(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 بهمن 1388- شماره 19581
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دوباره نگاه كنيد (يادداشت روز)
در نشست مشترك مطرح شد تاكيد مجلس و دولت بر افزايش همدلي و همراهي
شاهزاده گاو (گفت و شنود )
كيهان و خوانندگان
ضرغامي در پاسخ به سيدحسن خميني: كاش 8 ماه جفا به ميراث امام را هم محكوم مي كرديد
معاون قرارگاه پدافند هوايي كشور:بزودي سامانه موشكي قدرتمند تر از اس300 به بهره برداري مي رسد
با ارسال نامه ايران به آژانس غني سازي 20 درصد از امروز آغاز مي شود
توضيح و تصحيح
همه ما سبزها به ساز موساد مي رقصيم! (خبر ويژه)
مثل كتك خوردن جيب بر! (خبر ويژه)
رو كم كني دكتر متكي از ديپلمات هاي غربي در مونيخ (خبر ويژه)
جنبش مشتي ممدلي ... تمام اتوماتيك، بي صندلي (خبر ويژه)
از من بپرس! موسوي جاده صاف كنه (خبر ويژه)
مردم لبنان بر خلاف عبري ها جمهوري اسلامي را شكست ناپذير مي دانند (خبر ويژه)



دوباره نگاه كنيد (يادداشت روز)

شايد هيچ كس، نه غربي هايي كه پس از انتخابات تلاش كردند دولت اصولگرا را تا اعلي درجه ممكن ضعيف كنند و نه داخلي هايي كه كمك كار آنها در اين پروژه بودند، تصور نمي كرد خبر آغاز غني سازي اورانيوم تا 20 درصد در خاك ايران به اين زودي ها اعلام شود. رييس جمهور با اقدام خود بسياري از توهماتي را كه طي ماه هاي گذشته در ذهن طرف غربي نقش بسته بود، باطل كرد. اكنون معلوم شده است كه نه كسي در ايران به دنبال تعديل سياست رسمي نظام درباره پيشنهاد وين وكوتاه آمدن از شروط اصلاحي است، نه اظهارنظرهاي قبلي در مورد توانايي ايران براي توليد سوخت راكتور تهران در داخل بلوف بوده و نه -مهم تر از همه و برخلاف توهم غربي ها- دولت در اثر حوادث پس از انتخابات چنان ضعيف شده كه نتواند يك تصميم مهم در عرصه سياست خارجي بگيرد. مخاطب اين تصميم، مستقيما مقام هاي امريكايي هستند كه در ماه هاي گذشته مكررا گفته اند علت عدم پاسخگويي رسمي ايران به پيشنهاد وين آن است كه دولت در اثر مشكلات داخلي نمي تواند در سياست خارجي گام هاي استراتژيك بردارد. لابيست ها در واشينگتن، حالا بايد پاسخ خود را گرفته باشند.
تصميم به آغاز غني سازي 20 درصدي در ايران بر مباني بسيار شفافي استوار است. اكنون بيش از 8 ماه است كه ايران با هدف يافتن راهي براي تامين سوخت راكتور تهران مشغول مذاكره با غرب است و در تمام اين مدت، طرف هاي مذاكراتي ايران از اينكه بتوانند يك پاسخ روشن و منسجم به درخواست هاي ارائه شده فراهم كنند عاجز بوده اند. طبعا ايران نمي توانست به غربي ها تا ابد زمان بدهد كه مشكلات خود با يكديگر را حل كنند يا براي تقويت دوستان ناكامشان در داخل هر روز يك نقشه جديد بكشند؛ چرا كه بيماراني كه در بيمارستان هاي مختلف منتظر دريافت راديودارو هستند نمي توانند تا ابد صبر كنند. گذشته از اين، از حيث ديپلماتيك و امنيتي هم اين تصميم به روش هاي بسيار مختلفي قابل دفاع است.
1- ايران اكنون تا حدود زيادي مطمئن شده كه غربي ها قصد تامين سوخت 20 درصد براي مصرف در راكتور تهران را ندارند. البته از ابتدا هم نگراني هايي وجود داشت كه پيشنهاد وين يكسره توطئه اي براي تهي كردن ذخيره استراتژيك مواد هسته اي در ايران باشد، اما دو عامل اين نگراني را كاملا جدي كرد. عامل نخست تاكيدهاي پي در پي و غلاظ و شداد طرف هاي غربي بر اين نكته بود كه از ارائه پيشنهاد وين نهايتا يك هدف بيشتر ندارند و آن هم اين است كه با گرفتن يكباره 1200 كيلو اورانيوم كم غني شده از ايران در اولين دور مبادله ، به قول خودشان يك تاخير زماني حدودا يك ساله در دستيابي ايران به سلاح هسته اي ايجاد كنند! اين تاكيد ها از مقطعي به بعد اين يقين را در تهران ايجاد كرد كه غرب اساسا به دنبال كار ديگري است و تامين سوخت راكتور تهران براي آن هيچ اهميت و فوريتي ندارد. عامل دوم وقتي خود را نشان داد كه غرب پيشنهاد هاي اصلاحي ايران را به منزله رد پيشنهاد وين تلقي و اعلام كرد ايران بايد پيشنهاد وين را «دقيقا به همان شكل كه غرب ارائه كرده» بپذيرد. براي تحليلگران در تهران اين به هيچ وجه قابل هضم نبود كه اگر غربي ها راست مي گويند و هدفي جز مبادله ندارند، چرا نبايد اصلاحاتي را بپذيرند كه نه تنها معامله را منتفي نمي كند بلكه اتفاقا برعكس ضمانت هايي فراهم مي آورد كه معامله حتما انجام خواهد شد. اصلاحات مدنظر ايران مانند اينكه مبادله حتما بايد به طور تدريجي، داخل خاك ايران و با تقدم دريافت سوخت 20 درصد نسبت به تحويل مواد 5 درصد انجام شود، تنها تضمين هايي است كه مي تواند هر ناظر بي طرفي را مطمئن كند غربي ها جايي در ميان كار در پهلوي ايران خنجر فرو نخواهند كرد، همان كاري كه پيش از اين بارها كرده اند. برخورد غيرمنطقي غرب با اين اصلاحات موجب شد اين ديدگاه در ذهن طرف ايراني كاملا تثبيت شود كه هدف واقعي غربي ها آن چيزي نيست كه به ظاهر مي گويند و پس پرده توطئه اي در كار است.
2- علاوه بر اين، اين احساس اكنون به طور گسترده وجود دارد كه غرب بايد بفهمد كه در محاسباتش درباره محيط داخلي ايران دچار اشتباه شده و حوادث پس از انتخابات هيچ تاثيري بر تصميم ها و رفتارهاي استراتژيك ايران نداشته است. يك تحليل كاملا مستند و قابل دفاع وجود دارد كه غربي ها پس از انتخابات به دنبال آن بودند كه با استفاده از روش «مواجه كردن ايران با گزينه هاي دشوار» اختلافات داخلي ايران را تحريك كنند و با تشديد اين اختلافات نظام را چنان از درون ضعيف سازند كه خود به خود به تعديل موضوعاتي مانند برنامه هسته اي ايران منجر شود. موضع عجولانه ميرحسين موسوي در قبال برخي اخبار مجعول كه از نهايي شدن ارسال بي قيد و شرط مواد هسته اي به خارج خبر مي داد، اين ديدگاه را تقويت كرد كه بين طرف خارجي و نيروهاي داخلي آن از اين حيث هماهنگي كاملي وجود دارد. ايران در ماه هاي گذشته با اعلام خبر ساخت 10 سايت هسته اي جديد تلاش كرد به غربي ها بفهماند كه طرفي از اين پروژه نخواهند بست اما اين هشدار كارگر نيفتاد و همچنان مي شد ديد كه طرف هاي غربي اميد خود به اختلافات دروني ايران را از دست نداده اند. اعلام خبر آغاز غني سازي 20 درصد پيام ديگري است كه ايران اميدوار است غربي ها بتوانند معناي واقعي آن را كه يكدستي و يكپارچگي حاكميت و قدرت آن براي ايستادن در مقابل هر نوع باج خواهي است درك كنند.
غرب اكنون با صحنه اي در برنامه هسته اي ايران مواجه است كه نمي تواند از تبعات استراتژيك و مذاكراتي آن بگريزد. وقتي ايران غني سازي 20 درصد را آغاز كرد كاملا روشن است كه ديگر هرگز به مرحله ماقبل آن كه غني سازي در حد 5-5/3 درصد است بازنخواهد گشت. طرف هاي غربي دير يا زود ناچارند دوباره پاي ميز مذاكره با ايران برگردند. در واقع جز مذاكره هيچ راه ديگري پيش پاي آنها نيست و خودشان هم مي گويند كه به تهديد و تحريم به عنوان تكميل كننده مذاكرات مي نگرند نه به عنوان جايگزين آن. بسيار خوب. فرض كنيم كه غربي ها نهايتا و مثل هميشه با تحميل نظر خود به شوراي امنيت يك قطعنامه ضد ايراني از شوراي امنيت بگيرند. بعد چه اتفاقي خواهد افتاد؟ هيچ سناريويي جز اين وجود ندارد كه ديپلمات هاي غربي قطعنامه خود را دست بگيرند و دوباره وارد اتاق مذاكره شوند. اما آيا ايران در آن صورت با همان شرايط قبلي گفت وگو خواهد كرد؟ نكته كليدي اينجاست كه مسلما پاسخ اين سوال منفي است. در هرگونه مذاكرات آتي، غني سازي 20 درصد از ديد ايران كف مذاكرات و غير قابل گفت وگو خواهد بود. اگر غربي ها تا به حال شانسي داشتند كه فعاليت ايران را در حد 5 درصد نگه دارند حالا ديگر اين شانس را از دست داده اند و بايد ايران را به عنوان كشوري كه اورانيوم را بيش از حد مورد نياز براي تامين سوخت راكتورهاي قدرت آب سبك، غني سازي مي كند بپذيرند همانطور كه قبلا آن را به عنوان يك كشور داراي توان غني سازي زير 5 درصد پذيرفتند. يعني يك گام ايران به پيش و گام ديگر غرب به عقب.
مهدي محمدي

