(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 بهمن 1388- شماره 19580
 

حديث دشت عشق
جام ملت هاي آسيا- لبنان قاره كهن در انتظار درخشش هندباليست هاي ايراني
ريزش بهمن اين بار در كرمانشاه از پنج كوهنورد گرفتار بهمن يكي همچنان مفقود است
اخبار كوتاه از فوتبال
تنور جام حذفي با ليگ برتري ها داغ شد ملوان - سپيدرود ؛ به ياد سال هاي نه چندان دور
سعيدلو: فدراسيون ها مديران تمام وقت مي خواهند
رئيس هيئت كشتي همدان:
يزداني خرم را قبول دارم، اما اختلاف داريم! معصومي نباشد ، ابراهيمي هم كشتي نمي گيرد
خسروي وفا در سمت رياست كميته ملي پارالمپيك ابقا شد
اخبار فوتبال جهان
قهرماني مهرام در مرحله مقدماتي ليگ برتر بسكتبال حالا تمام نگاه ها به ديدارهاي پلي آف است
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

شهيد عباسعلي جوانبخت
دوست دارم گمنام اين راه را طي كنم
خدايا! شرمسارم از اينكه دست خالي به حضورت شرفياب شوم. خديا! از تو عاجزانه تقاضا مي كنم كه مرا از اين سرگرداني و تنهايي نجاتم دهي و به وادي رحمتت آشنايم كني.
خدايا! توفيق ده كه در رضاي تو انجام وظيفه كنم چرا كه خشنودي من در رضاي توست. خدايا! اگر قرار باشد كه در راه تو وجودم را نثار كنم دوست دارم عاشقانه و عارفانه به سويت بشتابم، دوست دارم گمنام اين راه را طي كنم.شهيد «عباسعلي جوانبخت»، سال 1343 در خانواده اي مذهبي در شهرستان خوي تولد يافت. دوره دبستان و دبيرستان را در شهرستان خوي به پايان رساند. او در فعاليت هاي مربوط به نظام مقدس اسلامي شركت فعالي داشت و با امت انقلابي همگام و هم صدا بود و پس از پيروزي انقلاب با سمت پاسداري به فعاليت شبانه روزي خود ادامه داد. عشق بي منتها به خدا و ايمان راسخ به انقلاب و امام راحل داشت. سرانجام با همين اعتقادات قلبي در تاريخ 18/04/1370 در نبرد با اشرار ضد انقلاب درمنطقه مهاباد به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



جام ملت هاي آسيا- لبنان قاره كهن در انتظار درخشش هندباليست هاي ايراني

سرويس ورزشي:
تيم ملي هندبال ايران از امشب ديدارهاي خود را در جام ملت هاي آسيا با بازي مقابل اردن آغاز مي كند. ايران در اين دوره از رقابت ها با تيم هاي ميزبان و اردن همگروه است.
در قرعه كشي اين دوره از مسابقات تيم هاي برتر در دوره گذشته به عنوان سرگروه قرار گرفتند بنابراين تيم هاي كره جنوبي، كويت، عربستان و ايران در دوره گذشته كه در اصفهان برگزار شد عنوان هاي اول تا چهارم را كسب كرده بودند به عنوان سرگروه معرفي شدند.
حضور ايران در اين دوره از رقابت هاي جام ملت ها در شرايطي است كه مسئولان هندبال ايران تلاش كردند تا با برنامه ريزي دقيق چند اردوي تداركاتي و بازي دوستانه براي ملي پوشان بزرگسال هندبال ايران در نظر بگيرند. كاروان ايران پس از مشخص شدن بازيكنان اصلي و كادر فني و برگزاري چند اردو در تهران براي برپايي 2اردوي تداركاتي راهي كشورهاي تركيه و گرجستان شدند و از آنجا به لبنان رفتند.
پيروزي لبنان مقابل حريف ايران
اما چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام ملت هاي آسيا در سال 2010 و انتخابي جام جهاني 2011 سوئد شنبه شب با حضور مسئولان كنفدراسيون هندبال آسيا در شهر بيروت آغاز شد. در ديدار افتتاحيه اين مسابقات تيم عربستان، تيم سوم دوره گذشته در گروهD مرحله مقدماتي موفق شد بر تيم سوريه غلبه كند. نتايج اولين روز اين مسابقات بدين ترتيب است:
گروهA: عربستان 23- سوريه22
گروهD: لبنان 34- اردن 21
لبنان و اردن تيم هاي هم گروه ايران هستند كه در نخستين مصاف، تيم لبنان به برتري رسيد تا اردن با يك باخت امشب مقابل ايران صف آرايي كند.
كره جنوبي، پرافتخارترين تيم
در مسابقات آسيايي هندبال تيم هاي كره جنوبي با 7، كويت با 4 و ژاپن با 2عنوان قهرماني پرافتخارترين تيم ها محسوب مي شوند.
عناوين ايران در مسابقات آسيايي به اين شرح است:
در سال 2008 عنوان چهارم، در سال 2006 عنوان چهارم، در سال 2004 عنوان هفتم، در سال 2002 عنوان پنجم، در سال 2000 عنوان پنجم، در سال 1995 غايب، در سال 1993 عنوان دهم، در سال 1991 عنوان يازدهم، در سال 1989 عنوان هشتم، در سال 1987 غايب، در سال 1983 غايب، در سال 1979 غايب، در سال 1977 غايب.
به دنبال تعليق كميته ملي المپيك كويت فعاليت تمامي فدراسيون هاي ورزشي و همچنين تمامي فعاليت هاي بين المللي تيم هاي ملي اين كشور به حالت تعليق درآمد. براين اساس كنفدراسيون هندبال آسيا نام كويت را از جدول مقدماتي اين رقابت ها حذف و برنامه جديد مسابقات جام ملت هاي آسيا را اعلام كرد.
در گروه بندي جديد مسابقات تيم عراق از گروه اول به گروه دوم منتقل شده تا اين ديدارها با حضور 12تيم در چهار گروه سه تيمي برگزار شود.
گروه بندي جديد اين مسابقات به اين شرح است:
¤گروه A: عربستان- سوريه- چين
¤گروهB: بحرين- عراق- ژاپن
¤ گروهC: كره جنوبي- امارات- قطر
¤گروهD: ايران- لبنان- اردن

 



