(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 بهمن 1388- شماره 19581
 

حديث دشت عشق
حذف سايپا و پيكان تقابل استقلال و استيل آذين در جام حذفي
اخبار كوتاه از فوتبال
فدراسيون بين المللي وزنه برداري : وضعيت علي حسيني خرداد 89 مشخص مي شود
فدراسيون دوچرخه سواري همچنان در انتظار سرمربي خارجي
دربي آذري ها در تبريز پيروزي خاطره خوشي از بوشهر ندارد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «احمد افضلي»
عشق شوري درنهاد ما نهاد
شهيد «احمدافضلي» فرزند محمد حسن و صغرا- درزمستان 1351 درخانواده اي مذهبي درتهران ديده به جهان گشود.
احمد دوران ابتدايي خود را در مدرسه شهيد اندرزگوي كاخك سپري كرد سال اول راهنمايي را به دليل انتقال پـدر به فردوس در مدرسه شهيد مدرس آن شهر تحصيل كرد و سال دوم و سوم را در مدرسه راهنمايي ابن سيناي گناباد گذراند. مقطع متوسطه را نيز در دبيرستان شهيد بهشتي در رشته «علوم تجربي به پايان برد. پس از آن در آزمون دانشگاه سراسري رشته» مهندسي كشاورزي پذيرفته شد، اما به دليل علاقه فراوان به نظام مقدس جمهوري اسلامي و شغل خطير نظامي دانشگاه افسري امام علي (ع) را ترجيح داد و در رشه مديريت نظامي به ادامه تحصيل پرداخت. او با علاقه و جديت توانسته بود در تمامي دوره هاي تحصيلي رتبه ممتاز و نمونه را به خود اختصاص دهد.
احمد ازنظر خلق و خو و مسائل مذهبي نيز نمونه بود قرآن را درسال دوم دبستان همراه برادرش مهدي درمسجد ابوالفضلي كاخك فراگرفته بود و آن را با ترتيل و قرائت زيبا تلاوت مي كرد و درمسابقات قرآن آن شهر نهج البلاغه اي را هم هديه گرفته بود، كتابي كه بعدها مانند كتب مذهبي روايي من منجمله ثواب الاعمال، عين الحيات، مفاتيح الجنان و... با آن مانوس شد و به صاحب آن بسيار تأسي مي جست، تاسي در استفاده از بيت المال كه مقيد بود حتي از خودكار اداره نيز استفاده شخصي نشود. تأسي دربي توجهي به ظواهر دنيا و پوشيدن جامه هاي كهنه اما معطر و نظيف.احمد جوان مومني بود كه در ياري به محرومين نيز به امير خود تاسي مي جست و كيسه هاي مواد غذايي را آخر شب به خانه فقرا مي برد و يا اگر به كسي كمك اقتصادي مي كرد تاكيد داشت ناشناس بماند.او محرم اسرار ومشكل گشا و مايه آرامش مردم و خانواده اش بود تا آنجا كه مادرش بارها به او مي گفت:«(تو مثل مادرمي ماني و من فرزند هستم» و پدرش مي گويد:« احمد با رفتنش مرا يتيم كرد.»
احمد درسال دوم دانشگاه اقدام به امر آسماني ازدواج كرد و ثمره زندگي مشترك سه ساله اش پسري به نام اميررضا مي باشد. او پس ازدواج و فارغ التحصيلي مدتي را در اصفهان به سر برد و در دانشكده توپـخانه اصفهان دوره توپخانه را گذراند. سپس دوره هاي اطلاعات (گپـار) زبان خارجه، دوره دسته اي و.. را با موفقيت به اتمام رساند و به عنوان سرباز گمنام امام زمان (عج) مشغول خدمت به ميهن اسلامي اش شد. مدتي را در تهران به عنوان خلبان مهاجر هواپيماهاي اطلاعاتي، اقامت داشت بعد از آن به مشهد و از آنجا به بيرجند منتقل گرديد و سه سال آخر عمرش را به عنوان فرماندهي تيپ اطلاعاتي ارتش بيرجند و با نام مستعار حاج آقا طاهري درآن شهر سپري كرد. سرانجام در زمستان سي امين سال زندگي پربركتش، درحال انجام ماموريت، در اثر سانحه تصادف چشم از جهان فروبست و به درجه رفيع شهادت نائل آمد پيكر پاكش در گلزار شهداي كاخك درجوار امامزاده سلطان محمد عابد كاخك آرميده است.

