(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 20 بهمن 1388- شماره 19581
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي : ملت در 22 بهمن ، جهان را مبهوت خواهد كرد
جهادگر جانباز هفتكلي به جمع ياران شهيدش پيوست
قاليباف: رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب همه مسائل در كشور است
ورود كاروان حامل ضريح قتلگاه امام حسين (ع) به همدان
نماينده ولي فقيه در ارتش جمهوري اسلامي ايران خروج از لواي پرچم ولايت فقيه گناهي نابخشودني است
وزير نيرو خبر داد برگزاري جشن ملي برقدار شدن روستاهاي كشور
بهره برداري از آزاد راه بندرعباس- سيرجان
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي : ملت در 22 بهمن ، جهان را مبهوت خواهد كرد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا ديروز در ديدار جمع زيادي از فرماندهان، افسران، خلبانان و كاركنان نيروي هوايي ارتش، راز استحكام، ماندگاري و اثربخشي انقلاب اسلامي را، وجود انگيزه الهي، اخلاص و ايمان در بناي آن دانستند و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت آحاد مردم، تاكيد كردند: ملت ايران در روز 22بهمن، با نمايش وحدت كلمه و اتحاد خود، جبهه استكبار را بار ديگر همچون گذشته مبهوت خواهد كرد.
در اين ديدار كه در سالروز بيعت تاريخي جمعي از افسران و كاركنان نيروي هوايي با امام خميني(ره) در 19بهمن سال 57، انجام شد، فرمانده كل قوا، حادثه نوزده بهمن 57 را يك خط شكني بزرگ سياسي خواندند و افزودند: در اين حادثه جز انگيزه خدايي و اخلاص، هيچ انگيزه ديگري وجود نداشت و به همين دليل حركت نوزده بهمن 57، در تاريخ ماندگار شد و همچنان نيز اثرگذار است.
حضرت آيت الله خامنه اي، انقلاب اسلامي ايران را نيز به دليل بناي الهي و ايماني آن، ماندگار و اثرگذار دانستند و افزودند: اين انقلاب، انقلابي براي خدا و براي اجراي احكام الهي و استقرار عدالت بود كه با مجاهدت و ايستادگي به پيروزي رسيد و ادامه يافت و دلها را تسخير كرد، بنابراين انقلاب اسلامي در تاريخ ماندگار شد و ثبات و اقتدار معنوي پيدا كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه دشمنان انقلاب اسلامي و دستگاههاي استكباري و صهيونيسم از درك علل ثبات و اقتدار معنوي انقلاب اسلامي عاجز هستند، خاطرنشان كردند: هزاران رسانه و صدها مغز و فكر با مدرنترين شيوه هاي تبليغاتي و ترفندهاي گوناگون، دائما در حال تبليغ و طراحي بر ضد نظام اسلامي هستند اما تاكنون نتوانسته اند به اين نظام صدمه اي وارد كنند زيرا استحكام اين نظام ريشه در بناي ايماني و الهي آن دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: امروز هيچ نظامي در دنيا همانند نظام اسلامي وجود ندارد كه با وجود حجم سنگين تبليغات دروغ و مخرب و فشارهاي سياسي، اقتصادي و تحريم ها اينگونه مستحكم بايستد.
ايشان افزودند: نظام اسلامي از اين پس هم در مقابل همه اين فشارها خواهد ايستاد و آمريكا و صهيونيسم و مجموعه مستكبران و زورگويان دنيا نخواهند توانست با ابزارهاي سياسي و اقتصادي و يا تهديد و تهمت و يا تحريك ايادي خود، اندكي اين انقلاب را بلرزانند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه راز ماندگاري انقلاب اسلامي اتكا به خداوند متعال و ايمان مردم است، خاطرنشان كردند: به همين دليل است كه هرگاه توده عظيم مردم در سراسر كشور، براي انقلاب احساس خطر و دشمني جدي مي كنند، بدون فراخوان به خيابانها مي آيند و اين همان اتفاقي است كه در روز 9 دي افتاد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش هميشگي بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامي براي كوچك نمايي حضورهاي ميليوني مردم افزودند: راهپيمايي و حادثه روز 9 دي آنقدر عظمت داشت كه دشمنان اين بار نتوانستند عظمت آن را پنهان كنند و مجبور به تاييد آن شدند.
