(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 8 اسفند 1388- شماره 19592
 

حديث دشت عشق
رقابتهاي فوتبال جام حذفي صعود پيروزي ، وداع مقاومت و ابومسلم
اخبار كوتاه از فوتبال
معاون رئيس جمهور تماشاگر ويژه دووميداني داخل سالن آسيا قهرماني دووميداني ايران در تهران
دعوت از 25 بازيكن به اردوي تيم ملي كريمي: به خاطر مردم و كشورم برمي گردم
آخرين خبر قهرماني تيم كشتي فرنگي كشورمان در جام يادگار امام (ره)
پايان مرحله يك شانزدهم نهايي ليگ اروپا صعود يوونتوس، ليورپول و والنسيا
بازي هاي المپيك زمستاني 2010 ونكوور كانادا كلهر در مارپيچ بزرگ ، شصتم شد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيدحميد احمدنژاد»
خدايا! ما را از ياران حسين(ع) قرار بده

شهيد «سيدحميد احمدنژاد» فرزند سيدحسين و عصمت، در بهمن ماه 1337، در روستاي جزين بجستان، از توابع گناباد، قدم به گيتي نهاد.دوره ابتدايي را در روستاي زادگاهش سپري كرد و راهي بجستان شد. به مدت 5 سال در آنجا تحصيل كرد؛ سپس به همراه برادرش به مشهد رفت و ديپلمش را در آن شهر گرفت. در سال 52 وارد دانشكده علوم دانشگاه مشهد گرديد و در رشته شيمي مشغول ادامه تحصيل شد. پس از اخذ مدرك كارشناسي، در مدارس كرمان به تدريس مي پرداخت.در برپايي نماز جمعه نقش موثر و فعاليت چشمگيري داشت. با نهادها و ارگان هاي انقلاب نيز همكاري نزديكي داشت. در سال 59، فعاليتش را در كميته فرهنگي جهاد سازندگي بجستان شروع كرد.به علت دلبستگي به مادرش، حدود يك سال كه او بيمار بود، تيمار و نگهداري اش را بر عهده داشت. با دست خود به مادرش غذا مي داد. كارهاي خانه را انجام مي داد، لباس مي شست و حتي مادرش را به حمام مي برد.
حميد با آن وضعيت و مسئوليت از فكر جبهه و وظيفه دفاع غافل نبود و آرزوي شهادت را در سينه داشت و در دست نوشته هايش اينگونه از خدا مي خواست: «خدايا ما را از ياران حسين(ع) قرار ده تا در كربلاي ايران قطره اي از خون خود را بر زمين بريزيم.» سرانجام به تنها آرزويش، كه سال ها منظور نظرش بود، دست يافت. سيدحميد در تيرماه سال 66، عازم جبهه گرديد و در بيست و شش تير، در جزيره مجنون به لقاءالله پيوست.

 



