(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 بهمن 1388- شماره 19581
 

انقلاب اسلامي و فراز و نشيب هاي آن طي سه دهه انقلابيون امروز در جبهه جنگ نرم -بخش هشتم



انقلاب اسلامي و فراز و نشيب هاي آن طي سه دهه انقلابيون امروز در جبهه جنگ نرم -بخش هشتم

پريسا جلالي
پيامبر اعظم (ص) علاوه بر ارايه احكام اسلامي، اصول و رهنمودهايي عرضه
نموده اند براي دستيابي به اهدافي از جمله پيشرفت بشر، ترقي و صلح جهاني و رهايي از فقر و نيازمندي، نابودي و محو هراس هاي اجتماعي سياسي و تفاوت هاي كلي اقتصادي.
اما اين موارد تنها بخشي از وجوه مشخصه اي است كه در انقلاب اسلامي ايران هم ظهور يافت پس همانند نهضت رسول اكرم(ص)
مي تواند جاذبه هايي خاص براي ستم پيشگان و مظلومان جهان داشته باشد.
جاذبه اي كه اينك از مرزهاي جغرافيايي ايران اسلامي فراتر رفته و بسياري از مسلمانان و آزادي خواهان جهان را شيفته گفتمان عدالت خواهي خود كرده است.
خداوند كريم بارها در زبور حضرت داوود، انجيل حضرت عيسي و لوحه هاي حضرت موسي يا آيه هاي وحي شده بر حضرت محمد (ص) وعده خود مبني بر وراثت مظلومان و مستضعفان بر زمين را اعلام كرده و اين نكته را با نوشته و گفتار ظريف و متين پيامبران در دوران هاي مختلف تاريخ بشر به تصوير كشيده است.
تاكيد قران كريم تنها براي آگاهي دادن نيست كه براي تشويق درست كاران است تا دريابند كه جهد و تلاش ايشان عليه ستم كاران و ظالمان موثر خواهد بود.
اما در طول سي و يك سال گذشته انقلاب اسلامي ايران همواره در تلاطم موج هاي سرگرداني از هجمه هاي سخت افزاري ونرم افزاري روبرو بوده است.
گزارش ديروز كيهان اشاره اي بود به
مهم ترين استراتژي نظام سلطه يعني متوقف كردن صدور انقلاب با سرگرم كردن ايران اسلامي به مسائل داخلي و مشكلات و حل مسئله ايران هراسي همانند آنچه امام خميني سال هاي دور آن را پيش بيني كرده و خطاب به همه مسؤلان نظام و مردم ايران تاكيد كردند كه غرب و شرق تا شما را از هويت اسلاميتان ـ به خيال خام خودشان ـ بيرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شويد و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، هميشه با بصيرت و با چشماني باز به دشمنان خيره شويد و آنان را آرام نگذاريد كه اگر آرام گذاريد، لحظه اي آرامتان نمي گذارند.
در جبهه جنگ نرم
نمونه هجمه هاي نظامي، فرهنگي ، اقتصادي و اجتماعي در سي و يك سال اخير شاهدي بر اين مدعا است كه دشمنان خارجي هيچگاه عداوت عليه ملت مسلمان ايران را كنار نمي گذارند. اما دشمنان داخلي نيز به عنوان سرسپردگان خارجي بارها ثابت
كرده اند كمر همت بسته اند تا نظام را تا قهقراي نابودي سوق دهند.
بنابراين اينان هم مي توانند به نوبه خود عامل تفرقه، نفوذ انديشه هاي غيرديني و فساد و بسياري خطرات و آسيب ها باشند.
سيد مجتبي منتظري سخنگوي سازمان اسلامي دانشجويان ايران در اين زمينه به نفوذ انديشه هاي غيرديني كه از سكولاريسم نشات گرفته و در رفتار برخي ديده مي شود اشاره مي كند.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش روز كيهان مي گويد: ريشه گفتمان انقلاب در انديشه ديني است و گفتمان سكولاريسم در تضاد با اين گفتمان است. برخي از چهره هاي اصلاح طلب درگير اين جريان شده اند كه شاهد رقابت هاي ناصحيح در سطح اين قشر از نيروهاي سياسي هستيم.
