(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 بهمن 1388- شماره 19581
 

اعلام نرخ جديد بليت مترو و اتوبوس در سال آينده
خدمات رايگان مترو در 22 بهمن
سردار حسين آبادي اعلام كرد كشف 35 تن مواد مخدر و توقف 842 خودرو توسط سگ هاي موادياب
تعليق فعاليت 15 دفتر خدمات مسافرت هوايي به دليل گرانفروشي
ايستگاه مترو قيطريه افتتاح شد
وزارت بهداشت اعلام كرد توقف توليد 51 نوع فرآورده گوشتي غيراستاندارد
قاتل با گذشت اولياي دم از قصاص نفس رهايي يافت
افتتاح بخش هاي ICU، لاپاروسكوپي و آنژيوگرافي قلب بيمارستان حضرت رسول(ص)
عيدي و معوقات فرهنگيان تا پايان سال پرداخت مي شود
با تصويب روز گذشته شوراي اسلامي شهر بالاخره برج جهان نماي اصفهان تعديل مي شود
سازمان هواشناسي اعلام كرد ورود سامانه بارش زا و افزايش دماي هوا
حوادث كوتاه از كشور
«قدس 2020» طرحي براي اخراج كامل اعراب
انفجار در نيروگاه برق كانكتيكات
وكيل آمريكايي هاي كودك ربا به قاضي رشوه داد
خرگوش آكروبات باز



اعلام نرخ جديد بليت مترو و اتوبوس در سال آينده

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ديروز در حاشيه ديدار شهروندان با مسئولان حمل و نقل و ترافيك در نشست مردمي 1888 اعلام كرد: قيمت واقعي هر سفر با مترو و اتوبوس در پايتخت براي سال آينده مشخص شده است.
به گزارش ايرنا، «جعفر تشكري هاشمي» با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: نرخ هاي جديد بليت متروو اتوبوس با استناد به ماده 90 قانون اصلاح برخي از مواد برنامه چهارم توسعه مشخص شده اما پس از مشخص شدن ميزان يارانه اي كه دولت براي هر جابه جايي مصوب مي كند و سهم واقعي شهرداري، اعلام و مابه التفاوت يارانه ها از شهروندان اخذ خواهد شد.
وي قيمت جابه جايي هر مسافر با مترو را در سال آينده (89) حدود 408 تومان و با اتوبوس 349 تومان برآورد كرد.
معاون شهردار تهران گفت:نرخ هاي پيشنهادي براي قيمت هاي تمام شده هر سفر با مترو و اتوبوس در شرايط كنوني و براساس وضعيت موجود تعيين شده است.
تشكري هاشمي ادامه داد: پس از تعيين جزييات هدفمند كردن يارانه ها و تعيين ميزان تاثيرگذاري اين طرح بر هزينه هاي سفر، دوباره لوايحي را در ارتباط با تعيين نرخ كرايه تاكسي ها، اتوبوسراني و مترو به شوراي شهر ارايه خواهد شد.
معاون شهردار تهران گفت: شهرداري تهران ديگر قادر نيست يارانه هاي مورد نياز مترو و اتوبوسراني را يكسويه پرداخت كند و نبايد درآمدهاي شهرداري به جاي توسعه زيرساخت ها و عمران و آباداني شهر صرف پرداخت يارانه ها شود.

 



خدمات رايگان مترو در 22 بهمن

روابط عمومي متروي تهران اعلام كرد: به مناسبت راهپيمايي يوم ا... 22 بهمن استفاده شهروندان از مترو از صبح پنجشنبه تا ساعت 10 و 30 دقيقه رايگان خواهد بود.
مسافران بايد براي دسترسي به مسيرهاي راهپيمايي از ايستگاه هاي آزادي و دانشگاه شريف در خط 2 و ايستگاه هاي فردوسي و ميدان انقلاب در خط 4 استفاده كنند.
در پايان مراسم نيز استفاده مسافران مترو از ايستگاه هاي مذكور براي بازگشت رايگان خواهد بود.