رقابتهاي فوتبال جام حذفي صعود پيروزي ، وداع مقاومت و ابومسلم

تيم پيروزي با غلبه بر آلومينيوم هرمزگان حريف تيم پتروشيمي تبريز در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي ايران شد.
رقابتهاي جام حذفي باشگاههاي كشور طي روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاري چهار ديدار در شهرهاي مختلف پيگيري شد. در تنها ديداري كه روز پنج شنبه در رشت بين تيم هاي داماش گيلان و مقاومت سپاسي شيراز برگزار شد تيم ميزبان موفق شد با يك گل حريف ليگ برتري خود را شكست دهد و به مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها صعود كند.
تك گل تيم داماش را در اين بازي كه در مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي برگزار شد، مسعود ابطحي در دقيقه 53 به ثمر رساند و زمينه ساز صعود اين تيم گيلاني به جمع 16 تيم برتر مسابقات شد.
تيم داماش گيلان با برتري مقابل مقاومت سپاسي شيراز در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي به ديدار گسترش فولاد تبريز مي رود. در اين بازي تقابل فرهاد كاظمي در تيم تبريزي با داماش گيلان كه هدايت آن را فيروز كريمي برعهده دارد، جذابيت ويژه اي خواهد داشت.
روز جمعه هم سه بازي برگزار شد كه در يكي از اين ديدارها تيم پتروشيمي تبريز موفق شد مجدداً با درخشش دروازه بان خود «حسني صفت» به يك پيروزي ديگر دست پيدا كند. در اين ديدار كه در بين تيم هاي پتروشيمي و برق شيراز برگزار شد دو تيم در پايان 90 دقيقه بازي به تساوي بدون گل رضايت دادند اما تلاش دو تيم در پايان دو نيمه وقت اضافه نيز ثمري نداشت تا اينكه در ضربات پنالتي تيم تبريزي توانست 3 بر صفر حريف شيرازي خود را شكست دهد.
همچنين در ديدار ديگر عصر ديروز مس رفسنجان و ابومسلم مشهد در رفسنجان به مصاف هم رفتند كه اين ديدار نيز در پايان 90 دقيقه با تساوي دو بر دو و همچنين دو وقت 15 دقيقه اي نيز با همين نتيجه ادامه يافت اما تيم مس رفسنجان توانست در ضربات پنالتي حريف مشهدي خود را حذف كند. اين ديدار در مجموع با نتيجه 7 بر 6 به نفع مس رفسنجان به پايان رسيد.گل هاي مس رفسنجان در پايان 90 دقيقه و ماقبل ضربات پنالتي را سالارزاده در دقيقه 35 و 48 و دو گل ابومسلم را نيز ناصحي (12- پنالتي) و جراردو (72- پنالتي) به ثمر رسانده بودند.
در آخرين ديدار ديروز هم تيم پيروزي موفق شد با درخشش كريم باقري با نتيجه 3 بر 1 تيم آلومينيوم هرمزگان را از پيش روي بردارد و حريف تيم پتروشيمي تبريز در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابتها شود. در اين ديدار كه علي دايي تيمش را با تمام نفرات اصلي خود به ميدان فرستاده بود كريم باقري(2 و 31) و محسن خليلي(1+45) براي پيروزي و هادي دهقاني(2+90) براي آلومينيوم هرمزگان گلزني كردند. برنده ديدار پيروزي با پتروشيمي در مرحله نيمه نهايي جام حذفي به مصاف برنده بازي صباي قم با سپاهان اصفهان خواهد رفت.گفتني است با خداحافظي مقاومت سپاسي شيراز و ابومسلم مشهد از جام حذفي تعداد تيم هاي وداع كننده ليگ برتري از جام حذفي به 9 تيم رسيد.
پيش از اين تيم هاي تراكتورسازي تبريز، پيكان قزوين، پاس همدان، راه آهن شهرري، سايپا كرج، فولاد خوزستان و استقلال اهواز از دور مسابقات كنار رفته بودند.
در چارچوب مسابقات جام حذفي طي روزهاي آتي چند بازي طبق برنامه زير برگزار مي شود:
شنبه: 8/12/88
مرحله يك شانزدهم
¤ ذوب آهن اصفهان- صنعت نفت آبادان(ساعت 15- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
