم اين استان بخصوص كشاورزان شد.
برف ارتباط تعداد زيادي از روستاهاي استان كرمانشاه با مراكز شهري را قطع كرد و گروه هاي راهداري اداره كل راه و ترابري تلاش براي بازكردن محورهاي ارتباطي مناطق روستايي را آغاز كردند.
گزارش خبرنگار كيهان از لرستان نيز حاكي است، بارش نخستين برف زمستاني خرم آباد را كاملا سفيدپوش كرد. ارتفاع برف در خرم آباد به بيش از 20 سانتي متر رسيد و در مناطق كوهستاني و برفگير 40 سانتي متر بود كه تردد در اين مناطق بدون زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني امكان پذير نيست. برف شهرهاي بروجرد، دورود، ازنا، اليگودرز و پلدختر را فرا گرفت و آب در درياچه كيو و گرداب سنگي و ساير چشمه هاي استان كه خشك شده بود به جريان افتاد.
معاون عمراني فرماندار بروجرد گفت: بارش سنگين برف كه از شنبه شب در اين شهرستان آغاز شده، موجب مسدود شدن راه ارتباطي 50 روستاي بروجرد شد.
«مهدي پازوكي» افزود: اكنون راه ارتباطي 20 روستاي بخش اشترينان و 30 روستاي بخش مركزي بروجرد به دليل ريزش سنگين برف مسدود شده است.
وي اظهار داشت: به همين منظور تيم هاي راهداري مشغول انجام عمليات امدادي براي بازگشايي راه هاي روستايي شهرستان هستند.
خبرنگار كيهان از نايين نيز خبر از بارش برف و باران در جاده هاي اين شهر داد و افزود: در گردنه ملااحمد 15 سانتي متر و در شهر نايين 7 سانتي متر برف باريده است و 30 دستگاه ماشين آلات برف روب به پاكسازي محورهاي كوهستاني اين شهرستان مشغول شدند.
يخبندان و شرايط نامساعد جوي پروازهاي فرودگاه ايلام را لغو كرد. پروازهاي تهران به ايلام و برعكس- به شماره هاي 567 و 568 به دليل برف و يخبندان و كاهش ديد خلبان براي انجام پرواز لغو شد. در ايوان غرب نيز پس از سالها خشكسالي بارش برف موجب خوشحالي كشاورزان و سفيدپوش شدن ارتفاعات شد.
گزارش ايرنا از رشت حاكي است، ارتفاع برف در محورهاي كوهستاني گيلان به 65 سانتي متر رسيد اما در عين حال تمامي راه هاي ارتباطي استان باز و عبور و مرور در آن جريان دارد. مدارس آستارا، رحمت آباد و رودبار روز يك شنبه به دليل بارش برف و يخبندان در مقطع ابتدايي و شيفت صبح تعطيل اعلام شد.
ايرنا از اراك نيز گزارش داد كه بارش برف چهره شهرهاي مختلف استان مركزي را سفيدپوش كرد. مدارس ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شازند خنداب و سربند و مدارس مقاطع ابتدايي و راهنمايي دليجان در نوبت صبح يك شنبه به دليل بارش برف تعطيل شدند.
برف ارتفاعات دهلران نيز را سفيدپوش كرد و خوشحالي كشاورزان را به دنبال داشت. بارش برف در اين شهر طي 10 سال گذشته بي سابقه بوده است سرماي هوا در اين شهر گرمسيري مردم را خانه نشين ساخت.