 



در نشست مشترك مطرح شد تاكيد مجلس و دولت بر افزايش همدلي و همراهي

در نشست مشترك مجلس و دولت بر ضرورت افزايش همدلي و همراهي اين دو قوه تاكيد شد.
در اين نشست كه يكشنبه شب در پاستور برگزار شد رئيس جمهور طي سخناني تشكيل چنين جلساتي را گامي مفيد براي يافتن راهكارهاي مناسب براي اداره درست امور كشور دانست و گفت: اگرچه امروز در مقايسه با گذشته امور كشور به خوبي و در مسير درستي اداره مي شود، اما هنوز براي رسيدن به نقطه مطلوب و نهايي راه زيادي در پيش داريم كه بايد با كمك يكديگر در اين مسير حركت كنيم.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر ضرورت افزايش هرچه بيشتر همدلي و تعامل قواي مجريه و مقننه تصريح كرد: مجلس و دولت مكمل هم و يار يكديگر در ساختن هر چه با شكوه تر ايران اسلامي و خدمت به مردم بزرگ اين سرزمين هستند.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه قانون بودجه اي كه دولت تقديم مجلس كرده است براساس قوانين مصوب كشور تنظيم شده است، گفت: باور ما اين است كه بدترين روش بودجه نويسي آن است كه بودجه در بين دستگاه هايي تقسيم شود كه پاسخگوي هيچ كجا نيستند. منطقي و قابل توجيه نيست كه صدها دستگاه در كشور وجود داشته باشد كه از دولت و مجلس بودجه دريافت كنند و در مقابل فعاليت هاي خود به جايي پاسخگو نباشند. زماني اهداف بودجه محقق مي شود كه همه منابع به سمت هدف واحدي متمركز شود.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به هدفمند كردن يارانه ها گفت: هدفمند كردن يارانه ها يك اقدام بزرگ و برجسته است و بايد تلاش كنيم در كوتاهترين زمان ممكن به سرانجام برسد و با اجراي صحيح و درست آن اثر ارزشمندي در تاريخ كشور به يادگار بماند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست در سخناني با قدرداني از رئيس جمهور و اعضاي هيئت وزيران براي برگزاري اين جلسه و با تبريك دهه فجر اظهار داشت: اينگونه جلسات باعث مي شود، نظرات و ديدگاه هاي دو طرف به يكديگر نزديكتر شود.
وي با تاكيد بر ضرورت همراهي دولت و مجلس، با بيان اينكه اجراي هدفمند كردن يارانه ها بار سنگيني است كه بايد مجلس در اين راه به دولت كمك كند گفت: همه بايد به دولت براي اجراي هر چه بهتر امور كمك كنيم.
در ابتداي اين نشست تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سخناني به بيان ديدگاه ها و پيشنهادات خود در بخش هاي گوناگون و بويژه لايحه بودجه سال آينده و هدفمند كردن يارانه ها پرداختند و سپس شماري از اعضاي هيئت دولت نيز در سخناني ضمن پاسخ به برخي مطالب ارائه شده از سوي نمايندگان مجلس، راهكارها و برنامه ريزي هاي انجام شده براي اجراي بهتر امور را تشريح كردند.
اما در حاشيه اين نشست معاون امور مجلس رئيس جمهور به ايرنا گفت: دراين جلسه كه رئيس مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد كرده است كه كميته اي مشترك از دولت و مجلس براي عملياتي تر شدن و عيني تر شدن مباحث بودجه 89 تشكيل شود.
ميرتاج الديني همچنين به بيان ديدگاه مجلس در خصوص اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: مجلس تاكيد داشت كه در سال نخست دولت تنها مي تواند 10 تا 20 هزار ميليارد تومان از محل اجراي اين قانون درآمد داشته باشد و به همين خاطر دولت نبايد منابع در نظر گرفته شده براي اجراي آن در سال نخست 40 هزار ميليارد تومان در بودجه 89 در نظر بگيرد.
وي در عين حال اقدام دولت مبني بر در نظر گرفتن 40 هزار ميليارد تومان منابع حاصل از هدفمند كردن يارانه ها در بودجه 89 را قانوني دانست و در عين حال گفت كه تصميم نهايي در خصوص سقف در نظر گرفته شده براي اجراي اين قانون در اختيار مجلس شوراي اسلامي است.