داور: محسن قهرماني
مرحله يك هشتم نهايي
¤ مس كرمان- ملوان بندرانزلي(ساعت 15- ورزشگاه شهيدباهنر كرمان)
داور: البرز حاجي پور
يكشنبه: 9/12/88
مرحله يك هشتم
¤ استيل آذين تهران- استقلال تهران(ساعت 30:15-ورزشگاه آزادي تهران)
داور: تورج حق وردي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي- مريخ سودان؛ 6 فروردين در امارات
تيم فوتبال پيروزي به مناسبت بازي خداحافظي «ناصر خميس» بازيكن سابق تيم ملي امارات و الوصل دبي روز ششم فروردين سال 89 به مصاف تيم مريخ سودان مي رود.محمد درويش يكي از مديران ارشد باشگاه الوصل با اعلام اين خبر در پاسخ به اين سؤال كه چرا الوصل در مقابل پيروزي به ميدان نمي رود، افزود: مي خواستيم طرح جديدي براي بازي هاي خداحافظي ارائه داده باشيم.او همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا ناصر خميس در قالب پيراهن يكي از دو تيم و يا هر دو به ميدان خواهد رفت، گفت: هنوز در اين خصوص تصميمي اتخاذ نشده و حتي ممكن است وي در اين ديدار به ميدان نرود و تنها نظاره گر ديدار باشد.اين بازي در ورزشگاه اختصاصي الوصل در امارات برگزار خواهد شد.
مجيدي ركورد پيوس را شكست
فرهاد مجيدي با به ثمر رساندن دو گل مقابل الاهلي عربستان در ليگ قهرمانان آسيا، با 13 گل زده به عنوان برترين گلزن تاريخ ليگ آسيا در جمع بازيكنان ايراني شناخته شد و ركورد فرشاد پيوس را شكست.
براساس اعلام باشگاه استقلال فرهاد مجيدي با به ثمر رساندن اين دو گل جمع گلهاي زده خود را در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا به عدد 13 رساند و به عنوان برترين گلزن تاريخ ليگ آسيا در جمع بازيكنان ايراني شناخته شد و به اين ترتيب ركورد فرشاد پيوس گلزن سابق باشگاه پيروزي و تيم ملي را شكست.
پيش از اين فرشاد پيوس با 11گل زده ركورددار بيشترين گل زد در مسابقات باشگاه هاي آسيا بود. محمود كريمي هم براي سپاهان 11 گل به ثمر رسانده است.
پنج عضو هيئت مديره پيروزي نهايي شدند
نشست حبيب كاشاني و علي سعيدلو چهارشنبه شب در دفتر رئيس سازمان تربيت بدني برگزار شد و طرفين براي انتخاب پنج نفر از اعضاي هيئت مديره اين باشگاه به جمع بندي نهايي رسيدند.با توجه به اينكه طي پنج ماه حضور حبيب كاشاني در راس مديريت باشگاه پيروزي تنها مبلغ 600 ميليون تومان از سوي سازمان در اختيار باشگاه قرار گرفته است، در اين جلسه مقرر شد، طي چند روز آينده كمك جديدي از سوي سازمان تربيت بدني در اختيار باشگاه پيروزي قرار گيرد.در اين جلسه همچنين، راهكارهاي لازم براي خصوصي سازي باشگاه پيروزي مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد پس از پايان حسابرسي مالي، با تشكيل مجمع باشگاه چگونگي خصوصي سازي به تصويب برسد.
نهايي شدن پنج نفر از اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي از ديگر مصوبات اين جلسه بود و حبيب كاشاني موظف شد پس از مذاكره نهايي با اين پنج نفر، در صورت پذيرش ايشان نسبت به معرفي آنها در اوايل سال آينده اقدام كند.از نكات جالب توجه در اين خصوص، حضور يك خانم در جمع اعضاي هيئت مديره آتي باشگاه پيروزي است كه از عزم ميدان باشگاه، براي توجه ويژه به رشته هاي ورزشي بانوان باشگاه پيروزي فعال كردن اين رشته ها در سال آينده حكايت دارد.حضور يك نماينده مجلس، يكي از اساتيد دانشگاه، يك چهره ورزشي و يك چهره اقتصادي نيز در جمع هيئت مديره باشگاه پيروزي قطعي شده است.

