(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 19 بهمن 1388- شماره 19580
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چيزي كه به مسجد ضرار رواست به كليسا حرام است
22بهمن ، آخرين فرصت سران فتنه
خارج از دستور
سايه سار عترت -7 اوّلين روز جهل انسان
آمانو: متكي پيشنهاد هسته اي جديدي ارائه نكرد
رئيس قوه قضائيه: دستگاه قضايي با قاطعيت مقابل ضدانقلاب و مخالفان نظام مي ايستد
نگاه امام به رمز تحقق و تداوم انقلاب اسلامي(3)
صالحي : غني سازي 20درصد در نطنز انجام مي شود
اعلام حمايت دانشجويان از ارجاع پرونده فرزندان هاشمي به دادسرا
جزئيات پروژه كشته سازي قبل از انتخابات سردار جباري :
هواپيماي خاتمي در سفر انتخاباتي به اهواز بمب گذاري شده بود
باقري : ايران در عرصه تعامل بين المللي فعال و هوشمند است
عناصر تشكيلاتي شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب و صهيونيستي دستگير شدند



چيزي كه به مسجد ضرار رواست به كليسا حرام است

بايد قانون اساسي ديگري نوشت كه در آن دست ما براي براندازي باز باشد؛ با اين قانون اساسي، جاي ما بالاي دار است.
به گزارش خبرگزاري چيزنا، «آقاي چيز» ضمن بيان مطلب فوق گفت: من به جمهوري اسلامي از همان اول ارادت داشتم ولي رفته رفته ارادتم به آمريكا و اسرائيل بيشتر شد. وي كه در جمع خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي صحبت مي كرد ادامه داد: پولي كه هيلاري كلينتون در فضاي سايبر خرج ما مي كند از شير مادر حلال تر است و اگر ماليات مردم آمريكا، توسط اوباما خرج فرقه سبز شود، مصداق همان حكايت معروف است: «چيزي كه به مسجد ضرار، رواست، به كليساي كاتوليك حرام است»!! مديرعامل خبرگزاري چيزنا در بخش ديگري از اظهارات خود از موسسه تنظيم خواست با نوشتن يك صحيفه نور جديد، دست ما را براي گدايي كردن از آمريكا باز بگذارد. آقاي چيز درباره اتفاقات دربي، تصريح داشت: مرفاوي بايد قبل از نيمه اول يا نه، از دقيقه 65 تيمش را از زمين بيرون مي كشيد و ضمن مصاحبه با خبرنگاران خود را برنده دربي معرفي مي كرد. آقاي چيز به نقش عوامل رژيم، در گل كريم باقري اشاره كرد و گفت: اگر فضاي اين مسابقه، منصفانه طراحي شده بود، شوت كريم به جاي رفتن به كنج دروازه، مي خورد به تير دروازه. وي دعواي ميان شيث رضايي و عليرضا حقيقي را ناشي از بحراني بودن فضا دانست و تنها راه برقراري آرامش در كشور را ميانجيگري ميان بازيكنان منشوري خواند. وي در بخش ديگري از سخنان خود تماشاگرنماهايي را كه در چهارچوب قانون اساسي اقدام به تخريب اماكن عمومي و شكستن شيشه اتوبوس هاي شركت واحد كردند، «تيفوسي هاي خداجو» خطاب كرد و در پايان سخنانش گفت: حتي در رژيم شاه هم، دربي در روز چهارشنبه برگزار نمي شد كه اين مسائل اوج جنايات رژيم را مي رساند.
آقاي چيز سپس به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ گفت. وي در پاسخ به سؤال «آرمليا، خبرنگار چيزنا» كه از وي پرسيده بود: «شما گفته بوديد جمهوري اسلامي قبل از نيمه اول دربي سقوط مي كند، پس چي شد؟» گفت: جمهوري اسلامي ساعت 23/11دقيقه صبح 22بهمن سقوط مي كند و اگر نكرد به عوض آن، در جاده چالوس، چند بهمن سقوط خواهد كرد. وي كه داشت چرت و پرت مي گفت در پاسخ به سؤال خبرنگار چيزنامه «معاريو»، حمايت مريم رجوي از خودش را تصادفي خواند و از افسر خواست قبل از كشيدن كروكي، مريم قجرعضدانلو ابريشمچي رجوي را به دليل سوار كردن اين همه سرنشين(!!) مقصر اعلام كند.
مشروح اين ديدار، فردا يا شايد هم پس فردا در سايت خبرگزاري چيزنا كار خواهد شد.
«آرمليا- خبرنگار چيزنا»

 