 



شاهزاده گاو (گفت و شنود )

گفت: خبرنگار يك سايت ضد انقلاب در لس آنجلس از رضا ربع پهلوي پرسيده است؛ سلطنت طلب ها با منافقين و ماركسيست ها و اصلاحاتي ها چه نسبتي دارند كه در جريان آشوب هاي اخير با آنها متحد شده اند؟
گفتم: خب! ربع پهلوي چه جوابي داده؟
گفت: خودش جواب نداده ولي يكي از سلطنت طلب ها در پاسخ گفته است براي مقابله با رژيم اسلامي مي توان به همه مخالفان رژيم كمك مالي و سياسي كرد، چون شاه ايران به همه محرم است.
گفتم: از شخصي پرسيدند؛ به نظر تو چه كسي به همه محرم است؟ و يارو جواب داد «گاو» چون به همه شير مي دهد!

 



كيهان و خوانندگان

¤ ايران اسلامي در حالي سي و يكمين سالگرد پيروزي خود را جشن مي گيرد كه دانشمندان غيورمان با ايمان به خداوند افتخارات جديدي در صنعت هوا و فضا آفريدند و باعث سرافرازي و افتخار و ارتقاء غرور ملي مان شدند اين افتخارات در حالي است كه در اقصي نقاط ايران اسلامي شاهد رشد و شكوفايي صنعت هاي مختلف بومي و پزشكي و فناوري هاي ليزري هستيم. از جانب ديگر شاهديم برخي جاهلان قدرت پرست مدتي است همصدا با استكبار جهاني با لطايف الحيل نمي خواهند ملت بهره مند از اين پيشرفت ها شوند و به هر صورت ممكن، قصد تلخكامي مردم را دارند و در فرصت هاي داده شده نيز با مردم يگانه نشدند و در آخرين نفسها نيز موجب شور و شوق دشمنان خاصه شيطان بزرگ و رژيم صهيونيستي را فراهم آوردند. ملت ايران در 22بهمن حماسه بي نظير 9 دي ماه را تكرار و براي آخرين بار ارگانهاي مسئول به خصوص قوه قضائيه بايد مطابق وظيفه قانوني خود در برخورد با سران فتنه اقدام لازم را به عمل آورد.
محمودي
¤ در روزنامه اعتماد خواندم كه آقاي سيدحسن خميني در نامه اي به رئيس صدا و سيما نسبت به پخش گزينشي سخنان امام(ره) اعتراض كرده اند عجبا! نمي دانم چرا ايشان هميشه انتظار دارند برخي واقعيت هاي تاريخي انقلاب بويژه سيره عملي و اعتقادي امام (ره) عليه اصلاح طلبان امروز و منافقين و محاربين ديروز ناديده گرفته شود.
جانباز احمد قاسمي - رشت
¤ مي خواستم از صدا و سيما به خاطر پخش برنامه «شاخص» و همچنين دست اندركاران تهيه اين برنامه تشكر و قدرداني كنم و بگويم كه مردم بويژه نسل هاي جديد كه در ماجراي انقلاب و پيروزي آن شركت نداشتند به اينگونه برنامه ها و روشنگري ها نياز شديد دارند. بويژه اكنون با يك جنگ تمام عيار از نوع نرم مواجه هستيم.
يك هموطن
¤ به قوه قضائيه بگوييد، از قديم گفته اند تا زماني كه سر مار سمي را به زمين نكوبي نخواهد مرد. بنابراين، اين فتنه هم كه همچون مار زهري به اين نظام نيش مي زند تا زماني كه سر سرانش بر زمين كوبيده نشوند از بين نخواهد رفت.
احمدزاده- كرج
¤ از قوه قضائيه مي خواهيم كه عاملان و آمران فتنه را به سزاي عمل ننگين شان رسانده و سران فتنه جو را بيش از اين مهلت ندهند و در پشت ميز محاكمه قرار داده و از هيچ كس واهمه نداشته باشند كه امروز همه كساني كه در مخالفت با ولايت ايستاده اند در هر لباسي و مقامي كه باشند با آرمان هاي امام و انقلاب و ايران و اسلام در تضاد بوده و نوكر اسرائيل، آمريكا و عربستان وهابي مي باشند.
علي اكبري- شهرستان انار
¤من به عنوان يك مسلمان ايراني كه در انگليس زندگي مي كنم از روشنگريهاي شما و مطالب ارزنده تان تشكر مي كنم. من و بسياري از ايرانيهاي هموطن و حتي مسلمانان و شيعيان غيرايراني از اغتشاشگران وطن فروش و سران خائن آنها بيزاريم. قوه قضائيه خيلي سهل انگاري و كوتاهي مي كند. دشمنان اين سستي را ناتواني حكومت تلقي مي كنند ، همه موظفيم از خون صدها هزار شهيد كه پاي اسلام و حفظ جمهوري اسلامي ريخته اند حفاظت كنيم. هر كس سستي كند خداوند او را نخواهد بخشيد.
يك شهروند ايراني مقيم انگليس ] ايميل[
¤ سران فتنه بدانند همان طور كه در راهپيمايي 9 دي فرياد زديم اين آخرين اخطار است و اگر قوه قضائيه با آنها برخورد نكند و آنها به فتنه گري خود ادامه دهند ما خود وارد صحنه خواهيم شد و ضمن اجراي وصيت نامه امام آنها را سر جاي خود خواهيم نشاند.
علي زرگرآزاد- تهران
¤ با توجه به اينكه دولت چند روز قبل از پايان هر ماه مطالبات و حقوق بازنشستگان را پرداخت مي نمايد ، كانون بازنشستگان چه توجيهي براي عدم پرداخت دارد و چرا چند روز اين پولها از جمله سهام عدالت را در نزد خود بلوكه مي كند.
مينايي
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود فكري در مورد سهام عدالت كارگراني كه قشر عظيمي از جامعه را تشكيل مي دهند و بيمه هم نيستند بكنند. آيا ما مستحق گرفتن سهام عدالت نيستيم.
اصغر همتي از حصارك كرج
¤ پيشنهاد مي كنم ستوني را در صفحات رويه به اخلاق سياسي اختصاص دهيد.
مهرجو- اسفراين
¤ در صفحه 4 روز شنبه 17/11/88 خبري تحت عنوان «جذب 3 هزار دانشجو براي تحصيل در رشته كشاورزي» را چاپ كرديد. بنده دختري دارم كه با مدرك فوق ليسانس كشاورزي ، يكسال و اندي است كه بيكار است. آيا بهتر نيست اول براي بيكاران فارغ التحصيل اين رشته بازار كار مهيا كنند و بعد به جذب دانشجو بپردازند؟
هاشمي- كرج
¤ بيمارستان سوانح سوختگي تهران اعلام كرده بود كه بمناسبت دهه مبارك فجر ويزيت بيماران رايگان است ولي وقتي به بيمارستان مراجعه مي كنيد متوليان هيچ توجهي به اين اعلام ندارند و از مراجعين پول ويزيت را دريافت مي كنند. چرا بخشنامه اي اعلام مي شود كه قدرت اجرايي ندارد.
سيدمصطفي ريحاني
¤ از فرمانداري و شهرداري شهرستان بجستان، ساماندهي خيابان هاي اصلي شهر از جمله خيابان امام، هفت تير، اطراف مصلي نمازجمعه كه چند سالي است پس از زيرسازي رها شده اند را خواستاريم.
جمعي از شهروندان بجستاني
پاسخ روابط عمومي بانك مسكن
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مربوط به يكي از شهروندان محترم تهراني در ستون ويژه تماسهاي خوانندگان كيهان مبني بر درخواست وام سه ميليون توماني و با عنايت به اينكه در ستون مذكور مشاراليه نام بانك را مشخص نكرده است. خواهشمند است اين شهروند تهراني با روابط عمومي بانك مسكن تماس بگيرند تا به فضل خدا مشكل ايشان در چارچوب مقررات مرتفع گردد.

