(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 بهمن 1388- شماره 19580
 

مردم آمريكا : بدون ترديد در جنگ افغانستان شكست مي خوريم
هند موشك هسته اي خود را آزمايش كرد
ديپلماسي «كاربردي» پاندا!
عمليات موساد براي ترور 13 عضو ارشد حماس لو رفت
اعتراض خياباني هزاران عراقي عليه حضور بعثي ها در انتخابات
«شهر ارواح» فروش رفت!
سلط آمريكا بر نفت اعراب است
چاوز: آمريكا و كانادا به دنبال برهم زدن آرامش ونزوئلا هستند
خوش و بش شاهزاده سعودي با يك مقام صهيونيست دراجلاس مونيخ
آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري اوكراين
سياستمدار يمني از طرح رياض براي تقسيم يمن پرده برداشت
استفاده از سلاح هسته اي در دكترين جديد روسيه مجاز اعلام شد
مقام نظامي لبنان: تل آويو قادر به راه اندازي جنگ جديدي نيست
شاهد قتل عام كودكان در غزه



مردم آمريكا : بدون ترديد در جنگ افغانستان شكست مي خوريم

حدود نيمي از مردم آمريكا معتقدند اين كشور در جنگ افغانستان شكست مي خورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، طبق آخرين نظرسنجي صورت گرفته در آمريكا توسط مركز نظرسنجي و تحقيقاتي «پو»، 49 درصد از مردم اين كشور معتقدند آمريكا در افغانستان شكست مي خورد. 60 درصد هم گفته اند كه از روند امور در افغانستان راضي نيستند. نظرسنجي فوق همچنين، مشخص كرده است كه كارشناسان سياسي آمريكا نسبت به سياست هاي «باراك اوباما» عميقا بدبين هستند.
چون اين نظرسنجي بيش از 600 نفر از اعضاي شوراي روابط خارجي آمريكا را مخاطب قرار داده است و مشخص شد كه 9 نفر از 10 نفر مورد سوال قرار گرفته، نسبت به سياست اوباما در افغانستان بدبين است.

 



هند موشك هسته اي خود را آزمايش كرد

كشور هسته اي هند بار ديگر يك موشك با قابليت حمل كلاهك هسته اي را با موفقيت آزمايش كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «هندوستان تايمز»، مقامات نظامي هند روز گذشته از آزمايش موفقيت آميز يكي ديگر از موشك هاي خود با نام «آگني 3 » كه قادر به حمل كلاهك هسته اي است خبر دادند.
يك مقام مسئول در هند درباره اين آزمايش موشكي و قدرت و توان نظامي آن گفت: « آگني 3» قادر به حمل كلاهك هسته اي است و مي تواند اهداف واقع در سراسر قاره آسيا و منطقه خاورميانه را منهدم كند.اين چهارمين آزمايش موفقيت آميز «موشك آگني 3» هند است كه با توجه به اظهارات مقامات نظامي و اتمي اين كشور، نشان دهنده توان نظامي هند در منطقه است.

 



ديپلماسي «كاربردي» پاندا!

تا بوده، «ديپلماسي پاندا» براي چين و يا كشورهايي كه با آن سر وكار دارند كاربرد زيادي داشته و هرجا كه «ديپلماسي سنتي» لنگ مي ماند، كارساز مي شده است! اما، اين بار آمريكاست كه سعي دارد با استفاده از «ديپلماسي پاندا» روابط به هم ريخته اش با چين را به روال عادي برگرداند! اين است كه، واشنگتن جمعه دو پانداي چاق و چله به سرزمين مادري شان پس فرستاده تا شايد با اين سياست نظر مساعد چيني ها را به خودش جلب كند! حالا، «ديويد اي براون»، كنسول كل آمريكا در چين، در اين ارتباط مي گويد كه اين دو پاندا هم «مثل پدر و مادرشان و بقيه پانداهايي كه تا به حال چين قرض داده، سفيران حسن نيت بين دو كشور هستند و جايگاه ويژه اي در روابط آمريكا و چين دارند! بد هم نيست كه بدانيد، باغ وحش «سي شوان» كه پانداها را تحويل گرفته، براي آشنا كردنشان به زبان چيني برايشان معلم چيني گذاشته است!
سرويس خارجي كيهان

 