 



سردار حسين آبادي اعلام كرد كشف 35 تن مواد مخدر و توقف 842 خودرو توسط سگ هاي موادياب

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از كشف 32 تن و 806 كيلوگرم مواد مخدر، 1149 كيلوگرم حشيش، 1073 كيلوگرم هروئين و 526 كيلوگرم مرفين توسط سگ هاي مواد ياب خبرداد.
به گزارش فارس سردار حميدرضا حسين آبادي با اشاره به سفر هفته گذشته خود و هيئت همراه به كشور قطر گفت: طي بازديدي كه در اين سفر از زندان قطر داشتيم با حدود 64 ايراني كه به جرم حمل مواد مخدر در زندان قطر حبس شده اند جسله اي برگزار نموديم.
وي با بيان اين كه كشور قطر قوانين و مجازات هاي بسيار سخت و سنگين در موضوع مواد مخدر دارد به ساكنان استان هاي جنوبي و ديگر هموطناني كه مشغول به خدمات حمل و نقل دريايي هستند هشدار داد مراقب باشند تا مورد سوء استفاده قاچاقچيان قرار نگيرند.
سردار حسين آبادي با بيان اين كه اقدامات لازم براي رفع مشكل زندانيان ايراني در قطر آغاز شده است اظهار داشت: در اين جلسه به توافق رسيديم تا پليس ايران براي آموزش نيروهاي پليس كشور قطر اقدام كند و در اين زمينه به توافقاتي دست يافتيم. همچنين تبادل اطلاعات و تقويت آن و سرعت انتقال اطلاعات از ديگر توافقات طرفين بود.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي اعلام كرد: طي 2 ماه گذشته پنجاه ايراني به جرم حمل مواد مخدر شيشه به كشورهاي جنوب شرقي آسيا، به ويژه مالزي، تايلند، اندونزي و چين دستگير شده اند.
سردار حسين آبادي افزود: اوايل اسفند رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اندونزي به كشورمان خواهد آمد تا در قبال موضوع قاچاق مواد مخدر و ايرانيان دستگير شده مذاكره كنيم.
وي اظهار داشت: كشورهاي جنوب شرقي آسيا قوانين سختگيرانه اي براي قاچاق مواد مخدر به تصويب رسانده اند كه مجازات هاي سنگيني را نيز در پي دارد.
سردار حسين آبادي به تمام مبادي ورودي و خروجي كشور، ايستگاه هاي راه آهن، فرودگاه ها و... هشدارهاي لازم را ارائه كرده ايم و اقدامات پليس در اين رابطه تشديد شده است.
وي اظهار داشت: پليس اكثر كشورها مثل تركيه و... بابت حمل مواد مخدر توسط ايرانيان بسيار جدي و حساس هستند.
سردار حسين آبادي تأكيد كرد: با توجه به اينكه در آستانه عيد نوروز قرار داريم هموطنان گول قاچاقچيان را نخورند و از پذيرفتن بار، وسيله، كادو، شكلات، گز، لباس و... براي انتقال به خارج از كشور خودداري كنند.وي اظهار داشت: بسته هاي پستي و ديگر وسايل در فرودگاه ها و گمرك ديگر كشورها توسط سگ هاي موادياب از دستگاه ايكس ريل به شدت كنترل مي شود.
سردار حميدرضا حسين آبادي اعلام كرد: طي ده ماه گذشته 468 تن انواع مواد مخدر در كشور كشف شده است كه 380 تن آن را ترياك به خود اختصاص داده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر افزود: در ده ماه گذشته 190 هزار و 794 نفر قاچاقچي عامل و توزيع كننده مواد مخدر در سراسر كشور دستگير شده اند.
وي اظهار داشت: در ايستگاه هاي ايست بازرسي، سگ هاي مواد ياب 842 دستگاه خودرو را كه حامل مواد مخدر بودند شناسايي و توقيف كردند.
سردار حسين آبادي افزود: سگ هاي موادياب توانستند 32 تن و 806 كيلوگرم مواد مخدر را كشف كنند كه 30 تن از اين مواد ترياك است.
وي در ادامه تأكيد كرد: 1149 كيلوگرم حشيش، 1073 كيلوگرم هروئين و 526 كيلوگرم مرفين از ديگر مواد كشف شده توسط سگ هاي مواد ياب است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: كشف ماده شيميايي شيشه طي ده ماه گذشته 415 درصد رشد داشته است. طي اين مدت 809 كيلوگرم شيشه كشف شده است.
سردار حسين آبادي گفت: 3 ميليون و 269 هزار عدد قرص روانگردان در ده ماه گذشته كشف شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشته است.
وي اظهار داشت: 547 هزار عدد آمپول مرفين نيز كشف شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 41 درصد افزايش را شاهد هستيم.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: از 19 تن هروئين كشف شده 14 تن آن به كراك اختصاص دارد كه 70 درصد هروئين كشف شده را به خود اختصاص داده است.
سردار حسين آبادي گفت: جمع آوري معتادان بي خانمان بعد از دهه فجر آغاز خواهد شد.