 



ضرغامي در پاسخ به سيدحسن خميني: كاش 8 ماه جفا به ميراث امام را هم محكوم مي كرديد

رئيس سازمان صدا و سيما با انتشار نامه اي درباره برنامه شاخص به نامه سيدحسن خميني پاسخ گفت.
سيدعزت الله ضرغامي ديروز در نامه خود با اشاره به اينكه مستند «شاخص» يكي از صدها ويژه برنامه رسانه ملي است كه با بهره گيري از رهنمود اخير رهبر انقلاب كه مفسر واقعي فرمايشات و سيره امام خميني(ره) هستند توليد شده است نوشت: اين مستند بر آن است كه سلوك حكومتي امام عزيز را مورد بررسي قرار دهد و البته در اين مسير چهره مقتدر و سازش ناپذير، مستدل و عقلاني، روشنگر و آگاهي بخش، متواضع، با محبت و مهربان، آرامش بخش و حتي همراه با طنز و مطايبه معظم له نيز مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس سازمان صدا و سيما تاكيد كرد: سازندگان اين مستند با ذكر تاريخ سخنراني؛ شأن نزول آن و تبيين شرايط ويژه جامعه در آن مقطع زماني نهايت امانت داري را به خرج داده اند. در اين مستند روشنگري و اطلاع رساني پيرامون امام و قانون، امام و بني صدر، امام و فلسطين، امام و مردم، امام و جمهوري اسلامي، امام و ولايت فقيه، امام و گروهك ها و ... كه از اساسي ترين موضوعات مورد نياز درجامعه است، مورد بررسي قرار گرفته است.
ضرغامي در پاسخ به سيدحسن خميني تصريح كرد: نگاه ما به امام؛ نه صرفا به عنوان يك شخصيت مقطعي و كاريزماتيك و پدري مهربان و عارف، بلكه در جايگاه يك مصلح بزرگ جهاني و ارائه دهنده تئوري نجات بخش و مترقي «ولايت فقيه» براي هدايت آحاد انسانها تا ظهور منجي عالم بشريت روحي له الفداء است و همكاران آگاه و متعهد ما دقيقا در راستاي اين هدف متعالي و ترسيم جامعيت شخصيت حضرت امام(ره) تلاش كرده اند.
وي افزود: چارچوب مستند شاخص مشابه مستند قبلي «امام روح الله» است كه از ناحيه جنابعالي و موسسه نشر آثار حضرت امام(ره) مورد تحسين و تقدير قرار گرفت. نكته تامل برانگيز اين است كه در اين فاصله كوتاه زماني چه اتفاقي رخ داده كه شاخص هاي قضاوت اطرافيان شما را تا اين حد دگرگون ساخته است.
ضرغامي خطاب به سيدحسن خميني تاكيد كرد: همانگونه كه اشاره كرده ايد؛ خودتان اين برنامه را نديده و به «منابع موثق» اكتفا نموده ايد! توقع زيادي نيست كه از شما بخواهم يا شخصا قسمت هايي از اين مستند را ببينيد و يا سرزده به ميان مردم و اجتماعات آنان، خصوصا پابرهنگان جنوب شهر كه امام(ره) تا آخرين لحظه يك موي آنان را به كاخ نشينان نداد برويد و با آنان در مورد اين برنامه و ديگر برنامه هاي مربوط به امام در رسانه ملي صحبت كنيد.
رئيس سازمان صدا وسيما افزود: آيا پاداش اين همه تلاش براي نشان دادن چهره نوراني آن امام بزرگ به هنرمندان؛ برنامه سازان، دوستداران و علاقمندان آن عزيز سفر كرده در رسانه ملي عباراتي نظير «غيرصادقانه»، «تحريف آميز»، «خشن»، «شخصيت دست ساخته سيما»، «فرسنگ ها فاصله با حقيقت امام»، «اشتباه فاحش»، «چشم پوشي از هزاران هزار جلوه رافت و محبت امام،» «مخدوش كردن چهره عارف كامل، مهربان و مقتدر»، «نياز به تذكر كتبي» و... است؟!
نمي خواهم رنجنامه بنويسم كه يكبار براي هميشه پدر رنج كشيده شما از طرف همه ما بچه هاي انقلاب؛ آن را به يادگار گذاشته است.
ضرغامي در پايان تاكيد كرد: سخن اين است همانگونه كه به حكم وظيفه فرزندي امام، اعتراض جدي به اقدامات صدا و سيما داريد؛ اي كاش همين گونه هم نسبت به حوادث 8 ماه گذشته و جفايي كه دشمنان انقلاب و اسلام به اساس نظام جمهوري اسلامي و ميراث گرانبهاي امام كردند، و بغض و كينه ساليان خود را در كوچه و خيابان فرياد زدند؛ بيانيه مي داديد و آن اقدامات شرم آور را نيز محكوم مي كرديد.
با شما ناگفته هاي فراوان ديگري نيز دارم، اين مقدار هم صرفا به دليل علني شدن دستخط مستقيم جنابعالي بود كه تصور آن نمي رفت.
گفتني است؛ سيدحسن خميني در نامه اي خطاب به رئيس سازمان صدا و سيما كه ديروز منتشر شد نوشته بود: «چنانكه ازمنابع موثق شنيده ام، برنامه اي تحت عنوان شاخص در تلويزيون پخش مي شود و به گونه اي غير صادقانه و تحريف آميز، شخصيت جامع عارف كامل و مهربان و رهبري مقتدر امام خميني(ره) را مخدوش نموده است. جامعه جوان امروز ما به وسيله آن چه در اين برنامه پخش مي شود، شخصيت واقعي امام را نمي شناسد و تنها با شخصيت دست ساخته صدا و سيما آشنا مي شود كه متاسفانه فرسنگ ها با حقيقت امام كه به فرموده رهبري انقلاب همه هويت جمهوري اسلامي است، فاصله دارد.