 



ديروز برگزار شد ديدار عمومي مسئولان قضايي دادگستري كل تهران

نشست مشترك مسئولان قضايي استان تهران در قالب ديدار مردمي، صبح ديروز در محل حوزه رياست واقع در مجتمع امام خميني(ره) برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه كه آوايي رياست دادگستري كل استان تهران، درخشان نيا قائم مقام رئيس كل، ابراهيم خاني سرپرست دادگاه هاي تجديدنظر استان تهران، احمدي رئيس كل دادگاه هاي عمومي و انقلاب تهران و كامكار معاون قضايي دادستان عمومي و انقلاب تهران حضور داشتند؛ به درخواست هشتاد نفر از متقاضيان ثبت نام شده رسيدگي شد.
مسئولان قضايي استان تهران با استماع اظهارات متقاضيان نسبت به رفع مشكلات آنان از قبيل رفع اطاله دادرسي، تسريع در رسيدگي و اجراي حكم صادره، پيگيري پرونده در واحد نظارت و پيگيري، اعطاي مرخصي به زندانيان و... در چارچوب مقررات قانوني دستورات مقتضي را صادر كردند.

 



ايران روابط خود را با موزه بريتانيا قطع كرد

خبرگزاري رويترز به دنبال شكايت سازمان ميراث فرهنگي كشورمان از موزه بريتانيا نوشت: ايران به دليل قصور موزه بريتانيا در قرض دادن يك گنجينه قديمي روابط خود را با اين موزه قطع كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از رويترز، اين خبر جديدترين نشانه از بدترشدن روابط بين دو كشور به حساب مي آيد. بنا به اين گزارش سازمان ميراث فرهنگي ايران در ماه اكتبر اعلام كرد: ضرب الاجل دوماهه اي به موزه بريتانيا داده است تا اين گنجينه مشهور به منشور كوروش را كه متعلق به قرن ششم قبل از ميلاد است، براي نمايش در جمهوري اسلامي به ايران قرض دهد. موزه بريتانيا كه مجموعه اي عظيم از هنرها و آثار هنري جهان را در خود جاي داده است در ماه سپتامبر اعلام كرد برنامه ها براي قرض دادن اين لوح خشتي دو هزارو500 ساله به علت مشكلاتي كه به ماهيت آنها اشاره نشده به تاخير افتاده است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا حميد بقايي رئيس ميراث فرهنگي ايران گفت: موزه بريتانيا به ضرب الاجل داده شده عمل نكرده است.
وي افزود: اين موزه پيشنهاد كرده است كه اين لوح را تا ماه ژوئيه تحويل دهد اما اين امر قابل قبول نيست. بقايي اظهار داشت: به همين دليل سازمان ميراث فرهنگي تمام ارتباطات و همكاريهاي خود را با موزه بريتانيا قطع كرده است. بقايي افزود: اين اقدام در ارتباط با همكاريهاي باستان شناسي برپايي نمايشگاه و امور پژوهشي است. رويترز در گزارش خود آورده است: ايران اكنون مدتي است كه با انگليس و ساير قدرتهاي غربي در مورد برنامه انرژي هسته اي اختلاف دارد تهران همچنين لندن را به دخالت در مسائل داخلي خود به دنبال انتخابات رياست جمهوري مورد مناقشه سال گذشته متهم كرده است.
اين گزارش مي افزايد: كوروش يكي از بزرگترين چهره باستاني پارس به حساب مي آيد كه يكي از اولين امپراتوري هاي جهان را دو قرن قبل از آنكه اسكندر اين منطقه را به تصرف خود درآورد بوجود آورد. كوروش در سال 539 قبل از ميلاد بابل يا عراق امروز را تصرف كرد و يهودياني را كه در آن زنداني بودند آزاد نمود. افتخار نوشتن فرماني كه بر روي منشوري كه به نام خود او مشهور است يعني منشور كوروش هم به نام كوروش رقم خورده است. بعضي ها اين لوح را اولين منشور حقوق بشر جهان مي دانند.