 



تعليق فعاليت 15 دفتر خدمات مسافرت هوايي به دليل گرانفروشي

سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: فعاليت 15 دفتر خدمات مسافرت هوايي در تهران و اهواز به دليل افزايش غيرقانوني قيمت بليت هواپيما به حالت تعليق درآمد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: با بازرسي هاي انجام شده توسط دفتر نظارت بر شركتهاي حمل ونقل هوايي و امور فرودگاه ها، 6 دفتر خدمات مسافرت هوايي داراي مجوز بند «الف» از سازمان هواپيمايي كشوري به علت گرانفروشي به مدت سه ماه و 9 دفتر خدمات مسافرت هوايي در اهواز به علت رعايت نكردن مفاد آئين نامه فعاليت دفاتر خدمات مسافرت هوايي نيز به حالت تعليق درآمدند.
رضا جعفرزاده تاكيد كرد: دفاتر خدمات مسافرت هوايي تحت هيچ شرايطي مجاز به فروش بليت بيش از نرخ مصوب نبوده و چنانچه گزارش مستندي از تخلف به واحد شكايت سازمان هواپيمايي كشوري ارسال شود در كمتر از 48 ساعت نسبت به استرداد مبلغ پرداخت شده و تعليق اين گونه دفاتر اقدام خواهد شد.
وي اسامي اين دفاتر در تهران را قصرشيرين، آموت سير، ميكاسير، آذين گشت، سبكبال، آينا، ستاره ميرداماد و اسامي دفاتر تعليق شده در اهواز را والا پرواز اروند، نسيم جوان، طلوع ياران، نخل طلايي كاروان، رادپرواز جنوب، روناش پرنده ايرانيان، نويد جنوب، كهكشان، سيمرغ سير جنوب، ذكر كرد.

 



ايستگاه مترو قيطريه افتتاح شد

ايستگاه قلهك تا قيطريه با حضور شهردار تهران و مديرعامل شركت راه آهن شهري مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش فارس، ايستگاه مترو قيطريه در تقاطع خيابان هاي دكتر شريعتي و پل رومي قرار دارد، طول سكوي مسافران در اين ايستگاه 140 متر و سطح زيربناي آن حدود 12 هزار متر مربع است.
در حال حاضر هشت دستگاه پله برقي نصب و مورد بهره برداري قرار گرفته است كه 2 دستگاه آن سطح خيابان را به سالن فروش بليت متصل كرده است.
براساس برنامه زمان بندي پروژه توسعه خط 1 درسه فاز برنامه ريزي شده كه هم اكنون فاز يك آن از ايستگاه شهيد حقاني تا ايستگاه قلهك در حال سرويس دهي است.
فاز دوم حدفاصل ايستگاه هاي قلهك تا قيطريه است كه از آذر سال جاري به طور آزمايشي مورد بهره برداري قرار گرفته و همچنين فاز سوم آن شامل ايستگاه هاي قيطريه تا ايستگاه تجريش است كه درحال حاضر 70 درصد از عمليات اجرايي آن به اتمام رسيده است.
براساس اين گزارش باقيمانده مسير تا ايستگاه تجريش به طول 2 كيلومتر با يك ايستگاه در اواخر سال 89 به بهره برداري مي رسد.
به گفته مسئولان شهري حدود 100 ميليارد تومان براي ساخت اين ايستگاه هزينه شده است.