ايشان حضور در صحنه مردم، به هنگام احساس خطر براي نظام اسلامي را يك حركت ايماني و قلبي و متاثر از انگيزه الهي دانستند و تاكيد كردند: حضور عظيم و ميليوني مردم همچون راهپيمايي 9 دي فقط با اراده و دست قدرت الهي امكان پذير است زيرا دلها به دست خداوند است و از آنجا كه نظام اسلامي، حركتي الهي است، خداوند از آن، اينگونه دفاع مي كند. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به عجز دشمنان از فهم اين واقعيت افزودند: معاندان نظام اسلامي كه نمي توانند اين حقايق را درك كنند، دائما سخن از تهديد مي گويند و تصور مي كنند با ترفندهايي همچون حقوق بشر و يا دموكراسي مي توانند براي جمهوري اسلامي نقطه ضعف بتراشند، در حاليكه افكار عمومي دنيا به اين ترفندها با ديده استهزا مي نگرد. حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه ابراز نفرت مردم دنيا از سران استكبار نشانگر اين است كه افكار عمومي دنيا شعارهايي همچون حقوق بشر و دموكراسي را از آنان باور نمي كند، خاطرنشان كردند: كساني دم از حقوق بشر مي زنند كه ابتدايي ترين حقوق انسانها را در زندانها و در سراسر دنيا و حتي در مورد ملت خود لگدمال و شكنجه را رسما قانوني مي كنند. آيا اين مايه سرافكندگي براي يك كشور نيست؟
ايشان افزودند: اين مدعيان دموكراسي با مستبدترين و ارتجاعي ترين حكومتها در دنيا و از جمله در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا عقد اخوت مي بندند و بعد هم دم از دموكراسي مي زنند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: هنگامي كه افكار عمومي دنيا، اين شعارها را با رفتارهاي مدعيان حقوق بشر و دموكراسي مقايسه مي كند، اين ادعاها را به هيچ وجه باور نمي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اين مدعيان با چنين عملكرد و سابقه اي، جمهوري اسلامي ايران را كه قدرت به پاي صندوق كشاندن 85 درصد صاحبان راي را دارد، متهم به نبود دموكراسي مي كنند در حاليكه چنين سخنان و رويكردي از جانب آمريكا و ديگر قدرتهاي استكباري براي مردم دنيا مسخره است.
ايشان با اشاره به وجود فضاي تهديد، تهمت و تحريم بر ضد جمهوري اسلامي در طول 30سال گذشته و هوشمندي و تجربه اندوزي ملت ايران، خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در چنين فضاي سنگين تبليغاتي و انواع فشارها، توانسته است به پيشرفت هاي شگرف كنوني در عرصه هاي دفاعي و علمي و فناوري از جمله زيست شناسي، هسته اي و ليزري دست پيدا كند.
رهبر انقلاب اسلامي حفظ وحدت آحاد مردم را خاري در چشم دشمنان و اصلي ترين نياز كنوني برشمردند و تاكيد كردند: مهمترين هدف از حوادث دوران فتنه بعد از انتخابات، ايجاد شكاف بين آحاد مردم بود كه اين هدف بدست نيامد و اكنون كاملا مشخص شده است، كساني كه در مقابل عظمت ملت ايران در انتخابات ايستادند، از ملت نيستند بلكه افراد ضدانقلاب صريح و يا افرادي هستند كه بر اثر جهالت و لجاجت خود همان كار ضدانقلاب را انجام مي دادند و ربطي به توده مردم ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: حركت آحاد مردم در راه خدا، اسلام و انقلاب اسلامي و پياده كردن احكام اسلامي است و توده مردم راه خود را براي رسيدن به عزت و استقلال در پناه اسلام، ادامه خواهند داد.