در بيانيه 180 نماينده مجلس اعلام شد
 22بهمن ، آخرين فرصت سران فتنه

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه هاي متعددي هشدار دادند كه 22بهمن آخرين فرصت سران فتنه براي اصلاح خود و بازگشت به راه امام و شهدا است.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، در يكي از اين بيانيه ها كه به امضا 155نماينده رسيده بود، آمده است: ملت ايران طي ماه هاي گذشته با امتحانات عظيمي مواجه بود كه با همت بلند از همه آنها سربلند بيرون آمد و نماد آن هم در نهم دي ماه عيان گرديد و در روز 22بهمن ماه نيز آشكارتر خواهد شد.
متأسفانه عده اي با غفلت و سماجت بر مواضع خود پس از انتخابات بر طبل اختلافات كوبيدند. ملت ايران با صبوري و با لحاظ سوابق سران فتنه با آنان مدارا نموده اما آنها بايد بدانند كه رفتارشان نوعي ناديده انگاري راه امام و شهداست و ملت اغماض از اين امر را برنمي تابد.
در اين بيانيه تاكيد شد 22بهمن ماه روزي است كه ملت حرف نهايي را خواهد زد ضروري است كه جاماندگان از مسير امام در فرصت روزهاي آينده راه ملت را دريابند و گذشته خود را اصلاح كنند.
در بخش پاياني بيانيه مذكور نيز با اشاره به موضوع هسته اي آمده است: اين دستاورد پر ارزش بخش مهمي از توان ملي ايران محسوب مي گردد. تصويب سه قانون در مجلس شوراي اسلامي در رابطه با حقوق حقه ملت ايران دليل بر حساسيت نمايندگان مردم ايران بر اين حق ملي است.
همه مسئولان بايد با هوشياري در مقابل فريبكاري آمريكا و غرب و پيشنهاد معاوضه دروغين سوخت ايستادگي نمايند و بدانند چارچوب حركت ما صرفاً رهنمودهاي مقام معظم رهبري است.
همچنين فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي نيز در بيانيه اي تصريح كرد: پس از انتخابات جداي از دغل كاري آمريكا و انگليس و برخي كشورهاي غربي، اشتباهات عده اي از افراد موثر در انتخابات هزينه هايي را بر ملت تحميل نمود. اينك پس از گذشت نه ماه از موضوع انتخابات، به فضل الهي ملت همه ابعاد ماجرا را دريافته اند و ديگر مجالي براي ماجراجويان فراهم نيست، فراكسيون اصولگرايان مجلس به آقايان موسوي، كروبي اعلام مي دارد پيام ملت را در نهم ديماه درك نموده و به ملت بپيونديد و با طرح موضوعات ناصواب فرصت براي شيطنت كشورهاي سلطه گر فراهم نكنيد.
22بهمن آخرين زمان آزمون شماست كه التزام خود را به قانون اساسي و راه امام نشان دهيد.
فراكسيون اصولگرايان مجلس، عموم ملت بلند مقدار ايران را به راهپيمايي استوار 22بهمن دعوت مي نمايد تا با حضور انقلابي خود، پاسخ محكم به فريب كاري آمريكا و انگليس بدهند كه آمريكا به تعبير امام، شيطان اكبر است و با حركت انقلابي همه ملت دچار فرو ريختگي مي گردد.
ناجا مسئول مرزباني كشور شد
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بخشي از جلسه علني ديروز مقرر كردند مسئوليت مرزباني كشور بر عهده نيروي انتظامي باشد و اين مسئوليت در قالب فرماندهي مرزباني اجرا شود.
همچنين وكلاي ملت تصويب كردند ساختار فرماندهي مرزباني ناجا به پيشنهاد نيروي انتظامي پس از اخذ نظر وزارت كشور توسط ستاد كل نيروهاي مسلح به تصويب فرمانده معظم كل قوا برسد.
نمايندگان مجلس همچنين وظايف و اختيارات فرماندهي مرزباني در 28بند را مشخص كردند.
اعمال حاكميت، تامين نظم و امنيت و كنترل و مراقبت هاي انتظامي در محدوده منطقه مرزي برابر ضوابط، ديده باني مستقيم و مقابله با تجاوز محدود نظامي، ايجاد پرده پوشش، ممانعت از عمليات دشمن و تاخير در آن تا رسيدن نيروهاي نظامي خودي و همكاري با آنان در راستاي دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در مواقع لزوم از جمله وظايف و اختيارات فرماندهي مرزباني است.
نمايندگان مجلس همچنين جمع آوري و انعكاس اخبار و مشاهدات مرزي و رويدادهاي امنيتي، نظامي، سياسي، اقتصادي، اجتماعي منطقه مرزي به فرماندهان و مسئولان ذيربط را از ديگر وظايف اين فرماندهي مقرر كردند.
استيفاي حقوق دولت و اتباع مرزنشين در مرزها و مناطق دريايي تا حد خارجي منطقه انحصاري، برگزاري اجلاس هاي امنيتي و انتظامي مرزي با مسئولان همتاي كشورهاي همجوار مرزي، عقد تفاهمنامه و قرارداد همكاري دو جانبه يا در چارچوب سياست هاي خارجي جمهوري اسلامي ايران، نظارت بر فعاليت و تردد خودروها اعم از عبوري (ترانزيتي) و غير آن، شناورهاي تفريحي، مسافرتي، صيادي و تجاري در مرزهاي زميني و آب هاي تحت حاكميت و بازرسي آنها در چارچوب قوانين و مقررات داخلي و بين المللي نيز از ديگر وظايف فرماندهي مرزباني مشخص شد.
نمايندگان مجلس همچنين تصويب كردند بازرسي و كنترل گذرنامه و برگه هاي گذر مرزي و اسناد در حكم آن در مرزهاي مجاز زميني و دريايي با رعايت قوانين و مقررات مربوط و نيز قراردادها و مقاوله نامه هاي مرزي منعقد شده بين دو دولت، توقيف مجرمان يا متهمان فراري كشور همسايه و همچنين خودروها و شناورها و ساير ادوات و ابزارآلات همراه ايشان در منطقه مرزي زميني يا دريايي جمهوري اسلامي ايران و استرداد آنها طبق قراردادها و مقاوله نامه هاي مرزي بين دو دولت و در صورت نبودن مقررات اخير الذكر انجام امر برابر قوانين و مقررات مربوط و مصوبات شوراي مرز، تقويت و اداره مراكز امنيت دريانوردي در سواحل كشور نيز به عنوان وظايف اين فرماندهي باشد.
همچنين مبارزه با انواع مختلف قاچاق از جمله قاچاق اسلحه، موادمخدر، مهمات، انسان و كالا در منطقه مرزي و دستگيري متهمان و تحويل آنها به مراجع صلاحيتدار با همكاري ساير سازمان هاي ذيربط در چارچوب قوانين و مقررات نيز به عنوان وظايف ديگر فرماندهي مرزباني تعيين شد.
نبايد ساده زيستي را زير سؤال برد
نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به شخصيت امام راحل گفت: اگر امام مي فرمايند روحيه طلبگي داشته باشيد برخي نبايد ساده زيستي را زير سؤال ببرند زيرا كسي منكر لقمه حلال نيست.
حسن كامران در نطقش گفت: اگر كسي مسئوليتي به عهده گرفت و زندگي او به رشد بسيار بالايي رسيد نشان دهنده رانت خواري است و امام با اين روحيه مخالف بودند.
وي در ادامه گفت امام راحل فرمودند آمريكا هيچ غلطي نمي كند و امروز ما نيز براساس همان سخن با آمريكا رابطه گرگ و ميش داريم.
كامران اضافه كرد: آمريكايي ها بدانند مردم در 22 بهمن با خروش بيشتر حضور خواهند يافت و شعار مرگ بر آمريكا و صهيونيست را نيز گوياتر بيان خواهند كرد. در موضوع هسته اي با داشتن فرهنگ محرم، فريب غربي ها را نمي خوريم.
نماينده مردم اصفهان تاكيد كرد: توصيه من به كساني كه گاه و بيگاه از امواج مردم و فكر امام(ره) فاصله گرفتند اين است كه براي اينكه راه درست را پيدا كنند به سخنان مقام معظم رهبري كه داراي شفافيت است رو بياورند.