وي ديگر آسيب تهديد كننده انقلاب اسلامي را نفوذ فرهنگ غرب در سطح دانشگاهيان و نخبگان مي داند و مهمترين شاهدش را گرايش به اشرافي گري
برمي شمارد.
اين فعال دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي عقيده دارد: سستي در پياده كردن مقررات اسلام شاخصه ديگري است كه برخي مسئولان نظام درگير آن شده اند. پيروزي انقلاب اسلامي با پيشتازي روحانيت سياسي و مرجعيت ديني وانديشه سياسي امام به انجام رسيد بعد از گذشت 31 سال هنوز دشمنان اين نظام و انقلاب درصدد ضربه زدن به اين موهبت الهي هستند. اين آسيب زدن در اشكال گوناگون توسط متفكران و استراتژيست هاي آمريكا و اسرائيل طراحي و برنامه ريزي شده است. از انقلاب هاي رنگين گرفته تا حمله به تاسيسات هسته اي، از اغتشاشات انتخابات رياست جمهوري دهم تا حادثه شوم در عاشوراي حسيني امسال همگي در راستاي اهداف ضد انقلابي بوده و هست، بدين جهت مي توان گفت رهبري انقلاب به درستي اشاره فرمودند كه ما با جنگ نرم نويني روبرو هستيم كه ريشه امروزي ندارد بلكه تمامي طراحي آن بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي توسط استراتژيست هاي جنگ
سرد آغاز شد.
مبارزه بي امان با غرب ادامه دارد
دشمنان در صورت هاي گوناگون به
برنامه ريزي بر عليه نظم نوپاي انقلاب پرداختند كه از آن جمله مي توان به دو اثر مهم پايان تاريخ و برخورد تمدن ها كه به رشته تحرير درآمده است اشاره كرد.
منتظري با اشاره به اين دو كتاب مي گويد: در اين دو اثر جنگ تسليحاتي نمي بينيم بلكه بحث هاي فرهنگي و سياسي به شدت به چشم مي خورد كه همگي در برابر اسلام سياسي مطرح شده است لذا بحث جنگ نرم كه از سوي صهيونيست هاي مسيحي در حال پيگيري بر عليه نظام توسط پيشواي مسلمين جهان شناسايي و مطرح شد بدين جهت وظيفه تمامي اقشار از جمله دانشجويان آگاه و متعهد و سياسيون روشن بين اين است كه جنگ نرم نوين را بيشتر بشناسند و راهكارهاي مقابله با آن را به اشكال مختلف طراحي و عملياتي كنند.
قاسم قرباني رستم رييس آموزشكده فني و حرفه اي سما واحد اسلامشهر هم در
گفت و گو با گزارشگر كيهان به عوامل مهمي كه انقلاب اسلامي ايران را تهديد مي كند اشاره دارد.
وي با تاكيد بر توجه به وصيت نامه
امام خميني(ره) كه رمز پيروزي انقلاب اسلامي ايران را وحدت كلمه و انگيزه الهي برشمردند اصلي ترين آسيب را در نظام جمهوري اسلامي ايران به طور اخص فراموشي اين اهداف مي داند و تصريح
مي كند: غفلت از اهداف پيشين انقلاب مصائب مختلفي از جمله مشكلات اقتصادي، فرهنگي و حتي عدم تمكين در برابر قانون را به دنبال خواهد داشت. قرآن كريم و عترت ريسمان الهي و عامل نجات مسلمانان هستند كه اين دو گوهر گران بها مهجور واقع شده اند چون دشمنان اسلام منافع خود را در تعارض با اسلام مي بينند همچنين جهل مردم به علت استعمار فرهنگي و كج فهمي دوستان از ديگر تهديداتي است كه بايد نسبت به آن هوشيار بود.