عمليات موساد براي ترور 13 عضو ارشد حماس لو رفت

جنبش حماس با لو رفتن عمليات موساد براي ترور 13 عضو اين جنبش به تمام اعضاي ارشد هشدارهاي امنيتي داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سايت اسرائيلي «ايبكا» اسامي 13 مسئول حماس را كه تهديد به ترور شدند منتشر كرد.
پس از اعلام اين اسامي، جنبش حماس به 13 مسئول و يك فرمانده حماس و نيز دو فرمانده جنبش جهاد اسلامي هشدار داد در معرض عمليات ترور قرار دارند كه از سوي سازمان اطلاعات موساد برنامه ريزي شده است.
حماس به اطلاع اين مسئولان رساند كه رژيم صهيونيستي مقدمات ترور آنها را فراهم كرده و بايد به شدت مواظب خود باشند و رفت و آمدهاي خود را كنترل كنند و جانب احتياط را در نظر بگيرند.
اعلام اين اسامي از سوي موساد در شرايطي صورت مي گيرد كه پس از ترور محمود المبحوح فرمانده نظامي ارشد حماس، موساد تصميم گرفته است كه فعاليت هاي خود را گسترش دهد و دامنه ترورها و عمليات ارعاب و ترس و وحشت را به خارج از سرزمين هاي اشغالي بكشاند.
در همين رابطه بنيامين نتانياهو نيز علت تمديد فعاليت رئيس موساد را به همين دليل عنوان كرد.
منابع امنيتي آگاه در رژيم صهيونيستي نيز فاش كردند كه نخست وزير اين رژيم به همراه تعدادي از وزيران كابينه تصميم به فعال سازي مجدد موساد و بازگرداندن اين سازمان به فعاليت هاي دوره هاي سابق خود گرفتند تا بار ديگر سازمان موساد ترس و وحشت را در رژيم هاي عربي بياندازد.
به گفته اين منابع عمليات ترور المبحوح را تنها بايد يكي از حلقه هاي ابتدايي در سلسله فعاليت موساد دانست كه طي چند هفته آينده شاهد آن خواهيم بود.منابع صهيونيستي تاكيد كردند، موساد درصدد است امنيت را در بسياري از كشورهاي عربي برهم بزند و اين كار را با همكاري دستگاه هاي امنيتي بسياري از كشورهاي دوست انجام خواهد داد و قادر خواهد شد كه ترورهاي مهمي را در حماس و حزب الله لبنان انجام دهد.
به گفته اين منابع بسياري از كشورهاي اروپايي نيز از همكاران خوب موساد به حساب مي آيند و اكنون گذرنامه هاي ايتاليايي، بلژيكي، هلندي، آلماني و انگليسي در اختيار موساد قرار دارد و مزدوران اين سازمان براي انجام عمليات خود در كشورهاي مختلف از اين گذرنامه ها استفاده مي كنند.
ساير رويدادها
¤ يك سازمان بين المللي بشردوستانه اعلام كرد سال 2009 بدترين سال براي اسيران فلسطيني بود.
¤ صدها تن از مردم پاريس در حمايت از ساكنان مظلوم و بي دفاع غزه دست به تظاهرات زدند.
¤ قاضي القضات فلسطين نسبت به مسدود كردن بزرگترين دروازه قدس به مدت دو سال از سوي رژيم صهيونيستي هشدار داد.
¤ كميته مردمي مبارزه با محاصره نوار غزه تاكيد كرد، آمريكا بايد در سياست هاي خود در قبال مسئله فلسطين تجديدنظر كند.
¤ روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت، اسرائيل برخلاف معيارهاي جهان عمل مي كند به همين دليل جهانيان نسبت به اين رژيم تنفر دارند.
¤ دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي گفت: تهديدات اسرائيل بيانگر ادامه سياست تجاوزگرانه اين رژيم است.


