(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 بهمن 1388- شماره 19581
 

دبيركل ناتو: خواهان همكاري با چين، هند و روسيه هستيم
نيروهاي امنيتي رژيم مبارك 20 عضو اخوان المسلمين را بازداشت كردند
حزب الله: هر نقطه اسرائيل در تير رس موشك هاي ماست
گفت وگوهاي خالد مشعل در مسكو مواضع آمريكا و روسيه كاملا متفاوت است
كوچ اجباري هزاران افغاني در آستانه حمله سنگين اشغالگران به طالبان
حكومت 5 ساله نارنجي ها در اوكراين با پيروزي يانكوويچ پايان يافت
تظاهرات و اعتصاب مردم پاكستان در اعتراض به كشتار شيعيان كراچي



دبيركل ناتو: خواهان همكاري با چين، هند و روسيه هستيم

دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو)، خواستار همكاري با چين، روسيه و هند شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «اندرس فوگ راسموسن» روز يكشنبه در مراسم پاياني چهل و ششمين كنفرانس امنيتي مونيخ اظهار داشت: ناتو از همكاري با اين كشورها سودمند خواهد شد. وي با بيان اين كه اين مشاركت و بحث و گفت وگو درباره يك رشته مسائل امنيتي بين المللي از جمله تروريسم، غني سازي هسته اي و تغييرات آب و هوايي را فراهم خواهد كرد، گفت: اين نهاد هم اكنون نشان داده كه قادر به تلفيق مشورت، برنامه ريزي نظامي و عمليات جنگي واقعي براي كشورهايي است كه عضو ناتو نيستند. راسموسن گفت: اين ائتلاف، رقيبي براي سازمان ملل متحد نخواهد شد، چون اين ائتلاف شامل گروهي از كشورها خواهد بود كه با يكديگر درباره مسائل امنيتي به طور رسمي يا غيررسمي همكاري و مشورت مي كنند.

 



نيروهاي امنيتي رژيم مبارك 20 عضو اخوان المسلمين را بازداشت كردند

منابع امنيتي مصر 20 تن از اعضاي گروه اخوان المسلمين را بازداشت كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روزنامه لبناني «السفير»، اين عده به همراه معاون دبيركل اخوان المسلمين در استان «الفيوم» و قاهره بازداشت شده اند.اين افراد در حال برگزاري يك جلسه سازماني در منزل يكي از اعضا دستگير و براي انجام تحقيقات بيشتر به مدت 15 روز به زندان منتقل شدند.
يك منبع قضايي مصر درباره بازداشت اين افراد اظهار داشت: اتهام دستگيرشدگان عضويت در گروه غيرقانوني و تشويق امنيت عمومي و دعوت به عدم اجراي قانون اساسي است.اين در حالي است كه «مصطفي عطيه» عضو دفتر اداري گروه اخوان المسلمين در استان الفيوم خاطرنشان كرد: پليس عده اي را هنگام خارج شدن از مسجد دستگير و عده ديگري را در منازلشان بازداشت كرده است.

 