 



وزارت بهداشت اعلام كرد توقف توليد 51 نوع فرآورده گوشتي غيراستاندارد

مديركل نظارت بر مواد غذايي وزارت بهداشت گفت: توليد 51 نوع فرآورده گوشتي به علت تخلف در خط توليد و انطباق نداشتن آن با استانداردهاي وزارت بهداشت متوقف شد.
هدايت حسيني، افزود: نظارت بر سلامت و ايمني فرآورده هاي گوشتي همواره جزء برنامه هاي نظارتي وزارت بهداشت بوده است اما براي مراقبت بيشتر در اين زمينه، برنامه تشديد نظارت بر فرآورده هاي گوشتي از چند ماه گذشته در كشور آغاز شده است.وي گفت: طي اين مدت تقريبا تمام فرآورده هاي گوشتي توليدي در كشور تحت كنترل و نظارت مجدد بازرسان وزارت بهداشت در دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفته است.
حسيني اظهار داشت: اجراي طرح تشديد نظارت بر اين فرآورده ها همچنان ادامه دارد و با هر مورد تخلف بلافاصله برخورد مي شود.
وي ادامه داد: اجراي طرح تشديد نظارت بر فرآورده هاي گوشتي به منظور تامين اطمينان مردم به اين فرآورده هاي توليدي در كشور و حذف سوسيس و كالباس با ساير فرآورده هاي گوشتي غيرمنطبق با اصول اعلام شده وزارت بهداشت از بازار است.
مديركل نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني بهداشتي و آرايشي وزارت بهداشت گفت: با اجراي اين طرح طي چند ماه گذشته 51 فرآورده گوشتي داراي تخلف شناسايي و از بازار جمع آوري شد، خط توليد اين محصولات نيز به طور كامل متوقف شد و علاوه بر ابطال پروانه توليد اين محصولات متخلفان نيز به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه درباره فرآورده گوشتي تقلبي و غيرمجاز بدون پروانه وزارت بهداشت چه اقداماتي انجام داده است، گفت: فرآورده گوشتي بدون مجوز وزارت بهداشت در كشور نداريم و تمام فرآورده هاي گوشتي موجود در بازار بايد مجوز و پروانه وزارت بهداشت را داشته باشند و تحت نظارت هستند.

 



قاتل با گذشت اولياي دم از قصاص نفس رهايي يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
قاتلي كه به جرم قتل عمد به قصاص محكوم شده بود، با تلاش هاي مسئولان دادگستري و زندان و گذشت اولياي دم از مجازات اعدام رهايي يافت.
در تاريخ 30/4/84 در فولادشهر يك فقره درگيري روي داد كه فردي به نام رشيد در اثر ضربات چاقو به قتل رسيد. متهم به نام محمد به علت ترس از قداره كشي مقتول اعلام كرد كه خود را بيمار رواني معرفي كرده بود به پزشكي قانوني معرفي شد اما كميسيون تخصصي روانپزشكي جنون متهم را رد كرد. بر همين اساس پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان اصفهان ارسال شد و شعبه 17 دادگاه تجديدنظر استان نيز وي را به استناد اقارير صريح او و گواهي پزشكي قانوني و بنا به تقاضاي اولياي دم به قصاص نفس محكوم كرد. با پادرمياني مسئولان، سرانجام اولياي دم حاضر به گذشت شدند و فرد محكوم از چوبه دار رهايي يافت.