 



هواشناسي اعلام كرد افزايش محسوس دما از سه شنبه

سازمان هواشناسي روز سه شنبه براي اغلب نقاط كشور افزايش نسبي دما پيش بيني كرد.
بررسي نقشه ها پيش يابي و آينده نگري بيانگر ابرناكي، بارش و وزش باد براي نيمه شرقي كشور طي 24ساعت آينده است.
در اين مدت براي سواحل جنوبي درياي خزر و برخي نواحي مركزي كشور نيز بارش پراكنده پيش بيني مي شود كه به تدريج از تراكم ابرها در اين نواحي كاسته مي شود. بنابراين گزارش از سمت شمال غرب و غرب سامانه بارشي ديگري كشور را تحت تاثير قرار داده است كه بارش هاي پراكنده را براي اين نواحي و سپس براي دامنه هاي غربي و جنوبي زاگرس، دامنه هاي جنوبي البرز و از اواخر وقت در سواحل درياي خزر، در پي دارد.
وضعيت هواي استان تهران طي 24ساعت آينده نيمه ابري همراه با وزش باد در برخي نقاط بارش پراكنده و به تدريج كاهش ابر پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 5+ و 3- درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



مسئولان پايگاه اينترنتي هنجارشكن تحت پيگرد قانوني قرار مي گيرند

دبيرخانه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه با صدور اطلاعيه اي از تحت تعقيب قرار گرفتن پايگاههاي اينترنتي داراي محتواي مجرمانه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، در اطلاعيه دبيرخانه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه تاكيد شده است: پايگاههاي اينترنتي كه از قانون تخطي نموده و با هنجارشكني در جهت اهداف دشمن قرار گيرند تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.
در اين اطلاعيه بر لزوم هوشياري كاربران اينترنت و مديران پايگاههاي اينترنتي و همه توليدكنندگان محتوا در قبال سوءاستفاده هاي دشمن تصريح شده است.
دبيرخانه كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه ضمن اشاره به سرمايه گذاريهاي پنهان و آشكار دشمنان انقلاب اسلامي خصوصا اختصاص ميليونها دلاري اخير كنگره آمريكا جهت توليد محتواي مجرمانه به منظور ايجاد تنش و آشوب در جامعه از طريق فضاي سايبر و استمرار جنگ نرم عليه نظام جمهوري اسلامي ايران از تمامي مردم خداجوي انقلابي و هميشه پيروز ايران اسلامي درخواست گرديده است كه مواظب ترفندهاي دشمنان مكار و حيله گر باشند و كما في السابق با حضور انقلابي خود در صحنه خصوصا در جبهه جنگ نرم و اعلام آدرس سايتهاي مجرمانه به كارگروه توطئه دشمنان را خنثي نموده و آنان را از كرده خود پشيمان سازند. اين اطلاعيه در ادامه افزوده است: اين كارگروه پايگاههاي اينترنتي مجرمانه را شناسايي و ضمن اعمال قانون مراتب را جهت پيگيري و تعقيب كيفري مسئولان پايگاههاي مذكور و توليدكنندگان محتواي مجرمانه به مراجع صالحه قضايي اعلام خواهد نمود.

 



محاكمه 37 عضو شبكه كلاهبرداري خورند در خرم آباد آغاز شد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
محاكمه علني 37 عضو كلاهبرداري خورند به رياست قاضي داريوش شاهونوند در شعبه 101 دادگاه عمومي خرم آباد آغاز شد.
شاهونوند گفت: احمد خورند و تعداد 37 نفر از همدستان وي به اتهام كلاهبرداري، تحصيل مال نامشروع و حيف و ميل اموال مردم مورد محاكمه قرار گرفته اند.
وي افزود: احمد خورند متواري و تحت تعقيب قرار دارد اما 37 تن از همدستان وي دستگير شده اند كه اغلب آنان با اختيار كردن وكيل در حال محاكمه هستند.
رئيس دادگاه شعبه 101 عمومي جزايي خرم آباد اضافه كرد: شكات پرونده حداقل 2411 نفر هستند كه اصل سرمايه اي كه از متهمان طلب دارند بين 12 تا 13 ميليارد تومان است.
وي گفت: هر يك از شكات بين سه ميليون و 300 هزار تومان تا يكصد ميليون تومان به خورند و همدستان وي پرداخته اند.
شاهونوند گفت: جلسات علني محاكمه متهمان از هفدهم بهمن ماه آغاز شده است و تا ششم ارديبهشت ماه سال آينده به طول مي انجامد.