ريزش بهمن اين بار در كرمانشاه از پنج كوهنورد گرفتار بهمن يكي همچنان مفقود است

دبير هيات كوهنوردي استان كرمانشاه گفت: از 10 روز پيش كه حادثه بهمن براي پنج كوهپيماي كوه دالاخاني سنقر بوجود آمد تاكنون موفق نشده ايم فرد مفقود شده در اين حادثه را پيدا كنيم.
كيومرث لارتي اظهار كرد: 10 روز پيش پنج كوهنورد كه از كاركنان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش به صورت آزاد و بدون هماهنگي با هيات، كوهپيمايي خود را به كوه دالاخاني از ارتفاعات شهرستان سنقر آغاز كردند كه در موقع بازگشت دچار سانحه بهمن شده و دو نفر از آنها دچار آسيب جزيي شده و يك نفر ديگر مفقود شده كه تاكنون موفق به يافتن اين كوهنورد نشده ايم.
لارتي با اشاره به اينكه براي رسيدن از دامنه كوه تا محل حادثه سه ساعت زمان طول مي كشد، تصريح كرد: در روز نخست تيم اعزامي براي كاوش تا شب به تجسس مشغول بود اما متاسفانه موفق به كشف كوهنورد مفقود شده نشد، عمليات تجسس در روز شنبه (10 بهمن) ادامه پيدا كرد تا اينكه تيمي متشكل از 26 نفر در روز سه شنبه (13 بهمن) به منطقه اعزام شد و عمليات تجسس را تا بعداز ظهر ادامه داد و بدون هيچ گونه موفقيتي بازگشت. از آن به بعد تاكنون به دليل شرايط نامساعد جوي موفق به اعزام هيچ تيم تجسسي به منطقه نشده ايم و در اولين فرصت و مساعد شدن شرايط جوي عمليات تجسس را ادامه مي دهيم.لارتي گفت: منطقه سقوط بهمن در كوه ياد شده 400 متر طول و 150 متر عرض دارد كه تاكنون نصف آن كاوش شده است و كاوش نيمه باقي مانده بستگي به شرايط جوي دارد.همين چند روز قبل نيز ريزش بهمن در محور ديزين و شمشك باعث كشته شدن 9 كوهنورد و اسكي باز شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

الوحده امارات حريف ذوب آهن شد
تيم الوحده امارات با غلبه بر نماينده هند حريف تيم ذوب آهن اصفهان در ليگ قهرمانان آسيا شد.تيم الوحده امارات در دومين ديدار خود در مرحله پلي آف بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا در يك ديدار پرگل با نتيجه 5 بر دو مقابل اخوت هند به جمع تيم هاي حاضر در دور مقدماتي ليگ قهرمانان آسيا راه يافت. اين ديدار در حضور بيش از 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه آل نهيان شهر ابوظبي و با قضاوت محسن تركي از ايران انجام شد. تيم الوحده كه هم اكنون در رده دوم جدول رده بندي ليگ برتر امارات قرار دارد در اولين ديدار خود در اصفهان ميهمان ذوب آهن خواهد بود.تيم هاي ذوب آهن، الوحده ابوظبي، بنياد كار ازبكستان و الاتحاد عربستان در گروه دو ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند.
اختلاف 5 امتيازي بارسلونا با رئال پابرجا ماند
تيم هاي فوتبال بارسلونا و رئال مادريد در چارچوب هفته بيست و يكم رقابت هاي لاليگا اسپانيا مقابل حريفان خود پيروز شدند.
تيم فوتبال بارسلونا شنبه شب درحالي كه در ورزشگاه نيوكمپ ميزبان ختافه بود با نتيجه 2 بر يك از سد اين تيم گذشت. ليونل مسي (7) و ژاوي (67) گل هاي صدرنشين فوتبال اسپانيا را به ثمر رساندند. ضمن اينكه جرارد پيكه (26) و رافائل ماركز (90) در اين ديدار از تيم بارسا اخراج شدند. تك گل ختافه را هم روبرتو سولدادو در دقيقه 90 از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند.
رئال مادريد در ديگر ديدار برگزار شده شب گذشته با نتيجه 3 بر صفر در زمين خود مقابل اسپانيول پيروز شد. سرخيو راموس(5)، كاكا(30) و گونزالو هيگواين (90) گل هاي رئال مادريد را به ثمر رساندند.
والنسيا هم در يكي ديگر از ديدارهاي اين هفته با دو گل اوربانه گا (8) و ديويد ويا (29) تيم رئال وايادوليد را شكست داد. درحال حاضر تيم هاي بارسلونا، رئال مادريد و والنسيا به ترتيب با 55، 50 و 42 امتياز مكانهاي اول تا سوم رقابت هاي لاليگا را به خود اختصاص داده اند.
درخواست باشگاه پيروزي
براي تخفيف محروميت رضايي و حقيقي
معاون حقوقي باشگاه پيروزي از درخواست تخفيف براي آراي محكوميت شيث رضايي و عليرضا حقيقي خبر داد.
شكري ادامه داد: با توجه به حساسيت بازي دربي و فشار رواني بالا بر روي بازيكنان و هماهنگي هاي لازم و درگيري هاي معمول بين دروازه بان و مدافعان تيم، عدم درگيري با بازيكنان تيم مقابل، عذرخواهي اين دو بازيكن از طريق رسانه هاي عمومي و با توجه به اينكه محروميت سه جلسه اي حقيقي نه تنها مجازات شخص بلكه مجازات باشگاه را در پي دارد پس شرايط عادلانه ايجاب مي كند اين راي تعديل شود. از اين رو براساس ماده 29 آئين نامه انضباطي درخواست تخفيف مجازات آنان را خواستار شده ايم.
قرعه كشي مرحله مقدماتي جام ملت هاي اروپا
مراسم قرعه كشي رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي اروپا برگزار شد و تيم هاي حاضر در اين مرحله حريفان خود را شناختند. بر اساس گروه بندي انجام شده تيم ها به 9 گروه تقسيم شدند كه به نظر مي رسد گروه نهم شامل تيم هاي اسپانيا، چك، اسكاتلند، ليتواني و ليختن اشتاين و گروه نخست شامل تيم هاي آلمان، تركيه، اتريش، بلژيك، آذربايجان و قزاقستان نزديك ترين گروه هاي اين مسابقه ها باشند. گروه بندي رقابت هاي انتخابي جام ملت هاي اروپا به اين شرح است:
گروه A : آلمان، تركيه، اتريش، بلژيك، آذربايجان، قزاقستان
گروه B : روسيه، اسلواكي، ايرلند، مقدونيه، آندورا، ارمنستان
گروه C : ايتاليا، صربستان، ايرلند شمالي، اسلووني، استوني، جزاير فارو
گروه D : فرانسه، روماني، بوسني هرزگوين، بلاروس، لوگزامبورگ، آلباني
گروه E : هلند، سوئد، فنلاند، مجارستان، مولداوي، سن مارينو
گروه F : كرواسي، يونان، رژيم اشغالگر قدس، لتوني، مالت، گرجستان
گروه G : انگليس، سوييس، بلغارستان، ولز، مونته نگرو
گروه H : پرتغال، دانمارك، نروژ، قبرس، ايسلند
گروه I : اسپانيا، چك، اسكاتلند، ليتواني، ليختن اشتاين