حزب الله: هر نقطه اسرائيل در تير رس موشك هاي ماست

حزب الله لبنان تاكيد كرد، همه شهرها و روستاهاي رژيم صهيونيستي در تير رس موشك هاي مقاومت قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شيخ «محمد يزبك» عضو شوراي مركزي حزب الله طي اظهاراتي در حسينيه شهرك طاريا در بعلبك در شرق لبنان افزود: كساني كه نشسته اند و مي گويند به دليل وجود سلاح حزب الله كه خارج از چارچوب دولت است كشور در معرض خطر جنگ اسرائيل قرار گرفته بايد بدانند كه تصميم به جنگ و صلح در دست دشمن صهيونيستي و آمريكاست.
وي تصريح كرد، اما اين سلاح حزب الله و پايداري مقاومت است كه باعث باز دارندگي و دفاع از كشور شده است.
عضو شوراي مركزي حزب الله گفت، حزب الله در كنار ارتش از آمادگي دفاعي بالايي برخوردار است و تمامي شهرها و روستاهاي رژيم صهيونيستي در تير رس مقاومت است.
وي اظهار داشت: اكنون اوضاع نسبت به جنگ 33روزه تغيير كرده و مقاومت توانمندتر و پيشرفته تر شده است و تمامي شهرها و روستاهاي رژيم صهيونيستي را مي تواند مورد هدف قرار دهد و همين مسئله باعث ايجاد ترس و وحشت در رژيم صهيونيستي شده است.در عين حال بشار اسد رئيس جمهور سوريه در ديدار با نبيه بري رئيس مجلس لبنان در دمشق اظهار داشت، در صورت هرگونه تجاوز اسرائيل به لبنان، سوريه در كنار دولت و ملت لبنان خواهد بود.طرفين در اين ديدار تهديدهاي پي درپي رژيم صهيونيستي عليه كشورهاي منطقه را نيز مورد بررسي قرار دادند.
گفتني است ديدار نبيه بري از سوريه در چارچوب سفرهاي مقام هاي لبناني در دو ماه گذشته به دمشق صورت مي گيرد. آخرين سفر بري به دمشق اوايل آوريل 2008 انجام شد.

 



گفت وگوهاي خالد مشعل در مسكو مواضع آمريكا و روسيه كاملا متفاوت است

رئيس دفتر سياسي حماس پس از ديدار با وزير خارجه روسيه اعلام كرد روسيه خواستار وحدت ميان گروه هاي فلسطيني است و از موضوع فلسطين حمايت مي كند.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي، خالد مشعل نماينده جنبش حماس كه روز گذشته با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه ديدار كرد پس از اين ديدار به خبرنگاران گفت: موضع گيري روسيه و آمريكا در رابطه با حل و فصل مشكلات خاورميانه و موضوع فلسطين كاملا متفاوت است.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس گفت: روسيه خواستار وحدت ميان گروه هاي فلسطيني است، درحالي كه آمريكايي ها اصلا به اين مسئله توجهي ندارند. براي آنان اصلا مهم نيست فلسطينيان با هم متحد هستند يا دچار شكاف شده اند. تنها مسئله اي كه براي آنان اهميت دارد آن است كه كسي از ميان رهبران فلسطيني حاضر به دادن امتياز به اسرائيلي ها شود. و حتي ممكن است شكاف ميان فلسطينيان را به نفع خود بدانند تا بتوانند بيش از پيش بر دولت فلسطين فشار وارد كنند.
وي افزود: مسكو ضمن حمايت از فلسطين خواستار توقف شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي و خاتمه رنج و مرارت مردم مظلوم غزه است.
رئيس دفتر سياسي حماس تصريح كرد: دولت روسيه همچنين خواستار از سرگرفته شدن مذاكرات درباره حل و فصل اوضاع در خاورميانه است.
مشعل افزود: «روند صلح خاورميانه به بن بست رسيده است، اين مسئله نيز بسيار خطرناك است كه قدرت در اسرائيل در دست مثلث سه جانبه «نتانياهو، ليبرمن و باراك» قرار دارد، چرا كه آنها نه تنها حق فلسطينيان را ناديده مي گيرند، بلكه حتي به خواسته هاي آمريكايي ها نيز اهميتي نمي دهند. اين درحالي است كه دولت آمريكا نتوانسته مواضع رهبران اسرائيلي را تغيير دهد و به همين دليل اكنون تلاش خود را روي اعمال فشار بر فلسطين متمركز كرده است تا كسي از ميان رهبران ملي، حاضر به دادن امتياز به اسرائيل شود.»
ملاحظات حماس
صلاح بردويل از رهبران جنبش حماس تاكيد كرد، حماس منتظر است تا ملاحظات خود درباره طرح آشتي ملي درنظر گرفته شود تا پس از آن اقدام به امضاي اين طرح كند.
وي افزود مصر در دوره اخير به درخواست هاي جنبش حماس توجهي نكرده است و به نظر مي رسد كه درصدد اطمينان از تسليم اين جنبش در مقابل شروط خود است، اما تا زماني كه ملاحظات حماس درباره طرح آشتي مدنظر گرفته نشود اين جنبش طرح مذكور را امضا نخواهد كرد.
از سوي ديگر سامي ابوزهري سخنگوي حماس طي بيانيه اي از جنبش فتح دعوت كرد كه براي پايان بخشيدن به اختلافات داخلي فلسطين به جاي اعزام گروه هاي فشار به غزه به گفت گوي ملي روي آورند.
به گزارش خبرگزاري مهر وي خاطرنشان كرد، استقبال گرم رهبران حماس از «نبيل شعث» عضو كميته مركزي جنبش فتح بيانگر جديت حماس در تصميم خود براي برقراري آشتي ملي و صداقت مواضع اين جنبش است كه همواره اعلام مي كند غزه به روي همگان باز است و اينگونه نيز باقي خواهد ماند.