 



رئيس سازمان زندان ها خبر داد پرونده كهريزك در نوبت دادگاه

رئيس سازمان زندان ها گفت: كيفرخواست پرونده كهريزك از ناحيه دادسرا در سازمان قضايي نيروهاي مسلح صادر شده و در نوبت دادگاه است.
غلامحسين اسماعيلي با بيان اين كه طبق قانون بازداشتگاهي رسميت دارد كه تحت پوشش و نظارت سازمان زندان ها باشد، اظهار داشت: ما فهرست بازداشتگاه هاي تحت پوشش و نظارت خودمان را به همكاران قضايي اعلام كرده و گفته ايم اگر بعد از دستور بازداشت يا محكوميت افراد، بناي اعزام داريد به يكي از بازداشتگاه هاي مجاز تحت پوشش سازمان زندان ها اعزام كنيد و قطعا آنچه تحت پوشش ماست، مسئوليتش را هم مي پذيريم.
وي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه آيا كهريزك زير نظر سازمان زندان ها بوده يا خير؟ گفت: در كهريزك خطايي اتفاق افتاده كه مراجع ذيصلاح دارند با خاطيان برخورد مي كنند. هم مجلس موضوع را بررسي كرده و هم مرجع قضايي در حال رسيدگي است. اجازه دهيد نظر نهايي را مراجع قضايي كه در حال رسيدگي هستند، اعلام كنند.

 