 



تنور جام حذفي با ليگ برتري ها داغ شد ملوان - سپيدرود ؛ به ياد سال هاي نه چندان دور

رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران در حالي امروز با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود كه جدال دو تيم ليگ برتري سايپا با ذوب آهن و تكرار خاطرات شهرآورد گيلان با رويارويي ملوان بندر انزلي و سپيدرود رشت حساسيت اين مسابقات را افزايش داده است.
روز نخست از مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر امروز (دوشنبه) با برگزاري هشت ديدار پيگيري مي شود كه در يكي از مهمترين ديدارهاي اين روز تيم هاي استيل آذين تهران و سپاهان نوين اصفهان در ورزشگاه اكباتان تهران به مصاف هم مي روند. رويارويي اين دو تيم يادآورد تقابل آنها در مرحله پلي آف ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور در فصل 87-86 است، ديداري كه به برتري زردپوشان اصفهاني انجاميد و صعود استيل آذين به ليگ برتر را براي يك فصل به تاخير انداخت.
همچنين در ورزشگاه آزادي تيم فوتبال استقلال تهران ميزبان حريف ناشناخته اي به نام ذرت كاران پارس آباد است. در اين مسابقه شاگردان صمد مرفاوي مي توانند با يك پيروزي پرگل مقابل حريف گمنام خود شكست در شهرآورد 68 را به فراموشي بسپارند.
در انزلي هم يك ديدار حساس و مهيج برگزار مي شود. نبرد تيم هاي ملوان بندرانزلي و سپيدرود رشت يادآور بازي هاي حساس اين دو تيم در ساليان نه چندان دور است كه جزو نخستين شهرآوردهاي استان گيلان بوده است.
از سوي ديگر با توجه به انصراف تيم فوتبال اتكا تهران از حضور در مرحله يك شانزدهم نهايي اين مسابقات ديدار اين تيم برابر ابومسلم مشهد كه قرار بود ساعت 30:14 امروز در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شود، لغو و شاگردان مظلومي جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايي اين مسابقات را بدست آوردند.
همچنين تيم هاي سايپا كرج و ذوب آهن اصفهان در چارچوب ديداري از مرحله سوم جام حذفي به مصاف هم مي روند. تقابل اين دو تيم ليگ برتري مي تواند جذابيت ديدارهاي عصر امروز را دوچندان كند. ذوب آهن مدافع عنوان قهرماني مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور است.
برنامه ديدارهاي مراحل يك سي و دوم و يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه 19/11/88
¤ پيكان قزوين- پتروشيمي تبريز (ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
¤ استيل آذين تهران- سپاهان نوين اصفهان (ورزشگاه اكباتان تهران)
¤ نساجي مازندران- مس كرمان (ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر)
¤ ملوان بندرانزلي- سپيدرود رشت (ورزشگاه تختي بندرانزلي)
¤ فولاد نوين اهواز- صباي قم (ورزشگاه اختصاصي فولاد اهواز)
¤ شاهين بوشهر - مس سرچشمه (ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ سايپا كرج- ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه انقلاب كرج)
¤ استقلال تهران- ذرت كاران پارس آباد (ساعت 17- ورزشگاه آزادي تهران)
سه شنبه: 20/11/88
¤ صنعت نفت آبادان- راه آهن شهر ري (ورزشگاه تختي آبادان)
¤ مس رفسنجان- پاس همدان (ورزشگاه شهداي نوش آباد رفسنجان)
¤ گسترش فولاد تبريز- تراكتورسازي تبريز (ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ ايرانجوان بوشهر- پيروزي تهران (ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ آلومينيوم هرمزگان- فولاد خوزستان (ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤ برق شيراز- استقلال اهواز (ورزشگاه اختصاصي برق شيراز)
همچنين به علت برگزاري ديدار فرداي (سه شنبه) تيم هاي فوتبال سپاهان اصفهان و مقاومت سپاسي در چارچوب ديدار معوقه از هفته بيستم رقابت هاي ليگ برتر، مسابقه سپاهان با برنده ديدار پيام خراسان- ماشين سازي تبريز و مقاومت سپاسي با داماش گيلان در چارچوب رقابت هاي جام حذفي در زمان ديگري برگزار خواهد شد.تمام ديدارهاي فوق به جز ديدار استقلال و ذرت كاران ساعت 14/30 برگزار مي شود.

 



نگاه سازمان به تمام رشته ها عادلانه و يكسان خواهد بود
سعيدلو: فدراسيون ها مديران تمام وقت مي خواهند

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني نگاه اين سازمان به تمامي رشته هاي ورزشي را يكسان و عادلانه خواند و گفت: هدف ما حمايت از جوانان برومند ايران اسلامي در تمامي رشته هاست.
علي سعيدلو در مراسم اختتاميه رقابت هاي بين المللي بدمينتون دهه مبارك فجر در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: مديران فدراسيون هاي ورزشي بايد براي رشد و بالندگي جوانان تمام وقت در اختيار ورزش باشند و سازمان تربيت بدني هم از آنها حمايت هاي مالي، پشتيباني و مديريتي خواهد داشت كه اميدواريم فدراسيون ها با اين روند در آينده رشد چشمگيري داشته باشند. سعيدلو با تاكيد بر حمايت از رشته هايي مانند بدمينتون خاطر نشان كرد: هدف ما حمايت از جوانان برومند ايران اسلامي در تمامي رشته هاست و بر اين اساس يكي از برنامه هاي ما اين است كه توجه به يك يا دو رشته خاص برداشته شود. از اين پس نگاه ها به تمامي رشته ها يكسان خواهد بود. معاون رئيس جمهور بر برگزاري ليگ هاي برتر و پويا تاكيد كرد و افزود: با اين برنامه هاي ساختاري بايد جايگاه خود را در رنكينگ جهاني افزايش داده و ورزشكارانمان در راه موفقيت در رويدادهاي قاره اي، جهاني و المپيك تجربيات لازم را كسب كنند. رئيس سازمان تربيت بدني در پايان خطاب به ورزشكاران كشورمان تاكيد كرد: هدف ورزش ارائه پيام صلح و دوستي بين ملت هاست و با اين نگاه و با هدف افتخارآفريني پاي در ميدان رقابت بگذاريد.