 



معاون قرارگاه پدافند هوايي كشور: بزودي سامانه موشكي قدرتمند تر از اس 300 به بهره برداري مي رسد

معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء بهره برداري از يك سامانه موشكي قدرتمند تر از موشك اس 300 روسيه در آينده بسيار نزديك خبر داد.
امير سرتيپ «حشمت الله كثيري» به مناسبت روز نيروي هوايي و همچنين عمليات غرور آفرين والفجر 8 كه باعث نابودي 72 فروند هواپيماي عراقي شد با اشاره به دستاوردهاي بسيار ارزشمند متخصصين و دانشمندان صنايع پدافند هوايي تاكيد كرد: مانند ديگر نهادهاي فعال كشورمان پس از پايان جنگ در مسير توسعه تجهيزات موردنياز با شتاب ادامه داده ايم به طوري كه در طول سال هاي گذشته، انقلابي را در بخش پدافند آغاز كرديم به گونه اي كه مي توانيم مستقل بوده و تجهيزات موردنياز خود را تعمير، بازسازي و توليد كنيم.
وي افزود: امروز تمامي تجهيزات موردنياز پدافند را خودمان مي سازيم و هيچ كشوري به ما كمك نمي كند و تنها در يك مورد كه مي خواستيم از خارج وارد كنيم و آن هم سامانه موشك هاي اس300 بود كه كشور روسيه هنوز با دلايل غيرقابل قبول آن را به ما تحويل نداده است.
امير كثيري با اعلام اين كه در بخش موشك هاي ضدهوايي «هاگ» هم بطور كامل خودكفا شده ايم، تاكيد كرد: موشك «هاگ» و «سامانه زميني» پيشرفته تر از اين موشك در صنايع پدافند هوايي ساخته شده و همچنين هيچ گونه نيازي در اين زمينه براي واردات قطعات سامانه اين موشك ضدهوايي نداريم و ديگر احتياجي به كمك ديگران براي دريافت قطعه نخواهيم داشت، چون تغييراتي اساسي در اين سامانه را بوجود آورده ايم.
وي خاطرنشان كرد: كشورهاي ديگر در حدود 30 سال است كه هيچ قطعه اي از تجهيزات نظامي را به ما نداده اند و ما تلاش مي كنيم كه در آينده خبرهاي خوبي را براي ملت اسلامي ايران داشته باشيم.

 