فرمانده نيروي انتظامي: پليس، امنيت مطلوب راهپيمايي 22 بهمن را فراهم مي كند

سردار احمدي مقدم اظهار داشت: اطلاعات دقيق ما نشان مي دهد سران فتنه حتي دروغ ها يشان هم حساب شده است اين افراد بايد مواضع خود را مشخص كنند وجاده صاف كن استكبار نباشند.
به گزارش فارس فرمانده ناجا در گردهمايي مشترك امنيت آفرينان فجر گفت: پليس، سپاه، بسيج و دستگاه هاي امنيتي در فتنه هاي اخير هيچگاه ترديد به خود راه ندادند و تزلزلي در هدفشان به وجود نيامد و در شرايط سخت ايستادگي كردند.
فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: اطلاعات دقيقي داريم و اگر بيانيه هاي سران فتنه در 22 بهمن و عاشورا را در كنار هم قرار دهيم متوجه بسياري از مسائل خواهيم شد.
وي اظهار داشت: فردي كه از سران فتنه است و مي گويد جنبش سبز تمايز خود را با مردم كم كند طبق دستورالعمل دشمن عمل مي كند كه سرويس اطلاعاتي اش به عوامل خود مي گويد با ظاهرسازي در ميان مردم انقلابي حاضر شود.
وي گفت: اطلاعات دقيقي داريم كه نشان مي دهد سران فتنه حتي دروغ هايشان هم حساب شده است اين كه ادعا مي كنند با ضد انقلاب ارتباط ندارند دروغ است.
سردار احمدي مقدم گفت: در حوادث اخير سران فتنه بيشترين ارتباط را با ضدانقلاب برقرار كردند كه اين مسئله در تاريخ انقلاب بي سابقه است.
وي اظهار داشت: افراد ستادهاي برخي سران فتنه با خارج در ارتباط هستند در حالي كه اين موضوع تكذيب مي شود. اين افراد بايد مواضع خود را مشخص كنند و بگويند در كدام جبهه هستند و نبايد جاده صاف كند استكبار باشند.
احمدي مقدم: اظهار داشت: وقتي فردي بيانيه مي دهد گويي ارتشي پشت سر او ايستاده و نبايد ترسيد و سست شد.
وي گفت: بصيرت، صبر و استقامت نعمت هايي است كه خداوند به شما داده است.
فرمانده نيروي انتظامي افزود: در مسائل مربوط به انتخابات مسائل نفساني، مسائل خارجي و ... با هم گره خورد و سقيفه اي شكل گرفت كه علائم آن براي مردم مشخص شد.
سردار احمدي مقدم خطاب به سران فتنه گفت: مرد باشيد دشمن دندان طمع خود را تيز كرده و به بهانه تقلب در انتخابات جمعيتي را به خيابان ها كشانده است.
وي افزود: فتنه در اشكال و صور مختلف ادامه خواهد داشت. هرچند بخش عمده اي از آن كور شده است.
فرمانده ناجا تاكيد كرد: خلأ در فضاهاي مجازي، شكاف دستگاه هاي امنيتي، دشمنان ناشناخته كه در لباس دوست بودند و شناسايي انسان هاي متزلزل از بركات فتنه هاي اخير بود.
سردار احمدي مقدم گفت: هر جنگي خسارتي دارد اما در نهايت توانستيم اراده خود را بر دشمنان كه هدفشان براندازي بود تحميل كنيم و آنان را شكست دهيم.
فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: توطئه ها خنثي شده و از اين به بعد هدفشان ايجاد مزاحمت خواهد بود. هر چند اين مزاحمت ها نيز تمرين براي دستگاه هاي انتظامي امنيتي است و براي بسيج نيز فرصت مناسبي است تا تمرين كند.
سردار احمدي مقدم اظهار داشت: روز 22 بهمن شاهد راهپيمايي امن، آرام، مطلوب براي مردم خواهيم بود و تمام توطئه هاي دشمن را نيز ناكام خواهيم گذاشت.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: حضورمان در اين راهپيمايي دال بر ناامني نيست بلكه هدف اين است حوادث عاشورا تكرار نشود، در واقع پيش بيني هاي حداكثري را براي احتمالات حداقلي در نظر گرفته ايم.
وي تاكيد كرد: هرگونه شعار انحرافي رفتار انحرافي با حضور مردم خنثي خواهد شد و پليس و بسيج بايد شعاردهندگان را از دست مردم نجات دهند.
فرمانده ناجا گفت: حادثه روز عاشورا تجربه اي شد براي فتنه گران تا دست از كارهاي خود بردارند.
وي اظهار داشت: تمهيدات لازم براي 22 بهمن پيش بيني شده و اميدواريم اين شرايط زمينه ساز حضور وسيع مردم باشد و در اين روز مردم پاسخ آشوبگران را خواهند داد.
همچنين در ادامه اين مراسم سردار رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: مردم ايران اسلامي با حضور پرشكوه و گسترده خود در راهپيمايي 22 بهمن آخرين ميخ را بر تابوت فتنه گران مي كوبند.
وي افزود: عده اي امروز با ولايت تا جايي كه مقام و منصبشان به خطر نيفتد همراه هستند و كافي است تزلزلي در مقام و منصبشان روي دهد، آن وقت شاهد دگرگوني آنها خواهيم بود.
سردار رادان گفت: اين عده در اين صورت فكر مي كنند كه زمين و زمان به هم ريخته، چون بصيرت ندارند و همراهي ولايت را براي مقام و منصب مي خواهند.
جانشين فرمانده ناجا اظهار داشت: الك انقلاب به واسطه خون شهدا هرازگاهي تكاني مي خورد تا ناخالصي ها را پايين بريزد.وي ادامه داد: الك انقلاب در ظرف وجودي انقلاب خالص است و با تكان هاي خود ناخالصي ها را از چهره نظام اسلامي پاك مي كند.
سردار رادان تاكيد كرد: ما تا آخر با ولايت هستيم و خدا نكند كه الك انقلاب ما را هم به واسطه اينكه بخواهيم ولايت را براي مسئوليت بخواهيم، پايين بريزد.
مراسم گردهمايي مشترك امنيت آفرينان فجر تهران روز يكشنبه با حضور نيروهاي انتظامي و بسيج در محل ستاد فرماندهي ناجا برگزار شد.

 



رويدادهاي خارجي اينجا كويته!