 



معاون رئيس جمهور تماشاگر ويژه دووميداني داخل سالن آسيا قهرماني دووميداني ايران در تهران

تيم دووميداني كشورمان با اقتدار عنوان قهرماني چهارمين دوره رقابت هاي دووميداني آسيا را از آن خود كرد
سومين و آخرين روز از مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا در تهران ديروز با برگزاري چهار ماده در بخش زنان پيگيري شد كه رهاورد تلاش دووميداني كاران كشورمان يك مدال طلا و 2 نشان برنز بود. در ماده پنجگانه زنان زهرا نبي زاده همسر هادي سپهرزاد نايب قهرمان آسيا و دارنده مدال طلاي ماده هفتگانه اين رقابتها در بخش مردان سومين نشان طلاي كشورمان را از آن خود كرد. ورزشكار عراق دوم و فرزانه مشايخي از ايران نشان برنز را به گردن آويخت. زهرا اسدزاده هم ديگر ورزشكار كشورمان در ماده پنجگانه چهارم شد.
در ماده 4 در 400 متر هند و قزاقستان اول و دوم شدند و ايران صاحب يك نشان برنز شد. در فينال ماده 400 متر نيز مريم طوسي نماينده كشورمان به عنواني بهتر از ششمي دست نيافت. در اين ماده سوريه، قزاقستان و هند اول تا سوم شدند.
در ماده 1500 متر نيز ليلا ابراهيمي دارنده مدال برنز اين ديدارها در ماده سه هزار متر در مكان چهارم ايستاد و از كسب مدال بازماند. در اين ماده نيز نمايندگان قرقيزستان، قزاقستان و قرقيزستان اول تا سوم شدند.
در ماده پرش سه گام مهسا معتمدي با ايستادن بر جايگاه نهم آسيا از كسب مدال بازماند. در اين ماده چين به مدال طلا رسيد و ورزشكاران قزاقستان نقره و برنز گرفتند.
تيم ملي دووميداني ايران با كسب اين 3 نشان طلا و برنز جمع مدالهاي خود را به عدد 14 رساند. ليلا رجبي در پرتاب وزنه، هادي سپهرزاد در هفتگانه و زهرا نبي زاده در ماده پنجگانه زنان طلايي هاي تيم ملي دووميداني ايران هستند.
در ادامه سومين روز از رقابتهاي دو و ميداني قهرماني آسيا در تهران عصرجمعه در ماده پرش با نيزه محمدمحسن رباني با ركورد 5 متر و 20 سانتيمتر چهارمين مدال طلاي ايران را از آن خود كرد.
اما در ماده 400 متر مردان رضا بوعذار با زمان 48 ثانيه و 14 صدم ثانيه به مدال نقره دست يافت.
شهاب الدين طهماسبي با زمان 48 ثانيه و 15 صدم ثانيه در مكان سوم اين رقابتها ايستاد و نشان برنز را از آن خود كرد. در اين ماده نماينده هند به مدال طلا دست يافت. محسن زرين افضل سومين نماينده كشورمان در فينال دوي 400 متر مردان نيز به عنوان پنجمي بسنده كرد.همچنين در پايان مسابقات دوي 1500 متر مردان دوندگان قطر مدالهاي طلا و نقره را از آن خود كردند. روح الله محمدي از ايران با زمان 3 دقيقه و 55 ثانيه و 64 صدم ثانيه به عنوان سومين نفر از خط پايان گذشت و مدال برنز اين دوره از رقابتها را از آن خود كرد. علي مقدادي پور و محمدصالح رستمي دو دونده ديگر كشورمان نيز به عناوين پنجم و ششم دست يافتند. در ادامه مسابقات تيم 4 در 400 متر ايران با زمان 3 دقيقه و 15 ثانيه و دو صدم ثانيه زودتر از ديگر رقباي خود از خط پايان گذشتند و ايران را صاحب پنجمين مدال طلاي خود كردند. در دوي 60 متر با مانع مردان محمد گودرزي با 7 ثانيه و 95 صدم ثانيه گردن آويز برنز را از آن خود كرد. تيم دووميداني ايران با كسب اين دو مدال قهرماني خود در اين دوره از رقابت ها را مسجل كرد.
كمك يكصد ميليون توماني
معاون رئيس جمهور
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور كشورمان به دنبال بازديد خود از رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا از كمك 100 ميليوني به تكميل مجموعه دووميداني آفتاب انقلاب تهران خبر دادمحمدرضا رحيمي رئيس پيشين فدراسيون دووميداني ايران در سالهاي 1369 تا 1372 در دومين روز از چهارمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني آسيا در تهران ميهمان دووميداني كاران در مجموعه آفتاب انقلاب بود. در اين بازديد سجادي معاون سازمان تربيت بدني، افشارزاده دبيركل كميته ملي المپيك و مسئولين فدراسيون دووميداني نيز وي را همراهي مي كردند.رحيمي در حاشيه بازديد خود از اين رقابتها با بيان اينكه رشته دووميداني رشته مادر ورزشهاست و بايد توجه خاصي به آن شود گفت: اگر به اين رشته توجه نشود در بخش هاي ديگر ورزش شرايط خوبي نخواهيم داشت.
معاون اول رئيس جمهور كه در اين روز در جمع دووميداني كاران حاضر شده بود با احسان حدادي و سجاد مرادي و چند تن ديگر از دووميداني كاران به گفتگو پرداخت.
وي همچنين در حاشيه توزيع مدالهاي قهرمانان اين مسابقات از اختصاص كمك 100 ميليون توماني به تكميل و توسعه مجموعه تخصصي دووميداني آفتاب انقلاب در تهران از سوي دفتر معاون رئيس جمهور خبر داد.