 



رئيس هيئت كشتي همدان:
يزداني خرم را قبول دارم، اما اختلاف داريم! معصومي نباشد ، ابراهيمي هم كشتي نمي گيرد

رئيس هيئت كشتي استان همدان گفت: اگر فردين معصومي در جام تختي روي تشك نرود ابراهيمي هم در اين رقابت ها غايب خواهد بود.
جلال صابريون اظهار داشت: سعيد ابراهيمي مي خواست با حضور در جام تختي خود را به عنوان يكي از مدعيان جدي سنگين وزن مطرح كند و با فردين معصومي به رقابت بپردازد. بر اين اساس اگر ملي پوش 120 كيلوي ايران در دانمارك در جام تختي كشتي نگيرد، ابراهيمي هم به مصاف حريفان نخواهد رفت. وي در مورد حضور 2 ملي پوش ديگر همدان در جام تختي نيز تصريح كرد: در مورد حضور يا عدم حضور صادق گودرزي و جمال ميرزايي در اين رقابت ها اطلاعي ندارم. در اين مورد كادر فني تيم ملي آزاد تصميم گيري خواهد كرد.
رئيس هيئت كشتي همدان با اشاره به اختلاف نظرش با رئيس فدراسيون كشتي گفت: من يزداني خرم را قبول دارم؛ اما اختلاف ما در بحث كاري است. در كنار اين اختلاف نظر، رفاقت مان سر جايش قرار دارد. ما با هم مشكل خاصي نداريم و جداي از بحث كاري، رفاقت و صميميت هميشه بين ما حكمفرماست. هيچ گاه دوستي بزرگ مان را به اختلافات كوچك نمي فروشيم.

 



خسروي وفا در سمت رياست كميته ملي پارالمپيك ابقا شد

محمود خسروي وفا با كسب اكثريت آرا براي چهار سال ديگر در سمت رياست كميته ملي پارالمپيك ايران ابقا شد.
مجمع انتخاباتي رياست كميته ملي پارالمپيك صبح ديروز (يكشنبه) به رياست بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك در آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه طي آن محمود خسروي وفا، رئيس كنوني كميته ملي پارالمپيك براي چهار سال آينده در سمت خود ابقا شد.
مجمع فوق با حضور 57 عضو برگزار شد كه خسروي وفا با 53 راي موافق و چهار راي سفيد قاطعانه در سمت خود به عنوان رئيس كميته ملي پارالمپيك ابقا شد. اعضاي مجمع كميته ملي پارالمپيك 66 نفر هستند كه در مجمع امروز 9 نفر غيبت داشتند.

 