توصيف سخرآميز زندگي كويتي ها از سوي يك مجري مشهور آمريكايي، خشم مقامات اين شيخ نشين را برانگيخت.
به گزارش روزنامه «القبس» چاپ كويت، «اپرا وينفري»، مجري مشهور آمريكايي در برنامه پربيننده خود با اشاره به رفاه زدگي كويتي ها و نحوه زندگي آنها اظهار داشت: كارگران مصري براي كويتي ها، خانه مي سازند، هندي ها، خيابان هايشان را تميز، فيليپيني ها فرزندان آنها را تربيت، اندونزي ها غذاي شان را حاضر مي كنند و آمريكايي ها هم دفاع از آنها را به عهده دارند.اين مجري آمريكايي با تمسخر ادامه داد: كويتي ها، هم انگار كه در هتل به سر مي برند با پيرامون خود برخورد مي كنند، سخنان«اپرا وينفري» كه بيان كننده جامعه كنوني كويت است، به نحوه برخورد آنها با كارگران مهاجر و خدمتكاران در آن شيخ نشين اشاره نكرده است كه چه جايگاهي قائل شده اند.سال گذشته تظاهرات كارگران مهاجر، بحران بزرگي را براي اين شيخ نشين رقم زد كه با وساطت سازمان ملل به آرامش گرائيد.
گفتني است دلخوري شيخ نشين كويت بيشتر از اين بابت است كه از سوي هم پيمان و ولي نعمت خود مورد تمسخر قرار گرفته اند.
كساني كه شبانه روز از اقيانوس بي كران چاه هاي نفت كويت بهره برداري مي كنند و كوچكترين ارزشي براي صاحبان آن قائل نيستند.

 



داروخانه ها بيمه ها را به نپذيرفتن نسخ تهديد كردند

انجمن داروسازان ايران با ارسال نامه اي به مديران ارشد دستگاه هاي دولتي و نظارتي كشور به پيامدهاي بي توجهي بيمه ها در پرداخت مطالبات داروخانه ها هشدار داد.
به گفته دكتر رهبر مژدهي آذر در بخشي از اين نامه آمده است: بيش از 12 هزار داروساز در داروخانه هاي كشور به وظيفه خود در قبال بيمه شدگان پاي بند هستند ولي در مقابل سازمان هاي بيمه گر نسبت به تعهدات خود و قرارداد با داروخانه ها توجهي ندارند.
رئيس انجمن داروسازان گفت: در اين نامه از مسئولان و مديران مربوطه خواسته شده كه نسبت به پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوي سازمان هاي بيمه گر جدي تر بوده و متوجه عواقب ناگوار اين موضوع باشند.
اين در حالي است كه چندي پيش نيز رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس در نامه اي به رئيس جهموري موضوع مطالبات شركت هاي دارويي و داروخانه ها از سازمانهاي بيمه گر و عواقب تاخير در پرداخت اين مطالبات را مورد توجه قرار داده بود.
مژدهي آذر ادامه داد: انجمن داروسازان ايران حداكثر تا پايان بهمن به بيمه ها فرصت داده كه نسبت به پرداخت مطالبات صورت حسابهاي داروخانه ها اقدام كنند و در غير اين صورت و به رغم ميل باطني ناچار خواهيم بود كه روز و ساعت مشخصي رابراي دريافت نقدي نسخ بيمه اي از بيمار اعلام كنيم تا بيماران خودشان جهت دريافت هزينه به سازمان هاي بيمه گر مراجعه كنند.

 



انتصاب

طي حكمي ازسوي سعيد مرتضوي، نماينده ويژه رئيس جمهوري و رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، سردار محسن نادري به عنوان معاونت جديد حقوقي و امور مجلس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد.