 



خارج از دستور

تقدير 180 نماينده از رسانه ملي
180 نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه اي از برنامه هاي دهه فجر صدا و سيما خصوصا برنامه «شاخص» كه پيرامون شخصيت امام خميني(ره) است، قدرداني كردند.
در اين بيانيه با اشاره به فتنه گري هاي سران فتنه و تاكيد بر اينكه امروز جامعه انقلابي ما به رهنمودهاي حضرت امام خميني بيش از هر زمان ديگر نيازمند است، تصريح شده كه ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران كه در ايام پيروزي انقلاب اسلامي با برنامه هاي مناسب و پر جاذبه، بار ديگر انديشه و افكار امام خميني را به عنوان شاخص حق در معرض ديد ملت ايران خصوصا نسل هاي جديد قرار داده است و به تبيين رهبري هاي خردمندانه، فرزانه و قاطعانه امام خميني پرداخته است، صميمانه تشكر مي كنيم.
مسئولين صدا و سيماي جمهوري اسلامي بايد به راه خويش مطمئن باشند كه امام خميني(ره) نه وابسته به بيت خاصي است و نه در حصار زمان و مكان خاصي قرار مي گيرد و نه در انحصار حزب و گروه خاصي مي باشد. امام خميني(ره) روح بيدار و زنده تاريخ در كالبد همه نسل ها و امت هاست و كلام و راهش گشاينده همه بن بست ها و افشاگر همه فتنه هايي است كه اصل نظام آرماني و الهي امام خميني را هدف قرار داده است.

 



سايه سار عترت -7 اوّلين روز جهل انسان

مهم ترين ره آورد اولياي الهي، معرفت انسان به خدا و جهان و هويت خود و كيفيّت تنظيم روابط بين خود و خدا و بين خود و جهان و بين خود و جامعه بشري است.
وجود مبارك امام مجتبي (ع) طبق نقل مرحوم كليني (رض) به ما اينچنين فرمود: كونوا اوع يه الع لم و مصاب يح الهدي (1). يعني ذات اقدس له علم آورد تا بخش انديشه عقل نظري را به كمال برساند؛ تزكيه نازل كرد تا بخش انگيزه عقل علمي را به كمال برساند. انسان انديشمند پارسا نه بيراهه مي رود، نه راه كسي را مي بندد. چنين انساني ظرف دانش است و چراغ هدايت. چون ظرف دانش است، جا براي اوهام و خيالات نيست؛ چون چراغ هدايت است، جا براي ظلمت و تاريكي نيست. فرمود: ظرفيّت هستي تان را لبريز از علم كنيد.
افزودن ظرفيّت عقل و قلب به واسطه ورود علم به آنها
علم يك مظروفي است كه ظرفيّت ظرف را بيشتر مي كند. بارها در گفته هاي علماء و نوشتار بزرگان، اين سخن را همه ما شنيده ايم كه وجود مبارك امير مؤمنان (ع) فرمود: كلّ و عاء يتضيّق او يضيق ب ما ف يه لا و عاء الع لم فنّه يتّس ع (2). فرمود: ظرف علم كه عقل و قلب است، با ظرف سائر كالاها فرق دارد. يك مظروفي است كه بر ظرفيّت ظرف مي افزايد، يك مظروفي است كه ظرفيّت ظرف را اشغال مي كند. آب اگر در يك ظرفي وارد شد؛ به مقداري كه خودش وارد شد، جا را براي ديگري تنگ مي كند؛ ديگر جا براي غير آب نيست. و اگر 1 ليتر آب در ظرف 1 ليتري وارد شده است، اين مظروف كلّ ظرف را پر مي كند و اشغال مي كند؛ ديگر بر ظرفيّت آن ليوان نمي افزايد.
ولي « علم » اينچنين نيست. يك كودك، يك نوجوان وقتي ظرفيّت فراگيري بخشي از علوم را داراست، آن مظروف به او عطا شد؛ ظرفيّت اين جوان يا نوجوان بيشتر مي شود. همچنين يك صاحب نظر اگر ظرفيّت ادراك 100 مسأله علمي را دارد؛ وقتي اين 100 مسأله را فرا گرفت، ظرفيّتش براي فراگيري مسائل ديگر بيشتر مي شود. گاهي به جائي مي رسد كه مي گويد: يك بيت از اين قصيده ب ه از صد رساله است؛ يا يك شبه ره صد ساله مي رود (3 ). اين بيان نوراني امير مؤمنان(ع) ما را به دو امر آشنا مي كند؛ يكي ضرورت تحصيل دانش، يكي بسنده نكردن. زيرا وقتي دانش به جائي آمد، ظرفيّت را به همراه مي آورد. نه تنها جاي كسي را تنگ نمي كند، بلكه براي علوم و معارف ديگر جا مي دهد.