 



حذف سايپا و پيكان تقابل استقلال و استيل آذين در جام حذفي

سرويس ورزشي -
مرحله يك سي و دوم رقابت هاي جام حذفي با صعود استقلال، ذوب آهن، استيل آذين و حذف سايپا و پيكان آغاز شد.
تيم فوتبال استقلال تهران كه پس از شكست در دربي تهران روزهاي سختي را پشت سرگذاشته بود در خانه، تيم ذرت كاران پارس آباد را گلباران كرد تا راهي مرحله بعدي شود. استقلال در اين بازي خيلي زود به گل رسيد تا استرس پيروز نشدن مقابل حريف گمنام خيلي زود از بين برود. بعد از گل هاي سيدصالحي، استقلال روي نوار گلزني افتاد و چند بار ديگر دروازه حريف اردبيلي خود را باز كرد. صمد مرفاوي در اين بازي به تعدادي از نفرات اصلي خود استراحت داده بود. اما غير از ديدار استقلال و ذرت كاران ديروز 7 ديدار ديگر در شهرهاي مختلف برگزار شد. در حساس ترين بازي عصر ديروز كه بين دو تيم ليگ برتري سايپا و ذوب آهن در ورزشگاه انقلاب كرج برگزار شد، حريف اصفهاني شكست 3 بر يك را به ميزبان خود تحميل كرد و به مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات جام حذفي راه يافت. اين ديدار از مرحله يك سي و دوم نهايي جام حذفي برگزار شد و تيم ذوب آهن در مرحله يك شانزدهم نهايي به ديدار برنده بازي صنعت نفت آبادان- راه آهن شهر ري مي رود.
استيل آذين ديگر تيم پيروز ديدارهاي ديروز بود كه توانست با 2 گل سپاهان نوين اصفهان را از پيش رو بردارد و به مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي صعود كند. استيل آذين در اين مرحله به مصاف استقلال تهران مي رود.
در روزي كه تيم ملوان بندر انزلي پيروزي 2 بر يك را در مصاف با سپيدرود رشت جشن گرفت و فاتح دربي گيلان شد، تيم صباي قم نيز با يك گل از سد فولاد نوين اهواز گذشت تا جمع تيم هاي ليگ برتري در مرحله يك هشتم نهايي كامل تر شود. ملوان درمرحله بعد به مصاف مس كرمان مي رود.
حذف تيم پيكان هم از اتفاقات مهم ديروز بود. شاگردان درخشان در خانه و در ضربات پنالتي مغلوب پتروشيمي تبريز شدند تا وداع تلخي با جام حذفي داشته باشند.
نتايج كامل ديدارهاي ديروز مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور به شرح زير است:
¤ استيل آذين تهران 2- سپاهان نوين اصفهان صفر
گل: مهدي مهدوي كيا (25) و محمد غلامي (27)
¤ ملوان بندر انزلي 2- سپيدرود رشت 1
گل: مهرداد اولادي (16 و 78) براي ملوان- ميلاد گوهري نيا (90) براي سپيدرود
¤ فولاد نوين اهواز صفر- صباي قم يك
گل: محسن بياتي نيا (52)
¤ سايپا كرج يك- ذوب آهن اصفهان 3
گل ها: رضا محمودي (77) براي سايپا و محمد قاضي (30، 32 و 45) براي ذوب آهن
¤ مس كرمان يك - نساجي مازندران صفر
گل: پائولو زالترون (84- پنالتي)
¤ شاهين بوشهر 3- مس سرچشمه رفسنجان يك
گل : ايوان پترويچ (10 و 120) و بهادر عبدي (99) براي شاهين بوشهر و ياشا خليلي (17) براي مس سرچشمه
¤ پيكان (1) در ضربات پنالتي 3- پتروشيمي تبريز (1) در ضربات پنالتي 5
گل: علي قرباني (60) براي پيكان- علي ميرسليماني (3) براي پتروشيمي
¤ استقلال تهران 13- ذرت كاران پارس آباد صفر
گل: سياوش اكبرپور (12و89)، سيد مهدي سيدصالحي (6،8، 21، 24)، آرش برهاني (26- پنالتي، 32و82)
ميلاد نوري(57 و 90)، هادي شكوري (60 ) و رينالدو(70 - پنالتي)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تمايل قلعه نويي به تمديد قراردادش با سپاهان
سرمربي سپاهان درباره احتمال تمديد قراردادش با اين تيم گفت: دوستان محبت دارند و خواسته اند تا قراردادم با سپاهان تمديد شود. خوشحالم كه توانسته ام در اين مدت اعتماد مردم اصفهان و مسئولان اين تيم را جلب كنم. خودم و خانواده ام خيلي راغب هستيم تا اين همكاري براي سال آينده هم ادامه داشته باشد، لذا صحبت هاي اوليه انجام شده و بايد ببينيم در آينده چه اتفاقاتي مي افتد.