با ارسال نامه ايران به آژانس غني سازي 20 درصد از امروز آغاز مي شود

در پي دستور رئيس جمهور به رئيس سازمان انرژي اتمي مبني بر توليد غني سازي 20 درصد، ايران با ارسال نامه اي به آژانس بين المللي انرژي اتمي غني سازي 20 درصد را از امروز آغاز كرد.
دكتر «علي اكبر صالحي» يكشنبه شب در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به دستور روز يكشنبه رئيس جمهوري براي آغاز غني سازي به ميزان 20 درصد گفت: همانطور كه آقاي احمدي نژاد اعلام كرد، ايران غني سازي اورانيوم به ميزان 20 درصد را براي استفاده در راكتور تحقيقاتي تهران آغاز مي كند.
وي افزود: ما امروز فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كرديم و نامه اي به آژانس بين المللي انرژي اتمي نوشتيم كه غني سازي اورانيوم به ميزان 20 درصد را آغاز خواهيم كرد، و اين نامه را فردا (روز دوشنبه) براي آژانس ارسال خواهيم كرد و غني سازي را روز سه شنبه با حضور بازرسان و ناظران آژانس آغاز خواهيم كرد.
صالحي تاكيد كرد: همانطور كه قبلا اعلام كرديم ايران قادر به توليد سوخت با هر ميزان از غني سازي است، اما از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي به كشورهاي خارجي اعلام كرديم كه ترجيح مي دهيم سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران را از خارج تهيه كنيم، اما متاسفانه مشخص شد كه آنها براي تعامل با ما آمادگي ندارند.
وي تاكيد كرد: پيشنهاد ما براساس گشودن باب تعامل به جاي رويارويي استوار بود، اما پس از هفت ماه انتظار دكتر احمدي نژاد امروز اعلام كرد و دستور داد كه توليد سوخت موردنياز خود را آغاز كنيم و انشاءالله روز سه شنبه غني سازي اورانيوم به ميزان 20 درصد آغاز خواهد شد.
صالحي درباره موضوع مبادله هسته اي ميان ايران و كشورهاي غربي گفت: پيشنهاد ما همچنان مطرح خواهد بود و ما همچنان براي گرفتن سوخت از خارج آمادگي داريم.
رئيس آژانس انرژي اتمي با تاكيد بر اهميت راكتور تحقيقاتي تهران اظهار داشت: اين مركز داروهاي ضدسرطان و ايزوتوپ هاي پزشكي براي حدود يك ميليون ايراني نيازمند به اين گونه داروها را فراهم مي كند، اين داروها براي درمان بيماري هاي سرطاني و تشخيص بيماري ها مورد استفاده قرار مي گيرند، بنابراين ما نمي توانيم فعاليت راكتور تحقيقاتي تهران را متوقف كنيم.
علي اكبر صالحي با تاكيد بر توانايي ايران براي غني سازي سوخت به ميزان 20 درصد گفت: ناظران و بازرسان آژانس بر اين كار نظارت خواهند كرد و اين كار در پايگاه هسته اي نطنز صورت خواهد گرفت.
صالحي درباره مدت غني سازي اورانيوم براي دستيابي به سوخت موردنياز اظهار داشت: توليد سوخت مستمر خواهد بود، و اين امر فقط به تهيه مقدار موردنياز براي راه اندازي راكتور تحقيقاتي تهران محدود نيست و غني سازي ادامه خواهد داشت.
در همين ارتباط، ديروز توسط علي اصغر سلطانيه نماينده دايم ايران در آژانس بين المللي انرژي نامه جمهوري اسلامي ايران براي توليد غني سازي 20 درصد تحويل آژانس شد.

 



توضيح و تصحيح

در خبر سخنراني مدير مسئول كيهان در همايش «واكاوي نهضت روشنگري عاشورا» كه صبح شنبه جاري به دعوت «بسيج جامعه زنان كشور» انجام گرفته بود، از نيروي مقاومت بسيج به عنوان برگزار كننده اين همايش ياد شده بود كه ضمن تصحيح اين خبر، يادآور مي شود كه از چند ماه قبل «نيروي مقاومت بسيج» به «سازمان بسيج مستضعفان» تغيير يافته است.

 



همه ما سبزها به ساز موساد مي رقصيم! (خبر ويژه)

يك ماركسيست سرگردان كه اكنون با ناتوي فرهنگي در عرصه فيلمسازي همكاري مي كند، اعلام كرد چپ سابق مرده و ديگه نه كسي صداي آنها را مي شنود و نه احترامي برايشان قائل است. وي همچنين گفت اغلب چپ هاي سابق اكنون دموكرات شده اند و ديگر افراطي نيستند.
رضا علامه زاده اين اظهار توبه از ماركسيسم را در گفت وگو با ارگان رسمي سازمان سيا عنوان كرد. وي به راديو فردا گفت: جنبش چپ و سازمان هايي مثل چريك هاي فدايي خلق سال 57 از حيثيتي برخوردار بود كه متأسفانه در اثر اشتباه رهبران اين جريان ها و مواضع اشتباهي كه گرفتند ذره ذره از بين رفت. امروز ما جنبش چپي كه مردم برايش ارزش قائل باشند به آن معنا نداريم. امروز از چپ همان معنايي را دارند كه گرايش هاي مردم گرايانه، چپ دموكرات و سوسياليست هايي كه به دموكراسي باور دارند، حقوق بشر را باور دارند. اين گروه چپ كه من خودم را متعلق به آن مي دانم، الان همه شان به اين قضيه رسيده اند كه دموكراسي طلبي امروز به عنوان اصل مطرح است. چپ به معناي افراطي و چپي كه مسائل اين 30 سال را نديده و انگار خواب بوده، كسي صدايش را نمي شنود و آنهايي هم كه مي شنوند احترامي برايشان قائل نيستند.
وي البته درباره پز ضد امپرياليستي و عدالت خواهانه كه امروز جاي خود را به خدمتگزاري جبهه استكبار و سرمايه سالاري داده، توضيحي نداد، اما ضمن حمايت از برخي چپ هاي شبه مسلمان كه آنها هم تصادفاً در مقابل آمريكا و سرمايه داري جهاني سر تسليم فرود آورده اند گفت: چهره هاي شاخص جنبش سبز و صداي مذهبيون داخل حكومت، اكنون با حكومت مذهبي به مخالفت برخاسته اند.
وي جنبش سبز را نقطه مقابل انقلاب اسلامي توصيف كرد و گفت: در انقلاب 57 صداي گروه هاي مختلف ذره ذره با شعار «همه با هم» خميني و قدرتي كه او به عنوان رهبر بلامنازع پيدا كرد، يك صدايي شد اما الان چند صدايي است و حتي چهره هاي شاخص جنبش سبز به مخالفت با حكومت مذهبي برخاسته اند.
اظهارات اين مهره ناتوي فرهنگي را بايد چنين اصلاح كرد كه در فتنه سبز تك صدايي حاكم است و آن صداي ديكته شده از سوي مثلث استكبار (آمريكا) صهيونيسم و انگليس است، كه همزمان از حلقوم چپ هاي شبه اسلامي، چپ هاي لائيك و ماركسيست، گروهك هاي تروريستي و سلطنت طلب، ليبرال ها و بهايي ها و ماسون ها شنيده مي شود و همه به ساز جبهه استكبار مي نوازند و مي رقصند.