 



اعتراض خياباني هزاران عراقي عليه حضور بعثي ها در انتخابات

هزاران عراقي با برگزاري تظاهرات در بغداد، نجف و بصره خشم و اعتراض خود را نسبت به بازگشت بعثي ها به فهرست نامزدهاي انتخابات پارلماني اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در اين تظاهرات كه ديروز علاوه بر بغداد، در شهرهاي نجف و بصره برگزار شد، علماي ديني، شيوخ عشاير و زنان با تجمع در مقابل ساختمان استانداري بغداد، اعتراض خود را نسبت به گنجانده شدن مجدد نام افراد منتسب به حزب منحله بعث در عراق، اعلام كردند.
«صلاح عبدالرزاق» استاندار بغداد در جمع صدها معترض عراقي گفت: تلاش مي كنيم كه بعثي ها را از همه ادارات دولتي در همه استان ها، جدا و دور كنيم تا هيچ فرد وابسته به حزب بعث در آنها باقي نماند.
وي گفت: ما بازگشت آنها به صحنه انتخابات را نمي پذيريم و هرگونه اقدام خلاف قانون براي گنجانده شدن نام بعثي ها در فهرست انتخابات را رد مي كنيم.
بر روي بيشتر پارچه نوشته هاي تظاهركنندگان كه تظاهرات آن از سوي حزب الدعوه شاخه عراق ترتيب داده شده بود، اين جمله به چشم مي خورد كه عشاير عراق بازگشت بعثي ها را به قدرت نمي پذيرند.
همچنين جمله «بازگشت بعثي ها و صدامي ها، هرگز، هرگز» بر روي برخي پلاكاردهاي تظاهركنندگان ديده مي شد.
بر اساس اين گزارش، در شهر بصره در 450 كيلومتري پايتخت عراق، نيز هزار نفر از مردم منطقه با تجمع در مقابل استانداري بصره، مخالفت خود را با مشاركت بعثي ها در انتخابات پارلماني اعلام كردند.
گزارش خبرگزاري فرانسه حاكي است، استاندار بصره و تعدادي از اعضاي شوراي استانداري اين استان، مردم را در اين تظاهرات همراهي كردند. در نجف اشرف نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد.
گفتني است بيش از 6500 نفر تاكنون در انتخابات پارلماني عراق مورد تائيد قرار گرفته اند كه به 84 حزب و 12 ائتلاف وابسته هستند. از 6500 نامزد، 511 نفر توسط «هيئت بازخواست و عدالت» به خاطر داشتن سوابق بعثي، رد صلاحيت شده بودند، اما هيئت ديگري موسوم به «هيئت تجديدنظر»، اين افراد را دوباره داراي صلاحيت دانست.
هيئت تجديدنظر كه از جانب مجلس تشكيل شده بود، با اين اقدام خود، اعتراض مجلسي ها را نيز برانگيخت. خبر ديگر اينكه، افراد مسلح عراقي دو نظامي آمريكايي را ربودند.
اين دو نفر در يك شركت امنيتي طرف قرارداد با ارتش آمريكا فعاليت مي كردند.

 



«شهر ارواح» فروش رفت!

دولت لتوني پايگاه متروكه شوروي سابق را كه ديگر به يك «شهر ارواح» تبديل شده بود، به قيمت 26/2 ميليون يورو به يك سرمايه گذار روسي فروخت!
اين پايگاه كه «اسكروندا-يك» نام دارد و سابقا يك پايگاه مخفي بوده، در غرب لتوني در 150 كيلومتري پايتختش «ريكا» واقع است و مي گويند در زمان جنگ سرد يك پايگاه رادار بوده، اما از سال 1998 ديگر خالي مانده است! و بازهم مي گويند كه شهر «اسكروندا- يك»، 45 هكتار وسعت و 70 ساختمان دارد كه از جمله آنها يك هتل، يك مهدكودك، يك مركز تجاري، يك سونا،... و انبارها و گاراژهاي متعدد است، كه قيمت پايه اش را 216 هزار يورو تعيين كرده بودند!
گفتني است، نيروهاي شوروي در سال 1994 از لتوني عقب نشيني كردند، اما تا سه سال بعد از استقلال كشورهاي بالتيك يعني تا اوت 1998 هم مسكو همچنان پايگاه «اسكروندا- يك» را در اجاره خودش داشت و بد نيست بدانيد كه، جمهوري لتوني 3/2 ميليون سكنه دارد و از سال 2004 جزو اتحاديه اروپا به حساب مي آيد.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