اخبار فوتبال جهان

مارسلو تا 2015 تمديد كرد
مدافع برزيلي رئال مادريد قرارداد خود را با اين تيم تا پايان سال 2015 ميلادي تمديد كرد.
مارسلو ويرا داسيلوا، مدافع برزيلي رئال مادريد كه معمولا در كارهاي تهاجمي شركت مي كند، ديروز قرارداد خود را تا پايان سال 2015 ميلادي تمديد كرد. دراين مراسم كه فلورنتينو پرس و خورخه والدانو نيز حضور داشتند، مارسلو از لطف مقامات رئال مادر يد و اعتمادي كه به وي دارند تشكر كرد و به هواداران تيمش قول داد با تمام وجود در خدمت رئال مادريد باشد و كاري كند كه نام روبرتو كارلوس در رئال مادريد بار ديگر بر سر زبان ها بيفتد.
حمايت اتحاديه فوتبال انگليس از تصميم كاپلو
اتحاديه فوتبال انگليس از تصميم سرمربي تيم ملي اين كشور در مورد گرفتن بازوبند كاپيتاني از مدافع 29 ساله چلسي حمايت كرد.
اين سازمان لحظاتي پس از اعلام تصميم فابيو كاپلو مبني بر گرفتن بازوبند كاپيتاني تيم انگليس از جان تري، از اين تصميم حمايت كرد.
سخنگوي اين سازمان اعلام كرد مديران اتحاديه انگليس كه از سال 2008 تاكنون اين مربي ايتاليايي را براي هدايت تيم كشور به كار گمارده و از وي حمايت كامل بعمل آوردند، اين تصميم را منطقي مي دانند. كاپلو روز گذشته در پي انتشار خبر رسوايي جنجال برانگيز اخلاقي جان تري اعلام كرد به نفع همه خواهد بود كه بازوبند كاپيتاني تيم به بازيكن ديگري واگذار شود. اين موضوع جنجالي از ابتداي هفته گذشته فاش و منتشر شد. پس از اينكه چند روزنامه پرتيراژ مانند سان، ديلي استار و ديلي ميرر اين خبر پنهان و البته بحث انگيز را براي نخستين مرتبه منتشر كردند، فوتبال ملي و باشگاهي اين كشور دچار شوك عجيبي شد.
حساب بانكي رونالدينيو هك شد
رسانه هاي ارتباطي ايتاليا از هك شدن حساب بانكي هافبك برزيلي تيم ميلان خبر دادند.
رونالدينيو قرباني هكري شد كه با مهارت فراوان به حساب بانكي اين بازيكن نفوذ كرد و قصد هك آن را داشت. براساس اين گزارش اين شخص كه «اورتون سي آر» نام دارد، به پست الكترونيك «ميگوئلينا دآسيس» مادر رونالدينيو نفوذ كرد و در آنجا به يكسري حواله هاي بانكي ارسالي مربوط به بازيكن ميلان برخورد كرد. وي كوشيد با ترفندهاي رايانه اي يك حواله واريزي 800 هزار يورويي را به حساب يكي از نزديكانش واريز كند كه در اين هنگام خواهر اين بازيكن متوجه اين حركت شد و جلوي آن را گرفت و بااطلاع به برادرش و اعلام آن به پليس، باعث دستگيري اورتون سي آر شد. قرار است هفته آينده اين شخص در دادگاهي در بارسلونا محاكمه شود.
ديدارهاي تداركاتي كره جنوبي با اسپانيا، آكوادور و ساحل عاج
تيم ملي فوتبال كره جنوبي كه خود را آماده حضور در جام جهاني مي كند در ديدار دوستانه به مصاف تيم ملي اكوادور مي رود.
تيم ملي كره جنوبي كه در جام جهاني 2010 با تيم هاي آرژانتين، يونان و نيجريه هم گروه شده قصد دارد براي كسب آمادگي با تيم ملي اكوادور ديداري دوستانه برگزار كند. اين بازي شانزدهم مي برگزار مي شود. اين تيم در اين ماه با تيم هاي ژاپن و اسپانيا هم بازي خواهد كرد. در ماه مارچ هم تيم ملي كره جنوبي رودروي تيم ساحل عاج قرار مي گيرد.
فابرگاس يا ريبري؛ يكي به نيوكمپ مي رود
سرمربي آبي-اناري ها بايد براي فصل آينده برنامه ريزي كند و از همين رو بايد تصميم هاي مهمي را در مورد بازيكنان تازه وارد تيمش بگيرد.روزنامه اسپانيايي ماركا از سمت تازه پپ گوآرديولا نوشت. به نوشته اين روزنامه مادريدي، گوآرديولا قرار است از فصل آينده سمت تكسيكي بگيريستين را نيز برعهده گرفته و عهده دار مسئوليت ترانسفر اين باشگاه نيز باشد. اين سمت بدنبال توافق شفاهي گوآرديولا و سران باشگاه بارسلونا بر سر تمديد قرارداد با اين مربي موفق به او داده شده است.
گوآرديولا دو بازيكن را براي فصل آينده در يادداشت هايش گنجانده است: سسك فابرگاس و فرانك ريبري.
در بارسا مربيان به دنبال بازيكني هستند كه در گوش چپ توانايي زيادي داشته باشد و بازيكن فرانسوي بايرن مونيخ گزينه اي ايده آل در اين پست به شمار مي آيد.
با اين حال بايرني ها اگر راضي به فروش بازيكن خود شوند در ازاي واگذاري او رقم هنگفتي را طلب خواهند كرد.
رسانه هاي اسپانيايي اين رقم را 60 تا 80 ميليون يورو برآورد مي كنند. اين در مورد ستاره اسپانيايي آرسنال نيز صدق مي كند. توپچي هاي لندن نيز در صورتي كه به واگذاري ستاره خود رضايت بدهند 40 تا 50 ميليون يورو براي كاپيتان خود طلب خواهند كرد. به دليل اين رقم هاي در خور توجه تنها گزينه واقع گرايانه پيش روي گوآرديولا انتخاب يكي از اين بازيكنان است.
51 ميليون يورو حق پخش تلويزيوني براي تيم هاي انگليسي
باشگاه هاي فوتبال انگليس صاحب درآمد 51 ميليون يورويي بابت حق پخش تلويزيوني خواهند شد.
ريچارد اسكادمور، رئيس فدراسيون انگليس با اعلام اين خبر اظهار داشت: قرار است پس از توافق با يك كنسرسيوم تلويزيوني از روسيه و چين، رقمي بالغ بر يك ميليارد و پانزده ميليون يورو بابت حق پخش تلويزيوني مسابقات تعلق بگيرد كه به هر يك از 20 تيم ليگ برتري مبلغ 51 ميليون خواهد رسيد.
براساس اين اظهارات مذاكرات نمايندگان فدراسيون و اتحاديه با مسئولان كمپاني هم اينك مراحل پاياني را مي گذراند كه در صورت كسب توافق نهايي اين رقم شامل حال خواهد شد.
به باور اين مقام در صورت عقد قرارداد و واريز اين رقم به حساب باشگاه، تحرك تازه اي در سطح ليگ ميان تيم ها بوجود خواهد آمد.
كمك سه ميليون دلاري فيفا به فدراسيون فوتبال هاييتي
فدراسيون بين المللي فوتبال در جلسه اي كه در زوريخ برگزار شد، سه ميليون دلار به فوتبال هاييتي اختصاص داد.
در زلزله اي كه ماه گذشته در هاييتي حادث شد بيش از 200 هزار تن از مردم اين كشور جان باختند. كميته مالي فيفا در جلسه اي كه با حضور «خوليو گروندونا»، نايب رئيس فيفا در زوريخ برگزار شد، تصميم گرفت سه ميليون دلار براي كمك به فوتبال هاييتي به اين كشور اختصاص دهد. فيفا پيش از اين 250 هزار دلار به فدراسيون فوتبال هاييتي كمك مالي كرده بود.
جوزف سپ بلاتر، رئيس فيفا در اين خصوص اظهار داشت: مانند همه، من هم عميقا از گزارش هايي كه از هاييتي مي رسد، متاثر مي شوم. ما به طور نزديك با فدراسيون فوتبال هاييتي در ارتباط خواهيم بود و از هرچه براي تقويت آنها لازم باشد كوتاهي نخواهيم كرد.


 



قهرماني مهرام در مرحله مقدماتي ليگ برتر بسكتبال حالا تمام نگاه ها به ديدارهاي پلي آف است