قلعه نويي از جذب يك مهاجم برزيلي خبر داد و درباره تقويت تيمش براي حضور در ليگ قهرمانان، تصريح كرد: اين مهاجم وضعيت خوبي دارد؛ كارهاي اوليه جذب او انجام شده و در حال حاضر مسئولان باشگاه درصدد نهايي كردن آن هستند. تيم فوتبال سپاهان در چارچوب ديدار معوقه هفته بيستم امروز به مصاف مقاومت سپاسي شيراز مي رود.
آراي كميته انضباطي پيروزي در خصوص 3 بازيكن
كميته انضباطي باشگاه پيروزي آراء خود را در خصوص عليرضا حقيقي، شيث رضايي و ميثم بائو اعلام كرد.
كميته انضباطي باشگاه پيروزي اعلام كرد با توجه به گزارش محمود خوردبين، ميثم بائو به دليل غيبت در يك جلسه از تمرينات سونا و استخر با اكثريت آرا به پرداخت ده ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شده است. هم چنين بائو با نظر علي دايي مي تواند بعد از بازي در بوشهر، به تمرينات بازگردد.
باشگاه پيروزي هم چنين درباره تخلفات عليرضا حقيقي و شيث رضايي كه جلسه كميته انضباطي باشگاه حضور يافته و توضيحات خود را ارائه كرده بودند، با اشاره به اينكه راي نامتناسب و نامتعارفي از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال صادر شده؛ اين دو بازيكن را نيز به دليل حركت ناشايستي كه انجام داده بودند به پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كردند.
جلسه كميته فني كميته ملي المپيك با مربي تيم اميد
جلسه كميته فني كميته ملي المپيك با مربي تيم فوتبال اميد براي بررسي برنامه ها برگزار شد.
اميرحسين پيرواني روز يكشنبه در جلسه اعضاي كميته فني ملي المپيك شركت كرد. نشست فوق براي بررسي برنامه هاي تيم اميد برگزار شد.در اين جلسه ابتدا دبير كميته ملي المپيك به صحبت پرداخت و به اهميت فوتبال در مسابقات آسيايي گوانگجو اشاره كرد و تاكيد داشت كه بايد امكانات لازم را براي تيم اميد فراهم كنند تا اين تيم بهترين نتيجه را در اين رقابت ها كسب كند. پيرواني نيز گزارشي در خصوص آخرين عملكرد تيم اميد را به مسئولان كميته ملي المپيك ارائه كرد.
محروميت داوران ليگ برتري با نمره كمتر از 8
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال از محروميت داوران و كمك داوراني كه در پايان فصل نمره كمتر از 8 بگيرند، خبر داد.
مسعود عنايت گفت: تصميم داريم در پايان اين فصل معدل نمره هاي گرفته شده توسط داوران و كمك داوران را مورد بررسي قرار دهيم. داوران و كمك هايي كه حد نصاب نمره را نياورده باشند از سال آينده در ليگ برتر قضاوت نخواهند كرد و بايد به ليگ دسته اول بروند يا اگر نخواهند ديگر قضاوت نمي كنند. حد نصاب معدل نمره هاي داوران 8 خواهد بود.
30 بازيكن در اردوي تيم اميد
سرمربي تيم فوتبال اميد اسامي بازيكنان دعوت شده به سيزدهمين اردو را اعلام كرد. 30 بازيكن اعلام شده بايد بعدازظهر روز شنبه 24 اسفند در هتل آكادمي ملي فوتبال حضور پيدا كرده و خود را به محمد فنايي، سرپرست تيم المپيك معرفي كنند. اسامي نفرات به شرح زير است:
محمد صالح خليل آزاد از برق شيراز، محمد مظاهري از استقلال اهواز، داوود نوشي صوفياني ازراه آهن، رسول كر از شموشك، سيدرضا طلبه از سپاهان نوين، شجاع خليل آزاد از مس رفسنجان، سروش رفيعي و سيدايمان موسوي از مقاومت سپاسي، مهدي دغاغله و امير شرفي از استقلال اهواز شهريار شيروند از سپاهان، سيامك كوروشي از كاوه تهران، رضا رحمتي از استيل آذين، مصطفي اسلامي از سايپا، هادي سهرابي از داماش گيلان، ميلاد نصرتي از داماش درود، سيدرضا اميري از سايپا، آرش افشين از فولاد خوزستان، مسعود ابراهيم زاده و حسن ابهري از تراكتورسازي، كمال كاميابي نيا از راه آهن، ميثم تقيان از استيل آذين، علي مرزبان از سپاهان نوين، حسن جعفري و حسين ابراهيمي و مهدي رحيم زاده از ملوان، حسن اماميان از نفت تهران، مهرداد آوخ از شهرداري بندرعباس، سينا عبدي از نساجي قائمشهر و رضا حقيقي شانديز از مقاومت شهيد سپاسي.
تيم اميد از 24 الي 28 بهمن در آنتاليا تركيه تمرينات خود را زير نظر غلامحسين پيرواني پيگيري مي كند. از ليست قبلي اعلام شده 7 بازيكن خط خورده و بازيكنان جديد جايگزين شده اند.