سلط آمريكا بر نفت اعراب است

روزنامه السفير چاپ لبنان در تحليلي نوشت، هدف آمريكا از استقرار سامانه موشكي در خليج فارس بالابردن سطح تنش در منطقه است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «رفيق نصرالله» در اين تحليل با بيان اينكه اقدام واشنگتن در استقرار سامانه موشكي در حاشيه جنوبي خليج فارس به هيچ وجه قابل توجيه نيست، اهداف اين حركت تنش زا را مورد بررسي قرار داد. السفير نوشت، اولين هدف آمريكا از استقرار سامانه موشكي در خليج فارس ايجاد تضمين براي امنيت اعضاي شوراي همكاري خليج فارس است. هدف دوم بالابردن سطح تنش در منطقه و حتي رساندن آن به سطح بين المللي است. اما بر خلاف ادعاهاي كاخ سفيد، اين سامانه به دنبال مقابله با ايران نيست. اين اقدام در قالب در يك طرح بزرگ تر كه هدفش تبديل خليج فارس به يك «درياچه آمريكايي» است صورت گرفته است.
السفير هدف سوم آمريكا را تسلط بر منابع نفتي خليج فارس خوانده و مي نويسد: «اگر تاكنون اين تسلط به شكل غير مستقيم بوده، واشنگتن هم اكنون قصد دارد مستقيماً كنترل منابع نفتي خليج فارس را به عهده بگيرد.»
اين روزنامه لبناني در ادامه آورده است: «در صورت تسلط آمريكا بر منابع نفتي اعراب خواسته تاريخي اين كشور كه سال 1973 از زبان «هنري كيسينجر» مطرح شده بود، محقق مي شود. كيسينجر در آن زمان گفته بود غرب و به خصوص آمريكا بايد مانع از آن شوند كه عرب ها حتي به فكر استفاده از نفت به عنوان سلاح باشند.»
در سال 1973 كه كشورهاي عضو اوپك تصميم گرفتند به دليل حمايت غربي ها از جنايات اسرائيل، اين كشورها را تحريم نفتي كنند، غرب با بحران سوختي كمرشكني روبه رو شد، اما عربستان در اين ميان كارشكني كرده و با فروش نفت به غرب، طرح كشورهاي مسلمان براي تحت فشار گذاشتن رژيم صهيونيستي را خنثي كرد. در آن زمان بود كه كيسينجر بر لزوم سيطره آمريكا بر نفت خليج فارس تاكيد كرد.

 



چاوز: آمريكا و كانادا به دنبال برهم زدن آرامش ونزوئلا هستند

رئيس جمهور ونزوئلا آمريكا و همپيمانانش را به استفاده از اغتشاشات به منظور بي ثبات كردن اوضاع در اين كشور متهم كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «ريانوستي»، «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا، طي سخنراني در تلويزيون ملي اين كشور، آمريكا و كانادا را به استفاده از تظاهرات اعتراض آميز اپوزيسيون براي بي ثبات كردن اوضاع در ونزوئلا متهم كرد.
چاوز در اين رابطه اظهار داشت: آمريكا و همپيمانانش همچون دولت كانادا، با حمله به ونزوئلا تلاش مي كنند موج اعمال زور در كشور را توسعه داده و به وسيله آن اوضاع را در كشور بي ثبات كنند.رئيس جمهور ونزوئلا اغتشاشگران را فاشيست، زورگو و عوامل تخريبي خواند.
چاوز همچنين از اقدامات «توماس شنون»، سفير جديد آمريكا در برزيل و مشاور سابق وزير امور خارجه در امور آمريكاي لاتين، انتقاد كرده و اظهار داشت، وي مشغول پرتاب نيزه به سوي كشور ونزوئلا است.رئيس جمهور ونزوئلا اعلام كرد، از اول مارس تا 31 دسامبر سال جاري، طرح ويژه درباره مبارزه با جرم و جنايت در كشور اجرا مي شود. وي توضيحي درباره جزئيات اين طرح ارائه نداد.

 