 



دعوت از 25 بازيكن به اردوي تيم ملي كريمي: به خاطر مردم و كشورم برمي گردم

افشين قطبي، سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان 25 بازيكن را به اردوي آماده سازي اين تيم دعوت كرد كه در بين آنها نام علي كريمي نيز ديده مي شود.
علي كريمي كه پس از ديدار مقابل كره جنوبي در مرحله انتخابي جام جهاني 2010 از تيم ملي خداحافظي كرده بود، مجدداً از سوي افشين قطبي به اردوي اين تيم دعوت شده است. در فهرست جديد تيم ملي همچنين نام ابراهيم ميرزاپور، دروازه بان تيم سايپا نيز ديده مي شود كه جايگزين وحيد طالب لوشده است.
فهرست تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار مقابل تايلند به شرح زير است: سيد مهدي رحمتي، ابراهيم ميرزاپور، سوشا مكاني، هادي عقيلي، محمد نصرتي، فرزاد آشوبي، احسان حاج صفي، سيدجلال حسيني، حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، علي كريمي، مهرزاد معدنچي، فرشيد طالبي، ميلاد زنيدپور، ايمان مبعلي، عليرضا محمد، جواد نكونام، پژمان نوري، مسعود شجاعي، آندرانيك تيموريان، امير حسين فشنگچي، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي، ميلاد ميداودي و كريم انصاري فرد.
دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار با تايلند از امروز (شنبه) در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز خواهد شد و ملي پوشان با هفت جلسه تمرين آماده ديدار با تايلند مي شوند.
ديدار تيم هاي ملي ايران و تايلند در چارچوب مرحله انتخابي مسابقات فوتبال جام ملت هاي 2011 آسيا ساعت 30:19 روز چهارشنبه 12 اسفند ماه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.
كريمي: اين دعوت را به فال نيك مي گيرم
كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان كه پس از ديدار برابر كره جنوبي و ناكامي اين تيم در رسيدن به جام جهاني، از فوتبال ملي خداحافظي كرده بود پس از دعوت افشين قطبي گفت: اين دعوت را به فال نيك مي گيرم و به خاطر مردم و كشورم برمي گردم.علي كريمي پس از آنكه تيم ملي فوتبال كشورمان نتوانست به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي صعود كند به همراه مهدي مهدوي كيا و وحيد هاشميان از حضور در تيم ملي خداحافظي كرد اما با دعوت مجدد افشين قطبي براي بازگشت اعلام آمادگي كرد.بازيكن تكنيكي تيم ملي فوتبال كشورمان در اين خصوص گفت: من با تيم ملي وداع كرده بودم و اين احساس را داشتم كه با كنار رفتن خود دست مربيان و مسئولان تيم ملي را در جوانگرايي و دگرگوني جديد تيم ملي باز بگذارم. اما تيم ملي جايي نيست كه بازيكن با سليقه و احساس شخصي به آن وارد و يا از آن خارج شود.وي در ادامه خاطرنشان كرد: من بخاطر مردمي كه مرا به اينجا رسانده اند در اين برهه از زمان كه سرمربي تيم ملي تشخيص داده مي توانم به تيم ملي كمك كنم اين دعوت را به فال نيك گرفته و آرزومندم اگر قابل باشم در كنار جوانان پرمايه و دلاور در ايجاد يك تيم ملي قدرتمند و در خور نام ايران براي رسيدن به هدف بزرگي همچون قهرماني جام ملت هاي آسيا سهم كوچكي داشته باشم.