 



كوچ اجباري هزاران افغاني در آستانه حمله سنگين اشغالگران به طالبان

با لشكركشي گسترده ناتو به ولايت هلمند و اعلام آمادگي طالبان براي انجام بزرگترين و بي سابقه ترين عمليات، جنوب افغانستان در آستانه يك جنگ تمام عيار قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، ولايت جنوبي «هلمند» افغانستان در آستانه يك نبرد گسترده ميان نيروهاي اشغالگر آمريكايي انگليسي از يك طرف، و شبه نظاميان طالبان از طرف ديگر، قرار گرفته است و به گفته فرماندهان نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو)، آتش جنگ ميان طرفين تا سه روز ديگر شعله ور خواهد شد. ژنرال «استنلي مك كريستال» فرمانده آمريكايي نظاميان ناتو ادعا كرد: يك حمله گسترده و بزرگ در واقع، ارسال يك پيام مقتدرانه و باعث پاكسازي شبه نظاميان از مقرشان در جنوب افغانستان خواهد شد. وي گفت، تمركز حملات ناتو در دشت «ميرجاه»، واقع در مركز ولايت هلمند خواهد بود. اين منطقه 80هزار نفر جمعيت دارد و تا ديروز هزاران نفر از ساكنان منطقه خانه هاي خود را ترك كرده و آواره شده اند. مك كريستال با هدف ايجاد شكاف ميان مردم و شبه نظاميان، به كشاورزان منطقه وعده هايي داد.
خبرگزاري فارس به نقل از شبكه الجزيره گزارش داد، مردم روستاهاي مناطق شمالي ولايت هلمند، خانه و كاشانه خود را ترك كرده اند و براي حفظ جانشان به سمت پايتخت گريخته اند.
براساس اين گزارش، بسياري از مردم آواره بدون امكانات لازم، در سرماي شديد گرفتار شده اند.
آماده باش طالبان
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع مطلع ناشناس به خبرگزاري رويتر گفتند، شبه نظاميان طالبان خود را براي انجام سنگين ترين حملات به نيروهاي ناتو در جنوب افغانستان آماده كرده اند. براساس اين گزارش، اين حملات احتمالا بزرگترين حمله طالبان از ابتداي تجاوز غرب به افغانستان(2001) تاكنون خواهد بود و ممكن است سرنوشت جنگ در اين كشور را مشخص كند. اين در حالي است كه «باب اينزورث»، وزير دفاع انگليس پيش بيني كرد تلفات نيروهاي اين كشور در عمليات هلمند زياد خواهد بود. در اين عمليات، 4000نظامي انگليسي حضور خواهند داشت. نيروهاي اشغالگر در اين عمليات از هواپيما، هلي كوپتر، نفربرهاي زرهي و هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده خواهند كرد. براساس آخرين نظرسنجي در انگليس، بيش از 70درصد مردم اين كشور خواستار بازگشت سربازان انگليسي از افغانستان هستند.
هلاكت دو نظامي سوئدي
انفجار مين در ولايت شمالي بلخ، به مرگ دو نظامي سوئدي و يك مترجم آنها منجر شد. اين ولايت از مناطق امن افغانستان محسوب مي شود. تعداد نظاميان سوئدي مستقر در افغانستان، 455 نفر است. ديروز همچنين، چهار افسر پليس افغان بر اثر انفجار يك بمب كنار جاده اي در ولايت جنوبي قندهار كشته شدند.