ايشان افزودند: البته عده اي از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، با اين نظام مخالف و خواستار بازگشت سلطه آمريكا بودند كه اكنون نيز در خارج و داخل كشور هستند و عده اي هم كه وابستگان زخم خوردگان از انقلاب و مزدوران رژيم طاغوت هستند، همان كينه هاي 30ساله را دارند و خواهند داشت و عده ديگر نيز از اساس با حاكميت اسلام و فقه اسلامي مخالف هستند. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: همه اين افراد مجموعه كوچكي هستند و در مقابل، ملت عظيم ايران، با وجود برخي سلايق سياسي متفاوت، در مسير اسلام و اجراي احكام الهي، با يكديگر متفق و متحد هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش دشمنان، براي برهم زدن اين وحدت كلمه و اتفاق نظر ملت، خاطرنشان كردند: به حول و قوه الهي، ملت ايران در روز 22بهمن با وحدت كلمه و اتحاد خود همه مستكبرين از جمله آمريكا، انگليس و صهيونيست ها را همانند گذشته مبهوت خواهد كرد.
ايشان تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران راه عزت در سايه اسلام، امنيت در سايه اسلام، عدالت در سايه اسلام و مردم سالاري برخاسته از انديشه اسلامي را بدون هيچ ترديد و سستي ادامه خواهد داد و جوانهاي امروز و نسلهاي آينده با استفاده از تجربه انباشته ملت ايران در مواجهه با استكبار، قله هاي پيشرفت را فتح خواهند كرد.
فرمانده كل قوا افزودند: ملتي هوشمند همچون ملت ايران كه داراي ايمان، ابتكار و آزادي ناشي از اسلام و انقلاب است، هيچگاه در حركت رو به جلو خود متوقف نخواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي همه بخشهاي كشور را به همت و تلاش مضاعف فراخواندند و با اشاره به پيشرفتهاي بسيار خوب نيروي هوايي ارتش تاكيد كردند: نبايد به هيچ حدي قناعت كرد بلكه نيروي هوايي بايد با استفاده از ابتكارها، به پيشرفتهاي بيشتري دست يابد و همواره مظهر ايستادگي و اقتدار ملت ايران باشد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود ايام دهه آخر صفر را متعلق به حضرت زينب كبري سلام الله عليها دانستند و با اشاره به عظمت، تاثيرگذاري و ماندگاري كار آن بانوي بزرگ، در طول تاريخ، خاطرنشان كردند: حضرت زينب سلام الله عليها، با انگيزه الهي و براي رضاي خداوند متعال همه مصائب و محنت هاي بسيار سخت مربوط به حوادث عاشورا، از قبل از آن تا به شهادت رسيدن عزيزترين عزيزان خود و بعد هم دوران اسارت را تحمل كردند و به همين دليل عظمت كار آن بانوي بزرگ در نزد خداوند به هيچ وجه قابل توصيف نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي، حضرت زينب سلام الله عليها را يك ولي الهي بي نظير در طول تاريخ خواندند و تاكيد كردند: ماندگاري و گسترش اسلام، راه خدا و ارزشهاي اسلامي، همه به بركت نيت الهي و صبر عظيم امام حسين(ع) و حضرت زينب سلام الله عليها و ايستادگي و تحمل مصائب از طرف آن دو بزرگوار است.
در ابتداي اين ديدار اميرسرتيپ شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ضمن گراميداشت خاطره بيعت تاريخي جمعي از افسران و كاركنان نيروي هوايي با امام خميني(ره) در 19بهمن 57، گزارشي از اقدامات نيروي هوايي ارتش در بازسازي، طراحي و ساخت تجهيزات پيشرفته، برگزاري دوره هاي مهارتي و آموزشي، اجراي رزمايش ميلاد نور ولايت و افزايش و ارتقاي توان رزمي اين نيرو ارائه كرد.