 



افتتاح بخش هاي ICU، لاپاروسكوپي و آنژيوگرافي قلب بيمارستان حضرت رسول(ص)

بخش هاي ICU، لاپاروسكوپي و آنژيوگرافي قلب بيمارستان حضرت رسول(ص) صبح ديروز با حضور وزير بهداشت افتتاح شد.
مرضيه وحيددستجردي در مراسم افتتاح اين سه بخش اظهار داشت: هزينه هاي فراواني درحال حاضر براي نظام سلامت انجام مي شود كه ساليانه ميزان آن 10 هزار ميليارد تومان است و روز به روز اين هزينه ها بيشتر مي شود.
در ادامه اين مراسم محمودرضا آل بويه، رئيس بيمارستان حضرت رسول(ص) درباره بخش هاي افتتاح شده، اظهار داشت: بخش ICU داراي 11 تخت است كه با هزينه 65 ميليون تومان بازسازي شده است و مشكل تجهيزات دارد كه وزارت بهداشت دراين زمينه فقط 5 تخت به ما داده است.
وي گفت: اتاق عمل يكپارچه لاپاروسكوپي داراي قابليت پخش زنده اعمال جراحي از طريق اينترنت است و بخش آنژيوگرافي قلب با هزينه بيش از 2 ميليارد تومان با كمك بخش خصوصي تاسيس شده است.
آل بويه ادامه داد: از ميان رشته هاي تخصصي موجود در كشور 2 رشته در اين بيمارستان وجود دارد و همچنين 10 رشته فلوشيپ نيز تربيت نيرو مي شود.
وي با اشاره به مطالبه از بيمه ها گفت: متاسفانه مطالبات بيمارستان ها از بيمه ها و همچنين ماده 92 كه از طرف معاونت سلامت بايد پرداخت شود هنوز پرداخت نشده است و اين مطالبات چيزي حدود 9 ميليارد تومان است.

 



عيدي و معوقات فرهنگيان تا پايان سال پرداخت مي شود

وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه تلاش مي كنيم همه مطالبات معوقه فرهنگيان را تا عيد پرداخت كنيم افزود: امسال مشكلي براي پرداخت مطالبات معلمان و بازنشستگان و همچنين عيدي آنها نداريم.
حميدرضا حاجي بابايي با اعلام اين خبر در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت:
در مورد بازنشستگان دو نوع مطالبه وجود دارد. يكي پاداش پايان خدمت آنهاست كه دولت مبلغ آن را در اختيار آموزش و پرورش قرار مي دهد و ما نيز پرداخت مي كنيم و بخش ديگري نيز مربوط به حقوق بازنشستگان است كه مربوط به وزارت رفاه و سازمان بازنشستگي است.
حاجي بابايي در ادامه درباره كسري بودجه بخش تخريب و بازسازي مدارس كشور با اشاره به اين كه براساس مصوبات دولت و مجلس و اعتباراتي كه براي سال آينده پيش بيني شده است، افزود: در طول چهار سال گذشته از 13 ميليون و 200 هزار متر مربع ساختمان هايي كه براي تخريب و بازسازي پيش بيني شده بود 48 درصد آنها يا تحويل شد يا در حال احداث است كه بازسازي 52 درصد باقي مانده هم در برنامه پنج ساله پنجم كاملا دست يافتني است.
وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: با توجه به بودجه هاي مصوب، با خيال راحت اين موضوع را اعلام مي كنم كه تا پايان دوره برنامه پنجم در كشور دغدغه اي به نام مدرسه به معنا و مفهوم امروز را نخواهيم داشت. از سال آينده شاهد برنامه هاي خوبي در زمينه نوسازي و مقاوم سازي خواهيم بود.
وي گفت: در مورد شهريه هايي كه براي فوق برنامه ها از دانش آموزان گرفته مي شود مشكلي نداريم، اما براي درسي كه براساس اصل 30 قانون اساسي كه بايد رايگان در اختيار دانش آموزان قرار گيرد، نبايد هيچ پولي دريافت شود.