دستور به ميانه روي در ( عمل ) و زياده روي در ( علم )
وجود مبارك امير مؤمنان به كميل فرمود: يا كم يل ! نّ هذ ه القلوب اوع يه فخيرها اوعاها (4). وجود مبارك امام حسن مي فرمايد: كونوا اوع يه الع لم . مستحضريد كه در فراگيري علم، مطالعه كردن، درس و بحث كردن، گفتن، نوشتن؛ اينها كار است. و در اين كار انسان بايد از افراط و تفريط بپرهيزد، خ ير الامور اوسطها (5). امّا وقتي در هسته مركزي فراگيري علم قرار گرفت، در صراط مستقيم قرار گرفت، بين افراط و تفريط قرار گرفت؛ از آن به بعد خ ير الامور اكثرها و اوفرها و اشدّها و اعلاها و مانند آن. اين خير الامور اوسطها مال بخش هاي عملي است، نه بخش هاي علمي ! اينكه در دعاي كميل عرض مي كنيم: خدايا ! ما را اقرب ه م منز لهً م نك و اخصّ ه م زلفهً لديك(6) و مانند آن عطا بكن و برسان؛ همين است. و اگر گفته مي شود:
از باده مغز تر كن و آن يار نغز جوي
تا سر رود به سر رو و تا پا به پا به پوي
همين است. ما بايد بدانيم كجا خير الامور اوسطها است، و كجا خير الامور اكثرها و اوفرها. يك عاقل خردمند هرگز نمي گويد اين مقدار دانش بس است ! ظاهراً ابن قتيبه دينوري و همچنين بزرگان ديگر نقل كرده اند؛ اوّلين روز جهل يك انسان خرد ورز آن است كه بگويد : من فارغ التّحصيل شدم. همين كه بگويد: اين مقدار دانش بس است، اوّلين روز جهل اوست.
طلب نمودن مظروف جديد در اثر ايجاد ظرفيّت تازه
به واسطه علم
بنابراين وجود مبارك امام مجتبي به ما فهماند كه هرگز نگو من فارغ التّحصيل شدم ! ظرف دانش باش. وقتي ظرف دانش شديم، دانش كه آمد؛ ظرفيّت به ما مي دهد. اين ظرفيّت تازه، مظروف جديد طلب مي كند. اين معنا را در دعاي افتتاح ماه مبارك رمضان هم مي يابيم كه: يا من لا تزيده كثره العطاء لا جوداً و كرماً (7). ذات اقدس له هر چه عطا بكند، بر عطاي او افزوده مي شود. يك وقت است مي گوئيم: عطا، خزينه او را نمي كاهد و كم نمي كند؛ اين ناظر به نامتناهي بودن مخزن اوست كه هر چه داد، كم نمي شود. يك وقت مي گوئيم: هر چه داد، عطاي او بيشتر مي شود، زيرا او اگر فيضي را عطا كرد، ظرفيّت پيدا مي شود، قابليّت پيدا مي شود، استعداد برتر و بهتر پيدا مي شود.
استعداد، دهن باز است و خدا دهن باز را بي روزي نمي گذارد. چون استعداد بيشتر، آمادگي برتر است؛ فيض تازه تري نازل مي شود. فيض تازه تر كه آمد، ظرفيّت بيشتري عطا مي كند، استعداد جديدتري پيدا مي شود، قابليّت تازه اي ظهور مي كند، و آمادگي جديدي طلوع مي كند؛ و خداي سبحان به اين آمادگي جديد و استعداد طلوع كرده، پاسخ مثبت مي دهد.
امام مجتبي فرمود: وقتي عالم شدي، از راه بنان و بيان، با قلم و گفتار و رفتار و نوشتار،جامعه را روشن كن. چراغ فروزان هدايت باش؛ كه ز يتش، يكاد ز يتها و لو لم تمسسه نار نوأ علي نور(8)؛ تمام شدني نيست، و هم علمش اينچنين است. يعني اگر خداي سبحان قرآن را به عنوان يعلّ مهم الك تاب و الح كمه (9) معرفي كرد، و نيز به يزكّيه م (10) ستود؛ شما اين 2 عنصر محوري را در جانتان پياده كنيد.
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( سايه سار عترت ) قم ـ بهمن 1387
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) الكافي / 1 / 301 (2) نهج البلاغه / حكمت 205
(3) برداشت از: ديوان حافظ(4) نهج البلاغه / حكمت 147 ـ ... ل كميل بن زياد النّخعي ...
(5) الكافي / 6 / 541 (6) مفاتيح الجنان / دعاي كميل(7) مفاتيح الجنان / دعاي افتتاح
(8) نور / 35 (9) بقره / 129 (10) برداشت از: بقره / 129
خوان حكمت تا پايان ماه صفر هرروز منتشر مي شود