 



جهادگر جانباز هفتكلي به جمع ياران شهيدش پيوست

هفتكل-خبرنگاركيهان:
جهادگر جانباز هفتكلي پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از جراحت به جمع شهيدان پيوست.
جمشيد اسكندري در هشتم بهمن ماه سال 57 در سنندج از ناحيه سر مورد اصابت گلوله آشوبگران قرار گرفت و به افتخار جانبازي نائل شد.
وي در سال 1361 به جمع سنگرسازان بي سنگر پيوست و عضو گروه مهندسي رزمي جهاد سازندگي شد.
اين جانباز بارها همراه جهادگران در جبهه هاي حق عليه باطل حضور يافت و در سال 1362 در جزيره مجنون و تنگه چزابه و در سال 1365 در منطقه عملياتي شلمچه مجروح شد و تحرك سمت چپ بدن خود را از دست داد.
وي در سال 1367 نيز با حضور در مناطق حميديه و جزيره مجنون به ياري رزمندگان پيوست و تا آخرين لحظه از عمر خود در جهاد كشاورزي شهرستان هفتكل به خدمت مشغول بود.
اسكندري پس از تحمل سال ها درد و رنج ناشي از مجروحيت به آسمان پر كشيد و در جوار همرزمانش آرام گرفت.

 



قاليباف: رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب همه مسائل در كشور است

شهردار تهران، رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب همه مسائل در كشور دانست و گفت: امروز علم وحدت در كشور به دست رهبر معظم انقلاب است و هيچ كس در كشور نبايد از اين علم چشم بردارد
. به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمدباقر قاليباف يكشنبه شب در مراسم گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مسجد حضرت زين العابدين (ع) قم با بيان اينكه وظيفه ما در نظام اسلامي حركت به سمت كارآمدي دين در اداره حكومت است، تاكيد كرد: ما بايد براي حركت، اهداف انقلاب را مبنا قرار دهيم و همه بايد بدانيم و بر اين باور باشيم كه فصل الخطاب همه مسائل در كشور ما مقام معظم رهبري است، همه بايد به اين موضوع گردن نهيم، زيرا از وظايف همه ما است.
وي خاطرنشان كرد: ايام دهه مبارك فجر فرصت مناسبي است كه ما يك بار ديگر عملكرد خود را مرور كنيم و با امام ، شهدا و آرمان هاي مقام معظم رهبري تجديد عهد و پيمان كنيم و گوهر انقلاب را بيش از گذشته بشناسيم.
شهردار تهران با بيان اينكه در انقلاب ما ايام الله، اولياالله، نعمت ولايت، استقلال، آزادي و عزت بوده است، يادآور شد: انقلاب ايران سبب تجديد حيات اسلام شد و نه تنها به مردم ايران بلكه به مسلمانان در دنيا عزت داد.
وي تصريح كرد: وقتي كه انقلاب را خوب بشناسيم و اهداف آن را خوب بدانيم، هيچ راهي جز اين نداريم كه اساس كار خود را در زندگي تداوم مسير انقلاب و امام قرار دهيم.
وي همچنين از تجمعات خياباني معترضان پس از انتخابات انتقاد كرد و اظهار داشت: اگر در جاهايي اشكالاتي وجود دارد، به تعبير مقام معظم رهبري راهش اين نيست كه اين اشكالات را در كف خيابان پيگيري كنيد، بايد بنشينيم و با منطق با هم حرف بزنيم.
قاليباف شعار «جمهوري ايراني» را مخالف حركت در مسير امام، انقلاب و نظام دانست و اظهار داشت: اگر ما قرار بود جمهوري غير اسلامي داشته باشيم اين شعارها در سال هاي 58 و 59 نيز عنوان مي شد اما مردم، جمهوري اسلامي را خواستند و ما بدون شك كساني كه شعار «جمهوري ايراني» مي دهند را خارج از مدار امام و انقلاب مي دانيم.
وي گفت: دشمنان خيلي دل بستند و فكر كردند خبري است، اما دشمنان خارجي مطمئن باشند هيچ خبري نيست، اين كشور و نظام با اين شهدا سختي ها و پيچ هاي زيادي ديده اند اما به بركت اسلام، به بركت حكومت ولايي از پيچ هم حتما مي گذريم و از خدا مي خواهيم ما را از اين صراط مستقيم دور نكند.
وي وحدت حول محور ولايت فقيه را صراط مستقيم دانست و اظهار داشت: دشمنان انقلاب هم اين جا را هدف قرار داده اند چون احساس مي كنند، اگر بتوانند اين محور را تضعيف كنند به بقيه اهداف خود دست خواهند يافت. شهردار تهران همچنين با تاكيد بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپيمايي 22 بهمن تصريح كرد: در 22 بهمن امسال همه مسئولان و افراد و گروه هايي كه در دايره انقلاب محسوب مي شوند، حضور پيدا كنند و اين حضور با شكوه تبلور وحدت و تجديد پيمان و عهد با آرمان هاي امام و مقام معظم رهبري و شهدا باشد.