سرويس ورزشي- با برگزاري 18 هفته از رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال (جام خليج فارس) چهره تيم هاي حاضر در مرحله پلي آف مشخص شد.
هفته هجدهم ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي ايران «جام خليج فارس» با انجام 4 پيكار در شهرهاي تهران، بندرامام، گرگان و شيراز دنبال شد تا دور مقدماتي پايان يابد و 4 تيم مهرام تهران، ذوب آهن اصفهان، صبامهر قزوين و پتروشيمي بندرامام گام به سوي ديدارهاي پلي آف گذاشتند تا 4 تيم از «پلي آف» پل پيروزي بسازند. ديدارهاي پلي آف به صورت رفت و برگشت دنبال خواهد شد تا دو تيم پيروز از دو بازي رفت و برگشت گام به ديدار پاياني بگذارد. براي كسب عنوان پنجم نيز پلي اف رده بندي 8-5 انجام خواهد شد و تيم هاي شهرداري گرگان، لوله آ. اس شيراز، دانشگاه آزاد تهران و توزين الكتريك كاشان براي كسب عنوان پنجم ديدار خواهند داشت. در هفته هجدهم در ديدار دو تيم مهرام و ذوب آهن تيم مهرام پيروز شد. ولي بازي زيبا بود و دو تيم جنگنده و سخت كوش بودند تا برنده واقعي اين مبارزه مربيان توانمند ايراني باشند.
در مهمترين ديدارهاي هفته پاياني تيم مهرام در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي در مصاف با ذوب آهن مدعي صاحب پيروزي شد تا با وجود يك ديدار معوقه صدرنشيني و قهرماني خود در اين مرحله از بازي ها را قطعي كرده باشد.
مهرام كوارترهاي اول و سوم اين بازي را با پيروزي (25 بر 22) و (29 بر 21) پشت سرگذاشت اما دو كوارتر ديگر را با نتايج (22 بر 27) و (18 بر 22) واگذار كرد با اين حال در مجموع با تنها 2 اختلاف امتياز برنده بازي معرفي شد. البته شاگردان فرزاد كوهيان با وجود پذيرفتن شكست در اين ديدار، در رده دوم جدول رده بندي باقي ماندند.
در ساير ديدارهاي برگزار شده تيم پتروشيمي در حضور تماشاگرانش شاگردان مجيد صالحي در تيم توزين الكتريك كاشان را با شكست مواجه كرد. ديدار تيم هاي پتروشيمي و توزين الكتريك با 24 اختلاف امتياز به پايان رسيد.گرگاني ها نيز در اين هفته از بازي ها شكست را به بازيكنان دانشگاه آزاد تحميل كردند. بسكتباليست هاي لوله آ.اس شيراز نيز ديگر بازيكنان پيروز دراين هفته از بازي ها بودند. آنها با شكست هيئت بسكتبال شهركرد 22 امتيازي شدند.نتايج به دست آمده در هفته پاياني رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ مهرام تهران 94- ذوب آهن اصفهان 92
¤ پتروشيمي ماهشهر 92- توزين الكتريك كاشان 68
¤ شهرداري گرگان 90- دانشگاه آزاد تهران 75
¤ لوله آ.اس شيراز 91- هيئت بسكتبال شهركرد 83
سرمربيان ذوب آهن و مهرام چه مي گويند؟!
رضايت كوهيان و نارضايتي هاشمي
مهرام و ذوب آهن را بايد موفق ترين تيم هاي ليگ امسال دانست. اولي كه مقام نخست دور مقدماتي را به دست آورد و دومي هم به رده دومي قناعت كرد. قطعاً در اين ميان خواندن نظرات سرمربيان دو تيم خالي از لطف نيست.
مصطفي هاشمي عليرغم پيروزي تيمش مقابل ذوب آهن گفت: تاكتيك هاي خوبي براي اين بازي اتخاذ نشده بود و در حمله و دفاع پراشتباه ظاهر شديم.
بازيكنان ما در طول بازي به داور اعتراضات زيادي كردند كه اين مساله باعث شد هم تمركز خودشان بر مساله از بين برود و هم تمركز داور سلب شود.
ما خوب بازي نكرديم، مشكل اصلي، اشتباه مربي بود و مساله ي بعد هم اين كه بازيكنان به جاي تمركز بر بازي به داور اعتراض مي كردند. اين مساله روي كار تيمي ما اثر گذاشت. تمام اين موارد باعث شد ما بازي را بد شروع كنيم و بد تمام كنيم.
حرف هاي فرزاد كوهيان در خصوص شرايط اين فصل ذوب آهن نيز خواندني است. سرمربي تيم بسكتبال ذوب آهن اصفهان گفت: بازي با پتروشيمي يكي از مهم ترين بازي هاي فصل خواهد بود. ما سعي مي كنيم پس از يك استراحت كوتاه مدت، تمرين هاي خود را شروع كرده و تيم را به يك شرايط ايده آل برسانيم.
شرايط فني و جو خاصي در بازي با پتروشيمي در سالن پتروشيمي حاكم است و خيلي مهم است كه بتوانيم اين جو را كنترل كنيم.
سرمربي تيم بسكتبال ذوب آهن به بازي هفته هجدهم تيمش اشاره كرد و گفت: ما دقايق زيادي در بازي با مهرام، تمركز لازم را نداشتيم و توپ هاي بسياري را از دست داديم. اما در مجموع من از بازيكنانم راضي هستم. آنها خيلي خوب بازي كردند.
كوهيان ادامه داد: كادر فني دو تيم، بسيار خوب عمل كرد به طوري كه هر تيم به سرعت امتيازهاي عقب افتاده را جبران مي كرد. اين امر نشان از قدرت بالاي دو تيم در رويارويي با يكديگر دارد. دو تيم با سرعت نسبتاً خوبي بازي را انجام دادند.
استارت پلي اف از قزوين مي خورد
¤ سه شنبه 20 بهمن 1388
¤ بندر امام: پتروشيمي بندرامام- مهرام تهران
¤ 27 بهمن 1388
ديدارهاي پلي اف- عنوان 4-1(دور رفت)
¤ قزوين: صبا مهر قزوين- مهرام تهران
¤ ماهشهر: پتروشيمي بندر امام- ذوب آهن اصفهان
ديدارهاي پلي اف عنوان 8-5 (دور رفت)
¤ گرگان: شهرداري گرگان- توزين الكتريك كاشان
¤ تهران: دانشگاه آزاد- لوله آ.اس. شيراز
دوم اسفندماه 1388
ديدارهاي پلي اف 4-1 (دوربرگشت)
¤ تهران: مهرام تهران- صبامهر قزوين
¤ اصفهان: ذوب آهن- پتروشيمي بندر امام
ديدارهاي پلي اف 4-5 (دوربرگشت)
¤ كاشان: توزين الكتريك كاشان- شهرداري گرگان
¤ شيراز: لوله آ.اس. شيراز- دانشگاه آزاد
چرا تكليف روشن نمي شود؟!
هر چند كه تكليف 4تيم نيمه نهايي و 4تيم عناوين (8-5)روشن شده است، ولي معلوم نيست كه فدراسيون چرا دور رفت پلي اف تيم هاي پنجم تا هشتم را برگزار نمي كند. دليلي ندارد كه تيم هاي پنجم تا هشتم به انتظار پايان ديدار مهرام و پتروشيمي (ديدار عقب افتاده) بنشينند. چه خوب بود تكليف تيم هاي پنجم تا هشتم را زودتر از پلي اف نيمه نهايي روشن مي كرديم!
اگر مسئولان سازمان
و فدراسيون حمايت كنند
آرارات در سوپر ليگ بسكتبال شركت مي كند
نايب رييس هيات مديره باشگاه ورزشي آرارات گفت: بازيكنان تيم بسكتبال مردان آرارات به خاطر حفظ تيم آرارات در ليگ دسته يك حاضر شدند بدون دريافت وجه با ما قرارداد ببندند. در صورتي كه مبالغ هنگفتي به بازيكنان ساير تيم ها پرداخت مي شود. زووليان ادامه داد: ما از طريق نمايندگان مان در مجلس شوراي اسلامي پيگيري هايي در مورد وضعيت مالي باشگاه انجام داده ايم و جلساتي هم با معاون رييس جمهور، شهرداري و سازمان تربيت بدني برگزار كرده و تا به حال نتايج مثبتي دريافت كرده ايم.
زووليان يادآور شد كه چهل و يكمين دوره مسابقه هاي ارامنه در 10 رشته ورزشي، شهريور سال آينده برگزار مي شود.
رييس هيات ورزشي باشگاه آرارات نيز در خصوص مشكلات مالي باشگاه مي گويد: اگر از طرف سازمان تربيت بدني و فدراسيون بسكتبال حمايت شويم مي توانيم در سوپرليگ بسكتبال بازي كنيم.
آربي سركيسيان تصريح كرد: ما به حمايت هاي مالي مقطعي نياز نداريم بلكه مي خواهيم سازمان تربيت بدني يك بودجه سالانه به ما اختصاص دهد تا بر اساس آن برنامه ريزي هاي خود را انجام دهيم.