 



فدراسيون بين المللي وزنه برداري : وضعيت علي حسيني خرداد 89 مشخص مي شود

فدراسيون بين المللي وزنه برداري اعلام كرد، موضوع دوپينگ سعيد علي حسيني در نشست هيئت رئيسه در تاريخ 21خردادماه سال 1389 رسيدگي مي شود.
فدراسيون بين المللي وزنه برداري در پاسخ به سؤال هاي متعدد در خصوص آخرين وضعيت علي حسيني اعلام كرد، هنوز اعلام نشده كه سعيد علي حسيني دوپينگي است.
در پاسخ IWF به ايسنا آمده است: «فدراسيون وزنه برداري ايران در سال 2009 تنها سه نمونه مثبت دوپينگ داشته است. در مورد سعيد علي حسيني تنها مي توان گفت كه او درخواست رسيدگي و شنيدن دفاعيه هايش را داشته كه اين نشست در تاريخ 11 ژوئن 2010 (21خرداد89) در خلال رقابت هاي جوانان جهان در سال 2010 در صوفيه بلغارستان برگزار شده و با حضور اعضاي هيئت رئيسه به موضوع او رسيدگي مي شود. لازم به ذكر است نمونه هاي A و B سعيد علي حسيني در آزمايشگاه مورد تاييد آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ، آناليز شده است.»
فدراسيون بين المللي وزنه برداري اعلام كرده است: «تا زماني كه پرونده علي حسيني بسته نشده باشد، نمي توان اطلاعات ديگري در اختيار رسانه ها گذاشت.» در حالي فدراسيون بين المللي وزنه برداري موضع رسمي خود را در مورد دوپينگ سعيد علي حسيني اعلام مي كند كه روز پنجم بهمن ماه جاري مسئولان فدراسيون وزنه برداري در گفت وگو با رسانه ها اعلام كردند كه سعيد علي حسيني دوپينگي است. فدراسيون بين المللي نيز تاكنون نام او را در بين دوپينگي هاي وزنه برداري اعلام نكرده است.