خوش و بش شاهزاده سعودي با يك مقام صهيونيست دراجلاس مونيخ

شاهزاده «تركي الفيصل» رئيس سابق سازمان اطلاعات و امنيت عربستان سعودي با «داني ايالون» معاون وزير امورخارجه رژيم صهيونيستي در اجلاس ويژه خاورميانه در حاشيه همايش امنيتي مونيخ كه اخيراً برگزار شد، مصافحه و لحظاتي با يكديگر خوش و بش كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» اين شاهزاده سعودي در حالي با ايالون (مقام صهيونيست كه به سفير تركيه در تل آويو اهانت كرده بود) دست داد و با او گفت و گو كرد كه «احمد داود اوغلو» وزير امور خارجه تركيه براي شركت نكردن در اين نشست پافشاري كرده بود.
براساس اين گزارش، قرار بود در اجلاس ويژه خاورميانه، نمايندگان كشورهاي تركيه، آمريكا، عربستان، مصر، روسيه و رژيم صهيونيستي شركت كنند، اما پافشاري وزيرخارجه تركيه موجب شد، كه اين اجلاس در دو نشست جداگانه برگزار شود.
اين گزارش حاكي است، در نشست اول، احمد اوغلو، تركي الفيصل و حسام زكي سخنگوي وزارت امور خارجه مصر و در نشست دوم، ايالون، جوزف ليبرمن سناتور آمريكايي وايگو يورجينز استاد دانشگاه روسيه و تركي الفيصل شركت داشتند ولي اين شاهزاده سعودي، تنها فردي بود كه در هر دو نشست شركت كرده بود.
اين شاهزاده عربستاني در واكنش به سخنان معاون وزير خارجه اسرائيل مبني بر اينكه، تركي فيصل خواستار برگزاري جداگانه دو نشست شده است، اين موضوع را رد كرد و گفت: دليل جداگانه برگزار شدن اين نشست ها، اهانت اسرائيل به سفير تركيه است.
ايالون در پاسخ گفت: آيا آماده بالا آمدن به جايگاه و دست دادن هستي كه فيصل از اين كار امتناع كرد ولي معاون وزير خارجه اسرائيل ادامه داد با اين حال من دست خود را براي دست دادن دراز كرده ام.
پس از اين سخنان ايالون، تركي الفيصل به جايگاه نزديك شد و معاون وزير خارجه اسرائيل نيز به پايين آمدن آمد و در ميان كف زدن هاي حاضران با يكديگر دست دادند.
ديدار ايالون و الفيصل و دست دادن آنها با يكديگر، از ديدگاه رسانه هاي خبري جهان به عنوان، ملاقات دو مقام بلندپايه اسرائيل و عربستان تلقي شده است.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري اوكراين

همزمان با آغاز شمارش آراي انتخابات رياست جمهوري اوكراين، تنش هاي سياسي در آستانه ورود به فاز شورش هاي خياباني قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، روز يكشنبه (ديروز) دور دوم انتخابات تعيين كننده رياست جمهوري اوكراين در 34 هزار شعبه انتخاباتي و با مشاركت حدود 36 ميليون واجدشرايط درحالي برگزار شد كه كارشناسان با توجه به مواضع اتخاذ شده از سوي دو نامزد، پيش بيني مي كنند هواداران نامزد بازنده به خيابان ها هجوم آورند.
«يوليا تيموشنكو» نخست وزير 49 ساله مورد حمايت غرب تهديد كرده، در صورت تشخيص وي مبني بر وقوع تقلب ساكت نخواهد نشست و با دعوت از طرفداران خود به ميدان استقلال «كيف» حادثه اي به مراتب بزرگتر از انقلاب نارنجي 2004 را رقم خواهد زد.
«ويكتور يانكوويچ» نامزد 59 ساله و رقيب سرسخت «تيموشنكو» نيز اعلام كرده است در صورت پيروزي، به فساد و تباهي هاي به وجود آمده توسط نارنجي ها براي هميشه پايان خواهد داد.
به گزارش ايرنا، بيش از 4000 ناظر كه در ميان آنها شماري ناظر از كشورهاي جامعه مشترك المنافع (همسود)، روسيه و اتحاديه اروپا ديده مي شود، بر برگزاري و شمارش آرا نظارت خواهند داشت. براساس اين گزارش نتايج اين انتخابات تا روز 17 فوريه (28 بهمن) اعلام خواهد شد.
«يانكوويچ» رهبر حزب مناطق و نامزد برتر دور نخست اين انتخابات روز گذشته تصريح كرد، نارنجي ها به آخر حيات خود رسيده اند. «تيموشنكو» نيز كه اتحاد با اروپا و آمريكا را پررنگ تر از ساير شعارها در تبليغات انتخاباتي اش قرار داده، اميدوار است بتواند انقلاب نارنجي را همچنان حفظ كند.
اين كشور اروپايي با حدود 46 ميليون جمعيت در شرايط وخيم اقتصادي قرار دارد و بسياري از مردم «ويكتور يوشچنكو» رئيس جمهوري و مجري انقلاب نارنجي را دليل اين اوضاع مي دانند. كسب تنها پنج درصد آرا در دور نخست، بهتر از هر چيزي گوياي اين نارضايتي است.