 



آمانو: متكي پيشنهاد هسته اي جديدي ارائه نكرد

سرويس سياسي-
در حالي كه رسانه هاي غربي طي دو روز گذشته سر و صداي فراواني درباره ارائه يك پيشنهاد جديد هسته اي از جانب ايران به راه انداخته بودند، مدير كل آژانس انرژي اتمي تأكيد كرد كه هيچ پيشنهاد جديدي از ايران دريافت نكرده است.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز شنبه اظهار كرد كه منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران در ملاقات با وي در آلمان هيچ پيشنهاد جديدي را به وي در خصوص يك توافق احتمالي درباره سوخت هسته اي ارائه نكرده است.
آمانو پس از ملاقات با متكي در حاشيه كنفرانس امنيتي مونيخ به خبرنگاران گفت: هيچ پيشنهاد جديدي مطرح نشد. ما تبادل نظر كرديم، گفت وگو ادامه دارد و بايد تسريع شود، نكته اصلي اين است.
براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، آمانو گفت: در نشست ما به حوزه هاي متنوعي پرداخته شد كه البته ايران و رآكتور تحقيقاتي تهران را شامل شد. ما مذاكرات بسيار جالبي داشتيم و هيچ پيشنهاد جديدي مطرح نشد.
روز شنبه منوچهر متكي با اشاره به سخنان محمود احمدي نژاد، مبني بر آمادگي ايران براي ارسال اورانيوم به خارج از كشور تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران نشان داده است كه درباره انجام چنين كاري ]تبادل سوخت هسته اي[ بسيار جدي است و ما در بالاترين سطح جديت خود را درباره اين مسئله نشان داده ايم. وزير امور خارجه ايران با وجود آنكه از نزديكي قرارداد نهايي سوخت هسته اي اطلاع داد، تصريح كرد كه ميزان اورانيوم با درصد غناي پايين كه ايران قصد دارد به كشور ديگري ارسال كند، بايد براساس نياز ايران باشد و توسط مقامات ايراني تعيين مي شود.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور هم روز سه شنبه هفته گذشته در يك مصاحبه تلويزيوني اعلام كرد كه ايران حاضر است اورانيوم خود را در قبال دريافت سوخت فرآوري شده هسته اي به خارج از كشور ارسال كند.
پس از اين اظهارنظرها بود كه رسانه هاي غربي احتمال دادند ايران از شروط خود درباره پيشنهاد وين كوتاه آمده باشد. با اين حال وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه چهل و ششمين كنفرانس امنيتي مونيخ و قبل از بازگشت به تهران در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تصريح بر مواضع جمهوري اسلامي ايران در رابطه با ديدارش با آمانو تأكيد كرد: ما درباره موضوعات گسترده اي تبادل نظر كرديم و همچنين درباره پيشنهادي كه روي ميز قرار دارد بحث و گفت وگو كرديم و من سعي كردم كه نظرات جمهوري اسلامي را براي مدير كل آژانس بيان كنم.
متكي با بيان اينكه شخصاً شرايط را براي رسيدن به يك توافق جامع مثبت ارزيابي مي كنم اظهار داشت: عناصر اين تبادل و عوامل آن در دست بررسي است.
انتقاد سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از اظهارات متكي
«كاظم جلالي» سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس، در خصوص سخنان متكي درباره معاوضه سوخت هسته اي به فارس گفت: ما اعلام كرديم اگر قرار نيست غربي ها به ما سوخت هسته اي بدهند به سمت غني سازي 20 درصد حركت كنيم و مقدمات آن را فراهم سازيم. اما آنچه اكنون مطرح شده به نوعي توافق در خصوص دستيابي به سوخت هسته اي است كه هيچ گونه اطلاعي در خصوص اين توافق نداريم.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آنچه كه برخي كشورها در طرح معاوضه سوخت مطرح مي كنند بيشتر به چالش كشيدن دستاوردهاي هسته اي ايران است.
وي افزود: تاكنون در خصوص بحث هسته اي صداي واحدي در كشور وجود داشته و با وجود اختلاف نظرها در موضوعات ديگر در اين زمينه همه جريانات از دستاوردهاي هسته اي صيانت كرده و موضع واحد اتخاذ مي شد كه نبايد اين موضع خدشه دار شود.
جلالي ادامه داد: در مسئله معاوضه سوخت هسته اي چارچوب هاي اصيل مورد پذيرش نظام و رهنمودهاي رهبري مد نظر است و در حال حاضر سوخت هسته اي كه در اختيار ما است مألفه قدرت جدي جمهوري اسلامي به حساب مي آيد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: تاكنون صداقتي در رفتار كشورهاي 1+5 مشاهده نكرده ايم كه تجربه جديدي مبتني بر آن صداقت در دستور كار قرار گيرد.
جلالي افزود: غربي ها در بحث هسته اي دنبال نوعي سودجويي هستند و نبايد ما تحت تأثير القائات جهاني و قدرت هاي بزرگ قرار گيريم.

 



رئيس قوه قضائيه: دستگاه قضايي با قاطعيت مقابل ضدانقلاب و مخالفان نظام مي ايستد

رئيس قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايي با هماهنگي نيروهاي انتظامي و امنيتي، با قاطعيت در مقابل افراد ضدانقلاب و مخالفان نظام جمهوري اسلامي خواهد ايستاد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني، در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي، انقلاب اسلامي ايران را موهبتي الهي و نعمتي از طرف خداوند متعال دانست و افزود: اين انقلاب با مجاهدت و پايمردي مجاهدان و رهبري امام راحل به ثمر نشست كه حفظ اين موهبت الهي وظيفه ديني و ملي همگان است.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه دشمنان همواره در صدد ضربه زدن به انقلاب و اسلام هستند، اظهار داشت: در طول اين سي سال مردم فهيم و آگاه ايران اسلامي با حضور در صحنه به خوبي از اين نعمت الهي حراست كرده و اميدواريم در روز 22 بهمن امسال هم با نمايش جديدي از وحدت و قدرت ملت، پاسخ محكمي به ياوه گويي هاي دشمنان بدهند.
آيت الله آملي لاريجاني انقلاب اسلامي را متاثر از اعتقادات ديني مردم دانسته و اظهار داشت: مردم هوشيار ايران در طول سال هاي پس از انقلاب اثبات كرده اند كه در راه خدا و حراست از آرمان هاي امام راحل و ميراث گرانبهاي ايشان يعني «استقلال و آزادي» كه برخاسته از آموزه هاي نوراني اسلام است، قاطعانه ايستاده اند و توهم ايجاد انقلاب رنگين و مخملي در عزم آنان خللي ايجاد نخواهد كرد.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر قاطعيت دستگاه قضائي در برخورد با هنجارشكناني كه قصد ايجاد تفرفه در صفوف به هم پيوسته ملت دارند، افزود: دستگاه قضائي با هماهنگي نيروهاي انتظامي و امنيتي، با قاطعيت در مقابل افراد ضد انقلاب و مخالفان نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد ايستاد و نخواهد گذاشت كه عده اي با توهمات و تخيلات خود براي مردم ايجاد مزاحمت كنند و چهره انقلاب نوراني مردم را در جهان مشوه سازند.
گفتني است مسئولان عالي قضائي در ادامه اين جلسه بحث و بررسي بودجه سال آينده دستگاه قضائي را مورد ارزيابي قرار داده و معاون اداري و مالي قوه قضائيه گزارشي از نحوه تخصيص بودجه قوه قضائيه و سازمان هاي تابعه ارائه نمود.

 



نگاه امام به رمز تحقق و تداوم انقلاب اسلامي(3)