 



فدراسيون دوچرخه سواري همچنان در انتظار سرمربي خارجي

در حاليكه فدراسيون دوچرخه سواري دو ماهي است در انتظار ورود «الكساندر تولومانف»، است اين مربي به دليل بيماري قلبي سفر خود را به تأخير انداخته است.
«الكساندر تولومانف» مربي پيشين تيم ملي پيست دوچرخه سواري ايران اوايل سال86 و در زمان آشتياني پاي به تهران گذاشت اما تلاش وي براي دستيابي ركابزنان ايراني به سهميه المپيك 2008 پكن در بخش پيست بي نتيجه ماند تا در نهايت به دليل بيماري ايران را براي هميشه ترك كند.
فدراسيون دوچرخه سواري ايران با اين وجود از عملكرد اين مربي اروپايي رضايت داشت به طوريكه در زمان انصاري و بعد از پاسخ منفي مربيان اروپايي و «بوهيگاس» فرانسوي، «تولومانف» بهترين گزينه براي هدايت ملي پوشان معرفي شد اما وي به دليل مشكلات بيماري باز هم حضور خود را در ايران منتفي اعلام كرد.
بعد از اينكه زنگي آبادي در رأس فدراسيون دوچرخه سواري ايران حاضر شد «بوهيگاس» ايران را ترك كرد تا ركابزنان پيست در آستانه حضور در مسابقات قهرماني پيست آسيا در امارات (فروردين ماه سال89) بدون مربي و اردوي خارجي در تهران تمرين كنند. فدراسيون دوچرخه سواري دو ماهي است تمام تلاش خود را براي بازگرداندن اين مربي به ايران انجام داده اما وي روز گذشته در نامه الكترونيكي خبر از بيماري قلبي اش داده است!
زنگي آبادي با تائيد اين مطلب گفت: ما تمام كارهاي حضور اين مربي را به ايران انجام داده ايم و رواديد وي نيز چهارشنبه هفته گذشته دريافت شد تا تنها تهيه بليط برعهده «تولومانف» بماند. متأسفانه روز گذشته اين مربي در نامه اي الكترونيكي از بيماري خود و تاخير در سفرش به ما خبر داد. «الكساندر تولومانف» لهستاني در حالي از بيماري قلبي خود و بستري در بيمارستان به فدراسيون دوچرخه سواري ايران خبر داده كه يك سال پيش وقتي براي مرخصي تهران را ترك كرد به دليل بيماري چشمي هرگز به ايران بازنگشت.

 