 



ورود كاروان حامل ضريح قتلگاه امام حسين (ع) به همدان

كاروان حامل پنجره ضريح مقدس قتلگاه امام حسين(ع) پس از همدان وارد شهر اسدآباد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اسدآباد، كاروان ضريح قتلگاه امام حسين (ع) با ورود به اسدآباد و با استقبال پرشور مردم مؤمن و خداجوي اين شهر مواجه شد.
مسئول كاروان ضريح قتلگاه امام حسين (ع) با بيان اينكه اين ضريح توسط هنرمندان اصفهان با صرف 350 ميليون تومان از مشاركت كمك هاي مردمي ساخته شده است، گفت: اين كاروان از پنجم بهمن ماه از اصفهان حركت و به مدت 18 روز است كه در مسير كربلاي معلا در حركت است. قدرت الله نظري افزود: اين كاروان پس از اسدآباد به سمت كنگاور حركت كرده و در هوانيروز ارتش كرمانشاه مستقر و مراسمي در آنجا برگزار مي شود.

 



نماينده ولي فقيه در ارتش جمهوري اسلامي ايران خروج از لواي پرچم ولايت فقيه گناهي نابخشودني است

نماينده ولي فقيه در ارتش جمهوري اسلامي گفت: اگر مسئولان مابه قلب دشمن مي روند و در مجامع بين المللي حرف هاي خود را با شجاعت مي زنند به بركت خون شهداست.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي آل هاشم يكشنبه در يادواره اميران و يك هزار و 100 شهيد استان كرمان و 62 شهيد شهرستان زرند در تالار بزرگ زرند با بيان اين مطلب افزود عده اي قصد دارند، خون شهدا را پايمال كنند و بايد هوشيار باشيم و در مقطع كنوني بيش از هر زمان ديگري با تهديد مواجه هستيم، لذا با وحدت و هوشياري و اطاعت از رهبر معظم انقلاب توطئه هاي دشمنان را خنثي كنيم.
نماينده ولي فقيه در ارتش جمهوري اسلامي گفت: حوادث اخير نشان داد كه اگر به اندازه سر سوزني غفلت كنيم و از خط رهبري منحرف شويم، ضمن اينكه وحدت خود را از دست مي دهيم با تهديدات جدي دشمنان مواجه مي شويم و لذا بايد هوشيارتر از هر زمان ديگر باشيم و با حضور پرشور خود در راهپيمايي 22 بهمن وظيفه ملي و ديني خود را به نمايش بگذاريم كه رمز موفقيت ايران اسلامي در گروي اطاعت از رهبر معظم انقلاب است و خروج از لواي پرچم ولايت فقيه گناهي نابخشودني است.
وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر و 48 هزار شهيد ارتش جمهوري اسلامي گفت: شهدا با فداكاري خود درخت اسلام را آبياري كردند و شهدا بر اعمال ما ناظر هستند و بايد كاري كنيم كه از ما راضي باشند.
شايان ذكر است، اين مراسم با برنامه هاي مداحي و فرهنگي همراه بود و در پايان از خانواده شهدا با اهدا لوح تقدير و تنديس ايثار تجليل شد.
قبل از مراسم مسئولان در گلزار شهدا حضور يافتند و در اين مراسم جمع كثيري از مسئولان و فرماندهان و خانواده هاي شهداي استان حضور داشتند.