 



مثل كتك خوردن جيب بر! (خبر ويژه)

«دعوت از هواداران براي شركت در راهپيمايي 22بهمن و استفاده از نمادهاي سبز، كار نفوذي هاي وزارت اطلاعات در سايت هاي جنبش سبز و اطرافيان رهبران جنبش است.»!
توصيه ها و دستورالعمل هاي متفاوتي كه سايت هاي وابسته به فتنه سبز و رسانه هاي ماهواره اي و راديوهاي بيگانه براي شركت آشوبگران در راهپيمايي 22بهمن صادر مي كنند به موج گسترده اي از ترديد و سردرگمي در ميان آنها تبديل شده است به طوري كه بخش قابل توجهي از مطالب اين سايت ها به تلاش براي رفع ترديد و تشويق آنان به حضور در راهپيمايي 22 بهمن اختصاص يافته است.
اين عده از هواداران معتقدند دعوت از آنها براي شركت در راهپيمايي 22 بهمن ترفند نفوذي هاي وزارت اطلاعات است كه قصد دارد هواداران را به محض بيرون آوردن نوارهاي سبز رنگ شناسايي و دستگير كند و يا از طريق فيلم و عكس به تعقيب بعدي افراد شناسايي شده بپردازد. آنها آزادي مشروط برخي از عوامل آشوب را نيز در همين راستا ارزيابي كرده و از آنها با عنوان عوامل خريداري شده توسط وزارت اطلاعات يا اطلاعات سپاه ياد مي كنند! و بيانيه هاي دعوت به راهپيمايي از سوي كروبي و موسوي و مجمع روحانيون مبارز و حزب مشاركت و... را نتيجه القاي مستقيم يا غيرمستقيم همين افراد به گروههاي مزبور مي دانند!
از سوي ديگر برخي از همين افراد با اشاره به راهپيمايي 9 دي حدس مي زنند جمعيت 22 بهمن خيلي بيشتر از آن روز خواهد بود و معتقدند با توجه به خشم و كينه اي كه حاكميت به خاطر ماجراي روز عاشورا در مردم ايجاد كرده است، مردم به محض مشاهده نشانه اي كه از وابستگي افراد به جنبش سبز- همان فتنه سبز- حكايت كند، به شدت با آنان برخورد كرده و احتمال زنده ماندن آنها بسيار اندك است! اين عده مي گويند، مردم باانگيزه دفاع از امام حسين(ع) و امام زمان(عج) به آنها حمله خواهند كرد و براي اين حركت خود ثواب فراواني هم قائل هستند بنابراين هيچ پليسي نمي تواند مانع آنها شود. يكي از همين افراد به سايت جرس- وابسته به مهاجراني، سروش، عبدالعلي بازرگان، كديور و اكبر گنجي - گفته است: همانطور كه قاچاقي از ايران خارج شديد، حالا هم اگر حضور در 22بهمن را ضروري مي دانيد چرا از همان طريق قاچاق براي شركت در راهپيمايي و حمايت از جنبش سبز به ايران نمي آئيد؟!
شخصي با امضاي «الف- شيرازي» به سايت «بالاترين» كه مديريت آن را منوشه امير- منوچهر ساچمه چي تهراني و مسئول بخش فارسي راديو اسرائيل- برعهده دارد، گفته است، كتك خوردن از جمعيت خشمگين در روز 22بهمن از نگاه عامه مردم افتخار محسوب نمي شود، بلكه مانند آن است كه مردم يك «جيب بر» را به باد كتك گرفته و قصد لت و پار كردن او را داشته باشند!

 



رو كم كني دكتر متكي از ديپلمات هاي غربي در مونيخ (خبر ويژه)

روزنامه آلماني دي سايت از موضع ضعف ديپلمات هاي غربي در مقابل مواضع مقتدرانه وزيرخارجه جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس امنيتي مونيخ انتقاد كرد.
نويسنده دي سايت در مطلبي با عنوان ايران غرب را بازي مي دهد، نوشت: رابطه بين ايران و غرب اين گونه شده كه غرب مي پرسد اما جمهوري اسلامي پاسخ نمي دهد. متكي به جاي اينكه در كنفرانس امنيتي مونيخ پيشنهاد هسته اي جديد در زمينه خروج اورانيوم هاي غني شده از ايران عرضه كند، ديپلمات ها را بازي داد. او درباره سوال وزير خارجه سوئد كه مي پرسيد چرا شما به خواسته شوراي امنيت درباره توقف غني سازي عمل نمي كنيد، گفت: دوست عزيز، من 26 سال است كه ديپلمات هستم و هميشه رك و صريح حرف زدم. ايران هم مثل كشورهاي ديگر حق استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را دارد. اما شما چه اقدامي كرده ايد كه سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي را نابود كنيد.
گزارشگر روزنامه آلماني با ارائه گزارش مفصلي از گفت وگوي وزيرخارجه جمهوري اسلامي ايران با ديپلمات هاي غربي مي نويسد: اگر كسي در آن نيمه شب به گفت وگوي مذكور در سالن هتل گوش مي داد فقط مي توانست براي سياستمداراني كه از سال ها پيش مجبورند با كسي مانند متكي مذاكره كنند، ابراز همدردي كند(!)
دي سايت همچنين درباره بحث موضوع دموكراسي و حقوق بشر نيز نوشت: متكي گفت اروپا با دموكراسي مشكل دارد نه ما. در برخي كشورهاي اروپايي تنها 25 درصد مردم در انتخابات شركت مي كنند در حالي كه در جمهوري اسلامي 85 درصد در انتخابات شركت كردند. اما اينكه مي گوييد كساني اعدام شدند، آنها اپوزيسيون نبودند، بلكه جنايتكارند. آيا شما در كشور خود كساني را كه دست به خشونت مي زنند، تحمل مي كنيد؟ هر كس قانون را زير پا مي گذارد بايد پاسخگو باشد.
گزارشگر روزنامه آلماني اشاره اي به اين حقيقت نكرد كه مواضع غرب در زمينه هاي هسته اي، حقوق بشر و دموكراسي كاملاً متناقض و دوگانه است و به عنوان مثال از رژيمي اشغالگر و نامشروع در منطقه (اسرائيل) حمايت مي كند كه داراي بمب اتمي است، بارها مرتكب كشتار جمعي و نسل كشي شده، در اين نسل كشي از انواع سلاح هاي ممنوعه نظير بمب هاي اورانيومي و فسفري استفاده كرده، به انواع جنايت ها از ترور گرفته تا قاچاق انسان و فروش غيرقانوني اعضا دست مي زند.
همچنين طرف هاي مذاكره كننده غربي طي 7 سال گذشته -مانند سه دهه اخير- مدام تعهدات و وعده هاي خود را نقض كرده و كوشيده اند با فريبكاري و نيرنگ، حقوق مشروع ملت ايران را زيرپا بگذارند.
ند(!)