تنها راه
ابراهيم حاجي محمدزاده
انقلاب اسلامي كه وارث راه انبيا براي تحقق عدالت جهاني در تمامي ابعاد توحيدي است. بدون آگاهي عميق و همه جانبه از تعاليم انبياء و اوليا و تحقق عمل صالح غيرممكن است در اين راستا حضرت امام با تاكيد بر جايگاه منحصربفرد و بدون جايگزين حوزه هاي علميه، پس از پيروزي انقلاب اسلامي مي فرمايند:
«....جديت بكنيد در اين كه تحصيل بكنيد و محصل زياد كنيد، ملا زياد كنيد. خيال نكنيد كه حالا ما ديگر احتياج نداريم، ما تا آخر احتياج به علما داريم. اسلام تا آخر احتياج دارد به اين علما. اين علما اگر نباشند، اسلام از بين مي رود، اينها كارشناس هاي اسلام هستند و حفظ كردند اسلام را تاكنون و بايد اينها باشند تا اسلام محفوظ بماند. اسلام با روشنفكر محفوظ نمي ماند. روشنفكر آن است كه آيه صريح قرآن را مسخره مي كند. اسلام با شماها، با اين طبقه تا اينجا رسيده است و بايد شما با تمام جديت، فقيه درست كنيد، ملا درست كنيد، فقيه در همه چيز. منافات ندارد كه فقيه باشد دخالت در همه امور مسلمين هم بكند، هيچ منافات با هم ندارد.... اگر تقويت نكنيد اينها را به همان فقه كه تاكنون بوده است، به همان فقه سنتي، اگر فقها تحويل جامعه ندهيد علما تحويل جامعه ندهيد مطمئن باشيد كه نمي گذرد يك نيم قرن، الا اين كه از اسلام هيچ اسمي ديگر نبايد باشد. اگر فقهاي اسلام از صدر اسلام تا حالا نبودند. الان ما از اسلام هيچ نمي دانستيم اين فقها بودند كه اسلام را به ما شناساندند و فقه اسلام را تدريس كردند و نوشتند و زحمت كشيدند و به ما تحويل دادند. و ما بايد همين جهت را حفظ بكنيم و تكليف الهي- شرعي است به اين كه حوزه ها بايد تقويت شود....»(1)
و با مقايسه روحانيت متعهد و ملي گرايان غرب زده كه سياستمداري را در تبليغ نوكري اجانب مي بينند و به آن افتخار مي كنند مي فرمايند:
«...من به صراحت مي گويم ملي گراها اگر بودند. به راحتي در مشكلات و سختي ها و تنگناها دست ذلت و سازش به طرف دشمنان دراز مي كردند، و براي اين كه خود را از فشارهاي روزمره سياسي برهانند، همه كاسه هاي صبر و مقاومت را يكجا مي شكستند و به همه ميثاق ها و تعهدات ملي و ميهني ادعاي خود پشت پا مي زدند. كسي تصور نكند كه ما راه سازش با جهانخواران را نمي دانيم. ولي هيهات كه خادمان اسلام به ملت خود خيانت كنند، البته ما مطمئنيم كه در همين شرايط نيز آنها كه با روحانيت كينه ديرينه دارند و عقده ها و حسادت هاي خود را نمي توانند پنهان سازند آنان را به باد ناسزا گيرند. ولي در هرحال آن چيزي كه در سرنوشت روحانيت واقعي نيست سازش و تسليم شدن در برابر كفر و شرك است اگر بند بند استخوان هايمان را جدا سازند. اگر سرمان را بالاي دار برند، اگر زنده زنده در شعله هاي آتشمان بسوزانند. اگر زن و فرزندان و هستي مان را در جلوي ديدگانمان به اسارت و غارت ببرند هرگز امان نامه شرك را امضاء نمي كنيم...»(2)
حضرت امام همانگونه كه براي تداوم انقلاب اسلامي به ارزش هاي توحيدي اسلام ناب محمدي(ص) تاكيد فراوان داشتند و ضمن آن كه معيارهاي ضد ارزشي و شيطاني اسلام آمريكايي را نيز متذكر مي گردند. در مورد تميز بين روحانيون متعهد و مبارز و روحانيون خودباخته و خودفروخته نيز به عنوان بزرگتر ين خطري كه آينده انقلاب را تهديد مي كند هشدار مي دهند:
«....البته تذكر اين نكته لازم است كه در تمام نوشته ها و صحبت ها هر وقت نام روحانيت را به ميان آورده ام و از آنان قدرداني نموده ام، مقصودم علماي پاك متعهد و مبارز است كه در هر قشري ناپاك و غيرمتعهد وجود دارد و روحانيون وابسته ضررشان از هر فرد ناپاك ديگر بيشتر است و هميشه اين دسته از روحانيون مورد لعن و نفرين خدا و رسول و مردم بوده اند و ضربات اصلي را به اين انقلاب، روحانيون وابسته و مقدس مآب و دين فروش زده اند و مي زنند....»(3)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج 15 ص 219
(2) صحيفه امام ج 21 ص 98
(3) صحيفه امام ج 21 ص 97

 



صالحي : غني سازي 20درصد در نطنز انجام مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينكه ليزر توانايي غني سازي اورانيوم را نيز دارد اما وارد عرصه غني سازي با ليزر نمي شويم، تصريح كرد: چنين قصد و تصميمي نداريم كه از اين كاربرد ليزر استفاده كنيم.
«علي اكبر صالحي» افزود: برخي خبرگزاري ها به نقل از رييس جمهور نوشته اند كه ايران قصد غني سازي اورانيوم به وسيله ليزر را دارد كه اين اشتباه برداشت از سخنان رييس جمهور بوده است.
وي با اشاره به سخنان رييس جمهور كه گفته ليزر كاربردهاي متعدد و وسيعي در عرصه هاي گوناگون صنعتي، پزشكي و كشاورزي دارد، ادامه داد: دكتر احمدي نژاد قابليت هاي ليزر را توضيح داده و مثال هاي متفاوتي براي هر كدام در زمينه هاي مختلف بيان كرد و سپس در طول سخنان خود گفت كه از جمله قابليت هاي ليزر غني سازي اورانيوم است. وي با تاكيد بر اينكه ايران از ديگر كاربردهاي ليزر به ويژه در پزشكي و صنعت استفاده مي كند، اضافه كرد: نمونه هاي آن امروز در معرض ديد مردم قرار گرفت. وي توضيح داد: رييس جمهور امروز از نزديك از كاربردهاي گوناگون ليزر بازديد كرد، كه از آن جمله مي توان به سنگ شكن ليزري كليه، ليزري كه لكه هاي پوست را از بين مي برد و ليزرهاي متعدد ديگر اشاره كرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي در خصوص غني سازي 20 درصد گفت: رييس جمهور امروز براي ورود به عرصه غني سازي 20 درصد به سازمان انرژي اتمي آماده باش داد اما مجددا تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران در حال مذاكره با برخي كشورها مي باشد و برخي پيشنهادها از سوي برخي كشورها به ما ارايه شده است. وي ادامه داد: رييس جمهور گفت كه اصل تبادل سوخت برقرار است و آمادگي تبادل سوخت را كماكان داريم اما شرط اضافه اي براي اين تبادل نمي پذيريم. صالحي ادامه داد: رييس جمهور ضمنا به سازمان انرژي اتمي دستور آماده باش داد كه اگر زماني بيش از انتظار بگذرد و بحث تبادل سوخت نيز به جايي نرسد، خود سازمان وارد عرصه توليد 20 درصد شود، چرا كه اين كار نياز به مقدماتي دارد.
رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: در صورت غني سازي 20 درصد اين اقدام در نطنز انجام خواهد شد زيرا هنوز سايت فردو نياز به دو سال كار دارد. وي در پاسخ به اين سوال كه غني سازي 20 درصد از چه زماني آغاز مي شود؟ گفت: هر زمان كه رييس جمهور دستور صريح و مستقيم داد كه اين كار را انجام دهيد و بحث تبادل سوخت منتفي شد، ما غني سازي 20 درصد را آغاز مي كنيم.
صالحي با تاكيد بر اينكه ايران توانايي توليد سوخت 20 درصد را دارد، ادامه داد: دليل اينكه ما پيشنهاد تامين 20 درصد را به خارج داده ايم اين بود كه رييس جمهور مي خواست راه تعاملي را پيش روي غربي ها قرار دهد تا راه برون رفت آبرومندانه اي براي غربي ها از اين پرونده ساختگي توسط آنها ايجاد شود.
صالحي اضافه كرد: رييس جمهور بر همين اساس گفت كه ما نسبت به پيشنهاد تبادل سوخت هنوز متعهد هستيم تا طبق تفاهم قبلي مبادله انجام شود.