 



حكومت 5 ساله نارنجي ها در اوكراين با پيروزي يانكوويچ پايان يافت

نامزد حزب مخالف اوكراين پس از رقابتي تنگاتنگ با رقيب نارنجي خود درانتخابات رياست جمهوري اين كشور پيروز شد و به حكومت 5 ساله نارنجي ها در اين كشور پايان داد.
به گزارش خبرگزاري ها، پس از پايان شمارش آراء دور دوم انتخابات رياست جمهوري اوكراين كه با مشاركت «ويكتور يانكوويچ» از حزب مناطق و «يوليو تيموشنكو»،نخست وزير و نامزد مورد حمايت نارنجي ها برگزار شد، «يانكوويچ» با كسب حد نصاب لازم و با اختلاف بسيار ناچيز توانست به عمر پنج ساله انقلاب نارنجي پايان دهد.خانم «تيمو شنكو» پس از اعلام نتايج اوليه انتخابات، بلافاصله مدعي شد جناح رقيب دست به تقلب در سطح بسيار گسترده زده و از طرفداران خود خواست براي باز پس گيري هر يك از آراي خود به مبارزه بپردازند.
تا لحظه انتشار اين گزارش كميسيون مركزي انتخابات رياست جمهوري اوكراين با شمارش بيش از 97 درصد از آرا اعلام كرد، يانكوويچ موفق به كسب بيش از 3/48 درصد از آرا و تيموشنكو نيز 1/46 درصد از آراء شده است.
كميسيون مركزي انتخابات نيز روز يكشنبه اعلام كرد نتايج رسمي و نهايي اين دور از انتخابات كه از حساسيت خاصي برخوردار است تا تاريخ 17 فوريه (28 بهمن) اعلام خواهد شد.

 



تظاهرات و اعتصاب مردم پاكستان در اعتراض به كشتار شيعيان كراچي

هزاران نفر از مردم پاكستان در شهرهاي مختلف اين كشور عليه كشتار شيعيان كراچي در روز اربعين تظاهرات كردند .
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم شهرهاي مختلف پاكستان در اعتراض به كشتار عزاداران شيعه در روز اربعين (جمعه گذشته)، تظاهرات و اعتصاب كردند. انفجار دو بمب عليه شيعيان عزادار روز اربعين در كراچي، 27 شهيد و بيش از 100 زخمي بر جاي گذاشت. بمب سوم نزديك بيمارستاني در اين شهر كار گذاشته شده بود كه به موقع، كشف و خنثي شد. از زمان انفجار تاكنون، شهر كراچي حالت عادي ندارد و بخش حمل و نقل عمومي و بيشتر مدارس تعطيل است. ديگر شهرهاي شيعه نشين پاكستان نيز ديروز شاهد اعتصاب برخي اقشار و اصناف بوده است.
ديروز در يك شهر ايالت سند پاكستان نيز انفجاري رخ داد، كه مرگ حداقل يك نفر و زخمي شدن تعدادي ديگر را در پي داشت.
در همين حال، خبرگزاري قدس به نقل از منابع امنيتي سوريه گزارش داد، انفجار بمب عليه شيعيان پاكستان، بخشي از طرح منطقه اي آمريكا و رژيم صهيونيستي در اين كشور و كشورهاي عراق، يمن و لبنان است، تا يك شكاف واقعي مذهبي در منطقه به وجود بيايد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14