 



سياستمدار يمني از طرح رياض براي تقسيم يمن پرده برداشت

يك مخالف دولت صنعا از اهداف عربستان براي تقسيم يمن به چهار منطقه كو چك پرده برداشت.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، «سيف علي الوشلي»، مخالف يمني به دولت صنعا اظهار داشت: مسئولان يمني به طور مستقل تصميم گيري نمي كنند، بلكه تصميمات از طرف عربستان به آنها ديكته مي شود.
وي گفت: ادامه تجاوزات عربستان به يمن نشان داد كه اهداف رياض درباره يمن، بالاتر از موضوع الحوثي ها است و عربستان خواهان تقسيم اين كشور به چهار بخش كوچك، ضعيف و جدا از هم است.
الوشلي افزود: عربستان خواهان تقسيم يمن به چهار بخش كوچك، شامل منطقه «عدن»، منطقه «حضرموت»، منطقه تغز و اطراف آن به همراه منطقه صنعا است و دولتمردان رياض براي تضعيف يمن در زمان حاضر تلاش مي كنند تا زمان اجراي اين نقشه فرا برسد.
مخالف يمني دولت صنعا با بيان اينكه طرح رژيم يمن براي توقف جنگ صعده، نوعي فريبكاري براي گمراه كردن افكار عمومي است اضافه كرد: عربستان درصدد است تا با ادامه جنگ صعده، يمن را تقسيم كند.
سيف علي الوشلي خاطرنشان كرد: رژيم يمن از مبارزان الحوثي مي خواهد تا سلاح هاي خود را تحويل دهند، اما همزمان آنها را با حملات هوايي و موشكي هدف قرار مي دهد و ارتش و جنگنده هاي سعودي نيز به حملات خود عليه الحوثي ها، ادامه مي دهند.
وي متذكر شد: امكان موفقيت هر گونه طرحي از سوي رژيم يمن، پيش از توقف جنگ با الحوثي ها وجود ندارد و اقدامات اين رژيم، صرفاً نوعي مانور تبليغاتي براي گمراه كردن افكار عمومي داخلي و خارجي است.
سخنان الوشلي در واكنش به پيشنهاد دولت يمن در مورد تعيين جدول زماني براي پايان دادن به جنگ در صعده صورت گرفته است كه طي آن عبدالكريم الارياني مشاور رئيس جمهور يمن اعلام كرد: چنانچه گروه الحوثي ، شروط دولت يمن را بپذيرد، مسئولان يمني، جدولي زماني را براي توقف جنگ در استان صعده تعيين خواهند كرد.وي در پايان متذكر شد: مسئولان يمني اگر در طرح خود جدي هستند، بايد فوري جنگ را متوقف كنند و سپس وارد گفت وگو با الحوثي ها شوند.
اين در حالي است كه منابع خبري از وارد شدن ضربات پي درپي از سوي الحوثي ها و كشته شدن ده ها سرباز يمني در روزهاي اخير خبر دادند.

 