 



خودداري از ويزيت به خاطر نام جهاد

يك دندانپزشك آلماني از ويزيت دندان هاي يك نوجوان مسلمان به خاطر نام او، خودداري كرد.
به نوشته روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، اين خانم دندانپزشك كه از ذكرنام وي خودداري شده است، از پذيرفتن يك نوجوان 16 ساله مسلمان به دليل اينكه اسمش «جهاد» بود درشهرك «دوناوشنگن» درجنوب ايالت بادن آلمان خودداري كرد.اين خانم دكتر متخصص استخوان هاي فك درتوجيه اقدام خود به روزنامه تسفيلدربوتن گفت: احساس كردم كه نام«جهاد» به مثابه اعلام جنگ به غير مسلمانان است، اما خانواده نوجوان مسلمان كه از اين توجيه قانع نشده به شدت اين اقدام را محكوم و درصدد ارائه شكايتي به مراجع قانوني است.جهاد نوجوان 16ساله مسلمان درشهر دانوب واقع در مرز آلمان به دنيا آمده است.پدرجهاد نيز به خبرگزاري آلمان گفت: ثبت احوال محل سكونت مان كه 22هزار خانواده درآن زندگي مي كنند، هيچ گونه اعتراضي به نام فرزندم در هنگام تولد نداشته است.به گفته پدر اين نوجوان مسلمان، نام جهاد، يك نام رايج در تركيه و كشورهاي اسلامي است و هيچكس درمحل سكونت آنها، از اقدام دندانپزشك آلماني راضي نيست.خانم «اوتاماير» رئيس اتحاديه پزشكان در ايالت بادن- نيرتمبرگ كه محل سكونت جهاد درآن واقع شده است در واكنش به امتناع دندانپزشك آلماني به خبرنگاران گفت: نام شخص و يا مذهب او نمي تواند بهانه اي براي معالجه نكردن باشد و جايي براي سياست (نژادپرستي) درمطب دكتر وجود ندارد.پدر اين نوجوان مسلمان علت انتخاب نام جهاد را زيبايي آن عنوان كرد و گفت: نام جهاد در زبان عربي بر «كار به خاطر خدا با همه توان» دلالت مي كند.اين خانم دكتر گرچه عذرخواهي كرده است، اما پيش بيني مي شود كه يك اخطار كتبي از سوي اتحاديه پزشكان آلماني دريافت كند.

 



دومين شهر گران جهان

يك روزنامه محلي انگليسي زبان در امارات روز يكشنبه اعلام كرد ابوظبي پايتخت اين كشور با پيشي گرفتن از نيويورك و پاريس، به دومين شهر گران در جهان براي مسافران به دنبال تجارت، تبديل شده است.
روزنامه نشنال به نقل از «گروه هاگ رابينسون» (يك سازمان ارائه دهنده خدمات مسافرتي بين المللي) كه از هتل ها در سال دو هزار و نه تحقيق كرده است، اعلام مي كرد ابوظبي كه درسال دوهزار وهشت پنجمين شهر گران در جهان بود، سال گذشته به جايگاه دومين شهر گران در جهان صعود كرد.اين گزارش همچنين نشان مي دهد دوبي، مركز تجاري و گردشگري منطقه كه يكي از هفت شيخ نشين امارات است، در جايگاه شانزدهمين شهر گران در جهان قرار گرفته است.براساس اين تحقيق، به رغم كاهش پنج درصدي نرخ اتاق هتل ها در پايتخت روسيه، مسكو براي پنجمين سال متوالي به عنوان گرانترين مقصد سفر در جهان انتخاب شده است.يك بازديدكننده از مسكو احتمالا بايد چهارصدوهفده دلار براي يك اتاق پرداخت كند و نرخ متوسط اتاق هتل ها در ابوظبي نيز سيصدوچهل ونه دلار است.به گزارش خبرگزاري شينهوا از ابوظبي، اين گزارش همچنين نشان مي دهد منامه، پايتخت بحرين، از جايگاه بيستم در سال دو هزاروهشت به رده پنجم در سال قبل صعود كرده است.