 



با ارسال نامه اي سرگشاده به آيت الله لاريجاني صورت گرفت
اعلام حمايت دانشجويان از ارجاع پرونده فرزندان هاشمي به دادسرا

بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت با ارسال نامه اي سرگشاده خطاب به رئيس قوه قضاييه ضمن اعلام حمايت از ارجاع پرونده فرزندان هاشمي رفسنجاني به دادسرا به لزوم رسيدگي به اتهامات اين افراد تاكيد كردند.
در اين نامه آمده است: بعد از طرح ادعاي كذب تقلب در انتخابات و پخش شدن صحبت همسر آقاي هاشمي در مورد تشويق به اغتشاش در جامعه توقع بود قوه قضاييه واكنشي نشان دهد اما سكوت اختيار شد.
بعد از تجمعات غيرقانوني پس از انتخابات و پخش صداي خانم فائزه هاشمي كه تلويحا به ركن ركين نظام جسارت كرده بود، هر فرد ولايي را به واكنش وا مي داشت اما طبق فرمايشات رهبري افراد غيرمسئول سكوت كرده و منتظر اقدام قوه قضاييه بودند ولي قوه قضاييه سكوت كرد.
روزها گذشت؛ 13 آبان مجددا آقاي ياسر هاشمي با لباس مبدل در جمع اغتشاشگران ديده شد ولي قوه قضاييه سكوت كرد.
خبر حضور خانم فائزه هاشمي در ميدان ونك و در جمع حرمت شكنان روز عاشورا در سطح جامعه پخش شد و در تكذيبيه هاي قابل پيش بيني با آوردن دلايلي مثل خريد ساندويچ، قوه قضاييه كشور به استهزاء كشيده شد اما باز هم سكوت اختيار شد.
سازماندهي پيدا كردن اراذل و اوباش توسط آقاي مهدي هاشمي بر همگان اظهر من الشمس شد اما باز هم سكوت اختيار شد.
بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت همچنين خطاب به آيت الله لاريجاني آورده است: اقدام ارجاع پرونده خاندان هاشمي به دادسرا جزء اوليه ترين مطالبات مردم از قوه قضاييه است. محاكمه سران فتنه رسالتي است كه بر دوش شما سنگيني مي كند. كساني كه با دروغ هاي خود موج بيداري اسلامي را، به عنوان بزرگترين دستاورد انقلاب در منطقه، صدمه جدي زده و باورهاي قشري از مردم را سست كرده و به دشمن چراغ سبز براي گستاخي نشان داده نبايد با جوسازي ها و استفاده از امكانات رسانه اي خود قانون را دور زده و همچنان آزادانه تنفس كنند.
در اين نامه همچنين خطاب به هاشمي رفسنجاني تصريح شده است: هنوز فرصت آن است مانند آيات محترم عظام طالقاني، گيلاني، جنتي و خزعلي سرنوشت خود را به سرنوشت فرزندانتان گره نزده و به صف انقلابيون برگرديد.

 



جزئيات پروژه كشته سازي قبل از انتخابات سردار جباري :
هواپيماي خاتمي در سفر انتخاباتي به اهواز بمب گذاري شده بود