 



با تصويب روز گذشته شوراي اسلامي شهر بالاخره برج جهان نماي اصفهان تعديل مي شود

اصفهان- خبرنگاركيهان:
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان، با تعديل طبقه يازدهم ساختمان جهان نما موافقت كردند.
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان لايحه دو فوريتي شهردار اين شهر مبني بر تعديل ساختمان مذكور را به تصويب رساندند.
سيدمرتضي سقائيان نژاد شهردار اصفهان در لايحه دو فوريتي خود با اشاره به پيگيريهاي كميته ميراث جهاني يونسكو درباره كاهش ارتفاع ساختمان جهان نما و تعديل طبقه يازدهم اين ساختمان در قبال دريافت خسارت براساس نظر هيئت كارشناسان رسمي دادگستري، از شوراي اسلامي شهر اصفهان خواست براي تعديل ساختمان مذكور و خاتمه دادن به ساير مسائل پيرامون آن، اين لايحه را در جلسه علني شورا مطرح كند.
عباس حاج رسوليها رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اهتمام اين شورا به حفظ و حراست از آثار ارزشمند تاريخي اين شهر افزود: اين شورا همچنان بر اجراي طرح جامع حفاظت از ميدان امام(ره) و محور تاريخي فرهنگي پيرامون آن تاكيد دارد.

 



سازمان هواشناسي اعلام كرد ورود سامانه بارش زا و افزايش دماي هوا

سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي از غرب كشور و افزايش محسوس دما در اغلب نقاط خبر داد.
بررسي نقشه هاي هواشناسي بيانگر كاهش تراكم ابرها در سواحل جنوبي درياي خزر و برخي نواحي مركزي است كه موجب افزايش دما مي شود.
بنا به اين گزارش همچنين از سمت شمال غرب و غرب سامانه بارشي ديگري كشور را تحت تاثير قرار داده است كه بارش هاي پراكنده را براي اين نواحي و سپس دامنه هاي غربي و جنوبي زاگرس، دامنه هاي جنوبي البرز و از اواخر وقت در سواحل درياي خزر در پي دارد.وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده صاف در پاره اي نقاط با غبار صبحگاهي پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 7+ و صفر درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت از لوازم داخل خودرو
سمنان- ايرنا: چهار سارق قطعات وسايل داخل خودرو در سمنان دستگير شدند. متهمان به نام هاي م-د، م-ر، ب-م و م-ك به 35فقره سرقت داخل خودرو اعتراف كردند. دستگيرشدگان كه معتاد هستند با شناسايي خودروهاي فاقد تجهيزات ايمني در محل هاي خلوت مبادرت به سرقت آنان مي كردند.
سرقت بانك توسط زنداني فراري
قائم شهر-خبرنگاركيهان: زنداني فراري پس از سرقت بانك ملي قائم شهر شناسايي و دستگير شد. سارق 70ميليون و 500هزار ريال وجه نقد بانك ملي شعبه مركزي اين شهر را به سرقت برد كه با بازبيني فيلم دوربين مداربسته بانك توسط پليس شناسايي و به دام افتاد. متهم به نام ف- ل 28ساله از پشت باجه وارد محدوده گيشه بانك شده و مبلغ مذكور را از كشوي تحويل دار بانك سرقت كرده و متواري شده بود.
كشف سيم برق مسروقه
دزفول-خبرنگاركيهان: 3هزار و 680كيلوگرم سيم برق فشار قوي مسروقه در دزفول كشف شد. سيم هاي مكشوفه از يك دستگاه كاميون خاور به دست آمد. راننده خودرو دستگير شد. وي اعتراف كرد كه سيم هاي مسروقه را از يك افغاني خريداري كرده و قصد انتقال آن به تهران را داشتم.
جلوگيري از قاچاق سوخت
سراوان- خبرنگاركيهان: پليس مرزي سراوان با ظن به يك دستگاه خودرو تانكر و در بازرسي از آن 27هزار و 500 ليتر سوخت قاچاق از آن كشف كردند. راننده خودرو بدون توجه به دستور ايست پليس اقدام به فرار كرد اما پس از تعقيب و گريز دستگير شد. در اين رابطه دو قاچاقچي دستگير شدند.
جاسازي سيگارت در داخل خودرو
بناب-خبرنگاركيهان: 3هزار پاكت انواع سيگارت خارجي كه به طرز ماهرانه اي در داخل صندوق كپسول سي ان جي يك دستگاه خودرو پيكان وانت در بناب جاسازي شده بود توسط پليس كشف شد. راننده خودرو به نام امير- ت اهل و ساكن مياندوآب دستگير شد. همچنين پليس اين شهر 5هزار و 930بطري انواع مشروبات الكلي را از چند دستگاه خودرو كشف كردند.
سارق خودرو در دام پليس
قائم شهر-خبرنگاركيهان: سارقي به نام فرزين-ك 22ساله اهل و ساكن قائم شهر كه اقدام به 22فقره سرقت خودرو و وسايل داخل آن كرده بود دستگير شد. متهم به سرقت هفت فقره خودرو و 15فقره وسايل داخل خودرو اعتراف كرد.
زلزله در گراش
شيراز-ايرنا: زلزله اي به قدرت 4ريشتر ساعت 50دقيقه و 19ثانيه بامداد روز دوشنبه حوالي گراش واقع در استان فارس را لرزاند.
ماده مخدر شيشه در داخل محموله پستي
شهركرد-خبرنگاركيهان: پليس شهركرد، در پي وصول گزارشي مبني بر توزيع ماده مخدر شيشه توسط يك شركت خصوصي در يكي از استان ها در اين شهر با استفاده از بسته هاي پستي، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و پس از بازرسي از آن محموله پستي حاوي پنج گرم شيشه، ترازوي توزين مواد مخدر و دستگاه پايپ شيشه اي و فندك اتمي كشف كردند. گيرنده محموله نيز شناسايي و دستگير شد.