دربي آذري ها در تبريز پيروزي خاطره خوشي از بوشهر ندارد

مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور با صف آرايي پيروزي مقابل ايرانجوان بوشهر و رويارويي تيم هاي تبريزي گسترش فولاد و تراكتورسازي به اوج حساسيت خود مي رسد.
تيم پيروزي كمتر از يك هفته پس از برتري در شهرآورد تهران در بوشهر ميهمان ايرانجوان اين شهر است. سرخپوشان كه يكي از اصلي ترين اهداف شان در فصل جاري دستيابي به سهميه ليگ قهرمانان آسياست مي توانند با قهرماني در جام حذفي آسان تر و راحت تر از 34 هفته رقابت سنگين و فشرده به قهرماني دست يابند. آنها براي قهرماني در جام حذفي فقط بايد در 5 يا 6 بازي پيروز شوند كه اولين آنها مسابقه بعدازظهر امروز در بوشهر مقابل ايرانجوان است.
خاطرات تلخ بوشهر
سرخپوشان پايتخت از بوشهر خاطرات خوبي ندارند. شاهين و ايرانجوان گرچه اسم و رسم آنچناني در فوتبال ايران ندارند اما هميشه در خانه مقابل پيروزي تيمي مستحكم و قدرتمند بوده اند. شكست 4 بر يك پيروزي مقابل شاهين كه كمتر از 24روز پيش در بوشهر رقم خورد، مويد اين موضوع است كه بوشهر، شهري ناامن براي سرخپوشان است. البته پيروزي مقابل حريف امروز خود نيز يكبار شكستگي تلخ را تجربه كرده است. سال 73 تيم پيروزي در بهترين شرايط به مصاف ايرانجوان بوشهر رفت و در حاليكه از وجود ستاره هاي خود بهره مي برد، با نتيجه 5 بر صفر تن به شكست داد. بايد ديد امروز پيروزي قائده حاكم بر جام حذفي را برهم مي زند يا اينكه اسير شگفتي هاي اين جام مي شود.
دربي آذري ها
امروز يك بازي جذاب در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز برگزار مي شود كه طي آن دو تيم تبريزي گسترش فولاد و تراكتورسازي مقابل هم صف آرايي خواهند كرد. تراكتور كه اين روزها با هواداران پرشورش در فوتبال ايران چهره شده است، در مصاف با همشهري ناخواسته خود به دنبال يك پيروزي بي دردسر است تا موفقيت هاي ليگ برتر را با درخشش در جام حذفي تكميل كند.
اولين بازي احمدزاده
در چارچوب مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز همچنين تيم برق شيراز در ورزشگاه حافظيه به ديدار استقلال اهواز مي رود. احمدزاده كه به تازگي هدايت تيم فوتبال استقلال اهواز را برعهده گرفته است، امروز اولين آزمون خود را با اين تيم پشت سر مي گذارد، آنهم مقابل تيمي كه در فصل 83-82 هدايت آن را برعهده داشته است.
برنامه ساير ديدارهاي باقيمانده از مراحل يك سي و دوم و يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه: 20/11/88
¤ صنعت نفت آبادان- راه آهن شهرري (ورزشگاه تختي آبادان)
¤ مس رفسنجان- پاس همدان، (ورزشگاه شهداي نوش آباد رفسنجان)
¤ گسترش فولاد تبريز- تراكتورسازي تبريز (ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤ ايرانجوان بوشهر- پيروزي تهران (ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
¤ آلومينيوم هرمزگان- فولاد خوزستان (ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤ برق شيراز- استقلال اهواز (ورزشگاه اختصاصي برق شيراز)
- ديدارهاي فوق ساعت 14 و 30 دقيقه برگزار مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ طي حكمي از سوي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، حميد سجادي به عنوان رئيس ستاد و شوراي مركزي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ منصوب شد.
¤ با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي آزاد كشتي گيران غايب رقابتهاي كشتي آزاد جام تختي در اصفهان شانس حضور در رقابت هاي جام جهاني روسيه و قهرماني آسيا در هند را نخواهند داشت.
96 كشتي گير داخلي مجوز حضور در رقابت هاي كشتي آزاد جام تختي كه روزهاي 29 و 30 بهمن ماه در اصفهان برگزار مي شود را خواهند داشت. اين در حالي است كه زمزمه غيبت برخي كشتي گيران نامدار نظير فردين معصومي در جام تختي به گوش مي رسد. رقابت هاي جام جهاني روسيه اواسط اسفند ماه و رقابتهاي قهرماني آسيا ارديبهشت ماه در هند برگزار مي شود.
¤ نفر اول تنيس روي ميز ايران در رنكينگ جهاني ITTF پيشنهاد پرتغال و اسپانيا براي حضور در مسابقات ليگ اين دو كشور را رد كرد.
محمدرضا اخلاق پسند براي حضور دو ماهه به اين دو كشور اروپايي دعوت شده است اما وي به دليل همزماني پيشنهاد اسپانيايي ها و پرتغالي ها با مسابقات تنيس روي ميز ليگ برتر باشگاه هاي كشور از سفر به اروپا انصراف داد. اين ملي پوش تنيس روي ميز كشورمان طبق قراردادي كه با تيم دانشگاه آزاد دارد بايد اين تيم را تا پايان اسفند در رقابت هاي ليگ برتر كشورمان همراهي كند.

 