يك روزه آمد، يك روزه هم رفت
پديده اي به نام «پاسارگاد»
قطعاً خبر سازترين تيم ليگ امسال «پاسارگاد» بود كه كاملا عجيب وارد چرخه رقابت ها شد و عجيب تر از آن خبر كناره گيري خود را از ليگ اعلام كرد.
برگزاري منظم ليگ و بدون حاشيه اصلي ترين شعار مسئولان فدراسيون بسكتبال پيش از آغاز مسابقات بود و بر اين نكته تاكيد داشتند كه تيم هايي كه مشكل مالي داشته باشند و ورودي مسابقات را پرداخت نكنند، نمي توانند در ليگ برتر شركت كنند، اما در همان ابتدا و با ورود تيم پاسارگاد شيراز كه حتي بدون گرفتن سهميه از ليگ دسته اول وارد ليگ برتر شد اين موضوع زير سؤال رفت.
قبل از نهايي شدن حضور پاسارگاد در ليگ برتر، مشخص نبود تيمي كه تا روز شروع مسابقات نيز سرمربي خود را پيدا نكرده چطور وارد ليگ برتر مي شود؟ اين تائيديه نظم تاكيد شده فدراسيون بسكتبال را زير سؤال برد و انتقادات شفافي در همان روزهاي نخست مطرح شد.
شروع مشكلات پاسارگاد در همان ابتداي ليگ
مشكلات اين تيم شيرازي از آن جايي آغاز شد كه در نخستين بازي با مربي يك روزه به ليگ آمدند و 2 بازي بعد با مربي خود مشكل پيدا كردند تا نيم فصل را بدون داشتن مربي پشت سر بگذارند.
اين تيم در آغاز نيم فصل دوم نيز با تغيير مديرعامل و يافتن اسپانسري كه فقط يك نام از آن وجود داشت، نتوانستند راه به جايي ببرند و مشكلات مالي آنها روز به روز بيشتر شد.
اخراج بازيكنان خارجي ازهتل محل اقامت به دليل پرداخت نشدن هزينه هتل نيز در راستاي مشكلات مالي صورت گرفت.
از همان ابتدا مشخص بود تيمي كه يك روز پيش از مسابقات تشكيل مي شود، مربي انتخاب مي كند و بدون برنامه و با حمايت فدراسيون وارد ليگ مي شود، به مقصد خود نخواهد رسيد.
حضور پاسارگاد براي زوج شدن تعداد تيم هاي ليگ برتر؟
شايد فدراسيون بسكتبال براي زوج شدن تعداد تيم ها با حضور پاسارگاد در ليگ موافقت كرد و نمي خواست مانند فصل گذشته با تعداد تيم هاي فرد ليگ را برگزار كند و هر هفته يك تيم به استراحت نپردازد كه اگر اين طور باشد در نوع خود جالب توجه خواهد بود.
نوربخش، رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال درباره حضور پاسارگاد مي گويد: مسئله زوج بودن تيم ها در كار نبوده است و مجمع عمومي اين اختيار را به رئيس فدراسيون داده است كه تيم هايي كه شرايط حضور در ليگ برتر را دارند و سهميه حضور در ليگ برتر را پيدا نكرده اند وارد ليگ كند. البته اين اولين بار است كه چنين اتفاقي مي افتد.
كناره گيري در 3 بازي مانده تا پايان مسابقات
كناره گيري تيم پاسارگاد در آستانه 3 هفته مانده به ليگ برتر خبري بود كه مسئولان پاسارگاد اعلام كردند و تنها دليل آن را وجود مشكل مالي مي دانند.
جعفري، مديرعامل تيم پاسارگاد در ابتداي نيم فصل دوم به دليل مشكلات مالي فراوان مسئوليت تيم را به يكي از شركت هاي شيرازي واگذار كرد، اما اين شركت نيز پس از پرداخت مبالغي و مشخص شدن طلبكاران اين تيم سرانجام كنار كشيد تا تمرينات و بازي هاي اين تيم از ابتداي هفته گذشته لغو شود.