 



«قدس 2020» طرحي براي اخراج كامل اعراب

انجمن اسلامي- مسيحي حمايت از قدس، از طرح يهودي با نام «قدس 2020» كه در آن 15 ميليارد دلار براي يهودي سازي كامل شهر قدس اختصاص داده شده است، هشدار داد.
به نقل از روزنامه عربستاني «الرياض»، انجمن اسلامي- مسيحي حمايت از قدس در بيانيه اي مطبوعاتي اعلام كرد: هدف رژيم صهيونيستي از اجراي اين طرح، مصادره بخشي از سرزمين قدس و منتقل كردن 40 هزار يهودي از مناطق ساحلي فلسطين اشغالي به قدس است كه بتواند قدس را به شهري براي اسرائيلي ها تبديل كند.دراين بيانيه آمده است: رژيم صهيونيستي تلاش مي كند از طريق اجراي اين طرح، در آستانه سال2020 ميلادي تعداد ساكنان فلسطيني اين شهر را به كمتر از 12 درصد كاهش دهد و نسبت يهوديان به بيش از 88 درصد افزايش يابد و اين به معناي اين است كه قدس به طور كامل از ساكنان عرب اصيل تخليه مي شود.انجمن اسلامي- مسيحي حمايت از قدس بار ديگر از شوراي امنيت خواست كه بند هفتم منشور سازمان ملل را درباره رژيم اسرائيل اجرايي كند و اقدامات اين رژيم كه يهودي سازي شهر قدس، نابودي مقدسات اسلامي و مسيحي اين شهر، آواره كردن ساكنان قدس و مصادره سرزمين آنان و نابودي منازل فلسطيني ها را هدف قرار داده است را متوقف كند.