 



جنبش مشتي ممدلي ... تمام اتوماتيك، بي صندلي (خبر ويژه)

مهدي كروبي درباره دعوت از ضدانقلاب براي اختلال در راهپيمايي ملي 22بهمن گفت: ما به شركت در راهپيمايي رسمي سالگرد انقلاب فرا مي خوانيم اما ديگر تصميم نمي گيريم كه راهپيمايان چه رويكردي داشته باشند و چه بكنند.
نامزد ناكام انتخابات كه با مجله صهيونيستي اشپيگل مصاحبه مي كرد، درباره فحاشي آشوبگران عليه برخي شخصيت هاي نظام هم از خود سلب مسئوليت كرد و گفت: در هنگام تظاهرات گسترده مردمي با عقايد مختلف گرد هم مي آيند، برخي درست و برخي هم انحرافي و غلط. بعضي مثل خود من دولت را به رسميت نمي شناسيم اما ما در مورد شعارهاي ضدنظام و شعارهايي كه بهانه اي براي حمله به دست حكومت بدهد، احتياط مي كنيم(!)
وي توضيح نداد كه چرا شعارهاي انحرافي و غلط و ضدانقلابي در اجتماعات منسوب به وي و موسوي سر داده مي شود و آيا مي شود دعوت كننده تجمعات مذكور- با تاكيد بر مخالف خواني و قانون شكني- بود اما از زير بار مسئوليت نتايج و عواقب آن شانه خالي كرد؟!
كروبي در عين حال گفت: من و او در قالب شغل ها و مسئوليت هاي مختلف خدمت كرده ايم. اما موسوي سازماني در پشت خود ندارد، من يك حزب سياسي دارم. جنبش هم متشكل از طيف هاي مختلف، به طور مستقل عمل مي ك

 



از من بپرس! موسوي جاده صاف كنه (خبر ويژه)

پادوي رسانه اي سيا و موساد از عناصر ضدانقلاب خواست با موسوي همراهي كنند و در رسيدن به نظام ضداسلامي عجله نكنند. عليرضا نوري زاده در گفت وگو با رسانه گروهك تروريستي پژاك اظهار داشت: موسوي جاده صاف كن است و راه را براي تغيير رژيم به يك نظام لائيك فراهم مي كند.
وي افزود: مصاحبه اخير موسوي بسيار اميدواركننده بود و حركت وي شبيه حركت مخالفان در كشور گرجستان است.
نوري زاده همچنين خطاب به عناصر ضدانقلاب گفت: در راه رسيدن به يك نظام غيرديني و سكولار شتاب نكنيد، يك شبه نمي توان به چنين نظامي رسيد.
وي به ضد انقلاب اطمينان داد: موسوي قانون اساسي را قبول ندارد و جاده صاف كني براي رسيدن به يك نظام سكولار است.
اين پادوي سيا و موساد پيش از اين هم با اشاره به اظهارات موسوي در زمينه متهم كردن نظام اسلامي به ديكتاتوري و استبداد و تصريح كرده بود: موسوي و جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا كه حكومت ايران را نامشروع توصيف كرد، به يك نقطه مشترك رسيده اند.
گفتني است نوري زاده از روزنامه نگاران سلطنت طلب روزگار ديكتاتوري پهلوي است كه با لانه جاسوسي آمريكا و همچنين برخي عناصر صهيونيست در ارتباط بود. وي پس از انقلاب از طريق حزب خلق مسلمان تلاش كرد خود را به سيدكاظم شريعتمداري و هسته كودتا نزديك كند. وي حتي در محافل ضدانقلاب مقيم انگليس هم به مزدوري افراطي چند جانبه معروف است.

 



مردم لبنان بر خلاف عبري ها جمهوري اسلامي را شكست ناپذير مي دانند (خبر ويژه)

بيانيه چند تن از روزنامه نگاران و سياستمداران وابسته به جريان 14 مارس لبنان و حمايت از جريان فتنه و آشوب در ايران با استقبال شبكه رسانه اي دولتي انگليس مواجه شد.
مهرداد فرهمند همكار فراري روزنامه زنجيره اي جامعه كه اكنون با شبكه بي بي سي همكاري مي كند، بيانيه افراد وابسته به جريان آمريكايي- صهيونيستي را نخستين همبستگي عربي با جنبش سبز در ايران توصيف كرد. فرهمند به همراه تيمي از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري در بيروت اقامت دارد.
گزارشگر بي بي سي با وجود آب و تاب دادن به تنها بيانيه عربي- بخوانيد عبري و صهيونيستي- صادره به نفع جريان آشوب طلب اذعان كرد: با وجود بيانيه اخير، بسياري از چهره هاي فرهنگي و سياسي لبنان و همچنين توده هاي مردم لبنان، اقتدار نظام جمهوري اسلامي را فراتر از آن مي دانند كه جنبش سبز بتواند خدشه اي به آن وارد كند.
بي بي سي اضافه مي كند: جمهوري اسلامي ايران طي سالها، اعتباري براي خود ميان بخش مهمي از جمعيت لبنان كسب كرده كه باعث مي شود اظهارنظرها و موضعگيريهاي آيت الله خامنه اي و محمود احمدي نژاد براي آنها باوركردني تر و پذيرفتني تر باشد، تبليغات ايران در مورد دستاوردهاي اتمي و نظامي و همچنين موضعگيريهاي بي پرواي محمود احمدي نژاد عليه آمريكا و اسرائيل نقش مهمي در فراهم آوردن اين اعتبار ايفا كرده است. از اين ديد جريان سبز در مقابل اقتدار نظام حاكم در ايران، محكوم به شكست است. بين روزنامه هاي اصلي لبنان، تنها روزنامه هاي المستقبل و النهار كه آشكارا موضع مخالف ايران و حزب الله دارند بيانيه اخير را چاپ كردند.
همكار زنجيره اي بي بي سي همچنين اذعان كرد موضع گيري عليه جمهوري اسلامي مي تواند به طرد و انزوا در داخل لبنان منجر شود يا اينكه فرد به جريان مورد حمايت غرب پناه ببرد.
گفتني است مردم كشورهاي مسلمان منطقه اعم از سني و شيعه، به جمهوري اسلامي به عنوان نماد احيا و اقتدار دوباره اسلام مي نگرند و به درستي جريان همسو با آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي را خائن و مزدور تلقي مي كنند.
جريان 14 مارس در لبنان مشخصاً از سوي رژيم سعودي تغذيه مالي مي شود و مديريت آن عملاً بر عهده سفارت آمريكا و برخي عناصر سياسي آلوده و مرتبط با رژيم صهيونيستي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14