 



آمريكا در محاصره برف و سرما

سنگين ترين طوفان برف چند دهه گذشته شرق آمريكا را فرا گرفت و حمل و نقل هوايي و زميني را مختل و شهر واشنگتن را مختل كرد.
اين كولاك موجب قطع خطوط برق شده و صدها هزار نفر را بدون الكتريسيته رها كرده است.خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش كرده تا ظهر شنبه شصت سانتي متر برف سراسر واشنگتن و حومه را پوشانده است.مقام هاي واشنگتن دي سي، ويرجينيا و مريلند اعلام وضعيت اضطراري كرده اند.سازمان هواشناسي آمريكا هشدار داده طوفان و برف احتمالا تا ده شب ادامه خواهد داشت.بيشتر پروازهاي سه فرودگاه اصلي واشنگتن- بالتيمور و نيز فرودگاه بين المللي فيلادلفيا لغو شده است.صدها ماشين دچار تصادف شده و تاكنون دستكم دو نفر كشته شده اند. يك پدر و پسر در حاليكه به ماشين ديگري در ويرجينيا كمك مي كردند دچار حادثه و كشته شده اند.سرويس هاي قطار بين واشنگتن و شهرهاي ديگر لغو شده است.كارشناسان هواشناسي مي گويند اين احتمالا سنگين ترين برف واشنگتن در طي نود سال گذشته است.اين در حاليست كه كمتر از دو ماه پيش چهل و يك سانتي متر برف در واشنگتن باريد.خيابانهاي بزرگ و شلوغ پايتخت آمريكا روز شنبه خالي و اماكن و مجسمه هاي معروف نيز زير برف رفته است.تنها بخشهاي زيرزميني متروي واشنگتن به فعاليت خود ادامه مي دهند و سرويس اتوبوس شهري نيز از كار افتاده است.

 



تولد دوقلوها با دو پدر مختلف

يك مرد تركيه اي پس از تولد فرزندان دوقلويش متوجه شد كه فقط پدر يكي از اين دوقلوهايي است كه همسرش به دنيا آورده است.
به گزارش خبرگزاري شورت نيوز، وي كه به رابطه همسرش با مرد ديگري پيش از ازدواج اجباري با خودش مشكوك بود، درخواست انجام آزمايش دي ان آ روي فرزندان كرد كه معلوم شد، يكي از نوزادان، فرزند وي نيست.
به نظر مي رسد همسر اين مرد پس از اين كه رابطه اي با مرد ديگري داشته از سوي خانواده وادار شده با مردي كه اكنون شوهر اوست، ازدواج كند.شوهر اين زن تصميم گرفته همسرش را طلاق دهد و نوزاد پسري را هم كه در واقع فرزند خودش نيست، طرد كند كه اين كودك هم اكنون تحت سرپرستي دولت تركيه قرار گرفته است.پروفسور «روسن آيتاك» - رئيس بخش زنان و مامايي در دانشگاه آنكارا - نيز اعلام كرده كه وقوع چنين پديده اي در انسان ها بسيار نادر است.

 



انتشار ميكروب سياه زخم در بريتانيا

مقامات بريتانيايي نسبت به مصرف هروئين آلوده به ميكروب سياه زخمي كه به تازگي وارد اين كشور شده است، هشدار دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مواردي از هروئين آلوده به ميكروب سياه زخم براي نخستين بار در اسكاتلند مشخص شد كه به دنبال آن 9 مصرف كننده هروئين پس از ابتدا به سياه زخم جان خود را از دست داده اند.به گفته رئيس آژانس حمايت از سلامت در لندن، با وجود بررسي هاي سازمان بهداشتي درماني، به نظر مي رسد تمامي هروئينهاي واردشده به لندن آلوده به ميكروب سياه زخم باشند.نخستين نمونه ابتلا به سياه زخم بر اثر مصرف اين مواد روز گذشته در لندن شناسايي شد، پيش از آن نيز اسكاتلند 19 مورد ابتلا به سياه زخم را شناسايي كرده بود كه 9 مورد آن جان خود را از دست دادند.به دنبال انتشار گزارش مورد هروئينهاي آلوده به اسكاتلند، و يك مورد مرگ نيز در آلمان كشور فرانسه نيز در خصوص احتمال انتشار اين مواد در ساير كشورهاي اروپايي هشدار داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14