 



انفجار در نيروگاه برق كانكتيكات

بدنبال انفجاري عظيم در نيروگاه توليد برق، ايالت كانكتيكات آمريكا بشدت به لرزه درآمد.
به گزارش بي بي سي، وقوع انفجار عظيم خط لوله گاز در نيروگاه انرژي كلين در شهر «ميدل تاون» ايالت كانكتيكات پنج كشته و 12 زخمي برجا گذاشت كه احتمال افزايش آن وجود دارد.شاهدان عيني كه كيلومترها دور از محل حادثه زندگي مي كنند اظهار داشتند: چيزي شبيه به زلزله در پي وقوع اين انفجار در نزديكي نيروگاه مذكور به وقوع پيوست و خانه هاي آن ها را به لرزه درآورد. به دنبال اين حادثه دود عظيم سياهي برفراز نيروگاه مشاهده شد.مقام هاي محلي انفجار را يك «سانحه صنعتي» دانسته اند و دليل وقوع آن را نشت گاز اعلام كرده اند.گفته مي شود در زمان انفجار حداقل 50 نفر در اين نيروگاه مشغول به كار بودند. امدادگران براي بيرون آوردن قربانيان احتمالي از زيرآوار يكي از ساختمان هاي اصلي اين نيروگاه تلاش مي كنند.

 



وكيل آمريكايي هاي كودك ربا به قاضي رشوه داد

وكيل 10 آمريكايي كودك ربا در هائيتي كه براي آزادي موكلان خود قصد پرداخت رشوه به قاضي دادگاه را داشت، استعفا كرد.
ادوين كوك، وكيل ده آمريكايي كه پس از وقوع زمين لرزه شديد در هائيتي اقدام به ربودن بيش از سي كودك در آن كشور كرده بودند و پس از بازداشت اين آمريكايي ها در بيست و نهم ژانويه در مرز دومينيكن، وكالت اين افراد را برعهده گرفته بود، پس از وارد آمدن اتهام پرداخت رشوه به قاضي دادگاه براي آزادي موكلانش گفت: «والدين اين آمريكايي ها نه تنها براي تقبل وكالت فرزندانشان پولي به من پرداخت نكرده اند بلكه با ادعاي اينكه من از آنها پول خواسته ام تا قاضي را بخرم و موكلان خود را آزاد كنم، شهرت من را هم زير سؤال برده اند.»به گزارش خبرگزاري فرانسه از پورتو پرنس، اين وكيل در ادامه افزود خانواده موكلانش متعهد شده بودند 000/60دلار به او دستمزد بدهند ولي تاكنون چنين پولي دريافت نكرده و در نتيجه اين پرونده را رها مي كند.وي خاطر نشان كرد يك گروه پنج نفري از اين آمريكايي ها روز دوشنبه محاكمه مي شوند ولي من در آن دادگاه حضور نخواهم يافت و آنها يك كارآموز وكالت را همراه خود مي آورند.

 



خرگوش آكروبات باز

يك وبلاگ نويس ژاپني با قرار دادن تصاوير خرگوش عجيب خود كه از توانايي حفظ تعادل اجسام بر روي سر برخوردار بود توانست وب سايت و وبلاگ خود را به يكي از پربيننده ترين هاي جهان تبديل كند.
به گزارش مهر، «اولانگ» نام خرگوش كوچكي است كه با توانايي عجيب خود در حفظ تعادل اجسام مختلف بر روي سر علاوه بر اينكه به اولين خرگوش ستاره در جهان اينترنت تبديل شده وبلاگ صاحب خود را به يكي از پربازديدترين وبلاگ هاي جهان تبديل كرده است.«هيرونوري آكوتاگاواتا» صاحب اين خرگوش از توانايي حفظ تعادل اجسام اولانگ تصاوير متعددي را به ثبت رسانده و بر روي وب سايت خود قرار داده است كه اين تصاوير باعث شدند در حدود 5/2 ميليون نفر از سايت ژاپني زبان وي بازديد كنند. وي تصويربرداري از اولانگ را تحت عنوان «نمايش سر» از سال 1999 آغاز كرد و تصاوير خرگوش آكروبات باز وي اين سايت را به يكي از مشهورترين فضاهاي مجازي تبديل كرد.پس از مرگ اين خرگوش مشهور در سال 2003 آكوتاگاوا تصميم گرفت كتابي از عكس هاي خرگوشش با عنوان «تقريبا در تمامي عكس ها» را براي يادبود اولانگ منتشر كند.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14