فرمانده سپاه علي بن ابيطالب، از جزئيات جريان كشته سازي منافقان و بمب گذاري هواپيماي حامل خاتمي در روزهاي پيش از انتخابات پرده برداشت.
سرتيپ پاسدار ابراهيم جباري شنبه شب در نشست سياسي بصيرت در مسجد اهل البيت(ع) قم با اشاره به جريان كشته سازي منافقان براي بدنام كردن نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران گفت: پيش از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و زماني كه خاتمي به شهر اهواز سفر كرده بود، منافقان درصدد ترور وي و اسطوره سازي و مظلوم نمايي فتنه سبز برآمدند. وي افزود: آنها در هواپيماي اهواز-تهران كه خاتمي و هيئت همراه او در آن جاي داشتند بمب گذاري كردند و قرار بود كه نيم ساعت پس از پرواز آن بمب در هوا منفجر شده و اينگونه دشمنان به اهداف شوم خود دست يابند.
جباري خاطرنشان كرد: اما خاتمي كه حدود نيم ساعت زودتر به فرودگاه رسيده بود از سوي سرگروه تيم مطلع شد كه هواپيمايي زودتر از موعد مقرر قصد پرواز به سمت تهران را داشته و اتفاقا در جلوي هواپيما نيزجاي خالي وجود دارد، از اين رو تصميم به پرواز با آن هواپيما گرفت.
وي در ادامه تصريح كرد: پس از نجات خاتمي از مهلكه اي كه به ظاهر دوستان او برايش ترتيب داده بودند، مهماندار هواپيماي بمب گذاري شده درحالي كه يك ربع از پرواز هواپيما از فرودگاه اهواز گذشته بود، يادداشتي را در گوشه اي از هواپيما پيدا كرده بود كه نسبت به بمب گذاري در دستشويي هواپيما هشدار داده بود.
ايثار يك پاسدار مخلص
براي دور كردن بمب از داخل هواپيما
فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) گفت: پس از مطلع شدن خلبان و مسئول امنيت پرواز از اين جريان، آنها با توكل به خداوند تصميم به بازگشت به فرودگاه گرفته و پاسدار فداكار امنيتي با گرفتن بمب در آغوش جان خود را براي محافظت از مسافران در طبق اخلاص قرار مي دهد.
جباري در ادامه افزود: هنگامي كه هواپيما به سلامت به فرودگاه مي رسد، همان مسئول امنيتي به سرعت بمب را از هواپيما خارج كرده و به سمت فضاي باز منتقل مي كند. وي تاكيد كرد: پس از آنكه آن پاسدار بمب را در فضاي باز رها مي كند، در هنگام بازگشت آن بمب منفجر شده و موج انفجار او را زخمي مي كند.
جباري تاكيد كرد: پاسداران انقلاب اسلامي اينگونه از جان مردم در برابر خطرات محافظت مي كنند اما منافقان كوردل تصور مي كنند با كشتن افرادي مثل ندا آقا سلطان مي توانند نظام اسلامي را به ترور متهم كنند، ولي اين جاهلان مغز تهي چه فكري پيش خود مي كنند و نظام از ترورهاي بدين شكل چه منفعتي خواهد داشت كه آنها اينگونه سخن مي گويند.

 



باقري : ايران در عرصه تعامل بين المللي فعال و هوشمند است

معاون بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد كه ايران با ارايه ابتكار و با گفتماني نوين در حال نقش آفريني ايجابي، فعال و هوشمند در عرصه تعامل بين المللي است.
به گزارش پايگاه تحليلي خبري دانشجويان مستقل، علي باقري در جمع دانشجويان عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور در اردوي آموزشي تشكيلاتي جهاد اكبر 8 كه در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به تحولات دوره هاي مختلف سياست خارجي جمهوري اسلامي در سه دهه گذشته، به تشريح پيامدهاي زيان بار تعامل با رويكرد منفعل در نظام بين المللي اشاره كرد و افزود: بازي در ساختاري كه براساس تضمين تامين منافع قدرت هاي زورگو بنا شده، به معناي پذيرش شكست پيش هنگام در هماوردهاي سياسي در عرصه بين المللي است.
معاون بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با تشريح ابعاد مختلف نظام بين المللي مبتني بر قدرت و زور و با تاكيد بركاستي ها و تناقض هاي ذاتي اين ساختار، تصريح كرد: گفتمان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران كه بر مبناي انديشه هاي رهبر كبير انقلاب اسلامي پايه گذاري شد، ارائه چارچوبي براي تعامل در نظام بين المللي مبتني بر صلح، عدالت و سعادت براي بشريت است.
وي با بيان ويژگي هاي سياست خارجي دولت هاي نهم و دهم گفت: ويژگي برجسته سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در اين دوره اين است كه ضمن اشراف به روندها و رويكردهاي جاري در عرصه جهاني و هضم نشدن در ساختار ناعادلانه بين المللي با ارائه ابتكار، اقتدار و منطق قوي و با گفتماني نوين در حال نقش آفريني ايجابي، موثر، فعال و هوشمند در عرصه تعاملي بين المللي است.

 



با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج)
عناصر تشكيلاتي شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب و صهيونيستي دستگير شدند

با تلاش و پيگيري سربازان گمنام امام زمان (عج) تعدادي از مرتبطين و عناصر تشكيلاتي شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب و رسانه هاي صهيونيستي و عناصر وابسته به جريان فتنه بازداشت شدند.
با عنايات خداوند متعال و تلاش و پيگيري مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج) هفت نفر از مرتبطين و عناصر تشكيلاتي شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب و رسانه هاي صهيونيستي و عناصر وابسته به جريان فتنه شناسايي و طي عملياتي دستگير شدند.
اين افراد از مرتبطين راديو فردا هستند كه دوره هاي مختلف گزينش و آموزش را در دبي و استانبول گذرانده و عده اي از آنها نيز به استخدام رسمي سرويس جاسوسي آمريكا درآمده اند. براساس اين گزارش، دستگير شدگان شيوه هاي مختلف براندازي نرم شامل ايجاد اخلال در نظم و امنيت عمومي، شايعه سازي و ساير اقدامات خرابكارانه را آموزش ديده بودند.
متهمين كه در جريان اغتشاشات پس از انتخابات به ويژه روز عاشورا نقش عمده اي در جمع آوري و ارسال اخبار به خارج و تحريك آشوبگران داشتند، قرار بود بعد از اجراي برنامه مشابه در روز 22 بهمن از كشور خارج و به آمريكايي ها ملحق شوند.
شايان ذكر است راديو فردا يك رسانه ضد انقلابي برانداز و متعلق به سازمان سيا است كه در راستاي اهداف اين سرويس جاسوسي فعاليت داشته و برنامه هاي آن از شهر پراگ مركز جمهوري چك پخش مي شود.
آزادي گروگان از چنگال اشرار
در سيستان و بلوچستان
همچنين با پيگيري هاي مستمر سربازان امام زمان(عج) فردي كه به مدت 79 روز توسط اشرار ربوده شده بود آزاد و به آغوش خانواده بازگردانده شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، يك شهروند شهرستان نيك شهر كه مدت 79 روز قبل توسط اشرار ربوده و به كشور پاكستان منتقل شده بود با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي- عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان آزاد و به آغوش خانواده باز گردانده شد.
اشرار مسلح در مورخ 27/8/88 اين شهروند را از شهرستان نيك شهر ربوده و قصد داشتند از خانواده وي مبلغ 500 ميليون تومان اخاذي كنند كه با هوشياري نيروهاي اطلاعاتي و استفاده از توان معتمدين محلي گروگان به سلامت آزاد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14