دكتر قرباني آسيب ديگري كه جنگ نرم برجاي مي گذارد را كج فهمي دوستان انقلاب مي داند كه آب به آسياب دشمن
مي ريزند و دوستان انقلاب يا استحاله
مي شوند و يا از صحنه بدر مي روند.
وي تبعات اين موضوع را جنگ در زمينه نظامي و جنگ نرم برمي شمارد و در توضيح بيشتر مي گويد: احتمال جنگ نظامي و اعمال قدرت سخت در ايران به دليل تجربه هشت سال دفاع مقدس بسيار كم است به همين دليل قدرت هاي جهانخوار جنگ را در فاز نرم دنبال خواهند كرد. بنابراين عوامل اقتصادي و فرهنگي مي توانند با تبعاتي مثل اعتياد، فقر و فساد اخلاقي ، عدم تمكين به قانون و نابرابري اجتماعي آسيب هاي جدي به نظام وارد سازند. همانطور كه جنگ نرم مي تواند تلفات زيادي داشته باشد.
مسخ ارزش ها در گرو ثروت اندوزي
به اعتقاد كارشناسان يكي از بزرگترين فتنه هايي كه مي تواند نظام جمهوري اسلامي ايران را با چالش مواجه كند حضور نخبگان و عالمان بي بصيرت است.
زهرا سلطاني دبير واحد فرهنگي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل نيز با تاكيد بر اين موضوع به حضور برخي از خواص اشاره دارد كه دنيا را بر آخرت خود ترجيح مي دهند و آقازادگاني كه براي
ثروت اندوزي و كسب قدرت اهداف و
ارزش هاي انقلاب را دستاويزي براي رسيدن به خواسته هايشان قرار مي دهند .
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان مدعي است: وقتي نخبگان جامعه اي به درد
دنيا خواهي مبتلا شوند ناخودآگاه مردم جامعه را به آن سمت مي برند. البته در مورد نظام جمهوري اسلامي اين موضوع وجود دارد اما با رهبري عالمانه مقام معظم رهبري توطئه افراد خنثي شده است. اين رفتار خواص حداقل براي نظام هزينه زا خواهد بود.
اين فعال دانشجويي نكته ديگري كه براي جامعه تبديل به مشكل شده است را مشكلات اقتصادي برمي شمارد و عقيده دارد: نظام اسلامي ايران به عنوان اولين تجربه جمهوري اسلامي در كل دنيا مطرح مي شود .البته كشوري مستقل از لحاظ سياسي از شرق و غرب است و مردم در مواجهه با برخي مشكلات از جمله بحث اقتصادي كم تجربه هستند كه مي تواند سرعت نظام را در رسيدن به اهداف والاي آن كه همان رسيدن به حكومت ناب الهي است تا حدودي دستخوش حوادث كند. خوشبختانه دور انديشي مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر انجام طرح تحول اقتصادي مي تواند راهكار اساسي در رفع مشكلات اقتصادي باشد.
آسيب ديگر، تهديدات نرم و فرهنگي است كه دشمن قصد دارد با توسل به اين تهديدات فرهنگ مان را از ما جدا كند اين حربه اي است كه دشمنان مدت ها است در پي آن هستند و مطمئنا در مواجهه سخت افزاري با دشمنان دچار مشكل نخواهيم شد.
سلطاني در ادامه همين بحث مي گويد: قطع به يقين دشمن به لحاظ سخت افزاري با ما مواجه نمي شود، چرا كه به لحاظ نظامي و دفاعي در كشور خودكفا هستيم اما در بحث تهديدات نرم برنامه ريزي هايي كه مي شود در تقابل با امپرياليسم بايد جدي تر عمل كنيم.
يكي از راهكارها براي مواجهه آماده كردن فضاي فرهنگي جامعه علي الخصوص دانشگاه ها است و روشنگري هايي كه بايد در سطح جامعه صورت گيرد.
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14