اخبار ادبي و هنري

شبكه ملي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران راه اندازي مي شود
براساس تفاهم نامه اي كه ديروز با حضور رئيس جمهور، ميان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به امضا رسيد، شبكه ملي فرهنگي جمهوري اسلامي با هدف توسعه همه جانبه و نوآورانه فرهنگي كشور راه اندازي مي شود.
به گزارش ايرنا، اين تفاهم نامه هم زمان با دهه مبارك فجر و برگزاري دومين جشنواره ملي نوآوري و شكوفايي فجر انقلاب اسلامي، در راستاي پيشبرد اهداف كلان كشور در جهت پيشرفت هاي علمي، فرهنگي و اقتصادي در مصلي بزرگ تهران به امضاي سيد محمد حسيني و دكتر نسرين سلطانخواه رسيد.
براين اساس معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با هدف توسعه همه جانبه و نوآورانه فرهنگي كشور طرح كلان ملي «طراحي؛ تجهيز و راه اندازي شبكه ملي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران» را تصويب و با اعتباري بالغ بر صد ميليارد ريال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار مي كند.
با اجراي اين طرح بيش از 500 نقطه كشور به فناوري هاي پيشرفته رسانه هاي ديجيتال تجهيز مي شود و با تشكيل يك شبكه مجازي با محتواي غني اسلامي، در مسير اعتلاي شناخت هويت ملي ايرانيان و مألفه هاي اساسي آن يعني زبان فارسي، مذهب شيعه، موضوعات اجتماعي، كارآفريني، سلامت و صيانت از تاريخ ملي كشور كه از عوامل مهم انسجام اجتماعي و وفاق ملي در هر جامعه است، گام برداشته خواهد شد.
با اجراي اين طرح بيش از 500 مركز فرهنگي هنري در اقصي نقاط كشور با عنوان مراكز رشد فرهنگي از طريق شبكه ارتباطي پرسرعت تجهيز و راه اندازي خواهد شد.
داوران چهارمين جايزه ادبي قدس مشخص شدند
جواد محقق، حسين اسرافيلي و مرتضي اميري اسفندقه به عنوان داوران چهارمين جايزه ادبي قدس معرفي شدند.
به گزارش فارس، مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين جايزه كه تا 20 بهمن عنوان شده بود، تا آخر بهمن تمديد شد.
اين جايزه طبق روال سال هاي اخير در اسفند برگزار خواهد شد.
هر شاعر مي تواند پنج اثر جديد خود را با موضوع مقاومت اسلامي به دبيرخانه جشنواره واقع در حوزه هنري استان تهران يا به نشاني رايانامه infoartehrancom ارسال كند.
انيميشن 25 قسمتي درباره «مهدي آذريزدي» ساخته مي شود
انيميشن 25 قسمتي «سفر به قصه ها» درباره آثار «مهدي آذريزدي» نويسنده كتاب «قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب» در مركزصبا ساخته مي شود.
به گزارش روابط عمومي صبا، به گفته علي بختياري نيا مدير توليد اين مجموعه، با توجه به اين كه نقل حكايت و داستان در اين مرز و بوم ريشه در فرهنگ و تمدن ايراني داشته و همچنين مهم بودن محتواي فرهنگي تربيتي كتاب هاي قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب، پنجاه و دو عنوان از فهرست هاي اين كتاب ها به صورت انيميشن در دو گروه مجزا به مدت زمان هر برنامه 51 توليد مي شود.
از زنده ياد محمود شاهرخي
در اختتاميه شعر فجر تجليل مي شود
هم زمان با آئين اختتاميه چهارمين دوره جشنواره بين المللي شعر فجر، با پخش كليپي، از مقام زنده ياد «محمود شاهرخي» (متخلص به جذبه)، شاعر پيشكسوت انقلابي كشورمان تجليل مي شود.
به گزارش ايرنا، مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر، شنبه اول اسفند در تهران برگزار خواهد شد.
اين مراسم با حضور «سيدمحمد حسيني» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، 01 شاعر پارسي گوي خارجي و چند شاعر ملي، ساعت 61 در تالار وحدت برگزار مي شود.
مرحوم «محمود شاهرخي»، شاعر آييني و انقلابي كشورمان، صبح روز 42 آبان در سن 28 سالگي دار فاني را وداع گفت.
يك نويسنده دفاع مقدس: جشنواره شهيد حبيب غني پور
از فضاي مسموم سياسي دور است
يك نويسنده دفاع مقدس يكي از ويژگي هاي جشنواره انتخاب كتاب سال شهيد حبيب غني پور را دور بودن از فضاي مسموم سياسي توصيف كرد.
گل علي بابايي در گفت وگو با ستاد خبري جشنواره يادشده، تأكيد نمود: با شناختي كه از نويسندگان و آثار برتر دارم، اصل بي طرفي در داوري اين جشنواره به خوبي مراعات مي شود. قاعده كار همين است؛ منطبق بر خاستگاه مسجدي آن.
اين نويسنده، انتخاب كتاب سال توسط مراكز متعدد را سبب ايجاد فضاي رقابتي سالم و رشد و تعالي ادبيات داستاني كشور توصيف كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14