استفاده از سلاح هسته اي در دكترين جديد روسيه مجاز اعلام شد

دكترين نظامي جديد مسكو با تأكيد بر استفاده از سلاح هسته اي عليه متجاوزين به خاك روسيه به امضاي ديميتري مدودف رسيد.
به گزارش فارس، ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه پس از موافقت با دكترين نظامي جديد اين كشور، طي مصاحبه اي گسترش سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) را تهديدي براي امنيت ملي روسيه دانست. دكترين نظامي جديد روسيه، گسترش سازمان نظامي ناتو تا اروپاي شرقي و همچنين طرح هاي آمريكا براي ايجاد سپر موشكي در اروپا را كاملاً مشخص كرده و آنها را خطري براي امنيت ملي روسيه در نظر مي گيرد.
دبير شوراي امنيت ملي روسيه درباره واكنش هاي منفي به در نظر گرفتن امكان «استفاده از تسليحات هسته اي» در دكترين نظامي كشورش، تأكيد كرد روسيه اين حق را براي خويش محفوظ مي دارد كه از سلاح هسته اي براي دفاع از تماميت ارضي، منافع ملي و شهروندانش استفاده كند.
«نيكولاي پاتروشييف» اعلام كرد كه دكترين جديد به روسيه اين امكان را مي دهد تا از تمامي ابزارها و امكانات خويش براي دفاع از تماميت ارضي، منافع ملي و شهروندانش استفاده كند.
به گفته اين مقام بلند پايه روس، اين دكترين يك سند كاملاً جديد براساس واقعيات جهان امروز است كه براساس تجارب به دست آمده در دكترين نظامي روسيه طي سال هاي 1993 الي 2000 تنظيم شده است.
پاتروشييف در عين حال تأكيد كرد: «ما به هيچ وجه قصد نداريم به كشور ديگري حمله كنيم، ولي اگر مسئله موجوديت روسيه مطرح باشد، ما در اين خصوص ديگر حق انتخاب ديگري نخواهيم داشت. ما سياست صلح جويانه اي را دنبال مي كنيم، ولي در عين حال روي منافع ملي كشورمان و دفاع از آنها اصرار داريم.»

 



مقام نظامي لبنان: تل آويو قادر به راه اندازي جنگ جديدي نيست

سرتيپ بازنشسته ستاد مشترك ارتش لبنان تهديدات اخير رژيم صهيونيستي عليه لبنان و سوريه را جنگ رواني دانست و گفت: اسرائيل مي داند كه توانايي راه اندازي جنگ جديدي در منطقه را ندارد.
«امين حطيط»افزود، رژيم صهيونيستي با اين تهديدات مي خواهد به شكست خود در جنگ 33 روزه سرپوش بگذارد.
حطيط تصريح كرد، سردمداران تل آويو هنوز قادر نيستند اين ذهنيت را اصلاح كنند كه توانايي حمله و اداره كردن جنگ در سرزمين ديگر را ندارند.
خبر ديگر اينكه،رئيس سابق ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي گفت، مهمترين علت شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه عليه لبنان تمرد فرماندهان نيروهاي شمالي از دستورات فرماندهان مافوق بود.به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت دان حالوتس در تشريح دلايل شكست تل آويو در جنگ سال 2006 عليه لبنان با بي كفايت خواندن فرماندهان نيروهاي شمالي رژيم صهيونيستي افزود: نافرماني، سهل انگاري و بي لياقتي اين فرماندهان عامل اصلي شكست اسرائيل بود.

 



شاهد قتل عام كودكان در غزه

يك خبرنگار پاكستاني كه زمان جنگ غزه در اين منطقه حضور داشت و شاهد جنايات رژيم صهيونيستي بود از كشتار كودكان فلسطيني جلوي چشمان وي و قهقهه نظاميان اسرائيلي بعد از ارتكاب جنايت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «حامد مير» خبرنگار و تحليلگر شبكه تلويزيوني «جيونيوز» به رفتن خود به غزه از طريق تونل هاي مرز رفح اشاره كرد و گفت، در زمان جنگ غزه من همراه تعداد زيادي از پزشكان تركيه اي و پاكستاني به مرزهاي مصر و غزه رفتم تا به منطقه تحت محاصره بروم، اما پليس قاهره مانع ورود اين هيئت شد و من مجبور شدم از طريق تونل هاي زيرزميني به غزه بروم.
اين تحليلگر پاكستاني افزود: من به عنوان خبرنگار در مناطق مختلف جهان از جمله در زمان جنگ عراق، چچن، لبنان و افغانستان شاهد جنايات زيادي بوده ام، اما بايد بگويم آنچه در غزه ديدم اسفناك ترين جنايتي بود كه ديده بودم.
حامد ميرتصريح كرد: من با چشمان خود ديدم كه نظاميان اسرائيلي، سوار بر تانك، كودكان فلسطيني را مي كشتند و از اين كار لذت برده، قهقهه سر مي دادند و اگر من لباس و مدارك و جليقه خبرنگاري بر تن نداشتم مرا نيز كشته بودند. آنها عمداً اين كشتار را جلوي چشم من انجام دادند تا مرا از ماندن در صحنه جنگ منصرف كرده و بترسانند.
وي اظهار داشت، جنگ غزه، نگاه مرا به جهان و اسرائيل تغيير داد و من باور كردم كه صهيونيسم، مكتبي شيطاني است و جز شرارت هدفي ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14