 



آخرين خبر قهرماني تيم كشتي فرنگي كشورمان در جام يادگار امام (ره)

در پايان سي امين دوره رقابتهاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام(ره) تيم ايران با كسب 69 امتياز قهرمان شد.
پس از تيم ايران ،قزاقستان با 29 امتياز دوم شد و تيمهاي تركيه، آذربايجان،ارمنستان و عراق به ترتيب با كسب 25 ،22 ،18 ويك امتيازسوم تا ششم شدند.رقابتهاي بين المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) روزهاي پنجشنبه و جمعه در سالن دو هزار نفري شهيد حيدريان شهر قم برگزار شد.

 



پايان مرحله يك شانزدهم نهايي ليگ اروپا صعود يوونتوس، ليورپول و والنسيا

تيم هاي فوتبال يوونتوس، ليورپول و والنسيا پنجشنبه شب به دور يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ اروپا صعود كردند.
دور يك شانزدهم نهايي رقابت هاي ليگ اروپا با برگزاري 15ديدار در نقاط مختلف اروپا پيگيري شد كه طي آن بزرگان فوتبال قاره با برتري مقابل حريفان خود به دور يك هشتم نهايي اين رقابت ها صعود كردند.
نتايج كامل رقابت ها ي دور يك شانزدهم نهايي به اين شرح است:
¤گالاتاسراي يك- آتلتيكو مادريد 2
تيم صعود كننده: آتلتيكو مادريد
¤اندرلشت بلژيك4- آتلتيك بيلبائو اسپانيا صفر
تيم صعودكننده: اندرلشت
¤المپيك مارسي فرانسه3- كپنهاگن دانمارك يك
تيم صعودكننده: المپيك مارسي
¤ رم ايتاليا2- پاناتينايكوس يونان3
تيم صعودكننده: پاناتينايكوس
¤شاختار دونتسك اوكراين يك- فولهام انگليس يك
تيم صعود كننده: فولهام
¤اورزيچني روماني يك- ليورپول انگليس3
تيم صعودكننده: ليورپول
¤آيندهوون هلند3- هامبورگ آلمان2
تيم صعودكننده: هامبورگ
¤هاپوئل رژيم اشغالگر قدس صفر- رابين كازان روسيه صفر
تيم صعودكننده: رابين كازان
¤اسپورتينگ ليسبون پرتغال3- اورتون انگليس صفر
تيم صعودكننده: اسپورتينگ ليسبون
¤يوونتوس ايتاليا صفر- آژاكس آمستردام هلند صفر
تيم صعودكننده: يوونتوس
¤والنسياي اسپانيا3- كلاب بروژ بلژيك صفر
تيم صعودكننده: والنسيا
¤ولفسبورگ آلمان4- ويارئال اسپانيا يك
تيم صعودكننده: ولفسبورگ
¤سالزبورگ اتريش صفر- استاندارد لي يژ بلژيك صفر
تيم صعودكننده: استاندارد لي يژ
¤فنرباغچه تركيه يك- ليل فرانسه يك
تيم صعودكننده: ليل
¤وردربرمن آلمان4- توئنته هلند يك
تيم صعودكننده: وردربرمن آلمان

 



بازي هاي المپيك زمستاني 2010 ونكوور كانادا كلهر در مارپيچ بزرگ ، شصتم شد

مرجان كلهر در رقابت هاي مارپيچ بزرگ زنان در بيست و يكمين دوره بازي هاي المپيك زمستاني ونكوور به مقام شصتم دست يافت.
مسابقه مارپيچ بزرگ زنان بازي هاي المپيك زمستاني 2010 در پيست كريك سايد ويستلر آغاز شد و در حالي كه تعدادي از قهرمانان بزرگ دنيا نتوانستند مسابقه را به پايان برسانند و از مسير خارج شدند، مرجان كلهر نخستين بانوي المپيك زمستاني ايران در مرحله اول با موفقيت به خط پايان رسيد. او در بين 88 نفر، شصتم شود. ورزشكاري از كشور آلمان نيز در اين رقابت مدال طلا را بر گردن آويخت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14