 



اخبار ورزش ايران

ايران ميزبان دومين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي
دومين دوره فستيوال جهاني هنرهاي رزمي به ميزباني ايران در 9 رشته دهه سوم خرداد ماه سال آتي برگزار خواهد شد.
فستيوال جهاني هنرهاي رزمي در رشته هاي موي تاي،
كيك بوكسينگ، پانكريشن، سامبو، جوجيتسو، ووينام، كونگ فو، آي كي دو و هنرهاي فردي در تهران برگزار خواهد شد.
اين رويداد معتبر جهاني از يك سو پيام آور صلح و دوستي بين ملل مختلف مي باشد و از سوي ديگر به عنوان يك رويداد بزرگ در عرصه هنرهاي رزمي جهان مطرح است.
با توجه به رايزني هاي صورت گرفته برگزاري رقابت هاي رسمي رشته هاي حاضر احتمالا به 7 رويداد افزايش خواهد يافت. در اولين دوره 39 كشور جهان و سه رويداد رسمي با فستيوال ايران همراه بودند.
آغاز سومين اردوي تيم فرنگي نوجوانان
سومين اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي نوجوانان از ديروز در محل باشگاه برق تهران آغاز شد.
در اين مرحله از اردوي تيم كشتي فرنگي نوجوانان 26 نفر حضور خواهند داشت و به مدت 13 روز تا پايان بهمن ماه به تمرين مي پردازند.
مربيان تيم ملي در نظر دارند تا در اين مرحله از اردو شيوه هاي انجام مسابقه و رفع ايرادات و اشكالات فني را به فرنگي كاران نوجوان آموزش دهند. همچنين تمرينات بدنسازي و كار با وزنه فرنگي كاران در اين مرحله از اردو از حالت عمومي خارج شده و بيشتر روي بالا بردن قدرت و قوي كردن عضلات پاي كشتي گيران متمركز خواهد بود. تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان براي حضور در مسابقات گزينشي المپيك نوجوانان آماده مي شود.
آخرين فرصت دووميداني كاران براي جهاني شدن
نايب رئيس فدراسيون دووميداني مسابقات قهرماني داخل سالن آسيا در تهران را آخرين ميدان براي كسب ركوردهاي ورودي رقابت هاي جهاني در قطر اعلام كرد.
عيدي عليجاني ضمن بيان اين مطلب افزود: رقابت هاي دووميداني داخل سالن قهرماني جهان دو هفته بعد از مسابقات آسيايي تهران و به ميزباني قطر درحالي برگزار خواهد شد كه تنها دوندگاني مجاز به شركت در اين رقابت ها هستند كه بتوانند به ركوردهاي ورودي فدراسيون جهاني دووميداني دست يابند.
وي افزود: تاكنون سجاد مرادي و امين نيك فر با كسب حدنصاب لازم در مسابقات داخل سالن ويتنام موفق به كسب ورودي مسابقات قهرماني جهان در دوحه شده اند. حضور مرادي در مسابقات جهاني قطر قطعي است اما با توجه به ساكن بودن نيك فر در آمريكا بايد شرايط حضور وي در اين رقابت ها با توجه به موقعيت زماني و فصل تمريناتش بررسي شود.
چهارمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني داخل سالن آسيا از پنجم تا هفتم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.
برزگر همچنان در بستر بيماري
مسئول كميته پزشكي فدراسيون كشتي از احتمال خروج منصور برزگر از بخشICU طي امروز يا فردا خبر داد. علي طاهري مسئول كميته پزشكي فدراسيون كشتي كه از سوي اين فدراسيون مأموريت يافته هر روز با حضور در بيمارستان خاتم الانبيا بر روند درماني منصور برزگر نظارت داشته باشد، درباره وضعيت جسمي اين مربي گفت: باتوجه به وضعيت فعلي، فكر مي كنم وي امروز يا فردا ازICU خارج شده و به بخش منتقل شود. سخنگوي سابق ستاد مبارزه با دوپينگ همچنين درمورد عوارض جانبي احتمالي جراحي روده منصور برزگر تصريح كرد: اميدوارم شاهد هيچ عارضه اي براي برزگر نباشيم كه البته بدن او به درمان خوب جواب داد و در اين زمينه بسيار مقاوم بود. طاهري در خصوص زمان ترخيص سرمربي سابق تيم ملي از بيمارستان نيز گفت: اين مسئله مشخص نيست و بستگي به روند درماني دارد.
منصور برزگر چندي پيش در حين آموزش كشتي به مربيان برازجاني از ناحيه روده دچار پارگي شد و چندبار مورد عمل جراحي قرار گرفت.
مسابقات انتخابي تيم ملي تكواندو در 2 وزن
تيم ملي تكواندو ايران سه شنبه هفته آينده بعد از ايام تعطيلات در 2 وزن مسابقه انتخابي برگزار خواهد كرد.
اردوي نخست تيم ملي كه از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد تا سه شنبه هفته جاري ادامه مي يابد. به دنبال آن تكواندوكاران راهي عسلويه مي شوند تا در ليگ برتر شركت كنند.
دومين اردوي تيم ملي بعد از چند روز تعطيلي، از سه شنبه آينده آغاز به كار كرده و يك دور مسابقه انتخابي در 2 وزن دوم و هشتم برگزار مي شود.
در وزن دوم مهدي احمدي، هادي مستعان، مجيد رجبي، بهزاد خداداد و ياسين اكبر نتاج و در وزن هشتم حسين تاجيك،افشين ساكت، حامد كناري وند، محمد علي مؤمني و مرتضي شيري حضور دارند. به احتمال زياد 2نفر در هر وزن باقي خواهند ماند.
در وزن اول ميثم باقري، احسان نقيب زاده، سجاد خوش سيرت، در وزن سوم رضا نادريان و داود عبدالرضايي، در وزن چهارم محمد باقري معتمد و عباس شيخي، در وزن پنجم عليرضا نصر آزاداني و مسعود حجي زواره، در وزن ششم فرزاد عبدالهي، روح اله طالبي و بهزاد ايلخاني، در وزن هفتم يوسف كرمي، مهدي بي باك و كوروش رجلي نفرات حاضر در اردوهاي تيم ملي هستند.
اعزام تيم هاي ملي شنا، شيرجه و واترپلو به 4 رقابت بين المللي
دبيركل فدراسيون شنا از موافقت شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني با سفر تيم هاي ملي شنا، شيرجه و واترپلو به رقابت هاي بين المللي خبر داد.
عليرضا رحيمي عنوان كرد: با موافقت شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني تا پايان سال جاري 4 سفر رقابتي و تداركاتي براي تيم هاي ملي شنا، شيرجه و واترپلو انجام خواهد شد.
وي افزود: تيم ملي شنا در رده جوانان اسفندماه سال جاري راهي مسابقات انتخابي جوانان جهان در آمستردام مي شود. رحيمي ادامه داد: تيم ملي شنا رده سني بزرگسالان در اواخر سالجاري در مسابقات آزاد شناي ازبكستان شركت خواهد كرد. تيم ملي شيرجه نيز مسابقات آزاد سنگاپور را درپيش رو خواهد داشت. وي تأكيد كرد: تيم ملي واترپلو اسفندماه در مسابقات كاپ آسيايي چين انتخابي مسابقات جهاني شركت مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14