 



وزير نيرو خبر داد برگزاري جشن ملي برقدار شدن روستاهاي كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
وزير نيرو گفت: بزودي جشن ملي برقدارشدن روستاهاي بالاي 20خانوار در كشور با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود.
مجيد نامجو در مراسم بهره برداري از نيروگاه 50 مگاواتي گازي غرب مازندران با اشاره به توليد 7 هزار مگاوات انرژي برق در قبل از انقلاب افزود: هم اكنون 55هزار مگاوات برق در كشور توليد مي شود.
وي با تاكيد بر توانمندي صنعت برق كشور تصريح كرد: امروز به بركت انقلاب اسلامي 85 درصد نيازهاي ضروري صنعت برق كشور از نظر تكنولوژي و صنعت ساخت نيروگاهي در داخل تامين و توليد مي شود.
گفتني است نيروگاه گازي 50 مگاواتي برق غرب مازندران با سرمايه گذاري 242 ميلياردريالي دولت احداث شد.

 



با حضور وزير راه و ترابري انجام شد
 بهره برداري از آزاد راه بندرعباس- سيرجان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
با حضور وزير راه و ترابري، نمايندگان مردم هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار هرمزگان آزاد راه ارتباطي بندر شهيد رجايي و 5 قطعه از آزاد راه بندرعباس- سيرجان به بهره برداري رسيد.
به گفته وزير راه و ترابري با احداث باند دوم محور بندرعباس- سيرجان كه در 13 قطعه به طول 324 كيلومتر در دست احداث است، اين محور به آزادراه تبديل شده است و در كنار آزاد راه ارتباطي شهيد رجايي به عنوان يكي از مهمترين طرح هاي وزارت راه و ترابري محسوب مي شود.
دكتر حميد رضا بهبهاني اظهار داشت: با احداث 84كيلومتر از باند دوم محور بندرعباس- سيرجان و آزاد راه ارتباطي بندر شهيد رجايي به طول 34 كيلومتر در مجموع 118 كيلومتر از اين محور به بهره برداري رسيد.
وزير راه و ترابري همچنين از مطالعه احداث راه آهن در سه مسير خروجي بندرعباس خبر داد و گفت: راه آهن بندرعباس- جاسك، بندرعباس- لار، جهرم- شيراز و بندرعباس- عسلويه بوشهر به دو سمت اهواز و شيراز از سوي وزارت راه و ترابري در دست مطالعه است.
به گزارش فارس بهبهاني گفت: پروژه محورهاي ياد شده از سال 89 آغاز و پس از اتمام مطالعات و طرح شدن در كميسيون 32 خطوط اعتباري به آن اختصاص مي يابد.
وي همچنين با اشاره به احداث و تكميل بزرگراه سيرجان- بندرعباس ابراز داشت: با تمهيدات انديشيده شده اين بزرگراه بنا بر نياز استان و توجه ويژه مجلس در سال هاي آينده به آزادراه تبديل مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14